abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf maandag 28 april 2008 @ 21:34:07 #1
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_58367641
Gezocht FOK!fotografen!

Ben jij iemand die dol is op fotograferen? Heb jij tijd en zin om voor FOK! foto's te maken op de meest uiteen lopende nieuwlocaties, concerten of evenementen? Geef je dan op!

Wat zoeken we?
Iedereen met een camera mag zich opgeven. We zoeken users die voor FOK! foto's (reportages) willen maken ter ondersteuning van geheel FOK!. Denk hierbij aan foto's voor bij Frontpage berichten. Een fotoreportage van een opname van FOK!tv of FOK!radio. Of juist een fotoreportage van een demonstratie van een hot item in Den Haag. Ondersteunende foto's voor naast concert- of festivalreviews. Etc.

Het maakt niet uit welke subsite van FOK! bij jou het meest geliefd is! Geef je op!

Wat willen we weten?
Graag zouden we, als je serieuze interesse hebt om FOK!fotograaf te worden, weten waar je woont en of, en zo ja, hoe ver, je kunt reizen.

Ook zouden we graag je interessegebied willen weten.
Hierbij is voorlopig het onderscheid gemaakt tussen:
  • Nieuws (foto's bij nieuwsberichten/hot items)
  • Reportages (Dit kan m.b.t. van alles, van demonstraties tot lang lopende nieuwsitems tot een FOK!tv fotoseries etc.)
  • Concerten/evenementen.

Daarnaast lezen we graag op welke basis je foto's wilt en kan maken. Bedenk hierbij dat de deadlines vaak kort zijn en dat willen we ook graag op die manier. Hoe sneller nieuwswaardige items online kunnen hoe beter dat is.
    Geef dus op of je op incidenteel of structureel op pad gestuurd wil (en kan) worden.

Dus...
    Nieuwsgierig geworden?
    Lijkt het je wat? Ben je serieus genoeg?
    Laat het in dit topic weten met de gegevens die we willen hebben!

Evenementen en geledenheden waar we fotografen voor zoeken:
    We zoeken nog één fotograaf voor het Zwarte Cross festival.

[ Bericht 1% gewijzigd door Surveillance-Fiets op 09-06-2008 12:48:22 ]
  • Xilantof Flickrt
    foto-nerd
      FOK!-Schrikkelbaas maandag 28 april 2008 @ 21:39:29 #2
    2057 Tokus
    whale oil beef hooked
    pi_58367764
    Iedereen wil wel gratis naar een concert, dus reken maar dat je daar veel aanvragen voor gaat krijgen.
    Maar daarvoor heb ik het te druk met m'n eigen site, wat toch buiten de interesse van de gemiddelde frontpagelezer valt.

o ja, het is evenement
    Nothing lasts forever but the certainty of change
    pi_58367818
    Ik heb daar concrete interesse in. Maar wel op snelle termijn, want ik ga morgen naar Konningennach in Den Haag met fototoestel en de dag erna naar Konningenevenement in Amsterdam!!
    pi_58367864
    tvp
    pi_58367888
    tvp
    All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
    pi_58368016
    tvp
    Op dinsdag 13 maart 2007 15:37 schreef Tha-CheF het volgende:
    rudedeltadude, wie heeft nou zo'n nickname !
    Op vrijdag 6 maart 2009 00:34 schreef Gabbylicious het volgende:
    Rudedeltatoedeloe :W
    pi_58368292
    Tvp ook alhier
    dag
      maandag 28 april 2008 @ 23:25:52 #8
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_58370356
    Tvp

Ohja, ik meld me tevens aan voor sportevenementen. Voornamelijk autosport, maar andere sporten zijn ook welkom. Ik kan reizen. Hoever? Zolang het interessant genoeg is door het gehele land.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_58370728
    Hey, het tvp topic is in @ hoor
      dinsdag 29 april 2008 @ 00:49:45 #10
    20716 tonja
    twitch.tv/tonjatekenshow
    pi_58372309
    Ik wil! Behalve concerten vind ik alles leuk om te doen. Ik woon in Amsterdam, rijd alleen brommer en ov Vind het geen probleem om met de trein een stuk te reizen. Amsterdam en omstreken is prima te doen met de brommer.

Ik fotografeer nu sinds ongeveer acht maanden met de canon 400d. Op FOT zijn genoeg foto's van mij te vinden.

Ik heb vorige week mijn baan opgezegd, en heb nu lekker veel tijd. Het lijkt me super om er af en toe op uit gestuurd te worden voor een shoot.

Ik heb nog veel te leren op fotografie gebied, maar ben zeer enthousiast en leergierig.
    ►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
    pi_58373144
    Hier ook interesse Woonachtig in Delft, in bezit van auto en interesse in alle drie de categorieen en best bereid om te reizen in de driehoek Amsterdam - Utrecht - Rotterdam. Daarbuiten ook wel, maar dan moet het wel iets bijzonders zijn.
    "We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
    pi_58373152
    Ik bied mij ook aan alle keuzes regio Eindhoven-Venlo-Nijmegen.

Ik woon in Deurne, en heb een auto en OV.
    Sappig !!
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 29 april 2008 @ 07:22:36 #13
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_58373847
    Hier ook interesse, wie niet

Woon in Utrecht, ben eigenlijk ook wel in alle drie de categorieen geinteresseerd en reizen is geen probleem, mits t niet uren is alles in een omgeving van max een uur buiten Utrecht is geen probleem. Vertoef regelmatig ook in Limburg.
    Today is life -
    the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
    pi_58374038
    Geweldig
    Kunnen we niet in googlemaps zones aangeven wie welk gebied voor zijn/haar rekening kan nemen, of beter nog, zelf een google maps installatie op onze server zetten waar we dit soort dingen in kunnen zetten?
      dinsdag 29 april 2008 @ 08:06:13 #15
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_58374064
    quote:
    Op dinsdag 29 april 2008 08:02 schreef iteejer het volgende:
    Geweldig
    Kunnen we niet in googlemaps zones aangeven wie welk gebied voor zijn/haar rekening kan nemen, of beter nog, zelf een google maps installatie op onze server zetten waar we dit soort dingen in kunnen zetten?
    Jij doet je username eer aan
      dinsdag 29 april 2008 @ 08:07:10 #16
    65960 sanger
    pi_58374076
    quote:
    Op dinsdag 29 april 2008 00:49 schreef tonja het volgende:
    Ik wil! Behalve concerten vind ik alles leuk om te doen. Ik woon in Amsterdam, rijd alleen brommer en ov Vind het geen probleem om met de trein een stuk te reizen. Amsterdam en omstreken is prima te doen met de brommer.

Ik fotografeer nu sinds ongeveer acht maanden met de canon 400d. Op FOT zijn genoeg foto's van mij te vinden.

Ik heb vorige week mijn baan opgezegd, en heb nu lekker veel tijd. Het lijkt me super om er af en toe op uit gestuurd te worden voor een shoot.

Ik heb nog veel te leren op fotografie gebied, maar ben zeer enthousiast en leergierig.
    Een koninginnedag sfeer reportage
      dinsdag 29 april 2008 @ 08:30:36 #17
    22416 elcastel
    Maggot Brain
    pi_58374290
    Ik heb er wel oor naar, maar ik weet niet wat ik voor Fok kan en wil betekenen. Ik heb gewoon een baan en nogal wat hobbies en bezigheden. Verder rij ik goedkoop, maar heb geen zin om honderden kilometers te rijden, omdat dat simpelweg verwacht wordt. Kortom, ik wil graag meer weten over de invulling.

Wie ben ik ? Een hobbyfotograaf met een auto dus. Ik fotografeer al een aantal jaren en heb een snelle camera, met snelle lenzen. Mogelijkheden zijn legio, als ik het leuk vind, pak ik alles aan.

-edit- Omgeving Alkmaar/Beverwijk/Zaanstreek
    The Hick from French Lick
    The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
      FOK!fotograaf dinsdag 29 april 2008 @ 08:37:49 #18
    92797 fraubitch
    Heeft een Pwny!!
    pi_58374367
    oh ik wil ook wel!!
    They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
    Screw worldpeace! I want a Pony!
    pi_58374930
    Ondanks dat ik door de week overdag gewoon werk lijkt het me wel leuk om te doen in mijn vrije uurtjes.
    Alledrie de onderwerpen zijn wel interessant.
    Omgeving Leiden/Den Haag/Bollenstreek.
      dinsdag 29 april 2008 @ 09:26:44 #20
    65960 sanger
    pi_58374981
    quote:
    Op dinsdag 29 april 2008 08:30 schreef elcastel het volgende:
    Ik heb er wel oor naar, maar ik weet niet wat ik voor Fok kan en wil betekenen. Ik heb gewoon een baan en nogal wat hobbies en bezigheden. Verder rij ik goedkoop, maar heb geen zin om honderden kilometers te rijden, omdat dat simpelweg verwacht wordt. Kortom, ik wil graag meer weten over de invulling.

Wie ben ik ? Een hobbyfotograaf met een auto dus. Ik fotografeer al een aantal jaren en heb een snelle camera, met snelle lenzen. Mogelijkheden zijn legio, als ik het leuk vind, pak ik alles aan.

-edit- Omgeving Alkmaar/Beverwijk/Zaanstreek
    Er zal niets ge-eist worden. Echter als je aangeeft dat je een reportage doet zal er wel worden verwacht dat deze er komt. Het is niet dat we je opdracht geven dat te doen, maar vragen of je tijd en gelegenheid hebt
    pi_58375222
    TVP. Klinkt wellicht aardig.
      dinsdag 29 april 2008 @ 09:45:17 #22
    150897 ebeaydojraes
    Gek Zijn Is Gezond (.nl)
    pi_58375265
    Hmmm. Opzich goed. Onder voorbehoud meldt ik mij ook hierbij aan. (maar sta op me werk illiegaal te doen, dus daar komen we later op terug)

.. Schiedam, afhankelijk van OV, voornamelijk evenemeten/concertten. that's my specialty
    Overigens zeggen we er net als de anderen wel bij; als de tijd er is. Ik ben ook alaardig bezig met m'n eigen dingen natuurlijk en werk..

[ Bericht 46% gewijzigd door ebeaydojraes op 30-04-2008 01:40:27 ]
    - "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
    - 'ye cannae change the laws of physics'
    Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
      dinsdag 29 april 2008 @ 09:45:18 #23
    3892 qless
    ....vraag maar....
    pi_58375266
    TVP Klinkt leuk, ik woon in regio Gent/Antwerpen
    5D2+14L+17-40L+24+24-105L+50+70-300+135L+Peleng8+430EX+ST-E2
      dinsdag 29 april 2008 @ 09:46:17 #24
    22914 Shark.Bait
    Deze zin geen werkwoord.
    pi_58375282
    incidenteel wil ik wel foto's maken voor Fok! Voor de rest zit ik in dezelfde situatie als elcastel en sluit ik me aan bij zijn vragen.

Ik zit in de omgeving Rotterdam/Den Haag/Leiden--nou ja, eigenlijk midden in het groene hart, maar het dichts bij die steden. Voor mijn fotografisch gepruts, zie mijn website.
    Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
    pi_58375843
    quote:
    Op dinsdag 29 april 2008 08:02 schreef iteejer het volgende:
    Geweldig
    Een eigen installatie draaien kost wel veel (Recentelijk nog onderzocht, voor bedrijven is het best prijzig). Ik zit zelf ook in Den Haag, op een steenworp van het binnenhof. Maargoed, er staat ook een topic van Fiets over dit onderwerp in @ waar ook wat van mij bij staat .
    dag
    pi_58375982
    Ik heb ook interesse. Kom uit brabant en zit met hetzelfde als elcastel en Shark.Bait. Wel werken door de week, maar rijd gratis en mijn interesses gaan vooral uit naar sport fotografie. Zou eventueel regio Brabant en Limburg en een stukje belgie op het gebied van nieuws/reportages voor mijn rekening kunnen nemen.
    I spent a lot of my money on booze, birds and fast cars, the rest I just squandered.
      dinsdag 29 april 2008 @ 10:37:16 #27
    15869 gr8w8
    Better by design.
    pi_58376065
    Is er ook een FOK! Flickr groep ouwens, die heeft ook maos, kan je meteen de foto's 'geotaggen'.

tvp.
    Welkom bij de V&D der webfora.
      dinsdag 29 april 2008 @ 12:34:58 #28
    20716 tonja
    twitch.tv/tonjatekenshow
    pi_58378217
    quote:
    Op dinsdag 29 april 2008 08:07 schreef sanger het volgende:

[..]

Een koninginnedag sfeer reportage
    Zat al in de planning. Tenzij het de hele dag pijpestelen regent.
    ►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
    pi_58379493
    quote:
    Op dinsdag 29 april 2008 10:25 schreef petre86 het volgende:
    Een eigen installatie draaien kost wel veel (Recentelijk nog onderzocht, voor bedrijven is het best prijzig). Ik zit zelf ook in Den Haag, op een steenworp van het binnenhof. Maargoed, er staat ook een topic van Fiets over dit onderwerp in @ waar ook wat van mij bij staat .
    Begint met 10K als je het achter een wachtwoord zet. Doe je dat niet en hou je het publiek toegankelijk, is het gratis. Ool al ben je een bedrijf been there, done that en zo.

Betekent dus dat we met gecodeerde gegevens moeten werken. De kaart zelf staat gewoon open en bloot voor een ieder toegankelijk, als je vanuit een topic vraagt om info cq de dichtsbijzinde footgrafen bij een gegeven locatie, kunnen die in kaartr gebracht worden.

Dat we onze eigen bussiness logic die een database aanstuurt die de kaartweergave beinvloedt achter een pwd zetten is iets waar men ons never voor zal kunnen belasten. Want hun zooi en de toegang tot die kaart zelf staan gewoon unshielded online.
      dinsdag 29 april 2008 @ 13:54:21 #30
    15869 gr8w8
    Better by design.
    pi_58379825
    Binnen wat voor tijdsbestek is dat te realiseren?
      FOK!fotograaf dinsdag 29 april 2008 @ 14:02:45 #31
    842 Zorro
    Z
    pi_58379994
    Lijkt me leuk!

Interesse: vooral concerten en sport, ook nieuws. In (met name) Zuidoost Nederland (Eindhoven-Nijmegen-Maastricht), maar indien interessant genoeg ook verder weg geen probleem.

Ibv auto, reizen dus ook geen probleem.
    Un dann rettet kein Kavallerie,
    keine Zorro kümmert sich dodrömm.
    Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
      dinsdag 29 april 2008 @ 14:32:55 #32
    56864 Marty26
    #Dislectisch Baggeren _O_
    pi_58380557
    En hoe zit het met pers kaarten? Want bij veel Nieuws gevallen.... Heb je die echt nodig.
    Paxlie says: nu ben ik zo vervuld van geluk omdat jij via de digitale snelweg weer bij me bent O+
      dinsdag 29 april 2008 @ 15:10:36 #33
    85237 fr.oosje
    het is zoals het is
    pi_58381278
    Voorzichtige intresse hier, heb wel gewoon een baan, maar ook een auto. Reizen is voor mij geen probleem. Wil wel alleen maar serie werk doen.
    Concerten niet want die loop ik beroepsmatig al teveel af.
      dinsdag 29 april 2008 @ 16:56:34 #34
    22416 elcastel
    Maggot Brain
    pi_58383423
    quote:
    Op dinsdag 29 april 2008 09:26 schreef sanger het volgende:
    Er zal niets ge-eist worden. Echter als je aangeeft dat je een reportage doet zal er wel worden verwacht dat deze er komt. Het is niet dat we je opdracht geven dat te doen, maar vragen of je tijd en gelegenheid hebt
    Dat klinkt prima. Nou ja, zoals ik aangaf, ik ben beperkt qua tijd, dat is eigenlijk het hele verhaal. Misschien hebben jullie zelf wel al ideëen hoe het precies ingevuld zou moeten worden, pas dan kan ik een beter antwoord geven.

Maar van mijn kant, klinkt het het beste als ik een mail/SMS krijg, of ik daar en daar kan zijn dan en dan (op korte termijn vragen kan ook, ik ben naast druk ook flexibel). En van foto's maken naar online zetten zit bij mij vrij weinig tijd, tenzij ik opeens 10-tallen foto's online moet/wil trappen.

Kortom, misschien is het handig als jullie een opzetje hebben, zodat ik beter kan beoordelen wat er nu precies de bedoeling is. Maar ik ben vooralsnog enthousiast.

-edit- En als ik ja zeg, dan doe ik het ook. Echter ik neem aan dat ik de vrijheid behoud om nee te zeggen, ook als er weinig anderen in mijn buurt zijn die willen/kunnen
    The Hick from French Lick
    The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
      FOK!fotograaf dinsdag 29 april 2008 @ 18:49:06 #35
    73911 ultra_ivo
    pi_58385502
    Ik hoor ook tot het groepje met dezelfde problemen als Shark.Bait, Elcastel en anderen. Krap in de tijd maar wel veel op pad. Dus als het in te passen is in m'n planningen wil ik best wel iets doen, standplaats is Maastricht.
      dinsdag 29 april 2008 @ 18:58:37 #36
    141994 Dickies
    Since 1922
    pi_58385684
    Lijkt me ook best leuk dus tvp. Woon in Rotterdam.
    Carry on my wayward son
    There'll be peace when you are done
    Lay your weary head to rest
    Don't you cry no more.
      dinsdag 29 april 2008 @ 20:38:44 #37
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_58387657
    * RonaldV herhaalt het verhaal van El, S.B en anderen.

Regio NW Veluwe, vervoer gratis. Vraag maar als het nodig is. "Nee" heb je, "ja" kun je krijgen.
    - "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
    - Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
    - Privacy Matters
      FOK!fotograaf dinsdag 29 april 2008 @ 21:42:19 #38
    18921 freud
    Who's John Galt?
    pi_58388987
    Check. Ik meld me ook even hier. Ervaring genoeg. Roep maar!!
    Ik nuf je seuk!
    Ik hier?
    If it's free, you're the product!
    pi_58391418
    Klinkt leuk

Mocht er iets in Rotterdam eo. zijn, geef gerust een gil
      dinsdag 29 april 2008 @ 23:40:50 #40
    181764 -Robbedoes-
    Nee dit is geen banaan
    pi_58391584
    Meld me ook even.
    Met de zelfde problemen als alle andere werkende mensen.
    Maar idd nee heb je ja kun je krijgen
    geen concerten daar werken mijn oren niet aan mee.

Omgeving Alkmaar ibv auto en fiets.

Dat van die perskaarten is wel iets om aan te werken.
    pi_58391649
    Wat betaalt het ?
      dinsdag 29 april 2008 @ 23:46:55 #42
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_58391705
    quote:
    Op dinsdag 29 april 2008 23:44 schreef Repeat het volgende:
    Wat betaalt het ?
    Eeuwige roem!
    - "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
    - Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
    - Privacy Matters
    pi_58391748
    Fok is natuurlijk niet non-profit, dus waarvoor zou iemand daarvoor voor gratis foto's gaan maken?
      dinsdag 29 april 2008 @ 23:51:51 #44
    181764 -Robbedoes-
    Nee dit is geen banaan
    pi_58391801
    quote:
    Op dinsdag 29 april 2008 23:48 schreef Repeat het volgende:
    Fok is natuurlijk niet non-profit, dus waarvoor zou iemand daarvoor voor gratis foto's gaan maken?
    Om Danny natuurlijk weer vrolijk te krijgen
    Na al die dis dis .....sssst niet meer over beginnen
    pi_58393803
    * zwolsche correspondent met netwerk meldt zich aan
    pi_58393805
    ps.... die correspondent heeft netwerk
      woensdag 30 april 2008 @ 09:03:21 #47
    43790 IJzercookie
    De specialiteit uit Vld
    pi_58394727
    Je mag mij ook altijd bellen. Ik woon in Vlaardingen en werk in Rotterdam. En hoe ver ik kan reizen.. tja dat ligt er natuurlijk aan hoe leuk het is en of er ook een overnachting geregeld is

Ik kan ook wel snel handelen, maar heb natuurlijk ook mijn eigen agenda.
    Ook heb ik een studiootje, dus als er portretten oid nodig zijn kunnen de mensen ook bij mij terecht.

Ow en liever geen concerten.
    That's the way the cookie crumbles
      FOK!fotograaf woensdag 30 april 2008 @ 09:49:02 #48
    73911 ultra_ivo
    pi_58394983
    We kunnen er natuurlijk ook 2-richtingsverkeer van maken, zeker voor diegenen die al vaak evenementen fotograferen. Ergens een besloten hoekje op fok waar de aktieve fotografen aangeven waar ze toch al naartoe gaan om te fotograferen. Dan kan de crew gelijk kijken of dat wat is om mee te nemen en evt. wat mee te helpen op het gebied van accreditaties enzo.
    pi_58395454
    Ik heb ook wel interesse. Woon in dordt, omgeving rotterdam, Breda lukt mij ook nog wel. Ervaring zeker aanwezig!
    pi_58395587
    quote:
    Op woensdag 30 april 2008 10:49 schreef An24 het volgende:
    Ik heb ook wel interesse. Woon in dordt, omgeving rotterdam, Breda lukt mij ook nog wel. Ervaring zeker aanwezig!
    Niet mijn Breda jatten, okay?

Ja, ik kan dus eventueel wel wat doen in Breda, als't nodig is. Ervaring is ook aanwezig .
      Hoofdredactie Fotografie woensdag 30 april 2008 @ 11:18:44 #51
    95752 crew  Chell
    Kluns
    pi_58395836
    Laat ik me ook maar 'ns melden dan Ervaring genoeg, tijd soms beperkt, maar wel al met accreditatie voor veel concerten in Den Haag e.o. (Parkpop bv.)
    pi_58399282
    Omgeving Eindhoven *meldt
      woensdag 30 april 2008 @ 19:48:53 #53
    178895 Timsel
    What's the Story?
    pi_58402454
    Ik ben Tim. Mijn Canon EOS 30D en ik hebben al de nodige ervaring opgedaan.
    Ik ben bereid foto's te maken voor FOK!, Regio Zwolle.
    pi_58402517
    Kan ik me nog opgeven?

Heb zelf nu een Nikon D50 spiegelreflex camera met een Sigma 18-50mm kitlens, een 70-300 telelens en een 10-20 groothoeklens. En ik ben elk weekend en dergelijke te bereiken. Ga namelijk nooit echt uit dus heb wel wat tijd over om iets te kunnen doe voor Fok!

Ik woon in Hellevoetsluis (zuid-holland) maar sta bereid om foto's te maken in rotterdam, eindhoven, amsterdam en omstreken.

[ Bericht 14% gewijzigd door WRNL op 30-04-2008 19:59:49 ]
    pi_58411847
    Heb op zich wel interesse, maar ik woon in het oosten des lands (verhuis binnenkort richting Arnhem of omstreken) en werk overdag. Ik kan dus alleen 's avonds, in de weekenden en in de vakanties.

Ik ben in het bezit van een Nikon D70 en D300, batterygrip (voor 8fps), Nikon 70-200 2.8 VR lens, Nikon 17 - 35 2.8 groothoeklens, SB-800 flitser, een Tamronnetje voor het middengebiedwerk, Nikon 70 - 300 enz.

Voor dingen op rock, metal, gothic of fantasy gebied ben ik wel bereid wat verder te reizen. (Rock/metal/gothic/folk concerten, Elf fantasy fair, Midwinter fair, Castlefest enz.)

Als er dingen dichterbij zijn buiten dat genre, wil ik er uiteraard ook wel naar toe gaan. (Sportevenementen, nieuws-items of wat dan ook.)
    pi_58411915
    quote:
    Op woensdag 30 april 2008 19:51 schreef WRNL het volgende:
    Kan ik me nog opgeven?

Nikon D50 spiegelreflex camera met een Sigma 18-50mm kitlens,
    De D50 is nooit geleverd met een Sigma kitlens hoor .
    pi_58414245
    Haarlem meld zich. Ben al redelijk veel in de buurt hier te vinden met mijn fototoestel (gisteren zelfs voorpagina telegraaf )
    pi_58415688
    Mij lijkt het ook erg leuk ik woon werk in de omgeving Rotterdam, Vlaardingen en Europoort verder wil ik wel reizen als het nodig is.
    Ervaring heb ik genoeg en heb zo ie zo vaak mijn camera bij me voor het geval ik onderweg wat tegen kom.
      donderdag 1 mei 2008 @ 14:22:58 #59
    102582 Asics
    Asics HIGH !!!
    pi_58415876
    EOS 400D met diverse lenzen
    omgeving Breda
    ervaring; check mn fobo!
    * Asics meldt zich

[ Bericht 51% gewijzigd door Asics op 01-05-2008 15:18:28 ]
    Asics neemt de tijd.
    Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
    pi_58415939
    quote:
    Op donderdag 1 mei 2008 10:36 schreef veldmuis het volgende:

[..]

De D50 is nooit geleverd met een Sigma kitlens hoor .
    Ik heb hem samen met de D50 gekocht hoor . (D50 + kitlens)
    pi_58416823
    quote:
    Op donderdag 1 mei 2008 14:26 schreef WRNL het volgende:

[..]

Ik heb hem samen met de D50 gekocht hoor . (D50 + kitlens)
    Ik denk dat je het principe van een kitlens niet begrijpt, maar wens je niettemin veel plezier met je Sigma 18-50!

Groetjes,

veldmuis
    pi_58418809
    Heb hier zeker interesse in, woon in zoetermeer, dus kan veel in de regio zuid-holland pakken.
    Heb nu wel redelijk wat ervaring en schiet met een d40x + kitlenzen en sb-600. Binnenkort waarschijnlijk een Sigma 70-200 f/2.8
    Kwa interessegebied lijkt alles me erg leuk.
    Opzich kan ik overal wel snel zijn en heb ik aardig wat vrije tijd.
    Ik hoop meer te horen!
    pi_58422122
    quote:
    Op donderdag 1 mei 2008 15:07 schreef veldmuis het volgende:
    Ik denk dat je het principe van een kitlens niet begrijpt, maar wens je niettemin veel plezier met je Sigma 18-50!
    Er zijn winkeliers die eigen kits samenstellen, dat zal hij wel bedoelen.
      donderdag 1 mei 2008 @ 20:07:42 #64
    15869 gr8w8
    Better by design.
    pi_58422200
    Zo'n kitlens, is dat met een rood lempke en vraagt ie veelvuldig naar ene maikel?
    pi_58423968
    quote:
    Op donderdag 1 mei 2008 15:07 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Groetjes,

veldmuis
    Winkels maken hun eigen samenstelling hoor. Dus de winkel waar ik hem vandaan had had deze aanbieding.
    pi_58426965
    quote:
    Op donderdag 1 mei 2008 21:42 schreef WRNL het volgende:

[..]

Winkels maken hun eigen samenstelling hoor. Dus de winkel waar ik hem vandaan had had deze aanbieding.
    Dat maakt het nog geen kitlens. Je hebt een door de winkelier samengestelde aanbieding gekocht. Maar ja, maakt niet uit als je er maar plezier van hebt.
    I spent a lot of my money on booze, birds and fast cars, the rest I just squandered.
    pi_58427054
    quote:
    Op donderdag 1 mei 2008 23:54 schreef Artbij het volgende:

[..]

Dat maakt het nog geen kitlens. Je hebt een door de winkelier samengestelde aanbieding gekocht. Maar ja, maakt niet uit als je er maar plezier van hebt.
    klopt
      vrijdag 2 mei 2008 @ 00:12:28 #68
    27467 webspider
    Fear is the mind-killer.
    pi_58427369
    tvp voor als mijn nieuwe camera er is! .
    Sell not virtue to purchase wealth, nor Liberty to purchase power.
    pi_58434882
    De camera maakt nog geen goede fotograaf he ~ Zonder semi-professionele toestellen kan iemand nog best prachtige plaatjes schieten
    dag
      vrijdag 2 mei 2008 @ 13:43:53 #70
    85235 Tha_Erik
    Erik Jezus Klaas.
    pi_58435180
    quote:
    Op vrijdag 2 mei 2008 13:25 schreef petre86 het volgende:
    De camera maakt nog geen goede fotograaf he ~ Zonder semi-professionele toestellen kan iemand nog best prachtige plaatjes schieten
    Klopt.

Oh, en discussies over kitlenzen kunnen best ergens anders dan hier.
    Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
    Hoogachtend,
    Erik.
      zondag 4 mei 2008 @ 16:45:15 #71
    181764 -Robbedoes-
    Nee dit is geen banaan
    pi_58474077
    En wanneer horen wanneer dit opzetje idd ook gebruikt gaat worden?
      FOK!fotograaf zondag 4 mei 2008 @ 20:48:11 #72
    48846 Xilantof
    I keep you in the holes
    pi_58478608
    quote:
    Op zondag 4 mei 2008 16:45 schreef -Robbedoes- het volgende:
    En wanneer horen wanneer dit opzetje idd ook gebruikt gaat worden?
    Dit opzetje gáát gebruikt worden... Waaruit blijkt dat dit niet het geval zal zijn?

Over de exacte voortgang komt komende week (eerste helft) bericht.
    Xilantof Flickrt
    foto-nerd
    pi_58504059
    Ik zou graag FOK! fotograaf worden!

Gezien ik nog studeer ben ik in het bezit van een OV-jaarkaart, en kan dus (vanuit mijn woonplaats Rotterdam) redelijk wat afstanden afleggen per openbaar vervoer. Voor interessante dingen reis ik met plezier het hele land door.

Mijn voornaamste interesse gaat uit naar concerten en/of evenementen. Voorbeelden van mijn foto's zijn dan ook voornamelijk te vinden in het concertfotografie-topic.

Vandaag nog heerlijk geschoten in Wageningen tijdens het bevrijdingsfestival en het defilé.

woensdag 7 mei 2008 @ 19:30:33 #74
    111829 MissBliss
    Godin van SHO
    pi_58538960
    Hoi, ik meld me ook. Ik heb een D80 en ben 'inzetbaar' in regio Amsterdam
    Ziggy played guitar
    Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
    De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
    pi_58539146
    quote:
    Op zondag 4 mei 2008 20:48 schreef Xilantof het volgende:

[..]

Dit opzetje gáát gebruikt worden... Waaruit blijkt dat dit niet het geval zal zijn?

Over de exacte voortgang komt komende week (eerste helft) bericht.
    Bij mij is zaagmans al voorbij gefietst .
      FOK!fotograaf woensdag 7 mei 2008 @ 19:44:10 #76
    48846 Xilantof
    I keep you in the holes
    pi_58539219
    quote:
    Op woensdag 7 mei 2008 19:40 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Bij mij is zaagmans al voorbij gefietst .
    Dan heb je het over de werkweek

Maar vanavond komt er e.e.a. te staan hier
    Xilantof Flickrt
    foto-nerd
      woensdag 7 mei 2008 @ 19:50:56 #77
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_58539361
    Nou ben benieuwd
      FOK!fotograaf woensdag 7 mei 2008 @ 22:19:24 #78
    48846 Xilantof
    I keep you in the holes
    pi_58542645
    Oke!
    Even in het kort hoe e.e.a. vanaf nu hier zal verlopen.

Iedereen die zich hier opgegeven heeft komt in een lijst te staan die voor de crew van FOK! toegankelijk is door middel van een topic "achter de schermen". De crew kan aangeven of men foto's van iets nodig heeft en kan bepalen in overleg met mij wie hiervoor het beste in aanspraak komt. Dit gaat op basis van locatie en bij sommige opdrachten ook op basis van hoe goed je bent.

E.e.a. is geheel vrijblijvend. Als je aangeeft niet meer gevraagd te willen worden zul je verwijderd worden van de lijst.

Ook op het forum zal een topic blijven waarin men zich alsnog kan opgeven en kan meedenken over dingen die men leuk lijkt om te gaan fotograferen en die een meerwaarde bieden voor een subforum of subsite. Op die manier kan de crew lijntjes uitgooien naar betreffende subfora of subsites om te kijken of er iets op te zetten valt.
    Meedenken en inzet wordt dus absoluut gewaardeerd en dit zal op den duur ook blijken door wellicht een vaste plek in de crew van FOK!. De exacte plannen hierover worden momenteel nog gevormd door de verschillende betrokkenen.

De intentie is om dit groot te laten worden op een manier van bereik, snelheid en originaliteit van de te leveren stukken. Dit geldt dan niet alleen puur voor de foto's, maar voor het complete pakket waar de foto's bij horen, de reportage, het verslag, nieuwsbericht etc.
    Xilantof Flickrt
    foto-nerd
      FOK!fotograaf woensdag 7 mei 2008 @ 23:00:55 #80
    89055 CompuMess
    Bzzz ?!?
    pi_58543560
    CM wil ook wel een poging wagen...
    Zit nagenoeg dagelijks op de lijn Alkmaar-Hoorn, vervoer is no problemo.
    Ja, ik heb ook een zooi spullen om ploaties mee te maken...
    Fotooz
    - Fotowerk Indian Summer Festivals -
      woensdag 7 mei 2008 @ 23:03:54 #81
    122997 zquing
    Drama Junk
    pi_58543626
    Als 't zou kunnen wil ik ook meedoen. Ben woonachtig in amsterdam en schiet met een k100ds. Maar overweeg analoog te gaan schieten
    "Those unforgettable days, for them I live"
    pi_58543718
    quote:
    Op woensdag 7 mei 2008 22:19 schreef Xilantof het volgende:
    De intentie is om dit groot te laten worden op een manier van bereik, snelheid en originaliteit van de te leveren stukken. Dit geldt dan niet alleen puur voor de foto's, maar voor het complete pakket waar de foto's bij horen, de reportage, het verslag, nieuwsbericht etc.
    Is het dan zo dat je naast je foto's ook een verslag moet inleveren of gaan andere mensen dat doen?
    pi_58543888
    quote:
    Op woensdag 7 mei 2008 23:08 schreef Werewolf het volgende:

[..]

Is het dan zo dat je naast je foto's ook een verslag moet inleveren of gaan andere mensen dat doen?
    Dat vind ik een hele goeie. Het komt regelmatig voor dat ik dat moet doen, en dan heb ik het alleen over wat punten die in een artikel erbij vermeld moeten worden, en dat werkt niet lekker.
    Zo zat ik pas bij een persconferentie waar ik totaal niet op zat te wachten, om na een half uur met een lullig lijstje met een paar steekwoorden naar buiten te komen.

Wel belangrijk om even over na te denken dus.
      FOK!fotograaf donderdag 8 mei 2008 @ 05:57:38 #84
    48846 Xilantof
    I keep you in the holes
    pi_58547008
    Dat is voor veel dingen niet de insteek.

Zodra je bijvoorbeeld zelf een reportage wilt schieten die nieuwswaarde heeft, wordt er uiteraard wel verwacht mee te denken over vorm, inhoud, etc. Dingen die ook al belangrijk zijn voor de foto's.
    Voor het echte schrijven zelf of een begeleidend artikel kan altijd hulp gevonden worden.
    Xilantof Flickrt
    foto-nerd
      donderdag 8 mei 2008 @ 06:07:42 #85
    150152 Queen_Bee
    See ya in another life, brotha
    pi_58547016
    Wat weinig oost en noord zeg, wij hebben ook nieuws hoor
    I'm super sonic man
    Do you wanna buy a rocket
    pi_58547101
    JAAA!! Zo was hier laatst zelfs een bushokje gesloopt!

Nee je hebt helemaal gelijk; denk maar aan massale knokpartijen in Deventer en die moordzaak hier met die klusjesman als verdachte enzo.
    pi_58547450
    quote:
    Op donderdag 8 mei 2008 05:57 schreef Xilantof het volgende:
    Voor het echte schrijven zelf of een begeleidend artikel kan altijd hulp gevonden worden.
    Nog even voor de duidelijkheid hoor; is het dan de bedoeling dat de fotograaf zelf iemand regelt voor een verslag of gaat dat vanuit Fok?
      PR/Manusje van alles donderdag 8 mei 2008 @ 13:31:00 #88
    148800 crew  Surveillance-Fiets
    Toezicht is gezond!
    pi_58553435
    quote:
    Op donderdag 8 mei 2008 08:05 schreef Werewolf het volgende:

[..]

Nog even voor de duidelijkheid hoor; is het dan de bedoeling dat de fotograaf zelf iemand regelt voor een verslag of gaat dat vanuit Fok?
    Dat gaat vanuit FOK! Er zal altijd begeleiding zijn bij het maken van een artikel. Het hangt natuurlijk helemaal van het onderwerp van de reportage / foto's af. We hebben in principe een hele team van redacteuren die overal bij kunnen helpen. Als je foto's voor bij een bericht op de Frontpage aanlevert krijg je automatisch te maken met een redacteur van de Frontpage die je foto's zal plaatsen bij een bericht dat door de redacteur gemaakt wordt. Tenzij de fotograaf het bericht zelf wil en kan maken natuurlijk.

Als er een artikel voor op het forum gemaakt wordt krijg je te maken met de mods van het betreffende subforum. Zij kunnen altijd helpen waar mogelijk en als dat niet voldoende is kan er iemand van de andere redacties inspringen. Dat kan van de Frontpage, sport.fok.nl of games.fok.nl zijn. We doen alles in overleg, samen komen we er sowieso wel uit.
    Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
    Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
    pi_58554353
    quote:
    Op donderdag 8 mei 2008 13:31 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

-knip-
    Duidelijk
      FOK!fotograaf donderdag 8 mei 2008 @ 16:55:11 #90
    73911 ultra_ivo
    pi_58557322
    Ik ben gewend voor diverse zowel de tekst als de foto's te leveren.
    pi_58557629
    Krijgen we dan ook een tag 'FOK! fotograaf'?
      FOK!fotograaf donderdag 8 mei 2008 @ 17:16:56 #92
    48846 Xilantof
    I keep you in the holes
    pi_58557677
    quote:
    Op donderdag 8 mei 2008 17:14 schreef Siegfried het volgende:
    Krijgen we dan ook een tag 'FOK! fotograaf'?
    quote:
    Op woensdag 7 mei 2008 22:19 schreef Xilantof het volgende:
    ...
    Meedenken en inzet wordt dus absoluut gewaardeerd en dit zal op den duur ook blijken door wellicht een vaste plek in de crew van FOK!. De exacte plannen hierover worden momenteel nog gevormd door de verschillende betrokkenen.
    ...
    Een tag zou daar ook bij horen inderdaad
    Xilantof Flickrt
    foto-nerd
      donderdag 8 mei 2008 @ 22:06:06 #93
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_58562769
    tvp
    04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
      donderdag 8 mei 2008 @ 22:07:37 #94
    67379 Mirjam
    ermahgerd
    pi_58562809
    quote:
    Op donderdag 8 mei 2008 22:06 schreef Re het volgende:
    tvp
    wat zij zegt

'Met een banaan door het water, later'
    Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
      FOK!fotograaf vrijdag 9 mei 2008 @ 08:05:30 #95
    18921 freud
    Who's John Galt?
    pi_58568668
    quote:
    Op donderdag 8 mei 2008 22:07 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

wat zij zegt

Whehehehe. Operatie glimlach geslaagd
    Ik nuf je seuk!
    Ik hier?
    If it's free, you're the product!
    pi_58572989
    Ben erg benieuwd en heb er zin in.
    Is er al enig idee wanneer het "Fok!fotografen-forum" online is?
      vrijdag 9 mei 2008 @ 12:14:40 #97
    108864 rudedeltadude
    Rue de la Tude
    pi_58573071
    ik ben ook nieuwsgierig aan het worden...
      PR/Manusje van alles vrijdag 9 mei 2008 @ 15:59:23 #98
    Toezicht is gezond!
    pi_58577478
    Is er toevallig iemand die in Drenthe / Groningen woont en niets te doen heeft? Grote fik, 2 / 3 brandweermannen vermist. Brandweermannen vermist bij grote brand de Punt
    Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
      vrijdag 9 mei 2008 @ 16:10:54 #99
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_58577731
    Hoe zit het eigenlijk met het leveren van de foto's? Raw of jpg? Bewerkt of is het aan de crew hoe er gecropt wordt? Etc. en enzovoort...
      PR/Manusje van alles zaterdag 10 mei 2008 @ 00:47:38 #100
    Toezicht is gezond!
    pi_58587592
    quote:
    Op vrijdag 9 mei 2008 16:10 schreef Erasmo het volgende:
    Hoe zit het eigenlijk met het leveren van de foto's? Raw of jpg? Bewerkt of is het aan de crew hoe er gecropt wordt? Etc. en enzovoort...
    Als fotograaf weet je natuurlijk zelf hoe de foto's het beste tot hun recht komen. Als de fotograaf zelf het artikel schrijft heeft de fotograaf het laatste woord over de foto's. In andere gevallen zal er na overleg besloten worden of een foto bewerkt moet worden. Voor de FP gebruiken we foto's die niet breder zijn dan 450 pixels. Voor het forum ligt dat op 620 pixels dacht ik. In principe verzorgt de fotograaf alle bewerkingen van de foto's. Een foto moet in JPG of PNG aangelevert worden. Zodat deze geupload kan worden op de FOK!foto-server
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')