abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58273801
Ik ga altijd uit van de calculerende fietsendief. Ik heb een axaslot, en een even lullig als handig kabelslotje. Voor de dieven die snel een fiets willen optillen en meenemen om thuis het slot door te zagen is dat kabelslotje toch weer teveel moeite en risico, en voor wie er meteen op weg wil rijden is dat kabelslot geen probleem, maar het axaslot wel. Er is me al tien jaar geen fiets meer gestolen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_58274305
Laten ze eens wat doen aan die slappe straffen in Nederland. Stop dat tuig maar in een werkinstelling met een keihard regime.
  donderdag 24 april 2008 @ 11:26:54 #28
165237 Leef
Sunny side up!
pi_58274467
daar ben ik het zo mee eens
pi_58274699
Inderdaad. Het wordt wel lastig trouwens, want dan moet half studerend Nederland de gevangenis in en met een strafblad de arbeidsmarkt op.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 24 april 2008 @ 11:51:47 #30
165237 Leef
Sunny side up!
pi_58275075
of niet op. ga maar in de gevangenis heel knap tandestokers maken voor 50c per uur
pi_58275188
Je fiets in een idiote kleur spuiten... Heb je bij wijze van spreken geen slot meer nodig.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  vrijdag 25 april 2008 @ 13:22:17 #32
169335 Cypress_Hill
Back again motherfuckers
pi_58301222
quote:
Op maandag 21 april 2008 00:57 schreef MASD het volgende:
Misschien een domme vraag, maar zijn niet alle fietsen buitenfietsen?
In de fabriek van Boeing fietsen ze in die enorme hangars.
Ik heb een AXA Defender met dik kettingslot, that should do it.
"Unless you have an IQ higher than mine, I’m not interested in what you think."
Dr. Walter Bishop
  Moderator / Redactie FP vrijdag 25 april 2008 @ 14:44:54 #33
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_58303364
quote:
Op donderdag 24 april 2008 11:57 schreef Jordy-B het volgende:
Je fiets in een idiote kleur spuiten... Heb je bij wijze van spreken geen slot meer nodig.
Maar dan gaat iedereen dat doen.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  vrijdag 25 april 2008 @ 15:19:12 #34
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_58304106
quote:
Op donderdag 24 april 2008 11:57 schreef Jordy-B het volgende:
Mijn regenboogfiets is anders vrij snel gejat ! En een poosje later zag ik hem in de stalling op school 'k Heb mn moeder gebeld om met de auto te komen, wilde ze per sé eerst de politie bellen. Politie erbij, hele school dacht dat ik een of andere crimineel was en ja, t was inderdaad mijn fiets. Maaaaaaaaaaarr, ik mocht hem niet terug omdat de nieuwe eigenaar er wat voor betaald had.

Gotta love em.
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
  vrijdag 25 april 2008 @ 15:21:26 #35
165237 Leef
Sunny side up!
pi_58304153
only in Holland..

Hij had de kwitantie natuurlijk nog.. getekend Dhr. J. Unkie
  vrijdag 25 april 2008 @ 15:48:27 #36
181126 MouzurX
Misschien?
pi_58304706
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 15:19 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Mijn regenboogfiets is anders vrij snel gejat ! En een poosje later zag ik hem in de stalling op school 'k Heb mn moeder gebeld om met de auto te komen, wilde ze per sé eerst de politie bellen. Politie erbij, hele school dacht dat ik een of andere crimineel was en ja, t was inderdaad mijn fiets. Maaaaaaaaaaarr, ik mocht hem niet terug omdat de nieuwe eigenaar er wat voor betaald had.

Gotta love em.
Wtf? die gast is dan toch nog steeds fout??
En jij mag je fiets dan toch gewoon terug?
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_58304827
quote:

[..]

Gotta love em.

Dan kon je blijkbaar niet bewijzen dat het om jou fiets ging.
Anders is het gewoon heling en wordt die persoon nog bekeurt ook. Gestolen goederen mag je namelijk niet overkopen hier in Nederland...

Dat is het risico dat je neemt als je een goedkope, gestolen fiets koopt. De eigenaar kan hem toevallig tegenkomen en dan ben je je fiets kwijt én je krijgt nog een boete omdat je een gestolen fiets hebt gekocht.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
pi_58306029
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 15:54 schreef Karammel het volgende:

[..]

Anders is het gewoon heling en wordt die persoon nog bekeurt ook. Gestolen goederen mag je namelijk niet overkopen hier in Nederland...

Dat is het risico dat je neemt als je een goedkope, gestolen fiets koopt. De eigenaar kan hem toevallig tegenkomen en dan ben je je fiets kwijt én je krijgt nog een boete omdat je een gestolen fiets hebt gekocht.
Als jij op een redelijke manier (Marktplaats, fietsenwinkel) tegen een redelijke prijs (bijv. 100 euro) een fiets koopt, en hij blijkt gestolen, dan mag je hem houden.
pi_58306036
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 15:48 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Wtf? die gast is dan toch nog steeds fout??
En jij mag je fiets dan toch gewoon terug?
Gebeurt wel vaker.
  vrijdag 25 april 2008 @ 17:02:29 #40
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_58306177
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 15:54 schreef Karammel het volgende:

[..]

Politie heeft erkent dat het om mijn fiets ging.
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 16:54 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Gebeurt wel vaker.
Wat is dat voor achterlijk gedoe, ik heb m toch eerder gekocht En waarschijnlijk voor meer geld dan die andere.
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
pi_58307743
quote:

[..]

Gotta love em.
Je moet hem natuurlijk wel lelijk spuiten... Bij voorkeur met fluoriserende lak...
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zaterdag 26 april 2008 @ 02:22:02 #42
165237 Leef
Sunny side up!
pi_58315316
fluorescerend schrijf je dan
pi_58338186
Soms kan je 't gewoon niet vermijden... had mijn fiets ergens achtergelaten, vind ik 'm terug met een lekke band (nuja, kan gebeuren), alleen tijdens 't plakken zat er een scheur van 2 cm in. Bleek dat er ook een heel pak krassen en kappen in 't slot zaten, dus die losers hebben 't slot niet open gekregen en dan maar band platgestoken. Tof.

Indien er interesse is kan ik nog wel een of andere wetenschappelijke analyse samenvatten, moet er ergens nog een liggen hebben (studeer criminologie).
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 17:02 schreef Queen_Bee het volgende:

Wat is dat voor achterlijk gedoe, ik heb m toch eerder gekocht En waarschijnlijk voor meer geld dan die andere.
Die fiets is op dat moment een geheeld goed, dus dan kunnen ze toch op z'n minst wel wat meer hun best doen??
Nuja, fietsdiefstal komt zo verschrikkelijk veel voor (één van de types plegers zijn gewoon hobbyisten) dat 't voor hun ook een zoveelste geval zou zijn.
Sucks, maargoed...
quote:
Op maandag 21 april 2008 00:49 schreef Leef het volgende:

Weet iemand trouwens wat over het onderhoud van sloten? Want ik hoorde dat olie niet goed was. Dat je iets van stof erin moest spuiten? En hoe kan je ze roestvrij houden?
Mijn fiets is, zoals de meeste fietsen in A'dam, een buitenfiets.
WD40 lijkt mij goed geschikt daarvoor? En om roest te vermijden kan je best je fiets binnen zetten indien mogelijk, indien niet 't slot op z'n minst binnen bewaren helpt in ieder geval. Wel zien dat je 't niet vergeet dan, is ook lastig .
pi_58338343
De politie zou wel naar de handelaar moeten gaan en die oppakken. Evt. kan jij daar je fiets op verhalen, maar niet op de gene die hem in goed vertrouwen kocht.
pi_58338438
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 02:22 schreef Leef het volgende:
fluorescerend schrijf je dan
true
  zondag 27 april 2008 @ 14:14:12 #46
165237 Leef
Sunny side up!
pi_58338456
quote:
Op zondag 27 april 2008 13:59 schreef tony_clifton- het volgende:
WD40 lijkt mij goed geschikt daarvoor? En om roest te vermijden kan je best je fiets binnen zetten indien mogelijk, indien niet 't slot op z'n minst binnen bewaren helpt in ieder geval. Wel zien dat je 't niet vergeet dan, is ook lastig .
geinige tip van een criminoloog je fiets buitenzetten maar je slot binnen bewaren tegen de roest

doet me denken aan een oude baas van me, die erop stond dat de passwords van onze servers in een brandvrije kluis bewaard moesten worden (voor de rest was er niks brandvrij daar)
.. maw als de hele boel affikte hadden we tenminste de paswoorden nog

bedankt voor de tips verder en die analyse daar ben ik wel benieuwd naar!
pi_58338521
quote:
Op zondag 27 april 2008 14:14 schreef Leef het volgende:

[..]

geinige tip van een criminoloog je fiets buitenzetten maar je slot binnen bewaren tegen de roest

bedankt voor de tips verder en die analyse daar ben ik wel benieuwd naar!
Joh

Bedoelde gewoon dat 't binnen niet zo snel roest, en als de fiets niet binnen kan 't slot op z'n minst wel .

Zal eens effe zien wat de belangrijkste bevindingen waren.

Edit: nietveel nuttigs eigenlijk, was eerder geografisch gericht op leuven, belgie...

In ieder geval, vermijd stationsbuurten (exponentiele curve wbt. fietsendiefstal in de buurt van stations).

[ Bericht 9% gewijzigd door tony_clifton- op 27-04-2008 14:24:19 ]
  zondag 27 april 2008 @ 18:06:43 #48
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_58342835
quote:
Op zondag 27 april 2008 14:07 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
De politie zou wel naar de handelaar moeten gaan en die oppakken. Evt. kan jij daar je fiets op verhalen, maar niet op de gene die hem in goed vertrouwen kocht.
Ligt er ook nog aan hoe die persoon de fiets gekocht heeft en welke prijs hij/zij ervoor betaald heeft.
Als je op straat een fiets van ¤10,- koopt kan je er toch wel vanuit gaan dat de fiets gejat is.
Als je op marktplaats een fiets ziet voor ¤100,- dan kan ie nog steeds gejat zijn, maar daar kan je dan niet meer vanuit gaan.
pi_58342967
Kun je je fiets nog zo goed vastzetten, bij mij hebben ze onlangs het voorwiel gejat. Ook een prijzig geintje. Bij een bekende van me is pas het zadel gejat, en zo bouw je dus als fietsendief alsnog een mooie fiets in elkaar.
  zondag 27 april 2008 @ 19:08:21 #50
165237 Leef
Sunny side up!
pi_58344005
Maar dan werken ze tenminste voor hun geld
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')