abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59013661
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 15:04 schreef SaintOfKillers het volgende:
Dat ging vooral over de versnelling, vermoed ik.

Misschien 5 niveaus lager, maar er valt meer te beleven dan in de doorsnee Giro-rit (Giro van dit jaar dan).
Tja, hoe hij daar Ivanov en Nys uit het wiel reed was wel indrukwekkend inderdaad
  vrijdag 30 mei 2008 @ 15:43:05 #152
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_59014228
Van Avermaet wint de etappe in België in de sprint van Devolder. Devolder zal de ronde wel winnen.
sig verwijderd door FA
pi_59014287
Leuke etappe om te kijken trouwens!
Everything will be okay in the end.
If it's not okay, it's not the end...
  vrijdag 30 mei 2008 @ 15:57:27 #154
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_59014529
Zit Wuyts nu wat denigrerend te doen over de Giro (en Van Den Broeck) omdat hij daar niet zit?

"Devolder ongetwijfeld de beste Belgische renner van het moment" en "Belangrijke overwinning voor Lotto na de tegenvallende Giro van McEwen al hebben ze ook wel Van Den Broeck die redelijk goed is"
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_59014604
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 15:57 schreef SaintOfKillers het volgende:
Zit Wuyts nu wat denigrerend te doen over de Giro (en Van Den Broeck) omdat hij daar niet zit?

"Devolder ongetwijfeld de beste Belgische renner van het moment" en "Belangrijke overwinning voor Lotto na de tegenvallende Giro van McEwen al hebben ze ook wel Van Den Broeck die redelijk goed is"
Volgens Wuyts zal een overwinning in de Ronde van België dan wel imposanter zijn dan een 9e plek in de Giro.
Waarschijnlijk vindt 'ie sowieso de Ronde van België belangrijker, vandaar dat 'ie de Giro niet doet natuurlijk.
  zaterdag 31 mei 2008 @ 11:01:22 #156
67640 SaintOfKillers
pi_59028486
Philippe Gilbert zou volgende week bekend maken bij welke ploeg hij volgend jaar rijdt, het gaat waarschijnlijk tussen FDJ en Silence-Lotto.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_59030390
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 16:01 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Volgens Wuyts zal een overwinning in de Ronde van België dan wel imposanter zijn dan een 9e plek in de Giro.
Waarschijnlijk vindt 'ie sowieso de Ronde van België belangrijker, vandaar dat 'ie de Giro niet doet natuurlijk.
  zondag 1 juni 2008 @ 15:36:18 #158
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_59049447
Boonen wint de massasprint simpel. Devolder de ronde.
sig verwijderd door FA
pi_59051844
Coen Vermeltfoort heeft in de sprint Parijs-Roubaix bij de beloften gewonnen
pi_59051883
1. Coen Vermeltfoort
2. Giorgio Brambilla
3. Laurent Beuret
4. Stijn Joseph
5. Clinton Avery
6. Peter Brouzes
7. Daniel Summerhill
8. Jetse Bol
9. Paolo Locatelli

Bol is verdomme een eerste jaars. Klasse
  zondag 1 juni 2008 @ 18:54:49 #161
178990 Burghardt
Gent-Wevelgem
pi_59053116
Maar hopen dat er plaats genoeg is in de toekomst om alle talenten in Nederland te herbergen. Een tweede protour team lijkt me geen overbodige luxe.
Yeasayer - Wait for the Summer
pi_59054391
Vermeltfoort is goed bezig dit seizoen.
quote:
Op zondag 1 juni 2008 18:54 schreef Burghardt het volgende:
Maar hopen dat er plaats genoeg is in de toekomst om alle talenten in Nederland te herbergen. Een tweede protour team lijkt me geen overbodige luxe.
pi_59056194
fotos ronde van limburg

1. Johnny Hoogerland
2. Sjoerd Botter
3. Jeroen Boelen
pi_59070404
Zou het niet al leuk zijn om een topic over de Tour te starten? Speculeren kan al wel beginnen neem ik aan .
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
  maandag 2 juni 2008 @ 15:53:32 #165
67640 SaintOfKillers
pi_59071278
quote:
Op maandag 2 juni 2008 15:15 schreef Doff het volgende:
Zou het niet al leuk zijn om een topic over de Tour te starten? Speculeren kan al wel beginnen neem ik aan .
Er zal wel weer een forum komen, maar ik weet niet wanneer dat open gaat.
pi_59071543
quote:
Op maandag 2 juni 2008 15:53 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Er zal wel weer een forum komen, maar ik weet niet wanneer dat open gaat.
Maar we kunnen natuurlijk al best ergens gaan voorpretteren...
Everything will be okay in the end.
If it's not okay, it's not the end...
pi_59072127
Wat mij betreft kan dat hier: Tour de France 2008 voorgesteld
  donderdag 5 juni 2008 @ 10:17:28 #168
67640 SaintOfKillers
pi_59138184
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 11:01 schreef SaintOfKillers het volgende:
Philippe Gilbert zou volgende week bekend maken bij welke ploeg hij volgend jaar rijdt, het gaat waarschijnlijk tussen FDJ en Silence-Lotto.
Gilbert gaat dus hoogstwaarschijnlijk naar Silence-Lotto. FDJ heeft te horen gekregen dat hij vertrekt en vandaag geeft Silence-Lotto een persconferentie.

In geheel ongerelateerd nieuws stopt Tom Vannoppen, de VDB van de cross, met wielrennen. Ik ga het veldrijden-topic niet speciaal schoppen voor dit nieuwtje
pi_59139035
Mooi stukje Max van Heeswijk die nu toch echt gestopt is.
quote:
Max van Heeswijk was midden jaren '90 Neerlands hoop in bange wielerdagen. In zijn eerste profjaar won hij meteen elf koersen. In de jaren die volgden won hij etappes in de Vuelta en de klassieker Parijs-Brussel.

Als hij in topvorm was, won hij massasprints met zo imponerend veel overmacht, dat hij als het ware nog tijd had om naar huis te bellen, om te vertellen dat ze de video op ‘record’ moesten zetten, om te vereeuwigen hoe hij straks zijn armen in de lucht ging steken. Die overmacht verbijsterde zelfs Eddy Merckx, die meermaals opmerkte dat die Max toch echt ‘gene gewone’ was.

Zijn oppermachtige overwinningen leken Van Heeswijk zelf vaak nog erger te verbazen dan de toeschouwers. Op het podium had hij dan een blik in zijn ogen, alsof hij aan de rondemissen wilde vragen of ze, in plaats van hem te kussen, alsjeblieft hem in zijn arm wilden knijpen. Was dit een droom of werkelijkheid?

Talent

Die verbazing leek niet gespeeld. Van Heeswijk leek zijn eigen krachten niet te kennen. Zijn fysieke talent was gigantisch, maar hoe en wanneer hij dat talent in topvorm kon krijgen, leek voor hem een raadsel. Soms kwam het er ineens weer uit, in zo’n geweldige machtsprint. In Catalonië. Of in de Eneco Tour.

Maar bijna nooit slaagde hij er in om zijn topvorm een lange periode vast te houden, of om te pieken op een ultiem moment. Gehoopte overwinningen in de Tour de France, Milaan-SanRemo, Parijs-Tours, Parijs-Roubaix of het WK bleven daarom altijd uit.

Curve

Zijn grillige prestatiecurve leidde natuurlijk tot veel speculaties. Minder getalenteerde streekgenoten maakten er hun hobby van, om Big Brother te spelen en aan iedereen te vertellen, dat ze Max veel te weinig zagen trainen. Hij zou niet voor zijn vak leven, hij zou niet van zijn sport houden, zo beweerden allerlei criticasters.

Vorig seizoen had Van Heeswijk door fysieke problemen een rampjaar. Hij kreeg geen contractverlenging bij Rabobank en leek te gaan stoppen met wielrennen. Maar op een dag verscheen op een wielersite de nieuwsheadline: ‘Van Heeswijk naar Willems Veranda’.

Grote

Willems Veranda. Die teamnaam zegt eigenlijk al alles: Het was een derderangs Belgische kermiskoersenploeg. Daarom vroeg ik me bij het zien van die headline ook even af, om welke Van Heeswijk het ging. Zou misschien Roy of Jasper een Belgisch avontuur gaan beginnen? Maar nee, het was echt Max. De renner die de afgelopen tien jaar reed voor de allergrootste ploegen van zijn tijdperk: Mapei, Rabobank en US Postal.

Dat was in ieder geval wel een mooie wraak op zijn criticasters. Wie zich op z’n ouwe dag niet te groot voelt, om desnoods dankzij zo’n kermisploeg zijn loopbaan met een jaar te verlengen, bewijst voor eens en voor altijd dat hij daadwerkelijk van zijn sport houdt. En daadwerkelijk tot en met de laatste druppel alles uit zijn carrière wil halen.

Kermiskoers

Helaas bleek de Willems Veranda-ploeg haar best te doen, om alle negatieve clichés die ooit over derderangs Belgische kermiskoersenploegen hebben bestaan, helemaal waar te maken. De eerste koers van het seizoen zou de Ronde van Mallorca zijn. De ploeg kon echter niet starten. De reden? Ze hadden nog geen shirts…

De loonbetaling was al net zo goed geregeld. Het salaris zou binnenkort worden overgemaakt, werd telkens tegen de renners gezegd. Maar binnenkort duurde wel erg lang. Begin april gingen de Veranda-renners in staking. Vervolgens bleek dat er helemaal geen geld meer was. Het team moest middenin het seizoen worden opgeheven.

Van Heeswijks manager meldde hierop, dat hij zou proberen om een nieuwe ploeg voor Max te vinden. Zou er nog een team zijn, dat Max de kans zou geven om nog éénmaal een flits van zijn even onvoorspelbare als grote talent te laten zien? Zodat hij daarna waardig afscheid kon nemen?

Stilte

Sindsdien bleef het helaas stil rond Max van Heeswijk. Pijnlijk stil. Het contrast is groot. Vorig najaar was het bijna onmogelijk om een sportkatern van een krant te vinden, waar niets in stond over het glorieuze afscheid van Michael Boogerd. Zou er nu in totale stilte ook een einde zijn gekomen, aan de carrière van zijn generatiegenoot, die eveneens jarenlang het Nederlandse topwielrennen kleurde?

(c)NUsport
Lotgenoot Leon van Bon reist tegenwoordig de wereld rond in het Marco Polo team uit Hong Kong, en won onlangs nog een koersje in Japan terwijl hij ook al in oa. Zuid Afrika en Amerika gereden heeft.
Toch jammer dat deze veteranen niet a la een Maarten den Bakker bij Skil of iets dergelijks terecht konden.
pi_59146088
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 10:17 schreef SaintOfKillers het volgende:
In geheel ongerelateerd nieuws stopt Tom Vannoppen, de VDB van de cross, met wielrennen. Ik ga het veldrijden-topic niet speciaal schoppen voor dit nieuwtje
Niet echt verrassend.

Ik heb Mad Max altijd een leuke coureur gevonden.
pi_59172678
Hoewel het not done is om zulke uitspraken te doen, denk ik ook dat een aanwezigheid van een goede Piepoli in de dolomieten (met name op de Pampeago, toen de laatste 3km pas gereden werd en Contador niet meekwam, of de Giau, toen Contador even kraakte maar niemand durfde door te zetten) veel verschil had kunnen maken.
Verder is hij als nr.2 volgend jaar wel de topfavoriet als Contador zijn titel niet komt verdedigen, of Basso moet terugkomen op hoog nivo.
pi_59174088
Ik denk dat Riccò zichzelf veel te hoog inschat. Contador had ook niet zo ontzettend veel hulp en kon zich prima meten aan Riccò in de bergen. Bovendien schiet de Italiaan in de tijdritten gewoon zwaar te kort. Hij heeft altijd overal altijd een excuus voor en zal nooit toegeven dat hij gewoon de mindere is.
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
pi_59174185
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 15:32 schreef Doff het volgende:
Ik denk dat Riccò zichzelf veel te hoog inschat. Contador had ook niet zo ontzettend veel hulp en kon zich prima meten aan Riccò in de bergen. Bovendien schiet de Italiaan in de tijdritten gewoon zwaar te kort. Hij heeft altijd overal altijd een excuus voor en zal nooit toegeven dat hij gewoon de mindere is.
Contador hoefde dan ook niet meer te doen dan aanklampen omdat die z'n tijdrit achter de hand had. Piepoli is voor Ricco' het verschil geweest tussen wel of niet winnen. Een goede Piepoli is overigens meer waard dan 3 andere knechten die redelijk kunnen klimmen.
  FOK!fotograaf vrijdag 6 juni 2008 @ 15:37:43 #175
73911 ultra_ivo
pi_59174239
Het kan natuurlijk ook zijn dat hij een aanbieding op zak heeft van een sterk team en zo een reden tot ontslag wil forceren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')