abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59174341
Ricco heeft Contador zo'n beetje in elke bergetappe behalve de laatste eraf gereden en was zeker de betere klimmer in deze Giro (maak maar een klassementje zonder tijdritten op). Vergeet ook niet dat hij een jaar jonger is en voor het eerst kopman was in een grote. Ja, Contador won gelijk de Tour toen hij voor het eerst kopman was in een grote ronde en was toen net zo oud als Ricco nu, maar Ricco zegt ook niet dat hij in het algemeen een betere renner is, alleen dat hij deze Giro gewonnen zou hebben als hij een sterke ploeg had.
Of dat zo is zullen we nooit weten, maar er zat zeker meer in in de dolomieten als het daar geen wedstrijdje zo lang mogelijk wachten was geweest. Met Piepoli zal er vast van verder (al is het maar 10km ipv. 3km van de finish) begonnen zijn met voluit omhoog fietsen, ipv. dat ze een Spezialetti doodleuk op lieten rijden.

Dat Ricco een te grote bek heeft is wel zo, maar dat vind ik alleen maar leuk. Het hoeven niet allemaal ideale schoonzonen te zijn. Het lijkt mij sowieso erg frustrerend als Italiaan dat je verslagen wordt in de Giro (hoogtepunt van je carriere is voor zijn neus weggepikt) door iemand die roept dat hij op het strand heeft geluierd en pas een week van tevoren wist mee te gaan doen, dat is nogal vernederend. Niet sjiek van Contador/Astana om zulke dingen te roepen en ik geloof er ook geen barst van.
pi_59174661
In het klimmen is Riccò misschien sterker, maar ik denk dat het verschil nou niet zo groot is (ook niet met de hulp van anderen) om Contador te kunnen overklassen met inbegrip van de tijdritten. En ik hoop dat ik gelijk heb want ik zie de irritante Milanees echt niet graag winnen. En dat strandverhaal zou ik zelf ook niet te serieus nemen, maar om daar nou een reden in te zien om zo'n grote bek te hebben? Hij loopt alleen maar op iedereen te zeiken. Heeft hij überhaupt ooit ergens toegegeven dat hij nog te jong is, een mindere dag had of wat dan ook?
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
pi_59175797
quote:
In het klimmen is Riccò misschien sterker, maar ik denk dat het verschil nou niet zo groot is (ook niet met de hulp van anderen) om Contador te kunnen overklassen met inbegrip van de tijdritten. En ik hoop dat ik gelijk heb want ik zie de irritante Milanees echt niet graag winnen.
Milanees? Hij komt uit de buurt van Modena.
Dat hij arrogant is, te veel commentaar heeft op alles en iedereen enzo dat ben ik met je eens, al vind ik het niet erg als aantrekkelijk blijft rijden (mijn favoriet zal die niet worden, maar ik kan wel van hem genieten op de fiets ), maar dat betekend nog niet dat alles wat Ricco zegt dus maar onzin is.
Ik (of Ricco) heb nooit beweerd heb dat Ricco beter is, hopen dat je gelijk hebt mbt. de toekomst doet erdus niet toe. Het ging alleen over deze Giro, waar Ricco Contador in 3 bergritten 3x +- een halve minuut heeft aangesmeerd in steeds zo'n 3 a 5 km. Lijkt me duidelijk dat Ricco een punt heeft als hij zegt dat hij met een sterke ploeg, denk maar wat Piepoli vorig jaar allemaal nog deed, meer had kunnen uitrichten.
Stellen dat je het roze had gehad is wel een onmogelijke uitspraak die hij beter voor zichzelf had kunnen houden. Eigenlijk zegt hij daarmee dat hij niet sterk genoeg is om het zelf te kunnen, Contador had immers ook geen sterke ploeg.
pi_59175886
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 15:51 schreef Doff het volgende:
In het klimmen is Riccò misschien sterker, maar ik denk dat het verschil nou niet zo groot is (ook niet met de hulp van anderen) om Contador te kunnen overklassen met inbegrip van de tijdritten. En ik hoop dat ik gelijk heb want ik zie de irritante Milanees echt niet graag winnen. En dat strandverhaal zou ik zelf ook niet te serieus nemen, maar om daar nou een reden in te zien om zo'n grote bek te hebben? Hij loopt alleen maar op iedereen te zeiken. Heeft hij überhaupt ooit ergens toegegeven dat hij nog te jong is, een mindere dag had of wat dan ook?
Een Piepoli had er ook voor kunnen zorgen dat Ricco' een keer of 2 vaker boni's had kunnen pakken, scheelt toch ook al weer een flinke hap. En dan zou de koers ook niet zo lang gesloten zijn gebleven. Contador heeft ook momenten gehad dat hij op de voorlaatste col moest afhaken, maar vooraan niemand door wilde of kon trekken, iets wat Piepol wel wil en kan. Op de Monte Pora had hij bijvoorbeeld ook veel meer schade aan kunnen richten.
pi_59176497
Riccò heeft wel een punt in deze.

Maar dat neemt niet weg dat Contador zijn tactiek gewoon goed heeft uitgeoefend.
pi_59177929
ricco moet wel piepoli nog volgen ook en ricco heeft altijd op zijn maximum gekoerst. En als we hypotetisch stellen dat hij dan nog 1minuut30 extra pakt dan komt hij er nog niet. Dan had contador mss wel aangevallen op de voorlaatste dag samen met colom die voorop zat. Of moest sunair controleren en werd de tactiek van astana nog anders gespeeld...

Hij stelt het enorm voor, maar base line is dat hij alles gegeven heeft bergop en slechts beetje uitliep. En hij kwam nog altijd 2minuten tekort in het eindverdict.
pi_59179054
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 17:34 schreef Devpartner het volgende:
ricco moet wel piepoli nog volgen ook en ricco heeft altijd op zijn maximum gekoerst. En als we hypotetisch stellen dat hij dan nog 1minuut30 extra pakt dan komt hij er nog niet. Dan had contador mss wel aangevallen op de voorlaatste dag samen met colom die voorop zat. Of moest sunair controleren en werd de tactiek van astana nog anders gespeeld...

Hij stelt het enorm voor, maar base line is dat hij alles gegeven heeft bergop en slechts beetje uitliep. En hij kwam nog altijd 2minuten tekort in het eindverdict.
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit lichtelijk gekleurd is door en Astana-bril

Een andere optie is dat je niet op de hoogte bent van de kwaliteiten van een Piepoli. Die is in normale Giro-vorm namelijk de sterkste bergop.
  vrijdag 6 juni 2008 @ 18:34:03 #183
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_59179216
Ach ja, Ricco. Wie heeft hij nu eigenlijk los gereden?

• de gepensioneerde Simoni
  • een onvoorbereide Contador die op maximum 80% zat en hem uiteindelijk nog eenvoudig genoeg kon volgen om hem in de tijdritten helemaal weg te rijden.
  • Di Luca die ook duidelijk niet in supervorm was
  • een ongeïnteresseerde Menchov
  • wat Italianen als Bruseghin, Pellizotti en Sella die allemaal tof en sympathiek zijn, maar niet meer dan subtoppers.

Ricco was de enige aanwezige grote naam in topvorm die volledig gefocust aan deze Giro begon en hij won 'm niet. Voor mij was dit geen zaakje van "toptalent, nu misschien net niet, maar de volgende jaren domineert hij de Giro" maar eerder "dit was een grote kans, want zó bijzonder is hij eigenlijk niet".
  • The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
    pi_59179302
    quote:
    Op vrijdag 6 juni 2008 18:25 schreef wimderon het volgende:

[..]

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit lichtelijk gekleurd is door en Astana-bril

Een andere optie is dat je niet op de hoogte bent van de kwaliteiten van een Piepoli. Die is in normale Giro-vorm namelijk de sterkste bergop.
    En bij de profs is het bergop wel degelijk een voordeel om bij iemand in het wiel te zitten. Dat effect merk je namelijk al vanaf ongeveer 20 km/u. Wat de profs op de meeste bergen wel rijden.

Overigens kun je bij Contador je wel afvragen of hij vorig jaar de Tour ook had gewonnen als Rasmussen niet aan de start was verschenen (of de Tour uit had mogen rijden). Door Rasmussen heeft de Tour een heel ander aanzien gekregen.
    pi_59179385
    quote:
    Op vrijdag 6 juni 2008 18:34 schreef SaintOfKillers het volgende:
  • een onvoorbereide Contador die op maximum 80% zat en hem uiteindelijk nog eenvoudig genoeg kon volgen om hem in de tijdritten helemaal weg te rijden.
  • 80% is een zware onderschatting. Dan zou je beweren dat hij als hij in vorm was geweest de Giro met minstens 10 minuten voorsprong had gewonnen.

Ik geloof niet veel van het verhaal dat Contador zo verschrikkelijk onvoorbereid was. Misschien had 'ie iets minder getraind dan wanneer hij wel op de Giro gefocused had, maar het zwaartepunt lag sowieso al in de laatste week, en hij zou mikken op de Dauphine.
    Ik geloof best dat 'ie een paar dagen rustig aan heeft gedaan, of niet getraind, maar geen weken. En een paar dagen rust kan juist heel erg positief werken. Zeker als je vervolgens nog een week van relatief makkelijke etappes hebt om je weer in vorm te rijden.

Misschien was hij niet in topvorm (de vorm van de Tour van vorig jaar), maar hij zat zeker op 95%, en tegen het einde van de Giro dichter bij de 100%.
      vrijdag 6 juni 2008 @ 18:51:09 #186
    178990 Burghardt
    Gent-Wevelgem
    pi_59179622
    Wat een onbenullig argument zeg dat "ik geloof Astana niet", we hebben het hier over wielrennen. Ik geloof zoveel niet in het wielrennen, ik moet maar aannemen dat het zo gebeurd is, net als iedereen. Je zag gewoon dat de vrijwel de hele Astana-ploeg niet in vorm was. Om wat voor reden dan ook.. En hoe je het ook wend of keert, het is gewoon achteraf gepraat van Ricco. Dat hij het maar een keer bewijst in de volgende Giro.
    Yeasayer - Wait for the Summer
      vrijdag 6 juni 2008 @ 18:52:24 #187
    67640 SaintOfKillers
    Hold me closer, Tony Danza
    pi_59179652
    quote:
    Op vrijdag 6 juni 2008 18:41 schreef Wombcat het volgende:
    80% is een zware onderschatting. Dan zou je beweren dat hij als hij in vorm was geweest de Giro met minstens 10 minuten voorsprong had gewonnen.
    Basso won hem tegen een gelijkaardig veld met 9 minuten verschil en ik schat Contador even hoog in (iets betere klimmer, iets mindere tijdrijder).
    The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
    pi_59179688
    Daarom laat Ricco zich maar bewijzen. Hij is nog jong en heeft kansen genoeg voor de boeg.
    Als het niet wil branden moet je beter stoken.
    pi_59179815
    quote:
    Op vrijdag 6 juni 2008 18:52 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Basso won hem tegen een gelijkaardig veld met 9 minuten verschil en ik schat Contador even hoog in (iets betere klimmer, iets mindere tijdrijder).
    Basso reed toen op reserve met de Tour in z'n achterhoofd. Die had met een kwartier kunnen winnen als ie gewild had.
    pi_59179858
    quote:
    Op vrijdag 6 juni 2008 18:52 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ik schat Contador niet hoger in dan Basso als het om klimmen gaat. Contador heeft wel meer een tempoversnelling in de benen, maar houdt die versnelling niet vol.
    pi_59181845
    Ik denk dat velen Riccò een beetje overschatten, maar de komende jaren zullen het wel uitwijzen.
    En dacht gehoord te hebben dat hij uit Milaan komt, blijkbaar verkeerd begrepen. En die lekkere noord Italiaanse arrogantie is blijkbaar ook nog gewoon in Modena terug te vinden .
    My dear, it's only a movie.
    Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
    pi_59183072
    quote:
    Op vrijdag 6 juni 2008 19:06 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ik schat Contador niet hoger in dan Basso als het om klimmen gaat. Contador heeft wel meer een tempoversnelling in de benen, maar houdt die versnelling niet vol.
    contador is wel nog ferm jong vergeleken met basso. Basso kon op 24-25 jaar echt nog niet wat contador nu al gedaan heeft. Ik moet ook nog maar zien of basso dat niveau terug kan halen.
    pi_59183122
    quote:
    Op vrijdag 6 juni 2008 18:25 schreef wimderon het volgende:

[..]

true, ik ben een bruyneel team fan .

Maar als piepoli de super sterk is dan moet ricco die wel nog kunnen volgen he .
    pi_59183152
    quote:
    Op vrijdag 6 juni 2008 21:15 schreef Devpartner het volgende:

[..]

true, ik ben een bruyneel team fan .

Maar als piepoli de super sterk is dan moet ricco die wel nog kunnen volgen he .
    Dat ging vorig jaar prima, waarom zou het dit jaar niet lukken?
    pi_59183246
    quote:
    Op vrijdag 6 juni 2008 21:14 schreef Devpartner het volgende:

[..]

contador is wel nog ferm jong vergeleken met basso. Basso kon op 24-25 jaar echt nog niet wat contador nu al gedaan heeft. Ik moet ook nog maar zien of basso dat niveau terug kan halen.
    Dat klopt, maar ik reageerde op een post van SoK die Contador net zo sterk achtte als de Basso die met 9 minuten de Giro won.
    pi_59183347
    quote:
    Op vrijdag 6 juni 2008 21:16 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dat ging vorig jaar prima, waarom zou het dit jaar niet lukken?
    ricco heeft vorig jaar 1 keer piepoli kunnen volgen en dat was in de ontsnapping waar piepoli echt alles gedaan had. In de andere ritten werd ie zeer snel gelost hoor.
    pi_59194852
    GP Schwarzwald

1. Matthias Frank
    2. Marco Pinotti
    3. Stefan Schumacher

Memorial Marco Pantani

1. Enrico Rossi (NGC Medical, haalt hun gram na de niet start in de Giro)
    2. Luca Celli
    3. Damiano Cunego

Rossi won na een lange vlucht van Celli
    pi_59197365
    Celli zakte er doorheen op de steile slotklim en werd pas 10e.
    Cunego dus 2e en Pidgornyy 3e.
    pi_59222924
    Posthuma eindwinnaar in Luxemburg, niet slecht bezig dit seizoen met ook al eindwinst in de Panne.
    Uiteraard ook een zekerheidje voor de Tour bij Rabo
      maandag 9 juni 2008 @ 14:45:49 #200
    132605 kawotski
    Il Dottore
    pi_59247367
    geweldig mooi dat Posthuma deze ronde wint. Jammer dat we van de publieke televisie alleen maar voetbal (n.b. Engels..) voorgeschoteld krijgen terwijl er op dit moment (dit seizoen) heel wat wielertalent uit eigen land valt te bewonderen..
    Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
    Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
    Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')