.quote:
Dat was een meisjequote:Op donderdag 29 mei 2008 11:13 schreef Vicky het volgende:
Vanmorgen op tv een kinderprogramma met een jongetje dat Tippe heette.
http://www.overtaal.be/varia/Namencombinaties2.pdfquote:Beau Ter Ham heeft grappigste naam
Het tijdschrift 'Over Taal' ging op zoek naar de grappigste combinaties van voor- en achternaam. Wat dacht u van Donald Duk, Ko Mies of Sytze Vliegen?
De winnaar van de wedstrijd is Beau Ter Ham. Zijn voornaam betekent 'mooi' in het Frans, maar als je zijn volledige naam uitspreekt, is het resultaat minder fraai.
De tweede prijs gaat naar de muzikaal geïnspireerde ouders van Sido Sol (si-do-sol) en haar broer Remy (re-mi-sol). De derde die het tijdschrift bekroonde, was Dick Backes, wellicht niet toevallig een Nederlandse verkoopdirecteur.
De grappige namen zijn in categorieën ingedeeld:
Vip's
Stel, gitarist Jimmy Hendrix is het grote idool, en je eigen familienaam is Hendrickx. Zou u de verleiding kunnen weerstaan om uw zoon Jimmy te noemen? Heel wat fans slagen er niet in. Zo lopen er ook veel Bob Dillens rond. Rembrandt van Rijn is best gelukkig met zijn naam, Donald Duk en Donald Duyck al heel wat minder.
Geheime boodschap
Zet voor- en achternaam achter elkaar en je krijgt een onbedoelde boodschap. Denk maar aan Ko Mies, Erika Meel en Sytze Vliegen. Aart Beijen en Ann Nijs klinken wel smakelijk, iets pijnlijker zijn An Aelgoet en Koen Dooms.
Omgedraaid
Met namen als Tine Cant, Erik Dom, Winther De Grauwe en Odile Croock is op het eerste gezicht niets mis. Maar de vraag is of deze mensen het leuk vinden om in alfabetische volgorde afgeroepen te worden.
Eén van de inzendingen kwam van een examenvoorzitter die zijn geslaagde studenten moest afroepen. Gheyle Griet zorgde voor hilariteit in het auditorium. Een eervolle vermelding gaat naar Beertje De Bruyne.
Ja uitgesproken als Kaa-tuh, ook al heb je dan veel kans dat het wel uitgesproken wordt op z'n engels. Maar als je het dan gewoon blijft verbeterenquote:Op vrijdag 30 mei 2008 10:32 schreef texelonia het volgende:
OMG wat een namenIk moet dan altijd denken aan de Donald Duck waar ook altijd dat soort namen gebruikt werden.
S_oepstengel, Kate vind ik best een leuke naamMaar wil eigenlijk geen engels (klinkende) namen... Amy vind ik eigenlijk ook helemaal geweldig
En Owen voor een jongen. Maar ja vind het toch raar om een Engelse naam te geven...
Oh ik snap nu pas de link met KaatjeBedoel je Kate dan uitgesproken zoals het er staat? Kaa-tuh?
"Noah" is toch ook engelsquote:Op vrijdag 30 mei 2008 10:32 schreef texelonia het volgende:
OMG wat een namenIk moet dan altijd denken aan de Donald Duck waar ook altijd dat soort namen gebruikt werden.
S_oepstengel, Kate vind ik best een leuke naamMaar wil eigenlijk geen engels (klinkende) namen... Amy vind ik eigenlijk ook helemaal geweldig
En Owen voor een jongen. Maar ja vind het toch raar om een Engelse naam te geven...
Oh ik snap nu pas de link met KaatjeBedoel je Kate dan uitgesproken zoals het er staat? Kaa-tuh?
Maar is Owen dan net niet een verkeerd voorbeeld van zo'n naam? Engelse uitspraak: Oowen. Nederlandse uitspraak: Oowen.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 20:30 schreef texelonia het volgende:
Nou eigenlijk is het Hebreeuws
Maar daarom ook dat 'klinkend' tussen haakjes. Met Noah kun je nog alle kanten op vind ik. Past goed bij Engelse namen maar kan ook prima bij veel anderstalige namen. Ik vind Noah niet typisch Engels klinkend, als in, dat je het anders uitspreekt dan het er staat, zoals mijn voorbeeld van Amy.
Ja dat was wel een beetje een verkeerd voorbeeld iddquote:Op zaterdag 31 mei 2008 10:47 schreef owlet het volgende:
[..]
Maar is Owen dan net niet een verkeerd voorbeeld van zo'n naam? Engelse uitspraak: Oowen. Nederlandse uitspraak: Oowen.
Wij hebben ook een Bono op het kinderdagverblijf ;')quote:Op zaterdag 31 mei 2008 10:44 schreef pinquit het volgende:
bij max op de psz zit een jongetje dat bono heet
Wat een originele remark.quote:Op maandag 2 juni 2008 20:04 schreef jessikawa het volgende:
Gaan er niet meer komen?? Klaar met kinderen maken?
En het is trouwens maar goed dat we niet allemaal dezelfde namen leuk vinden anders zouden er bijv alleen maar don-nen en jessica's rondlopen. Lijkt me erg lastig
Nou, het zal je maar overkomen dat er veel Jessica's rondlopen! Dan moet je als Jessica een wel erg afwijkende username bedenken. (Macka66 bijvoorbeeldquote:
Welnee! Althans, ik zou het zelf zo doenquote:Op woensdag 4 juni 2008 16:04 schreef Jelief het volgende:
Is het raar om een tweede meisje de initalen van Emma te geven maar dan andersom? Dus S. E. .....
Die is echt briljant!quote:
Fons & Trui?quote:Op woensdag 4 juni 2008 16:36 schreef bixister het volgende:
Fons & ... Marie, Mariken, Marleen, Janneke, Josje, Lena, Aaf, Rosa, Hendrikje, Lies(beth), Trui, Geertje/Gertje, Kaat/Kato/Cato, Paula.
Rosa vind ik ook leuk, maar er mag van mijn lief geen R inkomen... complex over zijnquote:Op woensdag 4 juni 2008 17:59 schreef Moonah het volgende:
Ik stem voor
Fons en Rosa
Fons en Cato
Fons en Marie
(Je weet het geslacht toch nog niet B-M?)
In België iig wel.quote:Op woensdag 4 juni 2008 18:44 schreef owlet het volgende:
is Marie een top-tien naam? Hij (zij?) staat bij ons dus op nummer een voor een meisjesnaam. En ik maar twijfelen omdat hij wat ouderwetsig kan lijken
Oh nee, dat bedoelde ik niet, ik vind dat altijd zo'n suffe opmerking en een dooddoener, datquote:Op woensdag 4 juni 2008 15:28 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Nou, het zal je maar overkomen dat er veel Jessica's rondlopen! Dan moet je als Jessica een wel erg afwijkende username bedenken. (Macka66 bijvoorbeeld)
quote:Op woensdag 4 juni 2008 21:35 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Fons en Diewertje
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |