Milanees? Hij komt uit de buurt van Modena.quote:In het klimmen is Riccò misschien sterker, maar ik denk dat het verschil nou niet zo groot is (ook niet met de hulp van anderen) om Contador te kunnen overklassen met inbegrip van de tijdritten. En ik hoop dat ik gelijk heb want ik zie de irritante Milanees echt niet graag winnen.
Een Piepoli had er ook voor kunnen zorgen dat Ricco' een keer of 2 vaker boni's had kunnen pakken, scheelt toch ook al weer een flinke hap. En dan zou de koers ook niet zo lang gesloten zijn gebleven. Contador heeft ook momenten gehad dat hij op de voorlaatste col moest afhaken, maar vooraan niemand door wilde of kon trekken, iets wat Piepol wel wil en kan. Op de Monte Pora had hij bijvoorbeeld ook veel meer schade aan kunnen richten.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 15:51 schreef Doff het volgende:
In het klimmen is Riccò misschien sterker, maar ik denk dat het verschil nou niet zo groot is (ook niet met de hulp van anderen) om Contador te kunnen overklassen met inbegrip van de tijdritten. En ik hoop dat ik gelijk heb want ik zie de irritante Milanees echt niet graag winnen. En dat strandverhaal zou ik zelf ook niet te serieus nemen, maar om daar nou een reden in te zien om zo'n grote bek te hebben? Hij loopt alleen maar op iedereen te zeiken. Heeft hij überhaupt ooit ergens toegegeven dat hij nog te jong is, een mindere dag had of wat dan ook?
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit lichtelijk gekleurd is door en Astana-brilquote:Op vrijdag 6 juni 2008 17:34 schreef Devpartner het volgende:
ricco moet wel piepoli nog volgen ook en ricco heeft altijd op zijn maximum gekoerst. En als we hypotetisch stellen dat hij dan nog 1minuut30 extra pakt dan komt hij er nog niet. Dan had contador mss wel aangevallen op de voorlaatste dag samen met colom die voorop zat. Of moest sunair controleren en werd de tactiek van astana nog anders gespeeld...
Hij stelt het enorm voor, maar base line is dat hij alles gegeven heeft bergop en slechts beetje uitliep. En hij kwam nog altijd 2minuten tekort in het eindverdict.
En bij de profs is het bergop wel degelijk een voordeel om bij iemand in het wiel te zitten. Dat effect merk je namelijk al vanaf ongeveer 20 km/u. Wat de profs op de meeste bergen wel rijden.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 18:25 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit lichtelijk gekleurd is door en Astana-bril![]()
Een andere optie is dat je niet op de hoogte bent van de kwaliteiten van een Piepoli. Die is in normale Giro-vorm namelijk de sterkste bergop.
80% is een zware onderschatting. Dan zou je beweren dat hij als hij in vorm was geweest de Giro met minstens 10 minuten voorsprong had gewonnen.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 18:34 schreef SaintOfKillers het volgende:een onvoorbereide Contador die op maximum 80% zat en hem uiteindelijk nog eenvoudig genoeg kon volgen om hem in de tijdritten helemaal weg te rijden.
Basso won hem tegen een gelijkaardig veld met 9 minuten verschil en ik schat Contador even hoog in (iets betere klimmer, iets mindere tijdrijder).quote:Op vrijdag 6 juni 2008 18:41 schreef Wombcat het volgende:
80% is een zware onderschatting. Dan zou je beweren dat hij als hij in vorm was geweest de Giro met minstens 10 minuten voorsprong had gewonnen.
Basso reed toen op reserve met de Tour in z'n achterhoofd. Die had met een kwartier kunnen winnen als ie gewild had.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 18:52 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Basso won hem tegen een gelijkaardig veld met 9 minuten verschil en ik schat Contador even hoog in (iets betere klimmer, iets mindere tijdrijder).
Ik schat Contador niet hoger in dan Basso als het om klimmen gaat. Contador heeft wel meer een tempoversnelling in de benen, maar houdt die versnelling niet vol.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 18:52 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Basso won hem tegen een gelijkaardig veld met 9 minuten verschil en ik schat Contador even hoog in (iets betere klimmer, iets mindere tijdrijder).
contador is wel nog ferm jong vergeleken met basso. Basso kon op 24-25 jaar echt nog niet wat contador nu al gedaan heeft. Ik moet ook nog maar zien of basso dat niveau terug kan halen.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 19:06 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik schat Contador niet hoger in dan Basso als het om klimmen gaat. Contador heeft wel meer een tempoversnelling in de benen, maar houdt die versnelling niet vol.
true, ik ben een bruyneel team fanquote:Op vrijdag 6 juni 2008 18:25 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit lichtelijk gekleurd is door en Astana-bril![]()
Een andere optie is dat je niet op de hoogte bent van de kwaliteiten van een Piepoli. Die is in normale Giro-vorm namelijk de sterkste bergop.
Dat ging vorig jaar prima, waarom zou het dit jaar niet lukken?quote:Op vrijdag 6 juni 2008 21:15 schreef Devpartner het volgende:
[..]
true, ik ben een bruyneel team fan.
Maar als piepoli de super sterk is dan moet ricco die wel nog kunnen volgen he.
Dat klopt, maar ik reageerde op een post van SoK die Contador net zo sterk achtte als de Basso die met 9 minuten de Giro won.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 21:14 schreef Devpartner het volgende:
[..]
contador is wel nog ferm jong vergeleken met basso. Basso kon op 24-25 jaar echt nog niet wat contador nu al gedaan heeft. Ik moet ook nog maar zien of basso dat niveau terug kan halen.
ricco heeft vorig jaar 1 keer piepoli kunnen volgen en dat was in de ontsnapping waar piepoli echt alles gedaan had. In de andere ritten werd ie zeer snel gelost hoor.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 21:16 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat ging vorig jaar prima, waarom zou het dit jaar niet lukken?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |