abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 april 2008 @ 00:49:07 #1
165237 Leef
Sunny side up!
pi_58194141
ttLaten we hier technieken delen om fietsendieven te bestrijden.
Mijn fiets is gelukkig al een tijd lang niet gestolen en ik hoop van niemand hier.
Maar ik heb er een stuk of zeven, acht rotervaringen mee.

1. Een goed slot. Mijnes was e 62,50. De ringen zijn van verhard staal, en te dik om met handmatige scharen door te knippen. Daar moet je dus een HUN HUN DEDEDEDE voor hebben

2. Je fiets altijd met het slot aan het frame vastmaken, niet aan het wiel ofzo, dan vind je alleen je voorwiel terug, want die 2 moeren maak je zo los. De rest kunnen ze ook nog wel wat mee.

3. Je fiets absoluut niet zomaar tegen een gebouw zetten!! Die rotjunks tillen het achterwiel op en rijden hem zo weg. Of, wat ik ook wel heb gezien, een ploegje komt met een busje en gooit alles wat ze tegenkomen erin. Sloten regelen ze later thuis wel.

4. Ueberhaupt zeker niet vertrouwen op die zwakke ringslotjes om je achterwiel. Ram er een schroevedraaier in en weg is ie.

5. Maak je fiets aan iets vasts vast, een nietje of een ander fietsenstalling ding.
Kijk uit trouwens! Want je zou denken een lantaarnpaal of een boom is ook ok, maar ik heb met m'n eigen ogen gezien dat de Afac (Amsterdamse fietsen gestapo) dan je dure slot doorzaagt met een motorzaag en je fiets op een pickup truck gooit als je dat doet.
Ik helemaal verbaasd "mag dat dan niet meneer?"
NEE, DAT IS GEMEENTE EIGENDOM. NIET AAN BOMEN, NIET TEGEN OPENBARE GEBOUWEN, NIET AAN LANTARENPALEN, ALLEEN AAN OFFICIELE FIETSENSTALLINGEN!

Oh.. okee.. sorry

(er was nog iets waar het niet aan vast mocht, wat me verbaasde, daar moet ik nog even weer opkomen.. )

- weet niet of het per gemeente verschillend is trouwens hoor (hoop het wel) maar zo gaat het in A'dam -

6. Zo hoog mogelijk je slot vastmaken. Veel dieven hebben zo'n knipper met een pedaal waar je op kan trappen om meer kracht te zetten, maar die zijn niet zo hoog, dus die werken alleen als je slot laag hangt.

7. Het beste is nog (als je echt heel zeker wilt zijn) om verschillende types sloten te nemen - zoveel gereedschap kunnen ze ook weer niet in hun binnenzak of vuile rugzak meenemen
Een beugelslot, een kettingslot en een ringslot. Omdat die rotdieven meestal maar gereedschap voor 1 bepaald type sloten bij zich hebben. Dus met meerdere soorten sloten laten ze die van jou staan.
Ik hoorde dat die abus ketting en ringsloten niet slecht uit de test kwamen. Wel weer 45 euro per stuk natuurlijk.

8. Een zo ouwe en onopvallend mogelijke fiets, met een kapot voorlicht en een vale kleur en een deuk.. dat hij er niet aantrekkelijk uitziet en er niet uitspringt. (natuurlijk wel licht op je fiets want de fietslampjesgestapo is ook nooit te beroerd om je een boete te geven, maar dan van die handige lampjes die je per setje in de Hema kan kopen)

---

Ik heb ooit gelezen dat de Consumentenbond een onderzoek had gedaan naar de beste fietsensloten. Heeft iemand daar een link naar?

Ik heb ook ooit gehoord dat een fietsendief advies gaf op televisie over hoe je diefstal kon voorkomen. Maar dat programma heb ik jammergenoeg nooit gezien. Iemand anders?

Weet iemand trouwens wat over het onderhoud van sloten? Want ik hoorde dat olie niet goed was. Dat je iets van stof erin moest spuiten? En hoe kan je ze roestvrij houden?
Mijn fiets is, zoals de meeste fietsen in A'dam, een buitenfiets.

[ Bericht 0% gewijzigd door Leef op 22-04-2008 10:34:47 ]
  PR/Manusje van alles maandag 21 april 2008 @ 00:51:35 #2
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_58194203
Beslist geen rikketik slot gebruiken.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_58194215
Weet je wat ik echt heel vet zou vinden:
Een bom onder het zadel die afgaat als de vering wordt ingedrukt ....
BOEM .. fietsenjatter dood
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  maandag 21 april 2008 @ 00:54:46 #4
165237 Leef
Sunny side up!
pi_58194268
komop mensen, even serieus.
  maandag 21 april 2008 @ 00:57:07 #5
165512 MASD
Music is dead.
pi_58194307
Misschien een domme vraag, maar zijn niet alle fietsen buitenfietsen?
Long live music.
pi_58194341
quote:
Op maandag 21 april 2008 00:54 schreef Leef het volgende:
komop mensen, even serieus.
Ik ben serieus... de politie zou dat soort dingen meoten gebruiken.. lokfietsen met een bom onder het zadel .. of misschien spijkers die blijven zitten zodat als je gaat zitten je spijkers in je reet hebt
pi_58194347
Ik zag een keer bij Brainiac ofzo dat ze het stuur hadden omgedraaid. Als je naar links stuurde ging je eigenlijk naar rechts en vice versa. Dat werkte wel goed.
pi_58194358
quote:
Op maandag 21 april 2008 00:59 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Ik ben serieus... de politie zou dat soort dingen meoten gebruiken.. lokfietsen met een bom onder het zadel .. of misschien spijkers die blijven zitten zodat als je gaat zitten je spijkers in je reet hebt
Of een zelfmoordfiets.
pi_58194416
Met de bus gaan?
  maandag 21 april 2008 @ 01:04:58 #10
165237 Leef
Sunny side up!
pi_58194422
quote:
Op maandag 21 april 2008 01:00 schreef Sapstengel het volgende:
Ik zag een keer bij Brainiac ofzo dat ze het stuur hadden omgedraaid. Als je naar links stuurde ging je eigenlijk naar rechts en vice versa. Dat werkte wel goed.
Dat is in de jaren 70 (geloof ik?) een poos mode geweest dat mensen zulke fietsen hadden.
Ik heb het ook is geprobeerd op zo'n fiets.. nou, die wil je inderdaad niet jatten wat een ramp zeg.
  maandag 21 april 2008 @ 01:10:54 #11
165237 Leef
Sunny side up!
pi_58194496
Met buitenfietsen bedoel ik natuurlijk fietsen die 's nachts buitenstaan en niet in een schuurtje, omdat niet veel mensen in A'dam een schuurtje hebben
pi_58195100
Geen goede tips. Maar wel TVP.

Sowieso mag ieder mens die mijn eigendom steelt langzaam sterven aan een pijnlijke dood.
pi_58195251
quote:
Op maandag 21 april 2008 00:49 schreef Leef het volgende:
HUN HUN DEDEDEDE

Hier staat wel het een en ander.
Your mom is hot, your dad is crazy
  maandag 21 april 2008 @ 03:26:27 #14
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_58195261
quote:
Ik heb ook ooit gehoord dat een fietsendief advies gaf op televisie over hoe je diefstal kon voorkomen. Maar dat programma heb ik jammergenoeg nooit gezien. Iemand anders?
zag laatst wel iets van een item op TV waarbij een fietsendief inderdaad enkele sloten binnen no-time open maakte, hij zei ook dat er eigenlijk maar een slot was die niet makkelijk open te maken was en dat was er zoeen:
  maandag 21 april 2008 @ 07:33:00 #15
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_58195825
› Buiten de Randstad gaan wonen.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  Boks-Chick maandag 21 april 2008 @ 07:39:33 #16
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_58195852
Ik heb een briljant slot erop zitten. Was toendertijd wel ¤ 89,- maar je moet wat. En waarom istie briljant? Heel simpel:

Als je je nog kan herinneren, een paar jaar geleden hadden PSV supporters een hek van het stadion op slot gezet met exact hetzelfde slot als dat ik heb. De politie ging dat slot wel ff weghalen Nou mooi niet dus! Doorknippen ging niet, dus uiteindelijk hebben ze het moeten doorbranden met een niet al te lullige brander. Ze zijn ruim een half uur bezig geweest

Sindsdien zet ik met een gerust hard mijn bike op slot met dat slot, wetende dat er tig fietsen om heen staan die tig keer makkelijker te stelen zijn
lolwut
  maandag 21 april 2008 @ 09:35:36 #17
165237 Leef
Sunny side up!
pi_58197028
quote:
Op maandag 21 april 2008 02:37 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:
Geen goede tips. Maar wel TVP.
hoezo geen goede tips?
  maandag 21 april 2008 @ 09:41:48 #18
165237 Leef
Sunny side up!
pi_58197147
quote:
Op maandag 21 april 2008 07:39 schreef BrandX het volgende:
Ik heb een briljant slot erop zitten. Was toendertijd wel ¤ 89,- maar je moet wat. En waarom istie briljant? Heel simpel:

Als je je nog kan herinneren, een paar jaar geleden hadden PSV supporters een hek van het stadion op slot gezet met exact hetzelfde slot als dat ik heb. De politie ging dat slot wel ff weghalen Nou mooi niet dus! Doorknippen ging niet, dus uiteindelijk hebben ze het moeten doorbranden met een niet al te lullige brander. Ze zijn ruim een half uur bezig geweest

Sindsdien zet ik met een gerust hard mijn bike op slot met dat slot, wetende dat er tig fietsen om heen staan die tig keer makkelijker te stelen zijn
Zeg dan ff welk slot dat was?

Het lullige is alleen wel dat vandalen nog steeds je banden lek kunnen steken en een rotschop tegen je fiets zullen geven, because they can..
Jonge, als ik die gasten tegenkom
  maandag 21 april 2008 @ 09:44:35 #19
165237 Leef
Sunny side up!
pi_58197178
quote:
Op maandag 21 april 2008 03:26 schreef SiGNe het volgende:

zag laatst wel iets van een item op TV waarbij een fietsendief inderdaad enkele sloten binnen no-time open maakte, hij zei ook dat er eigenlijk maar een slot was die niet makkelijk open te maken was en dat was er zoeen:
[ afbeelding ]
Ik heb zoiets! (zelfde sluiting sowieso) Maar dan dikker .
De fietsenhandelaar zei: als ze deze zien dan lopen ze door, laat zitten..
(but he would say that wouldn't he..)

- Ik moet trouwens even een fotootje gaan maken van m'n slot -
  maandag 21 april 2008 @ 09:47:43 #20
165237 Leef
Sunny side up!
pi_58197234
Zulke sluitingen zijn sowieso goed voor buitenfietsen.
Zit nl. geen springveer in en is daardoor een stuk minder roest- en onderhoudsgevoelig. Dus als je toch 60 of 90 euro voor je slot betaalt, weet je in elk geval dat ie een poosje meegaat (als de AFAC meewerkt tenminste)
  maandag 21 april 2008 @ 09:50:12 #21
141482 Q.
JurassiQ
pi_58197277
quote:
Op maandag 21 april 2008 03:26 schreef SiGNe het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Zo eentje heb ik er, niet de duurste variant trouwens dus geen idee hoe stevig hij echt is. Was euro of 40.
For great justice!
pi_58198118
Je vergeet dat je ook je in je berging/kelder/e.d. je fiets goed vast moet zetten, anders is-ie alsnog foetsie.
So we just called him Fred too
  maandag 21 april 2008 @ 10:38:33 #23
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_58198164
Tips tegen fietsdiefstal

Hier was laats ook al een topic over, die is ook nog niet vol.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  donderdag 24 april 2008 @ 07:46:31 #24
165237 Leef
Sunny side up!
pi_58270703
BRUGGEN mag je ook geen fietsen aan vast maken, wist je dat?
pi_58273630
quote:
Op donderdag 24 april 2008 07:46 schreef Leef het volgende:
BRUGGEN mag je ook geen fietsen aan vast maken, wist je dat?
Gister bij de AH, iemand had zijn fiets aan mijn fiets vastgezet.
't Was dat het mooi weer was, anders had ik hem een klap verkocht
Heb gewoon een half uur staan te wachten tot die sjap terugkwam
pi_58273801
Ik ga altijd uit van de calculerende fietsendief. Ik heb een axaslot, en een even lullig als handig kabelslotje. Voor de dieven die snel een fiets willen optillen en meenemen om thuis het slot door te zagen is dat kabelslotje toch weer teveel moeite en risico, en voor wie er meteen op weg wil rijden is dat kabelslot geen probleem, maar het axaslot wel. Er is me al tien jaar geen fiets meer gestolen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_58274305
Laten ze eens wat doen aan die slappe straffen in Nederland. Stop dat tuig maar in een werkinstelling met een keihard regime.
  donderdag 24 april 2008 @ 11:26:54 #28
165237 Leef
Sunny side up!
pi_58274467
daar ben ik het zo mee eens
pi_58274699
Inderdaad. Het wordt wel lastig trouwens, want dan moet half studerend Nederland de gevangenis in en met een strafblad de arbeidsmarkt op.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 24 april 2008 @ 11:51:47 #30
165237 Leef
Sunny side up!
pi_58275075
of niet op. ga maar in de gevangenis heel knap tandestokers maken voor 50c per uur
pi_58275188
Je fiets in een idiote kleur spuiten... Heb je bij wijze van spreken geen slot meer nodig.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  vrijdag 25 april 2008 @ 13:22:17 #32
169335 Cypress_Hill
Back again motherfuckers
pi_58301222
quote:
Op maandag 21 april 2008 00:57 schreef MASD het volgende:
Misschien een domme vraag, maar zijn niet alle fietsen buitenfietsen?
In de fabriek van Boeing fietsen ze in die enorme hangars.
Ik heb een AXA Defender met dik kettingslot, that should do it.
"Unless you have an IQ higher than mine, I’m not interested in what you think."
Dr. Walter Bishop
  Moderator / Redactie FP vrijdag 25 april 2008 @ 14:44:54 #33
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_58303364
quote:
Op donderdag 24 april 2008 11:57 schreef Jordy-B het volgende:
Je fiets in een idiote kleur spuiten... Heb je bij wijze van spreken geen slot meer nodig.
Maar dan gaat iedereen dat doen.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  vrijdag 25 april 2008 @ 15:19:12 #34
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_58304106
quote:
Op donderdag 24 april 2008 11:57 schreef Jordy-B het volgende:
Mijn regenboogfiets is anders vrij snel gejat ! En een poosje later zag ik hem in de stalling op school 'k Heb mn moeder gebeld om met de auto te komen, wilde ze per sé eerst de politie bellen. Politie erbij, hele school dacht dat ik een of andere crimineel was en ja, t was inderdaad mijn fiets. Maaaaaaaaaaarr, ik mocht hem niet terug omdat de nieuwe eigenaar er wat voor betaald had.

Gotta love em.
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
  vrijdag 25 april 2008 @ 15:21:26 #35
165237 Leef
Sunny side up!
pi_58304153
only in Holland..

Hij had de kwitantie natuurlijk nog.. getekend Dhr. J. Unkie
  vrijdag 25 april 2008 @ 15:48:27 #36
181126 MouzurX
Misschien?
pi_58304706
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 15:19 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Mijn regenboogfiets is anders vrij snel gejat ! En een poosje later zag ik hem in de stalling op school 'k Heb mn moeder gebeld om met de auto te komen, wilde ze per sé eerst de politie bellen. Politie erbij, hele school dacht dat ik een of andere crimineel was en ja, t was inderdaad mijn fiets. Maaaaaaaaaaarr, ik mocht hem niet terug omdat de nieuwe eigenaar er wat voor betaald had.

Gotta love em.
Wtf? die gast is dan toch nog steeds fout??
En jij mag je fiets dan toch gewoon terug?
pi_58304827
quote:

[..]

Gotta love em.

Dan kon je blijkbaar niet bewijzen dat het om jou fiets ging.
Anders is het gewoon heling en wordt die persoon nog bekeurt ook. Gestolen goederen mag je namelijk niet overkopen hier in Nederland...

Dat is het risico dat je neemt als je een goedkope, gestolen fiets koopt. De eigenaar kan hem toevallig tegenkomen en dan ben je je fiets kwijt én je krijgt nog een boete omdat je een gestolen fiets hebt gekocht.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
pi_58306029
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 15:54 schreef Karammel het volgende:

[..]

Anders is het gewoon heling en wordt die persoon nog bekeurt ook. Gestolen goederen mag je namelijk niet overkopen hier in Nederland...

Dat is het risico dat je neemt als je een goedkope, gestolen fiets koopt. De eigenaar kan hem toevallig tegenkomen en dan ben je je fiets kwijt én je krijgt nog een boete omdat je een gestolen fiets hebt gekocht.
Als jij op een redelijke manier (Marktplaats, fietsenwinkel) tegen een redelijke prijs (bijv. 100 euro) een fiets koopt, en hij blijkt gestolen, dan mag je hem houden.
pi_58306036
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 15:48 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Wtf? die gast is dan toch nog steeds fout??
En jij mag je fiets dan toch gewoon terug?
Gebeurt wel vaker.
  vrijdag 25 april 2008 @ 17:02:29 #40
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_58306177
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 15:54 schreef Karammel het volgende:

[..]

Politie heeft erkent dat het om mijn fiets ging.
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 16:54 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Gebeurt wel vaker.
Wat is dat voor achterlijk gedoe, ik heb m toch eerder gekocht En waarschijnlijk voor meer geld dan die andere.
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
pi_58307743
quote:

[..]

Gotta love em.
Je moet hem natuurlijk wel lelijk spuiten... Bij voorkeur met fluoriserende lak...
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zaterdag 26 april 2008 @ 02:22:02 #42
165237 Leef
Sunny side up!
pi_58315316
fluorescerend schrijf je dan
pi_58338186
Soms kan je 't gewoon niet vermijden... had mijn fiets ergens achtergelaten, vind ik 'm terug met een lekke band (nuja, kan gebeuren), alleen tijdens 't plakken zat er een scheur van 2 cm in. Bleek dat er ook een heel pak krassen en kappen in 't slot zaten, dus die losers hebben 't slot niet open gekregen en dan maar band platgestoken. Tof.

Indien er interesse is kan ik nog wel een of andere wetenschappelijke analyse samenvatten, moet er ergens nog een liggen hebben (studeer criminologie).
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 17:02 schreef Queen_Bee het volgende:

Wat is dat voor achterlijk gedoe, ik heb m toch eerder gekocht En waarschijnlijk voor meer geld dan die andere.
Die fiets is op dat moment een geheeld goed, dus dan kunnen ze toch op z'n minst wel wat meer hun best doen??
Nuja, fietsdiefstal komt zo verschrikkelijk veel voor (één van de types plegers zijn gewoon hobbyisten) dat 't voor hun ook een zoveelste geval zou zijn.
Sucks, maargoed...
quote:

Weet iemand trouwens wat over het onderhoud van sloten? Want ik hoorde dat olie niet goed was. Dat je iets van stof erin moest spuiten? En hoe kan je ze roestvrij houden?
Mijn fiets is, zoals de meeste fietsen in A'dam, een buitenfiets.
WD40 lijkt mij goed geschikt daarvoor? En om roest te vermijden kan je best je fiets binnen zetten indien mogelijk, indien niet 't slot op z'n minst binnen bewaren helpt in ieder geval. Wel zien dat je 't niet vergeet dan, is ook lastig .
pi_58338343
De politie zou wel naar de handelaar moeten gaan en die oppakken. Evt. kan jij daar je fiets op verhalen, maar niet op de gene die hem in goed vertrouwen kocht.
pi_58338438
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 02:22 schreef Leef het volgende:
fluorescerend schrijf je dan
true
  zondag 27 april 2008 @ 14:14:12 #46
165237 Leef
Sunny side up!
pi_58338456
quote:
Op zondag 27 april 2008 13:59 schreef tony_clifton- het volgende:
WD40 lijkt mij goed geschikt daarvoor? En om roest te vermijden kan je best je fiets binnen zetten indien mogelijk, indien niet 't slot op z'n minst binnen bewaren helpt in ieder geval. Wel zien dat je 't niet vergeet dan, is ook lastig .
geinige tip van een criminoloog je fiets buitenzetten maar je slot binnen bewaren tegen de roest

doet me denken aan een oude baas van me, die erop stond dat de passwords van onze servers in een brandvrije kluis bewaard moesten worden (voor de rest was er niks brandvrij daar)
.. maw als de hele boel affikte hadden we tenminste de paswoorden nog

bedankt voor de tips verder en die analyse daar ben ik wel benieuwd naar!
pi_58338521
quote:
Op zondag 27 april 2008 14:14 schreef Leef het volgende:

[..]

geinige tip van een criminoloog je fiets buitenzetten maar je slot binnen bewaren tegen de roest

bedankt voor de tips verder en die analyse daar ben ik wel benieuwd naar!
Joh

Bedoelde gewoon dat 't binnen niet zo snel roest, en als de fiets niet binnen kan 't slot op z'n minst wel .

Zal eens effe zien wat de belangrijkste bevindingen waren.

Edit: nietveel nuttigs eigenlijk, was eerder geografisch gericht op leuven, belgie...

In ieder geval, vermijd stationsbuurten (exponentiele curve wbt. fietsendiefstal in de buurt van stations).

[ Bericht 9% gewijzigd door tony_clifton- op 27-04-2008 14:24:19 ]
  zondag 27 april 2008 @ 18:06:43 #48
45 SiGNe
pi_58342835
quote:
Op zondag 27 april 2008 14:07 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
De politie zou wel naar de handelaar moeten gaan en die oppakken. Evt. kan jij daar je fiets op verhalen, maar niet op de gene die hem in goed vertrouwen kocht.
Ligt er ook nog aan hoe die persoon de fiets gekocht heeft en welke prijs hij/zij ervoor betaald heeft.
Als je op straat een fiets van ¤10,- koopt kan je er toch wel vanuit gaan dat de fiets gejat is.
Als je op marktplaats een fiets ziet voor ¤100,- dan kan ie nog steeds gejat zijn, maar daar kan je dan niet meer vanuit gaan.
pi_58342967
Kun je je fiets nog zo goed vastzetten, bij mij hebben ze onlangs het voorwiel gejat. Ook een prijzig geintje. Bij een bekende van me is pas het zadel gejat, en zo bouw je dus als fietsendief alsnog een mooie fiets in elkaar.
  zondag 27 april 2008 @ 19:08:21 #50
165237 Leef
Sunny side up!
pi_58344005
Maar dan werken ze tenminste voor hun geld
  zondag 27 april 2008 @ 20:35:24 #51
45 SiGNe
pi_58345803
Hier bij de flat ligt er ook een fiets waar alleennog maar het frame van over is, wielen, zadel en stuur zijn eraf gejat.
Dat is overigens ook ngo een veelgebruikte truuk, het stuur van een fiets breken en als hefboomgebruiken om het slot van de fiets ernaast open te breken.
  zondag 27 april 2008 @ 23:35:55 #52
165237 Leef
Sunny side up!
pi_58349806
wat een rottruuk. 1 fiets mollen, andere jatten. Die klote junks ook.

Maar dat dat werkt! Dan moet je wel of een heel slap slot, of een heel sterke junk hebben..
pi_58372822
Alsof alleen junks fietsen jatten. En een standaard werkt beter, die eraf trappen en dan door het slot steken, flink goed doordraaien en pats daar gaat het slot. Dat werkt tot een eurootje of 30, daarna gaat deze truc niet meer op.

Tweede mogelijkheid is een mooie knipschaar met hefboomwerking. Werkt op bijna alle sloten, alleen heeft het als nadeel dat het vrij groot is en je er mee in het openbaar moet lopen. Is toch lastig uitleggen aan de heer P.Olitie.

Derde en beste mogelijkheid is: Een onverlaat die zijn fiets met alleen een AXA slot of een hangslot zonder hem ergens aan vast te hangen op slot heeft gezet, lekker die 100-200 meter met die fiets lopen, als je het achterwiel maar laag genoeg houdt lijkt het alsof je gewoon met die fiets aan de hand aan het lopen bent en dan HUN HUN DEDEDEDE met de slijptol open zagen.

Ik heb in totaal 1200 euro mogen terugbetalen aan mijn ouders omdat er fietsen zijn gejat die ik van ze had geleend, en toen had ik er niet zo'n zin meer in. Maar ik heb nog nooit zelf een fiets gejat hoor
"Reality is an illusion created by a lack of alcohol."
  dinsdag 29 april 2008 @ 01:39:00 #54
165237 Leef
Sunny side up!
pi_58373047
quote:
Tweede mogelijkheid is een mooie knipschaar met hefboomwerking. Werkt op bijna alle sloten, alleen heeft het als nadeel dat het vrij groot is en je er mee in het openbaar moet lopen. Is toch lastig uitleggen aan de heer P.Olitie.
maar meneer, ik help katten!

Serieus, mijnes moet je 8 ton kracht opzetten om hem te breken, op vierkante schakels.
Nou, dan mag de Hulk zelf nog wel z'n best doen met een hefboom van 12 meter lang..
pi_58373259
quote:
Maaaaaaaaaaarr, ik mocht hem niet terug omdat de nieuwe eigenaar er wat voor betaald had.

Gotta love em.
Ik neem aan dat hij dit 'wat voor betaald had' bij een handelaar heeft gedaan? Anders ben je genaaid door die wout. Bescherming t.o.v. revindicatie is in dit geval alleen mogelijk als degene die nu op jouw fiets rondrijdt het kreng bij een handelaar gekocht heeft. Anders moet je hem per direct opeisen.
obviously doctor, you've never been a thirteen year-old girl
pi_58373636
quote:
Op zondag 27 april 2008 14:07 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Het is de hoogste tijd dat jij een keertje een bezoekje gaat brengen aan een instelling waar rechten gedoceerd wordt.
Dr klopt geen zak van je bewering.

Goede trouw gaat alleen op als de fiets gekocht is bij een daarin gespecialiseerd bedrijf. Dus bij een fietsenwinkel; dat soort zaken.

Is dat niet het geval, is er geen eigendomsoverdracht geweest (want: geen beschikkingsbevoegdheid) en dus is de fiets nog steeds van degene van wie ie gejat is.

TS zou terug moeten gaan naar de politie om de fiets alsnog op te halen om ;m vervolgens op te eisen.

Exact wat de poster hierboven zegt dus...
[quote]Op woensdag 26 november 2008 13:01 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Hier ben ik het echt volledig mee eens, TS is een weekdiertje ipb nachtdier. Echt een gebrek aan enige vorm van ruggengraat.[/quote]
pi_58373642
Gewoon elke keer je zadel meenemen in je rugzakje. Dieven die een fiets zonder zadel stelen zijn gay.
pi_58373647
quote:
Op zondag 27 april 2008 18:12 schreef Toeps het volgende:
Kun je je fiets nog zo goed vastzetten, bij mij hebben ze onlangs het voorwiel gejat. Ook een prijzig geintje. Bij een bekende van me is pas het zadel gejat, en zo bouw je dus als fietsendief alsnog een mooie fiets in elkaar.
Ja, ik was ook ineens mijn voorwiel kwijt, wat meteen het startsein gaf om de rest van mijn fiets ook maar te ontleden dus toen hing er op het laatst alleen nog maar een frame aan de fietsenstalling.
Kwam daarna ook ineens ook allerlei mensen tegen die nonchalant met een voorwiel overstraat liepen.
pi_58373651
ik hang altijd een camouflagenet over mijn fiets...
They live a life, we live a Dream..
  dinsdag 29 april 2008 @ 06:49:30 #60
19431 Dwan
Likken als lassie
pi_58373780
als je een slot alleen aan je frame en een paaltje vast maakt tillen ze je fiets op bij de wielen en draaien hem tweemaal rond en tada het slot springt open of barst. vooral beugel sloten zijn hier ideaal voor.
Dwannie is like god is rubbing your tummy
pi_58375540
quote:
Op zondag 27 april 2008 18:12 schreef Toeps het volgende:
Alleen het frame he, om nu 2 wielen, een zadel, een lamp, .... ergens achter te laten en alleen het frame te jatten
pi_58376074
Ik woon in centrum Rotterdam met een normale nette fiets, met enkel zo'n ding door mijn achterband en hij is nog nooit gestolen. Fietsen daarvoor overigens ook niet.

Dus wees lief tegen Allah en je fiets zal gespaard blijven
pi_58376349
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 10:38 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
Ik woon in centrum Rotterdam met een normale nette fiets, met enkel zo'n ding door mijn achterband en hij is nog nooit gestolen. Fietsen daarvoor overigens ook niet.

Kinderfietsen zijn dan ook niet zo...
pi_58377257
quote:
Op maandag 21 april 2008 00:59 schreef MouzurX het volgende:

[..]

of je bouwt een alarminstallatie op je fiets die afgaat als iemand op de fiets gaat zitten
  Moderator / Redactie FP dinsdag 29 april 2008 @ 11:45:13 #65
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_58377289
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 11:42 schreef Breekfast het volgende:

[..]

of je bouwt een alarminstallatie op je fiets die afgaat als iemand op de fiets gaat zitten
"Ga van de fiets af. De autoriteiten zijn gewaarschuwd. Ga van de fiets af. De autoriteiten zijn gewaarschuwd..."

etc etc.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  dinsdag 29 april 2008 @ 12:53:24 #66
181126 MouzurX
Misschien?
pi_58378539
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 11:42 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Ja óf je doet dat...
  dinsdag 29 april 2008 @ 21:21:22 #67
165237 Leef
Sunny side up!
pi_58388476
quote:
* Leef luistert..

aai kusje aai Allah
  woensdag 4 juni 2008 @ 11:29:11 #68
165237 Leef
Sunny side up!
pi_59111275
Weet iemand trouwens wat er beter is? Vierkante schakels in je ketting of ronde? (dan bedoel ik niet de schakel zelf maar de buis waar de schakel van gemaakt is zeg maar.)

Het schijnt dat 1 van de twee minder makkelijk door te krijgen is met gereedschap?
  woensdag 4 juni 2008 @ 12:24:26 #69
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_59112790
Die vierkanten zijn dacht ik gehard, dus die is minder makkelijk door te krijgen.
  woensdag 4 juni 2008 @ 12:34:50 #70
45 SiGNe
pi_59113088
Vierkante, een ronde kan je met een betonschaar iets indrukken waardoor die makkelijker zijn door te knippen.
Bij een vierkante moet de betonschaar meteen door de hele breedte van het staal.
pi_59127817
Nou kom maar door, mijn kroegfieb was weer gejat
  zaterdag 7 juni 2008 @ 11:49:44 #72
165237 Leef
Sunny side up!
pi_59193955
O, en dan had ik nog drie slimme Amerikaanse collegaatjes die Amsterdam gingen verkennen op hun net gekochte fietsen. Die dachten even slim de Amsterdamse fietsendief te verslaan door 's avonds hun drie fietsen met een groot dik kettingslot aan elkaar vast te maken.

Dachten de dieven, o, da's ook makkelijk, een 3 in 1 deal... en gooiden het hele zootje achterin de bus.

Meisjes huilen volgende dag..
  zaterdag 7 juni 2008 @ 19:13:48 #73
45 SiGNe
pi_59199718
Toen ik nog in Utrecht woonde kwam er een keer een kraakwagen de straat inrijden en rukt zo een stuk of 15 fietsen met fietensrek en al uit de grond, zet ze achterin de bak en rijdt weg.
1 minuutje werk en voor je zelf door hebt wat er gebeurt is zijn ze er al vandoor.
pi_59428128
Gevonden via een eerder hier geposte link:
quote:
  • gebruik twee of drie types: ringslot, beugelslot of kettingslot; dieven zijn vaak gespecialiseerd in één type slot, vandaar;
  • zet de fiets ergens aan vast en haal het slot door het frame én het voorwiel;
  • zet de fiets op een plek, waar wachtenden uitzicht op hebben, bijvoorbeeld een bushalte;
    een plek met veel voorbijgangers is juist fout; die haasten zich voort en letten niet op;

• maak je glimmende fiets lelijk;
  • de topdrie bij dieven: damesfietsen, mountainbikes en Kronans;
  • de bij dieven minst populaire sloten: de cyclops-kettingsloten Yellow Chain, Red Chain en Kobalt Chain;
  • het discusslot, mits met een stevige ketting, is ook moeilijk open te breken, omdat het slot geen houvast biedt;
  • de oude Axa-ringsloten zijn voor dieven een lachertje, net als de meeste kabelsloten.
  • quote:
  • Maak de fiets nooit met een beugelslot aan een stang van het frame en aan een verkeerspaal of brugleuning vast. Een dief draait de hele fiets rond, waarbij de fiets zelf als hefboom wordt gebruikt. Een goedkoop beugelslot knalt dan binnen enkele seconden open. Bij een duurder beugelslot (boven de 40 euro) lukt dat niet, maar de fiets is wel flink beschadigd. Bevestig een goed beugelslot daarom door het frame en een wiel of meerdere stangen van het frame heen. En dan natuurlijk nog ergens aan vast.

• Maak een fiets met een kettingslot strak en hoog vast. Voor de dief met een betonschaar is knippen gemakkelijker wanneer de tang met een poot op de grond gezet kan worden. Staat de fiets aan een verkeerspaal, dan kan de fiets alsnog met het slot naar de grond gebracht worden. Een fietsenrek, brugleuning of hek waarbij dit niet kan is beter.
    Dit advies is beperkt: een handige dief doet wat voorwerk en maakt voor de tang een verhoging naast de fiets. Hoog vastmaken van een kettingslot dat moeilijk is door te knippen (boven de 30 euro) beschermt het beste wanneer de fiets naast andere fietsen staat die stommer en/of met slechtere sloten vaststaan.

• Bevestig je fiets aan een vast punt, zoals een stevig fietsenrek. De fiets kan dan niet gemakkelijk in een busje worden geladen, of verderop in een steegje worden gezet, waar de fiets later in alle rust met het juiste gereedschap opengemaakt kan worden.

• Maak je fiets met frame en voorwiel aan het vaste punt vast. Als dieven dan met de fiets of het slot gaan draaien, molesteren ze het wiel waardoor de fiets minder goed te verkopen is. Het jatten van een voorwiel dat niet op slot staat, kan het voorwerk zijn om diezelfde avond nog de rest van de fiets op te komen halen.

Maak je fiets vindbaar

• Mocht je fiets gestolen worden, dan is de kans dat je de fiets terugkrijgt tweemaal zo groot wanneer de fiets beschikt over unieke kenmerken (kleur, model, framenummer en/of postcode) en je deze bij het doen van aangifte ook kunt vertellen. Maak een omschrijving van de kenmerken van je fiets en zet die in je agenda of bewaar een registratiekaart in je portemonnee.

Net zoals mensen met een tatoeage uniek zijn, is ook een fiets met een framenummer of postcode uniek. Gemeentelijke diensten houden op geregelde tijden postcode graveeracties, maar ook sommige fietsenhandelaren verlenen deze dienst. Maak er gebruik van als het kan.

• [ Bericht 21% gewijzigd door Litotes op 16-06-2008 12:29:29 ]
    pi_59428887
    pi_59430552
    Opvallend dat kronans in de top drie staan...

Die hebben toch een opvallend model, met een opvallend nummerbord (dat gelijk is aan het framenummer) en zijn niet zelden in een opvallende kleur gespoten.

Nou moet ik wel zeggen dat het standaardslot een kutslot is.
    pi_59441937
    Zet je fiets altijd naast een mooiere fiets.

Oftewel: val niet op
      donderdag 26 juni 2008 @ 18:17:18 #78
    165237 Leef
    Sunny side up!
    pi_59711064
    Ik kan m'n fietsje haast altijd naast een mooiere fiets zetten.
    Maar niet naast een lievere
      donderdag 26 juni 2008 @ 18:19:30 #79
    109065 sungaMsunitraM
    Fancybox is not a function
    pi_59711101
    Neem een fixie, dan weet de dief niet hoe hij moet remmen en gaat hij bij het eerste kruispunt te pletter
    Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
    :9~
      FOK!fotograaf donderdag 26 juni 2008 @ 22:11:01 #80
    145146 Andyy
    pi_59717233
    quote:
    wapenolie, of ballistol (bij veel winkels te krijgen)
      donderdag 26 juni 2008 @ 23:32:34 #81
    109065 sungaMsunitraM
    pi_59720018
    quote:
    Je bedoelt grafiet?

Dat kan, maar siliconenspray doet het ook goed en trekt ook geen vuil aan
      vrijdag 27 juni 2008 @ 00:40:05 #82
    165237 Leef
    Sunny side up!
    pi_59721500
    Grafiet? Wapenolie? Is dat hetzelfde?
    En wat is het verschil met siliconenspray?

En waarom dat, en niet gewoon olie?

Ben wel benieuwd naar de achtergronden.. en prijzen
      vrijdag 27 juni 2008 @ 00:46:58 #83
    219405 Sgas
    In vino veritas
    pi_59721615
    Ik heb een stuurslot. Dit zorgt ervoor dat degene die het sleuteltje niet heeft alleen maar rechtdoor kan fietsen of in een rondje kan fietsen
    Progress happens when oppression becomes inconvenient for the ruling class
    It used to be illegal for women to remarry when their husbands died. And then one day, a really hot woman's husband died.
    And there was progress
      vrijdag 27 juni 2008 @ 00:57:53 #84
    107407 maok
    Lizdekd (v)
    pi_59721747
    quote:
    Op vrijdag 27 juni 2008 00:40 schreef Leef het volgende:
    Grafiet? Wapenolie? Is dat hetzelfde?
    En wat is het verschil met siliconenspray?

En waarom dat, en niet gewoon olie?

Ben wel benieuwd naar de achtergronden.. en prijzen
    Lang leve de wd40 (siliconen spray), kost een paar euro voor een spuitbus, zelfs bij winkels als de action te krijgen. Altijd handig om in huis te hebben.
      vrijdag 27 juni 2008 @ 08:47:32 #85
    34775 Metro2005
    Mind explorer
    pi_59723710
    ik zet mijn fiets in elk geval altijd op 2 sloten. 1 dik axa slot en een beugelslot met een sleutel met 4 kanten. Met dat beugelslot zet ik hem altijd ergens aan vast.

Om op dat amsterdam beleid terug te komen: wat willen ze nou in godsnaam in dat dorp. Auto's mogen er niet parkeren en als je het doet betaal je je blauw of heb je een wielklem. Oude auto's mogen straks de stad niet meer in, en als je je fiets tegen een boom zet (gemeenteeigendom ? sinds wanneer is natuur van iemand ) of een lantaarnpaal halen ze je fiets weg mogen mensen zich nog wel bewegen in die stad of willen ze het liefst dat mensen massaal thuis blijven.
    Ben echt blij dat ik daar niet woon en ik ga er nooit wonen ook met dat burgertje pesten daar.

dat laatste was even ontopic gereutel omdat ik me verbaasde erover

[ Bericht 0% gewijzigd door Metro2005 op 27-06-2008 08:55:17 ]
    Childhood is over the moment you know you're going to die.
    'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
      vrijdag 27 juni 2008 @ 13:11:35 #86
    165237 Leef
    Sunny side up!
    pi_59729986
    quote:
    Op vrijdag 27 juni 2008 00:46 schreef Sgas het volgende:
    Ik heb een stuurslot. Dit zorgt ervoor dat degene die het sleuteltje niet heeft alleen maar rechtdoor kan fietsen of in een rondje kan fietsen
    Handig zeg! Als hij dus rechtdoor rijdt, knalt hij uiteindelijk altijd wel ergens tegenaan, of hij rijdt van het einde van de wereld af natuurlijk.

En als hij rondjes moet rijden is hij wel heel makkelijk op te sporen!

Ik wil ook een stuurslot
    pi_59731223
    quote:
    Op vrijdag 27 juni 2008 00:57 schreef maok het volgende:

[..]

Lang leve de wd40 (siliconen spray), kost een paar euro voor een spuitbus, zelfs bij winkels als de action te krijgen. Altijd handig om in huis te hebben.
    WD40 is kruipolie, zeker geen siliconen spray. Maar ik gebruik het ook altijd voor mn sloten. Toefje wd40 en daarna wat grafiet erin. Geeft wel een enorme teringzooi, dus goed afvegen en je sleutel eerst een paar keren in en uit het slot en dan telkens schoonmaken. Succes!
      FOK!fotograaf vrijdag 27 juni 2008 @ 15:01:59 #88
    145146 Andyy
    pi_59732488
    sciliconen spray niet gebruiken voor metaal op metaal
    pi_59735234
    quote:
    Op vrijdag 27 juni 2008 15:01 schreef Andyy het volgende:
    Waarom niet? Een hoop mensen gebruiken het voor hun ketting voor zover ik weet.
    pi_59735481
    Fok! wordt educatief?
      vrijdag 27 juni 2008 @ 21:53:37 #91
    211554 BlueMage
    FOK! Insect
    pi_59741198
    Ik las zojuist dit

M.
    Hallon!
      vrijdag 27 juni 2008 @ 23:21:20 #92
    109065 sungaMsunitraM
    pi_59743620
    quote:
    Op vrijdag 27 juni 2008 15:01 schreef Andyy het volgende:
    Voor een zwaarbelast onderdeel als een ketting is siliconenspray niet geschikt nee, maar voor een slot moet het best kunnen toch?
      FOK!fotograaf vrijdag 27 juni 2008 @ 23:23:36 #93
    145146 Andyy
    pi_59743682
    weet het niet zeker
    weet iig wel dat je geen sciliconenspray of olie moet gebruiken voor wapens
      donderdag 14 augustus 2008 @ 13:53:03 #94
    165237 Leef
    Sunny side up!
    pi_60824913
    Nou ja, dan maar:
    quote:
    Op maandag 21 april 2008 09:44 schreef Leef het volgende:
    - Ik moet trouwens even een fotootje gaan maken van m'n slot -
    Mijn slot is zo'n MacBike slot, zwaar rvs kettingslot met zwarte bekleding, en in rode letters de prijs voor de hardst opengetrapte open deur in Amsterdam:
    "USE THIS LOCK"

Je ziet ze wel vaak. Maar kost dus over de zestig euro.
    Doch geloof me, het is de centen waard.

(weet iemand trouwens waar je ze evt. goedkoper kan krijgen?)
      donderdag 14 augustus 2008 @ 17:06:30 #95
    165237 Leef
    Sunny side up!
    pi_60829471
    Mocht iemand in Amsterdam overigens een workshop willen regelen voor:

"Hoe zorg ik als groentje dat m'n fiets niet gejat wordt"

laat het me dan even weten, dan regel ik dat. Kost niks.
    pi_60831215
    geen tets slot geruiken
    pi_60831304
    Ik dump mijn fiets overal en nergens met alleen een goedkoop ringslot. Nog nooit gejat.
    Ik geloof dan ook niet in fietsendiefstal

Ohja voor echte risico-plekken heb ik nog een kabelslot zonder sleutel, die ik dan om mijn wiel heen krul. Zie je er op een afstandje toch niet aan af.
      donderdag 14 augustus 2008 @ 20:28:06 #98
    102177 fs180
    ik rem voor katten
    pi_60834568
    aantal van je ideeen werken voor geen meter he

wat wel werkt:
    antiek ring slot (zoeen door je achterwiel om je zadel, zon dunne metalen, die op fietsen van 20 jaar terug zitten
    steek daar maar is een schroevendraaier is, degelijke kwaliteit, ben je minimaal half uru bezig, minimaal
    niet teveel sloten, dan is het juist de truc om juist die fiets te jatten, dus 2 max
    kenmerken, afgebroken dingen, veel stickers, iets erop gelast, verzin het maar, alles wat jou speciaal maakt van anderen
    en als je fiets niet nodig hebt, blijven verplaatsen, als ie lang ergens staat is ie weg/gesloopt
      donderdag 14 augustus 2008 @ 20:28:58 #99
    102177 fs180
    ik rem voor katten
    pi_60834597
    owja, vrijwel elk slot knip je binnen 5 seconden door
    zelf titanium sloten voor motorfietsen
      donderdag 14 augustus 2008 @ 20:34:50 #100
    102177 fs180
    ik rem voor katten
    pi_60834738
    quote:
    Op zondag 27 april 2008 13:59 schreef tony_clifton- het volgende:
    Soms kan je 't gewoon niet vermijden... had mijn fiets ergens achtergelaten, vind ik 'm terug met een lekke band (nuja, kan gebeuren), alleen tijdens 't plakken zat er een scheur van 2 cm in. Bleek dat er ook een heel pak krassen en kappen in 't slot zaten, dus die losers hebben 't slot niet open gekregen en dan maar band platgestoken. Tof.

Indien er interesse is kan ik nog wel een of andere wetenschappelijke analyse samenvatten, moet er ergens nog een liggen hebben (studeer criminologie).
    [..]

Die fiets is op dat moment een geheeld goed, dus dan kunnen ze toch op z'n minst wel wat meer hun best doen??
    Nuja, fietsdiefstal komt zo verschrikkelijk veel voor (één van de types plegers zijn gewoon hobbyisten) dat 't voor hun ook een zoveelste geval zou zijn.
    Sucks, maargoed...
    [..]

siliconen
    pi_60834774
    Ik had eerst een fiets met een gebruiksaanwijzing (van een paar A4tjes), bijvoorbeeld een niet werkende achterrem en het geval blokkeerde nog wel eens als je in de verkeerde versnelling zat.
    Helaas nooit gestolen, maar als die gestolen zou worden, dan lag de fietsendief waarschijnlijk met een gebroken nek 50 meter van de plek waar de fiets oorspronkelijk stond.
      donderdag 14 augustus 2008 @ 20:50:05 #102
    102177 fs180
    ik rem voor katten
    pi_60835129
    ow, zo is vorige week mijn stationfiets gejat, stond er al maandje ofzo
    achternaaf kapot, dus kan trappen wat je wilt, vooruit gaat ie niet
    wat zal ie een lol hebben gehad toen ie het slot eraf kreeg
      donderdag 14 augustus 2008 @ 22:40:52 #103
    165237 Leef
    Sunny side up!
    pi_60838585
    quote:
    Op donderdag 14 augustus 2008 20:28 schreef fs180 het volgende:
    owja, vrijwel elk slot knip je binnen 5 seconden door
    zelf titanium sloten voor motorfietsen
    m'n neus

mag jij mij vertellen met wat voor gereedschap je dat gaat doen.

Zelfs de officiele Amsterdamse fietsengestapo heeft met een motorzaag op benzine een paar minuten nodig voor een simpel kettingslot.
      donderdag 14 augustus 2008 @ 22:43:30 #104
    165237 Leef
    Sunny side up!
    pi_60838658
    quote:
    Op donderdag 14 augustus 2008 20:28 schreef fs180 het volgende:
    aantal van je ideeen werken voor geen meter he
    Als je nou nog schreef welke, dan postte je ook nog iets nuttigs
      vrijdag 15 augustus 2008 @ 01:19:39 #105
    102177 fs180
    ik rem voor katten
    pi_60842497
    quote:
    Op donderdag 14 augustus 2008 22:40 schreef Leef het volgende:

[..]

m'n neus

mag jij mij vertellen met wat voor gereedschap je dat gaat doen.

Zelfs de officiele Amsterdamse fietsengestapo heeft met een motorzaag op benzine een paar minuten nodig voor een simpel kettingslot.
    staat op youtube
    goede tang + gewicht = knak
      vrijdag 15 augustus 2008 @ 01:24:44 #106
    102177 fs180
    ik rem voor katten
    pi_60842581
    quote:
    Op donderdag 14 augustus 2008 22:43 schreef Leef het volgende:

[..]

Als je nou nog schreef welke, dan postte je ook nog iets nuttigs
    duur slot is niet alles
    slot heb je eerder nodig om tijd te rekken, dus meerdere sloten om de dief langer bezig te laten zijn
    dure sloten heb je voor je verzekering, niet tegen diefstal
    die ringsloten van deze dagen zijn echt kut, gemaakt van plastic
    die oude stalen zijn aardig degelijk, goed systeem (of ze moeten kapot zijn, dan zijn ze zo open)
    een fiets die niet opvalt nemen ze juist mee, die kun je namelijk zelf niet meer herkennen als je hem ooit terug zal zien, felle kleuren en persoonlijke tint eraan geven is het advies dus
    pi_60842860
    quote:
    Op maandag 21 april 2008 00:51 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
    Beslist geen rikketik slot gebruiken.
    Wat is een rikketik slot? Dat heb ik me altijd al afgevraagd
    pi_60843016
    Tof topic!
    Dat je je fiets niet aan bomen, lantarenpalen of bruggen vast mag zetten, wist ik trouwens ook niet. Weer wat geleerd dus.
    NEE tegen elke vorm van religieus fundamentalisme.
    JA tegen mensenrechten, vrije individuele keuzes en gelijkwaardige behandeling.
      vrijdag 15 augustus 2008 @ 16:43:08 #109
    164364 HipKip
    Bossa nova baby!
    pi_60858651
    Ik heb een dik motorslot voor m'n fiets gekocht. Schakels zijn van bijna een centimeter goed gehard staal, en hij maakt het geluid van een kluisdeur die dichtgaat als je de pin in het slot stopt om hem dicht te doen.
    "Never miss a good chance to shut up."
      vrijdag 15 augustus 2008 @ 17:14:49 #110
    58834 Catbert
    The evil HR Director.
    pi_60859453
    quote:
    Op vrijdag 15 augustus 2008 16:43 schreef HipKip het volgende:
    Ik heb een dik motorslot voor m'n fiets gekocht. Schakels zijn van bijna een centimeter goed gehard staal, en hij maakt het geluid van een kluisdeur die dichtgaat als je de pin in het slot stopt om hem dicht te doen.
    Heb een keer een stukje gezien over dergelijke sloten (niet dat die van jou ook zo zijn) waarbij de schakels van een slecht soort staal waren. Mep met een hamer en de schakel lag in stukken. Sta je met je slot van 2x de waarde van je fiets.

Zelf heb ik gewoon een barrel met een slag in m'n wiel waarvan de trappers zo'n beetje missen. Knappe dief die daar mee vandoor gaat
    "[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
      vrijdag 15 augustus 2008 @ 20:48:18 #111
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_60863631
    Ik zou wel eens een ringslot willen hebben dat je op afstand kan inschakelen.
    Fietsen springt op je fiets en gaat na een paar meter keihard op zijn bek
      vrijdag 15 augustus 2008 @ 23:28:02 #112
    165237 Leef
    Sunny side up!
    pi_60867496
    Gaan we regelen met onze vrienden op de Technische Universiteit!

Revenge of the nerds!!!!
      vrijdag 15 augustus 2008 @ 23:59:22 #113
    187763 SpaReine
    Spa zuivert je lichaam!
    pi_60868172
    Ik weet niet of het al geplaatst was, ik ga niet het hele topic lezen, want ik had me er al in verdiept.
    Ik heb dus geen ABUS 250euro ketting maar een ABUS 150euro beugelslot. WAAROM?
    Wel moet ik erbij zetten dat bij motoren de ketting meestal wat lager bungelen waardoor een betonschaar met een voet kan worden bediend = meer kracht. Maar ik weet niet of dat bij deze test ook zo was.
    Kijk en huiver: http://www.motorgestolen.com/applications/nieuws/nieuws.asp?action=toon&nieuwsid=22
    .......
      zaterdag 16 augustus 2008 @ 00:11:31 #114
    165237 Leef
    Sunny side up!
    pi_60868395
    WAT????? Vrouwen rijden op motors? Gaan we grappig doen ofzo?

Stop toppling my universe!!!!!
      zaterdag 16 augustus 2008 @ 00:14:05 #115
    45 SiGNe
    pi_60868438
    maar dan ga je uit van een motor.. als je een fiets met een beugelslot aan het frame vastmaakt aan een vast object draait een die de fiets een paar keer om z'n as en gebruikt het frame zelf als hefboom.
    Hoe dan ook ben je je fiets kwijt, als het slot breekt is je fiets weg en als je slot niet breekt dan breekt (buigt) je frame en kan je je fiets alsnog weggooien.
      zondag 17 augustus 2008 @ 22:20:39 #116
    187763 SpaReine
    Spa zuivert je lichaam!
    pi_60909497
    Jep, maar is dat ook niet met een kettingslot?
    Mijne staat vast met een beugelslot en een ringslot. Ringslot zorgt ervoor dat mijn achterband niet wordt gejat. En beugelslot door het voorwiel en frame vast aan iets.
    .......
      zaterdag 23 augustus 2008 @ 14:04:48 #117
    165237 Leef
    Sunny side up!
    pi_61063584
    quote:
    Op donderdag 24 april 2008 10:55 schreef Weltschmerz het volgende:
    Ik ga altijd uit van de calculerende fietsendief. Ik heb een axaslot, en een even lullig als handig kabelslotje. Voor de dieven die snel een fiets willen optillen en meenemen om thuis het slot door te zagen is dat kabelslotje toch weer teveel moeite en risico, en voor wie er meteen op weg wil rijden is dat kabelslot geen probleem, maar het axaslot wel. Er is me al tien jaar geen fiets meer gestolen.
    Nou ik ben blij voor je, maar ik ga altijd uit van de gestoorde fietsendief.

Veel fietsendieven zijn drugsverslaafd, en geven (wat jij en ik je moeilijk kunnen/willen voorstellen) NIKS meer om wat de omstanders er van vinden. De hele wereld kan ontploffen, als zij hun volgende shotje maar krijgen. Dus ze doen gewoon wat, hoe en wanneer ze het willen.
    Dus uitgaande van het laagste van het laagste tuig, wil ik m'n fiets het beste van het beste beschermen..
      zaterdag 23 augustus 2008 @ 14:08:42 #118
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_61063658
    Als je een bijna niet te jatten fiets wil hebben, moet je die ene fiets kopen waarbij je het stuur in kan zetten als hangslot. (Zaagt de dief dan het slot door, heeft ie geen stuur meer.. meer werk dan andere fietsen).
    Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
      zaterdag 23 augustus 2008 @ 14:32:01 #119
    165237 Leef
    Sunny side up!
    pi_61064048
    Heb je een link?
      zaterdag 23 augustus 2008 @ 19:08:46 #120
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_61069304
    quote:
    Op zaterdag 23 augustus 2008 14:32 schreef Leef het volgende:
    Heb je een link?
    http://www.bleijh.com/ > Products > Giant Downtown
    http://www.innovatienet.n(...)rhaal/stadsfiets.htm
    http://www.google.nl/search?hl=nl&q=giant+downtown&btnG=Google+zoeken&meta=

Wellicht een 'wat ander' design dan de meeste fietsen. Maar hij is iig praktisch niet te stelen.
    Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
      zaterdag 23 augustus 2008 @ 19:13:40 #121
    165237 Leef
    Sunny side up!
    pi_61069459
    Thanks! Design zal me een zorg zijn, als m'n fiets er nog maar staat
      zaterdag 23 augustus 2008 @ 19:16:59 #122
    45 SiGNe
    pi_61069545
    Die fiets hoef je volgens mij niet op slot te zetten, hij's best lelijk
      zaterdag 23 augustus 2008 @ 19:21:09 #123
    165237 Leef
    Sunny side up!
    pi_61069656
    Hoe lelijker, hoe veiliger. Prima!

Mij kan het niet schelen hoe mijn fiets eruit ziet, als hij maar goed fietst.
      zaterdag 23 augustus 2008 @ 19:24:48 #124
    222754 Dagoduck
    Karel (2003-2022)
    pi_61069747
    ik heb zoeen in het zwart:

en ik heb een oude fiets maar hij is niet onopvallend (hoe kan dat :S?)
    nou hij komt uit 1959 een oude gazelle zoeen:
    || FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
      vrijdag 29 augustus 2008 @ 08:47:50 #125
    165237 Leef
    Sunny side up!
    pi_61211784
    quote:
    Op vrijdag 15 augustus 2008 16:43 schreef HipKip het volgende:
    Hoe duur was die dan? Heb je een foto?

Een motorslot is wel het stoerste, maar het is zo overdreven lang.. of die van jou niet?
      vrijdag 29 augustus 2008 @ 08:51:16 #126
    3288 MikeyMo
    jou are een essol!
    pi_61211832
    een axa slot los hangen ipv vast onder je zadel. Zowiezo zijn 2 sloten in steden als amsterdam een pre
    [b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
    [..]
    Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
    U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
    pi_61213744
    Goede tips.

TVP
    life goes by...
      vrijdag 29 augustus 2008 @ 10:17:02 #128
    167671 Hijacking
    wat is je probleem ?
    pi_61213784
    En maat van mij heeft een gazelle orange

daarvan was hij zn sleutel en reserve sleutel kwijt geraakt ( niet zo slim om je gewone en reserve sleutel aan 1 bos te hebben ) We kregen het slot niet door met mn betonschaar maar wel met een slijpschijf dus koop zo´n fiets zet hem aan iets vast en je hebt geen gezeik
    happen naar de baas
    pi_61214053
    De beste tip is om een zo lelijk mogeljike fiets te nemen, hoe afgetrapter hij eruitziet hoe beter. Zet je fiets nooit aan de buitenkant, maar zoveel mogelijk naar binnen en altijd naast een fiets die makkelijker te stelen is
    "Those unforgettable days, for them I live"
    pi_61214234

"Those unforgettable days, for them I live"
      vrijdag 29 augustus 2008 @ 12:18:12 #131
    165237 Leef
    Sunny side up!
    pi_61217184
    Waarom ringsloten los hangen ipv vast?
      vrijdag 29 augustus 2008 @ 12:28:51 #132
    109065 sungaMsunitraM
    pi_61217497
    I don't get it
    pi_61218563
    quote:
    Op vrijdag 29 augustus 2008 10:27 schreef zquing het volgende:
    De beste tip is om een zo lelijk mogeljike fiets te nemen, hoe afgetrapter hij eruitziet hoe beter. Zet je fiets nooit aan de buitenkant, maar zoveel mogelijk naar binnen en altijd naast een fiets die makkelijker te stelen is
    Een mooie fiets gaan ze jatten, een lelijke fiets gaan ze weer slopen

Mijn moeder heeft een hele gare fiets met zo n AXA slot en mijn oude scooterslot die echt een dikte had van 2.5 cm. Fiets hebben ze toch nog meegenomen
      vrijdag 29 augustus 2008 @ 13:16:09 #134
    141482 Q.
    JurassiQ
    pi_61218865
    quote:
    Op vrijdag 29 augustus 2008 12:28 schreef sungaMsunitraM het volgende:
    I don't get it
    Ik ook niet.
    For great justice!
      vrijdag 29 augustus 2008 @ 14:24:00 #135
    165237 Leef
    Sunny side up!
    pi_61221073
    quote:
    Op vrijdag 29 augustus 2008 12:18 schreef Leef het volgende:
    Waarom ringsloten los hangen ipv vast?
    Sommige mensen snappen deze vraag weer niet.

Het gaat erover dat er kennelijk redenen voor zijn dat het beter is om een ringslot NIET vast te schroeven tegen dieven, dan WEL een vastgeschroefd ringslot te hebben.

Dat heb ik wel is vaker gehoord, dus ik ben daar benieuwd naar, want zelf weet ik niet waarom dat nuttig zou zijn.

(Ik heb niet voor niks 2 linkerhanden)

[ Bericht 3% gewijzigd door Leef op 29-08-2008 18:42:49 ]
      vrijdag 29 augustus 2008 @ 16:36:47 #136
    24533 ACT-F
    Onmeunige gaspedoal emmer
    pi_61224543
    Wat een gedoe. Neem gewoon een anti-diefstalfiets
    Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
      vrijdag 29 augustus 2008 @ 16:44:16 #137
    165237 Leef
    Sunny side up!
    pi_61224724
    Sodemieter op met je kutlinks
      vrijdag 29 augustus 2008 @ 17:08:55 #138
    24533 ACT-F
    Onmeunige gaspedoal emmer
    pi_61225346
    quote:
    Op vrijdag 29 augustus 2008 16:44 schreef Leef het volgende:
    Sodemieter op met je kutlinks
    !
    Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
      vrijdag 29 augustus 2008 @ 23:52:57 #139
    165237 Leef
    Sunny side up!
    pi_61236143
    quote:
    Op vrijdag 29 augustus 2008 14:24 schreef Leef het volgende:
    Sommige mensen snappen deze vraag weer niet.

Het gaat erover dat er kennelijk redenen voor zijn dat het beter is om een ringslot NIET vast te schroeven tegen dieven, dan WEL een vastgeschroefd ringslot te hebben.

Dat heb ik wel is vaker gehoord, dus ik ben daar benieuwd naar, want zelf weet ik niet waarom dat nuttig zou zijn.

(Ik heb niet voor niks 2 linkerhanden)
    Komop, weet er niemand waarom spuug beter is dan een ringslot?
      maandag 2 maart 2009 @ 13:43:33 #140
    222754 Dagoduck
    Karel (2003-2022)
    pi_66614998
    quote:
    Op vrijdag 29 augustus 2008 23:52 schreef Leef het volgende:

[..]

Komop, weet er niemand waarom spuug beter is dan een ringslot?
    Smetvrees?
    || FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')