Van Winden heeft echt een goede sprint en dat bewijst hij hier nog maar eens. Leuke van deze lichting is dat ze over het algemeen allemaal een goede sprint hebben met als topper natuurlijk Vemeltfoort wat dat betreft. Hij, Van Winden en Van Emden (eventueel nog Berkhout) zouden van mij zo de overstap mogen maken eind dit jaar.quote:Op zondag 27 april 2008 22:44 schreef Ereinion het volgende:
van Winden verwacht ik echt veel van. Goede klimmer met een meer dan behoorlijke sprint. Het leek erop dat de continentale ploeg dit jaar wat minder was, maar met van Emdem, van Winden, Boom en Vermeltfoort is er toch meer dan genoeg klasse aanwezig.
voor Van Emden is het nu of nooit. Hij is toch al 23 en als hij prof zou worden is die toch al 24 wat tegenwoordig toch best een laatbloeier genoemd mag worden.quote:Op zondag 27 april 2008 23:05 schreef TheArt het volgende:
[..]
Van Winden heeft echt een goede sprint en dat bewijst hij hier nog maar eens. Leuke van deze lichting is dat ze over het algemeen allemaal een goede sprint hebben met als topper natuurlijk Vemeltfoort wat dat betreft. Hij, Van Winden en Van Emden (eventueel nog Berkhout) zouden van mij zo de overstap mogen maken eind dit jaar.
Ja Maaskant is idd ook al 24 maar die is tenminste prof geworden voor hem was het ook nu of nooit in mijn ogen. En zie maar wat er van gekomen is tot dusver. Twee keer 4e in een kasseienkoers met naam (L'Eroica en Roubaix)quote:Op maandag 28 april 2008 01:27 schreef DutchSL het volgende:
Volgens mij is Maaskant ook 24?
En van Emden was waarschijnlijk dit jaar al prof geworden als hij vorig jaar niet het halve seizoen had gemist.
Nou, dat was me effe een masterclass college nieuwe wielrennen van drs. Ducrot.quote:Op maandag 28 april 2008 21:24 schreef Ambrosius het volgende:
Vanavond bij het Sportjournaal Ducrot over het nieuwe wielrennen.
Ik hoor nog altijd de commentatoren in 1999 spreken over hoe clean de wielersport nu wel was geworden na het Festina-schandaal ...quote:Op maandag 28 april 2008 21:24 schreef Ambrosius het volgende:
Vanavond bij het Sportjournaal Ducrot over het nieuwe wielrennen.
net terugbekeken. Ik ben normaal niet zo'n fan van Ducrot maar hij verwoord het goed . alleen die term het nieuwe wielrennen begint me de keel uit te hangenquote:Op dinsdag 29 april 2008 02:41 schreef Bartoli het volgende:
en wat zei ducrot dan? heb het niet gezien omdat ik moest werken.
quote:UCI erklärt Kirchen zum Sieger der 15. Tour-Etappe 2007
29.04.2008 - (rsn) – Kim Kirchen (High Road) und nicht Alexander Winokurow heißt nun auch offiziell der Gewinner der 15. Etappe der Tour de France 2007. UCI-Chef Pat McQuaid informierte in einem persönlichen Schreiben, das Radsport news vorliegt, den 29-jährigen Luxemburger darüber, dass der Weltverband den wegen Blutdopings überführten Kasachen nun auch offiziell nicht mehr in seinen Siegerlisten führt. Winokurow hatte 2007 die 15. Etappe von Loudenvielle nach Le Louron vor Kirchen gewonnen. Zuvor hatte er bereits das Zeitfahren von Albi für sich entschieden. Unklar ist, ob der damalige zweitplatzierte Cadel Evans (Silence-Lotto) ebenfalls zum Sieger erklärt worden ist.
Gaat Contador ook nog najaarsklassiekers rijden? Pakweg een San Sebastian of Lombardije?quote:Op dinsdag 29 april 2008 20:55 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En hij rijdt ook nog Catalonië en de Dauphiné normaal gezien. Dus ook de Pro Tourwinst ligt binnen handbereik voor Contador ...
San Sebastian wellicht wel. Lombardije is RCS dus dat zal wel niet.quote:Op dinsdag 29 april 2008 20:58 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Gaat Contador ook nog najaarsklassiekers rijden? Pakweg een San Sebastian of Lombardije?
Het is inderdaad best een aardige analyse... en dat hij dat soms graag Het Nieuwe Wielrennen wil noemen, prima, maar dit item was wel íets over the top...quote:Op dinsdag 29 april 2008 02:58 schreef Bartoli het volgende:
net terugbekeken. Ik ben normaal niet zo'n fan van Ducrot maar hij verwoord het goed . alleen die term het nieuwe wielrennen begint me de keel uit te hangen
Ik ben blij dat hij daar wel mag starten. Jammer, dat krampachtige gedoe van het uitsluiten van Astana. Dat eigenlijk enkel de naam nog heeft van het vorige wielerseizoen.quote:Op dinsdag 29 april 2008 20:53 schreef Leatherface het volgende:
Astana is overigens zoals verwacht uitgenodigd voor de Vuelta.
Dat zal dan vast wel het hoofddoel dit seizoen worden voor Contador, naast de olympische spelen.
whahahah Riccoquote:19 April 2008
Dus op dit moment is het vooral rusten tussen de wedstrijden door. En dan is het tijd voor gezelligheid. We hebben inmiddels weer onze vaste koffiebar in Maastricht gevonden om daar onze rustige trainingen af te sluiten.
En onder de koffie komen natuurlijk de stoere wielerverhalen boven. Gisteren ging het over bijnamen. Karsten heeft mij er wel eens van beticht dat ik mijn eigen bijnaam had verzonnen. ´de Tank´. Het is niet waar, maar hij probeert me er nog altijd mee op de kast te krijgen zonder succes. De naam is ontstaan in het jaar dat ik Nederlands kampioen ATB werd.
Wie wel zijn eigen bijnaam verzonnen heeft is de Italiaan Ricco. Hij noemt zichzelf ‘de cobra’, want zo zegt hij; ‘Ik kijk mijn tegenstanders eerst recht in de ogen voor ik ze afmaak’. Als je zulke dingen over jezelf zegt, roep je nogal wat tegenspraak op. In het Baskenland, afgelopen week, reed Ten Dam op gegeven moment op een klim naast Ricco en deze keek hem recht aan. ‘Even werd ik bang’ zei Laurens, maar ik besloot. Niet met mij. Hij versnelde en ik bleef half naast hem. Geïrriteerd keek hij om en versnelde nog een keer. Hij zij dat ik achter hem moest blijven. Ik bleef half naast hem fietsen en toen werd hij kwaad en liet zich afzakken. Een kilometer later viel hij vanachter aan en ik ging direct weer naast hem rijden. Vervolgens gaf hij het helemaal op en we hebben ze hem niet meer gezien die dag. Tot groot genoegen van de rest van het peloton. Sinds die dag heet Laurens ‘de Temmer’ en fietst hij met een denkbeeldig fluitje rond.
Zondag zullen ze elkaar in de Amstel weer tegenkomen, dus mocht je een raar geel mannetje zien fietsen, met een oranje mannetje daarnaast met een fluitje, dan weet je wie, wat en hoe. En dan hoop ik vervolgens met mijn Tank de Cauberg plat te rijden. Hij is niet hoog, maar het blijft een verschrikkelijke pukkel om op te finishen.
website BramTankink
Onderzoek onder Quick Step klanten, die allemaal bestookt zijn met Boonen-promo?quote:Op donderdag 1 mei 2008 15:23 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Boonen veruit bekendste renner in Nederland
Een verrassing is het niet, maar het onderzoek dat hoofdsponsor Quick Step liet uitvoeren in de Benelux laat aan duidelijkheid niet te wensen over. Zo is in Nederland zelfs Tom Boonen twee keer zo bekend als Thomas Dekker.
'Dat frappeerde ons toch', zegt communicatieverantwoordelijke bij de laminaatfabrikant, Philiep Caryn. 'Nederland is absoluut niet zo'n wielergek land, maar een enquête leerde ons dat 19,3 procent van de Nederlanders Tom Boonen kent en hem als de bekendste wielrenner aanduidt. Thomas Dekker volgt op de tweede plaats met 11,36 procent en de jonge Lars Boom is met 6,8 procent de verrassende derde.'
Dat moet wel, want de meesten zullen dan eerder Boogerd of een andere (Ex) Rabo renner noemen.quote:Op donderdag 1 mei 2008 16:35 schreef Cootz het volgende:
[..]
Onderzoek onder Quick Step klanten, die allemaal bestookt zijn met Boonen-promo?
Het is moeilijk om de ironie van een opmerking in te zien hè? Burghardt plaatst er nota bene een PI bij, al was dat niet eens nodigquote:Op vrijdag 2 mei 2008 09:47 schreef DutchSL het volgende:
Sorry, maar een onderzoek van Quick Step zelf is niet bepaald onafhankelijk. Sowieso zie ik geen enkel doel van zo'n onderzoek, behalve aan hun self fulfilling prophecy te voldoen.
Het grootste deel van Nederland kijkt/volgt alleen de Tour, ik weet wel 99% zeker dat bij een fatsoenlijk onderzoek in ieder geval een Contador ver boven een Boom staat. Of ze moeten het net de week na het WK veldrijden hebben gevraagd..
En dat er meer Nederlanders naar Sporza kijken dan de NOS geloof ik geen snars van, niet iedereen is zoals dat groepje internetters dat over alles moet zeiken, de meesten hebben het niet eens door als Smeets een naam verkeerd uitspreekt of dat Ducrot onzin uitkraamt.
Kijkcijfers dit jaar (Volk/KBK heb ik de cijfers gemist)
za 15-03 NED1 Paris-Nice etappe 6 369.000
zo 16-03 NED1 Paris-Nice etappe 7 678.000
za 22-03 NED1 Milano-Sanremo 534.000
zo 23-03 SBS6 Ronde van het Groene Hart 281.000
zo 30-03 NED1 Brabantse Pijl 709.000
zo 06-04 NED1 Ronde van vlaanderen 717.000
wo 09-04 NED1 Gent-Wevelgem 161.000
zo 13-04 NED1 Paris-Roubaix 796.000
zo 20-04 NED1 Amstel Gold Race 799.000
wo 23-04 NED1 Waalse Pijl 148.000
zo 27-04 NED1 Luik-Bastenaken-Luik 525.000
Het lijkt mij zeer sterk dat er zoveel mensen naar Sporza kijken, 10% zou ik al heel veel vinden.
quote:Thomas Dekker en Denis Mentsjov zijn twee van de twaalf renners die door de Rabobankwielerploeg in de voorlopige selectie voor de Ronde van Frankrijk zijn opgenomen.
De uiteindelijke Tourselectie bestaat uit negen renners, waardoor er dus nog drie personen moeten afvallen. Oscar Freire zal normaal gesproken niet tot dat drietal behoren. De Spanjaard is Rabo's troef in de eventuele massasprints tijdens de Tour de France. Rabobank beslist in juni welk negental afreist naar 's werelds grootste wielerronde.
Robert Gesink, die in de rittenkoers Parijs-Nice nog opzien baarde, neemt niet deel aan de Tour. Zoals eerder al bekend werd gemaakt, heeft de Raboploeg besloten om de talentvolle klimmer in de Vuelta te laten starten.
De voorlopige selectie van Rabobank:
Denis Mentsjov
Thomas Dekker
Oscar Freire
Joost Posthuma
Juan-Antonio Flecha
Pieter Weening
Sebastian Langeveld
Laurens ten Dam
Grischa Niermann
Bram de Groot
Bram Tankink
Koos Moerenhout
hmm vage manier van je ontslag indienen, zou hij een van die 23 zijnquote:Zaterdag 3 mei jl, heeft de renner Volodymyr Bileka, per fax de ploegleiding op de hoogte gebracht dat hij ontslag neemt uit Belgian Cycling Company nv en de wielerploeg Silence-Lotto en dit om persoonlijke redenen.
De ploegleiding aanvaardt het ontslag en wenst hem succes toe in zijn verdere loopbaan.
bron: website ploeg
Aan de andere kant, dan zou het eerder andersom zijn. Ploeg brengt renner op de hoogte. De renner zelf zal vast niet ingelicht worden door de UCI. Dat zal altijd wel via de ploeg gaan. Kortom, rare situatie.quote:
en dan te bedenken dat ze eerst zeiden dat Bileka voorlopig niet zou koersen vanwege knieproblemenquote:Op maandag 5 mei 2008 17:22 schreef TheArt het volgende:
[..]
Aan de andere kant, dan zou het eerder andersom zijn. Ploeg brengt renner op de hoogte. De renner zelf zal vast niet ingelicht worden door de UCI. Dat zal altijd wel via de ploeg gaan. Kortom, rare situatie.
Da's een goede vraag idd.quote:Op donderdag 8 mei 2008 23:28 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Morgen verschijnt de laatste editie van de krant "Het Volk". Die was al een tijdje opgekocht door "Het Nieuwsblad" en de inhoud van beide kranten waren al steeds meer gelijk aan het worden , maar ik vraag mij toch af wat men nu met de naam van de koers zal doen. Dit was immers de organisator van de "Omloop Het Volk"
Het Nieuwsblad is inderdaad de organisator (eigenaar zelfs) van de Ronde van Vlaanderen en was dat sinds ze n paar jaar terug "Het Volk" opkochten ook van de Omloop het Volk.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 00:10 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Da's een goede vraag idd.
Zou het de omloop Het Nieuwsblad worden?
Organiseert Het Nieuwsblad trouwens niet (mede) de Ronde van Vlaanderen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |