Ok ok. speciaal voor jou dan! Een van mijn favoriete "modern klassieke" componisten is Mendelssohn.quote:Op donderdag 18 september 2008 15:57 schreef kwakveense het volgende:
en dat filmpje is gewoon erg grappig
ik vind oude muziek ook mooi hoor. maar ik vind modern klassiek vaak mooier....doe mij maar een sibelius tweede symfonie, of een stukje britten
Andrew Lloyd Webber!quote:Op donderdag 11 september 2008 22:29 schreef Scaurus het volgende:
Even wat roomse koorknaapjes-muziek
Er werd destijds ook genoeg lichtzinnige muziek gemaakt:quote:Op donderdag 18 september 2008 10:24 schreef kwakveense het volgende:
vind t zo jammer dat er bijna alleen oude muziek voorbij komt hier... hier dan maar iets toepasselijks
Ik vind het eerste stuk bijzonder. Het tweede stuk heeft de potentie om mooi te zijn.. Als het in een ander taal gezongen wordt.. sorry, ik vind Spaans geen mooie taal.. Het feit dat het in het spaans is gezongen vind ik jammer.. Verder hebben ze wel mooie stemmenquote:Op dinsdag 30 september 2008 15:12 schreef beeer het volgende:
[..]
Er werd destijds ook genoeg lichtzinnige muziek gemaakt:
Adriano Banchieri - Contrapunto bestiale
Mateo Flecha - La Bomba
Prachtig!quote:
Heerlijke muziek! Supermooi.quote:Op woensdag 17 september 2008 21:38 schreef beeer het volgende:
[..]
Ik vind het eerste rustige, traditionele stuk mooi, maar dan wanneer het wat sneller gaat wordt het een stuk minder (lees kattegejank)
Michael Praetorius - Terpsichore:
U vraagt, wij draaienquote:Op donderdag 9 oktober 2008 22:37 schreef zwartemarktplaats het volgende:
Mooi alhoewel het had wel wat ''dikker/epischer'' gemogen.
Overigens wat is mooie cello/clavercimbel (?) muziek dat zijn zo'n beetje mijn favoriete instrumenten maar ik heb ze nooit echt mooi samen gehoord.
Wat grappig, ik was bij deze uitvoering van het CMC. Leuk om terug te zien via fok op youtube!quote:Op zondag 5 oktober 2008 01:34 schreef kwakveense het volgende:
psssst.... Kwakveense zingt dinsdag de 7e in de Tuindorpkerk in Utrecht en woensdag de 8e in de Herengrachtkerk in Leiden het Mozart Requiem. Mooi koor (echt goed!) en een tof orkest. Musici samengesteld uit leden van diverse studentenorkesten en studentenkoren uit heel Nederland, samen met conservatoriumstudenten. 4e Symfonie van Krommer wordt ook gespeeld, die wordt niet vaak gedaan!
Leuk concert linkje: Klik!
oh en krommer 4e deel, in Nijmegen door CMC (ander orkest dus) waar het licht uitvalt en vervolgd wordt met kaarslicht
Deze verdiend een tweede vermelding, wát een ongelooflijk mooi stuk. Ik snap wel waar het verhaal vandaan komt dat de paus niet wilde dat dit te vaak werd gespeeld om zo het mysterie ervan te behouden.quote:
Het Miserere is echt prachtig, ook de moeite waard om wat verschillende uitvoeringen te beluisteren. Ik vind deze ook heel mooi! (A Sei Voci)quote:Op donderdag 23 oktober 2008 22:45 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Deze verdiend een tweede vermelding, wát een ongelooflijk mooi stuk. Ik snap wel waar het verhaal vandaan komt dat de paus niet wilde dat dit te vaak werd gespeeld om zo het mysterie ervan te behouden.
Beetje jammer van de geluidskwaliteit, deze versie is wat beter van geluid, van de Tallis Scholars:
Klara.be heeft ook een kassiekzender. Een gewone en een nonstop.quote:Op maandag 27 oktober 2008 14:04 schreef ethiraseth het volgende:
Wat voor klassieke muziek radiozenders zijn er eigenlijk? Ik ken alleen radio4, bbc radio 3 en het Amerikaanse KBPS online. Zijn er nog andere zenders aan te raden?
Ik vind zijn Vespers ook mooi, sommige wel een beetje te bombastisch uitgevoerd.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 16:33 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Nog meer vespers: ik draai tegenwoordig die van Rachmaninov grijs. Wat mooi Maar daar kan ik zo snel geen youtube-filmpje van vinden.
Hehe... Ik vond het een mooi stuk, tot iemand bij mij in huis een van de partijen ging instuderen Ik wordt er echt zenuwachtig vanquote:Op woensdag 29 oktober 2008 22:55 schreef kwakveense het volgende:
dit is een van de weinige pianostukken die me wat doet...juist omdat bt lang en veel en hetzelfde is word ik helemaal meegesleept
quote:KAMPEN (ANP) - Op 78-jarige leeftijd is zaterdag in zijn woonplaats Kampen musicus Klaas Jan Mulder overleden. Mulder werd vooral bekend als organist. Zijn familie maakte zijn overlijden maandag bekend.
Mulder gaf jaarlijks veel orgelconcerten, maakte diverse cd's en was dirigent van mannenkoren. Vanaf 1960 dirigeerde Mulder het christelijk Kamper mannenkoor Door Eendracht Verbonden (DEV). Vooral het jaarlijkse kerstconcert in de Bovenkerk in Kampen geniet in de orgelwereld grote bekendheid. Ook bespeelde hij jaarlijks het orgel tijdens het nieuwjaarsconcert in de Laurenskerk in Rotterdam. In mei 1990 werd de organist in Parijs onderscheiden wegens zijn verdienste voor de Franse cultuur.
Mulder wordt woensdag in besloten familiekring begraven.
Ik denk niet dat je ze met elkaar kan vergelijken. 2 verschillende instrumentenquote:Op donderdag 11 september 2008 21:43 schreef Scaurus het volgende:
Een orgel is machtig mooi (Toccata und Fuga!), maar langer dan een half uur kan ik het niet uitstaan. Dan liever de viool met haar finesse en tederheid.
ja, maar dan kun je tioch alsnog t ene mooier vinden dan t andere ?quote:Op donderdag 20 november 2008 13:05 schreef regularjoe het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je ze met elkaar kan vergelijken. 2 verschillende instrumenten
ben jij slagwerktom of klarinettom?quote:Op zondag 25 januari 2009 12:35 schreef Coastertommm het volgende:
Als je van koormuziek houdt; aanstaande vrijdag voert het eerstejaarskoor van het Conservatorium van Amsterdam de Gloria van Vivaldi uit. Om 12:30, in het Conservatorium van Amsterdam.
Ik zing ook mee
Dit is wel het mooiste deel eruit.
Nee joh. Qui sedes ad dexteram patris is het mooistequote:Op zondag 25 januari 2009 12:35 schreef Coastertommm het volgende:
Als je van koormuziek houdt; aanstaande vrijdag voert het eerstejaarskoor van het Conservatorium van Amsterdam de Gloria van Vivaldi uit. Om 12:30, in het Conservatorium van Amsterdam.
Ik zing ook mee
Dit is wel het mooiste deel eruit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |