abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf maandag 28 april 2008 @ 21:34:07 #1
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_58367641
Gezocht FOK!fotografen!

Ben jij iemand die dol is op fotograferen? Heb jij tijd en zin om voor FOK! foto's te maken op de meest uiteen lopende nieuwlocaties, concerten of evenementen? Geef je dan op!

Wat zoeken we?
Iedereen met een camera mag zich opgeven. We zoeken users die voor FOK! foto's (reportages) willen maken ter ondersteuning van geheel FOK!. Denk hierbij aan foto's voor bij Frontpage berichten. Een fotoreportage van een opname van FOK!tv of FOK!radio. Of juist een fotoreportage van een demonstratie van een hot item in Den Haag. Ondersteunende foto's voor naast concert- of festivalreviews. Etc.

Het maakt niet uit welke subsite van FOK! bij jou het meest geliefd is! Geef je op!

Wat willen we weten?
Graag zouden we, als je serieuze interesse hebt om FOK!fotograaf te worden, weten waar je woont en of, en zo ja, hoe ver, je kunt reizen.

Ook zouden we graag je interessegebied willen weten.
Hierbij is voorlopig het onderscheid gemaakt tussen:
  • Nieuws (foto's bij nieuwsberichten/hot items)
  • Reportages (Dit kan m.b.t. van alles, van demonstraties tot lang lopende nieuwsitems tot een FOK!tv fotoseries etc.)
  • Concerten/evenementen.

Daarnaast lezen we graag op welke basis je foto's wilt en kan maken. Bedenk hierbij dat de deadlines vaak kort zijn en dat willen we ook graag op die manier. Hoe sneller nieuwswaardige items online kunnen hoe beter dat is.
    Geef dus op of je op incidenteel of structureel op pad gestuurd wil (en kan) worden.

Dus...
    Nieuwsgierig geworden?
    Lijkt het je wat? Ben je serieus genoeg?
    Laat het in dit topic weten met de gegevens die we willen hebben!

Evenementen en geledenheden waar we fotografen voor zoeken:
    We zoeken nog één fotograaf voor het Zwarte Cross festival.

[ Bericht 1% gewijzigd door Surveillance-Fiets op 09-06-2008 12:48:22 ]
  • Xilantof Flickrt
    foto-nerd
      FOK!-Schrikkelbaas maandag 28 april 2008 @ 21:39:29 #2
    2057 Tokus
    whale oil beef hooked
    pi_58367764
    Iedereen wil wel gratis naar een concert, dus reken maar dat je daar veel aanvragen voor gaat krijgen.
    Maar daarvoor heb ik het te druk met m'n eigen site, wat toch buiten de interesse van de gemiddelde frontpagelezer valt.

o ja, het is evenement
    Nothing lasts forever but the certainty of change
    pi_58367818
    Ik heb daar concrete interesse in. Maar wel op snelle termijn, want ik ga morgen naar Konningennach in Den Haag met fototoestel en de dag erna naar Konningenevenement in Amsterdam!!
    pi_58367864
    tvp
    pi_58367888
    tvp
    All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
    pi_58368016
    tvp
    Op dinsdag 13 maart 2007 15:37 schreef Tha-CheF het volgende:
    rudedeltadude, wie heeft nou zo'n nickname !
    Op vrijdag 6 maart 2009 00:34 schreef Gabbylicious het volgende:
    Rudedeltatoedeloe :W
    pi_58368292
    Tvp ook alhier
    dag
      maandag 28 april 2008 @ 23:25:52 #8
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_58370356
    Tvp

Ohja, ik meld me tevens aan voor sportevenementen. Voornamelijk autosport, maar andere sporten zijn ook welkom. Ik kan reizen. Hoever? Zolang het interessant genoeg is door het gehele land.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_58370728
    Hey, het tvp topic is in @ hoor
      dinsdag 29 april 2008 @ 00:49:45 #10
    20716 tonja
    twitch.tv/tonjatekenshow
    pi_58372309
    Ik wil! Behalve concerten vind ik alles leuk om te doen. Ik woon in Amsterdam, rijd alleen brommer en ov Vind het geen probleem om met de trein een stuk te reizen. Amsterdam en omstreken is prima te doen met de brommer.

Ik fotografeer nu sinds ongeveer acht maanden met de canon 400d. Op FOT zijn genoeg foto's van mij te vinden.

Ik heb vorige week mijn baan opgezegd, en heb nu lekker veel tijd. Het lijkt me super om er af en toe op uit gestuurd te worden voor een shoot.

Ik heb nog veel te leren op fotografie gebied, maar ben zeer enthousiast en leergierig.
    ►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
    pi_58373144
    Hier ook interesse Woonachtig in Delft, in bezit van auto en interesse in alle drie de categorieen en best bereid om te reizen in de driehoek Amsterdam - Utrecht - Rotterdam. Daarbuiten ook wel, maar dan moet het wel iets bijzonders zijn.
    "We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
    pi_58373152
    Ik bied mij ook aan alle keuzes regio Eindhoven-Venlo-Nijmegen.

Ik woon in Deurne, en heb een auto en OV.
    Sappig !!
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 29 april 2008 @ 07:22:36 #13
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_58373847
    Hier ook interesse, wie niet

Woon in Utrecht, ben eigenlijk ook wel in alle drie de categorieen geinteresseerd en reizen is geen probleem, mits t niet uren is alles in een omgeving van max een uur buiten Utrecht is geen probleem. Vertoef regelmatig ook in Limburg.
    Today is life -
    the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
    pi_58374038
    Geweldig
    Kunnen we niet in googlemaps zones aangeven wie welk gebied voor zijn/haar rekening kan nemen, of beter nog, zelf een google maps installatie op onze server zetten waar we dit soort dingen in kunnen zetten?
      dinsdag 29 april 2008 @ 08:06:13 #15
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_58374064
    quote:
    Op dinsdag 29 april 2008 08:02 schreef iteejer het volgende:
    Geweldig
    Kunnen we niet in googlemaps zones aangeven wie welk gebied voor zijn/haar rekening kan nemen, of beter nog, zelf een google maps installatie op onze server zetten waar we dit soort dingen in kunnen zetten?
    Jij doet je username eer aan
      dinsdag 29 april 2008 @ 08:07:10 #16
    65960 sanger
    pi_58374076
    quote:
    Op dinsdag 29 april 2008 00:49 schreef tonja het volgende:
    Ik wil! Behalve concerten vind ik alles leuk om te doen. Ik woon in Amsterdam, rijd alleen brommer en ov Vind het geen probleem om met de trein een stuk te reizen. Amsterdam en omstreken is prima te doen met de brommer.

Ik fotografeer nu sinds ongeveer acht maanden met de canon 400d. Op FOT zijn genoeg foto's van mij te vinden.

Ik heb vorige week mijn baan opgezegd, en heb nu lekker veel tijd. Het lijkt me super om er af en toe op uit gestuurd te worden voor een shoot.

Ik heb nog veel te leren op fotografie gebied, maar ben zeer enthousiast en leergierig.
    Een koninginnedag sfeer reportage
      dinsdag 29 april 2008 @ 08:30:36 #17
    22416 elcastel
    Maggot Brain
    pi_58374290
    Ik heb er wel oor naar, maar ik weet niet wat ik voor Fok kan en wil betekenen. Ik heb gewoon een baan en nogal wat hobbies en bezigheden. Verder rij ik goedkoop, maar heb geen zin om honderden kilometers te rijden, omdat dat simpelweg verwacht wordt. Kortom, ik wil graag meer weten over de invulling.

Wie ben ik ? Een hobbyfotograaf met een auto dus. Ik fotografeer al een aantal jaren en heb een snelle camera, met snelle lenzen. Mogelijkheden zijn legio, als ik het leuk vind, pak ik alles aan.

-edit- Omgeving Alkmaar/Beverwijk/Zaanstreek
    The Hick from French Lick
    The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
      FOK!fotograaf dinsdag 29 april 2008 @ 08:37:49 #18
    92797 fraubitch
    Heeft een Pwny!!
    pi_58374367
    oh ik wil ook wel!!
    They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
    Screw worldpeace! I want a Pony!
    pi_58374930
    Ondanks dat ik door de week overdag gewoon werk lijkt het me wel leuk om te doen in mijn vrije uurtjes.
    Alledrie de onderwerpen zijn wel interessant.
    Omgeving Leiden/Den Haag/Bollenstreek.
      dinsdag 29 april 2008 @ 09:26:44 #20
    65960 sanger
    pi_58374981
    quote:
    Op dinsdag 29 april 2008 08:30 schreef elcastel het volgende:
    Ik heb er wel oor naar, maar ik weet niet wat ik voor Fok kan en wil betekenen. Ik heb gewoon een baan en nogal wat hobbies en bezigheden. Verder rij ik goedkoop, maar heb geen zin om honderden kilometers te rijden, omdat dat simpelweg verwacht wordt. Kortom, ik wil graag meer weten over de invulling.

Wie ben ik ? Een hobbyfotograaf met een auto dus. Ik fotografeer al een aantal jaren en heb een snelle camera, met snelle lenzen. Mogelijkheden zijn legio, als ik het leuk vind, pak ik alles aan.

-edit- Omgeving Alkmaar/Beverwijk/Zaanstreek
    Er zal niets ge-eist worden. Echter als je aangeeft dat je een reportage doet zal er wel worden verwacht dat deze er komt. Het is niet dat we je opdracht geven dat te doen, maar vragen of je tijd en gelegenheid hebt
    pi_58375222
    TVP. Klinkt wellicht aardig.
      dinsdag 29 april 2008 @ 09:45:17 #22
    150897 ebeaydojraes
    Gek Zijn Is Gezond (.nl)
    pi_58375265
    Hmmm. Opzich goed. Onder voorbehoud meldt ik mij ook hierbij aan. (maar sta op me werk illiegaal te doen, dus daar komen we later op terug)

.. Schiedam, afhankelijk van OV, voornamelijk evenemeten/concertten. that's my specialty
    Overigens zeggen we er net als de anderen wel bij; als de tijd er is. Ik ben ook alaardig bezig met m'n eigen dingen natuurlijk en werk..

[ Bericht 46% gewijzigd door ebeaydojraes op 30-04-2008 01:40:27 ]
    - "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
    - 'ye cannae change the laws of physics'
    Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
      dinsdag 29 april 2008 @ 09:45:18 #23
    3892 qless
    ....vraag maar....
    pi_58375266
    TVP Klinkt leuk, ik woon in regio Gent/Antwerpen
    5D2+14L+17-40L+24+24-105L+50+70-300+135L+Peleng8+430EX+ST-E2
      dinsdag 29 april 2008 @ 09:46:17 #24
    22914 Shark.Bait
    Deze zin geen werkwoord.
    pi_58375282
    incidenteel wil ik wel foto's maken voor Fok! Voor de rest zit ik in dezelfde situatie als elcastel en sluit ik me aan bij zijn vragen.

Ik zit in de omgeving Rotterdam/Den Haag/Leiden--nou ja, eigenlijk midden in het groene hart, maar het dichts bij die steden. Voor mijn fotografisch gepruts, zie mijn website.
    Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
    pi_58375843
    quote:
    Op dinsdag 29 april 2008 08:02 schreef iteejer het volgende:
    Geweldig
    Een eigen installatie draaien kost wel veel (Recentelijk nog onderzocht, voor bedrijven is het best prijzig). Ik zit zelf ook in Den Haag, op een steenworp van het binnenhof. Maargoed, er staat ook een topic van Fiets over dit onderwerp in @ waar ook wat van mij bij staat .
    dag
    pi_58375982
    Ik heb ook interesse. Kom uit brabant en zit met hetzelfde als elcastel en Shark.Bait. Wel werken door de week, maar rijd gratis en mijn interesses gaan vooral uit naar sport fotografie. Zou eventueel regio Brabant en Limburg en een stukje belgie op het gebied van nieuws/reportages voor mijn rekening kunnen nemen.
    I spent a lot of my money on booze, birds and fast cars, the rest I just squandered.
      dinsdag 29 april 2008 @ 10:37:16 #27
    15869 gr8w8
    Better by design.
    pi_58376065
    Is er ook een FOK! Flickr groep ouwens, die heeft ook maos, kan je meteen de foto's 'geotaggen'.

tvp.
    Welkom bij de V&D der webfora.
      dinsdag 29 april 2008 @ 12:34:58 #28
    20716 tonja
    twitch.tv/tonjatekenshow
    pi_58378217
    quote:
    Op dinsdag 29 april 2008 08:07 schreef sanger het volgende:

[..]

Een koninginnedag sfeer reportage
    Zat al in de planning. Tenzij het de hele dag pijpestelen regent.
    ►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
    pi_58379493
    quote:
    Op dinsdag 29 april 2008 10:25 schreef petre86 het volgende:
    Een eigen installatie draaien kost wel veel (Recentelijk nog onderzocht, voor bedrijven is het best prijzig). Ik zit zelf ook in Den Haag, op een steenworp van het binnenhof. Maargoed, er staat ook een topic van Fiets over dit onderwerp in @ waar ook wat van mij bij staat .
    Begint met 10K als je het achter een wachtwoord zet. Doe je dat niet en hou je het publiek toegankelijk, is het gratis. Ool al ben je een bedrijf been there, done that en zo.

Betekent dus dat we met gecodeerde gegevens moeten werken. De kaart zelf staat gewoon open en bloot voor een ieder toegankelijk, als je vanuit een topic vraagt om info cq de dichtsbijzinde footgrafen bij een gegeven locatie, kunnen die in kaartr gebracht worden.

Dat we onze eigen bussiness logic die een database aanstuurt die de kaartweergave beinvloedt achter een pwd zetten is iets waar men ons never voor zal kunnen belasten. Want hun zooi en de toegang tot die kaart zelf staan gewoon unshielded online.
      dinsdag 29 april 2008 @ 13:54:21 #30
    15869 gr8w8
    Better by design.
    pi_58379825
    Binnen wat voor tijdsbestek is dat te realiseren?
      FOK!fotograaf dinsdag 29 april 2008 @ 14:02:45 #31
    842 Zorro
    Z
    pi_58379994
    Lijkt me leuk!

Interesse: vooral concerten en sport, ook nieuws. In (met name) Zuidoost Nederland (Eindhoven-Nijmegen-Maastricht), maar indien interessant genoeg ook verder weg geen probleem.

Ibv auto, reizen dus ook geen probleem.
    Un dann rettet kein Kavallerie,
    keine Zorro kümmert sich dodrömm.
    Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
      dinsdag 29 april 2008 @ 14:32:55 #32
    56864 Marty26
    #Dislectisch Baggeren _O_
    pi_58380557
    En hoe zit het met pers kaarten? Want bij veel Nieuws gevallen.... Heb je die echt nodig.
    Paxlie says: nu ben ik zo vervuld van geluk omdat jij via de digitale snelweg weer bij me bent O+
      dinsdag 29 april 2008 @ 15:10:36 #33
    85237 fr.oosje
    het is zoals het is
    pi_58381278
    Voorzichtige intresse hier, heb wel gewoon een baan, maar ook een auto. Reizen is voor mij geen probleem. Wil wel alleen maar serie werk doen.
    Concerten niet want die loop ik beroepsmatig al teveel af.
      dinsdag 29 april 2008 @ 16:56:34 #34
    22416 elcastel
    Maggot Brain
    pi_58383423
    quote:
    Op dinsdag 29 april 2008 09:26 schreef sanger het volgende:
    Er zal niets ge-eist worden. Echter als je aangeeft dat je een reportage doet zal er wel worden verwacht dat deze er komt. Het is niet dat we je opdracht geven dat te doen, maar vragen of je tijd en gelegenheid hebt
    Dat klinkt prima. Nou ja, zoals ik aangaf, ik ben beperkt qua tijd, dat is eigenlijk het hele verhaal. Misschien hebben jullie zelf wel al ideëen hoe het precies ingevuld zou moeten worden, pas dan kan ik een beter antwoord geven.

Maar van mijn kant, klinkt het het beste als ik een mail/SMS krijg, of ik daar en daar kan zijn dan en dan (op korte termijn vragen kan ook, ik ben naast druk ook flexibel). En van foto's maken naar online zetten zit bij mij vrij weinig tijd, tenzij ik opeens 10-tallen foto's online moet/wil trappen.

Kortom, misschien is het handig als jullie een opzetje hebben, zodat ik beter kan beoordelen wat er nu precies de bedoeling is. Maar ik ben vooralsnog enthousiast.

-edit- En als ik ja zeg, dan doe ik het ook. Echter ik neem aan dat ik de vrijheid behoud om nee te zeggen, ook als er weinig anderen in mijn buurt zijn die willen/kunnen
    The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
      FOK!fotograaf dinsdag 29 april 2008 @ 18:49:06 #35
    73911 ultra_ivo
    pi_58385502
    Ik hoor ook tot het groepje met dezelfde problemen als Shark.Bait, Elcastel en anderen. Krap in de tijd maar wel veel op pad. Dus als het in te passen is in m'n planningen wil ik best wel iets doen, standplaats is Maastricht.
      dinsdag 29 april 2008 @ 18:58:37 #36
    141994 Dickies
    Since 1922
    pi_58385684
    Lijkt me ook best leuk dus tvp. Woon in Rotterdam.
    Carry on my wayward son
    There'll be peace when you are done
    Lay your weary head to rest
    Don't you cry no more.
      dinsdag 29 april 2008 @ 20:38:44 #37
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_58387657
    * RonaldV herhaalt het verhaal van El, S.B en anderen.

Regio NW Veluwe, vervoer gratis. Vraag maar als het nodig is. "Nee" heb je, "ja" kun je krijgen.
    - "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
    - Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
    - Privacy Matters
      FOK!fotograaf dinsdag 29 april 2008 @ 21:42:19 #38
    18921 freud
    Who's John Galt?
    pi_58388987
    Check. Ik meld me ook even hier. Ervaring genoeg. Roep maar!!
    Ik nuf je seuk!
    Ik hier?
    If it's free, you're the product!
    pi_58391418
    Klinkt leuk

Mocht er iets in Rotterdam eo. zijn, geef gerust een gil
      dinsdag 29 april 2008 @ 23:40:50 #40
    181764 -Robbedoes-
    Nee dit is geen banaan
    pi_58391584
    Meld me ook even.
    Met de zelfde problemen als alle andere werkende mensen.
    Maar idd nee heb je ja kun je krijgen
    geen concerten daar werken mijn oren niet aan mee.

Omgeving Alkmaar ibv auto en fiets.

Dat van die perskaarten is wel iets om aan te werken.
    pi_58391649
    Wat betaalt het ?
      dinsdag 29 april 2008 @ 23:46:55 #42
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_58391705
    quote:
    Op dinsdag 29 april 2008 23:44 schreef Repeat het volgende:
    Wat betaalt het ?
    Eeuwige roem!
    - "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
    - Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
    - Privacy Matters
    pi_58391748
    Fok is natuurlijk niet non-profit, dus waarvoor zou iemand daarvoor voor gratis foto's gaan maken?
      dinsdag 29 april 2008 @ 23:51:51 #44
    181764 -Robbedoes-
    Nee dit is geen banaan
    pi_58391801
    quote:
    Op dinsdag 29 april 2008 23:48 schreef Repeat het volgende:
    Fok is natuurlijk niet non-profit, dus waarvoor zou iemand daarvoor voor gratis foto's gaan maken?
    Om Danny natuurlijk weer vrolijk te krijgen
    Na al die dis dis .....sssst niet meer over beginnen
    pi_58393803
    * zwolsche correspondent met netwerk meldt zich aan
    pi_58393805
    ps.... die correspondent heeft netwerk
      woensdag 30 april 2008 @ 09:03:21 #47
    43790 IJzercookie
    De specialiteit uit Vld
    pi_58394727
    Je mag mij ook altijd bellen. Ik woon in Vlaardingen en werk in Rotterdam. En hoe ver ik kan reizen.. tja dat ligt er natuurlijk aan hoe leuk het is en of er ook een overnachting geregeld is

Ik kan ook wel snel handelen, maar heb natuurlijk ook mijn eigen agenda.
    Ook heb ik een studiootje, dus als er portretten oid nodig zijn kunnen de mensen ook bij mij terecht.

Ow en liever geen concerten.
    That's the way the cookie crumbles
      FOK!fotograaf woensdag 30 april 2008 @ 09:49:02 #48
    73911 ultra_ivo
    pi_58394983
    We kunnen er natuurlijk ook 2-richtingsverkeer van maken, zeker voor diegenen die al vaak evenementen fotograferen. Ergens een besloten hoekje op fok waar de aktieve fotografen aangeven waar ze toch al naartoe gaan om te fotograferen. Dan kan de crew gelijk kijken of dat wat is om mee te nemen en evt. wat mee te helpen op het gebied van accreditaties enzo.
    pi_58395454
    Ik heb ook wel interesse. Woon in dordt, omgeving rotterdam, Breda lukt mij ook nog wel. Ervaring zeker aanwezig!
    pi_58395587
    quote:
    Op woensdag 30 april 2008 10:49 schreef An24 het volgende:
    Ik heb ook wel interesse. Woon in dordt, omgeving rotterdam, Breda lukt mij ook nog wel. Ervaring zeker aanwezig!
    Niet mijn Breda jatten, okay?

Ja, ik kan dus eventueel wel wat doen in Breda, als't nodig is. Ervaring is ook aanwezig .
      Hoofdredactie Fotografie woensdag 30 april 2008 @ 11:18:44 #51
    95752 crew  Chell
    Kluns
    pi_58395836
    Laat ik me ook maar 'ns melden dan Ervaring genoeg, tijd soms beperkt, maar wel al met accreditatie voor veel concerten in Den Haag e.o. (Parkpop bv.)
    pi_58399282
    Omgeving Eindhoven *meldt
      woensdag 30 april 2008 @ 19:48:53 #53
    178895 Timsel
    What's the Story?
    pi_58402454
    Ik ben Tim. Mijn Canon EOS 30D en ik hebben al de nodige ervaring opgedaan.
    Ik ben bereid foto's te maken voor FOK!, Regio Zwolle.
    pi_58402517
    Kan ik me nog opgeven?

Heb zelf nu een Nikon D50 spiegelreflex camera met een Sigma 18-50mm kitlens, een 70-300 telelens en een 10-20 groothoeklens. En ik ben elk weekend en dergelijke te bereiken. Ga namelijk nooit echt uit dus heb wel wat tijd over om iets te kunnen doe voor Fok!

Ik woon in Hellevoetsluis (zuid-holland) maar sta bereid om foto's te maken in rotterdam, eindhoven, amsterdam en omstreken.

[ Bericht 14% gewijzigd door WRNL op 30-04-2008 19:59:49 ]
    pi_58411847
    Heb op zich wel interesse, maar ik woon in het oosten des lands (verhuis binnenkort richting Arnhem of omstreken) en werk overdag. Ik kan dus alleen 's avonds, in de weekenden en in de vakanties.

Ik ben in het bezit van een Nikon D70 en D300, batterygrip (voor 8fps), Nikon 70-200 2.8 VR lens, Nikon 17 - 35 2.8 groothoeklens, SB-800 flitser, een Tamronnetje voor het middengebiedwerk, Nikon 70 - 300 enz.

Voor dingen op rock, metal, gothic of fantasy gebied ben ik wel bereid wat verder te reizen. (Rock/metal/gothic/folk concerten, Elf fantasy fair, Midwinter fair, Castlefest enz.)

Als er dingen dichterbij zijn buiten dat genre, wil ik er uiteraard ook wel naar toe gaan. (Sportevenementen, nieuws-items of wat dan ook.)
    pi_58411915
    quote:
    Op woensdag 30 april 2008 19:51 schreef WRNL het volgende:
    Kan ik me nog opgeven?

Nikon D50 spiegelreflex camera met een Sigma 18-50mm kitlens,
    De D50 is nooit geleverd met een Sigma kitlens hoor .
    pi_58414245
    Haarlem meld zich. Ben al redelijk veel in de buurt hier te vinden met mijn fototoestel (gisteren zelfs voorpagina telegraaf )
    pi_58415688
    Mij lijkt het ook erg leuk ik woon werk in de omgeving Rotterdam, Vlaardingen en Europoort verder wil ik wel reizen als het nodig is.
    Ervaring heb ik genoeg en heb zo ie zo vaak mijn camera bij me voor het geval ik onderweg wat tegen kom.
      donderdag 1 mei 2008 @ 14:22:58 #59
    102582 Asics
    Asics HIGH !!!
    pi_58415876
    EOS 400D met diverse lenzen
    omgeving Breda
    ervaring; check mn fobo!
    * Asics meldt zich

[ Bericht 51% gewijzigd door Asics op 01-05-2008 15:18:28 ]
    Asics neemt de tijd.
    Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
    pi_58415939
    quote:
    Op donderdag 1 mei 2008 10:36 schreef veldmuis het volgende:

[..]

De D50 is nooit geleverd met een Sigma kitlens hoor .
    Ik heb hem samen met de D50 gekocht hoor . (D50 + kitlens)
    pi_58416823
    quote:
    Op donderdag 1 mei 2008 14:26 schreef WRNL het volgende:

[..]

Ik heb hem samen met de D50 gekocht hoor . (D50 + kitlens)
    Ik denk dat je het principe van een kitlens niet begrijpt, maar wens je niettemin veel plezier met je Sigma 18-50!

Groetjes,

veldmuis
    pi_58418809
    Heb hier zeker interesse in, woon in zoetermeer, dus kan veel in de regio zuid-holland pakken.
    Heb nu wel redelijk wat ervaring en schiet met een d40x + kitlenzen en sb-600. Binnenkort waarschijnlijk een Sigma 70-200 f/2.8
    Kwa interessegebied lijkt alles me erg leuk.
    Opzich kan ik overal wel snel zijn en heb ik aardig wat vrije tijd.
    Ik hoop meer te horen!
    pi_58422122
    quote:
    Op donderdag 1 mei 2008 15:07 schreef veldmuis het volgende:
    Ik denk dat je het principe van een kitlens niet begrijpt, maar wens je niettemin veel plezier met je Sigma 18-50!
    Er zijn winkeliers die eigen kits samenstellen, dat zal hij wel bedoelen.
      donderdag 1 mei 2008 @ 20:07:42 #64
    15869 gr8w8
    Better by design.
    pi_58422200
    Zo'n kitlens, is dat met een rood lempke en vraagt ie veelvuldig naar ene maikel?
    pi_58423968
    quote:
    Op donderdag 1 mei 2008 15:07 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Groetjes,

veldmuis
    Winkels maken hun eigen samenstelling hoor. Dus de winkel waar ik hem vandaan had had deze aanbieding.
    pi_58426965
    quote:
    Op donderdag 1 mei 2008 21:42 schreef WRNL het volgende:

[..]

Winkels maken hun eigen samenstelling hoor. Dus de winkel waar ik hem vandaan had had deze aanbieding.
    Dat maakt het nog geen kitlens. Je hebt een door de winkelier samengestelde aanbieding gekocht. Maar ja, maakt niet uit als je er maar plezier van hebt.
    I spent a lot of my money on booze, birds and fast cars, the rest I just squandered.
    pi_58427054
    quote:
    Op donderdag 1 mei 2008 23:54 schreef Artbij het volgende:

[..]

Dat maakt het nog geen kitlens. Je hebt een door de winkelier samengestelde aanbieding gekocht. Maar ja, maakt niet uit als je er maar plezier van hebt.
    klopt
      vrijdag 2 mei 2008 @ 00:12:28 #68
    27467 webspider
    Fear is the mind-killer.
    pi_58427369
    tvp voor als mijn nieuwe camera er is! .
    Sell not virtue to purchase wealth, nor Liberty to purchase power.
    pi_58434882
    De camera maakt nog geen goede fotograaf he ~ Zonder semi-professionele toestellen kan iemand nog best prachtige plaatjes schieten
    dag
      vrijdag 2 mei 2008 @ 13:43:53 #70
    85235 Tha_Erik
    Erik Jezus Klaas.
    pi_58435180
    quote:
    Op vrijdag 2 mei 2008 13:25 schreef petre86 het volgende:
    De camera maakt nog geen goede fotograaf he ~ Zonder semi-professionele toestellen kan iemand nog best prachtige plaatjes schieten
    Klopt.

Oh, en discussies over kitlenzen kunnen best ergens anders dan hier.
    Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
    Hoogachtend,
    Erik.
      zondag 4 mei 2008 @ 16:45:15 #71
    181764 -Robbedoes-
    Nee dit is geen banaan
    pi_58474077
    En wanneer horen wanneer dit opzetje idd ook gebruikt gaat worden?
      FOK!fotograaf zondag 4 mei 2008 @ 20:48:11 #72
    48846 Xilantof
    I keep you in the holes
    pi_58478608
    quote:
    Op zondag 4 mei 2008 16:45 schreef -Robbedoes- het volgende:
    En wanneer horen wanneer dit opzetje idd ook gebruikt gaat worden?
    Dit opzetje gáát gebruikt worden... Waaruit blijkt dat dit niet het geval zal zijn?

Over de exacte voortgang komt komende week (eerste helft) bericht.
    Xilantof Flickrt
    foto-nerd
    pi_58504059
    Ik zou graag FOK! fotograaf worden!

Gezien ik nog studeer ben ik in het bezit van een OV-jaarkaart, en kan dus (vanuit mijn woonplaats Rotterdam) redelijk wat afstanden afleggen per openbaar vervoer. Voor interessante dingen reis ik met plezier het hele land door.

Mijn voornaamste interesse gaat uit naar concerten en/of evenementen. Voorbeelden van mijn foto's zijn dan ook voornamelijk te vinden in het concertfotografie-topic.

Vandaag nog heerlijk geschoten in Wageningen tijdens het bevrijdingsfestival en het defilé.

woensdag 7 mei 2008 @ 19:30:33 #74
    111829 MissBliss
    Godin van SHO
    pi_58538960
    Hoi, ik meld me ook. Ik heb een D80 en ben 'inzetbaar' in regio Amsterdam
    Ziggy played guitar
    Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
    De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
    pi_58539146
    quote:
    Op zondag 4 mei 2008 20:48 schreef Xilantof het volgende:

[..]

Dit opzetje gáát gebruikt worden... Waaruit blijkt dat dit niet het geval zal zijn?

Over de exacte voortgang komt komende week (eerste helft) bericht.
    Bij mij is zaagmans al voorbij gefietst .
      FOK!fotograaf woensdag 7 mei 2008 @ 19:44:10 #76
    48846 Xilantof
    I keep you in the holes
    pi_58539219
    quote:
    Op woensdag 7 mei 2008 19:40 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Bij mij is zaagmans al voorbij gefietst .
    Dan heb je het over de werkweek

Maar vanavond komt er e.e.a. te staan hier
    Xilantof Flickrt
    foto-nerd
      woensdag 7 mei 2008 @ 19:50:56 #77
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_58539361
    Nou ben benieuwd
      FOK!fotograaf woensdag 7 mei 2008 @ 22:19:24 #78
    48846 Xilantof
    I keep you in the holes
    pi_58542645
    Oke!
    Even in het kort hoe e.e.a. vanaf nu hier zal verlopen.

Iedereen die zich hier opgegeven heeft komt in een lijst te staan die voor de crew van FOK! toegankelijk is door middel van een topic "achter de schermen". De crew kan aangeven of men foto's van iets nodig heeft en kan bepalen in overleg met mij wie hiervoor het beste in aanspraak komt. Dit gaat op basis van locatie en bij sommige opdrachten ook op basis van hoe goed je bent.

E.e.a. is geheel vrijblijvend. Als je aangeeft niet meer gevraagd te willen worden zul je verwijderd worden van de lijst.

Ook op het forum zal een topic blijven waarin men zich alsnog kan opgeven en kan meedenken over dingen die men leuk lijkt om te gaan fotograferen en die een meerwaarde bieden voor een subforum of subsite. Op die manier kan de crew lijntjes uitgooien naar betreffende subfora of subsites om te kijken of er iets op te zetten valt.
    Meedenken en inzet wordt dus absoluut gewaardeerd en dit zal op den duur ook blijken door wellicht een vaste plek in de crew van FOK!. De exacte plannen hierover worden momenteel nog gevormd door de verschillende betrokkenen.

De intentie is om dit groot te laten worden op een manier van bereik, snelheid en originaliteit van de te leveren stukken. Dit geldt dan niet alleen puur voor de foto's, maar voor het complete pakket waar de foto's bij horen, de reportage, het verslag, nieuwsbericht etc.
    Xilantof Flickrt
    foto-nerd
      FOK!fotograaf woensdag 7 mei 2008 @ 23:00:55 #80
    89055 CompuMess
    Bzzz ?!?
    pi_58543560
    CM wil ook wel een poging wagen...
    Zit nagenoeg dagelijks op de lijn Alkmaar-Hoorn, vervoer is no problemo.
    Ja, ik heb ook een zooi spullen om ploaties mee te maken...
    Fotooz
    - Fotowerk Indian Summer Festivals -
      woensdag 7 mei 2008 @ 23:03:54 #81
    122997 zquing
    Drama Junk
    pi_58543626
    Als 't zou kunnen wil ik ook meedoen. Ben woonachtig in amsterdam en schiet met een k100ds. Maar overweeg analoog te gaan schieten
    "Those unforgettable days, for them I live"
    pi_58543718
    quote:
    Op woensdag 7 mei 2008 22:19 schreef Xilantof het volgende:
    De intentie is om dit groot te laten worden op een manier van bereik, snelheid en originaliteit van de te leveren stukken. Dit geldt dan niet alleen puur voor de foto's, maar voor het complete pakket waar de foto's bij horen, de reportage, het verslag, nieuwsbericht etc.
    Is het dan zo dat je naast je foto's ook een verslag moet inleveren of gaan andere mensen dat doen?
    pi_58543888
    quote:
    Op woensdag 7 mei 2008 23:08 schreef Werewolf het volgende:

[..]

Is het dan zo dat je naast je foto's ook een verslag moet inleveren of gaan andere mensen dat doen?
    Dat vind ik een hele goeie. Het komt regelmatig voor dat ik dat moet doen, en dan heb ik het alleen over wat punten die in een artikel erbij vermeld moeten worden, en dat werkt niet lekker.
    Zo zat ik pas bij een persconferentie waar ik totaal niet op zat te wachten, om na een half uur met een lullig lijstje met een paar steekwoorden naar buiten te komen.

Wel belangrijk om even over na te denken dus.
      FOK!fotograaf donderdag 8 mei 2008 @ 05:57:38 #84
    48846 Xilantof
    I keep you in the holes
    pi_58547008
    Dat is voor veel dingen niet de insteek.

Zodra je bijvoorbeeld zelf een reportage wilt schieten die nieuwswaarde heeft, wordt er uiteraard wel verwacht mee te denken over vorm, inhoud, etc. Dingen die ook al belangrijk zijn voor de foto's.
    Voor het echte schrijven zelf of een begeleidend artikel kan altijd hulp gevonden worden.
    Xilantof Flickrt
    foto-nerd
      donderdag 8 mei 2008 @ 06:07:42 #85
    150152 Queen_Bee
    See ya in another life, brotha
    pi_58547016
    Wat weinig oost en noord zeg, wij hebben ook nieuws hoor
    I'm super sonic man
    Do you wanna buy a rocket
    pi_58547101
    JAAA!! Zo was hier laatst zelfs een bushokje gesloopt!

Nee je hebt helemaal gelijk; denk maar aan massale knokpartijen in Deventer en die moordzaak hier met die klusjesman als verdachte enzo.
    pi_58547450
    quote:
    Op donderdag 8 mei 2008 05:57 schreef Xilantof het volgende:
    Voor het echte schrijven zelf of een begeleidend artikel kan altijd hulp gevonden worden.
    Nog even voor de duidelijkheid hoor; is het dan de bedoeling dat de fotograaf zelf iemand regelt voor een verslag of gaat dat vanuit Fok?
      PR/Manusje van alles donderdag 8 mei 2008 @ 13:31:00 #88
    148800 crew  Surveillance-Fiets
    Toezicht is gezond!
    pi_58553435
    quote:
    Op donderdag 8 mei 2008 08:05 schreef Werewolf het volgende:

[..]

Nog even voor de duidelijkheid hoor; is het dan de bedoeling dat de fotograaf zelf iemand regelt voor een verslag of gaat dat vanuit Fok?
    Dat gaat vanuit FOK! Er zal altijd begeleiding zijn bij het maken van een artikel. Het hangt natuurlijk helemaal van het onderwerp van de reportage / foto's af. We hebben in principe een hele team van redacteuren die overal bij kunnen helpen. Als je foto's voor bij een bericht op de Frontpage aanlevert krijg je automatisch te maken met een redacteur van de Frontpage die je foto's zal plaatsen bij een bericht dat door de redacteur gemaakt wordt. Tenzij de fotograaf het bericht zelf wil en kan maken natuurlijk.

Als er een artikel voor op het forum gemaakt wordt krijg je te maken met de mods van het betreffende subforum. Zij kunnen altijd helpen waar mogelijk en als dat niet voldoende is kan er iemand van de andere redacties inspringen. Dat kan van de Frontpage, sport.fok.nl of games.fok.nl zijn. We doen alles in overleg, samen komen we er sowieso wel uit.
    Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
    Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
    pi_58554353
    quote:
    Op donderdag 8 mei 2008 13:31 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

-knip-
    Duidelijk
      FOK!fotograaf donderdag 8 mei 2008 @ 16:55:11 #90
    73911 ultra_ivo
    pi_58557322
    Ik ben gewend voor diverse zowel de tekst als de foto's te leveren.
    pi_58557629
    Krijgen we dan ook een tag 'FOK! fotograaf'?
      FOK!fotograaf donderdag 8 mei 2008 @ 17:16:56 #92
    48846 Xilantof
    I keep you in the holes
    pi_58557677
    quote:
    Op donderdag 8 mei 2008 17:14 schreef Siegfried het volgende:
    Krijgen we dan ook een tag 'FOK! fotograaf'?
    quote:
    ...
    Meedenken en inzet wordt dus absoluut gewaardeerd en dit zal op den duur ook blijken door wellicht een vaste plek in de crew van FOK!. De exacte plannen hierover worden momenteel nog gevormd door de verschillende betrokkenen.
    ...
    Een tag zou daar ook bij horen inderdaad
    Xilantof Flickrt
    foto-nerd
      donderdag 8 mei 2008 @ 22:06:06 #93
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_58562769
    tvp
    04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
      donderdag 8 mei 2008 @ 22:07:37 #94
    67379 Mirjam
    ermahgerd
    pi_58562809
    quote:
    Op donderdag 8 mei 2008 22:06 schreef Re het volgende:
    tvp
    wat zij zegt

'Met een banaan door het water, later'
    Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
      FOK!fotograaf vrijdag 9 mei 2008 @ 08:05:30 #95
    18921 freud
    Who's John Galt?
    pi_58568668
    quote:
    Op donderdag 8 mei 2008 22:07 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

wat zij zegt

Whehehehe. Operatie glimlach geslaagd
    Ik nuf je seuk!
    Ik hier?
    pi_58572989
    Ben erg benieuwd en heb er zin in.
    Is er al enig idee wanneer het "Fok!fotografen-forum" online is?
      vrijdag 9 mei 2008 @ 12:14:40 #97
    108864 rudedeltadude
    Rue de la Tude
    pi_58573071
    ik ben ook nieuwsgierig aan het worden...
      PR/Manusje van alles vrijdag 9 mei 2008 @ 15:59:23 #98
    Toezicht is gezond!
    pi_58577478
    Is er toevallig iemand die in Drenthe / Groningen woont en niets te doen heeft? Grote fik, 2 / 3 brandweermannen vermist. Brandweermannen vermist bij grote brand de Punt
    Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
      vrijdag 9 mei 2008 @ 16:10:54 #99
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_58577731
    Hoe zit het eigenlijk met het leveren van de foto's? Raw of jpg? Bewerkt of is het aan de crew hoe er gecropt wordt? Etc. en enzovoort...
      PR/Manusje van alles zaterdag 10 mei 2008 @ 00:47:38 #100
    Toezicht is gezond!
    pi_58587592
    quote:
    Op vrijdag 9 mei 2008 16:10 schreef Erasmo het volgende:
    Hoe zit het eigenlijk met het leveren van de foto's? Raw of jpg? Bewerkt of is het aan de crew hoe er gecropt wordt? Etc. en enzovoort...
    Als fotograaf weet je natuurlijk zelf hoe de foto's het beste tot hun recht komen. Als de fotograaf zelf het artikel schrijft heeft de fotograaf het laatste woord over de foto's. In andere gevallen zal er na overleg besloten worden of een foto bewerkt moet worden. Voor de FP gebruiken we foto's die niet breder zijn dan 450 pixels. Voor het forum ligt dat op 620 pixels dacht ik. In principe verzorgt de fotograaf alle bewerkingen van de foto's. Een foto moet in JPG of PNG aangelevert worden. Zodat deze geupload kan worden op de FOK!foto-server
      zaterdag 10 mei 2008 @ 00:58:38 #101
    150152 Queen_Bee
    pi_58587778
    Zo gauw als ik een echte camera krijg cover ik Drenthe
    I'm super sonic man
    pi_58588173
    Wat heb je nu dan? Een fake, of alleen je mobiel?
    Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
      zaterdag 10 mei 2008 @ 01:24:13 #103
    150152 Queen_Bee
    pi_58588195
    Een sippe Canon Coolpix . Mn SE maakt betere fotos ja
    I'm super sonic man
    pi_58590175
    quote:
    Op zaterdag 10 mei 2008 01:24 schreef Queen_Bee het volgende:
    Een sippe Canon Coolpix . Mn SE maakt betere fotos ja
    Coolpix is van Nikon.
      zaterdag 10 mei 2008 @ 09:26:13 #105
    150152 Queen_Bee
    pi_58590268
    quote:
    Op zaterdag 10 mei 2008 09:09 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Coolpix is van Nikon.
    Oh jee, ik pakte de camera er zelfs bij. Ik typte Canon omdat ik die wil denk ik

I apologize .
    I'm super sonic man
    pi_58590281
    Die Coolpix P80 is vet! Een collega van me heeft 'm. Compact, extreme zoom en hij heeft die technologie waar ik al JAREN op zit te wachten waarmee je 30 (!!!) foto's per seconde mee kunt maken.
    ISO 6400, vibratie reductie enz.

Ik heb nog geen resultaten gezien, maar de CCD-chip is het zelfde als die van de SLR's, heb ik begrepen.

Maar laten we hier maar geen techtalk topic van maken.
      zaterdag 10 mei 2008 @ 10:38:57 #107
    85235 Tha_Erik
    Erik Jezus Klaas.
    pi_58590785
    quote:
    Op zaterdag 10 mei 2008 00:47 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Voor het forum ligt dat op 620 610 pixels dacht ik.
    Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
    Hoogachtend,
    Erik.
      maandag 12 mei 2008 @ 18:01:25 #108
    19376 LadyS
    Help Liam --> SMA2
    pi_58629870
    Ik wil me ook opgeven als fotograaf. Ik ben wel beperkt in tijd en vervoersmogelijkheden. En zeker ook beperkt in ervaring
    In het weekend heb ik meer mogelijkheden om op pad te gaan. Doordeweeks ook, maar heb 2 kinderen die dan mee zouden moeten kunnen. Ik heb een Canon EOS 350D en woon in Zandvoort (eergisteren foto's gemaakt van ME e.d. op de boulevard )

Mijn voorkeur om te fotograferen: dat vind ik erg moeilijk, ook omdat ik nog niet veel ervaring heb. Portretten vind ik erg leuk om te doen, en heb ik dus wel wat ervaring mee, maar dat staat niet echt bij de keuzemogelijkheden

Kortom: ik weet niet of jullie wat aan me hebben
    Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
    https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
      dinsdag 13 mei 2008 @ 10:20:32 #109
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_58640162
    Flinke fik op de TU Delft nu, Freud sla je slag
      dinsdag 13 mei 2008 @ 12:40:13 #110
    181764 -Robbedoes-
    Nee dit is geen banaan
    pi_58642545
    quote:
    Op dinsdag 13 mei 2008 10:20 schreef Erasmo het volgende:
    Flinke fik op de TU Delft nu, Freud sla je slag
    Lijkt me meer een klus voor P de Hoog.
    pi_58642712
    quote:
    Op dinsdag 13 mei 2008 12:40 schreef -Robbedoes- het volgende:

[..]

Denk dat Freudmans er dichterbij zit op dit moment Ik zit in Rotterdam zonder cam
    "We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
      FOK!fotograaf dinsdag 13 mei 2008 @ 12:57:56 #112
    18921 freud
    Who's John Galt?
    pi_58642844
    Freudmans moet helaas werken en kan er pas om 16:30 zijn
    Ik nuf je seuk!
    Ik hier?
      FOK!fotograaf dinsdag 13 mei 2008 @ 13:13:56 #113
    200114 Mascleta
    Non me ne frega un cazzo!
    pi_58643117
    Ik heb serieuse interesse om Fok!fotograaf te worden. ik heb ervaring met werken in de fotojournalistiek, heb geleverd aan o.a. PZC, Faam, Telegraaf en ANP. doe veel op freelancebasis voor meerdere nieuwsmediums en vind het leuk om het nieuws op te zoeken en in beeld te brengen.

Mijn interesse gaat voornamelijk uit naar nieuwsfotografie ( ook demonstratie's, bruiloften bekende nederlanders e.d. zie ik als een nieuwsfeit )
    Concert fotografie e.d. heeft bij mij een wat lagere interesse, al ben ik voor alles met fotografie te porren.

tevens ben in het bezit van een digitale spiegelreflex met alles er op en er aan wat nodig is om het nieuws goed in beeld te brengen.

Ik ben woonachtig in Goes ( zeeland ) en ben door heel Nederland inzetbaar met het OV en Evt. bij lange afstanden ook met Auto.
    Canon EOS 5D MkII | Canon 24-70 F/2.8 | | Canon 70-200 F/2.8 | Canon 580EX
    -----
    1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
    -----
    pi_58644182
    Is het niet makkelijk om alle geinteresseerden een soort van sjabloon te laten invullen?
    Zoiets:

Naam:
    Ineresse:

En nog een vraagje, hoe zit het met de rechten van de foto`s? Worden ze eigendom van Fok! of geeft de fotograaf toestemming voor eenmalige plaatsing?
      FOK!fotograaf dinsdag 13 mei 2008 @ 17:05:21 #115
    48846 Xilantof
    I keep you in the holes
    pi_58647634
    quote:
    Op dinsdag 13 mei 2008 14:11 schreef Artbij het volgende:
    Is het niet makkelijk om alle geinteresseerden een soort van sjabloon te laten invullen?
    Zoiets:

Naam:
    Ineresse:

En nog een vraagje, hoe zit het met de rechten van de foto`s? Worden ze eigendom van Fok! of geeft de fotograaf toestemming voor eenmalige plaatsing?
    Met de OP van dit topic vroeg ik om die gegevens Dus die filter ik wel uit de posts. De mensen die dat niet goed hebben beantwoord kunnen een PM verwachten.

Wat betreft de rechten kan ik in elk geval zeggen dat 't niet gaat om eenmalige plaatsing. We willen ze vaker kunnen gebruiken als dat zo voorkomt.
    De exacte omschrijving zal volgen. Maar het zal iets worden in de trend van dat FOK! de foto's mag gebruiken voor FOK! doeleinden. Tenzij gigantisch commercieel (een krant vraagt om de foto bijv.), dan zal de fotograaf erbij betrokken worden.

Maar nogmaals: aan deze post kunnen geen rechten (of plichten) worden ontleend.
    Xilantof Flickrt
    foto-nerd
      dinsdag 13 mei 2008 @ 20:06:09 #116
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_58651570
    quote:
    Op dinsdag 13 mei 2008 12:40 schreef -Robbedoes- het volgende:

[..]

Ah wist alleen dat Freud in de buurt woonde, waar woont P dan?
    pi_58652492
    quote:
    Op dinsdag 13 mei 2008 20:06 schreef Erasmo het volgende:

[..]

In de buurt
      dinsdag 13 mei 2008 @ 20:56:11 #118
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_58652553
    quote:
    Op dinsdag 13 mei 2008 20:52 schreef An24 het volgende:

[..]

In de buurt
    De Randstad is gewoon één grote buurt
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 13 mei 2008 @ 20:57:45 #119
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_58652598
    quote:

[..]

quote:
    Op dinsdag 29 april 2008 01:51 schreef PdeHoog het volgende:
    Hier ook interesse Woonachtig in Delft, in bezit van auto en interesse in alle drie de categorieen en best bereid om te reizen in de driehoek Amsterdam - Utrecht - Rotterdam. Daarbuiten ook wel, maar dan moet het wel iets bijzonders zijn.
    Today is life -

Dale Carnegie
      FOK!fotograaf dinsdag 13 mei 2008 @ 22:30:13 #120
    18921 freud
    Who's John Galt?
    pi_58654351
    En zoiets kan er dan gebeuren nav dit topic:

[Fotoreportage] Brand TU Delft
    Ik nuf je seuk!
    Ik hier?
    pi_58654422
    Goeie foto's Freud
    pi_58654914
    quote:
    Op dinsdag 13 mei 2008 22:30 schreef freud het volgende:

* An24 trots is

Los gezien van het verschikkelijke er aan: Goed gedaan Freud
      PR/Manusje van alles dinsdag 13 mei 2008 @ 23:20:59 #123
    Toezicht is gezond!
    pi_58655408
    quote:

Hele mooie foto's Vinden de users op de Frontpage ook.
      woensdag 14 mei 2008 @ 09:20:00 #124
    65960 sanger
    pi_58659369
    Freud
    pi_58660238
    quote:

[..]

Nog iets dichter in de buurt
      woensdag 14 mei 2008 @ 10:11:21 #126
    15869 gr8w8
    Better by design.
    pi_58660287
    Mooie foto's!
      Jubileum moderator woensdag 14 mei 2008 @ 16:44:48 #127
    3660 crew  Lois
    *trotse mama*
    pi_58667169
    Geweldig indrukwekkende foto's freud
    En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
    Eva ♥ en Iris ♥
      FOK!fotograaf woensdag 14 mei 2008 @ 16:48:47 #128
    18921 freud
    Who's John Galt?
    pi_58667252
    Thanx allemaal!!

PSje
    Ook niet slecht geweest voor de hits op mijn site zeg... Gisteravond na plaatsing ineens bijna 2600 hits .

[ Bericht 87% gewijzigd door freud op 14-05-2008 18:26:40 ]
    Ik nuf je seuk!
    Ik hier?
      woensdag 14 mei 2008 @ 22:06:09 #129
    181764 -Robbedoes-
    Nee dit is geen banaan
    pi_58673733
    quote:
    Op woensdag 14 mei 2008 16:48 schreef freud het volgende:
    Thanx allemaal!!

PSje
    Ook niet slecht geweest voor de hits op mijn site zeg... Gisteravond na plaatsing ineens bijna 2600 hits .
    Mooi stukje reclame.
    pi_58681149
    Oe, oe! Ik hoop niet dat ik te laat ben!
    Ook ik zou heel gaarne mee willen doen!
    Super.

Naam: Sander de Groot
    WerkRegio: Heel Nederland
    Interesse: Alles!

Ik ben in het bezit van een auto, ik werk van 8 tot 6 en heel soms zaterdagochtend in het weekeinde.
    Heb een digitale reflex met 24 -105 mm.
    Tja, ik vooraal een gelegenheids/hobby fotograaf, kijk maar op mn blogje voor voorbeeld foto's.
    Blog
    Niet alle foto's zijn okay, dat komt voornamelijk door het ontbreken van nabewerking.
    Ben benieuwd!
    "Do or do not, there is no try!"
    Kick my ass!
    Xblog360
    [url=http:/gesignaleerd.blogspot.com]Blog[/url]
      vrijdag 16 mei 2008 @ 15:23:09 #131
    83162 psy_icon
    Yay! Beefsteak!
    pi_58707435
    Woon in Rotterdam en ook nog eens ervaring als fotojournalist, dus laat maar weten.
    "Ik denk altijd eerst goed na, voordat ik iets stoms zeg"
    pi_58730656
    quote:

Kijk,kijk... niet slecht
    75 topics = FIN
      zondag 18 mei 2008 @ 14:42:29 #133
    1592 Puckzzz
    Bitch please!
    pi_58742668
    quote:

Indrukwekkend Freudmans!
    Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
    pi_58746563
    quote:
    Op zondag 18 mei 2008 14:42 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

Indrukwekkend Freudmans!
    Ze doet het nog
      zondag 18 mei 2008 @ 19:53:16 #135
    1592 Puckzzz
    Bitch please!
    pi_58748533
    quote:
    Op zondag 18 mei 2008 17:55 schreef An24 het volgende:

[..]

Ze doet het nog
    Ja ik doe 'het' gelukkig nog!

afgezien daarvan: drukdrukdrukdrukdrukdrukdruk....nieuwe baan enzo maar er zit weer een leuke shoot aan te komen met een aziatische schone en ik zal binnenkort even een topicje plaatsen van waar ik al mijn tijd aan heb besteed lately..
    Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
    pi_58748720
    Ik heb wel interesse. Ik woon in stein (nabij sittard/maastricht). Bij de 3 grote podia in limburg sta ik al op de gastenlijsten (fenix, nieuwe nor, azijnfabriek) en ik word ook regelmatig gevraagd door de lokale festivals om te komen schieten. Maar, de foto's blijven van mij en worden op geen enkele manier eigendom van Fok!. Dat wil ik ook zwart op wit hebben. Evenementen enzo in de buurt (zuid limburg) ben ik ook voor te vinden en nieuws ook wel.
    pi_58748850
    quote:
    Op zondag 18 mei 2008 19:53 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

Ja ik doe 'het' gelukkig nog!

afgezien daarvan: drukdrukdrukdrukdrukdrukdruk....nieuwe baan enzo maar er zit weer een leuke shoot aan te komen met een aziatische schone en ik zal binnenkort even een topicje plaatsen van waar ik al mijn tijd aan heb besteed lately..
    Zoek je op msn wel weer keertje op, bijbabbelen enzo...
    pi_59033523
    quote:
    Oke!
    Even in het kort hoe e.e.a. vanaf nu hier zal verlopen.

Iedereen die zich hier opgegeven heeft komt in een lijst te staan die voor de crew van FOK! toegankelijk is door middel van een topic "achter de schermen". De crew kan aangeven of men foto's van iets nodig heeft en kan bepalen in overleg met mij wie hiervoor het beste in aanspraak komt. Dit gaat op basis van locatie en bij sommige opdrachten ook op basis van hoe goed je bent.

E.e.a. is geheel vrijblijvend. Als je aangeeft niet meer gevraagd te willen worden zul je verwijderd worden van de lijst.

Ook op het forum zal een topic blijven waarin men zich alsnog kan opgeven en kan meedenken over dingen die men leuk lijkt om te gaan fotograferen en die een meerwaarde bieden voor een subforum of subsite. Op die manier kan de crew lijntjes uitgooien naar betreffende subfora of subsites om te kijken of er iets op te zetten valt.

Hoe staat het met de organisatie van dit alles op het moment?
    dag
      FOK!fotograaf zaterdag 31 mei 2008 @ 17:07:06 #140
    48846 Xilantof
    I keep you in the holes
    pi_59033818
    quote:
    Op zaterdag 31 mei 2008 16:52 schreef petre86 het volgende:

[..]

Hoe staat het met de organisatie van dit alles op het moment?
    E.e.a. loopt zoals omschreven.

We proberen input van zowel users als crewleden los te trekken.
    Ik hoop vandaag of morgen hier nog een post te kunnen zetten met wat meer informatie m.b.t. dit geheel.
    Xilantof Flickrt
    foto-nerd
      FOK!fotograaf zondag 1 juni 2008 @ 19:36:44 #141
    48846 Xilantof
    I keep you in the holes
    pi_59053906
    Oke. Tijd voor een update.

Momenteel staat iedereen die zich tot nu toe heeft aangemeld op de lijst met Fok!fotografen. In deze post volgen een aantal dingen die van belang zijn om te weten.

Ik heb een briljant idee voor een foto-serie/reportage/evementen waar foto's gemaakt kunnen worden etc.! Bij wie moet ik dat dan melden?
    Dat is heel mooi. Alle input van users is gewenst. Als je zo'n idee hebt meld je dit bij mij. Dit kan in dit topic en via PM.

Hoe gaat het nadat ik zo'n idee gemeld heb?
    Zodra ik je verzoek binnen heb spreek ik de andere juiste contactpersonen binnen de crew aan om te overleggen of dit interessant is voor de FrontPage of wellicht een ander subforum. Zodra hier over is besloten wordt je hierover direct op de hoogte gebracht.
    Momenteel lopen al deze overleggen ook via Surveillance-Fiets (eindredactie frontpage).

Heb je bijv. voor een persaanvraag informatie van Fok! nodig. Dan kun je mij ook even PM'en. Ik zorg dat je in contact komt met de gene die je die informatie kan verstrekken.

Hoe foto's aan te leveren?
    Foto's voor de FrontPage mogen maximaal 440 pixels breed zijn. Ook mogen deze niet voorzien zijn van eigen logo's of namen. Wij zorgen ervoor dat er bij het betreffende bericht voldoende duidelijk wordt gemaakt van wie de foto's komen en ook voor linkjes naar bijv. je eigen website.

Wat gebeurt er precies met mijn foto's?
    Om allereerst duidelijk te stellen: De foto's blijven eigendom van de fotograaf.
    Als je hieraan mee wilt doen en je stuurt foto's op geef je Fok! het recht om deze te gebruiken voor Fok!doeleinde. We mogen ze dus bijvoorbeeld meerdere malen gebruiken bij nieuwsberichten etc.
    Men kan er vanuit gaan dat er alleszins redelijk met de foto's omgegaan wordt.

Mochten hier vragen over zijn, of men wilt meer duidelijk hebben, kun je ze hier stellen of mij een PM sturen.

Om af te sluiten wil ik men nogmaals op het hart drukken vooral met ideeën te blijven komen. Ik spoor ook zoveel mogelijk crew aan om iedereen aan het werk te zetten en veel foto's van de Fok!fotografen te gebruiken.
    Schroom dus niet om ideeën te spuien.

[ Bericht 0% gewijzigd door Xilantof op 02-06-2008 05:49:04 ]
    Xilantof Flickrt
    foto-nerd
      zondag 1 juni 2008 @ 19:45:36 #142
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_59054102
    quote:
    Op zondag 1 juni 2008 19:36 schreef Xilantof het volgende:
    Wat gebeurd er precies met mijn foto's?
    Om allereerst duidelijk te stellen: De foto's blijven eigendom van de fotograaf.
    Als je hieraan mee wilt doen en je stuurt foto's op geef je Fok! het recht om deze te gebruiken voor Fok!doeleinde. We mogen ze dus bijvoorbeeld meerdere malen gebruiken bij nieuwsberichten etc.
    Men kan er vanuit gaan dat er alleszins redelijk met de foto's omgegaan wordt.
    Gelukkig maar hoor, anders ga ik jullie dagvaardigen hoor

Mooi dat er een update is, is het lijstje met events ook ergens te bekijken voor ons?
      FOK!fotograaf zondag 1 juni 2008 @ 19:48:29 #143
    48846 Xilantof
    I keep you in the holes
    pi_59054166
    quote:
    Op zondag 1 juni 2008 19:45 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Gelukkig maar hoor, anders ga ik jullie dagvaardigen hoor

Mooi dat er een update is, is het lijstje met events ook ergens te bekijken voor ons?
    Een lijst met events heb ik op dit moment nog niet. Ik ga kijken of ik iets dergelijk met de rest van de crew kan opzetten.
    Uiteraard zijn user-suggesties hierbij ook erg hard nodig.
    Xilantof Flickrt
    foto-nerd
      zondag 1 juni 2008 @ 19:53:44 #144
    181764 -Robbedoes-
    Nee dit is geen banaan
    pi_59054258
    quote:
    Op zondag 1 juni 2008 19:48 schreef Xilantof het volgende:

[..]

Een lijst met events heb ik op dit moment nog niet. Ik ga kijken of ik iets dergelijk met de rest van de crew kan opzetten.
    Uiteraard zijn user-suggesties hierbij ook erg hard nodig.
    Ik neem aan dat die suggesties dan van de gehele FOK forum gebruikers komen.
    Wordt dit dan ook daar kenbaar gemaakt?
      FOK!fotograaf zondag 1 juni 2008 @ 21:44:00 #145
    48846 Xilantof
    I keep you in the holes
    pi_59056613
    quote:
    Op zondag 1 juni 2008 19:53 schreef -Robbedoes- het volgende:

[..]

Ik neem aan dat die suggesties dan van de gehele FOK forum gebruikers komen.
    Wordt dit dan ook daar kenbaar gemaakt?
    Iedereen mag mee doen met FOK!fotografen. Iedereen mag dus ook suggesties doen. Op diverse subsites hebben linkjes gestaan naar dit topic om iedereen hier heen te laten komen. En gaande weg zullen we wel meer gaan rekruteren.

Dit is gewoon voor heel FOK! het topic voor de Fok!fotografen.
    Xilantof Flickrt
    foto-nerd
    pi_59057104
    Wat gebeurt...
    pi_59057336
    Viel mij ook al op ja!
    (Ik weet niet of deze tekst nog ergens centraal / sticky komt?)
      zondag 1 juni 2008 @ 23:47:25 #148
    71115 Rnej
    I walk the line
    pi_59059473
    ik doe mee..

ik woon in den haag... op 5 minuten fietsen van de 2e kamer vandaan

alle gebieden interesseren me,...

schiet met een 40d, een 580 ex2 flitser (en meerdere slaves mocht een studiosituatie gewenst zijn)
    en lekker lichtsterke lenzen voor concertfotografie....

http://www.flickr.com/photos/rnej

qua reizen, ik heb een weekOV, en tegen reiskostenvergoeding wil ik ook in t weekend reizen (als het echt iets is wat ik eigenlijk wel leuk vind dan ga ik er natuurlijk op eigen kosten heen )

in de randstad vind ik sowieso alles prima.. verder reizen in overleg.. (mits het event oid de moeite is en ik de tijd ervoor heb)

ben een student dus kom om in de vrije tijd

[ Bericht 20% gewijzigd door Rnej op 02-06-2008 07:54:51 ]
      maandag 2 juni 2008 @ 06:23:15 #149
    22914 Shark.Bait
    Deze zin geen werkwoord.
    pi_59061516
    ik zie dat er een nieuwsitem op de FP is over de landmachtdagen. Ik weet dat RubberDuckey geweest is en een schitterende foto van een crossende tank gemaakt heeft-veel leuker dan de foto bij het nieuwsitem.
    Ik weet dat er fokkertjes richting Leeuwarden zullen gaan voor de vliegshow. Wellicht leuk om daar een fotoshoot aan het nieuwsitem vast te plakken van die dag?
    Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
      maandag 2 juni 2008 @ 07:53:46 #150
    71115 Rnej
    I walk the line
    pi_59061819
    quote:
    Op maandag 2 juni 2008 06:23 schreef Shark.Bait het volgende:
    ik zie dat er een nieuwsitem op de FP is over de landmachtdagen. Ik weet dat RubberDuckey geweest is en een schitterende foto van een crossende tank gemaakt heeft-veel leuker dan de foto bij het nieuwsitem.
    Ik weet dat er fokkertjes richting Leeuwarden zullen gaan voor de vliegshow. Wellicht leuk om daar een fotoshoot aan het nieuwsitem vast te plakken van die dag?
    idd! goede ideën!

ondergetekende gaat op 28 juni naar de veteranendag, daarnaast ben ik 13 juli bij jack johnson te vinden in t zuiderpark

foto's schieten doe ik toch wel, ik hoor waarschijnlijk vanzelf wel of foto's opsturen gewenst is
      PR/Manusje van alles maandag 2 juni 2008 @ 08:47:11 #151
    Toezicht is gezond!
    pi_59062211
    quote:
    Op maandag 2 juni 2008 06:23 schreef Shark.Bait het volgende:
    Zeker leuk ja ik zet het op de lijst Mensen kunnen zich hier natuurlijk al voor melden
    quote:
    Op maandag 2 juni 2008 07:53 schreef Rnej het volgende:

[..]

idd! goede ideën!

ondergetekende gaat op 28 juni naar de veteranendag, daarnaast ben ik 13 juli bij jack johnson te vinden in t zuiderpark

foto's schieten doe ik toch wel, ik hoor waarschijnlijk vanzelf wel of foto's opsturen gewenst is
    Zet ik ook op de lijst. Dat we in ieder geval foto's kunnen krijgen. Hoe en wat moeten we dan nog even bedenken.
      maandag 2 juni 2008 @ 10:05:31 #152
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_59063216
    11, 12 & 13 juli zijn het trouwens weer de vlootdagen
      maandag 2 juni 2008 @ 12:27:05 #153
    86033 DigiPire
    Zo kan-ie wel weer!
    pi_59066382
    Voor wat betreft die lijst met evenementen: kan mooi het al bestaande topic Evenementenkalender binnen FOT voor gebruikt worden denk ik. Dat topic kan wel weer wat nieuw leven gebruiken.
    The worst day diving is better than the best day working
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 3 juni 2008 @ 12:41:20 #154
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_59087428
    Ik zou graag weten hoe jullie het willen zien als mensen foto's gemaakt hebben van evenementen. Gister via een mod uiteindelijk info en een linkje laten doorspelen omdat dit topic niet bereikbaar was.

Uiteindelijk is er niets met de foto's van het evenement waar ik geweest was gedaan, maar iets horen erover doe ik niet, nog niet eens dat men besloten heeft er niets mee te doen. Vind ik wel jammer.

Zodoende dat ik denk dat het wel handig is om met een handleiding van welke acties je moet ondernemen en bij wie je moet zijn.
    Today is life -

Dale Carnegie
      dinsdag 3 juni 2008 @ 17:19:38 #155
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_59094739
    quote:
    Op maandag 2 juni 2008 08:47 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Zeker leuk ja ik zet het op de lijst Mensen kunnen zich hier natuurlijk al voor melden
    Helaas ga ik pas de tweede dag naar de vliegshow in Leeuwarden. Tenzij er iets nieuwswaardigs gebeurt zie ik niet hoe ik daar kan bijdragen. En als er iets nieuwswaardigs gebeurt worden we waarschijnlijk toch allemaal uit de buurt gehouden. Kunnen we ons niet tevoren accrediteren daar? ?
    - Privacy Matters
      FOK!fotograaf dinsdag 3 juni 2008 @ 21:07:13 #156
    48846 Xilantof
    I keep you in the holes
    pi_59100414
    quote:
    Op dinsdag 3 juni 2008 12:41 schreef Ynske het volgende:
    Ik zou graag weten hoe jullie het willen zien als mensen foto's gemaakt hebben van evenementen. Gister via een mod uiteindelijk info en een linkje laten doorspelen omdat dit topic niet bereikbaar was.

Uiteindelijk is er niets met de foto's van het evenement waar ik geweest was gedaan, maar iets horen erover doe ik niet, nog niet eens dat men besloten heeft er niets mee te doen. Vind ik wel jammer.

Zodoende dat ik denk dat het wel handig is om met een handleiding van welke acties je moet ondernemen en bij wie je moet zijn.
    Alle ideeën die je als fotograaf hebt kun je bij mij kwijt. Mocht erg haast bij zijn en wil je zeker weten dat het meerdere mensen beslaat omdat je twijfelt of iemand online is kun je het naar zowel mij als Surveillance-Fiets PM'en.

E.e.a. zoals ik in de post eerder dit topic omschreven heb.
    Xilantof Flickrt
    foto-nerd
      dinsdag 3 juni 2008 @ 21:09:35 #157
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_59100479
    quote:
    Op donderdag 8 mei 2008 17:16 schreef Xilantof het volgende:

[..]

[..]

Een tag zou daar ook bij horen inderdaad

Misschien nog een interessant nieuwsfeitje voor jullie maar er is vandaag een half strand uitgestort op de dam
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 3 juni 2008 @ 21:10:34 #158
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_59100514
    quote:
    Op dinsdag 3 juni 2008 21:07 schreef Xilantof het volgende:

[..]

Alle ideeën die je als fotograaf hebt kun je bij mij kwijt. Mocht erg haast bij zijn en wil je zeker weten dat het meerdere mensen beslaat omdat je twijfelt of iemand online is kun je het naar zowel mij als Surveillance-Fiets PM'en.

E.e.a. zoals ik in de post eerder dit topic omschreven heb.
    dan moet fok wel werken op dat moment \

ok, ik had je post van zondag gemist, waardoor er voor mij onduidelijkheid ontstaat

dan nog blijft wel dat ik t prettig zou vinden om te horen als men besluit om foto's niet te gebruiken. de stilte die ontstaan is nadat HM mijn bericht doorgegeven heeft aan ik denk Surveillancefiets vind ik erg jammer.
    Today is life -

Dale Carnegie
      PR/Manusje van alles dinsdag 3 juni 2008 @ 21:29:12 #159
    Toezicht is gezond!
    pi_59101093
    quote:
    Op dinsdag 3 juni 2008 12:41 schreef Ynske het volgende:

Ik kreeg gister een linkje op msn, ik ging er vanuit dat mijn antwoord op de vraag of we iets met je foto's konden ook weer doorgegeven zou worden. Is niet gebeurd, jammer. Helaas was het een video-bericht waar we zelf niets aan kunnen veranderen. Ik kon je, erg mooie, foto's helaas niet toevoegen.

In het vervolg kan je Xilantof of mijzelf altijd een PM-sturen, maakt niet of het over het forum of de FP / sport / weblog / games gaat.
    quote:
    Op dinsdag 3 juni 2008 17:19 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Helaas ga ik pas de tweede dag naar de vliegshow in Leeuwarden. Tenzij er iets nieuwswaardigs gebeurt zie ik niet hoe ik daar kan bijdragen. En als er iets nieuwswaardigs gebeurt worden we waarschijnlijk toch allemaal uit de buurt gehouden. Kunnen we ons niet tevoren accrediteren daar? ?
    We hebben altijd een overzichtje op de FP van het aantal bezoekers enzo. Als je dan een leuke foto hebt om daar bij te plaatsen zijn we al blij. Ik weet niet of je accredatie nodig hebt.. het is volledig openbaar, en de delen die niet openbaar zijn zijn toch verboden voor al het niet-defensie personeel. Pers mag daar ook niet komen.
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 3 juni 2008 @ 21:33:14 #160
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_59101222
    quote:
    Op dinsdag 3 juni 2008 21:29 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Ik kreeg gister een linkje op msn,
    idd want t forum werkte niet
    quote:
    ik ging er vanuit dat mijn antwoord op de vraag of we iets met je foto's konden ook weer doorgegeven zou worden. Is niet gebeurd, jammer.
    jammer maar kan gebeuren
    quote:
    Helaas was het een video-bericht waar we zelf niets aan kunnen veranderen.
    dat begrijp ik
    quote:
    Ik kon je, erg mooie, foto's helaas niet toevoegen.
    dank je voor t compliment
    quote:
    In het vervolg kan je Xilantof of mijzelf altijd een PM-sturen, maakt niet of het over het forum of de FP / sport / weblog / games gaat.
    ga ik volgende keer doen

bedankt voor je reactie nu weet ik iig hoe en wat
    Today is life -

Dale Carnegie
      FOK!fotograaf dinsdag 3 juni 2008 @ 22:27:10 #161
    73911 ultra_ivo
    pi_59102798
    quote:

We hebben altijd een overzichtje op de FP van het aantal bezoekers enzo. Als je dan een leuke foto hebt om daar bij te plaatsen zijn we al blij. Ik weet niet of je accredatie nodig hebt.. het is volledig openbaar, en de delen die niet openbaar zijn zijn toch verboden voor al het niet-defensie personeel. Pers mag daar ook niet komen.
    Je hebt openbaar en openbaar. En dan zijn er nog mensen met de juiste contacten die evt. met hulp van een accreditatie op veel meer plekken mogen of kunnen komen. Ronald is als het om de luchtmacht gaat een van die personen.
      dinsdag 3 juni 2008 @ 22:31:25 #162
    65960 sanger
    pi_59102936
    quote:
    Op dinsdag 3 juni 2008 22:27 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Je hebt openbaar en openbaar. En dan zijn er nog mensen met de juiste contacten die evt. met hulp van een accreditatie op veel meer plekken mogen of kunnen komen. Ronald is als het om de luchtmacht gaat een van die personen.
    RonaldV bedoel je?
      FOK!fotograaf dinsdag 3 juni 2008 @ 22:34:51 #163
    73911 ultra_ivo
    pi_59103065
    quote:
    Op dinsdag 3 juni 2008 22:31 schreef sanger het volgende:

[..]

RonaldV bedoel je?
    Ja
    In het algemeen kent iemand die bij de organiserende instantie gewerkt heeft beter de ongeschreven regeltjes en de organisatiecultuur, kan dus beter beoordelen wat nog net wel en net niet kan.
      dinsdag 3 juni 2008 @ 22:35:45 #164
    65960 sanger
    pi_59103096
    quote:
    Op dinsdag 3 juni 2008 22:34 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Ja
    In het algemeen kent iemand die bij de organiserende instantie gewerkt heeft beter de ongeschreven regeltjes en de organisatiecultuur, kan dus beter beoordelen wat nog net wel en net niet kan.
    Logisch inderdaad. Toch zullen de aanvragen wel central geregeld/gecoordineer moeten worden. Xil?
      dinsdag 3 juni 2008 @ 23:15:25 #165
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_59104460
    quote:

[..]

Ik moet je teleurstellen, een Open Dag bij defensie is verre van openbaar, zelfs voor de pers (al krijgen die wel extra faciliteiten). Maar dat was mijn punt ook niet. Ik wil gewoon doen wat ik altijd doe op een Open Dag, en dat is fotos maken voor mijn eigen collectie.

Maar zoals ik al zei: als er iets nieuwswaardigs gebeurt wil ik fotos kunnen maken, en niet weggestuurd worden omdat ik "ook maar een gewone burger ben". Pers krijgt onder dergelijke omstandigheden ietsje meer ruimte, bijvoorbeeld voor interviews en persconferenties. Daarvoor heb je een accreditatie nodig.

Overigens zijn alle gebieden ook off-limits voor niet deelnemende militairen. Je moet voorzien zijn van de juiste passen om op lokaties te kunnen komen, heb je die niet, dan kun je -defensie medewerker of niet- fijn teruglopen naar waar je vandaan kwam.
    - Privacy Matters
      FOK!fotograaf woensdag 4 juni 2008 @ 05:58:55 #166
    48846 Xilantof
    I keep you in the holes
    pi_59107310
    quote:
    Op dinsdag 3 juni 2008 22:35 schreef sanger het volgende:

[..]

Logisch inderdaad. Toch zullen de aanvragen wel central geregeld/gecoordineer moeten worden. Xil?
    Ik denk dat wel per geval zullen moeten bekijken of het interessant is om voor iemand persaccreditatie.

Wat betreft het aanvragen: dat zal inderdaad centraal geregeld worden. Als RonaldV bijv. dat zou willen voor de luchtmacht-dagen dan kunnen wij even kijken of wij dat kunnen regelen bijv. Maar wel via "FOK!".
    Xilantof Flickrt
    foto-nerd
      woensdag 4 juni 2008 @ 08:02:41 #167
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_59107693
    Ik kan evt. ook voor zoiets zorgen bij de vlootdagen
      woensdag 4 juni 2008 @ 10:57:38 #168
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_59110503
    quote:
    Op woensdag 4 juni 2008 05:58 schreef Xilantof het volgende:

[..]

Ik denk dat wel per geval zullen moeten bekijken of het interessant is om voor iemand persaccreditatie.

Wat betreft het aanvragen: dat zal inderdaad centraal geregeld worden. Als RonaldV bijv. dat zou willen voor de luchtmacht-dagen dan kunnen wij even kijken of wij dat kunnen regelen bijv. Maar wel via "FOK!".
    http://www.luchtmacht.nl/opendagen2008/home/informatie/pers.html Alstu
    Zoals gezegd: ik ben er alleen op de zaterdag. En jullie weten me wel te vinden voor de dingen die je niet over een forum verstuurt.
    - Privacy Matters
      woensdag 4 juni 2008 @ 12:15:09 #169
    22416 elcastel
    Maggot Brain
    pi_59112528
    Ik maak veel mooiere foto's daar, die RonaldV bakt er niks van. Misschien kom ik je nu een keer tegen, ik lijk op een radarbol en van dichtbij blijkt het dan van vlees te zijn zeg maar.
      woensdag 4 juni 2008 @ 19:42:24 #170
    217368 BullaPhotography.com
    Together We Will Rise
    pi_59125234
    Beste Fok'er. ook vanuit De Meern echte interesse in Live fotografie, Concerten en Evenementen.

Ben al enige tijd bezig met wat hardere genres, maar ook Amsterdamse Popprijs on Tour. Een mooie eos en een aantal lenzen (waaronder vaste brandpunt) zijn mijn gereedschap. Ik hoop in de toekomst mijn huidige baan op te kunnen zeggen voor de fotografie. Nu ben ik op zoek naar een berg ervaring en lol. Hier ligt mijn passie. Zeker bereid te reizen en ken de muziek- en entertainment industrie ook.

Groeten,
    M
    Live Performance / Music / Expression / Creativity
      woensdag 4 juni 2008 @ 22:09:40 #171
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_59129975
    quote:
    Op woensdag 4 juni 2008 12:15 schreef elcastel het volgende:
    Ik maak veel mooiere foto's daar, die RonaldV bakt er niks van. Misschien kom ik je nu een keer tegen, ik lijk op een radarbol en van dichtbij blijkt het dan van vlees te zijn zeg maar.
    Je mag met me meeliften die dag. Zoek maar naar een 2meter lange arrogante vent met zonnebril en kort haar. Op een meter of 20 van de publieksgrens, ergens halverwege de baan.

PM om even goed af te spreken
    - Privacy Matters
      donderdag 5 juni 2008 @ 00:22:14 #172
    22914 Shark.Bait
    Deze zin geen werkwoord.
    pi_59133738
    quote:
    Op woensdag 4 juni 2008 19:42 schreef BullaPhotography.com het volgende:
    <---8<-->
    hmmm.. je site is vrij leeg. En dit is je eerste post.....
    pi_59170420
    quote:

[..]

Ik kreeg gister een linkje op msn, ik ging er vanuit dat mijn antwoord op de vraag of we iets met je foto's konden ook weer doorgegeven zou worden. Is niet gebeurd, jammer. Helaas was het een video-bericht waar we zelf niets aan kunnen veranderen. Ik kon je, erg mooie, foto's helaas niet toevoegen.

[..]

Mogelijkheid is wel om zelf een berichtje te schrijven (andere bron) + foto's en de video te koppelen later he
    dag
      vrijdag 6 juni 2008 @ 18:31:00 #174
    181764 -Robbedoes-
    Nee dit is geen banaan
    pi_59179145
    quote:
    Op donderdag 5 juni 2008 00:22 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

hmmm.. je site is vrij leeg. En dit is je eerste post.....
    Was ook al wezen kijken.
    Maar deze dame is dus geheel blanco.....

Aantal post ......tatatatatatata stuks 1
      vrijdag 6 juni 2008 @ 23:36:56 #175
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_59187602
    damn.. heb ik eens iets nieuws, flitsen die reflecterende shits van de brandweer zo veel licht terug dat je alleen maar witte strepen ziet...

Nou ja: ik heb iig een artikel gesubmit op de FP.
    - Privacy Matters
      PR/Manusje van alles vrijdag 6 juni 2008 @ 23:42:34 #176
    Toezicht is gezond!
    pi_59187771
    Ik zie het, de foto's zijn echt niet bruikbaar?
      vrijdag 6 juni 2008 @ 23:45:30 #177
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_59187865
    quote:
    Op vrijdag 6 juni 2008 23:42 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
    Ik zie het, de foto's zijn echt niet bruikbaar?
    Ik moet even het kabeltje van mijn buurman zien te krijgen. In de gauwigheid had ik namelijk zijn camera even geleend, in plaats van die van mezelf. Maar op het schermpje ziet het er niet goed uit
    - Privacy Matters
      PR/Manusje van alles vrijdag 6 juni 2008 @ 23:53:10 #178
    Toezicht is gezond!
    pi_59188084
    quote:
    Op vrijdag 6 juni 2008 23:45 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Ik moet even het kabeltje van mijn buurman zien te krijgen. In de gauwigheid had ik namelijk zijn camera even geleend, in plaats van die van mezelf. Maar op het schermpje ziet het er niet goed uit
    Het mag best een beetje onduidelijk zijn, als er maar iets te onderscheiden valt op de foto
      zaterdag 7 juni 2008 @ 00:03:00 #179
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_59188342
    quote:
    Op vrijdag 6 juni 2008 23:53 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Het mag best een beetje onduidelijk zijn, als er maar iets te onderscheiden valt op de foto
    Check PM

Edit: euh... de tweede
    - Privacy Matters
    pi_59192445
    Vandaag plaatjes schieten op de Paradigit-ELE rally, misschien interessant voor Fok! Sport?
    Kick my ass!
    Xblog360
      PR/Manusje van alles zaterdag 7 juni 2008 @ 11:07:38 #181
    Toezicht is gezond!
    pi_59193262
    quote:
    Op zaterdag 7 juni 2008 09:46 schreef Evil_Boterbloem het volgende:
    Vandaag plaatjes schieten op de Paradigit-ELE rally, misschien interessant voor Fok! Sport?
    Zeker interessant Ik gooi het bij de sportmensen neer.
      PR/Manusje van alles zaterdag 7 juni 2008 @ 11:35:07 #182
    Toezicht is gezond!
    pi_59193667
    Joah, we willen er graag een sfeerverslag van maken. Je mag, als je dat wil, zelf een stukje tekst voor bij het bericht maken. Als je dat niet kan of wil zal ik dat voor je doen. Ik denk dat zo'n 10 tot 12 foto's voldoende zijn Als je vanmiddag of vanavond weer thuis bent mag je mij de foto's mailen / PM-en
    pi_59194041
    Blijft het fokfotograaf-idee op deze manier lopen of is het de bedoeling dat het nog serieus wordt?
    pi_59194060
    quote:
    Op zaterdag 7 juni 2008 11:54 schreef veldmuis het volgende:
    Blijft het fokfotograaf-idee op deze manier lopen of is het de bedoeling dat het nog serieus wordt?

Ik dacht het, jij zei het. Ik vind het een lachwekkende vertoning worden nu Het wordt op zijn FOK!'s opgelost
    pi_59194081
    quote:
    Op zaterdag 7 juni 2008 11:55 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ik dacht het, jij zei het. Ik vind het een lachwekkende vertoning worden nu Het wordt op zijn FOK!'s opgelost
    Same here. Ik wil best wat doen, maar op deze manier hoeft het allemaal niet zo. Een hoop heisa, en er is al één hele fotoreportage geplaatst tot nu toe. Ik denk dat ik me maar terugtrek.
      PR/Manusje van alles zaterdag 7 juni 2008 @ 15:52:28 #186
    Toezicht is gezond!
    pi_59194482
    quote:
    Op zaterdag 7 juni 2008 11:57 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Same here. Ik wil best wat doen, maar op deze manier hoeft het allemaal niet zo. Een hoop heisa, en er is al één hele fotoreportage geplaatst tot nu toe. Ik denk dat ik me maar terugtrek.
    Don't
    Als het loopt zoals ik verwacht, kom ik vanavond met twee gelegenheden waar we fotografen voor zoeken.
      zaterdag 7 juni 2008 @ 15:53:58 #187
    181764 -Robbedoes-
    Nee dit is geen banaan
    pi_59194516
    quote:
    Op zaterdag 7 juni 2008 15:52 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Don't
    Als het loopt zoals ik verwacht, kom ik vanavond met twee gelegenheden waar we fotografen voor zoeken.
    Dan mag er wel eens een beetje eerder een oproep gedaan worden.
    Als er nu al iets speelt dan is het wel zo lekker om een beetje voorbereid te zijn
      zaterdag 7 juni 2008 @ 15:54:55 #188
    50691 Christiaan
    Futue te ipsum
    pi_59194535
    quote:
    Op zaterdag 7 juni 2008 15:53 schreef -Robbedoes- het volgende:

[..]

Dan mag er wel eens een beetje eerder een oproep gedaan worden.
    Als er nu al iets speelt dan is het wel zo lekker om een beetje voorbereid te zijn
    Die krijg je dus waarschijnlijk vanavond te horen.
    Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
    Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
      zaterdag 7 juni 2008 @ 16:11:19 #189
    181764 -Robbedoes-
    Nee dit is geen banaan
    pi_59194917
    quote:
    Op zaterdag 7 juni 2008 15:54 schreef --Christiaan-- het volgende:

[..]

Die krijg je dus waarschijnlijk vanavond te horen.
    Niet handig als je nu al weet dat er wat geregeld moet worden.
    Waarom deze geheimzinnigheid??
    pi_59195152
    quote:
    Op zaterdag 7 juni 2008 16:11 schreef -Robbedoes- het volgende:

[..]

Hoezo, je weet toch nog helemaal niet op welke termijn deze gelegenheden zijn?
    Er zal eerst zekerheid moeten zijn, en vast nog het een en ander achter de schermen besproken moeten worden.
      FOK!fotograaf zaterdag 7 juni 2008 @ 16:21:55 #191
    92797 fraubitch
    Heeft een Pwny!!
    pi_59195185
    * fraubitch popcorn pakt
      FOK!fotograaf zaterdag 7 juni 2008 @ 16:24:11 #192
    48846 Xilantof
    I keep you in the holes
    pi_59195244
    quote:
    Op zaterdag 7 juni 2008 16:11 schreef -Robbedoes- het volgende:

[..]

Totaal geen geheimzinnigheid.

Zodra wij van evenementen een persbericht krijgen, moeten we eerst bepalen óf het überhaupt interessant is voor FOK!. Dit moet langs een paar mensen daarvoor.

Maar omdat nu even de vraag gesteld wordt hoe en wat even 't bericht dat er écht wel wat in de pijpleiding zit...

En zoals ik al eerder gepost had....'t Is absoluut niet de bedoeling dat het alleen vanuit FOK! geïnitieerd wordt. Dat is vanaf het begin af aangezegd dus dat men dit als verrassing ziet vind ik een beetje raar. Input en ideeën van users zijn gewenst en nodig. En vanuit hier lopen al meerdere dingen.

Zo hebben we iemand naar het Arrow Rock Festival kunnen sturen. Dit is via PM gegaan omdat de user dit zelf opperde. Wij verstrekte gegevens voor een persaccreditatie en zo kon hij binnenkomen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Xilantof op 07-06-2008 16:31:50 ]
    Xilantof Flickrt
    foto-nerd
      PR/Manusje van alles zaterdag 7 juni 2008 @ 16:27:08 #193
    Toezicht is gezond!
    pi_59195348
    Deze twee gelegenheden zijn pas over enkele weken, tijd genoeg dus.
      zaterdag 7 juni 2008 @ 16:30:55 #194
    65960 sanger
    pi_59195459
    Begrijp wel goed dat we in de opstartfase van dit project zitten.
      zaterdag 7 juni 2008 @ 16:34:39 #195
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_59195559
    quote:
    Op zaterdag 7 juni 2008 16:24 schreef Xilantof het volgende:

[..]
    Dit is via PM gegaan omdat de user dit zelf opperde. Wij verstrekte gegevens voor een persaccreditatie en zo kon hij binnenkomen.
    Ah de redactie heeft ondertussen zoveel 'macht' dat ze tegenwoordig ook al een persaccreditatie kunnen regelen? Dat is wel sjiek hendig
      FOK!fotograaf zaterdag 7 juni 2008 @ 16:36:19 #196
    48846 Xilantof
    I keep you in the holes
    pi_59195593
    quote:
    Op zaterdag 7 juni 2008 16:34 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Ah de redactie heeft ondertussen zoveel 'macht' dat ze tegenwoordig ook al een persaccreditatie kunnen regelen? Dat is wel sjiek hendig
    Bedenk dat FOK! geen kleine speler is op internet.
    Xilantof Flickrt
    foto-nerd
      PR/Manusje van alles zaterdag 7 juni 2008 @ 16:36:55 #197
    Toezicht is gezond!
    pi_59195608
    quote:
    Op zaterdag 7 juni 2008 16:34 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Jazeker, hier gaan we ons ook echt op richten. Om fotografen als echte pers naar evenementen te sturen.
      zaterdag 7 juni 2008 @ 16:38:32 #198
    181764 -Robbedoes-
    Nee dit is geen banaan
    pi_59195661
    quote:
    Op zaterdag 7 juni 2008 16:27 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
    Deze twee gelegenheden zijn pas over enkele weken, tijd genoeg dus.
    Dan neem ik mijn woorden terug.
    Kreeg een beetje de indruk dat er vanavond iets speelde.
      zaterdag 7 juni 2008 @ 19:54:24 #199
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
      PR/Manusje van alles zaterdag 7 juni 2008 @ 20:54:48 #200
    Toezicht is gezond!
    pi_59202496
    quote:
    Op zaterdag 7 juni 2008 19:54 schreef Erasmo het volgende:
    [upd] Grote brand in centrum Utrecht

Voor de Utrechters
    Beste fik wel ja
      PR/Manusje van alles zaterdag 7 juni 2008 @ 20:56:32 #201
    Toezicht is gezond!
    pi_59202541

Wie wil er naar de Zwarte Cross?

Op 25, 26, 27 juli organiseert de Feestfabriek Alles Komt Goed BV, de evenemententak van de rockband Jovink & the Voederbietels, voor de 12de keer dit festival in het Achterhoekse Lichtenvoorde. In de loop der jaren is het Zwarte Cross Festival uitgegroeid tot een van de grootste Nederlandse festivals. In 2007 trok de unieke combinatie van muziek, motorcross, theater, bizarre stunts en ander spektakel 93.000 bezoekers.

Twee jaar geleden werd er een kinderweide toegevoegd, vorig jaar de Theaterweide en met de komst van de Metalweide, speciaal voor de liefhebbers van harde muziek, gaat het festival dit jaar nog meer de breedte in. En dit alles uiteraard in de mooie natuur en in de uiterst gemoedelijke Achterhoekse sfeer! In 1997 werd dit festijn voor het eerst georganiseerd in Hummelo, op een weiland in de Broekstraat voor enkele honderden bezoekers. Ondanks de groei is de formule van het evenement nauwelijks veranderd: muziek, sport, humor en feestvieren. Kernbegrippen zijn: branie, originaliteit en verdraagzaamheid of op z’n Achterhoeks gezegd: ‘met mekare hendoen’. Het Zwarte Cross Festival is met een gemiddelde groei van 70% per jaar een van de snelst groeiende evenementen van Europa.

We zoeken twee fotografen die in naam van FOK! als pers naar de Zwarte Cross willen gaan. Je zal daar toegang krijgen tot de persruimte waar gewerkt en gepauzeerd kan worden. Hier worden ook presskits uitgedeeld en staat de organisatie de pers te woord. Je kan ook een rondleiding over het hele terrein krijgen en als daar tijd voor is, is er ook de mogelijkheid om de bandleden van Jovink & the Voederbietels of andere medewerkers van de organisatie te interviewen.

Je kan één dag gaan of gewoon alle drie de dagen. Fotografen die alle drie de dagen willen gaan genieten de voorkeur! Ook als deze zich later beschikbaar stellen dan iemand die maar één of twee dagen gaat. Je kan alleen gaan maar je mag ook iemand meenemen (vriend, vriendin, man, vrouw) Toegangskaarten en parkeerkaarten worden voor je geregeld. Het is de bedoeling dat je foto's gaat maken van alle activiteiten. Close up foto's van artiesten en de optredens, sfeerfoto's van het publiek, overzicht foto's van het terrein, close ups en actiefoto's van de voertuigen en races. Ook het feestgedrag van de bezoekers is interessant. Vooral het drankmisbruik levert vaak mooie foto's op! Daarnaast ben je vrij om te doen en laten wat je maar wil.

[ Bericht 4% gewijzigd door Surveillance-Fiets op 07-06-2008 21:10:21 ]
      zaterdag 7 juni 2008 @ 21:00:39 #202
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_59202653
    quote:
    Op zaterdag 7 juni 2008 20:56 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
    [ afbeelding ]

Wie wil er naar de Zwarte Cross?

Op 25, 26, 27 juli organiseert de Feestfabriek Alles Komt Goed BV, de evenemententak van de rockband Jovink & the Voederbietels, voor de 12de keer dit festival in het Achterhoekse Lichtenvoorde. In de loop der jaren is het Zwarte Cross Festival uitgegroeid tot een van de grootste Nederlandse festivals. In 2007 trok de unieke combinatie van muziek, motorcross, theater, bizarre stunts en ander spektakel 93.000 bezoekers.

Twee jaar geleden werd er een kinderweide toegevoegd, vorig jaar de Theaterweide en met de komst van de Metalweide, speciaal voor de liefhebbers van harde muziek, gaat het festival dit jaar nog meer de breedte in. En dit alles uiteraard in de mooie natuur en in de uiterst gemoedelijke Achterhoekse sfeer! In 1997 werd dit festijn voor het eerst georganiseerd in Hummelo, op een weiland in de Broekstraat voor enkele honderden bezoekers. Ondanks de groei is de formule van het evenement nauwelijks veranderd: muziek, sport, humor en feestvieren. Kernbegrippen zijn: branie, originaliteit en verdraagzaamheid of op z’n Achterhoeks gezegd: ‘met mekare hendoen’. Het Zwarte Cross Festival is met een gemiddelde groei van 70% per jaar een van de snelst groeiende evenementen van Europa.

We zoeken twee fotografen die in naam van FOK! als pers naar de Zwarte Cross willen gaan. Je zal daar toegang krijgen tot de persruimte waar gewerkt en gepauzeerd kan worden. Hier worden ook presskits uitgedeeld en staat de organisatie de pers te woord. Je kan ook een rondleiding over het hele terrein krijgen en als daar tijd voor is, is er ook de mogelijkheid om de bandleden van Jovink & the Voederbietels of andere medewerkers van de organisatie te interviewen.

Je kan één dag gaan of gewoon alle drie de dagen. Fotografen die alle drie de dagen willen gaan genieten de voorkeur! Ook als deze zich later beschikbaar stellen dan iemand die maar één of twee dagen gaat. Je kan alleen gaan maar je mag ook iemand meenemen (vriend, vriendin, man, vrouw) Toegangskaarten en parkeerkaarten worden voor je geregeld. Wat moet je doen? Heel veel foto’s maken van artiesten, optredens, races en andere activiteiten. Daarnaast ben je vrij om te doen en laten wat je maar wil.

[ afbeelding ]
    Ik woon vlakbij, ik weet nog niet zeker of ik kan op die datum maar count me in!
    pi_59202662
    Mij te ver weg, maar laat even weten wat je wil. Ik vind het in ieder geval retevervelend als iemand zegt "maak maar zoveel foto's als je kunt". Nee, ik wil weten wat je wil plaatsen. Closeups van artiesten, mensen die graag op de foto willen (oh, wat haat ik die), etc.
    Werkt voor diegene die gaat fotograferen veel beter
      zaterdag 7 juni 2008 @ 21:05:44 #204
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_59202783
    Even een snelle check gedaan en ik kan helaas alleen op zondag
    Aan de andere kant, dat zijn de laatste 2 dagen van de fotovakschool, misschien skip ik ze wel maar dat weet ik nog niet zeker

Maarrrrr, ik kan er wel lekker op de brommert heen dan
      PR/Manusje van alles zaterdag 7 juni 2008 @ 21:06:22 #205
    Toezicht is gezond!
    pi_59202801
    quote:
    Op zaterdag 7 juni 2008 21:01 schreef veldmuis het volgende:
    Mij te ver weg, maar laat even weten wat je wil. Ik vind het in ieder geval retevervelend als iemand zegt "maak maar zoveel foto's als je kunt". Nee, ik wil weten wat je wil plaatsen. Closeups van artiesten, mensen die graag op de foto willen (oh, wat haat ik die), etc.
    Werkt voor diegene die gaat fotograferen veel beter
    Ja, heb je helemaal gelijk in. Ik pas het even aan.
    pi_59208365
    Ik kan en wil graag alle drie de dagen gaan om te fotograferen. Maak dat trouwens maar 5 (een dag vantevoren, en een dag erna )

Concertfotografie is sowieso mijn favoriet, en ik ben een ware festivalganger Het enige waar ik mee zit, is dat ik niet zeker weet of mijn lenzen voldoende bereik hebben (en lichtsterk genoeg zijn) om artiesten (close-up) te fotograferen op een festival.. Al heb ik tegen die tijd misschien enige financiele ruimte om een nieuwe lens bij te kopen. Al zal ook dat geen mooi, doch duur, lichtsterk L-glas zijn.

[ Bericht 8% gewijzigd door Siegfried op 08-06-2008 00:56:55 ]
    pi_59208492
    quote:
    Op zondag 8 juni 2008 00:50 schreef Siegfried het volgende:
    Ik kan en wil graag alle drie de dagen gaan om te fotograferen.

Concertfotografie is sowieso mijn favoriet, en ik ben een ware festivalganger Het enige waar ik mee zit, is dat ik niet zeker weet of mijn lenzen voldoende bereik hebben (en lichtsterk genoeg zijn) om artiesten (close-up) te fotograferen op een festival.. Al heb ik tegen die tijd misschien enige financiele ruimte om een nieuwe lens bij te kopen. Al zal ook dat geen mooi, doch duur, lichtsterk L-glas zijn.
    Hoe waren je foto's op solar geworden dan? die lenzen heb je nu nog ofniet?
    dag
    pi_59208526
    quote:
    Op zondag 8 juni 2008 00:56 schreef petre86 het volgende:

[..]

Hoe waren je foto's op solar geworden dan? die lenzen heb je nu nog ofniet?
    deBeschaving bedoel je. Toen had ik mijn camera net een paar weken, dus laten we het daar maar niet over hebben

Ik heb nu voornamelijk een 50mm f1.8, en een (uit m'n hoofd) 18-200 f3.5-5.6
    Die laatste zou ik heel misschien nog bij een buiten podium kunnen gebruiken, maar in de tent zal ik het daar niet mee redden. En die 50mm is waarschijnlijk op grote afstand ook te beperkt.
    pi_59208567
    iom Fiets: Zou er voor Parkpop ook persaccreditatie worden geregeld? (met dan gelijk de vraag of er een (al dan niet) wireless i-net verbinding aanwezig is om gelijk dingen op FOK! te zetten?)
    Ik ga er heen en daar foto's schieten lijkt me wel een erg leuke kans..
    dag
    pi_59208602
    quote:
    Op zondag 8 juni 2008 00:59 schreef petre86 het volgende:
    iom Fiets: Zou er voor Parkpop ook persaccreditatie worden geregeld? (met dan gelijk de vraag of er een (al dan niet) wireless i-net verbinding aanwezig is om gelijk dingen op FOK! te zetten?)
    Ah goeie Ik wil dan wel met je meeschieten
    pi_59208643
    quote:
    Op zondag 8 juni 2008 00:57 schreef Siegfried het volgende:

[..]

deBeschaving bedoel je. Toen had ik mijn camera net een paar weken, dus laten we het daar maar niet over hebben

Ik heb nu voornamelijk een 50mm f1.8, en een (uit m'n hoofd) 18-200 f3.5-5.6
    Die laatste zou ik heel misschien nog bij een buiten podium kunnen gebruiken, maar in de tent zal ik het daar niet mee redden. En die 50mm is waarschijnlijk op grote afstand ook te beperkt.
    dan moeten we maar bij de artiest op het podium
    dag
    pi_59208674
    quote:
    Op zondag 8 juni 2008 01:02 schreef petre86 het volgende:

[..]

dan moeten we maar bij de artiest op het podium
    Kijk, daar zeg ik geen nee tegen

Maar ben nu aan het kijken naar een 18-70mm f2.8 ofzo. Geen idee in hoeverre dat bereik op een festival voldoende is. Zal dat eens even navragen bij wat vrienden met wat meer festival-fotografeer-ervaring.
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 8 juni 2008 @ 01:14:15 #213
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_59208875
    vanavond wat plaatjes geschoten in Utrecht, daar voornamelijk alleen gespeeld met 35mm 2.0
    ben benieuwd of t überhaupt bruikbaar is
    Today is life -

Dale Carnegie
      FOK!fotograaf zondag 8 juni 2008 @ 11:56:56 #214
    200114 Mascleta
    pi_59213814
    Een flinke brand vanochtend in een gebouw met noodlokalen van het Ostrea Lyceum aan de Bramestraat in Goes. Rond 04.15 uur brak de brand uit in het houten gebouw. De brandweer rukte met groot materieel uitomdat de brand over dreigde te slaan naar een ander gebouw. De noodlokalen konden niet meer gered worden. Die zijn compleet uitgebrand.

Het gebouw werd voornamelijk gebruikt voor opslag. Rond 05.30 uur had de brandweer de brand onder controle. De oorzaak wordt nog onderzocht.

Bron: FOK! Frontpage :p
    ------------------------------------------------------

is vanaf hier 5 minuten met de auto, het is aan de andere kant van Goes. Ik kan evt. wel foto's maken van de schade nu.
    -----
    1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
    -----
      PR/Manusje van alles zondag 8 juni 2008 @ 11:59:29 #215
    Toezicht is gezond!
    pi_59213861
    quote:
    Op zondag 8 juni 2008 11:56 schreef Mascleta het volgende:
    Een flinke brand vanochtend in een gebouw met noodlokalen van het Ostrea Lyceum aan de Bramestraat in Goes. Rond 04.15 uur brak de brand uit in het houten gebouw. De brandweer rukte met groot materieel uitomdat de brand over dreigde te slaan naar een ander gebouw. De noodlokalen konden niet meer gered worden. Die zijn compleet uitgebrand.

Het gebouw werd voornamelijk gebruikt voor opslag. Rond 05.30 uur had de brandweer de brand onder controle. De oorzaak wordt nog onderzocht.

Bron: FOK! Frontpage :p
    ------------------------------------------------------

is vanaf hier 5 minuten met de auto, het is aan de andere kant van Goes. Ik kan evt. wel foto's maken van de schade nu.
    Graag!
      FOK!fotograaf zondag 8 juni 2008 @ 12:00:14 #216
    200114 Mascleta
    pi_59213875
    Ga ik daar zo even langs
    -----
    -----
      FOK!fotograaf zondag 8 juni 2008 @ 13:43:40 #217
    200114 Mascleta
    pi_59216662
    Je hebt een PM
    -----
    -----
      zondag 8 juni 2008 @ 13:57:03 #218
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_59217095
    Ik zit al te F5-en hier
      FOK!fotograaf zondag 8 juni 2008 @ 14:02:47 #219
    200114 Mascleta
    pi_59217297
    Te F5'en voor wat?? Foto's zijn via PM verzonden. dus ik wacht het wel af.
    -----
    -----
      zondag 8 juni 2008 @ 14:05:37 #220
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_59217394
    quote:
    Op zondag 8 juni 2008 14:02 schreef Mascleta het volgende:
    Nee op de fp bedoel ik, ben wel benieuwd
      FOK!fotograaf zondag 8 juni 2008 @ 14:11:16 #221
    200114 Mascleta
    pi_59217580
    Naar wie zouden foto's nog meer kunnen als Xilantof en Surveillance-Fiets offline zijn?
    -----
    -----
      PR/Manusje van alles zondag 8 juni 2008 @ 14:13:33 #222
    Toezicht is gezond!
    pi_59217671
    quote:
    Op zondag 8 juni 2008 14:02 schreef Mascleta het volgende:
    Brand legt deel school in as
      zondag 8 juni 2008 @ 14:23:22 #223
    111942 kwiebuske
    ...---...
    pi_59217975
    quote:
    Op zondag 8 juni 2008 14:11 schreef Mascleta het volgende:
    Naar wie zouden foto's nog meer kunnen als Xilantof en Surveillance-Fiets offline zijn?
    die kunnen/mogen niet offline zijn
    Op dinsdag 25 september 2012 02:54 schreef dolfina-chica het volgende: zie kwiebus, zo moeilijk ben ik niet, ik geef je gewoon gelijk ;)
      FOK!fotograaf zondag 8 juni 2008 @ 14:27:44 #224
    200114 Mascleta
    pi_59218103
    Ziet er mooi uit, heb één foto per ongeluk niet verkleint naar 440 maar 400 volgens mij :p
    -----
    -----
      PR/Manusje van alles zondag 8 juni 2008 @ 14:48:42 #225
    Toezicht is gezond!
    pi_59218574
    quote:
    Op zondag 8 juni 2008 14:11 schreef Mascleta het volgende:
    quote:
    Op zondag 8 juni 2008 14:23 schreef kwiebuske het volgende:

[..]

die kunnen/mogen niet offline zijn
    Het komt niet vaak voor dat ik langer dan een halve dag niet aanwezig ben Vooralsnog zijn Xilantof en ikzelf de enige die volledig op de hoogte zijn mbt de FOK!fotografen. Het is wel handig om daar meer crewleden voor te hebben. Moeten we nog even naar kijken.
    quote:
    Op zondag 8 juni 2008 14:27 schreef Mascleta het volgende:
    Ziet er mooi uit, heb één foto per ongeluk niet verkleint naar 440 maar 400 volgens mij :p
    Klopt is nu ook 440
      zondag 8 juni 2008 @ 14:55:29 #226
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_59218768
    Nette foto's (staat wel een dubbele tussen trouwens )
      FOK!fotograaf zondag 8 juni 2008 @ 15:21:48 #227
    200114 Mascleta
    pi_59219479
    nu je het zegt :s Stomme fout
    -----
    -----
      PR/Manusje van alles zondag 8 juni 2008 @ 15:24:50 #228
    Toezicht is gezond!
    pi_59219556
    quote:
    Op zondag 8 juni 2008 15:21 schreef Mascleta het volgende:
    nu je het zegt :s Stomme fout
    Ja

Heb het aangepast.
      zondag 8 juni 2008 @ 15:36:40 #229
    19376 LadyS
    Help Liam --> SMA2
    pi_59219861
    Is er toevallig een fotograaf nodig voor events op het circuit te Zandvoort?

Zoals DTM of A1 GrandPrix. Of de Nationale Oldtimershow?
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 8 juni 2008 @ 15:53:23 #230
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_59220314
    Fiets, heb je nog wat aan mijn fotos van gister gehad?
    Today is life -

Dale Carnegie
      PR/Manusje van alles zondag 8 juni 2008 @ 15:58:55 #231
    Toezicht is gezond!
    pi_59220495
    quote:
    Op zondag 8 juni 2008 15:53 schreef Ynske het volgende:
    Fiets, heb je nog wat aan mijn fotos van gister gehad?
    Ik zoek al de hele ochtend naar een nieuwsbericht over het festival, dat het een groot succes was bijvoorbeeld. Dan kan ik dat bericht herschrijven en je foto's toevoegen. Maar ik heb nog niets kunnen vinden
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 8 juni 2008 @ 15:59:27 #232
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_59220509
    quote:
    Op zondag 8 juni 2008 15:58 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Ik zoek al de hele ochtend naar een nieuwsbericht over het festival, dat het een groot succes was bijvoorbeeld. Dan kan ik dat bericht herschrijven en je foto's toevoegen. Maar ik heb nog niets kunnen vinden
    had ik dat bericht dan moeten schrijven?
    Today is life -

Dale Carnegie
      PR/Manusje van alles zondag 8 juni 2008 @ 16:01:43 #233
    Toezicht is gezond!
    pi_59220590
    quote:
    Op zondag 8 juni 2008 15:36 schreef LadyS het volgende:
    Is er toevallig een fotograaf nodig voor events op het circuit te Zandvoort?

Zoals DTM of A1 GrandPrix. Of de Nationale Oldtimershow?
    Als jij daar heen wil en kan gaan willen wij wel uitzoeken of het mogelijk is.
      PR/Manusje van alles zondag 8 juni 2008 @ 16:03:03 #234
    Toezicht is gezond!
    pi_59220633
    quote:
    Op zondag 8 juni 2008 15:59 schreef Ynske het volgende:

[..]

had ik dat bericht dan moeten schrijven?
    Nee, ik ging er van uit dat er wel iets zou komen, op de site van het festival zelf bijvoorbeeld. Maar niets dus
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 8 juni 2008 @ 16:05:19 #235
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_59220697
    quote:
    Op zondag 8 juni 2008 16:03 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Nee, ik ging er van uit dat er wel iets zou komen, op de site van het festival zelf bijvoorbeeld. Maar niets dus
    k zie nu ook alleen de reacties van de bezoekers
    Today is life -

Dale Carnegie
      zondag 8 juni 2008 @ 16:15:05 #236
    19376 LadyS
    Help Liam --> SMA2
    pi_59220953
    quote:
    Op zondag 8 juni 2008 16:01 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Als jij daar heen wil en kan gaan willen wij wel uitzoeken of het mogelijk is.
    Ik kom uit Zandvoort, dus ik kan er héél makkelijk heen, dus interesse is er zeker.
    ik had gemeld dat ik nauwelijks ervaring had, hè? en met autosport eigenlijk nog geen ervaring...
      zondag 8 juni 2008 @ 16:17:12 #237
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_59221000
    Eventueel even de evenementen waarvoor nog fotografen gezocht worden in de OP zetten?
    pi_59242010
    In evenementen op zandvoort heb ik ook wel interesse, heb redelijk wat autosport ervaring.

Hierbij niet gezegd dat ik beter zou kunnen dan iemand anders.

[ Bericht 32% gewijzigd door Artbij op 09-06-2008 11:32:51 ]
      maandag 9 juni 2008 @ 12:46:48 #239
    19376 LadyS
    Help Liam --> SMA2
    pi_59244045
    Maar jij kan het vast beter dan ik
      PR/Manusje van alles maandag 9 juni 2008 @ 12:49:34 #240
    Toezicht is gezond!
    pi_59244104
    quote:
    Op zondag 8 juni 2008 16:17 schreef Erasmo het volgende:
    Eventueel even de evenementen waarvoor nog fotografen gezocht worden in de OP zetten?
    Check, het is niet optimaal duidelijk zo maar daar moeten we nog iets voor verzinnen
      maandag 9 juni 2008 @ 12:51:21 #241
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_59244154
    quote:
    Op maandag 9 juni 2008 12:49 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Check, het is niet optimaal duidelijk zo maar daar moeten we nog iets voor verzinnen
    Je zou het kunnen combineren met de evenementenkalender:
    quote:
    Optreden van band (hier voor zoeken wij nog fotografen!)
    pi_59244210
    fotoverslag ELE rally *hier* of via *hier*. Was erg leuke dag, wel veel dezelfde foto's i.v.m. de standplaats.
    Voor de geinteresseerden dus.
    Kick my ass!
    Xblog360
      PR/Manusje van alles maandag 9 juni 2008 @ 12:58:14 #243
    Toezicht is gezond!
    pi_59244338
    quote:
    Op zondag 8 juni 2008 16:15 schreef LadyS het volgende:

[..]

Ik kom uit Zandvoort, dus ik kan er héél makkelijk heen, dus interesse is er zeker.
    ik had gemeld dat ik nauwelijks ervaring had, hè? en met autosport eigenlijk nog geen ervaring...
    quote:
    Op maandag 9 juni 2008 11:25 schreef Artbij het volgende:
    In evenementen op zandvoort heb ik ook wel interesse, heb redelijk wat autosport ervaring.

Hierbij niet gezegd dat ik beter zou kunnen dan iemand anders.
    Joah ik heb even wat rondgekeken op FOK! en op de site van circuit zandvoort. Volgens mij is er ook al iemand van FOK!sport als pers aanwezig is bij sommige races. Dit weet ik nog niet zeker en moet ik nog even uitzoeken. Als er al iemand regelmatig naartoe gaat moet ik dus eerst met FOK!sport en anderen overleggen wat er allemaal mogelijk is. Ik kan hier dus nog geen antwoord op geven.
      PR/Manusje van alles maandag 9 juni 2008 @ 12:59:42 #244
    Toezicht is gezond!
    pi_59244374
    quote:
    Op maandag 9 juni 2008 12:51 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Je zou het kunnen combineren met de evenementenkalender:
    [..]
    Inderdaad
      dinsdag 10 juni 2008 @ 09:20:14 #245
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_59269882
    8 juli aanstaande heeft Mika een concert in het Westerpark, ben dan toch in Amsterdam, misschien dat er dan iets geregeld kan worden?
    pi_59306235
    quote:
    Op dinsdag 13 mei 2008 17:05 schreef Xilantof het volgende:

Wat betreft de rechten kan ik in elk geval zeggen dat 't niet gaat om eenmalige plaatsing. We willen ze vaker kunnen gebruiken als dat zo voorkomt.
    De exacte omschrijving zal volgen. Maar het zal iets worden in de trend van dat FOK! de foto's mag gebruiken voor FOK! doeleinden. Tenzij gigantisch commercieel (een krant vraagt om de foto bijv.), dan zal de fotograaf erbij betrokken worden.
    Hebben jullie hier al verder over nagedacht? Dat uit het recht om foto's te gebruiken niet het recht volgt om ze te mogen verkopen is logisch, maar het spreekt m.i. ook voor zich dat de fotografen naamsvermelding krijgen (tenzij ze dat zelf niet willen). Ik zag net op de Frontpage een artikel dat geillustreerd was met wat waarschijnlijk foto's van een user waren, en waar toch 'Foto: FOK!' bij stond, vandaar deze vraag.

edit: Een andere vraag is of je de foto's niet in beider belang van een opdrukje of onzichtbare markering moet voorzien. Dat kan alleen met instemming van de fotograaf, dus zoiets moet je vantevoren regelen (hetzelfde geldt voor alle andere wijzigingen, zoals croppen). Het ging nu om een uitgebrande frituurpan, maar als dit project aanslaat, kunnen er ook wel eens foto's uit voortkomen waar een wat groter belang mee gemoeid is.

[ Bericht 15% gewijzigd door dvr op 11-06-2008 15:06:28 ]
      woensdag 11 juni 2008 @ 15:05:04 #247
    108864 rudedeltadude
    Rue de la Tude
    pi_59306466
    Opzij (het fem vrouwen blad) komt volgende week met een editie waarin elke provincie een leukste winkel gekozen krijgt...
    Misschien een leuke special in het kader "shoppen" ???
    Per provincie misschien wel een leuk en breed item, met potentiele adverteerders?
    Mocht dit doorgaan, biedt ik me vrijwillig aan voor de provincie overijssel...
      PR/Manusje van alles woensdag 11 juni 2008 @ 15:07:23 #248
    Toezicht is gezond!
    pi_59306521
    quote:
    Op dinsdag 10 juni 2008 09:20 schreef Erasmo het volgende:
    8 juli aanstaande heeft Mika een concert in het Westerpark, ben dan toch in Amsterdam, misschien dat er dan iets geregeld kan worden?
    Hier komen we nog op terug.

quote:
    Op woensdag 11 juni 2008 14:56 schreef dvr het volgende:

[..]

Hebben jullie hier al verder over nagedacht? Dat uit het recht om foto's te gebruiken niet het recht volgt om ze te mogen verkopen is logisch, maar het spreekt m.i. ook voor zich dat de fotografen naamsvermelding krijgen (tenzij ze dat zelf niet willen). Ik zag net op de Frontpage een artikel dat geillustreerd was met wat waarschijnlijk foto's van een user waren, en waar toch 'Foto: FOK!' bij stond, vandaar deze vraag.
    Deze foto's zijn door een FPcrewlid gemaakt en niet door een user. We zullen altijd de naam van de fotograaf vermelden, tenzij dat niet gewenst is. Ook een linkje naar een website van de fotograaf behoort tot de mogelijkheden. Zie hier: Brand legt deel school in as

Edit: Op je tweede kom ik later even terug.
    pi_59307389
    ik kan wel een zooi foto's van lowlands posten. betalen jullie dan mn kaartje?
      woensdag 11 juni 2008 @ 15:56:43 #250
    65960 sanger
    pi_59308042
    quote:
    Op maandag 9 juni 2008 12:58 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

[..]

Joah ik heb even wat rondgekeken op FOK! en op de site van circuit zandvoort. Volgens mij is er ook al iemand van FOK!sport als pers aanwezig is bij sommige races. Dit weet ik nog niet zeker en moet ik nog even uitzoeken. Als er al iemand regelmatig naartoe gaat moet ik dus eerst met FOK!sport en anderen overleggen wat er allemaal mogelijk is. Ik kan hier dus nog geen antwoord op geven.
    Dit topic bedoelde je dus

Inderdaad is er vanuit FOK!sport weleens iemand aanwezig bij races op Zandvoort. Dit wilt echter niet zeggen dat de FOK!fotograven per definitie niet naar een evenement op CPZ kunnen

Kun je aangeven om welke evenementen het specifiek gaat? En heb je referentiewerk?
    pi_59308509
    Heeft de fotograaf trouwens ook de mogelijkheid zijn foto's ook elders te gebruiken?
    pi_59308564
    Ik heb eigenlijk wel interesse in alle races op zandvoort en assen. Dus mocht het een keer nodig zijn, laat maar weten.
    pi_59308947
    quote:
    Op woensdag 11 juni 2008 15:38 schreef Byte_Me het volgende:
    of een persbandje
      woensdag 11 juni 2008 @ 16:42:04 #254
    19376 LadyS
    Help Liam --> SMA2
    pi_59309435
    quote:
    Op woensdag 11 juni 2008 15:56 schreef sanger het volgende:

[..]

Dit topic bedoelde je dus

Inderdaad is er vanuit FOK!sport weleens iemand aanwezig bij races op Zandvoort. Dit wilt echter niet zeggen dat de FOK!fotograven per definitie niet naar een evenement op CPZ kunnen

Kun je aangeven om welke evenementen het specifiek gaat? En heb je referentiewerk?
    Om te beginnen: nee, ik heb (nog) geen referentiewerk wat betreft auto''s. Ik moet nog een boel leren.

Ik zou een voorkeur hebben voor evenementen als Oltimers en dat soort dingen. De races zelf wat minder, hoewel ik erg nieuwsgierig ben naar de A1. Vorige keer werd ik zowat van mijn bank thuis geblazen van de herrie
      woensdag 11 juni 2008 @ 17:05:43 #255
    65960 sanger
    pi_59310026
    quote:
    Op woensdag 11 juni 2008 16:42 schreef LadyS het volgende:

[..]

Om te beginnen: nee, ik heb (nog) geen referentiewerk wat betreft auto''s. Ik moet nog een boel leren.

Ik zou een voorkeur hebben voor evenementen als Oltimers en dat soort dingen. De races zelf wat minder, hoewel ik erg nieuwsgierig ben naar de A1. Vorige keer werd ik zowat van mijn bank thuis geblazen van de herrie
    Dat leren kun je beter niet op deze manier doen, omdat ook het circuit resultaten verlangt Die wilt een fotoverslag zien waarop goede foto's staan enzo

Op Zandvoort kun je ook in de duinen goede foto's maken als je bereidt bent het circuit rond te lopen
      woensdag 11 juni 2008 @ 17:05:57 #256
    65960 sanger
    pi_59310031
    quote:
    Op woensdag 11 juni 2008 16:16 schreef Artbij het volgende:
    Ik heb eigenlijk wel interesse in alle races op zandvoort en assen. Dus mocht het een keer nodig zijn, laat maar weten.
    heb je referentiewerk?
      woensdag 11 juni 2008 @ 17:12:03 #257
    108864 rudedeltadude
    Rue de la Tude
    pi_59310158
    quote:
    Op woensdag 11 juni 2008 17:05 schreef sanger het volgende:

[..]

heb je referentiewerk?
    mocht Artbij geen referentiewerk hebben, heb ik ook wel interesse in Circuitwerk.
    Voorkeur is Assen, maar als Zandvoort spektakel biedt ben ik bereid om vanuit Zwolle te reizen.
    Ik heb genoeg referentiewerk voor je.
    Ben ook bekend met huisregels op CPA, ben er eerder als persfotograaf geweest.
      woensdag 11 juni 2008 @ 17:21:30 #258
    52349 purplerose
    Footsteps lead me to Eddie O+
    pi_59310376
    quote:
    Op zondag 8 juni 2008 00:59 schreef petre86 het volgende:
    Hier sluit ik me bij aan, ik ga ook naar parkpop met een ander toestel tegenwoordig Olympus E300. Wil me dus sowieso aanmelden voor festival/concert fotografie maar heb nog geenreferentie materiaal op dat gebied om te laten zien behalve foto's op me site van dieren, voorwerpen, landschappen en gebouwen.

Ik weet dus niet of ik dan al gewenst ben zonder referentiemateriaal , ik ga waarschijnlijk zaterdag naar music in my head in denhaag bij het paard van troje om me eerste shots op muziek gebied te maken.

http://picasaweb.google.com/superrrdingie
    Uit een goeie worst hoort sap te komen! :7
    Best place for a woman? Face down, ass up
    In perfect love and perfect trust. An'ye harm none do what ye will
    I Lipsmackers ftw baby! Yeahhh!
      FOK!fotograaf woensdag 11 juni 2008 @ 18:01:56 #259
    92797 fraubitch
    Heeft een Pwny!!
    pi_59311300
    22 juni wil ik naar Powerfest Ik weet niet of er iets te regelen valt? (of het uberhaupt interessant is voor fok?)
      woensdag 11 juni 2008 @ 18:48:29 #260
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_59312577
    Hmm, voor regio Haaglanden / Delft kan ik vooralsnog wellicht wat betekenen. .
    Al komt dat wel op de avonduren en het weekend neer. Korte deadlines in Den Haag zijn mogelijk.
    Een reportage zou, als ik er op dat moment tijd voor heb, ook kunnen.

Zou ik eerst een soort testcase moeten showen in FOT? Ik heb geen hypermoderne camera (nog)..
    De reden dat ik er een beetje voorzichtig mee ben, is omdat ik niet zo verschrikkelijk veel tijd heb / flexibel ben.

[ Bericht 8% gewijzigd door Yildiz op 11-06-2008 18:53:34 ]
    Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
      woensdag 11 juni 2008 @ 19:08:20 #261
    52349 purplerose
    pi_59313136
    Ik ben trouwens ook van plan om naar the wombats te gaan in september in of amsterdam paradiso of utrecht tivoli, misschien dat we iets kunnen regelen?
      woensdag 11 juni 2008 @ 19:20:56 #262
    19376 LadyS
    Help Liam --> SMA2
    pi_59313592
    quote:
    Op woensdag 11 juni 2008 17:05 schreef sanger het volgende:

[..]

Dat leren kun je beter niet op deze manier doen, omdat ook het circuit resultaten verlangt Die wilt een fotoverslag zien waarop goede foto's staan enzo

Op Zandvoort kun je ook in de duinen goede foto's maken als je bereidt bent het circuit rond te lopen
    Ah ok. Ik had gereageerd omdat iedereen met een camera mocht reageren, maar blijkbaar werkt dat in dit specifieke geval niet zo
    Ik wacht gewoon op iets anders
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 11 juni 2008 @ 19:36:45 #263
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_59314151
    eerlijk gezegd vind ik dit een beetje wrang...

eerst oppert LadyS dat ze wel richting Zandvoort wil gaan, dan word er gezegd er word gekeken
    en nu kan ze niet gaan want daar moet je ervaring voor hebben.
    voor concerten of weet ik wat moet je ook wel wat ervaring voor hebben.

terwijl eerder geen eisen gesteld zijn voor wie mee wilde doen.

en nee ik weet niet wat ik nu wil bereiken, t voelt voor mij alleen een beetje raar, als ik dit zo lees
    Today is life -

Dale Carnegie
      FOK!fotograaf woensdag 11 juni 2008 @ 19:48:50 #264
    48846 Xilantof
    I keep you in the holes
    pi_59314545
    Ynske: ik snap je wrange gevoel. Echter bij serieuze evenementen moeten wij tegenover die organisatie wel een ervaring iemand sturen om zo de naam van FOK! hoog te houden (of maken) om de mogelijkheden in de toekomst open te houden.

Bedenk daarnaast ook dat de dingen die nu vooral ter sprake komen erg specialistisch zijn. En maar een heel klein deel van wat de FOK!Fotografen kunnen doen. Daarom dat ook iedereen mee kan doen. En snel zullen we mensen niet iets weigeren wegens kwaliteit-redenen, maar soms is het noodzakelijk.
    Xilantof Flickrt
    foto-nerd
      woensdag 11 juni 2008 @ 19:52:36 #265
    108864 rudedeltadude
    Rue de la Tude
    pi_59314680
    quote:
    Op woensdag 11 juni 2008 19:48 schreef Xilantof het volgende:
    Ynske: ik snap je wrange gevoel. Echter bij serieuze evenementen moeten wij tegenover die organisatie wel een ervaring iemand sturen om zo de naam van FOK! hoog te houden (of maken) om de mogelijkheden in de toekomst open te houden.

Bedenk daarnaast ook dat de dingen die nu vooral ter sprake komen erg specialistisch zijn. En maar een heel klein deel van wat de FOK!Fotografen kunnen doen. Daarom dat ook iedereen mee kan doen. En snel zullen we mensen niet iets weigeren wegens kwaliteit-redenen, maar soms is het noodzakelijk.
    Ik begrijp de strekking van je verhaal wel, maar in hoeverre mag je eisen stellen aan mensen die vrijwillig foto's aan zouden willen leveren?
    En dan nog: Denk je echt dat organisatoren van evenementen van Fok! verwachten dat "we" met zeer hoge kwaliteit foto's op de proppen komen? Juist organisaties die draaien op vrijwilligers hoeven over het algemeen minder moeite doen om een warm hart van de organisatie toe gedragen te krijgen...
      PR/Manusje van alles woensdag 11 juni 2008 @ 19:55:03 #266
    Toezicht is gezond!
    pi_59314763
    quote:
    Op woensdag 11 juni 2008 14:56 schreef dvr het volgende:

[..]

edit: Een andere vraag is of je de foto's niet in beider belang van een opdrukje of onzichtbare markering moet voorzien. Dat kan alleen met instemming van de fotograaf, dus zoiets moet je vantevoren regelen (hetzelfde geldt voor alle andere wijzigingen, zoals croppen). Het ging nu om een uitgebrande frituurpan, maar als dit project aanslaat, kunnen er ook wel eens foto's uit voortkomen waar een wat groter belang mee gemoeid is.
    We willen sowieso geen zichtbare markeringen op de foto's, dit staat niet professioneel. We zullen ook nooit eigenhandig foto's bewerken, op resizen na. De fotograaf maakt een selectie van de mooiste en meest geschikte foto's. Daar kunnen wij dan weer een selectie uit maken, als het meer foto's zijn dan nodig. We doen altijd alles in overleg.
      woensdag 11 juni 2008 @ 20:02:00 #267
    108864 rudedeltadude
    Rue de la Tude
    pi_59315000
    quote:
    Op woensdag 11 juni 2008 19:55 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

We willen sowieso geen zichtbare markeringen op de foto's, dit staat niet professioneel. We zullen ook nooit eigenhandig foto's bewerken, op resizen na. De fotograaf maakt een selectie van de mooiste en meest geschikte foto's. Daar kunnen wij dan weer een selectie uit maken, als het meer foto's zijn dan nodig. We doen altijd alles in overleg.
    Pardon? Volgens mij waren de foto's van Phreud van de brand in de TU Delft toch echt voorzien van een watermerk met zijn eigen url....
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 11 juni 2008 @ 20:04:10 #268
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_59315067
    d
    quote:
    Op woensdag 11 juni 2008 20:02 schreef rudedeltadude het volgende:

[..]

Pardon? Volgens mij waren de foto's van Phreud van de brand in de TU Delft toch echt voorzien van een watermerk met zijn eigen url....
    dat klopt
    maar volgens mij zijn die afspraken daarna pas gemaakt
    Today is life -

Dale Carnegie
    pi_59315156
    Ik zou juist blij zijn dat een bepaald kwaliteitsniveau nagestreefd wordt. Dan staan jouw -ik neem aan fatsoenlijke- foto's niet tussen een stapel kiekjes.
      PR/Manusje van alles woensdag 11 juni 2008 @ 20:16:04 #270
    Toezicht is gezond!
    pi_59315412
    quote:
    Op woensdag 11 juni 2008 20:02 schreef rudedeltadude het volgende:

[..]

Ja, en dat kwam omdat er vooraf geen contact is geweest. Op dat moment hadden we daar nog geen duidelijkheid over. Deze regels waren toen ook nog niet bij de fotografen bekend.
      PR/Manusje van alles woensdag 11 juni 2008 @ 20:24:35 #271
    Toezicht is gezond!
    pi_59315678
    quote:
    Op woensdag 11 juni 2008 15:38 schreef Byte_Me het volgende:
    quote:
    Op woensdag 11 juni 2008 16:26 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

of een persbandje
    Nee zo werkt het niet
    We moeten wel een degelijk plan hebben. Waar wil je heen, wanneer is dat, wat er is er te zien, wat kan je afleveren, wat kunnen we daar verder mee enzovoort
    quote:
    Op woensdag 11 juni 2008 16:14 schreef Siegfried het volgende:
    Heeft de fotograaf trouwens ook de mogelijkheid zijn foto's ook elders te gebruiken?
    Je mag natuurlijk altijd je foto's op je eigen site zetten. Ook op een site waar je bijvoorbeeld in de redactie zit. Maar let wel op dat we foto's die gemaakt zijn op een evenement waar wij accreditatie voor geregeld hebben liever niet terugzien op andere grote sites. Op dat gebied vinden we een beetje exclusiviteit wel fijn.
      woensdag 11 juni 2008 @ 20:33:55 #272
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_59315953
    quote:
    Op woensdag 11 juni 2008 20:24 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]
    Je mag natuurlijk altijd je foto's op je eigen site zetten. Ook op een site waar je bijvoorbeeld in de redactie zit. Maar let wel op dat we foto's die gemaakt zijn op een evenement waar wij accreditatie voor geregeld hebben liever niet terugzien op andere grote sites. Op dat gebied vinden we een beetje exclusiviteit wel fijn.
    Logisch, maar dan hebben jullie het dus over evenementen waar een Fok! accreditatie bij gebruikt is. Wanneer iemand bij toeval tegen een nieuwswaardig evenement aanloopt, en daar fotos schiet, dan zijn de fotos dus 100% van de fotograaf, en heeft Fok alleen maar gebruiksrecht, en verder niets, toch?

Even een extreme: Ik lig lekker aan het Markermeer, of nog beter: op een bootje op het Markermeer. Op 300 meter van me af valt een Boeing in het water. Ik geef de fotos ter publicatie aan Fok, en de totale wereldpers vraagt Fok of ze de fotos mogen gebruiken. Helpt Fok mij dan?
    - Privacy Matters
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 11 juni 2008 @ 20:37:03 #273
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_59316070
    quote:
    Op woensdag 11 juni 2008 20:33 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Logisch, maar dan hebben jullie het dus over evenementen waar een Fok! accreditatie bij gebruikt is. Wanneer iemand bij toeval tegen een nieuwswaardig evenement aanloopt, en daar fotos schiet, dan zijn de fotos dus 100% van de fotograaf, en heeft Fok alleen maar gebruiksrecht, en verder niets, toch?

Even een extreme: Ik lig lekker aan het Markermeer, of nog beter: op een bootje op het Markermeer. Op 300 meter van me af valt een Boeing in het water. Ik geef de fotos ter publicatie aan Fok, en de totale wereldpers vraagt Fok of ze de fotos mogen gebruiken. Helpt Fok mij dan?
    volgens mij lig je dan niet meer in t bootje
    Today is life -

Dale Carnegie
      woensdag 11 juni 2008 @ 20:47:40 #274
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_59316500
    quote:
    Op woensdag 11 juni 2008 20:37 schreef Ynske het volgende:

[..]

volgens mij lig je dan niet meer in t bootje
    Tuuk wel!
    - Privacy Matters
      PR/Manusje van alles woensdag 11 juni 2008 @ 20:54:10 #275
    Toezicht is gezond!
    pi_59316705
    quote:
    Op woensdag 11 juni 2008 18:01 schreef fraubitch het volgende:
    22 juni wil ik naar Powerfest Ik weet niet of er iets te regelen valt? (of het uberhaupt interessant is voor fok?)
    Als je er een review van maakt wel Dat is sowieso iets waar we heel veel aan hebben. Van grote festivals heeft een fotoreportage an sich genoeg bestaansrecht. Een fotoreportage over de Zwarte Cross kan bijvoorbeeld makkelijk bestaan uit 30 foto's, daar is het festival bekend genoeg voor.Maar een klein 'festival' als dit is een stuk minder ineteressant. Je kan dan veel beter een aantal foto's bij een leuke review over de artiesten en de optredens zelf zetten.

Je hoeft geen ster te zijn in het schrijven van teksten en in dit geval dan een review. Daar kunnen we iedereen altijd bij helpen. Dat is met alles zo, we kunnen iedereen ook helpen bij het verzinnen van vragen voor bijvoorbeeld een interview. Hier gaan we ons toch iets meer op richten voor de kleinere festivals.
      FOK!fotograaf woensdag 11 juni 2008 @ 21:00:24 #276
    48846 Xilantof
    I keep you in the holes
    pi_59316945
    quote:

[..]

Ja.
    Xilantof Flickrt
    foto-nerd
      woensdag 11 juni 2008 @ 21:01:02 #277
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_59316982
    quote:
    Op woensdag 11 juni 2008 21:00 schreef Xilantof het volgende:

[..]

Ja.
    - Privacy Matters
      PR/Manusje van alles woensdag 11 juni 2008 @ 21:14:35 #278
    Toezicht is gezond!
    pi_59317564
    quote:

[..]

Logisch, maar dan hebben jullie het dus over evenementen waar een Fok! accreditatie bij gebruikt is. Wanneer iemand bij toeval tegen een nieuwswaardig evenement aanloopt, en daar fotos schiet, dan zijn de foto’s dus 100% van de fotograaf, en heeft Fok alleen maar gebruiksrecht, en verder niets, toch?
    Ja, daar komt het op neer. De foto's blijven altijd eigendom van de fotograaf. FOK! krijgt enkel gebruiksrecht dat in principe niet ingetrokken kan worden. Het is natuurlijk niet zo dat we zonder enige vorm van overleg foto's zullen gaan gebruiken voor 'andere doeleinden'. Dat zal altijd in overleg gaan.
    quote:
    Even een extreme: Ik lig lekker aan het Markermeer, of nog beter: op een bootje op het Markermeer. Op 300 meter van me af valt een Boeing in het water. Ik geef de foto’s ter publicatie aan Fok, en de totale wereldpers vraagt Fok of ze de foto’s mogen gebruiken. Helpt Fok mij dan?
    Dan helpt FOK! je vast en zeker aangezien zoiets ook voor FOK! een enorme boost zal zijn In dergelijke gevallen zorgen we ervoor dat de fotograaf krijgt wat hem of haar toebehoort.
    pi_59319272
    quote:
    Op woensdag 11 juni 2008 19:20 schreef LadyS het volgende:

[..]

Ah ok. Ik had gereageerd omdat iedereen met een camera mocht reageren, maar blijkbaar werkt dat in dit specifieke geval niet zo
    Ik wacht gewoon op iets anders
    Ik had eigenlijk met dezelfde insteek gereageerd, ik heb dan wel wat ervaring en kan denk ik wel een leuke foto/reportage afleveren, maar had ook het idee dat iedereen zich aan mocht melden.

Verder ben ik benieuwd hoever Fok! reikt, tenminste ik heb specifiek interesse in sport en nieuws fotografie, kan Fok! bijvoorbeeld echt persacreditatie regelen voor grote internationale evenemneten zoals DTM en A1GP. Pers accreditaties voor dit soort dingen worden door de overkoepelende organisaties afgegeven, en meestal niet door het circuit zelf.
      woensdag 11 juni 2008 @ 22:05:21 #280
    108864 rudedeltadude
    Rue de la Tude
    pi_59319557
    quote:
    Op woensdag 11 juni 2008 21:59 schreef Artbij het volgende:

[..]

Verder ben ik benieuwd hoever Fok! reikt, tenminste ik heb specifiek interesse in sport en nieuws fotografie, kan Fok! bijvoorbeeld echt persacreditatie regelen voor grote internationale evenemneten zoals DTM en A1GP. Pers accreditaties voor dit soort dingen worden door de overkoepelende organisaties afgegeven, en meestal niet door het circuit zelf.
    Nee, maar aan accreditatie voor websites hangen vaak eisen als:
    minimaal 1000 pageviews per dag ofzo.
    ik denk dat fok wel aan die eisen voldoet
    pi_59319729
    Gaan we nu naar de semi-profs voor fotowerk toe of mogen ook mensen uit de niet-elite-FOT-clubjes mee blijven werken?

& parkpop al iets bekend? (Desnoods wil ik wel een review schrijven(over het festival, de muziek/veel van de artiesten ben ik minder bekend mee..) of zelf het stuk plaatsen, de knopjes ken ik nog wel
    dag
      woensdag 11 juni 2008 @ 22:15:03 #282
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_59319943
    quote:
    Op woensdag 11 juni 2008 15:07 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Hier komen we nog op terug.

[..]

Deze foto's zijn door een FPcrewlid gemaakt en niet door een user. We zullen altijd de naam van de fotograaf vermelden, tenzij dat niet gewenst is. Ook een linkje naar een website van de fotograaf behoort tot de mogelijkheden. Zie hier: Brand legt deel school in as

Edit: Op je tweede kom ik later even terug.
    Ok.

Zelf heb ik overigens nog geen ervaring met dat soort fotografie hoor
      woensdag 11 juni 2008 @ 22:57:45 #283
    52349 purplerose
    pi_59321598
    quote:
    Op woensdag 11 juni 2008 22:09 schreef petre86 het volgende:
    Gaan we nu naar de semi-profs voor fotowerk toe of mogen ook mensen uit de niet-elite-FOT-clubjes mee blijven werken?

& parkpop al iets bekend? (Desnoods wil ik wel een review schrijven(over het festival, de muziek/veel van de artiesten ben ik minder bekend mee..) of zelf het stuk plaatsen, de knopjes ken ik nog wel
    *even heel offtopic*

heb pics met me nieuwe camera in me fobo staan for you to see
    pi_59322674
    quote:
    Op woensdag 11 juni 2008 19:55 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

We willen sowieso geen zichtbare markeringen op de foto's, dit staat niet professioneel.
    Het hangt er vanaf hoe je het doet - het kan erg professioneel staan. De reden waarom ik het vroeg, is dat het ook de fotograaf kan beschermen tegen ongeoorloofd gebruik van zijn foto door andere sites. Onzichtbare markeringen zoals Digimarc zijn nog beter, maar werken niet preventief.

Het lijkt me toch verstandig als jullie het hele plan een keer concreet opschrijven, want er kunnen veel haken en ogen aanzitten, vooral doordat het vaag is of jullie wel of geen opdrachtgever willen zijn. Dat kan gevolgen hebben voor auteursrechten op de foto, maar ook voor de verhouding met organisaties waar dadelijk 'jullie' fotografen gaan rondlopen. Als er ergens eentje over een krachtstroomkabel struikelt en het hele evenement in rook opgaat, is het vervelend als die organisatie een document heeft waarin staat dat die fotograaf voor Fok werkt.

Mocht iemand inderdaad een plonsende Boeing vastleggen, dan zou ik hem aanraden die z.s.m. aan AP, Reuters of ANP Photo aan te bieden en een deftig percentage te claimen.
      donderdag 12 juni 2008 @ 00:15:05 #285
    86033 DigiPire
    Zo kan-ie wel weer!
    pi_59323919
    quote:
    Op woensdag 11 juni 2008 23:26 schreef dvr het volgende:

[..]

--- 8< ---- knip
    rondlopen. Als er ergens eentje over een krachtstroomkabel struikelt en het hele evenement in rook opgaat,....
    ...dan heeft Frontpage een nieuwsitem!
    The worst day diving is better than the best day working
      FOK!fotograaf donderdag 12 juni 2008 @ 00:27:44 #286
    63 Marc H
    - Satan's Livecoach -
    pi_59324133
    quote:
    Op woensdag 11 juni 2008 21:14 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Dan helpt FOK! je vast en zeker aangezien zoiets ook voor FOK! een enorme boost zal zijn In dergelijke gevallen zorgen we ervoor dat de fotograaf krijgt wat hem of haar toebehoort.
    Is dar al iets over op "papier" gezet? Het is we leuk dat "In dergelijke gevallen zorgen we ervoor dat de fotograaf krijgt wat hem of haar toebehoort", maar de fok redactie is niet bepaald de eerste waaraan ik denk om mijn foto's aan te geven in geval van groot nationaal- of zelfs wereldnieuws, zoals in het voorbeeld hierboven. En om om later conflicten te voorkomen is het handig om dit van tevoren te regelen.

(misschien bekijk ik het wat cynisch, maar in de fotografiewereld kan het soms om grote bedragen gaan.)
    You don't have to be the Dalai Lama to tell people that life's about change.
      FOK!fotograaf donderdag 12 juni 2008 @ 05:57:41 #287
    48846 Xilantof
    I keep you in the holes
    pi_59325609
    quote:
    Op donderdag 12 juni 2008 00:27 schreef Marc H het volgende:

[..]

Is dar al iets over op "papier" gezet? Het is we leuk dat "In dergelijke gevallen zorgen we ervoor dat de fotograaf krijgt wat hem of haar toebehoort", maar de fok redactie is niet bepaald de eerste waaraan ik denk om mijn foto's aan te geven in geval van groot nationaal- of zelfs wereldnieuws, zoals in het voorbeeld hierboven. En om om later conflicten te voorkomen is het handig om dit van tevoren te regelen.

(misschien bekijk ik het wat cynisch, maar in de fotografiewereld kan het soms om grote bedragen gaan.)
    Het staat nu hier zwart op wit.

In het nieuwe topic komt weer gewoon een nette OP waarin ook dit kort aangehaald zal worden.
    Xilantof Flickrt
    foto-nerd
      donderdag 12 juni 2008 @ 07:18:46 #288
    65960 sanger
    pi_59325777
    quote:
    Op woensdag 11 juni 2008 21:59 schreef Artbij het volgende:

Dat kan FOK! echt regelen ja. In het verleden althans wel. Al is de autosportwereld wel iets ontoegankelijker geworden sinds de komst van een specifieke autosportperskaart. Een voorbeeld is bv. de accreditatie tijden Bavaria City Racing afgelopen jaar en de A1GP het jaar daarvoor.

DTM accreditatie aanvraag is zelfs reeds in gang gezet dus daar komt snel een antwoordt op.
      donderdag 12 juni 2008 @ 07:26:01 #289
    65960 sanger
    pi_59325811
    quote:
    Op woensdag 11 juni 2008 19:36 schreef Ynske het volgende:
    eerlijk gezegd vind ik dit een beetje wrang...

eerst oppert LadyS dat ze wel richting Zandvoort wil gaan, dan word er gezegd er word gekeken
    en nu kan ze niet gaan want daar moet je ervaring voor hebben.
    voor concerten of weet ik wat moet je ook wel wat ervaring voor hebben.

terwijl eerder geen eisen gesteld zijn voor wie mee wilde doen.

en nee ik weet niet wat ik nu wil bereiken, t voelt voor mij alleen een beetje raar, als ik dit zo lees
    quote:
    Op woensdag 11 juni 2008 19:48 schreef Xilantof het volgende:

Ook ik snap je gedachten Ynske. Echter is het vooral in autosportland moeilijk om voet aan de grond te krijgen door omstandigheden. Die omstandigheden bestaan voornamelijk uit een aantal professionele autosportfotograven die de "amateurs" en semi-profs boycotten dmv een speciaal uitgegeven perskaart. Dit alles naar aanleiding van Bavaria City Racing 07 waar een heleboel "zolderkamerartiesten" met een compactcamera bepaalde websites kwamen vertegenwoordigen en daarbij de profs in de weg liepen.

Dit in gedachten houdend samen met de wens van CPZ om van ieder verslag een link te krijgen zullen we er voor moeten zorgen dat de fotoverslagen die we daar maken ook daadwerkelijk goed genoeg zijn voor hen om ons volgende keer weer een accreditatie te verstrekken. In tegenstelling zoals door Artbij gesuggereerd wordt kan CPZ namelijk wel zelfstandig accreditaties verstrekken bij grote internationale evenmenten.

Het is dus niet dat we geen vertrouwen in de aangemelde fotografen hebben. We willen echter voor deze specifieke klus iemand met wat meer ervaring om de deur open te houden. Hierbij wil ik overigens niet meteen zeggen dat een onervaren iemand het meteen zal verkloten.
      donderdag 12 juni 2008 @ 07:54:28 #290
    19376 LadyS
    Help Liam --> SMA2
    pi_59325962
    Dus voor andere projectjes maak ik nog wel een kans? Zoals gezegd: ik moet nog een boel leren, hier zag ik dan een mooie kans in; misschien zelfs meelopen met een wat meer ervaren fotograaf? Dat zal ongetwijfeld niet de bedoeling zijn van de opzet van FOK!Fotografen, maar dan kan ik wel laten zien wat ik kan (en óf ik uberhaupt wat kan ), zonder dat jullie het risico lopen op een finaal mislukte reportage.

En kan ik zelf dan nog wel met ideeën komen? Of zal ik dat voortaan maar laten ?
      donderdag 12 juni 2008 @ 08:21:25 #291
    65960 sanger
    pi_59326210
    quote:
    Op donderdag 12 juni 2008 07:54 schreef LadyS het volgende:
    Dus voor andere projectjes maak ik nog wel een kans?
    Uiteraard
    quote:
    Zoals gezegd: ik moet nog een boel leren, hier zag ik dan een mooie kans in; misschien zelfs meelopen met een wat meer ervaren fotograaf? Dat zal ongetwijfeld niet de bedoeling zijn van de opzet van FOK!Fotografen, maar dan kan ik wel laten zien wat ik kan (en óf ik uberhaupt wat kan ), zonder dat jullie het risico lopen op een finaal mislukte reportage.
    Dat kan natuurlijk altijd Al kun je daarvoor natuurlijk ook heel goed in FOT terecht

Ik wil zelf binnenkort ook weer eens op CPZ rondkijken dus wellicht kun je dan ook. Ik weet alleen nog niet precies wanneer.
    quote:
    En kan ik zelf dan nog wel met ideeën komen? Of zal ik dat voortaan maar laten ?
    Goede ideeen zijn bij FOK! altijd welkom.
    pi_59326714
    De informatie die ik heb over DTM en A1 GP heb ik van de websites van de organisaties. Het zou best kunnen dat het anders is dan op die websites vermeld. Het was ook alleen een vraag van mijn kant.

Ik heb trouwens een PM gestuurd.
      PR/Manusje van alles donderdag 12 juni 2008 @ 09:01:04 #293
    Toezicht is gezond!
    pi_59326737
    quote:
    Op woensdag 11 juni 2008 23:26 schreef dvr het volgende:

[..]

Het hangt er vanaf hoe je het doet - het kan erg professioneel staan. De reden waarom ik het vroeg, is dat het ook de fotograaf kan beschermen tegen ongeoorloofd gebruik van zijn foto door andere sites. Onzichtbare markeringen zoals Digimarc zijn nog beter, maar werken niet preventief.

Het lijkt me toch verstandig als jullie het hele plan een keer concreet opschrijven, want er kunnen veel haken en ogen aanzitten, vooral doordat het vaag is of jullie wel of geen opdrachtgever willen zijn. Dat kan gevolgen hebben voor auteursrechten op de foto, maar ook voor de verhouding met organisaties waar dadelijk 'jullie' fotografen gaan rondlopen. Als er ergens eentje over een krachtstroomkabel struikelt en het hele evenement in rook opgaat, is het vervelend als die organisatie een document heeft waarin staat dat die fotograaf voor Fok werkt.
    We moeten inderdaad nog een bestand met algemene voorwaarden maken.
    quote:
    Mocht iemand inderdaad een plonsende Boeing vastleggen, dan zou ik hem aanraden die z.s.m. aan AP, Reuters of ANP Photo aan te bieden en een deftig percentage te claimen.
    Ik ook
      FOK!fotograaf donderdag 12 juni 2008 @ 17:22:35 #294
    73911 ultra_ivo
    pi_59340218
    quote:
    Op donderdag 12 juni 2008 07:18 schreef sanger het volgende:

[..]

Dat kan FOK! echt regelen ja. In het verleden althans wel. Al is de autosportwereld wel iets ontoegankelijker geworden sinds de komst van een specifieke autosportperskaart. Een voorbeeld is bv. de accreditatie tijden Bavaria City Racing afgelopen jaar en de A1GP het jaar daarvoor.
    De grote internationale schaatsevenementen werken ook met accreditatie. Op lokaal of landelijk (uitgezonderd NK) niveau kom ik iig gewoon binnen, voor hoger zou ik wat assistentie moeten hebben ivm accreditatie.
      FOK!fotograaf vrijdag 13 juni 2008 @ 13:10:07 #295
    200114 Mascleta
    pi_59361404
    ik wil evt. ook wel foto's maken op Concert at Sea 2008. op Zaterdag 28 Juni.

na verwachting is het ook dit jaar wederom uitverkocht ( 55.000 kaarten ) en er zijn optredens van BLØF, Counting Crows, Krezip, The Scene , IOS, Stevie Ann, Milow, Beef en Alain Clark

informatie over de Persaccriditatie is te vinden op http://www.concertatsea.nl/index08.asp?PID=44

Ik ben in ieder geval beschikbaar en woon dicht in de buurt, ik hoor het graag.
    -----
    -----
      vrijdag 13 juni 2008 @ 13:12:15 #296
    141994 Dickies
    Since 1922
    pi_59361460
    Ik kan op Parkpop wel wat schieten. Doe ik toch wel
    Carry on my wayward son
    There'll be peace when you are done
    Lay your weary head to rest
    Don't you cry no more.
    pi_59393886
    Ik heb enige ervaring in het fotograferen van (kleine) festivals en andere evenementen, heb hier ook de apparatuur en motivatie voor Fotografeer ook voor festivalinfo.nl, maar kan niet via de pers accreditaties van hun foto's voor Fok! maken uiteraard. Mocht er iets te doen zijn in Limburg/Brabant of voor de grote festivals / evenementen in de zomermaanden dan houd ik mij aanbevolen
    pi_59394139
    Heb wel interesse eventueel , ben beroepsfotograaf, kan ook accreditaties regelen.

www.mcstruik.com
    pi_59394426
    quote:
    Op zaterdag 14 juni 2008 20:57 schreef paparazziphotography het volgende:
    Heb wel interesse eventueel , ben beroepsfotograaf, kan ook accreditaties regelen.

www.mcstruik.com
    Doe eens wat aan je flitstechniek .
    pi_59394582
    quote:
    Op zaterdag 14 juni 2008 21:08 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Doe eens wat aan je flitstechniek .
    Niet alleen aan de flitstechniek Nou ja, gezien de nickname ist vergeven
      FOK!fotograaf zaterdag 14 juni 2008 @ 21:17:14 #301
    92797 fraubitch
    Heeft een Pwny!!
    pi_59394636
    quote:
    Op zaterdag 14 juni 2008 20:57 schreef paparazziphotography het volgende:

www.mcstruik.com
    lapo
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')