abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58759943
Xiomara, klinkt als zo'n Real Doll pop, ''goedkope'' naam.

Ik ken een hond die Snow heet, zo'n witte Zwitserse herder , maar voor een kind euh nou nee

Jaren geleden woonden er vlakbij mijn ouders een gezin met 6 meisjes, en die hadden allemaal van die hippie namen, Day,Dauw,Sunlight,Rain, ook nog iets van Moonlight, de rest weet ik niet meer
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  maandag 19 mei 2008 @ 12:55:46 #77
108648 cattie
lieve moeder
pi_58759957
Ja, en Xiomara heeft ook nog een broer en twee zusjes met vergelijkbare namen. Sharixia en de rest heb ik verdrongen.
pi_58759972
quote:
Op maandag 19 mei 2008 12:55 schreef cattie het volgende:
Ja, en Xiomara heeft ook nog een broer en twee zusjes met vergelijkbare namen. Sharixia en de rest heb ik verdrongen.
Dat zou ik ook snel uit mn geheugen bannen ja
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  † In Memoriam † maandag 19 mei 2008 @ 12:57:25 #79
43556 miss_dynastie
pi_58759984
Ik kende heel vroeger al een meisje met de naam Xiomara, dus ik vind het vrij 'gewoon' (stom eigenlijk he, dat dat zo werkt...)
pi_58760012
Ik vind namen met de X en Q zowieso zielig...
nooit eens de juiste chocolade letter met sinterklaas
  maandag 19 mei 2008 @ 13:21:17 #81
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_58760413
quote:
Op maandag 19 mei 2008 12:12 schreef Frosting het volgende:
Davanee
Matthew
Namen van jouw kinderen of gewoon namen die je mooi vindt? Matthew vind ik nog wel mooi, hoewel erg Engels.
Davanee, daarentegen
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_58760551
daar hoort een zus 'divanja' bij.
  maandag 19 mei 2008 @ 13:32:48 #83
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58760641
Mijn vriendinnetje is afgelopen week bevallen van Indy Finn, een meisje.
Ik moest heel even wennen, maar nu is het stiekem toch wel een hele leuke naam ook voor een meid. Finn is de roepnaam.

Stomtoevallig hadden F. en ik het een paar dagen daarvoor nog over de naam Indy voor een jongetje, F. is namelijk heel erg fan van Indiana Jones. Maar nee... Als we ooit nog een hond krijgen dan gaat die Indy heten.
  Moderator maandag 19 mei 2008 @ 13:39:56 #84
5428 crew  miss_sly
pi_58760809
Mijn schoolvriendinnetje van de lagere school is vorige week ook weer mama geworden, van de derde: Violette. Broer en zus heten Tristan en Ella. Hoewel ik zelf neit voor deze namen zou kiezen, vind ik ze wel erg leuk
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_58760918
Ik heb een neefje Finn. Heb er nog nooit over nagedacht voor een meisje maar vind het wel altijd een leuke naam.
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
pi_58761120
Ik heb een goeie naam: TONKSIE afgeleid van tonks
pi_58761185
heet de dochter van Tinkepink niet ook Indy? ik vind 'm wel leuk in elk geval. Finn voor een meisje daar moet ik even aan wennen, maar ach, waarom ook niet eigenlijk.
pi_58761236
De dochter van mijn beste vriendin heet Indy (maar ook het zoontje van een collega). Ikzelf vind het echt een meisjesnaam maar dat komt waarschijnlijk omdat ik er ook al 9 jaar een meid aan koppel...
pi_58761351
Dat heb ik dus met Finn.
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
pi_58762805
Hoi,

ff voorstellen (eerste berchtje op het ouders topic): Ik ben de mama van dochtertje Avalon Mirre (roepnaam Avalon). Twee weken voor de bevalling had ik ons lijstje klaar; twee A 4-tjes met jongens en meisjes namen. Samen hadden wij in het begin van de zwangerschap een (gekregen) namenboekje doorgenomen en in de laatste paar weken voor de bevalling heb ik zelf nog een website met duizenden namen doorgescand )en dat in een paar uur tijd). Voor een meisje vonden wij Avalon allebei de mooiste uit de voorselectie! Dat was wel grappig! Zelf houd ik erg van mythologie en legendes, heb ik Engels gestudeerd en vind ik de Arthur legende (met het eiland Avalon) erg mooi. Ook heeft mijn vriend's vader iets met appels, wat achteraf erg grappig is: "Avalon" betekent 'appel'/ 'eiland van de appels'/ 'paradijs'; Welshe oorsprong. Wij wilden geen naam eindigens op -a, omdat het dan zou eindrijmen met de achternaam van mijn vriend. En de naam moest niet beginnen met een b- (ik houd niet van alliteratie in voor -en achternamen). De tweede naam vond mijn vriend erg mooi, ondanks het feit dat wij beiden liever geen namen met een "r" hadden, omdat dat moeilijk uit te spreken is als je een keelklank-r hebt! Maar een "r" in het midden is wel te doen! De (roep)naam moest ook een beetje bijzonder zijn en niet populair of te Nederlands. Het moest internationaal ook uit te spreken zijn en niet te makkelijk te spellen zijn. De uitspraak is btw wel Nederlands. Zo, een heel verhaal over de naam! Wij zijn er iig nog steeds erg blij mee

[ Bericht 73% gewijzigd door AidanWulf op 19-05-2008 15:48:14 (extra info) ]
pi_58764231
De zaterdag-NRC leverde ook weer wat op: Ossip.

en een Tijn, niet heel veel mis mee natuurlijk maar dat was het broertje van een Flor. Flor en Tijn. Florentijn. Ha. haha. ha?
pi_58764471
Ik hou zelf ook erg van Engels, mythes, legendes en dan met name de arthur legende. Omdat onze dochter verwekt is in Glastonbury (waar vroeger Avalon lag, volgens de legende) hebben we wel gespeeld met een naam die daar gelinkt aan was. o.a. Nimue, Rhiannon en Vivian. Maar die zijn het allemaal niet geworden

Ik vind Avalon een mooie naam, maar ook een beetje erg sprookjesachtig.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  maandag 19 mei 2008 @ 17:17:55 #93
108648 cattie
lieve moeder
pi_58764499
Anneja, dat doet me denken aan de broertjes Frank en Steijn. Ja, serieus. De ouders hadden dat pas na het aangeven bij de burgerlijke stand door. Ze hebben een procedure gevoerd bij een rechtbank om de jongste een andere naam te geven.

Ossip is wel vreemd.
Ik ken het boek De mist van Avalon en de Arthur legende. Maar als voornaam had ik het niet gedaan. Mirre vind ik wel erg mooi.

Wat vinden jullie van Sil? Ive en Sil.
pi_58764605
Ik vind Sil niet zo leuk
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
pi_58764629
Sil voor een jongen of voor een meisje?

Ik ken een vrouw die Sil heet, maar het doe me ook erg denken aan Syl, van Sylvia.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_58764748
Sil de Strandjutter

Flor & Tijn is wel heel erg inderdaad.
pi_58764774
Ik heb een geboortekaartje van een Sil, jongen.
Ik vind het een leuke naam! En zeker helemaal bij Ive passen!!!

Avalon heeft wel iets, maar ik zou het zelf nooit kiezen en Mirre vind ik helemaal geweldig, maar mijn man niet die vindt die naam te Fries klinken
  maandag 19 mei 2008 @ 17:42:47 #98
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_58765001
Ik vind Sil niet zo, ik vind het ook meer een afkorting van Sylvia enzow.

Sid vind ik dan bijv veel leuker.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  maandag 19 mei 2008 @ 17:44:31 #99
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_58765035
Ik ken een mannelijke Sil en ik vind het wel erg goed passen bij Ive.
  maandag 19 mei 2008 @ 17:47:02 #100
35189 Troel
scherp en bot
pi_58765086
Ik ken een mannelijke Sil. De politie kende hem ook erg goed
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: