Zo.. Van der Aat legt er nog even wat druk opquote:Van der Aat: 'We moeten winnen'
Geschreven door: Peter van Remmen - Bron: Sportweek - Discussieer hierover
Ajax neemt het aankomende zondag op tegen FC Twente. De winnaar over twee duels, Twente won het eerste duel met 2-1, zal volgend seizoen in de voorronde van de Champions League uitkomen om zich te plaatsen voor het kampioenenbal. Interim-directeur Henri van der Aat was duidelijk in zijn taal over de belangen van het duel.
"We moeten winnen, het belang is zowel vanwege de financiën, als vanwege ons sportieve imago, mega-groot," vertelde Van der Aat. De omzet van de Amsterdammers daalde afgelopen seizoen flink, maar onder Marco van Basten worden betere resultaten verwacht. "Ik denk dat dát wel een positief effect zal hebben op de ploeg," aldus de interim-directeur. "Dat heeft zo’n grootheid als hij altijd. Ik ben er dan ook van overtuigd dat wij met hem héél ver zullen komen."
Emanuelson zou ik nooit meer in de verdediging opstellen.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 09:58 schreef toma het volgende:
[..]
Ik zou het zo aanpakken:
------------------------------Stekelenburg------------------------------
----Silva-----------------------Heitinga---------------Emanuelson----
-------------------Gabri-------Lindgren------Davids-------------------
------Suarez------------------De Jong------------------Perez---------
--------------------------------Huntelaar---------------------------------
Urby zoekt zijn bal...quote:Op dinsdag 13 mei 2008 14:53 schreef Cyberia18 het volgende:
[ afbeelding ]
ZOMG! Gregory kan weer panna's uitdelen!![]()
quote:Karim El Ahmadi, de middenvelder van FC Twente, kijkt vol vertrouwen uit naar het tweede duel met Ajax. De voetballer, die volgend seizoen in dienst zal spelen bij Feyenoord, lichtte in een interview toe hoe hij de zaken zag over de gewonnen wedstrijd tegen de Amsterdamse voetbalclub. En hij wees erop dat er zijn club nog lang niet bij de voorronde van de Champions League kan worden ingeschreven.
Als eerste keek de Marokkaan terug op het gewonnen 'thuisduel' met AFC Ajax: "In de eerste helft hebben we gedurende fases wel gedomineerd. Dan heb je wel het geloof dat het wel moet kunnen. We zijn gewoon lekker rustig gebleven, als we zo zouden blijven voetballen zouden we winnen volgens de trainer. In de tweede helft zaten we helemaal in een 'flow', toen wisten we dat het goed zou komen. We moesten duidelijk een paar dingen veranderen. Zelf vond ik dat we te snel druk gingen zetten, waardoor er mensen kwamen vrij te staan."
Hij vervolgde: "Dat hebben we in de tweede helft omgezet en toen zag je gelijk dat het goed stond. We hebben in het verleden bewezen dat we daar ook goed kunnen voetballen. We moeten niet op 0-0 of 1-1 spelen. Ajax heeft altijd wel moeite met ons, maar ze scoorden wel en je ziet wel dat ze kwaliteiten hebben. We mogen niet denken dat we er al zijn."
Whehe, hij staat ook naar die bal bij vd Wiel te kijken zo van "huh, heb ik hem helemaal daar naartoe geschopt?"quote:
Leegloop zie ik niet zo snel gebeuren, behalve hopelijk bij de spelers die we toch niet nodig hebben.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 14:51 schreef Cyberia18 het volgende:
Ik heb vertrouwen in Van Basten. Of ik betere resultaten verwacht? Dat is afhankelijk van een aantal factoren (aankoopbeleid, eventuele leegloop etc. etc.).
Jan is volgens mij toch echt een middevelder. hij doet het wel leuk op linksback maar in feite hebben we helemaal geen echte linksback.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 15:10 schreef Roycoooooo het volgende:
[..]
Leegloop zie ik niet zo snel gebeuren, behalve hopelijk bij de spelers die we toch niet nodig hebben.
@Tornado: Jan Vertonghen is toch wel een echte linksback?Kan ook in t centrum..
Er zitten punten op de latquote:Op dinsdag 13 mei 2008 14:53 schreef Cyberia18 het volgende:
[ afbeelding ]
ZOMG! Gregory kan weer panna's uitdelen!![]()
Die grap wou ik ook postenquote:Op dinsdag 13 mei 2008 15:35 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Maatregelen die destijds voor Juanfran zijn genomen.
quote:Op dinsdag 13 mei 2008 15:35 schreef Urquhart het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 13 mei 2008 15:35 schreef Urquhart het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 13 mei 2008 15:24 schreef vliegende_olifant het volgende:
[ afbeelding ]
....
Hoe mooi zou het zijn als hij de winnende zou maken
Nee.. Montana en ik ook nietquote:Op dinsdag 13 mei 2008 14:36 schreef TornadoDK het volgende:
Ben ik de enige die geen vertrouwen heeft in volgend seizoen?
in van Basten zie ik het helemaal niet zitten. Hij heeft veel te veel macht binnen Ajax en helemaal geen (club)ervaring. Bij het Nederlands elftal bewijst hij keer op keer dat hij niet met persoonlijkheden kan omgaan, maar juist die persoonlijkheden winnen wedstrijden voor je. Plus hij blijft aan zijn systeem vast houden ook al heeft hij daar de spelers niet voor, alles moet daarvoor wijken zodat spelers structueel worden misbruikt op verkeerde posities.
Als ik naar de geruchten kijk, dan zie ik alleen maar aanvallers of aanvallender middevelder plus dat het ook allemaal broekies zijn.
Voor de verdeiging hebben we dringend spelers nodig eigenlijk al voor het begin van dit seizoen maar nu Stam en Heitinga weg zijn hebben we ze al helemaal nodig, we krijgen al jaren veel te veel goals tegen. En het is toch belachelijk dat we niet eens een echte linksback hebben.
Plus we hebben nog ervaring nodig, met alleen talenten red je het niet.
Dus als ik kijk naar van Basten bij Nederland kijk en de geruchten van spelers dan zie ik het heel somber in.
Of dat het gelijk word. Verlenging. Urzaiz komt er in in de 108e minuut. En dan word het penalties. En dan worden alle ballen tegen gehouden. En dan is El Tanque als laatste aan de beurt. Hij schiet de bal recht door het midden, met keeper en al het doel inquote:Op dinsdag 13 mei 2008 15:53 schreef toma het volgende:
[..]
![]()
Ajax-Twente
23' Suarez 1-0
45'+1 Engelaar 1-1
67' Huntelaar 2-1
78' N'Kufo 2-2
83' Heitinga 3-2
90'+3 Urzaiz 4-2
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|