Hoi .quote:Op zaterdag 12 april 2008 00:01 schreef Hi_flyer het volgende:
Blij dat ik in de laatste post van het vorige topic nog een liefhebber van Bach's orgelwerken vond!
Ik ook wel, hoor! Ik was vorige week op vakantie en zat in een kale kerk te genieten van de organist die aan het studeren wasquote:Op zaterdag 12 april 2008 00:01 schreef Hi_flyer het volgende:
Blij dat ik in de laatste post van het vorige topic nog een liefhebber van Bach's orgelwerken vond!
Leuk! Ik zou hem best een keertje live willen horen.quote:Op woensdag 16 april 2008 23:22 schreef ColdFeet het volgende:
Regularjoe, grappig, Aarnoud de Groen ken ik, ik ga vaak naar de kerk waar hij organist is
Hij geeft best vaak concerten, ik weet niet of je enigszins in de buurt van Den Haag woont?quote:Op woensdag 16 april 2008 23:26 schreef Heidens_Figuur het volgende:
BWV 530! Hoe kon ik dat vergeten!
[..]
Leuk! Ik zou hem best een keertje live willen horen.
En wat dacht je van BWV 548, een van mijn favorieten!quote:Op woensdag 16 april 2008 23:26 schreef Heidens_Figuur het volgende:
BWV 530! Hoe kon ik dat vergeten!
[..]
Leuk! Ik zou hem best een keertje live willen horen.
Dan zou je misschien even een kijkje willen nemen in the vorige topic. (zie link aan het begin van deze pagina) we hebben daar veel videos van de beste man gepostquote:Op woensdag 16 april 2008 23:22 schreef ColdFeet het volgende:
Regularjoe, grappig, Aarnoud de Groen ken ik, ik ga vaak naar de kerk waar hij organist is
title is een beetje verwarrend: is natuurlijk gewoon romeo en julia van prokofievquote:Op dinsdag 15 april 2008 18:17 schreef zwartemarktplaats het volgende:
De eerste 15 seconden zijn fantastisch..
Te avant gardistisch voor de liefhebbers hier?quote:Op donderdag 17 april 2008 00:34 schreef refused. het volgende:
Komt eigenlijk totaal niet tot z'n recht met z'n 6 minuten:
Staat er ook bij enkel de choreografie is van die andere ruski.quote:Op vrijdag 18 april 2008 12:03 schreef komrad het volgende:
[..]
title is een beetje verwarrend: is natuurlijk gewoon romeo en julia van prokofiev
Enigszins, al heeft het ook wel wat. Je moet er echt even voor gaan zitten, zeg maar.quote:Op vrijdag 18 april 2008 21:01 schreef refused. het volgende:
[..]
Te avant gardistisch voor de liefhebbers hier?
Ik ben er wel voorstander van. Maar jezus, wat is iedereen gespannen tijdens die uitvoering: luister maar rond 02:50 & 05:30 (volgens mij) als de pagina's wordt omgeslagen - ineens een vloedgolf aan gekuch & schuiven op de stoel, etc.quote:Op zondag 20 april 2008 22:46 schreef regularjoe het volgende:
Mag dit tot klassieke muziek gerekend worden? Wat vinden jullie? Mag dit tot muziek gerekend worden?
Dit is een beduidend betere en authentiekere uitvoering door Koopmanquote:
Iewl... Andre Rieu.quote:Op woensdag 14 mei 2008 00:07 schreef Smart_ass het volgende:
Andre Rieu - Shostakovich' Second Waltz.
Vind ik erg mooi.
Wat mij betreft ook TE popi en TE commercieel ingesteld. Spelen kan ie natuurlijk wel, maar persoonlijk vind ik het allemaal net niet.quote:
In de Jazz suite van shos zijn mooiere delen te vindenquote:Op woensdag 14 mei 2008 12:50 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ik vind het stuk gewoon mooi, wie het speelt boeit me niet.
Wow. onwaarschijnlijk mooie uitvoering.quote:
Die is echt super Past goed bij dit weer trouwensquote:
Gereformeerd jeugdsentimentquote:Op donderdag 12 juni 2008 18:06 schreef Hi_flyer het volgende:
Is iemand bekend met het werk van Jan Zwart? Een van de invloedrijkste organisten van Nederland na Sweelinck.
Nah, zo'n fan ben ik niet Maar voor Vierne en Messiaen live uitgevoerd op het orgel van de Oude Kerk in Delft mag je me wakkermaken!quote:Op donderdag 11 september 2008 21:21 schreef Hi_flyer het volgende:
Schattige registrantes
En ik vind het geweldige muziek. Per dag luister ik al gauw 1 a 2 uur orgel. Zo enorm veelzijdig!
Paratrooper?quote:Op donderdag 11 september 2008 21:53 schreef Hi_flyer het volgende:
Benadering van muzikale perfectie
Ik vind het eerste rustige, traditionele stuk mooi, maar dan wanneer het wat sneller gaat wordt het een stuk minder (lees kattegejank)quote:
Interessante stuk, maar zo... hoofs. Doet denken aan extreem strakke broeken en strikte etiquette.quote:Op woensdag 17 september 2008 21:38 schreef beeer het volgende:
Guillaume de Machaut - Chanson Ballade:
Tsja.. Oude muziek is gewoon erg mooiquote:Op donderdag 18 september 2008 10:24 schreef kwakveense het volgende:
vind t zo jammer dat er bijna alleen oude muziek voorbij komt hier... hier dan maar iets toepasselijks
Ok ok. speciaal voor jou dan! Een van mijn favoriete "modern klassieke" componisten is Mendelssohn.quote:Op donderdag 18 september 2008 15:57 schreef kwakveense het volgende:
en dat filmpje is gewoon erg grappig
ik vind oude muziek ook mooi hoor. maar ik vind modern klassiek vaak mooier....doe mij maar een sibelius tweede symfonie, of een stukje britten
Andrew Lloyd Webber!quote:Op donderdag 11 september 2008 22:29 schreef Scaurus het volgende:
Even wat roomse koorknaapjes-muziek
Er werd destijds ook genoeg lichtzinnige muziek gemaakt:quote:Op donderdag 18 september 2008 10:24 schreef kwakveense het volgende:
vind t zo jammer dat er bijna alleen oude muziek voorbij komt hier... hier dan maar iets toepasselijks
Ik vind het eerste stuk bijzonder. Het tweede stuk heeft de potentie om mooi te zijn.. Als het in een ander taal gezongen wordt.. sorry, ik vind Spaans geen mooie taal.. Het feit dat het in het spaans is gezongen vind ik jammer.. Verder hebben ze wel mooie stemmenquote:Op dinsdag 30 september 2008 15:12 schreef beeer het volgende:
[..]
Er werd destijds ook genoeg lichtzinnige muziek gemaakt:
Adriano Banchieri - Contrapunto bestiale
Mateo Flecha - La Bomba
Prachtig!quote:
Heerlijke muziek! Supermooi.quote:Op woensdag 17 september 2008 21:38 schreef beeer het volgende:
[..]
Ik vind het eerste rustige, traditionele stuk mooi, maar dan wanneer het wat sneller gaat wordt het een stuk minder (lees kattegejank)
Michael Praetorius - Terpsichore:
U vraagt, wij draaienquote:Op donderdag 9 oktober 2008 22:37 schreef zwartemarktplaats het volgende:
Mooi alhoewel het had wel wat ''dikker/epischer'' gemogen.
Overigens wat is mooie cello/clavercimbel (?) muziek dat zijn zo'n beetje mijn favoriete instrumenten maar ik heb ze nooit echt mooi samen gehoord.
Wat grappig, ik was bij deze uitvoering van het CMC. Leuk om terug te zien via fok op youtube!quote:Op zondag 5 oktober 2008 01:34 schreef kwakveense het volgende:
psssst.... Kwakveense zingt dinsdag de 7e in de Tuindorpkerk in Utrecht en woensdag de 8e in de Herengrachtkerk in Leiden het Mozart Requiem. Mooi koor (echt goed!) en een tof orkest. Musici samengesteld uit leden van diverse studentenorkesten en studentenkoren uit heel Nederland, samen met conservatoriumstudenten. 4e Symfonie van Krommer wordt ook gespeeld, die wordt niet vaak gedaan!
Leuk concert linkje: Klik!
oh en krommer 4e deel, in Nijmegen door CMC (ander orkest dus) waar het licht uitvalt en vervolgd wordt met kaarslicht
Deze verdiend een tweede vermelding, wt een ongelooflijk mooi stuk. Ik snap wel waar het verhaal vandaan komt dat de paus niet wilde dat dit te vaak werd gespeeld om zo het mysterie ervan te behouden.quote:
Het Miserere is echt prachtig, ook de moeite waard om wat verschillende uitvoeringen te beluisteren. Ik vind deze ook heel mooi! (A Sei Voci)quote:Op donderdag 23 oktober 2008 22:45 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Deze verdiend een tweede vermelding, wt een ongelooflijk mooi stuk. Ik snap wel waar het verhaal vandaan komt dat de paus niet wilde dat dit te vaak werd gespeeld om zo het mysterie ervan te behouden.
Beetje jammer van de geluidskwaliteit, deze versie is wat beter van geluid, van de Tallis Scholars:
Klara.be heeft ook een kassiekzender. Een gewone en een nonstop.quote:Op maandag 27 oktober 2008 14:04 schreef ethiraseth het volgende:
Wat voor klassieke muziek radiozenders zijn er eigenlijk? Ik ken alleen radio4, bbc radio 3 en het Amerikaanse KBPS online. Zijn er nog andere zenders aan te raden?
Ik vind zijn Vespers ook mooi, sommige wel een beetje te bombastisch uitgevoerd.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 16:33 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Nog meer vespers: ik draai tegenwoordig die van Rachmaninov grijs. Wat mooi Maar daar kan ik zo snel geen youtube-filmpje van vinden.
Hehe... Ik vond het een mooi stuk, tot iemand bij mij in huis een van de partijen ging instuderen Ik wordt er echt zenuwachtig vanquote:Op woensdag 29 oktober 2008 22:55 schreef kwakveense het volgende:
dit is een van de weinige pianostukken die me wat doet...juist omdat bt lang en veel en hetzelfde is word ik helemaal meegesleept
quote:KAMPEN (ANP) - Op 78-jarige leeftijd is zaterdag in zijn woonplaats Kampen musicus Klaas Jan Mulder overleden. Mulder werd vooral bekend als organist. Zijn familie maakte zijn overlijden maandag bekend.
Mulder gaf jaarlijks veel orgelconcerten, maakte diverse cd's en was dirigent van mannenkoren. Vanaf 1960 dirigeerde Mulder het christelijk Kamper mannenkoor Door Eendracht Verbonden (DEV). Vooral het jaarlijkse kerstconcert in de Bovenkerk in Kampen geniet in de orgelwereld grote bekendheid. Ook bespeelde hij jaarlijks het orgel tijdens het nieuwjaarsconcert in de Laurenskerk in Rotterdam. In mei 1990 werd de organist in Parijs onderscheiden wegens zijn verdienste voor de Franse cultuur.
Mulder wordt woensdag in besloten familiekring begraven.
Ik denk niet dat je ze met elkaar kan vergelijken. 2 verschillende instrumentenquote:Op donderdag 11 september 2008 21:43 schreef Scaurus het volgende:
Een orgel is machtig mooi (Toccata und Fuga!), maar langer dan een half uur kan ik het niet uitstaan. Dan liever de viool met haar finesse en tederheid.
ja, maar dan kun je tioch alsnog t ene mooier vinden dan t andere ?quote:Op donderdag 20 november 2008 13:05 schreef regularjoe het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je ze met elkaar kan vergelijken. 2 verschillende instrumenten
ben jij slagwerktom of klarinettom?quote:Op zondag 25 januari 2009 12:35 schreef Coastertommm het volgende:
Als je van koormuziek houdt; aanstaande vrijdag voert het eerstejaarskoor van het Conservatorium van Amsterdam de Gloria van Vivaldi uit. Om 12:30, in het Conservatorium van Amsterdam.
Ik zing ook mee
Dit is wel het mooiste deel eruit.
Nee joh. Qui sedes ad dexteram patris is het mooistequote:Op zondag 25 januari 2009 12:35 schreef Coastertommm het volgende:
Als je van koormuziek houdt; aanstaande vrijdag voert het eerstejaarskoor van het Conservatorium van Amsterdam de Gloria van Vivaldi uit. Om 12:30, in het Conservatorium van Amsterdam.
Ik zing ook mee
Dit is wel het mooiste deel eruit.
De introsong van BoB is ook mooi. Volgens mij ook (deels) gebaseerd op een stuk van Beethoven.quote:Op woensdag 28 januari 2009 19:52 schreef PdeHoog het volgende:
In eerste instantie in aanraking mee gekomen doordat het is opgenomen in de soundtrack van Band of Brothers
Ik heb daar zo mijn twijfels over eigenlijk. Ik kan er helemaal niets over vinden. Enig referentie ergens? Ben wel benieuwd nl.quote:Op zondag 1 februari 2009 19:34 schreef Scaurus het volgende:
Volgens mij ook (deels) gebaseerd op een stuk van Beethoven.
Erik Satie is moderne muziek. De muziek wordt in ieder geval misbruikt in een nagesynchroniseerde reclame van Biodermal.quote:Op zondag 1 februari 2009 20:12 schreef Sosa het volgende:
ehh.. weet nog of ik hier helemaal goed zit, maar dat stuk van Erik Satie, Gymnopedi nr. 1 wordt toch ook in een hedendaagse ballad gebruikt? Wie wil mij even de zangeres noemen? thanks.
Grappig gezicht, zo'n Aziatisch jongetje met een klarinet!quote:
Achja, smaken verschillenquote:Op donderdag 26 februari 2009 18:07 schreef Scaurus het volgende:
Dvorak is een goede. Naar een onbewoond eiland neem ik echter nog liever n cantate van Bach of n opera van Wagner dan Dvorak's gehele oeuvre.
quote:Op zondag 1 maart 2009 21:50 schreef Kerol het volgende:
Ik ben op zoek naar het achtergrond liedje die in het begin van dit filmpje draait:
Vanaf 0.15
thanx nogquote:Op maandag 2 maart 2009 20:38 schreef beeer het volgende:
"Night on the Bare Mountain" van Mussorgsky
een van de meest onroerende delen van de Matthaus Passion.quote:
Iemand hier een idee?quote:Op zondag 24 mei 2009 03:14 schreef Toad het volgende:
In de trailer van de film Antichrist wordt de muziek gebruikt van een klassiek stuk. Wie weet welk?
Edit:quote:
ik heb het gevonden, dankzij iemand:quote:Op zondag 24 mei 2009 12:34 schreef wolferl het volgende:
[..]
Het is van J.S.Bach, het ligt op het puntje van mijn tong.
Ahh, mooi.quote:
Bedankt voor je JC Bach muziek. Het is inderdaad verbazingwekkend hoe Bach niet alleen de westerse muziek immens heeft benvloed maar ook nog eens (via zijn zoon) een van de grootste componisten ooit!quote:Op woensdag 20 mei 2009 16:06 schreef wolferl het volgende:
Erg mooi stuk, vind van Vivaldi sowiezo veel mooi.
Zeer mooi duet van Johann Christian Bach, Mozart liet zich flink beinvloeden door hem. En terecht. Niet alleen papa Johann Sebastian Bach was birljant, maar ook kinders waren briljant.
Ondergewaardeerd stuk van Carl Maria von Weber.
En het grappige is, als je Mozart's vroege muziek hoort, dus van KV 1 t/m KV 90, dan hoor je duidelijk finke invloeden van J.C.Bach. Mozart heeft ook een symphonie geschreven, naar een piano bewerking van J.C.Bach. Ik vind Mozart's 5de Symphonie dan ook erg boeiend. Sowieso vind ik de connectie tussen J.C.Bach en Mozart erg intressant. Die vriendschap tussen die twee, heeft bij Mozart heel veel invloed gehad op zijn ontwikkeling in zijn muziekstijl.quote:Op donderdag 28 mei 2009 10:10 schreef regularjoeback het volgende:
[..]
Bedankt voor je JC Bach muziek. Het is inderdaad verbazingwekkend hoe Bach niet alleen de westerse muziek immens heeft benvloed maar ook nog eens (via zijn zoon) een van de grootste componisten ooit!
In 1764 en 1765 bezocht Mozart JC Bach.
Dat is een mooie. Heb hem tussen mijn favourites idd.quote:
Ik ken 'm onder de naam Suite for Variety Orchestra. Ik wist niet dat er sprake was van een naamsverwarring.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 09:16 schreef komrad het volgende:
Rieu speelt verkracht natuurlijk gewoon de waltz van shos
ik vind trouwens de waltz persoonlijk niet het mooiste deel uit de jazz suite
edit: check http://en.wikipedia.org/w(...)estra_(Shostakovich)
als dit artikel klopt is de jazz suite II eigenlijk helemaal niet de jazz suite
ik vind m.n. het pianostukje ongeveer halverwege erg mooiquote:
Ik vind dit een van de mooiste liederen die ik ken. Omdat ik geen vertaling vond, heb ik er zelf maar een gemaakt:quote:Op dinsdag 16 juni 2009 22:46 schreef ColdFeet het volgende:
Zijn hier meer liefhebbers van de muziek van Stefano Landi?
Ik ben sowieso erg fan van Marco Beasley!
Wow Ik moet zeggen dat ik de tekst nooit zo precies geluisterd heb; je kunt wel een beetje raden waar het over gaat en flarden begreep ik wel ('bisogna morire', 'danzando, bevendo, mangiando'), maar als je de tekst zo in z'n volledigheid leest, is het nog wel iets uitgebreider dan dat! Inderdaad erg mooi.quote:Op maandag 20 juli 2009 17:01 schreef jcjlf het volgende:
[..]
Ik vind dit een van de mooiste liederen die ik ken. Omdat ik geen vertaling vond, heb ik er zelf maar een gemaakt:
Een prachtige tekst, vind je niet?
http://www.mediafire.com/(...)0e81e04e75f6e8ebb871quote:Op maandag 27 juli 2009 19:54 schreef heartwork het volgende:
Purcell hoort ook bij mijn favorieten. Vooral Dido and Aeneas vind ik prachtig.
Nu heb ik tevens een vraag.
Afgelopen weekend reed ik in Duitsland toen er op de radio Bach BWV 687 (Auf tiefer Not schrei ich zu dir). Het bijzondere van dit stuk was dat het door twee pianisten gespeeld werd. Nu ben ik haastig op zoek naar deze uitvoering, maar het is nergens te vinden.
Ik heb inmiddels via lange zoekwegen op google achterhaald dat het gespeeld is door Dennis Russell Davies en Maki Namekawa. 'herschrijver' van het stuk is Gyrgy Kurtg.
Een sample kun je luisteren op http://otherminds.org/mp3/AusTiefer_excerpt.mp3
Iemand die me kan helpen aan de hele uitvoering op de PIANO? Dus geen uitvoering op de orgel.
Kassaa,...quote:Op maandag 27 juli 2009 20:31 schreef Kassaa het volgende:
[..]
http://www.mediafire.com/(...)0e81e04e75f6e8ebb871
Gespeeld door Kurtag zelf, en zijn vrouw, Marthe Kurtag-Kinsker.
GTA4--> race spel? Kan t me heel moeilijk voorstellen..quote:Op maandag 22 juni 2009 01:12 schreef zwartemarktplaats het volgende:
Kwam deze opeens tegen als tune van het ijswagentje in gta 4.
Heerlijk magische tune.
Geen dank . Bij deze bedank ik jou ook voor het mij wijzen op een collectie van waanzinnig mooie transcripties waarvan ik niet wist dat ze bestonden! Het zijn er in totaal elf, en ze zijn echt ontzettend mooi .quote:Op maandag 27 juli 2009 22:35 schreef heartwork het volgende:
[..]
Kassaa,...
Je bent een held. Als je eens wist hoe lang ik hier naar gezocht heb.
Vanaf nu eeuwige roem in mijn undersign.
Harstikke bedankt!!
Kassaa for president!
Dat middendeel is anders wel echt schijt om te spelen .quote:Op woensdag 29 juli 2009 19:55 schreef GeorgKacher het volgende:
Net als het klarinettenconcert van Mozart qua noten niet moeilijk om te spelen. Om het echt goed te spelen en dus niet alleen de nootjes maar ook echt muziek ervan maken, daarvoor moet je ongelovelijk goed zijn. En dat is deze interpretatie. Bloody brilliant.
Iedereen blij!quote:Op maandag 27 juli 2009 23:00 schreef Kassaa het volgende:
[..]
Geen dank . Bij deze bedank ik jou ook voor het mij wijzen op een collectie van waanzinnig mooie transcripties waarvan ik niet wist dat ze bestonden! Het zijn er in totaal elf, en ze zijn echt ontzettend mooi .
Dit is een ontzettend mooi stuk inderdaad.. hij is al 2* eerder gepost.. een keer in het eerste deel en daarna in deze topic..quote:Op zondag 2 augustus 2009 14:43 schreef zwartemarktplaats het volgende:
Wat een late reactie van mijn kant! Maar die Mahler 2, ja, daar werden een aantal JON'ners voor gevraagd. Heb verder niks meer gehoord over de uitvoering maar het stuk is wel gewoon erg pittig. En voor een mooie uitvoering moet je deze even kijken:quote:Op zaterdag 11 juli 2009 00:23 schreef kwakveense het volgende:
oeh tof concert! ik kan niet
wat speel je ook alweer coastertomm?
ik stond dinsdag in t concertgebouw te zingen bij wat in t parool bestempeld werd als "wellicht de erbarmelijkste mahler 2 uitvoering die ooit in de grote zaal van het concertgebouw geklonken heeft" (het was ook slecht, maar goed...)
Mahler 2 blijft wl een heel gaaf stuk...desondanks... nu wil ik nog een keer een mooie uitvoering bijwonen....
(oeh... en zo te zien aan de mensen die in de slideshow op de site van t JON langskomen zaten er ook veel JON invallers tussende japannes bij die beruchte mahler 2. in elk geval de 2e klarinettist. volgens mij een cellist... en een harpiste? een contrabasmeisje...hoornisten?...en een trompettist...haha, wat grappig!)
Mwha.. Het ligt eraan wie het speelt. Ton Koopman is bv een professioneel. Ik vond het leuk dat er ook aankomende talent is -zoals Esfehani- maar ook zoals Rivers en Moat.. Gelukkig is oude muziek nog helemaal populair!quote:
Koopman is niet de beste, wel de professioneelste.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 09:47 schreef regularjoeback het volgende:
[..]
Mwha.. Het ligt eraan wie het speelt. Ton Koopman is bv een professioneel. Ik vond het leuk dat er ook aankomende talent is -zoals Esfehani- maar ook zoals Rivers en Moat.. Gelukkig is oude muziek nog helemaal populair!
Bedoel je dat hij technisch goed is maar op andere vlakken niet?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 12:01 schreef wolferl het volgende:
[..]
Koopman is niet de beste, wel de professioneelste.
Maar let op Sebastiaan Jan van Vliet, van hem gaan we nog veel horen.
Tevens een boezemvriend van mij.
Ton Koopman is wel goed, maar niet de beste, algemeen gezien.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 12:59 schreef regularjoeback het volgende:
[..]
Bedoel je dat hij technisch goed is maar op andere vlakken niet?
of heb ik je verkeerd begrepen?