abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58644096
quote:
Van der Aat: 'We moeten winnen'
Geschreven door: Peter van Remmen - Bron: Sportweek - Discussieer hierover

Ajax neemt het aankomende zondag op tegen FC Twente. De winnaar over twee duels, Twente won het eerste duel met 2-1, zal volgend seizoen in de voorronde van de Champions League uitkomen om zich te plaatsen voor het kampioenenbal. Interim-directeur Henri van der Aat was duidelijk in zijn taal over de belangen van het duel.

"We moeten winnen, het belang is zowel vanwege de financiën, als vanwege ons sportieve imago, mega-groot," vertelde Van der Aat. De omzet van de Amsterdammers daalde afgelopen seizoen flink, maar onder Marco van Basten worden betere resultaten verwacht. "Ik denk dat dát wel een positief effect zal hebben op de ploeg," aldus de interim-directeur. "Dat heeft zo’n grootheid als hij altijd. Ik ben er dan ook van overtuigd dat wij met hem héél ver zullen komen."
Zo.. Van der Aat legt er nog even wat druk op
pi_58644328
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 09:58 schreef toma het volgende:

[..]

Ik zou het zo aanpakken:

------------------------------Stekelenburg------------------------------
----Silva-----------------------Heitinga---------------Emanuelson----
-------------------Gabri-------Lindgren------Davids-------------------
------Suarez------------------De Jong------------------Perez---------
--------------------------------Huntelaar---------------------------------
Emanuelson zou ik nooit meer in de verdediging opstellen.

------------------------------Stekelenburg------------------------------
---------Silva---------Heitinga---------Lindgren--------Davids-------
----------------------------------Gabri-----------------------------------
-----------------Perez----------------------De Jong--------------------
----------Suarez------------Huntelaar------------Emanuelson-------
pi_58644619
Ben ik de enige die geen vertrouwen heeft in volgend seizoen?

in van Basten zie ik het helemaal niet zitten. Hij heeft veel te veel macht binnen Ajax en helemaal geen (club)ervaring. Bij het Nederlands elftal bewijst hij keer op keer dat hij niet met persoonlijkheden kan omgaan, maar juist die persoonlijkheden winnen wedstrijden voor je. Plus hij blijft aan zijn systeem vast houden ook al heeft hij daar de spelers niet voor, alles moet daarvoor wijken zodat spelers structueel worden misbruikt op verkeerde posities.

Als ik naar de geruchten kijk, dan zie ik alleen maar aanvallers of aanvallender middevelder plus dat het ook allemaal broekies zijn.
Voor de verdeiging hebben we dringend spelers nodig eigenlijk al voor het begin van dit seizoen maar nu Stam en Heitinga weg zijn hebben we ze al helemaal nodig, we krijgen al jaren veel te veel goals tegen. En het is toch belachelijk dat we niet eens een echte linksback hebben.
Plus we hebben nog ervaring nodig, met alleen talenten red je het niet.

Dus als ik kijk naar van Basten bij Nederland kijk en de geruchten van spelers dan zie ik het heel somber in.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-05-2008 14:37:57 ]
pi_58644652
Waarom en door wie worden onder die debiel van een van Basten betere resultaten verwacht?
pi_58644917
Ik heb vertrouwen in Van Basten. Of ik betere resultaten verwacht? Dat is afhankelijk van een aantal factoren (aankoopbeleid, eventuele leegloop etc. etc.).
pi_58644957

ZOMG! Gregory kan weer panna's uitdelen!

pi_58644962
Waar basseer je dat in godsnaam op?
  dinsdag 13 mei 2008 @ 14:57:07 #108
77508 Loserkid
Met dank aan Houniet.
pi_58645027
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 14:53 schreef Cyberia18 het volgende:
[ afbeelding ]

Urby zoekt zijn bal...
pi_58645134
De manier waarop hij naast zijn functie als bondscoach op de achtergrond intensief bezig is met Ajax voor volgend seizoen. Goed oriënteren op versterkingen, praten met de vaste waardes van het team om hun te overtuigen van een langer verblijf, de aankopen die nu voornamelijk door zijn goedkeuring worden aangetrokken, grote clubiconen weer terug te halen naar hun oude nest en veelbelovende samenwerkingsverband(en) aan te gaan.

Het afschilderen van Van Basten omdat hij bij het Nederlands elftal voor de nodige ophef heeft weten te zorgen, staat hier naar mijn mening los van. Hij begint straks bij Ajax met een schone lei en werkt vanaf dat moment dagelijks met de spelers.
  dinsdag 13 mei 2008 @ 15:06:17 #110
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_58645182
quote:
Karim El Ahmadi, de middenvelder van FC Twente, kijkt vol vertrouwen uit naar het tweede duel met Ajax. De voetballer, die volgend seizoen in dienst zal spelen bij Feyenoord, lichtte in een interview toe hoe hij de zaken zag over de gewonnen wedstrijd tegen de Amsterdamse voetbalclub. En hij wees erop dat er zijn club nog lang niet bij de voorronde van de Champions League kan worden ingeschreven.

Als eerste keek de Marokkaan terug op het gewonnen 'thuisduel' met AFC Ajax: "In de eerste helft hebben we gedurende fases wel gedomineerd. Dan heb je wel het geloof dat het wel moet kunnen. We zijn gewoon lekker rustig gebleven, als we zo zouden blijven voetballen zouden we winnen volgens de trainer. In de tweede helft zaten we helemaal in een 'flow', toen wisten we dat het goed zou komen. We moesten duidelijk een paar dingen veranderen. Zelf vond ik dat we te snel druk gingen zetten, waardoor er mensen kwamen vrij te staan."

Hij vervolgde: "Dat hebben we in de tweede helft omgezet en toen zag je gelijk dat het goed stond. We hebben in het verleden bewezen dat we daar ook goed kunnen voetballen. We moeten niet op 0-0 of 1-1 spelen. Ajax heeft altijd wel moeite met ons, maar ze scoorden wel en je ziet wel dat ze kwaliteiten hebben. We mogen niet denken dat we er al zijn."
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  dinsdag 13 mei 2008 @ 15:10:20 #111
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_58645270
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 14:57 schreef Loserkid het volgende:

[..]

Urby zoekt zijn bal...
Whehe, hij staat ook naar die bal bij vd Wiel te kijken zo van "huh, heb ik hem helemaal daar naartoe geschopt?"
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_58645272
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 14:51 schreef Cyberia18 het volgende:
Ik heb vertrouwen in Van Basten. Of ik betere resultaten verwacht? Dat is afhankelijk van een aantal factoren (aankoopbeleid, eventuele leegloop etc. etc.).
Leegloop zie ik niet zo snel gebeuren, behalve hopelijk bij de spelers die we toch niet nodig hebben.

@Tornado: Jan Vertonghen is toch wel een echte linksback? Kan ook in t centrum..
A.F.C.A.
Op woensdag 13 juni 2007 09:49 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
knuffelnegertje van de SC! ^O^
  dinsdag 13 mei 2008 @ 15:15:05 #113
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_58645362
Jan is geen echte linksback. Hij kan er wel spelen, maar het is niet echt zijn plek.
pi_58645571

Ook voor Ismael Urzaiz is dit de laatste week van training in voorbereiding op een belangrijke Ajax-wedstrijd. De spits verlaat Ajax aan het eind van het seizoen. Het is nog niet bekend wat hij gaat doen na de zomer. Urzaiz maakt de laatste weken constant deel uit van de wedstrijdselectie. Wellicht moet 'El Tanque' tegen Twente nog één keer als breekijzer het veld in.

Hoe mooi zou het zijn als hij de winnende zou maken
pi_58645572
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 15:10 schreef Roycoooooo het volgende:

[..]

Leegloop zie ik niet zo snel gebeuren, behalve hopelijk bij de spelers die we toch niet nodig hebben.

@Tornado: Jan Vertonghen is toch wel een echte linksback? Kan ook in t centrum..
Jan is volgens mij toch echt een middevelder. hij doet het wel leuk op linksback maar in feite hebben we helemaal geen echte linksback.

het is dat de concurrentie er zo'n puinhoop van maakt anders had ik niet echt in de titel gelooft.
Ik denk nu al dat we volgend jaar weer kampioen van de armoede krijgen

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-05-2008 15:25:24 ]
pi_58645584
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 14:53 schreef Cyberia18 het volgende:
[ afbeelding ]

Er zitten punten op de lat
pi_58645736
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 15:25 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

Hey dat valt me nou pas op
pi_58645796
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 15:25 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

Maatregelen die destijds voor Juanfran zijn genomen.
pi_58645815
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 15:35 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Die grap wou ik ook posten
pi_58645843
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 15:35 schreef vliegende_olifant het volgende:

[..]

Die grap wou ik ook posten
Het was ook een inkoppertje
pi_58645955
quote:

[..]

dinsdag 13 mei 2008 @ 15:48:12 #122
37300 StarGazer
Anesthetize
pi_58646100
quote:

[..]

'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_58646210
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 15:24 schreef vliegende_olifant het volgende:
[ afbeelding ]
....
Hoe mooi zou het zijn als hij de winnende zou maken

Ajax-Twente

23' Suarez 1-0
45'+1 Engelaar 1-1
67' Huntelaar 2-1
78' N'Kufo 2-2
83' Heitinga 3-2
90'+3 Urzaiz 4-2

pi_58646260
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 14:36 schreef TornadoDK het volgende:
Ben ik de enige die geen vertrouwen heeft in volgend seizoen?

in van Basten zie ik het helemaal niet zitten. Hij heeft veel te veel macht binnen Ajax en helemaal geen (club)ervaring. Bij het Nederlands elftal bewijst hij keer op keer dat hij niet met persoonlijkheden kan omgaan, maar juist die persoonlijkheden winnen wedstrijden voor je. Plus hij blijft aan zijn systeem vast houden ook al heeft hij daar de spelers niet voor, alles moet daarvoor wijken zodat spelers structueel worden misbruikt op verkeerde posities.

Als ik naar de geruchten kijk, dan zie ik alleen maar aanvallers of aanvallender middevelder plus dat het ook allemaal broekies zijn.
Voor de verdeiging hebben we dringend spelers nodig eigenlijk al voor het begin van dit seizoen maar nu Stam en Heitinga weg zijn hebben we ze al helemaal nodig, we krijgen al jaren veel te veel goals tegen. En het is toch belachelijk dat we niet eens een echte linksback hebben.
Plus we hebben nog ervaring nodig, met alleen talenten red je het niet.

Dus als ik kijk naar van Basten bij Nederland kijk en de geruchten van spelers dan zie ik het heel somber in.
Nee.. Montana en ik ook niet
pi_58646351
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 15:53 schreef toma het volgende:

[..]

Ajax-Twente

23' Suarez 1-0
45'+1 Engelaar 1-1
67' Huntelaar 2-1
78' N'Kufo 2-2
83' Heitinga 3-2
90'+3 Urzaiz 4-2

[ afbeelding ]
Of dat het gelijk word. Verlenging. Urzaiz komt er in in de 108e minuut. En dan word het penalties. En dan worden alle ballen tegen gehouden. En dan is El Tanque als laatste aan de beurt. Hij schiet de bal recht door het midden, met keeper en al het doel in
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')