Wie gaat er dan ook 70 Km/h te hard op een binnenwegquote:Op maandag 14 april 2008 22:31 schreef Chinless het volgende:
voor mn werk heb ik mijn rijbewijs nodig (100km enkele reis).
Resistance is futile.quote:Op maandag 14 april 2008 22:31 schreef Chinless het volgende:
Om te beginnen, laat het gezeik maar achterwege...
De bus pakkenquote:Op maandag 14 april 2008 22:31 schreef Chinless het volgende:
Hey mede FOK!kers...
Om te beginnen, laat het gezeik maar achterwege...
Nou goed, ik ben zojuist aangehouden en mn rijbewijs is ingevorderd, omdat ik volgens onze vrienden van de politie 120km/h reed, daar waar 50 km/h mocht. (dubbele weg, Ringbaan in Tilburg).
Afijn, ze hadden alleen hun meter, met beide agenten die hadden "gezien" dat het zo was.
Ik heb een kladblokblaadje met beetje onleesbare tekst dat mn rijbewijs is ingevorderd met handtekening van hun beide.
Mijn vraag is: wat kan ik nu het beste doen, voor mn werk heb ik mijn rijbewijs nodig (100km enkele reis).
Met de trein gaanquote:Op maandag 14 april 2008 22:31 schreef Chinless het volgende:
Mijn vraag is: wat kan ik nu het beste doen, voor mn werk heb ik mijn rijbewijs nodig (100km enkele reis).
quote:Op maandag 14 april 2008 22:31 schreef Chinless het volgende:
Hey mede FOK!kers...
Om te beginnen, laat het gezeik maar achterwege...
Nou goed, ik ben zojuist aangehouden en mn rijbewijs is ingevorderd, omdat ik volgens onze vrienden van de politie 120km/h reed, daar waar 50 km/h mocht. (dubbele weg, Ringbaan in Tilburg).
Afijn, ze hadden alleen hun meter, met beide agenten die hadden "gezien" dat het zo was.
Ik heb een kladblokblaadje met beetje onleesbare tekst dat mn rijbewijs is ingevorderd met handtekening van hun beide.
Mijn vraag is: wat kan ik nu het beste doen, voor mn werk heb ik mijn rijbewijs nodig (100km enkele reis).
Dan lijkt het me ook geen slecht idee om de snelheidsmeter van je auto na te laten kijken... 30km is wel een heftig verschil.quote:Op maandag 14 april 2008 22:38 schreef Chinless het volgende:
Ik reed van Ringbaan-Oost naar de Ringbaan-Noord en dan over de ruckertbaan zo naar huis.
En hun zeggen dat het 120 was hé, ik kan me niet herinneren dat het boven de 90 kwam (ik ooit een transactievoorstel gekregen voor te snel rijden).
Tja, niets aan te doen, ben ik bang.quote:Op maandag 14 april 2008 22:40 schreef Chinless het volgende:
Overigens worden OV kosten, taxi, bus & trein volledig vergoed door mn werkgever. Echter is het kwa reistijd kut.
Koop een goede wekker dan maar he?quote:Op maandag 14 april 2008 22:40 schreef Chinless het volgende:
Overigens worden OV kosten, taxi, bus & trein volledig vergoed door mn werkgever. Echter is het kwa reistijd kut.
Waar dan? Ik rji ringbaan west regelmatig en ringbaan noord en oost elke maandag en vrijdag wekelijks.quote:Op maandag 14 april 2008 22:37 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
dude... op de ringbaan staat het sowieso al vol met camera's
you just got served!
http://www2.flitspaal.nl/(...)details?p_reg_id=418quote:Op maandag 14 april 2008 22:48 schreef Chinless het volgende:
[..]
Waar dan? Ik rji ringbaan west regelmatig en ringbaan noord en oost elke maandag en vrijdag wekelijks.
De agenten hebben een ambtseed afgelegd. Dus hun woord is meer waard dan jouw woord. Als je wilt aantonen dat die agenten ongelijk hebben dan moet je met meer bewijs komen, en je vriendin gaat je niet kunnen helpen.quote:Op maandag 14 april 2008 22:46 schreef Chinless het volgende:
Dus met andere woorden: hun "woord" is voldoende? mijn vriendin zat naast me (die tenslotte ook wel ken zeggen dat het niet zo was).
Je kunt het proberen, ik weet niet wat je kansen zijn. Ben je gepakt voor 120 voor of na correctie?quote:Stel het is wel zo, zijn die 10 dagen te verkorten? evt bellen, mailen?
Dat kun je natuurlijk altijd proberen.quote:Op maandag 14 april 2008 22:46 schreef Chinless het volgende:
Dus met andere woorden: hun "woord" is voldoende? mijn vriendin zat naast me (die tenslotte ook wel ken zeggen dat het niet zo was).
Stel het is wel zo, zijn die 10 dagen te verkorten? evt bellen, mailen?
Ok op Ringbaan west, maar die is daar niet de enige... staan er wel meer op die weg.quote:Op maandag 14 april 2008 22:52 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
http://www2.flitspaal.nl/(...)details?p_reg_id=418
Het moet binnen 10 dagen, anders is het weer een vormfout enzo dan is alles weer zoals voorheen.quote:Op maandag 14 april 2008 22:57 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat kun je natuurlijk altijd proberen.
Bezwaar indienen kan pas als je de beschikking hebt gekregen. En als de ovj na tien dagen besluit je rijbewijs terug te geven, kun je moeilijk als bezwaar indienen dat je 'm al 10 dagen eerder terug had gewild.
Ja, ok.quote:Op maandag 14 april 2008 22:59 schreef Chinless het volgende:
[..]
Het moet binnen 10 dagen, anders is het weer een vormfout enzo dan is alles weer zoals voorheen.
Als er nog correctie afgaat komt ts uit op 116, dus alsnog 66 km te hard => rijbewijs kwijt. Doet er dus niet echt toe lijkt me.quote:Op maandag 14 april 2008 22:54 schreef Light het volgende:
Je kunt het proberen, ik weet niet wat je kansen zijn. Ben je gepakt voor 120 voor of na correctie?
Mwoah;quote:Op maandag 14 april 2008 23:02 schreef Wombcat het volgende:
(...)
120 rijden waar je 50 mag, daar houdt geen mens rekening mee, en is dus nogal gevaarlijk.
Ja. Hij is zijn rijbewijs toch ook kwijt nu.quote:Op maandag 14 april 2008 23:02 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Als er nog correctie afgaat komt ts uit op 116, dus alsnog 66 km te hard => rijbewijs kwijt. Doet er dus niet echt toe lijkt me.
Nee, idd. Maar neemt niet weg dat mensen er geen rekening mee zullen houden dat je daar 120 rijdt.quote:Op maandag 14 april 2008 23:05 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Mwoah;
Dan ken jij de ringbanen (in Tilburg) niet.
Iedereen rijdt wel eens wat te hard, maar 120 op een weg waar je 50 mag is gewoon echt te hard. Niets schijnheilig aan.quote:Op maandag 14 april 2008 23:04 schreef Frasier het volgende:
Weer een hoop schijnheilige reacties hier zie ik
En dan gaat er misschien ook nog een correctie voor de teller af, waardoor je nog lager uit kunt komen. Dat moet geeikt zijn. Evengoed blijf je op meer dan 50 te hard, dus invordering rijbewijs.quote:Op maandag 14 april 2008 23:02 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Als er nog correctie afgaat komt ts uit op 116, dus alsnog 66 km te hard => rijbewijs kwijt. Doet er dus niet echt toe lijkt me.
Dit heb ik inderdaad ook gelezen net ergens op google... dus dat kan goed kloppen.quote:Maar er is wel een verschil. Tenminste, ik heb eens gehoord of gelezen dan de richtlijn voor de OvJ is om bij overschrijdingen vanaf 70 km/u (na correctie) het rijbewijs in te houden tot de rechtszaak. Bij minder dan 70 (en geen verder verleden met forse overschrijdingen) wordt het rijbewijs meestal binnen 10 dagen teruggegeven.
Bron heb ik zo niet meer bij de hand.
De ovj weegt (eventuele) eerdere overtredingen mee. Volgens mij worden overtredingen van meer dan 30 km/u geregistreerd. Als je die niet hebt, wordt je dan dus (denk ik) alleen op deze overtreding beoordeeld.quote:Op maandag 14 april 2008 23:08 schreef Chinless het volgende:
Zou het helpen, als ik aantoon dat ik hooguit wel eens "te snel" rij. Verder ben ik nog nooit gepakt voor alcohol int verkeer. En dit is ook mijn eerste boete van binnen de beboude kom. Rest allemaal snelweg
Dat zouden ze, getuige de dagelijkse realiteit, wel moeten doen.quote:Op maandag 14 april 2008 23:06 schreef Wombcat het volgende:
Nee, idd. Maar neemt niet weg dat mensen er geen rekening mee zullen houden dat je daar 120 rijdt.
Vanaf 30 te hard, behalve op autosnelwegen. Daar vanaf 40 te hard.quote:Op maandag 14 april 2008 23:11 schreef Wombcat het volgende:
Volgens mij worden overtredingen van meer dan 30 km/u geregistreerd.
Ah een recedivist dus?quote:Op maandag 14 april 2008 23:08 schreef Chinless het volgende:
Zou het helpen, als ik aantoon dat ik hooguit wel eens "te snel" rij. Verder ben ik nog nooit gepakt voor alcohol int verkeer. En dit is ook mijn eerste boete van binnen de beboude kom. Rest allemaal snelweg.
Dat is de waarneming van een ambtenaar in functie en zijn collega. Dat is genoeg bewijs.quote:
En 120 zijn "woorden" van de agenten hé, verder niet aantoonbaar.
Verder heb ik ook geen verklaring afgelegd. (zelfs niet ondertekend).
Zelf zeg je eerder nog:quote:Op maandag 14 april 2008 23:12 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Dat zouden ze, getuige de dagelijkse realiteit, wel moeten doen.
Dus is het nu wel of niet normaal om daar 120 te rijden?quote:Op maandag 14 april 2008 22:35 schreef Treinhomo het volgende:
Op welke ringbaan haal jij de 120
Alles is zo'n beetje opengebroken.
Zuid telt niet mee, want daar mag je 70.
Ik bedoelde ook vanaf 30 te hardquote:Op maandag 14 april 2008 23:13 schreef Light het volgende:
[..]
Vanaf 30 te hard, behalve op autosnelwegen. Daar vanaf 40 te hard.
Idd. Dat je 60/70/80 rijdt is nog 1 ding.quote:Op maandag 14 april 2008 23:07 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Iedereen rijdt wel eens wat te hard, maar 120 op een weg waar je 50 mag is gewoon echt te hard. Niets schijnheilig aan.
Als Tilburg weer bouwput-af is (ergens halverwege de 21e eeuw dus) is 't perfect mogelijk om de 120 aan te tikken op de ringbanen.quote:Op maandag 14 april 2008 23:15 schreef Wombcat het volgende:
Zelf zeg je eerder nog:
[..]
Dus is het nu wel of niet normaal om daar 120 te rijden?
Maar nu niet dus.quote:Op maandag 14 april 2008 23:20 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Als Tilburg weer bouwput-af is (ergens halverwege de 21e eeuw dus) is 't perfect mogelijk om de 120 aan te tikken op de ringbanen.
Vertel 's...quote:Op maandag 14 april 2008 23:29 schreef __________ het volgende:
(...)
Of het slim is om je rijbewijs terug te vragen als je een proces verwacht is weer een 2e trouwens.
Die wordt volgens mij niet meegerekend. Als het alleen een foto is dan gaat de bekeuring naar de kentekenhouder.quote:Op maandag 14 april 2008 23:31 schreef Chinless het volgende:
Met stoplichten mee, op groen, is die snelheid heus wel te halen, zijn allemaal 2 baans.
Maar goed, ik heb nov. 2006 een transactievoorstel binnen gekregen waar ik 59 te hard reed (foto). dus geen aanhouding.
Dit was uiteraard niet binnen de beboudekom.
quote:Op maandag 14 april 2008 22:38 schreef Chinless het volgende:
En hun zeggen dat het 120 was hé, ik kan me niet herinneren dat het boven de 90 kwam (ik ooit een transactievoorstel gekregen voor te snel rijden).
drrrrring!quote:Op maandag 14 april 2008 22:31 schreef Chinless het volgende:
Mijn vraag is: wat kan ik nu het beste doen, voor mn werk heb ik mijn rijbewijs nodig (100km enkele reis).
Ja en dan die OvJ zo dat rijbewijs op de grond gooien en gaat er op lopen stampen.quote:Op dinsdag 15 april 2008 01:49 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
drrrrring!
Baas: ja hallo, met de baas.
TS: ja hoi met TS, zeg, mijn rijbewijs is ingevorderd!
Baas: oh, maar je weet toch dat je een rijbewijs nodig hebt voor dit werk?
TS: ja!
Baas: Nou, dan ben je ontslagen!
TS: Wát?
Baas: Lolz! Pwned!
tuut-tuut-tuut....
Helemaal niet: een vrachtwagenchauffeur heeft hem nodig voor zijn werk, jij hebt hem alleen nodig om plezieriger naar je werk te komen. Nogal een verschil.quote:Op maandag 14 april 2008 22:31 schreef Chinless het volgende:
voor mn werk heb ik mijn rijbewijs nodig (100km enkele reis).
quote:Op maandag 14 april 2008 22:36 schreef marcel-o het volgende:
[..]
Wie gaat er dan ook 70 Km/h te hard op een binnenweg
Idd, TS zei al dat werkgever het OV betaald. Dus zo'n vaart zal het niet lopen.quote:Op dinsdag 15 april 2008 05:44 schreef Mark het volgende:
[..]
Helemaal niet: een vrachtwagenchauffeur heeft hem nodig voor zijn werk, jij hebt hem alleen nodig om plezieriger naar je werk te komen. Nogal een verschil.
Lekker 120 op de Ringbaan Oost en Noord met al die geparkeerde auto's er langs.quote:Op maandag 14 april 2008 23:20 schreef Treinhomo het volgende:
Als Tilburg weer bouwput-af is (ergens halverwege de 21e eeuw dus) is 't perfect mogelijk om de 120 aan te tikken op de ringbanen.
Dan nu het officiële gedeelte: heb je voor de overtreding die ik quote een bestuurdersverklaring ingevuld?quote:Op maandag 14 april 2008 23:31 schreef Chinless het volgende:
Maar goed, ik heb nov. 2006 een transactievoorstel binnen gekregen waar ik 59 te hard reed (foto). dus geen aanhouding.
Dit was uiteraard niet binnen de beboudekom.
Dat is dat "kladblokblaadje" waar je het over hebt.....quote:Op maandag 14 april 2008 22:40 schreef Chinless het volgende:
Overigens worden OV kosten, taxi, bus & trein volledig vergoed door mn werkgever. Echter is het kwa reistijd kut.
Nja de auto is uit 2007, dus ik neem aan dat het wel goed is.
Maar jullie weten allemaal net zo goed, dat een agentje graag wat geld in het laadje klopt. Het gaat er voornamelijk om, ik heb niets op papier waarop staat dat ik inderdaad 120 reed.
Volgens mij heeft dat bijzonder weinig zinquote:Op dinsdag 15 april 2008 08:21 schreef avotar het volgende:
Tja.. je zou je rechtsbijstand eens hiervoor kunnen bellen.
[
Er zijn wel allesomvattende rechtsbijstand verzekeringen, maar die zijn vrij prijzig, dus hij zal inderdaad gewoon z'n verantwoordelijkheid moeten nemen..quote:Op dinsdag 15 april 2008 11:59 schreef Slasher het volgende:
[..]
Volgens mij heeft dat bijzonder weinig zin
Dat is toch de meestgebruikte smoes in dit land? Agenten doen alles om je te pakken zodat ze geld kunnen verdienen. En dan zijn er ook nog mensen die dat serieus geloven.quote:Op dinsdag 15 april 2008 11:57 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Dat is dat "kladblokblaadje" waar je het over hebt.....En dat over "een agentje graag wat geld in het laadje klopt" is natuurlijk ongenadige kul, op het totale justitie budget is wat ze netto overhouden aan de ge-inde boetes een inktvlekje op pagina 312 oid, daar wordt niemand rijk van, en al helemaal niet de agenten die je bekeurd hebben.
quote:Op dinsdag 15 april 2008 11:57 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Dat is dat "kladblokblaadje" waar je het over hebt.....En dat over "een agentje graag wat geld in het laadje klopt" is natuurlijk ongenadige kul, op het totale justitie budget is wat ze netto overhouden aan de ge-inde boetes een inktvlekje op pagina 312 oid, daar wordt niemand rijk van, en al helemaal niet de agenten die je bekeurd hebben.
Dan vraag ik me af waarvoor jullie denken dat het huidige snelheidscontrolebeleid wél dient, want al die miljoenen boetes tot 10 km/h dienen echt niet meer voor de verkeersveiligheid. Het gaat om 550 miljoen aan inkomsten, jaarlijks. Het is een post op de rijksbegroting. Het lijkt me toch sterk dat de overheid zichzelf hierbij in de vingers zou snijden qua termen van het profijtbeginsel. Ergo: spekken van de staatskas.quote:Op dinsdag 15 april 2008 12:13 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dat is toch de meestgebruikte smoes in dit land? Agenten doen alles om je te pakken zodat ze geld kunnen verdienen. En dan zijn er ook nog mensen die dat serieus geloven.
Mja, en hoeveel blijft er over na aftrek van de gemaakte kosten voor het handhaven door de politie, en de bijbehorende administratie bij het CJIB? Getallen graag, die begrotingen zijn openbaar hoor. En daarnaast, de staatskas is een gemeenschappelijk iets, van wat er over blijft kan bijvoorbeeld de nieuwe heup van je oma betaald worden oid.. (of een spitsstrook aangelegd worden, dat ligt wat dichterbij het onderwerp van het topic)quote:Op dinsdag 15 april 2008 12:20 schreef Mikkie het volgende:
[..]
[..]
Dan vraag ik me af waarvoor jullie denken dat het huidige snelheidscontrolebeleid wél dient, want al die miljoenen boetes tot 10 km/h dienen echt niet meer voor de verkeersveiligheid. Het gaat om 550 miljoen aan inkomsten, jaarlijks. Het is een post op de rijksbegroting. Het lijkt me toch sterk dat de overheid zichzelf hierbij in de vingers zou snijden qua termen van het profijtbeginsel. Ergo: spekken van de staatskas.
Wetshandhaving, zonder sancties kan je elke wet wel weggooien natuurlijk.quote:Op dinsdag 15 april 2008 12:20 schreef Mikkie het volgende:
Dan vraag ik me af waarvoor jullie denken dat het huidige snelheidscontrolebeleid wél dient, want al die miljoenen boetes tot 10 km/h dienen echt niet meer voor de verkeersveiligheid. Het gaat om 550 miljoen aan inkomsten, jaarlijks. Het is een post op de rijksbegroting. Het lijkt me toch sterk dat de overheid zichzelf hierbij in de vingers zou snijden qua termen van het profijtbeginsel. Ergo: spekken van de staatskas.
Klopt. Alleen kun je ook nog eens de discussie over de inhoud van de wet starten.quote:Op dinsdag 15 april 2008 12:35 schreef EvL. het volgende:
[..]
Wetshandhaving, zonder sancties kan je elke wet wel weggooien natuurlijk.
Op basis waarvan oordeel je? Bovendien reageerde ik ook niet op de overtreding van TS, maar op de quotes over het controlebeleid in het algemeen. Dat TS' zaak een uitzondering is, ben ik met je eens.quote:Daarnaast hebben we het hier niet bepaald over "tot 10km/u", maar over iemand die hoogstwaarschijnlijk structureel te hard tot onverantwoordelijk veel te hard rijdt.
En daar ga je de mist in. Wat nu als alle automobilisten zich vanaf vandaag netjes gaan gedragen? Dan zijn er geen boete-inkomsten meer, en is er een begrotingstekort. Hoe gaan ze het dan oplossen? Boetes zijn een factor waar je niet op mág rekenen, maar het kabinet doet het wel. Daar zit al een principiële fout. Daarnaast worden verkeersboetes wel degelijk gebruikt om gaten te dichten. Boetes 20% omhoog sinds twee weken, dat gaat nergens over. Zogenaamd om schoolboeken te bekostigen... dat zegt genoeg. Boetes horen 'extra' inkomsten te zijn. Nu worden ze gebruikt om een andere post af te dekken, dat klopt simpelweg niet.quote:Natuurlijk maken de inkomsten die afkomstig zijn van verkeersboetes wel deel uit van het budget, dat kan nu eenmaal niet anders. Maar het is natuurlijk niet zo dat ze verkeersboetes verzonnen hebben vanwege een gat in de begroting.
Mja en het feit dat ze er op kunnen rekenen komt door???? Juistem, die lui die te hard rijden of op andere manieren de wet overtreden. En ik heb nog steeds geen enkel bewijs gezien dát ze er geld aan over houden, ik wil wel eens cijfers zien.quote:Op dinsdag 15 april 2008 12:49 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Klopt. Alleen kun je ook nog eens de discussie over de inhoud van de wet starten.
[..]
Op basis waarvan oordeel je? Bovendien reageerde ik ook niet op de overtreding van TS, maar op de quotes over het controlebeleid in het algemeen. Dat TS' zaak een uitzondering is, ben ik met je eens.
[..]
En daar ga je de mist in. Wat nu als alle automobilisten zich vanaf vandaag netjes gaan gedragen? Dan zijn er geen boete-inkomsten meer, en is er een begrotingstekort. Hoe gaan ze het dan oplossen? Boetes zijn een factor waar je niet op mág rekenen, maar het kabinet doet het wel. Daar zit al een principiële fout. Daarnaast worden verkeersboetes wel degelijk gebruikt om gaten te dichten. Boetes 20% omhoog sinds twee weken, dat gaat nergens over. Zogenaamd om schoolboeken te bekostigen... dat zegt genoeg. Boetes horen 'extra' inkomsten te zijn. Nu worden ze gebruikt om een andere post af te dekken, dat klopt simpelweg niet.
Die getallen ga je maar lekker zelf opzoeken om je eigen mening te onderbouwen. Laat ik het simpel stellen: als het zo duur is, konden ze niet zeggen dat de veel handhaven 'om gratis schoolboeken te bekostigen'. Uit die uitspraak blijkt al dat er ruim voldoende geld over blijft om een andere begrotingspost te kunnen financieren. Het smoesje van 'verkeersveiligheid' is wat mij betreft dan ook echt een dooddoenertje om mensen zoet te houden. En helaas zijn er nog veel van die kaaskoppen met oogkleppen die er achteloos in trappen...quote:Op dinsdag 15 april 2008 12:28 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Mja, en hoeveel blijft er over na aftrek van de gemaakte kosten voor het handhaven door de politie, en de bijbehorende administratie bij het CJIB? Getallen graag, die begrotingen zijn openbaar hoor. En daarnaast, de staatskas is een gemeenschappelijk iets, van wat er over blijft kan bijvoorbeeld de nieuwe heup van je oma betaald worden oid.. (of een spitsstrook aangelegd worden, dat ligt wat dichterbij het onderwerp van het topic)
Ga die cijfers lekker zelf zoeken.quote:Op dinsdag 15 april 2008 12:53 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Mja en het feit dat ze er op kunnen rekenen komt door???? Juistem, die lui die te hard rijden of op andere manieren de wet overtreden. En ik heb nog steeds geen enkel bewijs gezien dát ze er geld aan over houden, ik wil wel eens cijfers zien.
Mwoah. Een wet is nu eenmaal nodig, denk dat we daar geen discussie over hoeven te voeren. Als je een wet hebt, heb je ook sancties nodig. Kan me niet voorstellen dat je het daar niet mee eens bent. Je kunt het niet eens zijn met de uitvoering van bepaalde wetten, bijvoorbeeld: waarom op dat specifieke stuk weg die specifieke maximumsnelheid? Dat kan wel, maar ondertussen dien je je wel aan de wet te houden. Doe je dat niet en wordt je gepakt, dan volgt er, conform de wet, een sanctie. Simpel zat.quote:Op dinsdag 15 april 2008 12:49 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Klopt. Alleen kun je ook nog eens de discussie over de inhoud van de wet starten.
Als je in 4 jaar twee keer met een behoorlijk grove snelheidsovertreding gepakt wordt, dan geloof ik niet dat je normaal gesproken keurig netjes rijdt. Jij wel?quote:Op basis waarvan oordeel je?
In theorie heb je natuurlijk helemaal gelijk, maar in praktijk gebeurt dat simpelweg niet. Het lijkt me wel interessant hoor: iedereen in Nederland een maandje zonder overtredingen rijden, kijken wat het resultaat is.quote:En daar ga je de mist in. Wat nu als alle automobilisten zich vanaf vandaag netjes gaan gedragen? Dan zijn er geen boete-inkomsten meer, en is er een begrotingstekort. Hoe gaan ze het dan oplossen?
Waarom niet? Het is een aanzienlijke geldstroom waarvan je redelijkerwijs kunt verwachten dat die eraan komt, wat moet je er dan mee doen?quote:Boetes zijn een factor waar je niet op mág rekenen
Je kunt je prima aan de wet houden en toch verongelukken in het verkeer.quote:Op dinsdag 15 april 2008 12:55 schreef Mikkie het volgende:
Stel je eens voor dat iedereen zich ineens aan de wet houdt. Net alsof er dan geen doden meer vallen in het verkeer..
Noem je dit een tragedie? Dit is gewoon ts zijn eigen schuld (ts weet dat wel en wil alleen weten wat er nu gebeurd, dus ts voel je niet aangevallenquote:Op dinsdag 15 april 2008 13:04 schreef Artbij het volgende:
Ik rijd ook regelmatig flink te hard op die ringbanen, kan zonder problemen mbt de veiligheid. Al is 120 wel erg hard. Ik ben ook een aantal keer gepakt (lasergun) en ik rijd voortaan om zodat ik niet over die ringbanen hoef om een tragedie zoals TS nu meemaakt te voorkomen.
Het valt me overigens wel op dat in al dit soort topics dezelfde mensen weer opduiken, maar dat de mensen die "onterecht" gepakt zijn het meeste schreeuwen.quote:Op dinsdag 15 april 2008 12:56 schreef Mikkie het volgende:
Anyway, daar ging de discussie niet over, start daarvoor maar een eigen topic. Het gaat om de zaak van TS.
Het is een tragedie dat mensen menen dat het normaal is om zo hard te rijden.quote:Op dinsdag 15 april 2008 13:04 schreef Artbij het volgende:
Ik rijd ook regelmatig flink te hard op die ringbanen, kan zonder problemen mbt de veiligheid. Al is 120 wel erg hard. Ik ben ook een aantal keer gepakt (lasergun) en ik rijd voortaan om zodat ik niet over die ringbanen hoef om een tragedie zoals TS nu meemaakt te voorkomen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |