Wie gaat er dan ook 70 Km/h te hard op een binnenwegquote:Op maandag 14 april 2008 22:31 schreef Chinless het volgende:
voor mn werk heb ik mijn rijbewijs nodig (100km enkele reis).
Resistance is futile.quote:Op maandag 14 april 2008 22:31 schreef Chinless het volgende:
Om te beginnen, laat het gezeik maar achterwege...
De bus pakkenquote:Op maandag 14 april 2008 22:31 schreef Chinless het volgende:
Hey mede FOK!kers...
Nou goed, ik ben zojuist aangehouden en mn rijbewijs is ingevorderd, omdat ik volgens onze vrienden van de politie 120km/h reed, daar waar 50 km/h mocht. (dubbele weg, Ringbaan in Tilburg).
Afijn, ze hadden alleen hun meter, met beide agenten die hadden "gezien" dat het zo was.
Ik heb een kladblokblaadje met beetje onleesbare tekst dat mn rijbewijs is ingevorderd met handtekening van hun beide.
Mijn vraag is: wat kan ik nu het beste doen, voor mn werk heb ik mijn rijbewijs nodig (100km enkele reis).
Met de trein gaanquote:Op maandag 14 april 2008 22:31 schreef Chinless het volgende:
Mijn vraag is: wat kan ik nu het beste doen, voor mn werk heb ik mijn rijbewijs nodig (100km enkele reis).
quote:Op maandag 14 april 2008 22:31 schreef Chinless het volgende:
Hey mede FOK!kers...
Nou goed, ik ben zojuist aangehouden en mn rijbewijs is ingevorderd, omdat ik volgens onze vrienden van de politie 120km/h reed, daar waar 50 km/h mocht. (dubbele weg, Ringbaan in Tilburg).
Afijn, ze hadden alleen hun meter, met beide agenten die hadden "gezien" dat het zo was.
Ik heb een kladblokblaadje met beetje onleesbare tekst dat mn rijbewijs is ingevorderd met handtekening van hun beide.
Dan lijkt het me ook geen slecht idee om de snelheidsmeter van je auto na te laten kijken... 30km is wel een heftig verschil.quote:Op maandag 14 april 2008 22:38 schreef Chinless het volgende:
Ik reed van Ringbaan-Oost naar de Ringbaan-Noord en dan over de ruckertbaan zo naar huis.
En hun zeggen dat het 120 was hé, ik kan me niet herinneren dat het boven de 90 kwam (ik ooit een transactievoorstel gekregen voor te snel rijden).
Tja, niets aan te doen, ben ik bang.quote:Op maandag 14 april 2008 22:40 schreef Chinless het volgende:
Overigens worden OV kosten, taxi, bus & trein volledig vergoed door mn werkgever. Echter is het kwa reistijd kut.
Koop een goede wekker dan maar he?quote:Op maandag 14 april 2008 22:40 schreef Chinless het volgende:
Overigens worden OV kosten, taxi, bus & trein volledig vergoed door mn werkgever. Echter is het kwa reistijd kut.
Waar dan? Ik rji ringbaan west regelmatig en ringbaan noord en oost elke maandag en vrijdag wekelijks.quote:Op maandag 14 april 2008 22:37 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
dude... op de ringbaan staat het sowieso al vol met camera's
you just got served!
http://www2.flitspaal.nl/(...)details?p_reg_id=418quote:Op maandag 14 april 2008 22:48 schreef Chinless het volgende:
[..]
Waar dan? Ik rji ringbaan west regelmatig en ringbaan noord en oost elke maandag en vrijdag wekelijks.
De agenten hebben een ambtseed afgelegd. Dus hun woord is meer waard dan jouw woord. Als je wilt aantonen dat die agenten ongelijk hebben dan moet je met meer bewijs komen, en je vriendin gaat je niet kunnen helpen.quote:Op maandag 14 april 2008 22:46 schreef Chinless het volgende:
Dus met andere woorden: hun "woord" is voldoende? mijn vriendin zat naast me (die tenslotte ook wel ken zeggen dat het niet zo was).
Je kunt het proberen, ik weet niet wat je kansen zijn. Ben je gepakt voor 120 voor of na correctie?quote:Stel het is wel zo, zijn die 10 dagen te verkorten? evt bellen, mailen?
Dat kun je natuurlijk altijd proberen.quote:Op maandag 14 april 2008 22:46 schreef Chinless het volgende:
Dus met andere woorden: hun "woord" is voldoende? mijn vriendin zat naast me (die tenslotte ook wel ken zeggen dat het niet zo was).
Stel het is wel zo, zijn die 10 dagen te verkorten? evt bellen, mailen?
Ok op Ringbaan west, maar die is daar niet de enige... staan er wel meer op die weg.quote:Op maandag 14 april 2008 22:52 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
http://www2.flitspaal.nl/(...)details?p_reg_id=418
Het moet binnen 10 dagen, anders is het weer een vormfout enzo dan is alles weer zoals voorheen.quote:Op maandag 14 april 2008 22:57 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat kun je natuurlijk altijd proberen.
Bezwaar indienen kan pas als je de beschikking hebt gekregen. En als de ovj na tien dagen besluit je rijbewijs terug te geven, kun je moeilijk als bezwaar indienen dat je 'm al 10 dagen eerder terug had gewild.
Ja, ok.quote:Op maandag 14 april 2008 22:59 schreef Chinless het volgende:
[..]
Het moet binnen 10 dagen, anders is het weer een vormfout enzo dan is alles weer zoals voorheen.
Als er nog correctie afgaat komt ts uit op 116, dus alsnog 66 km te hard => rijbewijs kwijt. Doet er dus niet echt toe lijkt me.quote:Op maandag 14 april 2008 22:54 schreef Light het volgende:
Je kunt het proberen, ik weet niet wat je kansen zijn. Ben je gepakt voor 120 voor of na correctie?
Mwoah;quote:Op maandag 14 april 2008 23:02 schreef Wombcat het volgende:
(...)
120 rijden waar je 50 mag, daar houdt geen mens rekening mee, en is dus nogal gevaarlijk.
Ja. Hij is zijn rijbewijs toch ook kwijt nu.quote:Op maandag 14 april 2008 23:02 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Als er nog correctie afgaat komt ts uit op 116, dus alsnog 66 km te hard => rijbewijs kwijt. Doet er dus niet echt toe lijkt me.
Nee, idd. Maar neemt niet weg dat mensen er geen rekening mee zullen houden dat je daar 120 rijdt.quote:Op maandag 14 april 2008 23:05 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Mwoah;
Dan ken jij de ringbanen (in Tilburg) niet.
Iedereen rijdt wel eens wat te hard, maar 120 op een weg waar je 50 mag is gewoon echt te hard. Niets schijnheilig aan.quote:Op maandag 14 april 2008 23:04 schreef Frasier het volgende:
Weer een hoop schijnheilige reacties hier zie ik
En dan gaat er misschien ook nog een correctie voor de teller af, waardoor je nog lager uit kunt komen. Dat moet geeikt zijn. Evengoed blijf je op meer dan 50 te hard, dus invordering rijbewijs.quote:Op maandag 14 april 2008 23:02 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Als er nog correctie afgaat komt ts uit op 116, dus alsnog 66 km te hard => rijbewijs kwijt. Doet er dus niet echt toe lijkt me.
Dit heb ik inderdaad ook gelezen net ergens op google... dus dat kan goed kloppen.quote:Maar er is wel een verschil. Tenminste, ik heb eens gehoord of gelezen dan de richtlijn voor de OvJ is om bij overschrijdingen vanaf 70 km/u (na correctie) het rijbewijs in te houden tot de rechtszaak. Bij minder dan 70 (en geen verder verleden met forse overschrijdingen) wordt het rijbewijs meestal binnen 10 dagen teruggegeven.
Bron heb ik zo niet meer bij de hand.
De ovj weegt (eventuele) eerdere overtredingen mee. Volgens mij worden overtredingen van meer dan 30 km/u geregistreerd. Als je die niet hebt, wordt je dan dus (denk ik) alleen op deze overtreding beoordeeld.quote:Op maandag 14 april 2008 23:08 schreef Chinless het volgende:
Zou het helpen, als ik aantoon dat ik hooguit wel eens "te snel" rij. Verder ben ik nog nooit gepakt voor alcohol int verkeer. En dit is ook mijn eerste boete van binnen de beboude kom. Rest allemaal snelweg
Dat zouden ze, getuige de dagelijkse realiteit, wel moeten doen.quote:Op maandag 14 april 2008 23:06 schreef Wombcat het volgende:
Nee, idd. Maar neemt niet weg dat mensen er geen rekening mee zullen houden dat je daar 120 rijdt.
Vanaf 30 te hard, behalve op autosnelwegen. Daar vanaf 40 te hard.quote:Op maandag 14 april 2008 23:11 schreef Wombcat het volgende:
Volgens mij worden overtredingen van meer dan 30 km/u geregistreerd.
Ah een recedivist dus?quote:Op maandag 14 april 2008 23:08 schreef Chinless het volgende:
Zou het helpen, als ik aantoon dat ik hooguit wel eens "te snel" rij. Verder ben ik nog nooit gepakt voor alcohol int verkeer. En dit is ook mijn eerste boete van binnen de beboude kom. Rest allemaal snelweg.
Dat is de waarneming van een ambtenaar in functie en zijn collega. Dat is genoeg bewijs.quote:
En 120 zijn "woorden" van de agenten hé, verder niet aantoonbaar.
Verder heb ik ook geen verklaring afgelegd. (zelfs niet ondertekend).
Zelf zeg je eerder nog:quote:Op maandag 14 april 2008 23:12 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Dat zouden ze, getuige de dagelijkse realiteit, wel moeten doen.
Dus is het nu wel of niet normaal om daar 120 te rijden?quote:Op maandag 14 april 2008 22:35 schreef Treinhomo het volgende:
Op welke ringbaan haal jij de 120
Alles is zo'n beetje opengebroken.
Zuid telt niet mee, want daar mag je 70.
Ik bedoelde ook vanaf 30 te hardquote:Op maandag 14 april 2008 23:13 schreef Light het volgende:
[..]
Vanaf 30 te hard, behalve op autosnelwegen. Daar vanaf 40 te hard.
Idd. Dat je 60/70/80 rijdt is nog 1 ding.quote:Op maandag 14 april 2008 23:07 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Iedereen rijdt wel eens wat te hard, maar 120 op een weg waar je 50 mag is gewoon echt te hard. Niets schijnheilig aan.
Als Tilburg weer bouwput-af is (ergens halverwege de 21e eeuw dus) is 't perfect mogelijk om de 120 aan te tikken op de ringbanen.quote:Op maandag 14 april 2008 23:15 schreef Wombcat het volgende:
Zelf zeg je eerder nog:
[..]
Dus is het nu wel of niet normaal om daar 120 te rijden?
Maar nu niet dus.quote:Op maandag 14 april 2008 23:20 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Als Tilburg weer bouwput-af is (ergens halverwege de 21e eeuw dus) is 't perfect mogelijk om de 120 aan te tikken op de ringbanen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |