Het Miserere is echt prachtig, ook de moeite waard om wat verschillende uitvoeringen te beluisteren. Ik vind deze ook heel mooi! (A Sei Voci)quote:Op donderdag 23 oktober 2008 22:45 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Deze verdiend een tweede vermelding, wát een ongelooflijk mooi stuk. Ik snap wel waar het verhaal vandaan komt dat de paus niet wilde dat dit te vaak werd gespeeld om zo het mysterie ervan te behouden.
Beetje jammer van de geluidskwaliteit, deze versie is wat beter van geluid, van de Tallis Scholars:
Klara.be heeft ook een kassiekzender. Een gewone en een nonstop.quote:Op maandag 27 oktober 2008 14:04 schreef ethiraseth het volgende:
Wat voor klassieke muziek radiozenders zijn er eigenlijk? Ik ken alleen radio4, bbc radio 3 en het Amerikaanse KBPS online. Zijn er nog andere zenders aan te raden?
Ik vind zijn Vespers ook mooi, sommige wel een beetje te bombastisch uitgevoerd.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 16:33 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Nog meer vespers: ik draai tegenwoordig die van Rachmaninov grijs. Wat mooiMaar daar kan ik zo snel geen youtube-filmpje van vinden.
Hehe... Ik vond het een mooi stuk, tot iemand bij mij in huis een van de partijen ging instuderenquote:Op woensdag 29 oktober 2008 22:55 schreef kwakveense het volgende:
dit is een van de weinige pianostukken die me wat doet...juist omdat bt lang en veel en hetzelfde is word ik helemaal meegesleept
quote:KAMPEN (ANP) - Op 78-jarige leeftijd is zaterdag in zijn woonplaats Kampen musicus Klaas Jan Mulder overleden. Mulder werd vooral bekend als organist. Zijn familie maakte zijn overlijden maandag bekend.
Mulder gaf jaarlijks veel orgelconcerten, maakte diverse cd's en was dirigent van mannenkoren. Vanaf 1960 dirigeerde Mulder het christelijk Kamper mannenkoor Door Eendracht Verbonden (DEV). Vooral het jaarlijkse kerstconcert in de Bovenkerk in Kampen geniet in de orgelwereld grote bekendheid. Ook bespeelde hij jaarlijks het orgel tijdens het nieuwjaarsconcert in de Laurenskerk in Rotterdam. In mei 1990 werd de organist in Parijs onderscheiden wegens zijn verdienste voor de Franse cultuur.
Mulder wordt woensdag in besloten familiekring begraven.
Ik denk niet dat je ze met elkaar kan vergelijken. 2 verschillende instrumentenquote:Op donderdag 11 september 2008 21:43 schreef Scaurus het volgende:
Een orgel is machtig mooi (Toccata und Fuga!), maar langer dan een half uur kan ik het niet uitstaan. Dan liever de viool met haar finesse en tederheid.
ja, maar dan kun je tioch alsnog t ene mooier vinden dan t andere ?quote:Op donderdag 20 november 2008 13:05 schreef regularjoe het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je ze met elkaar kan vergelijken. 2 verschillende instrumenten
ben jij slagwerktom of klarinettom?quote:Op zondag 25 januari 2009 12:35 schreef Coastertommm het volgende:
Als je van koormuziek houdt; aanstaande vrijdag voert het eerstejaarskoor van het Conservatorium van Amsterdam de Gloria van Vivaldi uit. Om 12:30, in het Conservatorium van Amsterdam.
Ik zing ook mee
Dit is wel het mooiste deel eruit.
Nee joh. Qui sedes ad dexteram patris is het mooistequote:Op zondag 25 januari 2009 12:35 schreef Coastertommm het volgende:
Als je van koormuziek houdt; aanstaande vrijdag voert het eerstejaarskoor van het Conservatorium van Amsterdam de Gloria van Vivaldi uit. Om 12:30, in het Conservatorium van Amsterdam.
Ik zing ook mee
Dit is wel het mooiste deel eruit.
De introsong van BoB is ook mooi. Volgens mij ook (deels) gebaseerd op een stuk van Beethoven.quote:Op woensdag 28 januari 2009 19:52 schreef PdeHoog het volgende:
In eerste instantie in aanraking mee gekomen doordat het is opgenomen in de soundtrack van Band of Brothers
Ik heb daar zo mijn twijfels over eigenlijk. Ik kan er helemaal niets over vinden. Enig referentie ergens? Ben wel benieuwd nl.quote:Op zondag 1 februari 2009 19:34 schreef Scaurus het volgende:
Volgens mij ook (deels) gebaseerd op een stuk van Beethoven.
Erik Satie is moderne muziek. De muziek wordt in ieder geval misbruikt in een nagesynchroniseerde reclame van Biodermal.quote:Op zondag 1 februari 2009 20:12 schreef Sosa het volgende:
ehh.. weet nog of ik hier helemaal goed zit, maar dat stuk van Erik Satie, Gymnopedié nr. 1 wordt toch ook in een hedendaagse ballad gebruikt? Wie wil mij even de zangeres noemen? thanks.
Grappig gezicht, zo'n Aziatisch jongetje met een klarinet!quote:
Achja, smaken verschillenquote:Op donderdag 26 februari 2009 18:07 schreef Scaurus het volgende:
Dvorak is een goede. Naar een onbewoond eiland neem ik echter nog liever één cantate van Bach of één opera van Wagner dan Dvorak's gehele oeuvre.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |