Hoe weet je dat? Hoeveel mensen overschrijden daar de snelheid met meer dan de TS? Welk percentage van de te-hard-rijders krijgt een acceptgiro thuis?quote:Op dinsdag 15 april 2008 13:49 schreef Artbij het volgende:
En dat TS wel gepakt word en anderen niet, dat is een tragedie voor TS.
Jankerdsquote:
Je hoeft niet zo heel slim te zijn om te kunnen beredeneren dat wanneer er gedurende langere tijd (lees: jaren) ergens te hard word gereden er niet veel gecontroleerd word.quote:Op dinsdag 15 april 2008 13:55 schreef EvL. het volgende:
[..]
Hoe weet je dat? Hoeveel mensen overschrijden daar de snelheid met meer dan de TS? Welk percentage van de te-hard-rijders krijgt een acceptgiro thuis?
[..]
Jankerds
Ik ken de situatie ter plekke niet, kan dus ook niet beoordelen of iedereen er (veel) te hard rijdt, jij wel? En zo ja: weet je hoeveel mensen er een acceptgiro thuis gestuurd krijgen?quote:Op dinsdag 15 april 2008 14:01 schreef Artbij het volgende:
[..]
Je hoeft niet zo heel slim te zijn om te kunnen beredeneren dat wanneer er gedurende langere tijd (lees: jaren) ergens te hard word gereden er niet veel gecontroleerd word.
De overheid maakt geen "winst" sterker nog, meestal is er een begrotingstekort, dus dat klopt al niet. Met de inkomsten uit de BPM, wegenbelasting en de boetes wordt meer gedaan dan alleen investeren in meters asfalt, dat is waar, er wordt bijvoorbeeld ook de gezondheidszorg mede mee gefinancierd, en de dijken mee op peil gehouden, beiden toch wel essentieel, met een gebroken nek die je zelf zet zal je naar alle waarschijnlijkheid nooit meer goed kunnen rijden, en ondergelopen wegen zijn ook niet echt een succes. Dat daarin soms verkeerde keuzes gemaakt worden door de overheid is algemeen bekend, en hoor je mij ook echt niet ontkennen, maar daarvoor zijn er verkiezingen, en ik meen me te herinneren dat die nationale auto partij van een aantal jaren terug toch ook niet echt een blijvertje was.quote:Op dinsdag 15 april 2008 12:53 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Die getallen ga je maar lekker zelf opzoeken om je eigen mening te onderbouwen. Laat ik het simpel stellen: als het zo duur is, konden ze niet zeggen dat de veel handhaven 'om gratis schoolboeken te bekostigen'. Uit die uitspraak blijkt al dat er ruim voldoende geld over blijft om een andere begrotingspost te kunnen financieren. Het smoesje van 'verkeersveiligheid' is wat mij betreft dan ook echt een dooddoenertje om mensen zoet te houden. En helaas zijn er nog veel van die kaaskoppen met oogkleppen die er achteloos in trappen....
En met je spitsstrook: die moet aangelegd worden van de inkomsten uit BPM, wegenbelasting etc. Het is toch te zot voor woorden dat er jaarlijks zo'n 15 miljard aan verkeersgerelateerde belastingen geheven wordt, maar dat slechts 3 à 4 miljard wordt geïnvesteerd? Per saldo komt dat neer op 11 miljard euro winst! Jaarlijks! En dat terwijl de files langer worden en de reisomstandigheden slechter worden. Beetje vreemd, niet?
Met andere woorden: wat jij zegt is waar tot iemand het tegendeel bewijst?quote:Op dinsdag 15 april 2008 12:53 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Die getallen ga je maar lekker zelf opzoeken om je eigen mening te onderbouwen.
Zo is het altijd bij "Ik rij te hard" huilies. Zodra je om bewijzen vraagt geven ze niet thuis.quote:Op dinsdag 15 april 2008 14:31 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Met andere woorden: wat jij zegt is waar tot iemand het tegendeel bewijst?
Jij niet, je wagenparkbeheerder wel als je een grote klant bent voor de maatschappijquote:Op dinsdag 15 april 2008 14:07 schreef Chinless het volgende:
PS: andere vraag: Ik mag nog een lease auto gaan bestellen, weet iemand of je bij de Leasemaatschappij nog een beetje kan afdingen op de leaseprijs?
Hangt er wat van af, als je onder een raamconctract valt van een groot bedrijf (lees: die een hele vloot bij 1 maatschappij hebben onder gebracht) is alles meestal redelijk dichtgetimmerd, als het bedrijf waar je werkt incidenteel ergens eens een lease auto besteld voor een medewerker, en dit ook nog bij diverse maatschappijen doet zou het zomaar kunnen, maar het lijkt me stug..quote:Op dinsdag 15 april 2008 14:07 schreef Chinless het volgende:
Ik heb inderdaad een punten rijbewijs, de vorige keer in 2006, heb ik geen bestuurdersverklaring binnengekregen. Alleen een transactievoorstel + foto. Die heb ik betaald.
Nu dit keer ben ik gepakt, ik weet niet over welke snelheid en welke afstand ze gemeten hebben en hoever hun achter mij reden. Ik vermoed zelf, dat die 120 wel zonder correctie is.
@Mikkie in iedergeval bedankt voor je uitleg + tips. Ik zal morgen inderdaad paar keer bellen.
@ andere fokkers, nee ik voel me niet aangevallen, ik weet inmiddels wel hoe jullie er over denken. Ik heb andere topics ook wel doorgelezen, maar het is toch fijn om iets specifiek te openen op mijn aanhouding. Ik reed te hard, dus het is inderdaad mijn eigen fout.
PS: andere vraag: Ik mag nog een lease auto gaan bestellen, weet iemand of je bij de Leasemaatschappij nog een beetje kan afdingen op de leaseprijs?
Ik werk voor een redelijk groot bedrijf (3200 mensen, alleen NL, wereldwijd weet ik het niet eens).quote:Op dinsdag 15 april 2008 14:54 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Hangt er wat van af, als je onder een raamconctract valt van een groot bedrijf (lees: die een hele vloot bij 1 maatschappij hebben onder gebracht) is alles meestal redelijk dichtgetimmerd, als het bedrijf waar je werkt incidenteel ergens eens een lease auto besteld voor een medewerker, en dit ook nog bij diverse maatschappijen doet zou het zomaar kunnen, maar het lijkt me stug..
de mooiste smoes is nog altijd "Ja maar ik heb mijn rijbewijs nodig voor mijn werk en nu wordt ik ontslagen..."quote:Op dinsdag 15 april 2008 15:27 schreef TheSorrow het volgende:
Het is net als bij wegmisbruikers, je maakt zelf die fout toch? Al die bullshit excuses die je daar te horen krijgt, je rijdt veel te hard en wordt gepakt, leef met de maatregelen, of wordt niet gepakt volgende keer, simpel.
Eensquote:Op dinsdag 15 april 2008 15:30 schreef karr-1 het volgende:
[..]
de mooiste smoes is nog altijd "Ja maar ik heb mijn rijbewijs nodig voor mijn werk en nu wordt ik ontslagen..."![]()
Alsof dat de overtreding minder ernstig maakt.....
Dat is dus het verkeerde. Er wordt vanuit gegaan dat mensen toch wel te hard rijden: ze weten dus dat er voldoende mensen zijn die het niet eens zijn met de wetten en regels zoals die gelden voor het verkeer. En in plaats van dan daar naar te kijken, doet de overheid enkel aan symptoombestrijding want ja, dát brengt geld in het laatje.quote:Op dinsdag 15 april 2008 13:00 schreef EvL. het volgende:
[..]
Waarom niet? Het is een aanzienlijke geldstroom waarvan je redelijkerwijs kunt verwachten dat die eraan komt, wat moet je er dan mee doen?
En daarmee sla je de spijker op z'n kop. Het razziabeleid zoals dat tegenwoordig geëtaleerd wordt bij snelheidscontroles (7 miljoen boetes tot 10 km/h) is volstrekt overbodig, aangezien het niet bewezen effectief is, maar ook nog eens geneuk in de marge. Je kunt mij niet vertellen dat mensen die 5 km/h sneller rijden ineens veel meer doden op hun geweten hebben.quote:[..]
Je kunt je prima aan de wet houden en toch verongelukken in het verkeer.
quote:Op dinsdag 15 april 2008 14:31 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Met andere woorden: wat jij zegt is waar tot iemand het tegendeel bewijst?
Nee, je moet beter lezen. Fruityloop beweert dat de overheid er geld bij legt. Maw: het uitschrijven van boetes zou geld kosten. Right. Ik geloof het niet, maar van hem moet ik dan de cijfers gaan opzoeken. Ja, daaaaaaag. Een argument dat door de overheid zelf wordt gebruikt 'de schoolboeken worden er van betaald' lijkt me voldoende: de inkomsten worden besteed, en niet aan de incassokosten. Maar dáár gaat meneer dan weer niet op in.quote:Op dinsdag 15 april 2008 14:34 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Zo is het altijd bij "Ik rij te hard" huilies. Zodra je om bewijzen vraagt geven ze niet thuis.
Eeuuh waar zeg ik dat dan? Ik vroeg je alleen te onderbouwen waar die 550 miljoen vandaan kwamen die jij als "winst" noemt. Een paar posts later schrijf ik dat de overheid in totaliteit geen tot zeer weinig geld overhoud, iets wat wordt bewezen door de bestaande staatsschuld.quote:Op dinsdag 15 april 2008 17:07 schreef Mikkie het volgende:
[..]
[..]
Nee, je moet beter lezen. Fruityloop beweert dat de overheid er geld bij legt. Maw: het uitschrijven van boetes zou geld kosten. Right. Ik geloof het niet, maar van hem moet ik dan de cijfers gaan opzoeken. Ja, daaaaaaag. Een argument dat door de overheid zelf wordt gebruikt 'de schoolboeken worden er van betaald' lijkt me voldoende: de inkomsten worden besteed, en niet aan de incassokosten. Maar dáár gaat meneer dan weer niet op in.
Beetje goedkoop hè, gaan generaliseren en iemand negatief afschilderen terwijl de 'fout' daar niet ligt?
Ik noem het geen winst, ik noem 550 miljoen als inkomsten uit verkeersboetes. Kijk hier om alleen al de verhoging van 1995 tot 2001 te zien.quote:Op dinsdag 15 april 2008 17:32 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Eeuuh waar zeg ik dat dan? Ik vroeg je alleen te onderbouwen waar die 550 miljoen vandaan kwamen die jij als "winst" noemt. Een paar posts later schrijf ik dat de overheid in totaliteit geen tot zeer weinig geld overhoud, iets wat wordt bewezen door de bestaande staatsschuld.
Nee, maar je moet ergens een grens trekken. Nu kun je een boete krijgen voor 4 km/u te snel (na correctie), maar niet voor 3 te snel. Dat kun je met 6 verhogen, met als gevolg dat mensen gaan klagen over een boete van 60 waar 50 mag en zeuren dat die agent dan maar 59 moet opschrijven (immers, dan geen boete)quote:Op dinsdag 15 april 2008 16:58 schreef Mikkie het volgende:
En daarmee sla je de spijker op z'n kop. Het razziabeleid zoals dat tegenwoordig geëtaleerd wordt bij snelheidscontroles (7 miljoen boetes tot 10 km/h) is volstrekt overbodig, aangezien het niet bewezen effectief is, maar ook nog eens geneuk in de marge. Je kunt mij niet vertellen dat mensen die 5 km/h sneller rijden ineens veel meer doden op hun geweten hebben.
Dat is altijd zo'n drogreden hè. Je wéét het niet, maar iedereen gaat er vanuit. Ik weet wel dat ik er persoonlijk een stuk minder moeite mee zou hebben. Natuurlijk baal je dan nog, maar soit, je reed dan ook wat te hard. Er is een marge, helaas ben je daar niet binnen gebleven. Maar als je dan een bon krijgt, heb je het over 10 km/h, dat is minder geneuk in de marge dan nu het geval is.quote:Op dinsdag 15 april 2008 19:20 schreef Light het volgende:
[..]
Nee, maar je moet ergens een grens trekken. Nu kun je een boete krijgen voor 4 km/u te snel (na correctie), maar niet voor 3 te snel. Dat kun je met 6 verhogen, met als gevolg dat mensen gaan klagen over een boete van 60 waar 50 mag en zeuren dat die agent dan maar 59 moet opschrijven (immers, dan geen boete)
Nou, er gaat al een correctie van af, en dan hebben we het nog niet eens over de afwijking van de km-teller in de auto, dus bij een bekeuring vanaf 4km te hard reed je volgens de teller al 60 (+/- 1 a 2 km/h), als we even van 50 uit gaan. En laten we wel wezen, deze hele discussie is gedeeltelijk in gang gezet door de TS, die echt grof te hard heeft gereden, met complete minachting voor alle overige weggebruikers, die is niet gepakt met net 4 km te hard oid. En daarnaast, als je 50 km op de teller hebt waar je 50 mag, krijg je nooit een bekeuring. Dat iedereen, ikzelf incluis, de grens gaat op lopen zoeken is doelbewust, dus dan hoor je mij ook niet klagen als ik er compleet door eigen toedoen nét overheen ga en een bekeuring krijg.quote:Op dinsdag 15 april 2008 19:31 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dat is altijd zo'n drogreden hè. Je wéét het niet, maar iedereen gaat er vanuit. Ik weet wel dat ik er persoonlijk een stuk minder moeite mee zou hebben. Natuurlijk baal je dan nog, maar soit, je reed dan ook wat te hard. Er is een marge, helaas ben je daar niet binnen gebleven. Maar als je dan een bon krijgt, heb je het over 10 km/h, dat is minder geneuk in de marge dan nu het geval is.
Dat doet niks aan het feit af dat het mierenneukerig is. Daarnaast heeft die correctie ook met je km-teller te maken en met de meetapparatuur. Denk maar niet dat je die correctie zomaar als een cadeautje krijgt ofzo, die is echt wel noodzakelijk. Het punt van socialiteit zijn we wat dat betreft echt al lang voorbij.quote:Op dinsdag 15 april 2008 20:49 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Nou, er gaat al een correctie van af, en dan hebben we het nog niet eens over de afwijking van de km-teller in de auto, dus bij een bekeuring vanaf 4km te hard reed je volgens de teller al 60 (+/- 1 a 2 km/h), als we even van 50 uit gaan. En laten we wel wezen, deze hele discussie is gedeeltelijk in gang gezet door de TS, die echt grof te hard heeft gereden, met complete minachting voor alle overige weggebruikers, die is niet gepakt met net 4 km te hard oid. En daarnaast, als je 50 km op de teller hebt waar je 50 mag, krijg je nooit een bekeuring. Dat iedereen, ikzelf incluis, de grens gaat op lopen zoeken is doelbewust, dus dan hoor je mij ook niet klagen als ik er compleet door eigen toedoen nét overheen ga en een bekeuring krijg.
Weet je wát? Daarom zijn de boetes voor kleine overschrijdingen veel lager!quote:Op dinsdag 15 april 2008 22:06 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dat doet niks aan het feit af dat het mierenneukerig is. Daarnaast heeft die correctie ook met je km-teller te maken en met de meetapparatuur. Denk maar niet dat je die correctie zomaar als een cadeautje krijgt ofzo, die is echt wel noodzakelijk. Het punt van socialiteit zijn we wat dat betreft echt al lang voorbij.
Het zijn toch gewoon 10 dagenquote:Op dinsdag 15 april 2008 21:12 schreef rene90 het volgende:
nog 9 werkdagen te gaan en mede een tvptje:)
Toch leuk dat je het woord "socialiteit" in de mond neemt, terwijl dit topic over grof asociaal gedrag gaat...quote:Op dinsdag 15 april 2008 22:06 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dat doet niks aan het feit af dat het mierenneukerig is. Daarnaast heeft die correctie ook met je km-teller te maken en met de meetapparatuur. Denk maar niet dat je die correctie zomaar als een cadeautje krijgt ofzo, die is echt wel noodzakelijk. Het punt van socialiteit zijn we wat dat betreft echt al lang voorbij.
quote:8 oktober 2005
Een verkeersongeval in Tilburg heeft in de nacht van vrijdag op zaterdag aan twee personen het leven gekost. Een persoon raakte gewond. Dat meldde de politie zaterdag. De auto botste op de Ringbaan Noord rond twee uur tegen een verkeerslicht en vloog in brand. Bij het ongeval kwamen een 23-jarige Tilburger en zijn 20-jarige Tilburgse vriendin om het leven. Een 17-jarige broer van de 23-jarige werd uit de auto geslingerd, raakte zwaargewond en is naar het ziekenhuis gebracht. De bestuurder van de auto verloor in de flauwe bocht de macht over het stuur en botste tegen de verkeerslichtenmast op de middengeleider. Een getuige heeft nog geprobeerd de inzittenden uit het brandende wrak te halen. Dat lukte echter niet door de hevige brand. De ravage na het ongeval was enorm. De motor van de auto was enkele tientallen meters door de lucht geslingerd en in de tuin van een woning aan de zuidelijke zijde van de Ringbaan Noord terechtgekomen
Klopt.quote:Op woensdag 16 april 2008 09:01 schreef Chinless het volgende:
[..]
Het zijn toch gewoon 10 dagenen geen 10 werkdagen
Voor de volledigheid een bron bij dat artikel: Twee doden bij aanrijding Tilburgquote:Op woensdag 16 april 2008 10:18 schreef Basp1 het volgende:
Ga lekker 120 op die ringbaan rijden.
Op de ringbaan komen nooit dodelijke ongelukken voor en de TS is superman.
[..]
Het gaat er niet om dat ze lager zijn (da's overigens ook pas een paar jaar zo), het gaat om het principe an sich. Het gaat om minimalisme, dan slaan die bonnen nergens op.quote:Op woensdag 16 april 2008 07:52 schreef Dromer het volgende:
[..]
Weet je wát? Daarom zijn de boetes voor kleine overschrijdingen veel lager!
(en het is de snelheidsmeter, niet de kilometerteller)
Moet je voor een lease auto niet een kopie van je rijbewijs overhandigen? Dat zou nog even een lastig punt kunnen zijn.quote:Op dinsdag 15 april 2008 15:25 schreef Chinless het volgende:
[..]
Ik werk voor een redelijk groot bedrijf (3200 mensen, alleen NL, wereldwijd weet ik het niet eens).
We hebben meerdere leasemaatschappijen, ik heb bij de dealer al 560 euro korting gekregen, mja dat is ook niet alles.
Je vergelijkt appels met peren. Ik heb al eerder aangegeven dat de mierenneukerij waar ik het niet mee eens ben, geen betrekking heeft op de zaak van TS. Je hebt mij de overtreding van TS niet zien verdedigen, ik heb hem enkel de mogelijke gevolgen geschetst. Wanneer zakt dat nou eens door die yoghurt bij je?quote:Op woensdag 16 april 2008 09:08 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Toch leuk dat je het woord "socialiteit" in de mond neemt, terwijl dit topic over grof asociaal gedrag gaat...Het is allemaal terug te voeren op iets vrij causaals, men rijdt te hard, en dat is een bewuste keuze, want er is maar 1 been wat dat gaspedaal indrukt, en dat kan onplezierige gevolgen hebben.
Dit soort topics draaien er keer op keer op uit dat de TS vraagt om vooral niet veroordeeld te worden, en of er iemand nog een maniertje weet om er onderuit te komen, want oh oh hij heeft het rijbewijs nodig voor zijn werk/zieke moeder/schimmelteen. Vervolgens komen er een aantal zwaar verongelijkte types langs die er van alles aan op proberen hangen, van de te hoge drempel bij hun in de straat, de ingetrokken subsidie voor kokkelvissers, de files, en de politiek in het algemeen, want die doen toch alles verkeerd. Nou zijn er meerdere internationale studies naar van alles en nog wat, en daaruit lbijkt keer op keer dat we het nog niet zo slecht hebben hier. En ja het is hier zeker niet perfect, en ook ik erger me soms aan van die onzinnige verkeersborden (bijvoorbeeld de stukken afgezette snelweg waar je 70 mag, en je vervolgens geen enkele wegwerker ziet) maar ik zou het wel es leuk vinden dat men eens iets positiefs zegt over de gezondheidszorg, al die mensen die de wegen onderhouden etc etc, ipv om altijd maar naar anderen te wijzen en excuses te verzinnen..
Dat zou alleen zo zijn als op dat moment zijn rijbewijs daadwerkelijk ingevorderd is. Verder staat er namelijk geen enkele aantekening op het rijbewijs zelf.quote:Op woensdag 16 april 2008 10:34 schreef deom het volgende:
[..]
Moet je voor een lease auto niet een kopie van je rijbewijs overhandigen? Dat zou nog even een lastig punt kunnen zijn.
Aha, ik heb nooit een auto geleased. De vorige koop was zaterdag kijken, maandag ophalen namelijk.quote:Op woensdag 16 april 2008 10:38 schreef Chinless het volgende:
Ik ga zo bellen....
En ja voordat ik mn leaseauto heb ben ik ook wel 7 maanden verder (lange levertijd).
Dan zal ik mijn rijbewijs toch wel terug hebben
Nja, het is nog niet binnen bij OvJ.
Dat moet nu toch inmiddels wel![]()
Ma-avond ingenomen, dinsdag verwerkt. Met de bode naar het parket, zou het inderdaad vandaag of morgen aan moeten komen. En dan moet de OvJ nog een beslissing nemen...quote:Op woensdag 16 april 2008 10:38 schreef Chinless het volgende:
Ik ga zo bellen....
En ja voordat ik mn leaseauto heb ben ik ook wel 7 maanden verder (lange levertijd).
Dan zal ik mijn rijbewijs toch wel terug hebben
Nja, het is nog niet binnen bij OvJ.
Dat moet nu toch inmiddels wel![]()
Ten eerste heeft dit geen relatie met de situatie van TS.quote:Op woensdag 16 april 2008 10:32 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Het gaat er niet om dat ze lager zijn (da's overigens ook pas een paar jaar zo), het gaat om het principe an sich. Het gaat om minimalisme, dan slaan die bonnen nergens op.
Ik volg het nog steeds niet helemaal, wat voor grens/marge/foutcorrectie je ook aanhoudt, er zal altijd een groot aantal gevallen zijn waarbij men net over de ondergrens zal gaan, met het bijbehorende gevoel van onnodige betutteling en geldklopperij. De oorzaak van die ergernis ligt bij de persoon die het gaspedaal indrukt, en toch denken al die mensen dat de oplossing van de overheid moet komen? Hier is het NIMBY (Not In My Back Yard) principe wederom op van toepassing, bijna iedereen vindt het goed dat er drempels en 30km zones worden ingesteld om scholen heen om de kinderen te beschermen, zolang het maar niet op de route is die zelf rijden, want dan is het ineens irritant.quote:Op woensdag 16 april 2008 10:32 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Het gaat er niet om dat ze lager zijn (da's overigens ook pas een paar jaar zo), het gaat om het principe an sich. Het gaat om minimalisme, dan slaan die bonnen nergens op.
Wat wil je dan? Eerste 5 km/h te hard geen boete en dan ineens een hoge boete? Dan gaan mensen weer klagen over die 3 km/h harder dan die 5 km/h te hard... en zo blijven we bezig.quote:Op woensdag 16 april 2008 10:32 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Het gaat er niet om dat ze lager zijn (da's overigens ook pas een paar jaar zo), het gaat om het principe an sich. Het gaat om minimalisme, dan slaan die bonnen nergens op.
Ik vind 660 euro voor zo een brute overtreding nog wel meevallen eigenlijk.quote:Op woensdag 16 april 2008 11:14 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Ik zie net dat de boete die TS te wachten staat niet mals is. Als die ringweg inderdaad, zoals TS zegt, tot de bebouwde kom wordt gerekend en hij heeft na correctie 66 km/u te hard gereden staat hem een boete te wachten van ¤660.
Ik neem aan dat die kosten níet door zijn baas vergoed worden.
Er komt nog een punt bij op z'n rijbewijs gok ik zo, en eventueel een (on)voorwaardelijke rijontzegging, met evt de gevolgen voor zijn baan, dus dan komt het al wat meer in proportie toch? Maar goed, ik ben het met je eens dat het in dit soort gevallen ook wel echt pijn mag doen, zeker als je leest dat er al eerder dodelijke ongelukken zijn geweest daar.quote:Op woensdag 16 april 2008 11:15 schreef Cylon_nr13 het volgende:
Waar mensen vooral over klagen zijn flitspalen op een snelweg, de andere controles (binnen bebouwde komt ed.) worden over het algemeen best geslikt volgens mij.
[..]
Ik vind 660 euro voor zo een brute overtreding nog wel meevallen eigenlijk.
Die dodeliljke ongelukken zoals hier omschreven worden, zijn meestal door de bestuurder zelf. Bijv. drank & drugs.quote:Op woensdag 16 april 2008 11:22 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Er komt nog een punt bij op z'n rijbewijs gok ik zo, en eventueel een (on)voorwaardelijke rijontzegging, met evt de gevolgen voor zijn baan, dus dan komt het al wat meer in proportie toch? Maar goed, ik ben het met je eens dat het in dit soort gevallen ook wel echt pijn mag doen, zeker als je leest dat er al eerder dodelijke ongelukken zijn geweest daar.
Er kan wel iemand op de rechterbaan rijden onder invloed van drank&drugs, die zonder in zijn spiegels te kijken ineens zijn auto naar de linkerbaan gooit. En op die baan kom jij nu net aansjezen met 120 km/u.quote:Op woensdag 16 april 2008 12:20 schreef Chinless het volgende:
Die dodeliljke ongelukken zoals hier omschreven worden, zijn meestal door de bestuurder zelf. Bijv. drank & drugs.
Heb je dan het politieonderzoek van dat eerder geposte ongeluk op je tafel liggen dat je hiermee je eigen gedrag probeerd geod te praten.quote:Op woensdag 16 april 2008 12:20 schreef Chinless het volgende:
Die dodeliljke ongelukken zoals hier omschreven worden, zijn meestal door de bestuurder zelf. Bijv. drank & drugs.
Dus zullen we morgen maar alles toelaten behalve rijden met drank en drugs? Alle snelheidslimieten, inhaalverboden, 1 richtingsverkeer....toch maar gezeik. schaffen we gelijk die gordels ook maar af, dat knelt maar, en over 20 jaar blijkt vast dat je er eigenlijk kanker van krijgt, of dat je zaadproductie stuk gaat omdat ze je been afknellen....quote:Op woensdag 16 april 2008 12:20 schreef Chinless het volgende:
[..]
Die dodeliljke ongelukken zoals hier omschreven worden, zijn meestal door de bestuurder zelf. Bijv. drank & drugs.
OT: Ik heb nogmaals gebeld, echter nog steeds geen rijbewijs binnen.
En zonder rijbewijs raak ik mijn baan niet kwijt hoor, zal alleen veel moeten OV reizen, wat haast niet te doen is, dus wordt het een hotelletje op de kosten vd baas (wat wel vergoed wordt).
Te hard rijden waardoor je crasht en je motorblok tientallen meters weg wordt geslingerd, lijkt me toch in elk geval mede veroorzaakt door een te hoge snelheid. Dat zal niet zo snel gebeuren bij een gangetje van 50km/h.quote:Op woensdag 16 april 2008 12:20 schreef Chinless het volgende:
Die dodeliljke ongelukken zoals hier omschreven worden, zijn meestal door de bestuurder zelf. Bijv. drank & drugs.
Oh vertel.quote:Op woensdag 16 april 2008 18:27 schreef MaGNeT het volgende:
Enige navraag gedaan.
Dit topic is een hoax.
Er is geen rijbewijs ingevorderd op dat traject sedert juli 2007.
Of het is nog niet in behandeling genomen.
TS zegt al dat z'n rijbewijs nog niet binnen is op het kantongerecht. Dus lijkt me niet zo gek dat 't dan nog niet in behandeling is genomen.quote:Op woensdag 16 april 2008 18:27 schreef MaGNeT het volgende:
Enige navraag gedaan.
Dit topic is een hoax.
Er is geen rijbewijs ingevorderd op dat traject sedert juli 2007.
Of het is nog niet in behandeling genomen.
Mwah, dat doet die heer Spee op de televisie altijd wel aardig voorkomen dat dat zo is, maar in werkelijkheid krijg je je rijbewijs vrij gemakkelijk terug. Ondanks die eerdere registraties. Denk dat het wel mee zal vallen voor TS...quote:Op woensdag 16 april 2008 15:07 schreef hiolpi het volgende:
ik heb niet hele topic gelezen, maar als TS registraties heeft van 30+km te hard in de afgelopen 3 jaar.... dan krijgt hij hem inderdaad echt niet zo even terug met een paar belletjes. Wordt dan toch echt zitting afwachten voor hem...
Ik heb daar al wel gekeken en gelezen, maar zal hetoch even voorleggen bedankt !quote:Op woensdag 16 april 2008 12:25 schreef vw_caddy het volgende:
Ik zou je casus, zoals eerder al is gezegd, even posten bij flitsservice.nl. Jurdische medewerkers daar als tukker_pat en Barbertje kunnen je uitstekend helpen. Onder boetes uitkomen e.d. wordt lastig, maar de schade beperken kan altijd natuurlijk.
krijgen we die smoes weer..... Dus om 02.00 's nachts als de weg compleet leeg is, zouden er andere regels moeten gelden dan bv midden op de dag als het stervensdruk is?quote:Op woensdag 16 april 2008 22:51 schreef Accordtje het volgende:
En onder bepaalde omstandigheden vind ik snelheid niet eens een grond om je rijbewijs in te vorderen eerlijk gezegd. Weet de omstandigheden van TS niet, maar ik zie wel eens dat het rijbewijs wordt ingevorderd op momenten dat de weg vrijwel leeg is en eigenlijk niemand last heeft van dat harde rijden. Volslagen belachelijk om dan rijbewijs in te vorderen. (en zeker op snelwegen niet)
In wat voor een wereld leef je?quote:Op dinsdag 15 april 2008 14:07 schreef Chinless het volgende:
PS: andere vraag: Ik mag nog een lease auto gaan bestellen, weet iemand of je bij de Leasemaatschappij nog een beetje kan afdingen op de leaseprijs?
Mhwa jongen we mogen auto uitkiezen naar keuze.quote:Op donderdag 17 april 2008 09:24 schreef edraket31 het volgende:
[..]
In wat voor een wereld leef je?
Een bedrijf met 3200 werknemers alleen al in NL heeft ongetwijfeld veel leaseauto's, dus ook vaste contracten met een leasemij.
En dan komt er een broekie van 24 nog ff korting bedingen op een (waarschijnlijk) instapmodelletje![]()
Weet je wel zeker of je zelf de dealer mag uitzoeken? Vaak bepaalt de leasemij bij welke dealer de auto vandaan komt.
Als je inderdaad toch een korting bij de dealer krijgt, kun je daarvoor beter een toerenbegrenzer laten installeren
Ja. 120 rijden op een lege snelweg is een stuk minder gevaarlijk dan midden in de spits. Als je dat niet eens snapt moet je misschien eens gaan nadenken over je hersencapaciteit.quote:Op donderdag 17 april 2008 08:49 schreef karr-1 het volgende:
[..]
krijgen we die smoes weer..... Dus om 02.00 's nachts als de weg compleet leeg is, zouden er andere regels moeten gelden dan bv midden op de dag als het stervensdruk is?
Ben het met je eens, maar helaas kijkt een rechter daar niet naar. Enige contextbeleving is een rechter vreemd: er wordt sec naar de overtreding gekeken.quote:Op woensdag 16 april 2008 22:51 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Weet de omstandigheden van TS niet, maar ik zie wel eens dat het rijbewijs wordt ingevorderd op momenten dat de weg vrijwel leeg is en eigenlijk niemand last heeft van dat harde rijden. Volslagen belachelijk om dan rijbewijs in te vorderen. (en zeker op snelwegen niet)
'Mastermind', gevoel voor humor heb je wel dat je je zo durft te noemen. Ten eerste, een leeg stuk weg? Ik heb de laatset jaren meerdere keren mensen opgehaald van de trein in Duitsland, en moest daarom dan om 4:00 vertrekken vanuit hilversum....zelfs toen nog geen echt leeg stukje weg gezien. Je bent NOOIT alleen op de weg, get over it. En als de rest van het verkeer verwacht dat ergens rond de 70 wordt gereden, is iemand die daar met 120 rondraust dus nog steeds gevaarliijk. En kom nou niiet met, dan moeten mensen 's avonfs maar beter uitkijken je kan toch verwachten dat ik me 's avonds niet aan de regels hou....quote:Op donderdag 17 april 2008 10:32 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ja. 120 rijden op een lege snelweg is een stuk minder gevaarlijk dan midden in de spits. Als je dat niet eens snapt moet je misschien eens gaan nadenken over je hersencapaciteit.
[..]
Ben het met je eens, maar helaas kijkt een rechter daar niet naar. Enige contextbeleving is een rechter vreemd: er wordt sec naar de overtreding gekeken.
Tja.. je zou weer kunnen stellen dat als een dombo midden in de nacht controle verliest en zijn wagen crashed op een lege snelweg, je mooi de lul bent als je 5 minuten later komt aankachelen en er bovenop knalt. Overdag in de drukte zie je tenminste nog zoiets aankomen. Dus of 's nachts scheuren zoveel veiliger is dan overdag? Kweetutnie.quote:Op donderdag 17 april 2008 10:32 schreef Mikkie het volgende:
Ja. 120 rijden op een lege snelweg is een stuk minder gevaarlijk dan midden in de spits. Als je dat niet eens snapt moet je misschien eens gaan nadenken over je hersencapaciteit.
Wachten tot je nooit meer iets hoort, aangifte doen van vermissing en een nieuwe aanvragen.quote:Op donderdag 17 april 2008 10:48 schreef Chinless het volgende:
Nou ik heb inmiddels weer gebeld met OvJ. Echte rnog steeds geen rijbewijs binnen.
Nu heb ik de politie in Tilburg gebeld, zij konden mij niet vertellen waar mijn rijbewijs is gebleven.
Wat is nu wijsheid? Het rijbewijs "verdwenen" laten of er achteraan blijven bellen.
Nee, nu heb je me. Je bent een paar keer naar Duitsland geweest, toen heb je geen lege weg gezien. Shit ja, dat ik daar niet aan gedacht heb, enkele van jouw ervaringen zijn natuurlijk representatief voor de rest van de wereld!quote:Op donderdag 17 april 2008 10:45 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
'Mastermind', gevoel voor humor heb je wel dat je je zo durft te noemen. Ten eerste, een leeg stuk weg? Ik heb de laatset jaren meerdere keren mensen opgehaald van de trein in Duitsland, en moest daarom dan om 4:00 vertrekken vanuit hilversum....zelfs toen nog geen echt leeg stukje weg gezien.
Je moet geen woorden in m'n mond leggen of mijn woorden verdraaien. Het enige dat ik heb gezegd is dat 120 rijden in de spits gevaarlijker is dan 's avonds op een lege snelweg. Over beter uitkijken heb ik niets gezegd.quote:En kom nou niiet met, dan moeten mensen 's avonfs maar beter uitkijken je kan toch verwachten dat ik me 's avonds niet aan de regels hou....
Zoiets hoef je niet af te meten aan drukte op de weg, maar aan tijdstippen. Als de drukte op de weg het niet toelaat wordt snelheid vanzelf gereguleerd.quote:Ten tweede, wie gaat bepalen of de weg 'leeg' genoeg is om de snelheidslimieten te laten vallen? Als we dat zouden invoeren zouden mannetjes als TS en jij dus huiltopics openen over rechters die niet snappen dat julie toch zo veilig zijn als je te hard rijdt...losers.
Ga jij dan maar eens met een willekeurig verhaal naar de rechter. Die zal zeggen 'dit en dit staat in de wet, punt uit.' "Ja maar meneer" zal dan echt niet helpen, aangezien contextbeleving persoonsgebonden en niet-bewijsbaar is.quote:Rechters is context helemaal niet zo vreemd, ze kijken alleen ietsje verder dan jouw primaire behoeftebevrediging.
Daarbij blijft bij voor de Politie toch ingevorderd.quote:Op donderdag 17 april 2008 10:51 schreef Dromer het volgende:
[..]
Wachten tot je nooit meer iets hoort, aangifte doen van vermissing en een nieuwe aanvragen.
Dat klopt, en dat zal ook naar boven komen als je aangifte doet van vermissen, dan wel een nieuwe aanvraagt.quote:Op donderdag 17 april 2008 11:06 schreef Chinless het volgende:
[..]
Daarbij blijft bij voor de Politie toch ingevorderd.
Correctie: de officier dient binnen 10 dagen een beslissing te nemen over je rijbewijs. Je valt niet onder directe recidive (je had de vorige boete eind 06 betaald toch?), maar echt in je voordeel is 'ie niet. Toch verwacht ik dat je inderdaad je rijbewijs wel terug krijgt, maar het is nu zaak er heel zuinig op te zijn.quote:Ik had begrepen dat ik na 10 dagen recht heb om hem terug te krijgen, alleen kom ik niet onder de straf (of geldboete) uit.
Maar wat, als de officier hem niet binnen 10 dagen ziet? en dus ook niet kan beslissen?quote:Op donderdag 17 april 2008 11:10 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dat klopt, en dat zal ook naar boven komen als je aangifte doet van vermissen, dan wel een nieuwe aanvraagt.
[..]
Correctie: de officier dient binnen 10 dagen een beslissing te nemen over je rijbewijs. Je valt niet onder directe recidive (je had de vorige boete eind 06 betaald toch?), maar echt in je voordeel is 'ie niet. Toch verwacht ik dat je inderdaad je rijbewijs wel terug krijgt, maar het is nu zaak er heel zuinig op te zijn.
Dat zal de leasemaatschappij dan wel gedaan hebben...quote:Op donderdag 17 april 2008 11:25 schreef Chinless het volgende:
[..]
Maar wat, als de officier hem niet binnen 10 dagen ziet? en dus ook niet kan beslissen?
En inderdaad die transactievoorstel is toen betaald, auto vd leasemaatschappij. Ik heb geen bestuurders verklaring ingevuld.
Als jij me nou ook geen woorden in de mond legt...maar ja in zekere zin, als ik op een tijstip als 4 uur 'snachts van Hilversum naar Duisburg rij, en nergens een leeg stukje weg tegenkom vind dat ik een aardige steekproef. zeker als je dat een paar keer per jaar doet.quote:Nee, nu heb je me. Je bent een paar keer naar Duitsland geweest, toen heb je geen lege weg gezien. Shit ja, dat ik daar niet aan gedacht heb, enkele van jouw ervaringen zijn natuurlijk representatief voor de rest van de wereld!
[..]
op zich een geldige redenering. Ware het niet dat je in de spits geen 120 kan rijden omdat alles vast zit, dus tenzij jij 120 over de daken van andere auto's gaat rijden snap ik de vergelijking niet.quote:Je moet geen woorden in m'n mond leggen of mijn woorden verdraaien. Het enige dat ik heb gezegd is dat 120 rijden in de spits gevaarlijker is dan 's avonds op een lege snelweg. Over beter uitkijken heb ik niets gezegd.
[..]
Jij hebt een groter geloof in de zelfregulatie van automobilisten dan ik.quote:Zoiets hoef je niet af te meten aan drukte op de weg, maar aan tijdstippen. Als de drukte op de weg het niet toelaat wordt snelheid vanzelf gereguleerd.
[..]
Dit snap ik niet, zal wel aan mij liggenquote:Ga jij dan maar eens met een willekeurig verhaal naar de rechter. Die zal zeggen 'dit en dit staat in de wet, punt uit.' "Ja maar meneer" zal dan echt niet helpen, aangezien contextbeleving persoonsgebonden en niet-bewijsbaar is.
quote:Op donderdag 17 april 2008 11:25 schreef Chinless het volgende:
[..]
Maar wat, als de officier hem niet binnen 10 dagen ziet? en dus ook niet kan beslissen?
En inderdaad die transactievoorstel is toen betaald, auto vd leasemaatschappij. Ik heb geen bestuurders verklaring ingevuld.
Nope. Een dergelijke verklaring dien je zelf te ondertekenen. De leasemaatschappij kan immers niet weten of dat jij gereden hebt, of misschien wel je vrouw/vriendin ofzo. Als TS niets ondertekend heeft lijkt er weinig aan de hand.quote:Op donderdag 17 april 2008 11:31 schreef Dromer het volgende:
[..]
Dat zal de leasemaatschappij dan wel gedaan hebben...
Dat ben ik niet met je eens. Als we dan toch gaan redeneren op basis van eigen ervaringen: ik heb vaak genoeg 's nachts van Hoofddorp naar Nijmegen gereden, of anders. Ik heb stukken van 50 km gehad waar ik drie auto's ben tegengekomen. Dat valt bij mij toch echt onder de categorie 'lege snelweg'.quote:Op donderdag 17 april 2008 11:31 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Als jij me nou ook geen woorden in de mond legt...maar ja in zekere zin, als ik op een tijstip als 4 uur 'snachts van Hilversum naar Duisburg rij, en nergens een leeg stukje weg tegenkom vind dat ik een aardige steekproef. zeker als je dat een paar keer per jaar doet.
Het ging over regels en tijdstippen. Ik geef aan dat voor verschillende tijdstippen, door verschillende druktes, verschillende regels kunnen (en mijns inziens ook dienen te) gelden.quote:[..]
op zich een geldige redenering. Ware het niet dat je in de spits geen 120 kan rijden omdat alles vast zit, dus tenzij jij 120 over de daken van andere auto's gaat rijden snap ik de vergelijking niet.
Dat kan.quote:[..]
Jij hebt een groter geloof in de zelfregulatie van automobilisten dan ik.
Ik probeer aan te geven dat context een rechter aan z'n reet zal roesten, en dat die daar totaal niet ontvankelijk voor is. Vandaar dat volgens mij de regels aangepast moeten worden.quote:[..]
Dit snap ik niet, zal wel aan mij liggen
En vroeger of later belanden we op dit niveau helaas. Het ik-heb-geen-argumenten-meer-en-ga-dus-maar-beledigen niveau. Beetje jammer.quote:Op donderdag 17 april 2008 10:32 schreef Mikkie het volgende:
Als je dat niet eens snapt moet je misschien eens gaan nadenken over je hersencapaciteit.
het is ook niet de taak van een rechter om gevoelig te zijn voor de context, een rechter moet gewoon de wet toepassen. Anders kan ik ook wel zeggen dat ik ergens mag inbreken omdat ik geen geld meer heb en toch moet eten.quote:Op donderdag 17 april 2008 11:39 schreef Mikkie het volgende:
Ik probeer aan te geven dat context een rechter aan z'n reet zal roesten, en dat die daar totaal niet ontvankelijk voor is. Vandaar dat volgens mij de regels aangepast moeten worden.
Gaat het nu over een moord? Geloof het niet hè. Appels en peren.quote:Op donderdag 17 april 2008 11:53 schreef Cylon_nr13 het volgende:
Lol dus daarom krijgt de ene moordenaar 100 jaar en de andere 6? omdat er geen verschil in context zat? De rechter had toevallig een nieuwe druk van het wetboek erbij? Of de pocketeditie?![]()
De rechter moet de wet toepassing in de licht van de overtreding/het misdrijf. En daar hoort een context bij. Maar goed, dat is symptoombestrijding, mijns inziens dienen de regels aangepast te worden.quote:Op donderdag 17 april 2008 11:46 schreef karr-1 het volgende:
[..]
het is ook niet de taak van een rechter om gevoelig te zijn voor de context, een rechter moet gewoon de wet toepassen. Anders kan ik ook wel zeggen dat ik ergens mag inbreken omdat ik geen geld meer heb en toch moet eten.
Kwestie van op de goede partij stemmen hequote:Op donderdag 17 april 2008 12:01 schreef Mikkie het volgende:
[..]
De rechter moet de wet toepassing in de licht van de overtreding/het misdrijf. En daar hoort een context bij. Maar goed, dat is symptoombestrijding, mijns inziens dienen de regels aangepast te worden.
Niks appels en peren, het gaat over de manier waarop context een rol zou spelen in een rechter zijn oordeel.quote:Op donderdag 17 april 2008 12:00 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Gaat het nu over een moord? Geloof het niet h�. Appels en peren.
Theoretisch ben ik het niet zo met je oneens, alleen dan wordt elke wet volgegooid met uitzonderingen...dan worden wetten volgens mij niet meer hanteerbaar.quote:Het ging over regels en tijdstippen. Ik geef aan dat voor verschillende tijdstippen, door verschillende druktes, verschillende regels kunnen (en mijns inziens ook dienen te) gelden.
ik zie voldoende uitspraken in de krant/internet waarvan ik denk, daar heeft de rechter te veel of te weinig naar context gekeken. Mischien maar een gevoel, maar je stelt de rechters nu als een soort robots voor.quote:Ik probeer aan te geven dat context een rechter aan z'n reet zal roesten, en dat die daar totaal niet ontvankelijk voor is. Vandaar dat volgens mij de regels aangepast moeten worden.
Helaas is een partijprogramma vaak zieltjeswinnerij en komt er in praktijk weinig van terecht. En daarnaast zijn er nog meer standpunten, buiten verkeer, die mijn keuze bepalen.quote:Op donderdag 17 april 2008 12:03 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Kwestie van op de goede partij stemmen he
Elke werkdag blijven bellen. Op dag 9 nog niet binnen, ga dan maar vast werken aan je verzetschrift, zodat als je op dag tien om 17.30u nog niets hebt gehoord, je de brief nog met de lichting van 18.00u mee kan doen.quote:Op donderdag 17 april 2008 13:17 schreef Chinless het volgende:
Hehe leuke discussie !!
maar nog even een update.
Politie heeft hem dinsdag aangetekend verzonden naar parket in Breda.
Breda meldt dat ze niets hebben ontvangen en geen achterstand hebben met de post.
Het is heel simpel. In de file geven de matrixborden aan dat de max snelheid op dat moment 70 is of iets dergelijks....dan kunnen ze snachts simpelweg aangeven dat de max op dat moment 150 is...quote:Op donderdag 17 april 2008 14:45 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Theoretisch ben ik het niet zo met je oneens, alleen dan wordt elke wet volgegooid met uitzonderingen...dan worden wetten volgens mij niet meer hanteerbaar.
En op het moment dat het 70 is wil men 80 rijden en als het 150 is wil men 200 rijden. Kansloos, het einde is zoek op die manier.quote:Op donderdag 17 april 2008 19:58 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Het is heel simpel. In de file geven de matrixborden aan dat de max snelheid op dat moment 70 is of iets dergelijks....dan kunnen ze snachts simpelweg aangeven dat de max op dat moment 150 is...
Dat is precies mooi, dan blijf ik net binnen de grens van 50 overschrijding...
Nee hoor, het einde ligt sowieso bij de topsnelheid van je auto. Kijk maar bij die duitsers, die rijden gewoon zo hard ze willen op veel stukken. Nou kan dat hier niet natuurlijk, maar de snelheid van 120 is gewoon te laag, dat zie je gewoon al aan het aantal mensen die de 120 aan z'n laars lapt.quote:Op donderdag 17 april 2008 21:44 schreef karr-1 het volgende:
[..]
En op het moment dat het 70 is wil men 80 rijden en als het 150 is wil men 200 rijden. Kansloos, het einde is zoek op die manier.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |