Vertel 's...quote:Op maandag 14 april 2008 23:29 schreef __________ het volgende:
(...)
Of het slim is om je rijbewijs terug te vragen als je een proces verwacht is weer een 2e trouwens.
Die wordt volgens mij niet meegerekend. Als het alleen een foto is dan gaat de bekeuring naar de kentekenhouder.quote:Op maandag 14 april 2008 23:31 schreef Chinless het volgende:
Met stoplichten mee, op groen, is die snelheid heus wel te halen, zijn allemaal 2 baans.
Maar goed, ik heb nov. 2006 een transactievoorstel binnen gekregen waar ik 59 te hard reed (foto). dus geen aanhouding.
Dit was uiteraard niet binnen de beboudekom.
quote:Op maandag 14 april 2008 22:38 schreef Chinless het volgende:
En hun zeggen dat het 120 was hé, ik kan me niet herinneren dat het boven de 90 kwam (ik ooit een transactievoorstel gekregen voor te snel rijden).
drrrrring!quote:Op maandag 14 april 2008 22:31 schreef Chinless het volgende:
Mijn vraag is: wat kan ik nu het beste doen, voor mn werk heb ik mijn rijbewijs nodig (100km enkele reis).
Ja en dan die OvJ zo dat rijbewijs op de grond gooien en gaat er op lopen stampen.quote:Op dinsdag 15 april 2008 01:49 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
drrrrring!
Baas: ja hallo, met de baas.
TS: ja hoi met TS, zeg, mijn rijbewijs is ingevorderd!
Baas: oh, maar je weet toch dat je een rijbewijs nodig hebt voor dit werk?
TS: ja!
Baas: Nou, dan ben je ontslagen!
TS: Wát?
Baas: Lolz! Pwned!
tuut-tuut-tuut....
Helemaal niet: een vrachtwagenchauffeur heeft hem nodig voor zijn werk, jij hebt hem alleen nodig om plezieriger naar je werk te komen. Nogal een verschil.quote:Op maandag 14 april 2008 22:31 schreef Chinless het volgende:
voor mn werk heb ik mijn rijbewijs nodig (100km enkele reis).
quote:Op maandag 14 april 2008 22:36 schreef marcel-o het volgende:
[..]
Wie gaat er dan ook 70 Km/h te hard op een binnenweg
Idd, TS zei al dat werkgever het OV betaald. Dus zo'n vaart zal het niet lopen.quote:Op dinsdag 15 april 2008 05:44 schreef Mark het volgende:
[..]
Helemaal niet: een vrachtwagenchauffeur heeft hem nodig voor zijn werk, jij hebt hem alleen nodig om plezieriger naar je werk te komen. Nogal een verschil.
Lekker 120 op de Ringbaan Oost en Noord met al die geparkeerde auto's er langs.quote:Op maandag 14 april 2008 23:20 schreef Treinhomo het volgende:
Als Tilburg weer bouwput-af is (ergens halverwege de 21e eeuw dus) is 't perfect mogelijk om de 120 aan te tikken op de ringbanen.
Dan nu het officiële gedeelte: heb je voor de overtreding die ik quote een bestuurdersverklaring ingevuld?quote:Op maandag 14 april 2008 23:31 schreef Chinless het volgende:
Maar goed, ik heb nov. 2006 een transactievoorstel binnen gekregen waar ik 59 te hard reed (foto). dus geen aanhouding.
Dit was uiteraard niet binnen de beboudekom.
Dat is dat "kladblokblaadje" waar je het over hebt.....quote:Op maandag 14 april 2008 22:40 schreef Chinless het volgende:
Overigens worden OV kosten, taxi, bus & trein volledig vergoed door mn werkgever. Echter is het kwa reistijd kut.
Nja de auto is uit 2007, dus ik neem aan dat het wel goed is.
Maar jullie weten allemaal net zo goed, dat een agentje graag wat geld in het laadje klopt. Het gaat er voornamelijk om, ik heb niets op papier waarop staat dat ik inderdaad 120 reed.
Volgens mij heeft dat bijzonder weinig zinquote:Op dinsdag 15 april 2008 08:21 schreef avotar het volgende:
Tja.. je zou je rechtsbijstand eens hiervoor kunnen bellen.
[
Er zijn wel allesomvattende rechtsbijstand verzekeringen, maar die zijn vrij prijzig, dus hij zal inderdaad gewoon z'n verantwoordelijkheid moeten nemen..quote:Op dinsdag 15 april 2008 11:59 schreef Slasher het volgende:
[..]
Volgens mij heeft dat bijzonder weinig zin
Dat is toch de meestgebruikte smoes in dit land? Agenten doen alles om je te pakken zodat ze geld kunnen verdienen. En dan zijn er ook nog mensen die dat serieus geloven.quote:Op dinsdag 15 april 2008 11:57 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Dat is dat "kladblokblaadje" waar je het over hebt.....En dat over "een agentje graag wat geld in het laadje klopt" is natuurlijk ongenadige kul, op het totale justitie budget is wat ze netto overhouden aan de ge-inde boetes een inktvlekje op pagina 312 oid, daar wordt niemand rijk van, en al helemaal niet de agenten die je bekeurd hebben.
quote:Op dinsdag 15 april 2008 11:57 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Dat is dat "kladblokblaadje" waar je het over hebt.....En dat over "een agentje graag wat geld in het laadje klopt" is natuurlijk ongenadige kul, op het totale justitie budget is wat ze netto overhouden aan de ge-inde boetes een inktvlekje op pagina 312 oid, daar wordt niemand rijk van, en al helemaal niet de agenten die je bekeurd hebben.
Dan vraag ik me af waarvoor jullie denken dat het huidige snelheidscontrolebeleid wél dient, want al die miljoenen boetes tot 10 km/h dienen echt niet meer voor de verkeersveiligheid. Het gaat om 550 miljoen aan inkomsten, jaarlijks. Het is een post op de rijksbegroting. Het lijkt me toch sterk dat de overheid zichzelf hierbij in de vingers zou snijden qua termen van het profijtbeginsel. Ergo: spekken van de staatskas.quote:Op dinsdag 15 april 2008 12:13 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dat is toch de meestgebruikte smoes in dit land? Agenten doen alles om je te pakken zodat ze geld kunnen verdienen. En dan zijn er ook nog mensen die dat serieus geloven.
Mja, en hoeveel blijft er over na aftrek van de gemaakte kosten voor het handhaven door de politie, en de bijbehorende administratie bij het CJIB? Getallen graag, die begrotingen zijn openbaar hoor. En daarnaast, de staatskas is een gemeenschappelijk iets, van wat er over blijft kan bijvoorbeeld de nieuwe heup van je oma betaald worden oid.. (of een spitsstrook aangelegd worden, dat ligt wat dichterbij het onderwerp van het topic)quote:Op dinsdag 15 april 2008 12:20 schreef Mikkie het volgende:
[..]
[..]
Dan vraag ik me af waarvoor jullie denken dat het huidige snelheidscontrolebeleid wél dient, want al die miljoenen boetes tot 10 km/h dienen echt niet meer voor de verkeersveiligheid. Het gaat om 550 miljoen aan inkomsten, jaarlijks. Het is een post op de rijksbegroting. Het lijkt me toch sterk dat de overheid zichzelf hierbij in de vingers zou snijden qua termen van het profijtbeginsel. Ergo: spekken van de staatskas.
Wetshandhaving, zonder sancties kan je elke wet wel weggooien natuurlijk.quote:Op dinsdag 15 april 2008 12:20 schreef Mikkie het volgende:
Dan vraag ik me af waarvoor jullie denken dat het huidige snelheidscontrolebeleid wél dient, want al die miljoenen boetes tot 10 km/h dienen echt niet meer voor de verkeersveiligheid. Het gaat om 550 miljoen aan inkomsten, jaarlijks. Het is een post op de rijksbegroting. Het lijkt me toch sterk dat de overheid zichzelf hierbij in de vingers zou snijden qua termen van het profijtbeginsel. Ergo: spekken van de staatskas.
Klopt. Alleen kun je ook nog eens de discussie over de inhoud van de wet starten.quote:Op dinsdag 15 april 2008 12:35 schreef EvL. het volgende:
[..]
Wetshandhaving, zonder sancties kan je elke wet wel weggooien natuurlijk.
Op basis waarvan oordeel je? Bovendien reageerde ik ook niet op de overtreding van TS, maar op de quotes over het controlebeleid in het algemeen. Dat TS' zaak een uitzondering is, ben ik met je eens.quote:Daarnaast hebben we het hier niet bepaald over "tot 10km/u", maar over iemand die hoogstwaarschijnlijk structureel te hard tot onverantwoordelijk veel te hard rijdt.
En daar ga je de mist in. Wat nu als alle automobilisten zich vanaf vandaag netjes gaan gedragen? Dan zijn er geen boete-inkomsten meer, en is er een begrotingstekort. Hoe gaan ze het dan oplossen? Boetes zijn een factor waar je niet op mág rekenen, maar het kabinet doet het wel. Daar zit al een principiële fout. Daarnaast worden verkeersboetes wel degelijk gebruikt om gaten te dichten. Boetes 20% omhoog sinds twee weken, dat gaat nergens over. Zogenaamd om schoolboeken te bekostigen... dat zegt genoeg. Boetes horen 'extra' inkomsten te zijn. Nu worden ze gebruikt om een andere post af te dekken, dat klopt simpelweg niet.quote:Natuurlijk maken de inkomsten die afkomstig zijn van verkeersboetes wel deel uit van het budget, dat kan nu eenmaal niet anders. Maar het is natuurlijk niet zo dat ze verkeersboetes verzonnen hebben vanwege een gat in de begroting.
Mja en het feit dat ze er op kunnen rekenen komt door???? Juistem, die lui die te hard rijden of op andere manieren de wet overtreden. En ik heb nog steeds geen enkel bewijs gezien dát ze er geld aan over houden, ik wil wel eens cijfers zien.quote:Op dinsdag 15 april 2008 12:49 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Klopt. Alleen kun je ook nog eens de discussie over de inhoud van de wet starten.
[..]
Op basis waarvan oordeel je? Bovendien reageerde ik ook niet op de overtreding van TS, maar op de quotes over het controlebeleid in het algemeen. Dat TS' zaak een uitzondering is, ben ik met je eens.
[..]
En daar ga je de mist in. Wat nu als alle automobilisten zich vanaf vandaag netjes gaan gedragen? Dan zijn er geen boete-inkomsten meer, en is er een begrotingstekort. Hoe gaan ze het dan oplossen? Boetes zijn een factor waar je niet op mág rekenen, maar het kabinet doet het wel. Daar zit al een principiële fout. Daarnaast worden verkeersboetes wel degelijk gebruikt om gaten te dichten. Boetes 20% omhoog sinds twee weken, dat gaat nergens over. Zogenaamd om schoolboeken te bekostigen... dat zegt genoeg. Boetes horen 'extra' inkomsten te zijn. Nu worden ze gebruikt om een andere post af te dekken, dat klopt simpelweg niet.
Die getallen ga je maar lekker zelf opzoeken om je eigen mening te onderbouwen. Laat ik het simpel stellen: als het zo duur is, konden ze niet zeggen dat de veel handhaven 'om gratis schoolboeken te bekostigen'. Uit die uitspraak blijkt al dat er ruim voldoende geld over blijft om een andere begrotingspost te kunnen financieren. Het smoesje van 'verkeersveiligheid' is wat mij betreft dan ook echt een dooddoenertje om mensen zoet te houden. En helaas zijn er nog veel van die kaaskoppen met oogkleppen die er achteloos in trappen...quote:Op dinsdag 15 april 2008 12:28 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Mja, en hoeveel blijft er over na aftrek van de gemaakte kosten voor het handhaven door de politie, en de bijbehorende administratie bij het CJIB? Getallen graag, die begrotingen zijn openbaar hoor. En daarnaast, de staatskas is een gemeenschappelijk iets, van wat er over blijft kan bijvoorbeeld de nieuwe heup van je oma betaald worden oid.. (of een spitsstrook aangelegd worden, dat ligt wat dichterbij het onderwerp van het topic)
Ga die cijfers lekker zelf zoeken.quote:Op dinsdag 15 april 2008 12:53 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Mja en het feit dat ze er op kunnen rekenen komt door???? Juistem, die lui die te hard rijden of op andere manieren de wet overtreden. En ik heb nog steeds geen enkel bewijs gezien dát ze er geld aan over houden, ik wil wel eens cijfers zien.
Mwoah. Een wet is nu eenmaal nodig, denk dat we daar geen discussie over hoeven te voeren. Als je een wet hebt, heb je ook sancties nodig. Kan me niet voorstellen dat je het daar niet mee eens bent. Je kunt het niet eens zijn met de uitvoering van bepaalde wetten, bijvoorbeeld: waarom op dat specifieke stuk weg die specifieke maximumsnelheid? Dat kan wel, maar ondertussen dien je je wel aan de wet te houden. Doe je dat niet en wordt je gepakt, dan volgt er, conform de wet, een sanctie. Simpel zat.quote:Op dinsdag 15 april 2008 12:49 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Klopt. Alleen kun je ook nog eens de discussie over de inhoud van de wet starten.
Als je in 4 jaar twee keer met een behoorlijk grove snelheidsovertreding gepakt wordt, dan geloof ik niet dat je normaal gesproken keurig netjes rijdt. Jij wel?quote:Op basis waarvan oordeel je?
In theorie heb je natuurlijk helemaal gelijk, maar in praktijk gebeurt dat simpelweg niet. Het lijkt me wel interessant hoor: iedereen in Nederland een maandje zonder overtredingen rijden, kijken wat het resultaat is.quote:En daar ga je de mist in. Wat nu als alle automobilisten zich vanaf vandaag netjes gaan gedragen? Dan zijn er geen boete-inkomsten meer, en is er een begrotingstekort. Hoe gaan ze het dan oplossen?
Waarom niet? Het is een aanzienlijke geldstroom waarvan je redelijkerwijs kunt verwachten dat die eraan komt, wat moet je er dan mee doen?quote:Boetes zijn een factor waar je niet op mág rekenen
Je kunt je prima aan de wet houden en toch verongelukken in het verkeer.quote:Op dinsdag 15 april 2008 12:55 schreef Mikkie het volgende:
Stel je eens voor dat iedereen zich ineens aan de wet houdt. Net alsof er dan geen doden meer vallen in het verkeer..
Noem je dit een tragedie? Dit is gewoon ts zijn eigen schuld (ts weet dat wel en wil alleen weten wat er nu gebeurd, dus ts voel je niet aangevallenquote:Op dinsdag 15 april 2008 13:04 schreef Artbij het volgende:
Ik rijd ook regelmatig flink te hard op die ringbanen, kan zonder problemen mbt de veiligheid. Al is 120 wel erg hard. Ik ben ook een aantal keer gepakt (lasergun) en ik rijd voortaan om zodat ik niet over die ringbanen hoef om een tragedie zoals TS nu meemaakt te voorkomen.
Het valt me overigens wel op dat in al dit soort topics dezelfde mensen weer opduiken, maar dat de mensen die "onterecht" gepakt zijn het meeste schreeuwen.quote:Op dinsdag 15 april 2008 12:56 schreef Mikkie het volgende:
Anyway, daar ging de discussie niet over, start daarvoor maar een eigen topic. Het gaat om de zaak van TS.
Het is een tragedie dat mensen menen dat het normaal is om zo hard te rijden.quote:Op dinsdag 15 april 2008 13:04 schreef Artbij het volgende:
Ik rijd ook regelmatig flink te hard op die ringbanen, kan zonder problemen mbt de veiligheid. Al is 120 wel erg hard. Ik ben ook een aantal keer gepakt (lasergun) en ik rijd voortaan om zodat ik niet over die ringbanen hoef om een tragedie zoals TS nu meemaakt te voorkomen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |