quote:Op vrijdag 25 april 2008 11:34 schreef DarkElf het volgende:
Nu een héél groot glas verse jus...
en vanavond maak ik een gele paprika-zongedroogde tomaatsoep
quote:
zoiets dus met 800 gram paprika, 750 ml kippenbouillon, 1 ui, beetje olijfolie, ca 2 cm gemberwortel, paar gedroogde tomaatjes op olie, 3 el creme fraiche en zout en peper.quote:Op vrijdag 25 april 2008 11:32 schreef DarkElf het volgende:
[..]
een soeppie ( ja, ik heb iets met soep)
gele paprika en zongedroogde tomaat velouté noemen ze het...
(uitje fruiten, paprika's in stukjes en ontveld meebakken, kippenbouillon erop... 10-15 min doorkoken..stukje gember schillen en raspen, tomaatjes fijnsnijden, de paprika's daarna pureren met de gember de tomaatjes tikkie creme fraiche en een groot deel van de bouillon.. tot je de goeie dikte hebt zeg maar....nog even op smaak brengen met peper en zout. en dan nog wat gedroogde tomaatjes erover als je de soep serveert)
Leek me erg lekker
Oh dank je wel. De combinatie gember-gedroogde tomaat is erg ongewoon. Maak je hem voor het eerst?quote:Op vrijdag 25 april 2008 12:43 schreef DarkElf het volgende:
zoiets dus met 800 gram paprika, 750 ml kippenbouillon, 1 ui, beetje olijfolie, ca 2 cm gemberwortel, paar gedroogde tomaatjes op olie, 3 el creme fraiche en zout en peper.
ja dus geen idee wat t wordtquote:Op vrijdag 25 april 2008 13:35 schreef computergirl het volgende:
[..]
Oh dank je wel. De combinatie gember-gedroogde tomaat is erg ongewoon. Maak je hem voor het eerst?
jij detailspotterquote:Op zaterdag 26 april 2008 00:31 schreef ColdFeet het volgende:
Jij doet ijs in je wijn, wat zomers
Wij hebben spaghetti carbonara gegeten (manlief had perongeluk selderij gehaald ipv peterselie - gelukkig ging dat net goed) met een simpele salade erbij (lollo rosso, geroosterde paprika, gekarameliseerde rode ui, olijven en balsamicodressing). Toe meringues (alweer) met vanilleroom en aardbei/rabarber uit de oven, met stoli
1 groot pistolet zalm, boter en kappertjesquote:Op maandag 28 april 2008 11:13 schreef iamredleader het volgende:
En voor de lunch een aantal luxe broodjes die we gratis hebben gekregen van BlackRock
Scheutje ketjap en flinke snuf kerrie.quote:Op maandag 28 april 2008 15:22 schreef Spelvoutje het volgende:
Iemand nog een idee om de gehaktballetjes lekkerder te maken ?
Een zelfgemaakte gratin Bluezz?quote:Op dinsdag 29 april 2008 17:47 schreef Bluezz het volgende:
Minutesteaks, worteltjes en aardappelgratin
Klinkt lekkerquote:Op dinsdag 29 april 2008 18:43 schreef Tezz het volgende:
Manlief heeft gekookt vandaag. Spaghetti! Was lekker! Met rundergehakt, ui, knof, courgette, paprika en champignons en een tomatensausje.
Beter laat dan nooit, receptje opgeslagenquote:Op donderdag 24 april 2008 19:59 schreef Tezz het volgende:
Nooit meer kant en klaar kopen Bluezz! Het is erg makkelijk om zelf te maken, vele malen lekkerder en duizenden combi's mogelijk!
Ik had vanavond aardappels in schijfjes voorgekookt (in de magnetron natuurlijk, lekker makkelijk). In een pannetje twee flinke uien in ringen lekker donker aangebakken met daarbij een half chilipepertje en twee teentjes knoflook en wat verse oregano.
Dan: gekookte aardappelschijfjes in ovenschaal mikken, uien erboven op, beetje door elkaar scheppen (ja je kunt ook mooi dakpansgewijs gaan bouwen, maar wie let daar nou op, duh......).
Dan een mengseltje van 2 eieren, flinke scheut melk, wat creme fraiche, wat peper, zout en een zakje geraspte kaas goed mengen en er over gieten. Half uurtje in de oven en voila: klaar!
(ook lekker met gebakken spekjes erdoor trouwens, maar die waren op vandaag)
Maar was het ook lekker???quote:Op dinsdag 29 april 2008 18:44 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Beter laat dan nooit, receptje opgeslagen![]()
oh, volgens mijn huisgenoot was het lekker.quote:Op dinsdag 29 april 2008 22:05 schreef -Mellow- het volgende:
de lasagne staat in de oven.
ik heb lamme pootjes van het deeg kneden en ik bedenk me nu pas dat ik niks proef omdat alles potdicht zit
t werd lekkere soep, en vers gemaakte friet met eigengemaakt stoofvleesquote:Op dinsdag 29 april 2008 13:08 schreef DarkElf het volgende:
vanavond eten we bij de burendus geen idee....
bwhehehehequote:
dat ziet er verdomde eetbaar uitquote:Op donderdag 1 mei 2008 00:13 schreef Crashcat het volgende:
Geen zin om te koken of naar de super te gaan..
Iets thuis bezorgd...
Een hamburger genaamd MEGA IOWA
[ afbeelding ]
Dat klinkt erg goed!quote:Op donderdag 1 mei 2008 09:54 schreef DarkElf het volgende:
Gisteravond zou ik koken maar had er geen zin in dus hebben we de plaatselijke afhaal turk bezocht
vanavond maak ik dus risotto... met cheddar (niet die plastic zooi), bosuitjes, bieslook enzo... met erbij zalm in bladerdeeg..
Ze zijn natuurlijk bewogen omdat je zat te shaken van de hongerquote:Op vrijdag 2 mei 2008 01:53 schreef ColdFeet het volgende:
Excuses voor de brakke, bewogen flitsfoto's
Dat ziet er geweldig uit. Ik wordt hier @@$*!!? overtroffen door mijn kleine zusje.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 18:27 schreef freecell het volgende:
Vanavond hartige aardappel-courgette-taart!
Overtreffen gaat voorlopig nog niet lukken ben ik bangquote:Op vrijdag 2 mei 2008 19:46 schreef LoudGirl het volgende:
[..]
Dat ziet er geweldig uit. Ik wordt hier @@$*!!? overtroffen door mijn kleine zusje.
Iets meer zout erdoor. Verder wat stukjes aardappel en courgette er in laten zitten en niet alles raspen.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 20:05 schreef LoudGirl het volgende:
Wat ga je aanpassen?
quote:Op zaterdag 3 mei 2008 07:43 schreef computergirl het volgende:
zin in salade: wordt waarschijnlijk eentje met pecanoten, sperciebonen, tomaatjes en gerookte eendeborst
aardappelschijfjes erbij bakken, dan in een ovenschaal, beetje kaas erover mieteren en dan even gratineren..quote:Op dinsdag 6 mei 2008 12:42 schreef DarkElf het volgende:
vanavond kip uit de oven met erbij gesmoorde kropjes little gems
Ziet er lekker uit!quote:Op dinsdag 6 mei 2008 14:36 schreef Tezz het volgende:
Ik maak vanavond sateetjes voor op de grill, aardappels in de schil met knof en tijm uit de oven en ik kwam nog een zak spitskool tegen in de koelkast. Nog geen idee wat ik daar mee ga doen eigenlijk.
Edit: klaar met eten!!!
Het vlees heb ik maar gewoon in zijn geheel gegrilld, lekker ingesmeerd met olijfolie en provencaalse kruiden. De spitskool heb ik gewokt met peterselie en ontbijtspek en daarna samen met geraspte kaas en creme fraiche in een paprika geduwd. Het was lekker!
[ afbeelding ]
Yep Action! Vier borden, vier ontbijtbordjes en vier soepborden voor 9,95quote:Op dinsdag 6 mei 2008 18:20 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik vind dat zulke leuke borden, kwamen die niet van de Action?
Wat is het ?quote:Op dinsdag 6 mei 2008 21:06 schreef Gesloten het volgende:
[ afbeelding ]
Baklava is gelukt en smaakt goed!
Baklava.quote:
Damn dat moet wel lekker smakenquote:Op dinsdag 6 mei 2008 21:18 schreef Gesloten het volgende:
[..]
Baklava.
Filodeeg, met gemalen pistachenootjes met honing en boter ertussen. En als het uit de oven komt overgoten met suikestroop. Turks lekkernij.
Weet iemand trouwens hoe je dit het beste kunt bewaren? En ook hoe lang je het kunt bewaren? Het is namelijk best veel
Het smaakt ook superlekker. Met name als je van mierzoet spul houdtquote:Op dinsdag 6 mei 2008 21:22 schreef Trigalti het volgende:
[..]
Damn dat moet wel lekker smaken![]()
Is het ergens te koop? Of mail je het naar me
Bedankt, binnenkort eens uitvoeren danquote:Op dinsdag 6 mei 2008 21:28 schreef Gesloten het volgende:
[..]
Het smaakt ook superlekker. Met name als je van mierzoet spul houdt
Je kuint het kopen bij de turkse bakker, maar dat is vaak redelijk aan de prijs. Zelf maken is niet zo moeilijk en een stuk goedkoper. Ik heb dit recept aangehouden.
De ex man (turk) van mijn zus zei ooit tegen mij dat je ze het beste PER STUK in zilverfolie kan verpakken, en dan in een trommel doenquote:Op dinsdag 6 mei 2008 21:18 schreef Gesloten het volgende:
[..]
Baklava.
Filodeeg, met gemalen pistachenootjes met honing en boter ertussen. En als het uit de oven komt overgoten met suikestroop. Turks lekkernij.
Weet iemand trouwens hoe je dit het beste kunt bewaren? En ook hoe lang je het kunt bewaren? Het is namelijk best veel
quote:Op dinsdag 6 mei 2008 14:36 schreef Tezz het volgende:
Ik maak vanavond sateetjes voor op de grill, aardappels in de schil met knof en tijm uit de oven en ik kwam nog een zak spitskool tegen in de koelkast. Nog geen idee wat ik daar mee ga doen eigenlijk.
Edit: klaar met eten!!!
Het vlees heb ik maar gewoon in zijn geheel gegrilld, lekker ingesmeerd met olijfolie en provencaalse kruiden. De spitskool heb ik gewokt met peterselie en ontbijtspek en daarna samen met geraspte kaas en creme fraiche in een paprika geduwd. Het was lekker!
[ afbeelding ]
Ja he. En door om mijn creativiteit van gister weer enigszins in balans te brengen met vandaag, hebben we zojuist een AH maaltijdsalade gegeten. De beef teryJAKKI. (hij was dus niet lekker)quote:Op woensdag 7 mei 2008 18:34 schreef -Mellow- het volgende:
[..]![]()
wat creatief van je met die spitskool!
Die tauge lijkt me er niet echt lekker bij combineren.quote:Op woensdag 7 mei 2008 19:22 schreef shiNinG_staR het volgende:
Tagliatelle met spinazie a la boursin, kip en taugé.
Het smaakte er juist heel goed bijquote:Op woensdag 7 mei 2008 22:36 schreef Xennia het volgende:
[..]
Die tauge lijkt me er niet echt lekker bij combineren.
*SOL een chardonnaytje komt halen bij Bluezzquote:Op donderdag 8 mei 2008 17:47 schreef Bluezz het volgende:
Lauwwarme salade.
En nu een koud chardonnaytje
Jij zat toch al aan de cocktails?quote:Op donderdag 8 mei 2008 17:58 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
*SOL een chardonnaytje komt halen bij Bluezz
*proost doet met een koud chardonnaytjequote:Op donderdag 8 mei 2008 17:47 schreef Bluezz het volgende:
Lauwwarme salade.
En nu een koud chardonnaytje
Ik probeer me er een voorstelling bij te maken, maar het lukt niet. Smaakte het?quote:Op donderdag 8 mei 2008 17:38 schreef SeaOfLove het volgende:
- komkommer-aardbeien salade
tuurlijk: het frisse van komkommer en het zoete van aardbei mixed prima met dit warme weerquote:Op donderdag 8 mei 2008 21:28 schreef Xennia het volgende:
[..]
Ik probeer me er een voorstelling bij te maken, maar het lukt niet. Smaakte het?
ik gooi altijd van alles in de pasta salade, wisselt iedere keer, hangt ervanaf wat ik in huis heb en waar ik zin in hebquote:Op vrijdag 9 mei 2008 08:31 schreef candygirl het volgende:
koude macaroni salade ,maar hoe ging dat ook alweer?
macarino,paprika,augurken, meat, mayonaise, zilveruitjes, maggie, peper ,zout en ????????????/
En geraspte kaasquote:Op vrijdag 9 mei 2008 11:13 schreef Tezz het volgende:
Voor vanavond staat de supersnelle spaghettini in de planning. Kei simpel, kei snel en het hele gezin vindt het lekker!
Gehakt in de wok, beetje knof, beetje ketjap, beetje ui. Zakje wokgroenten, spaghettini, beetje vocht (anders wordt die pasta niet gaar natuurlijk), deksel op de pan, beetje afmaken met tomatenketchup en klaar!
Geen idee, er is niet zoals als HET recept en deze versie lijkt me eigenlijk best saai.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 08:31 schreef candygirl het volgende:
koude macaroni salade ,maar hoe ging dat ook alweer?
macarino,paprika,augurken, meat, mayonaise, zilveruitjes, maggie, peper ,zout en ????????????/
Maak je de knoflookdressing zelf?quote:Op vrijdag 9 mei 2008 15:50 schreef Xennia het volgende:
Ik maak er vandaag een met penne, gerookte kip, gegrilde paprika, rucola, pijnboompitten en een knoflookdressing
Nee, dat haal ik uit een bakje aoili uit de koeling bij de AH.quote:
Lekker.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 15:34 schreef MinderMutsig het volgende:
Een volkoren pistoletje met roomkaas, bieslook, achterham, rucola, tomaat en komkommer met een groot glas karnemelk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |