abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58991061
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 14:31 schreef kasper het volgende:

[..]

Zou jij het ook acceptabel vinden als bv. KLM piloten actie gaan voeren en iedereen die dat wil gratis laten vliegen naar elke bestemming?
Erg mooie vergelijking
............................
pi_58991290
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 14:31 schreef kasper het volgende:

[..]

Zou jij het ook acceptabel vinden als bv. KLM piloten actie gaan voeren en iedereen die dat wil gratis laten vliegen naar elke bestemming?
Zoals voorgaande post: wat een vergelijking.

Jij gaat alleen vrijwilligerswerk doen waarschijnlijk.
Of je weet niet waar je over praat.
pi_58991446
Ik ga best wel een groot probleem hebben als ze zondag de hele boel plat gooien.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_58997272
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 16:37 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Ik ga best wel een groot probleem hebben als ze zondag de hele boel plat gooien.
Ik heb gelukkig voor 2 dagen vervoer weten te regelen. Alleen dinsdag zit ik met een probleem. Misschien toch maar een taxi naar het station en het proberen te declareren?
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_59002200
En, is er al wat bekend of er al een akkoord is bereikt? Ben toch wel benieuwd of er vanaf zondag nog gestaakt gaat worden....
  vrijdag 30 mei 2008 @ 00:11:32 #181
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_59002597
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 23:53 schreef teek- het volgende:
En, is er al wat bekend of er al een akkoord is bereikt? Ben toch wel benieuwd of er vanaf zondag nog gestaakt gaat worden....
Jup, staat al helemaal vast.

OV wat moet je ermee...
  vrijdag 30 mei 2008 @ 09:29:54 #182
62913 Blik
The one and Only!
pi_59006138
Als die staking doorgaat ben ik goed ziek, ik ben bezig met literatuurstudie aan de uni en kan zonder bus onmogelijk op de uni komen. Daardoor deze week al 2 dagen minder op de uni kunnen zijn. En vanaf volgende week wordt het gewoonweg onmogelijk.
pi_59008482
Nee he... gaan ze echt helemaal staken..
Lawamena hitihala Lawamena haulala
  vrijdag 30 mei 2008 @ 11:43:08 #184
216804 charleen
Kloon noch hoax!
pi_59009007
Wat hebben wij als gewone, afhankelijk van het ov, burger toch fout gedaan dat wij zo gestraft worden?
pi_59009475
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 11:43 schreef charleen het volgende:
Wat hebben wij als gewone, afhankelijk van het ov, burger toch fout gedaan dat wij zo gestraft worden?
je vind het doodnormaal dat je medeburgers voor nop werken.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  vrijdag 30 mei 2008 @ 12:13:29 #186
3542 Gia
User under construction
pi_59009615
Ach ja, nu kunnen we uitproberen of het bevalt om zoonlief dagelijks te brengen en te halen.
Bevalt dat goed, dan wordt dat volgend jaar geen jaarabonnement meer.

Misschien zijn er nog andere kinderen die mee willen rijden. Dan is dat voor iedereen voordeliger.
  vrijdag 30 mei 2008 @ 12:42:32 #187
216804 charleen
Kloon noch hoax!
pi_59010253
foutje

[ Bericht 97% gewijzigd door charleen op 30-05-2008 12:51:23 ]
  vrijdag 30 mei 2008 @ 12:43:02 #188
216804 charleen
Kloon noch hoax!
pi_59010273
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 12:07 schreef simmu het volgende:

[..]

je vind het doodnormaal dat je medeburgers voor nop werken.
1. Dat zie mij niet schrijven
en
2. Is dat mijn schuld???
  vrijdag 30 mei 2008 @ 12:45:23 #189
216804 charleen
Kloon noch hoax!
pi_59010344
ging iets mis, laptop staakt ook al ....
pi_59012044
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 12:43 schreef charleen het volgende:

[..]

1. Dat zie mij niet schrijven
en
2. Is dat mijn schuld???
het is net zoveel jouw schuld als de schuld van die chauffeurs. je kan het ook omdraaien weet je: waarom zou een chauffeur zich drukmaken over mensen (de mensen die altijd en op tijd met de bus willen) terwijl diezelfde mensen alleen maar klagen, geen enkel begrip voor de situatie hebben en zich al zeker niet in de materie wensen te verdiepen "want dat is niet hun probleem"?

heeft iemand hier nu bijvoorbeeld eigenlijk wel in de gaten dat het genereuze bod van de werkgevers neerkomt op 3 jaar lang 2% erbij (da's dus minder dan inflatie he! en dat na een loonstop van een stevig aantal jaren!) en een verslechtering van de arbeidsvoorwaarden (wat overigens ook tegen het belang van, jawel, jullie reizigers! is)?

ik snap om te beginnen niet dat de overheid niet ingrijpt, want sommige eisen zijn op zijn minst dubieus en behoorlijk nadelig voor de uitvoering van de rijtijdenwet, om maar eens iets te noemen. stop jij je kind graag in een bus bij een overwerkte chauffeur? bedenk je wel dat ze willen dat het normaal is om bijvoorbeeld 6 dagen achter elkaar 's ochtends om half 6 te beginnen, in een keer door tot 12 uur (dat is 6 1/2 uur rijden aan een stuk door he!), dan 's avonds hetzelfde geintje nog een keer (dat noemt men een gebroken dienst). zoiets doe je zelf niet eens als je op vakantie gaat, maar heej! lekker boeie: tis je koter maar die bij die vent in de bus zit dan he!

mijn punt is het volgende: dit conflict raakt de reizigers heus niet alleen in de "het is zo onhandig", het is zeker ook in het belang van voornoemde reizigers dat buschaufferus fatsoenlijke arbeidsvoorwaarden hebben!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  vrijdag 30 mei 2008 @ 14:13:38 #191
62913 Blik
The one and Only!
pi_59012165
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 14:07 schreef simmu het volgende:

[..]

het is net zoveel jouw schuld als de schuld van die chauffeurs. je kan het ook omdraaien weet je: waarom zou een chauffeur zich drukmaken over mensen (de mensen die altijd en op tijd met de bus willen) terwijl diezelfde mensen alleen maar klagen, geen enkel begrip voor de situatie hebben en zich al zeker niet in de materie wensen te verdiepen "want dat is niet hun probleem"?

heeft iemand hier nu bijvoorbeeld eigenlijk wel in de gaten dat het genereuze bod van de werkgevers neerkomt op 3 jaar lang 2% erbij (da's dus minder dan inflatie he! en dat na een loonstop van een stevig aantal jaren!) en een verslechtering van de arbeidsvoorwaarden (wat overigens ook tegen het belang van, jawel, jullie reizigers! is)?

ik snap om te beginnen niet dat de overheid niet ingrijpt, want sommige eisen zijn op zijn minst dubieus en behoorlijk nadelig voor de uitvoering van de rijtijdenwet, om maar eens iets te noemen. stop jij je kind graag in een bus bij een overwerkte chauffeur? bedenk je wel dat ze willen dat het normaal is om bijvoorbeeld 6 dagen achter elkaar 's ochtends om half 6 te beginnen, in een keer door tot 12 uur (dat is 6 1/2 uur rijden aan een stuk door he!), dan 's avonds hetzelfde geintje nog een keer (dat noemt men een gebroken dienst). zoiets doe je zelf niet eens als je op vakantie gaat, maar heej! lekker boeie: tis je koter maar die bij die vent in de bus zit dan he!

mijn punt is het volgende: dit conflict raakt de reizigers heus niet alleen in de "het is zo onhandig", het is zeker ook in het belang van voornoemde reizigers dat buschaufferus fatsoenlijke arbeidsvoorwaarden hebben!
Ik vind het prima dat ze staken. Maar dat hoeft niet ten kostte te gaan van alle reizigers die afhankelijk zijn van het busvervoer. Dat ze gewoon helemaal niet rijden is gewoon lekker makkelijk voor hunzelf, lekker iedere dag thuis zitten. Wat is er mis met gewoon aan de diensten houden en de reizigers gratis mee laten gaan. Zijn de bedirjven nog meer geld kwijt, maar de reizigers kunnen gewoon reizen.

Met dit soort acties winnen ze mijn sympathie niet mee.
pi_59012569
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 14:13 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik vind het prima dat ze staken. Maar dat hoeft niet ten kostte te gaan van alle reizigers die afhankelijk zijn van het busvervoer. Dat ze gewoon helemaal niet rijden is gewoon lekker makkelijk voor hunzelf, lekker iedere dag thuis zitten. Wat is er mis met gewoon aan de diensten houden en de reizigers gratis mee laten gaan. Zijn de bedirjven nog meer geld kwijt, maar de reizigers kunnen gewoon reizen.

Met dit soort acties winnen ze mijn sympathie niet mee.
Lawamena hitihala Lawamena haulala
  vrijdag 30 mei 2008 @ 15:52:16 #193
3542 Gia
User under construction
pi_59014422
Ook lekker: Een onaangekondigde actie. Gooien ze nu net om 15.00 het werk plat. Bussen werden tegen gehouden door lui van de vakbond en reizigers konden ter plekke uitstappen. Weer ik weet niet hoeveel mensen gestrand op de stations. In elk geval in Eindhoven.

Mijn zoon belde om 15.10. Of ik maar even naar Eindhoven wilde rijden.

Kutactie.
pi_59014574
ik hoorde dat ook ja.
dat bussen richting het station een stuk er voor al werden leeggehaald.

en de totale staking zou pas zondag beginnen.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
  vrijdag 30 mei 2008 @ 16:12:23 #195
3542 Gia
User under construction
pi_59014795
Lekker voor die mensen die nu nog, nietsvermoedend op kantoor of school zitten.
Veel militairen ook die niet naar huis konden. En studenten uiteraard. Ze kiezen er ook wel een dag voor uit.

Gelukkig had ik de auto en was ik in 20 minuten in Eindhoven, maar een jongen uit de klas van mijn zoon woont een uur van Eindhoven, dus eer die vader er is en ze thuis zijn, is hij al 2 uur verder. Echt een trieste actie, zoiets.
  vrijdag 30 mei 2008 @ 16:45:55 #196
15869 gr8w8
Better by design.
pi_59015467
Hmz, de manier waarop klinkt als een wilde actie. Slechte zet voor de bonden als ze er inderdaad bij betrokken zijn.
Welkom bij de V&D der webfora.
  vrijdag 30 mei 2008 @ 17:02:55 #197
3542 Gia
User under construction
pi_59015839
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 16:45 schreef gr8w8 het volgende:
Hmz, de manier waarop klinkt als een wilde actie. Slechte zet voor de bonden als ze er inderdaad bij betrokken zijn.
Weet ik niet zeker, hoor. Mijn zoon zei dat een mevrouw bij de uitrit van Neckerspoel de bussen aanhield en aankondigde dat ze gingen staken. Of zij van de bond is weet ik dus niet, da's maar een gokje.

Maar slaat nog steeds nergens op, natuurlijk.
  vrijdag 30 mei 2008 @ 17:11:51 #198
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_59016064
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 15:52 schreef Gia het volgende:
Ook lekker: Een onaangekondigde actie. Gooien ze nu net om 15.00 het werk plat. Bussen werden tegen gehouden door lui van de vakbond en reizigers konden ter plekke uitstappen. Weer ik weet niet hoeveel mensen gestrand op de stations. In elk geval in Eindhoven.

Mijn zoon belde om 15.10. Of ik maar even naar Eindhoven wilde rijden.

Kutactie.
Ik had er net ook nog even last van rond half 5. Kwam voor mij compleet uit het niets vallen en ik zie dus absoluut er niet van in hoe dit bijdraagt aan het hele geheel. Het enige wat je bereikt is irritatie van de klanten .

Gelukkig kon iemand me ophalen anders was het taxi of lopen .
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  vrijdag 30 mei 2008 @ 17:36:30 #199
15869 gr8w8
Better by design.
pi_59016586
Ik heb geluk gehad, ze gingen net weer rijden toen ik aankwam tegen vijf. Wel heel Neckerspoel nog ramvol bussen en een hoop chaos.

Welkom bij de V&D der webfora.
  vrijdag 30 mei 2008 @ 17:38:37 #200
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_59016628
Dan waren we vrijwel op hetzelfde ogenblik daar . Want toen mien moeke vlak bij was met de auto gingen de bussen ook weer rijden.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')