Idd, zoals het er nu naar uit ziet volledige staking voor onbepaalde tijd, joepiequote:Op woensdag 28 mei 2008 21:24 schreef Caesu het volgende:
ik denk helemaal geen bussen.
dat ze wel reden in de spits was om scholieren tegemoet te komen ivm hun examens.
De buschauffeur die ik sprak vanmiddag zei dat ze zondag plat gaan. VANAF betekend dus ook echt zondag.quote:Op woensdag 28 mei 2008 22:47 schreef teek- het volgende:
Quote van heel stuk terug: 'Vanaf zondag 1 juni wordt overgegaan tot een algemene staking tot nader order.'
Als dat door gaat, is VANAF 1 juni dan dus inclusief 1 juni zelf (dus zondag) of pas DAARNA? Wat wordt er met 'vanaf' bedoeld?? Ik heb een vet groot probleem namelijk als ze op de zondag al gaan staken :-S
Is daar al bericht over en zonee wanneer horen we dat dan waarschijnlijk?
quote:Op woensdag 28 mei 2008 21:59 schreef Caesu het volgende:
ja, eerste tijdvak is dan afgelopen. tweede tijdvak begint 16 juni.
dus ze zouden twee weken kunnen staken zonder dat scholieren die examen moeten doen er last van hebben.
maar ik hoop en verwacht toch wel dat voor 1 juni er een oplossing komt en de staking niet doorgaat...
http://www.telegraaf.nl/b(...)elemaal_plat___.htmlquote:di 27 mei 2008, 20:32
'Streekvervoer helemaal plat'
DEN HAAG - Reizigers moeten ernstig rekening houden met een totale staking in het streekvervoer in grote delen van het land. Die begint zondag en het is volstrekt onduidelijk hoe lang ze gaat duren.
Dinsdag bleek dat de Tweede Kamer en het kabinet geen rol voor zichzelf zien weggelegd bij het oplossen van het slepende cao-conflict in het streekvervoer.
In een debat riep de Socialistische Partij staatssecretaris Tineke Huizinga (Verkeer, ChristenUnie) vergeefs op om de regie te nemen en nieuwe stakingsacties te voorkomen. „Dat ben ik niet van plan”, reageerde de bewindsvrouw. „Ik wil de verantwoordelijkheden daar leggen waar ze horen te liggen.”
Huizinga wilde evenmin iets weten van een pleidooi van de vakbond FNV Bondgenoten voor een eenmalige financiële injectie van 100 miljoen euro voor het streekvervoer. „Dat is domweg staatssteun”, constateerde de politica. Ze erkende wel dat de sector krap bij kas zit door bezuinigingen, hoge dieselprijzen en accijnsverhogingen, maar weigert de portefeuille te trekken.
Kamerleden pleiten nog voor de inzet van externen om de partijen nader tot elkaar te brengen. De namen van OV-ambassadeur Jeltje van Nieuwenhoven en Jan Franssen van het IPO, de koepelorganisatie van provincies, vielen. Maar na afloop van het debat bleek dat de werkgevers en de vakbonden hierover niet op één lijn zitten en dat deze optie dus op dit moment geen serieuze kans maakt.
Begin april liepen de onderhandelingen over een nieuwe cao in het streekvervoer vast. Sindsdien voeren buschauffeurs actie. Deze week rijden buiten de ochtend- en avondspits geen streekbussen in grote delen van het land op dinsdag, woensdag en donderdag.
De acties brengen de werkgevers en vakbonden nog niet nader tot elkaar. De verhoudingen zijn belabberd en vanaf maandag blijven de bussen permanent in de remise. De vakbonden zeggen dat de chauffeurs pas weer gaan rijden, als er zicht is op een oplossing voor de cao-patstelling.
Deze week hebben de acties nog een iets publieksvriendelijker karakter. Honderden buschauffeurs voeren de komende dagen 'voortuinacties' bij de werkgevers op de stoep. Vanuit de werkgevers klonk de afgelopen week het geluid dat de stakingen van de chauffeurs „achtertuinacties” zouden zijn. Daarmee werd geïnsinueerd dat de chauffeurs formeel staken, maar in feite genieten van vrije tijd in hun tuin.
Is er misschien toch een akkoord bereikt?quote:Op donderdag 29 mei 2008 08:25 schreef Take_A_Picture het volgende:
Toch apart. Vanochtend moest ik wel mijn vervoersbewijs laten zien en de buschauffeur ging gewoon stempelen. Veel mensen liepen gewoon door en waren verbaasd dat ze naar hun vervoersbewijs vroeg.
Op 27, 28 en 29 mei hebben de bonden acties aangekondigd in het openbaar vervoer. Met in de spits gratis vervoer, buiten de spits geen vervoer.quote:Op donderdag 29 mei 2008 11:57 schreef Gia het volgende:
[..]
Is er misschien toch een akkoord bereikt?
Heel goed!quote:Op donderdag 29 mei 2008 08:25 schreef Take_A_Picture het volgende:
Toch apart. Vanochtend moest ik wel mijn vervoersbewijs laten zien en de buschauffeur ging gewoon stempelen. Veel mensen liepen gewoon door en waren verbaasd dat ze naar hun vervoersbewijs vroeg.
Heel fout.quote:Op donderdag 29 mei 2008 13:41 schreef kasper het volgende:
[..]
Heel goed!![]()
Een buschauffeur die normaal zijn werk doet en geen misbruik maakt van de door zijn werkgever beschikbaar gestelde bus.
Zou jij het ook acceptabel vinden als bv. KLM piloten actie gaan voeren en iedereen die dat wil gratis laten vliegen naar elke bestemming?quote:Op donderdag 29 mei 2008 13:59 schreef Bommenlegger het volgende:
Heel fout.![]()
Een buschauffeur die zijn diensten aanbied aan zijn werkgever om de bus te besturen die hij heeft staan, maar er verder niks mee kan.
Zoals iedere werknemer in welke sector dan ook zijn diensten aanbied.
En daar verwacht je ook voor betaald te worden.
En daarbij een goede CAO te hebben.
Of jij moet voor je hobby werken? (als je al werkt)
Erg mooie vergelijkingquote:Op donderdag 29 mei 2008 14:31 schreef kasper het volgende:
[..]
Zou jij het ook acceptabel vinden als bv. KLM piloten actie gaan voeren en iedereen die dat wil gratis laten vliegen naar elke bestemming?
Zoals voorgaande post: wat een vergelijking.quote:Op donderdag 29 mei 2008 14:31 schreef kasper het volgende:
[..]
Zou jij het ook acceptabel vinden als bv. KLM piloten actie gaan voeren en iedereen die dat wil gratis laten vliegen naar elke bestemming?
Ik heb gelukkig voor 2 dagen vervoer weten te regelen. Alleen dinsdag zit ik met een probleem. Misschien toch maar een taxi naar het station en het proberen te declareren?quote:Op donderdag 29 mei 2008 16:37 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Ik ga best wel een groot probleem hebben als ze zondag de hele boel plat gooien.
Jup, staat al helemaal vast.quote:Op donderdag 29 mei 2008 23:53 schreef teek- het volgende:
En, is er al wat bekend of er al een akkoord is bereikt? Ben toch wel benieuwd of er vanaf zondag nog gestaakt gaat worden....
je vind het doodnormaal dat je medeburgers voor nop werken.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 11:43 schreef charleen het volgende:Wat hebben wij als gewone, afhankelijk van het ov, burger toch fout gedaan dat wij zo gestraft worden?
1. Dat zie mij niet schrijvenquote:Op vrijdag 30 mei 2008 12:07 schreef simmu het volgende:
[..]
je vind het doodnormaal dat je medeburgers voor nop werken.
het is net zoveel jouw schuld als de schuld van die chauffeurs. je kan het ook omdraaien weet je: waarom zou een chauffeur zich drukmaken over mensen (de mensen die altijd en op tijd met de bus willen) terwijl diezelfde mensen alleen maar klagen, geen enkel begrip voor de situatie hebben en zich al zeker niet in de materie wensen te verdiepen "want dat is niet hun probleem"?quote:Op vrijdag 30 mei 2008 12:43 schreef charleen het volgende:
[..]
1. Dat zie mij niet schrijven
en
2. Is dat mijn schuld???
Ik vind het prima dat ze staken. Maar dat hoeft niet ten kostte te gaan van alle reizigers die afhankelijk zijn van het busvervoer. Dat ze gewoon helemaal niet rijden is gewoon lekker makkelijk voor hunzelf, lekker iedere dag thuis zitten. Wat is er mis met gewoon aan de diensten houden en de reizigers gratis mee laten gaan. Zijn de bedirjven nog meer geld kwijt, maar de reizigers kunnen gewoon reizen.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 14:07 schreef simmu het volgende:
[..]
het is net zoveel jouw schuld als de schuld van die chauffeurs. je kan het ook omdraaien weet je: waarom zou een chauffeur zich drukmaken over mensen (de mensen die altijd en op tijd met de bus willen) terwijl diezelfde mensen alleen maar klagen, geen enkel begrip voor de situatie hebben en zich al zeker niet in de materie wensen te verdiepen "want dat is niet hun probleem"?
heeft iemand hier nu bijvoorbeeld eigenlijk wel in de gaten dat het genereuze bod van de werkgevers neerkomt op 3 jaar lang 2% erbij (da's dus minder dan inflatie he! en dat na een loonstop van een stevig aantal jaren!) en een verslechtering van de arbeidsvoorwaarden (wat overigens ook tegen het belang van, jawel, jullie reizigers! is)?
ik snap om te beginnen niet dat de overheid niet ingrijpt, want sommige eisen zijn op zijn minst dubieus en behoorlijk nadelig voor de uitvoering van de rijtijdenwet, om maar eens iets te noemen. stop jij je kind graag in een bus bij een overwerkte chauffeur? bedenk je wel dat ze willen dat het normaal is om bijvoorbeeld 6 dagen achter elkaar 's ochtends om half 6 te beginnen, in een keer door tot 12 uur (dat is 6 1/2 uur rijden aan een stuk door he!), dan 's avonds hetzelfde geintje nog een keer (dat noemt men een gebroken dienst). zoiets doe je zelf niet eens als je op vakantie gaat, maar heej! lekker boeie: tis je koter maar die bij die vent in de bus zit dan he!
mijn punt is het volgende: dit conflict raakt de reizigers heus niet alleen in de "het is zo onhandig", het is zeker ook in het belang van voornoemde reizigers dat buschaufferus fatsoenlijke arbeidsvoorwaarden hebben!
quote:Op vrijdag 30 mei 2008 14:13 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik vind het prima dat ze staken. Maar dat hoeft niet ten kostte te gaan van alle reizigers die afhankelijk zijn van het busvervoer. Dat ze gewoon helemaal niet rijden is gewoon lekker makkelijk voor hunzelf, lekker iedere dag thuis zitten. Wat is er mis met gewoon aan de diensten houden en de reizigers gratis mee laten gaan. Zijn de bedirjven nog meer geld kwijt, maar de reizigers kunnen gewoon reizen.
Met dit soort acties winnen ze mijn sympathie niet mee.
Weet ik niet zeker, hoor. Mijn zoon zei dat een mevrouw bij de uitrit van Neckerspoel de bussen aanhield en aankondigde dat ze gingen staken. Of zij van de bond is weet ik dus niet, da's maar een gokje.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 16:45 schreef gr8w8 het volgende:
Hmz, de manier waarop klinkt als een wilde actie. Slechte zet voor de bonden als ze er inderdaad bij betrokken zijn.
Ik had er net ook nog even last van rond half 5. Kwam voor mij compleet uit het niets vallen en ik zie dus absoluut er niet van in hoe dit bijdraagt aan het hele geheel. Het enige wat je bereikt is irritatie van de klantenquote:Op vrijdag 30 mei 2008 15:52 schreef Gia het volgende:
Ook lekker: Een onaangekondigde actie. Gooien ze nu net om 15.00 het werk plat. Bussen werden tegen gehouden door lui van de vakbond en reizigers konden ter plekke uitstappen. Weer ik weet niet hoeveel mensen gestrand op de stations. In elk geval in Eindhoven.
Mijn zoon belde om 15.10. Of ik maar even naar Eindhoven wilde rijden.
Kutactie.
tsja, wie gaat dan de schade betalen aan de chauffeurs die er dan in salaris op achteruit gaan? wel zo eerlijk dan *ook* he!quote:Op vrijdag 30 mei 2008 18:22 schreef gr8w8 het volgende:
Met andere woorden, bonden erkennen ook verantwoordelijk te zijn voo ellende. Wie herschrijft de brief even, waarin alleen vervoerders om schadevergoeding wordt gevraagd? Daar mogen de bonden ook de helft van betalen. Wel zo eerlijk, bovendien hebben die ook genoeg reserven.
Je raaskalt trouwens over die 2% per jaar. Op 16 mei was er een bod van tenminste 12% in 3 jaar + een dertiende maand. Of je moet me uitleggen waar ik de mist inga met onderstaand artikel...quote:Op vrijdag 30 mei 2008 18:28 schreef simmu het volgende:
[..]
tsja, wie gaat dan de schade betalen aan de chauffeurs die er dan in salaris op achteruit gaan? wel zo eerlijk dan *ook* he!
Bronquote:UTRECHT - De werkgevers in het streekvervoer hebben donderdagavond laat een nieuw loonbod voorgelegd aan de bonden. Dat hebben zij vrijdag laten weten.
ANP
Bovenop het oorspronkelijke loonbod van 12 procent over drie jaar komt een dertiende maand voor de werknemers, waardoor volgens de vervoerders een totale loonstijging van bijna 20 procent in drie jaar wordt gerealiseerd.
Wel blijven de werkgevers vasthouden aan het inleveren van een kwartier pauze op kosten van de baas en leveren de werknemers voor de dertiende maand zeventien atv-dagen en de huidige eindejaarsuitkering van 0,65 procent in...
Ah, een chauffeur? Heeft niets te maken met de schade die de bonden de reiziger bezorgd. Wie het doet, doet het. Zelf raden de bonden aan vergoedingen te vragen aan connexxion ed. Alleen maar om over de rug van de reiziger door te zeuren. Zeuren ja, dat is het. Bonden hadden ze tegelijk met de stoomtreinen af moeten schaffen.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 18:28 schreef simmu het volgende:
[..]
tsja, wie gaat dan de schade betalen aan de chauffeurs die er dan in salaris op achteruit gaan? wel zo eerlijk dan *ook* he!
Hoe zou dat in vredesnaam moeten? Klachtenformulier invullen op internet?quote:Op vrijdag 30 mei 2008 18:32 schreef gr8w8 het volgende:
Zelf raden de bonden aan vergoedingen te vragen aan connexxion ed.
hoeveel denk je dat 12% in 3 jaar is? en die 13de maand is leuk, maar daarvoor moeten ze dan wel de eindejaarsuitkering inleveren. verdiep je eens in de materie zou ik zo zeggen.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 18:31 schreef Falco het volgende:
[..]
Je raaskalt trouwens over die 2% per jaar. Op 16 mei was er een bod van tenminste 12% in 3 jaar + een dertiende maand. Of je moet me uitleggen waar ik de mist inga met onderstaand artikel...
[..]
Bron
Nou, wat een ellende voor die chauffeurs, het enige dat ze er vervolgens voor moeten doen is van A naar B rijden, hetgeen nu niet bepaald een hoogstaande intelligentie vereist, dus ook geen hoogstaand salaris...quote:Op vrijdag 30 mei 2008 18:51 schreef simmu het volgende:
[..]
hoeveel denk je dat 12% in 3 jaar is? en die 13de maand is leuk, maar daarvoor moeten ze dan wel de eindejaarsuitkering inleveren. verdiep je eens in de materie zou ik zo zeggen.
12% in 3 jaar is ongeveer 4% per jaarquote:Op vrijdag 30 mei 2008 18:51 schreef simmu het volgende:
[..]
hoeveel denk je dat 12% in 3 jaar is? en die 13de maand is leuk, maar daarvoor moeten ze dan wel de eindejaarsuitkering inleveren. verdiep je eens in de materie zou ik zo zeggen.
Misschien wel iets voor Stanislav Bernikov.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 18:25 schreef Falco het volgende:
[ afbeelding ]
Agnes Jongerius
FNV, domme bende daar.
Belachelijk zeg! Reizigers gaan er vanuit dat ze vandaag gewoon kunnen reizen tegen betaling uiteraard en dan besluiten ze blijkbaar zomaar om tussendoor nog een staking te houden?quote:Op vrijdag 30 mei 2008 15:52 schreef Gia het volgende:
Ook lekker: Een onaangekondigde actie. Gooien ze nu net om 15.00 het werk plat. Bussen werden tegen gehouden door lui van de vakbond en reizigers konden ter plekke uitstappen. Weer ik weet niet hoeveel mensen gestrand op de stations. In elk geval in Eindhoven.
Mijn zoon belde om 15.10. Of ik maar even naar Eindhoven wilde rijden.
Kutactie.
Blijkbaar was de reden het afbellen van uitzendkrachten: http://www.fnvov.nl/forum/index.php?topic=26725.msg41191#msg41191 Klinkt mij eerder als een poging van de bonden om jeugd binnen te halen als lid, maar goed. "Kijk eens hoe solidair wij zijn met jullie. Maar eigenlijk moeten we jullie uitzendkrachten helemaal niet, want jullie zijn over twee jaar toch geen buschauffeur meer. Maar nu komt het wel mooi uit hoor! Even hier een krabbeltje en je bent lid! 60 piek per maand voor de bond!quote:Op vrijdag 30 mei 2008 21:19 schreef Cyan het volgende:
[..]
Belachelijk zeg! Reizigers gaan er vanuit dat ze vandaag gewoon kunnen reizen tegen betaling uiteraard en dan besluiten ze blijkbaar zomaar om tussendoor nog een staking te houden?
Ben trouwens benieuwd hoe lang die algemene staking gaat duren. Voor volgende week heb ik zowieso 1 dag een probleem. De andere dagen heb ik vervoer kunnen regelen en de week erna heb ik een weekje vrij!
quote:He, maar de financiën zijn toch geen reden om niet te staken! Het gaat om het principe!
ALLES GAAT PLAT!
Strijdbare groet uit katseviolenkutseveen.
Ja, dan liever die 0,65% eindejaarsuitkering en 17 extra dagen vrij dan een dertiende maand en geen extra dagen vrij. Door het inleveren van die 17 dagen gaat de werkweek van 37,38 naar 40 uur. Het maandloon stijgt niet met 40 / 37,38 (7%) maar met slechts 3,5%. Het uurloon gaat dus naar beneden, niet omhoog. Nog even los van dat die dertiende maand niet in 2008 wordt gegeven maar voor het eerst in 2009.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 19:06 schreef Falco het volgende:
En hoeveel was die eindejaarsuitkering? 0,65% van wat? Het totale loon wat in dat jaar verdiend werd? Als ik de keus had tussen zo'n uitkering en een dertiende maand, zou ik het natuurlijk wel weten
De bonden willen 3,5% loonsverhoging per jaar, da's nog geen 11% in 3 jaar. Tel daarbij een hogere eindjaarsuitkering en een tegemoetkoming in de ziektekosten. Dat is ook wat de chauffeurs die vallen onder de CAO MultiModaal (kleinere groep, iets hogere lonen) eerder dit jaar hebben gekregen.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 18:31 schreef Falco het volgende:
[..]
Je raaskalt trouwens over die 2% per jaar. Op 16 mei was er een bod van tenminste 12% in 3 jaar + een dertiende maand. Of je moet me uitleggen waar ik de mist inga met onderstaand artikel...
[..]
Bron
Eens. Aan de andere kant heeft het LAKS zelf contact gehad met bonden (en/of werkgevers) om te regelen dat er nog wat busvervoer was de afgelopen weken. Ik weet niet wat het JOB heeft gedaan, dat blijkt ook niet uit dit stukje, maar als ze daar pas een paar dagen geleden tot de ontdekking kwamen dat de stakingen samenvallen met de examenperiodes dan vraag ik me ook af onder welke steen ze gezeten hebben.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 18:07 schreef Samson het volgende:
Heel zuur
De MBO-raad vindt het "heel zuur" voor alle leerlingen die getroffen worden door de acties. De JongerenOrganisatie Beroepsonderwijs (JOB), de tegenhanger van het LAKS maar dan voor het mbo, zegt zich "grote zorgen" te maken over de mobiliteit van de leerlingen in een periode dat ze examens moeten doen, opdrachten moeten inleveren en zogeheten eindgesprekken hebben.
"Heel slecht als deze staking effect heeft op de cijfers van de studenten."
Wat bedoel je precies? Dat ze bij de bonden niet weten wanneer de examens zijn? Ik denk dat dat voor de meeste mensen geldt. Je weet wanneer de examens zijn als je er zelf op de een of andere manier bij betrokken bent, dus bijvoorbeeld als je schoolgaande kinderen hebt die in het examenjaar zitten.quote:FNV
FNV-bestuurder Janny Koppens zegt er geen rekening mee gehouden te hebben dat veel examens in het mbo juist deze periode zijn. "Dat hebben we ons niet ten volle gerealiseerd. Maar het verandert niets."
Volgens Koppens zijn de chauffeurs inmiddels zo boos dat aanpassingen in de acties uitgesloten zijn. "Ook al hebben veel chauffeurs juist affiniteit met het mbo."
Stakingen voor onbepaalde tijd zijn volgens Koppens vervelend voor elke klant. "Klaarblijkelijk waren de acties tot nu toe niet fors genoeg. Als de werkgevers over de brug komen kunnen we daar heel snel een eind aan maken."
Geeft meteen wel het niveau weer van zo'n FNV bestuurder.......
Om zo geheel volgens patroon mee te spelen met de ouderwetse spelletjes van de Bonden. Actie, reactie. Bonden eisen met hakken in het zand, werkgevers idem en nu wordt er zoveel mogelijk bij gesleept om wisselgeld bij de onderhandelingen te creeren.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 05:28 schreef Light het volgende:
[..]
De bonden willen 3,5% loonsverhoging per jaar, da's nog geen 11% in 3 jaar. Tel daarbij een hogere eindjaarsuitkering en een tegemoetkoming in de ziektekosten. Dat is ook wat de chauffeurs die vallen onder de CAO MultiModaal (kleinere groep, iets hogere lonen) eerder dit jaar hebben gekregen.
Als de bonden 11% in drie jaar eisen en de werkgevers bieden als reactie 12% dan kun je veilig aannemen dat je (een deel van) die verhoging linksom of rechtsom zelf betaalt. Waarom anders zouden werkgevers meer bieden dan bonden vragen?
Het hele eiereten is dus het inleveren van die 17 vrije dagen begrijp ik? Daar had gemakkelijk een compromis uitgehandeld kunnen worden natuurlijk. Als ik het goed begreep was eerst het heikele punt dat kwartiertje pauze niet betalen. Wat een triestigheid alom is het eigenlijkquote:Op zaterdag 31 mei 2008 05:28 schreef Light het volgende:
[..]
De bonden willen 3,5% loonsverhoging per jaar, da's nog geen 11% in 3 jaar. Tel daarbij een hogere eindjaarsuitkering en een tegemoetkoming in de ziektekosten. Dat is ook wat de chauffeurs die vallen onder de CAO MultiModaal (kleinere groep, iets hogere lonen) eerder dit jaar hebben gekregen.
Als de bonden 11% in drie jaar eisen en de werkgevers bieden als reactie 12% dan kun je veilig aannemen dat je (een deel van) die verhoging linksom of rechtsom zelf betaalt. Waarom anders zouden werkgevers meer bieden dan bonden vragen?
Dat maakt de gemiddelde lompe buschauffeur niks uit natuurlijk, het is de schuld van 'de baas'quote:Op zaterdag 31 mei 2008 10:15 schreef Loedertje het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met mensen die afhankelijk zijn voor hun werk van de bussen en geen mogelijkheden hebben om iets anders qua vervoer te regelen? Die zijn dus hun baan kwijt als de baas eist dat ze komen begrijp ik?
Chauffeurs die niet mee willen staken hebben de grootste problemen met hun *collega's * bedreigingen en zelf en leksteken van hun autobanden schijnt al te zijn voorgevallen bij enkele niet-stakers.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 10:17 schreef Falco het volgende:
Dat maakt de gemiddelde lompe buschauffeur niks uit natuurlijk, het is de schuld van 'de baas'
Meer: http://www.bussenmoetenrijden.nl/index.php?p=lijst&s=300&e=400quote:1563. M keijzer uit edam
Deze grap van de staking kan mijn baan gaan kosten. erg bedankt.
Er zijn een paar heikele punten. Dat kwartiertje pauze is er 1 van. Meer onregelmatigheid en langere diensten ook.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 10:15 schreef Falco het volgende:
[..]
Het hele eiereten is dus het inleveren van die 17 vrije dagen begrijp ik? Daar had gemakkelijk een compromis uitgehandeld kunnen worden natuurlijk. Als ik het goed begreep was eerst het heikele punt dat kwartiertje pauze niet betalen. Wat een triestigheid alom is het eigenlijk.
Lopend naar het station, vanaf daar verder met de trein. Kost wel meer geld en tijd.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 10:15 schreef Loedertje het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met mensen die afhankelijk zijn voor hun werk van de bussen en geen mogelijkheden hebben om iets anders qua vervoer te regelen? Die zijn dus hun baan kwijt als de baas eist dat ze komen begrijp ik?
Heb je er weleens aan gedacht dat er ook plaatsen zijn waar absoluut in de verste verte geen treinstation isquote:Op zaterdag 31 mei 2008 11:25 schreef Light het volgende:
Lopend naar het station, vanaf daar verder met de trein. Kost wel meer geld en tijd.
Dat doe ik ook nietquote:Op zaterdag 31 mei 2008 13:41 schreef gr8w8 het volgende:
Nou, laten we de ns niet heilig verklaren ineens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |