tsja, wie gaat dan de schade betalen aan de chauffeurs die er dan in salaris op achteruit gaan? wel zo eerlijk dan *ook* he!quote:Op vrijdag 30 mei 2008 18:22 schreef gr8w8 het volgende:
Met andere woorden, bonden erkennen ook verantwoordelijk te zijn voo ellende. Wie herschrijft de brief even, waarin alleen vervoerders om schadevergoeding wordt gevraagd? Daar mogen de bonden ook de helft van betalen. Wel zo eerlijk, bovendien hebben die ook genoeg reserven.
Je raaskalt trouwens over die 2% per jaar. Op 16 mei was er een bod van tenminste 12% in 3 jaar + een dertiende maand. Of je moet me uitleggen waar ik de mist inga met onderstaand artikel...quote:Op vrijdag 30 mei 2008 18:28 schreef simmu het volgende:
[..]
tsja, wie gaat dan de schade betalen aan de chauffeurs die er dan in salaris op achteruit gaan? wel zo eerlijk dan *ook* he!
Bronquote:UTRECHT - De werkgevers in het streekvervoer hebben donderdagavond laat een nieuw loonbod voorgelegd aan de bonden. Dat hebben zij vrijdag laten weten.
ANP
Bovenop het oorspronkelijke loonbod van 12 procent over drie jaar komt een dertiende maand voor de werknemers, waardoor volgens de vervoerders een totale loonstijging van bijna 20 procent in drie jaar wordt gerealiseerd.
Wel blijven de werkgevers vasthouden aan het inleveren van een kwartier pauze op kosten van de baas en leveren de werknemers voor de dertiende maand zeventien atv-dagen en de huidige eindejaarsuitkering van 0,65 procent in...
Ah, een chauffeur? Heeft niets te maken met de schade die de bonden de reiziger bezorgd. Wie het doet, doet het. Zelf raden de bonden aan vergoedingen te vragen aan connexxion ed. Alleen maar om over de rug van de reiziger door te zeuren. Zeuren ja, dat is het. Bonden hadden ze tegelijk met de stoomtreinen af moeten schaffen.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 18:28 schreef simmu het volgende:
[..]
tsja, wie gaat dan de schade betalen aan de chauffeurs die er dan in salaris op achteruit gaan? wel zo eerlijk dan *ook* he!
Hoe zou dat in vredesnaam moeten? Klachtenformulier invullen op internet?quote:Op vrijdag 30 mei 2008 18:32 schreef gr8w8 het volgende:
Zelf raden de bonden aan vergoedingen te vragen aan connexxion ed.
hoeveel denk je dat 12% in 3 jaar is? en die 13de maand is leuk, maar daarvoor moeten ze dan wel de eindejaarsuitkering inleveren. verdiep je eens in de materie zou ik zo zeggen.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 18:31 schreef Falco het volgende:
[..]
Je raaskalt trouwens over die 2% per jaar. Op 16 mei was er een bod van tenminste 12% in 3 jaar + een dertiende maand. Of je moet me uitleggen waar ik de mist inga met onderstaand artikel...
[..]
Bron
Nou, wat een ellende voor die chauffeurs, het enige dat ze er vervolgens voor moeten doen is van A naar B rijden, hetgeen nu niet bepaald een hoogstaande intelligentie vereist, dus ook geen hoogstaand salaris...quote:Op vrijdag 30 mei 2008 18:51 schreef simmu het volgende:
[..]
hoeveel denk je dat 12% in 3 jaar is? en die 13de maand is leuk, maar daarvoor moeten ze dan wel de eindejaarsuitkering inleveren. verdiep je eens in de materie zou ik zo zeggen.
12% in 3 jaar is ongeveer 4% per jaarquote:Op vrijdag 30 mei 2008 18:51 schreef simmu het volgende:
[..]
hoeveel denk je dat 12% in 3 jaar is? en die 13de maand is leuk, maar daarvoor moeten ze dan wel de eindejaarsuitkering inleveren. verdiep je eens in de materie zou ik zo zeggen.
Misschien wel iets voor Stanislav Bernikov.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 18:25 schreef Falco het volgende:
[ afbeelding ]
Agnes Jongerius
FNV, domme bende daar.
Belachelijk zeg! Reizigers gaan er vanuit dat ze vandaag gewoon kunnen reizen tegen betaling uiteraard en dan besluiten ze blijkbaar zomaar om tussendoor nog een staking te houden?quote:Op vrijdag 30 mei 2008 15:52 schreef Gia het volgende:
Ook lekker: Een onaangekondigde actie. Gooien ze nu net om 15.00 het werk plat. Bussen werden tegen gehouden door lui van de vakbond en reizigers konden ter plekke uitstappen. Weer ik weet niet hoeveel mensen gestrand op de stations. In elk geval in Eindhoven.
Mijn zoon belde om 15.10. Of ik maar even naar Eindhoven wilde rijden.
Kutactie.
Blijkbaar was de reden het afbellen van uitzendkrachten: http://www.fnvov.nl/forum/index.php?topic=26725.msg41191#msg41191 Klinkt mij eerder als een poging van de bonden om jeugd binnen te halen als lid, maar goed. "Kijk eens hoe solidair wij zijn met jullie. Maar eigenlijk moeten we jullie uitzendkrachten helemaal niet, want jullie zijn over twee jaar toch geen buschauffeur meer. Maar nu komt het wel mooi uit hoor! Even hier een krabbeltje en je bent lid! 60 piek per maand voor de bond!quote:Op vrijdag 30 mei 2008 21:19 schreef Cyan het volgende:
[..]
Belachelijk zeg! Reizigers gaan er vanuit dat ze vandaag gewoon kunnen reizen tegen betaling uiteraard en dan besluiten ze blijkbaar zomaar om tussendoor nog een staking te houden?
Ben trouwens benieuwd hoe lang die algemene staking gaat duren. Voor volgende week heb ik zowieso 1 dag een probleem. De andere dagen heb ik vervoer kunnen regelen en de week erna heb ik een weekje vrij!
quote:He, maar de financiën zijn toch geen reden om niet te staken! Het gaat om het principe!
ALLES GAAT PLAT!
Strijdbare groet uit katseviolenkutseveen.
Ja, dan liever die 0,65% eindejaarsuitkering en 17 extra dagen vrij dan een dertiende maand en geen extra dagen vrij. Door het inleveren van die 17 dagen gaat de werkweek van 37,38 naar 40 uur. Het maandloon stijgt niet met 40 / 37,38 (7%) maar met slechts 3,5%. Het uurloon gaat dus naar beneden, niet omhoog. Nog even los van dat die dertiende maand niet in 2008 wordt gegeven maar voor het eerst in 2009.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 19:06 schreef Falco het volgende:
En hoeveel was die eindejaarsuitkering? 0,65% van wat? Het totale loon wat in dat jaar verdiend werd? Als ik de keus had tussen zo'n uitkering en een dertiende maand, zou ik het natuurlijk wel weten
De bonden willen 3,5% loonsverhoging per jaar, da's nog geen 11% in 3 jaar. Tel daarbij een hogere eindjaarsuitkering en een tegemoetkoming in de ziektekosten. Dat is ook wat de chauffeurs die vallen onder de CAO MultiModaal (kleinere groep, iets hogere lonen) eerder dit jaar hebben gekregen.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 18:31 schreef Falco het volgende:
[..]
Je raaskalt trouwens over die 2% per jaar. Op 16 mei was er een bod van tenminste 12% in 3 jaar + een dertiende maand. Of je moet me uitleggen waar ik de mist inga met onderstaand artikel...
[..]
Bron
Eens. Aan de andere kant heeft het LAKS zelf contact gehad met bonden (en/of werkgevers) om te regelen dat er nog wat busvervoer was de afgelopen weken. Ik weet niet wat het JOB heeft gedaan, dat blijkt ook niet uit dit stukje, maar als ze daar pas een paar dagen geleden tot de ontdekking kwamen dat de stakingen samenvallen met de examenperiodes dan vraag ik me ook af onder welke steen ze gezeten hebben.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 18:07 schreef Samson het volgende:
Heel zuur
De MBO-raad vindt het "heel zuur" voor alle leerlingen die getroffen worden door de acties. De JongerenOrganisatie Beroepsonderwijs (JOB), de tegenhanger van het LAKS maar dan voor het mbo, zegt zich "grote zorgen" te maken over de mobiliteit van de leerlingen in een periode dat ze examens moeten doen, opdrachten moeten inleveren en zogeheten eindgesprekken hebben.
"Heel slecht als deze staking effect heeft op de cijfers van de studenten."
Wat bedoel je precies? Dat ze bij de bonden niet weten wanneer de examens zijn? Ik denk dat dat voor de meeste mensen geldt. Je weet wanneer de examens zijn als je er zelf op de een of andere manier bij betrokken bent, dus bijvoorbeeld als je schoolgaande kinderen hebt die in het examenjaar zitten.quote:FNV
FNV-bestuurder Janny Koppens zegt er geen rekening mee gehouden te hebben dat veel examens in het mbo juist deze periode zijn. "Dat hebben we ons niet ten volle gerealiseerd. Maar het verandert niets."
Volgens Koppens zijn de chauffeurs inmiddels zo boos dat aanpassingen in de acties uitgesloten zijn. "Ook al hebben veel chauffeurs juist affiniteit met het mbo."
Stakingen voor onbepaalde tijd zijn volgens Koppens vervelend voor elke klant. "Klaarblijkelijk waren de acties tot nu toe niet fors genoeg. Als de werkgevers over de brug komen kunnen we daar heel snel een eind aan maken."
Geeft meteen wel het niveau weer van zo'n FNV bestuurder.......
Om zo geheel volgens patroon mee te spelen met de ouderwetse spelletjes van de Bonden. Actie, reactie. Bonden eisen met hakken in het zand, werkgevers idem en nu wordt er zoveel mogelijk bij gesleept om wisselgeld bij de onderhandelingen te creeren.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 05:28 schreef Light het volgende:
[..]
De bonden willen 3,5% loonsverhoging per jaar, da's nog geen 11% in 3 jaar. Tel daarbij een hogere eindjaarsuitkering en een tegemoetkoming in de ziektekosten. Dat is ook wat de chauffeurs die vallen onder de CAO MultiModaal (kleinere groep, iets hogere lonen) eerder dit jaar hebben gekregen.
Als de bonden 11% in drie jaar eisen en de werkgevers bieden als reactie 12% dan kun je veilig aannemen dat je (een deel van) die verhoging linksom of rechtsom zelf betaalt. Waarom anders zouden werkgevers meer bieden dan bonden vragen?
Het hele eiereten is dus het inleveren van die 17 vrije dagen begrijp ik? Daar had gemakkelijk een compromis uitgehandeld kunnen worden natuurlijk. Als ik het goed begreep was eerst het heikele punt dat kwartiertje pauze niet betalen. Wat een triestigheid alom is het eigenlijkquote:Op zaterdag 31 mei 2008 05:28 schreef Light het volgende:
[..]
De bonden willen 3,5% loonsverhoging per jaar, da's nog geen 11% in 3 jaar. Tel daarbij een hogere eindjaarsuitkering en een tegemoetkoming in de ziektekosten. Dat is ook wat de chauffeurs die vallen onder de CAO MultiModaal (kleinere groep, iets hogere lonen) eerder dit jaar hebben gekregen.
Als de bonden 11% in drie jaar eisen en de werkgevers bieden als reactie 12% dan kun je veilig aannemen dat je (een deel van) die verhoging linksom of rechtsom zelf betaalt. Waarom anders zouden werkgevers meer bieden dan bonden vragen?
Dat maakt de gemiddelde lompe buschauffeur niks uit natuurlijk, het is de schuld van 'de baas'quote:Op zaterdag 31 mei 2008 10:15 schreef Loedertje het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met mensen die afhankelijk zijn voor hun werk van de bussen en geen mogelijkheden hebben om iets anders qua vervoer te regelen? Die zijn dus hun baan kwijt als de baas eist dat ze komen begrijp ik?
Chauffeurs die niet mee willen staken hebben de grootste problemen met hun *collega's * bedreigingen en zelf en leksteken van hun autobanden schijnt al te zijn voorgevallen bij enkele niet-stakers.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 10:17 schreef Falco het volgende:
Dat maakt de gemiddelde lompe buschauffeur niks uit natuurlijk, het is de schuld van 'de baas'
Meer: http://www.bussenmoetenrijden.nl/index.php?p=lijst&s=300&e=400quote:1563. M keijzer uit edam
Deze grap van de staking kan mijn baan gaan kosten. erg bedankt.
Er zijn een paar heikele punten. Dat kwartiertje pauze is er 1 van. Meer onregelmatigheid en langere diensten ook.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 10:15 schreef Falco het volgende:
[..]
Het hele eiereten is dus het inleveren van die 17 vrije dagen begrijp ik? Daar had gemakkelijk een compromis uitgehandeld kunnen worden natuurlijk. Als ik het goed begreep was eerst het heikele punt dat kwartiertje pauze niet betalen. Wat een triestigheid alom is het eigenlijk.
Lopend naar het station, vanaf daar verder met de trein. Kost wel meer geld en tijd.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 10:15 schreef Loedertje het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met mensen die afhankelijk zijn voor hun werk van de bussen en geen mogelijkheden hebben om iets anders qua vervoer te regelen? Die zijn dus hun baan kwijt als de baas eist dat ze komen begrijp ik?
Heb je er weleens aan gedacht dat er ook plaatsen zijn waar absoluut in de verste verte geen treinstation isquote:Op zaterdag 31 mei 2008 11:25 schreef Light het volgende:
Lopend naar het station, vanaf daar verder met de trein. Kost wel meer geld en tijd.
Dat doe ik ook nietquote:Op zaterdag 31 mei 2008 13:41 schreef gr8w8 het volgende:
Nou, laten we de ns niet heilig verklaren ineens.
Ja. Ik had het over wat ik ga doen. Retour met de bus kost me 2,36 euro, trein 3,30 (vol tarief, enkele reis vol tarief + enkele reis met korting is duurder). En snel eens een fiets regelen. Da's voor mij goedkoper, sneller en 't is nog gezonder ookquote:Op zaterdag 31 mei 2008 13:07 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Heb je er weleens aan gedacht dat er ook plaatsen zijn waar absoluut in de verste verte geen treinstation is
Waarbij werkende mensen gewoon afhankelijk zijn van bussen?
Meer geld is overigens onzin want de trein en bus schelen qua prijs niet zo heel veel.
quote:Op zaterdag 31 mei 2008 13:27 schreef Falco het volgende:
En daarbij heb je bij treinen wel veel meer klantvriendelijkheid en comfort. Zeker de laatste tijd is o.a. de NS erg goed bezig.
"ja hoi. Ik moet naar Den Helder, nou zag ik op internet staan dat ik moet overstappen in hilversum. Maar dat hoeft toch niet? Ik kan toch gewoon in Amersfoort opstappen naar A'dam?"quote:Op zaterdag 31 mei 2008 14:06 schreef Falco het volgende:
[..]
Dat doe ik ook niet, maar je merkt wel dat het personeel daar allemaal een cursus heeft gevolgd oid en een stuk communicatiever en okeejer is geworden. Misschien een ideetje voor de buschauffeurs!
Ik geloof je graag, maar ik heb dit soort ervaringen iig niet meegemaakt de laatste tijd en ze rijden ook steeds meer op tijd heb ik het idee. Maar goed weer terug ontopic dan maarquote:Op zaterdag 31 mei 2008 16:50 schreef Qwea het volgende:
[..]
"ja hoi. Ik moet naar Den Helder, nou zag ik op internet staan dat ik moet overstappen in hilversum. Maar dat hoeft toch niet? Ik kan toch gewoon in Amersfoort opstappen naar A'dam?"
-Hmm.
"Toch?"
*Conducteur kijkt beetje in de rondte*
"Hallo?"
-Ja weet ik veel![]()
Dan zul je wel op een prima traject zittenquote:Op zaterdag 31 mei 2008 16:55 schreef Falco het volgende:
[..]
Ik geloof je graag, maar ik heb dit soort ervaringen iig niet meegemaakt de laatste tijd en ze rijden ook steeds meer op tijd heb ik het idee. Maar goed weer terug ontopic dan maar...
Streekbussen blijven zondag in remisequote:De vakbondsacties in het streekvervoer krijgen vandaag een steviger karakter. Op een paar regio's na blijven de bussen in het hele land in de remise, voor onbepaalde tijd. Met de staking protesteren de chauffeurs tegen de opstelling van de werkgevers in de cao-onderhandelingen.
De werkgevers en vakbonden leveren al sinds begin april een verbeten strijd en zicht op een uitweg in het cao-conflict is er vooralsnog niet. ANWB verkeersinformatie verwacht dat de stakingen in het streekvervoer niet zullen leiden tot veel extra drukte op de wegen. "De afgelopen weken zijn mensen gewend geraakt aan de acties'', aldus een woordvoerder van de informatiedienst. De bussen in de vier grote steden, rond de 'Drechtsteden', in de achterhoek (Syntus) en in het westen van Friesland blijven wel rijden, deze vallen onder een andere CAO
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |