quote:Op dinsdag 8 april 2008 22:36 schreef Deepfreeze het volgende:
Wij hebben Chris in principe geen extra kleren/zak aan in de maxi, meestal een deken erover. Dus scheelt ook weer.. Met jas is het nu echt proppen. Meestal voor kleine ritjes, zoals CB wel even, maar dat is te zielig voor langere stukken. Dan steken zijn armpjes gewoon naar voren, omdat zijn schoudertjes niet meer goed in de maxi passen![]()
Troel, veel beterschap voor Ruben, Misschien geeft de speen net wat meer troost, maar levert het ook wat meer speeksel achterin zijn keel op?
Hier geen last van oma's. Die wonen allebei op zo'n 2 uur rijden, net zoals de meeste andere familie. Al is dat nou weer niet zo ideaal als je even een uurtje oppas nodig hebt..
quote:Op dinsdag 8 april 2008 23:04 schreef p_iglet het volgende:
hihi dat is weer een voordeel van een klein ventje... Pepijn past met zijn 9 maanden en 7,5 kilo nog makkelijk in de maxi cosi.
(nu moet ik zeggen dat we dat ding ook niet dagelijks gebruiken, zelfs niet wekelijks, en hij sinds hij zelf kan gaan zitten op de bakfiets wel in een fietsstoeltje op het bankje zit ipv in de maxi cosi)
Ben aan het twijfelen voor de eerste week van juni, hij is dan 11 maanden en we gaan met tussenstop in zuidlimburg naar frankrijk.. Vrees dat hij dan de maxi-cosi echt niet meer leuk vind...
Maar aan de andere kant, de maxicosi is wel de aller veiligste manier van in de auto vervoer... En vervolg stoeltjes zijn toch vanaf 9 kilo???
Want dan zijn we met zijn huidige groeisnelheid, net voor zijn 2e verjaardag wel boven de 9 kilo grens
Ik heb daarover een hele fijne tip gekregen van een kraamhulp:quote:Op dinsdag 8 april 2008 23:58 schreef k_i_m het volgende:
Verdorie, heb ik twee babietjes gemist!. Macka en Popples nog gefeliciteerd!!
.
Ik heb weer iets nieuws. Ik kan helemaal niet meer tegen bezoek wat hier met kleine kinderen langskomt om naar de baby te kijken. En dan bedoel ik kinderen onder de 4 jaar. Vooral het "voorzichtig!" wat de ouders roepen op het moment dat er een vinger richting Lilah d'r oog gaat maakt mij woest. Lilah zelf zal het worst zijn, die slaapt lekker door. Maar als ik dan weer zo'n hand over haar hoofd zie gaan die zo stevig is dat het hele hoofd op het nekje heen en weer knakt kan ik mezelf niet meer inhouden en gooi ik haar in haar bed zodat er niemand meer aan kan komen. "De baby is moe"
.
Dat gaat toch weer over he? Of is dit een teken dat ik haar nooit met andere kinderen ga laten spelen?.
k_i_m, dit is zo herkenbaar!quote:Op dinsdag 8 april 2008 23:58 schreef k_i_m het volgende:
Verdorie, heb ik twee babietjes gemist!. Macka en Popples nog gefeliciteerd!!
.
Ik heb weer iets nieuws. Ik kan helemaal niet meer tegen bezoek wat hier met kleine kinderen langskomt om naar de baby te kijken. En dan bedoel ik kinderen onder de 4 jaar. Vooral het "voorzichtig!" wat de ouders roepen op het moment dat er een vinger richting Lilah d'r oog gaat maakt mij woest. Lilah zelf zal het worst zijn, die slaapt lekker door. Maar als ik dan weer zo'n hand over haar hoofd zie gaan die zo stevig is dat het hele hoofd op het nekje heen en weer knakt kan ik mezelf niet meer inhouden en gooi ik haar in haar bed zodat er niemand meer aan kan komen. "De baby is moe"
.
Dat gaat toch weer over he? Of is dit een teken dat ik haar nooit met andere kinderen ga laten spelen?.
En hoe zeg je dat dan? Ik kan eigenlijk al niet eens meer iets aardigs verzinnen om te zeggen, omdat ik eigenlijk al geirriteerd ben op het moment dat er nog niks aan de hand is. En wat het nog vervelender maakt is dat de ouders vertederd zeggen "dat hun kind zo dol op babies is", en de correctie vooral laten afhangen van slechts "zachtjes doen!" zeggenquote:Op woensdag 9 april 2008 08:56 schreef Ardenlyn het volgende:
Ik herken het kim!
Hier wil ik dus ook gewoon NIET hebben dat kinderen aan Maarten gaan zitten. Dus geen aai of wat dan ook gewoon kijken.
Wat oudere kinderen mogen wel een aai doen maar van die druktemakers die hun eigen kracht niet weten of zomaar draaien ofzo die mogen alleen kijken.
Later als Maarten ouder is dan prima maar nu niet.
Als ik zie hoe sommige kinderen omgaan met kleintjes brrr
Ik herken het ook niet zo eigenlijk. Niet dat ik lachend toekijk terwijl mijn kind geprikt en hardhandig betast wordt hoorquote:
Heel duidelijk tegen de ouders zeggen dat je het niet wilt.quote:Op woensdag 9 april 2008 11:29 schreef k_i_m het volgende:
[..]
En hoe zeg je dat dan? Ik kan eigenlijk al niet eens meer iets aardigs verzinnen om te zeggen, omdat ik eigenlijk al geirriteerd ben op het moment dat er nog niks aan de hand is. En wat het nog vervelender maakt is dat de ouders vertederd zeggen "dat hun kind zo dol op babies is", en de correctie vooral laten afhangen van slechts "zachtjes doen!" zeggen. Ik ben inmiddels in staat om armpjes uit de kom te draaien bij een verkeerde beweging
.
Nou het was neit echt een kwestie van meer eten geven hoorquote:Op woensdag 9 april 2008 14:27 schreef _Flash_ het volgende:
Wat betreft die matrasjes vind ik het een pure melkkoe van de Prenatal. (Zoals met veel van hun producten.) Kwaliteit is echt niet beter dan bijvoorbeeld een Leen Bakker van 40 euro. Maar wel 4 keer zo duur.
En adviezen/meningen van het CB, tja, dat kan je best met een korreltje zout nemen. Die medewerkers krijgen alleen een momentopname van je kind mee. De meeste adviezen zullen ook prima zijn, maar zelf nadenken blijft een must. Als je kind dus krijst en je denkt dat het wel eens honger zou kunnen zijn, gewoon meer eten geven. Elke baby is uniek en heeft weer iets andere behoeften.
Wij hebben voor een aantal zaken ook andere bronnen meegewogen. Bibliotheek, internetsites en Fok!Ouders ook natuurlijk
En als je dan zo'n nare opmerking krijgt of leest, gewoon naast je neerleggen. Wat boeit dat nou eigenlijk? Het is niet alsof het CB in de krant gaat zetten dat jullie slechte ouders zijn ofzo.
Heel confronterend. Al moet ik ook zeggen dat ik het gewoon heel oneerlijk vond/vind. Want hun eigen rol in dit verhaal staat natuurlijk nergens beschrevenquote:Op woensdag 9 april 2008 14:29 schreef Kersjes het volgende:
Oei Stiemie, dat is ook niet leuk om te lezen![]()
Doet me denken aan een aantekening van de verloskundige in mijn dossier destijds: kan niet genieten van de zwangerschap. Zo confronterend dan he?
Ik mis Devin zo![]()
quote:Op woensdag 9 april 2008 14:30 schreef lcicle het volgende:
Zo herkenbaar k_i_m!!
Maar wacht maar totdat je met je kinderwagen in de supermarkt loopt en er zo'n kwajong met vuile handjes (combinatie van snot en zand) jouw kind een handje wil geven.. Of wat dacht je van al die oude vrouwtjes die je kind zo lief vinden dat het een aai over z'n wangetje krijgt..
ja, daar ga ik dan maar van uitquote:Op woensdag 9 april 2008 18:11 schreef Troel het volgende:
tja, bij een goede vriendin zou ik het gewoon zeggen als ik het niet fijn zou vinden.
Stiemie, wij hebben datzelfde probleem gehad bij het wiegmatrasje wat we bij prenatal op maat hebben laten maken... Ik vond inderdaad dat er érg gauw een 'floortje-afdruk' (en wat weegt zo'n mini baby nou helemaal ?!) in kwam te staan en heb hem vaak opgeklopt of omgedraaid...quote:Op woensdag 9 april 2008 11:41 schreef Stiemie het volgende:
Hmm even advies vragen bij een probleempje:
Toen ik zwanger was hebben we voor Linde een matrasje gekocht bij Prenatal. het was een vrij duur matrasje van 159 euro, maar goed liggen en slapen is belangrijk, dus ok. Het valt ons nu alleen al enige tijd op dat er na 1 nacht op het matrasje slapen al een flinke kuil in het matras zit waar ze heeft gelegen. Hierdoor
moet ik dagelijks haar matrasje opkloppen om de deuk er weer uit te krijgen.
Ik twijfel nu of ik ermee mee moet teruggaan, of ik niet wordt afgescheept met een "dat hoort zo hoor mevrouw" Ik had Prenatal al een mailtje gestuurd en daar kwam een reactie op van: jammer dat je niet tevreden bent, kom er maar mee terug. Maar dus niet of het een normale redelijke klacht is.
Ah, hoe herkenbaar!quote:Op donderdag 10 april 2008 12:29 schreef Deepfreeze het volgende:Hij heeft zich een half uurtje geleden achteruit onder de salontafel gewurmt. Dat was wel even crisis voor ons kleine meneer![]()
Hee, dat doet Eli toch anders. Die probeert wel zijn kont omhoog te krijgen, maar dan door zich naar achter te duwen en zijn benen stijf houden. Na een paar seconden hijgen en kreunen schuiven zijn knieen toch weer weg en ligt hij weer op zijn buik.quote:Op donderdag 10 april 2008 12:29 schreef Deepfreeze het volgende:
oeh ethan, dat zal pijnlijk geweest zijn..
Jelly, Chris kruipt ook nog niet.. Hij schuift nog steeds achteruit, en zet zich soms wel af met zijn benen naar voren, maar dan met zijn schouders op de grond. Dus dan gaat alleen zijn bips de lucht in. Staan gaat steeds beter, hij kan zijn eigen gewicht dragen, maar hij is nog niet helemaal stabiel in zijn heupjes.
Hij heeft zich een half uurtje geleden achteruit onder de salontafel gewurmt. Dat was wel even crisis voor ons kleine meneer![]()
Marit, fijn weekend toegewenst alvast. .
De mevrouw bij de slager schatte Chris vandaag ietsje ouder in.. Ze vroeg of hij al een plakje worst mocht.Heb maar vriendelijk bedankt
Dat kan nog wel even wachten.
Als wij samen met Floortje onder de douche gaan, zeep ik haar gewoon dáár in... beetje glibberen en goed vasthouden, maar gaat goed!quote:Op donderdag 10 april 2008 13:30 schreef Brighteyes het volgende:
Zondag is hij samen met mij in bad gegaan en hij gaat ook wel eens met papa mee onder de douche, maar daarvan vind ik het weer lastig dat je hem in zijn kamertje in zeept en dan nat de gang over moet naar de badkamer.
Ja, dat zou ik idd wel kunnen doen, hoewel ik dan alsnog de hele badkamer moet dweilen. Is ook niet mijn hobby. En de deur dicht anders ligt het op de overloop bij gebrek aan grotere badkamer.quote:Op donderdag 10 april 2008 14:05 schreef bixister het volgende:
BE maar kun je het badje+standaard dan niet beter naast het bad zetten? of is daar geen ruimte voor? voor 't leeg laten lopen kun je evt. een emmer eronder zetten (op tijd de stop er weer in). zo in het bad lijkt me ook niet handig nee. of wat wij vanaf een bepaalde leeftijd (gespetter) deden: het badje in het grote bad, gewoon op de bodem. er zelf op de knieën voor. dat elders inzepen snap ik ook niet zo goed eigenlijk.
quote:Op donderdag 10 april 2008 14:10 schreef Lois het volgende:
Ga zitten onder de douche, leg baby op je benen en dan kun je hem prima wassen. Wij hebben een minibadkamertje, maar dit kon prima.
DeLiedje wij gaan er zaterdag of zondag mee terug. Ben benieuwd wat ze ermee gaan doen... Even een klein meisje in bed gaan leggen en dan weer verder bijlezenquote:Op donderdag 10 april 2008 12:35 schreef DeLiedje het volgende:
[..]
Stiemie, wij hebben datzelfde probleem gehad bij het wiegmatrasje wat we bij prenatal op maat hebben laten maken... Ik vond inderdaad dat er érg gauw een 'floortje-afdruk' (en wat weegt zo'n mini baby nou helemaal ?!) in kwam te staan en heb hem vaak opgeklopt of omgedraaid...
Ben er eigenlijk nooit over gaan klagen...
Even benieuwd:quote:Op donderdag 10 april 2008 09:43 schreef k_i_m het volgende:
Lilah heeft afgelopen nacht van 23.00 uur tot 05.00 uur geslapen. En daarna gelijk door tot 09.00 uur
.
.
. Ik voel me uitgeslapen
.
Nog niemand! Iedereen vraagt gelijk hoe je het uitspreekt, of ze hebben de schrijfwijze niet gezien maar horen de naam van ons. Ik heb al wel kaarten gehad voor "Lilian" "Lilha" en "Lila"quote:Op donderdag 10 april 2008 16:21 schreef Webkim het volgende:
[..]
Even benieuwd:![]()
hoeveel mensen ben je nou al tegengekomen die Lai-laah zeggen? En word je daar dan niet heel ibbelig van?
En lekker slapen is fijn! Ik hou van babietjes die een lange ruk maken; Thomas redt het ook steeds vaker een uur of vijf aaneen 's nachts.
Nee hoor, ze heeft er de vorige keren weinig last van gehad, gewoon wat meer slapen en de vorige keer was ze beetje hangerig de dagen erna... Maar geen koorts of stijve beentjes ofzo.quote:Op donderdag 10 april 2008 15:08 schreef Iksje het volgende:
Ach, Deliedje, da's de laatste keer voorlopig... even doorbijten en je bent er een hele tijd vanaf (of heeft ze er de vorige keren echt zo'n last van gehad?)
Et dat klinkt als een handige tipquote:Op zondag 13 april 2008 19:37 schreef E.T. het volgende:
Stiemie, bij heeft Tijn waren de box-momenten heel duidelijk, en daarmee ook de momenten dat hij 'los' mocht.Eigenlijk een voortzetting van de regelmaat die bij kleine baby's zo wordt nagestreefd.
's morgens uit bed gaat hij in de box, na z'n ochtendtuk lekker los rondscharrelen, na z'n middagslaapje lekker rondlopen totdat ik eten ga koken; dan gaat hij weer in de box totdat papa thuis is.. die haalt hem er weer uit tot we gaan eten.
Nu hij 15 maanden is, is hij deze regelmaat nog steeds gewend en de box is voor hem nog steeds een plek om lekker even zelf te spelen en tot rust te komen
heb je niet nog een duidelijkere vanquote:Op maandag 14 april 2008 18:49 schreef Ticootje het volgende:
Foto van Jennifer haar doop
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 14 april 2008 22:05 schreef k_i_m het volgende:
[..]
heb je niet nog een duidelijkere van. de jurk
. ??
Misschien?quote:Op maandag 14 april 2008 22:24 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Maar misschien past ze de jurk nog, dus misschien doe ik m zondag nog eens aan. Dan maak ik een foto.
Hehe.. ik heb altijd gezegd dat ik nooit zo tegen m'n kinderen zou gaan praten, maar ik betrap mezelf er ook vaak genoeg opquote:
Wat een briljant idee! Het mandje zat keurig klem tussen de duwstang dus ik heb de boel netjes vol kunnen laden zonder complete stellingen af te breken omdat ik gruwelijk onhandig benquote:Op dinsdag 15 april 2008 14:31 schreef bixister het volgende:
je kind bedelven onder de boodschappen.![]()
ik zette er een mandje bovenop, dat kon net een beetje leunen tussen de rand en de duwstang. ik kon dus niet teveel boodschappen tegelijk meenemen in die tijd.
Mja... als het op de verpakking staat dat het kan, wie ben ik dan om te zeggen dat het niet mag denk ik dan. Ieder zijn eigen keuzes hoor.quote:Op donderdag 17 april 2008 09:24 schreef Ardenlyn het volgende:
Als het een vriendin is zou ik het juist zeggen (vreemde mensen durf ik nietmietje dat ik ben)
quote:Op vrijdag 18 april 2008 11:36 schreef jellyrose het volgende:
Beetje off-topic, maar heb je al foto's van jullie nieuwe stulpje Davinia?![]()
quote:Op donderdag 17 april 2008 15:30 schreef Brighteyes het volgende:
Dat vraagt natuurlijk wel om een foto'tje he, Lishe!![]()
sub]
Niet dat ik weet, eigenlijkquote:
Je hebt helemaal gelijk Stiemie, ik heb het gelijk gedaan! Hij heet Stijnquote:Op vrijdag 18 april 2008 20:55 schreef Stiemie het volgende:
Hallo Sjak, Leuk dat je mee komt posten maar dan moet je natuurlijk wel even je onderste tekstregel aanpassen zodat ik snel zie hoe je kleine mannetje heetEn een foto mag altijd natuurlijk
![]()
Wees blij, die krengen zijn vlijmscherp.. Chris houd er wel van om in je vinger te happen, maar dat is nu niet zo fijn meer.. En tandenknarsen is ook al zo'n lekker geluidjequote:Op vrijdag 18 april 2008 20:55 schreef Stiemie het volgende:
Waarom hebben wij hier nog steeds zo'n tandeloos monster?
wat heerlijk sjakquote:Op vrijdag 18 april 2008 20:36 schreef sjak het volgende:
Hallo allemaal, we mogen hier weer mee posten![]()
Ik heb nog niet echt ingelezen maar ga dat binnenkort wel doen!
Nu alleen even trots spuien.
Het gaat hartstikke goed met onze kleine man. Hij slaapt heerlijk en veel en ziet er zeer tevreden uit. Hij moet wel even wennen aan de voedingen, spuugt nog wat uit, heeft last van zijn darmen en is ietsjes teveel afgevallen. Maar ik heb er alle vertrouwen in dat dat allemaal wel goed komt. Morgen moet hij nog een keer gewogen worden en wat vaker in het zonnetje zodat hij er wat minder chinees uit gaat zien. Gelukkig wordt het dit weekend mooi weer. Hij wordt steeds vaker wat wakker en heeft nu al zulke mooie oogjes.ben vliefd
Nouja, voordat ze dat mogen wat wij eten moeten ze toch echt wachten, dat kan zelfs jij wel volhoudenquote:Op zondag 20 april 2008 21:47 schreef Brighteyes het volgende:
Ik begin het hier ook aan Sasha te merken. Hij is af en toe zeer geinteresseerd in wat wij in onze mond steken. Daar gaat mijn voornemen met 'ach, het is nog zo'n klein wurm, die heeft nog genoeg aan de fles voorlopig'.Ik ben benieuwd hoe lang ik dat vol ga houden.
Mwoah, tegenwoordig is het allemaal zo slecht nog niet, wat ik achter mijn kiezen schuif.quote:Op zondag 20 april 2008 21:49 schreef Troel het volgende:
[..]
Nouja, voordat ze dat mogen wat wij eten moeten ze toch echt wachten, dat kan zelfs jij wel volhouden
ah lief!quote:Op zondag 20 april 2008 23:19 schreef Memmel het volgende:Anna kan sinds vandaag kusjes geven.
op de neus bedoel je!quote:Als ik zeg 'Anna, kusje?' dan gaat haar mond open en neemt ze mijn neus in haar mond. Ik ga haar morgen leren dat ze echt niet iedereen vol op de mond hoeft te nemen....
Yara heeft eigenlijk nog vrijwel geen last gehad van krampjes dus wat dat betreft maak ik me ook niet zo veel zorgen, ik was eigenlijk meer naar Bfree aan het kijken vanwege dit bericht:quote:Op zondag 20 april 2008 18:36 schreef Kersjes het volgende:
Tearsong, ik heb ook Bfree flessen gebruikt en die bevielen goed!
Of het de claim echt waarmaakt wat betreft "anti-kramp" kan ik je echter niet vertellen, Devin heeft sowieso veel last gehad van krampjes de eerste paar maanden. De Bfree of Avent - flessen maakten bij ons niet zoveel verschil in dat opzicht.
Maar het is fijn om te weten dat ze goed bevielen! Denk dat ik ze dan maar ga bestellen.quote:OTTAWA - Als eerste land ter wereld overweegt Canada bepaalde kunststof zuigflessen te verbieden omdat zij een chemische stof bevatten die schadelijk kan zijn voor baby's. De omstreden flessen van polycarbonaat bevatten bisphenol A.
Volgens minister Tony Clement van Volksgezondheid kan bisphenol A de ontwikkeling van kinderen belemmeren. Een te grote blootstelling op jonge leeftijd zou later kunnen leiden tot gedragsproblemen en neurologische symptomen. Hoewel uit onderzoek blijkt dat de blootstelling aan bisphenol beneden de kritische grens ligt, zegt Clement het zekere voor het onzekere te willen nemen.
(ANP)
Ik heb dus precies hetzelfde als jij. Ik vind hem eigenlijk nog zo klein en hij doet het prima op de fles, dus waarom zou ik er iets bij moeten/willen geven.quote:Op maandag 21 april 2008 07:55 schreef Ardenlyn het volgende:
Hier nog maar 1x ongesteld geweest maar binnenkort komt de 2de keer er weer aan.
Het was heviger dan normaal. Het voelde ook alsof de tampon minder vast zat dan normaal maar wie weet komt dat nog goed.
Maarten kan ook al echt turen als wij wat eten.
Ik wilde met 4 maand beginnen maar ik heb van alles gelezen op internet enz en wacht nu gewoon tot 6 maand. 1 van de redenen dat ik wilde beginnen is dankzij mijn eigen ongeduld en het lijkt mij zo leuk....en dat is gewoon een belachelijke reden om te beginnen vind ik.
Maarten doet het nog goed met alleen z'n flessen en zodra ik merk dat hij echt meer wil dan zien we wel verder.
Het lijkt mij onwijs leuk groente/fruit hapjes te geven maar ik geniet er nog van dat hij nog baby is en het gaat eigenlijk allemaal al zo snel.
Hij is nu bijna 4 maand en hij mag dan 4 flessen maar ik en hij vinden 5 nog steeds fijn en ik geniet ervan dat hij bij mij ligt en dan z'n fles krijgt.
Ik kom er alleen niet uit wat nou beter is om te beginnen: fruit of groente?
Ik wil zelf z'n hapjes gaan maken als het zover is en ben mij wat aan het inlezen een beetje maar de 1 zegt fruit beter en de ander groente....ik weet het dus ook niet meer nu
Levensechte pokkiesquote:Op maandag 21 april 2008 13:53 schreef Deepfreeze het volgende:
K_P. Echte pokkies? Mooi optijd.. Hopelijk krijgen de meiden het niet nog een keer.. Dan kan geloof ik wel gebeuren als je voor het jaar waterpokken krijgt.. In ieder geval veel plezier met havermout badjes etc..
quote:Op maandag 21 april 2008 14:13 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Dat worden flensjes op een bedje van havermout vanavond
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |