Erg mooie vergelijkingquote:Op donderdag 29 mei 2008 14:31 schreef kasper het volgende:
[..]
Zou jij het ook acceptabel vinden als bv. KLM piloten actie gaan voeren en iedereen die dat wil gratis laten vliegen naar elke bestemming?
Zoals voorgaande post: wat een vergelijking.quote:Op donderdag 29 mei 2008 14:31 schreef kasper het volgende:
[..]
Zou jij het ook acceptabel vinden als bv. KLM piloten actie gaan voeren en iedereen die dat wil gratis laten vliegen naar elke bestemming?
Ik heb gelukkig voor 2 dagen vervoer weten te regelen. Alleen dinsdag zit ik met een probleem. Misschien toch maar een taxi naar het station en het proberen te declareren?quote:Op donderdag 29 mei 2008 16:37 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Ik ga best wel een groot probleem hebben als ze zondag de hele boel plat gooien.
Jup, staat al helemaal vast.quote:Op donderdag 29 mei 2008 23:53 schreef teek- het volgende:
En, is er al wat bekend of er al een akkoord is bereikt? Ben toch wel benieuwd of er vanaf zondag nog gestaakt gaat worden....
je vind het doodnormaal dat je medeburgers voor nop werken.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 11:43 schreef charleen het volgende:Wat hebben wij als gewone, afhankelijk van het ov, burger toch fout gedaan dat wij zo gestraft worden?
1. Dat zie mij niet schrijvenquote:Op vrijdag 30 mei 2008 12:07 schreef simmu het volgende:
[..]
je vind het doodnormaal dat je medeburgers voor nop werken.
het is net zoveel jouw schuld als de schuld van die chauffeurs. je kan het ook omdraaien weet je: waarom zou een chauffeur zich drukmaken over mensen (de mensen die altijd en op tijd met de bus willen) terwijl diezelfde mensen alleen maar klagen, geen enkel begrip voor de situatie hebben en zich al zeker niet in de materie wensen te verdiepen "want dat is niet hun probleem"?quote:Op vrijdag 30 mei 2008 12:43 schreef charleen het volgende:
[..]
1. Dat zie mij niet schrijven
en
2. Is dat mijn schuld???
Ik vind het prima dat ze staken. Maar dat hoeft niet ten kostte te gaan van alle reizigers die afhankelijk zijn van het busvervoer. Dat ze gewoon helemaal niet rijden is gewoon lekker makkelijk voor hunzelf, lekker iedere dag thuis zitten. Wat is er mis met gewoon aan de diensten houden en de reizigers gratis mee laten gaan. Zijn de bedirjven nog meer geld kwijt, maar de reizigers kunnen gewoon reizen.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 14:07 schreef simmu het volgende:
[..]
het is net zoveel jouw schuld als de schuld van die chauffeurs. je kan het ook omdraaien weet je: waarom zou een chauffeur zich drukmaken over mensen (de mensen die altijd en op tijd met de bus willen) terwijl diezelfde mensen alleen maar klagen, geen enkel begrip voor de situatie hebben en zich al zeker niet in de materie wensen te verdiepen "want dat is niet hun probleem"?
heeft iemand hier nu bijvoorbeeld eigenlijk wel in de gaten dat het genereuze bod van de werkgevers neerkomt op 3 jaar lang 2% erbij (da's dus minder dan inflatie he! en dat na een loonstop van een stevig aantal jaren!) en een verslechtering van de arbeidsvoorwaarden (wat overigens ook tegen het belang van, jawel, jullie reizigers! is)?
ik snap om te beginnen niet dat de overheid niet ingrijpt, want sommige eisen zijn op zijn minst dubieus en behoorlijk nadelig voor de uitvoering van de rijtijdenwet, om maar eens iets te noemen. stop jij je kind graag in een bus bij een overwerkte chauffeur? bedenk je wel dat ze willen dat het normaal is om bijvoorbeeld 6 dagen achter elkaar 's ochtends om half 6 te beginnen, in een keer door tot 12 uur (dat is 6 1/2 uur rijden aan een stuk door he!), dan 's avonds hetzelfde geintje nog een keer (dat noemt men een gebroken dienst). zoiets doe je zelf niet eens als je op vakantie gaat, maar heej! lekker boeie: tis je koter maar die bij die vent in de bus zit dan he!
mijn punt is het volgende: dit conflict raakt de reizigers heus niet alleen in de "het is zo onhandig", het is zeker ook in het belang van voornoemde reizigers dat buschaufferus fatsoenlijke arbeidsvoorwaarden hebben!
quote:Op vrijdag 30 mei 2008 14:13 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik vind het prima dat ze staken. Maar dat hoeft niet ten kostte te gaan van alle reizigers die afhankelijk zijn van het busvervoer. Dat ze gewoon helemaal niet rijden is gewoon lekker makkelijk voor hunzelf, lekker iedere dag thuis zitten. Wat is er mis met gewoon aan de diensten houden en de reizigers gratis mee laten gaan. Zijn de bedirjven nog meer geld kwijt, maar de reizigers kunnen gewoon reizen.
Met dit soort acties winnen ze mijn sympathie niet mee.
Weet ik niet zeker, hoor. Mijn zoon zei dat een mevrouw bij de uitrit van Neckerspoel de bussen aanhield en aankondigde dat ze gingen staken. Of zij van de bond is weet ik dus niet, da's maar een gokje.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 16:45 schreef gr8w8 het volgende:
Hmz, de manier waarop klinkt als een wilde actie. Slechte zet voor de bonden als ze er inderdaad bij betrokken zijn.
Ik had er net ook nog even last van rond half 5. Kwam voor mij compleet uit het niets vallen en ik zie dus absoluut er niet van in hoe dit bijdraagt aan het hele geheel. Het enige wat je bereikt is irritatie van de klantenquote:Op vrijdag 30 mei 2008 15:52 schreef Gia het volgende:
Ook lekker: Een onaangekondigde actie. Gooien ze nu net om 15.00 het werk plat. Bussen werden tegen gehouden door lui van de vakbond en reizigers konden ter plekke uitstappen. Weer ik weet niet hoeveel mensen gestrand op de stations. In elk geval in Eindhoven.
Mijn zoon belde om 15.10. Of ik maar even naar Eindhoven wilde rijden.
Kutactie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |