Nee, maar je moet ergens een grens trekken. Nu kun je een boete krijgen voor 4 km/u te snel (na correctie), maar niet voor 3 te snel. Dat kun je met 6 verhogen, met als gevolg dat mensen gaan klagen over een boete van 60 waar 50 mag en zeuren dat die agent dan maar 59 moet opschrijven (immers, dan geen boete)quote:Op dinsdag 15 april 2008 16:58 schreef Mikkie het volgende:
En daarmee sla je de spijker op z'n kop. Het razziabeleid zoals dat tegenwoordig geëtaleerd wordt bij snelheidscontroles (7 miljoen boetes tot 10 km/h) is volstrekt overbodig, aangezien het niet bewezen effectief is, maar ook nog eens geneuk in de marge. Je kunt mij niet vertellen dat mensen die 5 km/h sneller rijden ineens veel meer doden op hun geweten hebben.
Dat is altijd zo'n drogreden hè. Je wéét het niet, maar iedereen gaat er vanuit. Ik weet wel dat ik er persoonlijk een stuk minder moeite mee zou hebben. Natuurlijk baal je dan nog, maar soit, je reed dan ook wat te hard. Er is een marge, helaas ben je daar niet binnen gebleven. Maar als je dan een bon krijgt, heb je het over 10 km/h, dat is minder geneuk in de marge dan nu het geval is.quote:Op dinsdag 15 april 2008 19:20 schreef Light het volgende:
[..]
Nee, maar je moet ergens een grens trekken. Nu kun je een boete krijgen voor 4 km/u te snel (na correctie), maar niet voor 3 te snel. Dat kun je met 6 verhogen, met als gevolg dat mensen gaan klagen over een boete van 60 waar 50 mag en zeuren dat die agent dan maar 59 moet opschrijven (immers, dan geen boete)
Nou, er gaat al een correctie van af, en dan hebben we het nog niet eens over de afwijking van de km-teller in de auto, dus bij een bekeuring vanaf 4km te hard reed je volgens de teller al 60 (+/- 1 a 2 km/h), als we even van 50 uit gaan. En laten we wel wezen, deze hele discussie is gedeeltelijk in gang gezet door de TS, die echt grof te hard heeft gereden, met complete minachting voor alle overige weggebruikers, die is niet gepakt met net 4 km te hard oid. En daarnaast, als je 50 km op de teller hebt waar je 50 mag, krijg je nooit een bekeuring. Dat iedereen, ikzelf incluis, de grens gaat op lopen zoeken is doelbewust, dus dan hoor je mij ook niet klagen als ik er compleet door eigen toedoen nét overheen ga en een bekeuring krijg.quote:Op dinsdag 15 april 2008 19:31 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dat is altijd zo'n drogreden hè. Je wéét het niet, maar iedereen gaat er vanuit. Ik weet wel dat ik er persoonlijk een stuk minder moeite mee zou hebben. Natuurlijk baal je dan nog, maar soit, je reed dan ook wat te hard. Er is een marge, helaas ben je daar niet binnen gebleven. Maar als je dan een bon krijgt, heb je het over 10 km/h, dat is minder geneuk in de marge dan nu het geval is.
Dat doet niks aan het feit af dat het mierenneukerig is. Daarnaast heeft die correctie ook met je km-teller te maken en met de meetapparatuur. Denk maar niet dat je die correctie zomaar als een cadeautje krijgt ofzo, die is echt wel noodzakelijk. Het punt van socialiteit zijn we wat dat betreft echt al lang voorbij.quote:Op dinsdag 15 april 2008 20:49 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Nou, er gaat al een correctie van af, en dan hebben we het nog niet eens over de afwijking van de km-teller in de auto, dus bij een bekeuring vanaf 4km te hard reed je volgens de teller al 60 (+/- 1 a 2 km/h), als we even van 50 uit gaan. En laten we wel wezen, deze hele discussie is gedeeltelijk in gang gezet door de TS, die echt grof te hard heeft gereden, met complete minachting voor alle overige weggebruikers, die is niet gepakt met net 4 km te hard oid. En daarnaast, als je 50 km op de teller hebt waar je 50 mag, krijg je nooit een bekeuring. Dat iedereen, ikzelf incluis, de grens gaat op lopen zoeken is doelbewust, dus dan hoor je mij ook niet klagen als ik er compleet door eigen toedoen nét overheen ga en een bekeuring krijg.
Weet je wát? Daarom zijn de boetes voor kleine overschrijdingen veel lager!quote:Op dinsdag 15 april 2008 22:06 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dat doet niks aan het feit af dat het mierenneukerig is. Daarnaast heeft die correctie ook met je km-teller te maken en met de meetapparatuur. Denk maar niet dat je die correctie zomaar als een cadeautje krijgt ofzo, die is echt wel noodzakelijk. Het punt van socialiteit zijn we wat dat betreft echt al lang voorbij.
Het zijn toch gewoon 10 dagenquote:Op dinsdag 15 april 2008 21:12 schreef rene90 het volgende:
nog 9 werkdagen te gaan en mede een tvptje:)
Toch leuk dat je het woord "socialiteit" in de mond neemt, terwijl dit topic over grof asociaal gedrag gaat...quote:Op dinsdag 15 april 2008 22:06 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dat doet niks aan het feit af dat het mierenneukerig is. Daarnaast heeft die correctie ook met je km-teller te maken en met de meetapparatuur. Denk maar niet dat je die correctie zomaar als een cadeautje krijgt ofzo, die is echt wel noodzakelijk. Het punt van socialiteit zijn we wat dat betreft echt al lang voorbij.
quote:8 oktober 2005
Een verkeersongeval in Tilburg heeft in de nacht van vrijdag op zaterdag aan twee personen het leven gekost. Een persoon raakte gewond. Dat meldde de politie zaterdag. De auto botste op de Ringbaan Noord rond twee uur tegen een verkeerslicht en vloog in brand. Bij het ongeval kwamen een 23-jarige Tilburger en zijn 20-jarige Tilburgse vriendin om het leven. Een 17-jarige broer van de 23-jarige werd uit de auto geslingerd, raakte zwaargewond en is naar het ziekenhuis gebracht. De bestuurder van de auto verloor in de flauwe bocht de macht over het stuur en botste tegen de verkeerslichtenmast op de middengeleider. Een getuige heeft nog geprobeerd de inzittenden uit het brandende wrak te halen. Dat lukte echter niet door de hevige brand. De ravage na het ongeval was enorm. De motor van de auto was enkele tientallen meters door de lucht geslingerd en in de tuin van een woning aan de zuidelijke zijde van de Ringbaan Noord terechtgekomen
Klopt.quote:Op woensdag 16 april 2008 09:01 schreef Chinless het volgende:
[..]
Het zijn toch gewoon 10 dagenen geen 10 werkdagen
Voor de volledigheid een bron bij dat artikel: Twee doden bij aanrijding Tilburgquote:Op woensdag 16 april 2008 10:18 schreef Basp1 het volgende:
Ga lekker 120 op die ringbaan rijden.
Op de ringbaan komen nooit dodelijke ongelukken voor en de TS is superman.
[..]
Het gaat er niet om dat ze lager zijn (da's overigens ook pas een paar jaar zo), het gaat om het principe an sich. Het gaat om minimalisme, dan slaan die bonnen nergens op.quote:Op woensdag 16 april 2008 07:52 schreef Dromer het volgende:
[..]
Weet je wát? Daarom zijn de boetes voor kleine overschrijdingen veel lager!
(en het is de snelheidsmeter, niet de kilometerteller)
Moet je voor een lease auto niet een kopie van je rijbewijs overhandigen? Dat zou nog even een lastig punt kunnen zijn.quote:Op dinsdag 15 april 2008 15:25 schreef Chinless het volgende:
[..]
Ik werk voor een redelijk groot bedrijf (3200 mensen, alleen NL, wereldwijd weet ik het niet eens).
We hebben meerdere leasemaatschappijen, ik heb bij de dealer al 560 euro korting gekregen, mja dat is ook niet alles.
Je vergelijkt appels met peren. Ik heb al eerder aangegeven dat de mierenneukerij waar ik het niet mee eens ben, geen betrekking heeft op de zaak van TS. Je hebt mij de overtreding van TS niet zien verdedigen, ik heb hem enkel de mogelijke gevolgen geschetst. Wanneer zakt dat nou eens door die yoghurt bij je?quote:Op woensdag 16 april 2008 09:08 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Toch leuk dat je het woord "socialiteit" in de mond neemt, terwijl dit topic over grof asociaal gedrag gaat...Het is allemaal terug te voeren op iets vrij causaals, men rijdt te hard, en dat is een bewuste keuze, want er is maar 1 been wat dat gaspedaal indrukt, en dat kan onplezierige gevolgen hebben.
Dit soort topics draaien er keer op keer op uit dat de TS vraagt om vooral niet veroordeeld te worden, en of er iemand nog een maniertje weet om er onderuit te komen, want oh oh hij heeft het rijbewijs nodig voor zijn werk/zieke moeder/schimmelteen. Vervolgens komen er een aantal zwaar verongelijkte types langs die er van alles aan op proberen hangen, van de te hoge drempel bij hun in de straat, de ingetrokken subsidie voor kokkelvissers, de files, en de politiek in het algemeen, want die doen toch alles verkeerd. Nou zijn er meerdere internationale studies naar van alles en nog wat, en daaruit lbijkt keer op keer dat we het nog niet zo slecht hebben hier. En ja het is hier zeker niet perfect, en ook ik erger me soms aan van die onzinnige verkeersborden (bijvoorbeeld de stukken afgezette snelweg waar je 70 mag, en je vervolgens geen enkele wegwerker ziet) maar ik zou het wel es leuk vinden dat men eens iets positiefs zegt over de gezondheidszorg, al die mensen die de wegen onderhouden etc etc, ipv om altijd maar naar anderen te wijzen en excuses te verzinnen..
Dat zou alleen zo zijn als op dat moment zijn rijbewijs daadwerkelijk ingevorderd is. Verder staat er namelijk geen enkele aantekening op het rijbewijs zelf.quote:Op woensdag 16 april 2008 10:34 schreef deom het volgende:
[..]
Moet je voor een lease auto niet een kopie van je rijbewijs overhandigen? Dat zou nog even een lastig punt kunnen zijn.
Aha, ik heb nooit een auto geleased. De vorige koop was zaterdag kijken, maandag ophalen namelijk.quote:Op woensdag 16 april 2008 10:38 schreef Chinless het volgende:
Ik ga zo bellen....
En ja voordat ik mn leaseauto heb ben ik ook wel 7 maanden verder (lange levertijd).
Dan zal ik mijn rijbewijs toch wel terug hebben
Nja, het is nog niet binnen bij OvJ.
Dat moet nu toch inmiddels wel![]()
Ma-avond ingenomen, dinsdag verwerkt. Met de bode naar het parket, zou het inderdaad vandaag of morgen aan moeten komen. En dan moet de OvJ nog een beslissing nemen...quote:Op woensdag 16 april 2008 10:38 schreef Chinless het volgende:
Ik ga zo bellen....
En ja voordat ik mn leaseauto heb ben ik ook wel 7 maanden verder (lange levertijd).
Dan zal ik mijn rijbewijs toch wel terug hebben
Nja, het is nog niet binnen bij OvJ.
Dat moet nu toch inmiddels wel![]()
Ten eerste heeft dit geen relatie met de situatie van TS.quote:Op woensdag 16 april 2008 10:32 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Het gaat er niet om dat ze lager zijn (da's overigens ook pas een paar jaar zo), het gaat om het principe an sich. Het gaat om minimalisme, dan slaan die bonnen nergens op.
Ik volg het nog steeds niet helemaal, wat voor grens/marge/foutcorrectie je ook aanhoudt, er zal altijd een groot aantal gevallen zijn waarbij men net over de ondergrens zal gaan, met het bijbehorende gevoel van onnodige betutteling en geldklopperij. De oorzaak van die ergernis ligt bij de persoon die het gaspedaal indrukt, en toch denken al die mensen dat de oplossing van de overheid moet komen? Hier is het NIMBY (Not In My Back Yard) principe wederom op van toepassing, bijna iedereen vindt het goed dat er drempels en 30km zones worden ingesteld om scholen heen om de kinderen te beschermen, zolang het maar niet op de route is die zelf rijden, want dan is het ineens irritant.quote:Op woensdag 16 april 2008 10:32 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Het gaat er niet om dat ze lager zijn (da's overigens ook pas een paar jaar zo), het gaat om het principe an sich. Het gaat om minimalisme, dan slaan die bonnen nergens op.
Wat wil je dan? Eerste 5 km/h te hard geen boete en dan ineens een hoge boete? Dan gaan mensen weer klagen over die 3 km/h harder dan die 5 km/h te hard... en zo blijven we bezig.quote:Op woensdag 16 april 2008 10:32 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ik vind 660 euro voor zo een brute overtreding nog wel meevallen eigenlijk.quote:Op woensdag 16 april 2008 11:14 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Ik zie net dat de boete die TS te wachten staat niet mals is. Als die ringweg inderdaad, zoals TS zegt, tot de bebouwde kom wordt gerekend en hij heeft na correctie 66 km/u te hard gereden staat hem een boete te wachten van ¤660.
Ik neem aan dat die kosten níet door zijn baas vergoed worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |