abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 april 2008 @ 00:49:07 #1
165237 Leef
Sunny side up!
pi_58194141
ttLaten we hier technieken delen om fietsendieven te bestrijden.
Mijn fiets is gelukkig al een tijd lang niet gestolen en ik hoop van niemand hier.
Maar ik heb er een stuk of zeven, acht rotervaringen mee.

1. Een goed slot. Mijnes was e 62,50. De ringen zijn van verhard staal, en te dik om met handmatige scharen door te knippen. Daar moet je dus een HUN HUN DEDEDEDE voor hebben

2. Je fiets altijd met het slot aan het frame vastmaken, niet aan het wiel ofzo, dan vind je alleen je voorwiel terug, want die 2 moeren maak je zo los. De rest kunnen ze ook nog wel wat mee.

3. Je fiets absoluut niet zomaar tegen een gebouw zetten!! Die rotjunks tillen het achterwiel op en rijden hem zo weg. Of, wat ik ook wel heb gezien, een ploegje komt met een busje en gooit alles wat ze tegenkomen erin. Sloten regelen ze later thuis wel.

4. Ueberhaupt zeker niet vertrouwen op die zwakke ringslotjes om je achterwiel. Ram er een schroevedraaier in en weg is ie.

5. Maak je fiets aan iets vasts vast, een nietje of een ander fietsenstalling ding.
Kijk uit trouwens! Want je zou denken een lantaarnpaal of een boom is ook ok, maar ik heb met m'n eigen ogen gezien dat de Afac (Amsterdamse fietsen gestapo) dan je dure slot doorzaagt met een motorzaag en je fiets op een pickup truck gooit als je dat doet.
Ik helemaal verbaasd "mag dat dan niet meneer?"
NEE, DAT IS GEMEENTE EIGENDOM. NIET AAN BOMEN, NIET TEGEN OPENBARE GEBOUWEN, NIET AAN LANTARENPALEN, ALLEEN AAN OFFICIELE FIETSENSTALLINGEN!

Oh.. okee.. sorry

(er was nog iets waar het niet aan vast mocht, wat me verbaasde, daar moet ik nog even weer opkomen.. )

- weet niet of het per gemeente verschillend is trouwens hoor (hoop het wel) maar zo gaat het in A'dam -

6. Zo hoog mogelijk je slot vastmaken. Veel dieven hebben zo'n knipper met een pedaal waar je op kan trappen om meer kracht te zetten, maar die zijn niet zo hoog, dus die werken alleen als je slot laag hangt.

7. Het beste is nog (als je echt heel zeker wilt zijn) om verschillende types sloten te nemen - zoveel gereedschap kunnen ze ook weer niet in hun binnenzak of vuile rugzak meenemen
Een beugelslot, een kettingslot en een ringslot. Omdat die rotdieven meestal maar gereedschap voor 1 bepaald type sloten bij zich hebben. Dus met meerdere soorten sloten laten ze die van jou staan.
Ik hoorde dat die abus ketting en ringsloten niet slecht uit de test kwamen. Wel weer 45 euro per stuk natuurlijk.

8. Een zo ouwe en onopvallend mogelijke fiets, met een kapot voorlicht en een vale kleur en een deuk.. dat hij er niet aantrekkelijk uitziet en er niet uitspringt. (natuurlijk wel licht op je fiets want de fietslampjesgestapo is ook nooit te beroerd om je een boete te geven, maar dan van die handige lampjes die je per setje in de Hema kan kopen)

---

Ik heb ooit gelezen dat de Consumentenbond een onderzoek had gedaan naar de beste fietsensloten. Heeft iemand daar een link naar?

Ik heb ook ooit gehoord dat een fietsendief advies gaf op televisie over hoe je diefstal kon voorkomen. Maar dat programma heb ik jammergenoeg nooit gezien. Iemand anders?

Weet iemand trouwens wat over het onderhoud van sloten? Want ik hoorde dat olie niet goed was. Dat je iets van stof erin moest spuiten? En hoe kan je ze roestvrij houden?
Mijn fiets is, zoals de meeste fietsen in A'dam, een buitenfiets.

[ Bericht 0% gewijzigd door Leef op 22-04-2008 10:34:47 ]
  PR/Manusje van alles maandag 21 april 2008 @ 00:51:35 #2
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_58194203
Beslist geen rikketik slot gebruiken.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_58194215
Weet je wat ik echt heel vet zou vinden:
Een bom onder het zadel die afgaat als de vering wordt ingedrukt ....
BOEM .. fietsenjatter dood
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  maandag 21 april 2008 @ 00:54:46 #4
165237 Leef
Sunny side up!
pi_58194268
komop mensen, even serieus.
  maandag 21 april 2008 @ 00:57:07 #5
165512 MASD
Music is dead.
pi_58194307
Misschien een domme vraag, maar zijn niet alle fietsen buitenfietsen?
Long live music.
pi_58194341
quote:
Op maandag 21 april 2008 00:54 schreef Leef het volgende:
komop mensen, even serieus.
Ik ben serieus... de politie zou dat soort dingen meoten gebruiken.. lokfietsen met een bom onder het zadel .. of misschien spijkers die blijven zitten zodat als je gaat zitten je spijkers in je reet hebt
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_58194347
Ik zag een keer bij Brainiac ofzo dat ze het stuur hadden omgedraaid. Als je naar links stuurde ging je eigenlijk naar rechts en vice versa. Dat werkte wel goed.
pi_58194358
quote:
Op maandag 21 april 2008 00:59 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Ik ben serieus... de politie zou dat soort dingen meoten gebruiken.. lokfietsen met een bom onder het zadel .. of misschien spijkers die blijven zitten zodat als je gaat zitten je spijkers in je reet hebt
Of een zelfmoordfiets.
pi_58194416
Met de bus gaan?
  maandag 21 april 2008 @ 01:04:58 #10
165237 Leef
Sunny side up!
pi_58194422
quote:
Op maandag 21 april 2008 01:00 schreef Sapstengel het volgende:
Ik zag een keer bij Brainiac ofzo dat ze het stuur hadden omgedraaid. Als je naar links stuurde ging je eigenlijk naar rechts en vice versa. Dat werkte wel goed.
Dat is in de jaren 70 (geloof ik?) een poos mode geweest dat mensen zulke fietsen hadden.
Ik heb het ook is geprobeerd op zo'n fiets.. nou, die wil je inderdaad niet jatten wat een ramp zeg.
  maandag 21 april 2008 @ 01:10:54 #11
165237 Leef
Sunny side up!
pi_58194496
Met buitenfietsen bedoel ik natuurlijk fietsen die 's nachts buitenstaan en niet in een schuurtje, omdat niet veel mensen in A'dam een schuurtje hebben
pi_58195100
Geen goede tips. Maar wel TVP.

Sowieso mag ieder mens die mijn eigendom steelt langzaam sterven aan een pijnlijke dood.
pi_58195251
quote:
Op maandag 21 april 2008 00:49 schreef Leef het volgende:
HUN HUN DEDEDEDE

Hier staat wel het een en ander.
Your mom is hot, your dad is crazy
  maandag 21 april 2008 @ 03:26:27 #14
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_58195261
quote:
Op maandag 21 april 2008 00:49 schreef Leef het volgende:
Ik heb ook ooit gehoord dat een fietsendief advies gaf op televisie over hoe je diefstal kon voorkomen. Maar dat programma heb ik jammergenoeg nooit gezien. Iemand anders?
zag laatst wel iets van een item op TV waarbij een fietsendief inderdaad enkele sloten binnen no-time open maakte, hij zei ook dat er eigenlijk maar een slot was die niet makkelijk open te maken was en dat was er zoeen:
  maandag 21 april 2008 @ 07:33:00 #15
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_58195825
› Buiten de Randstad gaan wonen.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  Boks-Chick maandag 21 april 2008 @ 07:39:33 #16
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_58195852
Ik heb een briljant slot erop zitten. Was toendertijd wel ¤ 89,- maar je moet wat. En waarom istie briljant? Heel simpel:

Als je je nog kan herinneren, een paar jaar geleden hadden PSV supporters een hek van het stadion op slot gezet met exact hetzelfde slot als dat ik heb. De politie ging dat slot wel ff weghalen Nou mooi niet dus! Doorknippen ging niet, dus uiteindelijk hebben ze het moeten doorbranden met een niet al te lullige brander. Ze zijn ruim een half uur bezig geweest

Sindsdien zet ik met een gerust hard mijn bike op slot met dat slot, wetende dat er tig fietsen om heen staan die tig keer makkelijker te stelen zijn
lolwut
  maandag 21 april 2008 @ 09:35:36 #17
165237 Leef
Sunny side up!
pi_58197028
quote:
Op maandag 21 april 2008 02:37 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:
Geen goede tips. Maar wel TVP.
hoezo geen goede tips?
  maandag 21 april 2008 @ 09:41:48 #18
165237 Leef
Sunny side up!
pi_58197147
quote:
Op maandag 21 april 2008 07:39 schreef BrandX het volgende:
Ik heb een briljant slot erop zitten. Was toendertijd wel ¤ 89,- maar je moet wat. En waarom istie briljant? Heel simpel:

Als je je nog kan herinneren, een paar jaar geleden hadden PSV supporters een hek van het stadion op slot gezet met exact hetzelfde slot als dat ik heb. De politie ging dat slot wel ff weghalen Nou mooi niet dus! Doorknippen ging niet, dus uiteindelijk hebben ze het moeten doorbranden met een niet al te lullige brander. Ze zijn ruim een half uur bezig geweest

Sindsdien zet ik met een gerust hard mijn bike op slot met dat slot, wetende dat er tig fietsen om heen staan die tig keer makkelijker te stelen zijn
Zeg dan ff welk slot dat was?

Het lullige is alleen wel dat vandalen nog steeds je banden lek kunnen steken en een rotschop tegen je fiets zullen geven, because they can..
Jonge, als ik die gasten tegenkom
  maandag 21 april 2008 @ 09:44:35 #19
165237 Leef
Sunny side up!
pi_58197178
quote:
Op maandag 21 april 2008 03:26 schreef SiGNe het volgende:

zag laatst wel iets van een item op TV waarbij een fietsendief inderdaad enkele sloten binnen no-time open maakte, hij zei ook dat er eigenlijk maar een slot was die niet makkelijk open te maken was en dat was er zoeen:
[ afbeelding ]
Ik heb zoiets! (zelfde sluiting sowieso) Maar dan dikker .
De fietsenhandelaar zei: als ze deze zien dan lopen ze door, laat zitten..
(but he would say that wouldn't he..)

- Ik moet trouwens even een fotootje gaan maken van m'n slot -
  maandag 21 april 2008 @ 09:47:43 #20
165237 Leef
Sunny side up!
pi_58197234
Zulke sluitingen zijn sowieso goed voor buitenfietsen.
Zit nl. geen springveer in en is daardoor een stuk minder roest- en onderhoudsgevoelig. Dus als je toch 60 of 90 euro voor je slot betaalt, weet je in elk geval dat ie een poosje meegaat (als de AFAC meewerkt tenminste)
  maandag 21 april 2008 @ 09:50:12 #21
141482 Q.
JurassiQ
pi_58197277
quote:
Op maandag 21 april 2008 03:26 schreef SiGNe het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Zo eentje heb ik er, niet de duurste variant trouwens dus geen idee hoe stevig hij echt is. Was euro of 40.
For great justice!
pi_58198118
Je vergeet dat je ook je in je berging/kelder/e.d. je fiets goed vast moet zetten, anders is-ie alsnog foetsie.
So we just called him Fred too
  maandag 21 april 2008 @ 10:38:33 #23
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_58198164
Tips tegen fietsdiefstal

Hier was laats ook al een topic over, die is ook nog niet vol.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  donderdag 24 april 2008 @ 07:46:31 #24
165237 Leef
Sunny side up!
pi_58270703
BRUGGEN mag je ook geen fietsen aan vast maken, wist je dat?
pi_58273630
quote:
Op donderdag 24 april 2008 07:46 schreef Leef het volgende:
BRUGGEN mag je ook geen fietsen aan vast maken, wist je dat?
Gister bij de AH, iemand had zijn fiets aan mijn fiets vastgezet.
't Was dat het mooi weer was, anders had ik hem een klap verkocht
Heb gewoon een half uur staan te wachten tot die sjap terugkwam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')