Gereformeerd jeugdsentimentquote:Op donderdag 12 juni 2008 18:06 schreef Hi_flyer het volgende:
Is iemand bekend met het werk van Jan Zwart? Een van de invloedrijkste organisten van Nederland na Sweelinck.
Nah, zo'n fan ben ik niet Maar voor Vierne en Messiaen live uitgevoerd op het orgel van de Oude Kerk in Delft mag je me wakkermaken!quote:Op donderdag 11 september 2008 21:21 schreef Hi_flyer het volgende:
Schattige registrantes
En ik vind het geweldige muziek. Per dag luister ik al gauw 1 a 2 uur orgel. Zo enorm veelzijdig!
Paratrooper?quote:Op donderdag 11 september 2008 21:53 schreef Hi_flyer het volgende:
Benadering van muzikale perfectie
Ik vind het eerste rustige, traditionele stuk mooi, maar dan wanneer het wat sneller gaat wordt het een stuk minder (lees kattegejank)quote:
Interessante stuk, maar zo... hoofs. Doet denken aan extreem strakke broeken en strikte etiquette.quote:Op woensdag 17 september 2008 21:38 schreef beeer het volgende:
Guillaume de Machaut - Chanson Balladée:
Tsja.. Oude muziek is gewoon erg mooiquote:Op donderdag 18 september 2008 10:24 schreef kwakveense het volgende:
vind t zo jammer dat er bijna alleen oude muziek voorbij komt hier... hier dan maar iets toepasselijks
Ok ok. speciaal voor jou dan! Een van mijn favoriete "modern klassieke" componisten is Mendelssohn.quote:Op donderdag 18 september 2008 15:57 schreef kwakveense het volgende:
en dat filmpje is gewoon erg grappig
ik vind oude muziek ook mooi hoor. maar ik vind modern klassiek vaak mooier....doe mij maar een sibelius tweede symfonie, of een stukje britten
Andrew Lloyd Webber!quote:Op donderdag 11 september 2008 22:29 schreef Scaurus het volgende:
Even wat roomse koorknaapjes-muziek
Er werd destijds ook genoeg lichtzinnige muziek gemaakt:quote:Op donderdag 18 september 2008 10:24 schreef kwakveense het volgende:
vind t zo jammer dat er bijna alleen oude muziek voorbij komt hier... hier dan maar iets toepasselijks
Ik vind het eerste stuk bijzonder. Het tweede stuk heeft de potentie om mooi te zijn.. Als het in een ander taal gezongen wordt.. sorry, ik vind Spaans geen mooie taal.. Het feit dat het in het spaans is gezongen vind ik jammer.. Verder hebben ze wel mooie stemmenquote:Op dinsdag 30 september 2008 15:12 schreef beeer het volgende:
[..]
Er werd destijds ook genoeg lichtzinnige muziek gemaakt:
Adriano Banchieri - Contrapunto bestiale
Mateo Flecha - La Bomba
Prachtig!quote:
Heerlijke muziek! Supermooi.quote:Op woensdag 17 september 2008 21:38 schreef beeer het volgende:
[..]
Ik vind het eerste rustige, traditionele stuk mooi, maar dan wanneer het wat sneller gaat wordt het een stuk minder (lees kattegejank)
Michael Praetorius - Terpsichore:
U vraagt, wij draaienquote:Op donderdag 9 oktober 2008 22:37 schreef zwartemarktplaats het volgende:
Mooi alhoewel het had wel wat ''dikker/epischer'' gemogen.
Overigens wat is mooie cello/clavercimbel (?) muziek dat zijn zo'n beetje mijn favoriete instrumenten maar ik heb ze nooit echt mooi samen gehoord.
Wat grappig, ik was bij deze uitvoering van het CMC. Leuk om terug te zien via fok op youtube!quote:Op zondag 5 oktober 2008 01:34 schreef kwakveense het volgende:
psssst.... Kwakveense zingt dinsdag de 7e in de Tuindorpkerk in Utrecht en woensdag de 8e in de Herengrachtkerk in Leiden het Mozart Requiem. Mooi koor (echt goed!) en een tof orkest. Musici samengesteld uit leden van diverse studentenorkesten en studentenkoren uit heel Nederland, samen met conservatoriumstudenten. 4e Symfonie van Krommer wordt ook gespeeld, die wordt niet vaak gedaan!
Leuk concert linkje: Klik!
oh en krommer 4e deel, in Nijmegen door CMC (ander orkest dus) waar het licht uitvalt en vervolgd wordt met kaarslicht
Deze verdiend een tweede vermelding, wát een ongelooflijk mooi stuk. Ik snap wel waar het verhaal vandaan komt dat de paus niet wilde dat dit te vaak werd gespeeld om zo het mysterie ervan te behouden.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |