abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58066169
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 13:49 schreef Artbij het volgende:
En dat TS wel gepakt word en anderen niet, dat is een tragedie voor TS.
Hoe weet je dat? Hoeveel mensen overschrijden daar de snelheid met meer dan de TS? Welk percentage van de te-hard-rijders krijgt een acceptgiro thuis?
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 13:53 schreef LoggedIn het volgende:
Politie
Jankerds
pi_58066281
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 13:55 schreef EvL. het volgende:

[..]

Hoe weet je dat? Hoeveel mensen overschrijden daar de snelheid met meer dan de TS? Welk percentage van de te-hard-rijders krijgt een acceptgiro thuis?
[..]

Jankerds
Je hoeft niet zo heel slim te zijn om te kunnen beredeneren dat wanneer er gedurende langere tijd (lees: jaren) ergens te hard word gereden er niet veel gecontroleerd word.
I spent a lot of my money on booze, birds and fast cars, the rest I just squandered.
pi_58066369
Ik heb inderdaad een punten rijbewijs, de vorige keer in 2006, heb ik geen bestuurdersverklaring binnengekregen. Alleen een transactievoorstel + foto. Die heb ik betaald.

Nu dit keer ben ik gepakt, ik weet niet over welke snelheid en welke afstand ze gemeten hebben en hoever hun achter mij reden. Ik vermoed zelf, dat die 120 wel zonder correctie is.

@Mikkie in iedergeval bedankt voor je uitleg + tips. Ik zal morgen inderdaad paar keer bellen.
@ andere fokkers, nee ik voel me niet aangevallen, ik weet inmiddels wel hoe jullie er over denken. Ik heb andere topics ook wel doorgelezen, maar het is toch fijn om iets specifiek te openen op mijn aanhouding. Ik reed te hard, dus het is inderdaad mijn eigen fout.

PS: andere vraag: Ik mag nog een lease auto gaan bestellen, weet iemand of je bij de Leasemaatschappij nog een beetje kan afdingen op de leaseprijs?
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_58066395
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 14:01 schreef Artbij het volgende:

[..]

Je hoeft niet zo heel slim te zijn om te kunnen beredeneren dat wanneer er gedurende langere tijd (lees: jaren) ergens te hard word gereden er niet veel gecontroleerd word.
Ik ken de situatie ter plekke niet, kan dus ook niet beoordelen of iedereen er (veel) te hard rijdt, jij wel? En zo ja: weet je hoeveel mensen er een acceptgiro thuis gestuurd krijgen?

Stel nou dat je gelijk hebt dat iedereen er zo'n 10/15 km/u te hard rijdt zonder op de bon geslingerd te worden, dan wordt de wet (of liever: de geest van de wet) eigenlijk wel prima nageleefd door de dames en heren van de politie hè? (dit overigens niet direct in antwoord op jou)
  dinsdag 15 april 2008 @ 14:10:16 #106
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_58066424
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 13:53 schreef LoggedIn het volgende:
Politie
Politie je beste vriend
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_58066609
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 12:53 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Die getallen ga je maar lekker zelf opzoeken om je eigen mening te onderbouwen. Laat ik het simpel stellen: als het zo duur is, konden ze niet zeggen dat de veel handhaven 'om gratis schoolboeken te bekostigen'. Uit die uitspraak blijkt al dat er ruim voldoende geld over blijft om een andere begrotingspost te kunnen financieren. Het smoesje van 'verkeersveiligheid' is wat mij betreft dan ook echt een dooddoenertje om mensen zoet te houden. En helaas zijn er nog veel van die kaaskoppen met oogkleppen die er achteloos in trappen... .

En met je spitsstrook: die moet aangelegd worden van de inkomsten uit BPM, wegenbelasting etc. Het is toch te zot voor woorden dat er jaarlijks zo'n 15 miljard aan verkeersgerelateerde belastingen geheven wordt, maar dat slechts 3 à 4 miljard wordt geïnvesteerd? Per saldo komt dat neer op 11 miljard euro winst! Jaarlijks! En dat terwijl de files langer worden en de reisomstandigheden slechter worden. Beetje vreemd, niet?
De overheid maakt geen "winst" sterker nog, meestal is er een begrotingstekort, dus dat klopt al niet. Met de inkomsten uit de BPM, wegenbelasting en de boetes wordt meer gedaan dan alleen investeren in meters asfalt, dat is waar, er wordt bijvoorbeeld ook de gezondheidszorg mede mee gefinancierd, en de dijken mee op peil gehouden, beiden toch wel essentieel, met een gebroken nek die je zelf zet zal je naar alle waarschijnlijkheid nooit meer goed kunnen rijden, en ondergelopen wegen zijn ook niet echt een succes. Dat daarin soms verkeerde keuzes gemaakt worden door de overheid is algemeen bekend, en hoor je mij ook echt niet ontkennen, maar daarvoor zijn er verkiezingen, en ik meen me te herinneren dat die nationale auto partij van een aantal jaren terug toch ook niet echt een blijvertje was.

Ik vindt het overigens wel een goede zaak dat men de bekeuringen wat heeft genuanceerd, zwaardere/gevaarlijkere overtredingen worden ook zwaarder bestraft. Feit blijft dat de TS weer een welkome, doch volledig te voorkomen bijdrage aan de staatskas zal mogen leveren.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_58066631
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 13:55 schreef EvL. het volgende:
[..]

Jankerds
Zo kan je ze ook noemen idd
pi_58066778
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 12:53 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Die getallen ga je maar lekker zelf opzoeken om je eigen mening te onderbouwen.
Met andere woorden: wat jij zegt is waar tot iemand het tegendeel bewijst?
  dinsdag 15 april 2008 @ 14:34:16 #110
152789 karr-1
pi_58066841
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 14:31 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Zo is het altijd bij "Ik rij te hard" huilies. Zodra je om bewijzen vraagt geven ze niet thuis.
  dinsdag 15 april 2008 @ 14:45:43 #111
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_58067066
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 14:07 schreef Chinless het volgende:
PS: andere vraag: Ik mag nog een lease auto gaan bestellen, weet iemand of je bij de Leasemaatschappij nog een beetje kan afdingen op de leaseprijs?

Jij niet, je wagenparkbeheerder wel als je een grote klant bent voor de maatschappij
Bij de dealer kun je wel vaak weer onderhandelen over wat accessoires kosteloos erbij, als je bij hem bestelt, over de prijs meestal niet. Weet ook niet hoe goed jij kan onderhandelen....

Persoonlijke noot: als ik jou was zou ik een auto met een zo zwak mogelijke motor bestellen, zodat je niet te snel te hard kan, aangezien je zelf te weinig controle schijnt te hebben over je voeten
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_58067219
quote:
Ik heb inderdaad een punten rijbewijs, de vorige keer in 2006, heb ik geen bestuurdersverklaring binnengekregen. Alleen een transactievoorstel + foto. Die heb ik betaald.

Nu dit keer ben ik gepakt, ik weet niet over welke snelheid en welke afstand ze gemeten hebben en hoever hun achter mij reden. Ik vermoed zelf, dat die 120 wel zonder correctie is.

@Mikkie in iedergeval bedankt voor je uitleg + tips. Ik zal morgen inderdaad paar keer bellen.
@ andere fokkers, nee ik voel me niet aangevallen, ik weet inmiddels wel hoe jullie er over denken. Ik heb andere topics ook wel doorgelezen, maar het is toch fijn om iets specifiek te openen op mijn aanhouding. Ik reed te hard, dus het is inderdaad mijn eigen fout.

Hangt er wat van af, als je onder een raamconctract valt van een groot bedrijf (lees: die een hele vloot bij 1 maatschappij hebben onder gebracht) is alles meestal redelijk dichtgetimmerd, als het bedrijf waar je werkt incidenteel ergens eens een lease auto besteld voor een medewerker, en dit ook nog bij diverse maatschappijen doet zou het zomaar kunnen, maar het lijkt me stug..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_58067260
Ik heb genoeg bekeuringen gehad, 36km/h te hard, 31km/h na correctie op de A16. Was toch wel de meest extreme. (waarmee ik gepakt ben)

Ik ben ook een keer van de weg af gehaald door een politieauto en die zei 'ik reed 80 en toen liep je nog op me uit!' Ja dat klopt, ik reed zo rond de 110 Als ze me geklokt hadden was ik mn rijbewijs zeker kwijt, je mocht er maar 50

Tegenwoordig al een tijdje geen bekeuringen meer gehad *afklopt* Het is allemaal al duur genoeg
† The 3 Kings †
  dinsdag 15 april 2008 @ 15:24:18 #114
203980 Cylon_nr13
Sheik Yerbouti
pi_58067704
TVP Ben wel benieuwd hoe dit afloopt.
pi_58067725
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 14:54 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Hangt er wat van af, als je onder een raamconctract valt van een groot bedrijf (lees: die een hele vloot bij 1 maatschappij hebben onder gebracht) is alles meestal redelijk dichtgetimmerd, als het bedrijf waar je werkt incidenteel ergens eens een lease auto besteld voor een medewerker, en dit ook nog bij diverse maatschappijen doet zou het zomaar kunnen, maar het lijkt me stug..
Ik werk voor een redelijk groot bedrijf (3200 mensen, alleen NL, wereldwijd weet ik het niet eens).
We hebben meerdere leasemaatschappijen, ik heb bij de dealer al 560 euro korting gekregen, mja dat is ook niet alles.
pi_58067767
Het is net als bij wegmisbruikers, je maakt zelf die fout toch? Al die bullshit excuses die je daar te horen krijgt, je rijdt veel te hard en wordt gepakt, leef met de maatregelen, of wordt niet gepakt volgende keer, simpel.
† The 3 Kings †
  dinsdag 15 april 2008 @ 15:30:08 #117
152789 karr-1
pi_58067789
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 15:27 schreef TheSorrow het volgende:
Het is net als bij wegmisbruikers, je maakt zelf die fout toch? Al die bullshit excuses die je daar te horen krijgt, je rijdt veel te hard en wordt gepakt, leef met de maatregelen, of wordt niet gepakt volgende keer, simpel.
de mooiste smoes is nog altijd "Ja maar ik heb mijn rijbewijs nodig voor mijn werk en nu wordt ik ontslagen..."

Alsof dat de overtreding minder ernstig maakt.....
pi_58067945
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 15:30 schreef karr-1 het volgende:

[..]

de mooiste smoes is nog altijd "Ja maar ik heb mijn rijbewijs nodig voor mijn werk en nu wordt ik ontslagen..."

Alsof dat de overtreding minder ernstig maakt.....
Eens Als je al die smoezen op een blaadje opschrijft na iedere aflevering, ik durf te wedden dat je 9 van de 10 excuses in elke aflevering hoort

Je bent zelf bewust van wat je doet, wees dan ook een man en accepteer je straf, klaar

Of net wat ik net al zei, gewoon niet gepakt worden
† The 3 Kings †
  dinsdag 15 april 2008 @ 16:06:17 #119
95927 Fancy_Me
Nu mèt colaflesje!
pi_58068407
Te hard rijden

daarnaast heb je geloof ik nog geluk dat je auto niet in beslag is genomen, dit word ook bij 2keer de snelheid gedaan..
maar als ze verder geen bewijs hebben zou ik idd lekker nog even afwachten.. of iedere dag bellen tot ze er daar gek van worden krijg je miss eerder antwoord..

Lekker met het ov naar je werk dus..
  dinsdag 15 april 2008 @ 16:58:36 #120
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_58069321
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 13:00 schreef EvL. het volgende:

[..]

Waarom niet? Het is een aanzienlijke geldstroom waarvan je redelijkerwijs kunt verwachten dat die eraan komt, wat moet je er dan mee doen?
Dat is dus het verkeerde. Er wordt vanuit gegaan dat mensen toch wel te hard rijden: ze weten dus dat er voldoende mensen zijn die het niet eens zijn met de wetten en regels zoals die gelden voor het verkeer. En in plaats van dan daar naar te kijken, doet de overheid enkel aan symptoombestrijding want ja, dát brengt geld in het laatje.
quote:
[..]

Je kunt je prima aan de wet houden en toch verongelukken in het verkeer.
En daarmee sla je de spijker op z'n kop. Het razziabeleid zoals dat tegenwoordig geëtaleerd wordt bij snelheidscontroles (7 miljoen boetes tot 10 km/h) is volstrekt overbodig, aangezien het niet bewezen effectief is, maar ook nog eens geneuk in de marge. Je kunt mij niet vertellen dat mensen die 5 km/h sneller rijden ineens veel meer doden op hun geweten hebben.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  dinsdag 15 april 2008 @ 17:07:14 #121
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_58069467
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 14:31 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

quote:
Op dinsdag 15 april 2008 14:34 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Zo is het altijd bij "Ik rij te hard" huilies. Zodra je om bewijzen vraagt geven ze niet thuis.
Nee, je moet beter lezen. Fruityloop beweert dat de overheid er geld bij legt. Maw: het uitschrijven van boetes zou geld kosten. Right. Ik geloof het niet, maar van hem moet ik dan de cijfers gaan opzoeken. Ja, daaaaaaag. Een argument dat door de overheid zelf wordt gebruikt 'de schoolboeken worden er van betaald' lijkt me voldoende: de inkomsten worden besteed, en niet aan de incassokosten. Maar dáár gaat meneer dan weer niet op in.
Beetje goedkoop hè, gaan generaliseren en iemand negatief afschilderen terwijl de 'fout' daar niet ligt?
Zerg schreef:
pi_58069911
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 17:07 schreef Mikkie het volgende:

[..]

[..]

Nee, je moet beter lezen. Fruityloop beweert dat de overheid er geld bij legt. Maw: het uitschrijven van boetes zou geld kosten. Right. Ik geloof het niet, maar van hem moet ik dan de cijfers gaan opzoeken. Ja, daaaaaaag. Een argument dat door de overheid zelf wordt gebruikt 'de schoolboeken worden er van betaald' lijkt me voldoende: de inkomsten worden besteed, en niet aan de incassokosten. Maar dáár gaat meneer dan weer niet op in.
Beetje goedkoop hè, gaan generaliseren en iemand negatief afschilderen terwijl de 'fout' daar niet ligt?
Eeuuh waar zeg ik dat dan? Ik vroeg je alleen te onderbouwen waar die 550 miljoen vandaan kwamen die jij als "winst" noemt. Een paar posts later schrijf ik dat de overheid in totaliteit geen tot zeer weinig geld overhoud, iets wat wordt bewezen door de bestaande staatsschuld.
  dinsdag 15 april 2008 @ 17:59:25 #123
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_58070388
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 17:32 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Eeuuh waar zeg ik dat dan? Ik vroeg je alleen te onderbouwen waar die 550 miljoen vandaan kwamen die jij als "winst" noemt. Een paar posts later schrijf ik dat de overheid in totaliteit geen tot zeer weinig geld overhoud, iets wat wordt bewezen door de bestaande staatsschuld.
Ik noem het geen winst, ik noem 550 miljoen als inkomsten uit verkeersboetes. Kijk hier om alleen al de verhoging van 1995 tot 2001 te zien.

En natuurlijk houdt de overheid geen geld over, dat lijkt me vrij logisch. Maar je doet het overkomen alsof de overheid geen geld overhoudt aan het schrijven van boetes. Maw: dat het innen van de boetes meer zou kosten dan ze opbrengen, en da's natuurlijk complete bullshit.
Zerg schreef:
pi_58070483
4 jaar is inderdaad nog puntenrijbewijs...

Ik hoop het beste voor je...
pi_58070812
Naja, dit gaat hoe dan ook pijn doen lijkt me, vooral als ze die vorige overtreding ook nog meenemen..
pi_58071874
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 16:58 schreef Mikkie het volgende:

En daarmee sla je de spijker op z'n kop. Het razziabeleid zoals dat tegenwoordig geëtaleerd wordt bij snelheidscontroles (7 miljoen boetes tot 10 km/h) is volstrekt overbodig, aangezien het niet bewezen effectief is, maar ook nog eens geneuk in de marge. Je kunt mij niet vertellen dat mensen die 5 km/h sneller rijden ineens veel meer doden op hun geweten hebben.
Nee, maar je moet ergens een grens trekken. Nu kun je een boete krijgen voor 4 km/u te snel (na correctie), maar niet voor 3 te snel. Dat kun je met 6 verhogen, met als gevolg dat mensen gaan klagen over een boete van 60 waar 50 mag en zeuren dat die agent dan maar 59 moet opschrijven (immers, dan geen boete)
  dinsdag 15 april 2008 @ 19:31:25 #127
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_58072133
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 19:20 schreef Light het volgende:

[..]

Nee, maar je moet ergens een grens trekken. Nu kun je een boete krijgen voor 4 km/u te snel (na correctie), maar niet voor 3 te snel. Dat kun je met 6 verhogen, met als gevolg dat mensen gaan klagen over een boete van 60 waar 50 mag en zeuren dat die agent dan maar 59 moet opschrijven (immers, dan geen boete)
Dat is altijd zo'n drogreden hè. Je wéét het niet, maar iedereen gaat er vanuit. Ik weet wel dat ik er persoonlijk een stuk minder moeite mee zou hebben. Natuurlijk baal je dan nog, maar soit, je reed dan ook wat te hard. Er is een marge, helaas ben je daar niet binnen gebleven. Maar als je dan een bon krijgt, heb je het over 10 km/h, dat is minder geneuk in de marge dan nu het geval is.
Zerg schreef:
pi_58073927
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 19:31 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Dat is altijd zo'n drogreden hè. Je wéét het niet, maar iedereen gaat er vanuit. Ik weet wel dat ik er persoonlijk een stuk minder moeite mee zou hebben. Natuurlijk baal je dan nog, maar soit, je reed dan ook wat te hard. Er is een marge, helaas ben je daar niet binnen gebleven. Maar als je dan een bon krijgt, heb je het over 10 km/h, dat is minder geneuk in de marge dan nu het geval is.
Nou, er gaat al een correctie van af, en dan hebben we het nog niet eens over de afwijking van de km-teller in de auto, dus bij een bekeuring vanaf 4km te hard reed je volgens de teller al 60 (+/- 1 a 2 km/h), als we even van 50 uit gaan. En laten we wel wezen, deze hele discussie is gedeeltelijk in gang gezet door de TS, die echt grof te hard heeft gereden, met complete minachting voor alle overige weggebruikers, die is niet gepakt met net 4 km te hard oid. En daarnaast, als je 50 km op de teller hebt waar je 50 mag, krijg je nooit een bekeuring. Dat iedereen, ikzelf incluis, de grens gaat op lopen zoeken is doelbewust, dus dan hoor je mij ook niet klagen als ik er compleet door eigen toedoen nét overheen ga en een bekeuring krijg.

[ Bericht 0% gewijzigd door fruityloop op 15-04-2008 21:00:40 ]
pi_58074459
nog 9 werkdagen te gaan en mede een tvptje:)
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  dinsdag 15 april 2008 @ 22:06:36 #130
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_58075865
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 20:49 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Nou, er gaat al een correctie van af, en dan hebben we het nog niet eens over de afwijking van de km-teller in de auto, dus bij een bekeuring vanaf 4km te hard reed je volgens de teller al 60 (+/- 1 a 2 km/h), als we even van 50 uit gaan. En laten we wel wezen, deze hele discussie is gedeeltelijk in gang gezet door de TS, die echt grof te hard heeft gereden, met complete minachting voor alle overige weggebruikers, die is niet gepakt met net 4 km te hard oid. En daarnaast, als je 50 km op de teller hebt waar je 50 mag, krijg je nooit een bekeuring. Dat iedereen, ikzelf incluis, de grens gaat op lopen zoeken is doelbewust, dus dan hoor je mij ook niet klagen als ik er compleet door eigen toedoen nét overheen ga en een bekeuring krijg.
Dat doet niks aan het feit af dat het mierenneukerig is. Daarnaast heeft die correctie ook met je km-teller te maken en met de meetapparatuur. Denk maar niet dat je die correctie zomaar als een cadeautje krijgt ofzo, die is echt wel noodzakelijk. Het punt van socialiteit zijn we wat dat betreft echt al lang voorbij.
Zerg schreef:
  woensdag 16 april 2008 @ 07:52:32 #131
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_58080764
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 22:06 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Dat doet niks aan het feit af dat het mierenneukerig is. Daarnaast heeft die correctie ook met je km-teller te maken en met de meetapparatuur. Denk maar niet dat je die correctie zomaar als een cadeautje krijgt ofzo, die is echt wel noodzakelijk. Het punt van socialiteit zijn we wat dat betreft echt al lang voorbij.
Weet je wát? Daarom zijn de boetes voor kleine overschrijdingen veel lager!
(en het is de snelheidsmeter, niet de kilometerteller)
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_58081617
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 21:12 schreef rene90 het volgende:
nog 9 werkdagen te gaan en mede een tvptje:)
Het zijn toch gewoon 10 dagen en geen 10 werkdagen
pi_58081712
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 22:06 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Toch leuk dat je het woord "socialiteit" in de mond neemt, terwijl dit topic over grof asociaal gedrag gaat... Het is allemaal terug te voeren op iets vrij causaals, men rijdt te hard, en dat is een bewuste keuze, want er is maar 1 been wat dat gaspedaal indrukt, en dat kan onplezierige gevolgen hebben.

Dit soort topics draaien er keer op keer op uit dat de TS vraagt om vooral niet veroordeeld te worden, en of er iemand nog een maniertje weet om er onderuit te komen, want oh oh hij heeft het rijbewijs nodig voor zijn werk/zieke moeder/schimmelteen. Vervolgens komen er een aantal zwaar verongelijkte types langs die er van alles aan op proberen hangen, van de te hoge drempel bij hun in de straat, de ingetrokken subsidie voor kokkelvissers, de files, en de politiek in het algemeen, want die doen toch alles verkeerd. Nou zijn er meerdere internationale studies naar van alles en nog wat, en daaruit lbijkt keer op keer dat we het nog niet zo slecht hebben hier. En ja het is hier zeker niet perfect, en ook ik erger me soms aan van die onzinnige verkeersborden (bijvoorbeeld de stukken afgezette snelweg waar je 70 mag, en je vervolgens geen enkele wegwerker ziet) maar ik zou het wel es leuk vinden dat men eens iets positiefs zegt over de gezondheidszorg, al die mensen die de wegen onderhouden etc etc, ipv om altijd maar naar anderen te wijzen en excuses te verzinnen..
pi_58082979
Ga lekker 120 op die ringbaan rijden.

Op de ringbaan komen nooit dodelijke ongelukken voor en de TS is superman.
quote:
8 oktober 2005

Een verkeersongeval in Tilburg heeft in de nacht van vrijdag op zaterdag aan twee personen het leven gekost. Een persoon raakte gewond. Dat meldde de politie zaterdag. De auto botste op de Ringbaan Noord rond twee uur tegen een verkeerslicht en vloog in brand. Bij het ongeval kwamen een 23-jarige Tilburger en zijn 20-jarige Tilburgse vriendin om het leven. Een 17-jarige broer van de 23-jarige werd uit de auto geslingerd, raakte zwaargewond en is naar het ziekenhuis gebracht. De bestuurder van de auto verloor in de flauwe bocht de macht over het stuur en botste tegen de verkeerslichtenmast op de middengeleider. Een getuige heeft nog geprobeerd de inzittenden uit het brandende wrak te halen. Dat lukte echter niet door de hevige brand. De ravage na het ongeval was enorm. De motor van de auto was enkele tientallen meters door de lucht geslingerd en in de tuin van een woning aan de zuidelijke zijde van de Ringbaan Noord terechtgekomen
  woensdag 16 april 2008 @ 10:31:48 #135
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_58083284
quote:
Op woensdag 16 april 2008 09:01 schreef Chinless het volgende:

[..]

Het zijn toch gewoon 10 dagen en geen 10 werkdagen
Klopt.
Zerg schreef:
pi_58083285
quote:
Op woensdag 16 april 2008 10:18 schreef Basp1 het volgende:
Ga lekker 120 op die ringbaan rijden.

Op de ringbaan komen nooit dodelijke ongelukken voor en de TS is superman.
[..]

Voor de volledigheid een bron bij dat artikel: Twee doden bij aanrijding Tilburg

En inderdaad, ik ben het helemaal met je eens. Er zijn al verschillende mensen voorbijgekomen in dit topic met de opmerking dat je daar best 120 kan rijden, zonder veiligheidsrisico's. Die mensen zou ik graag een enkele reis lagere school cadeau doen. Zelfs een kleuter kan nog wel bedenken dat het niet goed is voor je gezondheid als je, terwijl je netjes 50 rijdt, gegrepen wordt door een 120-rijdende geweldenaar.
  woensdag 16 april 2008 @ 10:32:32 #137
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_58083297
quote:
Op woensdag 16 april 2008 07:52 schreef Dromer het volgende:

[..]

Weet je wát? Daarom zijn de boetes voor kleine overschrijdingen veel lager!
(en het is de snelheidsmeter, niet de kilometerteller)
Het gaat er niet om dat ze lager zijn (da's overigens ook pas een paar jaar zo), het gaat om het principe an sich. Het gaat om minimalisme, dan slaan die bonnen nergens op.
Zerg schreef:
pi_58083356
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 15:25 schreef Chinless het volgende:

[..]

Ik werk voor een redelijk groot bedrijf (3200 mensen, alleen NL, wereldwijd weet ik het niet eens).
We hebben meerdere leasemaatschappijen, ik heb bij de dealer al 560 euro korting gekregen, mja dat is ook niet alles.
Moet je voor een lease auto niet een kopie van je rijbewijs overhandigen? Dat zou nog even een lastig punt kunnen zijn.
  woensdag 16 april 2008 @ 10:35:18 #139
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_58083367
quote:
Op woensdag 16 april 2008 09:08 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Toch leuk dat je het woord "socialiteit" in de mond neemt, terwijl dit topic over grof asociaal gedrag gaat... Het is allemaal terug te voeren op iets vrij causaals, men rijdt te hard, en dat is een bewuste keuze, want er is maar 1 been wat dat gaspedaal indrukt, en dat kan onplezierige gevolgen hebben.

Dit soort topics draaien er keer op keer op uit dat de TS vraagt om vooral niet veroordeeld te worden, en of er iemand nog een maniertje weet om er onderuit te komen, want oh oh hij heeft het rijbewijs nodig voor zijn werk/zieke moeder/schimmelteen. Vervolgens komen er een aantal zwaar verongelijkte types langs die er van alles aan op proberen hangen, van de te hoge drempel bij hun in de straat, de ingetrokken subsidie voor kokkelvissers, de files, en de politiek in het algemeen, want die doen toch alles verkeerd. Nou zijn er meerdere internationale studies naar van alles en nog wat, en daaruit lbijkt keer op keer dat we het nog niet zo slecht hebben hier. En ja het is hier zeker niet perfect, en ook ik erger me soms aan van die onzinnige verkeersborden (bijvoorbeeld de stukken afgezette snelweg waar je 70 mag, en je vervolgens geen enkele wegwerker ziet) maar ik zou het wel es leuk vinden dat men eens iets positiefs zegt over de gezondheidszorg, al die mensen die de wegen onderhouden etc etc, ipv om altijd maar naar anderen te wijzen en excuses te verzinnen..
Je vergelijkt appels met peren. Ik heb al eerder aangegeven dat de mierenneukerij waar ik het niet mee eens ben, geen betrekking heeft op de zaak van TS. Je hebt mij de overtreding van TS niet zien verdedigen, ik heb hem enkel de mogelijke gevolgen geschetst. Wanneer zakt dat nou eens door die yoghurt bij je?
Zerg schreef:
  woensdag 16 april 2008 @ 10:36:22 #140
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_58083387
quote:
Op woensdag 16 april 2008 10:34 schreef deom het volgende:

[..]

Moet je voor een lease auto niet een kopie van je rijbewijs overhandigen? Dat zou nog even een lastig punt kunnen zijn.
Dat zou alleen zo zijn als op dat moment zijn rijbewijs daadwerkelijk ingevorderd is. Verder staat er namelijk geen enkele aantekening op het rijbewijs zelf.
Zerg schreef:
pi_58083443
Ik ga zo bellen....
En ja voordat ik mn leaseauto heb ben ik ook wel 7 maanden verder (lange levertijd).
Dan zal ik mijn rijbewijs toch wel terug hebben

Nja, het is nog niet binnen bij OvJ.
Dat moet nu toch inmiddels wel
pi_58083539
quote:
Op woensdag 16 april 2008 10:38 schreef Chinless het volgende:
Ik ga zo bellen....
En ja voordat ik mn leaseauto heb ben ik ook wel 7 maanden verder (lange levertijd).

Aha, ik heb nooit een auto geleased. De vorige koop was zaterdag kijken, maandag ophalen namelijk.
  woensdag 16 april 2008 @ 10:48:09 #143
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_58083655
quote:
Op woensdag 16 april 2008 10:38 schreef Chinless het volgende:
Ik ga zo bellen....

Ma-avond ingenomen, dinsdag verwerkt. Met de bode naar het parket, zou het inderdaad vandaag of morgen aan moeten komen. En dan moet de OvJ nog een beslissing nemen...
Zerg schreef:
pi_58083710
Ze vertelde me gisteren al, dat hij vandaag zou aankomen.
Bel na 12uur nog wel een keer.
pi_58083736
quote:
Op woensdag 16 april 2008 10:32 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Het gaat er niet om dat ze lager zijn (da's overigens ook pas een paar jaar zo), het gaat om het principe an sich. Het gaat om minimalisme, dan slaan die bonnen nergens op.
Ten eerste heeft dit geen relatie met de situatie van TS.
Ten tweede worden die bonnen voor 10 km/u uitgegeven bij flitspalen. Wat stel je dan voor? Alle flitspalen af te stellen op 10 km boven de max. snelheid? Dan gaan mensen daarop rijden en rijdt iedereen die snelheid. Waarom dan 10 en niet 11? Of als je voor 5 kiest, waarom niet 6?
Er wordt ergens een grens ingesteld, natuurlijk is het verschil tussen 49 en 51 per uur minimaal en niet de oorzaak van ongevallen, maar ja, je moet ergens op handhaven, en daarvoor wordt een harde grens ingesteld. Stel je die grens niet hard in, dan krijg je overal discussie over.

Vergeet ook niet dat in de meeste situaties binnen de kom er mensen langs wonen, en dan kan het verschil tussen 50 of 60 wel degelijk van belang zijn voor de verkeersveiligheid en leefbaarheid.
pi_58083889
quote:

[..]

Ik volg het nog steeds niet helemaal, wat voor grens/marge/foutcorrectie je ook aanhoudt, er zal altijd een groot aantal gevallen zijn waarbij men net over de ondergrens zal gaan, met het bijbehorende gevoel van onnodige betutteling en geldklopperij. De oorzaak van die ergernis ligt bij de persoon die het gaspedaal indrukt, en toch denken al die mensen dat de oplossing van de overheid moet komen? Hier is het NIMBY (Not In My Back Yard) principe wederom op van toepassing, bijna iedereen vindt het goed dat er drempels en 30km zones worden ingesteld om scholen heen om de kinderen te beschermen, zolang het maar niet op de route is die zelf rijden, want dan is het ineens irritant.
  woensdag 16 april 2008 @ 11:04:58 #147
45722 Dromer
pi_58084054
quote:

[..]

Wat wil je dan? Eerste 5 km/h te hard geen boete en dan ineens een hoge boete? Dan gaan mensen weer klagen over die 3 km/h harder dan die 5 km/h te hard... en zo blijven we bezig.
  woensdag 16 april 2008 @ 11:11:21 #148
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_58084189
Ik blijf er niet op in gaan. Ik heb al eerder gemeld dat e.e.a. volgens mij drogredenen zijn, klaar. Ik ga niet constant m'n punt herhalen, ik denk dat we het gewoon niet eens gaan worden . Laten we ons concentreren op de zaak van TS.
Zerg schreef:
pi_58084248
Ik zie net dat de boete die TS te wachten staat niet mals is. Als die ringweg inderdaad, zoals TS zegt, tot de bebouwde kom wordt gerekend en hij heeft na correctie 66 km/u te hard gereden staat hem een boete te wachten van ¤660.

Ik neem aan dat die kosten níet door zijn baas vergoed worden.
  woensdag 16 april 2008 @ 11:15:21 #150
203980 Cylon_nr13
Sheik Yerbouti
pi_58084260
Waar mensen vooral over klagen zijn flitspalen op een snelweg, de andere controles (binnen bebouwde komt ed.) worden over het algemeen best geslikt volgens mij.
quote:
Op woensdag 16 april 2008 11:14 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Ik zie net dat de boete die TS te wachten staat niet mals is. Als die ringweg inderdaad, zoals TS zegt, tot de bebouwde kom wordt gerekend en hij heeft na correctie 66 km/u te hard gereden staat hem een boete te wachten van ¤660.

Ik neem aan dat die kosten níet door zijn baas vergoed worden.
Ik vind 660 euro voor zo een brute overtreding nog wel meevallen eigenlijk.
pi_58084427
quote:
Op woensdag 16 april 2008 11:15 schreef Cylon_nr13 het volgende:
Waar mensen vooral over klagen zijn flitspalen op een snelweg, de andere controles (binnen bebouwde komt ed.) worden over het algemeen best geslikt volgens mij.
[..]

Ik vind 660 euro voor zo een brute overtreding nog wel meevallen eigenlijk.
Er komt nog een punt bij op z'n rijbewijs gok ik zo, en eventueel een (on)voorwaardelijke rijontzegging, met evt de gevolgen voor zijn baan, dus dan komt het al wat meer in proportie toch? Maar goed, ik ben het met je eens dat het in dit soort gevallen ook wel echt pijn mag doen, zeker als je leest dat er al eerder dodelijke ongelukken zijn geweest daar.
  woensdag 16 april 2008 @ 11:42:44 #152
203980 Cylon_nr13
Sheik Yerbouti
pi_58084895
Ja, zeker als ook nog eens blijkt dat het niet de eerste keer is en ook helemaal geen berouw of iets van toekomstige matiging toont. Kan niet zeggen dat men hier té streng is qua straffen. De pakkans is groot in Nederland, maar de straffen zelf vallen wel mee vind ik zelf.
pi_58085700
quote:
Op woensdag 16 april 2008 11:22 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Er komt nog een punt bij op z'n rijbewijs gok ik zo, en eventueel een (on)voorwaardelijke rijontzegging, met evt de gevolgen voor zijn baan, dus dan komt het al wat meer in proportie toch? Maar goed, ik ben het met je eens dat het in dit soort gevallen ook wel echt pijn mag doen, zeker als je leest dat er al eerder dodelijke ongelukken zijn geweest daar.
Die dodeliljke ongelukken zoals hier omschreven worden, zijn meestal door de bestuurder zelf. Bijv. drank & drugs.

OT: Ik heb nogmaals gebeld, echter nog steeds geen rijbewijs binnen.
En zonder rijbewijs raak ik mijn baan niet kwijt hoor, zal alleen veel moeten OV reizen, wat haast niet te doen is, dus wordt het een hotelletje op de kosten vd baas (wat wel vergoed wordt).
pi_58085815
Ik zou je casus, zoals eerder al is gezegd, even posten bij flitsservice.nl. Jurdische medewerkers daar als tukker_pat en Barbertje kunnen je uitstekend helpen. Onder boetes uitkomen e.d. wordt lastig, maar de schade beperken kan altijd natuurlijk.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_58086183
quote:
Op woensdag 16 april 2008 12:20 schreef Chinless het volgende:

Die dodeliljke ongelukken zoals hier omschreven worden, zijn meestal door de bestuurder zelf. Bijv. drank & drugs.
Er kan wel iemand op de rechterbaan rijden onder invloed van drank&drugs, die zonder in zijn spiegels te kijken ineens zijn auto naar de linkerbaan gooit. En op die baan kom jij nu net aansjezen met 120 km/u.

Wie is de directe veroorzaker van het ongeluk? De bestuurder onder invloed. Maar door wiens schuld was het ongeluk zo ernstig dat alle inzittenden overleden? Jij. Als je netjes 50 had gereden waren jullie er misschien met blikschade afgekomen.
pi_58086499
quote:

Heb je dan het politieonderzoek van dat eerder geposte ongeluk op je tafel liggen dat je hiermee je eigen gedrag probeerd geod te praten.

Ik hoop van harte dat je je rijbewijs gewoon opnieuw mag gaan halen. Omdat je mijns inziens bewezen hebt dat je niet genoeg vaardigheden hebt om een rijbewijs te mogen hebben. En met rijvaardigheden bedoel ik niet alleen maar de controle over je auto hebben, maar ook voldoende verkeersinzicht te hebben dat je je aan snelheidslimieten dient te houden.
  woensdag 16 april 2008 @ 12:58:19 #157
153506 Captain_Fabulous
pi_58086542
quote:

[..]

OT: Ik heb nogmaals gebeld, echter nog steeds geen rijbewijs binnen.
En zonder rijbewijs raak ik mijn baan niet kwijt hoor, zal alleen veel moeten OV reizen, wat haast niet te doen is, dus wordt het een hotelletje op de kosten vd baas (wat wel vergoed wordt).
Dus zullen we morgen maar alles toelaten behalve rijden met drank en drugs? Alle snelheidslimieten, inhaalverboden, 1 richtingsverkeer....toch maar gezeik. schaffen we gelijk die gordels ook maar af, dat knelt maar, en over 20 jaar blijkt vast dat je er eigenlijk kanker van krijgt, of dat je zaadproductie stuk gaat omdat ze je been afknellen....

Ik hoop dat ze je rijbewijs dus echt afpakken, jij bent zo'n figuur die hier niets van leert en binnen het jaar weer zo'n stunt uithaalt. Je hebt geluk dat je baas dat hotel vergoedt, een paar maanden OV'en met slechte verbindingen zou je heel mischien eens aan het denken zetten.
  woensdag 16 april 2008 @ 13:05:33 #158
45722 Dromer
pi_58086693
quote:
Te hard rijden waardoor je crasht en je motorblok tientallen meters weg wordt geslingerd, lijkt me toch in elk geval mede veroorzaakt door een te hoge snelheid. Dat zal niet zo snel gebeuren bij een gangetje van 50km/h.
Verder ligt een te hoge snelheid m.i. ook aan de bestuurder.

En ook meer OT: Ik ben bang voor je dat je je rijbewijs niet snel terugkrijgt. Op basis van je vorige flinke overschrijding zal de officier het waarschijnlijk tot de zitting vasthouden. (wat al snel een paar maanden gaat duren)
pi_58089196
ik heb niet hele topic gelezen, maar als TS registraties heeft van 30+km te hard in de afgelopen 3 jaar.... dan krijgt hij hem inderdaad echt niet zo even terug met een paar belletjes. Wordt dan toch echt zitting afwachten voor hem...
pi_58092930
Enige navraag gedaan.

Dit topic is een hoax.
Er is geen rijbewijs ingevorderd op dat traject sedert juli 2007.
Of het is nog niet in behandeling genomen.
pi_58099410
quote:
Op woensdag 16 april 2008 18:27 schreef MaGNeT het volgende:
Enige navraag gedaan.

Dit topic is een hoax.
Oh vertel.
Jij kan gwn in de systemen rondneuzen ofzo?

mafkees
  woensdag 16 april 2008 @ 22:45:36 #162
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_58099740
quote:
Op woensdag 16 april 2008 18:27 schreef MaGNeT het volgende:
Enige navraag gedaan.

Dit topic is een hoax.
TS zegt al dat z'n rijbewijs nog niet binnen is op het kantongerecht. Dus lijkt me niet zo gek dat 't dan nog niet in behandeling is genomen.
Zerg schreef:
pi_58099909
quote:
Op woensdag 16 april 2008 15:07 schreef hiolpi het volgende:
ik heb niet hele topic gelezen, maar als TS registraties heeft van 30+km te hard in de afgelopen 3 jaar.... dan krijgt hij hem inderdaad echt niet zo even terug met een paar belletjes. Wordt dan toch echt zitting afwachten voor hem...
Mwah, dat doet die heer Spee op de televisie altijd wel aardig voorkomen dat dat zo is, maar in werkelijkheid krijg je je rijbewijs vrij gemakkelijk terug. Ondanks die eerdere registraties. Denk dat het wel mee zal vallen voor TS...

En onder bepaalde omstandigheden vind ik snelheid niet eens een grond om je rijbewijs in te vorderen eerlijk gezegd. Weet de omstandigheden van TS niet, maar ik zie wel eens dat het rijbewijs wordt ingevorderd op momenten dat de weg vrijwel leeg is en eigenlijk niemand last heeft van dat harde rijden. Volslagen belachelijk om dan rijbewijs in te vorderen. (en zeker op snelwegen niet)
pi_58100906
quote:
Op woensdag 16 april 2008 12:25 schreef vw_caddy het volgende:
Ik zou je casus, zoals eerder al is gezegd, even posten bij flitsservice.nl. Jurdische medewerkers daar als tukker_pat en Barbertje kunnen je uitstekend helpen. Onder boetes uitkomen e.d. wordt lastig, maar de schade beperken kan altijd natuurlijk.
Ik heb daar al wel gekeken en gelezen, maar zal hetoch even voorleggen bedankt !
  donderdag 17 april 2008 @ 08:49:13 #165
152789 karr-1
pi_58104776
quote:
Op woensdag 16 april 2008 22:51 schreef Accordtje het volgende:
En onder bepaalde omstandigheden vind ik snelheid niet eens een grond om je rijbewijs in te vorderen eerlijk gezegd. Weet de omstandigheden van TS niet, maar ik zie wel eens dat het rijbewijs wordt ingevorderd op momenten dat de weg vrijwel leeg is en eigenlijk niemand last heeft van dat harde rijden. Volslagen belachelijk om dan rijbewijs in te vorderen. (en zeker op snelwegen niet)
krijgen we die smoes weer..... Dus om 02.00 's nachts als de weg compleet leeg is, zouden er andere regels moeten gelden dan bv midden op de dag als het stervensdruk is?

Nee daar gaan we op vooruit in dit land... Accepteer je verlies gewoon als een man en gedraag je niet als een watje.
pi_58105285
quote:

In wat voor een wereld leef je?
Een bedrijf met 3200 werknemers alleen al in NL heeft ongetwijfeld veel leaseauto's, dus ook vaste contracten met een leasemij.
En dan komt er een broekie van 24 nog ff korting bedingen op een (waarschijnlijk) instapmodelletje
Weet je wel zeker of je zelf de dealer mag uitzoeken? Vaak bepaalt de leasemij bij welke dealer de auto vandaan komt.
Als je inderdaad toch een korting bij de dealer krijgt, kun je daarvoor beter een toerenbegrenzer laten installeren
pi_58105382
quote:
Op donderdag 17 april 2008 09:24 schreef edraket31 het volgende:

[..]

In wat voor een wereld leef je?
Een bedrijf met 3200 werknemers alleen al in NL heeft ongetwijfeld veel leaseauto's, dus ook vaste contracten met een leasemij.
En dan komt er een broekie van 24 nog ff korting bedingen op een (waarschijnlijk) instapmodelletje
Weet je wel zeker of je zelf de dealer mag uitzoeken? Vaak bepaalt de leasemij bij welke dealer de auto vandaan komt.
Als je inderdaad toch een korting bij de dealer krijgt, kun je daarvoor beter een toerenbegrenzer laten installeren
Mhwa jongen we mogen auto uitkiezen naar keuze.
En ben er inmiddels achter, heb gewoon terug gemaild of het niet goedkoper kon en zowel Arval als ING gaven een leuke korting. Arval 18 euro per maand, ING 22 euro.

Dus opzich... ja het kan.
Dealer mag ik alleen kiezen afhankelijk van het merk, in dit geval een Toyota.. Ik mag bij Arval de dealer kiezen, ING doet het rechtstreeks bij de importeur.
  donderdag 17 april 2008 @ 10:32:38 #168
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_58106546
quote:
Op donderdag 17 april 2008 08:49 schreef karr-1 het volgende:

[..]

krijgen we die smoes weer..... Dus om 02.00 's nachts als de weg compleet leeg is, zouden er andere regels moeten gelden dan bv midden op de dag als het stervensdruk is?
Ja. 120 rijden op een lege snelweg is een stuk minder gevaarlijk dan midden in de spits. Als je dat niet eens snapt moet je misschien eens gaan nadenken over je hersencapaciteit.
quote:
Op woensdag 16 april 2008 22:51 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Weet de omstandigheden van TS niet, maar ik zie wel eens dat het rijbewijs wordt ingevorderd op momenten dat de weg vrijwel leeg is en eigenlijk niemand last heeft van dat harde rijden. Volslagen belachelijk om dan rijbewijs in te vorderen. (en zeker op snelwegen niet)
Ben het met je eens, maar helaas kijkt een rechter daar niet naar. Enige contextbeleving is een rechter vreemd: er wordt sec naar de overtreding gekeken.
Zerg schreef:
  donderdag 17 april 2008 @ 10:45:50 #169
153506 Captain_Fabulous
pi_58106782
quote:
Op donderdag 17 april 2008 10:32 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Ja. 120 rijden op een lege snelweg is een stuk minder gevaarlijk dan midden in de spits. Als je dat niet eens snapt moet je misschien eens gaan nadenken over je hersencapaciteit.
[..]

Ben het met je eens, maar helaas kijkt een rechter daar niet naar. Enige contextbeleving is een rechter vreemd: er wordt sec naar de overtreding gekeken.
'Mastermind', gevoel voor humor heb je wel dat je je zo durft te noemen. Ten eerste, een leeg stuk weg? Ik heb de laatset jaren meerdere keren mensen opgehaald van de trein in Duitsland, en moest daarom dan om 4:00 vertrekken vanuit hilversum....zelfs toen nog geen echt leeg stukje weg gezien. Je bent NOOIT alleen op de weg, get over it. En als de rest van het verkeer verwacht dat ergens rond de 70 wordt gereden, is iemand die daar met 120 rondraust dus nog steeds gevaarliijk. En kom nou niiet met, dan moeten mensen 's avonfs maar beter uitkijken je kan toch verwachten dat ik me 's avonds niet aan de regels hou....
Ten tweede, wie gaat bepalen of de weg 'leeg' genoeg is om de snelheidslimieten te laten vallen? Als we dat zouden invoeren zouden mannetjes als TS en jij dus huiltopics openen over rechters die niet snappen dat julie toch zo veilig zijn als je te hard rijdt...losers.Rechters is context helemaal niet zo vreemd, ze kijken alleen ietsje verder dan jouw primaire behoeftebevrediging.
  donderdag 17 april 2008 @ 10:47:04 #170
45722 Dromer
pi_58106802
quote:
Tja.. je zou weer kunnen stellen dat als een dombo midden in de nacht controle verliest en zijn wagen crashed op een lege snelweg, je mooi de lul bent als je 5 minuten later komt aankachelen en er bovenop knalt. Overdag in de drukte zie je tenminste nog zoiets aankomen. Dus of 's nachts scheuren zoveel veiliger is dan overdag? Kweetutnie.

edit: en laten we het alsjeblieft wat minder ad hominem spelen en niet over elkanders hersencapaciteit en geestelijke vermogens beginnen.
pi_58106841
Nou ik heb inmiddels weer gebeld met OvJ. Echte rnog steeds geen rijbewijs binnen.
Nu heb ik de politie in Tilburg gebeld, zij konden mij niet vertellen waar mijn rijbewijs is gebleven.

Wat is nu wijsheid? Het rijbewijs "verdwenen" laten of er achteraan blijven bellen.
  donderdag 17 april 2008 @ 10:51:06 #172
45722 Dromer
pi_58106865
quote:
Op donderdag 17 april 2008 10:48 schreef Chinless het volgende:
Nou ik heb inmiddels weer gebeld met OvJ. Echte rnog steeds geen rijbewijs binnen.
Nu heb ik de politie in Tilburg gebeld, zij konden mij niet vertellen waar mijn rijbewijs is gebleven.

Wat is nu wijsheid? Het rijbewijs "verdwenen" laten of er achteraan blijven bellen.
Wachten tot je nooit meer iets hoort, aangifte doen van vermissing en een nieuwe aanvragen.
  donderdag 17 april 2008 @ 10:53:53 #173
153506 Captain_Fabulous
pi_58106918
Zouden er politieagenten rond Tilburg zijn die rijbewijzen innnemen om eens goed te kunnen kwartetten?
  donderdag 17 april 2008 @ 11:02:24 #174
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_58107083
quote:
Op donderdag 17 april 2008 10:45 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

'Mastermind', gevoel voor humor heb je wel dat je je zo durft te noemen. Ten eerste, een leeg stuk weg? Ik heb de laatset jaren meerdere keren mensen opgehaald van de trein in Duitsland, en moest daarom dan om 4:00 vertrekken vanuit hilversum....zelfs toen nog geen echt leeg stukje weg gezien.
Nee, nu heb je me. Je bent een paar keer naar Duitsland geweest, toen heb je geen lege weg gezien. Shit ja, dat ik daar niet aan gedacht heb, enkele van jouw ervaringen zijn natuurlijk representatief voor de rest van de wereld!
quote:
En kom nou niiet met, dan moeten mensen 's avonfs maar beter uitkijken je kan toch verwachten dat ik me 's avonds niet aan de regels hou....
Je moet geen woorden in m'n mond leggen of mijn woorden verdraaien. Het enige dat ik heb gezegd is dat 120 rijden in de spits gevaarlijker is dan 's avonds op een lege snelweg. Over beter uitkijken heb ik niets gezegd.
quote:
Ten tweede, wie gaat bepalen of de weg 'leeg' genoeg is om de snelheidslimieten te laten vallen? Als we dat zouden invoeren zouden mannetjes als TS en jij dus huiltopics openen over rechters die niet snappen dat julie toch zo veilig zijn als je te hard rijdt...losers.
Zoiets hoef je niet af te meten aan drukte op de weg, maar aan tijdstippen. Als de drukte op de weg het niet toelaat wordt snelheid vanzelf gereguleerd.
quote:
Rechters is context helemaal niet zo vreemd, ze kijken alleen ietsje verder dan jouw primaire behoeftebevrediging.
Ga jij dan maar eens met een willekeurig verhaal naar de rechter. Die zal zeggen 'dit en dit staat in de wet, punt uit.' "Ja maar meneer" zal dan echt niet helpen, aangezien contextbeleving persoonsgebonden en niet-bewijsbaar is.
Zerg schreef:
pi_58107174
quote:
Op donderdag 17 april 2008 10:51 schreef Dromer het volgende:

[..]

Wachten tot je nooit meer iets hoort, aangifte doen van vermissing en een nieuwe aanvragen.
Daarbij blijft bij voor de Politie toch ingevorderd.
Ik had begrepen dat ik na 10 dagen recht heb om hem terug te krijgen, alleen kom ik niet onder de straf (of geldboete) uit.
pi_58107242
Ik zou de aangifte van vermissing van je rijbewijs vervalsen en daarmee een nieuwe aanvragen.
I spent a lot of my money on booze, birds and fast cars, the rest I just squandered.
  donderdag 17 april 2008 @ 11:10:14 #177
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_58107265
quote:
Op donderdag 17 april 2008 11:06 schreef Chinless het volgende:

[..]

Daarbij blijft bij voor de Politie toch ingevorderd.
Dat klopt, en dat zal ook naar boven komen als je aangifte doet van vermissen, dan wel een nieuwe aanvraagt.
quote:
Ik had begrepen dat ik na 10 dagen recht heb om hem terug te krijgen, alleen kom ik niet onder de straf (of geldboete) uit.
Correctie: de officier dient binnen 10 dagen een beslissing te nemen over je rijbewijs. Je valt niet onder directe recidive (je had de vorige boete eind 06 betaald toch?), maar echt in je voordeel is 'ie niet. Toch verwacht ik dat je inderdaad je rijbewijs wel terug krijgt, maar het is nu zaak er heel zuinig op te zijn.
Zerg schreef:
pi_58107625
quote:
Op donderdag 17 april 2008 11:10 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Dat klopt, en dat zal ook naar boven komen als je aangifte doet van vermissen, dan wel een nieuwe aanvraagt.
[..]

Correctie: de officier dient binnen 10 dagen een beslissing te nemen over je rijbewijs. Je valt niet onder directe recidive (je had de vorige boete eind 06 betaald toch?), maar echt in je voordeel is 'ie niet. Toch verwacht ik dat je inderdaad je rijbewijs wel terug krijgt, maar het is nu zaak er heel zuinig op te zijn.
Maar wat, als de officier hem niet binnen 10 dagen ziet? en dus ook niet kan beslissen?
En inderdaad die transactievoorstel is toen betaald, auto vd leasemaatschappij. Ik heb geen bestuurders verklaring ingevuld.
  donderdag 17 april 2008 @ 11:31:25 #179
45722 Dromer
pi_58107771
quote:
Op donderdag 17 april 2008 11:25 schreef Chinless het volgende:

[..]

Maar wat, als de officier hem niet binnen 10 dagen ziet? en dus ook niet kan beslissen?
En inderdaad die transactievoorstel is toen betaald, auto vd leasemaatschappij. Ik heb geen bestuurders verklaring ingevuld.
Dat zal de leasemaatschappij dan wel gedaan hebben...
En mijn opmerking over aangifte doen was met een knipoog, hè.
Als het nergens staat geregistreerd (die magneet kon er niks van vinden), je hoort er niks meer van en je rijbewijs blijft spoorloos zou het een optie zijn. (wel vrij onwaarschijnlijk uiteraard). In de jaren 90 zijn ze twee keer een overtreding van mij kwijtgeraakt (één staandehouding en één flink flitsgeval) => nooit meer iets van gehoord. (geen rijbewijsinhouding though)
  donderdag 17 april 2008 @ 11:31:33 #180
153506 Captain_Fabulous
pi_58107774
quote:
Nee, nu heb je me. Je bent een paar keer naar Duitsland geweest, toen heb je geen lege weg gezien. Shit ja, dat ik daar niet aan gedacht heb, enkele van jouw ervaringen zijn natuurlijk representatief voor de rest van de wereld!
[..]
Als jij me nou ook geen woorden in de mond legt...maar ja in zekere zin, als ik op een tijstip als 4 uur 'snachts van Hilversum naar Duisburg rij, en nergens een leeg stukje weg tegenkom vind dat ik een aardige steekproef. zeker als je dat een paar keer per jaar doet.
quote:
Je moet geen woorden in m'n mond leggen of mijn woorden verdraaien. Het enige dat ik heb gezegd is dat 120 rijden in de spits gevaarlijker is dan 's avonds op een lege snelweg. Over beter uitkijken heb ik niets gezegd.
[..]
op zich een geldige redenering. Ware het niet dat je in de spits geen 120 kan rijden omdat alles vast zit, dus tenzij jij 120 over de daken van andere auto's gaat rijden snap ik de vergelijking niet.
quote:
Zoiets hoef je niet af te meten aan drukte op de weg, maar aan tijdstippen. Als de drukte op de weg het niet toelaat wordt snelheid vanzelf gereguleerd.
[..]
Jij hebt een groter geloof in de zelfregulatie van automobilisten dan ik.
quote:
Ga jij dan maar eens met een willekeurig verhaal naar de rechter. Die zal zeggen 'dit en dit staat in de wet, punt uit.' "Ja maar meneer" zal dan echt niet helpen, aangezien contextbeleving persoonsgebonden en niet-bewijsbaar is.
Dit snap ik niet, zal wel aan mij liggen
  donderdag 17 april 2008 @ 11:35:48 #181
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_58107866
quote:
Op donderdag 17 april 2008 11:25 schreef Chinless het volgende:

[..]

quote:
Op donderdag 17 april 2008 11:31 schreef Dromer het volgende:

[..]

Dat zal de leasemaatschappij dan wel gedaan hebben...
Nope. Een dergelijke verklaring dien je zelf te ondertekenen. De leasemaatschappij kan immers niet weten of dat jij gereden hebt, of misschien wel je vrouw/vriendin ofzo. Als TS niets ondertekend heeft lijkt er weinig aan de hand.

Op basis van de gegevens die je geeft, ga ik er vanuit dat je je rbw binnen 10 dagen terug hebt. Mocht er binnen die 10 dagen geen beslissing zijn genomen, dan dien je een verzetschrift in waarin je je rijbewijs per direct terug eist, aangezien de OvJ de 10 dagen-termijn heeft overschreden. Let op: dit zegt niets over de strafmaat die later alsnog opgelegd kan worden, het enige waarvoor dit geldt is het overschrijden van de termijn. Je zal het rbw dan in elk geval tot aan een eventuele zitting terug krijgen.
Zerg schreef:
  donderdag 17 april 2008 @ 11:39:23 #182
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_58107951
quote:
Op donderdag 17 april 2008 11:31 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Als jij me nou ook geen woorden in de mond legt...maar ja in zekere zin, als ik op een tijstip als 4 uur 'snachts van Hilversum naar Duisburg rij, en nergens een leeg stukje weg tegenkom vind dat ik een aardige steekproef. zeker als je dat een paar keer per jaar doet.
Dat ben ik niet met je eens. Als we dan toch gaan redeneren op basis van eigen ervaringen: ik heb vaak genoeg 's nachts van Hoofddorp naar Nijmegen gereden, of anders. Ik heb stukken van 50 km gehad waar ik drie auto's ben tegengekomen. Dat valt bij mij toch echt onder de categorie 'lege snelweg'.
quote:
[..]

op zich een geldige redenering. Ware het niet dat je in de spits geen 120 kan rijden omdat alles vast zit, dus tenzij jij 120 over de daken van andere auto's gaat rijden snap ik de vergelijking niet.
Het ging over regels en tijdstippen. Ik geef aan dat voor verschillende tijdstippen, door verschillende druktes, verschillende regels kunnen (en mijns inziens ook dienen te) gelden.
quote:
[..]

Jij hebt een groter geloof in de zelfregulatie van automobilisten dan ik.
Dat kan.
quote:
[..]

Dit snap ik niet, zal wel aan mij liggen
Ik probeer aan te geven dat context een rechter aan z'n reet zal roesten, en dat die daar totaal niet ontvankelijk voor is. Vandaar dat volgens mij de regels aangepast moeten worden.
Zerg schreef:
pi_58108001
Als je tegenwoordig op de weg de capriolen ziet van automobilisten, dan zou ik het redelijk naief vinden om die mensen ook nog eens meer verantwoordelijkheid te geven door hogere snelheden toe te staan.

Tegenwoordig worden de domste fouten gemaakt waarbij ongelukken meer regel dan uitzondering zijn......die mensen moeten dan ook tegen zichzelf beschermt worden....imo.
  donderdag 17 april 2008 @ 11:44:28 #184
152789 karr-1
pi_58108077
quote:
Als je dat niet eens snapt moet je misschien eens gaan nadenken over je hersencapaciteit.
En vroeger of later belanden we op dit niveau helaas. Het ik-heb-geen-argumenten-meer-en-ga-dus-maar-beledigen niveau. Beetje jammer.

Ik ben misschien heel rechtlijnig, maar een regel is bij mij een regel en die geld 24 uur per dag, 7 dagen in de week.

Dat jij daar anders over denkt is je goed recht, maar zolang de wet de wet is verander je er niets aan
  donderdag 17 april 2008 @ 11:46:55 #185
152789 karr-1
pi_58108133
quote:
Op donderdag 17 april 2008 11:39 schreef Mikkie het volgende:
Ik probeer aan te geven dat context een rechter aan z'n reet zal roesten, en dat die daar totaal niet ontvankelijk voor is. Vandaar dat volgens mij de regels aangepast moeten worden.
het is ook niet de taak van een rechter om gevoelig te zijn voor de context, een rechter moet gewoon de wet toepassen. Anders kan ik ook wel zeggen dat ik ergens mag inbreken omdat ik geen geld meer heb en toch moet eten.
  donderdag 17 april 2008 @ 11:53:34 #186
203980 Cylon_nr13
Sheik Yerbouti
pi_58108310
Lol dus daarom krijgt de ene moordenaar 100 jaar en de andere 6? omdat er geen verschil in context zat? De rechter had toevallig een nieuwe druk van het wetboek erbij? Of de pocketeditie?
  donderdag 17 april 2008 @ 12:00:22 #187
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_58108496
quote:
Op donderdag 17 april 2008 11:53 schreef Cylon_nr13 het volgende:
Lol dus daarom krijgt de ene moordenaar 100 jaar en de andere 6? omdat er geen verschil in context zat? De rechter had toevallig een nieuwe druk van het wetboek erbij? Of de pocketeditie?
Gaat het nu over een moord? Geloof het niet hè. Appels en peren.
Zerg schreef:
  donderdag 17 april 2008 @ 12:01:24 #188
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_58108517
quote:
Op donderdag 17 april 2008 11:46 schreef karr-1 het volgende:

[..]

het is ook niet de taak van een rechter om gevoelig te zijn voor de context, een rechter moet gewoon de wet toepassen. Anders kan ik ook wel zeggen dat ik ergens mag inbreken omdat ik geen geld meer heb en toch moet eten.
De rechter moet de wet toepassing in de licht van de overtreding/het misdrijf. En daar hoort een context bij. Maar goed, dat is symptoombestrijding, mijns inziens dienen de regels aangepast te worden.
Zerg schreef:
  donderdag 17 april 2008 @ 12:03:27 #189
152789 karr-1
pi_58108571
quote:
Op donderdag 17 april 2008 12:01 schreef Mikkie het volgende:

[..]

De rechter moet de wet toepassing in de licht van de overtreding/het misdrijf. En daar hoort een context bij. Maar goed, dat is symptoombestrijding, mijns inziens dienen de regels aangepast te worden.
Kwestie van op de goede partij stemmen he
  donderdag 17 april 2008 @ 12:41:12 #190
203980 Cylon_nr13
Sheik Yerbouti
pi_58109429
quote:
Op donderdag 17 april 2008 12:00 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Gaat het nu over een moord? Geloof het niet h�. Appels en peren.
Niks appels en peren, het gaat over de manier waarop context een rol zou spelen in een rechter zijn oordeel.
pi_58110338
Hehe leuke discussie !!

maar nog even een update.
Politie heeft hem dinsdag aangetekend verzonden naar parket in Breda.
Breda meldt dat ze niets hebben ontvangen en geen achterstand hebben met de post.
  donderdag 17 april 2008 @ 13:19:10 #192
203980 Cylon_nr13
Sheik Yerbouti
pi_58110371
Hmm, zou aangetekend langer duren dan een normale brief? Normaal niet toch?
pi_58110504
Nee, maar zelfs dan, zijn ze een dag overtijd
  donderdag 17 april 2008 @ 14:45:37 #194
153506 Captain_Fabulous
pi_58112303
quote:
Het ging over regels en tijdstippen. Ik geef aan dat voor verschillende tijdstippen, door verschillende druktes, verschillende regels kunnen (en mijns inziens ook dienen te) gelden.
Theoretisch ben ik het niet zo met je oneens, alleen dan wordt elke wet volgegooid met uitzonderingen...dan worden wetten volgens mij niet meer hanteerbaar.
quote:
ik zie voldoende uitspraken in de krant/internet waarvan ik denk, daar heeft de rechter te veel of te weinig naar context gekeken. Mischien maar een gevoel, maar je stelt de rechters nu als een soort robots voor.
  donderdag 17 april 2008 @ 18:22:45 #195
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_58117390
quote:
Op donderdag 17 april 2008 12:03 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Kwestie van op de goede partij stemmen he
Helaas is een partijprogramma vaak zieltjeswinnerij en komt er in praktijk weinig van terecht. En daarnaast zijn er nog meer standpunten, buiten verkeer, die mijn keuze bepalen.
Zerg schreef:
  donderdag 17 april 2008 @ 18:24:05 #196
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_58117427
quote:
Op donderdag 17 april 2008 13:17 schreef Chinless het volgende:
Hehe leuke discussie !!

maar nog even een update.
Politie heeft hem dinsdag aangetekend verzonden naar parket in Breda.
Breda meldt dat ze niets hebben ontvangen en geen achterstand hebben met de post.
Elke werkdag blijven bellen. Op dag 9 nog niet binnen, ga dan maar vast werken aan je verzetschrift, zodat als je op dag tien om 17.30u nog niets hebt gehoord, je de brief nog met de lichting van 18.00u mee kan doen.
Zerg schreef:
pi_58119674
quote:
Op donderdag 17 april 2008 14:45 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Theoretisch ben ik het niet zo met je oneens, alleen dan wordt elke wet volgegooid met uitzonderingen...dan worden wetten volgens mij niet meer hanteerbaar.
Het is heel simpel. In de file geven de matrixborden aan dat de max snelheid op dat moment 70 is of iets dergelijks....dan kunnen ze snachts simpelweg aangeven dat de max op dat moment 150 is...
Dat is precies mooi, dan blijf ik net binnen de grens van 50 overschrijding...
  donderdag 17 april 2008 @ 21:44:59 #198
152789 karr-1
pi_58122641
quote:
Op donderdag 17 april 2008 19:58 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Het is heel simpel. In de file geven de matrixborden aan dat de max snelheid op dat moment 70 is of iets dergelijks....dan kunnen ze snachts simpelweg aangeven dat de max op dat moment 150 is...
Dat is precies mooi, dan blijf ik net binnen de grens van 50 overschrijding...
En op het moment dat het 70 is wil men 80 rijden en als het 150 is wil men 200 rijden. Kansloos, het einde is zoek op die manier.
pi_58122855
Je bent bestolen, t was geen politie maar een stel Polen die goed Nederlands praten.
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_58123501
quote:
Op donderdag 17 april 2008 21:44 schreef karr-1 het volgende:

[..]

En op het moment dat het 70 is wil men 80 rijden en als het 150 is wil men 200 rijden. Kansloos, het einde is zoek op die manier.
Nee hoor, het einde ligt sowieso bij de topsnelheid van je auto. Kijk maar bij die duitsers, die rijden gewoon zo hard ze willen op veel stukken. Nou kan dat hier niet natuurlijk, maar de snelheid van 120 is gewoon te laag, dat zie je gewoon al aan het aantal mensen die de 120 aan z'n laars lapt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')