Hersi deed het een paar keer tijdens Twente - Ajax zeg je, 1 wedstrijd is bij mij nog altijd niet structureel.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 11:57 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Huntelaar is echt niet de enige. Hersi deed het bij Twente - Ajax ook een paar keer. Niemand ontkent volgens mij - althans ik niet - dat de acties van Huntelaar er soms ietwat lomp uit zien en dat hij wel eens een tik na gaf wanneer de bal er niet bij was. Maar dat is nog geen vrijbrief om iemand met naam en toenaam te noemen als een outlaw die persee bij het minste geringste geel gaat krijgen.
En als er niets over gezegd wordt dan blijven spelers ermee wegkomen of blijven spelers penalties krijgen na schwalbes, of zie ik dat verkeerd?quote:Dat is hetzelfde wat bij Suarez gecreeerd is over zijn schwalbes bij Groningen en Ajax; Zlatan had toen ook de naam. Of Lurling bijv. Als mensen eenmaal denken dat Huntelaar bij elk luchtduel eerst een bewuste elleboog uitdeelt, dan heeft dat gevolgen voor de manier waarop ze hem beoordelen.
Jij noemt het een heksenjacht openen, ik noem het gewoon een zeer duidelijke uitleg waarbij hij met videobanden de feiten heeft aangetoond. Er komt een keer een moment waarop je als scheidsrechtersbaas moet ingrijpen, het onbestraft blijven van al die lompe acties van Huntelaar zijn indirect zijn verantwoordelijkheid.quote:En het is heel wat anders of Johan Derksen of Hugo Borst het een paar keer roept op TV, of wanneer jouw eigen baas die jouw aanstelt het noemt als soort van opdracht en eigenlijk een heksenjacht opent.
Onzin de kaart die vermaelen toen kreeg of Silva sloeg toen ook nergens op. Vermaelen is nu geschorst omdat hij werd vastgehouden. .. dus ik zie niet in waar hij ons bevooroordeeld. Het zal best wel eens voorkomen maar niet zo erg dat het goals tot gevolg heeft of goals worden afgekeurd tegen ons ten onrechte. Hershi kwam er met geel vanaf waar Davids een paar maanden terug met rood er vanaf werd gestuurd. Niet dat dat onterecht was van Davids en het was van Bradley ook terecht. De eerste overtreding daar gaf hij geel voor omdat de anderen voor zulk gelijke ook geel kregen de tweede was gewoon geel rood omdat je een aanvaller niet van achteren mag tacklen.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 11:50 schreef Blawh het volgende:
[..]
Hoe vaak heeft men een overtreding die rijp is voor een kaart van Huntelaar wel niet over het hoofd gezien?
De 1e gele kaart van Bradley waardoor hij nog voor rust met 2x geel van het veld moest.
Meen je dat nou? Mijn indruk is dat Ajax juist heel erg goed wegkomt doorgaans...quote:Op zaterdag 17 mei 2008 12:09 schreef Chadi het volgende:
Maar de waarheid is gewoon dat Ajax erg wordt benadeeld de laatste jaren en op beslissende momenten .
Denk dat wel mee valt, als je de media gelooft komen de top clubs zovaak goed weg. Het is gewoon simpel, elke keer pikken ze beelden eruit waar uit blijkt dat ze goed wegkomen. Als je niks laat zien van de kleintjes dan krijg je geen eenduidig beeld.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 12:11 schreef SCH het volgende:
[..]
Meen je dat nou? Mijn indruk is dat Ajax juist heel erg goed wegkomt doorgaans...
Nou ik wil ze best voor je bijhouden aankomende wedstrijd . Of het volgend seizoen. Daar kan je ook best over discussieren maar de afgelopen twee seizoenen heb je echt een hoop tegen gehad op beslissende momenten.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 12:11 schreef SCH het volgende:
[..]
Meen je dat nou? Mijn indruk is dat Ajax juist heel erg goed wegkomt doorgaans...
Ik ontken het ook helemaal niet, ik heb alleen gezegddat Ajax de scheidsrechters ook in genoeg situaties mee heeft. Dat kan hem zitten in kleine overtredingen die Ajax net iets vaker meekrijgt in de ArenA tegen vooral de kleinere tegenstanders en dat zit hem in het feit dat Huntelaar zelden bestraft wordt voor zijn lompe acties.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 12:09 schreef Chadi het volgende:
Maar de waarheid is gewoon dat Ajax erg wordt benadeeld de laatste jaren en op beslissende momenten . Dat je er niks tegen kan doen vind ik prima maar het ontkennen is net zo fout.
Nu moet je ook met voorbeelden komen. Ik ken genoeg verdedigers die inderdaad genoeg overtredingen maken, maar daar gaat het bijna altijd om onschuldigen duwtjes om de aanvaller te slim af te zijn en niet om losse ellebogen zoals bij Huntelaar.quote:Je mag wat mij betreft Huntelaar eruit sturen voor het opspringen met zijn armen omhoog maar dat moet je dan ook consequent doen voor verdedigers die zich breed maken en met hun armen in de lucht springen. Dan moet je waarschijnlijk de wedstrijd al na 30 minuten staken omdat je er te veel uit hebt gestuurd.
Elke speler die de lucht ingaat gebruikt zijn armen. Geen 1 uitgezonderd.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 12:19 schreef Blawh het volgende:
[..]
Ik ontken het ook helemaal niet, ik heb alleen gezegddat Ajax de scheidsrechters ook in genoeg situaties mee heeft. Dat kan hem zitten in kleine overtredingen die Ajax net iets vaker meekrijgt in de ArenA tegen vooral de kleinere tegenstanders en dat zit hem in het feit dat Huntelaar zelden bestraft wordt voor zijn lompe acties.
Wellicht had Ajax wel veel minder punten gehad als Huntelaar zijn 2e gele kaart had gekregen voor een aantal van zijn lompe acties.
[..]
Nu moet je ook met voorbeelden komen. Ik ken genoeg verdedigers die inderdaad genoeg overtredingen maken, maar daar gaat het bijna altijd om onschuldigen duwtjes om de aanvaller te slim af te zijn en niet om losse ellebogen zoals bij Huntelaar.
Dat heb je mij in ieder geval nooit horen zeggen.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 12:27 schreef MrDoegewoon het volgende:
Wil geen Calimero zijn, maar euhm dit gezeik hadden we met Zlaten, bij Rosenberg begonnen ze erover te zeiken, en nu bij Huntelaar.
En bij VOH moest het allemaal kunnen, terwijl die Stekelenburg ooit in zijn beschermings gebied met bal en al de goal in duwde.....
Bullshit zeg, we zeggen alleen dat die opmerking van Uilenberg te debiel voor woorden is. Overigens duwen jullie Huntelaar in een dader rol...quote:Op zaterdag 17 mei 2008 12:34 schreef Blawh het volgende:
[..]
Dat heb je mij in ieder geval nooit horen zeggen.
Maar jullie creëren een situatie waarbij Huntelaar slachtoffer is, dat is natuurlijk omgekeerde wereld.
Of je bent heel erg naïef of je verzint dit om je punt te maken. Laten we wel wezen, als je ziet wat een spits als Huntelaar in een wedstrijd te verduren krijgt dan vallen een paar rondzwaaiende armen daarbij in het niet.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 12:19 schreef Blawh het volgende:
Nu moet je ook met voorbeelden komen. Ik ken genoeg verdedigers die inderdaad genoeg overtredingen maken, maar daar gaat het bijna altijd om onschuldigen duwtjes om de aanvaller te slim af te zijn en niet om losse ellebogen zoals bij Huntelaar.
Hij is toch ook dader? Of zijn het zijn batterijen???quote:Op zaterdag 17 mei 2008 12:38 schreef MrDoegewoon het volgende:
[..]
Bullshit zeg, we zeggen alleen dat die opmerking van Uilenberg te debiel voor woorden is. Overigens duwen jullie Huntelaar in een dader rol...
Nu ben ik de persoon die of naïef is of iets verzint?quote:Op zaterdag 17 mei 2008 12:41 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Of je bent heel erg naïef of je verzint dit om je punt te maken. Laten we wel wezen, als je ziet wat een spits als Huntelaar in een wedstrijd te verduren krijgt dan vallen een paar rondzwaaiende armen daarbij in het niet.
Ja dat klopt, maar Huntelaar druk ze regelmatig nog bewust even richting het gezicht van een tegenstander. Laatst tegen Heerenveen was daar weer een heel goed voorbeeld van.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 12:34 schreef Chadi het volgende:
[..]
Elke speler die de lucht ingaat gebruikt zijn armen. Geen 1 uitgezonderd.
Dat laatste is dus niet bewezen en de beelden geven geen enkele aanleiding om het als bewust aan te merken. Dus je komt niet met een feit jij maakt er een feit van!quote:Op zaterdag 17 mei 2008 12:48 schreef Blawh het volgende:
[..]
Nu ben ik de persoon die of naïef is of iets verzint?
Ik ben zo'n beetje de enige die hier met argumenten komt, een aantal van jullie komen met stellingen zonder argumenten of voorbeelden.
Welke verdediger in de Nederlandse competitie geeft spitsen van de tegenpartij structureel onnodig een aantal tikken met zwaaiende armen?
[..]
Ja dat klopt, maar Huntelaar druk ze regelmatig nog bewust even richting het gezicht van een tegenstander. Laatst tegen Heerenveen was daar weer een heel goed voorbeeld van.
Sorry, maar als dat nog geen opzettelijke en duidelijk aantoonbare was. Je zag hem daar toch echt duidelijk de elleboog nog net iets verder opzij drukken. Die beelden lieten juist weinig reden tot twijfel open vind ik.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 12:53 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dat laatste is dus niet bewezen en de beelden geven geen enkele aanleiding om het als bewust aan te merken. Dus je komt niet met een feit jij maakt er een feit van!
Nee, laten we alles door de vingers zien omdat het 1 van de grootste talenten van Nederland is. Lekker consequent zijn we dan bezig.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 12:12 schreef MrDoegewoon het volgende:
Overigens we zijn geweldig bezig in NL, maak een spits die veel voor het NL's elftal kan betekenen maar lekker kapot!
quote:Op zaterdag 17 mei 2008 12:53 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dat laatste is dus niet bewezen en de beelden geven geen enkele aanleiding om het als bewust aan te merken. Dus je komt niet met een feit jij maakt er een feit van!
Huntelaar heeft hier al lang op gereageerd.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 13:07 schreef sjimz het volgende:
Huntelaar moet gewoon de slimste zijn en hier niet op reageren.
Te triest voor woorden natuurlijk dat een scheids al van te voren met naam en toenaam iemand genoem krijgt om aan te pakken. Daar ging de objectiviteit.
Met wie heeft hij dit nog meer gedaan dan? En dit is niet eens een voorbeeld noemen, dit is gewoon een order uitdelen.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 13:08 schreef SCH het volgende:
[..]
Huntelaar heeft hier al lang op gereageerd.
Wat is er mis mee om voorbeelden te noemen??? Dat doet Uilenberg al jaren maar nu is het een Ajacied en mag het ineens niet ofzo?
Inderdaad, dat doet hij al jaren. Maar nu is hij niet objectief omdat Ajax toevallig tegen Twente moet, PSV'ers werden in het verleden nooit zo ter discussie gesteld.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 13:08 schreef SCH het volgende:
[..]
Huntelaar heeft hier al lang op gereageerd.
Wat is er mis mee om voorbeelden te noemen??? Dat doet Uilenberg al jaren maar nu is het een Ajacied en mag het ineens niet ofzo?
Dit is een feit toch? Hij laat zich over 1 persoon uit, situatie is dezelfde.quote:Uilenberg vervolgt: "Ten aanzien van de rode kaart van Kezman wil ik graag de visie van de aanklager van de KNVB afwachten. Ik hoop dat u begrijpt dat ik die uitspraak niet wil beïnvloeden met mijn mening. Laat ik het zo formuleren: mijns inziens was het duidelijk dat de 'beweging' van Kezman met zijn armen geen 'natuurlijke' was. Zoals al een aantal keren eerder in de wedstrijd van gisteren (overigens met geel bestraft), maar ook in wedstrijden van de afgelopen periode (bijvoorbeeld de laatste minuut van PSV- NEC, waarin hij ook geel ontving) zwaait Kezman vaak heel vervelend met armen en handen en wordt daarbij ook de tegenstander veelal geraakt, zoals ook in het bewuste geval met de rode kaart. Daar zou Kezman toch eens op moeten letten, want dat kan heel veel problemen voorkomen. En in elk geval hebben wij dan geen discussie of het nu slaan van een tegenstander was of gewoon een ongelukkige handeling."
Ik bedoelde met dat reageren dat hij dat juist niet had moeten doen.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 13:15 schreef Blawh het volgende:
[..]
Inderdaad, dat doet hij al jaren. Maar nu is hij niet objectief omdat Ajax toevallig tegen Twente moet, PSV'ers werden in het verleden nooit zo ter discussie gesteld.
[..]
Dit is een feit toch? Hij laat zich over 1 persoon uit, situatie is dezelfde.
Het ging er om dat Uilenberg wel vaker zijn mening geeft en dit al jaren doet, niet dat hij precies dezelfde preek gaf als in het geval van Huntelaar. En ik pakte dit moment erbij omdat het over dezelfde situatie ging, loszwaaiende ellebogen.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 13:18 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ik bedoelde met dat reageren dat hij dat juist niet had moeten doen.
En dat voorbeeld van Kezman zie ik nergens dat Uilenberg zegt dat Kezman in de toekomst gelijk met een kaart bestraft moet worden, of lees ik daar nou over heen?
Je snapt mijn punt niet. Uilenberg geeft expliciet aan dat ze huntelaar in de toekomst met kaarten moeten bestraffen terwijl hij dit niet in het stuk met Kezman zegt. Dus het is totaal niet hetzelfde.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 13:23 schreef Blawh het volgende:
[..]
Het ging er om dat Uilenberg wel vaker zijn mening geeft en dit al jaren doet, niet dat hij precies dezelfde preek gaf als in het geval van Huntelaar. En ik pakte dit moment erbij omdat het over dezelfde situatie ging, loszwaaiende ellebogen.
Dan had ik je verkeerd begrepen, ik dacht dat jij bedoelde dat hij nooit zijn mening gaf over andere clubs. Daarom pakte ik dat stuk eruit.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 13:25 schreef sjimz het volgende:
[..]
Je snapt mijn punt niet. Uilenberg geeft expliciet aan dat ze huntelaar in de toekomst met kaarten moeten bestraffen terwijl hij dit niet in het stuk met Kezman zegt. Dus het is totaal niet hetzelfde.
Dat is toch eigenlijk een hele normale uitspraak? Waarom moet daarom zijn objectiviteit in twijfel getrokken worden?quote:"Klaas-Jan Huntelaar is een vervuiler. Door zijn manier van springen, met z'n ellebogen omhoog. Bij ieder luchtduel dat hij zo aangaat, moet hij geel krijgen. Hij doet het namelijk bewust."
quote:Op zaterdag 25 september 2004 15:05 schreef methodmich het volgende:
Leuk ventje, Huntelaar. 15 doelpuntenspits. Type Hamming, Hoogendorp. Moet je er altijd bij hebben in de competitie.
quote:Op maandag 27 september 2004 18:56 schreef methodmich het volgende:
Nou, ik geef aan dat ie een 15-doelpuntenspits wordt. Hij mist toch de pure klasse om een echte topper te worden, dat lijkt me duidelijk te zien hoor.
Ik vind serieus dat het bij die actie op Dingsdag wel meeviel. Ik vond die op Zuiverloon veel erger bijvoorbeeld.quote:Wat vond jij trouwens van het duel van Huntelaar met Dingsdag sjimz?
Bij Ajax heeft Suárez naar mijn weten alleen tegen Slavia Praag thuis een penalty meegekregen. Eerlijk gezegd weet ik het in de competitie niet, maar het zijn er zeker weten geen twee. Durf ik mijn hand voor in het vuur te steken.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 12:07 schreef Blawh het volgende:
Het is toch zo dat spelers als Suarez, Lazovic, etc. enorm vaak een penalty kregen na een schwalbe?
Ik moet eerlijk gezegd ook nog maar zien of huntelaar gaat slagen in een grote competite hoor.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 13:35 schreef RayMania het volgende:
Was wat oude Huntelaar-topics aan het doorlezen. Staan wel leuke quotes in.
[..]
Nou, ik snap je punt natuurlijk wel. Maar denk je dat men intern verder nooit harde noten kraakt over spelers? Ieder weekend worden er intern instructies gegeven aan scheidsrechters om op bepaalde spelers/ situaties te letten. Dat is nu niet anders, alleen komt het nu op de een of andere manier naar buiten.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 13:38 schreef sjimz het volgende:
Maar Blawh, wat vind jij van het feit van de timing die Uilenberg hier heeft?
Heel het seizoen kan hij het zeggen maar hij brengt het juist op het moment dat zijn club, want dat is FC Twente, voorronde CL kan halen. Ik wil niet als een calimero overkomen maar ik vind dit toch wel enigzins vreemd.
Ik geloof er niet in dat een scheidsrechter nu opeens een kaart zal gaan geven als er niets aan de hand is. Als Huntelaar normaal een duel aan zou gaan dan is er helemaal geen probleem en dan had hij dit etiket ook niet gehad.quote:Scheidsrechtersbaas Jaap Uilenberg noemde hem woensdag tijdens de besloten centrale bijeenkomst van de Nederlandse arbiters ‘een vervuiler’.
Voor het onnodig in gevaar brengen van andere spelers op het veld staat sowieso een kaart, aangeleerd of niet aangeleerd. Als het excuus 'ik heb het zo aangeleerd' geldt voor iedere speler dan is het hek natuurlijk van de dam, dan kan iedereen dat excuus aanvoeren. Hij heeft het zichzelf dan zo aangeleerd, dat is zijn probleem en daar is hij ook verantwoordelijk voor.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 13:37 schreef RayMania het volgende:
Ik geloof trouwens wel gewoon dat Huntelaar het niet bewust doet en het gewoon zijn eigen natuurlijke, lompe, beweging is. Moeilijk om zoiets af te leren.
Maar waarom is het nodig het naar buiten te brengen?quote:Op zaterdag 17 mei 2008 13:51 schreef Blawh het volgende:
[..]
Nou, ik snap je punt natuurlijk wel. Maar denk je dat men intern verder nooit harde noten kraakt over spelers? Ieder weekend worden er intern instructies gegeven aan scheidsrechters om op bepaalde spelers/ situaties te letten. Dat is nu niet anders, alleen komt het nu op de een of andere manier naar buiten.
[..]
Dan heeft Uilenberg er ook geen baat bij, nu juist wel.quote:Ik geloof er niet in dat een scheidsrechter nu opeens een kaart zal gaan geven als er niets aan de hand is. Als Huntelaar normaal een duel aan zou gaan dan is er helemaal geen probleem en dan had hij dit etiket ook niet gehad.
Verder is er voor dit soort uitspraken nooit een gelukkig moment. Als hij het tijdens het seizoen had gedaan dan had je weer kunnen zeggen 'Waarom net 2 weken voor een topper?' of 'Waarom nu net in de titelrace?'
Ik ook, bij Ajax vind ik hem meer dan geslaagd. Maar slagen bij een Europese subtopper of misschien wel een wereldclub is gewoon ontzettend lastig. Hij heeft potentie, maar er komt veel meer bij kijken. Clubs als Manchester United, Real Madrid, Juventus etc moet-ie denk ik uit z'n hoofd zetten, eerst naar een club als Fiorentina, Athletico Madrid, Valencia, Spurs. Zulke clubs.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 13:49 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk gezegd ook nog maar zien of huntelaar gaat slagen in een grote competite hoor.
Ok, hij is wel wat beter dan Hamming.
Maar ik mis bij Huntelaar toch wat snelheid en voetballend vermogen. Als ik zie hoe hij soms uitermate knullig de bal verspeeld..
Nee Blawh, dit is echt bewust gedaan. Gewoon een dag voor de belangrijkste wedstrijd voor Ajax én Twente dit seizoen. FC Twente, de club van Uilenberg, wordt hier toch een beetje in bevoordeeld. Ik snap best dat er instructies worden gegeven naar buiten en dat er voorbeelden van spelers worden genoemd (Huntelaar, Suárez), maar wáárom moet dat in de media? Waarom niet één op één tegen de scheids -en grensrechters? Ik snap dat écht niet. Er is geen enkele toegevoegde waarde om dit in de pers te brengen, of Uilenberg wil *iets* veroorzaken met zijn uitspraken.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 13:51 schreef Blawh het volgende:
Ik geloof er niet in dat een scheidsrechter nu opeens een kaart zal gaan geven als er niets aan de hand is. Als Huntelaar normaal een duel aan zou gaan dan is er helemaal geen probleem en dan had hij dit etiket ook niet gehad
Verder is er voor dit soort uitspraken nooit een gelukkig moment. Als hij het tijdens het seizoen had gedaan dan had je weer kunnen zeggen 'Waarom net 2 weken voor een topper?' of 'Waarom nu net in de titelrace?'
Ellebogen geven is schorsen, wíe het ook doet. Ook Huntelaar, dat heb ik vaak genoeg gezegd. Moet-ie niet doen. Alleen gaat mij het erom of hij het bewust doet. Ook onbewust is natuurlijk schorsen (onbewust hands en onbewust een overtreding in het strafschopgebied wordt bestraft), maar het is wel anders. Als het bewust is, is het smerig en spelbederf. Als het onbewust is, is het ongelukkig en jammerlijk. Wereld van verschil.quote:Voor het onnodig in gevaar brengen van andere spelers op het veld staat sowieso een kaart, aangeleerd of niet aangeleerd. Als het excuus 'ik heb het zo aangeleerd' geldt voor iedere speler dan is het hek natuurlijk van de dam, dan kan iedereen dat excuus aanvoeren. Hij heeft het zichzelf dan zo aangeleerd, dat is zijn probleem en daar is hij ook verantwoordelijk voor.
In sommige gevallen zie ik trouwens ook wel opzet hoor, het is niet altijd ongelukkig.
Je weet niet of Uilenberg dat zelf heeft gedaan. Het was een uitspraak tijdens een besloten bijeenkomst.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 13:54 schreef sjimz het volgende:
[..]
Maar waarom is het nodig het naar buiten te brengen?
Hij is niet meer in dienst bij Twente en de laatste tijd valt het bij Huntelaar weer wat meer op, hij speelt en scoort wat minder en plots heeft hij de ellebogen weer wat meer nodig (paar keer tegen Heerenveen). Dan is het toch niet raar dat hij er nu wat van zegt?quote:Dan heeft Uilenberg er ook geen baat bij, nu juist wel.
Onnodig en onbewust is een wereld van verschil natuurlijk. Hij gaat onnodig een duel op zijn 'aangeleerde' manier aan, dan moet hij dat maar afleren. Hij zit fout, aangeleerd of niet. Als je een keer een onbewuste elleboog uitdeelt terwijl je jezelf niets verkeerds hebt aangeleerd dan kan je er niets aan doen, Huntelaar kan er duidelijk wel wat aan doen.quote:Ellebogen geven is schorsen, wíe het ook doet. Ook Huntelaar, dat heb ik vaak genoeg gezegd. Moet-ie niet doen. Alleen gaat mij het erom of hij het bewust doet. Ook onbewust is natuurlijk schorsen (onbewust hands en onbewust een overtreding in het strafschopgebied wordt bestraft), maar het is wel anders. Als het bewust is, is het smerig en spelbederf. Als het onbewust is, is het ongelukkig en jammerlijk. Wereld van verschil.
Is Valencia niets voor Huntelaar? Kan hij David Villa opvolgen, want het lijkt me dat hij gaat vertrekken.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 13:55 schreef RayMania het volgende:
[..]
Ik ook, bij Ajax vind ik hem meer dan geslaagd. Maar slagen bij een Europese subtopper of misschien wel een wereldclub is gewoon ontzettend lastig. Hij heeft potentie, maar er komt veel meer bij kijken. Clubs als Manchester United, Real Madrid, Juventus etc moet-ie denk ik uit z'n hoofd zetten, eerst naar een club als Fiorentina, Athletico Madrid, Valencia, Spurs. Zulke clubs.
Potentie is nou net wat ie niet heeft. Als je nou een speler hebt die een uitstekende balcontrole paart aan veel atletisch vermogen maar dom speelt en veel fouten maakt en zijn rol nog niet heeft gevonden kun je spreken van potentie. Maar Huntelaar is al bijna uitontwikkeld, hij speelt al erg slim en heeft zijn specialiteit al helemaal uitgebuit, de beperking waar hij voortdurend tegenaan loopt is zijn balcontrole en (handelings)snelheid. Dat wordt echt niet meer beter.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 13:55 schreef RayMania het volgende:
[..]
Ik ook, bij Ajax vind ik hem meer dan geslaagd. Maar slagen bij een Europese subtopper of misschien wel een wereldclub is gewoon ontzettend lastig. Hij heeft potentie, maar er komt veel meer bij kijken.
Tegen de Graafschap de eerste competitiewedstrijd.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 13:41 schreef RayMania het volgende:
[..]
Bij Ajax heeft Suárez naar mijn weten alleen tegen Slavia Praag thuis een penalty meegekregen. Eerlijk gezegd weet ik het in de competitie niet,
Valencia lijkt me wel wat, noemde ik ook in het rijtjequote:Op zaterdag 17 mei 2008 14:13 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Is Valencia niets voor Huntelaar? Kan hij David Villa opvolgen, want het lijkt me dat hij gaat vertrekken.
Echt zo'n club waar je kan wennen aan het Spaanse voetbal en aan het spelen in een grote competitie.
Als hij dan succesvol is kan hij na een jaar of twee naar de absolute top.
Want ik persoonlijk dat Huntelaar op dit moment nog tekort komt voor en absolute wereldtop.
Maar goed, de vraag is of hij dat wil. Hij geeft steeds aan perse CL te willen spelen en naar de absolute top te willen etc etc...
Bovendien denk ik dat Huntelaar het best in een 4-4-2 systeem zou passen.
Dan verschillen we van mening. Kan.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 14:20 schreef Weltschmerz het volgende:
Potentie is nou net wat ie niet heeft. Als je nou een speler hebt die een uitstekende balcontrole paart aan veel atletisch vermogen maar dom speelt en veel fouten maakt en zijn rol nog niet heeft gevonden kun je spreken van potentie. Maar Huntelaar is al bijna uitontwikkeld, hij speelt al erg slim en heeft zijn specialiteit al helemaal uitgebuit, de beperking waar hij voortdurend tegenaan loopt is zijn balcontrole en (handelings)snelheid. Dat wordt echt niet meer beter.
Je doet nu net of Huntelaar alleen intikkers scoort. Is niet zo. Ik durf te beweren dat 1/3e van de doelpunten van Huntelaar geen intikkers e.d. waren dit competitieseizoen. Jij bent niet gecharmeerd van spelers die afhankelijk zijn of lijken te zijn van aanvoer (ook in je argumenten tegen Van Nistelrooij bij United), maar je vergeet dat er ook zat voorbeelden zijn van zulke spitsen waar wel prijzen mee worden gewonnen.quote:Maar goed, morgen pist hij een bal erin vanaf het presenteerblaadje en dan heet het weer dat hij ons hoogstpersoonlijk naar de CL geschoten heeft. En zo niet dan lag het aan het lange seizoen, de aanvoer en de scheidsrechter.
Hij heeft talloze voorbeelden genoemd in het verleden van situaties en personen.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 13:10 schreef sjimz het volgende:
[..]
Met wie heeft hij dit nog meer gedaan dan? En dit is niet eens een voorbeeld noemen, dit is gewoon een order uitdelen.
Al zijn omhalen zijn inderdaad intikkertjes en al zijn perfecte kopballen ook.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 14:42 schreef RayMania het volgende:
Je doet nu net of Huntelaar alleen intikkers scoort. Is niet zo. Ik durf te beweren dat 1/3e van de doelpunten van Huntelaar geen intikkers e.d. waren dit competitieseizoen. Jij bent niet gecharmeerd van spelers die afhankelijk zijn of lijken te zijn van aanvoer (ook in je argumenten tegen Van Nistelrooij bij United), maar je vergeet dat er ook zat voorbeelden zijn van zulke spitsen waar wel prijzen mee worden gewonnen.
Huntelaar geen intikker noemenquote:Op zaterdag 17 mei 2008 14:42 schreef RayMania het volgende:
[..]
Dan verschillen we van mening. Kan.
[..]
Je doet nu net of Huntelaar alleen intikkers scoort. Is niet zo. Ik durf te beweren dat 1/3e van de doelpunten van Huntelaar geen intikkers e.d. waren dit competitieseizoen. Jij bent niet gecharmeerd van spelers die afhankelijk zijn of lijken te zijn van aanvoer (ook in je argumenten tegen Van Nistelrooij bij United), maar je vergeet dat er ook zat voorbeelden zijn van zulke spitsen waar wel prijzen mee worden gewonnen.
Intikkers zijn ballen op een presenteerblaadje. De 1-4 bijvoorbeeld tegen Heerenveen. Alleen je voet tegen de bal zetten en juichen maar. Credits moeten dan meer gaan naar de assistgever dan naar de scorer.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 14:49 schreef Blawh het volgende:
[..]
Al zijn omhalen zijn inderdaad intikkertjes en al zijn perfecte kopballen ook.
Je kunt het ook omdraaien inderdaad, de vleugelspelers zijn afhankelijk van het positie kiezen van Huntelaar. Ze kunnen wel een goede voorzet geven, maar als een spits niet kopsterk is en niet een neusje heeft voor het kiezen van de juiste positie dan schiet men er ook weinig mee op.
Het is nu in 3 achtereenvolgende wedstrijden vrij opzichtig gebeurd. In die zin is het moment niet zo vreemd.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 13:38 schreef sjimz het volgende:
Maar Blawh, wat vind jij van het feit van de timing die Uilenberg hier heeft?
Heel het seizoen kan hij het zeggen maar hij brengt het juist op het moment dat zijn club, want dat is FC Twente, voorronde CL kan halen. Ik wil niet als een calimero overkomen maar ik vind dit toch wel enigzins vreemd.
Ik wil wel 15 doelpunten noemen wat geen intikgoals zijn dit seizoen van Huntelaar, niet moeilijk. Oh, 15 doelpunten van de 33. Is bijna de helft, geen 1/3e. Nog beter!quote:Op zaterdag 17 mei 2008 14:50 schreef SCH het volgende:
[..]
Huntelaar geen intikker noemen![]()
Maarreh...daar hoeft toch niks mis mee te zijn. Het is alleen onzin om te stellen dat het niet zo is. Daarom had ik hem niet zo hoog bij Heerenveen omdat het geen leuk voetbal opleverde en ik liever creatieve spitsen aan het werk zie die meespelen en niet steeds op dezelfde plek staan te wachten.
Hij is een intikker, daar wordt ie toch juist zo om geprezen? En nu ga je heel veel moeite doen om vast te stellen dat hij zijn werk niet goed doet???quote:Op zaterdag 17 mei 2008 14:55 schreef RayMania het volgende:
[..]
Ik wil wel 15 doelpunten noemen wat geen intikgoals zijn dit seizoen van Huntelaar, niet moeilijk. Oh, 15 doelpunten van de 33. Is bijna de helft, geen 1/3e. Nog beter!
Hij scoort ook wel eens andere doelpunten, maar het gros is intikkers. Dat is zijn kracht en kwaliteit. Waarom zou je dat ontkrachten?quote:Op zaterdag 17 mei 2008 15:00 schreef RayMania het volgende:
Weltschmerz zegt min of meer dat Huntelaar intikkers scoort. Ik zeg dat dat niet alleen het geval is en dat ik het ook wel kan bewijzen. Wat is er mis met mijn reactie? Ik ga in op iets waar ik het niet mee eens ben.
Het gros is niet intikkers. Als je 50% intikkers maakt en 50% andere doelpunten, ben je dan een intikspits?quote:Op zaterdag 17 mei 2008 15:09 schreef SCH het volgende:
[..]
Hij scoort ook wel eens andere doelpunten, maar het gros is intikkers. Dat is zijn kracht en kwaliteit. Waarom zou je dat ontkrachten?
Ok, maar kun je aangeven op welke punten hij zich nog gaat ontwikkelen?quote:
Er staan me eigenlijk maar een paar doelpunten bij die iets van bijzondere klasse vereisten. Bij de overgrote meerderheid werd hij vrij voor de keeper gezet, lag de bal klaar voor een schot, kon hij (redelijk) vrij inkoppen of hoefde hij alleen maar tegen de bal aan te lopen. Dat kan ook niet iedereen, maar hij krijgt ook gewoon meer en betere kansen dan wie ook in Nederland.quote:Je doet nu net of Huntelaar alleen intikkers scoort. Is niet zo. Ik durf te beweren dat 1/3e van de doelpunten van Huntelaar geen intikkers e.d. waren dit competitieseizoen.
Eigenlijk niet, de trend van de laatste jaren is completere aanvallers, hoge handelingssnelheid, combineren, één keer raken. De echte goalgetter is meer iets van het verdedigende spel van de jaren 80 en begin jaren 90. Dan hebben we nog het fenomeen Inzaghi als de uitzondering, maar spelers als Torres, Crespo en Battistuta zijn niet zoveel aan de bal, maar hebben wel een actie en wel heel veel techniek. Nederland gaat precies tegen de internationale trend in, waar wij een traditie hadden van voetballende spitsen waardoor heel veel andere spelers scoorden, zijn we weg gaan lopen met persoonlijke doelpuntenstatistiekjes terwijl men er internationaal achter is gekomen dat je daar geen prijzen meer mee wint.quote:Jij bent niet gecharmeerd van spelers die afhankelijk zijn of lijken te zijn van aanvoer (ook in je argumenten tegen Van Nistelrooij bij United), maar je vergeet dat er ook zat voorbeelden zijn van zulke spitsen waar wel prijzen mee worden gewonnen.
Hij zou zich nog kunnen ontwikkelen op snelheid, combineren en meevoetballen.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 15:13 schreef Weltschmerz het volgende:
Ok, maar kun je aangeven op welke punten hij zich nog gaat ontwikkelen?
Mij staan er echt meer dan een paar doelpunten bij die gescoord zijn door de klasse van Huntelaar. Het is zeker weten niet alleen klaarstaan, vrij inschieten of inkoppen en doelpunt.quote:Er staan me eigenlijk maar een paar doelpunten bij die iets van bijzondere klasse vereisten. Bij de overgrote meerderheid werd hij vrij voor de keeper gezet, lag de bal klaar voor een schot, kon hij (redelijk) vrij inkoppen of hoefde hij alleen maar tegen de bal aan te lopen. Dat kan ook niet iedereen, maar hij krijgt ook gewoon meer en betere kansen dan wie ook in Nederland.
Je hebt wel gelijk hoor, maar wat kan Huntelaar daar persoonlijk aan doen, als de keuze van de technische staf is om op deze manier te spelen en proberen te winnen? Hij heeft alleen zichzelf ermee dat hij straks misschien niet naar een club gaat die type spitsen als hij niet willen hebben. Dan was de keuze voor Ajax misschien fout geweest.quote:Eigenlijk niet, de trend van de laatste jaren is completere aanvallers, hoge handelingssnelheid, combineren, één keer raken. De echte goalgetter is meer iets van het verdedigende spel van de jaren 80 en begin jaren 90. Dan hebben we nog het fenomeen Inzaghi als de uitzondering, maar spelers als Torres, Crespo en Battistuta zijn niet zoveel aan de bal, maar hebben wel een actie en wel heel veel techniek. Nederland gaat precies tegen de internationale trend in, waar wij een traditie hadden van voetballende spitsen waardoor heel veel andere spelers scoorden, zijn we weg gaan lopen met persoonlijke doelpuntenstatistiekjes terwijl men er internationaal achter is gekomen dat je daar geen prijzen meer mee wint.
Maar dat is grotendeels aangeboren. Ik zie ook wel dat dat beter moet op die punten, maar als je het balgevoel niet hebt, wordt snel combineren lastig. Als hij het balgevoel wel zou hebben, zou hij de bal wel wat minder vaak van de voet af laten springen. Hij ziet het wel, hij mist het talent daarvoor. De een kan nou eenmaal beter voetballen dan de ander en de een kan nou eenmaal harder lopen en is explosiever dan de ander.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 15:21 schreef RayMania het volgende:
[..]
Hij zou zich nog kunnen ontwikkelen op snelheid, combineren en meevoetballen.
Noem eens een paar wedstrijden dan. Die omhalen weet ik nu wel, hij probeert het een stuk of 10 keer per seizoen, en dan vliegt er een keerjte een in.quote:Mij staan er echt meer dan een paar doelpunten bij die gescoord zijn door de klasse van Huntelaar. Het is zeker weten niet alleen klaarstaan, vrij inschieten of inkoppen en doelpunt.
Het is een foute keuze van Ajax geweest, voor hem was het uitstekend. Meer aanvoer dan bij Ajax krijg je nergens, hoef je niet snel te rennen omdat Ajax ver naar voren speelt, zwakker verdedigd dan in Nederland wordt er alleen in dwergstaatjes en dan had hij ook nog eens geen concurrentie voor zijn positie, en krijgt hij alle credits voor de meest eenvoudige goals en nooit kritiek als er niet wordt gescoord of levensgrote kansen mist omdat hij zo populair is.quote:Je hebt wel gelijk hoor, maar wat kan Huntelaar daar persoonlijk aan doen, als de keuze van de technische staf is om op deze manier te spelen en proberen te winnen? Hij heeft alleen zichzelf ermee dat hij straks misschien niet naar een club gaat die type spitsen als hij niet willen hebben. Dan was de keuze voor Ajax misschien fout geweest.
Of het aangeboren of aan te leren is weet ik niet. Het zijn wel verbeterpunten ja.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 16:28 schreef Weltschmerz het volgende:
Maar dat is grotendeels aangeboren. Ik zie ook wel dat dat beter moet op die punten, maar als je het balgevoel niet hebt, wordt snel combineren lastig. Als hij het balgevoel wel zou hebben, zou hij de bal wel wat minder vaak van de voet af laten springen. Hij ziet het wel, hij mist het talent daarvoor. De een kan nou eenmaal beter voetballen dan de ander en de een kan nou eenmaal harder lopen en is explosiever dan de ander.
Pure klasse, niks intikkers:quote:Noem eens een paar wedstrijden dan. Die omhalen weet ik nu wel, hij probeert het een stuk of 10 keer per seizoen, en dan vliegt er een keerjte een in.
Dan nog doet Huntelaar prima waar hij voor gehaald is en vult hij zijn taak prima in (ik lijk Van Basten wel). Huntelaar valt niks te verwijten, de spelwijze van Ajax wel. Huntelaar doet wat hij moet doen en als hij daarmee zijn eigen carrière verpest, dan is dat zijn fout. Maar qua spel doet hij wat hij moet doen.quote:Het is een foute keuze van Ajax geweest, voor hem was het uitstekend. Meer aanvoer dan bij Ajax krijg je nergens, hoef je niet snel te rennen omdat Ajax ver naar voren speelt, zwakker verdedigd dan in Nederland wordt er alleen in dwergstaatjes en dan had hij ook nog eens geen concurrentie voor zijn positie, en krijgt hij alle credits voor de meest eenvoudige goals en nooit kritiek als er niet wordt gescoord of levensgrote kansen mist omdat hij zo populair is.
Sankoh stond te slapen. Doelpunt kwam volledig uit de lucht vallen. Onterechte gelijkmaker.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 16:46 schreef RayMania het volgende:
02-09-2007 [ afbeelding ] Klaas-Jan Huntelaar (Ajax - FC Groningen) 2-2
Maar het was geen intikkerquote:Op zaterdag 17 mei 2008 16:51 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Sankoh stond te slapen. Doelpunt kwam volledig uit de lucht vallen. Onterechte gelijkmaker.
Nou ja. Zo moeilijk is het niet om V Loo te passeren.quote:
Dat lijkt me een redelijk open deur. Ik heb nog nooit een voetballer zien veranderen van een trage spits in een snelle spits. Ik heb nog nooit een speler met weinig balcontrole zien veranderen in een speler die veel met een bal kan. Het is topvoetbal, daarin moet je het talent mee hebben. Talent is het verschil tussen de top en de rest.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 16:46 schreef RayMania het volgende:
Of het aangeboren of aan te leren is weet ik niet. Het zijn wel verbeterpunten ja.
Ik heb ze allemaal bekeken en ik zie twee lekkere volleys, een knappe kopbal en twee vrije trappen. Maar voor al praktisch al die goals geldt dat hij de bal zo krijgt dat hij alleen de keeper nog hoeft te kloppen uit een vrij grote hoek. Zelfs die volleys, hij raakt ze lekker en het ziet er goed uit, maar het is ook gewoon een goeie kans, ook als een spits ze aanneemt ipv in een keer uit te halen. Ik vind dat gewoon aanvallerswerk. Dat betekent niet dat zo'n bal erin moet, die ballen kunnen echt wel mis, maar hij mist ook best aardig wat van dat soort kansen. Maar dat haalt de gifjes niet, het haalt de samenvatting vaak niet eens.quote:Pure klasse, niks intikkers:
Dit is gewoon goed afronden zoals elke spits zou doen. Geen open goal, niet alleen voor de keeper staan:
Hij is natuurlijk gehaald om Blind te redden, die kreeg de ploeg niet aan het voetballen, Rosenberg was niks, dus kies je voor de makkelijke oplossing, je trekt de knip voor de topscorer. Als je slecht voetbalt, kan zo'n neusje voor de goal de schade beperken, wil je echter goed aanvallend gaan voetballen, heb je een ander type nodig. Dus in die zin treft hem dat verwijt niet. Het verwijt van hem wel treft is dat hij in de belangrijkste wedstrijden niet het beste van zichzelf laat zien, integendeel, terwijl het toch al moeilijk is kansen creeeren met dergelijk eenrichtingsverkeer naar Huntelaar als de tegenstander van niveau is.quote:Dan nog doet Huntelaar prima waar hij voor gehaald is en vult hij zijn taak prima in (ik lijk Van Basten wel).
Zijn carriere is al beter dan hij had mogen hopen omdat Ajax bereid was om met het hele elftal te proberen hem vrij voor de keeper te zetten. Het gaat er ook niet om dat ik hem iets verwijt. Ik vraag me alleen af wat er met Ajax aan de hand is als we de grote held gaan maken van een speler die zijn taak slechts voor een gedeelte doet. Topscorer worden hoort bij je taak als je goaltjesdief bij Ajax mag spelen, maar in belangrijke wedstrijden op je best of in ieder geval je normale niveau halen hoort er ook bij.quote:Huntelaar valt niks te verwijten, de spelwijze van Ajax wel. Huntelaar doet wat hij moet doen en als hij daarmee zijn eigen carrière verpest, dan is dat zijn fout. Maar qua spel doet hij wat hij moet doen.
Ik beweerde dat Huntelaar niet alleen intikdoelpunten maakt en dat heb ik bewezen. Zo kun je alles wel doodanalyseren en zeggen dat de doelpunten niet bijzonder zijn, omdat het 'gewoon' aanvallerswerk is, omdat de hoek makkelijk is en omdat alleen de keeper nog gepasseerd moest worden. Het zijn gewoon goede goals en geen intikgoals, of niet? En je vergeet de omhaal tegen Heracles in je rijtje, evenals de kopbal tegen Heerenveen. En die goal uit de corner, is dat een intikker? Echt niet hoor. En vrije trap tegen Twente mis je ook.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 17:58 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik heb ze allemaal bekeken en ik zie twee lekkere volleys, een knappe kopbal en twee vrije trappen. Maar voor al praktisch al die goals geldt dat hij de bal zo krijgt dat hij alleen de keeper nog hoeft te kloppen uit een vrij grote hoek. Zelfs die volleys, hij raakt ze lekker en het ziet er goed uit, maar het is ook gewoon een goeie kans, ook als een spits ze aanneemt ipv in een keer uit te halen. Ik vind dat gewoon aanvallerswerk. Dat betekent niet dat zo'n bal erin moet, die ballen kunnen echt wel mis, maar hij mist ook best aardig wat van dat soort kansen. Maar dat haalt de gifjes niet, het haalt de samenvatting vaak niet eens.
Huntelaar neemt weinig vrije trappen. Vorig seizoen nam Sneijder ze altijd en dit seizoen vooral Perez na de winterstop. Voor de winterstop nam Huntelaar ze af en toe (door een gebrek aan specialist) en daar scoorde hij er drie van. Ook hier kan ik het niet bewijzen, want ik heb geen statistieken, maar ik weet dat Huntelaar niet zoveel vrije trappen neemt.quote:En qua vrije trappen gaat het om hoeveel je er neemt en hoeveel daarvan erin gaan. Ik denk dat Huntelaar de 1 op 10 niet haalt, omdat ie meestal de muur raakt, want dan wel eens alsnog tot een doelpunt leidt omdat de keeper op het verkeerde been staat. Dat is echt niet voldoende voor een vrijetrappenspecialist bij een topclub, daar mag ie ze echt niet nemen.
Waarom en waarvoor hij gehaald is heeft ook niks met de kwaliteiten van Huntelaar te maken. Huntelaar wilde voor Ajax spelen, omdat dat de grootste club in Nederland is met de grootste historie, met de grootste salarissen en hij wilde bij een aanvallend team. Zijn keuze.quote:Hij is natuurlijk gehaald om Blind te redden, die kreeg de ploeg niet aan het voetballen, Rosenberg was niks, dus kies je voor de makkelijke oplossing, je trekt de knip voor de topscorer. Als je slecht voetbalt, kan zo'n neusje voor de goal de schade beperken, wil je echter goed aanvallend gaan voetballen, heb je een ander type nodig. Dus in die zin treft hem dat verwijt niet. Het verwijt van hem wel treft is dat hij in de belangrijkste wedstrijden niet het beste van zichzelf laat zien, integendeel, terwijl het toch al moeilijk is kansen creeeren met dergelijk eenrichtingsverkeer naar Huntelaar als de tegenstander van niveau is.
Mensen willen graag doelpunten zien en spitsen worden daar in principe op beoordeeld. Huntelaar doet dat, soms op prachtige wijze, dus bijna iedereen blij. Ik vind dat je zeker wel een punt hebt over spitsen in een systeem dat helemaal op de goaltjesdief is gericht, maar de spitsen zelf kunnen daar niets aan doen. Huntelaar niet en Van Nistelrooij niet.quote:Zijn carriere is al beter dan hij had mogen hopen omdat Ajax bereid was om met het hele elftal te proberen hem vrij voor de keeper te zetten. Het gaat er ook niet om dat ik hem iets verwijt. Ik vraag me alleen af wat er met Ajax aan de hand is als we de grote held gaan maken van een speler die zijn taak slechts voor een gedeelte doet. Topscorer worden hoort bij je taak als je goaltjesdief bij Ajax mag spelen, maar in belangrijke wedstrijden op je best of in ieder geval je normale niveau halen hoort er ook bij.
Het zijn toch gewoon kansen? Hij wordt toch in goede schietpositie gebracht? Hij moet toch gewoon goede goals maken? Ik zie dat niet als een teken van zijn klasse.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 18:14 schreef RayMania het volgende:
[..]
Ik beweerde dat Huntelaar niet alleen intikdoelpunten maakt en dat heb ik bewezen. Zo kun je alles wel doodanalyseren en zeggen dat de doelpunten niet bijzonder zijn, omdat het 'gewoon' aanvallerswerk is, omdat de hoek makkelijk is en omdat alleen de keeper nog gepasseerd moest worden. Het zijn gewoon goede goals en geen intikgoals, of niet?
Zoals tegen AZ kwam hij er nauwelijks aan te pas, dan komen ze met 10 man te staan en begint het doelpuntenfestijn, en dan krijgt hij 7 goede kansen waarvan hij er twee benut. En dan gaat iedereen roepen hoe fantastisch hij is. Ik vond het een matige wedstrijd van hem. Hij mag van mij ook wel kansen missen, maar telkens als hij een opgelegde kans mist dan heet het 'bij hoge uitzondering' terwijl dat nog wel meevalt.quote:Ik vind hem zelf niet veel kansen missen, maar dat kan ik niet bewijzen met beelden en statistieken. Is alleen mijn eigen waarneming tijdens alle wedstrijden die ik dit seizoen heb gezien.
Ik ook niet, maar als hij achter de bal gaat staan verwacht ik geen goal of ene bijna goal, zoals je dat bij de specialisten wel hebt.quote:Ook hier kan ik het niet bewijzen, want ik heb geen statistieken, maar ik weet dat Huntelaar niet zoveel vrije trappen neemt.
Logisch, en dan ook nog eens bij de club met de beste spelers die gaan aanvallen om de bal voor hem neer te leggen. Je kunt niet verwachten dat hij dat aanbod afslaat.quote:Waarom en waarvoor hij gehaald is heeft ook niks met de kwaliteiten van Huntelaar te maken. Huntelaar wilde voor Ajax spelen, omdat dat de grootste club in Nederland is met de grootste historie, met de grootste salarissen en hij wilde bij een aanvallend team. Zijn keuze.
Je weet dat hij er op de punt van de 16 met een man in zijn nek niet aan te pas gaat komen, dus zet je hem wat verder terug zodat hij dat niet hoeft. Feit is wel dat hij nog een drietal goede kansen kreeg, die aan hem niet besteed waren. Als er dan wel 1 ingaat heb je een speler die zijn waarde als goaltjesdief ook in zo'n wedstrijd bewijst.quote:Ik vind dat hij er in de belangrijke wedstrijden wel gestaan heeft, maar het kan nog veel beter. Zie de CL-play-offs nu maar, daar speelt hij duidelijk onder de maat. Maar als hij tegen PSV uit als aanvallende middenvelder wordt neergezet, dan kan hij daar weinig aan doen. PSV thuis was slecht, moest beter.
Door wie dan? Je mag helemaal zelf weten waarop je een spits beoordeelt. Ik snap dat als iemand geen wedstrijden ziet en je wilt je toch een oordeel over een speler aanmeten dat het dan makkelijk is om af te gaan op het meest eenvoudige statistiekje. Ik snap ook dat het voor de media heel aantrekkelijk is om daar de nadruk op te leggen, maar als gewoon naar voetbal kijkt en voetballers beoordeelt, moet je ze beoordelen op wat je zelf belangrijk vindt.quote:Mensen willen graag doelpunten zien en spitsen worden daar in principe op beoordeeld.
Ik vind dat Van Nistelrooij wel wat zelfkritischer had moeten zijn, wat meer krediet aan zijn teamgenoten had moeten geven en zich wat meer teamplayer had moeten tonen. Maar het is ook de hype waar ik mij tegen keer, al die gekte met als enige basis een getalletje en ik vind dat Huntelaar daar nog bewonderenswaardig nuchter onder blijft, maar toch sijpelt het door naar zijn gedrag.quote:Huntelaar doet dat, soms op prachtige wijze, dus bijna iedereen blij. Ik vind dat je zeker wel een punt hebt over spitsen in een systeem dat helemaal op de goaltjesdief is gericht, maar de spitsen zelf kunnen daar niets aan doen. Huntelaar niet en Van Nistelrooij niet.
Dat is de rode draad in de carriere van Huntelaar, scoren tegen een lichte verdediging.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 16:54 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Nou ja. Zo moeilijk is het niet om V Loo te passeren.
Ik spot hier een hoop Huntelaar-hatersquote:Op zaterdag 17 mei 2008 23:34 schreef Cheiron het volgende:
Wel heel typisch dat een stel azijnzeikerds een spits met 30+ doelpunten nog als matig aan durven stippen.
Persoonlijk vind ik hem een goede spits, maar hoe was het nou eigenlijk verschillend toen Kezman in Nederland voetbalde?quote:Op zaterdag 17 mei 2008 23:34 schreef Cheiron het volgende:
Wel heel typisch dat een stel azijnzeikerds een spits met 30+ doelpunten nog als matig aan durven stippen.
Eeuhm, laat ik voorop stellen dat ik Huntelaar ook een hele goede spits vind en hem zeker niet haat. Alleen zijn losse ellebogen zijn walgelijk.quote:Op zondag 18 mei 2008 03:46 schreef behangplakker het volgende:
[..]
Ik spot hier een hoop Huntelaar-haters![]()
Als je zeikt over dat hij soms vage acties heeft (natrappen oid), ok. Maar zwaaien met je armen is inherent aan het feit dat je sprint. Elke spits doet het. Ik snap jullie probleem echt niet. En Dingsdag moet al helemaal niet zeiken. Die heeft zo een beetje patent op debiele overtredingenquote:Op zondag 18 mei 2008 12:21 schreef Blawh het volgende:
[..]
Eeuhm, laat ik voorop stellen dat ik Huntelaar ook een hele goede spits vind en hem zeker niet haat. Alleen zijn losse ellebogen zijn walgelijk.
Het was een flinke beuk inderdaad, dat geeft echter nog steeds geen goedkeuring aan zijn losse ellebogen. Als je nog 5 van dat soort overtredingen op Huntelaar van Douglas ziet deze wedstrijd dan heb je een punt, nu vind ik niet dat je kunt zeggen dat Douglas structureel zo verdedigt.quote:Op zondag 18 mei 2008 14:59 schreef BliksemSchigt het volgende:
Daarnet was een behoorlijk goed voorbeeld van wat Huntelaar moet verduren van verdedigers, Blawh
quote:Op zaterdag 17 mei 2008 12:48 schreef Blawh het volgende:
Welke verdediger in de Nederlandse competitie geeft spitsen van de tegenpartij structureel onnodig een aantal tikken met zwaaiende armen?
Het enige waar ze opheldering over kunnen vragen, is het uitlekken.quote:Op zondag 18 mei 2008 12:51 schreef JeroenV het volgende:
Ajax heeft dus om opheldering gevraagd bij de KNVB.
22 miljoen??? Voor zo'n pinguin??? Denk het niet hoor.quote:Op zondag 18 mei 2008 23:34 schreef -Vaduz- het volgende:
Het zal wel uitkomen rond de 22 miljoen denk ik.
Leuke sprekers na een deceptie heb je niet snel vrees ik.
De timing lijkt me wel dubieus, maar omdat het uitlekte beschermde het Huntelaar omdat de hel zou losbreken wanneer hij een kaart kreeg voor zijn armgebruik. Ik heb ze hem niet zien gebruiken, maar hij verloor dan ook elk duel.quote:Op zondag 18 mei 2008 23:32 schreef SCH het volgende:
Het enige waar ze opheldering over kunnen vragen, is het uitlekken.
Dat Uilenberg dit zegt op een besloten vergadering , is natuurlijk helemaal geen probleem.
Ik heb in de play-offs geen centrumspits van 10 miljoen gezien, tegen Twente en PSV in de competitie trouwens ook niet en in Europa al helemaal niet. Maar als er geen vraag is, is er ook geen transfersom.quote:Transfersom Huntelaar, zal iets van 10 miljoen zijn ofzo???
Hij weet dat hij gefaald heeft, hij weet dat hij moeite heeft met het niveau en hij weet dat het niet stormloopt met de belangstelling en dat hij zoals het er nu uitziet weer geen CL zal spelen, weer mede dankzij hem. Dan komt er weer zo'n journalist weer met het fabeltje aan zetten dat hij overal heen kan alsof het allemaal een groot succesverhaal is. Wat moet je dan zeggen?quote:Ik hoorde hem net weer op radio 1 - hij doet echt zijn best de meest nietszeggende sprekers uit de eredivisie te zijn.
volgens mij had Kuijt best veel assits op zijn naam staan, wat meer dan Huntelaar volgens mijquote:Op maandag 19 mei 2008 16:39 schreef Cyberia18 het volgende:
En Kuijt beschikte wel over de nodige ervaring toen hij naar Liverpool ging?
Huntelaar is toch wel een completere spits dan Kuijt hoor
Hij heeft ook niet veel beslissende wedstrijden gespeeld. In de vrCL heeft hij veel gescoord, zijn eerste CL wedstrijd tegen Inter ook en de wedstrijden die jij aangeeft. De enige belangrijke wedstrijd waarin hij had moeten scoren is tegen PSV dit seizoen maar als je dat afzet tegen de belangrijke wedstrijden waarin hij wel heeft gescoord vind ik dat je niet kunt zeggen dat hij nooit in belangrijke wedstrijden scoort.quote:Op maandag 19 mei 2008 15:43 schreef okee6 het volgende:
Welke sleutelwedstrijden kan Huntelaar op zijn videoband laten zien. Hij heeft weinig cruciale goals gemaakt, ja die omhaal. Ja dat overtredinkje op Ball, en verder? Het lijkt me dat je voor een spits met geringe tot geen internationale ervaring niet een Van Nistelrooij (30 m.) of Kuijt (15 m.) prijs neertelt.
Ik heb de voorkeur voor een spits met veel doelpunten achter zn naam. Maar ieder zn meug hoor.quote:Op maandag 19 mei 2008 19:56 schreef rubbereend het volgende:
[..]
volgens mij had Kuijt best veel assits op zijn naam staan, wat meer dan Huntelaar volgens mij
quote:Op maandag 19 mei 2008 19:56 schreef rubbereend het volgende:
[..]
volgens mij had Kuijt best veel assits op zijn naam staan, wat meer dan Huntelaar volgens mij
Voetballend maakt het denk ik niet eens zoveel uit. Huntelaar zuigt veel aan een assist-rietje. In serieuze confrontaties moet hij via een van richting veranderde vrije trap scoren. Kuijt kan normaal een fysiek duel aan, toch een basisvaardigheid. Kortom, Huntelaar moet hopen dat hij momenteel werkelijk verkoopbaar is.quote:Op maandag 19 mei 2008 21:45 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
![]()
Ik zie nog altijd liever een spits met veel beter scorend vermogen, die kopsterker is en ook nog over een betere pass beschikt.
dat is er maar 1tje hoor, okeeee???quote:Op maandag 19 mei 2008 21:59 schreef Rumille het volgende:
Weet je wat ik apart vind:
Dat sommige mensen er zo van overtuigd zijn dat Huntelaar een slechte spits is die blij mag zijn dat ie kan vertrekken,
Real Madrid B speelt niet Primera anders. Ik denk dat Huntelaar vriendelijk zal bedanken voor Castillaquote:Op maandag 19 mei 2008 21:59 schreef Rumille het volgende:
Weet je wat ik apart vind:
Dat sommige mensen er zo van overtuigd zijn dat Huntelaar een slechte spits is die blij mag zijn dat ie kan vertrekken, maar ondertussen heeft Real Madrid (blijkbaar) wel serieuze interesse en hebben veel voetbalkenners veel lof over Huntelaar.
Pfoe, wie veegt mij even bij elkaar voor deze hi-la-ri-sche dijenkletser?quote:Op maandag 19 mei 2008 23:34 schreef okee6 het volgende:
[..]
Real Madrid B speelt niet Primera anders. Ik denk dat Huntelaar vriendelijk zal bedanken voor Castilla![]()
Dat niet gequote deel is wel waarheid. Huntelaar is interessant vanwege het aantal goals. Dat bij het maken daarvan doorgaans zijn teamgenoten het werk doen en de vijandelijke verdedigers zich uit de voeten maken of ineenzijgen, dat doet daar weinig aan af. Huntelaar is handelswaar voor zo'n voetbalsyndicaat.quote:Op maandag 19 mei 2008 23:45 schreef RayMania het volgende:
[..]
Pfoe, wie veegt mij even bij elkaar voor deze hi-la-ri-sche dijenkletser?
uiteraard ook, en als hij in het buitenland in een 2 spitsen systeem komt is wat assist kunnen geven ook handig. Daarbij was Kuijt ook gewoon een goed scorende spits.quote:Op maandag 19 mei 2008 21:36 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Ik heb de voorkeur voor een spits met veel doelpunten achter zn naam. Maar ieder zn meug hoor.
of bedoel je ook veel assists?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |