Wie gaat er dan ook 70 Km/h te hard op een binnenwegquote:Op maandag 14 april 2008 22:31 schreef Chinless het volgende:
voor mn werk heb ik mijn rijbewijs nodig (100km enkele reis).
Resistance is futile.quote:Op maandag 14 april 2008 22:31 schreef Chinless het volgende:
Om te beginnen, laat het gezeik maar achterwege...
De bus pakkenquote:Op maandag 14 april 2008 22:31 schreef Chinless het volgende:
Hey mede FOK!kers...
Om te beginnen, laat het gezeik maar achterwege...
Nou goed, ik ben zojuist aangehouden en mn rijbewijs is ingevorderd, omdat ik volgens onze vrienden van de politie 120km/h reed, daar waar 50 km/h mocht. (dubbele weg, Ringbaan in Tilburg).
Afijn, ze hadden alleen hun meter, met beide agenten die hadden "gezien" dat het zo was.
Ik heb een kladblokblaadje met beetje onleesbare tekst dat mn rijbewijs is ingevorderd met handtekening van hun beide.
Mijn vraag is: wat kan ik nu het beste doen, voor mn werk heb ik mijn rijbewijs nodig (100km enkele reis).
Met de trein gaanquote:Op maandag 14 april 2008 22:31 schreef Chinless het volgende:
Mijn vraag is: wat kan ik nu het beste doen, voor mn werk heb ik mijn rijbewijs nodig (100km enkele reis).
quote:Op maandag 14 april 2008 22:31 schreef Chinless het volgende:
Hey mede FOK!kers...
Om te beginnen, laat het gezeik maar achterwege...
Nou goed, ik ben zojuist aangehouden en mn rijbewijs is ingevorderd, omdat ik volgens onze vrienden van de politie 120km/h reed, daar waar 50 km/h mocht. (dubbele weg, Ringbaan in Tilburg).
Afijn, ze hadden alleen hun meter, met beide agenten die hadden "gezien" dat het zo was.
Ik heb een kladblokblaadje met beetje onleesbare tekst dat mn rijbewijs is ingevorderd met handtekening van hun beide.
Mijn vraag is: wat kan ik nu het beste doen, voor mn werk heb ik mijn rijbewijs nodig (100km enkele reis).
Dan lijkt het me ook geen slecht idee om de snelheidsmeter van je auto na te laten kijken... 30km is wel een heftig verschil.quote:Op maandag 14 april 2008 22:38 schreef Chinless het volgende:
Ik reed van Ringbaan-Oost naar de Ringbaan-Noord en dan over de ruckertbaan zo naar huis.
En hun zeggen dat het 120 was hé, ik kan me niet herinneren dat het boven de 90 kwam (ik ooit een transactievoorstel gekregen voor te snel rijden).
Tja, niets aan te doen, ben ik bang.quote:Op maandag 14 april 2008 22:40 schreef Chinless het volgende:
Overigens worden OV kosten, taxi, bus & trein volledig vergoed door mn werkgever. Echter is het kwa reistijd kut.
Koop een goede wekker dan maar he?quote:Op maandag 14 april 2008 22:40 schreef Chinless het volgende:
Overigens worden OV kosten, taxi, bus & trein volledig vergoed door mn werkgever. Echter is het kwa reistijd kut.
Waar dan? Ik rji ringbaan west regelmatig en ringbaan noord en oost elke maandag en vrijdag wekelijks.quote:Op maandag 14 april 2008 22:37 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
dude... op de ringbaan staat het sowieso al vol met camera's
you just got served!
http://www2.flitspaal.nl/(...)details?p_reg_id=418quote:Op maandag 14 april 2008 22:48 schreef Chinless het volgende:
[..]
Waar dan? Ik rji ringbaan west regelmatig en ringbaan noord en oost elke maandag en vrijdag wekelijks.
De agenten hebben een ambtseed afgelegd. Dus hun woord is meer waard dan jouw woord. Als je wilt aantonen dat die agenten ongelijk hebben dan moet je met meer bewijs komen, en je vriendin gaat je niet kunnen helpen.quote:Op maandag 14 april 2008 22:46 schreef Chinless het volgende:
Dus met andere woorden: hun "woord" is voldoende? mijn vriendin zat naast me (die tenslotte ook wel ken zeggen dat het niet zo was).
Je kunt het proberen, ik weet niet wat je kansen zijn. Ben je gepakt voor 120 voor of na correctie?quote:Stel het is wel zo, zijn die 10 dagen te verkorten? evt bellen, mailen?
Dat kun je natuurlijk altijd proberen.quote:Op maandag 14 april 2008 22:46 schreef Chinless het volgende:
Dus met andere woorden: hun "woord" is voldoende? mijn vriendin zat naast me (die tenslotte ook wel ken zeggen dat het niet zo was).
Stel het is wel zo, zijn die 10 dagen te verkorten? evt bellen, mailen?
Ok op Ringbaan west, maar die is daar niet de enige... staan er wel meer op die weg.quote:Op maandag 14 april 2008 22:52 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
http://www2.flitspaal.nl/(...)details?p_reg_id=418
Het moet binnen 10 dagen, anders is het weer een vormfout enzo dan is alles weer zoals voorheen.quote:Op maandag 14 april 2008 22:57 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat kun je natuurlijk altijd proberen.
Bezwaar indienen kan pas als je de beschikking hebt gekregen. En als de ovj na tien dagen besluit je rijbewijs terug te geven, kun je moeilijk als bezwaar indienen dat je 'm al 10 dagen eerder terug had gewild.
Ja, ok.quote:Op maandag 14 april 2008 22:59 schreef Chinless het volgende:
[..]
Het moet binnen 10 dagen, anders is het weer een vormfout enzo dan is alles weer zoals voorheen.
Als er nog correctie afgaat komt ts uit op 116, dus alsnog 66 km te hard => rijbewijs kwijt. Doet er dus niet echt toe lijkt me.quote:Op maandag 14 april 2008 22:54 schreef Light het volgende:
Je kunt het proberen, ik weet niet wat je kansen zijn. Ben je gepakt voor 120 voor of na correctie?
Mwoah;quote:Op maandag 14 april 2008 23:02 schreef Wombcat het volgende:
(...)
120 rijden waar je 50 mag, daar houdt geen mens rekening mee, en is dus nogal gevaarlijk.
Ja. Hij is zijn rijbewijs toch ook kwijt nu.quote:Op maandag 14 april 2008 23:02 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Als er nog correctie afgaat komt ts uit op 116, dus alsnog 66 km te hard => rijbewijs kwijt. Doet er dus niet echt toe lijkt me.
Nee, idd. Maar neemt niet weg dat mensen er geen rekening mee zullen houden dat je daar 120 rijdt.quote:Op maandag 14 april 2008 23:05 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Mwoah;
Dan ken jij de ringbanen (in Tilburg) niet.
Iedereen rijdt wel eens wat te hard, maar 120 op een weg waar je 50 mag is gewoon echt te hard. Niets schijnheilig aan.quote:Op maandag 14 april 2008 23:04 schreef Frasier het volgende:
Weer een hoop schijnheilige reacties hier zie ik
En dan gaat er misschien ook nog een correctie voor de teller af, waardoor je nog lager uit kunt komen. Dat moet geeikt zijn. Evengoed blijf je op meer dan 50 te hard, dus invordering rijbewijs.quote:Op maandag 14 april 2008 23:02 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Als er nog correctie afgaat komt ts uit op 116, dus alsnog 66 km te hard => rijbewijs kwijt. Doet er dus niet echt toe lijkt me.
Dit heb ik inderdaad ook gelezen net ergens op google... dus dat kan goed kloppen.quote:Maar er is wel een verschil. Tenminste, ik heb eens gehoord of gelezen dan de richtlijn voor de OvJ is om bij overschrijdingen vanaf 70 km/u (na correctie) het rijbewijs in te houden tot de rechtszaak. Bij minder dan 70 (en geen verder verleden met forse overschrijdingen) wordt het rijbewijs meestal binnen 10 dagen teruggegeven.
Bron heb ik zo niet meer bij de hand.
De ovj weegt (eventuele) eerdere overtredingen mee. Volgens mij worden overtredingen van meer dan 30 km/u geregistreerd. Als je die niet hebt, wordt je dan dus (denk ik) alleen op deze overtreding beoordeeld.quote:Op maandag 14 april 2008 23:08 schreef Chinless het volgende:
Zou het helpen, als ik aantoon dat ik hooguit wel eens "te snel" rij. Verder ben ik nog nooit gepakt voor alcohol int verkeer. En dit is ook mijn eerste boete van binnen de beboude kom. Rest allemaal snelweg
Dat zouden ze, getuige de dagelijkse realiteit, wel moeten doen.quote:Op maandag 14 april 2008 23:06 schreef Wombcat het volgende:
Nee, idd. Maar neemt niet weg dat mensen er geen rekening mee zullen houden dat je daar 120 rijdt.
Vanaf 30 te hard, behalve op autosnelwegen. Daar vanaf 40 te hard.quote:Op maandag 14 april 2008 23:11 schreef Wombcat het volgende:
Volgens mij worden overtredingen van meer dan 30 km/u geregistreerd.
Ah een recedivist dus?quote:Op maandag 14 april 2008 23:08 schreef Chinless het volgende:
Zou het helpen, als ik aantoon dat ik hooguit wel eens "te snel" rij. Verder ben ik nog nooit gepakt voor alcohol int verkeer. En dit is ook mijn eerste boete van binnen de beboude kom. Rest allemaal snelweg.
Dat is de waarneming van een ambtenaar in functie en zijn collega. Dat is genoeg bewijs.quote:
En 120 zijn "woorden" van de agenten hé, verder niet aantoonbaar.
Verder heb ik ook geen verklaring afgelegd. (zelfs niet ondertekend).
Zelf zeg je eerder nog:quote:Op maandag 14 april 2008 23:12 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Dat zouden ze, getuige de dagelijkse realiteit, wel moeten doen.
Dus is het nu wel of niet normaal om daar 120 te rijden?quote:Op maandag 14 april 2008 22:35 schreef Treinhomo het volgende:
Op welke ringbaan haal jij de 120
Alles is zo'n beetje opengebroken.
Zuid telt niet mee, want daar mag je 70.
Ik bedoelde ook vanaf 30 te hardquote:Op maandag 14 april 2008 23:13 schreef Light het volgende:
[..]
Vanaf 30 te hard, behalve op autosnelwegen. Daar vanaf 40 te hard.
Idd. Dat je 60/70/80 rijdt is nog 1 ding.quote:Op maandag 14 april 2008 23:07 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Iedereen rijdt wel eens wat te hard, maar 120 op een weg waar je 50 mag is gewoon echt te hard. Niets schijnheilig aan.
Als Tilburg weer bouwput-af is (ergens halverwege de 21e eeuw dus) is 't perfect mogelijk om de 120 aan te tikken op de ringbanen.quote:Op maandag 14 april 2008 23:15 schreef Wombcat het volgende:
Zelf zeg je eerder nog:
[..]
Dus is het nu wel of niet normaal om daar 120 te rijden?
Maar nu niet dus.quote:Op maandag 14 april 2008 23:20 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Als Tilburg weer bouwput-af is (ergens halverwege de 21e eeuw dus) is 't perfect mogelijk om de 120 aan te tikken op de ringbanen.
Vertel 's...quote:Op maandag 14 april 2008 23:29 schreef __________ het volgende:
(...)
Of het slim is om je rijbewijs terug te vragen als je een proces verwacht is weer een 2e trouwens.
Die wordt volgens mij niet meegerekend. Als het alleen een foto is dan gaat de bekeuring naar de kentekenhouder.quote:Op maandag 14 april 2008 23:31 schreef Chinless het volgende:
Met stoplichten mee, op groen, is die snelheid heus wel te halen, zijn allemaal 2 baans.
Maar goed, ik heb nov. 2006 een transactievoorstel binnen gekregen waar ik 59 te hard reed (foto). dus geen aanhouding.
Dit was uiteraard niet binnen de beboudekom.
quote:Op maandag 14 april 2008 22:38 schreef Chinless het volgende:
En hun zeggen dat het 120 was hé, ik kan me niet herinneren dat het boven de 90 kwam (ik ooit een transactievoorstel gekregen voor te snel rijden).
drrrrring!quote:Op maandag 14 april 2008 22:31 schreef Chinless het volgende:
Mijn vraag is: wat kan ik nu het beste doen, voor mn werk heb ik mijn rijbewijs nodig (100km enkele reis).
Ja en dan die OvJ zo dat rijbewijs op de grond gooien en gaat er op lopen stampen.quote:Op dinsdag 15 april 2008 01:49 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
drrrrring!
Baas: ja hallo, met de baas.
TS: ja hoi met TS, zeg, mijn rijbewijs is ingevorderd!
Baas: oh, maar je weet toch dat je een rijbewijs nodig hebt voor dit werk?
TS: ja!
Baas: Nou, dan ben je ontslagen!
TS: Wát?
Baas: Lolz! Pwned!
tuut-tuut-tuut....
Helemaal niet: een vrachtwagenchauffeur heeft hem nodig voor zijn werk, jij hebt hem alleen nodig om plezieriger naar je werk te komen. Nogal een verschil.quote:Op maandag 14 april 2008 22:31 schreef Chinless het volgende:
voor mn werk heb ik mijn rijbewijs nodig (100km enkele reis).
quote:Op maandag 14 april 2008 22:36 schreef marcel-o het volgende:
[..]
Wie gaat er dan ook 70 Km/h te hard op een binnenweg
Idd, TS zei al dat werkgever het OV betaald. Dus zo'n vaart zal het niet lopen.quote:Op dinsdag 15 april 2008 05:44 schreef Mark het volgende:
[..]
Helemaal niet: een vrachtwagenchauffeur heeft hem nodig voor zijn werk, jij hebt hem alleen nodig om plezieriger naar je werk te komen. Nogal een verschil.
Lekker 120 op de Ringbaan Oost en Noord met al die geparkeerde auto's er langs.quote:Op maandag 14 april 2008 23:20 schreef Treinhomo het volgende:
Als Tilburg weer bouwput-af is (ergens halverwege de 21e eeuw dus) is 't perfect mogelijk om de 120 aan te tikken op de ringbanen.
Dan nu het officiële gedeelte: heb je voor de overtreding die ik quote een bestuurdersverklaring ingevuld?quote:Op maandag 14 april 2008 23:31 schreef Chinless het volgende:
Maar goed, ik heb nov. 2006 een transactievoorstel binnen gekregen waar ik 59 te hard reed (foto). dus geen aanhouding.
Dit was uiteraard niet binnen de beboudekom.
Dat is dat "kladblokblaadje" waar je het over hebt.....quote:Op maandag 14 april 2008 22:40 schreef Chinless het volgende:
Overigens worden OV kosten, taxi, bus & trein volledig vergoed door mn werkgever. Echter is het kwa reistijd kut.
Nja de auto is uit 2007, dus ik neem aan dat het wel goed is.
Maar jullie weten allemaal net zo goed, dat een agentje graag wat geld in het laadje klopt. Het gaat er voornamelijk om, ik heb niets op papier waarop staat dat ik inderdaad 120 reed.
Volgens mij heeft dat bijzonder weinig zinquote:Op dinsdag 15 april 2008 08:21 schreef avotar het volgende:
Tja.. je zou je rechtsbijstand eens hiervoor kunnen bellen.
[
Er zijn wel allesomvattende rechtsbijstand verzekeringen, maar die zijn vrij prijzig, dus hij zal inderdaad gewoon z'n verantwoordelijkheid moeten nemen..quote:Op dinsdag 15 april 2008 11:59 schreef Slasher het volgende:
[..]
Volgens mij heeft dat bijzonder weinig zin
Dat is toch de meestgebruikte smoes in dit land? Agenten doen alles om je te pakken zodat ze geld kunnen verdienen. En dan zijn er ook nog mensen die dat serieus geloven.quote:Op dinsdag 15 april 2008 11:57 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Dat is dat "kladblokblaadje" waar je het over hebt.....En dat over "een agentje graag wat geld in het laadje klopt" is natuurlijk ongenadige kul, op het totale justitie budget is wat ze netto overhouden aan de ge-inde boetes een inktvlekje op pagina 312 oid, daar wordt niemand rijk van, en al helemaal niet de agenten die je bekeurd hebben.
quote:Op dinsdag 15 april 2008 11:57 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Dat is dat "kladblokblaadje" waar je het over hebt.....En dat over "een agentje graag wat geld in het laadje klopt" is natuurlijk ongenadige kul, op het totale justitie budget is wat ze netto overhouden aan de ge-inde boetes een inktvlekje op pagina 312 oid, daar wordt niemand rijk van, en al helemaal niet de agenten die je bekeurd hebben.
Dan vraag ik me af waarvoor jullie denken dat het huidige snelheidscontrolebeleid wél dient, want al die miljoenen boetes tot 10 km/h dienen echt niet meer voor de verkeersveiligheid. Het gaat om 550 miljoen aan inkomsten, jaarlijks. Het is een post op de rijksbegroting. Het lijkt me toch sterk dat de overheid zichzelf hierbij in de vingers zou snijden qua termen van het profijtbeginsel. Ergo: spekken van de staatskas.quote:Op dinsdag 15 april 2008 12:13 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dat is toch de meestgebruikte smoes in dit land? Agenten doen alles om je te pakken zodat ze geld kunnen verdienen. En dan zijn er ook nog mensen die dat serieus geloven.
Mja, en hoeveel blijft er over na aftrek van de gemaakte kosten voor het handhaven door de politie, en de bijbehorende administratie bij het CJIB? Getallen graag, die begrotingen zijn openbaar hoor. En daarnaast, de staatskas is een gemeenschappelijk iets, van wat er over blijft kan bijvoorbeeld de nieuwe heup van je oma betaald worden oid.. (of een spitsstrook aangelegd worden, dat ligt wat dichterbij het onderwerp van het topic)quote:Op dinsdag 15 april 2008 12:20 schreef Mikkie het volgende:
[..]
[..]
Dan vraag ik me af waarvoor jullie denken dat het huidige snelheidscontrolebeleid wél dient, want al die miljoenen boetes tot 10 km/h dienen echt niet meer voor de verkeersveiligheid. Het gaat om 550 miljoen aan inkomsten, jaarlijks. Het is een post op de rijksbegroting. Het lijkt me toch sterk dat de overheid zichzelf hierbij in de vingers zou snijden qua termen van het profijtbeginsel. Ergo: spekken van de staatskas.
Wetshandhaving, zonder sancties kan je elke wet wel weggooien natuurlijk.quote:Op dinsdag 15 april 2008 12:20 schreef Mikkie het volgende:
Dan vraag ik me af waarvoor jullie denken dat het huidige snelheidscontrolebeleid wél dient, want al die miljoenen boetes tot 10 km/h dienen echt niet meer voor de verkeersveiligheid. Het gaat om 550 miljoen aan inkomsten, jaarlijks. Het is een post op de rijksbegroting. Het lijkt me toch sterk dat de overheid zichzelf hierbij in de vingers zou snijden qua termen van het profijtbeginsel. Ergo: spekken van de staatskas.
Klopt. Alleen kun je ook nog eens de discussie over de inhoud van de wet starten.quote:Op dinsdag 15 april 2008 12:35 schreef EvL. het volgende:
[..]
Wetshandhaving, zonder sancties kan je elke wet wel weggooien natuurlijk.
Op basis waarvan oordeel je? Bovendien reageerde ik ook niet op de overtreding van TS, maar op de quotes over het controlebeleid in het algemeen. Dat TS' zaak een uitzondering is, ben ik met je eens.quote:Daarnaast hebben we het hier niet bepaald over "tot 10km/u", maar over iemand die hoogstwaarschijnlijk structureel te hard tot onverantwoordelijk veel te hard rijdt.
En daar ga je de mist in. Wat nu als alle automobilisten zich vanaf vandaag netjes gaan gedragen? Dan zijn er geen boete-inkomsten meer, en is er een begrotingstekort. Hoe gaan ze het dan oplossen? Boetes zijn een factor waar je niet op mág rekenen, maar het kabinet doet het wel. Daar zit al een principiële fout. Daarnaast worden verkeersboetes wel degelijk gebruikt om gaten te dichten. Boetes 20% omhoog sinds twee weken, dat gaat nergens over. Zogenaamd om schoolboeken te bekostigen... dat zegt genoeg. Boetes horen 'extra' inkomsten te zijn. Nu worden ze gebruikt om een andere post af te dekken, dat klopt simpelweg niet.quote:Natuurlijk maken de inkomsten die afkomstig zijn van verkeersboetes wel deel uit van het budget, dat kan nu eenmaal niet anders. Maar het is natuurlijk niet zo dat ze verkeersboetes verzonnen hebben vanwege een gat in de begroting.
Mja en het feit dat ze er op kunnen rekenen komt door???? Juistem, die lui die te hard rijden of op andere manieren de wet overtreden. En ik heb nog steeds geen enkel bewijs gezien dát ze er geld aan over houden, ik wil wel eens cijfers zien.quote:Op dinsdag 15 april 2008 12:49 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Klopt. Alleen kun je ook nog eens de discussie over de inhoud van de wet starten.
[..]
Op basis waarvan oordeel je? Bovendien reageerde ik ook niet op de overtreding van TS, maar op de quotes over het controlebeleid in het algemeen. Dat TS' zaak een uitzondering is, ben ik met je eens.
[..]
En daar ga je de mist in. Wat nu als alle automobilisten zich vanaf vandaag netjes gaan gedragen? Dan zijn er geen boete-inkomsten meer, en is er een begrotingstekort. Hoe gaan ze het dan oplossen? Boetes zijn een factor waar je niet op mág rekenen, maar het kabinet doet het wel. Daar zit al een principiële fout. Daarnaast worden verkeersboetes wel degelijk gebruikt om gaten te dichten. Boetes 20% omhoog sinds twee weken, dat gaat nergens over. Zogenaamd om schoolboeken te bekostigen... dat zegt genoeg. Boetes horen 'extra' inkomsten te zijn. Nu worden ze gebruikt om een andere post af te dekken, dat klopt simpelweg niet.
Die getallen ga je maar lekker zelf opzoeken om je eigen mening te onderbouwen. Laat ik het simpel stellen: als het zo duur is, konden ze niet zeggen dat de veel handhaven 'om gratis schoolboeken te bekostigen'. Uit die uitspraak blijkt al dat er ruim voldoende geld over blijft om een andere begrotingspost te kunnen financieren. Het smoesje van 'verkeersveiligheid' is wat mij betreft dan ook echt een dooddoenertje om mensen zoet te houden. En helaas zijn er nog veel van die kaaskoppen met oogkleppen die er achteloos in trappen...quote:Op dinsdag 15 april 2008 12:28 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Mja, en hoeveel blijft er over na aftrek van de gemaakte kosten voor het handhaven door de politie, en de bijbehorende administratie bij het CJIB? Getallen graag, die begrotingen zijn openbaar hoor. En daarnaast, de staatskas is een gemeenschappelijk iets, van wat er over blijft kan bijvoorbeeld de nieuwe heup van je oma betaald worden oid.. (of een spitsstrook aangelegd worden, dat ligt wat dichterbij het onderwerp van het topic)
Ga die cijfers lekker zelf zoeken.quote:Op dinsdag 15 april 2008 12:53 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Mja en het feit dat ze er op kunnen rekenen komt door???? Juistem, die lui die te hard rijden of op andere manieren de wet overtreden. En ik heb nog steeds geen enkel bewijs gezien dát ze er geld aan over houden, ik wil wel eens cijfers zien.
Mwoah. Een wet is nu eenmaal nodig, denk dat we daar geen discussie over hoeven te voeren. Als je een wet hebt, heb je ook sancties nodig. Kan me niet voorstellen dat je het daar niet mee eens bent. Je kunt het niet eens zijn met de uitvoering van bepaalde wetten, bijvoorbeeld: waarom op dat specifieke stuk weg die specifieke maximumsnelheid? Dat kan wel, maar ondertussen dien je je wel aan de wet te houden. Doe je dat niet en wordt je gepakt, dan volgt er, conform de wet, een sanctie. Simpel zat.quote:Op dinsdag 15 april 2008 12:49 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Klopt. Alleen kun je ook nog eens de discussie over de inhoud van de wet starten.
Als je in 4 jaar twee keer met een behoorlijk grove snelheidsovertreding gepakt wordt, dan geloof ik niet dat je normaal gesproken keurig netjes rijdt. Jij wel?quote:Op basis waarvan oordeel je?
In theorie heb je natuurlijk helemaal gelijk, maar in praktijk gebeurt dat simpelweg niet. Het lijkt me wel interessant hoor: iedereen in Nederland een maandje zonder overtredingen rijden, kijken wat het resultaat is.quote:En daar ga je de mist in. Wat nu als alle automobilisten zich vanaf vandaag netjes gaan gedragen? Dan zijn er geen boete-inkomsten meer, en is er een begrotingstekort. Hoe gaan ze het dan oplossen?
Waarom niet? Het is een aanzienlijke geldstroom waarvan je redelijkerwijs kunt verwachten dat die eraan komt, wat moet je er dan mee doen?quote:Boetes zijn een factor waar je niet op mág rekenen
Je kunt je prima aan de wet houden en toch verongelukken in het verkeer.quote:Op dinsdag 15 april 2008 12:55 schreef Mikkie het volgende:
Stel je eens voor dat iedereen zich ineens aan de wet houdt. Net alsof er dan geen doden meer vallen in het verkeer..
Noem je dit een tragedie? Dit is gewoon ts zijn eigen schuld (ts weet dat wel en wil alleen weten wat er nu gebeurd, dus ts voel je niet aangevallenquote:Op dinsdag 15 april 2008 13:04 schreef Artbij het volgende:
Ik rijd ook regelmatig flink te hard op die ringbanen, kan zonder problemen mbt de veiligheid. Al is 120 wel erg hard. Ik ben ook een aantal keer gepakt (lasergun) en ik rijd voortaan om zodat ik niet over die ringbanen hoef om een tragedie zoals TS nu meemaakt te voorkomen.
Het valt me overigens wel op dat in al dit soort topics dezelfde mensen weer opduiken, maar dat de mensen die "onterecht" gepakt zijn het meeste schreeuwen.quote:Op dinsdag 15 april 2008 12:56 schreef Mikkie het volgende:
Anyway, daar ging de discussie niet over, start daarvoor maar een eigen topic. Het gaat om de zaak van TS.
Het is een tragedie dat mensen menen dat het normaal is om zo hard te rijden.quote:Op dinsdag 15 april 2008 13:04 schreef Artbij het volgende:
Ik rijd ook regelmatig flink te hard op die ringbanen, kan zonder problemen mbt de veiligheid. Al is 120 wel erg hard. Ik ben ook een aantal keer gepakt (lasergun) en ik rijd voortaan om zodat ik niet over die ringbanen hoef om een tragedie zoals TS nu meemaakt te voorkomen.
Hoe weet je dat? Hoeveel mensen overschrijden daar de snelheid met meer dan de TS? Welk percentage van de te-hard-rijders krijgt een acceptgiro thuis?quote:Op dinsdag 15 april 2008 13:49 schreef Artbij het volgende:
En dat TS wel gepakt word en anderen niet, dat is een tragedie voor TS.
Jankerdsquote:
Je hoeft niet zo heel slim te zijn om te kunnen beredeneren dat wanneer er gedurende langere tijd (lees: jaren) ergens te hard word gereden er niet veel gecontroleerd word.quote:Op dinsdag 15 april 2008 13:55 schreef EvL. het volgende:
[..]
Hoe weet je dat? Hoeveel mensen overschrijden daar de snelheid met meer dan de TS? Welk percentage van de te-hard-rijders krijgt een acceptgiro thuis?
[..]
Jankerds
Ik ken de situatie ter plekke niet, kan dus ook niet beoordelen of iedereen er (veel) te hard rijdt, jij wel? En zo ja: weet je hoeveel mensen er een acceptgiro thuis gestuurd krijgen?quote:Op dinsdag 15 april 2008 14:01 schreef Artbij het volgende:
[..]
Je hoeft niet zo heel slim te zijn om te kunnen beredeneren dat wanneer er gedurende langere tijd (lees: jaren) ergens te hard word gereden er niet veel gecontroleerd word.
De overheid maakt geen "winst" sterker nog, meestal is er een begrotingstekort, dus dat klopt al niet. Met de inkomsten uit de BPM, wegenbelasting en de boetes wordt meer gedaan dan alleen investeren in meters asfalt, dat is waar, er wordt bijvoorbeeld ook de gezondheidszorg mede mee gefinancierd, en de dijken mee op peil gehouden, beiden toch wel essentieel, met een gebroken nek die je zelf zet zal je naar alle waarschijnlijkheid nooit meer goed kunnen rijden, en ondergelopen wegen zijn ook niet echt een succes. Dat daarin soms verkeerde keuzes gemaakt worden door de overheid is algemeen bekend, en hoor je mij ook echt niet ontkennen, maar daarvoor zijn er verkiezingen, en ik meen me te herinneren dat die nationale auto partij van een aantal jaren terug toch ook niet echt een blijvertje was.quote:Op dinsdag 15 april 2008 12:53 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Die getallen ga je maar lekker zelf opzoeken om je eigen mening te onderbouwen. Laat ik het simpel stellen: als het zo duur is, konden ze niet zeggen dat de veel handhaven 'om gratis schoolboeken te bekostigen'. Uit die uitspraak blijkt al dat er ruim voldoende geld over blijft om een andere begrotingspost te kunnen financieren. Het smoesje van 'verkeersveiligheid' is wat mij betreft dan ook echt een dooddoenertje om mensen zoet te houden. En helaas zijn er nog veel van die kaaskoppen met oogkleppen die er achteloos in trappen....
En met je spitsstrook: die moet aangelegd worden van de inkomsten uit BPM, wegenbelasting etc. Het is toch te zot voor woorden dat er jaarlijks zo'n 15 miljard aan verkeersgerelateerde belastingen geheven wordt, maar dat slechts 3 à 4 miljard wordt geïnvesteerd? Per saldo komt dat neer op 11 miljard euro winst! Jaarlijks! En dat terwijl de files langer worden en de reisomstandigheden slechter worden. Beetje vreemd, niet?
Met andere woorden: wat jij zegt is waar tot iemand het tegendeel bewijst?quote:Op dinsdag 15 april 2008 12:53 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Die getallen ga je maar lekker zelf opzoeken om je eigen mening te onderbouwen.
Zo is het altijd bij "Ik rij te hard" huilies. Zodra je om bewijzen vraagt geven ze niet thuis.quote:Op dinsdag 15 april 2008 14:31 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Met andere woorden: wat jij zegt is waar tot iemand het tegendeel bewijst?
Jij niet, je wagenparkbeheerder wel als je een grote klant bent voor de maatschappijquote:Op dinsdag 15 april 2008 14:07 schreef Chinless het volgende:
PS: andere vraag: Ik mag nog een lease auto gaan bestellen, weet iemand of je bij de Leasemaatschappij nog een beetje kan afdingen op de leaseprijs?
Hangt er wat van af, als je onder een raamconctract valt van een groot bedrijf (lees: die een hele vloot bij 1 maatschappij hebben onder gebracht) is alles meestal redelijk dichtgetimmerd, als het bedrijf waar je werkt incidenteel ergens eens een lease auto besteld voor een medewerker, en dit ook nog bij diverse maatschappijen doet zou het zomaar kunnen, maar het lijkt me stug..quote:Op dinsdag 15 april 2008 14:07 schreef Chinless het volgende:
Ik heb inderdaad een punten rijbewijs, de vorige keer in 2006, heb ik geen bestuurdersverklaring binnengekregen. Alleen een transactievoorstel + foto. Die heb ik betaald.
Nu dit keer ben ik gepakt, ik weet niet over welke snelheid en welke afstand ze gemeten hebben en hoever hun achter mij reden. Ik vermoed zelf, dat die 120 wel zonder correctie is.
@Mikkie in iedergeval bedankt voor je uitleg + tips. Ik zal morgen inderdaad paar keer bellen.
@ andere fokkers, nee ik voel me niet aangevallen, ik weet inmiddels wel hoe jullie er over denken. Ik heb andere topics ook wel doorgelezen, maar het is toch fijn om iets specifiek te openen op mijn aanhouding. Ik reed te hard, dus het is inderdaad mijn eigen fout.
PS: andere vraag: Ik mag nog een lease auto gaan bestellen, weet iemand of je bij de Leasemaatschappij nog een beetje kan afdingen op de leaseprijs?
Ik werk voor een redelijk groot bedrijf (3200 mensen, alleen NL, wereldwijd weet ik het niet eens).quote:Op dinsdag 15 april 2008 14:54 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Hangt er wat van af, als je onder een raamconctract valt van een groot bedrijf (lees: die een hele vloot bij 1 maatschappij hebben onder gebracht) is alles meestal redelijk dichtgetimmerd, als het bedrijf waar je werkt incidenteel ergens eens een lease auto besteld voor een medewerker, en dit ook nog bij diverse maatschappijen doet zou het zomaar kunnen, maar het lijkt me stug..
de mooiste smoes is nog altijd "Ja maar ik heb mijn rijbewijs nodig voor mijn werk en nu wordt ik ontslagen..."quote:Op dinsdag 15 april 2008 15:27 schreef TheSorrow het volgende:
Het is net als bij wegmisbruikers, je maakt zelf die fout toch? Al die bullshit excuses die je daar te horen krijgt, je rijdt veel te hard en wordt gepakt, leef met de maatregelen, of wordt niet gepakt volgende keer, simpel.
Eensquote:Op dinsdag 15 april 2008 15:30 schreef karr-1 het volgende:
[..]
de mooiste smoes is nog altijd "Ja maar ik heb mijn rijbewijs nodig voor mijn werk en nu wordt ik ontslagen..."![]()
Alsof dat de overtreding minder ernstig maakt.....
Dat is dus het verkeerde. Er wordt vanuit gegaan dat mensen toch wel te hard rijden: ze weten dus dat er voldoende mensen zijn die het niet eens zijn met de wetten en regels zoals die gelden voor het verkeer. En in plaats van dan daar naar te kijken, doet de overheid enkel aan symptoombestrijding want ja, dát brengt geld in het laatje.quote:Op dinsdag 15 april 2008 13:00 schreef EvL. het volgende:
[..]
Waarom niet? Het is een aanzienlijke geldstroom waarvan je redelijkerwijs kunt verwachten dat die eraan komt, wat moet je er dan mee doen?
En daarmee sla je de spijker op z'n kop. Het razziabeleid zoals dat tegenwoordig geëtaleerd wordt bij snelheidscontroles (7 miljoen boetes tot 10 km/h) is volstrekt overbodig, aangezien het niet bewezen effectief is, maar ook nog eens geneuk in de marge. Je kunt mij niet vertellen dat mensen die 5 km/h sneller rijden ineens veel meer doden op hun geweten hebben.quote:[..]
Je kunt je prima aan de wet houden en toch verongelukken in het verkeer.
quote:Op dinsdag 15 april 2008 14:31 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Met andere woorden: wat jij zegt is waar tot iemand het tegendeel bewijst?
Nee, je moet beter lezen. Fruityloop beweert dat de overheid er geld bij legt. Maw: het uitschrijven van boetes zou geld kosten. Right. Ik geloof het niet, maar van hem moet ik dan de cijfers gaan opzoeken. Ja, daaaaaaag. Een argument dat door de overheid zelf wordt gebruikt 'de schoolboeken worden er van betaald' lijkt me voldoende: de inkomsten worden besteed, en niet aan de incassokosten. Maar dáár gaat meneer dan weer niet op in.quote:Op dinsdag 15 april 2008 14:34 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Zo is het altijd bij "Ik rij te hard" huilies. Zodra je om bewijzen vraagt geven ze niet thuis.
Eeuuh waar zeg ik dat dan? Ik vroeg je alleen te onderbouwen waar die 550 miljoen vandaan kwamen die jij als "winst" noemt. Een paar posts later schrijf ik dat de overheid in totaliteit geen tot zeer weinig geld overhoud, iets wat wordt bewezen door de bestaande staatsschuld.quote:Op dinsdag 15 april 2008 17:07 schreef Mikkie het volgende:
[..]
[..]
Nee, je moet beter lezen. Fruityloop beweert dat de overheid er geld bij legt. Maw: het uitschrijven van boetes zou geld kosten. Right. Ik geloof het niet, maar van hem moet ik dan de cijfers gaan opzoeken. Ja, daaaaaaag. Een argument dat door de overheid zelf wordt gebruikt 'de schoolboeken worden er van betaald' lijkt me voldoende: de inkomsten worden besteed, en niet aan de incassokosten. Maar dáár gaat meneer dan weer niet op in.
Beetje goedkoop hè, gaan generaliseren en iemand negatief afschilderen terwijl de 'fout' daar niet ligt?
Ik noem het geen winst, ik noem 550 miljoen als inkomsten uit verkeersboetes. Kijk hier om alleen al de verhoging van 1995 tot 2001 te zien.quote:Op dinsdag 15 april 2008 17:32 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Eeuuh waar zeg ik dat dan? Ik vroeg je alleen te onderbouwen waar die 550 miljoen vandaan kwamen die jij als "winst" noemt. Een paar posts later schrijf ik dat de overheid in totaliteit geen tot zeer weinig geld overhoud, iets wat wordt bewezen door de bestaande staatsschuld.
Nee, maar je moet ergens een grens trekken. Nu kun je een boete krijgen voor 4 km/u te snel (na correctie), maar niet voor 3 te snel. Dat kun je met 6 verhogen, met als gevolg dat mensen gaan klagen over een boete van 60 waar 50 mag en zeuren dat die agent dan maar 59 moet opschrijven (immers, dan geen boete)quote:Op dinsdag 15 april 2008 16:58 schreef Mikkie het volgende:
En daarmee sla je de spijker op z'n kop. Het razziabeleid zoals dat tegenwoordig geëtaleerd wordt bij snelheidscontroles (7 miljoen boetes tot 10 km/h) is volstrekt overbodig, aangezien het niet bewezen effectief is, maar ook nog eens geneuk in de marge. Je kunt mij niet vertellen dat mensen die 5 km/h sneller rijden ineens veel meer doden op hun geweten hebben.
Dat is altijd zo'n drogreden hè. Je wéét het niet, maar iedereen gaat er vanuit. Ik weet wel dat ik er persoonlijk een stuk minder moeite mee zou hebben. Natuurlijk baal je dan nog, maar soit, je reed dan ook wat te hard. Er is een marge, helaas ben je daar niet binnen gebleven. Maar als je dan een bon krijgt, heb je het over 10 km/h, dat is minder geneuk in de marge dan nu het geval is.quote:Op dinsdag 15 april 2008 19:20 schreef Light het volgende:
[..]
Nee, maar je moet ergens een grens trekken. Nu kun je een boete krijgen voor 4 km/u te snel (na correctie), maar niet voor 3 te snel. Dat kun je met 6 verhogen, met als gevolg dat mensen gaan klagen over een boete van 60 waar 50 mag en zeuren dat die agent dan maar 59 moet opschrijven (immers, dan geen boete)
Nou, er gaat al een correctie van af, en dan hebben we het nog niet eens over de afwijking van de km-teller in de auto, dus bij een bekeuring vanaf 4km te hard reed je volgens de teller al 60 (+/- 1 a 2 km/h), als we even van 50 uit gaan. En laten we wel wezen, deze hele discussie is gedeeltelijk in gang gezet door de TS, die echt grof te hard heeft gereden, met complete minachting voor alle overige weggebruikers, die is niet gepakt met net 4 km te hard oid. En daarnaast, als je 50 km op de teller hebt waar je 50 mag, krijg je nooit een bekeuring. Dat iedereen, ikzelf incluis, de grens gaat op lopen zoeken is doelbewust, dus dan hoor je mij ook niet klagen als ik er compleet door eigen toedoen nét overheen ga en een bekeuring krijg.quote:Op dinsdag 15 april 2008 19:31 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dat is altijd zo'n drogreden hè. Je wéét het niet, maar iedereen gaat er vanuit. Ik weet wel dat ik er persoonlijk een stuk minder moeite mee zou hebben. Natuurlijk baal je dan nog, maar soit, je reed dan ook wat te hard. Er is een marge, helaas ben je daar niet binnen gebleven. Maar als je dan een bon krijgt, heb je het over 10 km/h, dat is minder geneuk in de marge dan nu het geval is.
Dat doet niks aan het feit af dat het mierenneukerig is. Daarnaast heeft die correctie ook met je km-teller te maken en met de meetapparatuur. Denk maar niet dat je die correctie zomaar als een cadeautje krijgt ofzo, die is echt wel noodzakelijk. Het punt van socialiteit zijn we wat dat betreft echt al lang voorbij.quote:Op dinsdag 15 april 2008 20:49 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Nou, er gaat al een correctie van af, en dan hebben we het nog niet eens over de afwijking van de km-teller in de auto, dus bij een bekeuring vanaf 4km te hard reed je volgens de teller al 60 (+/- 1 a 2 km/h), als we even van 50 uit gaan. En laten we wel wezen, deze hele discussie is gedeeltelijk in gang gezet door de TS, die echt grof te hard heeft gereden, met complete minachting voor alle overige weggebruikers, die is niet gepakt met net 4 km te hard oid. En daarnaast, als je 50 km op de teller hebt waar je 50 mag, krijg je nooit een bekeuring. Dat iedereen, ikzelf incluis, de grens gaat op lopen zoeken is doelbewust, dus dan hoor je mij ook niet klagen als ik er compleet door eigen toedoen nét overheen ga en een bekeuring krijg.
Weet je wát? Daarom zijn de boetes voor kleine overschrijdingen veel lager!quote:Op dinsdag 15 april 2008 22:06 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dat doet niks aan het feit af dat het mierenneukerig is. Daarnaast heeft die correctie ook met je km-teller te maken en met de meetapparatuur. Denk maar niet dat je die correctie zomaar als een cadeautje krijgt ofzo, die is echt wel noodzakelijk. Het punt van socialiteit zijn we wat dat betreft echt al lang voorbij.
Het zijn toch gewoon 10 dagenquote:Op dinsdag 15 april 2008 21:12 schreef rene90 het volgende:
nog 9 werkdagen te gaan en mede een tvptje:)
Toch leuk dat je het woord "socialiteit" in de mond neemt, terwijl dit topic over grof asociaal gedrag gaat...quote:Op dinsdag 15 april 2008 22:06 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dat doet niks aan het feit af dat het mierenneukerig is. Daarnaast heeft die correctie ook met je km-teller te maken en met de meetapparatuur. Denk maar niet dat je die correctie zomaar als een cadeautje krijgt ofzo, die is echt wel noodzakelijk. Het punt van socialiteit zijn we wat dat betreft echt al lang voorbij.
quote:8 oktober 2005
Een verkeersongeval in Tilburg heeft in de nacht van vrijdag op zaterdag aan twee personen het leven gekost. Een persoon raakte gewond. Dat meldde de politie zaterdag. De auto botste op de Ringbaan Noord rond twee uur tegen een verkeerslicht en vloog in brand. Bij het ongeval kwamen een 23-jarige Tilburger en zijn 20-jarige Tilburgse vriendin om het leven. Een 17-jarige broer van de 23-jarige werd uit de auto geslingerd, raakte zwaargewond en is naar het ziekenhuis gebracht. De bestuurder van de auto verloor in de flauwe bocht de macht over het stuur en botste tegen de verkeerslichtenmast op de middengeleider. Een getuige heeft nog geprobeerd de inzittenden uit het brandende wrak te halen. Dat lukte echter niet door de hevige brand. De ravage na het ongeval was enorm. De motor van de auto was enkele tientallen meters door de lucht geslingerd en in de tuin van een woning aan de zuidelijke zijde van de Ringbaan Noord terechtgekomen
Klopt.quote:Op woensdag 16 april 2008 09:01 schreef Chinless het volgende:
[..]
Het zijn toch gewoon 10 dagenen geen 10 werkdagen
Voor de volledigheid een bron bij dat artikel: Twee doden bij aanrijding Tilburgquote:Op woensdag 16 april 2008 10:18 schreef Basp1 het volgende:
Ga lekker 120 op die ringbaan rijden.
Op de ringbaan komen nooit dodelijke ongelukken voor en de TS is superman.
[..]
Het gaat er niet om dat ze lager zijn (da's overigens ook pas een paar jaar zo), het gaat om het principe an sich. Het gaat om minimalisme, dan slaan die bonnen nergens op.quote:Op woensdag 16 april 2008 07:52 schreef Dromer het volgende:
[..]
Weet je wát? Daarom zijn de boetes voor kleine overschrijdingen veel lager!
(en het is de snelheidsmeter, niet de kilometerteller)
Moet je voor een lease auto niet een kopie van je rijbewijs overhandigen? Dat zou nog even een lastig punt kunnen zijn.quote:Op dinsdag 15 april 2008 15:25 schreef Chinless het volgende:
[..]
Ik werk voor een redelijk groot bedrijf (3200 mensen, alleen NL, wereldwijd weet ik het niet eens).
We hebben meerdere leasemaatschappijen, ik heb bij de dealer al 560 euro korting gekregen, mja dat is ook niet alles.
Je vergelijkt appels met peren. Ik heb al eerder aangegeven dat de mierenneukerij waar ik het niet mee eens ben, geen betrekking heeft op de zaak van TS. Je hebt mij de overtreding van TS niet zien verdedigen, ik heb hem enkel de mogelijke gevolgen geschetst. Wanneer zakt dat nou eens door die yoghurt bij je?quote:Op woensdag 16 april 2008 09:08 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Toch leuk dat je het woord "socialiteit" in de mond neemt, terwijl dit topic over grof asociaal gedrag gaat...Het is allemaal terug te voeren op iets vrij causaals, men rijdt te hard, en dat is een bewuste keuze, want er is maar 1 been wat dat gaspedaal indrukt, en dat kan onplezierige gevolgen hebben.
Dit soort topics draaien er keer op keer op uit dat de TS vraagt om vooral niet veroordeeld te worden, en of er iemand nog een maniertje weet om er onderuit te komen, want oh oh hij heeft het rijbewijs nodig voor zijn werk/zieke moeder/schimmelteen. Vervolgens komen er een aantal zwaar verongelijkte types langs die er van alles aan op proberen hangen, van de te hoge drempel bij hun in de straat, de ingetrokken subsidie voor kokkelvissers, de files, en de politiek in het algemeen, want die doen toch alles verkeerd. Nou zijn er meerdere internationale studies naar van alles en nog wat, en daaruit lbijkt keer op keer dat we het nog niet zo slecht hebben hier. En ja het is hier zeker niet perfect, en ook ik erger me soms aan van die onzinnige verkeersborden (bijvoorbeeld de stukken afgezette snelweg waar je 70 mag, en je vervolgens geen enkele wegwerker ziet) maar ik zou het wel es leuk vinden dat men eens iets positiefs zegt over de gezondheidszorg, al die mensen die de wegen onderhouden etc etc, ipv om altijd maar naar anderen te wijzen en excuses te verzinnen..
Dat zou alleen zo zijn als op dat moment zijn rijbewijs daadwerkelijk ingevorderd is. Verder staat er namelijk geen enkele aantekening op het rijbewijs zelf.quote:Op woensdag 16 april 2008 10:34 schreef deom het volgende:
[..]
Moet je voor een lease auto niet een kopie van je rijbewijs overhandigen? Dat zou nog even een lastig punt kunnen zijn.
Aha, ik heb nooit een auto geleased. De vorige koop was zaterdag kijken, maandag ophalen namelijk.quote:Op woensdag 16 april 2008 10:38 schreef Chinless het volgende:
Ik ga zo bellen....
En ja voordat ik mn leaseauto heb ben ik ook wel 7 maanden verder (lange levertijd).
Dan zal ik mijn rijbewijs toch wel terug hebben
Nja, het is nog niet binnen bij OvJ.
Dat moet nu toch inmiddels wel![]()
Ma-avond ingenomen, dinsdag verwerkt. Met de bode naar het parket, zou het inderdaad vandaag of morgen aan moeten komen. En dan moet de OvJ nog een beslissing nemen...quote:Op woensdag 16 april 2008 10:38 schreef Chinless het volgende:
Ik ga zo bellen....
En ja voordat ik mn leaseauto heb ben ik ook wel 7 maanden verder (lange levertijd).
Dan zal ik mijn rijbewijs toch wel terug hebben
Nja, het is nog niet binnen bij OvJ.
Dat moet nu toch inmiddels wel![]()
Ten eerste heeft dit geen relatie met de situatie van TS.quote:Op woensdag 16 april 2008 10:32 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Het gaat er niet om dat ze lager zijn (da's overigens ook pas een paar jaar zo), het gaat om het principe an sich. Het gaat om minimalisme, dan slaan die bonnen nergens op.
Ik volg het nog steeds niet helemaal, wat voor grens/marge/foutcorrectie je ook aanhoudt, er zal altijd een groot aantal gevallen zijn waarbij men net over de ondergrens zal gaan, met het bijbehorende gevoel van onnodige betutteling en geldklopperij. De oorzaak van die ergernis ligt bij de persoon die het gaspedaal indrukt, en toch denken al die mensen dat de oplossing van de overheid moet komen? Hier is het NIMBY (Not In My Back Yard) principe wederom op van toepassing, bijna iedereen vindt het goed dat er drempels en 30km zones worden ingesteld om scholen heen om de kinderen te beschermen, zolang het maar niet op de route is die zelf rijden, want dan is het ineens irritant.quote:Op woensdag 16 april 2008 10:32 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Het gaat er niet om dat ze lager zijn (da's overigens ook pas een paar jaar zo), het gaat om het principe an sich. Het gaat om minimalisme, dan slaan die bonnen nergens op.
Wat wil je dan? Eerste 5 km/h te hard geen boete en dan ineens een hoge boete? Dan gaan mensen weer klagen over die 3 km/h harder dan die 5 km/h te hard... en zo blijven we bezig.quote:Op woensdag 16 april 2008 10:32 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Het gaat er niet om dat ze lager zijn (da's overigens ook pas een paar jaar zo), het gaat om het principe an sich. Het gaat om minimalisme, dan slaan die bonnen nergens op.
Ik vind 660 euro voor zo een brute overtreding nog wel meevallen eigenlijk.quote:Op woensdag 16 april 2008 11:14 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Ik zie net dat de boete die TS te wachten staat niet mals is. Als die ringweg inderdaad, zoals TS zegt, tot de bebouwde kom wordt gerekend en hij heeft na correctie 66 km/u te hard gereden staat hem een boete te wachten van ¤660.
Ik neem aan dat die kosten níet door zijn baas vergoed worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |