Dit is dus de nieuwe doek (sinds een maandje):quote:Op donderdag 10 april 2008 20:19 schreef Iksje het volgende:
[..]
draagt de slen regelmatig, maar 't is dan ook een stoere bruine doek. Plus dat hij geniet van de aandacht die een dragende papa krijgt
Hij draagt zelfs de sling (foto volgt gauw, dan snap je de zelfs in de zin wel)
Op de jonge gezinnenbeurs heb ik toen de hoppediz uitgeprobeerd en eigenlijk vond ik die wel heel fijn. Maarja, met mijn bijna 1 meter 80 en 85 kilo heb ik echt wel een lange doek nodig. De Maxi-hop kost 63 euro exclusief verzendkosten, maar is dan wel bijna een halve meter langs dan de Ella Roo. Dat is best veel denk ik? (Plus dat de maxi-hop natuurlijk nergens op voorraad isquote:Op zondag 20 april 2008 21:06 schreef p_iglet het volgende:
troel is er niet iemand in de buurt bij wie je meer soorten kunt uitproberen?
ik heb zowel ellaroo als hoppediz, maar das beide toch wel anders..
hoppediz is dikker, voelt steviger, en je hebt minder snel last van drukplekken.
ella roo is heel dun, daardoor lekker luchtig, maar moet je wel heel nauwkeurig knopen anders krijg je last van drukplekken waar de stof dubbel zit.
Met de huidige beweeglijkheid van Pepijn pak ik toch nu de hopp...
Dat vat ik lekekr als een compliment opquote:Op zondag 20 april 2008 21:22 schreef owlet het volgende:
Die lengte valt wel mee, Troel.
Althans, ik heb om dezelfde reden gekozen voor de langste Storchenwiege. Ook omdat ik alle mogelijke draagmethodes wilde kunnen doen.
5,20 maar een 4,60 zou voldoende zijn achteraf.
Maar ondanks de extra aangegroeide kilo's en een steeds groter wordend kind heb ik altijd lange staarten weg moeten knopen.
Eigenlijk zou ik hem in moeten korten maar dat doe ik pas als ik hem weer intensief ga gebruiken. Ik heb een
De langste hopp is zelfs nóg langer, zie ik nu. Als ik je zo op foto's zie kan ik me niet voorstellen dat je die lengte nodig hebt.
De video's staan al sinds topic #2 in de OP als Draagdoekinstructie filmpjes op YouTubequote:Op zondag 20 april 2008 21:04 schreef Troel het volgende:
Ik weet niet of deze link al langsgekomen was: video's!!
http://users.telenet.be/d(...)#geweven-knoopdoeken
k denk dat als je Bert in die 5.60 m gaat wikkelen dat je hem en Ruben niet meer vindquote:Op zondag 20 april 2008 21:25 schreef Troel het volgende:
[..]
Dat vat ik lekekr als een compliment op
Maarja, volgens de beschrijvingen zou ik toch aan de langste zitten. Ik hoef in ieder geval geen rekening te houden met Bert, die weigert zo'n doek te gebruiken(Daarnaast weegt hij een schamele 65 kilo, dus dat zal wel loslopen met welke doek ik ook zou kiezen).
jaquote:Op maandag 21 april 2008 16:40 schreef E.T. het volgende:
Is www.doekentheek.be al bekend?
Worden veel verschillende doeken beschreven en ook een hoop filmpjes met knoopmethodes (en nog NL gesproken ook! .. ok, belgisch)
Maar hij is blijkbaar nog niet in de openingspost geraaktquote:Op woensdag 12 maart 2008 18:43 schreef Iksje het volgende:
Silmarwen, een draagdoek is best ergonomisch, de draagpunten zitten goed verdeeld:
Dit pluk ik bijvoorbeeld van www.doekentheek.be (zit die al in de openingspost? Of draagt hij niet zoveel bij?Er staan de voor- en nadelen op van de verschillende draagdoeken)
"De knoopdoek of wikkeldoek is eigenlijk de meest ergonomische en veelzijdige van alle doeken: het gewicht wordt verdeeld over je schouders, je rug en je bekken. Zeker mensen met rugklachten zullen deze doek als vrij comfortabel ervaren, zeker wanneer ze hun baby hoog en dicht genoeg bij hun lichaam dragen."
Ook hier de reden om over te stappen op rugdragen. Plus dat de 10+ kilo aan de voorkant toch echt doorbegonnen te hangen (door het echte hangen van Maud).quote:Op dinsdag 22 april 2008 09:20 schreef p_iglet het volgende:
Kersjes, ik heb hetzelfde bezwaar tegen rugdragen als jij.
Alleen ik kan Pepijn echt wel zien over mijn schouder. En ondertussen weet ik aan ieder geluidje wel wat dat betekend.
Met een klein babietje zou ik het echt NOOIT doen.
Mijn keuze om nu te gaan rugdragen ipv buik is dat Pepijn bij buikdragen zijn hele rug kromt en naar achteren gaat hangen om toch vooruit te kunnen kijken. Hij probeert dan onderste boven te kijken. Dat is voor mijn rug niet goed, en voor die van hem ook niet lijkt me.
De wandelwagen kan hier alleen met het gezicht naar voren, maar daar zit Pepijn nog niet eens 1x per week in ofzo. De rest is per fiets of draagdoek.
Dat dacht ik dus ookquote:Op woensdag 23 april 2008 10:15 schreef Iksje het volgende:
Is Gwen niet een beetje jong voor heupzit?
quote:NB Je kunt deze houding ook al vanaf jongere leeftijd gebruiken maar dan zul je je baby nog wat extra steun met je arm moeten geven. Als je kindje bijna kan zitten, heeft hij die steun niet meer nodig en zal de ‘evenwichtsoefening’ zijn motorische ontwikkeling stimuleren.
en 't uiterlijk is mar een van de keuzesquote:Op donderdag 24 april 2008 12:40 schreef Brighteyes het volgende:
Ik vind de EllaRoo mooier, maar vraag me niet waarom!
Duh!quote:
Want?quote:Op donderdag 24 april 2008 14:16 schreef owlet het volgende:
ET, als ik zou moeten kiezen en dat zou dan de enige doek zijn die ik zou hebben dan zou ik voor de hopp gaan.
Hangt er van af wat voor jou het meest van belang is.quote:Op donderdag 24 april 2008 14:58 schreef E.T. het volgende:
ik begrijp dat jullie de EllaRoo dus meer zien als 'doek voor erbij' en niet voor dagelijks gebruik?
Dat je de doek niet over je eigen schouders haalt of haal je ze eerst over je schouders naar voren, kruis je ze en gaan ze onder je armen weer terug naar achter?quote:Ik haal de uiteinden onder mijn armen door en kruis ze op mijn borst over elkaar (een halve knoop). Die trek ik goed strak aan waardoor Maud dus strak tegen me aan zit.
Volgens mij bedoelt Chaca de Back Wrap Cross Carry – met chestbelt?quote:Op donderdag 24 april 2008 16:52 schreef owlet het volgende:
Ik denk dat ik je kan volgen, Chacama, maar bedoel je hier mee:
[..]
Dat je de doek niet over je eigen schouders haalt of haal je ze eerst over je schouders naar voren, kruis je ze en gaan ze onder je armen weer terug naar achter?
eerst onder mijn armen door en dan halve knoop en over mijn schouder gekruisd over Maud heen.quote:Op donderdag 24 april 2008 16:52 schreef owlet het volgende:
Ik denk dat ik je kan volgen, Chacama, maar bedoel je hier mee:
[..]
Dat je de doek niet over je eigen schouders haalt of haal je ze eerst over je schouders naar voren, kruis je ze en gaan ze onder je armen weer terug naar achter?
Groen? Didymos Simon!quote:Op donderdag 24 april 2008 22:16 schreef PM-girl het volgende:
Owlet, wat doe je! Een groene doek!Maar die Timbukto is ook
Leuke doek!quote:Op zaterdag 26 april 2008 08:42 schreef E.T. het volgende:
ow ja.. onderschrift![]()
zodra ik 'm binnen heb zal ik 'm eerst in de wasmachine gooien en dan gaan we maar vingerhaken en er op zitten en veel dragen![]()
Ben benieuwd of het knopen net zo snel 'eigen' wordt als met de tricot
nee hoor, je kan een doek meteen gebruiken. Nieuwe stof is wat stugger dan veel gebruikte stof en door een doek veel te gebruiken wordt hij vanzelf steeds soepeler. Je kan dat proces een beetje versnellen door er op te zitten of hem te vingerhaken.quote:Op zaterdag 26 april 2008 10:33 schreef Iksje het volgende:
[..]
Leuke doek!
Ik vraag het me ook altijd af als ik hier over geweven doeken lees... dan lees ik over haken en andere soorten knopen enzo.
Is het echt zo ingewikkeld om die doek draagbaar te krijgen?
hartstikke mooi, want ook bij een niet rekkende doek kan je die prima gebruiken en alle andere knopen zijn eigenlijk gewoon variaties hier opquote:Ik ken eigenlijk maar 1 knoop, en da's de beentjes buiten de doek bij de tricot slen.
beidequote:Maar de zomer komt eraan, ik heb een hyperdruk kind (dat ik dus af en toe op de rug wil gaan dragen om het huishouden te kunnen doen) en ze wordt gewoon zwaarder (ongeveer 8,5 kg gok ik)...
Dus ik wil ook een geweven doek. Of een mei tai. Of allebei....
Leuk Ardenlyn! Fotootje binnenkort?quote:Op zaterdag 26 april 2008 16:11 schreef Ardenlyn het volgende:
Draagdoek is binnen en hij is onwijs mooi!![]()
Moet nog wel soepeler worden.
Heb nog wel moeite met de beentjes buiten de doek optie maar dat had ik ook met die rekbare doek.
Ik vind het wel een stuk fijner dragen want Maarten zit lekker stevig in de doek tegen mij aan.
Als de mijne dan binnen is dan gaat hij zeker mee.quote:Op zaterdag 26 april 2008 20:00 schreef Webkim het volgende:
Gaan er een Ellaroo en een Hopp mee naar de meeting? Dan wil ik daar graag wel ff proberen!
Omdat draagdoeken vooral via internet verkocht worden zou het een hele lange lijst worden.quote:Op zondag 27 april 2008 16:50 schreef Webkim het volgende:
Is er ooit al eens een overzichtje met verkooppunten van doeken geplaatst? Ik zit een beetje door de voorgaande topics te scrollen, maar kan niet zoiets vinden.![]()
quote:
Nu heb ik nog bevallingsverlof. En ik ben webredacteur van beroep. Per 1 juli ben ik baanloos, dus als die ene sollicitatie van jou niks wordt en de baan in regio Den Haag is...quote:Op maandag 28 april 2008 19:08 schreef Webkim het volgende:
Dat kan je ook best. En doe er dan gelijk een verkooppunt bij voor de doeken die je hierboven noemt. Wat doe je eigenlijk nu dan? Behalve schapen hoeden.![]()
Oeh, dat lijkt me wel zwaar!quote:Op vrijdag 2 mei 2008 09:46 schreef Troel het volgende:
In het fotoalbum van mijn tante kwam ik mijn tante met mijn nichtje in een draagdoek tegen
Mijn nichtje is inmiddels bijna 18
Hij is mooi!quote:
Ik ook! En de meeste hier eigenlijk wel, denk ik. Maar een kleine meet zoals dit is echt heel anders dan iets waar half OUD komt. Ik was in Zeist, een aantal maanden terug, en dat was precies zoals ik het verwachtte: leuk, maar ook een beetje eenzaam omdat je echt wel aansluiting moet gaan zoeken bij mensen die elkaar (ogenschijnlijk) allemaal kennen.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 18:34 schreef Ardenlyn het volgende:
Ikzelf kom niet naar de meet. Ben een meet-mietje
Idd de LaRae en die moet iets nauwkeuriger geknoopt worden. Heb hem zelf nog niet lang om gehad dus ik weet niet of ik goed genoeg knoop nog.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 13:09 schreef PM-girl het volgende:
Ooo BE! Wat een leukerds!Een LaRae was dit toch? En moest je die nu zo precies knopen? Of kun je deze, net als de Storch, ook wat minder precies knopen zonder draagplekken te krijgen?
In juni kan ik niet alle dagen, maar ik sluit aan als het kan.
Beetje laat maar waarom dan eigenlijk niet de Indio's?quote:Op maandag 28 april 2008 18:39 schreef Macka66 het volgende:
Een Didymos jacqard (maar niet de Indio's) in maat 6 is voor jouw wensen denk ik de ideale doek. Ware het niet dat Didymos niet alleen qua kleuren en materialen een klasse apart is maar ook qua prijs
Het lijkt me het programma van de wasmachine, maar als je een fijnwasprogramme hebt dan centrifugeren die al niet standaard heel snel dus dat moet wel kunnen.quote:Op maandag 5 mei 2008 12:17 schreef Ardenlyn het volgende:
Bedoelen jullie met centrifuge een apart apparaat of het centrifugeren van de wasmachine?
Webkim zocht een koeldragende doek. De Indio's dragen niet koel, de andere jacquards (vooral de waves) wel.quote:Op maandag 5 mei 2008 13:10 schreef TearSong het volgende:
[..]
Beetje laat maar waarom dan eigenlijk niet de Indio's?
Ze zien er zo mooi uit. Maar misschien meer iets voor de winter danquote:Op maandag 5 mei 2008 16:29 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Webkim zocht een koeldragende doek. De Indio's dragen niet koel, de andere jacquards (vooral de waves) wel.
Ik heb ze overigens niet zelf gedragen, wel gevoeld. En de Indio's voelen idd dikker aan.
en de herfst en de lentequote:Op maandag 5 mei 2008 17:37 schreef TearSong het volgende:
[..]
Ze zien er zo mooi uit. Maar misschien meer iets voor de winter dan
Dat lijkt me dan weer wel lekker voor de zomerquote:Neu**Das „Leichte“ ist ein gewebtes Baby-Tragetuch in der sehr guten HOPPEDIZ® Qualität. Einziger Unterschied: Das „Leichte“ ist aus feinerem Garn gewebt. Dadurch ist das Gefühl für Ihr Baby und Sie besonders geschmeidig, angenehm und luftig leicht.
Zeker! Ik had 'm nog niet gespot, dankjewel.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 15:14 schreef TearSong het volgende:
Ach jaDat is niet zo handig.
Weet iemand overigens iets over de 'lichtere' hoppediz? van ebay:
[..]
Dat lijkt me dan weer wel lekker voor de zomer
Je kunt natuurlijk ook een andere knoopmethode kiezenquote:Op dinsdag 6 mei 2008 15:29 schreef Troel het volgende:
Net wel de Hopp snel omgeslagen, maar heel veel blijft er niet over om te knopen, wellicht had ik toch beter voor de 5 meter doek kunnen gaan, maar we zullen eens zien
Mijn (badplaatsen)Duits is zo goed dat ik niet eens zocht naar een mogelijkheid om de site in het Engels te krijgenquote:Op dinsdag 6 mei 2008 15:55 schreef texelonia het volgende:
Je kan de Hoppediz site ook op Engels zetten heof zijn jullie beter in Duits, en/of bang dat er iets verkeerd vertaald wordt
In het Duits hebben ze 'm in zes kleurenquote:Alleen wel jammer dat ze die dan maar in 1 kleur hebben...
Oh ik had gewoon niet ver genoeg doorgekliktquote:Op dinsdag 6 mei 2008 16:30 schreef Macka66 het volgende:
In het Duits hebben ze 'm in zes kleuren![]()
kijk maar in de shop
oh ik ook hoor, en dat terwijl ik Tomas toch ook vrij lang gedragen heb, en nu Yara...maar ik kan eigenlijk alleen de fwcc knopen en dat dan alleen in een draagdoek.nlquote:Op woensdag 7 mei 2008 19:59 schreef Webkim het volgende:
De doek zit hier niet hoog genoeg in zijn nekkie (en wel te hoog in die van mij). Ik heb me toch een boel te leren op die doekenmeet.
![]()
quote:Op donderdag 8 mei 2008 16:56 schreef Brighteyes het volgende:
Hey, dat is de LaRae! Van wie is die? Niet van jou toch?
Weet iemand dit?quote:Op dinsdag 6 mei 2008 19:52 schreef cattie het volgende:
Dat de "lichte" Hopp in kruiskeper is geweven, betekent dat dat hij niet het nadeel van de Ella Roo heeft dat je sneller drukplekken hebt?
Rebozo manier, wat owlet al schreef. Duidelijk filmpje over de rebozo knoop *klik*.quote:Op donderdag 8 mei 2008 10:17 schreef TearSong het volgende:
[..]
Iemand overigens een idee of er nog wat te doen valt met een doen van 2.10 bij 0.90? Ik bedacht me gisteren dat ik nog zo'n doek had van de wereldwinkel, ooit gekocht op vakantie toen ik m'n draagdoek vergeten was...maar vervolgens wist ik niet hoe ik hem zou kunnen knopen en heb ik er dus niks mee gedaan..en ligt hij nu al 3 jaar in de kast
* Macka66 had de afgelopen dagen geen tijd om te Fokkenquote:Op donderdag 8 mei 2008 19:39 schreef cattie het volgende:
Nog even in de herhaling:
[..]
Weet iemand dit?
Laten we hopen dat owlet komtquote:Op woensdag 7 mei 2008 19:59 schreef Webkim het volgende:
De doek zit hier niet hoog genoeg in zijn nekkie (en wel te hoog in die van mij). Ik heb me toch een boel te leren op die doekenmeet.
![]()
Dank je!quote:Op vrijdag 9 mei 2008 15:31 schreef Macka66 het volgende:
[..]
* Macka66 had de afgelopen dagen geen tijd om te Fokken
Weten niet, ik heb de Leichte nog niet gezien of uitgeprobeerd. Maar theoretisch zou je minder last van drukplekken moeten hebben, omdat de rek en strek bij kruiskeper evenwichtiger verdeeld is dan bij 'gewoon' geweven (linnenbinding).
Mooi is ie he!quote:
Maar waar (en hoe) stop je je kind dan? Ik zie bij haar alleen maar een enorme boezem erin.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 15:25 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Rebozo manier, wat owlet al schreef. Duidelijk filmpje over de rebozo knoop *klik*.
Komt idd door de hoek waarin de foto's genomen zijn (camera op armlengte, zoals altijdquote:Op zondag 11 mei 2008 18:31 schreef LadyS het volgende:
Het hoofdje lijkt zo te hangen, of komt dat door mijn "point of view"?
Mooie doek
Ik ben echt zo benieuwd of Iris zich nog laat knopenMisschien probeer ik het zo direct wel eventjes met de tricotsling die ik nog hbeb, dan kan ik zien of ze het uberhaupt wat vind
Ik ook.quote:Op woensdag 14 mei 2008 06:18 schreef Ardenlyn het volgende:
ik heb er nu 2
1 van draagdoek.nl en 1 EllaRoo.
Ik zal vanmiddag eens kijken hoe sterk de stof is. Bedanktquote:Op woensdag 14 mei 2008 10:34 schreef owlet het volgende:
ja hoor, als je het van schouder naar tegenoverliggende heup kan knopen en je hebt het idee dat de stof niet zwak is dan kan je prima dragen. In ieder geval voor korte stukjes als hij moe is.
De simpelste methode is om de doek om je heen te knopen, Ken in het kommetje op je heup te zetten en dan het gedeelte over je schouder om te klappen zodat er een kommetje over je schouder zit.
Een doekentelling!
Ik heb een tricot draagdoek.nl, een storch Anna 5,20, een ringsling, een grote manta voor rugdragen en een kleine manta voor heupdragen, een slendang, een mei tai.
Op dit moment in de maak: een mei tai wrap
Vanaf volgende week een ellaroo larae 3.6 en een ellaroo Podaegi orange sakura.
Tja, het zijn er best veel. In volgorde van binnenkomst met erbij hoe ik er aan gekomen ben:quote:Op woensdag 14 mei 2008 09:01 schreef Webkim het volgende:
Ik heb een tricot, een storchenwiege en een ellaroo. En ik wil meer! Meer! M e e r !
Macka? Kom jij eens te biecht.Hoeveel?! Nou? Nou?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |