Dat zeker. Wie gaat 'm trouwens op locatie bekijken?quote:Op zondag 13 april 2008 19:45 schreef Steven184 het volgende:
Volgende week AGR, misschien daar al mooi topic voor maken?
Ik uiteraard. Zit nog te twijfelen waar we allemaal gaan kijken, maar in elk geval waarschijnlijk wel naar de start. Ik zal later vandaag even een mooi topic voor de AGR maken.quote:Op zondag 13 april 2008 22:58 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Dat zeker. Wie gaat 'm trouwens op locatie bekijken?
Onderschatte koers zeg!quote:Op maandag 14 april 2008 00:35 schreef Ambrosius het volgende:
Scheldeprijs woensdag eerst nog natuurlijk.
Niet gezien, hebben ze in België ook een soort van uitzending gemist?quote:Op maandag 14 april 2008 22:19 schreef Ambrosius het volgende:
Het gaat toch voornamelijk over wielrennen, leuk tot nu toe.
Iig niet voor Nederlanders.quote:Op maandag 14 april 2008 22:31 schreef maril het volgende:
[..]
Niet gezien, hebben ze in België ook een soort van uitzending gemist?
quote:Op dinsdag 15 april 2008 10:25 schreef SaintOfKillers het volgende:
Sven Nijs heeft nu ook officieel bevestigd dat hij naar Landbouwkrediet gaat.
quote:Nys ruilt Rabobank voor Landbouwkrediet
di 15/04/08 - Sven Nys rijdt vanaf 1 januari 2009 voor Landbouwkrediet. De nationale kampioen veldrijden tekende een contract van drie jaar bij de ploeg. "Een frisse wind doet deugd", zegt Nys.
Zijn contract bij de Nederlandse ploeg loopt op het eind van dit jaar af. Hij heeft er geen geheim van gemaakt dat hij voor de ploeg met het vetste contract kiest.
De Belgische kampioen en ex-wereldkampioen tekent bij Landbouwkrediet voor drie seizoenen, vanaf 1 januari 2009.
De eerste koers van Nys in zijn nieuwe trui wordt zijn eigen Grote Prijs in Baal op Nieuwjaarsdag.
Een van de troeven van Landbouwkrediet is dat het, net als Rabobank, met Colnago-fietsen rijdt.
Bij Landbouwkrediet loopt Nys onder anderen veldrijder Rob Peeters en mountainbiker Filip Meirhaeghe tegen het lijf. Nys: "Een frisse wind kan deugd doen"
"Ik teken bij Landbouwkrediet voor drie jaar en een contract voor zo'n lange periode stemt mij echt gelukkig", reageert een tevreden Sven Nys op Sporza
"Ik sluit een periode van tien jaar af bij Rabobank, waar ik perfect gelukkig was. Maar een frisse wind door een carrière kan deugd doen."
"En ik tref hier mensen waar ik een goed gevoel bij heb", zegt Nys, die via Filip Meirhaeghe in contact kwam met Landbouwkrediet.
"Of ik weg moest bij Rabobank? Ze hebben daar nu wel veel reclame met Lars Boom, maar ze weten daar wat ze aan mij hebben."
"Ze beseffen dat ik de komende drie jaar niet van het toneel weg te slaan zal zijn." "Bij ons vindt hij de ideale werkgever"
"Eindelijk zijn we erin geslaagd in het veldrijden een topper aan te trekken", jubelt Landbouwkrediet-CEO Luc Versele. "En dan meteen de beste van het hele lot."
"Vorig jaar hebben we met de beloftevolle Rob Peeters een stap in de goeie richting gezet, maar we wilden meer."
"We zijn trots en tevreden met de komst van Nys."
"Bij ons vindt hij niet alleen de ideale werkgever om zijn crossprogramma uit te stippelen, maar ook een ploeg die hem aan de start brengt van de belangrijkste Belgische klassiekers."
"Dit moet Sven in staat stellen zijn persoonlijke ambities waar te maken op het vlak van veldrijden, maar ook op de weg, eventueel in het mountainbikecircuit en als Sportman van het Jaar."
