abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58026047
Hier verder.

Een modje mag een mooie titel verzinnen .
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
pi_58026655
Volgende week AGR, misschien daar al mooi topic voor maken?
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_58026850
tvp

Op naar de Ardennen! (Misschien ook een leuke TT )
pi_58029395
Martijn Maaskant
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
pi_58029623
tvp
  FOK!fotograaf zondag 13 april 2008 @ 22:58:12 #6
73911 ultra_ivo
pi_58032134
quote:
Op zondag 13 april 2008 19:45 schreef Steven184 het volgende:
Volgende week AGR, misschien daar al mooi topic voor maken?
Dat zeker. Wie gaat 'm trouwens op locatie bekijken?
pi_58034868
Scheldeprijs woensdag eerst nog natuurlijk.
sig verwijderd door FA
pi_58038539
quote:
Op zondag 13 april 2008 22:58 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Ik uiteraard. Zit nog te twijfelen waar we allemaal gaan kijken, maar in elk geval waarschijnlijk wel naar de start. Ik zal later vandaag even een mooi topic voor de AGR maken.
  maandag 14 april 2008 @ 12:02:05 #9
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_58040333
quote:
Op maandag 14 april 2008 00:35 schreef Ambrosius het volgende:
Scheldeprijs woensdag eerst nog natuurlijk.
Onderschatte koers zeg!
Tranquillo
pi_58044005
Klasika Primavera, waar Cunego ook wint:

Clasificación de la 54º Klasika de Primavera:
1. Damiano Cunego (ITA/Lampre) - 4:20:21
2. Alejandro Valverde (ESP/Caisse d´Epargne) - m.t.
3. Kjell Calstrom (FIN/Liquigas) - m.t.
4. Mikel Astarloza (ESP/Euskaltel-Euskadi) - m.t.
5. Alexander Kolobnev (RUS/CSC) a 0:12
6. Paolo Tiralongo (ITA/Lampre) - m.t.
7. Jaume Rovira (ESP/Andalucía) - m.t.
8. Josep Jufré (ESP/Saunier Duval) - m.t.
9. Beñat Intxausti (ESP/Saunier Duval) - m.t.
10. Egoi Martínez (ESP/Euskaltel-Euskadi) - m.t.
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
  maandag 14 april 2008 @ 18:20:01 #13
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_58047062
Vanavond is het op één de quiz "De tabel van Mendelejev" om 21.55u. Op zich weinig relevant voor het wielrennen, maar alle dagen zijn er bekende gasten die iets gemeen hebben en vandaag zijn dat Tourwinnaars, namelijk Jan Janssen en Joop Zoetemelk tegen Eddy Merckx en Lucien Van Impe, misschien wel interessant, aangezien het format uitnodigt tot verhalen over vroeger.

Het is nog niet geweten of Zoetemelk de hele quiz in een zetel achter Merckx en Van Impe gaat zitten.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_58054521
Het gaat toch voornamelijk over wielrennen, leuk tot nu toe .
sig verwijderd door FA
  maandag 14 april 2008 @ 22:31:36 #15
127004 maril
Smeetsfan
pi_58054951
quote:
Op maandag 14 april 2008 22:19 schreef Ambrosius het volgende:
Het gaat toch voornamelijk over wielrennen, leuk tot nu toe .
Niet gezien, hebben ze in België ook een soort van uitzending gemist?
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
pi_58055138
quote:
Op maandag 14 april 2008 22:31 schreef maril het volgende:

[..]

Niet gezien, hebben ze in België ook een soort van uitzending gemist?
Iig niet voor Nederlanders.
sig verwijderd door FA
  dinsdag 15 april 2008 @ 10:25:17 #17
67640 SaintOfKillers
pi_58061642
Sven Nijs heeft nu ook officieel bevestigd dat hij naar Landbouwkrediet gaat.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_58066527
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 10:25 schreef SaintOfKillers het volgende:
Sven Nijs heeft nu ook officieel bevestigd dat hij naar Landbouwkrediet gaat.
quote:
Nys ruilt Rabobank voor Landbouwkrediet
di 15/04/08 - Sven Nys rijdt vanaf 1 januari 2009 voor Landbouwkrediet. De nationale kampioen veldrijden tekende een contract van drie jaar bij de ploeg. "Een frisse wind doet deugd", zegt Nys.

Zijn contract bij de Nederlandse ploeg loopt op het eind van dit jaar af. Hij heeft er geen geheim van gemaakt dat hij voor de ploeg met het vetste contract kiest.

De Belgische kampioen en ex-wereldkampioen tekent bij Landbouwkrediet voor drie seizoenen, vanaf 1 januari 2009.

De eerste koers van Nys in zijn nieuwe trui wordt zijn eigen Grote Prijs in Baal op Nieuwjaarsdag.

Een van de troeven van Landbouwkrediet is dat het, net als Rabobank, met Colnago-fietsen rijdt.

Bij Landbouwkrediet loopt Nys onder anderen veldrijder Rob Peeters en mountainbiker Filip Meirhaeghe tegen het lijf. Nys: "Een frisse wind kan deugd doen"
"Ik teken bij Landbouwkrediet voor drie jaar en een contract voor zo'n lange periode stemt mij echt gelukkig", reageert een tevreden Sven Nys op Sporza
"Ik sluit een periode van tien jaar af bij Rabobank, waar ik perfect gelukkig was. Maar een frisse wind door een carrière kan deugd doen."

"En ik tref hier mensen waar ik een goed gevoel bij heb", zegt Nys, die via Filip Meirhaeghe in contact kwam met Landbouwkrediet.

"Of ik weg moest bij Rabobank? Ze hebben daar nu wel veel reclame met Lars Boom, maar ze weten daar wat ze aan mij hebben."

"Ze beseffen dat ik de komende drie jaar niet van het toneel weg te slaan zal zijn." "Bij ons vindt hij de ideale werkgever"
"Eindelijk zijn we erin geslaagd in het veldrijden een topper aan te trekken", jubelt Landbouwkrediet-CEO Luc Versele. "En dan meteen de beste van het hele lot."
"Vorig jaar hebben we met de beloftevolle Rob Peeters een stap in de goeie richting gezet, maar we wilden meer."

"We zijn trots en tevreden met de komst van Nys."

"Bij ons vindt hij niet alleen de ideale werkgever om zijn crossprogramma uit te stippelen, maar ook een ploeg die hem aan de start brengt van de belangrijkste Belgische klassiekers."

"Dit moet Sven in staat stellen zijn persoonlijke ambities waar te maken op het vlak van veldrijden, maar ook op de weg, eventueel in het mountainbikecircuit en als Sportman van het Jaar."
  dinsdag 15 april 2008 @ 17:19:42 #19
67640 SaintOfKillers
pi_58069704
Hopelijk houdt dat gezeik tijdens WK's nu ook op.
pi_58071425
Tot dit jaar heb ik eigenlijk altijd gedacht dat Nys tot einde carriere bij Rabo zou blijven.
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 17:19 schreef SaintOfKillers het volgende:
Hopelijk houdt dat gezeik tijdens WK's nu ook op.
Zou het echt?
pi_58072574
quote:
Op zondag 13 april 2008 22:58 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

ik uiteraard route is al nagenoeg uitgestippeld inclusief start/finish
pi_58073347
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 19:49 schreef Bartoli het volgende:

[..]

ik uiteraard route is al nagenoeg uitgestippeld inclusief start/finish
Waar ga je allemaal kijken>? Nog leuike plaatsen?
quote:
Datum: 15-apr-2008 13:30

Door Nando Boers

Er is een nieuwe Nederlands-Belgische topploeg in de maak. Voor de start van de Tour de France moeten de plannen zo concreet zijn dat de initiatiefnemers renners kunnen benaderen. “Nu is de tijd!”

Het is aannemelijk dat Rabobank er in het profpeloton binnenkort een grote concurrent bij krijgt. onder aanvoering van ondernemers René van Ass (marketeer), Patrick de Vreese (commercieel adviseur) en Bart de Coninck (financieel management), worden er plannen gesmeed volgend jaar te debuteren in het internationale wielrennen met een grote profploeg, bestaande uit 24 renners, voornamelijk uit de Benelux. Het budget van de formatie zal tussen de acht en twaalf miljoen euro moeten komen te liggen. Gesprekken zijn er al gevoerd met de ASO en de UCI. Dirk Demol en Egon van Kessel hebben zich al verbonden aan het project met werktitel Team Benelux. Demol is nu nog als ploegleider werkzaam bij Quick-Step, Kessel is bondscoach van de KNWU. René van Ass zegt dat ze nog naar een derde ploegleider op zoek zijn.

Van Ass, die het woord voert namens de initiatiefnemers, ziet dat de wielerwereld ‘zakelijk in beweging is’ en dat er ‘enorme kansen’ liggen. “De onderkant van de markt is bereikt,” zegt Van Ass. “Als je wilt investeren moet je durven instappen als het minder gaat. Sinds de Tour van vorig jaar is het wielrennen aan het uitzieken. Nu is dus de tijd! Het wielrennen staat aan de vooravond van een schaalvergroting.”

De marketeer geeft toe dat er nog geen geldschieter is gevonden voor de plannen. Dat moet in de komende weken rondkomen, zegt Van Ass, die beweert met een aantal bedrijven verregaand in gesprek te zijn. Van Ass wijst daarbij op de ontwikkelingen in het wielrennen. Grote investeerders als CVC (Formule 1), sport- en entertainmentconcern AEG (onder meer eigenaar van diverse sportstadions in Amerika) en investeringsbank Rothschilt bereiden voorstellen voor om grof te investeren in de sport. Van Ass meent dat het wielrennen vanaf dat moment wereldwijd geëxploiteerd gaat worden en dat het nog interessanter moet zijn voor bedrijven als geldschieter in te stappen. “Het wielrennen gaat naar een hoger niveau,” voorspelt hij. “Er is dus een enorme kans. Maar wie heeft durf en visie? Kijk naar de laatste Ronde van Vlaanderen. Een miljoen kijkers langs de kant! Krankzinnig! Het publiek heeft wat mij betreft bewezen dat de sport springlevend is.”
Ben benieuwd, met Gerolsteiner, CSC, Quickstep en Credit Agricole stoppen er grote sponsors en ook High Road zoekt nog een sponsor, dus renners komen er genoeg vrij.

[ Bericht 79% gewijzigd door Steven184 op 15-04-2008 20:32:30 ]
pi_58073809
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 20:24 schreef Steven184 het volgende:

[..]

[..]
we proberen op een open stuk tussen schimmert en arendsgenhout als we de start gehad hebben. Daarna op een openstuk tussen Valkenburg en Schin op Geul. En verder Camerig en nog een aantal plekken voor dat we naar finish gaan. Nog aan het twijfelen wat we wel/niet redden.
pi_58076807
quote:

Ben benieuwd, met Gerolsteiner, CSC, Quickstep en Credit Agricole stoppen er grote sponsors en ook High Road zoekt nog een sponsor, dus renners komen er genoeg vrij.
Ze zullen wel een flink deel van de Quickstep boedel over willen nemen en dan kan je zeker een leuk team neerzetten. Misschien nog de Schlecks erbij ofzo.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_58081990
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 20:43 schreef Bartoli het volgende:

[..]

we proberen op een open stuk tussen schimmert en arendsgenhout als we de start gehad hebben. Daarna op een openstuk tussen Valkenburg en Schin op Geul. En verder Camerig en nog een aantal plekken voor dat we naar finish gaan. Nog aan het twijfelen wat we wel/niet redden.
Best leuke plekken en goed te doen denk ik. jammer is trouwens dat er op de site niet zoals andere jaren een uitgebreide wedstrijdroute is te vinden, nu staan alleen de plaatsen erop.
pi_58082205
quote:
Op woensdag 16 april 2008 09:25 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Best leuke plekken en goed te doen denk ik. jammer is trouwens dat er op de site niet zoals andere jaren een uitgebreide wedstrijdroute is te vinden, nu staan alleen de plaatsen erop.
ja dat viel me ook al op misschien komt het nog
  donderdag 17 april 2008 @ 21:43:52 #27
67640 SaintOfKillers
pi_58122606
quote:
Vuelta denkt aan play-offs

Vueltabaas Victor Cordero stelde op het Internationaal Forum voor de toekomst van het wielrennen in Parijs zijn idee voor om de grote ronden de eerste week van de saaiheid te redden.

Zo zei de Spanjaard dat een eerste week zou kunnen bestaan uit vlakke ritten, wat bergetappes en een tijdrit. Er zouden 25 ploegen van acht renners kunnen starten waarvan er na één week play-offs zestien overblijven om de resterende twee weken af te werken.

Volgens Cordero is het niet eens noodzakelijk dat de renners van de eerste week verder rijden. 'Ze kunnen desnoods vervangen worden.'

De Spanjaard zei er veiligheidshalve bij dat dit niet kan ingepast worden in zijn eigen nationale ronde vóór 2010. 'Maar misschien kan de Giro of de Tour experimenteren?'
Goed dat er initiatief wordt getoond om die eerste week wat interessanter te maken, maar of dit de beste manier is, is een andere zaak.
pi_58123959
Een experimenteel idee is het zeker, lijkt me echter niet dat het dan veel "spannender" zal worden.
Je krijgt dan misschien dat kleinere ploegen nog meer de aanval kiezen.

Wat meer helpt (imho) is een aantal lastige etappes in de eerste week te plannen, zoals in de Giro en nu is ook de Tour bezig in die richting.
pi_58124807
Frank Vandenbroucke staat op straat

Frank Vandenbroucke heeft geen ploeg meer. Mitsubishi-Jartazi heeft zijn contract beëindigd na de recente familiale problemen van VDB. Het team benadrukt dat de beslissing in onderling overleg werd genomen.
Mitsubishi-Jartazi zegt in een mededeling begrip te hebben voor Franks situatie en wil hem nu de nodige tijd en rust gunnen om alle recente perikelen rond zijn persoon uit te klaren.
pi_58130691
quote:
Op donderdag 17 april 2008 22:58 schreef Bartoli het volgende:
Frank Vandenbroucke staat op straat

Frank Vandenbroucke heeft geen ploeg meer. Mitsubishi-Jartazi heeft zijn contract beëindigd na de recente familiale problemen van VDB. Het team benadrukt dat de beslissing in onderling overleg werd genomen.
Mitsubishi-Jartazi zegt in een mededeling begrip te hebben voor Franks situatie en wil hem nu de nodige tijd en rust gunnen om alle recente perikelen rond zijn persoon uit te klaren.
Ik had niet anders verwacht. Trouwens de UCI blundert natuurlijk wel door Mitsubishi wel een pro-continentale licentie te geven met VDB in de ploeg, maar later mag VDB niet starten in Protour aangelegenheden. Bullshit natuurlijk.

Hier een leuk stukje van sportwereld over ronde van turkije
quote:
'Bisiklet' op zijn Turks
Mediageile agenten en een gekantelde strontkar kunnen enthousiasme in Ronde van Turkije niet temperen

Een kermiskoers in Vlaanderen organiseren is al niet eenvoudig, laat staan een achtdaagse rittenkoers doorheen Turkije. Aan enthousiasme echter geen gebrek in het land van Atatürk, raki en geleidelijk aan ook wielrennen.

Het is best een vreemd gevoel om in een land te arriveren voor een grootschalige wielerronde en al na een halfuur door een hotelbaas in Istanbul met de neus op de feiten gedrukt te worden. De Ronde van Turkije? Nog nooit van gehoord. Nota bene gaat de Ronde de dag nadien van start op hooguit vijftig meter van zijn hotel. Galatasaray en Eric Gerets aan elkaar linken en analyses over de doelpunten van Serhat Akin bij Anderlecht, geen enkel probleem, maar een Turkse wielrenner opnoemen, insjallah, dat niet. Het is nochtans een prestigieus project dat in slechts drie maanden op poten is gezet om het hele land - en dan vooral de door toeristen meer en meer aanbeden westkust met pareltjes als Efese, Bodrum en Marmaris - (extra)sportief in de kijker te zetten.

Verdwaalde Nederlander

'Aan goede wil en massa's Turkse lires geen gebrek. Enkel dat tikkeltje extra logisch redeneren ontbreekt.' José De Cauwer, sportdirecteur van Silence-Lotto, zat er niet naast op een bankje aan de prachtige Aya Sofia-moskee in hartje Istanbul. Dat ze het echter grondig menen met hun achtdaagse rittenkoers bleek al uit de verwelkomingsspeech van de minister van Sport die doodserieus aankondigde dat zijn wielerwedstrijd binnen drie jaar groter zal zijn dan de Ronde van Frankrijk. Buiten de renners in heel Turkije anders nog geen fietser gezien, buiten die verdwaalde Nederlander (of wat had je gedacht) die beweerde dat hij Roger De Vlaeminck nog had geklopt in één of andere kermiskoers.

Op het moment dat Tom Boonen Parijs-Roubaix naar zijn hand zette, begon de Ronde met een criterium rond de Blauwe moskee. Na de levensgevaarlijke afdaling op kasseien konden al meteen vier ongelukkigen hun retourticket boeken met een sleutelbeenbreuk. 'Dit was een traject voor maximaal dertig renners', foeterde Wim Vanhuffel, nadat hij voortijdig de remmen dichtkneep, zoals de meerderheid van het peloton. Het oogt allemaal wat amateuristisch met constant wisselende starturen en in allerijl aangerukte podia. Toch proberen ze de grootst mogelijke discipline aan de dag te leggen. De Turken hebben immers een groot eergevoel.

File verstoort spurt

Voor aanvang van elke rit plaatst iedereen zijn handen gestrekt naast het lichaam en zingt uit volle borst de Turkse hymne. Hierna nemen prachtig uitgedoste kinderen het over met lokale dansen. Die discipline vertaalt zich ook in het gigantisch aantal politieagenten dat dag na dag alles in goede banen leiden. Gevolg: de nodige verkeerschaos in volle finale van de koers tijdens de eerste wedstrijddagen. Vraag het maar aan Pieter Jacobs, de bedrijvigste Belg hier in de Ronde, die zijn sprint voor de overwinning in Bodrum volledig doorkruist zag door filevorming van Turkse jendarmas die duchtig handjes zwaaiend genoten van hun korte televisiemoment.

De Turkse Ronde is als een diesel: de start verloopt iets moeizamer maar hij blijkt aan het einde van de rit wel betrouwbaar. Zo keek de verzamelde pers bij de etappe in Bodrum nog verbaasd op nadat Alessandro Petacchi en niet de Argentijn Biongiorno de bloemen kreeg. De wedstrijdjury was echter onverbiddelijk toen we met zelfgemaakte video's kwamen aandraven die het tegendeel bewezen. Het zit de organisatoren ook niet altijd mee: in de rit naar Kuçadasi, een van de vele grote badsteden aan de westkust, kantelde een vrachtwagen die beerputten leegmaakt op de enige afdaling van de dag. Gevolg: een valpartij en meer dan twintig renners die na meer dan drie uur in meer dan dertig graden volledig besmeurd over de aankomst rijden. Vraag het maar aan Matthieu Criquielion (zoon van), die het wenen nader stond dan het lachen.

Turkse vlaggen

Vooral de sympathieke oudere mannen bekijken heel het spektakel vanop een afstand. Gezellig keuvelend op de stoeprand, met de nodige raki (de lokale pastis) en rookwaren in de hand. Quasi iedere Turk blijkt namelijk permanent te roken. Na rondvraag blijkt dat bijna niemand van de Turkse kinderen een wielrenner kan opnoemen. Voetbal, basketbal en worstelen zijn hier de populairste sporten, al is bisiklet aan een grondige inhaalbeweging bezig. Maar die onwetendheid kan de pret niet drukken. De Turkse vlaggen worden bovengehaald en hoewel hun landgenoten zich steevast net voor de bezemwagen posteren, wordt er gedanst en gezongen.

Turken houden van wilde gebaren en nerveus ogende dialogen, maar het rendeert, want elke dag zie je het hele circus in zijn rol groeien. De renners hebben dan ook weinig reden tot klagen: de accommodatie is schitterend en onder een stralende zon van meer dan dertig graden rijden ze langs de mooiste kusten die Turkije te bieden heeft. Deze koers barst van het potentieel, al is dit momenteel nog geen synoniem van hyperprofessioneel. Daarom dus een tip, laat ze drie weken vanop de eerste rij meegluren in de Ronde van Frankrijk en het komt dik in orde met deze nu al fraai ogende rittenkoers. Julejule, groeten uit Turkije.

En een stukje van dezelfde site over ons NL-ers.
quote:
Oranje jonkies maken indruk

Het Nederlandse wegseizoen begint en eindigt zondag op de straten van de Amstel Gold Race, om het met een stoute boutade te stellen. In afwachting lieten onze noorderburen echter niet na om hun jonkies in de wei te sturen. Ze maakten indruk.
Het zag er beroerd uit voor Nederland. Vorig jaar speelden ze de laatste van een illuster duo kwijt dat heel lang het mooie weer had gemaakt voor oranje. Na Erik Dekker zette ook Michael Boogerd er een punt achter. 'We zijn net op tijd weg', lacht Dekker nu. Er kwam immers één en ander aan rollen, aan de andere kant van de Moerdijk. Allemaal jonge kerels, op het punt om uit de schaal te breken. In bijna alle grote afspraken van het seizoen hadden ze tot nog toe een poot in het gebeuren, of zelfs iets méér. We hebben het dan in de eerste plaats over Gesink, Langeveld, Terpstra, Dekker en Maaskant. Ze moeten er stuk voor stuk nog 25 worden, maar dat belette hen niet om vrank en vrij post te vatten tussen de tenoren en daar nog een fraai resultaat aan over te houden ook. Op Terpstra na liepen ze allemaal school in het prestigieus wielerproject van Rabobank. Dat kan dus geen toeval meer zijn.

'Dat is het ook niet', klinkt een trotse Erik Dekker, ondertussen achter het stuur van de volgwagen. 'Wat Terpstra liet zien heeft ook mij verrast, maar de prestaties van onze eigen jonge profs niet. Nee, zelfs niet wat Langeveld allemaal voor mekaar stoofde in de finale van de Ronde van Vlaanderen. De manier waarop vond ik ook zeer indrukwekkend, maar ik stond er dus niet van te kijken dat hij het aandurfde om er voluit voor te gaan. Hij is nu eenmaal dat soort renner.'

Het Rabobank Wielerplan, opgestart in 1996, draait plots op volle toeren en laat de potentiële toppers één na één van de band rollen. 'Je bent uiteraard afhankelijk van het talent dat er al dan niet is', beseft Erik Dekker. 'Ooit moest het er eens een keer uit komen. Twee jaar geleden tikten we mekaar al aan met de elleboog, toen we merkten dat die lichting zich almaar dominanter opstelde in het jongerenbestel. Zó goed! Als hier niks uit komt, dan snap ik er niks meer van. Ofwel doen we iets fout, zei ik tegen mijn collega Nico Verhoeven, ploegleider van ons beloftenteam. Wat er straks zit aan te komen is ook wel goed, maar het oogt alleen minder omdat deze lichting zo bijzonder is.'

Gezonde jaloezie

We hebben volgens Dekker trouwens nog niet alles gezien, wat zijn veulens betreft. 'Mollema is ook speciaal, en Flens kwam low profile over maar het was leuk om zien hoe die het deed in De Panne. Tom Leezer van zijn kant viel misschien minder op, maar in de slotkilometer van Gent-Wevelgem was hij het toch die Freire naar voor moest brengen. Een kapitale rol voor een jongen van 22. Weet je wat mee speelt? Een brok gezonde jaloezie. Ze trekken zich op aan mekaars prestaties. Als híj dat kan, dan kan ik het ook!'

De luxueuze positie waarin het Nederlandse wielrennen zich koestert is uiteraard niet alleen Rabobank-getint. Martijn Maaskant bijvoorbeeld opteerde voor Amerikaanse loondienst bij Slipstream. 'Het probleem is dat die renners met ons continentale team al een aantal jaren tussen de profs acteren. Daar hebben ze ook hun ogen niet in hun zakken. De markt begon te zoemen, zodanig dat we moesten onderhandelen, zelfs opbieden, om onze eigen jeugdproducten te behouden. Of althans een deel daarvan. Het was kiezen, op advies van het ploegleidersduo Verhoeven-Kuijs. (opgetogen) Valt het niet op dat we een paar mannetjes zagen ontluiken in de Vlaamse klassiekers, op een terrein waar we het al een paar jaar moeilijk hadden? In het rondewerk zaten we al redelijk voorin. Nu dus ook in Vlaanderen. Het lijkt wel of we overal mee kunnen. Het enige wat we nog missen is een sprinter. (lacht) Misschien moesten we Cavendish maar eens naturaliseren, maar ik denk niet dat ze daar bij Rabobank mee gediend zouden zijn.'

Dat ondertussen een jeugdproduct als Maaskant floreert in een ander shirt, mag ze niet mateloos storen. 'Hadden we een paar jaar geleden geweten dat hij zo goed zou zijn, het was niet gebeurd', berust Erik Dekker. 'Dat geldt ook voor Stef Clement. We konden hem geen garantie bieden dat hij bij ons prof zou worden. Daarom trok hij naar het Franse Bouygues, waarvoor hij vorige herfst brons haalde in het WK tijdrijden. Dat soort dingen kan je onmogelijk vooraf inschatten. Daar zijn we dan een beetje het slachtoffer van ons eigen succes. Toen het Rabobank Wielerplan werd opgestart, was het de bedoeling om het Nederlandse wielrennen op niveau te brengen. In het besef meteen dat het onmogelijk zou lukken om al het talent in een Rabobankshirt te steken. Het welslagen van jongens als Clement en Maaskant betekent dus desondanks een extra strikje op het palmares van het Wielerplan.'
Hier zijn nog wat extra verwante artikel te vinden, over o.a. Gesink, Maaskant en Langeveld. Leuk om te lezen.
  zondag 20 april 2008 @ 15:16:48 #32
67640 SaintOfKillers
pi_58179031
quote:
GP SOCHI KOMT OP PROTOUR-KALENDER
­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­
De Grote Prijs van Sochi wordt in 2009 de eerste Russische wielerwedstrijd op de ProTour-kalender. Dat bevestigde de Internationale Wielerunie (UCI).

"Het wordt een wedstrijd van vijf of zes dagen", liet UCI-voorzitter Pat McQuaid weten. De rittenkoers zou in mei gehouden worden. Sochi is geen onbekende naam: in 2014 is het gast heer voor de Olympische Winterspelen.

Sinds de organisatoren van de 3 grote rondes afhaakten voor de ProTour, ging de UCI op zoek naar nieuwe wedstrijden, ook buiten Europa. Zo hoopt McQuaid ook in China een ProTour-koers te houden.
Belangrijkste nieuws is uiteraard dat de UCI er vanuit gaat dat er in 2009 nog een ProTour is.
  FOK!fotograaf zondag 20 april 2008 @ 17:38:19 #33
73911 ultra_ivo
pi_58183016
Dat wordt een koers voor de echte klimmers.
pi_58183431
quote:
Op zondag 20 april 2008 17:38 schreef ultra_ivo het volgende:
Dat wordt een koers voor de echte klimmers.
Serieus?
  FOK!fotograaf zondag 20 april 2008 @ 18:05:59 #35
73911 ultra_ivo
pi_58183638
quote:
Op zondag 20 april 2008 17:56 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Serieus?
Jazeker. Sochi ligt aan de voet van de bergen. Langs de kust naar het zuiden kan niet, dat is een no-go area. De kustweg naar het noorden is verre van vlak. Vanuit Sochi gaat het in de andere richting direct lang en ver omhoog.
Verder in de omgeving ten minste een 2000-er (en die is redelijk lastig). De eerste doorsteek naar het binnenland is trouwens over een deels ongeasfalteerde pas.

Een paar foto's:

zondag 20 april 2008 @ 21:41:04 #36
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_58188925
quote:

[..]

[..]

Quick-step stopt niet als sponsor hé. Ze willen er alleen een grotere co-sponsor bij om niet langer vrijwel alleen het grote financiële gewicht van de ploeg te dragen.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_58194776
Tja, ik was een voorstander van het originele ProTour idee maar zonder de ASO koersen en met dit soort koersen is het natuurlijk een lachertje.
pi_58289452
'Basso rijdt vanaf 2009 voor Liquigas'

De Italiaanse wielrenner Ivan Basso, die in juni 2007 voor twee jaar geschorst werd voor zijn betrokkenheid in de Puerto-affaire, rijdt vanaf 2009 voor Liquigas. Dat zou Rai Sport weten. Volgens de televisiezender zal de 30-jarige Basso voor twee jaar tekenen.

Basso mag vanaf 24 oktober 2008 opnieuw op de fiets, omdat de rechters rekening hielden met de 243 dagen schorsing die hij al had uitgezeten voor hij effectief geschorst werd. Bij Liquigas kan Basso, de winnaar van de Ronde van Italië van 2006, ploegmaat worden van zijn landgenoot Filippo Pozzato.
(HNB)
  donderdag 24 april 2008 @ 22:28:50 #39
pi_58289583
Mooi, een Tour zonder Liquigas dus volgend seizoen ...
pi_58290168
quote:
Op donderdag 24 april 2008 22:28 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Mooi, een Tour zonder Liquigas dus volgend seizoen ...
Of Liquigas dan ProTour is valt af te wachten, of de ProTour nog bestaat valt af te wachten (alhoewel met die nieuwe Tour of Socchi of hoe heet dat geval ) en of de Tour zo'n Basso blijft weren is ook maar de vraag.
  donderdag 24 april 2008 @ 22:55:46 #41
pi_58290263
Nu goed, in het geval van Basso kun je nog altijd zeggen dat hij gestraft is geweest en zijn straf heeft uitgezeten natuurlijk.

Maar ik dacht dat PT teams een onderlinge overeenkomst hadden geen veroordeelde dopingzondaars aan te nemen de eerste twee jaar dat ze terug in competitie mogen komen ?
pi_58291269
quote:
Op donderdag 24 april 2008 22:55 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Nu goed, in het geval van Basso kun je nog altijd zeggen dat hij gestraft is geweest en zijn straf heeft uitgezeten natuurlijk.

Maar ik dacht dat PT teams een onderlinge overeenkomst hadden geen veroordeelde dopingzondaars aan te nemen de eerste twee jaar dat ze terug in competitie mogen komen ?
daarom mijn stelling al wie zegt dat Liquigas volgend seizoen nog ProTour is? of wie zegt dat de PT en al zijn charters dan nog bestaat. De ploegen hebben een contract voor 4 jaar met de PT en het 4e jaar zit er na 2008 al op
  donderdag 24 april 2008 @ 23:39:04 #43
67640 SaintOfKillers
pi_58291369
4 jaar vind ik te lang. Het zou wel interessant zijn om Basso terug te zien meerijden. Onder normale omstandigheden denk ik dat die dit jaar voor zijn 3e Touroverwinning op rij zou gaan.
pi_58318204
quote:
Op donderdag 24 april 2008 22:55 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
daarom hebben ze zich teruggetrokken uit de AIGCP. Als de Giro- en Tourorganisatie een rechte rug hebben gaan ze natuurlijk Liquigas weren.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  zaterdag 26 april 2008 @ 12:37:44 #45
67640 SaintOfKillers
pi_58318707
Dit jaar zie ik geen problemen, aangezien Basso nog niet bij Liquigas rijdt en er wel meer ploegen uit de AIGCP zijn gestapt. Volgend jaar zou de Tour hen wel kunnen negeren, maar in Italie staan ze nog steeds vrij positief tegenover Basso, dus daar zie ik ze wel starten.

Maar de grote rondes zitten sowieso niet overal op één lijn, ik dacht dat High Road dit jaar enkel in de Tour mocht meedoen, maar werd geweerd in de Giro en de Vuelta.

En Astana dan weer niet in de Tour en de Giro, maar wel in de Vuelta, het is allemaal lekker duidelijk .
pi_58326295
Coen Vermeltfoort wint na de Ronde van Drenthe ook de eerste twee etappes in de Ronde van Bretagne. Waar hij in de RvD nog van de rest wegreed, won hij in Bretagne telkens met overmacht in de massasprint:

Eerste etappe:

Tweede etappe:

Verhaaltje op de site van de Ronde van Bretagne:

Un futur champion au pouvoir

Décidément, la fameuse école Rabobank est une source intarissable de champions. Dans la lignée de Martijn Maaskant qui vient de terminer 4e de Paris-Roubaix pour sa première expérience chez les professionnel, le Tour de Bretagne a déjà révélé son successeur : Coen Vermeltfoort, 20 ans, routier-sprinter destiné à briller à l’avenir sur les routes du Tour des Flandres et de Paris-Roubaix.
« Je n’y suis pas encore », tempère le vainqueur de Sarzeau qui a réglé au sprint le peloton complet en devançant son compatriote Bram Schmitz (Van Vliet) et l’Italien Giorgio Brambilla (UC Bergamasca).

Les Rabobank ont bien profité du travail effectué par les coureurs de Bretagne-Armor Lux pour anéantir à 200 mètres de l’arrivée l’échappée de Gatis Smukulis (VC La Pomme) et Benoît Geoffroy (SCO Dijon). Et l’on a pas fini d’entendre parler d’eux durant les sept jours de course sur les routes bretonnes.
« C’est ma première participation, indique Vermeltfoort. Je n’ai jamais couru en Bretagne auparavant. Je pense que c’est une grande course, en tout cas nous avons vu des très beaux paysages aujourd’hui. Si je continue à marcher comme ça, je pourrai même viser la victoire finale, mais elle dépendra beaucoup du contre-la-montre de l’avant-dernier jour. Nous avons plusieurs spécialistes : Lars Boom, Jos van Emden, Thomas Berkhout… En fait, quasiment chaque coureur de notre équipe est capable de gagner le Tour de Bretagne mais nous sommes encore loin de là. Il y a un excellent niveau. Nous connaissons la force des Bretagne-Armor Lux depuis le Tour de Normandie, mais ils ne sont pas nos seuls concurrents. »
Vermeltfoort avait remporté le Profronde van Drenthe (UCI 1.1) il y a deux semaines à dix kilomètres de son domicile de Slapharen. Voilà un coureur que l’on reverra à l’avenir !
pi_58336072
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 20:28 schreef TheArt het volgende:
Coen Vermeltfoort wint na de Ronde van Drenthe ook de eerste twee etappes in de Ronde van Bretagne. Waar hij in de RvD nog van de rest wegreed, won hij in Bretagne telkens met overmacht in de massasprint:

Eerste etappe:
[ afbeelding ]

Tweede etappe:
[ afbeelding ]

Verhaaltje op de site van de Ronde van Bretagne:

Un futur champion au pouvoir

Décidément, la fameuse école Rabobank est une source intarissable de champions. Dans la lignée de Martijn Maaskant qui vient de terminer 4e de Paris-Roubaix pour sa première expérience chez les professionnel, le Tour de Bretagne a déjà révélé son successeur : Coen Vermeltfoort, 20 ans, routier-sprinter destiné à briller à l’avenir sur les routes du Tour des Flandres et de Paris-Roubaix.
« Je n’y suis pas encore », tempère le vainqueur de Sarzeau qui a réglé au sprint le peloton complet en devançant son compatriote Bram Schmitz (Van Vliet) et l’Italien Giorgio Brambilla (UC Bergamasca).

Les Rabobank ont bien profité du travail effectué par les coureurs de Bretagne-Armor Lux pour anéantir à 200 mètres de l’arrivée l’échappée de Gatis Smukulis (VC La Pomme) et Benoît Geoffroy (SCO Dijon). Et l’on a pas fini d’entendre parler d’eux durant les sept jours de course sur les routes bretonnes.
« C’est ma première participation, indique Vermeltfoort. Je n’ai jamais couru en Bretagne auparavant. Je pense que c’est une grande course, en tout cas nous avons vu des très beaux paysages aujourd’hui. Si je continue à marcher comme ça, je pourrai même viser la victoire finale, mais elle dépendra beaucoup du contre-la-montre de l’avant-dernier jour. Nous avons plusieurs spécialistes : Lars Boom, Jos van Emden, Thomas Berkhout… En fait, quasiment chaque coureur de notre équipe est capable de gagner le Tour de Bretagne mais nous sommes encore loin de là. Il y a un excellent niveau. Nous connaissons la force des Bretagne-Armor Lux depuis le Tour de Normandie, mais ils ne sont pas nos seuls concurrents. »
Vermeltfoort avait remporté le Profronde van Drenthe (UCI 1.1) il y a deux semaines à dix kilomètres de son domicile de Slapharen. Voilà un coureur que l’on reverra à l’avenir !
Onze nieuwe supersprinter. Reed in Ronde van Drenthe toch ook al zeer knap weg van Traksel. Benieuwd wat hij dit jaar nog gaat laten zien.
pi_58336577
Zit nu al even te kijken naar een reportage over Erik Dekker op Omroep Brabant (over zijn tijd als renner). Wordt de komende uren nog wel een paar keer herhaald denk ik.
sig verwijderd door FA
pi_58340463
Sprinters kan ons landje zeker wel gebruiken op de één of andere manier zijn die tegenwoordig zeldzaam.
pi_58343089
Lars Boom won vandaag in de Ronde van Bretagne.
pi_58347975
En Dennis van Winden in de Giro delle Regione!
pi_58348545
van Winden verwacht ik echt veel van. Goede klimmer met een meer dan behoorlijke sprint. Het leek erop dat de continentale ploeg dit jaar wat minder was, maar met van Emdem, van Winden, Boom en Vermeltfoort is er toch meer dan genoeg klasse aanwezig.
pi_58349005
quote:
Op zondag 27 april 2008 22:44 schreef Ereinion het volgende:
van Winden verwacht ik echt veel van. Goede klimmer met een meer dan behoorlijke sprint. Het leek erop dat de continentale ploeg dit jaar wat minder was, maar met van Emdem, van Winden, Boom en Vermeltfoort is er toch meer dan genoeg klasse aanwezig.
Van Winden heeft echt een goede sprint en dat bewijst hij hier nog maar eens. Leuke van deze lichting is dat ze over het algemeen allemaal een goede sprint hebben met als topper natuurlijk Vemeltfoort wat dat betreft. Hij, Van Winden en Van Emden (eventueel nog Berkhout) zouden van mij zo de overstap mogen maken eind dit jaar.
pi_58351725
quote:
Op zondag 27 april 2008 23:05 schreef TheArt het volgende:

[..]

Van Winden heeft echt een goede sprint en dat bewijst hij hier nog maar eens. Leuke van deze lichting is dat ze over het algemeen allemaal een goede sprint hebben met als topper natuurlijk Vemeltfoort wat dat betreft. Hij, Van Winden en Van Emden (eventueel nog Berkhout) zouden van mij zo de overstap mogen maken eind dit jaar.
voor Van Emden is het nu of nooit. Hij is toch al 23 en als hij prof zou worden is die toch al 24 wat tegenwoordig toch best een laatbloeier genoemd mag worden.
pi_58351807
Volgens mij is Maaskant ook 24?
En van Emden was waarschijnlijk dit jaar al prof geworden als hij vorig jaar niet het halve seizoen had gemist.
pi_58365036
Michel Wuyts en Jose de Cauwer zijn vanavond te gast bij Holland Sport
pi_58365178
quote:
Op maandag 28 april 2008 01:27 schreef DutchSL het volgende:
Volgens mij is Maaskant ook 24?
En van Emden was waarschijnlijk dit jaar al prof geworden als hij vorig jaar niet het halve seizoen had gemist.
Ja Maaskant is idd ook al 24 maar die is tenminste prof geworden voor hem was het ook nu of nooit in mijn ogen. En zie maar wat er van gekomen is tot dusver. Twee keer 4e in een kasseienkoers met naam (L'Eroica en Roubaix)
pi_58367449
Vanavond bij het Sportjournaal Ducrot over het nieuwe wielrennen .
sig verwijderd door FA
pi_58369676
quote:
Op maandag 28 april 2008 21:24 schreef Ambrosius het volgende:
Nou, dat was me effe een masterclass college nieuwe wielrennen van drs. Ducrot.
  maandag 28 april 2008 @ 23:11:08 #60
pi_58369975
quote:
Op maandag 28 april 2008 21:24 schreef Ambrosius het volgende:
Ik hoor nog altijd de commentatoren in 1999 spreken over hoe clean de wielersport nu wel was geworden na het Festina-schandaal ...
pi_58373404
en wat zei ducrot dan? heb het niet gezien omdat ik moest werken.
pi_58373454
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 02:41 schreef Bartoli het volgende:
en wat zei ducrot dan? heb het niet gezien omdat ik moest werken.
net terugbekeken. Ik ben normaal niet zo'n fan van Ducrot maar hij verwoord het goed . alleen die term het nieuwe wielrennen begint me de keel uit te hangen
pi_58378494
quote:
UCI erklärt Kirchen zum Sieger der 15. Tour-Etappe 2007
29.04.2008 - (rsn) – Kim Kirchen (High Road) und nicht Alexander Winokurow heißt nun auch offiziell der Gewinner der 15. Etappe der Tour de France 2007. UCI-Chef Pat McQuaid informierte in einem persönlichen Schreiben, das Radsport news vorliegt, den 29-jährigen Luxemburger darüber, dass der Weltverband den wegen Blutdopings überführten Kasachen nun auch offiziell nicht mehr in seinen Siegerlisten führt. Winokurow hatte 2007 die 15. Etappe von Loudenvielle nach Le Louron vor Kirchen gewonnen. Zuvor hatte er bereits das Zeitfahren von Albi für sich entschieden. Unklar ist, ob der damalige zweitplatzierte Cadel Evans (Silence-Lotto) ebenfalls zum Sieger erklärt worden ist.
pi_58378976
Dat werd wel tijd, dat Kirchen nu erkend wordt als etappewinnaar.

Hij zal er weinig vreugde aan beleven, maar Kirchen is dus duidelijk wel de rechtmatige winnaar van die etappe.
pi_58379137
Evans moet uiteraard ook gewoon die tijdrit krijgen.
pi_58387936
Astana is overigens zoals verwacht uitgenodigd voor de Vuelta.

Dat zal dan vast wel het hoofddoel dit seizoen worden voor Contador, naast de olympische spelen.
  dinsdag 29 april 2008 @ 20:55:04 #67
pi_58387966
En hij rijdt ook nog Catalonië en de Dauphiné normaal gezien. Dus ook de Pro Tourwinst ligt binnen handbereik voor Contador ...
pi_58388031
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 20:55 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En hij rijdt ook nog Catalonië en de Dauphiné normaal gezien. Dus ook de Pro Tourwinst ligt binnen handbereik voor Contador ...
Gaat Contador ook nog najaarsklassiekers rijden? Pakweg een San Sebastian of Lombardije?
pi_58389722
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 20:58 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Gaat Contador ook nog najaarsklassiekers rijden? Pakweg een San Sebastian of Lombardije?
San Sebastian wellicht wel. Lombardije is RCS dus dat zal wel niet.
pi_58390762
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 02:58 schreef Bartoli het volgende:

net terugbekeken. Ik ben normaal niet zo'n fan van Ducrot maar hij verwoord het goed . alleen die term het nieuwe wielrennen begint me de keel uit te hangen
Het is inderdaad best een aardige analyse... en dat hij dat soms graag Het Nieuwe Wielrennen wil noemen, prima, maar dit item was wel íets over the top...
Everything will be okay in the end.
If it's not okay, it's not the end...
pi_58391037
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 20:53 schreef Leatherface het volgende:
Astana is overigens zoals verwacht uitgenodigd voor de Vuelta.

Dat zal dan vast wel het hoofddoel dit seizoen worden voor Contador, naast de olympische spelen.
Ik ben blij dat hij daar wel mag starten. Jammer, dat krampachtige gedoe van het uitsluiten van Astana. Dat eigenlijk enkel de naam nog heeft van het vorige wielerseizoen.
That's all folks!
pi_58397441
quote:
19 April 2008
Dus op dit moment is het vooral rusten tussen de wedstrijden door. En dan is het tijd voor gezelligheid. We hebben inmiddels weer onze vaste koffiebar in Maastricht gevonden om daar onze rustige trainingen af te sluiten.

En onder de koffie komen natuurlijk de stoere wielerverhalen boven. Gisteren ging het over bijnamen. Karsten heeft mij er wel eens van beticht dat ik mijn eigen bijnaam had verzonnen. ´de Tank´. Het is niet waar, maar hij probeert me er nog altijd mee op de kast te krijgen zonder succes. De naam is ontstaan in het jaar dat ik Nederlands kampioen ATB werd.

Wie wel zijn eigen bijnaam verzonnen heeft is de Italiaan Ricco. Hij noemt zichzelf ‘de cobra’, want zo zegt hij; ‘Ik kijk mijn tegenstanders eerst recht in de ogen voor ik ze afmaak’. Als je zulke dingen over jezelf zegt, roep je nogal wat tegenspraak op. In het Baskenland, afgelopen week, reed Ten Dam op gegeven moment op een klim naast Ricco en deze keek hem recht aan. ‘Even werd ik bang’ zei Laurens, maar ik besloot. Niet met mij. Hij versnelde en ik bleef half naast hem. Geïrriteerd keek hij om en versnelde nog een keer. Hij zij dat ik achter hem moest blijven. Ik bleef half naast hem fietsen en toen werd hij kwaad en liet zich afzakken. Een kilometer later viel hij vanachter aan en ik ging direct weer naast hem rijden. Vervolgens gaf hij het helemaal op en we hebben ze hem niet meer gezien die dag. Tot groot genoegen van de rest van het peloton. Sinds die dag heet Laurens ‘de Temmer’ en fietst hij met een denkbeeldig fluitje rond.

Zondag zullen ze elkaar in de Amstel weer tegenkomen, dus mocht je een raar geel mannetje zien fietsen, met een oranje mannetje daarnaast met een fluitje, dan weet je wie, wat en hoe. En dan hoop ik vervolgens met mijn Tank de Cauberg plat te rijden. Hij is niet hoog, maar het blijft een verschrikkelijke pukkel om op te finishen.

website BramTankink
whahahah Ricco
pi_58397605
Tankink.
pi_58397689
quote:
Op woensdag 30 april 2008 13:16 schreef Bartoli het volgende:

[..]

whahahah Ricco
pi_58397900
Het enige wat nóg mooier is... is als het hem hóórt vertellen
pi_58398000
Mooi verhaal idd.
pi_58399267
een andere fuentes verdachte Giampaolo Caruso rijdt de rest van het seizoen voor het Italiaanse PCT Ceramica Flaminia
pi_58400114
Mooi verhaal van Tankink
Brute gast!
  donderdag 1 mei 2008 @ 15:23:53 #79
pi_58417146
Boonen veruit bekendste renner in Nederland

Een verrassing is het niet, maar het onderzoek dat hoofdsponsor Quick Step liet uitvoeren in de Benelux laat aan duidelijkheid niet te wensen over. Zo is in Nederland zelfs Tom Boonen twee keer zo bekend als Thomas Dekker.

'Dat frappeerde ons toch', zegt communicatieverantwoordelijke bij de laminaatfabrikant, Philiep Caryn. 'Nederland is absoluut niet zo'n wielergek land, maar een enquête leerde ons dat 19,3 procent van de Nederlanders Tom Boonen kent en hem als de bekendste wielrenner aanduidt. Thomas Dekker volgt op de tweede plaats met 11,36 procent en de jonge Lars Boom is met 6,8 procent de verrassende derde.'
pi_58418453
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 15:23 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Boonen veruit bekendste renner in Nederland

Een verrassing is het niet, maar het onderzoek dat hoofdsponsor Quick Step liet uitvoeren in de Benelux laat aan duidelijkheid niet te wensen over. Zo is in Nederland zelfs Tom Boonen twee keer zo bekend als Thomas Dekker.

'Dat frappeerde ons toch', zegt communicatieverantwoordelijke bij de laminaatfabrikant, Philiep Caryn. 'Nederland is absoluut niet zo'n wielergek land, maar een enquête leerde ons dat 19,3 procent van de Nederlanders Tom Boonen kent en hem als de bekendste wielrenner aanduidt. Thomas Dekker volgt op de tweede plaats met 11,36 procent en de jonge Lars Boom is met 6,8 procent de verrassende derde.'
Onderzoek onder Quick Step klanten, die allemaal bestookt zijn met Boonen-promo?
pi_58424283
De meeste mensen in NL kennen toch alleen Michael Boogaart?
pi_58424444
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 16:35 schreef Cootz het volgende:

[..]

Onderzoek onder Quick Step klanten, die allemaal bestookt zijn met Boonen-promo?
Dat moet wel, want de meesten zullen dan eerder Boogerd of een andere (Ex) Rabo renner noemen.
pi_58425908
Idd
  donderdag 1 mei 2008 @ 23:28:17 #84
pi_58426317
Boogerd zal men wel niet meer meegerekend hebben wegens 'geen renner meer' ?

En van het huidige peloton ? Ik denk inderdaad dat de gemiddelde Nederlander niet veel landgenoten meer kan opnoemen hoor ...
  donderdag 1 mei 2008 @ 23:39:03 #85
67640 SaintOfKillers
pi_58426588
Ach, het hoeft niet te verbazen dat het net Dekker en Boom zijn die ze kennen, Gesink, Kroon of Posthuma zijn bijvoorbeeld niet meteen de meest charismatische renners in het peloton. Dekker en Boom hebben die uitstraling wel.
  vrijdag 2 mei 2008 @ 09:03:34 #86
178990 Burghardt
Gent-Wevelgem
pi_58430488
Ik denk dat we eerlijk gezegd iets anders moeten concluderen uit dit 'onderzoek', mensen zijn massaal van NOS overgestapt naar Sporza (terecht overigens) vanwege onder andere het lakende commentaar van het duo Smeets en Ducroux.
Yeasayer - Wait for the Summer
pi_58430873
Sorry, maar een onderzoek van Quick Step zelf is niet bepaald onafhankelijk. Sowieso zie ik geen enkel doel van zo'n onderzoek, behalve aan hun self fulfilling prophecy te voldoen.
Het grootste deel van Nederland kijkt/volgt alleen de Tour, ik weet wel 99% zeker dat bij een fatsoenlijk onderzoek in ieder geval een Contador ver boven een Boom staat. Of ze moeten het net de week na het WK veldrijden hebben gevraagd..

En dat er meer Nederlanders naar Sporza kijken dan de NOS geloof ik geen snars van, niet iedereen is zoals dat groepje internetters dat over alles moet zeiken, de meesten hebben het niet eens door als Smeets een naam verkeerd uitspreekt of dat Ducrot onzin uitkraamt.
Kijkcijfers dit jaar (Volk/KBK heb ik de cijfers gemist)

za 15-03 NED1 Paris-Nice etappe 6 369.000
zo 16-03 NED1 Paris-Nice etappe 7 678.000
za 22-03 NED1 Milano-Sanremo 534.000
zo 23-03 SBS6 Ronde van het Groene Hart 281.000
zo 30-03 NED1 Brabantse Pijl 709.000
zo 06-04 NED1 Ronde van vlaanderen 717.000
wo 09-04 NED1 Gent-Wevelgem 161.000
zo 13-04 NED1 Paris-Roubaix 796.000
zo 20-04 NED1 Amstel Gold Race 799.000
wo 23-04 NED1 Waalse Pijl 148.000
zo 27-04 NED1 Luik-Bastenaken-Luik 525.000

Het lijkt mij zeer sterk dat er zoveel mensen naar Sporza kijken, 10% zou ik al heel veel vinden.

[ Bericht 5% gewijzigd door DutchSL op 02-05-2008 09:52:16 ]
pi_58432502
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 09:47 schreef DutchSL het volgende:
Sorry, maar een onderzoek van Quick Step zelf is niet bepaald onafhankelijk. Sowieso zie ik geen enkel doel van zo'n onderzoek, behalve aan hun self fulfilling prophecy te voldoen.
Het grootste deel van Nederland kijkt/volgt alleen de Tour, ik weet wel 99% zeker dat bij een fatsoenlijk onderzoek in ieder geval een Contador ver boven een Boom staat. Of ze moeten het net de week na het WK veldrijden hebben gevraagd..

En dat er meer Nederlanders naar Sporza kijken dan de NOS geloof ik geen snars van, niet iedereen is zoals dat groepje internetters dat over alles moet zeiken, de meesten hebben het niet eens door als Smeets een naam verkeerd uitspreekt of dat Ducrot onzin uitkraamt.
Kijkcijfers dit jaar (Volk/KBK heb ik de cijfers gemist)

za 15-03 NED1 Paris-Nice etappe 6 369.000
zo 16-03 NED1 Paris-Nice etappe 7 678.000
za 22-03 NED1 Milano-Sanremo 534.000
zo 23-03 SBS6 Ronde van het Groene Hart 281.000
zo 30-03 NED1 Brabantse Pijl 709.000
zo 06-04 NED1 Ronde van vlaanderen 717.000
wo 09-04 NED1 Gent-Wevelgem 161.000
zo 13-04 NED1 Paris-Roubaix 796.000
zo 20-04 NED1 Amstel Gold Race 799.000
wo 23-04 NED1 Waalse Pijl 148.000
zo 27-04 NED1 Luik-Bastenaken-Luik 525.000

Het lijkt mij zeer sterk dat er zoveel mensen naar Sporza kijken, 10% zou ik al heel veel vinden.
Het is moeilijk om de ironie van een opmerking in te zien hè? Burghardt plaatst er nota bene een PI bij, al was dat niet eens nodig

Ik denk dat de hele grote meerderheid de naam van Contador als tourwinnaar alweer vergeten is, de winnaar van het jaar daarvoor zullen ze zich al helemaal niet meer herinneren. Dan kan ik me best voorstellen dat Boonen vaak genoemd wordt, als er gevraagd wordt een wielrenner te noemen. En Dekker en ook Boom zijn logische namen voor het grote publiek, aangezien die veel aandacht krijgen in de media. Ik denk dat Armstrong, Rasmussen, Zoetemelk en Boogerd ook heel hoog gescoord hebben, maar die zal men wel niet in de resultaten meegenomen hebben.
pi_58476244
quote:
Thomas Dekker en Denis Mentsjov zijn twee van de twaalf renners die door de Rabobankwielerploeg in de voorlopige selectie voor de Ronde van Frankrijk zijn opgenomen.

De uiteindelijke Tourselectie bestaat uit negen renners, waardoor er dus nog drie personen moeten afvallen. Oscar Freire zal normaal gesproken niet tot dat drietal behoren. De Spanjaard is Rabo's troef in de eventuele massasprints tijdens de Tour de France. Rabobank beslist in juni welk negental afreist naar 's werelds grootste wielerronde.

Robert Gesink, die in de rittenkoers Parijs-Nice nog opzien baarde, neemt niet deel aan de Tour. Zoals eerder al bekend werd gemaakt, heeft de Raboploeg besloten om de talentvolle klimmer in de Vuelta te laten starten.

De voorlopige selectie van Rabobank:
Denis Mentsjov
Thomas Dekker
Oscar Freire
Joost Posthuma
Juan-Antonio Flecha
Pieter Weening
Sebastian Langeveld
Laurens ten Dam
Grischa Niermann
Bram de Groot
Bram Tankink
Koos Moerenhout
pi_58476271
In de Vuelta a Asturias won Angel Vicioso de eerste rit, Stefano Garzelli vanmorgen de tweede etappe en jawel Samuel Sanchez in de namiddag de tijdrit . Vicioso blijft leider.
pi_58477267
Samu in zijn eigen Asturië.
Jammer dat hij de eerste rit liet lopen, zoals hij het hele voorjaar liet lopen allemaal voor die verdomde Tour de France
pi_58493095
quote:
Zaterdag 3 mei jl, heeft de renner Volodymyr Bileka, per fax de ploegleiding op de hoogte gebracht dat hij ontslag neemt uit Belgian Cycling Company nv en de wielerploeg Silence-Lotto en dit om persoonlijke redenen.

De ploegleiding aanvaardt het ontslag en wenst hem succes toe in zijn verdere loopbaan.

bron: website ploeg
hmm vage manier van je ontslag indienen, zou hij een van die 23 zijn
pi_58493161
Je zou haast denken van wel.
pi_58494054
quote:
Op maandag 5 mei 2008 16:28 schreef Leatherface het volgende:
Je zou haast denken van wel.
Aan de andere kant, dan zou het eerder andersom zijn. Ploeg brengt renner op de hoogte. De renner zelf zal vast niet ingelicht worden door de UCI. Dat zal altijd wel via de ploeg gaan. Kortom, rare situatie.
pi_58496742
quote:
Op maandag 5 mei 2008 17:22 schreef TheArt het volgende:

[..]

Aan de andere kant, dan zou het eerder andersom zijn. Ploeg brengt renner op de hoogte. De renner zelf zal vast niet ingelicht worden door de UCI. Dat zal altijd wel via de ploeg gaan. Kortom, rare situatie.
en dan te bedenken dat ze eerst zeiden dat Bileka voorlopig niet zou koersen vanwege knieproblemen
  donderdag 8 mei 2008 @ 23:28:21 #96
pi_58565254
Morgen verschijnt de laatste editie van de krant "Het Volk". Die was al een tijdje opgekocht door "Het Nieuwsblad" en de inhoud van beide kranten waren al steeds meer gelijk aan het worden , maar ik vraag mij toch af wat men nu met de naam van de koers zal doen. Dit was immers de organisator van de "Omloop Het Volk"
  donderdag 8 mei 2008 @ 23:47:45 #97
67640 SaintOfKillers
pi_58565858
Kenny Dehaes wint een massasprint in Duinkerken. Niet meteen tegen supersprinters, maar toch netjes Hushovd, Ciolek en Nazon verslagen.
pi_58566574
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 23:28 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Morgen verschijnt de laatste editie van de krant "Het Volk". Die was al een tijdje opgekocht door "Het Nieuwsblad" en de inhoud van beide kranten waren al steeds meer gelijk aan het worden , maar ik vraag mij toch af wat men nu met de naam van de koers zal doen. Dit was immers de organisator van de "Omloop Het Volk"
Da's een goede vraag idd.
Zou het de omloop Het Nieuwsblad worden?
Organiseert Het Nieuwsblad trouwens niet (mede) de Ronde van Vlaanderen?
  vrijdag 9 mei 2008 @ 00:14:16 #99
pi_58566665
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 00:10 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Da's een goede vraag idd.
Zou het de omloop Het Nieuwsblad worden?
Organiseert Het Nieuwsblad trouwens niet (mede) de Ronde van Vlaanderen?
Het Nieuwsblad is inderdaad de organisator (eigenaar zelfs) van de Ronde van Vlaanderen en was dat sinds ze n paar jaar terug "Het Volk" opkochten ook van de Omloop het Volk.

Maar ik vraag mij inderdaad af wat ze nu met die naam gaan doen , eigenlijk. Gent - Gent ? Gewoon de Omloop of Omloop het Nieuwsblad , of nog iets anders ?

De Omloop Het Volk werd trouwens zelfs ooit opgericht als "tegenkoers" van de krant Het Volk tov de koers van Het Nieuwsblad (de Ronde van Vlaanderen)
pi_58569275
Hushovd geen topsprinter?

Okay, het is geen pure spurter als McEwen. En hij loopt inderdaad tegen nogal wat nederlagen tegen 'mindere goden' op. Maar hij heeft toch al 5 tourritten gewonnen (waaronder natuurlijk wel een proloog en een ontsnapping). Bij zijn groene trui zege had ie natuurlijk wel de nodige mazzel.

Ik schat de Noor wel een stuk lager in dan McEwen, Bennati, Cavendish. Maar geen topsprinter vind ik een beetje overdreven.

Eerlijk gezegd vind ik het des te knapper dat ie ondanks dat hij geen geboren sprinter is, toch sprints in de Tour wist te winnen. In het begin was hij geloof ik vooral een man voor korte tijdritten enzo. Pas in de Tour van 2003 zag je Hushovd zich echt in massasprints mengen.
pi_58579548
Van mij mag het wel Omloop het Volk blijven. Die naam heeft toch wel wat statuur.
pi_58579696
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 17:51 schreef du_ke het volgende:
Van mij mag het wel Omloop het Volk blijven. Die naam heeft toch wel wat statuur.
Ben ik het wel mee eens.

Op historische gronden mag wat mij betreft die naam blijven voortbestaan.
pi_58612981
Stephane Augé heeft de Vierdaagse van Duinkerken gewonnen.

Thor Hushovd pakte de slotetappe.
pi_58618314
Bruno Neves van de LA MSS formatie is vandaag overleden na een val in een portugese koers. Hij is in de eerste kilometers van de koers Clássica de Amarante gevallen op zijn hoofd. Ondanks het dragen van een helm, waren de verwondingen dermate erg dat hij na vervoer naar het ziekenhuis is overleden aan zijn verwondingen.

artikel: http://ultimahora.publico.clix.pt/noticia.aspx?id=1328401
pi_58619621
Las het ook net, verschrikkelijk nieuws. Hij was goed bezig de laatste tijd (oa. 5e in Rioja) al doet dat er eigenlijk niet toe.

Een item van de Portugese TV :
costinhas.planetaclix.pt/bruno_neves/bruno_neves.html

RIP.
  maandag 12 mei 2008 @ 00:19:40 #106
127004 maril
Smeetsfan
pi_58619707
RIP, sterven de laatste tijd wel jonge sporters zeg.
pi_58620940
Verschrikkelijk zeg.

R.I.P.
  maandag 12 mei 2008 @ 17:40:17 #108
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_58629519
edit: verkeerde topic
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  vrijdag 16 mei 2008 @ 20:06:38 #109
67640 SaintOfKillers
pi_58712737
Petacchi is ontslagen door Milram.
pi_58713034
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 20:06 schreef SaintOfKillers het volgende:
Daar hebben ze eigenlijk nog best lang over gedaan om tot die beslissing te komen.
  vrijdag 16 mei 2008 @ 20:25:25 #111
pi_58713184
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 20:06 schreef SaintOfKillers het volgende:
Hoelang voor ie een contract gaat tekenen bij Liquigas ?
pi_58713497
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 20:25 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Liquigas zit nu vol ze hebben zich Gorazd Stangelj opgevist voor de rest van het seizoen. Liquigas zit nu aan 30
pi_58714465
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 20:25 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Ik ga voor LPR.

Toch vind ik het raar van Milram, want deze schorsing van Ale Jet was toch op zijn minst dubieus te noemen.
  zaterdag 17 mei 2008 @ 20:38:27 #114
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_58731991
Michael Boogerd is zometeen te zien in Surviving Nature (Ned. 3) waar ze een reis naar de Noordpool maken.
sig verwijderd door FA
pi_58753971
fotos Hel van Voerendaal

1 8 Chaigneau, Robin Asito Cycling Team 3:56:40
2 6 Kusters, Yvo Cycling Team Jo Piels z.t.
3 13 van Amerongen, Thijs vVliet EBH Elshof advoca z.t.
4 85 Luyt, Dennis Alcmaria Victrix/SWABO z.t.
5 153 Ruijgh, Rob Maaslandster ZuidLimburg z.t.
6 145 Poels, Wout WillebrordWlVoor KUMASOL z.t.
7 163 Asjes, Jelmer DTS/TmAmsterdam/Bataaf z.t.
8 25 Kooiman, Erik Jan WV DeJongeRenner-vHemert z.t.
9 22 Slagter, Tom Ruiter DakkapellenWieltm z.t.
10 7 Broers, Remco Asito Cycling Team z.t.
pi_58765348
Proloog Catalonie:

1. Hushovd 4.37
2. Hincapie +6
3. José Ivan Gutierrez +7
4. Lovkvist +7
5. Cesar +7
6. Duque +8
7. Pauriol +9
8. Lancaster +9
9. Cancellara +9
10. Chavanel +9
11. Moreno +10
12. Mejias +10
13. Florencio +11
14. Ballan +12
15. Bonnet +12
pi_58766387
quote:
Op maandag 19 mei 2008 18:03 schreef Bartoli het volgende:
Proloog Catalonie:

1. Hushovd 4.37
2. Hincapie +6
3. José Ivan Gutierrez +7
4. Lovkvist +7
5. Cesar +7
6. Duque +8
7. Pauriol +9
8. Lancaster +9
9. Cancellara +9
10. Chavanel +9
11. Moreno +10
12. Mejias +10
13. Florencio +11
14. Ballan +12
15. Bonnet +12
Met regen tussendoor...
  maandag 19 mei 2008 @ 23:46:39 #118
pi_58771619
Waarom is Samuel Sanchez eigenlijk niet gestart in Catalonië ? Hij was toch eerder aangekondigd en het parcours was op z'n lijf geschreven ...
pi_58773934
quote:
Op maandag 19 mei 2008 23:46 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Waarom is Samuel Sanchez eigenlijk niet gestart in Catalonië ? Hij was toch eerder aangekondigd en het parcours was op z'n lijf geschreven ...
ziek
pi_58775531
Hushovd wint toch wel veel prologen.
pi_58775695
Ze hebben een best mooi deelnemersveld in de Volta a Catalunya. Hoewel de meeste echte ronderenners, op Sastre en Brajkovic na, hetzij in de Giro rijden hetzij deze koers aan zich voorbij laten gaan.

Ik gok derhalve op een Spanjaard. Mosquera, Egoi Martinez of LL Sanchez. In die richting zoek ik het.

Wellicht kunnen qua buitenlandse inbreng Hincapie/Rogers, Brajkovic, V. Efimkin of Popovych wat uitrichten.
pi_58785221
Hushovd wint ook de eerste etappe

1. Hushovd
2. Eisel
3. Duque
4. Zberg
5. Renshaw
6. Lancaster
7. Horner
8. Cobo
9. Drujon
10. Corioni
  dinsdag 20 mei 2008 @ 20:43:20 #123
pi_58788193
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 02:51 schreef Bartoli het volgende:

[..]

ziek
Ziek ?

Als die gast straks presteert in de Tour de France, dan is er pas stront aan de knikker ...
pi_58788227
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 20:43 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Ziek ?

Als die gast straks presteert in de Tour de France, dan is er pas stront aan de knikker ...
verkoudheid. Als die gast straks presteert is er geen stront aan de knikker want als je 3e kan eindigen in de Vuelta kan je ook top 10 halen in de Tour vooral in dat deelnemersveld straks.
pi_58819069
Ik zou Sam in topvorm zelfs niet uitvlakken voor het podium in La Grande Boucle.

Cyril Dessel won gisteren overigens de derde rit in Catalonië (Banyoles - La Seu d'Urgell: 191,9 km) na een aanval in de laatste paar kilometers. De Fransman leidt nu ook in het algemene klassement. De rit van gisteren kun je overigens als koninginnerit zien.

Die Dessel begint weer goed te rijden.

De volgende etappes staan nog op het rooster in Catalonië:

Bron: http://www.voltacatalunya.cat/index.htm

Geen hooggebergte meer, maar wel nog de nodige heuvelritten. Dat leent zich voor aanvallen. Dessel moet dus op zijn hoede zijn.
  donderdag 22 mei 2008 @ 12:51:13 #126
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_58822288
Uran schijnt in de afdaling bijgehaald & achtergelaten te zijn door Dessel, die is nog niet echt over zijn angst heen dus:
en alle etappes eindigen na een afdaling...
Tranquillo
pi_58829995
Pierrick Fedrigo wint de 3e rit in Catalonie. Dessel verloor veel tijd. Pauriol de nieuwe leider. Fransen aan de macht dus
pi_58830810
Het is wel wide open daar in Catalonië. De eerste 5 (Pauriol, Zubeldia, Brajkovic, Fédrigo en Urán) binnen 11 seconden.

Maar wat was er met Dessel? Gewoon het lichtje uitgegaan na de inspanning van gisteren?
  vrijdag 23 mei 2008 @ 08:26:33 #129
67640 SaintOfKillers
pi_58847220
In de rand zou Sven Nys veel vroeger weg gaan/willen bij Rabobank, zo vroeg dat hij volgende week in de Ronde van België voor Landbouwkrediet kan starten.
pi_58850012
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 08:26 schreef SaintOfKillers het volgende:
In de rand zou Sven Nys veel vroeger weg gaan/willen bij Rabobank, zo vroeg dat hij volgende week in de Ronde van België voor Landbouwkrediet kan starten.
Rabobank heeft al groen licht gegeven het is nu wachten op goedkeuring van de UCI
pi_58851271
Is de rabobank van dat salaris af
Goed-Beter-Best-Vaffanculo
pi_58860854
en de fransen gaan door met winnen in Catalonie.

1. Sylvain Chavanel
2. Hushovd (wint sprint peloton)
3. Eisel
4. Zberg
5. Geslin
6. Drujon
pi_58900807
Gustavo Cesar eindwinnaar van de Ronde van Catalonië.

Nog nooit van gehoord. Maar leuk voor die gast en voor Valeri Karpin (is een renner van Karpin-Galicia)

[ Bericht 2% gewijzigd door Leatherface op 25-05-2008 16:40:03 ]
  zondag 25 mei 2008 @ 17:51:19 #134
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_58902445
Ook de manier waarop

Op 50 kilometer van de finish zat Cesar mee in een ontsnapping met 14 renners.
Ruim 40 kilometer later reed hij met Carrasco weg van de anderen. Carrasco mocht winnen, Cesar pakte de eindzege.
"Blijkbaar hadden de beter geplaatsten in het klassement niet opgemerkt dat ikmee was in die vlucht", zei Cesar.
"Ik had dus geluk en kon zo de belangrijkste zege uit mijn carrière behalen."
"Ik ben echt uitgeput, maar ook heel gelukkig. Dit is mijn mooiste zege tot nu toe."
Tranquillo
pi_58902634
Catalonië is toch wel een koers die telt voor Spanjaarden. Het is de oudste Spaanse rittenkoers (veel ouder dan de Vuelta). Voor zo'n klein team als Karpin-Galicia is dit een grote zege.

Maar dat hij in een onbewaakt moment zo kon wegglippen is inderdaad wel amateuristisch. En uiteraard was dit jaar het deelnemersveld niet heel representatief.
pi_58902802
quote:
Op zondag 25 mei 2008 17:51 schreef icebliss het volgende:
Ook de manier waarop

Op 50 kilometer van de finish zat Cesar mee in een ontsnapping met 14 renners.
Ruim 40 kilometer later reed hij met Carrasco weg van de anderen. Carrasco mocht winnen, Cesar pakte de eindzege.
"Blijkbaar hadden de beter geplaatsten in het klassement niet opgemerkt dat ikmee was in die vlucht", zei Cesar.
"Ik had dus geluk en kon zo de belangrijkste zege uit mijn carrière behalen."
"Ik ben echt uitgeput, maar ook heel gelukkig. Dit is mijn mooiste zege tot nu toe."
Whehehe. Grappig. Zo heeft Jan Janssen eens de tour verloren, dat het nog kan tegenwoordig.
Hebben ze soms zonder oortjes gekoerst en was het niet op TV?
pi_58903350
quote:
Op zondag 25 mei 2008 18:10 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Whehehe. Grappig. Zo heeft Jan Janssen eens de tour verloren, dat het nog kan tegenwoordig.
Hebben ze soms zonder oortjes gekoerst en was het niet op TV?
Ja, Het heeft zeker zijn charme. César is overigens 28. Een leeftijd waarop je nog wel progressie kunt boeken.

Overigens is het de eerste eindzege in een Pro Tour-koers voor Karpin-Galicia. Leuke ploeg trouwens, van die Russische oud-voetballer.
  zondag 25 mei 2008 @ 18:49:01 #138
178990 Burghardt
Gent-Wevelgem
pi_58903495
quote:
Lars Boom heeft Olympia's Tour op zijn naam geschreven. De leiderstrui van de Rabo-coureur kwam tijdens de negende en laatste etappe (193 km, met start en finish in Buchten) niet meer in gevaar.

Paul van Schalen, Jeroen Boelen, Michel Kreder en Aitor Olano bleven over van een kopgroep van zeven man die zich na circa 100 km had afgescheiden van het peloton. De Spanjaard Olano moest passen toen Van Schalen, vorig jaar winnaar van de koninginnenrit, het tempo opvoerde.

Van Schalen wilde het niet aan laten komen op een sprint en probeerde in de slotkilometers weg te komen. Maar Boelen pareerde zijn demarrages telkens en was daarna ook nog de snelste in de sprint.
pi_58904305
Gustavo Cesar is al langer bezig met leuke resultaten in kleine Spaanse (en exotische rondjes in Maleisie en Turkije), en ondanks zijn PT status is Catalunya dit jaar met een zwak deelnemersveld en nog zwakker parcours gewoon niets meer dan de rondjes van Andalucia, Murcia, Valencia of Rioja. En zelfs een stuk minder dan die van Castilla y Leon.
Alle respect voor Cesar, maar met de gebruikelijke bergrit en/of klimtijdrit naar Andorra had hij de ronde nooit gewonnen natuurlijk.
pi_58904455
Is dat niet de "nooit eerder opgeloste" Cesar van de codes van de Puertogrammen?
pi_58910783
fotos olympias Tour

Boelen won de slotrit, Boom het eindklassement

Marielle Kerste won vandaag het criterium in Buchten na een ontsnapping in de enerlaatste ronde. Noortje Tabak won de sprint van de groep voor plaats 2. Flexpoint Stagiair Josephine Tomic was 3e.

fotos

[ Bericht 49% gewijzigd door Bartoli op 26-05-2008 01:48:57 ]
  dinsdag 27 mei 2008 @ 17:39:24 #142
67640 SaintOfKillers
pi_58945473
quote:
Rabobank is nog niet af van Veneberg

Het gerechtshof in Arnhem heeft dinsdag het ontslag van de Nederlandse wielrenner Thorwald Veneberg bij de Rabobankploeg teruggedraaid. Het hof vernietigde het vonnis van de kantonrechter in Utrecht van december 2007, omdat deze niet ontvankelijk is geweest. Volgens het hof is alleen de Belgische rechter in deze zaak bevoegd, aangezien Veneberg in België woont.
Dit argument bracht Venebergs advocaat Frank ter Huurne ook in Utrecht al aan, maar de kantonrechter achtte zichzelf destijds wel bevoegd. Rabobank zal nu een nieuwe zaak in België moeten aanspannen om zich via de rechter te ontdoen van de wielrenner.
"We kunnen ook nog in Nederland naar de Hoge Raad stappen", aldus directeur Harold Knebel van de Rabobank Wielerploegen. "Maar we moeten ons er nog op beraden. Hoe dan ook worden dat langdurige procedures".

In de tussentijd, weet Knebel, zit er niets anders op dan het salaris van de inmiddels gestopte renner door te betalen. Knebel kon dinsdag nog niet zeggen of hij gaat proberen tot een onderling vergelijk te komen met Veneberg. "Daar is het nu te vroeg voor, ik weet niet precies wanneer we een besluit nemen, eerst gaan we rustig alle opties overwegen".

De Raboploeg bood Veneberg geen nieuw contract aan omdat de renner in de ogen van de ploegleiding onvoldoende presteerde. Het Centrum voor Werk en Inkomen (CWI) meldde onlangs om andere reden al dat het ontslag van wielrenner Thorwald Veneberg bij Rabobank onvoldoende gerechtvaardigd was. Volgens het CWI, een tweede instantie die een ontslagaanvraag kan beoordelen, had Rabo Wielerploegen onvoldoende duidelijk gemaakt dat er sprake was van disfunctioneren van Veneberg.
pi_58961753
Marco Bandiera was een tijdje geleden zwaar gevallen (en ernstig gewond geraakt) op training. Wellicht had die toen geen helm op gezien de foto hieronder. Gelukkig gaat het de betere kant op met hem. de foto:

pi_58963358
Het verhaal van Bandiera
quote:
Hij kwam ten val na getoucheerd te zijn door een vrachtwagen, wilde weer naar huis fietsen, maar Tosatto belde een ambulance. Vervolgens bleek hij een bloedprop te hebben waardoor hij met de heli naar Vicenza vervoerd moest worden. Hij is 4 uur lang geopereerd waarbij de bloedprop werd verwijderd. Daarna waren er 45 hechtingen nodig om de zaak weer op z'n plaats te zetten...
pi_58965386
Hoe gemakkelijk won De Haes daar van Davis en Steegmans

Handen al de lucht in op 25 meter van de streep
pi_58965628
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 15:25 schreef wimderon het volgende:
Hoe gemakkelijk won De Haes daar van Davis en Steegmans

Handen al de lucht in op 25 meter van de streep
Heel indrukwekkend ja!

't Ophemelen door de heren commentatoren begon ook alweer
pi_59013296
'Zeg nou zelf, Devolder, dat is Armstrong revisited'

copyright M. Wuyts
  vrijdag 30 mei 2008 @ 15:04:37 #148
67640 SaintOfKillers
pi_59013382
Dat ging vooral over de versnelling, vermoed ik.

Misschien 5 niveaus lager, maar er valt meer te beleven dan in de doorsnee Giro-rit (Giro van dit jaar dan).
pi_59013500
Waar is die Devolder mee bezig? Die moet toch pas over een week of zes zijn echte topvorm hebben. Of hij gaat in de Tour straks iedereen op een zootje rijden, of hij is echt veel te vroeg in vorm.
  vrijdag 30 mei 2008 @ 15:16:18 #150
67640 SaintOfKillers
pi_59013576
Zul je wel zien dat Devolder vorig jaar top was tijdens de Tour en toen thuis zat om dan in de Vuelta te falen en dit jaar het omgekeerde gaat doen.
pi_59013661
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 15:04 schreef SaintOfKillers het volgende:
Dat ging vooral over de versnelling, vermoed ik.

Misschien 5 niveaus lager, maar er valt meer te beleven dan in de doorsnee Giro-rit (Giro van dit jaar dan).
Tja, hoe hij daar Ivanov en Nys uit het wiel reed was wel indrukwekkend inderdaad
  vrijdag 30 mei 2008 @ 15:43:05 #152
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_59014228
Van Avermaet wint de etappe in België in de sprint van Devolder. Devolder zal de ronde wel winnen.
sig verwijderd door FA
pi_59014287
Leuke etappe om te kijken trouwens!
  vrijdag 30 mei 2008 @ 15:57:27 #154
67640 SaintOfKillers
pi_59014529
Zit Wuyts nu wat denigrerend te doen over de Giro (en Van Den Broeck) omdat hij daar niet zit?

"Devolder ongetwijfeld de beste Belgische renner van het moment" en "Belangrijke overwinning voor Lotto na de tegenvallende Giro van McEwen al hebben ze ook wel Van Den Broeck die redelijk goed is"
pi_59014604
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 15:57 schreef SaintOfKillers het volgende:
Zit Wuyts nu wat denigrerend te doen over de Giro (en Van Den Broeck) omdat hij daar niet zit?

"Devolder ongetwijfeld de beste Belgische renner van het moment" en "Belangrijke overwinning voor Lotto na de tegenvallende Giro van McEwen al hebben ze ook wel Van Den Broeck die redelijk goed is"
Volgens Wuyts zal een overwinning in de Ronde van België dan wel imposanter zijn dan een 9e plek in de Giro.
Waarschijnlijk vindt 'ie sowieso de Ronde van België belangrijker, vandaar dat 'ie de Giro niet doet natuurlijk.
  zaterdag 31 mei 2008 @ 11:01:22 #156
67640 SaintOfKillers
pi_59028486
Philippe Gilbert zou volgende week bekend maken bij welke ploeg hij volgend jaar rijdt, het gaat waarschijnlijk tussen FDJ en Silence-Lotto.
pi_59030390
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 16:01 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Volgens Wuyts zal een overwinning in de Ronde van België dan wel imposanter zijn dan een 9e plek in de Giro.
Waarschijnlijk vindt 'ie sowieso de Ronde van België belangrijker, vandaar dat 'ie de Giro niet doet natuurlijk.
  zondag 1 juni 2008 @ 15:36:18 #158
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_59049447
Boonen wint de massasprint simpel. Devolder de ronde.
sig verwijderd door FA
pi_59051844
Coen Vermeltfoort heeft in de sprint Parijs-Roubaix bij de beloften gewonnen
pi_59051883
1. Coen Vermeltfoort
2. Giorgio Brambilla
3. Laurent Beuret
4. Stijn Joseph
5. Clinton Avery
6. Peter Brouzes
7. Daniel Summerhill
8. Jetse Bol
9. Paolo Locatelli

Bol is verdomme een eerste jaars. Klasse
  zondag 1 juni 2008 @ 18:54:49 #161
178990 Burghardt
Gent-Wevelgem
pi_59053116
Maar hopen dat er plaats genoeg is in de toekomst om alle talenten in Nederland te herbergen. Een tweede protour team lijkt me geen overbodige luxe.
pi_59054391
Vermeltfoort is goed bezig dit seizoen.
quote:
Op zondag 1 juni 2008 18:54 schreef Burghardt het volgende:
Maar hopen dat er plaats genoeg is in de toekomst om alle talenten in Nederland te herbergen. Een tweede protour team lijkt me geen overbodige luxe.
pi_59056194
fotos ronde van limburg

1. Johnny Hoogerland
2. Sjoerd Botter
3. Jeroen Boelen
pi_59070404
Zou het niet al leuk zijn om een topic over de Tour te starten? Speculeren kan al wel beginnen neem ik aan .
  maandag 2 juni 2008 @ 15:53:32 #165
67640 SaintOfKillers
pi_59071278
quote:
Op maandag 2 juni 2008 15:15 schreef Doff het volgende:
Zou het niet al leuk zijn om een topic over de Tour te starten? Speculeren kan al wel beginnen neem ik aan .
Er zal wel weer een forum komen, maar ik weet niet wanneer dat open gaat.
pi_59071543
quote:
Op maandag 2 juni 2008 15:53 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Er zal wel weer een forum komen, maar ik weet niet wanneer dat open gaat.
Maar we kunnen natuurlijk al best ergens gaan voorpretteren...
pi_59072127
Wat mij betreft kan dat hier: Tour de France 2008 voorgesteld
  donderdag 5 juni 2008 @ 10:17:28 #168
67640 SaintOfKillers
pi_59138184
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 11:01 schreef SaintOfKillers het volgende:
Philippe Gilbert zou volgende week bekend maken bij welke ploeg hij volgend jaar rijdt, het gaat waarschijnlijk tussen FDJ en Silence-Lotto.
Gilbert gaat dus hoogstwaarschijnlijk naar Silence-Lotto. FDJ heeft te horen gekregen dat hij vertrekt en vandaag geeft Silence-Lotto een persconferentie.

In geheel ongerelateerd nieuws stopt Tom Vannoppen, de VDB van de cross, met wielrennen. Ik ga het veldrijden-topic niet speciaal schoppen voor dit nieuwtje
pi_59139035
Mooi stukje Max van Heeswijk die nu toch echt gestopt is.
quote:
Max van Heeswijk was midden jaren '90 Neerlands hoop in bange wielerdagen. In zijn eerste profjaar won hij meteen elf koersen. In de jaren die volgden won hij etappes in de Vuelta en de klassieker Parijs-Brussel.

Als hij in topvorm was, won hij massasprints met zo imponerend veel overmacht, dat hij als het ware nog tijd had om naar huis te bellen, om te vertellen dat ze de video op ‘record’ moesten zetten, om te vereeuwigen hoe hij straks zijn armen in de lucht ging steken. Die overmacht verbijsterde zelfs Eddy Merckx, die meermaals opmerkte dat die Max toch echt ‘gene gewone’ was.

Zijn oppermachtige overwinningen leken Van Heeswijk zelf vaak nog erger te verbazen dan de toeschouwers. Op het podium had hij dan een blik in zijn ogen, alsof hij aan de rondemissen wilde vragen of ze, in plaats van hem te kussen, alsjeblieft hem in zijn arm wilden knijpen. Was dit een droom of werkelijkheid?

Talent

Die verbazing leek niet gespeeld. Van Heeswijk leek zijn eigen krachten niet te kennen. Zijn fysieke talent was gigantisch, maar hoe en wanneer hij dat talent in topvorm kon krijgen, leek voor hem een raadsel. Soms kwam het er ineens weer uit, in zo’n geweldige machtsprint. In Catalonië. Of in de Eneco Tour.

Maar bijna nooit slaagde hij er in om zijn topvorm een lange periode vast te houden, of om te pieken op een ultiem moment. Gehoopte overwinningen in de Tour de France, Milaan-SanRemo, Parijs-Tours, Parijs-Roubaix of het WK bleven daarom altijd uit.

Curve

Zijn grillige prestatiecurve leidde natuurlijk tot veel speculaties. Minder getalenteerde streekgenoten maakten er hun hobby van, om Big Brother te spelen en aan iedereen te vertellen, dat ze Max veel te weinig zagen trainen. Hij zou niet voor zijn vak leven, hij zou niet van zijn sport houden, zo beweerden allerlei criticasters.

Vorig seizoen had Van Heeswijk door fysieke problemen een rampjaar. Hij kreeg geen contractverlenging bij Rabobank en leek te gaan stoppen met wielrennen. Maar op een dag verscheen op een wielersite de nieuwsheadline: ‘Van Heeswijk naar Willems Veranda’.

Grote

Willems Veranda. Die teamnaam zegt eigenlijk al alles: Het was een derderangs Belgische kermiskoersenploeg. Daarom vroeg ik me bij het zien van die headline ook even af, om welke Van Heeswijk het ging. Zou misschien Roy of Jasper een Belgisch avontuur gaan beginnen? Maar nee, het was echt Max. De renner die de afgelopen tien jaar reed voor de allergrootste ploegen van zijn tijdperk: Mapei, Rabobank en US Postal.

Dat was in ieder geval wel een mooie wraak op zijn criticasters. Wie zich op z’n ouwe dag niet te groot voelt, om desnoods dankzij zo’n kermisploeg zijn loopbaan met een jaar te verlengen, bewijst voor eens en voor altijd dat hij daadwerkelijk van zijn sport houdt. En daadwerkelijk tot en met de laatste druppel alles uit zijn carrière wil halen.

Kermiskoers

Helaas bleek de Willems Veranda-ploeg haar best te doen, om alle negatieve clichés die ooit over derderangs Belgische kermiskoersenploegen hebben bestaan, helemaal waar te maken. De eerste koers van het seizoen zou de Ronde van Mallorca zijn. De ploeg kon echter niet starten. De reden? Ze hadden nog geen shirts…

De loonbetaling was al net zo goed geregeld. Het salaris zou binnenkort worden overgemaakt, werd telkens tegen de renners gezegd. Maar binnenkort duurde wel erg lang. Begin april gingen de Veranda-renners in staking. Vervolgens bleek dat er helemaal geen geld meer was. Het team moest middenin het seizoen worden opgeheven.

Van Heeswijks manager meldde hierop, dat hij zou proberen om een nieuwe ploeg voor Max te vinden. Zou er nog een team zijn, dat Max de kans zou geven om nog éénmaal een flits van zijn even onvoorspelbare als grote talent te laten zien? Zodat hij daarna waardig afscheid kon nemen?

Stilte

Sindsdien bleef het helaas stil rond Max van Heeswijk. Pijnlijk stil. Het contrast is groot. Vorig najaar was het bijna onmogelijk om een sportkatern van een krant te vinden, waar niets in stond over het glorieuze afscheid van Michael Boogerd. Zou er nu in totale stilte ook een einde zijn gekomen, aan de carrière van zijn generatiegenoot, die eveneens jarenlang het Nederlandse topwielrennen kleurde?

(c)NUsport
Lotgenoot Leon van Bon reist tegenwoordig de wereld rond in het Marco Polo team uit Hong Kong, en won onlangs nog een koersje in Japan terwijl hij ook al in oa. Zuid Afrika en Amerika gereden heeft.
Toch jammer dat deze veteranen niet a la een Maarten den Bakker bij Skil of iets dergelijks terecht konden.
pi_59146088
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 10:17 schreef SaintOfKillers het volgende:
In geheel ongerelateerd nieuws stopt Tom Vannoppen, de VDB van de cross, met wielrennen. Ik ga het veldrijden-topic niet speciaal schoppen voor dit nieuwtje
Niet echt verrassend.

Ik heb Mad Max altijd een leuke coureur gevonden.
pi_59172678
Hoewel het not done is om zulke uitspraken te doen, denk ik ook dat een aanwezigheid van een goede Piepoli in de dolomieten (met name op de Pampeago, toen de laatste 3km pas gereden werd en Contador niet meekwam, of de Giau, toen Contador even kraakte maar niemand durfde door te zetten) veel verschil had kunnen maken.
Verder is hij als nr.2 volgend jaar wel de topfavoriet als Contador zijn titel niet komt verdedigen, of Basso moet terugkomen op hoog nivo.
pi_59174088
Ik denk dat Riccò zichzelf veel te hoog inschat. Contador had ook niet zo ontzettend veel hulp en kon zich prima meten aan Riccò in de bergen. Bovendien schiet de Italiaan in de tijdritten gewoon zwaar te kort. Hij heeft altijd overal altijd een excuus voor en zal nooit toegeven dat hij gewoon de mindere is.
pi_59174185
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 15:32 schreef Doff het volgende:
Ik denk dat Riccò zichzelf veel te hoog inschat. Contador had ook niet zo ontzettend veel hulp en kon zich prima meten aan Riccò in de bergen. Bovendien schiet de Italiaan in de tijdritten gewoon zwaar te kort. Hij heeft altijd overal altijd een excuus voor en zal nooit toegeven dat hij gewoon de mindere is.
Contador hoefde dan ook niet meer te doen dan aanklampen omdat die z'n tijdrit achter de hand had. Piepoli is voor Ricco' het verschil geweest tussen wel of niet winnen. Een goede Piepoli is overigens meer waard dan 3 andere knechten die redelijk kunnen klimmen.
  FOK!fotograaf vrijdag 6 juni 2008 @ 15:37:43 #175
73911 ultra_ivo
pi_59174239
Het kan natuurlijk ook zijn dat hij een aanbieding op zak heeft van een sterk team en zo een reden tot ontslag wil forceren.
pi_59174341
Ricco heeft Contador zo'n beetje in elke bergetappe behalve de laatste eraf gereden en was zeker de betere klimmer in deze Giro (maak maar een klassementje zonder tijdritten op). Vergeet ook niet dat hij een jaar jonger is en voor het eerst kopman was in een grote. Ja, Contador won gelijk de Tour toen hij voor het eerst kopman was in een grote ronde en was toen net zo oud als Ricco nu, maar Ricco zegt ook niet dat hij in het algemeen een betere renner is, alleen dat hij deze Giro gewonnen zou hebben als hij een sterke ploeg had.
Of dat zo is zullen we nooit weten, maar er zat zeker meer in in de dolomieten als het daar geen wedstrijdje zo lang mogelijk wachten was geweest. Met Piepoli zal er vast van verder (al is het maar 10km ipv. 3km van de finish) begonnen zijn met voluit omhoog fietsen, ipv. dat ze een Spezialetti doodleuk op lieten rijden.

Dat Ricco een te grote bek heeft is wel zo, maar dat vind ik alleen maar leuk. Het hoeven niet allemaal ideale schoonzonen te zijn. Het lijkt mij sowieso erg frustrerend als Italiaan dat je verslagen wordt in de Giro (hoogtepunt van je carriere is voor zijn neus weggepikt) door iemand die roept dat hij op het strand heeft geluierd en pas een week van tevoren wist mee te gaan doen, dat is nogal vernederend. Niet sjiek van Contador/Astana om zulke dingen te roepen en ik geloof er ook geen barst van.
pi_59174661
In het klimmen is Riccò misschien sterker, maar ik denk dat het verschil nou niet zo groot is (ook niet met de hulp van anderen) om Contador te kunnen overklassen met inbegrip van de tijdritten. En ik hoop dat ik gelijk heb want ik zie de irritante Milanees echt niet graag winnen. En dat strandverhaal zou ik zelf ook niet te serieus nemen, maar om daar nou een reden in te zien om zo'n grote bek te hebben? Hij loopt alleen maar op iedereen te zeiken. Heeft hij überhaupt ooit ergens toegegeven dat hij nog te jong is, een mindere dag had of wat dan ook?
pi_59175797
quote:
In het klimmen is Riccò misschien sterker, maar ik denk dat het verschil nou niet zo groot is (ook niet met de hulp van anderen) om Contador te kunnen overklassen met inbegrip van de tijdritten. En ik hoop dat ik gelijk heb want ik zie de irritante Milanees echt niet graag winnen.
Milanees? Hij komt uit de buurt van Modena.
Dat hij arrogant is, te veel commentaar heeft op alles en iedereen enzo dat ben ik met je eens, al vind ik het niet erg als aantrekkelijk blijft rijden (mijn favoriet zal die niet worden, maar ik kan wel van hem genieten op de fiets ), maar dat betekend nog niet dat alles wat Ricco zegt dus maar onzin is.
Ik (of Ricco) heb nooit beweerd heb dat Ricco beter is, hopen dat je gelijk hebt mbt. de toekomst doet erdus niet toe. Het ging alleen over deze Giro, waar Ricco Contador in 3 bergritten 3x +- een halve minuut heeft aangesmeerd in steeds zo'n 3 a 5 km. Lijkt me duidelijk dat Ricco een punt heeft als hij zegt dat hij met een sterke ploeg, denk maar wat Piepoli vorig jaar allemaal nog deed, meer had kunnen uitrichten.
Stellen dat je het roze had gehad is wel een onmogelijke uitspraak die hij beter voor zichzelf had kunnen houden. Eigenlijk zegt hij daarmee dat hij niet sterk genoeg is om het zelf te kunnen, Contador had immers ook geen sterke ploeg.
pi_59175886
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 15:51 schreef Doff het volgende:
In het klimmen is Riccò misschien sterker, maar ik denk dat het verschil nou niet zo groot is (ook niet met de hulp van anderen) om Contador te kunnen overklassen met inbegrip van de tijdritten. En ik hoop dat ik gelijk heb want ik zie de irritante Milanees echt niet graag winnen. En dat strandverhaal zou ik zelf ook niet te serieus nemen, maar om daar nou een reden in te zien om zo'n grote bek te hebben? Hij loopt alleen maar op iedereen te zeiken. Heeft hij überhaupt ooit ergens toegegeven dat hij nog te jong is, een mindere dag had of wat dan ook?
Een Piepoli had er ook voor kunnen zorgen dat Ricco' een keer of 2 vaker boni's had kunnen pakken, scheelt toch ook al weer een flinke hap. En dan zou de koers ook niet zo lang gesloten zijn gebleven. Contador heeft ook momenten gehad dat hij op de voorlaatste col moest afhaken, maar vooraan niemand door wilde of kon trekken, iets wat Piepol wel wil en kan. Op de Monte Pora had hij bijvoorbeeld ook veel meer schade aan kunnen richten.
pi_59176497
Riccò heeft wel een punt in deze.

Maar dat neemt niet weg dat Contador zijn tactiek gewoon goed heeft uitgeoefend.
pi_59177929
ricco moet wel piepoli nog volgen ook en ricco heeft altijd op zijn maximum gekoerst. En als we hypotetisch stellen dat hij dan nog 1minuut30 extra pakt dan komt hij er nog niet. Dan had contador mss wel aangevallen op de voorlaatste dag samen met colom die voorop zat. Of moest sunair controleren en werd de tactiek van astana nog anders gespeeld...

Hij stelt het enorm voor, maar base line is dat hij alles gegeven heeft bergop en slechts beetje uitliep. En hij kwam nog altijd 2minuten tekort in het eindverdict.
pi_59179054
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 17:34 schreef Devpartner het volgende:
ricco moet wel piepoli nog volgen ook en ricco heeft altijd op zijn maximum gekoerst. En als we hypotetisch stellen dat hij dan nog 1minuut30 extra pakt dan komt hij er nog niet. Dan had contador mss wel aangevallen op de voorlaatste dag samen met colom die voorop zat. Of moest sunair controleren en werd de tactiek van astana nog anders gespeeld...

Hij stelt het enorm voor, maar base line is dat hij alles gegeven heeft bergop en slechts beetje uitliep. En hij kwam nog altijd 2minuten tekort in het eindverdict.
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit lichtelijk gekleurd is door en Astana-bril

Een andere optie is dat je niet op de hoogte bent van de kwaliteiten van een Piepoli. Die is in normale Giro-vorm namelijk de sterkste bergop.
  vrijdag 6 juni 2008 @ 18:34:03 #183
67640 SaintOfKillers
pi_59179216
Ach ja, Ricco. Wie heeft hij nu eigenlijk los gereden?

• de gepensioneerde Simoni
  • een onvoorbereide Contador die op maximum 80% zat en hem uiteindelijk nog eenvoudig genoeg kon volgen om hem in de tijdritten helemaal weg te rijden.
  • Di Luca die ook duidelijk niet in supervorm was
  • een ongeïnteresseerde Menchov
  • wat Italianen als Bruseghin, Pellizotti en Sella die allemaal tof en sympathiek zijn, maar niet meer dan subtoppers.

Ricco was de enige aanwezige grote naam in topvorm die volledig gefocust aan deze Giro begon en hij won 'm niet. Voor mij was dit geen zaakje van "toptalent, nu misschien net niet, maar de volgende jaren domineert hij de Giro" maar eerder "dit was een grote kans, want zó bijzonder is hij eigenlijk niet".
  • The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
    pi_59179302
    quote:
    Op vrijdag 6 juni 2008 18:25 schreef wimderon het volgende:

[..]

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit lichtelijk gekleurd is door en Astana-bril

Een andere optie is dat je niet op de hoogte bent van de kwaliteiten van een Piepoli. Die is in normale Giro-vorm namelijk de sterkste bergop.
    En bij de profs is het bergop wel degelijk een voordeel om bij iemand in het wiel te zitten. Dat effect merk je namelijk al vanaf ongeveer 20 km/u. Wat de profs op de meeste bergen wel rijden.

Overigens kun je bij Contador je wel afvragen of hij vorig jaar de Tour ook had gewonnen als Rasmussen niet aan de start was verschenen (of de Tour uit had mogen rijden). Door Rasmussen heeft de Tour een heel ander aanzien gekregen.
    pi_59179385
    quote:
    Op vrijdag 6 juni 2008 18:34 schreef SaintOfKillers het volgende:
  • een onvoorbereide Contador die op maximum 80% zat en hem uiteindelijk nog eenvoudig genoeg kon volgen om hem in de tijdritten helemaal weg te rijden.
  • 80% is een zware onderschatting. Dan zou je beweren dat hij als hij in vorm was geweest de Giro met minstens 10 minuten voorsprong had gewonnen.

Ik geloof niet veel van het verhaal dat Contador zo verschrikkelijk onvoorbereid was. Misschien had 'ie iets minder getraind dan wanneer hij wel op de Giro gefocused had, maar het zwaartepunt lag sowieso al in de laatste week, en hij zou mikken op de Dauphine.
    Ik geloof best dat 'ie een paar dagen rustig aan heeft gedaan, of niet getraind, maar geen weken. En een paar dagen rust kan juist heel erg positief werken. Zeker als je vervolgens nog een week van relatief makkelijke etappes hebt om je weer in vorm te rijden.

Misschien was hij niet in topvorm (de vorm van de Tour van vorig jaar), maar hij zat zeker op 95%, en tegen het einde van de Giro dichter bij de 100%.
      vrijdag 6 juni 2008 @ 18:51:09 #186
    178990 Burghardt
    Gent-Wevelgem
    pi_59179622
    Wat een onbenullig argument zeg dat "ik geloof Astana niet", we hebben het hier over wielrennen. Ik geloof zoveel niet in het wielrennen, ik moet maar aannemen dat het zo gebeurd is, net als iedereen. Je zag gewoon dat de vrijwel de hele Astana-ploeg niet in vorm was. Om wat voor reden dan ook.. En hoe je het ook wend of keert, het is gewoon achteraf gepraat van Ricco. Dat hij het maar een keer bewijst in de volgende Giro.
      vrijdag 6 juni 2008 @ 18:52:24 #187
    67640 SaintOfKillers
    pi_59179652
    quote:
    Op vrijdag 6 juni 2008 18:41 schreef Wombcat het volgende:
    80% is een zware onderschatting. Dan zou je beweren dat hij als hij in vorm was geweest de Giro met minstens 10 minuten voorsprong had gewonnen.
    Basso won hem tegen een gelijkaardig veld met 9 minuten verschil en ik schat Contador even hoog in (iets betere klimmer, iets mindere tijdrijder).
    pi_59179688
    Daarom laat Ricco zich maar bewijzen. Hij is nog jong en heeft kansen genoeg voor de boeg.
    pi_59179815
    quote:
    Op vrijdag 6 juni 2008 18:52 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Basso won hem tegen een gelijkaardig veld met 9 minuten verschil en ik schat Contador even hoog in (iets betere klimmer, iets mindere tijdrijder).
    Basso reed toen op reserve met de Tour in z'n achterhoofd. Die had met een kwartier kunnen winnen als ie gewild had.
    pi_59179858
    quote:
    Op vrijdag 6 juni 2008 18:52 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ik schat Contador niet hoger in dan Basso als het om klimmen gaat. Contador heeft wel meer een tempoversnelling in de benen, maar houdt die versnelling niet vol.
    pi_59181845
    Ik denk dat velen Riccò een beetje overschatten, maar de komende jaren zullen het wel uitwijzen.
    En dacht gehoord te hebben dat hij uit Milaan komt, blijkbaar verkeerd begrepen. En die lekkere noord Italiaanse arrogantie is blijkbaar ook nog gewoon in Modena terug te vinden .
    pi_59183072
    quote:
    Op vrijdag 6 juni 2008 19:06 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ik schat Contador niet hoger in dan Basso als het om klimmen gaat. Contador heeft wel meer een tempoversnelling in de benen, maar houdt die versnelling niet vol.
    contador is wel nog ferm jong vergeleken met basso. Basso kon op 24-25 jaar echt nog niet wat contador nu al gedaan heeft. Ik moet ook nog maar zien of basso dat niveau terug kan halen.
    pi_59183122
    quote:
    Op vrijdag 6 juni 2008 18:25 schreef wimderon het volgende:

[..]

true, ik ben een bruyneel team fan .

Maar als piepoli de super sterk is dan moet ricco die wel nog kunnen volgen he .
    pi_59183152
    quote:
    Op vrijdag 6 juni 2008 21:15 schreef Devpartner het volgende:

[..]

true, ik ben een bruyneel team fan .

Maar als piepoli de super sterk is dan moet ricco die wel nog kunnen volgen he .
    Dat ging vorig jaar prima, waarom zou het dit jaar niet lukken?
    pi_59183246
    quote:
    Op vrijdag 6 juni 2008 21:14 schreef Devpartner het volgende:

[..]

contador is wel nog ferm jong vergeleken met basso. Basso kon op 24-25 jaar echt nog niet wat contador nu al gedaan heeft. Ik moet ook nog maar zien of basso dat niveau terug kan halen.
    Dat klopt, maar ik reageerde op een post van SoK die Contador net zo sterk achtte als de Basso die met 9 minuten de Giro won.
    pi_59183347
    quote:
    Op vrijdag 6 juni 2008 21:16 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dat ging vorig jaar prima, waarom zou het dit jaar niet lukken?
    ricco heeft vorig jaar 1 keer piepoli kunnen volgen en dat was in de ontsnapping waar piepoli echt alles gedaan had. In de andere ritten werd ie zeer snel gelost hoor.
    pi_59194852
    GP Schwarzwald

1. Matthias Frank
    2. Marco Pinotti
    3. Stefan Schumacher

Memorial Marco Pantani

1. Enrico Rossi (NGC Medical, haalt hun gram na de niet start in de Giro)
    2. Luca Celli
    3. Damiano Cunego

Rossi won na een lange vlucht van Celli
    pi_59197365
    Celli zakte er doorheen op de steile slotklim en werd pas 10e.
    Cunego dus 2e en Pidgornyy 3e.
    pi_59222924
    Posthuma eindwinnaar in Luxemburg, niet slecht bezig dit seizoen met ook al eindwinst in de Panne.
    Uiteraard ook een zekerheidje voor de Tour bij Rabo
      maandag 9 juni 2008 @ 14:45:49 #200
    132605 kawotski
    Il Dottore
    pi_59247367
    geweldig mooi dat Posthuma deze ronde wint. Jammer dat we van de publieke televisie alleen maar voetbal (n.b. Engels..) voorgeschoteld krijgen terwijl er op dit moment (dit seizoen) heel wat wielertalent uit eigen land valt te bewonderen..
    pi_59277513
    Riis heeft een nieuwe sponsor in de naam van Saxo Bank: http://tv2sport.dk/node/11009
      dinsdag 10 juni 2008 @ 14:59:55 #202
    67089 Gillingham
    The horror...
    pi_59278176
    Dat is goed nieuws.
    What's it going to be then, eh?
    pi_59279431
    quote:
    Op dinsdag 10 juni 2008 14:34 schreef Bartoli het volgende:
    Riis heeft een nieuwe sponsor in de naam van Saxo Bank: http://tv2sport.dk/node/11009
    pi_59300503
    Quick Step heeft het contract met de ploeg voor 3 jaar verlengd. Tom Boonen mag blijven.
    pi_59305920
    quote:
    "Kazachstan wou gaskraan dichtdraaien"
    di 10/06/08 - Astana-manager Johan Bruyneel plant een tweede boek. Dit keer over politiek en koers en waarom Astana nog naar de Giro mocht. "Geef mij twee jaar. Aan mijn vorige boek, dat over Lance Armstrong, werkte ik ook zo lang."
    Astana kon naar verluidt alsnog naar de Giro omdat Kazachstan dreigde de gaskraan naar Italië dicht te draaien.
    (PhotoNews)
    "Dat klopt", zegt Johan Bruyneel in Het Laatste Nieuws. "Ik weet niet welke kraan ze zouden dichtdraaien, maar er zouden in elk geval wel economische sancties gevolgd zijn."

Astana mag nog altijd niet naar de Tour. "Je kunt je niet voorstellen wat er allemaal heeft meegespeeld om Astana uit de Tour te houden", zegt Bruyneel.

Dat de Tour Astana weert, zou ook voor Frankrijk gevolgen hebben.

"Veel deals tussen Kazachstan en Frankrijk worden op dit moment niet met dezelfde ambitie onderhandeld", vertelt Bruyneel.
    "Was Astana Amerikaans geweest..."
    "Maar ik denk niet dat we alsnog aan de start van de Ronde van Frankrijk zullen staan. Maar was Astana een Amerikaanse ploeg geweest, dan deden we zeker mee. Die belangen hadden de Fransen niet op het spel durven te zetten", zegt Bruyneel tot slot.
    Bron: sporza.be
    pi_59306170
    Zometeen live op SBS: Veenendaal-Veenendaal.
    pi_59306613
    Oja, de dutch food valley classic

En dat van Astana.. dat was wel te verwachten, dat hier meer achter zat dan alleen een Giroorganisatie die een ploeg omwille van meer bezetting toch de koers maar laat rijden.
    En Bruyneel die een paardenhoofd in bed zal vinden?
      woensdag 11 juni 2008 @ 15:22:11 #208
    67089 Gillingham
    The horror...
    pi_59306892
    Noersoeltan Nasarbajev (president Kazachstan) tegen Astana over deelname aan de Giro d'Italia: "I'll make them an offer they can't refuse."

pi_59307558
    Van mij hoeven ze Astana ook volgend jaar niet uit te nodigen dan, met hun chantage
    pi_59308573
    quote:
    Op woensdag 11 juni 2008 15:22 schreef Gillingham het volgende:
    Noersoeltan Nasarbajev (president Kazachstan) tegen Astana over deelname aan de Giro d'Italia: "I'll make them an offer they can't refuse."

[ afbeelding ]
    Dat was dus geen offer, maar een threat.
    pi_59308609
    quote:
    Op woensdag 11 juni 2008 15:44 schreef wimderon het volgende:
    Van mij hoeven ze Astana ook volgend jaar niet uit te nodigen dan, met hun chantage
    Mee eens. Dit is echt van de zotte.
    Zouden ze dat ook bij de Tour gaan proberen?
    Ik mag hopen dat de fransen dan voet bij stuk houden.
    pi_59311747
    quote:
    Op woensdag 11 juni 2008 16:16 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dat was dus geen offer, maar een threat.
    Dat is zo ongeveer de dekking van dat citaat
    pi_59315324
    quote:
    Lars Boom heeft de eerste rit van het
    Circuito Montañes gewonnen.Na 155 km
    tussen Santander en El Astillero was de
    Rabobank-renner op een licht oplopend
    parcours,de snelste in de massasprint.

"Lars begon als favoriet aan de ronde,
    fijn dat hij nu al gelijk wint in de
    eerste etappe",aldus ploegleider Nico
    Verhoeven."Dat neemt toch druk weg."

De Spaanse koers eindigde de afgelopen
    twee jaar in een zege voor Rabobank:
    Robert Gesink (2006) en Bauke Mollema
    (vorig jaar) waren de winnaars.
    pi_59315616
    Boom moet snel naar de profs. Hij is dat niveau al lang ontgroeit, zo wordt hij niet beter meer. Nog één keer met het WK veldrijden meedoen, en dan naar de echte sport overstappen.
    pi_59315869
    quote:
    Op woensdag 11 juni 2008 20:22 schreef Ereinion het volgende:
    Boom moet snel naar de profs. Hij is dat niveau al lang ontgroeit, zo wordt hij niet beter meer. Nog één keer met het WK veldrijden meedoen, en dan naar de echte sport overstappen.
      zaterdag 14 juni 2008 @ 15:00:38 #216
    67640 SaintOfKillers
    pi_59387887
    quote:
    Jurgen Van den Broeck is rijbewijs kwijt

Jurgen Van den Broeck, de revelatie van de jongste Giro, zit vijftien dagen zonder rijbewijs. VDB reed vorige winter in het centrum van Averbode 94 km/uur waar maar 50 toegelaten was.

'Ik heb iets gedaan wat niet mocht, maar zo'n drama is het niet', relativeert de renner van Silence-Lotto. 'Het was een brede weg, even voordien mocht je nog 90 km/u rijden. Maar ik let nu wel beter op.'

Van den Broeck hervat de competitie normaal op het Belgisch Kampioenschap in Knokke. Hij moet dan hersteld zijn van het spierscheurtje aan zijn knie, dat hij opliep tijdens de Giro. 'Daarna volgt de Ronde van Oostenrijk, als aanloop op het najaar. Ik wil er alles aan doen om topfit te zijn voor de Olympische Spelen.'
    Is dat een nieuwe hype of zo?
    pi_59432689
    High Road heeft ook een nieuwe sponsor Columbia Sportswear. Deze gaat fungeren als hoofdsponsor voor de komende 3 seizoenen en ze beginnen al in de Tour

http://www.highroadsports(...)-2008-Tour-de-France
    pi_59433830
    Team Columbia, iets voor Boonen?

Maar serieus. Dit is goed nieuws.
    Door het contracteren van deze sponsor is T-Mobile ook van zijn verplichtingen af?
    pi_59436787
    quote:
    Op maandag 16 juni 2008 15:20 schreef TargaFlorio het volgende:

Door het contracteren van deze sponsor is T-Mobile ook van zijn verplichtingen af?
    Lijkt me niet. Dan zou je dom bezig zijn als High-Road zijnde om zomaar miljoenen weg te gooien.
    pi_59436998
    Hopen dat ze ook een wat frivoler tenue krijgen, die van HR is niet lelijk, maar nogal saai.
    pi_59456349
    quote:
    Op maandag 16 juni 2008 17:16 schreef wimderon het volgende:

[..]

Lijkt me niet. Dan zou je dom bezig zijn als High-Road zijnde om zomaar miljoenen weg te gooien.
    het contract van T-Mobile was t/m eind 2010. dus die centen wat er totdan meegemoeid waren krijgen ze bij die ploeg nog lijkt me zo
      dinsdag 17 juni 2008 @ 12:08:35 #222
    28030 Grobbel
    In Toffee We Crust!
    pi_59457589
    quote:
    Op maandag 16 juni 2008 17:26 schreef Tommeke het volgende:
    Hopen dat ze ook een wat frivoler tenue krijgen, die van HR is niet lelijk, maar nogal saai.
    Inderdaad een beetje een kleurloos outfit wat ze nu hebben. En dat voor zo'n mooie selectie.
      FOK!fotograaf dinsdag 17 juni 2008 @ 23:43:43 #225
    73911 ultra_ivo
    pi_59475825
    Bij de Race Across America is de winnaar inmiddels over de eindstreep. Jure Robic legde de afstand van 3014 mijl af in 8 dagen, 23 uur en 33 minuten. Dat is een gemiddelde van dik 22km/u, inclusief slapen. De nummer 2 heeft nog dik 200 mijl te gaan.
    pi_59478326
    Tony Martin wint dus de proloog in de Ster Elekto voor Nikolay Trusov en Geraint Thomas. McGee 4e en De Kort 5e completeren de top 5.

de fotos van schijndel komen z.s.m. . Morgen weer van de partij als de renners van schijndel naar de cauberg koersen
    pi_59485945
    Mooi startveld daar.
    pi_59497445
    hier de finish foto van Breschel die de eerste rit in de ster elektro won voor Martens en Gasparotto. Martin blijft leider.

fotos etappe schijndel - valkenburg
    pi_59497553
    Brown in de eerste, beperkte groep, over de finish. WTF
    pi_59554233
    Boonen wint de rit in Ster elektrotoer

pi_59560815
    Morgen maar eens naar de Finish van deze Elektrotour gaan kijken, lekker dichtbij
    pi_59561142
    Boonen kijkt altijd zo arrogant als hij juichend over de finish komt...
    Toen Kolobnev die rit in P-N won was dat wel grappig om te zien
    pi_59608376
    Christoph Sauser werd vandaag in Val di Sole wereldkampioen mountainbike.

Er was een compleet Zwitsers podium. Florian Vogel won zilver en Ralph Näf brons.

Absalon, de winnaar van de vier voorgaande wereldtitels, kwam niet in het stuk voor.

Heeft die Fransman zijn beste tijd gehad, of speelt die gewoon verstoppertje met het oog op Peking.
      zondag 22 juni 2008 @ 19:21:45 #236
    pi_59608548
    Sven Nys kon trouwens de goeie lijn ook niet doortrekken. Hij eindigde ver in de achtergrond (75ste ofzo)
      zondag 22 juni 2008 @ 19:24:03 #237
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_59608588
    Mag ik hier ook vertellen dat ik vandaag eerst op mijn bek ben gegaan en vervolgens een eekhoorn aanreed?
    pi_59608805
    quote:
    Op zondag 22 juni 2008 19:12 schreef Leatherface het volgende:
    Christoph Sauser werd vandaag in Val di Sole wereldkampioen mountainbike.

Er was een compleet Zwitsers podium. Florian Vogel won zilver en Ralph Näf brons.

Absalon, de winnaar van de vier voorgaande wereldtitels, kwam niet in het stuk voor.

Heeft die Fransman zijn beste tijd gehad, of speelt die gewoon verstoppertje met het oog op Peking.

Ik heb een stukje op de VRT gekeken. Wat is dat saai vergeleken met veldrijden.
      zondag 22 juni 2008 @ 19:35:45 #239
    178990 Burghardt
    Gent-Wevelgem
    pi_59608836
    quote:
    Op zondag 22 juni 2008 19:24 schreef Oksel het volgende:
    Mag ik hier ook vertellen dat ik vandaag eerst op mijn bek ben gegaan en vervolgens een eekhoorn aanreed?
    Komt je Tour deelname nu in gevaar?
    pi_59608989
    quote:
    Op zondag 22 juni 2008 19:24 schreef Oksel het volgende:
    Recreatief Wielrennen #8 => Naar La Marmotte, Dolomiti Stars
      dinsdag 24 juni 2008 @ 16:31:42 #241
    176521 Grulez
    rasgroninger
    pi_59654779
    Dekker niet naar de tour...
      dinsdag 24 juni 2008 @ 16:44:40 #242
    67089 Gillingham
    The horror...
    pi_59655089
    Verneukt.

Ik ben benieuwd hoe Dekker daar zelf over denkt.
    De Vuelta gaat zo wel steeds interessanter worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gillingham op 24-06-2008 16:52:23 ]
    pi_59655147
    Erg vreemd, vanochtend stond nog in de krant dat hij zich na een paar dagen rust een stuk beter voelde, en de komende dagen met Menchov naar de Pyreneeen zou gaan, om daarna het NK te rijden. Lijkt me niet dat hij hier heel blij mee zal zijn. Waarom niet gewoon aan het voornemen houden om na het NK de selectie bekend te maken?
    pi_59655849
    Het Rabo ProTeam begint 5 juli aanstaande in Brest met onder anderen Sébastian Langeveld en Pieter Weening, maar zonder Thomas Dekker aan de Tour de France. De volledige ploeg bestaat uit: Denis Menchov, Laurens ten Dam, Pieter Weening, Oscar Freire, Juan Antonio Flecha, Sébastian Langeveld, Koos Moerenhout, Bram Tankink en Joost Posthuma. Erik Breukink en Erik Dekker zijn de ploegleiders. Erik Breukink: "Wij kiezen voor de beste negen renners van dit moment”.
      dinsdag 24 juni 2008 @ 18:37:15 #245
    132605 kawotski
    Il Dottore
    pi_59657129
    quote:
    Op dinsdag 24 juni 2008 17:22 schreef Bartoli het volgende:
    Het Rabo ProTeam begint 5 juli aanstaande in Brest met onder anderen Sébastian Langeveld en Pieter Weening, maar zonder Thomas Dekker aan de Tour de France. De volledige ploeg bestaat uit: Denis Menchov, Laurens ten Dam, Pieter Weening, Oscar Freire, Juan Antonio Flecha, Sébastian Langeveld, Koos Moerenhout, Bram Tankink en Joost Posthuma. Erik Breukink en Erik Dekker zijn de ploegleiders. Erik Breukink: "Wij kiezen voor de beste negen renners van dit moment”.
    mooie ploeg, goed dat ze Dekker thuis laten, die stapt mij te vaak af halverwege.. kun je niet maken nu Menchov echt voor de eindwinst wil gaan.
    pi_59658023
    Als Menchov voor eindwinst wil gaan moet hij bij een andere ploeg gaan rijden, hier zal hij niet veel steun van gaan krijgen.
    pi_59658446
    quote:
    Op dinsdag 24 juni 2008 19:23 schreef Ereinion het volgende:
    Als Menchov voor eindwinst wil gaan moet hij bij een andere ploeg gaan rijden, hier zal hij niet veel steun van gaan krijgen.
    Deze ploeg is sterk genoeg om hem op de laatste berg af te zetten, als hij het daar laat liggen is hij gewoon niet goed genoeg. De knechten die tot ver op de laatste col meekunnen zijn op een hand te tellen, Rabobank kan er natuurlijk weinig aan doen dat de aangewezen man daarvoor totaal uit vorm is.
    pi_59658532
    Tuurlijk konden ze daar wat aan doen. In vergelijking met vorig jaar zijn Boogerd en Rasmussen weggevallen, ze hebben niks gedaan om dat op te vangen door één of meerdere goede klimmers aan te trekken. Als je voor fatsoenlijk knechtwerk in de bergen afhankelijk bent van één renner dan ben je sowieso al niet goed bezig. Gelukkig is Menchov er na een paar jaar wel aan gewent geraakt om in een groep van 40 man in zijn eentje te zitten, misschien dat die ervaring hem nu kan helpen.
    pi_59658661
    Tja echte goede klimmers zonder al te verdachte afkomst zijn nu eenmaal bijzonder schaars helaas.
    pi_59658863
    quote:
    Op dinsdag 24 juni 2008 19:47 schreef Ereinion het volgende:
    Tuurlijk konden ze daar wat aan doen. In vergelijking met vorig jaar zijn Boogerd en Rasmussen weggevallen, ze hebben niks gedaan om dat op te vangen door één of meerdere goede klimmers aan te trekken. Als je voor fatsoenlijk knechtwerk in de bergen afhankelijk bent van één renner dan ben je sowieso al niet goed bezig. Gelukkig is Menchov er na een paar jaar wel aan gewent geraakt om in een groep van 40 man in zijn eentje te zitten, misschien dat die ervaring hem nu kan helpen.
    Je kunt ervoor kiezen om voor 1 of 2 jaar geld over de balk te gooien en een knecht aan te trekken, wat bij Rabobank absoluut geen garantie tot slagen is voor een 'topper' uit het buitenland. Of je kunt verstandig een jaar of 1,2 wachten totdat je eigen renners dat niveau hebben. Dekker zou de rol van meesterknecht prima hebben aangekund. En in een groep van 40 zijn Ten Dam en Weening er sowieso nog bij hoor, eventueel Moerenhout en Tankink ook nog wel mits ze goed zijn.
    pi_59659103
    Geld over de balk gooien? Kom nou, wat is nou het probleem met het aantrekken van een goede knecht voor een seizoen of twee. Bij ploegen als Caisse D'Epargne of Astana hebben ze tal van knechten die lang mee kunnen in de bergen, waarom zou Rabobank daar niet het geld voor hebben? Bij Lotto hebben ze Popovych aangetrokken als meesterknecht voor Evans. Ik zou het niet vreemd vinden als een tweevoudig Vuelta winnaar als Menchov eenzelfde behandeling zou krijgen.

Jij hebt duidelijk meer vertrouwen in Weening dan ik, vorig jaar moest hij elke etappe op de eerste klim al lossen op een knoert van een verzet. Zelfs Flecha ging bergop stukken langer mee. Ten Dam zou een nuttige knecht kunnen blijken, maar die heeft nog nooit langer dan een week gekoerst, het is onmogelijk te zeggen hoe hij zich in de lastige laatste slotweek nog staande kan houden. Als Ardila niet al te vermoeid uit de Giro is gekomen zou ik hem meenmen ipv van Weening of zo.
    pi_59659355
    Het is duidelijk dat deze ploeg, op evt. Ten Dam na, weinig kan betekenen voor Menchov als er eerder dan op de laatste klim gekoerst gaat worden. En als Menchov onverhoopt in het geel beland is het al helemaal een ramp.
    Verder zal de Rus zijn koers vooral op andere favorieten moeten afstemmen, en hopen dat hij niet het slachtoffer wordt van de grote machtsblokken die evt. luitenanten vooruit gaan sturen. Denk je in, groep van 20 man over en F.Schleck/Astarloza/Pereiro rijden met zijn drieën op een vlak stuk tussen twee bergen weg en Popovych en de Lampre knechten krijgt het gat niet dicht.... dan heeft Rabo niemand om mee te sturen in zijn kopgroepje, en niemand om het dicht te rijden. Of Menchov rijdt lek in zijn situatie, dag klassement.
    pi_59659374
    quote:
    Op dinsdag 24 juni 2008 20:12 schreef Ereinion het volgende:
    Geld over de balk gooien? Kom nou, wat is nou het probleem met het aantrekken van een goede knecht voor een seizoen of twee. Bij ploegen als Caisse D'Epargne of Astana hebben ze tal van knechten die lang mee kunnen in de bergen, waarom zou Rabobank daar niet het geld voor hebben? Bij Lotto hebben ze Popovych aangetrokken als meesterknecht voor Evans. Ik zou het niet vreemd vinden als een tweevoudig Vuelta winnaar als Menchov eenzelfde behandeling zou krijgen.
    Noem eens namen dan. Betaalbaar en haalbaar met garantie op succes? De Tourploeg van Rabobank zou met Dekker er gewoon bij een stuk sterker zijn geweest dan die van pakweg Evans. Daarnaast verwijt je Rabobank net dat ze afhankelijk zijn van één renner, die nu dan niet mee doet, maar noem je wel Popovych en Silence-Lotto als voorbeeld. Een beetje krom, niet? Leuk ook al die knechten van Caisse, maar als de grote mannen vol gaan waaien de David Lopez'en, Pereiro's en Karpetsen er net zo goed af. Astana is in dat opzicht een uitzondering, maar die zie je dan ook amper meedoen op andere vlakken (sprint, klassiekers). En dan mag je nog zoveel meesterknechten hebben, als je niet goed genoeg bent heb je niks aan die knechten, zie Vino maar vorig jaar.
    pi_59659647
    Ook met Dekker was het maar de vraag of Menchov er wat aan had. Dus wat dat betreft maakt dat weinig uit.

Garmin-Chipotle

Magnus Backstedt
    Julian Dean
    Will Frischkorn
    Ryder Hesjedal
    Trent Lowe
    Martijn Maaskant
    David Millar
    Danny Pate
    Christian Vande Velde

bron
      dinsdag 24 juni 2008 @ 21:17:54 #255
    67640 SaintOfKillers
    pi_59660866
    Toch bizar, elk jaar stelt Menchov teleur in de Tour, elk jaar is de eindconclusie in Parijs dat hij 'm toch nooit zal winnen, dat hij toch net te beperkt is, dat hij zich moet richten op de "kleinere" grote rondes en dat Rabo zich beter kan focussen op de eigen jeugd.

En elk jaar zijn ze begin juli weer bezig over Menchov als kanshebber voor eindwinst in de Tour.
      dinsdag 24 juni 2008 @ 21:21:07 #256
    pi_59660969
    quote:
    Op dinsdag 24 juni 2008 20:34 schreef Bartoli het volgende:
    Ook met Dekker was het maar de vraag of Menchov er wat aan had. Dus wat dat betreft maakt dat weinig uit.

Garmin-Chipotle

Magnus Backstedt
    Julian Dean
    Will Frischkorn
    Ryder Hesjedal
    Trent Lowe
    Martijn Maaskant
    David Millar
    Danny Pate
    Christian Vande Velde

bron
    Geen Danielson ?
    pi_59661014
    quote:
    Nieuwe Nederlandse wielerploeg
    **Nederland krijgt er komend jaar een
    professionele wielerploeg bij.Sponsor
    wordt het bedrijf Vacansoleil.Doel is
    om binen enkele jaren mee te doen aan
    de Vuelta,de Giro of de Tour de France.

Drie renners hebben al een contract bij
    de nieuwe ploeg:Bobbie Traksel,Arnoud
    van Groen en Aart Vierhouten.In 2009
    zullen minimaal achttien renners onder
    contract staan,van wie twaalf met een
    Nederlandse licentie.Ploegleider wordt
    Michel Cornelisse.

Komend jaar richt de nieuwe ploeg zich
    op wedstrijden net onder het hoogste
    niveau,zoals Kuurne-Brussel-Kuurne en
    de Brabantse Pijl.Het budget ligt rond
    de 3,5 miljoen euro.
    Bron: NOS

pi_59662434
    quote:
    Op dinsdag 24 juni 2008 21:21 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Geen Danielson ?
    niet in vorm
    pi_59665489
    quote:
    Op dinsdag 24 juni 2008 21:22 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Bron: NOS

Goed nieuws inderdaad . En dan Skill door naar de protour over een of twee jaar als het kan
      woensdag 25 juni 2008 @ 11:36:06 #260
    178990 Burghardt
    Gent-Wevelgem
    pi_59672049
    De ploeg van Rabobank zal in de breedte voor het klassement waarschijnlijk tekort schieten, maar wel een uitstekende ploeg om meerdere etappes te winnen.
      donderdag 26 juni 2008 @ 08:25:59 #261
    67640 SaintOfKillers
    pi_59696680
    McEwen zou met Tinkoff praten. Die ploeg zou verder ook Pozzato en Menchov willen inlijven.
    pi_59698875
    quote:
    Op donderdag 26 juni 2008 08:25 schreef SaintOfKillers het volgende:
    McEwen zou met Tinkoff praten. Die ploeg zou verder ook Pozzato en Menchov willen inlijven.
    Met Pozzato schijnen ze al heel ver in de onderhandelingen te zijn.
    pi_59721895
    Wat tijdritkampioenen:

Frankrijk:
    1. Syl. Chavanel
    2. Kern
    3. Delage

Zweden
    1. Ericsson
    2. Larsson
    3. Lövkvist

Zwitserland
    1. Canc
    2. Bertogliati
    3. Dietziker

Italië:
    1. Pinotti
    2. Celli
    3. Biondo

Oekraïne:
    1. Grivko
    4. Honchar

Kazachstan:
    1. Mizourov

Polen:
    1. U. Bodnar
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
      vrijdag 27 juni 2008 @ 01:29:42 #264
    pi_59722049
    quote:
    Op vrijdag 27 juni 2008 01:10 schreef wimderon het volgende:

4. Honchar

Koerst die kwast serieus nog ook ?
    pi_59744568
    quote:
    Op vrijdag 27 juni 2008 01:29 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Koerst die kwast serieus nog ook ?
    Ja, bij Preti Mangimi.

Denemarken:
    1. Bak
    2. Hoj
    3. Blaudzun

Luxemburg:
    1. Kirchen

Rusland:
    1. Gusev
    2. Kritskiy
    3. Karpets

Duitsland:
    1. B. Grabsch
    2. Schumacher
    3. Martin

Slowakije:
    1. Jurco

Tsjechië
    1. Rabon

Leuk verhaal te lezen trouwens op cyclingnews over de zoektocht naar Abdou
    http://www.cyclingnews.co(...)eking_abdoujaparov_1
    http://www.cyclingnews.co(...)eking_abdoujaparov_2
      zaterdag 28 juni 2008 @ 09:33:01 #266
    132605 kawotski
    Il Dottore
    pi_59748141
    quote:
    Op donderdag 26 juni 2008 08:25 schreef SaintOfKillers het volgende:
    zat er niet een Australische (ProTour) ploeg aan te komen waar McEwen en Evans e.d. zouden gaan rijden?
    pi_59748665
    Geweldig verhaal over Abdou inderdaad.

The Uzbeki kamikaze.
      zaterdag 28 juni 2008 @ 15:41:57 #268
    40566 Ericr
    Livewrong
    pi_59754485
    quote:
    SEMUR-EN-AUXOIS - Wielrenster Jeannie Longo heeft zaterdag voor de 54e keer de Franse titel veroverd. De 49-jarige voormalige rivale van Leontien van Moorsel ontsnapte in de voorlaatste ronde van de wegwedstrijd in Semur-en-Auxois uit het peloton.

Ze had op de finish iets meer dan drie minuten voorsprong op Christel Ferrier Bruneau.

Longo, die dit jaar vijftig wordt, pakte eerder deze week al de titel bij het tijdrijden en plaatste zich voor de Olympische Spelen. Het was voor de zesde keer dat ze zich van de 'dubbel' verzekerde.
    http://www.nu.nl/news/1632496/45/54e_titel_voor_Longo.html

Longo

49 en dan nog gewoon iedereen verslaan, fenomenaal.
    pi_59766194
    Meer resultaten:

Noorwegen TT:
    1. Boasson Hagen

Hongarije TT:
    1. Bodrogi

Portugal TT:
    1. Paulinho

Spanje TT:
    1. L.L. Sanchez
    2. R. Plaza
    3. J.I. Gutierrez
    6. Mancebo
    12. Sastre

Kazachstan wegrit:
    1. Bazayev
    2. Renez
    3. Gourov
      zondag 29 juni 2008 @ 10:54:19 #270
    66825 Reya
    Fier Wallon
    pi_59768460
    Er is (nog) geen apart NK-topic?
      zondag 29 juni 2008 @ 11:01:03 #271
    178990 Burghardt
    Gent-Wevelgem
    pi_59768552
    NOS:
    quote:
    Marianne Vos is nationaal kampioene op de weg geworden. Vos reed een groot deel van de dag op kop, samen met Mirjam Melchers en Regina Bruins. Net voor de bel van de laatste ronde versnelde ze. Bruins moest direct lossen en Melchers moest na 129 kilometer passen in de sprint.

De achtervolgende groep van 17 rensters slaagde er niet in dichterbij te komen bij het trio, net zo min als het peloton, dat in de negende en voorlaatste ronde 'afsprintte' voor de 21ste plaats.
      Moderator / Redactie Sport zondag 29 juni 2008 @ 11:24:22 #272
    92686 crew  borisz
    Keurmeester
    pi_59769565
    quote:
    Cancellara: nee tegen Rabobank

OOTMARSUM - Fabian Cancellara heeft een aanbod van Rabobank afgewezen. De meervoudig wereldkampioen tijdrijden en winnaar van Milaan-Sanremo had de voorkeur van de nieuwe manager Harold Knebel. Cancellara heeft het beduidend hogere aanbod van Rabobank (naar verluidt 1,5 miljoen euro per jaar) niet geaccepteerd, omdat hij bij Bjarne Riis wil blijven.
    pi_59769954
    Jammer, maar hij heeft natuurlijk ook niet echt een reden (sportief gezien) om te vertrekken bij CSC, zeker omdat de toekomst van de ploeg verzekerd is ivm nieuwe sponsor.
    pi_59772628
    Spanje:

1. Piti
    2. Sevilla
    3. Pereiro
      zondag 29 juni 2008 @ 15:45:00 #276
    67640 SaintOfKillers
    pi_59773119
    In Frankrijk rijdt Sprick momenteel op kop.
      zondag 29 juni 2008 @ 15:56:18 #277
    67640 SaintOfKillers
    pi_59773279
    quote:
    Op zondag 29 juni 2008 15:45 schreef SaintOfKillers het volgende:
    In Frankrijk rijdt Sprick momenteel op kop.
    Vogondy alleen in de achtervolging, die rijdt erg sterk.

In Belgie is Devolder in de aanval, 20 seconden voorsprong... maar er moet nog 90 kilometer worden gereden.
      zondag 29 juni 2008 @ 16:08:11 #278
    67640 SaintOfKillers
    pi_59773430
    Vogondy op en over Sprick. Lijkt op weg naar de Franse titel.
    pi_59773821
    Noorwegen: Arvesen

Oostenrijk: Pfannberger prolongeert
      zondag 29 juni 2008 @ 16:43:47 #280
    67640 SaintOfKillers
    pi_59774033
    Spannend in Frankrijk, op 5 kilometer van de finish is een groepje van 4 tot op 100 meter genaderd van Vogondy.

Nu twijfelen ze en loopt hij terug uit .
    pi_59774046
    Simeoni kampioen in Italië

2. Visconti
    3. Pozzato
    4. Rebellin
    5. Paolini

[ Bericht 22% gewijzigd door wimderon op 29-06-2008 16:57:00 ]
      zondag 29 juni 2008 @ 16:50:10 #282
    67640 SaintOfKillers
    pi_59774113
    Toch Vogondy dus in Frankrijk.

Bizar, zijn achtervolgers hadden anderhalve minuut achterstand, komen tot op 4 seconden en gaan dan naar elkaar kijken.
      zondag 29 juni 2008 @ 16:51:12 #283
    67640 SaintOfKillers
    pi_59774129
    Coyot 2e en ene Loubet 3e.
    pi_59774180
    In Estland is Kirsipuu nog maar eens kampioen geworden

In Finland pakte Veikkanen de trui, voor Carlstrom en Helminen, in Zweden is Jonas Ljungblad kampioen.
      zondag 29 juni 2008 @ 16:57:54 #285
    67640 SaintOfKillers
    pi_59774226
    In Belgie dus Kuyckx, Pauwels, De Schrooder en Nuyens met 50 seconden voorsprong op het peloton. Nog 45 kilometer .
      zondag 29 juni 2008 @ 17:23:59 #286
    67640 SaintOfKillers
    pi_59774628
    Het vorige Belgisch kampioenschap in Knokke was spannend en werd zwaar gemaakt door de renners, maar deze keer is het echt een kermiskoers .

Nog 27 km. en de 4 vluchters nog steeds een half minuutje voor. Quickstep controleert simpeltjes, niemand doet verder wat.

Zelfs Steels zit nog goed vooraan. Nu Nijs in de tegenaanval.
    pi_59774637
    In Groot-Brittannië pakt baanrenner Rob Hayles de titel, voor wat nobele onbekenden. In Zwiterland gaat de overwinning naar oudgediende Markus Zberg, voor Elmiger en Frank. Ivanov trekt z'n vorm van de laatste periode door en pakt de titel in Rusland, voor Bazhenov en Klimov. Portugal kent een kampioen van LA-MSS.
      zondag 29 juni 2008 @ 17:27:48 #288
    194695 franklop
    Fran knock
    pi_59774691
    Is visconti in een sprint geklopt? Of was de ouwe Simeoni weggesprongen?
    Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
    FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
    pi_59774733
    Wegmann prolongeert in Duitsland. Martens heeft lang vooraan gezeten, eerst in een groep, daarna solo. Daarna ging Voigt en kwam Wegmann eroverheen, hij kon net uit de greep van een achtervolgende groep blijven, waar Zabel de sprint won voor Ciolek. Schumacher, Voigt, Papstein, Knees, Burghardt, Voss en Schillinger completeren de top-10.

Simeoni kwam solo aan.
      zondag 29 juni 2008 @ 17:30:18 #290
    67640 SaintOfKillers
    pi_59774749
    Wel een heel erg kleine ploeg waar die Simeoni voor rijdt.
      zondag 29 juni 2008 @ 17:31:22 #291
    194695 franklop
    Fran knock
    pi_59774771
    Allemachtig, Visconti 2e, Zabel 2e. zit me niet echt mee met mijn wielerprono..
    Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
    FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
      zondag 29 juni 2008 @ 17:37:12 #292
    67640 SaintOfKillers
    pi_59774846
    Nog 15 kilometer in België. 4 nieuwe aanvallers: Criel, Van Mingeroet, Gourgue en Kaisen.

Wie? Inderdaad .
      zondag 29 juni 2008 @ 17:52:34 #293
    67640 SaintOfKillers
    pi_59775140
    Nog 4 km. en Gilbert/Steegmans in de aanval.

En terug gegrepen.
      zondag 29 juni 2008 @ 17:57:02 #294
    67640 SaintOfKillers
    pi_59775220
    Roelandts kampioen.
      zondag 29 juni 2008 @ 17:57:15 #295
    66110 Ambrosius
    SportFreak
    pi_59775224
    Van Avermaet wint, flinke valpartij op het laatste rechte stuk.

Roelandts dus.
    sig verwijderd door FA
    pi_59775249
    Weylandt sleutelbeen?

Boonen gefrusteerd, die zal er wel een snuifje tegenaangooien vanavond
      zondag 29 juni 2008 @ 18:01:15 #297
    67640 SaintOfKillers
    pi_59775294
    Vanthourenhout 2e en Kevin Pauwels 7e .

Keisse 9e .

Van Mechelen 10 .
      zondag 29 juni 2008 @ 18:02:20 #298
    127004 maril
    Smeetsfan
    pi_59775307
    Die valpartij was een lelijke.
    pi_59775326
    quote:
    Op zondag 29 juni 2008 18:01 schreef SaintOfKillers het volgende:
    Vanthourenhout 2e en Kevin Pauwels 7e .

Keisse 9e .

Van Mechelen 10 .
    Inderdaad zeg
      zondag 29 juni 2008 @ 18:07:48 #300
    67640 SaintOfKillers
    pi_59775386
    Roelandts valt wel mee als winnaar, dat is een talent, misschien onverwacht, maar geen tegenvallende kampioen.
    pi_59775557
    quote:
    Op zondag 29 juni 2008 18:07 schreef SaintOfKillers het volgende:
    Roelandts valt wel mee als winnaar, dat is een talent, misschien onverwacht, maar geen tegenvallende kampioen.
    Klopt, Roelandts is wel leuk als kampioen. Maar ook opvallend dat iemand zijn eerste profzege boekt op het BK.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')