abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 april 2008 @ 13:33:10 #51
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_58277414
'Verbied jongeren 's nachts te rijden'

ok, het SWOV en niet de politiek... maar toch!
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_58279329
quote:
Op donderdag 24 april 2008 12:28 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ongewenst en kan zelfs levensgevaarlijk zijn.
Ik ben wel voor dat notoire hardrijders gewoon hun rijbewijs definitief, of voor 10 jaar ofzo, kwijt zijn.

Alleen moet de 50 kilometer wel wat aangepast worden (bijv. bij meer dan 100% te hard tm de 50, en meer dan 75% te hard boven de 50... zodat je niet 80 door een woonwijk "mag" rijden, maar wel 175 op de snelweg zonder rijbewijs kwijt te zijn).

En dan de eerste keer 3 maanden je rijbewijs kwijt.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_58314533
Wanneer wordt er een grote protestmars georganiseerd? Ik doe mee, ik begin echt een ongelooflijke hekel te krijgen aan de Kabinet. Ik denk er zelfs over na om op Rita Verdonk te stemmen, die zeurt tenminste niet.

Wat heb ik een schijthekel aan deze overheid.
  zaterdag 26 april 2008 @ 01:51:46 #54
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_58314979
Kabinet verbiedt ook verse paddo's
gewoon de onderzoeken aan de kant zetten omdat ze niet de uitkomst geven die je graag zou willen hebben..
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_58315172
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 01:51 schreef DionysuZ het volgende:
gewoon de onderzoeken aan de kant zetten omdat ze niet de uitkomst geven die je graag zou willen hebben..
Dat is toch juist gebruik bij politici. Een onderzoek dient niet als middel voor waarheidsvinding maar als wapen om je politieke tegenstanders er mee uit het veld te ruimen. Als het wapen zich dan opeens tegen je keert dan negeer je het gewoon.
  zaterdag 26 april 2008 @ 10:58:49 #56
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_58317358
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 01:51 schreef DionysuZ het volgende:
Idd, ons almachtige kabinet is de enige die weet wat goed is voor ons
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 26 april 2008 @ 11:20:46 #57
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_58317626
En de ellende is dat dit verbod nooit meer zal worden teruggedraaid door andere kabinetten.

Jaarlijks duizenden doden door alcohol, maar nee, we verbieden een paddestoel die in het wild groeit. Weeral een geweldig staaltje werk geleverd door de politiek.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_58321058
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 11:20 schreef ethiraseth het volgende:
En de ellende is dat dit verbod nooit meer zal worden teruggedraaid door andere kabinetten.

Jaarlijks duizenden doden door alcohol, maar nee, we verbieden een paddestoel die in het wild groeit. Weeral een geweldig staaltje werk geleverd door de politiek.
Met dank aan (Franse) toeristen.

De reden waarom het verboden wordt is wel zo enorm zwak. Zuivere symboliek politiek .
pi_58321161
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 15:10 schreef MrX1982 het volgende:
De reden waarom het verboden wordt is wel zo enorm zwak. Zuivere symboliek politiek .
Omdat sommige mensen het product onverantwoord gebruiken

Misschien moeten ze de auto ook maar verbieden omdat Sjonnies met petjes en een Golf de auto zo onveranwoord gebruiken dat ze zichzelf doodrijden.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_58321247
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 15:16 schreef FJD het volgende:
Omdat sommige mensen het product onverantwoord gebruiken

Misschien moeten ze de auto ook maar verbieden omdat Sjonnies met petjes en een Golf de auto zo onveranwoord gebruiken dat ze zichzelf doodrijden.
Goed onderbouwde reden ja. Wanneer zou alcohol in de ban gedaan worden?
  † In Memoriam † zaterdag 26 april 2008 @ 16:05:36 #61
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_58321952
quote:
De reden is niet eens zwak, maar simpelweg volledig onjuist en zal incidenten waarin de oorzaak wel paddo's zijn alleen maar in de hand werken door ongecontroleerde eigen teelt.
Carpe Libertatem
pi_58323994
Ik heb zelden zo'n populisme meegemaakt dan het verbod op verse paddo's. Vooral de incidenten met toeristen was een reden om het te verbieden. Grappig. Verplicht dan smartshops om te controleren of iemand wel een Nederlandse identiteit heeft bijvoorbeeld, en verkoop het alleen aan Nederlanders.

Maar dan nog, de incidenten waren helemaal niet door het gebruik van paddo's gekomen:
http://www.nu.nl/news/115(...)j_slachten_hond.html

Terwijl dit een reden was om het te verbieden. Het moet niet veel gekker worden.

Valt me ook enorm tegen van de "LIBERALE" VVD om het te verbieden. Ik hoop dat Verdonk de VVD helemaal kapot maakt.
pi_58324053
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 16:05 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

De reden is niet eens zwak, maar simpelweg volledig onjuist en zal incidenten waarin de oorzaak wel paddo's zijn alleen maar in de hand werken door ongecontroleerde eigen teelt.
Als je een reden aanvoert die meer geldt voor bijv. alcohol dan voor paddo's vind ik het eigenlijk nogal zwak. Het is wel duidelijk dat men een aanleiding zocht om paddo's te verbieden. De incidenten met toeristen was die aanleiding.
pi_58324127
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 18:23 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Als je een reden aanvoert die meer geldt voor bijv. alcohol dan voor paddo's vind ik het eigenlijk nogal zwak. Het is wel duidelijk dat men een aanleiding zocht om paddo's te verbieden. De incidenten met toeristen was die aanleiding.
Het lijkt Amerika onderhand wel. Het enige verschil is nog dat dat soort incidenten in Amerika gewoon in scene worden gezet. Het is om misselijk van te worden .
  † In Memoriam † zaterdag 26 april 2008 @ 18:30:04 #65
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_58324161
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 18:19 schreef pberends het volgende:
Valt me ook enorm tegen van de "LIBERALE" VVD om het te verbieden.
Voor zover ik weet vielen paddo's onder 'softdrugs' en dan gaat het rechtstreeks in tegen hun eigen programma en beginselen.
Carpe Libertatem
pi_58324252
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 18:30 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Voor zover ik weet vielen paddo's onder 'softdrugs' en dan gaat het rechtstreeks in tegen hun eigen programma en beginselen.
Zelfs Fortuyn wilde softdrugs legaliseren...
pi_58324463
Hoe kunnen ze uberhaupt PLANTEN verbieden? Als een plantje in de natuur groeit, moet je dan maar tegen het plantje zeggen dat het illegaal is ofzo? wtf is dat?
  † In Memoriam † zaterdag 26 april 2008 @ 18:51:36 #68
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_58324534
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 18:48 schreef pberends het volgende:
Hoe kunnen ze uberhaupt PLANTEN verbieden? Als een plantje in de natuur groeit, moet je dan maar tegen het plantje zeggen dat het illegaal is ofzo? wtf is dat?
Alle paddo's met een dubbele nationaliteit de grens over!
Carpe Libertatem
pi_58324593
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 18:51 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Alle paddo's met een dubbele nationaliteit de grens over!
.

Ik bedoel, als die paddestoelen spontaan in je tuin groeien kan je er toch geen flikker aan doen..
  zaterdag 26 april 2008 @ 19:29:08 #70
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_58325180
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 18:54 schreef pberends het volgende:

[..]

.

Ik bedoel, als die paddestoelen spontaan in je tuin groeien kan je er toch geen flikker aan doen..
Razzia's! Met biologen!
Indien sporen van verboden paddo's gevonden worden (al dan niet in de volkstuin), minimale straffen! 25 jaar! Dat werkt! Dan weten de criminelen waar ze aan toe zijn!
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zaterdag 26 april 2008 @ 19:38:46 #71
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_58325383
quote:

[..]

Met dank aan (Franse) toeristen.

Die Franse touriste die zichzelf van de brug afwierp had geen drugs gebruikt.
Vanwege het 'obscure' van het incident, niet iedereen werpt zich iedere ochtend van de brug zeg maar, associeerde men het direct met drugs. En om dan maar wat te verzinnen, werden het paddo's.
quote:
AMSTERDAM - Er is geen verband aangetoond tussen de dood van het zeventienjarige Franse meisje dat in maart van het dak van het Nemo in Amsterdam sprong, en het gebruik van paddo's.

Dat zegt Wim Best van de inspectie van opiumzaken van het ministerie van Volksgezondheid. ''Men zegt dat ze paddo's heeft gebruikt, maar er is geen sectie of toxicologisch onderzoek verricht. Het meisje zou psychisch in de war zijn geweest,'' aldus Best.
http://www.parool.nl/nieuws/2007/JUN/30/p1.html
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_58325636
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 19:38 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Die Franse touriste die zichzelf van de brug afwierp had geen drugs gebruikt.
Vanwege het 'obscure' van het incident, niet iedereen werpt zich iedere ochtend van de brug zeg maar, associeerde men het direct met drugs. En om dan maar wat te verzinnen, werden het paddo's.
[..]
Als politicus moet je soms je eigen waarheid creëren om een verbod te kunnen verkopen.
  † In Memoriam † zaterdag 26 april 2008 @ 19:58:29 #73
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_58325807
Om iedereen wat moeite te bespraren.
Carpe Libertatem
pi_58326013
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 19:58 schreef Boze_Appel het volgende:
Om iedereen wat moeite te bespraren.
Bereik ik bij gmail toch mijn opslaglimiet.
pi_58326993
Functionele tvp.
Een nichterige moslim, is een Islamietje.[/b] H. Finkers
[b]Die met de hoogste percentages gaan het eerst.[/b] B. B.
|[b]DASOO
| LastFM|
  maandag 28 april 2008 @ 23:01:29 #76
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_58369717

Niet zozeer hypes of bemoeizucht, maar wel weer een verkapte belastingverhoging. Want stel je voor dat mensen wat van hun belastinggeld kunnen terugzien.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_58369926
ah dus je moet nog wel flink dokken maar als je echt zielig bent mag je lekker hopen op wat toeslagen, een sigaartje uit eigen doos..
pi_58369992
Mooie christelijke gedachte. Helpen van de zwakkeren. Op kosten van een ander.
  maandag 28 april 2008 @ 23:16:15 #79
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_58370122
quote:
Op maandag 28 april 2008 23:11 schreef MrX1982 het volgende:
Mooie christelijke gedachte. Helpen van de zwakkeren. Op kosten van een ander.
Zo zag ik zo'n muts van het kabinet het wel uitleggen. Ze vond dat Nederlanders het maar rechtvaardig moesten vinden uit naam van de solidariteitsgedachte.
  maandag 28 april 2008 @ 23:54:58 #80
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_58371187
quote:
Okay van de OP word ik op slag volkomen depressief en ik ben blij dat mn emigratieplannen steeds vaster vorm krijgen, maar dit:

is absoluut het aller-aller-allertrieste idee wat ik ooit van overheidswege heb gezien...

kan iemand het me misschien uitleggen, ik ben de draad lijn een beetje kwijt....
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_58375179
quote:
Op maandag 28 april 2008 23:54 schreef YuckFou het volgende:

kan iemand het me misschien uitleggen, ik ben de draad lijn een beetje kwijt....
Elke verbinding betekend een verdubbeling van de uitgaven
pi_58375186
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 09:39 schreef Chewie het volgende:
Elke verbinding betekend een verdubbeling van de uitgaven
en een vertraging van 100%
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_58375253
En 25% meer ambtenaren

Hoeveel zou de overheid voor dit kunstwerk betaald hebben

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-04-2008 09:53:11 ]
  † In Memoriam † dinsdag 29 april 2008 @ 10:10:11 #84
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_58375603
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 09:44 schreef Chewie het volgende:
En 25% meer ambtenaren

Hoeveel zou de overheid voor dit kunstwerk betaald hebben
quote:
In 2008 is ¤ 500.000 beschikbaar voor de start van het mediawijsheid expertisecentrum. Dit bedrag zal
oplopen tot indicatief tenminste ₠ 1 miljoen in 2010. De subsidie wordt voor 3 jaar aan de kerngroep
toegekend, die ieder jaar verantwoording aflegt aan de minister van OCW. Uit dit bedrag wordt de
coördinatie en communicatie van het centrum gefinancierd.
http://www.minocw.nl/documenten/5242.pdf
Carpe Libertatem
  dinsdag 29 april 2008 @ 10:55:28 #85
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_58376361
Ik ga ook de politiek in. Lekker in zo'n kerngroep zitten, niks presteren en is het geld op omdat we op kantoor teveel cocaine en hoeren hebben verbruikt dan geeft de overheid je toch wel meer.
pi_58376998
Hoeveel Coke en hoeren zijn er bij Vogelaar's departement wel niet doorheen gegaan aangezien ze er nu weer 325 miljoen bij krijgt?

Het is toch ook te zot voor woorden, slecht werk afleveren en dan beloond worden met meer geld
pi_58377266
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 11:30 schreef Chewie het volgende:
slecht werk afleveren en dan beloond worden met meer geld
Het motto van iedere overheid.
pi_58454437
Ministerie trekt brief in over godslastering
vrijdag 2 mei 2008 18:50

Het ministerie van Justitie heeft een brief van minister Ernst Hirsch Ballin (CDA, Justitie) aan de Tweede Kamer ingetrokken. De brief, die gaat over het makkelijker straffen van godslastering, had nooit mogen worden verstuurd.

Dat zegt het ministerie. De brief is slecht gevallen, onder meer bij D66. Volgens D66-Kamerlid Boris van der Ham lijkt het er in de brief op dat Hirsch Ballin de vrijheid van meningsuiting wil inperken.

Volgens dagblad Het Parool schrijft Hirsch Ballin aan de Kamer dat niet langer belediging van ‘een godsbeeld’ bepalend moet zijn, maar 'het zich beledigend uitlaten ten aanzien van een bepaalde godsdienst of levensovertuiging'.

'Heilige boeken'
Hirsch Ballin wil het verbod op godslastering zodoende verbreden naar ‘heilige boeken of andere kernwaarden’.

Een meerderheid van de Tweede Kamer liet pas geleden nog weten juist af te willen van het verbod op godslastering.

Mitrailleur
Het nieuwe, aangepaste verbod van Hirsch Ballin is volgens Van der Ham veel te algemeen. Hij vreest dat het verbod 'als een mitrailleur op van alles en nog wat kan worden losgelaten'.

Lees ook de blogs van Afshin Ellian over godslastering: Gedrag PvdA inzake blasfemie is ronduit laf en Haal blasfemie ook hier uit het strafrecht!

bron: Elsevier

zaterdag 3 mei 2008 @ 18:48:10 #89
58683 NewOrder
markt anarchist
  † In Memoriam † zaterdag 3 mei 2008 @ 19:11:08 #90
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_58458230
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 14:46 schreef qub het volgende:
Ministerie trekt brief in over godslastering
vrijdag 2 mei 2008 18:50

Het ministerie van Justitie heeft een brief van minister Ernst Hirsch Ballin (CDA, Justitie) aan de Tweede Kamer ingetrokken. De brief, die gaat over het makkelijker straffen van godslastering, had nooit mogen worden verstuurd.

Dat zegt het ministerie. De brief is slecht gevallen, onder meer bij D66. Volgens D66-Kamerlid Boris van der Ham lijkt het er in de brief op dat Hirsch Ballin de vrijheid van meningsuiting wil inperken.

Volgens dagblad Het Parool schrijft Hirsch Ballin aan de Kamer dat niet langer belediging van ‘een godsbeeld’ bepalend moet zijn, maar 'het zich beledigend uitlaten ten aanzien van een bepaalde godsdienst of levensovertuiging'.

'Heilige boeken'
Hirsch Ballin wil het verbod op godslastering zodoende verbreden naar ‘heilige boeken of andere kernwaarden’.

Een meerderheid van de Tweede Kamer liet pas geleden nog weten juist af te willen van het verbod op godslastering.

Mitrailleur
Het nieuwe, aangepaste verbod van Hirsch Ballin is volgens Van der Ham veel te algemeen. Hij vreest dat het verbod 'als een mitrailleur op van alles en nog wat kan worden losgelaten'.

Lees ook de blogs van Afshin Ellian over godslastering: Gedrag PvdA inzake blasfemie is ronduit laf en Haal blasfemie ook hier uit het strafrecht!

[ afbeelding ]
bron: Elsevier

Ze zien er juist toch van af? Dat is toch mooi?
Carpe Libertatem
  † In Memoriam † dinsdag 6 mei 2008 @ 10:48:39 #91
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_58507784
Wat meer info over het godslasteringsverhaal.

Godslastering harder aanpakken

[ Bericht 6% gewijzigd door Boze_Appel op 06-05-2008 11:29:00 ]
Carpe Libertatem
  dinsdag 6 mei 2008 @ 11:26:55 #92
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_58508511
Misschien kunnen we dan de regering aanklagen wegens al hun betuttelende wetten die tegen mijn levensovertuiging van de mens als vrije entiteit welke geen overheid nodig heeft om te weten wat hij wel en niet mag doen in gaan.
  dinsdag 6 mei 2008 @ 12:18:59 #93
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_58509548
Ik heb nog nooit zo'n deprimerende, maar toch mooie OP op fok tegen gekomen...wat een lijst zeg.

Nou ik neem me woorden, dat de verschillende regeringen Balkenende geen klap uit hebben gevoerd, geheel terug....ze hebben heel hard gewerkt aan het inperken van onze vrijheden. Ik denk dat ik de volgende keer eens wel een keertje ga stemmen op deze harde werkers...ze verdienen het....en wij als Nederlandse volk ook.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_58580287
quote:
Losse fietsverlichting straks toegestaan
Uitgegeven: 9 mei 2008 14:46
Laatst gewijzigd: 9 mei 2008 15:12

DEN HAAG - De discussie over losse fietsverlichting is beslecht. Voor het eind van het jaar komt er nieuwe wetgeving, die het dragen van lampjes op bovenkleding toestaat. Het licht moet wel voortdurend branden.
Dat meldde minister Camiel Eurlings van Verkeer vrijdag in een brief aan de Tweede Kamer.

Ophef
Vorig jaar ontstond ophef over losse fietsverlichting, nadat de raad van hoofdcommissarissen van de politie een nieuwe, strengere richtlijn had aangekondigd voor dragers van de lampjes.
Verlichting die aan kleding of tassen bungelde, zou niet meer worden geaccepteerd. Tot dan toe werden de lampjes gedoogd.

Politiekorpsen
De politiekorpsen reageerden verdeeld. Minister Guusje ter Horst van Binnenlandse Zaken, die over de politie gaat, zei het belangrijker te vinden dat fietsers verlicht zijn dan dat ze bekeurd worden voor losse lampjes.
Minister Eurlings van Verkeer liet weten dat hij voelde voor verruiming van de wetgeving.

Onderzoek
Eurlings gaf TNO opdracht voor een onderzoek. Dat wees uit dat de omstreden verlichting "geen noemenswaardige nadelige gevolgen" heeft voor de verkeersveiligheid.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 9 mei 2008 @ 20:20:18 #95
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_58581965
quote:
Huis voor democratie en rechtsstaat begint

In de loop van het schooljaar 2008/2009 begint het Huis voor democratie en rechtsstaat vanaf een voorlopige locatie en op internet. Het kabinet draagt structureel 3,5 miljoen euro bij.
Het Huis voor democratie en rechtsstaat gaat kennis overdragen over de kernwaarden van de democratische rechtsstaat, vooral aan jongeren.
Het kabinet nodigt andere partijen uit om te helpen het Huis verder uit te breiden.
De organisatie begint met een programma voor 25.000 scholieren en met activiteiten op internet.
De inzet is dat het Huis een vestiging krijgt in de buurt van het Haagse Binnenhof, waar simulaties en exposities worden gehouden. Deze plek is ook de uitvalsbasis voor bezoeken aan het parlement, de rechtbank en het Vredespaleis.

Bron
Als overheid moet je er natuurlijk voor zorgen dat jongeren worden geïndoctrineerd zodat ook zij, zodra ze mogen stemmen, het systeem in stand houden.
pi_58591982
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 20:20 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Als overheid moet je er natuurlijk voor zorgen dat jongeren worden geïndoctrineerd zodat ook zij, zodra ze mogen stemmen, het systeem in stand houden.
Is voorlichten over hoe onze staatsinrichting in elkaar zit zo verkeerd? Zoiets kan jongeren juist helpen na te denken over democratie en de alternatieven (totalitaire staten, religieuze dictaturen of totale chaos)
  zaterdag 10 mei 2008 @ 13:14:53 #97
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_58592880
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 12:12 schreef du_ke het volgende:
Is voorlichten over hoe onze staatsinrichting in elkaar zit zo verkeerd? Zoiets kan jongeren juist helpen na te denken over democratie en de alternatieven (totalitaire staten, religieuze dictaturen of totale chaos)
Het is eenzijdige staatspropaganda, geen objectieve informatie.
pi_58597407
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 13:14 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Het is eenzijdige staatspropaganda, geen objectieve informatie.
Het huisvan Thorbecke en de gedachte darachter kan best objectief uitgelegd worden.
pi_58597551
Overheden hebben het ook wel heel makkelijk hoor.
Als ze weer eens met absurde maatregelen of plannen komen is er een handjevol mensen dat daadwerkelijk iets er aan wil doen, maar het gros zucht eens diep, praat er een paar dagen met z'n collega's over, over hoe het mogelijk is, en dan gaat het leven weer verder.
Euro, EU (eerst was het nee, maar nu plots, nu het doorgedrukt is, ziet iedereen er plots heil in), biometrisch paspoort, alle privacy inbreuken, etc.

Net zoals dit topic.
We kunnen er wel leuk over praten, discussiëren en/of zeggen dat het je allemaal niet zint, maar uiteindelijk gebeurt er toch niets en is dit, zoals alle doorgedrukte plannen, over een paar weken gewoon weer vergeten en maakt iedereen zich weer druk over iets anders.
Democratie. 14.gif
  zaterdag 10 mei 2008 @ 18:54:08 #100
182269 sneakypete
On the edge
pi_58597588
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 18:43 schreef du_ke het volgende:

[..]

Het huisvan Thorbecke en de gedachte darachter kan best objectief uitgelegd worden.
misschien enkel mijn eigen opvatting, maar ik heb menig leraar, zeker de maatschappijleraren als links opgevat.

In geschiedenisboeken op school wordt tamelijk pro-socialisme les gegeven.
Ik bekeek op zolder toevallig laatst wat oud lesmateriaal van mijn vriendin, met een extra stencil van de FNV erin, waarin de 19e eeuw, gekoppeld aan een kleine overheid, werd afgeschilderd als enkel een tijd van uitbuiting. Zogenaamd zou de vakbond zelf, samen met socialistische politici, de armoede hebben opgelost door de jaren heen. Het was min of meer een pleidooi tegen marktdenken en kapitalisme. Logisch hoor, want de vakbond wil haar straatje schoon houden. Maar het geeft aan hoe je op school weldegelijk woorden in de mond gelegd kan krijgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')