Zou het echt?quote:Op dinsdag 15 april 2008 17:19 schreef SaintOfKillers het volgende:
Hopelijk houdt dat gezeik tijdens WK's nu ook op.
ik uiteraard route is al nagenoeg uitgestippeld inclusief start/finishquote:Op zondag 13 april 2008 22:58 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Dat zeker. Wie gaat 'm trouwens op locatie bekijken?
Waar ga je allemaal kijken>? Nog leuike plaatsen?quote:Op dinsdag 15 april 2008 19:49 schreef Bartoli het volgende:
[..]
ik uiteraard route is al nagenoeg uitgestippeld inclusief start/finish
Ben benieuwd, met Gerolsteiner, CSC, Quickstep en Credit Agricole stoppen er grote sponsors en ook High Road zoekt nog een sponsor, dus renners komen er genoeg vrij.quote:Datum: 15-apr-2008 13:30
Door Nando Boers
Er is een nieuwe Nederlands-Belgische topploeg in de maak. Voor de start van de Tour de France moeten de plannen zo concreet zijn dat de initiatiefnemers renners kunnen benaderen. “Nu is de tijd!”
Het is aannemelijk dat Rabobank er in het profpeloton binnenkort een grote concurrent bij krijgt. onder aanvoering van ondernemers René van Ass (marketeer), Patrick de Vreese (commercieel adviseur) en Bart de Coninck (financieel management), worden er plannen gesmeed volgend jaar te debuteren in het internationale wielrennen met een grote profploeg, bestaande uit 24 renners, voornamelijk uit de Benelux. Het budget van de formatie zal tussen de acht en twaalf miljoen euro moeten komen te liggen. Gesprekken zijn er al gevoerd met de ASO en de UCI. Dirk Demol en Egon van Kessel hebben zich al verbonden aan het project met werktitel Team Benelux. Demol is nu nog als ploegleider werkzaam bij Quick-Step, Kessel is bondscoach van de KNWU. René van Ass zegt dat ze nog naar een derde ploegleider op zoek zijn.
Van Ass, die het woord voert namens de initiatiefnemers, ziet dat de wielerwereld ‘zakelijk in beweging is’ en dat er ‘enorme kansen’ liggen. “De onderkant van de markt is bereikt,” zegt Van Ass. “Als je wilt investeren moet je durven instappen als het minder gaat. Sinds de Tour van vorig jaar is het wielrennen aan het uitzieken. Nu is dus de tijd! Het wielrennen staat aan de vooravond van een schaalvergroting.”
De marketeer geeft toe dat er nog geen geldschieter is gevonden voor de plannen. Dat moet in de komende weken rondkomen, zegt Van Ass, die beweert met een aantal bedrijven verregaand in gesprek te zijn. Van Ass wijst daarbij op de ontwikkelingen in het wielrennen. Grote investeerders als CVC (Formule 1), sport- en entertainmentconcern AEG (onder meer eigenaar van diverse sportstadions in Amerika) en investeringsbank Rothschilt bereiden voorstellen voor om grof te investeren in de sport. Van Ass meent dat het wielrennen vanaf dat moment wereldwijd geëxploiteerd gaat worden en dat het nog interessanter moet zijn voor bedrijven als geldschieter in te stappen. “Het wielrennen gaat naar een hoger niveau,” voorspelt hij. “Er is dus een enorme kans. Maar wie heeft durf en visie? Kijk naar de laatste Ronde van Vlaanderen. Een miljoen kijkers langs de kant! Krankzinnig! Het publiek heeft wat mij betreft bewezen dat de sport springlevend is.”
we proberen op een open stuk tussen schimmert en arendsgenhout als we de start gehad hebben. Daarna op een openstuk tussen Valkenburg en Schin op Geul. En verder Camerig en nog een aantal plekken voor dat we naar finish gaan. Nog aan het twijfelen wat we wel/niet redden.quote:Op dinsdag 15 april 2008 20:24 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Waar ga je allemaal kijken>? Nog leuike plaatsen?
[..]
Ze zullen wel een flink deel van de Quickstep boedel over willen nemen en dan kan je zeker een leuk team neerzetten. Misschien nog de Schlecks erbij ofzo.quote:Op dinsdag 15 april 2008 20:24 schreef Steven184 het volgende:
Ben benieuwd, met Gerolsteiner, CSC, Quickstep en Credit Agricole stoppen er grote sponsors en ook High Road zoekt nog een sponsor, dus renners komen er genoeg vrij.
Best leuke plekken en goed te doen denk ik. jammer is trouwens dat er op de site niet zoals andere jaren een uitgebreide wedstrijdroute is te vinden, nu staan alleen de plaatsen erop.quote:Op dinsdag 15 april 2008 20:43 schreef Bartoli het volgende:
[..]
we proberen op een open stuk tussen schimmert en arendsgenhout als we de start gehad hebben. Daarna op een openstuk tussen Valkenburg en Schin op Geul. En verder Camerig en nog een aantal plekken voor dat we naar finish gaan. Nog aan het twijfelen wat we wel/niet redden.
ja dat viel me ook al op misschien komt het nogquote:Op woensdag 16 april 2008 09:25 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Best leuke plekken en goed te doen denk ik. jammer is trouwens dat er op de site niet zoals andere jaren een uitgebreide wedstrijdroute is te vinden, nu staan alleen de plaatsen erop.
Goed dat er initiatief wordt getoond om die eerste week wat interessanter te maken, maar of dit de beste manier is, is een andere zaak.quote:Vuelta denkt aan play-offs
Vueltabaas Victor Cordero stelde op het Internationaal Forum voor de toekomst van het wielrennen in Parijs zijn idee voor om de grote ronden de eerste week van de saaiheid te redden.
Zo zei de Spanjaard dat een eerste week zou kunnen bestaan uit vlakke ritten, wat bergetappes en een tijdrit. Er zouden 25 ploegen van acht renners kunnen starten waarvan er na één week play-offs zestien overblijven om de resterende twee weken af te werken.
Volgens Cordero is het niet eens noodzakelijk dat de renners van de eerste week verder rijden. 'Ze kunnen desnoods vervangen worden.'
De Spanjaard zei er veiligheidshalve bij dat dit niet kan ingepast worden in zijn eigen nationale ronde vóór 2010. 'Maar misschien kan de Giro of de Tour experimenteren?'
Ik had niet anders verwacht. Trouwens de UCI blundert natuurlijk wel door Mitsubishi wel een pro-continentale licentie te geven met VDB in de ploeg, maar later mag VDB niet starten in Protour aangelegenheden. Bullshit natuurlijk.quote:Op donderdag 17 april 2008 22:58 schreef Bartoli het volgende:
Frank Vandenbroucke staat op straat
Frank Vandenbroucke heeft geen ploeg meer. Mitsubishi-Jartazi heeft zijn contract beëindigd na de recente familiale problemen van VDB. Het team benadrukt dat de beslissing in onderling overleg werd genomen.
Mitsubishi-Jartazi zegt in een mededeling begrip te hebben voor Franks situatie en wil hem nu de nodige tijd en rust gunnen om alle recente perikelen rond zijn persoon uit te klaren.
quote:'Bisiklet' op zijn Turks
Mediageile agenten en een gekantelde strontkar kunnen enthousiasme in Ronde van Turkije niet temperen
Een kermiskoers in Vlaanderen organiseren is al niet eenvoudig, laat staan een achtdaagse rittenkoers doorheen Turkije. Aan enthousiasme echter geen gebrek in het land van Atatürk, raki en geleidelijk aan ook wielrennen.
Het is best een vreemd gevoel om in een land te arriveren voor een grootschalige wielerronde en al na een halfuur door een hotelbaas in Istanbul met de neus op de feiten gedrukt te worden. De Ronde van Turkije? Nog nooit van gehoord. Nota bene gaat de Ronde de dag nadien van start op hooguit vijftig meter van zijn hotel. Galatasaray en Eric Gerets aan elkaar linken en analyses over de doelpunten van Serhat Akin bij Anderlecht, geen enkel probleem, maar een Turkse wielrenner opnoemen, insjallah, dat niet. Het is nochtans een prestigieus project dat in slechts drie maanden op poten is gezet om het hele land - en dan vooral de door toeristen meer en meer aanbeden westkust met pareltjes als Efese, Bodrum en Marmaris - (extra)sportief in de kijker te zetten.
Verdwaalde Nederlander
'Aan goede wil en massa's Turkse lires geen gebrek. Enkel dat tikkeltje extra logisch redeneren ontbreekt.' José De Cauwer, sportdirecteur van Silence-Lotto, zat er niet naast op een bankje aan de prachtige Aya Sofia-moskee in hartje Istanbul. Dat ze het echter grondig menen met hun achtdaagse rittenkoers bleek al uit de verwelkomingsspeech van de minister van Sport die doodserieus aankondigde dat zijn wielerwedstrijd binnen drie jaar groter zal zijn dan de Ronde van Frankrijk. Buiten de renners in heel Turkije anders nog geen fietser gezien, buiten die verdwaalde Nederlander (of wat had je gedacht) die beweerde dat hij Roger De Vlaeminck nog had geklopt in één of andere kermiskoers.
Op het moment dat Tom Boonen Parijs-Roubaix naar zijn hand zette, begon de Ronde met een criterium rond de Blauwe moskee. Na de levensgevaarlijke afdaling op kasseien konden al meteen vier ongelukkigen hun retourticket boeken met een sleutelbeenbreuk. 'Dit was een traject voor maximaal dertig renners', foeterde Wim Vanhuffel, nadat hij voortijdig de remmen dichtkneep, zoals de meerderheid van het peloton. Het oogt allemaal wat amateuristisch met constant wisselende starturen en in allerijl aangerukte podia. Toch proberen ze de grootst mogelijke discipline aan de dag te leggen. De Turken hebben immers een groot eergevoel.
File verstoort spurt
Voor aanvang van elke rit plaatst iedereen zijn handen gestrekt naast het lichaam en zingt uit volle borst de Turkse hymne. Hierna nemen prachtig uitgedoste kinderen het over met lokale dansen. Die discipline vertaalt zich ook in het gigantisch aantal politieagenten dat dag na dag alles in goede banen leiden. Gevolg: de nodige verkeerschaos in volle finale van de koers tijdens de eerste wedstrijddagen. Vraag het maar aan Pieter Jacobs, de bedrijvigste Belg hier in de Ronde, die zijn sprint voor de overwinning in Bodrum volledig doorkruist zag door filevorming van Turkse jendarmas die duchtig handjes zwaaiend genoten van hun korte televisiemoment.
De Turkse Ronde is als een diesel: de start verloopt iets moeizamer maar hij blijkt aan het einde van de rit wel betrouwbaar. Zo keek de verzamelde pers bij de etappe in Bodrum nog verbaasd op nadat Alessandro Petacchi en niet de Argentijn Biongiorno de bloemen kreeg. De wedstrijdjury was echter onverbiddelijk toen we met zelfgemaakte video's kwamen aandraven die het tegendeel bewezen. Het zit de organisatoren ook niet altijd mee: in de rit naar Kuçadasi, een van de vele grote badsteden aan de westkust, kantelde een vrachtwagen die beerputten leegmaakt op de enige afdaling van de dag. Gevolg: een valpartij en meer dan twintig renners die na meer dan drie uur in meer dan dertig graden volledig besmeurd over de aankomst rijden. Vraag het maar aan Matthieu Criquielion (zoon van), die het wenen nader stond dan het lachen.
Turkse vlaggen
Vooral de sympathieke oudere mannen bekijken heel het spektakel vanop een afstand. Gezellig keuvelend op de stoeprand, met de nodige raki (de lokale pastis) en rookwaren in de hand. Quasi iedere Turk blijkt namelijk permanent te roken. Na rondvraag blijkt dat bijna niemand van de Turkse kinderen een wielrenner kan opnoemen. Voetbal, basketbal en worstelen zijn hier de populairste sporten, al is bisiklet aan een grondige inhaalbeweging bezig. Maar die onwetendheid kan de pret niet drukken. De Turkse vlaggen worden bovengehaald en hoewel hun landgenoten zich steevast net voor de bezemwagen posteren, wordt er gedanst en gezongen.
Turken houden van wilde gebaren en nerveus ogende dialogen, maar het rendeert, want elke dag zie je het hele circus in zijn rol groeien. De renners hebben dan ook weinig reden tot klagen: de accommodatie is schitterend en onder een stralende zon van meer dan dertig graden rijden ze langs de mooiste kusten die Turkije te bieden heeft. Deze koers barst van het potentieel, al is dit momenteel nog geen synoniem van hyperprofessioneel. Daarom dus een tip, laat ze drie weken vanop de eerste rij meegluren in de Ronde van Frankrijk en het komt dik in orde met deze nu al fraai ogende rittenkoers. Julejule, groeten uit Turkije.
Hier zijn nog wat extra verwante artikel te vinden, over o.a. Gesink, Maaskant en Langeveld. Leuk om te lezen.quote:Oranje jonkies maken indruk
Het Nederlandse wegseizoen begint en eindigt zondag op de straten van de Amstel Gold Race, om het met een stoute boutade te stellen. In afwachting lieten onze noorderburen echter niet na om hun jonkies in de wei te sturen. Ze maakten indruk.
Het zag er beroerd uit voor Nederland. Vorig jaar speelden ze de laatste van een illuster duo kwijt dat heel lang het mooie weer had gemaakt voor oranje. Na Erik Dekker zette ook Michael Boogerd er een punt achter. 'We zijn net op tijd weg', lacht Dekker nu. Er kwam immers één en ander aan rollen, aan de andere kant van de Moerdijk. Allemaal jonge kerels, op het punt om uit de schaal te breken. In bijna alle grote afspraken van het seizoen hadden ze tot nog toe een poot in het gebeuren, of zelfs iets méér. We hebben het dan in de eerste plaats over Gesink, Langeveld, Terpstra, Dekker en Maaskant. Ze moeten er stuk voor stuk nog 25 worden, maar dat belette hen niet om vrank en vrij post te vatten tussen de tenoren en daar nog een fraai resultaat aan over te houden ook. Op Terpstra na liepen ze allemaal school in het prestigieus wielerproject van Rabobank. Dat kan dus geen toeval meer zijn.
'Dat is het ook niet', klinkt een trotse Erik Dekker, ondertussen achter het stuur van de volgwagen. 'Wat Terpstra liet zien heeft ook mij verrast, maar de prestaties van onze eigen jonge profs niet. Nee, zelfs niet wat Langeveld allemaal voor mekaar stoofde in de finale van de Ronde van Vlaanderen. De manier waarop vond ik ook zeer indrukwekkend, maar ik stond er dus niet van te kijken dat hij het aandurfde om er voluit voor te gaan. Hij is nu eenmaal dat soort renner.'
Het Rabobank Wielerplan, opgestart in 1996, draait plots op volle toeren en laat de potentiële toppers één na één van de band rollen. 'Je bent uiteraard afhankelijk van het talent dat er al dan niet is', beseft Erik Dekker. 'Ooit moest het er eens een keer uit komen. Twee jaar geleden tikten we mekaar al aan met de elleboog, toen we merkten dat die lichting zich almaar dominanter opstelde in het jongerenbestel. Zó goed! Als hier niks uit komt, dan snap ik er niks meer van. Ofwel doen we iets fout, zei ik tegen mijn collega Nico Verhoeven, ploegleider van ons beloftenteam. Wat er straks zit aan te komen is ook wel goed, maar het oogt alleen minder omdat deze lichting zo bijzonder is.'
Gezonde jaloezie
We hebben volgens Dekker trouwens nog niet alles gezien, wat zijn veulens betreft. 'Mollema is ook speciaal, en Flens kwam low profile over maar het was leuk om zien hoe die het deed in De Panne. Tom Leezer van zijn kant viel misschien minder op, maar in de slotkilometer van Gent-Wevelgem was hij het toch die Freire naar voor moest brengen. Een kapitale rol voor een jongen van 22. Weet je wat mee speelt? Een brok gezonde jaloezie. Ze trekken zich op aan mekaars prestaties. Als híj dat kan, dan kan ik het ook!'
De luxueuze positie waarin het Nederlandse wielrennen zich koestert is uiteraard niet alleen Rabobank-getint. Martijn Maaskant bijvoorbeeld opteerde voor Amerikaanse loondienst bij Slipstream. 'Het probleem is dat die renners met ons continentale team al een aantal jaren tussen de profs acteren. Daar hebben ze ook hun ogen niet in hun zakken. De markt begon te zoemen, zodanig dat we moesten onderhandelen, zelfs opbieden, om onze eigen jeugdproducten te behouden. Of althans een deel daarvan. Het was kiezen, op advies van het ploegleidersduo Verhoeven-Kuijs. (opgetogen) Valt het niet op dat we een paar mannetjes zagen ontluiken in de Vlaamse klassiekers, op een terrein waar we het al een paar jaar moeilijk hadden? In het rondewerk zaten we al redelijk voorin. Nu dus ook in Vlaanderen. Het lijkt wel of we overal mee kunnen. Het enige wat we nog missen is een sprinter. (lacht) Misschien moesten we Cavendish maar eens naturaliseren, maar ik denk niet dat ze daar bij Rabobank mee gediend zouden zijn.'
Dat ondertussen een jeugdproduct als Maaskant floreert in een ander shirt, mag ze niet mateloos storen. 'Hadden we een paar jaar geleden geweten dat hij zo goed zou zijn, het was niet gebeurd', berust Erik Dekker. 'Dat geldt ook voor Stef Clement. We konden hem geen garantie bieden dat hij bij ons prof zou worden. Daarom trok hij naar het Franse Bouygues, waarvoor hij vorige herfst brons haalde in het WK tijdrijden. Dat soort dingen kan je onmogelijk vooraf inschatten. Daar zijn we dan een beetje het slachtoffer van ons eigen succes. Toen het Rabobank Wielerplan werd opgestart, was het de bedoeling om het Nederlandse wielrennen op niveau te brengen. In het besef meteen dat het onmogelijk zou lukken om al het talent in een Rabobankshirt te steken. Het welslagen van jongens als Clement en Maaskant betekent dus desondanks een extra strikje op het palmares van het Wielerplan.'
Belangrijkste nieuws is uiteraard dat de UCI er vanuit gaat dat er in 2009 nog een ProTour is.quote:GP SOCHI KOMT OP PROTOUR-KALENDER
De Grote Prijs van Sochi wordt in 2009 de eerste Russische wielerwedstrijd op de ProTour-kalender. Dat bevestigde de Internationale Wielerunie (UCI).
"Het wordt een wedstrijd van vijf of zes dagen", liet UCI-voorzitter Pat McQuaid weten. De rittenkoers zou in mei gehouden worden. Sochi is geen onbekende naam: in 2014 is het gast heer voor de Olympische Winterspelen.
Sinds de organisatoren van de 3 grote rondes afhaakten voor de ProTour, ging de UCI op zoek naar nieuwe wedstrijden, ook buiten Europa. Zo hoopt McQuaid ook in China een ProTour-koers te houden.
Serieus?quote:Op zondag 20 april 2008 17:38 schreef ultra_ivo het volgende:
Dat wordt een koers voor de echte klimmers.
Jazeker. Sochi ligt aan de voet van de bergen. Langs de kust naar het zuiden kan niet, dat is een no-go area. De kustweg naar het noorden is verre van vlak. Vanuit Sochi gaat het in de andere richting direct lang en ver omhoog.quote:
Quick-step stopt niet als sponsor hé. Ze willen er alleen een grotere co-sponsor bij om niet langer vrijwel alleen het grote financiële gewicht van de ploeg te dragen.quote:Op dinsdag 15 april 2008 20:24 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Waar ga je allemaal kijken>? Nog leuike plaatsen?
[..]
Ben benieuwd, met Gerolsteiner, CSC, Quickstep en Credit Agricole stoppen er grote sponsors en ook High Road zoekt nog een sponsor, dus renners komen er genoeg vrij.
Of Liquigas dan ProTour is valt af te wachten, of de ProTour nog bestaat valt af te wachten (alhoewel met die nieuwe Tour of Socchi of hoe heet dat gevalquote:Op donderdag 24 april 2008 22:28 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Mooi, een Tour zonder Liquigas dus volgend seizoen ...
daarom mijn stelling al wie zegt dat Liquigas volgend seizoen nog ProTour is? of wie zegt dat de PT en al zijn charters dan nog bestaat. De ploegen hebben een contract voor 4 jaar met de PT en het 4e jaar zit er na 2008 al opquote:Op donderdag 24 april 2008 22:55 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Nu goed, in het geval van Basso kun je nog altijd zeggen dat hij gestraft is geweest en zijn straf heeft uitgezeten natuurlijk.
Maar ik dacht dat PT teams een onderlinge overeenkomst hadden geen veroordeelde dopingzondaars aan te nemen de eerste twee jaar dat ze terug in competitie mogen komen ?
daarom hebben ze zich teruggetrokken uit de AIGCP. Als de Giro- en Tourorganisatie een rechte rug hebben gaan ze natuurlijk Liquigas weren.quote:Op donderdag 24 april 2008 22:55 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Maar ik dacht dat PT teams een onderlinge overeenkomst hadden geen veroordeelde dopingzondaars aan te nemen de eerste twee jaar dat ze terug in competitie mogen komen ?
Onze nieuwe supersprinter. Reed in Ronde van Drenthe toch ook al zeer knap weg van Traksel. Benieuwd wat hij dit jaar nog gaat laten zien.quote:Op zaterdag 26 april 2008 20:28 schreef TheArt het volgende:
Coen Vermeltfoort wint na de Ronde van Drenthe ook de eerste twee etappes in de Ronde van Bretagne. Waar hij in de RvD nog van de rest wegreed, won hij in Bretagne telkens met overmacht in de massasprint:
Eerste etappe:
[ afbeelding ]
Tweede etappe:
[ afbeelding ]
Verhaaltje op de site van de Ronde van Bretagne:
Un futur champion au pouvoir
Décidément, la fameuse école Rabobank est une source intarissable de champions. Dans la lignée de Martijn Maaskant qui vient de terminer 4e de Paris-Roubaix pour sa première expérience chez les professionnel, le Tour de Bretagne a déjà révélé son successeur : Coen Vermeltfoort, 20 ans, routier-sprinter destiné à briller à l’avenir sur les routes du Tour des Flandres et de Paris-Roubaix.
« Je n’y suis pas encore », tempère le vainqueur de Sarzeau qui a réglé au sprint le peloton complet en devançant son compatriote Bram Schmitz (Van Vliet) et l’Italien Giorgio Brambilla (UC Bergamasca).
Les Rabobank ont bien profité du travail effectué par les coureurs de Bretagne-Armor Lux pour anéantir à 200 mètres de l’arrivée l’échappée de Gatis Smukulis (VC La Pomme) et Benoît Geoffroy (SCO Dijon). Et l’on a pas fini d’entendre parler d’eux durant les sept jours de course sur les routes bretonnes.
« C’est ma première participation, indique Vermeltfoort. Je n’ai jamais couru en Bretagne auparavant. Je pense que c’est une grande course, en tout cas nous avons vu des très beaux paysages aujourd’hui. Si je continue à marcher comme ça, je pourrai même viser la victoire finale, mais elle dépendra beaucoup du contre-la-montre de l’avant-dernier jour. Nous avons plusieurs spécialistes : Lars Boom, Jos van Emden, Thomas Berkhout… En fait, quasiment chaque coureur de notre équipe est capable de gagner le Tour de Bretagne mais nous sommes encore loin de là. Il y a un excellent niveau. Nous connaissons la force des Bretagne-Armor Lux depuis le Tour de Normandie, mais ils ne sont pas nos seuls concurrents. »
Vermeltfoort avait remporté le Profronde van Drenthe (UCI 1.1) il y a deux semaines à dix kilomètres de son domicile de Slapharen. Voilà un coureur que l’on reverra à l’avenir !
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |