Jij doet je username eer aanquote:Op dinsdag 29 april 2008 08:02 schreef iteejer het volgende:
Geweldig
Kunnen we niet in googlemaps zones aangeven wie welk gebied voor zijn/haar rekening kan nemen, of beter nog, zelf een google maps installatie op onze server zetten waar we dit soort dingen in kunnen zetten?
Een koninginnedag sfeer reportagequote:Op dinsdag 29 april 2008 00:49 schreef tonja het volgende:
Ik wil!Behalve concerten vind ik alles leuk om te doen. Ik woon in Amsterdam, rijd alleen brommer en ov
Vind het geen probleem om met de trein een stuk te reizen. Amsterdam en omstreken is prima te doen met de brommer.
Ik fotografeer nu sinds ongeveer acht maanden met de canon 400d. Op FOT zijn genoeg foto's van mij te vinden.
Ik heb vorige week mijn baan opgezegd, en heb nu lekker veel tijd. Het lijkt me super om er af en toe op uit gestuurd te worden voor een shoot.
Ik heb nog veel te leren op fotografie gebied, maar ben zeer enthousiast en leergierig.
Er zal niets ge-eist worden. Echter als je aangeeft dat je een reportage doet zal er wel worden verwacht dat deze er komt. Het is niet dat we je opdracht geven dat te doen, maar vragen of je tijd en gelegenheid hebtquote:Op dinsdag 29 april 2008 08:30 schreef elcastel het volgende:
Ik heb er wel oor naar, maar ik weet niet wat ik voor Fok kan en wil betekenen. Ik heb gewoon een baan en nogal wat hobbies en bezigheden. Verder rij ik goedkoop, maar heb geen zin om honderden kilometers te rijden, omdat dat simpelweg verwacht wordt. Kortom, ik wil graag meer weten over de invulling.
Wie ben ik ? Een hobbyfotograaf met een auto dus. Ik fotografeer al een aantal jaren en heb een snelle camera, met snelle lenzen. Mogelijkheden zijn legio, als ik het leuk vind, pak ik alles aan.
-edit- Omgeving Alkmaar/Beverwijk/Zaanstreek
Een eigen installatie draaien kost wel veelquote:Op dinsdag 29 april 2008 08:02 schreef iteejer het volgende:
Geweldig
Kunnen we niet in googlemaps zones aangeven wie welk gebied voor zijn/haar rekening kan nemen, of beter nog, zelf een google maps installatie op onze server zetten waar we dit soort dingen in kunnen zetten?
Begint met 10K als je het achter een wachtwoord zet. Doe je dat niet en hou je het publiek toegankelijk, is het gratis. Ool al ben je een bedrijfquote:Op dinsdag 29 april 2008 10:25 schreef petre86 het volgende:
Een eigen installatie draaien kost wel veel(Recentelijk nog onderzocht, voor bedrijven is het best prijzig). Ik zit zelf ook in Den Haag, op een steenworp van het binnenhof. Maargoed, er staat ook een topic van Fiets over dit onderwerp in @ waar ook wat van mij bij staat
.
Dat klinkt prima. Nou ja, zoals ik aangaf, ik ben beperkt qua tijd, dat is eigenlijk het hele verhaal. Misschien hebben jullie zelf wel al ideëen hoe het precies ingevuld zou moeten worden, pas dan kan ik een beter antwoord geven.quote:Op dinsdag 29 april 2008 09:26 schreef sanger het volgende:
Er zal niets ge-eist worden. Echter als je aangeeft dat je een reportage doet zal er wel worden verwacht dat deze er komt. Het is niet dat we je opdracht geven dat te doen, maar vragen of je tijd en gelegenheid hebt
Eeuwige roem!quote:
Om Danny natuurlijk weer vrolijk te krijgenquote:Op dinsdag 29 april 2008 23:48 schreef Repeat het volgende:
Fok is natuurlijk niet non-profit, dus waarvoor zou iemand daarvoor voor gratis foto's gaan maken?
Niet mijn Breda jatten, okay?quote:Op woensdag 30 april 2008 10:49 schreef An24 het volgende:
Ik heb ook wel interesse. Woon in dordt, omgeving rotterdam, Breda lukt mij ook nog wel. Ervaring zeker aanwezig!
De D50 is nooit geleverd met een Sigma kitlens hoorquote:Op woensdag 30 april 2008 19:51 schreef WRNL het volgende:
Kan ik me nog opgeven?
Nikon D50 spiegelreflex camera met een Sigma 18-50mm kitlens,
Ik heb hem samen met de D50 gekocht hoorquote:Op donderdag 1 mei 2008 10:36 schreef veldmuis het volgende:
[..]
De D50 is nooit geleverd met een Sigma kitlens hoor.
Ik denk dat je het principe van een kitlens niet begrijpt, maar wens je niettemin veel plezier met je Sigma 18-50!quote:Op donderdag 1 mei 2008 14:26 schreef WRNL het volgende:
[..]
Ik heb hem samen met de D50 gekocht hoor. (D50 + kitlens)
Er zijn winkeliers die eigen kits samenstellen, dat zal hij wel bedoelen.quote:Op donderdag 1 mei 2008 15:07 schreef veldmuis het volgende:
Ik denk dat je het principe van een kitlens niet begrijpt, maar wens je niettemin veel plezier met je Sigma 18-50!
Winkels maken hun eigen samenstelling hoor. Dus de winkel waar ik hem vandaan had had deze aanbieding.quote:Op donderdag 1 mei 2008 15:07 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Ik denk dat je het principe van een kitlens niet begrijpt, maar wens je niettemin veel plezier met je Sigma 18-50!
Groetjes,
veldmuis
Dat maakt het nog geen kitlens. Je hebt een door de winkelier samengestelde aanbieding gekocht. Maar ja, maakt niet uit als je er maar plezier van hebt.quote:Op donderdag 1 mei 2008 21:42 schreef WRNL het volgende:
[..]
Winkels maken hun eigen samenstelling hoor. Dus de winkel waar ik hem vandaan had had deze aanbieding.
kloptquote:Op donderdag 1 mei 2008 23:54 schreef Artbij het volgende:
[..]
Dat maakt het nog geen kitlens. Je hebt een door de winkelier samengestelde aanbieding gekocht. Maar ja, maakt niet uit als je er maar plezier van hebt.
Klopt.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 13:25 schreef petre86 het volgende:
De camera maakt nog geen goede fotograaf he~ Zonder semi-professionele toestellen kan iemand nog best prachtige plaatjes schieten
Dit opzetje gáát gebruikt worden... Waaruit blijkt dat dit niet het geval zal zijn?quote:Op zondag 4 mei 2008 16:45 schreef -Robbedoes- het volgende:
En wanneer horen wanneer dit opzetje idd ook gebruikt gaat worden?
Bij mij is zaagmans al voorbij gefietstquote:Op zondag 4 mei 2008 20:48 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Dit opzetje gáát gebruikt worden... Waaruit blijkt dat dit niet het geval zal zijn?
Over de exacte voortgang komt komende week (eerste helft) bericht.
Dan heb je het over de werkweekquote:Op woensdag 7 mei 2008 19:40 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Bij mij is zaagmans al voorbij gefietst.
Is het dan zo dat je naast je foto's ook een verslag moet inleveren of gaan andere mensen dat doen?quote:Op woensdag 7 mei 2008 22:19 schreef Xilantof het volgende:
De intentie is om dit groot te laten worden op een manier van bereik, snelheid en originaliteit van de te leveren stukken. Dit geldt dan niet alleen puur voor de foto's, maar voor het complete pakket waar de foto's bij horen, de reportage, het verslag, nieuwsbericht etc.
Dat vind ik een hele goeie. Het komt regelmatig voor dat ik dat moet doen, en dan heb ik het alleen over wat punten die in een artikel erbij vermeld moeten worden, en dat werkt niet lekker.quote:Op woensdag 7 mei 2008 23:08 schreef Werewolf het volgende:
[..]
Is het dan zo dat je naast je foto's ook een verslag moet inleveren of gaan andere mensen dat doen?
Nog even voor de duidelijkheid hoor; is het dan de bedoeling dat de fotograaf zelf iemand regelt voor een verslag of gaat dat vanuit Fok?quote:Op donderdag 8 mei 2008 05:57 schreef Xilantof het volgende:
Voor het echte schrijven zelf of een begeleidend artikel kan altijd hulp gevonden worden.
Dat gaat vanuit FOK! Er zal altijd begeleiding zijn bij het maken van een artikel. Het hangt natuurlijk helemaal van het onderwerp van de reportage / foto's af. We hebben in principe een hele team van redacteuren die overal bij kunnen helpen. Als je foto's voor bij een bericht op de Frontpage aanlevert krijg je automatisch te maken met een redacteur van de Frontpage die je foto's zal plaatsen bij een bericht dat door de redacteur gemaakt wordt. Tenzij de fotograaf het bericht zelf wil en kan maken natuurlijk.quote:Op donderdag 8 mei 2008 08:05 schreef Werewolf het volgende:
[..]
Nog even voor de duidelijkheid hoor; is het dan de bedoeling dat de fotograaf zelf iemand regelt voor een verslag of gaat dat vanuit Fok?
quote:Op donderdag 8 mei 2008 17:14 schreef Siegfried het volgende:
Krijgen we dan ook een tag 'FOK! fotograaf'?
Een tag zou daar ook bij horen inderdaadquote:Op woensdag 7 mei 2008 22:19 schreef Xilantof het volgende:
...
Meedenken en inzet wordt dus absoluut gewaardeerd en dit zal op den duur ook blijken door wellicht een vaste plek in de crew van FOK!. De exacte plannen hierover worden momenteel nog gevormd door de verschillende betrokkenen.
...
Whehehehe. Operatie glimlach geslaagdquote:
Als fotograaf weet je natuurlijk zelf hoe de foto's het beste tot hun recht komen. Als de fotograaf zelf het artikel schrijft heeft de fotograaf het laatste woord over de foto's. In andere gevallen zal er na overleg besloten worden of een foto bewerkt moet worden. Voor de FP gebruiken we foto's die niet breder zijn dan 450 pixels. Voor het forum ligt dat op 620 pixels dacht ik. In principe verzorgt de fotograaf alle bewerkingen van de foto's. Een foto moet in JPG of PNG aangelevert worden. Zodat deze geupload kan worden op de FOK!foto-serverquote:Op vrijdag 9 mei 2008 16:10 schreef Erasmo het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met het leveren van de foto's? Raw of jpg? Bewerkt of is het aan de crew hoe er gecropt wordt? Etc. en enzovoort...
Coolpix is van Nikon.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 01:24 schreef Queen_Bee het volgende:
Een sippe Canon Coolpix. Mn SE maakt betere fotos ja
Oh jee, ik pakte de camera er zelfs bij. Ik typte Canon omdat ik die wil denk ikquote:
quote:Op zaterdag 10 mei 2008 00:47 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Voor het forum ligt dat op 620 610 pixels dacht ik.
Lijkt me meer een klus voor P de Hoog.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 10:20 schreef Erasmo het volgende:
Flinke fik op de TU Delft nu, Freud sla je slag
Denk dat Freudmans er dichterbij zit op dit momentquote:Op dinsdag 13 mei 2008 12:40 schreef -Robbedoes- het volgende:
[..]
Lijkt me meer een klus voor P de Hoog.
Met de OP van dit topic vroeg ik om die gegevensquote:Op dinsdag 13 mei 2008 14:11 schreef Artbij het volgende:
Is het niet makkelijk om alle geinteresseerden een soort van sjabloon te laten invullen?
Zoiets:
Naam:
Ineresse:
En nog een vraagje, hoe zit het met de rechten van de foto`s? Worden ze eigendom van Fok! of geeft de fotograaf toestemming voor eenmalige plaatsing?
Ah wist alleen dat Freud in de buurt woonde, waar woont P dan?quote:Op dinsdag 13 mei 2008 12:40 schreef -Robbedoes- het volgende:
[..]
Lijkt me meer een klus voor P de Hoog.
In de buurtquote:Op dinsdag 13 mei 2008 20:06 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ah wist alleen dat Freud in de buurt woonde, waar woont P dan?
quote:Op dinsdag 13 mei 2008 20:06 schreef Erasmo het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 29 april 2008 01:51 schreef PdeHoog het volgende:
Hier ook interesseWoonachtig in Delft, in bezit van auto en interesse in alle drie de categorieen en best bereid om te reizen in de driehoek Amsterdam - Utrecht - Rotterdam. Daarbuiten ook wel, maar dan moet het wel iets bijzonders zijn.
* An24 trots isquote:Op dinsdag 13 mei 2008 22:30 schreef freud het volgende:
En zoiets kan er dan gebeuren nav dit topic:
[Fotoreportage] Brand TU Delft
Hele mooie foto'squote:Op dinsdag 13 mei 2008 22:30 schreef freud het volgende:
Nog iets dichter in de buurtquote:Op dinsdag 13 mei 2008 20:06 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Mooi stukje reclame.quote:Op woensdag 14 mei 2008 16:48 schreef freud het volgende:
Thanx allemaal!!
PSje
Ook niet slecht geweest voor de hits op mijn site zeg... Gisteravond na plaatsing ineens bijna 2600 hits.
Kijk,kijk... niet slechtquote:Op dinsdag 13 mei 2008 22:30 schreef freud het volgende:
Indrukwekkend Freudmans!quote:Op dinsdag 13 mei 2008 22:30 schreef freud het volgende:
Ja ik doe 'het' gelukkig nog!quote:
Zoek je op msn wel weer keertje op, bijbabbelen enzo...quote:Op zondag 18 mei 2008 19:53 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Ja ik doe 'het' gelukkig nog!
afgezien daarvan: drukdrukdrukdrukdrukdrukdruk....nieuwe baan enzomaar er zit weer een leuke shoot aan te komen met een aziatische schone en ik zal binnenkort even een topicje plaatsen van waar ik al mijn tijd aan heb besteed lately..
Hoe staat het met de organisatie van dit alles op het moment?quote:Op woensdag 7 mei 2008 22:19 schreef Xilantof het volgende:
Oke!
Even in het kort hoe e.e.a. vanaf nu hier zal verlopen.
Iedereen die zich hier opgegeven heeft komt in een lijst te staan die voor de crew van FOK! toegankelijk is door middel van een topic "achter de schermen". De crew kan aangeven of men foto's van iets nodig heeft en kan bepalen in overleg met mij wie hiervoor het beste in aanspraak komt. Dit gaat op basis van locatie en bij sommige opdrachten ook op basis van hoe goed je bent.
E.e.a. is geheel vrijblijvend. Als je aangeeft niet meer gevraagd te willen worden zul je verwijderd worden van de lijst.
Ook op het forum zal een topic blijven waarin men zich alsnog kan opgeven en kan meedenken over dingen die men leuk lijkt om te gaan fotograferen en die een meerwaarde bieden voor een subforum of subsite. Op die manier kan de crew lijntjes uitgooien naar betreffende subfora of subsites om te kijken of er iets op te zetten valt.
Meedenken en inzet wordt dus absoluut gewaardeerd en dit zal op den duur ook blijken door wellicht een vaste plek in de crew van FOK!. De exacte plannen hierover worden momenteel nog gevormd door de verschillende betrokkenen.
De intentie is om dit groot te laten worden op een manier van bereik, snelheid en originaliteit van de te leveren stukken. Dit geldt dan niet alleen puur voor de foto's, maar voor het complete pakket waar de foto's bij horen, de reportage, het verslag, nieuwsbericht etc.
E.e.a. loopt zoals omschreven.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 16:52 schreef petre86 het volgende:
[..]
Hoe staat het met de organisatie van dit alles op het moment?
Gelukkig maar hoor, anders ga ik jullie dagvaardigen hoorquote:Op zondag 1 juni 2008 19:36 schreef Xilantof het volgende:
Wat gebeurd er precies met mijn foto's?
Om allereerst duidelijk te stellen: De foto's blijven eigendom van de fotograaf.
Als je hieraan mee wilt doen en je stuurt foto's op geef je Fok! het recht om deze te gebruiken voor Fok!doeleinde. We mogen ze dus bijvoorbeeld meerdere malen gebruiken bij nieuwsberichten etc.
Men kan er vanuit gaan dat er alleszins redelijk met de foto's omgegaan wordt.
Een lijst met events heb ik op dit moment nog niet. Ik ga kijken of ik iets dergelijk met de rest van de crew kan opzetten.quote:Op zondag 1 juni 2008 19:45 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Gelukkig maar hoor, anders ga ik jullie dagvaardigen hoor![]()
![]()
Mooi dat er een update is, is het lijstje met events ook ergens te bekijken voor ons?
Ik neem aan dat die suggesties dan van de gehele FOK forum gebruikers komen.quote:Op zondag 1 juni 2008 19:48 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Een lijst met events heb ik op dit moment nog niet. Ik ga kijken of ik iets dergelijk met de rest van de crew kan opzetten.
Uiteraard zijn user-suggesties hierbij ook erg hard nodig.
Iedereen mag mee doen met FOK!fotografen. Iedereen mag dus ook suggesties doen. Op diverse subsites hebben linkjes gestaan naar dit topic om iedereen hier heen te laten komen. En gaande weg zullen we wel meer gaan rekruteren.quote:Op zondag 1 juni 2008 19:53 schreef -Robbedoes- het volgende:
[..]
Ik neem aan dat die suggesties dan van de gehele FOK forum gebruikers komen.
Wordt dit dan ook daar kenbaar gemaakt?
idd! goede ideën!quote:Op maandag 2 juni 2008 06:23 schreef Shark.Bait het volgende:
ik zie dat er een nieuwsitem op de FP is over de landmachtdagen. Ik weet dat RubberDuckey geweest is en een schitterende foto van een crossende tank gemaakt heeft-veel leuker dan de foto bij het nieuwsitem.
Ik weet dat er fokkertjes richting Leeuwarden zullen gaan voor de vliegshow. Wellicht leuk om daar een fotoshoot aan het nieuwsitem vast te plakken van die dag?
Zeker leuk jaquote:Op maandag 2 juni 2008 06:23 schreef Shark.Bait het volgende:
ik zie dat er een nieuwsitem op de FP is over de landmachtdagen. Ik weet dat RubberDuckey geweest is en een schitterende foto van een crossende tank gemaakt heeft-veel leuker dan de foto bij het nieuwsitem.
Ik weet dat er fokkertjes richting Leeuwarden zullen gaan voor de vliegshow. Wellicht leuk om daar een fotoshoot aan het nieuwsitem vast te plakken van die dag?
Zet ik ook op de lijst.quote:Op maandag 2 juni 2008 07:53 schreef Rnej het volgende:
[..]
idd! goede ideën!
ondergetekende gaat op 28 juni naar de veteranendag, daarnaast ben ik 13 juli bij jack johnson te vinden in t zuiderpark
foto's schieten doe ik toch wel, ik hoor waarschijnlijk vanzelf wel of foto's opsturen gewenst is
Helaas ga ik pas de tweede dag naar de vliegshow in Leeuwarden. Tenzij er iets nieuwswaardigs gebeurt zie ik niet hoe ik daar kan bijdragen. En als er iets nieuwswaardigs gebeurt worden we waarschijnlijk toch allemaal uit de buurt gehouden. Kunnen we ons niet tevoren accrediteren daar?quote:Op maandag 2 juni 2008 08:47 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Zeker leuk jaik zet het op de lijst
Mensen kunnen zich hier natuurlijk al voor melden
![]()
Alle ideeën die je als fotograaf hebt kun je bij mij kwijt. Mocht erg haast bij zijn en wil je zeker weten dat het meerdere mensen beslaat omdat je twijfelt of iemand online is kun je het naar zowel mij als Surveillance-Fiets PM'en.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 12:41 schreef Ynske het volgende:
Ik zou graag weten hoe jullie het willen zien als mensen foto's gemaakt hebben van evenementen. Gister via een mod uiteindelijk info en een linkje laten doorspelen omdat dit topic niet bereikbaar was.
Uiteindelijk is er niets met de foto's van het evenement waar ik geweest was gedaan, maar iets horen erover doe ik niet, nog niet eens dat men besloten heeft er niets mee te doen. Vind ik wel jammer.
Zodoende dat ik denk dat het wel handig is om met een handleiding van welke acties je moet ondernemen en bij wie je moet zijn.
quote:Op donderdag 8 mei 2008 17:16 schreef Xilantof het volgende:
[..]
[..]
Een tag zou daar ook bij horen inderdaad
dan moet fok wel werken op dat momentquote:Op dinsdag 3 juni 2008 21:07 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Alle ideeën die je als fotograaf hebt kun je bij mij kwijt. Mocht erg haast bij zijn en wil je zeker weten dat het meerdere mensen beslaat omdat je twijfelt of iemand online is kun je het naar zowel mij als Surveillance-Fiets PM'en.
E.e.a. zoals ik in de post eerder dit topic omschreven heb.
Ik kreeg gister een linkje op msn, ik ging er vanuit dat mijn antwoord op de vraag of we iets met je foto's konden ook weer doorgegeven zou worden. Is niet gebeurd, jammer. Helaas was het een video-bericht waar we zelf niets aan kunnen veranderen. Ik kon je, erg mooie, foto's helaas niet toevoegen.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 12:41 schreef Ynske het volgende:
Ik zou graag weten hoe jullie het willen zien als mensen foto's gemaakt hebben van evenementen. Gister via een mod uiteindelijk info en een linkje laten doorspelen omdat dit topic niet bereikbaar was.
Uiteindelijk is er niets met de foto's van het evenement waar ik geweest was gedaan, maar iets horen erover doe ik niet, nog niet eens dat men besloten heeft er niets mee te doen. Vind ik wel jammer.
Zodoende dat ik denk dat het wel handig is om met een handleiding van welke acties je moet ondernemen en bij wie je moet zijn.
We hebben altijd een overzichtje op de FP van het aantal bezoekers enzo. Als je dan een leuke foto hebt om daar bij te plaatsen zijn we al blij.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 17:19 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Helaas ga ik pas de tweede dag naar de vliegshow in Leeuwarden. Tenzij er iets nieuwswaardigs gebeurt zie ik niet hoe ik daar kan bijdragen. En als er iets nieuwswaardigs gebeurt worden we waarschijnlijk toch allemaal uit de buurt gehouden. Kunnen we ons niet tevoren accrediteren daar??
idd want t forum werkte nietquote:Op dinsdag 3 juni 2008 21:29 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Ik kreeg gister een linkje op msn,
jammer maar kan gebeurenquote:ik ging er vanuit dat mijn antwoord op de vraag of we iets met je foto's konden ook weer doorgegeven zou worden. Is niet gebeurd, jammer.
dat begrijp ikquote:Helaas was het een video-bericht waar we zelf niets aan kunnen veranderen.
dank je voor t complimentquote:Ik kon je, erg mooie, foto's helaas niet toevoegen.![]()
ga ik volgende keer doenquote:In het vervolg kan je Xilantof of mijzelf altijd een PM-sturen, maakt niet of het over het forum of de FP / sport / weblog / games gaat.![]()
Je hebt openbaar en openbaar. En dan zijn er nog mensen met de juiste contacten die evt. met hulp van een accreditatie op veel meer plekken mogen of kunnen komen. Ronald is als het om de luchtmacht gaat een van die personen.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 21:29 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
We hebben altijd een overzichtje op de FP van het aantal bezoekers enzo. Als je dan een leuke foto hebt om daar bij te plaatsen zijn we al blij.Ik weet niet of je accredatie nodig hebt.. het is volledig openbaar, en de delen die niet openbaar zijn zijn toch verboden voor al het niet-defensie personeel. Pers mag daar ook niet komen.
RonaldV bedoel je?quote:Op dinsdag 3 juni 2008 22:27 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Je hebt openbaar en openbaar. En dan zijn er nog mensen met de juiste contacten die evt. met hulp van een accreditatie op veel meer plekken mogen of kunnen komen. Ronald is als het om de luchtmacht gaat een van die personen.
Jaquote:
Logisch inderdaad. Toch zullen de aanvragen wel central geregeld/gecoordineer moeten worden. Xil?quote:Op dinsdag 3 juni 2008 22:34 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Ja
In het algemeen kent iemand die bij de organiserende instantie gewerkt heeft beter de ongeschreven regeltjes en de organisatiecultuur, kan dus beter beoordelen wat nog net wel en net niet kan.
Ik moet je teleurstellen, een Open Dag bij defensie is verre van openbaar, zelfs voor de pers (al krijgen die wel extra faciliteiten). Maar dat was mijn punt ook niet. Ik wil gewoon doen wat ik altijd doe op een Open Dag, en dat is fotos maken voor mijn eigen collectie.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 21:29 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
We hebben altijd een overzichtje op de FP van het aantal bezoekers enzo. Als je dan een leuke foto hebt om daar bij te plaatsen zijn we al blij.Ik weet niet of je accredatie nodig hebt.. het is volledig openbaar, en de delen die niet openbaar zijn zijn toch verboden voor al het niet-defensie personeel. Pers mag daar ook niet komen.
Ik denk dat wel per geval zullen moeten bekijken of het interessant is om voor iemand persaccreditatie.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 22:35 schreef sanger het volgende:
[..]
Logisch inderdaad. Toch zullen de aanvragen wel central geregeld/gecoordineer moeten worden. Xil?
http://www.luchtmacht.nl/opendagen2008/home/informatie/pers.html Alstuquote:Op woensdag 4 juni 2008 05:58 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Ik denk dat wel per geval zullen moeten bekijken of het interessant is om voor iemand persaccreditatie.
Wat betreft het aanvragen: dat zal inderdaad centraal geregeld worden. Als RonaldV bijv. dat zou willen voor de luchtmacht-dagen dan kunnen wij even kijken of wij dat kunnen regelen bijv. Maar wel via "FOK!".
Je mag met me meeliften die dag.quote:Op woensdag 4 juni 2008 12:15 schreef elcastel het volgende:
Ik maak veel mooiere foto's daar, die RonaldV bakt er niks van. Misschien kom ik je nu een keer tegen, ik lijk op een radarbol en van dichtbij blijkt het dan van vlees te zijn zeg maar.
hmmm.. je site is vrij leeg. En dit is je eerste post.....quote:Op woensdag 4 juni 2008 19:42 schreef BullaPhotography.com het volgende:
<---8<-->
Mogelijkheid is wel om zelf een berichtje te schrijven (andere bron) + foto's en de video te koppelen later hequote:Op dinsdag 3 juni 2008 21:29 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Ik kreeg gister een linkje op msn, ik ging er vanuit dat mijn antwoord op de vraag of we iets met je foto's konden ook weer doorgegeven zou worden. Is niet gebeurd, jammer. Helaas was het een video-bericht waar we zelf niets aan kunnen veranderen. Ik kon je, erg mooie, foto's helaas niet toevoegen.![]()
[..]
Was ook al wezen kijken.quote:Op donderdag 5 juni 2008 00:22 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
hmmm.. je site is vrij leeg. En dit is je eerste post.....
Ik moet even het kabeltje van mijn buurman zien te krijgen. In de gauwigheid had ik namelijk zijn camera even geleend, in plaats van die van mezelf. Maar op het schermpje ziet het er niet goed uitquote:Op vrijdag 6 juni 2008 23:42 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Ik zie het, de foto's zijn echt niet bruikbaar?
Het mag best een beetje onduidelijk zijn, als er maar iets te onderscheiden valt op de fotoquote:Op vrijdag 6 juni 2008 23:45 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ik moet even het kabeltje van mijn buurman zien te krijgen. In de gauwigheid had ik namelijk zijn camera even geleend, in plaats van die van mezelf. Maar op het schermpje ziet het er niet goed uit
Check PMquote:Op vrijdag 6 juni 2008 23:53 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Het mag best een beetje onduidelijk zijn, als er maar iets te onderscheiden valt op de foto
Zeker interessantquote:Op zaterdag 7 juni 2008 09:46 schreef Evil_Boterbloem het volgende:
Vandaag plaatjes schieten op de Paradigit-ELE rally, misschien interessant voor Fok! Sport?
quote:Op zaterdag 7 juni 2008 11:54 schreef veldmuis het volgende:
Blijft het fokfotograaf-idee op deze manier lopen of is het de bedoeling dat het nog serieus wordt?
Same here. Ik wil best wat doen, maar op deze manier hoeft het allemaal niet zo. Een hoop heisa, en er is al één hele fotoreportage geplaatst tot nu toe. Ik denk dat ik me maar terugtrek.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 11:55 schreef PdeHoog het volgende:
[..]![]()
![]()
Ik dacht het, jij zei het. Ik vind het een lachwekkende vertoning worden nuHet wordt op zijn FOK!'s opgelost
Don'tquote:Op zaterdag 7 juni 2008 11:57 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Same here. Ik wil best wat doen, maar op deze manier hoeft het allemaal niet zo. Een hoop heisa, en er is al één hele fotoreportage geplaatst tot nu toe. Ik denk dat ik me maar terugtrek.
Dan mag er wel eens een beetje eerder een oproep gedaan worden.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 15:52 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Don't![]()
Als het loopt zoals ik verwacht, kom ik vanavond met twee gelegenheden waar we fotografen voor zoeken.
Die krijg je dus waarschijnlijk vanavond te horen.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 15:53 schreef -Robbedoes- het volgende:
[..]
Dan mag er wel eens een beetje eerder een oproep gedaan worden.
Als er nu al iets speelt dan is het wel zo lekker om een beetje voorbereid te zijn
Niet handig als je nu al weet dat er wat geregeld moet worden.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 15:54 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
Die krijg je dus waarschijnlijk vanavond te horen.
Hoezo, je weet toch nog helemaal niet op welke termijn deze gelegenheden zijn?quote:Op zaterdag 7 juni 2008 16:11 schreef -Robbedoes- het volgende:
[..]
Niet handig als je nu al weet dat er wat geregeld moet worden.
Waarom deze geheimzinnigheid??
Totaal geen geheimzinnigheid.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 16:11 schreef -Robbedoes- het volgende:
[..]
Niet handig als je nu al weet dat er wat geregeld moet worden.
Waarom deze geheimzinnigheid??
Ah de redactie heeft ondertussen zoveel 'macht' dat ze tegenwoordig ook al een persaccreditatie kunnen regelen? Dat is wel sjiek hendigquote:Op zaterdag 7 juni 2008 16:24 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Dit is via PM gegaan omdat de user dit zelf opperde. Wij verstrekte gegevens voor een persaccreditatie en zo kon hij binnenkomen.
Bedenk dat FOK! geen kleine speler is op internet.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 16:34 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ah de redactie heeft ondertussen zoveel 'macht' dat ze tegenwoordig ook al een persaccreditatie kunnen regelen? Dat is wel sjiek hendig
Jazeker, hier gaan we ons ook echt op richten. Om fotografen als echte pers naar evenementen te sturen.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 16:34 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ah de redactie heeft ondertussen zoveel 'macht' dat ze tegenwoordig ook al een persaccreditatie kunnen regelen? Dat is wel sjiek hendig
Dan neem ik mijn woorden terug.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 16:27 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Deze twee gelegenheden zijn pas over enkele weken, tijd genoeg dus.
Beste fik wel jaquote:Op zaterdag 7 juni 2008 19:54 schreef Erasmo het volgende:
[upd] Grote brand in centrum Utrecht
Voor de Utrechters
Ik woon vlakbij, ik weet nog niet zeker of ik kan op die datum maar count me in!quote:Op zaterdag 7 juni 2008 20:56 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[ afbeelding ]
Wie wil er naar de Zwarte Cross?
Op 25, 26, 27 juli organiseert de Feestfabriek Alles Komt Goed BV, de evenemententak van de rockband Jovink & the Voederbietels, voor de 12de keer dit festival in het Achterhoekse Lichtenvoorde. In de loop der jaren is het Zwarte Cross Festival uitgegroeid tot een van de grootste Nederlandse festivals. In 2007 trok de unieke combinatie van muziek, motorcross, theater, bizarre stunts en ander spektakel 93.000 bezoekers.
Twee jaar geleden werd er een kinderweide toegevoegd, vorig jaar de Theaterweide en met de komst van de Metalweide, speciaal voor de liefhebbers van harde muziek, gaat het festival dit jaar nog meer de breedte in. En dit alles uiteraard in de mooie natuur en in de uiterst gemoedelijke Achterhoekse sfeer! In 1997 werd dit festijn voor het eerst georganiseerd in Hummelo, op een weiland in de Broekstraat voor enkele honderden bezoekers. Ondanks de groei is de formule van het evenement nauwelijks veranderd: muziek, sport, humor en feestvieren. Kernbegrippen zijn: branie, originaliteit en verdraagzaamheid of op z’n Achterhoeks gezegd: ‘met mekare hendoen’. Het Zwarte Cross Festival is met een gemiddelde groei van 70% per jaar een van de snelst groeiende evenementen van Europa.
We zoeken twee fotografen die in naam van FOK! als pers naar de Zwarte Cross willen gaan. Je zal daar toegang krijgen tot de persruimte waar gewerkt en gepauzeerd kan worden. Hier worden ook presskits uitgedeeld en staat de organisatie de pers te woord. Je kan ook een rondleiding over het hele terrein krijgen en als daar tijd voor is, is er ook de mogelijkheid om de bandleden van Jovink & the Voederbietels of andere medewerkers van de organisatie te interviewen.
Je kan één dag gaan of gewoon alle drie de dagen. Fotografen die alle drie de dagen willen gaan genieten de voorkeur! Ook als deze zich later beschikbaar stellen dan iemand die maar één of twee dagen gaat. Je kan alleen gaan maar je mag ook iemand meenemen (vriend, vriendin, man, vrouw) Toegangskaarten en parkeerkaarten worden voor je geregeld. Wat moet je doen? Heel veel foto’s maken van artiesten, optredens, races en andere activiteiten. Daarnaast ben je vrij om te doen en laten wat je maar wil.
[ afbeelding ]
Ja, heb je helemaal gelijk in. Ik pas het even aan.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 21:01 schreef veldmuis het volgende:
Mij te ver weg, maar laat even weten wat je wil. Ik vind het in ieder geval retevervelend als iemand zegt "maak maar zoveel foto's als je kunt". Nee, ik wil weten wat je wil plaatsen. Closeups van artiesten, mensen die graag op de foto willen (oh, wat haat ik die), etc.
Werkt voor diegene die gaat fotograferen veel beter
Hoe waren je foto's op solar geworden dan? die lenzen heb je nu nog ofniet?quote:Op zondag 8 juni 2008 00:50 schreef Siegfried het volgende:
Ik kan en wil graag alle drie de dagen gaan om te fotograferen.![]()
Concertfotografie is sowieso mijn favoriet, en ik ben een ware festivalgangerHet enige waar ik mee zit, is dat ik niet zeker weet of mijn lenzen voldoende bereik hebben (en lichtsterk genoeg zijn) om artiesten (close-up) te fotograferen op een festival..
Al heb ik tegen die tijd misschien enige financiele ruimte om een nieuwe lens bij te kopen. Al zal ook dat geen mooi, doch duur, lichtsterk L-glas zijn.
deBeschaving bedoel je. Toen had ik mijn camera net een paar weken, dus laten we het daar maar niet over hebbenquote:Op zondag 8 juni 2008 00:56 schreef petre86 het volgende:
[..]
Hoe waren je foto's op solar geworden dan? die lenzen heb je nu nog ofniet?
Ah goeiequote:Op zondag 8 juni 2008 00:59 schreef petre86 het volgende:
iom Fiets: Zou er voor Parkpop ook persaccreditatie worden geregeld? (met dan gelijk de vraag of er een (al dan niet) wireless i-net verbinding aanwezig is om gelijk dingen op FOK! te zetten?)
Ik ga er heen en daar foto's schieten lijkt me wel een erg leuke kans..
dan moeten we maar bij de artiest op het podiumquote:Op zondag 8 juni 2008 00:57 schreef Siegfried het volgende:
[..]
deBeschaving bedoel je. Toen had ik mijn camera net een paar weken, dus laten we het daar maar niet over hebben
Ik heb nu voornamelijk een 50mm f1.8, en een (uit m'n hoofd) 18-200 f3.5-5.6
Die laatste zou ik heel misschien nog bij een buiten podium kunnen gebruiken, maar in de tent zal ik het daar niet mee redden. En die 50mm is waarschijnlijk op grote afstand ook te beperkt.![]()
Kijk, daar zeg ik geen nee tegenquote:Op zondag 8 juni 2008 01:02 schreef petre86 het volgende:
[..]
dan moeten we maar bij de artiest op het podium
Graag!quote:Op zondag 8 juni 2008 11:56 schreef Mascleta het volgende:
Een flinke brand vanochtend in een gebouw met noodlokalen van het Ostrea Lyceum aan de Bramestraat in Goes. Rond 04.15 uur brak de brand uit in het houten gebouw. De brandweer rukte met groot materieel uitomdat de brand over dreigde te slaan naar een ander gebouw. De noodlokalen konden niet meer gered worden. Die zijn compleet uitgebrand.
Het gebouw werd voornamelijk gebruikt voor opslag. Rond 05.30 uur had de brandweer de brand onder controle. De oorzaak wordt nog onderzocht.
Bron: FOK! Frontpage :p
------------------------------------------------------
is vanaf hier 5 minuten met de auto, het is aan de andere kant van Goes. Ik kan evt. wel foto's maken van de schade nu.
Nee op de fp bedoel ik, ben wel benieuwdquote:Op zondag 8 juni 2008 14:02 schreef Mascleta het volgende:
Te F5'en voor wat?? Foto's zijn via PM verzonden. dus ik wacht het wel af.
Brand legt deel school in asquote:Op zondag 8 juni 2008 14:02 schreef Mascleta het volgende:
Te F5'en voor wat?? Foto's zijn via PM verzonden. dus ik wacht het wel af.
die kunnen/mogen niet offline zijnquote:Op zondag 8 juni 2008 14:11 schreef Mascleta het volgende:
Naar wie zouden foto's nog meer kunnen als Xilantof en Surveillance-Fiets offline zijn?
quote:Op zondag 8 juni 2008 14:11 schreef Mascleta het volgende:
Naar wie zouden foto's nog meer kunnen als Xilantof en Surveillance-Fiets offline zijn?
Het komt niet vaak voor dat ik langer dan een halve dag niet aanwezig benquote:
Kloptquote:Op zondag 8 juni 2008 14:27 schreef Mascleta het volgende:
Ziet er mooi uit, heb één foto per ongeluk niet verkleint naar 440 maar 400 volgens mij :p
Jaquote:
Ik zoek al de hele ochtend naar een nieuwsbericht over het festival, dat het een groot succes was bijvoorbeeld. Dan kan ik dat bericht herschrijven en je foto's toevoegen. Maar ik heb nog niets kunnen vindenquote:Op zondag 8 juni 2008 15:53 schreef Ynske het volgende:
Fiets, heb je nog wat aan mijn fotos van gister gehad?
had ik dat bericht dan moeten schrijven?quote:Op zondag 8 juni 2008 15:58 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Ik zoek al de hele ochtend naar een nieuwsbericht over het festival, dat het een groot succes was bijvoorbeeld. Dan kan ik dat bericht herschrijven en je foto's toevoegen. Maar ik heb nog niets kunnen vinden
Als jij daar heen wil en kan gaan willen wij wel uitzoeken of het mogelijk is.quote:Op zondag 8 juni 2008 15:36 schreef LadyS het volgende:
Is er toevallig een fotograaf nodig voor events op het circuit te Zandvoort?
Zoals DTM of A1 GrandPrix. Of de Nationale Oldtimershow?
Nee, ik ging er van uit dat er wel iets zou komen, op de site van het festival zelf bijvoorbeeld. Maar niets dusquote:
k zie nu ook alleen de reacties van de bezoekersquote:Op zondag 8 juni 2008 16:03 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Nee, ik ging er van uit dat er wel iets zou komen, op de site van het festival zelf bijvoorbeeld. Maar niets dus
Ik kom uit Zandvoort, dus ik kan er héél makkelijk heen, dus interesse is er zeker.quote:Op zondag 8 juni 2008 16:01 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Als jij daar heen wil en kan gaan willen wij wel uitzoeken of het mogelijk is.
Check, het is niet optimaal duidelijk zo maar daar moeten we nog iets voor verzinnenquote:Op zondag 8 juni 2008 16:17 schreef Erasmo het volgende:
Eventueel even de evenementen waarvoor nog fotografen gezocht worden in de OP zetten?
Je zou het kunnen combineren met de evenementenkalender:quote:Op maandag 9 juni 2008 12:49 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Check, het is niet optimaal duidelijk zo maar daar moeten we nog iets voor verzinnen
quote:Optreden van band (hier voor zoeken wij nog fotografen!)
quote:Op zondag 8 juni 2008 16:15 schreef LadyS het volgende:
[..]
Ik kom uit Zandvoort, dus ik kan er héél makkelijk heen, dus interesse is er zeker.
ik had gemeld dat ik nauwelijks ervaring had, hè?en met autosport eigenlijk nog geen ervaring...
Joah ik heb even wat rondgekeken op FOK! en op de site van circuit zandvoort. Volgens mij is er ook al iemand van FOK!sport als pers aanwezig is bij sommige races. Dit weet ik nog niet zeker en moet ik nog even uitzoeken. Als er al iemand regelmatig naartoe gaat moet ik dus eerst met FOK!sport en anderen overleggen wat er allemaal mogelijk is. Ik kan hier dus nog geen antwoord op geven.quote:Op maandag 9 juni 2008 11:25 schreef Artbij het volgende:
In evenementen op zandvoort heb ik ook wel interesse, heb redelijk wat autosport ervaring.
Hierbij niet gezegd dat ik beter zou kunnen dan iemand anders.
Inderdaadquote:Op maandag 9 juni 2008 12:51 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Je zou het kunnen combineren met de evenementenkalender:
[..]
Hebben jullie hier al verder over nagedacht? Dat uit het recht om foto's te gebruiken niet het recht volgt om ze te mogen verkopen is logisch, maar het spreekt m.i. ook voor zich dat de fotografen naamsvermelding krijgen (tenzij ze dat zelf niet willen). Ik zag net op de Frontpage een artikel dat geillustreerd was met wat waarschijnlijk foto's van een user waren, en waar toch 'Foto: FOK!' bij stond, vandaar deze vraag.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 17:05 schreef Xilantof het volgende:
Wat betreft de rechten kan ik in elk geval zeggen dat 't niet gaat om eenmalige plaatsing. We willen ze vaker kunnen gebruiken als dat zo voorkomt.
De exacte omschrijving zal volgen. Maar het zal iets worden in de trend van dat FOK! de foto's mag gebruiken voor FOK! doeleinden. Tenzij gigantisch commercieel (een krant vraagt om de foto bijv.), dan zal de fotograaf erbij betrokken worden.
Hier komen we nog op terug.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 09:20 schreef Erasmo het volgende:
8 juli aanstaande heeft Mika een concert in het Westerpark, ben dan toch in Amsterdam, misschien dat er dan iets geregeld kan worden?
Deze foto's zijn door een FPcrewlid gemaakt en niet door een user. We zullen altijd de naam van de fotograaf vermelden, tenzij dat niet gewenst is. Ook een linkje naar een website van de fotograaf behoort tot de mogelijkheden. Zie hier: Brand legt deel school in asquote:Op woensdag 11 juni 2008 14:56 schreef dvr het volgende:
[..]
Hebben jullie hier al verder over nagedacht? Dat uit het recht om foto's te gebruiken niet het recht volgt om ze te mogen verkopen is logisch, maar het spreekt m.i. ook voor zich dat de fotografen naamsvermelding krijgen (tenzij ze dat zelf niet willen). Ik zag net op de Frontpage een artikel dat geillustreerd was met wat waarschijnlijk foto's van een user waren, en waar toch 'Foto: FOK!' bij stond, vandaar deze vraag.
Dit topic bedoelde je dusquote:Op maandag 9 juni 2008 12:58 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
[..]
Joah ik heb even wat rondgekeken op FOK! en op de site van circuit zandvoort. Volgens mij is er ook al iemand van FOK!sport als pers aanwezig is bij sommige races. Dit weet ik nog niet zeker en moet ik nog even uitzoeken. Als er al iemand regelmatig naartoe gaat moet ik dus eerst met FOK!sport en anderen overleggen wat er allemaal mogelijk is. Ik kan hier dus nog geen antwoord op geven.
of een persbandjequote:Op woensdag 11 juni 2008 15:38 schreef Byte_Me het volgende:
ik kan wel een zooi foto's van lowlands posten. betalen jullie dan mn kaartje?
Om te beginnen: nee, ik heb (nog) geen referentiewerk wat betreft auto''s. Ik moet nog een boel leren.quote:Op woensdag 11 juni 2008 15:56 schreef sanger het volgende:
[..]
Dit topic bedoelde je dus![]()
Inderdaad is er vanuit FOK!sport weleens iemand aanwezig bij races op Zandvoort. Dit wilt echter niet zeggen dat de FOK!fotograven per definitie niet naar een evenement op CPZ kunnen![]()
Kun je aangeven om welke evenementen het specifiek gaat? En heb je referentiewerk?
Dat leren kun je beter niet op deze manier doen, omdat ook het circuit resultaten verlangtquote:Op woensdag 11 juni 2008 16:42 schreef LadyS het volgende:
[..]
Om te beginnen: nee, ik heb (nog) geen referentiewerk wat betreft auto''s. Ik moet nog een boel leren.
Ik zou een voorkeur hebben voor evenementen als Oltimers en dat soort dingen. De races zelf wat minder, hoewel ik erg nieuwsgierig ben naar de A1. Vorige keer werd ik zowat van mijn bank thuis geblazen van de herrie
heb je referentiewerk?quote:Op woensdag 11 juni 2008 16:16 schreef Artbij het volgende:
Ik heb eigenlijk wel interesse in alle races op zandvoort en assen. Dus mocht het een keer nodig zijn, laat maar weten.
mocht Artbij geen referentiewerk hebben, heb ik ook wel interesse in Circuitwerk.quote:
Hier sluit ik me bij aan, ik ga ook naar parkpop met een ander toestel tegenwoordigquote:Op zondag 8 juni 2008 00:59 schreef petre86 het volgende:
iom Fiets: Zou er voor Parkpop ook persaccreditatie worden geregeld? (met dan gelijk de vraag of er een (al dan niet) wireless i-net verbinding aanwezig is om gelijk dingen op FOK! te zetten?)
Ik ga er heen en daar foto's schieten lijkt me wel een erg leuke kans..
Ah ok. Ik had gereageerd omdat iedereen met een camera mocht reageren, maar blijkbaar werkt dat in dit specifieke geval niet zoquote:Op woensdag 11 juni 2008 17:05 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat leren kun je beter niet op deze manier doen, omdat ook het circuit resultaten verlangtDie wilt een fotoverslag zien waarop goede foto's staan enzo
![]()
Op Zandvoort kun je ook in de duinen goede foto's maken als je bereidt bent het circuit rond te lopen
Ik begrijp de strekking van je verhaal wel, maar in hoeverre mag je eisen stellen aan mensen die vrijwillig foto's aan zouden willen leveren?quote:Op woensdag 11 juni 2008 19:48 schreef Xilantof het volgende:
Ynske: ik snap je wrange gevoel. Echter bij serieuze evenementen moeten wij tegenover die organisatie wel een ervaring iemand sturen om zo de naam van FOK! hoog te houden (of maken) om de mogelijkheden in de toekomst open te houden.
Bedenk daarnaast ook dat de dingen die nu vooral ter sprake komen erg specialistisch zijn. En maar een heel klein deel van wat de FOK!Fotografen kunnen doen. Daarom dat ook iedereen mee kan doen. En snel zullen we mensen niet iets weigeren wegens kwaliteit-redenen, maar soms is het noodzakelijk.
We willen sowieso geen zichtbare markeringen op de foto's, dit staat niet professioneel. We zullen ook nooit eigenhandig foto's bewerken, op resizen na. De fotograaf maakt een selectie van de mooiste en meest geschikte foto's. Daar kunnen wij dan weer een selectie uit maken, als het meer foto's zijn dan nodig. We doen altijd alles in overleg.quote:Op woensdag 11 juni 2008 14:56 schreef dvr het volgende:
[..]
edit: Een andere vraag is of je de foto's niet in beider belang van een opdrukje of onzichtbare markering moet voorzien. Dat kan alleen met instemming van de fotograaf, dus zoiets moet je vantevoren regelen (hetzelfde geldt voor alle andere wijzigingen, zoals croppen). Het ging nu om een uitgebrande frituurpan, maar als dit project aanslaat, kunnen er ook wel eens foto's uit voortkomen waar een wat groter belang mee gemoeid is.
Pardon? Volgens mij waren de foto's van Phreud van de brand in de TU Delft toch echt voorzien van een watermerk met zijn eigen url....quote:Op woensdag 11 juni 2008 19:55 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
We willen sowieso geen zichtbare markeringen op de foto's, dit staat niet professioneel. We zullen ook nooit eigenhandig foto's bewerken, op resizen na. De fotograaf maakt een selectie van de mooiste en meest geschikte foto's. Daar kunnen wij dan weer een selectie uit maken, als het meer foto's zijn dan nodig. We doen altijd alles in overleg.
dat kloptquote:Op woensdag 11 juni 2008 20:02 schreef rudedeltadude het volgende:
[..]
Pardon? Volgens mij waren de foto's van Phreud van de brand in de TU Delft toch echt voorzien van een watermerk met zijn eigen url....
Ja, en dat kwam omdat er vooraf geen contact is geweest. Op dat moment hadden we daar nog geen duidelijkheid over. Deze regels waren toen ook nog niet bij de fotografen bekend.quote:Op woensdag 11 juni 2008 20:02 schreef rudedeltadude het volgende:
[..]
Pardon? Volgens mij waren de foto's van Phreud van de brand in de TU Delft toch echt voorzien van een watermerk met zijn eigen url....
quote:Op woensdag 11 juni 2008 15:38 schreef Byte_Me het volgende:
ik kan wel een zooi foto's van lowlands posten. betalen jullie dan mn kaartje?
Neequote:
Je mag natuurlijk altijd je foto's op je eigen site zetten. Ook op een site waar je bijvoorbeeld in de redactie zit. Maar let wel op dat we foto's die gemaakt zijn op een evenement waar wij accreditatie voor geregeld hebben liever niet terugzien op andere grote sites. Op dat gebied vinden we een beetje exclusiviteit wel fijn.quote:Op woensdag 11 juni 2008 16:14 schreef Siegfried het volgende:
Heeft de fotograaf trouwens ook de mogelijkheid zijn foto's ook elders te gebruiken?
Logisch, maar dan hebben jullie het dus over evenementen waar een Fok! accreditatie bij gebruikt is. Wanneer iemand bij toeval tegen een nieuwswaardig evenement aanloopt, en daar fotos schiet, dan zijn de fotos dus 100% van de fotograaf, en heeft Fok alleen maar gebruiksrecht, en verder niets, toch?quote:Op woensdag 11 juni 2008 20:24 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Je mag natuurlijk altijd je foto's op je eigen site zetten. Ook op een site waar je bijvoorbeeld in de redactie zit. Maar let wel op dat we foto's die gemaakt zijn op een evenement waar wij accreditatie voor geregeld hebben liever niet terugzien op andere grote sites. Op dat gebied vinden we een beetje exclusiviteit wel fijn.
quote:Op woensdag 11 juni 2008 20:33 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Logisch, maar dan hebben jullie het dus over evenementen waar een Fok! accreditatie bij gebruikt is. Wanneer iemand bij toeval tegen een nieuwswaardig evenement aanloopt, en daar fotos schiet, dan zijn de fotos dus 100% van de fotograaf, en heeft Fok alleen maar gebruiksrecht, en verder niets, toch?
Even een extreme: Ik lig lekker aan het Markermeer, of nog beter: op een bootje op het Markermeer. Op 300 meter van me af valt een Boeing in het water. Ik geef de fotos ter publicatie aan Fok, en de totale wereldpers vraagt Fok of ze de fotos mogen gebruiken. Helpt Fok mij dan?
Tuuk wel!quote:Op woensdag 11 juni 2008 20:37 schreef Ynske het volgende:
[..]![]()
volgens mij lig je dan niet meer in t bootje
Als je er een review van maakt welquote:Op woensdag 11 juni 2008 18:01 schreef fraubitch het volgende:
22 juni wil ik naar Powerfest Ik weet niet of er iets te regelen valt? (of het uberhaupt interessant is voor fok?)
Ja.quote:Op woensdag 11 juni 2008 20:33 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Even een extreme: Ik lig lekker aan het Markermeer, of nog beter: op een bootje op het Markermeer. Op 300 meter van me af valt een Boeing in het water. Ik geef de fotos ter publicatie aan Fok, en de totale wereldpers vraagt Fok of ze de fotos mogen gebruiken. Helpt Fok mij dan?
quote:
Ja, daar komt het op neer.quote:Op woensdag 11 juni 2008 20:33 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Logisch, maar dan hebben jullie het dus over evenementen waar een Fok! accreditatie bij gebruikt is. Wanneer iemand bij toeval tegen een nieuwswaardig evenement aanloopt, en daar fotos schiet, dan zijn de foto’s dus 100% van de fotograaf, en heeft Fok alleen maar gebruiksrecht, en verder niets, toch?
Dan helpt FOK! je vast en zekerquote:Even een extreme: Ik lig lekker aan het Markermeer, of nog beter: op een bootje op het Markermeer. Op 300 meter van me af valt een Boeing in het water. Ik geef de foto’s ter publicatie aan Fok, en de totale wereldpers vraagt Fok of ze de foto’s mogen gebruiken. Helpt Fok mij dan?
Ik had eigenlijk met dezelfde insteek gereageerd, ik heb dan wel wat ervaring en kan denk ik wel een leuke foto/reportage afleveren, maar had ook het idee dat iedereen zich aan mocht melden.quote:Op woensdag 11 juni 2008 19:20 schreef LadyS het volgende:
[..]
Ah ok. Ik had gereageerd omdat iedereen met een camera mocht reageren, maar blijkbaar werkt dat in dit specifieke geval niet zo
Ik wacht gewoon op iets anders
Nee, maar aan accreditatie voor websites hangen vaak eisen als:quote:Op woensdag 11 juni 2008 21:59 schreef Artbij het volgende:
[..]
Verder ben ik benieuwd hoever Fok! reikt, tenminste ik heb specifiek interesse in sport en nieuws fotografie, kan Fok! bijvoorbeeld echt persacreditatie regelen voor grote internationale evenemneten zoals DTM en A1GP. Pers accreditaties voor dit soort dingen worden door de overkoepelende organisaties afgegeven, en meestal niet door het circuit zelf.
Ok.quote:Op woensdag 11 juni 2008 15:07 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Hier komen we nog op terug.
[..]
Deze foto's zijn door een FPcrewlid gemaakt en niet door een user. We zullen altijd de naam van de fotograaf vermelden, tenzij dat niet gewenst is. Ook een linkje naar een website van de fotograaf behoort tot de mogelijkheden. Zie hier: Brand legt deel school in as
Edit: Op je tweede kom ik later even terug.![]()
*even heel offtopic*quote:Op woensdag 11 juni 2008 22:09 schreef petre86 het volgende:
Gaan we nu naar de semi-profs voor fotowerk toe of mogen ook mensen uit de niet-elite-FOT-clubjes mee blijven werken?
& parkpop al iets bekend? (Desnoods wil ik wel een review schrijven(over het festival, de muziek/veel van de artiesten ben ik minder bekend mee..) of zelf het stuk plaatsen, de knopjes ken ik nog wel
Het hangt er vanaf hoe je het doet - het kan erg professioneel staan. De reden waarom ik het vroeg, is dat het ook de fotograaf kan beschermen tegen ongeoorloofd gebruik van zijn foto door andere sites. Onzichtbare markeringen zoals Digimarc zijn nog beter, maar werken niet preventief.quote:Op woensdag 11 juni 2008 19:55 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
We willen sowieso geen zichtbare markeringen op de foto's, dit staat niet professioneel.
...dan heeft Frontpage een nieuwsitem!quote:Op woensdag 11 juni 2008 23:26 schreef dvr het volgende:
[..]
--- 8< ---- knip
rondlopen. Als er ergens eentje over een krachtstroomkabel struikelt en het hele evenement in rook opgaat,....
Is dar al iets over op "papier" gezet? Het is we leuk dat "In dergelijke gevallen zorgen we ervoor dat de fotograaf krijgt wat hem of haar toebehoort", maar de fok redactie is niet bepaald de eerste waaraan ik denk om mijn foto's aan te geven in geval van groot nationaal- of zelfs wereldnieuws, zoals in het voorbeeld hierboven. En om om later conflicten te voorkomen is het handig om dit van tevoren te regelen.quote:Op woensdag 11 juni 2008 21:14 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Dan helpt FOK! je vast en zekeraangezien zoiets ook voor FOK! een enorme boost zal zijn
In dergelijke gevallen zorgen we ervoor dat de fotograaf krijgt wat hem of haar toebehoort.
Het staat nu hier zwart op wit.quote:Op donderdag 12 juni 2008 00:27 schreef Marc H het volgende:
[..]
Is dar al iets over op "papier" gezet? Het is we leuk dat "In dergelijke gevallen zorgen we ervoor dat de fotograaf krijgt wat hem of haar toebehoort", maar de fok redactie is niet bepaald de eerste waaraan ik denk om mijn foto's aan te geven in geval van groot nationaal- of zelfs wereldnieuws, zoals in het voorbeeld hierboven. En om om later conflicten te voorkomen is het handig om dit van tevoren te regelen.
(misschien bekijk ik het wat cynisch, maar in de fotografiewereld kan het soms om grote bedragen gaan.)
Dat kan FOK! echt regelen ja. In het verleden althans wel. Al is de autosportwereld wel iets ontoegankelijker geworden sinds de komst van een specifieke autosportperskaart. Een voorbeeld is bv. de accreditatie tijden Bavaria City Racing afgelopen jaar en de A1GP het jaar daarvoor.quote:Op woensdag 11 juni 2008 21:59 schreef Artbij het volgende:
Verder ben ik benieuwd hoever Fok! reikt, tenminste ik heb specifiek interesse in sport en nieuws fotografie, kan Fok! bijvoorbeeld echt persacreditatie regelen voor grote internationale evenemneten zoals DTM en A1GP. Pers accreditaties voor dit soort dingen worden door de overkoepelende organisaties afgegeven, en meestal niet door het circuit zelf.
quote:Op woensdag 11 juni 2008 19:36 schreef Ynske het volgende:
eerlijk gezegd vind ik dit een beetje wrang...
eerst oppert LadyS dat ze wel richting Zandvoort wil gaan, dan word er gezegd er word gekeken
en nu kan ze niet gaan want daar moet je ervaring voor hebben.
voor concerten of weet ik wat moet je ook wel wat ervaring voor hebben.
terwijl eerder geen eisen gesteld zijn voor wie mee wilde doen.
en nee ik weet niet wat ik nu wil bereiken, t voelt voor mij alleen een beetje raar, als ik dit zo lees
Ook ik snap je gedachten Ynske. Echter is het vooral in autosportland moeilijk om voet aan de grond te krijgen door omstandigheden. Die omstandigheden bestaan voornamelijk uit een aantal professionele autosportfotograven die de "amateurs" en semi-profs boycotten dmv een speciaal uitgegeven perskaart. Dit alles naar aanleiding van Bavaria City Racing 07 waar een heleboel "zolderkamerartiesten" met een compactcamera bepaalde websites kwamen vertegenwoordigen en daarbij de profs in de weg liepen.quote:Op woensdag 11 juni 2008 19:48 schreef Xilantof het volgende:
Ynske: ik snap je wrange gevoel. Echter bij serieuze evenementen moeten wij tegenover die organisatie wel een ervaring iemand sturen om zo de naam van FOK! hoog te houden (of maken) om de mogelijkheden in de toekomst open te houden.
Bedenk daarnaast ook dat de dingen die nu vooral ter sprake komen erg specialistisch zijn. En maar een heel klein deel van wat de FOK!Fotografen kunnen doen. Daarom dat ook iedereen mee kan doen. En snel zullen we mensen niet iets weigeren wegens kwaliteit-redenen, maar soms is het noodzakelijk.
Uiteraardquote:Op donderdag 12 juni 2008 07:54 schreef LadyS het volgende:
Dus voor andere projectjes maak ik nog wel een kans?![]()
Dat kan natuurlijk altijdquote:Zoals gezegd: ik moet nog een boel leren, hier zag ik dan een mooie kans in; misschien zelfs meelopen met een wat meer ervaren fotograaf? Dat zal ongetwijfeld niet de bedoeling zijn van de opzet van FOK!Fotografen, maar dan kan ik wel laten zien wat ik kan (en óf ik uberhaupt wat kan), zonder dat jullie het risico lopen op een finaal mislukte reportage.
Goede ideeen zijn bij FOK! altijd welkom.quote:En kan ik zelf dan nog wel met ideeën komen? Of zal ik dat voortaan maar laten?
We moeten inderdaad nog een bestand met algemene voorwaarden maken.quote:Op woensdag 11 juni 2008 23:26 schreef dvr het volgende:
[..]
Het hangt er vanaf hoe je het doet - het kan erg professioneel staan. De reden waarom ik het vroeg, is dat het ook de fotograaf kan beschermen tegen ongeoorloofd gebruik van zijn foto door andere sites. Onzichtbare markeringen zoals Digimarc zijn nog beter, maar werken niet preventief.
Het lijkt me toch verstandig als jullie het hele plan een keer concreet opschrijven, want er kunnen veel haken en ogen aanzitten, vooral doordat het vaag is of jullie wel of geen opdrachtgever willen zijn. Dat kan gevolgen hebben voor auteursrechten op de foto, maar ook voor de verhouding met organisaties waar dadelijk 'jullie' fotografen gaan rondlopen. Als er ergens eentje over een krachtstroomkabel struikelt en het hele evenement in rook opgaat, is het vervelend als die organisatie een document heeft waarin staat dat die fotograaf voor Fok werkt.
Ik ookquote:Mocht iemand inderdaad een plonsende Boeing vastleggen, dan zou ik hem aanraden die z.s.m. aan AP, Reuters of ANP Photo aan te bieden en een deftig percentage te claimen.
De grote internationale schaatsevenementen werken ook met accreditatie. Op lokaal of landelijk (uitgezonderd NK) niveau kom ik iig gewoon binnen, voor hoger zou ik wat assistentie moeten hebben ivm accreditatie.quote:Op donderdag 12 juni 2008 07:18 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat kan FOK! echt regelen ja. In het verleden althans wel. Al is de autosportwereld wel iets ontoegankelijker geworden sinds de komst van een specifieke autosportperskaart. Een voorbeeld is bv. de accreditatie tijden Bavaria City Racing afgelopen jaar en de A1GP het jaar daarvoor.
Doe eens wat aan je flitstechniekquote:Op zaterdag 14 juni 2008 20:57 schreef paparazziphotography het volgende:
Heb wel interesse eventueel , ben beroepsfotograaf, kan ook accreditaties regelen.
www.mcstruik.com
Niet alleen aan de flitstechniekquote:Op zaterdag 14 juni 2008 21:08 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Doe eens wat aan je flitstechniek.
lapoquote:Op zaterdag 14 juni 2008 20:57 schreef paparazziphotography het volgende:
Heb wel interesse eventueel , ben beroepsfotograaf, kan ook accreditaties regelen.
www.mcstruik.com
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |