quote:Op vrijdag 25 april 2008 11:34 schreef DarkElf het volgende:
Nu een héél groot glas verse jus...
en vanavond maak ik een gele paprika-zongedroogde tomaatsoep
quote:
zoiets dus met 800 gram paprika, 750 ml kippenbouillon, 1 ui, beetje olijfolie, ca 2 cm gemberwortel, paar gedroogde tomaatjes op olie, 3 el creme fraiche en zout en peper.quote:Op vrijdag 25 april 2008 11:32 schreef DarkElf het volgende:
[..]
een soeppie ( ja, ik heb iets met soep)
gele paprika en zongedroogde tomaat velouté noemen ze het...
(uitje fruiten, paprika's in stukjes en ontveld meebakken, kippenbouillon erop... 10-15 min doorkoken..stukje gember schillen en raspen, tomaatjes fijnsnijden, de paprika's daarna pureren met de gember de tomaatjes tikkie creme fraiche en een groot deel van de bouillon.. tot je de goeie dikte hebt zeg maar....nog even op smaak brengen met peper en zout. en dan nog wat gedroogde tomaatjes erover als je de soep serveert)
Leek me erg lekker
Oh dank je wel. De combinatie gember-gedroogde tomaat is erg ongewoon. Maak je hem voor het eerst?quote:Op vrijdag 25 april 2008 12:43 schreef DarkElf het volgende:
zoiets dus met 800 gram paprika, 750 ml kippenbouillon, 1 ui, beetje olijfolie, ca 2 cm gemberwortel, paar gedroogde tomaatjes op olie, 3 el creme fraiche en zout en peper.
ja dus geen idee wat t wordtquote:Op vrijdag 25 april 2008 13:35 schreef computergirl het volgende:
[..]
Oh dank je wel. De combinatie gember-gedroogde tomaat is erg ongewoon. Maak je hem voor het eerst?
jij detailspotterquote:Op zaterdag 26 april 2008 00:31 schreef ColdFeet het volgende:
Jij doet ijs in je wijn, wat zomers
Wij hebben spaghetti carbonara gegeten (manlief had perongeluk selderij gehaald ipv peterselie - gelukkig ging dat net goed) met een simpele salade erbij (lollo rosso, geroosterde paprika, gekarameliseerde rode ui, olijven en balsamicodressing). Toe meringues (alweer) met vanilleroom en aardbei/rabarber uit de oven, met stoli
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |