abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 mei 2008 @ 12:51:13 #126
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_58822288
Uran schijnt in de afdaling bijgehaald & achtergelaten te zijn door Dessel, die is nog niet echt over zijn angst heen dus:
en alle etappes eindigen na een afdaling...
Tranquillo
pi_58829995
Pierrick Fedrigo wint de 3e rit in Catalonie. Dessel verloor veel tijd. Pauriol de nieuwe leider. Fransen aan de macht dus
pi_58830810
Het is wel wide open daar in Catalonië. De eerste 5 (Pauriol, Zubeldia, Brajkovic, Fédrigo en Urán) binnen 11 seconden.

Maar wat was er met Dessel? Gewoon het lichtje uitgegaan na de inspanning van gisteren?
  vrijdag 23 mei 2008 @ 08:26:33 #129
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_58847220
In de rand zou Sven Nys veel vroeger weg gaan/willen bij Rabobank, zo vroeg dat hij volgende week in de Ronde van België voor Landbouwkrediet kan starten.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_58850012
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 08:26 schreef SaintOfKillers het volgende:
In de rand zou Sven Nys veel vroeger weg gaan/willen bij Rabobank, zo vroeg dat hij volgende week in de Ronde van België voor Landbouwkrediet kan starten.
Rabobank heeft al groen licht gegeven het is nu wachten op goedkeuring van de UCI
pi_58851271
Is de rabobank van dat salaris af
Goed-Beter-Best-Vaffanculo
pi_58860854
en de fransen gaan door met winnen in Catalonie.

1. Sylvain Chavanel
2. Hushovd (wint sprint peloton)
3. Eisel
4. Zberg
5. Geslin
6. Drujon
pi_58900807
Gustavo Cesar eindwinnaar van de Ronde van Catalonië.

Nog nooit van gehoord. Maar leuk voor die gast en voor Valeri Karpin (is een renner van Karpin-Galicia)

[ Bericht 2% gewijzigd door Leatherface op 25-05-2008 16:40:03 ]
  zondag 25 mei 2008 @ 17:51:19 #134
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_58902445
Ook de manier waarop

Op 50 kilometer van de finish zat Cesar mee in een ontsnapping met 14 renners.
Ruim 40 kilometer later reed hij met Carrasco weg van de anderen. Carrasco mocht winnen, Cesar pakte de eindzege.
"Blijkbaar hadden de beter geplaatsten in het klassement niet opgemerkt dat ikmee was in die vlucht", zei Cesar.
"Ik had dus geluk en kon zo de belangrijkste zege uit mijn carrière behalen."
"Ik ben echt uitgeput, maar ook heel gelukkig. Dit is mijn mooiste zege tot nu toe."
Tranquillo
pi_58902634
Catalonië is toch wel een koers die telt voor Spanjaarden. Het is de oudste Spaanse rittenkoers (veel ouder dan de Vuelta). Voor zo'n klein team als Karpin-Galicia is dit een grote zege.

Maar dat hij in een onbewaakt moment zo kon wegglippen is inderdaad wel amateuristisch. En uiteraard was dit jaar het deelnemersveld niet heel representatief.
pi_58902802
quote:
Op zondag 25 mei 2008 17:51 schreef icebliss het volgende:
Ook de manier waarop

Op 50 kilometer van de finish zat Cesar mee in een ontsnapping met 14 renners.
Ruim 40 kilometer later reed hij met Carrasco weg van de anderen. Carrasco mocht winnen, Cesar pakte de eindzege.
"Blijkbaar hadden de beter geplaatsten in het klassement niet opgemerkt dat ikmee was in die vlucht", zei Cesar.
"Ik had dus geluk en kon zo de belangrijkste zege uit mijn carrière behalen."
"Ik ben echt uitgeput, maar ook heel gelukkig. Dit is mijn mooiste zege tot nu toe."
Whehehe. Grappig. Zo heeft Jan Janssen eens de tour verloren, dat het nog kan tegenwoordig.
Hebben ze soms zonder oortjes gekoerst en was het niet op TV?
pi_58903350
quote:
Op zondag 25 mei 2008 18:10 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Whehehe. Grappig. Zo heeft Jan Janssen eens de tour verloren, dat het nog kan tegenwoordig.
Hebben ze soms zonder oortjes gekoerst en was het niet op TV?
Ja, Het heeft zeker zijn charme. César is overigens 28. Een leeftijd waarop je nog wel progressie kunt boeken.

Overigens is het de eerste eindzege in een Pro Tour-koers voor Karpin-Galicia. Leuke ploeg trouwens, van die Russische oud-voetballer.
  zondag 25 mei 2008 @ 18:49:01 #138
178990 Burghardt
Gent-Wevelgem
pi_58903495
quote:
Lars Boom heeft Olympia's Tour op zijn naam geschreven. De leiderstrui van de Rabo-coureur kwam tijdens de negende en laatste etappe (193 km, met start en finish in Buchten) niet meer in gevaar.

Paul van Schalen, Jeroen Boelen, Michel Kreder en Aitor Olano bleven over van een kopgroep van zeven man die zich na circa 100 km had afgescheiden van het peloton. De Spanjaard Olano moest passen toen Van Schalen, vorig jaar winnaar van de koninginnenrit, het tempo opvoerde.

Van Schalen wilde het niet aan laten komen op een sprint en probeerde in de slotkilometers weg te komen. Maar Boelen pareerde zijn demarrages telkens en was daarna ook nog de snelste in de sprint.
Yeasayer - Wait for the Summer
pi_58904305
Gustavo Cesar is al langer bezig met leuke resultaten in kleine Spaanse (en exotische rondjes in Maleisie en Turkije), en ondanks zijn PT status is Catalunya dit jaar met een zwak deelnemersveld en nog zwakker parcours gewoon niets meer dan de rondjes van Andalucia, Murcia, Valencia of Rioja. En zelfs een stuk minder dan die van Castilla y Leon.
Alle respect voor Cesar, maar met de gebruikelijke bergrit en/of klimtijdrit naar Andorra had hij de ronde nooit gewonnen natuurlijk.
pi_58904455
Is dat niet de "nooit eerder opgeloste" Cesar van de codes van de Puertogrammen?
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
pi_58910783
fotos olympias Tour

Boelen won de slotrit, Boom het eindklassement

Marielle Kerste won vandaag het criterium in Buchten na een ontsnapping in de enerlaatste ronde. Noortje Tabak won de sprint van de groep voor plaats 2. Flexpoint Stagiair Josephine Tomic was 3e.

fotos

[ Bericht 49% gewijzigd door Bartoli op 26-05-2008 01:48:57 ]
  dinsdag 27 mei 2008 @ 17:39:24 #142
67640 SaintOfKillers
pi_58945473
quote:
Rabobank is nog niet af van Veneberg

Het gerechtshof in Arnhem heeft dinsdag het ontslag van de Nederlandse wielrenner Thorwald Veneberg bij de Rabobankploeg teruggedraaid. Het hof vernietigde het vonnis van de kantonrechter in Utrecht van december 2007, omdat deze niet ontvankelijk is geweest. Volgens het hof is alleen de Belgische rechter in deze zaak bevoegd, aangezien Veneberg in België woont.
Dit argument bracht Venebergs advocaat Frank ter Huurne ook in Utrecht al aan, maar de kantonrechter achtte zichzelf destijds wel bevoegd. Rabobank zal nu een nieuwe zaak in België moeten aanspannen om zich via de rechter te ontdoen van de wielrenner.
"We kunnen ook nog in Nederland naar de Hoge Raad stappen", aldus directeur Harold Knebel van de Rabobank Wielerploegen. "Maar we moeten ons er nog op beraden. Hoe dan ook worden dat langdurige procedures".

In de tussentijd, weet Knebel, zit er niets anders op dan het salaris van de inmiddels gestopte renner door te betalen. Knebel kon dinsdag nog niet zeggen of hij gaat proberen tot een onderling vergelijk te komen met Veneberg. "Daar is het nu te vroeg voor, ik weet niet precies wanneer we een besluit nemen, eerst gaan we rustig alle opties overwegen".

De Raboploeg bood Veneberg geen nieuw contract aan omdat de renner in de ogen van de ploegleiding onvoldoende presteerde. Het Centrum voor Werk en Inkomen (CWI) meldde onlangs om andere reden al dat het ontslag van wielrenner Thorwald Veneberg bij Rabobank onvoldoende gerechtvaardigd was. Volgens het CWI, een tweede instantie die een ontslagaanvraag kan beoordelen, had Rabo Wielerploegen onvoldoende duidelijk gemaakt dat er sprake was van disfunctioneren van Veneberg.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_58961753
Marco Bandiera was een tijdje geleden zwaar gevallen (en ernstig gewond geraakt) op training. Wellicht had die toen geen helm op gezien de foto hieronder. Gelukkig gaat het de betere kant op met hem. de foto:

pi_58963358
Het verhaal van Bandiera
quote:
Hij kwam ten val na getoucheerd te zijn door een vrachtwagen, wilde weer naar huis fietsen, maar Tosatto belde een ambulance. Vervolgens bleek hij een bloedprop te hebben waardoor hij met de heli naar Vicenza vervoerd moest worden. Hij is 4 uur lang geopereerd waarbij de bloedprop werd verwijderd. Daarna waren er 45 hechtingen nodig om de zaak weer op z'n plaats te zetten...
pi_58965386
Hoe gemakkelijk won De Haes daar van Davis en Steegmans

Handen al de lucht in op 25 meter van de streep
pi_58965628
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 15:25 schreef wimderon het volgende:
Hoe gemakkelijk won De Haes daar van Davis en Steegmans

Handen al de lucht in op 25 meter van de streep
Heel indrukwekkend ja!

't Ophemelen door de heren commentatoren begon ook alweer
pi_59013296
'Zeg nou zelf, Devolder, dat is Armstrong revisited'

copyright M. Wuyts
  vrijdag 30 mei 2008 @ 15:04:37 #148
67640 SaintOfKillers
pi_59013382
Dat ging vooral over de versnelling, vermoed ik.

Misschien 5 niveaus lager, maar er valt meer te beleven dan in de doorsnee Giro-rit (Giro van dit jaar dan).
pi_59013500
Waar is die Devolder mee bezig? Die moet toch pas over een week of zes zijn echte topvorm hebben. Of hij gaat in de Tour straks iedereen op een zootje rijden, of hij is echt veel te vroeg in vorm.
  vrijdag 30 mei 2008 @ 15:16:18 #150
67640 SaintOfKillers
pi_59013576
Zul je wel zien dat Devolder vorig jaar top was tijdens de Tour en toen thuis zat om dan in de Vuelta te falen en dit jaar het omgekeerde gaat doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')