abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58054955
Hey mede FOK!kers...

Om te beginnen, laat het gezeik maar achterwege...

Nou goed, ik ben zojuist aangehouden en mn rijbewijs is ingevorderd, omdat ik volgens onze vrienden van de politie 120km/h reed, daar waar 50 km/h mocht. (dubbele weg, Ringbaan in Tilburg).

Afijn, ze hadden alleen hun meter, met beide agenten die hadden "gezien" dat het zo was.
Ik heb een kladblokblaadje met beetje onleesbare tekst dat mn rijbewijs is ingevorderd met handtekening van hun beide.

Mijn vraag is: wat kan ik nu het beste doen, voor mn werk heb ik mijn rijbewijs nodig (100km enkele reis).
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_58054981
  maandag 14 april 2008 @ 22:34:59 #3
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_58055064
Bericht van officier van justitie afwachten en voortaan gewoon NORMAAL rijden in de stad

Van mij mogen ze jouw rijbewijs houden.
pi_58055101
Op welke ringbaan haal jij de 120
Alles is zo'n beetje opengebroken.

Zuid telt niet mee, want daar mag je 70.
pi_58055103
Erg kut in ieder geval.
Het is natuurlijk binnen bebouwde kom, aan de andere kant is het weer op een redelijk veilige ring waar je niet snel een overstekend kind zal aantreffen.
Maar het is natuurlijk, anno 2008, niet meer te doen om zo hard te rijden.
Overal staan flitspalen, trajectcontroles en andere grappen.

En terecht... Snelheden zijn gekozen vanwege veiligheid, geluidshinder en/of milieu.

Succes, en rijd volgende keer wat minder hard.
  maandag 14 april 2008 @ 22:36:06 #6
176873 marcel-o
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_58055114
quote:
Op maandag 14 april 2008 22:31 schreef Chinless het volgende:
voor mn werk heb ik mijn rijbewijs nodig (100km enkele reis).
Wie gaat er dan ook 70 Km/h te hard op een binnenweg

"Daar had je dan eerder aan moeten denken" hoor je ze weer bij "blik op de weg" zeggen
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
  maandag 14 april 2008 @ 22:36:30 #7
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_58055127
Mooi zo!
Weer een gevaar van de weg
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_58055129
Dichter bij je werk gaan wonen binnen niet al te lange tijd. Kan je met de fiets naar je werk.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
  maandag 14 april 2008 @ 22:36:45 #9
20370 enno
Trust = good, control = better
pi_58055132
quote:
Resistance is futile.

Je bedoelt de geijkte meter in hun auto? Ijkrapport opvragen, website van die losers lezen (tftufclub of zo) en gaan sparen voor de taxi en het OV.
  Licht Ontvlambaar maandag 14 april 2008 @ 22:36:57 #10
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_58055141
quote:
Hey mede FOK!kers...

Nou goed, ik ben zojuist aangehouden en mn rijbewijs is ingevorderd, omdat ik volgens onze vrienden van de politie 120km/h reed, daar waar 50 km/h mocht. (dubbele weg, Ringbaan in Tilburg).

Afijn, ze hadden alleen hun meter, met beide agenten die hadden "gezien" dat het zo was.
Ik heb een kladblokblaadje met beetje onleesbare tekst dat mn rijbewijs is ingevorderd met handtekening van hun beide.

Mijn vraag is: wat kan ik nu het beste doen, voor mn werk heb ik mijn rijbewijs nodig (100km enkele reis).
De bus pakken

En verder inderdaad afwachten hoeveel het je gaat kosten en hoelang je je rijbewijs kwijt bent. En in het vervolg nadenken voordat je met 120 over een weg gaat waar je 50 mag...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_58055145
Kunnen we nu weer on topic?

TS: je moet afwachten wat de Off. van Justitie te melden heeft. Eerder gebeurt er niets, voor zover ik weet.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_58055154
quote:

Met de trein gaan
pi_58055156
quote:
Op maandag 14 april 2008 22:36 schreef mazaru het volgende:
Mooi zo!
Weer een gevaar van de weg
Dienst Justitiële Inrichtingen ?
pi_58055159
Wachten tot je binnen 10 werkdagen van de ovj hoort of je hem terug krijgt, tegen welke boete en/of hoelang de rijontzegging zal duren / hoeveel punten het je kost / welke cursus je moet volgen..

Kortom: vervangend vervoer zoeken dus en op de blaren zitten.
bye
pi_58055180
dude... op de ringbaan staat het sowieso al vol met camera's
you just got served!
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
pi_58055198
Ik reed van Ringbaan-Oost naar de Ringbaan-Noord en dan over de ruckertbaan zo naar huis.
En hun zeggen dat het 120 was hé, ik kan me niet herinneren dat het boven de 90 kwam (ik ooit een transactievoorstel gekregen voor te snel rijden).
  maandag 14 april 2008 @ 22:38:33 #17
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_58055200
Een voorjaarsvakantie een optie?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_58055204
quote:
Hey mede FOK!kers...

Licht Ontvlambaar maandag 14 april 2008 @ 22:40:05 #19
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_58055260
quote:
Op maandag 14 april 2008 22:38 schreef Chinless het volgende:
Ik reed van Ringbaan-Oost naar de Ringbaan-Noord en dan over de ruckertbaan zo naar huis.
En hun zeggen dat het 120 was hé, ik kan me niet herinneren dat het boven de 90 kwam (ik ooit een transactievoorstel gekregen voor te snel rijden).
Dan lijkt het me ook geen slecht idee om de snelheidsmeter van je auto na te laten kijken... 30km is wel een heftig verschil.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_58055261
Overigens worden OV kosten, taxi, bus & trein volledig vergoed door mn werkgever. Echter is het kwa reistijd kut.

Nja de auto is uit 2007, dus ik neem aan dat het wel goed is.
Maar jullie weten allemaal net zo goed, dat een agentje graag wat geld in het laadje klopt. Het gaat er voornamelijk om, ik heb niets op papier waarop staat dat ik inderdaad 120 reed.
  maandag 14 april 2008 @ 22:40:53 #21
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_58055285
quote:
Op maandag 14 april 2008 22:40 schreef Chinless het volgende:
Overigens worden OV kosten, taxi, bus & trein volledig vergoed door mn werkgever. Echter is het kwa reistijd kut.
Tja, niets aan te doen, ben ik bang.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_58055304
quote:
Op maandag 14 april 2008 22:40 schreef Chinless het volgende:
Koop een goede wekker dan maar he?

Het woord van twee agenten blijft keihard overeind tegenover dat van jou namelijk
bye
pi_58055484
Dus met andere woorden: hun "woord" is voldoende? mijn vriendin zat naast me (die tenslotte ook wel ken zeggen dat het niet zo was).

Stel het is wel zo, zijn die 10 dagen te verkorten? evt bellen, mailen?
pi_58055546
quote:
Op maandag 14 april 2008 22:37 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
dude... op de ringbaan staat het sowieso al vol met camera's
you just got served!
Waar dan? Ik rji ringbaan west regelmatig en ringbaan noord en oost elke maandag en vrijdag wekelijks.
pi_58055712
quote:
Op maandag 14 april 2008 22:48 schreef Chinless het volgende:

[..]

Waar dan? Ik rji ringbaan west regelmatig en ringbaan noord en oost elke maandag en vrijdag wekelijks.
http://www2.flitspaal.nl/(...)details?p_reg_id=418
pi_58055760
quote:
Op maandag 14 april 2008 22:46 schreef Chinless het volgende:
Dus met andere woorden: hun "woord" is voldoende? mijn vriendin zat naast me (die tenslotte ook wel ken zeggen dat het niet zo was).
De agenten hebben een ambtseed afgelegd. Dus hun woord is meer waard dan jouw woord. Als je wilt aantonen dat die agenten ongelijk hebben dan moet je met meer bewijs komen, en je vriendin gaat je niet kunnen helpen.
quote:
Je kunt het proberen, ik weet niet wat je kansen zijn. Ben je gepakt voor 120 voor of na correctie?
pi_58055772
Ik zou ook volhouden dat ik 90 had gereden ipv 120 , maar dan nog lijkt het me sterk dat 2 agenten 30 km erbij gaan liegen om zo je rijbewijs in te vorderen voor wat meer geld . Je kan niks doen .
Binnen tien dagen heeft de officier van Justitie een besluit genomen toch? Daarop wachten dus.
pi_58055914
quote:
Op maandag 14 april 2008 22:46 schreef Chinless het volgende:

Dat kun je natuurlijk altijd proberen.
Bezwaar indienen kan pas als je de beschikking hebt gekregen. En als de ovj na tien dagen besluit je rijbewijs terug te geven, kun je moeilijk als bezwaar indienen dat je 'm al 10 dagen eerder terug had gewild.
pi_58055941
quote:
Ok op Ringbaan west, maar die is daar niet de enige... staan er wel meer op die weg.

En verder, hun zeggen dat ik 120 reed waar 50 mocht, dus niet voor of na correctie.
Op dit witte blaadje, staat ook niet omschreven hoe hard ik reed of wat. Alleen dat mijn rijbwijs is ingenomen.
pi_58055994
quote:
Op maandag 14 april 2008 22:57 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dat kun je natuurlijk altijd proberen.
Bezwaar indienen kan pas als je de beschikking hebt gekregen. En als de ovj na tien dagen besluit je rijbewijs terug te geven, kun je moeilijk als bezwaar indienen dat je 'm al 10 dagen eerder terug had gewild.
Het moet binnen 10 dagen, anders is het weer een vormfout enzo dan is alles weer zoals voorheen.
pi_58056085
quote:
Op maandag 14 april 2008 22:59 schreef Chinless het volgende:

[..]

Het moet binnen 10 dagen, anders is het weer een vormfout enzo dan is alles weer zoals voorheen.
Ja, ok.
Maar je wilt je rijbewijs toch eerder terug? Dan is de enige manier om te proberen het zo snel mogelijk terug te krijgen te bellen om je verhaal te doen en hopen op begrip.

Dat je rijbewijs nu is ingenomen betekent nog niet automatisch dat de ovj besluit het ook nog langer te houden.

Wat mij betreft mag 'ie het trouwens wel langer houden. 120 rijden waar je 50 mag, daar houdt geen mens rekening mee, en is dus nogal gevaarlijk.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 14-04-2008 23:03:40 ]
pi_58056089
quote:
Op maandag 14 april 2008 22:54 schreef Light het volgende:

Je kunt het proberen, ik weet niet wat je kansen zijn. Ben je gepakt voor 120 voor of na correctie?
Als er nog correctie afgaat komt ts uit op 116, dus alsnog 66 km te hard => rijbewijs kwijt. Doet er dus niet echt toe lijkt me.
pi_58056151
Weer een hoop schijnheilige reacties hier zie ik
X
X
X
pi_58056184
quote:
Op maandag 14 april 2008 23:02 schreef Wombcat het volgende:
(...)
120 rijden waar je 50 mag, daar houdt geen mens rekening mee, en is dus nogal gevaarlijk.
Mwoah;
Dan ken jij de ringbanen (in Tilburg) niet.
pi_58056188
quote:
Op maandag 14 april 2008 23:02 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

Als er nog correctie afgaat komt ts uit op 116, dus alsnog 66 km te hard => rijbewijs kwijt. Doet er dus niet echt toe lijkt me.
Ja. Hij is zijn rijbewijs toch ook kwijt nu.
Maar dat het nu is ingenomen betekent nog niet dat hij het ook langer kwijt is.
De ovj moet nu binnen 10 dagen beslissen of 'ie het langer inneemt en afdoet met een (flinke) boete of dat het dermate ernstig is dat een langere ontzegging van de rijbevoegdheid op zijn plaats is.
pi_58056214
quote:
Op maandag 14 april 2008 23:05 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Mwoah;
Dan ken jij de ringbanen (in Tilburg) niet.
Nee, idd. Maar neemt niet weg dat mensen er geen rekening mee zullen houden dat je daar 120 rijdt.
pi_58056256
quote:
Op maandag 14 april 2008 23:04 schreef Frasier het volgende:
Weer een hoop schijnheilige reacties hier zie ik
Iedereen rijdt wel eens wat te hard, maar 120 op een weg waar je 50 mag is gewoon echt te hard. Niets schijnheilig aan.
pi_58056307
Zou het helpen, als ik aantoon dat ik hooguit wel eens "te snel" rij. Verder ben ik nog nooit gepakt voor alcohol int verkeer. En dit is ook mijn eerste boete van binnen de beboude kom. Rest allemaal snelweg.

En 120 zijn "woorden" van de agenten hé, verder niet aantoonbaar.
Verder heb ik ook geen verklaring afgelegd. (zelfs niet ondertekend).
pi_58056332
quote:
Op maandag 14 april 2008 23:02 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

En dan gaat er misschien ook nog een correctie voor de teller af, waardoor je nog lager uit kunt komen. Dat moet geeikt zijn. Evengoed blijf je op meer dan 50 te hard, dus invordering rijbewijs.

Maar er is wel een verschil. Tenminste, ik heb eens gehoord of gelezen dan de richtlijn voor de OvJ is om bij overschrijdingen vanaf 70 km/u (na correctie) het rijbewijs in te houden tot de rechtszaak. Bij minder dan 70 (en geen verder verleden met forse overschrijdingen) wordt het rijbewijs meestal binnen 10 dagen teruggegeven.

Bron heb ik zo niet meer bij de hand.
pi_58056375
quote:
Maar er is wel een verschil. Tenminste, ik heb eens gehoord of gelezen dan de richtlijn voor de OvJ is om bij overschrijdingen vanaf 70 km/u (na correctie) het rijbewijs in te houden tot de rechtszaak. Bij minder dan 70 (en geen verder verleden met forse overschrijdingen) wordt het rijbewijs meestal binnen 10 dagen teruggegeven.

Bron heb ik zo niet meer bij de hand.
Dit heb ik inderdaad ook gelezen net ergens op google... dus dat kan goed kloppen.
pi_58056404
quote:
Op maandag 14 april 2008 23:08 schreef Chinless het volgende:
Zou het helpen, als ik aantoon dat ik hooguit wel eens "te snel" rij. Verder ben ik nog nooit gepakt voor alcohol int verkeer. En dit is ook mijn eerste boete van binnen de beboude kom. Rest allemaal snelweg
De ovj weegt (eventuele) eerdere overtredingen mee. Volgens mij worden overtredingen van meer dan 30 km/u geregistreerd. Als je die niet hebt, wordt je dan dus (denk ik) alleen op deze overtreding beoordeeld.
Maar zoals gezegd 120 waar je 50 mag is wel een serieuze overtreding, dus daar zal de ovj niet heel licht over denken.
pi_58056432
quote:
Op maandag 14 april 2008 23:06 schreef Wombcat het volgende:
Nee, idd. Maar neemt niet weg dat mensen er geen rekening mee zullen houden dat je daar 120 rijdt.
Dat zouden ze, getuige de dagelijkse realiteit, wel moeten doen.
pi_58056492
quote:
Op maandag 14 april 2008 23:11 schreef Wombcat het volgende:

Volgens mij worden overtredingen van meer dan 30 km/u geregistreerd.
Vanaf 30 te hard, behalve op autosnelwegen. Daar vanaf 40 te hard.
pi_58056565
quote:
Op maandag 14 april 2008 23:08 schreef Chinless het volgende:
Zou het helpen, als ik aantoon dat ik hooguit wel eens "te snel" rij. Verder ben ik nog nooit gepakt voor alcohol int verkeer. En dit is ook mijn eerste boete van binnen de beboude kom. Rest allemaal snelweg.
Ah een recedivist dus?
quote:

En 120 zijn "woorden" van de agenten hé, verder niet aantoonbaar.
Verder heb ik ook geen verklaring afgelegd. (zelfs niet ondertekend).
Dat is de waarneming van een ambtenaar in functie en zijn collega. Dat is genoeg bewijs.
bye
pi_58056568
quote:
Op maandag 14 april 2008 23:12 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Dat zouden ze, getuige de dagelijkse realiteit, wel moeten doen.
Zelf zeg je eerder nog:
quote:
Op maandag 14 april 2008 22:35 schreef Treinhomo het volgende:
Op welke ringbaan haal jij de 120
Alles is zo'n beetje opengebroken.

Zuid telt niet mee, want daar mag je 70.
Dus is het nu wel of niet normaal om daar 120 te rijden?

Al ik op google maps kijk, zitten er in die ringbaan ook nog kruispunten e.d. (maar misschien kijk ik op het verkeerde stuk).
pi_58056592
quote:
Op maandag 14 april 2008 23:13 schreef Light het volgende:

[..]

Vanaf 30 te hard, behalve op autosnelwegen. Daar vanaf 40 te hard.
Ik bedoelde ook vanaf 30 te hard
  maandag 14 april 2008 @ 23:16:53 #47
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_58056630
quote:
Op maandag 14 april 2008 23:07 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

Iedereen rijdt wel eens wat te hard, maar 120 op een weg waar je 50 mag is gewoon echt te hard. Niets schijnheilig aan.
Idd. Dat je 60/70/80 rijdt is nog 1 ding.
pi_58056738
quote:
Op maandag 14 april 2008 23:15 schreef Wombcat het volgende:
Zelf zeg je eerder nog:
[..]
Dus is het nu wel of niet normaal om daar 120 te rijden?
Als Tilburg weer bouwput-af is (ergens halverwege de 21e eeuw dus) is 't perfect mogelijk om de 120 aan te tikken op de ringbanen.
  maandag 14 april 2008 @ 23:29:58 #49
18989 __________
Vul Uw naam op de lijn in.
pi_58056980
Gewoon je rijbewijs terugvragen tot aan het eventuele proces. Waarschijnlijk komt die er niet eens en krijg je een boete voorstel van de OvJ.

Overigens als ze geen harde snelheid hebben als in "hard maken hoe hard je ging in km/u" hebben ze het wel wat zwaarder dan "een amtenaar in fuctie en z'n collega zagen het"

Dit heb ik uit ervaring. Niet van mezelf maar van m'n broerke en een kennis die OvJ was. Of het slim is om je rijbewijs terug te vragen als je een proces verwacht is weer een 2e trouwens.
En plak Uw pasfoto in het daartoe bestemde vakje.
pi_58057010
quote:
Op maandag 14 april 2008 23:20 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Als Tilburg weer bouwput-af is (ergens halverwege de 21e eeuw dus) is 't perfect mogelijk om de 120 aan te tikken op de ringbanen.
Maar nu niet dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')