wapenolie, of ballistol (bij veel winkels te krijgen)quote:Op maandag 21 april 2008 00:49 schreef Leef het volgende:
Weet iemand trouwens wat over het onderhoud van sloten? Want ik hoorde dat olie niet goed was. Dat je iets van stof erin moest spuiten? En hoe kan je ze roestvrij houden?
Je bedoelt grafiet?quote:Op maandag 21 april 2008 00:49 schreef Leef het volgende:
Weet iemand trouwens wat over het onderhoud van sloten? Want ik hoorde dat olie niet goed was. Dat je iets van stof erin moest spuiten? En hoe kan je ze roestvrij houden?
Lang leve de wd40quote:Op vrijdag 27 juni 2008 00:40 schreef Leef het volgende:
Grafiet? Wapenolie? Is dat hetzelfde?
En wat is het verschil met siliconenspray?
En waarom dat, en niet gewoon olie?
Ben wel benieuwd naar de achtergronden.. en prijzen![]()
Handig zeg! Als hij dus rechtdoor rijdt, knalt hij uiteindelijk altijd wel ergens tegenaan, of hij rijdt van het einde van de wereld af natuurlijk.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 00:46 schreef Sgas het volgende:
Ik heb een stuurslot. Dit zorgt ervoor dat degene die het sleuteltje niet heeft alleen maar rechtdoor kan fietsen of in een rondje kan fietsen
WD40 is kruipolie, zeker geen siliconen spray. Maar ik gebruik het ook altijd voor mn sloten. Toefje wd40 en daarna wat grafiet erin. Geeft wel een enorme teringzooi, dus goed afvegen en je sleutel eerst een paar keren in en uit het slot en dan telkens schoonmaken. Succes!quote:Op vrijdag 27 juni 2008 00:57 schreef maok het volgende:
[..]
Lang leve de wd40(siliconen spray), kost een paar euro voor een spuitbus, zelfs bij winkels als de action te krijgen. Altijd handig om in huis te hebben.
Waarom niet? Een hoop mensen gebruiken het voor hun ketting voor zover ik weet.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 15:01 schreef Andyy het volgende:
sciliconen spray niet gebruiken voor metaal op metaal
Voor een zwaarbelast onderdeel als een ketting is siliconenspray niet geschikt nee, maar voor een slot moet het best kunnen toch?quote:Op vrijdag 27 juni 2008 15:01 schreef Andyy het volgende:
sciliconen spray niet gebruiken voor metaal op metaal
Mijn slot is zo'n MacBike slot, zwaar rvs kettingslot met zwarte bekleding, en in rode letters de prijs voor de hardst opengetrapte open deur in Amsterdam:quote:Op maandag 21 april 2008 09:44 schreef Leef het volgende:
- Ik moet trouwens even een fotootje gaan maken van m'n slot -
siliconenquote:Op zondag 27 april 2008 13:59 schreef tony_clifton- het volgende:
Soms kan je 't gewoon niet vermijden... had mijn fiets ergens achtergelaten, vind ik 'm terug met een lekke band (nuja, kan gebeuren), alleen tijdens 't plakken zat er een scheur van 2 cm in. Bleek dat er ook een heel pak krassen en kappen in 't slot zaten, dus die losers hebben 't slot niet open gekregen en dan maar band platgestoken. Tof.
Indien er interesse is kan ik nog wel een of andere wetenschappelijke analyse samenvatten, moet er ergens nog een liggen hebben (studeer criminologie).
[..]
Die fiets is op dat moment een geheeld goed, dus dan kunnen ze toch op z'n minst wel wat meer hun best doen??
Nuja, fietsdiefstal komt zo verschrikkelijk veel voor (één van de types plegers zijn gewoon hobbyisten) dat 't voor hun ook een zoveelste geval zou zijn.
Sucks, maargoed...
[..]
WD40 lijkt mij goed geschikt daarvoor? En om roest te vermijden kan je best je fiets binnen zetten indien mogelijk, indien niet 't slot op z'n minst binnen bewaren helpt in ieder geval. Wel zien dat je 't niet vergeet dan, is ook lastig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |