abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58723705
Het valt gewoon de laatste tijd op bij Huntelaar BS. En als anderen het ook doen, moeten die ook gestraft worden.

Je kan kritiek hebben op Uilenberg. Je kan ook kritiek hebben op Huntelaar die ook had kunnen zeggen: "Goh, ik ga er eens op letten en beloof beterschap".
pi_58723799
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 11:57 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Huntelaar is echt niet de enige. Hersi deed het bij Twente - Ajax ook een paar keer. Niemand ontkent volgens mij - althans ik niet - dat de acties van Huntelaar er soms ietwat lomp uit zien en dat hij wel eens een tik na gaf wanneer de bal er niet bij was. Maar dat is nog geen vrijbrief om iemand met naam en toenaam te noemen als een outlaw die persee bij het minste geringste geel gaat krijgen.
Hersi deed het een paar keer tijdens Twente - Ajax zeg je, 1 wedstrijd is bij mij nog altijd niet structureel.
quote:
Dat is hetzelfde wat bij Suarez gecreeerd is over zijn schwalbes bij Groningen en Ajax; Zlatan had toen ook de naam. Of Lurling bijv. Als mensen eenmaal denken dat Huntelaar bij elk luchtduel eerst een bewuste elleboog uitdeelt, dan heeft dat gevolgen voor de manier waarop ze hem beoordelen.
En als er niets over gezegd wordt dan blijven spelers ermee wegkomen of blijven spelers penalties krijgen na schwalbes, of zie ik dat verkeerd?

Het is toch zo dat spelers als Suarez, Lazovic, etc. enorm vaak een penalty kregen na een schwalbe?
Het is toch zo dat Huntelaar zelden tot nooit bestraft wordt na weer een lompe actie?

Spelers moeten er gewoon voor zorgen dat ze 'normaal' voetballen, dan kan dat stempel niet eens op ze gedrukt worden.
quote:
En het is heel wat anders of Johan Derksen of Hugo Borst het een paar keer roept op TV, of wanneer jouw eigen baas die jouw aanstelt het noemt als soort van opdracht en eigenlijk een heksenjacht opent.
Jij noemt het een heksenjacht openen, ik noem het gewoon een zeer duidelijke uitleg waarbij hij met videobanden de feiten heeft aangetoond. Er komt een keer een moment waarop je als scheidsrechtersbaas moet ingrijpen, het onbestraft blijven van al die lompe acties van Huntelaar zijn indirect zijn verantwoordelijkheid.

Als hij dan op een heel politiek correcte manier iets duidelijk wil maken dan heb je kans dat het voor scheidsrechters nog niet helemaal duidelijk is waarop ze precies moeten letten. Dan zie ik liever een wat hardere en directere manier, die maakt tenminste alles precies duidelijk.
pi_58723837
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 11:50 schreef Blawh het volgende:

[..]

Hoe vaak heeft men een overtreding die rijp is voor een kaart van Huntelaar wel niet over het hoofd gezien?

De 1e gele kaart van Bradley waardoor hij nog voor rust met 2x geel van het veld moest.
Onzin de kaart die vermaelen toen kreeg of Silva sloeg toen ook nergens op. Vermaelen is nu geschorst omdat hij werd vastgehouden. .. dus ik zie niet in waar hij ons bevooroordeeld. Het zal best wel eens voorkomen maar niet zo erg dat het goals tot gevolg heeft of goals worden afgekeurd tegen ons ten onrechte. Hershi kwam er met geel vanaf waar Davids een paar maanden terug met rood er vanaf werd gestuurd. Niet dat dat onterecht was van Davids en het was van Bradley ook terecht. De eerste overtreding daar gaf hij geel voor omdat de anderen voor zulk gelijke ook geel kregen de tweede was gewoon geel rood omdat je een aanvaller niet van achteren mag tacklen.

Maar de waarheid is gewoon dat Ajax erg wordt benadeeld de laatste jaren en op beslissende momenten . Dat je er niks tegen kan doen vind ik prima maar het ontkennen is net zo fout. En dat je soms de sheids iets mee hebt en soms iets tegen tsjah dat zal je altijd blijven houden en daar zul je mij niet over horen klagen maar nu maken ze fatale fouten al dan niet opzettelijk. En dan gaat die lul nog beweren dat de scheidsrehters het goed doen. Kom dat gaat erbij mij niet hoor.

Je mag wat mij betreft Huntelaar eruit sturen voor het opspringen met zijn armen omhoog maar dat moet je dan ook consequent doen voor verdedigers die zich breed maken en met hun armen in de lucht springen. Dan moet je waarschijnlijk de wedstrijd al na 30 minuten staken omdat je er te veel uit hebt gestuurd.
pi_58723859
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 12:09 schreef Chadi het volgende:

Maar de waarheid is gewoon dat Ajax erg wordt benadeeld de laatste jaren en op beslissende momenten .
Meen je dat nou? Mijn indruk is dat Ajax juist heel erg goed wegkomt doorgaans...
pi_58723877
Of we moeten die miejes van verdedigers in Nederland is leren dat voetbal een contact sport is...

In Schotland hoor je ook niemand over een VOH..

En hoe vaak moeten mensen zoals Youri Mulder nog laten zien dat je met springen nou eenmaal je armen gebruikt.

Overigens we zijn geweldig bezig in NL, maak een spits die veel voor het NL's elftal kan betekenen maar lekker kapot!
West Ham supporters, check: Dutchirons
Dutch Football Manager Site!
Determined to deliver, destined to dominate. - The Third Movement
pi_58723947
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 12:11 schreef SCH het volgende:

[..]

Meen je dat nou? Mijn indruk is dat Ajax juist heel erg goed wegkomt doorgaans...
Denk dat wel mee valt, als je de media gelooft komen de top clubs zovaak goed weg. Het is gewoon simpel, elke keer pikken ze beelden eruit waar uit blijkt dat ze goed wegkomen. Als je niks laat zien van de kleintjes dan krijg je geen eenduidig beeld.
pi_58723948
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 12:11 schreef SCH het volgende:

[..]

Nou ik wil ze best voor je bijhouden aankomende wedstrijd . Of het volgend seizoen. Daar kan je ook best over discussieren maar de afgelopen twee seizoenen heb je echt een hoop tegen gehad op beslissende momenten.

Met een sterke ploeg hgeeft dat weinig invloed op je prestaties natuurlijk maar als je een ploeg hebt zoals Ajax die er tegen aan hikt valt dat heel erg snel op.
pi_58723979
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 12:09 schreef Chadi het volgende:

Maar de waarheid is gewoon dat Ajax erg wordt benadeeld de laatste jaren en op beslissende momenten . Dat je er niks tegen kan doen vind ik prima maar het ontkennen is net zo fout.
Ik ontken het ook helemaal niet, ik heb alleen gezegddat Ajax de scheidsrechters ook in genoeg situaties mee heeft. Dat kan hem zitten in kleine overtredingen die Ajax net iets vaker meekrijgt in de ArenA tegen vooral de kleinere tegenstanders en dat zit hem in het feit dat Huntelaar zelden bestraft wordt voor zijn lompe acties.

Wellicht had Ajax wel veel minder punten gehad als Huntelaar zijn 2e gele kaart had gekregen voor een aantal van zijn lompe acties.
quote:
Je mag wat mij betreft Huntelaar eruit sturen voor het opspringen met zijn armen omhoog maar dat moet je dan ook consequent doen voor verdedigers die zich breed maken en met hun armen in de lucht springen. Dan moet je waarschijnlijk de wedstrijd al na 30 minuten staken omdat je er te veel uit hebt gestuurd.
Nu moet je ook met voorbeelden komen. Ik ken genoeg verdedigers die inderdaad genoeg overtredingen maken, maar daar gaat het bijna altijd om onschuldigen duwtjes om de aanvaller te slim af te zijn en niet om losse ellebogen zoals bij Huntelaar.
pi_58724125
Wil geen Calimero zijn, maar euhm dit gezeik hadden we met Zlaten, bij Rosenberg begonnen ze erover te zeiken, en nu bij Huntelaar.

En bij VOH moest het allemaal kunnen, terwijl die Stekelenburg ooit in zijn beschermings gebied met bal en al de goal in duwde.....
pi_58724241
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 12:19 schreef Blawh het volgende:

[..]

Ik ontken het ook helemaal niet, ik heb alleen gezegddat Ajax de scheidsrechters ook in genoeg situaties mee heeft. Dat kan hem zitten in kleine overtredingen die Ajax net iets vaker meekrijgt in de ArenA tegen vooral de kleinere tegenstanders en dat zit hem in het feit dat Huntelaar zelden bestraft wordt voor zijn lompe acties.

Wellicht had Ajax wel veel minder punten gehad als Huntelaar zijn 2e gele kaart had gekregen voor een aantal van zijn lompe acties.
[..]

Nu moet je ook met voorbeelden komen. Ik ken genoeg verdedigers die inderdaad genoeg overtredingen maken, maar daar gaat het bijna altijd om onschuldigen duwtjes om de aanvaller te slim af te zijn en niet om losse ellebogen zoals bij Huntelaar.
Elke speler die de lucht ingaat gebruikt zijn armen. Geen 1 uitgezonderd.
pi_58724247
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 12:27 schreef MrDoegewoon het volgende:
Wil geen Calimero zijn, maar euhm dit gezeik hadden we met Zlaten, bij Rosenberg begonnen ze erover te zeiken, en nu bij Huntelaar.

En bij VOH moest het allemaal kunnen, terwijl die Stekelenburg ooit in zijn beschermings gebied met bal en al de goal in duwde.....
Dat heb je mij in ieder geval nooit horen zeggen.

Maar jullie creëren een situatie waarbij Huntelaar slachtoffer is, dat is natuurlijk omgekeerde wereld.
pi_58724325
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 12:34 schreef Blawh het volgende:

[..]

Dat heb je mij in ieder geval nooit horen zeggen.

Maar jullie creëren een situatie waarbij Huntelaar slachtoffer is, dat is natuurlijk omgekeerde wereld.
Bullshit zeg, we zeggen alleen dat die opmerking van Uilenberg te debiel voor woorden is. Overigens duwen jullie Huntelaar in een dader rol...
  zaterdag 17 mei 2008 @ 12:41:31 #113
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_58724368
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 12:19 schreef Blawh het volgende:
Of je bent heel erg naïef of je verzint dit om je punt te maken. Laten we wel wezen, als je ziet wat een spits als Huntelaar in een wedstrijd te verduren krijgt dan vallen een paar rondzwaaiende armen daarbij in het niet.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_58724419
Bij jou gaat het ook wel erg snel van lompheid naar losse ellebogen, Blawh. Blijkbaar is het bij Huntelaar gegroeid om op die manier te springen, en waarschijnlijk hoort dat officieel niet. Maar ik ken maar heel weinig voetballers die wel met hun armen gestrekt naar beneden een bal goed kunnen weg koppen. Het is gewoon een heel onduidelijk gebied over wat wel en niet mag; en vooral wat bewust en niet bewust is. Volgens mij kijkt hij vaker naar de bal dan waar zijn tegenstander is.

Ik heb ook amper hele bewuste slaande bewegingen gezien waarbij keer op keer Huntelaar echt de elleboogbeweging maakt en niet lomp zijn armen beweegt om hoger op te komen. Waarschijnlijk is dat af te leren, maar het is echt niet zo dat Huntelaar als een losgeslagen TBS'er rondloopt op het voetbalveld om iedereen maar neer te hoeken die hij maar kan.
pi_58724456
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 12:38 schreef MrDoegewoon het volgende:

[..]

Bullshit zeg, we zeggen alleen dat die opmerking van Uilenberg te debiel voor woorden is. Overigens duwen jullie Huntelaar in een dader rol...
Hij is toch ook dader? Of zijn het zijn batterijen???
Als ie van mijn team was, zou ik hier schrijven dat hij eens moet kappen met dat gedoe. Dat kan je toch ook doen?
pi_58724480
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 12:41 schreef Cheiron het volgende:

[..]

Of je bent heel erg naïef of je verzint dit om je punt te maken. Laten we wel wezen, als je ziet wat een spits als Huntelaar in een wedstrijd te verduren krijgt dan vallen een paar rondzwaaiende armen daarbij in het niet.
Nu ben ik de persoon die of naïef is of iets verzint?

Ik ben zo'n beetje de enige die hier met argumenten komt, een aantal van jullie komen met stellingen zonder argumenten of voorbeelden.

Welke verdediger in de Nederlandse competitie geeft spitsen van de tegenpartij structureel onnodig een aantal tikken met zwaaiende armen?
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 12:34 schreef Chadi het volgende:

[..]

Elke speler die de lucht ingaat gebruikt zijn armen. Geen 1 uitgezonderd.
Ja dat klopt, maar Huntelaar druk ze regelmatig nog bewust even richting het gezicht van een tegenstander. Laatst tegen Heerenveen was daar weer een heel goed voorbeeld van.
pi_58724565
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 12:48 schreef Blawh het volgende:

[..]

Nu ben ik de persoon die of naïef is of iets verzint?

Ik ben zo'n beetje de enige die hier met argumenten komt, een aantal van jullie komen met stellingen zonder argumenten of voorbeelden.

Welke verdediger in de Nederlandse competitie geeft spitsen van de tegenpartij structureel onnodig een aantal tikken met zwaaiende armen?
[..]

Ja dat klopt, maar Huntelaar druk ze regelmatig nog bewust even richting het gezicht van een tegenstander. Laatst tegen Heerenveen was daar weer een heel goed voorbeeld van.
Dat laatste is dus niet bewezen en de beelden geven geen enkele aanleiding om het als bewust aan te merken. Dus je komt niet met een feit jij maakt er een feit van!
pi_58724672
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 12:53 schreef Chadi het volgende:

[..]

Dat laatste is dus niet bewezen en de beelden geven geen enkele aanleiding om het als bewust aan te merken. Dus je komt niet met een feit jij maakt er een feit van!
Sorry, maar als dat nog geen opzettelijke en duidelijk aantoonbare was. Je zag hem daar toch echt duidelijk de elleboog nog net iets verder opzij drukken. Die beelden lieten juist weinig reden tot twijfel open vind ik.
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 12:12 schreef MrDoegewoon het volgende:
Overigens we zijn geweldig bezig in NL, maak een spits die veel voor het NL's elftal kan betekenen maar lekker kapot!
Nee, laten we alles door de vingers zien omdat het 1 van de grootste talenten van Nederland is. Lekker consequent zijn we dan bezig.
pi_58724773
Huntelaar moet gewoon de slimste zijn en hier niet op reageren.
Te triest voor woorden natuurlijk dat een scheids al van te voren met naam en toenaam iemand genoem krijgt om aan te pakken. Daar ging de objectiviteit.
pi_58724774
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 12:53 schreef Chadi het volgende:

[..]

Kom op zeg.
pi_58724788
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 13:07 schreef sjimz het volgende:
Huntelaar moet gewoon de slimste zijn en hier niet op reageren.
Te triest voor woorden natuurlijk dat een scheids al van te voren met naam en toenaam iemand genoem krijgt om aan te pakken. Daar ging de objectiviteit.
Huntelaar heeft hier al lang op gereageerd.

Wat is er mis mee om voorbeelden te noemen??? Dat doet Uilenberg al jaren maar nu is het een Ajacied en mag het ineens niet ofzo?
pi_58724828
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 13:08 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat is er mis mee om voorbeelden te noemen??? Dat doet Uilenberg al jaren maar nu is het een Ajacied en mag het ineens niet ofzo?
Met wie heeft hij dit nog meer gedaan dan? En dit is niet eens een voorbeeld noemen, dit is gewoon een order uitdelen.
pi_58724903
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 13:08 schreef SCH het volgende:

[..]

Inderdaad, dat doet hij al jaren. Maar nu is hij niet objectief omdat Ajax toevallig tegen Twente moet, PSV'ers werden in het verleden nooit zo ter discussie gesteld.
quote:
Uilenberg vervolgt: "Ten aanzien van de rode kaart van Kezman wil ik graag de visie van de aanklager van de KNVB afwachten. Ik hoop dat u begrijpt dat ik die uitspraak niet wil beïnvloeden met mijn mening. Laat ik het zo formuleren: mijns inziens was het duidelijk dat de 'beweging' van Kezman met zijn armen geen 'natuurlijke' was. Zoals al een aantal keren eerder in de wedstrijd van gisteren (overigens met geel bestraft), maar ook in wedstrijden van de afgelopen periode (bijvoorbeeld de laatste minuut van PSV- NEC, waarin hij ook geel ontving) zwaait Kezman vaak heel vervelend met armen en handen en wordt daarbij ook de tegenstander veelal geraakt, zoals ook in het bewuste geval met de rode kaart. Daar zou Kezman toch eens op moeten letten, want dat kan heel veel problemen voorkomen. En in elk geval hebben wij dan geen discussie of het nu slaan van een tegenstander was of gewoon een ongelukkige handeling."
Dit is een feit toch? Hij laat zich over 1 persoon uit, situatie is dezelfde.
pi_58724941
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 13:15 schreef Blawh het volgende:

[..]

Inderdaad, dat doet hij al jaren. Maar nu is hij niet objectief omdat Ajax toevallig tegen Twente moet, PSV'ers werden in het verleden nooit zo ter discussie gesteld.
[..]

Dit is een feit toch? Hij laat zich over 1 persoon uit, situatie is dezelfde.
Ik bedoelde met dat reageren dat hij dat juist niet had moeten doen.
En dat voorbeeld van Kezman zie ik nergens dat Uilenberg zegt dat Kezman in de toekomst gelijk met een kaart bestraft moet worden, of lees ik daar nou over heen?
pi_58725024
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 13:18 schreef sjimz het volgende:

[..]

Ik bedoelde met dat reageren dat hij dat juist niet had moeten doen.
En dat voorbeeld van Kezman zie ik nergens dat Uilenberg zegt dat Kezman in de toekomst gelijk met een kaart bestraft moet worden, of lees ik daar nou over heen?
Het ging er om dat Uilenberg wel vaker zijn mening geeft en dit al jaren doet, niet dat hij precies dezelfde preek gaf als in het geval van Huntelaar. En ik pakte dit moment erbij omdat het over dezelfde situatie ging, loszwaaiende ellebogen.

Bovendien gaf hij in mijn voorbeeld aan dat Kezman zelf fout zit en het had kunnen voorkomen, hij stelde dus ook het gedrag van Kezman destijds ter discussie. Ook gebeurde het met Kezman niet zo vaak als met Huntelaar natuurlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')