abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59017149
Mbo-leerlingen zwaar gedupeerd door acties
Uitgegeven: 30 mei 2008 17:23
Laatst gewijzigd: 30 mei 2008 17:44

RIJSWIJK - Leerlingen in het middelbaar beroepsonderwijs worden zwaar gedupeerd doordat het streekvervoer vanaf zondag plat gaat. Juist vanaf maandag hebben die scholen hun examens gepland. Het mbo is met 500.000 leerlingen een van de grootste onderwijstypen.
ANP

In het mbo gaan ook veel leerlingen met het openbaar vervoer, omdat die doorgaans grote scholen een groot gebied bestrijken. De MBO-raad schat dat 20 tot 30 procent van de leerlingen in het mbo met het streekvervoer naar school gaat.

Maatregelen

Volgens de MBO-raad neemt een aantal scholen zelf maatregelen. Zo huurt het RijnIJssel uit Arnhem bussen die vanaf maandag de stations van Arnhem en Ede aandoen om leerlingen van daar af naar drie locaties te vervoeren.

"We kunnen de examens niet meer verzetten", zegt een woordvoerder. "De bonden hielden rekening met de examens in het voortgezet onderwijs, maar niet met het mbo terwijl dat veel groter is."

Heel zuur

De MBO-raad vindt het "heel zuur" voor alle leerlingen die getroffen worden door de acties. De JongerenOrganisatie Beroepsonderwijs (JOB), de tegenhanger van het LAKS maar dan voor het mbo, zegt zich "grote zorgen" te maken over de mobiliteit van de leerlingen in een periode dat ze examens moeten doen, opdrachten moeten inleveren en zogeheten eindgesprekken hebben.

"Heel slecht als deze staking effect heeft op de cijfers van de studenten."

FNV

FNV-bestuurder Janny Koppens zegt er geen rekening mee gehouden te hebben dat veel examens in het mbo juist deze periode zijn. "Dat hebben we ons niet ten volle gerealiseerd. Maar het verandert niets."

Volgens Koppens zijn de chauffeurs inmiddels zo boos dat aanpassingen in de acties uitgesloten zijn. "Ook al hebben veel chauffeurs juist affiniteit met het mbo."

Stakingen voor onbepaalde tijd zijn volgens Koppens vervelend voor elke klant. "Klaarblijkelijk waren de acties tot nu toe niet fors genoeg. Als de werkgevers over de brug komen kunnen we daar heel snel een eind aan maken."

Geeft meteen wel het niveau weer van zo'n FNV bestuurder.......
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
  vrijdag 30 mei 2008 @ 18:22:37 #202
15869 gr8w8
Better by design.
pi_59017419
Met andere woorden, bonden erkennen ook verantwoordelijk te zijn voo ellende. Wie herschrijft de brief even, waarin alleen vervoerders om schadevergoeding wordt gevraagd? Daar mogen de bonden ook de helft van betalen. Wel zo eerlijk, bovendien hebben die ook genoeg reserven.
Welkom bij de V&D der webfora.
  vrijdag 30 mei 2008 @ 18:25:05 #203
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_59017452

Agnes Jongerius

FNV , domme bende daar.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_59017509
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 18:22 schreef gr8w8 het volgende:
Met andere woorden, bonden erkennen ook verantwoordelijk te zijn voo ellende. Wie herschrijft de brief even, waarin alleen vervoerders om schadevergoeding wordt gevraagd? Daar mogen de bonden ook de helft van betalen. Wel zo eerlijk, bovendien hebben die ook genoeg reserven.
tsja, wie gaat dan de schade betalen aan de chauffeurs die er dan in salaris op achteruit gaan? wel zo eerlijk dan *ook* he!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  vrijdag 30 mei 2008 @ 18:31:55 #205
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_59017580
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 18:28 schreef simmu het volgende:

[..]

tsja, wie gaat dan de schade betalen aan de chauffeurs die er dan in salaris op achteruit gaan? wel zo eerlijk dan *ook* he!
Je raaskalt trouwens over die 2% per jaar. Op 16 mei was er een bod van tenminste 12% in 3 jaar + een dertiende maand. Of je moet me uitleggen waar ik de mist inga met onderstaand artikel...
quote:
UTRECHT - De werkgevers in het streekvervoer hebben donderdagavond laat een nieuw loonbod voorgelegd aan de bonden. Dat hebben zij vrijdag laten weten.
ANP

Bovenop het oorspronkelijke loonbod van 12 procent over drie jaar komt een dertiende maand voor de werknemers, waardoor volgens de vervoerders een totale loonstijging van bijna 20 procent in drie jaar wordt gerealiseerd.

Wel blijven de werkgevers vasthouden aan het inleveren van een kwartier pauze op kosten van de baas en leveren de werknemers voor de dertiende maand zeventien atv-dagen en de huidige eindejaarsuitkering van 0,65 procent in...
Bron
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  vrijdag 30 mei 2008 @ 18:32:12 #206
15869 gr8w8
Better by design.
pi_59017588
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 18:28 schreef simmu het volgende:

[..]

tsja, wie gaat dan de schade betalen aan de chauffeurs die er dan in salaris op achteruit gaan? wel zo eerlijk dan *ook* he!
Ah, een chauffeur? Heeft niets te maken met de schade die de bonden de reiziger bezorgd. Wie het doet, doet het. Zelf raden de bonden aan vergoedingen te vragen aan connexxion ed. Alleen maar om over de rug van de reiziger door te zeuren. Zeuren ja, dat is het. Bonden hadden ze tegelijk met de stoomtreinen af moeten schaffen.

[ Bericht 37% gewijzigd door gr8w8 op 30-05-2008 19:13:44 ]
Welkom bij de V&D der webfora.
pi_59017725
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 18:32 schreef gr8w8 het volgende:
Zelf raden de bonden aan vergoedingen te vragen aan connexxion ed.
Hoe zou dat in vredesnaam moeten? Klachtenformulier invullen op internet? . Als individu kan je toch geen ruk beginnen tegen zo'n groot bedrijf vol bureaucratie.
pi_59017876
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 18:31 schreef Falco het volgende:

[..]

Je raaskalt trouwens over die 2% per jaar. Op 16 mei was er een bod van tenminste 12% in 3 jaar + een dertiende maand. Of je moet me uitleggen waar ik de mist inga met onderstaand artikel...
[..]

Bron
hoeveel denk je dat 12% in 3 jaar is? en die 13de maand is leuk, maar daarvoor moeten ze dan wel de eindejaarsuitkering inleveren. verdiep je eens in de materie zou ik zo zeggen.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_59017998
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 18:51 schreef simmu het volgende:

[..]

hoeveel denk je dat 12% in 3 jaar is? en die 13de maand is leuk, maar daarvoor moeten ze dan wel de eindejaarsuitkering inleveren. verdiep je eens in de materie zou ik zo zeggen.
Nou, wat een ellende voor die chauffeurs, het enige dat ze er vervolgens voor moeten doen is van A naar B rijden, hetgeen nu niet bepaald een hoogstaande intelligentie vereist, dus ook geen hoogstaand salaris...
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
  vrijdag 30 mei 2008 @ 19:01:33 #210
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_59018047
Tineke Huizinga is de veroorzaakster van al dit kwaad. Ze heeft een bod van ¤ 100 miljoen afgeslagen om het leed in het streekvervoer te verzachten.

En Jan-Kees de Jager doet ook geen moeite een alternatief te zoeken voor rode diesel.
  vrijdag 30 mei 2008 @ 19:03:31 #211
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_59018080
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 18:51 schreef simmu het volgende:

[..]

hoeveel denk je dat 12% in 3 jaar is? en die 13de maand is leuk, maar daarvoor moeten ze dan wel de eindejaarsuitkering inleveren. verdiep je eens in de materie zou ik zo zeggen.
12% in 3 jaar is ongeveer 4% per jaar , ietsje minder (om precies te zijn 3,85%), maar geen 2% per jaar oid.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_59018092
Is die zaadstaking nou al een keer voorbij?
  vrijdag 30 mei 2008 @ 19:05:37 #213
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_59018116
Ik vrees het ergste.
  vrijdag 30 mei 2008 @ 19:06:43 #214
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_59018141
En hoeveel was die eindejaarsuitkering? 0,65% van wat? Het totale loon wat in dat jaar verdiend werd? Als ik de keus had tussen zo'n uitkering en een dertiende maand, zou ik het natuurlijk wel weten
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  vrijdag 30 mei 2008 @ 19:12:25 #215
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_59018282
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 18:25 schreef Falco het volgende:
[ afbeelding ]
Agnes Jongerius

FNV , domme bende daar.
Misschien wel iets voor Stanislav Bernikov.
pi_59020965
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 15:52 schreef Gia het volgende:
Ook lekker: Een onaangekondigde actie. Gooien ze nu net om 15.00 het werk plat. Bussen werden tegen gehouden door lui van de vakbond en reizigers konden ter plekke uitstappen. Weer ik weet niet hoeveel mensen gestrand op de stations. In elk geval in Eindhoven.

Mijn zoon belde om 15.10. Of ik maar even naar Eindhoven wilde rijden.

Kutactie.
Belachelijk zeg! Reizigers gaan er vanuit dat ze vandaag gewoon kunnen reizen tegen betaling uiteraard en dan besluiten ze blijkbaar zomaar om tussendoor nog een staking te houden?

Ben trouwens benieuwd hoe lang die algemene staking gaat duren. Voor volgende week heb ik zowieso 1 dag een probleem. De andere dagen heb ik vervoer kunnen regelen en de week erna heb ik een weekje vrij!
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
  vrijdag 30 mei 2008 @ 21:27:41 #217
15869 gr8w8
Better by design.
pi_59021153
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 21:19 schreef Cyan het volgende:

[..]

Belachelijk zeg! Reizigers gaan er vanuit dat ze vandaag gewoon kunnen reizen tegen betaling uiteraard en dan besluiten ze blijkbaar zomaar om tussendoor nog een staking te houden?

Ben trouwens benieuwd hoe lang die algemene staking gaat duren. Voor volgende week heb ik zowieso 1 dag een probleem. De andere dagen heb ik vervoer kunnen regelen en de week erna heb ik een weekje vrij!
Blijkbaar was de reden het afbellen van uitzendkrachten: http://www.fnvov.nl/forum/index.php?topic=26725.msg41191#msg41191 Klinkt mij eerder als een poging van de bonden om jeugd binnen te halen als lid, maar goed. "Kijk eens hoe solidair wij zijn met jullie. Maar eigenlijk moeten we jullie uitzendkrachten helemaal niet, want jullie zijn over twee jaar toch geen buschauffeur meer. Maar nu komt het wel mooi uit hoor! Even hier een krabbeltje en je bent lid! 60 piek per maand voor de bond! "
Welkom bij de V&D der webfora.
  vrijdag 30 mei 2008 @ 21:54:21 #218
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_59021816
Als je geen lid bent van het FNV bespaar je al bijna een half maandsalaris op jaarbasis btw
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  vrijdag 30 mei 2008 @ 22:06:15 #219
15869 gr8w8
Better by design.
pi_59022159
quote:
He, maar de financiën zijn toch geen reden om niet te staken! Het gaat om het principe!
ALLES GAAT PLAT!

Strijdbare groet uit katseviolenkutseveen.
Welkom bij de V&D der webfora.
  vrijdag 30 mei 2008 @ 22:20:41 #220
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_59022493
Ook lekker dat ze gewoon schijt hebben aan de examenkandidaten. Eerst twee weken net doen alsof ze zo publieksvriendelijk zijn want examenkandidaten kunnen gewoon met de bus naar hun examens.

Vanaf maandag alles plat, dus alle mbo leerlingen die examen doen (en dat zijn er meer dan de afgelopen twee weken, en vaak wonen ze nog over een grotere regio verspreid ook) hebben gewoon dikke vette pech. De vakbonden en chauffeurs gaan hun plannen niet meer wijzigen, ook al zijn de ze mbo-ers gewoon vergeten.

Dus zit je al in examenstress, kan je ook nog gaan uitzoeken hoe je daar moet komen.
Gelukkig zijn er scholen die zelf bussen huren.

De lamzakken moeten gewoon aan het werk gaan, dan laat je gewoon iedereen gratis rijden.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_59025226
nou mijn school doet er helemaal niets aan, er zijn nu al aantal mensen die een half jaar over mogen doen omdat ze gewoon NIET op school kunnen komen,.... :/

ik heb dan het geluk dat ik een auto heb, maarja ik mag elke dag ¤7,50 aan brandstof erdoorheen rijden :/

4 x 7,5 = 30 (hoef maar 4 dagen in de week naar school)

is gewoon wel 30euro foetsie!
pi_59027032
Hare majesteits staats secretaris moet in grijpen om de werkgevers te dwingen vakbondbeleid aan te nemen.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_59027138
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 19:06 schreef Falco het volgende:
En hoeveel was die eindejaarsuitkering? 0,65% van wat? Het totale loon wat in dat jaar verdiend werd? Als ik de keus had tussen zo'n uitkering en een dertiende maand, zou ik het natuurlijk wel weten
Ja, dan liever die 0,65% eindejaarsuitkering en 17 extra dagen vrij dan een dertiende maand en geen extra dagen vrij. Door het inleveren van die 17 dagen gaat de werkweek van 37,38 naar 40 uur. Het maandloon stijgt niet met 40 / 37,38 (7%) maar met slechts 3,5%. Het uurloon gaat dus naar beneden, niet omhoog. Nog even los van dat die dertiende maand niet in 2008 wordt gegeven maar voor het eerst in 2009.

En die 37,38 urige werkweek zal ik ook even voorrekenen. Een jaar heeft 52 weken (en 1 dag, maar die vergeten we even). Je werkt 5 dagen per week, 8 uur per dag. Totaal: 2080 uur. Trek daar vanaf 17 dagen, ofwel 136 uur. Blijft over 1944 uur. Gedeeld door 52 levert op 37,38 uur (of, meer precies, 37,3846... uur)
pi_59027146
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 22:06 schreef gr8w8 het volgende:

[..]
Mensen die staken om het staken
pi_59027164
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 18:31 schreef Falco het volgende:

[..]

Je raaskalt trouwens over die 2% per jaar. Op 16 mei was er een bod van tenminste 12% in 3 jaar + een dertiende maand. Of je moet me uitleggen waar ik de mist inga met onderstaand artikel...
[..]

Bron
De bonden willen 3,5% loonsverhoging per jaar, da's nog geen 11% in 3 jaar. Tel daarbij een hogere eindjaarsuitkering en een tegemoetkoming in de ziektekosten. Dat is ook wat de chauffeurs die vallen onder de CAO MultiModaal (kleinere groep, iets hogere lonen) eerder dit jaar hebben gekregen.

Als de bonden 11% in drie jaar eisen en de werkgevers bieden als reactie 12% dan kun je veilig aannemen dat je (een deel van) die verhoging linksom of rechtsom zelf betaalt. Waarom anders zouden werkgevers meer bieden dan bonden vragen?
pi_59027191
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 18:07 schreef Samson het volgende:

Heel zuur

De MBO-raad vindt het "heel zuur" voor alle leerlingen die getroffen worden door de acties. De JongerenOrganisatie Beroepsonderwijs (JOB), de tegenhanger van het LAKS maar dan voor het mbo, zegt zich "grote zorgen" te maken over de mobiliteit van de leerlingen in een periode dat ze examens moeten doen, opdrachten moeten inleveren en zogeheten eindgesprekken hebben.

"Heel slecht als deze staking effect heeft op de cijfers van de studenten."
Eens. Aan de andere kant heeft het LAKS zelf contact gehad met bonden (en/of werkgevers) om te regelen dat er nog wat busvervoer was de afgelopen weken. Ik weet niet wat het JOB heeft gedaan, dat blijkt ook niet uit dit stukje, maar als ze daar pas een paar dagen geleden tot de ontdekking kwamen dat de stakingen samenvallen met de examenperiodes dan vraag ik me ook af onder welke steen ze gezeten hebben.
quote:
FNV

FNV-bestuurder Janny Koppens zegt er geen rekening mee gehouden te hebben dat veel examens in het mbo juist deze periode zijn. "Dat hebben we ons niet ten volle gerealiseerd. Maar het verandert niets."

Volgens Koppens zijn de chauffeurs inmiddels zo boos dat aanpassingen in de acties uitgesloten zijn. "Ook al hebben veel chauffeurs juist affiniteit met het mbo."

Stakingen voor onbepaalde tijd zijn volgens Koppens vervelend voor elke klant. "Klaarblijkelijk waren de acties tot nu toe niet fors genoeg. Als de werkgevers over de brug komen kunnen we daar heel snel een eind aan maken."

Geeft meteen wel het niveau weer van zo'n FNV bestuurder.......
Wat bedoel je precies? Dat ze bij de bonden niet weten wanneer de examens zijn? Ik denk dat dat voor de meeste mensen geldt. Je weet wanneer de examens zijn als je er zelf op de een of andere manier bij betrokken bent, dus bijvoorbeeld als je schoolgaande kinderen hebt die in het examenjaar zitten.
  zaterdag 31 mei 2008 @ 07:50:25 #227
15869 gr8w8
Better by design.
pi_59027420
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 05:28 schreef Light het volgende:

[..]

De bonden willen 3,5% loonsverhoging per jaar, da's nog geen 11% in 3 jaar. Tel daarbij een hogere eindjaarsuitkering en een tegemoetkoming in de ziektekosten. Dat is ook wat de chauffeurs die vallen onder de CAO MultiModaal (kleinere groep, iets hogere lonen) eerder dit jaar hebben gekregen.

Als de bonden 11% in drie jaar eisen en de werkgevers bieden als reactie 12% dan kun je veilig aannemen dat je (een deel van) die verhoging linksom of rechtsom zelf betaalt. Waarom anders zouden werkgevers meer bieden dan bonden vragen?
Om zo geheel volgens patroon mee te spelen met de ouderwetse spelletjes van de Bonden. Actie, reactie. Bonden eisen met hakken in het zand, werkgevers idem en nu wordt er zoveel mogelijk bij gesleept om wisselgeld bij de onderhandelingen te creeren.

Het zal nog wel een generatie duren voordat de bonden op een moderne professionele aan de onderhandeltafel zitten. Misschien nu wel achter de schermen trouwens, maar door dit soort acties kunnen ze niet veel meer ivm gezichtsverlies. Ook ouderwets ja.
Welkom bij de V&D der webfora.
  zaterdag 31 mei 2008 @ 10:15:12 #228
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_59028118
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 05:28 schreef Light het volgende:

[..]

De bonden willen 3,5% loonsverhoging per jaar, da's nog geen 11% in 3 jaar. Tel daarbij een hogere eindjaarsuitkering en een tegemoetkoming in de ziektekosten. Dat is ook wat de chauffeurs die vallen onder de CAO MultiModaal (kleinere groep, iets hogere lonen) eerder dit jaar hebben gekregen.

Als de bonden 11% in drie jaar eisen en de werkgevers bieden als reactie 12% dan kun je veilig aannemen dat je (een deel van) die verhoging linksom of rechtsom zelf betaalt. Waarom anders zouden werkgevers meer bieden dan bonden vragen?
Het hele eiereten is dus het inleveren van die 17 vrije dagen begrijp ik? Daar had gemakkelijk een compromis uitgehandeld kunnen worden natuurlijk. Als ik het goed begreep was eerst het heikele punt dat kwartiertje pauze niet betalen. Wat een triestigheid alom is het eigenlijk .
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  † In Memoriam † zaterdag 31 mei 2008 @ 10:15:44 #229
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_59028121
Hoe zit het eigenlijk met mensen die afhankelijk zijn voor hun werk van de bussen en geen mogelijkheden hebben om iets anders qua vervoer te regelen? Die zijn dus hun baan kwijt als de baas eist dat ze komen begrijp ik?
  zaterdag 31 mei 2008 @ 10:17:47 #230
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_59028138
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 10:15 schreef Loedertje het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met mensen die afhankelijk zijn voor hun werk van de bussen en geen mogelijkheden hebben om iets anders qua vervoer te regelen? Die zijn dus hun baan kwijt als de baas eist dat ze komen begrijp ik?
Dat maakt de gemiddelde lompe buschauffeur niks uit natuurlijk, het is de schuld van 'de baas'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  † In Memoriam † zaterdag 31 mei 2008 @ 10:32:29 #231
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_59028251
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 10:17 schreef Falco het volgende:


Dat maakt de gemiddelde lompe buschauffeur niks uit natuurlijk, het is de schuld van 'de baas'
Chauffeurs die niet mee willen staken hebben de grootste problemen met hun *collega's * bedreigingen en zelf en leksteken van hun autobanden schijnt al te zijn voorgevallen bij enkele niet-stakers.

Ik vraag mij overigens af dat als de gedupeerde werknemer aangeeft dat hij niets kan regelen en vrije dagen wil opnemen of de werkgever dit mag weigeren, dit is toch overmacht?
quote:
1563. M keijzer uit edam
Deze grap van de staking kan mijn baan gaan kosten. erg bedankt.
Meer: http://www.bussenmoetenrijden.nl/index.php?p=lijst&s=300&e=400
  zaterdag 31 mei 2008 @ 11:08:18 #232
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_59028571
Er is op 28 april 2008 een eerste loonbod gedaan door de werkgevers.

De werkgevers bieden een loonsverhoging van 11,5 procent voor een periode van drie jaar. De huidige chauffeurs moeten dan de helft van hun doorbetaalde pauzes inleveren en nieuwe chauffeurs krijgen een 40-urige werkweek.

In dit bod was geen sprake van inleveren van ATV-dagen. Ik kan me heel goed voorstellen dat dat tweede bod als onacceptabel is gezien, maar volgens mij was dit eerste bod niet eens zo slecht. In ieder geval leek het me naar aanleiding van dit bod niet nodig om direct te gaan staken, wat wel gebeurd is. Inmiddels is de verhouding zo verhard, dat ik vrees dat het een langdurige staking gaat worden. Ik mag hopen dat ze structureel klanten kwijt raken, zodat werknemers, werkgevers en bonden zich ook eens realiseren dat ze uiteindelijk bestaan bij de gratie van de reizigers, die ze nu massaal tegen zich in het harnas jagen.
Ik betaal elke maand ¤125,05 voor mijn abonnement, en deze maand heb ik daar verdomd weinig voor gekregen. Ik ga nu de mogelijkheid onderzoeken of ik mbv carpoolen volgende week op mijn werk kan komen. En wie weet gaat dat zo goed bevallen dat mijn maandelijkse bijdrage aan het OV in de toekomst wel komt te vervallen. Daar zal natuurlijk niemand wakker van liggen, maar als ze op deze manier veel meer klanten kwijt raken, wel. En hoe langer de staking, hoe meer mensen structureel een andere oplossing gaan kiezen. Dus ik denk dat alle partijen erbij gebaat zouden moeten zijn om tot elkaar te komen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_59028761
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 10:15 schreef Falco het volgende:

[..]

Het hele eiereten is dus het inleveren van die 17 vrije dagen begrijp ik? Daar had gemakkelijk een compromis uitgehandeld kunnen worden natuurlijk. Als ik het goed begreep was eerst het heikele punt dat kwartiertje pauze niet betalen. Wat een triestigheid alom is het eigenlijk .
Er zijn een paar heikele punten. Dat kwartiertje pauze is er 1 van. Meer onregelmatigheid en langere diensten ook.

De bonden willen geen aanpassingen van verworven rechten, de werkgevers willen daar wel aanpassen.

Maar die 17 dagen vs. 13e maand is natuurlijk opvallend. Iedereen roept wel dat die 13e maand zo'n leuk aanbod is maar lijkt dan te vergeten dan er 17 (ingeroosterde) vrije dagen voor moeten worden ingeleverd.
pi_59028785
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 10:15 schreef Loedertje het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met mensen die afhankelijk zijn voor hun werk van de bussen en geen mogelijkheden hebben om iets anders qua vervoer te regelen? Die zijn dus hun baan kwijt als de baas eist dat ze komen begrijp ik?
Lopend naar het station, vanaf daar verder met de trein. Kost wel meer geld en tijd.
  † In Memoriam † zaterdag 31 mei 2008 @ 13:07:21 #235
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_59030115
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 11:25 schreef Light het volgende:


Lopend naar het station, vanaf daar verder met de trein. Kost wel meer geld en tijd.
Heb je er weleens aan gedacht dat er ook plaatsen zijn waar absoluut in de verste verte geen treinstation is
Waarbij werkende mensen gewoon afhankelijk zijn van bussen?

Meer geld is overigens onzin want de trein en bus schelen qua prijs niet zo heel veel.
  zaterdag 31 mei 2008 @ 13:27:16 #236
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_59030365
En daarbij heb je bij treinen wel veel meer klantvriendelijkheid en comfort. Zeker de laatste tijd is o.a. de NS erg goed bezig.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 31 mei 2008 @ 13:41:11 #237
15869 gr8w8
Better by design.
pi_59030536
Nou, laten we de ns niet heilig verklaren ineens.
Welkom bij de V&D der webfora.
  zaterdag 31 mei 2008 @ 13:51:35 #238
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_59030700
Inderdaad. De eerstvolgende vertraging met de trein en het is weer net zo kut als altijd.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  zaterdag 31 mei 2008 @ 14:06:34 #239
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_59030930
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 13:41 schreef gr8w8 het volgende:
Nou, laten we de ns niet heilig verklaren ineens.
Dat doe ik ook niet , maar je merkt wel dat het personeel daar allemaal een cursus heeft gevolgd oid en een stuk communicatiever en okeejer is geworden. Misschien een ideetje voor de buschauffeurs!
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 31 mei 2008 @ 15:21:19 #240
15869 gr8w8
Better by design.
pi_59031924
De laatste keer dat ik de NS hoorde communiceren, eenrichting overigens, was bij de storing in Eindhoven. 'Er is geen alternatief vervoer' omgeroepen op het perron en 'deze trein rijdt niet door naar het eindstation' toen de deuren al dicht waren. Dik een jaar geleden begon ns samen met kpn schermen 'voor reisinfo' te plaatsen in treinen, maar dat is pas stopgezet omdat het commercieel zichzelf niet kon bedruipen. Dure internationale Hispeed gaat ten koste van regulier internationaal en is in feite niet eens sneller. Inderdaad die zijn een stuk klantgerichter, van conducteur tot beleid. Not.
Welkom bij de V&D der webfora.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')