Iemand hier een idee?quote:Op zondag 24 mei 2009 03:14 schreef Toad het volgende:
In de trailer van de film Antichrist wordt de muziek gebruikt van een klassiek stuk. Wie weet welk?
Edit:quote:
ik heb het gevonden, dankzij iemand:quote:Op zondag 24 mei 2009 12:34 schreef wolferl het volgende:
[..]
Het is van J.S.Bach, het ligt op het puntje van mijn tong.
Ahh, mooi.quote:
Bedankt voor je JC Bach muziek. Het is inderdaad verbazingwekkend hoe Bach niet alleen de westerse muziek immens heeft benvloed maar ook nog eens (via zijn zoon) een van de grootste componisten ooit!quote:Op woensdag 20 mei 2009 16:06 schreef wolferl het volgende:
Erg mooi stuk, vind van Vivaldi sowiezo veel mooi.
Zeer mooi duet van Johann Christian Bach, Mozart liet zich flink beinvloeden door hem. En terecht. Niet alleen papa Johann Sebastian Bach was birljant, maar ook kinders waren briljant.
Ondergewaardeerd stuk van Carl Maria von Weber.
En het grappige is, als je Mozart's vroege muziek hoort, dus van KV 1 t/m KV 90, dan hoor je duidelijk finke invloeden van J.C.Bach. Mozart heeft ook een symphonie geschreven, naar een piano bewerking van J.C.Bach. Ik vind Mozart's 5de Symphonie dan ook erg boeiend. Sowieso vind ik de connectie tussen J.C.Bach en Mozart erg intressant. Die vriendschap tussen die twee, heeft bij Mozart heel veel invloed gehad op zijn ontwikkeling in zijn muziekstijl.quote:Op donderdag 28 mei 2009 10:10 schreef regularjoeback het volgende:
[..]
Bedankt voor je JC Bach muziek. Het is inderdaad verbazingwekkend hoe Bach niet alleen de westerse muziek immens heeft benvloed maar ook nog eens (via zijn zoon) een van de grootste componisten ooit!
In 1764 en 1765 bezocht Mozart JC Bach.
Dat is een mooie. Heb hem tussen mijn favourites idd.quote:
Ik ken 'm onder de naam Suite for Variety Orchestra. Ik wist niet dat er sprake was van een naamsverwarring.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 09:16 schreef komrad het volgende:
Rieu speelt verkracht natuurlijk gewoon de waltz van shos
ik vind trouwens de waltz persoonlijk niet het mooiste deel uit de jazz suite
edit: check http://en.wikipedia.org/w(...)estra_(Shostakovich)
als dit artikel klopt is de jazz suite II eigenlijk helemaal niet de jazz suite
ik vind m.n. het pianostukje ongeveer halverwege erg mooiquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |