Jij doet je username eer aanquote:Op dinsdag 29 april 2008 08:02 schreef iteejer het volgende:
Geweldig
Kunnen we niet in googlemaps zones aangeven wie welk gebied voor zijn/haar rekening kan nemen, of beter nog, zelf een google maps installatie op onze server zetten waar we dit soort dingen in kunnen zetten?
Een koninginnedag sfeer reportagequote:Op dinsdag 29 april 2008 00:49 schreef tonja het volgende:
Ik wil!Behalve concerten vind ik alles leuk om te doen. Ik woon in Amsterdam, rijd alleen brommer en ov
Vind het geen probleem om met de trein een stuk te reizen. Amsterdam en omstreken is prima te doen met de brommer.
Ik fotografeer nu sinds ongeveer acht maanden met de canon 400d. Op FOT zijn genoeg foto's van mij te vinden.
Ik heb vorige week mijn baan opgezegd, en heb nu lekker veel tijd. Het lijkt me super om er af en toe op uit gestuurd te worden voor een shoot.
Ik heb nog veel te leren op fotografie gebied, maar ben zeer enthousiast en leergierig.
Er zal niets ge-eist worden. Echter als je aangeeft dat je een reportage doet zal er wel worden verwacht dat deze er komt. Het is niet dat we je opdracht geven dat te doen, maar vragen of je tijd en gelegenheid hebtquote:Op dinsdag 29 april 2008 08:30 schreef elcastel het volgende:
Ik heb er wel oor naar, maar ik weet niet wat ik voor Fok kan en wil betekenen. Ik heb gewoon een baan en nogal wat hobbies en bezigheden. Verder rij ik goedkoop, maar heb geen zin om honderden kilometers te rijden, omdat dat simpelweg verwacht wordt. Kortom, ik wil graag meer weten over de invulling.
Wie ben ik ? Een hobbyfotograaf met een auto dus. Ik fotografeer al een aantal jaren en heb een snelle camera, met snelle lenzen. Mogelijkheden zijn legio, als ik het leuk vind, pak ik alles aan.
-edit- Omgeving Alkmaar/Beverwijk/Zaanstreek
Een eigen installatie draaien kost wel veelquote:Op dinsdag 29 april 2008 08:02 schreef iteejer het volgende:
Geweldig
Kunnen we niet in googlemaps zones aangeven wie welk gebied voor zijn/haar rekening kan nemen, of beter nog, zelf een google maps installatie op onze server zetten waar we dit soort dingen in kunnen zetten?
Begint met 10K als je het achter een wachtwoord zet. Doe je dat niet en hou je het publiek toegankelijk, is het gratis. Ool al ben je een bedrijfquote:Op dinsdag 29 april 2008 10:25 schreef petre86 het volgende:
Een eigen installatie draaien kost wel veel(Recentelijk nog onderzocht, voor bedrijven is het best prijzig). Ik zit zelf ook in Den Haag, op een steenworp van het binnenhof. Maargoed, er staat ook een topic van Fiets over dit onderwerp in @ waar ook wat van mij bij staat
.
Dat klinkt prima. Nou ja, zoals ik aangaf, ik ben beperkt qua tijd, dat is eigenlijk het hele verhaal. Misschien hebben jullie zelf wel al ideëen hoe het precies ingevuld zou moeten worden, pas dan kan ik een beter antwoord geven.quote:Op dinsdag 29 april 2008 09:26 schreef sanger het volgende:
Er zal niets ge-eist worden. Echter als je aangeeft dat je een reportage doet zal er wel worden verwacht dat deze er komt. Het is niet dat we je opdracht geven dat te doen, maar vragen of je tijd en gelegenheid hebt
Eeuwige roem!quote:
Om Danny natuurlijk weer vrolijk te krijgenquote:Op dinsdag 29 april 2008 23:48 schreef Repeat het volgende:
Fok is natuurlijk niet non-profit, dus waarvoor zou iemand daarvoor voor gratis foto's gaan maken?
Niet mijn Breda jatten, okay?quote:Op woensdag 30 april 2008 10:49 schreef An24 het volgende:
Ik heb ook wel interesse. Woon in dordt, omgeving rotterdam, Breda lukt mij ook nog wel. Ervaring zeker aanwezig!
De D50 is nooit geleverd met een Sigma kitlens hoorquote:Op woensdag 30 april 2008 19:51 schreef WRNL het volgende:
Kan ik me nog opgeven?
Nikon D50 spiegelreflex camera met een Sigma 18-50mm kitlens,
Ik heb hem samen met de D50 gekocht hoorquote:Op donderdag 1 mei 2008 10:36 schreef veldmuis het volgende:
[..]
De D50 is nooit geleverd met een Sigma kitlens hoor.
Ik denk dat je het principe van een kitlens niet begrijpt, maar wens je niettemin veel plezier met je Sigma 18-50!quote:Op donderdag 1 mei 2008 14:26 schreef WRNL het volgende:
[..]
Ik heb hem samen met de D50 gekocht hoor. (D50 + kitlens)
Er zijn winkeliers die eigen kits samenstellen, dat zal hij wel bedoelen.quote:Op donderdag 1 mei 2008 15:07 schreef veldmuis het volgende:
Ik denk dat je het principe van een kitlens niet begrijpt, maar wens je niettemin veel plezier met je Sigma 18-50!
Winkels maken hun eigen samenstelling hoor. Dus de winkel waar ik hem vandaan had had deze aanbieding.quote:Op donderdag 1 mei 2008 15:07 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Ik denk dat je het principe van een kitlens niet begrijpt, maar wens je niettemin veel plezier met je Sigma 18-50!
Groetjes,
veldmuis
Dat maakt het nog geen kitlens. Je hebt een door de winkelier samengestelde aanbieding gekocht. Maar ja, maakt niet uit als je er maar plezier van hebt.quote:Op donderdag 1 mei 2008 21:42 schreef WRNL het volgende:
[..]
Winkels maken hun eigen samenstelling hoor. Dus de winkel waar ik hem vandaan had had deze aanbieding.
kloptquote:Op donderdag 1 mei 2008 23:54 schreef Artbij het volgende:
[..]
Dat maakt het nog geen kitlens. Je hebt een door de winkelier samengestelde aanbieding gekocht. Maar ja, maakt niet uit als je er maar plezier van hebt.
Klopt.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 13:25 schreef petre86 het volgende:
De camera maakt nog geen goede fotograaf he~ Zonder semi-professionele toestellen kan iemand nog best prachtige plaatjes schieten
Dit opzetje gáát gebruikt worden... Waaruit blijkt dat dit niet het geval zal zijn?quote:Op zondag 4 mei 2008 16:45 schreef -Robbedoes- het volgende:
En wanneer horen wanneer dit opzetje idd ook gebruikt gaat worden?
Bij mij is zaagmans al voorbij gefietstquote:Op zondag 4 mei 2008 20:48 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Dit opzetje gáát gebruikt worden... Waaruit blijkt dat dit niet het geval zal zijn?
Over de exacte voortgang komt komende week (eerste helft) bericht.
Dan heb je het over de werkweekquote:Op woensdag 7 mei 2008 19:40 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Bij mij is zaagmans al voorbij gefietst.
Is het dan zo dat je naast je foto's ook een verslag moet inleveren of gaan andere mensen dat doen?quote:Op woensdag 7 mei 2008 22:19 schreef Xilantof het volgende:
De intentie is om dit groot te laten worden op een manier van bereik, snelheid en originaliteit van de te leveren stukken. Dit geldt dan niet alleen puur voor de foto's, maar voor het complete pakket waar de foto's bij horen, de reportage, het verslag, nieuwsbericht etc.
Dat vind ik een hele goeie. Het komt regelmatig voor dat ik dat moet doen, en dan heb ik het alleen over wat punten die in een artikel erbij vermeld moeten worden, en dat werkt niet lekker.quote:Op woensdag 7 mei 2008 23:08 schreef Werewolf het volgende:
[..]
Is het dan zo dat je naast je foto's ook een verslag moet inleveren of gaan andere mensen dat doen?
Nog even voor de duidelijkheid hoor; is het dan de bedoeling dat de fotograaf zelf iemand regelt voor een verslag of gaat dat vanuit Fok?quote:Op donderdag 8 mei 2008 05:57 schreef Xilantof het volgende:
Voor het echte schrijven zelf of een begeleidend artikel kan altijd hulp gevonden worden.
Dat gaat vanuit FOK! Er zal altijd begeleiding zijn bij het maken van een artikel. Het hangt natuurlijk helemaal van het onderwerp van de reportage / foto's af. We hebben in principe een hele team van redacteuren die overal bij kunnen helpen. Als je foto's voor bij een bericht op de Frontpage aanlevert krijg je automatisch te maken met een redacteur van de Frontpage die je foto's zal plaatsen bij een bericht dat door de redacteur gemaakt wordt. Tenzij de fotograaf het bericht zelf wil en kan maken natuurlijk.quote:Op donderdag 8 mei 2008 08:05 schreef Werewolf het volgende:
[..]
Nog even voor de duidelijkheid hoor; is het dan de bedoeling dat de fotograaf zelf iemand regelt voor een verslag of gaat dat vanuit Fok?
quote:Op donderdag 8 mei 2008 17:14 schreef Siegfried het volgende:
Krijgen we dan ook een tag 'FOK! fotograaf'?
Een tag zou daar ook bij horen inderdaadquote:Op woensdag 7 mei 2008 22:19 schreef Xilantof het volgende:
...
Meedenken en inzet wordt dus absoluut gewaardeerd en dit zal op den duur ook blijken door wellicht een vaste plek in de crew van FOK!. De exacte plannen hierover worden momenteel nog gevormd door de verschillende betrokkenen.
...
Whehehehe. Operatie glimlach geslaagdquote:
Als fotograaf weet je natuurlijk zelf hoe de foto's het beste tot hun recht komen. Als de fotograaf zelf het artikel schrijft heeft de fotograaf het laatste woord over de foto's. In andere gevallen zal er na overleg besloten worden of een foto bewerkt moet worden. Voor de FP gebruiken we foto's die niet breder zijn dan 450 pixels. Voor het forum ligt dat op 620 pixels dacht ik. In principe verzorgt de fotograaf alle bewerkingen van de foto's. Een foto moet in JPG of PNG aangelevert worden. Zodat deze geupload kan worden op de FOK!foto-serverquote:Op vrijdag 9 mei 2008 16:10 schreef Erasmo het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met het leveren van de foto's? Raw of jpg? Bewerkt of is het aan de crew hoe er gecropt wordt? Etc. en enzovoort...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |