quote:Op donderdag 1 mei 2008 11:23 schreef Belana het volgende:
Ive en Dure
Ive en Tore
Ive en Kalle (mijn favoriet)
Ive en Mahtte (Matthias)
Ive en Niilas (van Nicolaas)
quote:Op donderdag 1 mei 2008 11:38 schreef owlet het volgende:
Wij zijn uit de voornamen![]()
En waar we bij Ronja de grootste moeite hadden om een jongensnaam te vinden was de jongensnaam deze keer het makkelijkst.
Ik verklap niets, behalve dan dat het (weer) scHandinavische namen zijn geworden.
Jade vind ik wel heel mooi maar Michel wil niet weer een "stof/steensoort" naam.quote:Op donderdag 1 mei 2008 11:54 schreef lcicle het volgende:
Mijn buurmeisje heet Amber en haar zusje heet Bo..
Nu vind ik dat persoonlijk niet zo'n mooie naam, maar op zich past hij wel bij Amber (wat ik wél een mooie naam vind).
Of Amber en Jade
Die stond ook zeker op het lijstje!quote:Op donderdag 1 mei 2008 12:08 schreef livelink het volgende:
Ronja en Kjell
quote:Op donderdag 1 mei 2008 14:28 schreef Belana het volgende:
bij Mile denk ik trouwens meteen "er is geen betere"
Wij hebben toen bij de buren verteld welke naam het bij ons zou worden als het een meisje zou zijn. We waren met alle drie tegelijk zwangerquote:Op dinsdag 6 mei 2008 14:13 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Ik ben steeds maar bang dat mijn buurvrouw die over een paar dagen is uitgerekend ineens "onze" naam heeft gekozen als t ook een meisje word, lijkt me echt een vervelende situatie
Ik heb met mijn zusje afgesproken dat we, als we tegeljik zwanger zijn, sowieso samen even de namen doornemen. Het zou voor beiden gewoon niet leuk zijn als de ander net iets eerder met de gekozen naam komt.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 14:27 schreef lunastar het volgende:
Ik heb hem hier dus 1x zien voorbijkomen, maar op een andere site zijn er véél die de naam gaan gebruiken... maar ja ken die mensen niet dus mogen ze dat
Ik weet dat toen ik zwanger was van LUna dat ik ook dacht dat mijn zus die naam zou kiezen.... ze was samen zwanger met mij.. ze is uiteindelijk 4 dagen eerder bevallen van een Amber....
wij hebben in principe niet zo veel contact met de buren, dus mijn vriend heeft al gezegd dat hij de naam niet zou veranderen mochten zij toevallig dezelfde naam hebben gekozen.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 23:51 schreef Sjeen het volgende:
Wij hebben toen bij de buren verteld welke naam het bij ons zou worden als het een meisje zou zijn. We waren met alle drie tegelijk zwangerEn voor ons was de meisjesnaam zo belangrijk dat we er sowieso aan vast zouden houden, ook al zou een van de buren in die richting gaan...
Cattie... Ive en Jurre
nichtje heet al Ninah... dus zal niet gaanquote:Op dinsdag 6 mei 2008 16:06 schreef S_oepstengel het volgende:
Ik denk dat het Nina gaat worden Luna, waarom weet ik niet
Edenquote:Op woensdag 7 mei 2008 09:39 schreef lunastar het volgende:
[..]
nichtje heet al Ninah... dus zal niet gaan
Sterre stond op de lijst,n maar ventje vond het geen mooie naam...
vind het wel grappig al dat raden naar de naam...
Die goede vriendin is niet toevallig Leonieke hier op Fok?quote:Op woensdag 7 mei 2008 08:20 schreef Iksje het volgende:
Een goede vriendin (die zelf pas eind dit jaar zwanger wil/kan worden ivm bouw) had vorig jaar al de vrees dat ik 'hun' meisjesnaam zou nemen. Dat zou Hanne/Hanna(h) worden bij hen.
quote:De 41-jarige Michelle Duggar is zwanger van haar achttiende kind. Ze is uitgerekend op nieuwsjaarsdag. Dat zal een drukke periode worden aangezien er zes de kinderen in de maanden december en januari hun verjaardag vieren. De hele familie is bekend door een docusoap op de zender Discovery Health, die het reilen en zeilen van de familie in beeld brengt.
De Duggars wonen in de plaats Tonitown in de staat Arkansas. De oudste van de kinderen is 20, de jongste is negen maanden. Michelle was elf jaar van haar leven zwanger. “Wij blijven kinderen krijgen zolang God dat wil”, aldus Jim Bob Duggar, de vader van het gezin.
Joshua James, March 3, 1988
Jana Marie, January 12, 1990
John-David, January 12, 1990
Jill Michelle, May 17, 1991
Jessa Lauren, November 4, 1992
Jinger Nicole, December 21, 1993
Joseph Garrett, January 20, 1995
Josiah Matthew, August 28, 1996
Joy-Anna, October 28, 1997
Jeremiah Robert, December 30, 1998
Jedidiah Robert, December 30, 1998
Jason Michael, April 21, 2000
James Andrew, July 7, 2001
Justin Samuel, November 15, 2002
Jackson Levi, May 23, 2004
Johannah Faith, October 11, 2005
Jennifer Danielle, August 2, 2007
quote:Zondag 21 januari, precies op de dag die de gynaecoloog had uitgerekend, is Brigitte Dillen (37) bevallen van haar vijftiende kind.
Brigitte Dillen met de pasgeboren Pearly
Pearly, zo heet de voorlopig jongste spruit van het ypsilon-gezin.
Of ze lang de jongste zal blijven, is nog de vraag.
Als het van Brigitte en haar man Ivo Driessens (43) afhangt, stoppen ze nog niet.
Haar grote droom blijft een tweeling.
Aan aandacht zal het de jongste spruit (3,4 kg zwaar en 51 cm groot) zeker niet ontbreken.
Tien zussen en vier broers staan klaar om haar met liefde te omringen.
De oudste, Wendy, is intussen 21 jaar.
Xanty wordt er twee.
Ook alle andere namen eindigen op een ypsilon: Cindy (18), Jimmy (17), Brendy (16), Sonny (15), Sandy (14), Purdy (13), Chardy (9), Yorry (8), Yony (6), Britney (5), Yenty (3), Ruby (2).
Of ze bij vijftien zullen stoppen blijft nog maar de vraag.
"Ik droom nog altijd van een tweeling", zegt Brigitte.
En ook Ivo wil de natuur verder haar gang laten gaan.
Zo noemen wij onze hond ookquote:Op zaterdag 10 mei 2008 21:58 schreef PM-girl het volgende:
Geboren: Faas.
Dat vind ik nou echt geen leuke naam.
quote:Op donderdag 15 mei 2008 14:30 schreef Maneki.Neko het volgende:
Er liep hier net een Dana Blue voorbij. Dat is kaas
quote:Op donderdag 15 mei 2008 14:30 schreef Maneki.Neko het volgende:
Er liep hier net een Dana Blue voorbij. Dat is kaas
Die ken ik... en als ik het goed heb, kent Syrena ze (het gezin) ook.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 22:09 schreef Lishe het volgende:
Ik vind Faas wel leuk klinken eigenlijk. Net als Miel. Al zou ik ze nooit kiezen.En ik weet niet of hij hier al ´s genoemd is maar het kwam me bekend voor, in de Flair mama: Cosmo Helix.![]()
quote:
Klinkt als vegetarisch broodbeleg waar je een shock van krijgt ofzoquote:Op maandag 19 mei 2008 12:44 schreef cattie het volgende:
Dat helaas niet Poppejans, maar ik snap niet dat de ambtenaar van de burgerlijke stand zoiets toelaat. Vega Electra kun je iemand toch niet aandoen?
Of wat dachten jullie van Xiomara?
quote:Op maandag 19 mei 2008 12:55 schreef cattie het volgende:
Ja, en Xiomara heeft ook nog een broer en twee zusjes met vergelijkbare namen. Sharixia en de rest heb ik verdrongen.
Namen van jouw kinderen of gewoon namen die je mooi vindt? Matthew vind ik nog wel mooi, hoewel erg Engels.quote:
Heeft vast een zusje Syfilisquote:Op maandag 19 mei 2008 19:19 schreef Rijstebuiltje het volgende:
De miep die mij zojuist achter de kassa hielp: Amarylis ..
Sil!quote:Op maandag 19 mei 2008 17:31 schreef bixister het volgende:
Sil de Strandjutter
Flor & Tijn is wel heel erg inderdaad.
Voor mij is het de derde Niene die ik "ken", maar echt vaak hoor je de naam inderdaad niet.quote:Op maandag 19 mei 2008 21:08 schreef livelink het volgende:
Niene vind ik eigenlijk ook wel een vreemde naam. Wel leuk hoor, maar dit is echt de eerste keer dat ik ooit de naam Niene gezien heb.
Avalon zou ik toch liever in het Engels uitspreken dan in het Nederlands. Het klinkt zo 'hard' in het Nederlands.
quote:Op maandag 19 mei 2008 17:17 schreef cattie het volgende:
Anneja, dat doet me denken aan de broertjes Frank en Steijn.
Ik vind Nune weer helemaal niksquote:
Arme jij... gilden de moeders zo hard danquote:Op dinsdag 20 mei 2008 10:53 schreef Vivi het volgende:
Sophie ben ik ook zat, ik heb deze week al 5 Sophie's geboren horen worden, of hoe zeg je dat..
"Zeg Lob, ga je mee naar het zwembad? "quote:Op maandag 19 mei 2008 19:38 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Sil!![]()
Lobke staat bij mij ook nog op een meisjes-lijstje.
quote:Op dinsdag 20 mei 2008 20:00 schreef Vivi het volgende:
[..]
"Zeg Lob, ga je mee naar het zwembad? ".
Yfke, zo heet de dochter van een collega van me, vind t best een leuke naamquote:Op vrijdag 23 mei 2008 19:38 schreef LadyS het volgende:
Een collega van me heeft een dochter gekregen: Yfke. Vind ik best een leuke naam eigenlijk![]()
Tallulah daarentegen....
quote:Sanka Coffie: So what should we call her?
Junior Bevill: How about Tallulah.
Sanka Coffie: Tallulah, sounds like a 2 dollar hooker. Where did you come up with that.
Junior Bevill: It's my mother's name.
neem aan van wel, maar zwangere vrouwen zijn ietwat labiel hequote:Op vrijdag 23 mei 2008 19:55 schreef livelink het volgende:
Vrouwlief heeft het toch ook goedgekeurd, lijkt me.
Dochter van Patrick Dempsey heet ook zo, liedje van Sonata Arctica ookquote:Op vrijdag 23 mei 2008 20:31 schreef Brighteyes het volgende:
Tallulah klinkt bekend...
Maar ik kan er niet opkomen waarom...
En heeft nu een relatie met een Zweed. Wat denk ik de Ronja wel weer een beetje verklaardquote:Op woensdag 28 mei 2008 11:17 schreef Troel het volgende:
Kim Lian van der Meij, had eerst een relatie met Sander Foppele (die van OnM ja) en heeft kinderprogramma's gepresenteerd en speelt nu in musicals
quote:Op woensdag 28 mei 2008 08:07 schreef Brighteyes het volgende:
Owlet, trendsetter!
Kim Lian Nogwat (soap en/of musical ster?) heeft een dochter gekregen Ronja Emma.
.quote:
Dat was een meisjequote:Op donderdag 29 mei 2008 11:13 schreef Vicky het volgende:
Vanmorgen op tv een kinderprogramma met een jongetje dat Tippe heette.
http://www.overtaal.be/varia/Namencombinaties2.pdfquote:Beau Ter Ham heeft grappigste naam
Het tijdschrift 'Over Taal' ging op zoek naar de grappigste combinaties van voor- en achternaam. Wat dacht u van Donald Duk, Ko Mies of Sytze Vliegen?
De winnaar van de wedstrijd is Beau Ter Ham. Zijn voornaam betekent 'mooi' in het Frans, maar als je zijn volledige naam uitspreekt, is het resultaat minder fraai.
De tweede prijs gaat naar de muzikaal geïnspireerde ouders van Sido Sol (si-do-sol) en haar broer Remy (re-mi-sol). De derde die het tijdschrift bekroonde, was Dick Backes, wellicht niet toevallig een Nederlandse verkoopdirecteur.
De grappige namen zijn in categorieën ingedeeld:
Vip's
Stel, gitarist Jimmy Hendrix is het grote idool, en je eigen familienaam is Hendrickx. Zou u de verleiding kunnen weerstaan om uw zoon Jimmy te noemen? Heel wat fans slagen er niet in. Zo lopen er ook veel Bob Dillens rond. Rembrandt van Rijn is best gelukkig met zijn naam, Donald Duk en Donald Duyck al heel wat minder.
Geheime boodschap
Zet voor- en achternaam achter elkaar en je krijgt een onbedoelde boodschap. Denk maar aan Ko Mies, Erika Meel en Sytze Vliegen. Aart Beijen en Ann Nijs klinken wel smakelijk, iets pijnlijker zijn An Aelgoet en Koen Dooms.
Omgedraaid
Met namen als Tine Cant, Erik Dom, Winther De Grauwe en Odile Croock is op het eerste gezicht niets mis. Maar de vraag is of deze mensen het leuk vinden om in alfabetische volgorde afgeroepen te worden.
Eén van de inzendingen kwam van een examenvoorzitter die zijn geslaagde studenten moest afroepen. Gheyle Griet zorgde voor hilariteit in het auditorium. Een eervolle vermelding gaat naar Beertje De Bruyne.
Ja uitgesproken als Kaa-tuh, ook al heb je dan veel kans dat het wel uitgesproken wordt op z'n engels. Maar als je het dan gewoon blijft verbeterenquote:Op vrijdag 30 mei 2008 10:32 schreef texelonia het volgende:
OMG wat een namenIk moet dan altijd denken aan de Donald Duck waar ook altijd dat soort namen gebruikt werden.
S_oepstengel, Kate vind ik best een leuke naamMaar wil eigenlijk geen engels (klinkende) namen... Amy vind ik eigenlijk ook helemaal geweldig
En Owen voor een jongen. Maar ja vind het toch raar om een Engelse naam te geven...
Oh ik snap nu pas de link met KaatjeBedoel je Kate dan uitgesproken zoals het er staat? Kaa-tuh?
"Noah" is toch ook engelsquote:Op vrijdag 30 mei 2008 10:32 schreef texelonia het volgende:
OMG wat een namenIk moet dan altijd denken aan de Donald Duck waar ook altijd dat soort namen gebruikt werden.
S_oepstengel, Kate vind ik best een leuke naamMaar wil eigenlijk geen engels (klinkende) namen... Amy vind ik eigenlijk ook helemaal geweldig
En Owen voor een jongen. Maar ja vind het toch raar om een Engelse naam te geven...
Oh ik snap nu pas de link met KaatjeBedoel je Kate dan uitgesproken zoals het er staat? Kaa-tuh?
Maar is Owen dan net niet een verkeerd voorbeeld van zo'n naam? Engelse uitspraak: Oowen. Nederlandse uitspraak: Oowen.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 20:30 schreef texelonia het volgende:
Nou eigenlijk is het Hebreeuws
Maar daarom ook dat 'klinkend' tussen haakjes. Met Noah kun je nog alle kanten op vind ik. Past goed bij Engelse namen maar kan ook prima bij veel anderstalige namen. Ik vind Noah niet typisch Engels klinkend, als in, dat je het anders uitspreekt dan het er staat, zoals mijn voorbeeld van Amy.
Ja dat was wel een beetje een verkeerd voorbeeld iddquote:Op zaterdag 31 mei 2008 10:47 schreef owlet het volgende:
[..]
Maar is Owen dan net niet een verkeerd voorbeeld van zo'n naam? Engelse uitspraak: Oowen. Nederlandse uitspraak: Oowen.
Wij hebben ook een Bono op het kinderdagverblijf ;')quote:Op zaterdag 31 mei 2008 10:44 schreef pinquit het volgende:
bij max op de psz zit een jongetje dat bono heet
Wat een originele remark.quote:Op maandag 2 juni 2008 20:04 schreef jessikawa het volgende:
Gaan er niet meer komen?? Klaar met kinderen maken?
En het is trouwens maar goed dat we niet allemaal dezelfde namen leuk vinden anders zouden er bijv alleen maar don-nen en jessica's rondlopen. Lijkt me erg lastig
Nou, het zal je maar overkomen dat er veel Jessica's rondlopen! Dan moet je als Jessica een wel erg afwijkende username bedenken. (Macka66 bijvoorbeeldquote:
Welnee! Althans, ik zou het zelf zo doenquote:Op woensdag 4 juni 2008 16:04 schreef Jelief het volgende:
Is het raar om een tweede meisje de initalen van Emma te geven maar dan andersom? Dus S. E. .....
Die is echt briljant!quote:
Fons & Trui?quote:Op woensdag 4 juni 2008 16:36 schreef bixister het volgende:
Fons & ... Marie, Mariken, Marleen, Janneke, Josje, Lena, Aaf, Rosa, Hendrikje, Lies(beth), Trui, Geertje/Gertje, Kaat/Kato/Cato, Paula.
Rosa vind ik ook leuk, maar er mag van mijn lief geen R inkomen... complex over zijnquote:Op woensdag 4 juni 2008 17:59 schreef Moonah het volgende:
Ik stem voor
Fons en Rosa
Fons en Cato
Fons en Marie
(Je weet het geslacht toch nog niet B-M?)
In België iig wel.quote:Op woensdag 4 juni 2008 18:44 schreef owlet het volgende:
is Marie een top-tien naam? Hij (zij?) staat bij ons dus op nummer een voor een meisjesnaam. En ik maar twijfelen omdat hij wat ouderwetsig kan lijken
Oh nee, dat bedoelde ik niet, ik vind dat altijd zo'n suffe opmerking en een dooddoener, datquote:Op woensdag 4 juni 2008 15:28 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Nou, het zal je maar overkomen dat er veel Jessica's rondlopen! Dan moet je als Jessica een wel erg afwijkende username bedenken. (Macka66 bijvoorbeeld)
quote:Op woensdag 4 juni 2008 21:35 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Fons en Diewertje
Haha, ik was net mijn lijstje aan het maken en ik had hem ookquote:
Wel ja, ik heb al gedacht om eens de namen in een bejaardentehuis te gaan overlopen.quote:Op woensdag 4 juni 2008 21:57 schreef Nouk het volgende:
Fons, wat een verschrikkelijke naam. Ik heb een verre Ome Fons, echt een man van 80. Kan me nu totaal niet voorstellen dat een schattige baby zo heet.
quote:Op woensdag 4 juni 2008 22:00 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Wel ja, ik heb al gedacht om eens de namen in een bejaardentehuis te gaan overlopen.
Ahh gos. Ik ga gewoon af en toe die site checken, dan hoop ik dat mijn beeld van ome Fons langzaam verdwijntquote:Op woensdag 4 juni 2008 21:58 schreef bixister het volgende:
Nouk, en toch is 't zo!al is 't al geen baby meer.
quote:Op woensdag 4 juni 2008 22:28 schreef Leah het volgende:
De oudste heeft nu een zon, een maan en een hemel in de klas
nou dan kan ik uit eigen werk citeren: rindert, evert, anna, gré, karel, willem, willempje (vrouw) sijtje, riet, frieda, dien, anne (vrouw) en zo kan ik nog wel even doorgaanquote:Op woensdag 4 juni 2008 22:00 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Wel ja, ik heb al gedacht om eens de namen in een bejaardentehuis te gaan overlopen.
Ali, Bep, Truus, Wil, Nel, Rietje, Sjaan, Ans...quote:Op woensdag 4 juni 2008 22:32 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
nou dan kan ik uit eigen werk citeren: rindert, evert, anna, gré, karel, willem, willempje (vrouw) sijtje, riet, frieda, dien, anne (vrouw) en zo kan ik nog wel even doorgaan
Lies!quote:Op woensdag 4 juni 2008 21:30 schreef Bass-Miss het volgende:
Ella is ook mooi, maar weer top 10...
Lis vind ik ook mooi, maar te engels.
Gewoon gegoogled op tuttige meisjesnamenquote:Op woensdag 4 juni 2008 22:06 schreef Moonah het volgende:
[..]
En Vief, hoe verzin je ze toch altijd zo?!
quote:
Jij bent op dreef!quote:Op woensdag 4 juni 2008 22:40 schreef snoopy het volgende:
[..]
Ali, Bep, Truus, Wil, Nel, Rietje, Sjaan, Ans...
We hebben gewoon een goede smaakquote:
neuh, dat zou wel een klein beetje over the top zijnquote:Op woensdag 4 juni 2008 21:42 schreef PM-girl het volgende:
Fons en Aagje!
Owlet, Rover voor een jongen doen jullie zeker niet
welke naam gaat het worden?quote:Op donderdag 5 juni 2008 10:44 schreef Dakota het volgende:
Wij hebben ook al namen
Meisjesnaam nog niet voorbij zien komen, de jongensnaam wel maar dan met een andere spelling.
Zelf was ik altijd dol op Rune, maar die krijg ik er niet doorEn ik zie 'm in de OP ! verrassend
Wij twijfelden tussen Lucas en een andere naam. Lucas is nu afgevallen.quote:Op donderdag 5 juni 2008 13:53 schreef CrazyMoon het volgende:
hier staat de meisjesnaam al vast.
Net even gezocht hier op Fok hoe vaak die voorkomt, en niet zo vaak.. maar is weleens genoemd hier in Kindernamen, maar dan vele delen terug door iemand die na mij moet bevallen.. ben benieuwd of ze, als ze een meisje krijgt, nog steeds voor die naam gaat
jongensnaam is nog steeds niet makkelijk.. de naam die mijn vriend geweldig vind, vind ik niet zo bij Sarah passen.. misschien moet ik maar even leren eraan te wennen..
zal even een kort lijstje geven met de jongensnamen die we mooi vinden. Mijn favoriet is nog steeds Lucas, maar mijn vriend vind die helaas niet mooi..
de favoriet van mn vriend staat hier ook tussen
David
Florian
Jonathan
Jurgen
Kevin
Lucas
Ruben
Stijn
Tobias
Tristan
quote:Op donderdag 5 juni 2008 20:12 schreef livelink het volgende:
Owlet, ik ben heel benieuwd naar je kinderboeknamen. In dat kader vind ik Madieke (van het rode huis) ook een leuke naam.
timquote:Op donderdag 5 juni 2008 19:49 schreef cattie het volgende:
Voor een jongen ligt de voorkeur nu bij Sil, maar een nadeel vind ik dat het een naam is die ook met meisjes wordt geassocieerd. Iemand nog spannende ideeën? We gaan voor een krachtige, Nederlands uitgesproken, naam.
Thijsquote:Op donderdag 5 juni 2008 19:49 schreef cattie het volgende:
CM, ik zou voor Lucas of Stijn gaan.
Nou, ik mag hier dus ook officieel komen om nieuwe namen uit te zoeken! Voor een meisje hebben we al wel een naam, maar suggesties zijn altijd welkom. Voor een jongen ligt de voorkeur nu bij Sil, maar een nadeel vind ik dat het een naam is die ook met meisjes wordt geassocieerd. Iemand nog spannende ideeën? We gaan voor een krachtige, Nederlands uitgesproken, naam.
willempje is 87 geworden gisteren. en het is een enorm leuk mens.quote:Op donderdag 5 juni 2008 08:48 schreef Moonah het volgende:
[..]
Jij bent op dreef!leuk hoor, Sjaan!
![]()
En Lady-wrb... Willempje...![]()
Fons en Jet daarentegen...
volgens mij zitten wij wat betreft namen wel op 1 lijn, Tristan en Dean stonden hier ook zeer hoog op de lijst (de uiteindelijke keuze was tussen David of Dean want Tristan viel bij echtgenoot af)quote:Op vrijdag 6 juni 2008 07:36 schreef Vivi het volgende:
I'm with Lily; David, Tristan en, (in iets mindere mate) Florian vind ik het mooist.
Tristan stond ook nog op mijn lijstje ( Tristan & Isolde..) maar wegens een bekende hier die wat negatieve associaties opwekt viel die redelijk snel af. David vind ik persoonlijk een erg mooie, krachtige naam.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |