In de fabriek van Boeing fietsen ze in die enorme hangars.quote:Op maandag 21 april 2008 00:57 schreef MASD het volgende:
Misschien een domme vraag, maar zijn niet alle fietsen buitenfietsen?
Maar dan gaat iedereen dat doen.quote:Op donderdag 24 april 2008 11:57 schreef Jordy-B het volgende:
Je fiets in een idiote kleur spuiten... Heb je bij wijze van spreken geen slot meer nodig.
Mijn regenboogfiets is anders vrij snel gejatquote:Op donderdag 24 april 2008 11:57 schreef Jordy-B het volgende:
Je fiets in een idiote kleur spuiten... Heb je bij wijze van spreken geen slot meer nodig.
Wtf? die gast is dan toch nog steeds fout??quote:Op vrijdag 25 april 2008 15:19 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Mijn regenboogfiets is anders vrij snel gejat! En een poosje later zag ik hem in de stalling op school
'k Heb mn moeder gebeld om met de auto te komen, wilde ze per sé eerst de politie bellen. Politie erbij, hele school dacht dat ik een of andere crimineel was
en ja, t was inderdaad mijn fiets.
Maaaaaaaaaaarr, ik mocht hem niet terug omdat de nieuwe eigenaar er wat voor betaald had.
Gotta love em.
quote:Op vrijdag 25 april 2008 15:19 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Mijn regenboogfiets is anders vrij snel gejat! En een poosje later zag ik hem in de stalling op school
'k Heb mn moeder gebeld om met de auto te komen, wilde ze per sé eerst de politie bellen. Politie erbij, hele school dacht dat ik een of andere crimineel was
Maaaaaaaaaaarr, ik mocht hem niet terug omdat de nieuwe eigenaar er wat voor betaald had.
Gotta love em.
Als jij op een redelijke manier (Marktplaats, fietsenwinkel) tegen een redelijke prijs (bijv. 100 euro) een fiets koopt, en hij blijkt gestolen, dan mag je hem houden.quote:Op vrijdag 25 april 2008 15:54 schreef Karammel het volgende:
[..]
Dan kon je blijkbaar niet bewijzen dat het om jou fiets ging.
Anders is het gewoon heling en wordt die persoon nog bekeurt ook. Gestolen goederen mag je namelijk niet overkopen hier in Nederland...
Dat is het risico dat je neemt als je een goedkope, gestolen fiets koopt. De eigenaar kan hem toevallig tegenkomen en dan ben je je fiets kwijt én je krijgt nog een boete omdat je een gestolen fiets hebt gekocht.
Gebeurt wel vaker.quote:Op vrijdag 25 april 2008 15:48 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Wtf? die gast is dan toch nog steeds fout??
En jij mag je fiets dan toch gewoon terug?
Politie heeft erkent dat het om mijn fiets ging.quote:Op vrijdag 25 april 2008 15:54 schreef Karammel het volgende:
[..]
Dan kon je blijkbaar niet bewijzen dat het om jou fiets ging.
Anders is het gewoon heling en wordt die persoon nog bekeurt ook. Gestolen goederen mag je namelijk niet overkopen hier in Nederland...
Dat is het risico dat je neemt als je een goedkope, gestolen fiets koopt. De eigenaar kan hem toevallig tegenkomen en dan ben je je fiets kwijt én je krijgt nog een boete omdat je een gestolen fiets hebt gekocht.
Wat is dat voor achterlijk gedoe, ik heb m toch eerder gekochtquote:
Je moet hem natuurlijk wel lelijk spuiten... Bij voorkeur met fluoriserende lak...quote:Op vrijdag 25 april 2008 15:19 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Gotta love em.
Die fiets is op dat moment een geheeld goed, dus dan kunnen ze toch op z'n minst wel wat meer hun best doen??quote:Op vrijdag 25 april 2008 17:02 schreef Queen_Bee het volgende:
Wat is dat voor achterlijk gedoe, ik heb m toch eerder gekochtEn waarschijnlijk voor meer geld dan die andere.
WD40 lijkt mij goed geschikt daarvoor? En om roest te vermijden kan je best je fiets binnen zetten indien mogelijk, indien niet 't slot op z'n minst binnen bewaren helpt in ieder geval. Wel zien dat je 't niet vergeet dan, is ook lastigquote:Op maandag 21 april 2008 00:49 schreef Leef het volgende:
Weet iemand trouwens wat over het onderhoud van sloten? Want ik hoorde dat olie niet goed was. Dat je iets van stof erin moest spuiten? En hoe kan je ze roestvrij houden?
Mijn fiets is, zoals de meeste fietsen in A'dam, een buitenfiets.
truequote:Op zaterdag 26 april 2008 02:22 schreef Leef het volgende:
fluorescerend schrijf je dan
geinige tip van een criminoloogquote:Op zondag 27 april 2008 13:59 schreef tony_clifton- het volgende:
WD40 lijkt mij goed geschikt daarvoor? En om roest te vermijden kan je best je fiets binnen zetten indien mogelijk, indien niet 't slot op z'n minst binnen bewaren helpt in ieder geval. Wel zien dat je 't niet vergeet dan, is ook lastig.
Johquote:Op zondag 27 april 2008 14:14 schreef Leef het volgende:
[..]
geinige tip van een criminoloogje fiets buitenzetten maar je slot binnen bewaren tegen de roest
![]()
bedankt voor de tips verder en die analyse daar ben ik wel benieuwd naar!
Ligt er ook nog aan hoe die persoon de fiets gekocht heeft en welke prijs hij/zij ervoor betaald heeft.quote:Op zondag 27 april 2008 14:07 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
De politie zou wel naar de handelaar moeten gaan en die oppakken. Evt. kan jij daar je fiets op verhalen, maar niet op de gene die hem in goed vertrouwen kocht.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |