Sorry voor de TTquote:Op zaterdag 10 mei 2008 17:26 schreef RayMania het volgende:
Zo. Vanaf pagina twee opgeschoond (pagina 1 doe ik zo direct).
Voor het overgrote deel van de users hier; neem eens een voorbeeld aan twi, Radegast en BliksemSchigt. Dát zijn discussies, zulke posts willen we zien.
Niet oeverloos gelul over bier, strand, spelling, etc. Slinger msn aan, stuur elkaar pm, ga lekker naar PUB, zoek een ander forum desnoods, maar niet hier meer. Hier gaat het over Ajax, het heet toch het Ajax-topic? Jullie verpesten het voor de rest. Af en toe een offtopic reactie is niks mee, maar géén pagina's vol. Ik ben het zat, de serieuze users zijn het zat. Dan maar zo.
Omdat?quote:Op maandag 12 mei 2008 21:07 schreef M0NTANA het volgende:
Als we de voorronde van de CL niet halen, maken we ook meteen minder kans op de landstitel volgend seizoen.
Spelers die trek hebben om naar Ajax te komen, kans op CL of UEFA Cup is toch een wereld van verschil.quote:
Ik schrok me kapotquote:Huysegems : 'Met goed gevoel naar Ajax'
http://ajax.headliner.nl/
quote:Bronnen binnen Ajax1.nl melden dat Ajax zo goed als rond is met Gourcuff en een nieuwe verdediger.
Ajax schijnt zo goed als rond met Yoann Gourcuff:
Ajax wil Gourcuff graag overnemen heel graag zelfs. AC Milan twijfelt nog maar toch heeft Gourcuff zelf een goed gevoel bij een verhuur of een eventueel verkoop aan Ajax. Zijn vader is een belangrijke man voor hem in zijn beslissing heeft hij een paar maanden geleden gemeld. Zijn vader weet wel waar de toekomst van zijn talentvolle zoon ligt en dat is in Amsterdam. Naar alle waarschijnlijkheid verkast Gourcuff vlak voor het EK naar Amsterdam. De Champions league maakt hem niet uit met UEFA Cup Ticket is hij ook tevreden!
Sulejmani:
Zoals eerder gemeld wordt Sulejmani morgen of overmorgen gepresenteert. Waarschijnlijk wordt dat woensdag omdat Ajax nu nog met het contract bezig is. Als het mee zit word het toch morgen en dan is de transfer rond voor een verblijf van 5 JAAR! voor ongeveer 11 miljoen.
Luque:
Ik weet er niet veel van maar volgens mij klopt het niet dat hij mag vertrekken. Ik heb gehoord dat hij zo goed als eens is met de salaris vermindering, Luque wil zich onder MVB bewijzen.
Sarpong:
Gaat sowieso niet weg dat heeft Ajax laten weten zo'n halve maand geleden. Van 't schip en van Basten hebben het volle vertrouwen in hem en denken zelfs hem te gaan gebruiken als vaste waarde in het elftal evenals van 't Schip en van Basten heeft ook Sarpong hoop in zijn toekomst bij Ajax, hij wil niet eindigen als Schilder. Het wachten is alleen op de aankopen die Ajax doet i.v.m. middenvelders van een klasse hoger dan is de optie er om Sarpong te verhuren aan Sparta omdat Danny blind daar zijn contacten heeft maar Ajax zal dan in het contract een clausule opnemen dat als Sarpong goed presteert Ajax hem per direct overal in het seizoen terug kan halen. Conclusie Ajax heeft dus wel vertrouwen.
Huntelaar:
Heeft vanochtend laten weten het geweldig naar zijn zin te hebben in Amsterdam en zin heeft in volgend seizoen als van Basten en Bergkamp aan het roer staan. Hij heeft laten weten heel graag nog kampioen van Nederland te willen worden met Ajax en dan te willen vertrekken naar een absolute top club in Spanje of Engeland. Hij wil alleen naar een grote club als Man United of Real Madrid als hij daar een basis plaats heeft in de voorhoede.
Huth:
Verder heeft Ajax vergaande interesse in Huth de harde verdediger van Middlesbrough zit wekelijks op de bank wegens blessures etc. en zou openstaan voor een vertrek bij Middlesbrough. De 11-voudig international stond ondermeer onder contract bij Chelsea die hem vorig seizoen liet verkassen naar middlesbrough.
Nieuwe verdediger:
Ajax zal deze week twee spelers contracteren, dat is dus Sulejmani zoals eerder vermeld en een nieuwe verdediger als vervanger van Heitinga. Waarschijnlijk is dit een Zuid Amerikaanse verdediger.
Het is van voetbalcentraalquote:Volgens de Duitse krant Die Welt is Ajax in Duitsland op zoek naar een vervanger voor Johnny Heitinga, die uit Amsterdam verkast. De voetbalclub zou nu een oogje hebben op VFB Stuttgart-verdediger Matthieu Delpierre en daar een bedrag van 10 miljoen euro voor over hebben.
De 27-jarige Franse voetballer heeft nog een contract tot 2012 en VFB wil daarom ook flink geld willen vangen bij een eventueel vertrek. Delpierre's zaakwaarnemer heeft wel oren naar een transfer. 'Matthieu heeft ambitie en wil Champions League spelen. Op dit moment liggen die kansen hoger bij Ajax.'
Delpierre zelf, die voorheen uitkwam voor OSC Lille, heeft aangegeven zich eerst te willen richten op z'n huidige club.
Hij schijnt dat ie ergens eind 2007 voor het eerst in de voorselectie was opgenomen.quote:Op maandag 12 mei 2008 21:31 schreef Ruiseart het volgende:
Is die gast niet pas voor het eerst opgenomen in de selectie van Frankrijk?
Zoveel kansen heeft ie ook niet gekregenquote:Op maandag 12 mei 2008 21:31 schreef Luco het volgende:
Luque die salaris inlevert? die vent heeft dit jaar toch genoeg verdiend, betaald Ajax kijken, wie wilt dat nou niet?
Wat een gelul zeg, mannen met zoveel ervaring als Koster moet je juist binnen de club proberen te houden. Voor de jeugd is hij zeker goed genoeg.quote:Op maandag 12 mei 2008 20:35 schreef DJ_Ryow het volgende:
laten we het hopen! niemand die Koster graag de jeugd ziet trainen na wat hij dit jaar heeft laten zien.
"Voorrondes CL of toch maar UEFA Cup?"quote:Op maandag 12 mei 2008 22:19 schreef RayMania het volgende:
TT weg, slaat echt nergens op. Effe serieus hoor, verzin maar een nieuwe.
Stel dat ie topscorer wordt is ie zo weg.quote:Op maandag 12 mei 2008 22:45 schreef Noshiba het volgende:
nog steeds een slechte TT!
OT: Zijn er nog mensen die echt bang zijn dat huntelaar zich in de kijker speelt tijdens het ek?
natuurlijk zijn er al clubs geintresseert maar al presteert hij daar optimaal dat ze er niet gelijk werk van gaan maken?
Daarom hoop ik dus eigenlijk dat hij spits achter Van Nistelrooy word en maar een paar invalbeurten krijgt, vanaf volgend jaar mogen ze hem als eerste spits gebruiken.quote:Op maandag 12 mei 2008 22:45 schreef Noshiba het volgende:
nog steeds een slechte TT!
OT: Zijn er nog mensen die echt bang zijn dat huntelaar zich in de kijker speelt tijdens het ek?
natuurlijk zijn er al clubs geintresseert maar al presteert hij daar optimaal dat ze er niet gelijk werk van gaan maken?
quote:Huntelaar: "Ik wil kampioen worden met Ajax"
Klaas-Jan Huntelaar heeft nog steeds geen definitieve beslissing gemaakt over zijn toekomst. De aanvaller van Ajax zal deze naar verwachting binnen een aanzienlijke periode wereldkundig maken. In gesprek met Sportweek somt de Ajacied alvast wat redenen op om wel of niet trouw te blijven aan de Amsterdamse club.
De international van het Nederlands elftal begint zijn opsomming: "Ten eerste ben ik nog geen kampioen met Ajax geworden. Als ik terugkijk, zou ik graag een keer met Ajax kampioen zijn geworden. Dat zou dus een reden zijn om hier te blijven", stelt de spits. Ook de samenwerking met trainer Marco van Basten en stagiair Dennis Bergkamp trekt de oud-speler van sc Heerenveen erg. "Ik heb bewondering voor wat ze hebben gepresteerd. Het is voor mij als spits de crème de la crème om mee te werken. Twee voormalige spitsen waarvan ik ontzettend veel kan leren. Daar sta ik ook voor open. Zoiets kan zeer belangrijk worden als ik straks mijn beslissing maak." Als laatste reden geeft Huntelaar: "Ik heb het gewoon naar mijn zin. Ik ben aardig gesetteld."
Ook zijn er echter beweegredenen om de hoofdstedelingen te verlaten. "Een nieuwe sportieve uitdaging is de enige reden om te vertrekken. Er zijn clubs die momenteel meer middelen hebben om meer succes te bereiken", vertelt Huntelaar verder. "Als er echt een grote club interesse in mij heeft en ze willen me als eerste spits, dan sta ik daar voor open. Ik wil volgend seizoen Champions League spelen, dus ga niet naar een andere club die geen Champions League speelt", aldus de goaltjesdief.
Wanneer de knoop definitief wordt doorgehakt wil de sluwe sluipschutter nog niet kwijt. "De buitenwereld zit daar veel scherper op dan ikzelf. Ik wacht gewoon rustig af en wil eerst presteren in de play-offs en op het EK. Misschien horen jullie tussentijds iets, misschien daarna. Dat zie ik wel. Iedereen wil horen dat ik blijf of dat ik wegga. Dat weet ik, maar dat heb ik op het moment niet zelf in de hand", zo besluit de centrumspits van Ajax het vragenstuk.
Huh?quote:Ajax zal dan in het contract een clausule opnemen dat als Sarpong goed presteert Ajax hem per direct overal in het seizoen terug kan halen.
Verteld wel weer wat over de bronnen van Ajax1.nl, sowieso komen er niet veel middenvelders meer bij lijkt mij.quote:
Komt goedquote:Op maandag 12 mei 2008 21:07 schreef M0NTANA het volgende:
Als we de voorronde van de CL niet halen, maken we ook meteen minder kans op de landstitel volgend seizoen.
precies als PSV echt zoveel geld over had gehouden aan de champions league in de afgelopen 2 jaar dan hadden ze wel niet zoveel financiele problemen.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 00:07 schreef De_Ananas het volgende:
Dan zou dus 40 miljoen van de omzet van PSV uit CL komen? Dan blijft er nog 20 over ofzo
Verhaal rammelt.
quote:'Koster moet Rutten opvolgen bij Twente'
Adrie Koster is momenteel kandidaat nummer één om Fred Rutten op te volgen bij FC Twente, zo meldt het AD. De huidig interim-coach van Ajax gaat volgend seizoen in principe terug aan de slag bij Jong Ajax.
Om die reden ging Ajax eerder al niet akkoord met een overgang naar PSV, waar Koster de beoogde assistent moest worden van Huub Stevens. De Amsterdamse club wilde echter door met Koster, zodat ook het beloftenelftal onder leiding staat van een ervaren oefenmeester.
Met de interesse van FC Twente is echter een nieuwe situatie ontstaan, omdat Koster daar hoofdtrainer kan worden. De Tukkers kwamen bij de Zeeuwse oefenmeester uit nadat Ron Jans aangaf geen interesse te hebben en Martin Jol voor Hamburger SV koos.
Vroeger.. toen winnen van Twente een zekerheidje was..quote:Op dinsdag 13 mei 2008 01:57 schreef Sethje het volgende:
We winnen makkelijk van twente joh..als altijd..playoffs kampioenen........amsterdam wat zijn wij...
quote:Fysiotherapeut Vitesse naar Ajax
ARNHEM - Fysiotherapeut Jos Kortekaas vertrekt bij Vitesse. Hij werkt vanaf volgend seizoen voor Ajax.
Kortekaas was tien jaar in dienst bij de Arnhemse club. De 34-jarige fysiotherapeut heeft een uitstekende reputatie en was altijd bijzonder populair bij de spelers van Vitesse, die hem blind vertrouwden. Kortekaas werd vorig seizoen ook nog bijna als reservedoelman ingezet.
Hij is de tweede fysiotherapeut van een Gelderse club die naar een topclub gaat. Cees van der Linden (NEC) werkt volgend seizoen bij PSV.
Bron : Omroep Gelderland
quote:Jos Kortekaas ziet kansen bij Ajax
Arnhemmer (34) wordt bij topclub een van de drie fysiotherapeuten.
Een gevoelig verlies voor Vitesse: fysiotherapeut Jos Kortekaas is afgelopen weekeinde tot overeenstemming gekomen met Ajax. Hij zal de Arnhemse club per 1 juli verlaten.
"Ik heb het gevoel dat ik bij Ajax mijn ambities beter kan waarmaken", zo legt Kortekaas zijn opvallende transfer uit. "Ik hoefde niet weg bij Vitesse, maar heb er zelf voor gekozen. Ajax speelt op een hoger plan, heeft betere medische faciliteiten en de sportieve ambities zijn natuurlijk hoger. Daaraan gekoppeld is het ook financieel aantrekkelijk, maar het belangrijkste vind ik dat de faciliteiten om mijn beroep uit te oefenen er beter zijn."
In Amsterdam zal Kortekaas een van de drie fysiotherapeuten zijn, die de hoofdmacht als werkterrein hebben. Frank van Deursen en oud- speler Pim van Dord zijn de andere twee. Kortekaas: "Ik ga het eerste elftal van Ajax doen, alle trainingen en wedstrijden. Bij Vitesse heb ik de zware jaren meegemaakt. Daarin was ik ook veel bezig met randzaken om de boel draaiende te houden. Bij Ajax zal ik me meer op mijn eigen beroep kunnen concentreren."
Kortekaas tekent bij Ajax een verbintenis voor onbepaalde tijd, zoals hij die ook had bij Vitesse. "We hebben uitgesproken dat het de bedoeling is dat we voor langere termijn gaan samenwerken. Anders was ik ook niet weggegaan bij de club waar ik tien jaar lang met plezier heb gewerkt."
De gewezen amateurdoelman belandde in 1998 bij Vitesse, op voorspraak van de spelers John van den Brom, Carlos Fortes en Patrick Ax. " Ik werkte met hen op de revalidatieafdeling van de KNVB, waar ik ook de jeugdselecties begeleidde", zegt Kortekaas, die na zijn studie fysiotherapie nog een vervolgstudie sportfysiotherapie heeft afgerond.
Na tien bewogen jaren vertrekt de 34-jarige medicus met een gemengd gevoel bij Vitesse. " Ik vind het jammer dat ik de opbouw van Marc (doelt op technisch directeur Van Hintum, red.) niet mee zal maken. Ik heb het gevoel dat hij de boel op de rails krijgt, al weet ik niet hoeveel tijd dat zal vergen", aldus Kortekaas. "Ik ga nu naar een topclub, die eens in de twee jaar kampioen moet worden. Het spreekt me aan die druk eens mee te maken. Bij Ajax loopt nog meer ervaring rond dan bij Vitesse. Ik verwacht dat ik daar van ga leren en dat ik me zo verder kan ontwikkelen."
Jos Kortekaas: " Bij Ajax loopt nog meer ervaring rond dan bij Vitesse. Ik verwacht dat ik daar van ga leren en dat ik me zo verder kan ontwikkelen."
De Gelderlander 13-05-08
Die komt dus nietquote:Op dinsdag 13 mei 2008 09:11 schreef versteegrob het volgende: "Matthieu heeft ambitie en wil Champions League spelen. Op dit moment liggen die kansen hoger bij Ajax",
Ach, ach. 2 - 1 uit is ook weer niet zo'n dramatische uitgangspositie. En mochten we winnen van FC Twente, dan zijn we natuurlijk zeker van de Champions League. Die voorrondes zijn nooit een probleem, immers.quote:
Ja ik doel ook meer op de voorronde. Die verloopt probleemloos uiteraard.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 09:34 schreef Blight het volgende:
[..]
Ach, ach. 2 - 1 uit is ook weer niet zo'n dramatische uitgangspositie. En mochten we winnen van FC Twente, dan zijn we natuurlijk zeker van de Champions League. Die voorrondes zijn nooit een probleem, immers.
We hebben dit seizoen driemaal tegen FCT gespeeld en geen één keer gewonnen, totaal zelfs maar één puntje verdiend. Waarom zouden we dan als favoriet de wedstrijd ingaan?quote:Op dinsdag 13 mei 2008 09:34 schreef Blight het volgende:
[..]
Ach, ach. 2 - 1 uit is ook weer niet zo'n dramatische uitgangspositie. En mochten we winnen van FC Twente, dan zijn we natuurlijk zeker van de Champions League. Die voorrondes zijn nooit een probleem, immers.
Maar weer een aanvallend ingestelde spelerquote:Op dinsdag 13 mei 2008 09:11 schreef versteegrob het volgende:
'Ajax aast op Gourcuff en Delpierre' | Transfers
....
Positief? Teminste niet uit de eredivisie
Ik zie ons ook niet als de favoriet, maar het is zeker niet onmogelijk.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 09:53 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
We hebben dit seizoen driemaal tegen FCT gespeeld en geen één keer gewonnen, totaal zelfs maar één puntje verdiend. Waarom zouden we dan als favoriet de wedstrijd ingaan?
FCT geef ik een grotere kans, ik zie Ajax niet winnen zondag.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 09:55 schreef Blight het volgende:
[..]
Ik zie ons ook niet als de favoriet, maar het is zeker niet onmogelijk.
Precies. Vooral als je bekijkt dat we twee zeer belangrijke verdedigers gaan missen. We gaan dit gewoon niet redden.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 09:53 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
We hebben dit seizoen driemaal tegen FCT gespeeld en geen één keer gewonnen, totaal zelfs maar één puntje verdiend. Waarom zouden we dan als favoriet de wedstrijd ingaan?
Beter zo:quote:Op dinsdag 13 mei 2008 09:58 schreef toma het volgende:
[..]
Precies. Vooral als je bekijkt dat we twee zeer belangrijke verdedigers gaan missen. We gaan dit gewoon niet redden.
Ik zou het zo aanpakken:
------------------------------Stekelenburg------------------------------
----Silva-----------------------Heitinga---------------Emanuelson----
-------------------Gabri-------Lindgren------Davids-------------------
------Suarez------------------De Jong------------------Perez---------
--------------------------------Huntelaar---------------------------------
Ik hoop dat ze niet te ver achteruit gaan lopen zoals uit bij Twente want dan word je weggetikt en komen de kansen vanzelf voor Twente. We moeten pressie spelen en Twente geen tijd geven om op te bouwen.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 10:08 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Beter zo:
----Silva-------------Heitinga-----------Lindgren----Emanuelson----
-------------------Gabri----------------------Davids--------------------
Anders is defensie te kwetsbaar.
Medische staf transfersquote:Op dinsdag 13 mei 2008 08:45 schreef vitessezuid113 het volgende:
En weer een transfer , Ajax heeft er weer een nieuwe man bij![]()
[..]
Ajax haalde in 2005/2006 de voorronde CL terwijl het als vijfde eindigde. Zou dus eigenlijk gewoon gerechtigheid zijn. Vanmiddag kaartje halen voor 418quote:Op dinsdag 13 mei 2008 07:01 schreef Aanvoerder het volgende:
Toch belachelijk om je nummer 4 de CL in te sturen. Dus Ajax moet gewoon winnen.
Dat zou het moeten doen inderdaad.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 10:08 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Beter zo:
----Silva-------------Heitinga-----------Lindgren----Emanuelson----
-------------------Gabri----------------------Davids--------------------
--------------------------------Urzaiz---------------------------------
Anders is defensie te kwetsbaar.
Dat besef was er ook niet bij Twente uit in de reguliere competitie, of bij Excelsior uit. Of in de voorronde CL.. Toen MOEST het ook allemaal gebeuren...quote:Op dinsdag 13 mei 2008 11:38 schreef Wooldoor het volgende:
Ik zie zeker nog wel kansen thuis, we moeten er gewoon vol opklappen. Elke speler weet nu dat het binnen 90 minuten MOET gebeuren nu. Ook spelen we nu thuis en twente dus uit en dat is inderdaad een aardig verschil. Ik ga voor 3-1 zondag, hopen op een beetje lekker weer en dan donderdag kaarten halen.
Klopt maar we hadden tegen twente niet hoeven verliezen op basis van de eerste helft, maar na die penalty sloeg het echt compleet nergens op. Mischien hadden we op basis van de kansen die we hebben gehad de wedstrijd al op slot kunnen gooien. We zijn zeker niet kansloos.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 11:40 schreef Longmen het volgende:
[..]
Dat besef was er ook niet bij Twente uit in de reguliere competitie, of bij Excelsior uit. Of in de voorronde CL.. Toen MOEST het ook allemaal gebeuren...
Omzet psv was dit jaar +- 90 miljoen. Begroting zat wel zo rond de 60 mln. Winst was zo'n 7 mln dacht ik.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 00:07 schreef De_Ananas het volgende:
Dan zou dus 40 miljoen van de omzet van PSV uit CL komen? Dan blijft er nog 20 over ofzo
Verhaal rammelt.
Dat kwam toen ook door een inschattingsfout van Louis Van Gaal, die AZ achteruit liet lopen en liet leunen. Ik denk niet dat Rutten dezelfde misser zal maken. Zijn FC Twente valt altijd aan, en scoort overal.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 11:57 schreef RayMania het volgende:
Ajax verloor vorig seizoen ook 2-1 van AZ. AZ speelde toen uitstekend, niet voor niets bijna kampioen en de bekerfinale bereikt. Toch gingen ze er makkelijk met 3-0 af, dankzij Donk.
Dus zo gedacht hoop ik dat het zondag ook zo zal zijn.
Zou mooi zijn maar verwacht dat we ook met de hakken over de sloot winnen. Als we vroeg die 1-0 maken zie ik t wel goed komen!quote:Op dinsdag 13 mei 2008 11:54 schreef Silenus het volgende:
2006: Uit 2-1, thuis 2-0 (Tegen FCG)
2007: Uit 2-1, thuis 3-0 (Tegen AZ)
2008: Uit 2-1, thuis..
JA WE GAAN WINNEN MET 4-0!!!
quote:Op dinsdag 13 mei 2008 11:54 schreef Silenus het volgende:
Als ik het zo allemaal nog weer een keer lees zou ik het helemaal niet erg vinden als ajax/twente weer CL mis loopt en UEFA cup gaat spelen. Levert psv een hoop geld op, en in de uefa cup krijg je net zo veel punten voor de coefficienten lijst dan in de CL ( ! ). Dat laatste wist ik nietquote:Op dinsdag 13 mei 2008 11:55 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
Omzet psv was dit jaar +- 90 miljoen. Begroting zat wel zo rond de 60 mln. Winst was zo'n 7 mln dacht ik.
Berichtje uit december '07 lijkt er op te wijzen dat die 40 mln wel kan kloppen hoor. Klik
quote:Op dinsdag 13 mei 2008 11:54 schreef Silenus het volgende:
3 toch?quote:Op dinsdag 13 mei 2008 11:42 schreef DuvelDuvel het volgende:
Huntelaar moet statistisch gezien wel scoren in deze wedstrijd. Staat al 4 wedstrijden droog.
quote:Op dinsdag 13 mei 2008 12:24 schreef Prosac het volgende:
Geruchten dat Clarence Seedorf terugkomt bij Ajax kunnen de prullenbak in. Hij zegt vanwege Marco van Basten af voor het EK.
Prachtig staaltje scorebordjournalistiek. Ik zie het al helemaal zitten.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 11:54 schreef Silenus het volgende:
NOS teletekst 101, VI.nlquote:Op dinsdag 13 mei 2008 12:27 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Heb je daar nou een bron van?
En niet dat Jackie dat riep in Studio Voetbal
quote:Op dinsdag 13 mei 2008 12:27 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Heb je daar nou een bron van?
En niet dat Jackie dat riep in Studio Voetbal
Dat doet ie helemaal niet. Maar het is achterlijk hoe weinig speeltijd hij krijgt, terwijl al die eredivisiespelertjes wel in de basis staan.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 12:29 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Mensen die een basisplek eisen
hehehe hij is wel mooi gevondenquote:Op dinsdag 13 mei 2008 12:27 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Prachtig staaltje scorebordjournalistiek. Ik zie het al helemaal zitten.
Ik denk dat het achterlijker is hoe jij hierop reageert. Wat een redenatiequote:Op dinsdag 13 mei 2008 12:32 schreef j.bv het volgende:
[..]
Maar het is achterlijk hoe weinig speeltijd hij krijgt, terwijl al die eredivisiespelertjes wel in de basis staan.
Bassie:"Dan kom je toch lekker naar Ajax daar kan je ik 100% garantie geven op een basisplek!"quote:Op dinsdag 13 mei 2008 12:29 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Mensen die een basisplek eisen
zijn andere posities pannekoekquote:Op dinsdag 13 mei 2008 12:51 schreef ASroma het volgende:
nu is er mooi plek voor de jong, engelaar of landzaat![]()
mén eeuwig zonde maar jah
Daar is over nagedachtquote:Op dinsdag 13 mei 2008 11:54 schreef Silenus het volgende:
Onderschat van Basten niet he. Die kan iedere pannekoek op een plek zetten die hem op dat moment uit komt.quote:
Zo.. Van der Aat legt er nog even wat druk opquote:Van der Aat: 'We moeten winnen'
Geschreven door: Peter van Remmen - Bron: Sportweek - Discussieer hierover
Ajax neemt het aankomende zondag op tegen FC Twente. De winnaar over twee duels, Twente won het eerste duel met 2-1, zal volgend seizoen in de voorronde van de Champions League uitkomen om zich te plaatsen voor het kampioenenbal. Interim-directeur Henri van der Aat was duidelijk in zijn taal over de belangen van het duel.
"We moeten winnen, het belang is zowel vanwege de financiën, als vanwege ons sportieve imago, mega-groot," vertelde Van der Aat. De omzet van de Amsterdammers daalde afgelopen seizoen flink, maar onder Marco van Basten worden betere resultaten verwacht. "Ik denk dat dát wel een positief effect zal hebben op de ploeg," aldus de interim-directeur. "Dat heeft zo’n grootheid als hij altijd. Ik ben er dan ook van overtuigd dat wij met hem héél ver zullen komen."
Emanuelson zou ik nooit meer in de verdediging opstellen.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 09:58 schreef toma het volgende:
[..]
Ik zou het zo aanpakken:
----Silva-----------------------Heitinga---------------Emanuelson----
-------------------Gabri-------Lindgren------Davids-------------------
Urby zoekt zijn bal...quote:Op dinsdag 13 mei 2008 14:53 schreef Cyberia18 het volgende:
[ afbeelding ]
ZOMG! Gregory kan weer panna's uitdelen!![]()
quote:Karim El Ahmadi, de middenvelder van FC Twente, kijkt vol vertrouwen uit naar het tweede duel met Ajax. De voetballer, die volgend seizoen in dienst zal spelen bij Feyenoord, lichtte in een interview toe hoe hij de zaken zag over de gewonnen wedstrijd tegen de Amsterdamse voetbalclub. En hij wees erop dat er zijn club nog lang niet bij de voorronde van de Champions League kan worden ingeschreven.
Als eerste keek de Marokkaan terug op het gewonnen 'thuisduel' met AFC Ajax: "In de eerste helft hebben we gedurende fases wel gedomineerd. Dan heb je wel het geloof dat het wel moet kunnen. We zijn gewoon lekker rustig gebleven, als we zo zouden blijven voetballen zouden we winnen volgens de trainer. In de tweede helft zaten we helemaal in een 'flow', toen wisten we dat het goed zou komen. We moesten duidelijk een paar dingen veranderen. Zelf vond ik dat we te snel druk gingen zetten, waardoor er mensen kwamen vrij te staan."
Hij vervolgde: "Dat hebben we in de tweede helft omgezet en toen zag je gelijk dat het goed stond. We hebben in het verleden bewezen dat we daar ook goed kunnen voetballen. We moeten niet op 0-0 of 1-1 spelen. Ajax heeft altijd wel moeite met ons, maar ze scoorden wel en je ziet wel dat ze kwaliteiten hebben. We mogen niet denken dat we er al zijn."
Whehe, hij staat ook naar die bal bij vd Wiel te kijken zo van "huh, heb ik hem helemaal daar naartoe geschopt?"quote:
Leegloop zie ik niet zo snel gebeuren, behalve hopelijk bij de spelers die we toch niet nodig hebben.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 14:51 schreef Cyberia18 het volgende:
Ik heb vertrouwen in Van Basten. Of ik betere resultaten verwacht? Dat is afhankelijk van een aantal factoren (aankoopbeleid, eventuele leegloop etc. etc.).
Jan is volgens mij toch echt een middevelder. hij doet het wel leuk op linksback maar in feite hebben we helemaal geen echte linksback.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 15:10 schreef Roycoooooo het volgende:
[..]
Leegloop zie ik niet zo snel gebeuren, behalve hopelijk bij de spelers die we toch niet nodig hebben.
@Tornado: Jan Vertonghen is toch wel een echte linksback?Kan ook in t centrum..
Er zitten punten op de latquote:Op dinsdag 13 mei 2008 14:53 schreef Cyberia18 het volgende:
[ afbeelding ]
ZOMG! Gregory kan weer panna's uitdelen!![]()
Die grap wou ik ook postenquote:Op dinsdag 13 mei 2008 15:35 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Maatregelen die destijds voor Juanfran zijn genomen.
quote:Op dinsdag 13 mei 2008 15:35 schreef Urquhart het volgende:
[..]
[..]
quote:Op dinsdag 13 mei 2008 15:24 schreef vliegende_olifant het volgende:
[ afbeelding ]
....
Hoe mooi zou het zijn als hij de winnende zou maken
Nee.. Montana en ik ook nietquote:Op dinsdag 13 mei 2008 14:36 schreef TornadoDK het volgende:
Ben ik de enige die geen vertrouwen heeft in volgend seizoen?
in van Basten zie ik het helemaal niet zitten. Hij heeft veel te veel macht binnen Ajax en helemaal geen (club)ervaring. Bij het Nederlands elftal bewijst hij keer op keer dat hij niet met persoonlijkheden kan omgaan, maar juist die persoonlijkheden winnen wedstrijden voor je. Plus hij blijft aan zijn systeem vast houden ook al heeft hij daar de spelers niet voor, alles moet daarvoor wijken zodat spelers structueel worden misbruikt op verkeerde posities.
Als ik naar de geruchten kijk, dan zie ik alleen maar aanvallers of aanvallender middevelder plus dat het ook allemaal broekies zijn.
Voor de verdeiging hebben we dringend spelers nodig eigenlijk al voor het begin van dit seizoen maar nu Stam en Heitinga weg zijn hebben we ze al helemaal nodig, we krijgen al jaren veel te veel goals tegen. En het is toch belachelijk dat we niet eens een echte linksback hebben.
Plus we hebben nog ervaring nodig, met alleen talenten red je het niet.
Dus als ik kijk naar van Basten bij Nederland kijk en de geruchten van spelers dan zie ik het heel somber in.
Of dat het gelijk word. Verlenging. Urzaiz komt er in in de 108e minuut. En dan word het penalties. En dan worden alle ballen tegen gehouden. En dan is El Tanque als laatste aan de beurt. Hij schiet de bal recht door het midden, met keeper en al het doel inquote:Op dinsdag 13 mei 2008 15:53 schreef toma het volgende:
[..]
![]()
Ajax-Twente
23' Suarez 1-0
45'+1 Engelaar 1-1
67' Huntelaar 2-1
78' N'Kufo 2-2
83' Heitinga 3-2
90'+3 Urzaiz 4-2
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 13 mei 2008 15:59 schreef vliegende_olifant het volgende:
[..]
Of dat het gelijk word. Verlenging. Urzaiz komt er in in de 108e minuut. En dan word het penalties. En dan worden alle ballen tegen gehouden. En dan is El Tanque als laatste aan de beurt. Hij schiet de bal recht door het midden, met keeper en al het doel in
Blind komt op de fiets dus. Helaas niet samen met Urzaiz.quote:Werkstraf voor Danny Blind
AMSTERDAM - De rechtbank in Amsterdam heeft dinsdag Danny Blind veroordeeld tot een werkstraf van 180 uur wegens het veroorzaken van een verkeersongeval.
ANP
De oud-Ajaxtrainer, die weer bij de Amsterdamse club terugkeert, botste in december 2006 nabij de Amsterdam Arena achterop de auto van een vrouw. Zij liep een whiplash op.
De rechter acht het bewezen dat Blind zich zeer onvoorzichtig en onoplettend heeft gedragen en dat het ongeval door zijn schuld heeft plaatsgevonden. Blind reed te hard en had bovendien te veel gedronken. Uit een blaastest bleek dat hij meer dan drie keer de toegestane hoeveelheid alcohol in zijn bloed had.
De rechtbank heeft Blind verder een ontzegging van de rijbevoegdheid opgelegd voor de duur van zestien maanden, waarvan tien voorwaardelijk. Het vonnis komt overeen met de eis van het Openbaar Ministerie (OM). De auto die Blind aanreed, stond met pech stil op de weg. De 48-jarige bestuurster kan nog altijd niet werken. Haar 1-jarige kleinkind, die op de achterbank zat, kwam er wonderwel vanaf met een bloedneus.
Blind heeft zich vanaf het eerste moment bekommerd om het welzijn van de vrouw. Tijdens de zitting bleek dat hij haar geregeld belt en haar elke maand een bezoek brengt. Zowel het OM als de rechtbank hebben rekening gehouden met de rol die Blind nog altijd speelt bij het herstel van het slachtoffer. In een brief die tijdens de zitting werd voorgelezen, schrijft de vrouw dat zijn bezorgdheid en interesse hebben geholpen bij de verwerking van het ongeval.
Dat kan prima vanuit Diemen-Noord. Kwartiertje fietsen ofzo! En als ie daar te lui voor is pakt hij maar mooi de bus: lijn 44, kan ie bij het begin instappen, en bij de Bijlmer uitstappen. Gaat allemaal prima!quote:Op dinsdag 13 mei 2008 16:18 schreef Blight het volgende:
[..]
Blind komt op de fiets dus. Helaas niet samen met Urzaiz.
Schoen opeten #6: Sambal bij?quote:Op dinsdag 13 mei 2008 16:07 schreef Han-Pekel het volgende:
het zou verschrikkelijk zijn als Ajax de VCL niet haalt. Als El Tanque scoort koop k als nog een shirtje van m
moet je helderziende zijn om je mening te kunnen geven?quote:Op dinsdag 13 mei 2008 17:57 schreef Pizzakoppo het volgende:
Ik mis de optie "ik ben geen helderziende".
ja tochquote:Op dinsdag 13 mei 2008 18:12 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
moet je helderziende zijn om je mening te kunnen geven?
Nee, zeker niet. Maar er zijn er gelukkig ook genoeg die het wel zien zitten in het nieuwe Ajax onder leiding van Van Basten waaronder ik.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 14:36 schreef TornadoDK het volgende:
Ben ik de enige die geen vertrouwen heeft in volgend seizoen?
Hij heeft nog geen clubervaring, maar hij heeft ondertussen na 4 jaar Oranje echt wel heel veel geleerd over het vak, over spelers, over het benaderen van spelers, over het omgaan met de pers, met kritiek, etc. Het is niet dat hij 4 jaar lang uit zijn neus heeft gevreten en af en toe eens 11 Nederlandse spelers opstelde.quote:in van Basten zie ik het helemaal niet zitten. Hij heeft veel te veel macht binnen Ajax en helemaal geen (club)ervaring. Bij het Nederlands elftal bewijst hij keer op keer dat hij niet met persoonlijkheden kan omgaan, maar juist die persoonlijkheden winnen wedstrijden voor je. Plus hij blijft aan zijn systeem vast houden ook al heeft hij daar de spelers niet voor, alles moet daarvoor wijken zodat spelers structueel worden misbruikt op verkeerde posities.
Geruchten, geruchten. Het enige wat echt concreet lijkt en al een paar weken speelt is Sulejmani; en dat is gekomen uit de koker van de zaakwaarnemer van Sulejmani. Niet uit Ajax-kant. Volgens mij weet Van Basten dingen heel erg prima onder de radar te regelen, want de komst van Bergkamp was uit het niets. De komst van Blind was uit het niets. Cvitanich kwam helemaal uit het niets. Had helemaal niemand op gerekend. Al die geruchten worden allemaal op basis van eerdere uitspraken of zelfbedachte linkjes gedaan. Helemaal niets concreet. Ik zou eerder verwachten dat er uit het niets een verdediger gepresenteerd gaat worden, dan een Gourcouff oid die nu allemaal genoemd worden.quote:Als ik naar de geruchten kijk, dan zie ik alleen maar aanvallers of aanvallender middevelder plus dat het ook allemaal broekies zijn. Voor de verdeiging hebben we dringend spelers nodig eigenlijk al voor het begin van dit seizoen maar nu Stam en Heitinga weg zijn hebben we ze al helemaal nodig, we krijgen al jaren veel te veel goals tegen. En het is toch belachelijk dat we niet eens een echte linksback hebben.
Plus we hebben nog ervaring nodig, met alleen talenten red je het niet.
Dan zou je het toch nog maar eens moeten heroverwegen, misschien alleen al om het minste dat je een nieuwe coach allicht met enige vertrouwen moet laten beginnen en niet 3 maanden van te voren al compleet afschieten en de hoop hebben opgegeven. Het is notabene een clubiccon, hij heeft twee oude Ajacieden teruggehaald in de staf, neemt er nog een mee en met Frank de Boer loopt er nog iemand rond met een echt Ajax-hart.quote:Dus als ik kijk naar van Basten bij Nederland kijk en de geruchten van spelers dan zie ik het heel somber in.
Als ik mijn mening geef moet dat ergens op gebaseerd zijn.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 18:12 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
moet je helderziende zijn om je mening te kunnen geven?
Ja, daar moet je natuurlijk naar luisteren!quote:Op dinsdag 13 mei 2008 13:47 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
terwijl de 16 miljoen andere bondscoaches het niet met hem eens zijn.
Volgend jaar zal alles anders zijnquote:Op dinsdag 13 mei 2008 17:17 schreef vliegende_olifant het volgende:
Poll: Heb jij vertrouwen in het volgende seizoen?Ja Nee
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
Ik hoef Emanuelson niet meer achterin te zien. Van der Wiel is neem ik aan komend seizoen wel weer fit en ik denk dat hij wel veel potentie heeft. Het is alleen nog geen basismateriaal, dus er moeten wel versterkingen komen.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 18:56 schreef RayMania het volgende:
Verdedigers moeten we zeker hebben. De enige redelijke die we hebben zijn Vertonghen, Silva, Vermaelen en Emanuelson. Daar moeten er zeker twee of drie bijkomen.
Daar ligt echt het grootste probleem. Douglas mag van mij komen. Huth en Delpierre daarentegen, nee doe maar niet.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 18:56 schreef RayMania het volgende:
Verdedigers moeten we zeker hebben. De enige redelijke die we hebben zijn Vertonghen, Silva, Vermaelen en Emanuelson. Daar moeten er zeker twee of drie bijkomen.
Ik zei expres redelijke, want Emanuelson vind ik zelf ook niet veel. Alleen Silva en Vertonghen kunnen mij bekoren, Vermaelen is ook geen spijkerharde topverdediger als je kijkt wat we hadden (Heitinga, Stam).quote:Op dinsdag 13 mei 2008 19:09 schreef S-Two het volgende:
[..]
Ik hoef Emanuelson niet meer achterin te zien. Van der Wiel is neem ik aan komend seizoen wel weer fit en ik denk dat hij wel veel potentie heeft. Het is alleen nog geen basismateriaal, dus er moeten wel versterkingen komen.
Oke bedankt Marco. Hebben we weer wat stof om over te discussieren!quote:Op dinsdag 13 mei 2008 19:17 schreef Wooldoor het volgende:
Ik heb er volgend seizoen vertrouwen in mits:
- Huntelaar blijft
- Sulejmani komt
- De Zeeuw komt
- Een goede verdediger komt (Douglas)
We gaan spelen in een 4-2-3-1 of 4-4-2 systeem
Een 20 jarige die één seizoen in Nederland speelt moet onze verdediging redden?quote:Op dinsdag 13 mei 2008 19:17 schreef Wooldoor het volgende:
Ik heb er volgend seizoen vertrouwen in mits:
- Huntelaar blijft
- Sulejmani komt
- De Zeeuw komt
- Een goede verdediger komt (Douglas)
We gaan spelen in een 4-2-3-1 of 4-4-2 systeem
Dat zeg jij, als dan hoort dat Robben gewoon compleet wordt genegeerd als hij niet speelt dan denk ik toch wat anders. Kun je wel zeggen Robben speelt niet/is gebleseerd maar ook reserve spelers moet je tevreden houden anders krijg je weer dat gezeik in de media. En als je ziet hoe hij met Nederlands succesvolste speler omgaat dan baart me dat ook zorgen. en omgaan met pers en kritiek is leuk voor hem maar ik zie liever gewoon resultaten ipv kritiekquote:Op dinsdag 13 mei 2008 18:27 schreef BliksemSchigt het volgende:
Hij heeft nog geen clubervaring, maar hij heeft ondertussen na 4 jaar Oranje echt wel heel veel geleerd over het vak, over spelers, over het benaderen van spelers, over het omgaan met de pers, met kritiek, etc. Het is niet dat hij 4 jaar lang uit zijn neus heeft gevreten en af en toe eens 11 Nederlandse spelers opstelde.
Ik vind het mooi dat hij naar de spelers luisterde daarvoor hield hij wel 3,5 jaar vast aan een systeem ook al had hij daar de spelers niet voor. Plus dat zie en merk je toch ook zelf daar hoef je toch niet naar 3,5 jaar met de spelers te gaan overleggen.quote:Je laatste zin is ook nonsens, aangezien hij in december, in samenspraak met de spelers het systeem heeft verandert in een ander systeem waarin het team beter zou renderen. Ook het structureel misbruiken van spelers is geen argument, want wanneer Babel en Kuijt bij Liverpool op de vleugels op het middenveld staan is het briljant en wanneer Van Basten het bij Oranje doet is het schandalig en zwak en slecht.
Ja als 1 man de macht heeft kan dat iets goeds zijn. Er kan snel gehandeld worden.quote:Ook over macht valt te twisten natuurlijk. We weten nooit echt wie er in de laatste jaren de macht had bij het aantrekken van spelers en staf en in hoeverre de invloed van wie was. Nu is het tenminste transparant en heb je sowieso een iemand die je verantwoordelijk kan stellen voor alles. Geen vinger-gewijs naar de een of de ander. Of het een goed iets is dat Van Basten bijna alles met een veto kan beslissen, moet nog blijken. Maar het zoveel qua machtspositie verschilt van een andere TD of trainer, waag ik te betwijfelen.
Blind was dat niet een paar weken geleden al door Jack gemeld bij studio voetbal, ik weet het wel bijna zeker eigenlijjk. ook van die Argentijn waren de geruchten al enkele weken gaande.quote:Geruchten, geruchten. Het enige wat echt concreet lijkt en al een paar weken speelt is Sulejmani; en dat is gekomen uit de koker van de zaakwaarnemer van Sulejmani. Niet uit Ajax-kant. Volgens mij weet Van Basten dingen heel erg prima onder de radar te regelen, want de komst van Bergkamp was uit het niets. De komst van Blind was uit het niets. Cvitanich kwam helemaal uit het niets. Had helemaal niemand op gerekend. Al die geruchten worden allemaal op basis van eerdere uitspraken of zelfbedachte linkjes gedaan. Helemaal niets concreet. Ik zou eerder verwachten dat er uit het niets een verdediger gepresenteerd gaat worden, dan een Gourcouff oid die nu allemaal genoemd worden.
Een kans zal ik hem zeker geven zoals ik al heb gezegd. Maar vertrouwen heb ik er nog niet in.quote:Dan zou je het toch nog maar eens moeten heroverwegen, misschien alleen al om het minste dat je een nieuwe coach allicht met enige vertrouwen moet laten beginnen en niet 3 maanden van te voren al compleet afschieten en de hoop hebben opgegeven. Het is notabene een clubiccon, hij heeft twee oude Ajacieden teruggehaald in de staf, neemt er nog een mee en met Frank de Boer loopt er nog iemand rond met een echt Ajax-hart.
Daarnaast heeft hij echt wel een voetbalvisie en gedachtegang, en is die beter over te brengen bij een club waar je dagelijks met spelers in de weer bent dan bij een land waar je amper met een selectie kan trainen die ook nog wisselende vormen aanneemt.
Het is ook niet zo dat we de laatste 5 jaar toonaangevend voetbal hebben gespeeld, prijzen hebben gepakt en wekelijks van het elftal hebben genoten - dus slechter kan het amper gaan.
Ik volg regelmatig de Ajax-geruchtensites, maar ik was de naam Cvitanich niet eerder tegengekomen dan dat bericht uit de Argentijnse media dat het al helemaal rond was. Dat was een paar dagen voordat Ajax het officieel meldde.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 20:11 schreef TornadoDK het volgende:
Blind was dat niet een paar weken geleden al door Jack gemeld bij studio voetbal, ik weet het wel bijna zeker eigenlijjk. ook van die Argentijn waren de geruchten al enkele weken gaande.
volgens mij was het toch al een paar weken bezig voordat het rond was en nog een week of 2 voordat het op Ajax.nl stond.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 20:21 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Ik volg regelmatig de Ajax-geruchtensites, maar ik was de naam Cvitanich niet eerder tegengekomen dan dat bericht uit de Argentijnse media dat het al helemaal rond was. Dat was een paar dagen voordat Ajax het officieel meldde.
[..]
Deze al langs gekomen?quote:Ajax sparringpartner Sunderland op jubileumfeest
Ajax oefent zondag 3 augustus tegen Sunderland. De wedstrijd is de culminatie van een reeks festiviteiten waarmee The Black Cats de winst van de FA Cup in 1973 vieren. Sunderland besloot de Premier League als vijftiende. Manager is Roy Keane (foto).
‘Het team uit 1973 schonk Sunderland een van de mooiste successen uit onze historie, dus zijn we verheugd dat we het jubileum met deze wedstrijd kunnen vieren,’ zegt voorzitter Niall Quinn op het digitale thuis van Sunderland. ‘Ajax is een van de grootste clubs ter wereld. Haar nationale en internationale prestaties verdienen bewondering.’ (MA)
Zal em er vanavond ff opzetten, staat op m'n gewone pcquote:
Haverkortquote:Haverkort wilde slechts kort reageren. „Laat ik vooropstellen dat ik de beelden niet heb teruggezien. Maar op het moment suprème waren mijn assistent en ik ervan overtuigd dat er sprake was van opzet bij Vertonghen Bij het hands van Edson Braafheid in de eerste helft bij een 0-0 stand beriep Haverkort zich volgens Davids op de onoverzichtelijkheid van de situatie. Toen Braafheid even later binnen de beruchte lijnen Luis Suarez neerlegde oordeelde de geboren Amsterdammer en in Exloo woonachtige Haverkort dat sprake was van een reglementaire tackle.
quote:Gregory van der Wiel heeft dinsdag voor het eerst in lange tijd weer deelgenomen aan de groepstraining bij Ajax. De jonge verdediger raakte in de Klassieker uit bij Feyenoord afgelopen november zwaar geblesseerd. In april werkte hij voor het eerst weer een individuele training af.
Het duel met FC Twente zal niet haalbaar zijn voor Van der Wiel. Ajax moet komende zondag tegen de Tukkers een 2-1 achterstand goedmaken in de eigen Amsterdam Arena.
Van der Wiel sukkelde lange tijd met zijn knie. De medische staf van de Amsterdammers schatte de situatie rondom de speler enkele malen volledig verkeerd in.
Ik begreep uit Davids' commentaar dat Haverkort ook gezegd zou hebben dat het tempo voor hem te hoog lag.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 21:31 schreef _Mike_ het volgende:
Gaat moeilijk als hij nog in Turkije zit
Weet niet of dit al gepost is.
[..]
Haverkort
Hij heeft iig niet meer dan 10 wedstrijden in het veld gestaan geloofquote:Op dinsdag 13 mei 2008 21:38 schreef Urquhart het volgende:
Wat een cultfiguur was dat die Juanfran. Ook weer bizar staaltje management van Van Geel. Heeft hij eigenlijk nog veel gespeeld? Ik kan me er weinig meer van herinneren
quote:Op dinsdag 13 mei 2008 21:39 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Ik begreep uit Davids' commentaar dat Haverkort ook gezegd zou hebben dat het tempo voor hem te hoog lag.![]()
Dan moet hij lekker terug naar het Amateur voetbal, kom op zeg.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 21:39 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Ik begreep uit Davids' commentaar dat Haverkort ook gezegd zou hebben dat het tempo voor hem te hoog lag.![]()
Ja.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 21:36 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Geniaal![]()
Hij speelt nu bij Zaragoza was het niet?
Het moet Telegraaf of AD Sportwereld zijn geweest vanmorgen.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 21:41 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
![]()
Heb je daar toevallig nog een link van?
Ik weet nog wel dat hij 1 wedstrijd erg goed speelde. Ik hoopte toen nog op een contractverlengingquote:Op dinsdag 13 mei 2008 21:46 schreef vliegende_olifant het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Juan_Francisco_Garc%C3%ADa
Hij heeft 13 wedstrijden gespeeld
Stond inderdaad in de Telegraaf van vandaagquote:Op dinsdag 13 mei 2008 21:47 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Het moet Telegraaf of AD Sportwereld zijn geweest vanmorgen.
quote:Ajax lonkt naar Wayne Bridge'
dinsdag 13 mei, door Sualex, veghel, 21:48u, voetbalreport
Ajax heeft naar verluidt interesse in Wayne Bridge. The Sun meldt dat de 27-jarige verdediger hoog op het verlanglijstje van de Amsterdammers staat. Bridge staat op dit moment onder contract bij Chelsea.
De Engelse international heeft over interesse niet te klagen. Maar niet alleen Ajax ligt op het vinkentouw. Naar verluidt heeft de club concurrentie van Newcastle United, Glasgow Rangers en Celtic.
Ik hoop elke wedstrijd weer dat Urzaiz er in komt en de sterren van de hemel speelt en een contractverlenging krijgt maar ja dat zit er nu niet meer inquote:Op dinsdag 13 mei 2008 21:48 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Ik weet nog wel dat hij 1 wedstrijd erg goed speelde. Ik hoopte toen nog op een contractverlenging
quote:Witschge bevestigt interesse Delpierr
dinsdag 13 mei, door Ajacied1828, voetbalreport, 21:47u, voetbalreport
Gepubliceerd op 13-05-2008 om 20:44 door Daniel Verduijn
De interesse van Ajax in Matthieu Delpierre blijkt serieus. Rob Witschge, die in de technische staf van de nieuwe trainer Marco van Basten is opgenomen, heeft dat bevestigd. Er waren al lange tijd geruchten dat de Amsterdammers de 27-jarige verdediger volgden.
"We zoeken naar de opvolger van Johnny (Heitinga, vertrekt naar Atlético Madrid, red.) en we hebben een lijstje. Daar staat Matthieu Delpierre ook op. Verder wil ik er niet op ingaan", vertelt Witschge tegenover de Naardermeer Courant.
De Fransman is een vaste waarde bij zijn club VfB Stuttgart. De mandekker is bezig aan zijn vierde seizoen in dienst van de Duitsers. Vorig jaar werd Delpierre nog landskampioen met Stuttgart.
Afgezien van die linksback, staan er nog meer Ajacieden in de verdediging daar?quote:Op dinsdag 13 mei 2008 22:01 schreef _Mike_ het volgende:
Ricardo van Rhijn die nu bij U-17 is echt een geweldig linksback zeg hoop dat hij volgend jaar naar het belofte eftal doorstroomd, sowieso is de verdediging van Jong Oranje U-17 heerlijk.
Zelfde verhaal voor Rolieny Bonevacia, alleen die is pas 16 dus dat duurt nog wel 2 jaar.
Rolieny Bonevaciaquote:Op dinsdag 13 mei 2008 22:07 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Afgezien van die linksback, staan er nog meer Ajacieden in de verdediging daar?
Van Rhijn staat toch centraal Burnet (ook Ajax) staat linksbackquote:Op dinsdag 13 mei 2008 22:01 schreef _Mike_ het volgende:
Ricardo van Rhijn die nu bij U-17 is echt een geweldig linksback zeg hoop dat hij volgend jaar naar het belofte eftal doorstroomd, sowieso is de verdediging van Jong Oranje U-17 heerlijk.
Zelfde verhaal voor Rolieny Bonevacia, alleen die is pas 16 dus dat duurt nog wel 2 jaar.
Zou goed kunnen hoor, ik heb niet de hele wedstrijd gezien maar ik zag hem constant op de linkerflank verdedigen dus ik ging ervan uit dat het een linksback wasquote:Op dinsdag 13 mei 2008 22:13 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Van Rhijn staat toch centraal Burnet (ook Ajax) staat linksback
Waarschijnlijk een gebruiker onder de naam Witschge op Ajaxshowtime.nlquote:Op dinsdag 13 mei 2008 23:14 schreef TerroRobbie het volgende:
Hoezo gaat Witschge daar uitspraken over doen?
Nee uiteraard niet, maar Douglas is zeker wel een jongen die ik erbij wil zien. Vermaelen is ook regelmatig geblesseerd, als je dan van der Wiel en eventueel Douglas erbij heb dan zit je gelijk goed voor de toekomst.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 20:06 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Een 20 jarige die één seizoen in Nederland speelt moet onze verdediging redden?
Voor de toekomst wel, voor nu niet.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 23:21 schreef Wooldoor het volgende:
[..]
Nee uiteraard niet, maar Douglas is zeker wel een jongen die ik erbij wil zien. Vermaelen is ook regelmatig geblesseerd, als je dan van der Wiel en eventueel Douglas erbij heb dan zit je gelijk goed voor de toekomst.
Deze kende ik nog nietquote:"Ajax heeft interesse in Wayne Bridge"
dinsdag 13 mei, door Seguidor, Amsterdam, 22:21u, The Sun
Volgens de Engelse krant The Sun heeft Ajax interesse in Chelsea verdediger Wayne Bridge.
De 27-jarige Engelsman zou hoog op het lijstje staan van de club uit Amsterdam. Bridge zou de opvolger moeten worde van de vertrekkende John Heitinga.
De international wordt niet alleen gevolgd door Ajax. Ook Newcastle United, Glasgow Rangers en Celtic zouden de verdediger graag in willen lijven.
quote:'Bod Ajax op Sulejmani afgewezen'
SC Heerenveen heeft een eerste bod van Ajax op aanvaller Miralem Sulejmani afgewezen. Dat meldt De Telegraaf woensdag. De aanvaller van Servische komaf staat welwillend tegenover een overgang en de Amsterdamse club geniet zijn voorkeur.
"Heerenveen en Ajax zijn al enige tijd in onderhandeling over de transfersom en zullen er uitkomen", vertelde belangenbehartiger Jovica Radonjic eerder deze maand al in de ochtendkrant. "En als de clubs een deal hebben, is Miralem ook snel rond."
Volgens Radonjic heeft de Servische dribbelaar, die op 6 februari debuteerde als international tegen Wit-Rusland, zijn zinnen gezet op Ajax. "PSV en Feyenoord willen hem ook, maar die clubs zijn voor Miralem allebei geen optie. Voor een Servische jongen is Ajax de grote club van Nederland, de droom van elke speler."
Sulejmani ontwikkelde zich dit seizoen in Friesland tot de revelatie van de eredivisie. Hij maakte indruk met zijn spel en zijn productie van vijftien doelpunten en tien assists. Hij werd door de Johan Cruijff-Foundation als voetbaltalent van het jaar verkozen boven Luigi Bruins (Feyenoord) en Dirk Marcellis (PSV).
Sunderland is wel makkelijk bereikbaar. Ligt vlakbij Newcastle en daar kun je op meerdere manieren goedkoop vanuit Nederland naartoe. Zal denk ik wel iets voor worden georganiseerdquote:
Opvolger van Johnny Heitinga? Een linksback?quote:
Geloof er niets van. Waarom ook weer uit de vijver met afdankertjes vissen?quote:
Gozert komt echt niet naar Nederland. Kan t 3 voudige bij een middenmoter/laag geklasseerde ploeg in Engeland verdienen dan bij Ajax. Zie ook niet zo snel een Engelsman naar Nederland komenquote:Op woensdag 14 mei 2008 07:39 schreef denthemen het volgende:
Ach, hij is niet slecht
Ach dat was SQD destijds ook maar die bracht ook niet heetgeen Ajax zoekt in een verdediger.quote:Op woensdag 14 mei 2008 09:19 schreef Roycoooooo het volgende:
[..]
Gozert komt echt niet naar Nederland. Kan t 3 voudige bij een middenmoter/laag geklasseerde ploeg in Engeland verdienen dan bij Ajax. Zie ook niet zo snel een Engelsman naar Nederland komen!
Maar goed, geruchtenstroom van verdedigers komt op gang! Delpierre ken ik niet zo goed, als die voor t Franse team is opgeroepen zal die gozert best een balletje kunnen trappen denk ik zo...
Mitea mogen ze er ook wel dumpen. Maar als Ajax vrCL haalt kan ik me best voorstellen dat zo'n speler liever naar Ajax komt dan naar een middenmoter in Engeland. CL is toch het hoogsthaalbare voor een speler in clubverband.quote:Op woensdag 14 mei 2008 09:49 schreef Pritt het volgende:
[..]
Ach dat was SQD destijds ook maar die bracht ook niet heetgeen Ajax zoekt in een verdediger.
Ik ben nog altijd van mening dat ze moeten scouten in het Oost blok en dan meteen Ogararu daar achter laten.
Ik wil je niet wanhopig maken. Maar vorig jaar hebben we met 4 man 2,5 dag gebeld en uiteindelijk nooit iemand aan de lijn gekregen.quote:Op woensdag 14 mei 2008 10:19 schreef CSI_MIAMI het volgende:
fijn die belactie voor je sk... komt er geen eens doorheen..
quote:Er bestaat een aanzienlijke kans dat Leonardo volgend seizoen bij NEC voetbalt. Dat meldt Barbara Barend in haar column in de gratis krant DAG. De aanvaller van Ajax staat al enige tijd in de belangstelling van de Nijmegenaren en werkte eerder al bij Feyenoord samen met NEC-coach Mario Been. Leonardo komt bij Ajax nog maar zelden aan bod onder trainer Adrie Koster.
Een transfer zou op dit moment vooral van de medewerking van Ajax afhangen. "Als Ajax een beetje meewerkt en Leonardo het aandurft, speelt de kleine Braziliaan volgend seizoen in Nijmegen", weet Barend. "Bij Feyenoord kon Been goed overweg met Leonardo. Hij kan met zogenaamd lastige jongens omgaan. Ik zeg zogenaamd, omdat Been Leonardo juist niet lastig vindt. Hij herkent iets van zichzelf in hem. Waarschijnlijk is daarom het wederzijds respect zo groot."
Leonardo, die in januari 2007 door Ajax werd overgenomen van NAC Breda, heeft in De Arena nog een contract tot medio 2009
Ja, maar dacht dat t wel een beetje een speler was die van Basten wel zou bevallen.quote:Op woensdag 14 mei 2008 10:27 schreef toma het volgende:
[..]denk niet dat ie veel toekomst heeft dus dit lijkt me het beste.
We zijn er al doorheenquote:Op woensdag 14 mei 2008 10:21 schreef Breach het volgende:
[..]
Ik wil je niet wanhopig maken. Maar vorig jaar hebben we met 4 man 2,5 dag gebeld en uiteindelijk nooit iemand aan de lijn gekregen.
Gelukkig hebben we m dit seizoen via via kunnen regelen
Vind ik ookquote:Op woensdag 14 mei 2008 10:38 schreef Black-Death het volgende:
Zie inderdaad liever Kennedy vertrekken dan Leonardo. Hoewel ik Leonardo ook niet snel een basisplaats zal geven is hij wel fijn om achter de hand te hebben en hij is toch altijd dreigend.
Ach er moet nu gewoon lekker worden opgeruimd. Bakircioglu, Mitea, Leonardo en Luque. Weg met ze. Rommedahl is misschien leuk als invaller, maar nooit geen basisplaats voor hem.quote:Op woensdag 14 mei 2008 10:38 schreef Black-Death het volgende:
Zie inderdaad liever Kennedy vertrekken dan Leonardo. Hoewel ik Leonardo ook niet snel een basisplaats zal geven is hij wel fijn om achter de hand te hebben en hij is toch altijd dreigend.
En hadden ze nog wat leuks voor je in de aanbieding?quote:
Ik weet niet of jij weleens voetbal kijkt maar Kennedy had echt een hele goede traptechniek hoorquote:Op woensdag 14 mei 2008 11:05 schreef HeatWave het volgende:
Ik geloof niet zo in Kennedy. Prima dat je je niveau opzich nog niet haalt het eerste seizoen, maar een speler die 3 corners achter elkaar zo achter de doellijn trapt heeft geen last van een vormcrisis maar van een gebrek aan traptechniek.
Ach ik snap niet wat er zo moeillijk aan is om een balletje voor de pot te gooien.quote:Op woensdag 14 mei 2008 11:28 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
En corners zijn sowieso lijp want zelfs Sneijder kan er geen fatsoenlijk nemen
"Zodra de eerste training begonnen is worden er geen spelers meer verkocht" Aldus M. v. Geel.quote:Op woensdag 14 mei 2008 11:39 schreef RayMania het volgende:
Topic beetje opgeschoond, niet veel.
Zelf hoop ik dat Ajax tijdig nieuwe spelers gaat halen, zodat alvast aan de club gewend kan worden. Vooral de buitenlanders, die moeten toch een tijdje aarden in een nieuwe stad. Nieuwe spelers halen in augustus is veel te laat. Onze spelers zie ik ook veel liever nu dan in augustus weggaan, niet weer gevallen Ibrahimovic en Sneijder graag.
Het werd tijd dat ie een kans ging krijgen.quote:Van Basten haalt jeugdige Slijngard bij A-selectie
Geschreven op woensdag, 14 mei om 11:45
Donovan Slijngard zal met ingang van het nieuwe seizoen lid zijn van de selectie van Ajax. Nieuwbakken coach Marco van Basten maakte bekend dat hij de 20-jarige linksback een kans zal geven zich te bewijzen op het hoogste niveau.
Onlangs verlengde Slijngard zijn contract in Amsterdam met één jaar, met een optie voor nog eens twee seizoenen. Tijdens de voorbereiding op het nieuwe seizoen zal hij meetrainen, waarna de technische staf een oordeel velt.
Mochten Van Basten en co besluiten de jeugdinternational niet bij de selectie te houden, dan zal er getracht worden een club te vinden die bereid is de jongeling voor een seizoen te huren.
Bedankt, heb altijd het gevoel met Leonardo dat hij het niveau van spelers als Suarez net niet aan kan omdat ie niet constant genoeg kan presteren; Maar dat gevoel heb ik ook bij Lens. Het lijkt me een goede opvolger voor Lens hij zal niet voor hem onder doen.quote:Op woensdag 14 mei 2008 11:51 schreef endr0me het volgende:
Nou Ajax.. werk een beetje mee.. Leonardo is zeer welkom bij NEC..
ps: succes Zondag, jullie moeten gewoon de CL in met het 'nieuwe' Ajax
Ik heb er zelf meteen 2 besteld en een dag later lagen ze op de mat.quote:''Vanwege overweldigende vraag naar de speciale sjaal voor Johnny Heitinga is er nog een beperkt aantal extra sjaals besteld. Aan de ene zijde staat het Amsterdamse wapen met de tekst ‘Oh, Oh Johnny!’ en een afbeelding van zijn gezicht. Op de andere kant staat de tekst ‘Voor mij ben je nr. 1’ Beide zijden van deze kwalitatief hoogwaardige sjaal hebben een wit-rood-witte horizontale baan op de achtergrond.
De sjaal is te bestellen door een mail met je naam, telefoonnummer en het aantal naar ohohjohnny@live.nl te mailen of een PM te sturen.
De sjaal kost 15 euro (excl. 3 euro eventuele verzendkosten). Er geldt OP=OP dus als je dit collectors item nog wilt hebben of iemand weet moet je er snel bij zijn! ''
(vak410.nl)
En mij interesseert dat nou werkelijk waar geen kloot.quote:Op woensdag 14 mei 2008 12:28 schreef DJ_Ryow het volgende:
ik zie Ajax alweer als een domme ezel onderhandelen... koste wat het kost Sulejmani willen hebben terwijl Heerenveen elke miljoen eruit perstzal me niks verbazen als het straks rond de 14-15 miljoen komt te liggen.
quote:Marcus Berg heeft wel oren naar vertrek naar 'huge' Ajax
14-05-08
Aan het begin van vorig seizoen werd zijn naam wel in verband gebracht met Ajax (zie eerdere bericht). Van huidige concrete interesse van Ajax voor Marcus Berg is echter niets bekend, maar de Zweedse spits van FC Groningen geeft in de nieuwe editie van Voetbal International aan dat hij FC Groningen graag zou willen verruilen voor Ajax. "Het ligt in Groningen wat gevoelig om over de transfer van Bruno Silva te praten, maar ik snapte hem wel. Ajax is 'huge'. Zeker voor buitenlanders. Je moest eens weten hoe ze in Scandinavië over die club praten".
AjaxF-side.NL
"Hoewel ze de laatste jaren in Europa weinig hebben gepresteerd, hangt er een soort van mythe rond Ajax. Ook voor mij. Alleen voor zo'n club zou ik willen nadenken over een vertrek. (..) Als je de kans krijgt een stap hogerop te maken, moet je er natuurlijk wel over nadenken, maar er is nog niets concreet, dus denk ik er niet over na. Het enige dat ik er wel over wil zeggen is dat ik Europa nodig heb om een topper te worden."
betaal je veel te veel (clubrecord) voor een speler die wel erg gehyped is t.o.v. z'n prestaties en kom je mogelijk geld tekort bij het halen van nieuwe kwalitatieve verdedigers.quote:Op woensdag 14 mei 2008 12:33 schreef Nashje het volgende:
[..]
En mij interesseert dat nou werkelijk waar geen kloot.
jammer. zoiets verkoopt toch makkelijkerquote:Op woensdag 14 mei 2008 12:56 schreef HeatWave het volgende:
Ogararu ook niet naar het EK, verrassend.
klopt, aardig gehypte speler, zeker niet slecht maar na 1 seizoen leuk presteren echt geen 15 miljoen voor betalenquote:Op woensdag 14 mei 2008 12:55 schreef DJ_Ryow het volgende:
[..]
betaal je veel te veel (clubrecord) voor een speler die wel erg gehyped is t.o.v. z'n prestaties en kom je mogelijk geld tekort bij het halen van nieuwe kwalitatieve verdedigers.
Ach die kopen we over 2 jaar weer terug!quote:Op woensdag 14 mei 2008 13:35 schreef Prosac het volgende:
10 miljoen+ bye bye Berg, welkom nieuwe toekomstig-Ajax spits.
Wanneer komen trouwens jullie 110% anti-Groningen shirtjes? We hebben 2 spelers uit de A1 bij jullie weggehaald.
Jullie zouden er voetballend zelfs op vooruit gaan, maar een echte afmaker zoals Huntelaar is hij (nog) niet, zie hem wel snel uitgroeien tot een dergelijke speler.quote:Op woensdag 14 mei 2008 13:36 schreef Jnk18 het volgende:
Zou perfecte vervanger zijn voor Huntelaar als ie weg zou gaan.
Niet als Huntelaar vertrekt in ieder geval. Klaas Jan heb ik nog altijd hoger zitten dan Berg.quote:Op woensdag 14 mei 2008 13:21 schreef Rejected het volgende:
Hahaha Berg!
Hebben we volgens mij niet ECHT nodig? Toch?
3 of 4 spelers.. dat maakt al echt niet meer uit hoor. Neem direct Sankoh er nog bij als vervanger van Heitinga. Fledderus erbij voor de linkerkant en klaar.quote:Op woensdag 14 mei 2008 13:42 schreef Wooldoor het volgende:
Ik denk niet dat het zou gaan lukken om Berg nu van Groningen te gaan kopen. De voorzitter van Groningen zou zich redelijk onmogelijk maken en Ajax zou ook aardig voor lul staan om alweer de 4e Groningen basisspeler in 1 seizoen te kopen.
We hoeven geen 1e klas prutsersquote:Op woensdag 14 mei 2008 13:44 schreef Prosac het volgende:
[..]
Neem direct Sankoh er nog bij als vervanger van Heitinga. Fledderus erbij voor de linkerkant en klaar.
Doe dan ook maar Nijland als Algemeen Directeur, Kruiswijk en nog wat pallets met wc-rollen. Dank u.quote:Op woensdag 14 mei 2008 13:44 schreef Prosac het volgende:
[..]
3 of 4 spelers.. dat maakt al echt niet meer uit hoor. Neem direct Sankoh er nog bij als vervanger van Heitinga. Fledderus erbij voor de linkerkant en klaar.
Blind al weer weg? Kruiswijk moet je van Anderlecht kopen en de wc-rollen zijn tijdelijk niet beschikbaar. Onze excuses. Misschien wilt u de scouting eventueel overnemen?quote:Op woensdag 14 mei 2008 13:49 schreef Breach het volgende:
[..]
Doe dan ook maar Nijland als Algemeen Directeur, Kruiswijk en nog wat pallets met wc-rollen. Dank u.
Blind is technisch manager, de algemeen directeur functie moet nog ingevuld wordenquote:Op woensdag 14 mei 2008 13:54 schreef Prosac het volgende:
[..]
Blind al weer weg? Kruiswijk moet je van Anderlecht kopen en de wc-rollen zijn tijdelijk niet beschikbaar. Onze excuses. Misschien wilt u de scouting eventueel overnemen?
Shit.quote:Op woensdag 14 mei 2008 13:55 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Blind is technisch manager, de algemeen directeur functie moet nog ingevuld worden
Perez verdwijnt in mijn ogen meteen naar het tweede plan. En dat gerucht over Suarez lijkt me onzin, want zelfs een blinde ziet dat die jongen een toevoeging is. 17 Goals en 13 assissts, denk niet dat er veel spelers zijn die dat beter presteren.quote:Op woensdag 14 mei 2008 14:01 schreef Prosac het volgende:
[..]
Shit.![]()
Maar goed, serieus moest het hier zijn.
Ik lees dat veel mensen niet echt blij zijn met van Basten, maar hij kan nu natuurlijk werken met een groep die hij ongeacht nationaliteit volledig naar zijn wens kan samenstellen. Aan de andere kant ben ik benieuwd hoe hij met de oudere spelers (bv Perez) in de selectie om zal gaan, gezien de ervaringen met van Bommel, Seedorf en van Nistelrooij. Daarbij gaat Davids natuurlijk niet zomaar weg.
Wat is er overigens waar van het "gerucht" dat van Basten het niet zou zien zitten in Suarez? Zowel op voetballend als mentaal vlak kan ik me dat namelijk niet voorstellen.
quote:Boschker en N'Kufo vraagtekens bij Twente
Geschreven op woensdag, 14 mei om 13:45
FC Twente bereidt zich deze week voor op de return in de finale van de play-offs tegen Ajax. Trainer Fred Rutten hoopt zondag over een fitte selectie te beschikken, maar heeft nog zijn twijfels over Sander Boschker en Blaise N'Kufo. "Sander heeft pijntjes en Blaise is nog een vraagteken", vertelt Rutten op de website van de Tukkers. "Hij heeft al weken liesklachten. We zullen deze week van dag tot dag moeten kijken of hij mee kan trainen met de groep. Vandaag is hij eerder van de training gegaan. We houden er de controle op."
De club uit Enschede won de heenwedstrijd in het eigen Arke Stadion met 2-1. De wedstrijd in de Amsterdam ArenA staat onder leiding van scheidsrechter Pieter Vink.
Van geel zit er niet meer dus het zal wel weer gaan gebeurenquote:Op woensdag 14 mei 2008 11:48 schreef toma het volgende:
[..]
"Zodra de eerste training begonnen is worden er geen spelers meer verkocht" Aldus M. v. Geel.
[..]
Het werd tijd dat ie een kans ging krijgen.
Soms vraag ik me af of er iemand van hier die stukje over de trainingen schrijftquote:Goalgetter Klaas Jan Huntelaar onderscheidde zich met een aantal fraaie acties en al even oogstrelende treffers. Ook stormram Ismael Urzaiz liet zich zien. De boomlange Bask was bijna net zo trefzeker als de topscorer van Ajax. Met een fraai uitgevoerde lob tekende Urzaiz wel voor de mooiste goal van de training.
quote:De kans dat Gomes ooit nog te zien zal zijn op De Herdgang (trainingscomplex van PSV) is dan ook nihil. Hij vertrok twee weken geleden al naar zijn vaderland, en liet zijn gezicht daarna niet meer zien. “Na deze episode is het heel moeilijk om bij PSV door te gaan. Ik ga weg een met een heel triest gevoel en ga nu als supporter van de club verder, want ik heb altijd gezegd dat PSV mijn thuis is.”
Nu in de wedstrijd nog Klaas Janquote:Goalgetter Klaas Jan Huntelaar onderscheidde zich met een aantal fraaie acties en al even oogstrelende treffers.
Zie toch liever Sulejmani! Speler met meer mogelijkheden denk ik. En niet een jaar jonger?quote:Op woensdag 14 mei 2008 15:09 schreef _Mike_ het volgende:
Laat Berg maar komen hoor, ik zie de 220% anti Ajax shirts al voor me
Ray, zwaai je nog ff naar mij? Ik zit op 426
Sulejmani en Berg zijn echt niet vergelijkbaarquote:Op woensdag 14 mei 2008 15:52 schreef Roycoooooo het volgende:
[..]
Zie toch liever Sulejmani! Speler met meer mogelijkheden denk ik. En niet een jaar jonger?
Als je gaat staan zwaai dan ook ff naar mij. Zit op 421
Zullen die mannetjes uit Alkmaar ook niet leuk vinden.quote:Marcus Berg (foto) is tevreden bij FC Groningen. De 21-jarige spits was afgelopen seizoen enkele maanden geblesseerd, maar daarvoor en ook daarna heeft hij zijn waarde bewezen. Uit de statistieken blijkt dat de ploeg van Ron Jans beduidend meer punten haalt als de Zweed in de voorhoede staat. 'Het streelt me absoluut dat de cijfers zo lovend zijn, maar het gaat me te ver om te zeggen dat ik de motor van Groningen ben,' aldus een relativerende Berg in VI. 'Maar ik ben op de goede weg, daar zijn we het over eens.'
Algemeen directeur Hans Nijland van FC Groningen beweerde enkele maanden geleden dat Berg voor de Nederlandse top drie onbetaalbaar is. Berg: 'Ik heb geen clausule in mijn contract, dus ze hebben aardig vrij spel. Maar even zonder gekheid, ik ben helemaal niet met een vertrek bezig. Al hoorde ik deze week van een ploeggenoot dat AZ me in de gaten houdt.'
'Maar om eerlijk te zijn, vind ik dat niet echt een stap vooruit,' vervolgt Berg over de Alkmaarse vereniging. 'Het enige verschil is dat ze daar een rijke suikeroom hebben, maar dat is voor mij geen reden voor een transfer. De top drie, en zeker Ajax, is een ander verhaal.' De Zweed weet dat overstappen naar de Arena gevoelig ligt in Groningen, nadat afgelopen seizoen enkele belangrijke spelers door de Amsterdammers uit Euroborg werden weggeplukt. Berg is echter zeer gecharmeerd van de club waar komend seizoen Marco van Basten de touwtjes in handen heeft. 'Ajax is huge. Zeker voor buitenlanders,' weet hij. 'Alleen voor zo'n club zou ik willen nadenken over een vertrek.' (DH)
quote:'Luisão moet volgend seizoen de Ajax-defensie gaan leiden'
Home > Nieuws > Voetbalnieuws
- Datum: 14-mei-2008 16:44
Door Bart Vlietstra
FC Twente-verdediger Douglas is en blijft een voorname kandidaat om de defensieve troepen van Ajax te versterken, maar de droomopvolger van John Heitinga is Luisão (foto) van Benfica. Deze 22-voudig Braziliaans international wordt echter door verschillende topclubs begeerd en moet rond de vijftien miljoen euro kosten.
In de plannen van toekomstig Ajax-coach Marco van Basten speelt de 27-jarige 1 meter 93 lange verdediger een cruciale rol. Hij moet leiding gaan geven aan de defensie die met Silva, Vermaelen en Vertonghen verder niet overloopt van de ervaring.
Luisão werkte zich na een stroeve start in Europa op tot aanvoerder van Benfica, maar had het afgelopen seizoen een minder jaar. Zijn ploeg Benfica eindigde slechts op een vierde plaats in de competitie en Luisão speelde 19 westrijden waarin hij drie keer scoorde en zes gele kaarten ontving.
Niklas, held!quote:Op woensdag 14 mei 2008 16:59 schreef StarGazer het volgende:
'Zwolle-verdediger Moisander voor twee jaar naar Alkmaar' Tell-a-Friend print nieuwsartikel
--------------------------------------------------------------------------------
Home > Nieuws > Voetbalnieuws - Datum: 14-mei-2008 16:16
Niklas Moisander (foto, rechts) gaat deze week een tweejarig contract tekenen bij AZ, weet VI. De verkoop van de Finse verdediger, die ook in de belangstelling stond van SC Heerenveen en Sparta, zal zijn huidige club FC Zwolle zo'n zes ton gaan opleveren. Hiermee verliest de Jupiler League-club haar belangrijkste speler. 'Maar die jongen verdient het gewoon,' aldus zaakwaarnemer Henk van Ginkel. 'AZ krijgt aan hem een heel goede speler en Niklas zelf kan zich daar verder ontwikkelen. We zijn er op een paar details na uit met AZ, maar ik verwacht geen problemen.'
Zwolle-coach Jan Everse is niet blij met het vertrek van de 22-jarige Moisander. 'Maar als ik het ìemand gun, dan is het Niklas wel,' stelt de oefenmeester. 'Die jongen heeft zich fantastisch ontwikkeld en is gewoon toe aan een hoger niveau.' In Alkmaar wordt Moisander herenigd met Louis van Gaal, die de Fin nog kent van zijn periode als technisch directeur bij Ajax. In 2004 werd Moisander, die zowel centraal als back kan spelen, door de Amsterdammers weggeplukt bij zijn club TPS Turku. Hij wist echter nooit door te breken in de Arena. (DH)
www.sportweek.nl
Goh
Nofi, maar wat heeft het met Ajax te maken verder?quote:
ik denk dat het dan behoorlijk stil word in dit topic.quote:
quote:
Weer een van de vele spelers die geen kans kreeg en ergens anders opbloeide. Wederom een blunder van Ajax dus.quote:Op woensdag 14 mei 2008 17:13 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nofi, maar wat heeft het met Ajax te maken verder?
Edit, ok, nevermind, zinnetje gemist, maar dan nog.
quote:Marcus Berg: "AZ geen stap vooruit, Ajax wel"
14 mei 2008
Hoewel algemeen directeur Hans Nijland van FC Groningen onlangs liet weten dat Marcus Berg de Nederlandse top kan overslaan, ziet de Zweed een overstap naar Ajax wel zitten. De aanvaller maakte ondanks een hardnekkige rugblessure een fraai seizoen door. Diverse clubs uit binnen- en buitenland hebben Berg inmiddels op hun lijstje staan.
"Ik heb geen clausule in mijn contract, dus ze hebben aardig vrij spel", zegt de 21-jarige Berg tegen VI over zijn situatie bij FC Groningen. "Maar even zonder gekheid, ik ben helemaal niet met een vertrek bezig. Al hoorde ik deze week van een ploeggenoot dat AZ me in de gaten houdt. Maar om eerlijk te zijn, vind ik dat niet echt een stap vooruit. Het enige verschil is dat ze daar een rijke suikeroom hebben, maar dat is voor mij geen reden voor een transfer."
"De top drie, en zeker Ajax, is een ander verhaal", vervolgt de aanvaller. "Het ligt in Groningen wat gevoelig om over de transfer van Bruno Silva praten, maar ik snapte hem wel. Ajax is huge. Zeker voor buitenlanders. Je moest eens weten hoe ze in Scandinavië over die club praten. Hoewel ze de laatste jaren in Europes weinig hebben gepresteerd, hangt er een soort van mythe rond Ajax. Ook voor mij. Alleen voor zo'n club zou ik willen nadenken over een vertrek."
Dat zijn nog grotere josties dan er in ONZ rondlopen.quote:Op woensdag 14 mei 2008 19:02 schreef Cruoninga het volgende:
http://www.pitchslap.co.u(...)shirt1/#comment-6982
Zie comments. Jullie zijn er niet blij mee dat Birmingham City in 'jullie' shirt gaat spelen? Hetzelfde met Ajaccio en het uitshirt van Paris Saint-Germain destijds?
Niet geloven tot het op Ajax.nl staat dus.quote:Op woensdag 14 mei 2008 17:12 schreef HeatWave het volgende:
Elk gerucht is ook op dezelfde manier opgesteld.
Ajax wil X, maar X staat ook in de belangstelling van Y en Z....
Lekker interessant, zijn toch enkel sneue Ajacieden die daar in opperbest Engels posten.quote:Op woensdag 14 mei 2008 19:02 schreef Cruoninga het volgende:
http://www.pitchslap.co.u(...)shirt1/#comment-6982
Zie comments. Jullie zijn er niet blij mee dat Birmingham City in 'jullie' shirt gaat spelen? Hetzelfde met Ajaccio en het uitshirt van Paris Saint-Germain destijds?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |