abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 april 2008 @ 09:53:46 #101
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_57976304
Ah, Maarten is een echt gezelligheidsdier zo te horen
De meeste (hele) kleintjes vinden de box wel prima, maar gelukkig vindt Maarten dat inmiddels ook.
.... met gevoel voor drama....
  vrijdag 11 april 2008 @ 10:17:54 #102
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_57976802
Wat een mooie strandfoto's! En die zielige Jet in het zand Vond ze eht later nog wel leuk Beaker? Of bleef het zo?

Leuk dat Maarten nu ook lekker in de box kan spelen Ardenlyn! Kan ie nu lekker op ontdekkingstocht.

Het lijkt hier wel alsof Linde een beetje verlegen aan het worden is. Vanmorgen toen ik haar naar de opvang bracht, kroop ze bijna in me toen er een andere mama met een kindje binnenkwam. Bij de mensen die ze al langer kent zoals de leidsters, was ze heel gewoon. Is dit nu eenkennigheid?
pi_57977017
Wat een lieve strandfoto's! Arme Jet helemaal van slag.. Het is ook raar spul hoor..

Maarten, wat lekker dat je je nu vermaakt in de box.. Zo'n plafond begint natuurlijk ook al snel te vervelen

Het is er wel ongeveer de tijd voor Stiemie.. Ergens rond de 8/9 maanden..
Bij Chris leek het een week of 2 terug ook zo. Maar geloof dat dat meer zijn last van tandjes is geweest, waardoor hij wat aanhankelijker werd. Nu lijkt het wel weer goed te gaan.
  vrijdag 11 april 2008 @ 22:18:08 #104
156412 hestria
erg gastvrij
pi_57992244
tjonge wat gaat het allemaal weer snel. kan het amper bijhouden hier!

Hier gaat het allemaal erg lekker, ben met dennis naar het consultatie bureau geweest en meneer is in 3 weken tijd 1220 gr aangekomen en 5,5 cm gegroeit!!! Was wel even schrikken maar heb me laten vertellen dat zowel zijn gewicht en lengte in de zelfde verhouding meegroeien(ze zijn allebei van het midden naar iets onder de bovenlijn gegaan). Van mijn kleine smalle ventje is niks meer over, de beentjes en armpjes zijn lekker spekkig en heerlijk gevuld .
En tegenwoordig slaapt hij van 20:00 tot 5:00, krijgt dan zijn fles en slaapt vervolgens gewoon tot 7:00/7:30, dan word ie wakker en ligt dan tot een uur of 8:30 tevreden in de box te brabbelen. Al met al krijgt hij nu dus nog maar 5 flessen van 180 water en 6 scheppen. Dus zit nu eindelijk op een gewoon drink schema!!
Met de motriek is hij niet bezig, kan nog amper zijn hoofd echt goed optillen, meestal komt ie een paar centimeter omhoog voordat hij weer neer stort.
Wel loopt ie als ie op zijn buik ligt met zijn been flink af te zetten, en rolt dan op zijn zij, en word vervolgens helemaal boos omdat hij niet lekker ligt en niet meer terugkan of verder rollen. heb hem al een aantal keer gewoon laten aanmodderen maar hij krijgt het maar niet voor elkaar.
Hij is echt een luisterbaby, zodra ik in de buurt kom gaat al zijn aandacht naar mij en loopt ie te brebbelen en te kreten! echt al een heleboel verschillende klanken al. Hij vind het ook geweldig als ik zijn klanken nadoe, dan kunnen we zo echt hele gesprekken voeren. Hij is ook bijna altijd aan het lachen, en dan ook met heel zijn lijfje heel leuk om te zien(heb het alleen nog niet op foto kunnen vastleggen )

maandag gaan we lekker een midweekje weg, ben benieuwt hoe het gaat bevallen om zo met zijn 4tjes weg te gaan.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
pi_57997818
Hestria, dat klinkt lekker!
En ook al op vakantie.. Lijkt het nou zo, of gaan er veel mensen alvast een weekendje/weekje weg? Wij hebben onze vakantie pas in september gepland.. Nog lang wachten dus...
pi_57998059
wij gaan aankomend weekend. Wij gaan normaal altijd op meivakantie op de camping, maar dat kan dit jaar niet doorgaan. Ook onze wintersport ging dit jaar niet door, dus ik ben echt wel toe aan een paar daagjes weg.

In juli gaan we dan pas weer op zomervakantie.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_57998530
Dit jaar geen vakantie...net een huis gekocht waar we in de vakantie in gaan opknappen. Waarschijnlijk wel eens een weekendje weg...

En vannacht weer helemaal brak... huilen alsof ze compleet uitgehongerd was en de wereld tegelijk verging. En dat terwijl ze dus overdag en 's nachts nog steeds om de 3 u drinkt...pffff
Ik weet echt niet hoe lang ik dit nog kan volhouden, zeker niet als ik binnenkort weer fulltime ga werken.
Ben op sommige momenten echt mezelf niet meer, wordt kregelig en emotioneel om het minste.
pi_57999109
Iksje, is dat alle nachten??

Jennifer drinkt overdag ook iedere 3 uur (soms zelfs korter), maar 's nachts slaapt ze van 23.00 tot 6.30. De laatste voeding doen we ook met een fles, dan weet ik zeker dat ze voldoende heeft gedronken voor de nacht en voor haar gaat de fles lekker makkelijk, dus hoeft ze alleen maar te slikken.

Over 2 weken ga ik een paar dag voedingen ook vervangen door een fles. En dan even kijken hoelang mijn borsten volhouden zonder drinken, ik hoop namelijk rond een uur of 4. Over 4 weken moet ik namelijk weer gaan werken, en met 2x kolven per dag zal dat dan mooi uitkomen.

Vanaf hoe oud mogen babies in een buikdrager? Ik heb gister Jen maar erin gedaan, t was namelijk weer een dagje dat ze gewoon weinig wilde slapen. Maar mama wil ook nog dingen doen. Dus ik heb haar maar in de drager gedaan en dan kon ik de was opruimen en vouwen.... Ze vond het trouwens best leuk. Maar ik moest wel blijven lopen..
pi_57999206
Ticootje, ik weet niet wat voor buikdrager je hebt.
In een babybjorn mogen ze vanaf 3,5 kilo geloof ik. In een draagdoek vanaf de geboorte.

Iksje... pff wat slopend!!! Hopelijk gaat Liande binnenkort wat minder drinken.
Ik vind de ene nachtvoeding die we hier hebben al slopend genoeg.
  zaterdag 12 april 2008 @ 11:56:45 #110
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_57999898
Wat super die foto's geweldig die bekkies en al dat zand hahaha.

Ticootje, vond ze het fijn in de draagzak. Ik zag trouwens net iemand op de fiets voorbij komen met een mini baby in de zak. Weet iemand of er niets op de bijsluiter/gebruiksaanwijzing staat dat dat gevaarlijk is?

Hier is het vreselijk geweest donderdag op vrijdag nacht heeft Zoë een explosie van eczeem gehad was zo zielig heel veel jeuk heel veel huilen en heel veel borst en mama willen. Gister ging het al wat beter en vandaag is haar huidje weer schoon. Ik vermoed dat het te maken heeft met haar prikjes.

Op het moment liggen beide dames hier in bed. Zelfs Mara ging ff een uurtje slapen we hebben vanavond een gezellige avond met mijn broertje en gaan gourmetten.

Zoë heeft vandaag een jurkje aan van de h&m maat 62 en ze verzuipt er in maar ik heb het stug aangelaten.
Ze is 4 maanden en draagt nog met gemak 56 en heb zoooooveeeeel leuke dingen in maat 62. Hmpf
pi_58000587
Oh mijn dikkiebolle past echt geen 50/56 meer hoor Als ik een rompertje aan de onderkant dichttrek, zakt hij bovenaan van haar schouders af
Saartje
  zaterdag 12 april 2008 @ 12:39:37 #112
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_58000844
hahaha maneki, heerlijk geniet van het babyvet. Het enige wat Zoë aan babyvet heeft heeft zich verzamelt onder haar kin in de vorm van een saucijsje .
pi_58004336
Hier heb ik net de rompertjes 50/56 van de hema en 62 van Lief opgeruimd, kreeg ze niet meer dicht aan de onderkant, hetzelfde als bij Maneki. Ook de eerste pakjes ruim ik nu op, van 50/56 zijn ze eigenlijk allemaal al in de kast verdwenen om in de doos te verdwijenen. Maar 56 volgt nu ook, als een truitje te kort valt in de lengte ben ik het al snel zat en dus hups weg. Maar 62 valt vaak ook nog veels te groot hoor.
pi_58005614
Het is alle nachten zo, niet altijd met evenveel kabaal, maar het is wel elke keer honger
Het is eigenlijk ook allemaal begonnen rond 6 maand, sinds de start van bijvoeding en tandjes. Daarvoor was het maar 1 nachtvoeding tussen 22u en 7u. Nu is het slapen van 21 tot 7u, maar wel steeds 2 keer minstens op. Af en toe dus een keertje 4 u tussen 's nachts.
Terug naar 1 keer op 's nachts zou ik dus al geweldig vinden :s

Ow ja, en hele leuke strandfoto's trouwens. Heb er ook strandkriebels van gekregen!
pi_58005755
Iksje, dat zijn wel heftige nachten, zekerals je straks aan de slag moet. Hopelijk is het een fase, en is het snel voorbij.. En anders misschien je man een voeding laten geven? Dat is met KV iets makkelijker, maar met BV ook wel te doen? of gewoon de late voeding door je man laten geven, zodat jij eens lekker vroeg je nest in kan?

Ik dacht dat ze in een buikdrager ook al een wat steviger nekje moesten hebben, dat heeft meestal weinig steun. een draagdoek kan wel eerder, maar dan in een komma of kikkerhouding..

Hier hebben we een kleine tandenknarser.. Krijg er bijna kippevel van, maar denk niet dat hij er veel van begrijpt als ik er iets van zeg.. Dus hopelijk is het maar even uitproberen, en snel weer over
pi_58005869
Heb ook al gedacht aan de avondvoeding vervangen door mijn melk ingedikt met rijstvlokken. Misschien dat dat langzamer verteert... maar ik vergeet het vaak omdat ze soms pas 's avonds 19u groente krijgt en dan is het rond 21u zo snel om de borst te geven
Vanaf mei wordt normaal 1 voeding door KV vervangen (snif) want ik krijg het anders niet voor mekaar gekolft. Weer een stukje loslaten dus...

Buikdrager is inderdaad vanaf bepaald gewicht, maar die 3,5 kg halen vele kindjes al bij de geboorte, en dan zijn ze zo stevig niet. Ik zou er niet mee gaan fietsen, net zoals je met een draagdoek ook niet fietst.

En tandjesknarsen brrrr klinkt inderdaad kippevellig.
pi_58006120
Hier passen de rompers maat 56 ook niet meer, mijn man noemde het dan stringrompers (omdat ze heel strak zaten).

In de buikdrager kan Jennifer dus gewoon, ze vind het zelf ook wel leuk volgens mij. (op de fiets, nooit!! )

Je hebt ook voeding speciaal voor de nacht. Vanaf 6 maanden. "goede nacht"van nutrilon. Dat is drinkpap met granen, dus dan zit je kleine lekker vol.
  zaterdag 12 april 2008 @ 20:40:48 #118
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_58009735
Iksje, Liande al zo lang elke nacht zo vaak wakker, da's pittig!
Devin wordt ook nog wakker 's nachts, tegenwoordig meestal weer 2 a 3 keer.
Niet elke keer voor voeding, vaak is hij (door een droom?) volledig over zijn toeren, maar als ik hem aanleg drinkt hij heel kort en valt dan weer in slaap. Soms halen we hem niet eens uit bed, dan is een speentje erin voldoende.
Maar drinkt Liande dan echt veel bij je ´s nachts? Of is het meer voor troost of gewoonte?
pi_58010077
Nee, het gekke is juist dat ze tussen 2 en 6 maand maar 1 keer wakker werd. Langzaamaan schoof het uur waarop ze insliep op, dat werd vroeger (wakker worden was wel steeds vrij gelijk) en toch maar 1 keer wakker worden 's nachts. Dat is kort voor 6 maand veranderd door de tandjes en is sindsdien niet meer veranderd.
Ze drinkt vaak echt wel zoals overdag (even lang en even intens zeg maar), alhoewel het soms ook mij als tutje gebruiken is. Daar is ze een dikke twee weken geleden vanaf gestapt, een speen wilde ze van de ene op de andere dag niet meer.
Gek klein ding van me

Is Devin misschien ook zo actief? Ik heb echt een hyperactief klein ding dat rondkruipt en zich rechttrekt (of dat probeert) aan alles wat min of meer stabiel staat. Misschien dat ze daarom 's nachts nog wil eten?
Al denk ik soms ook dat ze wakker schrikt uit een droom omdat ze zo overstuur huilt.
  zaterdag 12 april 2008 @ 21:12:36 #120
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58010292
Hoe lang duren de tandenluiers?
Sasha is nu een volle week lang aan het spuiten en hoewel het voor ons niet fijn is, elke luier zo'n hele vieze, is het voor hem het vervelendst, zijn billetjes beginnen nu toch echt wel flink rood en geirriteerd eruit te zien.
We hebben wel al alle kleuren van de regenboog gezien inmiddels geloof ik en eigenlijk ook wel flink wat variaties van substantie!
  zaterdag 12 april 2008 @ 21:23:11 #121
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_58010573

Devin is echt superdruk altijd. Kan geen seconde stilzitten, vliegt van hot naar her en speelt met alles tegelijk. Hij zit ook constant aan alles te friemelen, trekt zich overal aan op, kijkt overal onder, tussen en is gewoon zo nieuwsgierig naar alles.
Soms komt het echt een beetje manisch over, vooral als hij zijn speentjes-wisseltruc uithaaltL hij stopt er 1 in zijn mond, zuigt er 2 tellen op, spuugt hem uit, volgende erin, zuigt er 2 tellen op, spuugt uit...etc etc, soms echt een paar minuten achter elkaar
Zijn 1.5 week oudere neefje is echt het tegenovergestelde, die wordt regelmatig voor het aquarium gezet om lekker rustig naar de visjes te kunnen kijken. Devin zou in dat geval net zolang op het glas gaan staan bonken en roepen totdat de vissen er massaal uit zouden springen voor dekking geloof ik!
  zaterdag 12 april 2008 @ 21:25:42 #122
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_58010644
hmm lekker BE. Vervelend is dat he. Vaak blijft dat een hele tijd rommelen hoor. Zeker als de tandjes snel achter elkaar komen kan het een hele tijd blijven hangen die spuitluiers.
Als je iets op de billetjes smeert geen dikke lagen doen dat is niet nodig een dun laagje is meer dan genoeg en sluit niets af. Of wat talkpoeder dat doet hier wonderen.

Als ik dat zo lees dat jullie de kleertjes maat 56 al opgeruimd hebben vermoed ik toch dat Zoë idd aan de kleine kant is. Maar goed dat was Mara ook.

Hier krijg ik steeds vaker de vraag wanneer ze nu eindelijk (ja ze is al 4 maanden) iets mag eten. Eh nou niet pas met 6 maanden gaan we er overnadenken.
En zo zijn er soms opmerkingen die me raken over de bv. Een kind kan toch geen eczeem, allergieen of ziek zijn/hebben als ze bv krijgen daar zijn ze dan toch tegen beschermd en hoe leg je dat mensen uit die nooit bv gegeven hebben omdat ze dat niet wilde?

Verder is Zoë vandaag heerlijk vrolijk. En heb ik gekeken voor een nieuwe doek of eigelijk stof voor een doek maar dat kon ik niet vinden en nu maar besloten om een nieuwe doek te kopen deze is zo uitgelubberd als ik Zoë draag dat gaat gewoon niet lekker meer. Als ik hem strak knoop dan wijkt hij bij het stuk wat ik als laatste over haar rug heen trek.
Dus nu maar een nieuwe kopen bij de prenatal hadden ze alleen heel donker grijs bleg. Nu maar 1 bestellen online.
Ga meteen ff kijken.
pi_58012426
Saint, ik heb dat ook wel hoor. Ik wil liever niet dat Jennifer de eerste 6 maanden iets anders krijgt dan de borst. Borstvoeding geeft gewoon veel bescherming, is volledig op haat afgestemd en het zorgt ervoor dat ik weer op gewicht kom, en de kans op borstkanker neemt ook af. Nee, lekker volledige borstvoeding de eerste 6 maanden voor Jennifer.
pi_58012960
In sommige gevallen kan de BV toch wel problemen geven? Als de baby bijv een melkallergie heeft. Al kan dat opgelost worden door een dieet van de moeder.. Of heb ik dat mis?
Maar ik ben in ieder geval blij met de KV, al was BV het plan, zonder de KV weet ik niet hoe het met ons kleintje was afgelopen..

Een draagdoek/buikdrager lijkt me te eng op de fiets. Als je plots moet remmen, dan zit je baby tussen jou en je stuur.. Er bestaan zelfs adapters voor achter op de fiets om een maxicosi op te zetten.. Gebruik dat dan..

BE, ik geloof dat die tandjesluiers hier zo'n 2 weken hebben geduurd met Chris zijn 3e tandje. (bij de eerste 2 helemaal niks gemerkt )
  zaterdag 12 april 2008 @ 23:32:50 #125
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_58013077
S-A-I-N-T ik zou me als ik jou was gewoon proberen niet te druk te maken hoor over die opmerkingen over eczeem en borstvoeding. Net alsof jij je zou moeten verdedigen waarom je borstvoeding wil geven. Wie weet was de eczeem anders nog wel veel erger geweest. Gewoon doen wat je zelf het beste lijkt, zowel voor jou als voor Zoë. En mensen die zeuren wanneer ze nou iets anders mag eten, die wachten maar gewoon nog een tijdje. Het is tenslotte jouw kindje.
  zondag 13 april 2008 @ 00:38:18 #126
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_58014192
Kersjes, het zouden broer en zus kunnen zijn! Anna zit ook geen tel stil. En ik kan inderdaad een verknipte baby creeren door haar twee spenen te geven. Dan is ze minuten bezig om uit te vogelen welke ze nou in haar mond moet doen. Linkerhand, rechterhand, linkerhand, rechterhand.....
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  zondag 13 april 2008 @ 09:14:13 #127
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_58016548
Ticootje,
Ik weet dat het het beste is voor Zoë maar het irriteerd me gewoon vreselijk al dat betweterige gedoe om me heen bah soms komt dat mijn neus uit.
En op gewicht komen door de bv gebeurt hier helaas niet. Ondanks dat ik ook nog het dieet volg ivm allergieen val ik geen gram af en dat had best gemogen hoor.

Deepfreeze, het klopt wel Zoë en Mara (toen ze baby was) ook zijn beide voor veel allergisch van wat ik eet. Mara erger dan zoë toen moest ik heeeel veel laten staan nu is dat minder, nu alleen noten, pinda's zaden, pitten, koemelk en ei en alles waar dit in verwerkt zit.
Weet je soms is kv gewoon idd de beste keuze dat zou je mij niet horen ontkennen hoor maar voor mij en mijn kind is bv de beste keuze. Ik hoop namelijk dat ze net als Mara straks overal overheen gegroeid is.

Stiemie,
Ik weet het ik moet me er niets van aantrekken maar toch is dat soms heel moeilijk ondanks dat het de tweede is en ook iedereen bij Mara commentaar had. soms is het gewoon heel irritant. Ik hou me ook voor dat ze anders veel meer last gehad zou hebben van haar eczeem en er nu met 2 jaar overheen gegroeid is.

Weet je die opmerkingen zijn soms gewoon te "dom"
Joh moet je vit D en K bijgeven hmm dat is dan toch raar dat bv beter zou zijn in de kv zit het namelijk wel ja duuuuuhhhh en hoe komt het daar in. Grrr

Of Mara loopt nog steeds niet he (15 maanden) dat komt vast omdat ze te zwakke botten heeft doordat jij geen melkproducten mag eten voor haar.

Of de laatste.
kv is toch wel voedzamer he want mijn dochter was een stuk zwaarder op die leeftijd!!

Zo klaar voor vandaag
  zondag 13 april 2008 @ 11:16:26 #128
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_58017677
Saint - lekker doen wat je zelf het beste vindt. Kan me voorstellen dat het soms moeilijk is je er overheen te zetten.

Anna heeft een kapotte kont. En ze kwijlt zich gek. Maar er is nog geen tand te bekennen. Voor kiezen is het zeker nog een beetje te vroeg? Heb haar vanmorgen in haar blote kont laten spelen, zodat het een beetje kon drogen. En straks maar weer lekker wat sudocrem erop.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  zondag 13 april 2008 @ 12:07:58 #129
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_58018462
Pff dat klinkt inderdaad helemaal niet fijn saint Wat een domme opmerkingen kunnen mensen maken zeg

Heeft er iemand nog tips voor een meisje van bijna 9 maanden dat niet meer in de box wil? We blijven haar er nu gewoon steeds inleggen, maar na zo'n kwartiertje is het brullen geblazen Ze wil graag rollen en schuiven, maar ja dat gaat niet zo goed in een box. Ik wil haar er echter ook niet steeds uithalen want ik wil de box graag nog een tijdje blijven gebruiken. Al was het alleen maar om haar straks als ze kruipt in de box te kunnen zetten als ik ga koken of als ik naar de wc moet.

Vanmorgen heeft ze in ieder geval even een soort van timeout gehad waarbij ze even alleen in haar bedje kon afkoelen want we werden er binnen helemaal gestoord van.
  zondag 13 april 2008 @ 12:58:58 #130
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_58019234
Saint, veel mensen bemoeien zich met je kleine. Dat heb ik ook al gemerkt. Ik haal mn schouders maar op. In het begin werd ik er heel onzeker van of ik het wel goed deed. Maar ik weet dat ik het gewoon goed doe zo!

Wat betreft melkallergie... Jen krijgt vlekjes in haar gezicht als ik melk drink (of zuivel eet). Ik was altijd een hele grote melk drinker, dus ik vind het heel jammer dat ik nu geen melk meer kan drinken. Van 10 liter per week melk bij de boodschappen is dat nu geslonken naar de halve liter. Maar nu ben ik dan over gestapt naar de multivitamine en sinasappelsap (vers!).
  zondag 13 april 2008 @ 13:10:07 #131
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_58019391
Stiemie, lastig als ze de box niet meer zo leuk vinden. Hier geen tips helaas, Devin gaat tegenwoordig zelfs met mij mee naar de wc als hij en ik alleen thuis zijn Hij kruipt achter me aan, dus ik laat de deur open zodat hij ermee kan gaan zwiepen. Ik ben al lang blij dat hij de interesse in de wc-borstel kwijt lijkt zijn, maar wel irritant als hij dan bovenop me probeert te klimmen.

Anna ook al zo'n hypertje dat goochelt met d'r spenen
Wat zijn ze toch grappig he?
Lijkt me inderdaad wat vroeg voor kiesjes, maar je kan nooit weten toch? Sasha heeft nu ook al 2 tandjes, de een is gewoon wat vroeger dan de ander. Mijn vader (tandarts) vertelde vrijdag dat een patiente van hem zich zorgen maakte over d'r zoon van 15 maanden die nog geen tanden heeft. Die komt dus binnenkort even bij hem langs om gezien te worden, da's namelijk wel heel laat.

Saint, sommige mensen maken er een sport van om hun ongevraagde mening anderen zoveel mogelijk door de strot te duwen. En een onzin dat je te horen krijgt soms! Lijkt wel alsof iedereen zich meent te mogen bemoeien met (de opvoeding en verzorging van) je kinderen
Daar staan wij met z'n allen lekker boven, toch?
pi_58019398
Ik was mij Merlijn met 9 maanden de box zelf zat. Merlijn mocht gewoon kruipen wat hij wilde. Als ik ging koken ging hij in de wipper of de kinderstoel en als ik naar de wc ga bleef de deur gewoon open. In de wipper kreeg hij de babygym erbij en in de kinderstoel alvast zelf iets te eten zoals tomaatjes of komkommer.

Denk dat met 6 maanden de box ook al weer bijna weg is, zodra ze zelf rondkruipt doe ik hetzelfde als bij Merlijn toen. Maar dat is voor iedereen anders natuurlijk.

Saint, ik kan me voorstellend dat je moe wordt van die opmerkingen.

Hier had gisteren Gwen een huildag. Ze kon zich zelf niet in slaap krijgen. Het komt me bekend voor, Merlijn had het rond die leeftijd ook. Teveel prikkels gehad denk ik, maar er geen genoeg van kunnen krijgen al die prikkels. Elk geluidje buiten heeft ze in de gaten, hoe moet dat kind dan nog ooit gaan slapen. Geluiddicht kun je het hier in huis niet maken. Gelukkig trok ze bij en gingen we rustig de nacht in.
  zondag 13 april 2008 @ 13:14:11 #133
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_58019445
Ticootje, is het wel zeker dat het van de zuivel komt?
Misschien toch raadzaam om eens te laten onderzoeken, voor hetzelfde geld komt het door wat anders.
Zou toch zonde zijn als je van de zomer voor niks alle milkshakes, roomijsjes en ander lekkers moet laten staan
(was mijn allereerste gedachte, het niet meer kunnen eten van ijs )
pi_58019666
* p_iglet kan heel lekker soja ijs maken, en vruchtenijs

Ticootje, maar idd wat Kersjes ook zegt. Laat dat ook even echt goed uitzoeken. Als jennifer echt koemelk allergie heeft, moet je namelijk veel strenger op dieet als alleen de melk laten staan.
En misschien waren het wel gewoon bultjes of vlekjes, zoals alle baby's wel eens bultjes of vlekjes hebben. Dan zou je voor niets de melk laten staan.
  zondag 13 april 2008 @ 13:51:41 #135
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_58019915
Ticootje,
Ik zou als ik jou was eerst eens proberen of dat het wel is.
Hier word ook met vlagen alles gemist hoor. Soms de kaas of filet american, of een beker melk, pannekoek, toetje, lekkere melk chocolade een koekje of chips. Maar ik weet waar ik het voor doe en dat voelt gewoon goed. Het is meteen te merken als er iets "fouts' bij mij is ingeslopen. Het enige wat ik heel moeilijk of vervelend vind is dat als ze straks bijvoeding krijg je iedereen in de gaten moeet houden want iedereen wil je kind van alles toe stoppen waarvan vaak zeker is dat het niet mag.

Ach gwen een huildagje. Sneu is dat he als ze zich zo overprikkeld voelen. Ik sta hier soms verbaasd dat Zoë overal door heen slaapt als Mara herrie maakt en boven speelt met een vriendinnetje. Maar ook bij de gastouder waar s middags heeeeeel veeeeeel kinderen zijn die in en uit lopen herrie maken en de trap op en af rennen slaapt ze onvoorstoorbaar door.

P_iglet hoe maak je dan dat lekkere ijs? Ik kan soms wel wat afwisseling gebruiken.

Liefs joyce
pi_58020278
S-A-I-N-T mijn dochtertje ook 15 maanden loopt ook nog niet hoo, wel langs de tafel maar nog niet los ofzo. ik ken het bemoeien van anderen mensen heel goed. zo erg dat ik een keer tekeer ben gegaan tegen diegene. ik kreeg van een vriendin te horen dat die gene naar haar was gegaan en vroeg waarom mijn kind nog niet kroop en loop terwijl ze bijna een jaar was. ik zeg dan gewoon ja ze moeten hun hele leven nog lopen, dus lopen moeten ze nog zat.
ik weet dat het soms onzekerheid en alles geeft als iemand met je bemoeit.

wij komen ook maar eens mee praten. mijn mupke is alweer 2 weken, het gaat zo snel.
nu maar even bijlezen totdat het bezoek er is.
mama van 3 kids!
  zondag 13 april 2008 @ 15:46:30 #137
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_58021469
Saartje heeft haar handjes ontspannen Na 2 dagen kwarren en niet in bedje willen liggen maar alleen bij ons waren we benieuwd wat er aan zat te komen Nu kan ze eindelijk zelf gaan duimen
Ze ligt nu ook steeds meer te kletsen in de box, en als ze lacht gaat dat al met een beetje geluid..erg gezellig

Welkom hier Popples!
Saartje
  zondag 13 april 2008 @ 19:37:41 #138
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_58026437
Stiemie, bij heeft Tijn waren de box-momenten heel duidelijk, en daarmee ook de momenten dat hij 'los' mocht. Eigenlijk een voortzetting van de regelmaat die bij kleine baby's zo wordt nagestreefd.

's morgens uit bed gaat hij in de box, na z'n ochtendtuk lekker los rondscharrelen, na z'n middagslaapje lekker rondlopen totdat ik eten ga koken; dan gaat hij weer in de box totdat papa thuis is.. die haalt hem er weer uit tot we gaan eten.
Nu hij 15 maanden is, is hij deze regelmaat nog steeds gewend en de box is voor hem nog steeds een plek om lekker even zelf te spelen en tot rust te komen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 13 april 2008 @ 20:25:08 #139
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_58027662
quote:
Op zondag 13 april 2008 19:37 schreef E.T. het volgende:
Stiemie, bij heeft Tijn waren de box-momenten heel duidelijk, en daarmee ook de momenten dat hij 'los' mocht. Eigenlijk een voortzetting van de regelmaat die bij kleine baby's zo wordt nagestreefd.

's morgens uit bed gaat hij in de box, na z'n ochtendtuk lekker los rondscharrelen, na z'n middagslaapje lekker rondlopen totdat ik eten ga koken; dan gaat hij weer in de box totdat papa thuis is.. die haalt hem er weer uit tot we gaan eten.
Nu hij 15 maanden is, is hij deze regelmaat nog steeds gewend en de box is voor hem nog steeds een plek om lekker even zelf te spelen en tot rust te komen
Et dat klinkt als een handige tip Ik denk dat ik dat komende week eens ga proberen
  zondag 13 april 2008 @ 20:30:14 #140
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_58027787
Maneki, Jennifer doet dat ook! De handjes gaan steeds vaker open. En ze maakt het geluidje "euw". En ze kan zo vreselijk leuk lachen.

Ik denk niet dat Jen echt een melkallergie heeft, ze reageert er alleen een beetje op. Maar ik zal het wel even vragen bij het CB. (Mag je tijdens borstvoeding geen american filet??) Geen ijs vind ik niet erg, ik lust namelijk geen ijs. Maar ik ben wel gek op smoothies, dus het is wel handig om te weten of het echt een allergie is. Ik heb al wel zelf een beetje getest. Een tijd geen melk drinken en ze heeft een gaaf huidje. Een glas melk en een dan komen er allemaal vlekjes en bultjes in haar gezicht. Een paar keer herhalen en het was echt zuivel. (zelfs als ik al een toetje eet)

Oh en ik heb iets heel erg gedaan!! Jen was klaar met drinken en was lekker in slaap gezakt, dus ik wil mn bh dicht doen, schiet mn bh weg en mn hand best hard tegen Jen aan. Precies mn nagel bij dr oog, nu heeft ze een kras bij haar oog van mij.... Zo zielig. En zo vreselijk stom!
  zondag 13 april 2008 @ 20:48:26 #141
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_58028211
Och Ticootje, dan schrik je je rot he? Ik heb een keer op die manier Anna een dreun boven op haar neus gegeven. Ze komen er weer overheen hoor en vergeven en vergeten gelukkig snel!!

Wij houden Anna ook nog steeds in de box, als ik ga koken bijvoorbeeld. Ik merk dat wanneer ze heel druk wordt en ik haar in de box zet, ze een soort rust krijgt. En ze kan er zo een uur inzitten hoor en zichzelf vermaken.

Mevrouw krijgt echter wel een eigen wil op dit moment en kan dan echt een verschrikkelijke keel opzetten, niet normaal meer.

Vandaag op kraamvisite geweest....ik dacht dat ik mezelf hoorde rammelen....wat een ieniemienie meisje was dat. Zo klein is Anna gewoon ook nooit geweest (zo'n 2900 gram, 45 cm).
  zondag 13 april 2008 @ 20:59:30 #142
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_58028502
Ticootje,
Je mag wel filet american maar ik niet omdat daar ei in verwerkt zit net als bv in heel veel vleeswaren ei of melk verwerkt zit.

Je schrikt he als je je kind pijn doet. Hier hebben we het ook al een paar keer gehad 1x heb ik haar hoofdje gestoote tegen Thijs zijn snowboard en 1x haar bolletje in de auto gestoten was vergeten dat het zonneklepje nog omlaag was. En Mara heeft haar een keer perongeluk met een hengeltje met magneetje op haar hoofd geraakt en een keer ook met mijn bh dicht doen schoot hij terug en Mara haar hand schoot tegen Zoë aan en Mara schrok zich een ongeluk.

Hier hebben we de box heel veel en lang gebruikt voor Mara die genoot echt van de box die kon er erg lang in spelen als ik het huis deed, even wat voor mezelf deed of aan het koken was ideaal.

Slapen jullie kinderen lang?
Wij zijn natuurlijk Mara gewend zij was de eerste en sliep van voeding tot voeding de eerste maanden tot ruim 2 jaar sliep ze 2x op een dag en klokje rond van 19.00 tot 7.00. Met 4 jaar sliep ze nog 1x op een dag 2uur. En nu is ze sinds februari zonder slaapje ivm school en dat valt haar zwaar. Ze is moe en moe en moe.

Maar nu Zoë slaapt minder die gaat er tussen 18.30 en 19.00 in en slaapt dan tot 6.00 met een aantal voedingen tussen dooor wat de ene nacht beter gaat dan de andere nacht. Vaak valt ze dan nog even in slaap bij mij. Meestal gaat ze na een uurtje weer haar bed in dat is dan tussen 7 en 8 meestal probeer ik het te rekken tot na het wegbrengen van Mara en valt ze in de doek of op de arm in slaap bij het wegbrengen dan schuif ik haar haar bed in en slaapt dan 1 uur.
Dan is ze 1 a 2 uur wakker en gaat weer naar bed dan slaapt ze minimaal 2 uur meestal 3 dan is ze weer ff wakker en gaat dan aan het einde van de middag tussen 3 en 4 uur nog eens naar bed voor 1 a 2 uur.
Dit vind ik weinig in vergelijking met Mara. Maar de gastouder vind dus dat ze heeeel veeeel slaapt nu vraag ik me dus af hoe slapen jullie kids?
  zondag 13 april 2008 @ 22:05:52 #143
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_58030418
Jennifer slaapt overdag maximaal 2 uur achter elkaar. Ze is vaak een uurtje wakker, dan gaan we lekker drinken, verschonen lekker even knuffelen en spelen en daarna nog een toetje en dan valt ze weer in slaap.
'S nachts slaapt ze wel van 23.00 tot 6.00. Maar ze komt echt elke 3 uur voor eten.

Ik zou het heerlijk vinden als Jennifer ook overdag 3 uur zal slapen, dan kan ik ook nog wat anders doen dan alleen maar met haar bezig zijn... Maar vaak komt ze na een uurtje slapen alweer...
  maandag 14 april 2008 @ 08:44:13 #144
35189 Troel
scherp en bot
pi_58036917
Hier iemand die voor het eerst echt echt echt doorgeslapen heeft. Van half 9 tot 7
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_58037013
Troel dat is wel een jompel waard!!!
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
  maandag 14 april 2008 @ 09:01:52 #146
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_58037106
Troel wat een knappe vent

Hier was het vannacht ieder UUR dat Zoë kwam en ook echt veel drinken. Ze had last van krampen en liet winden waar een volwassen vent trots op zou zijn.

Ik moet zo meteen naar de dokter bah ik heb zo een last van mijn knie dat ik niet eens behoorlijk de trap op en af kom. Daar baal ik zo van. Als kindzijnde had ik het vaker maar men toen was ik in de groei.

Volgens mij is het gewoon een stukje bot of kraakbeen dat ooit bij het vallen is afgespinterd en dan eens in de tig tijd vast komt te zitten.
pi_58037269
Gelukkig hier nog niet gehad dat mensen zich gaan bemoeien met Maarten. Worden wel tips gegeven maar alleen als ik erom vraag.

Heerlijk Troel

Maarten heeft ineens (klopklop op hout) een ritme overdag
3 x een tukkie doen op ongeveer dezelfde tijden!

En wat een verschil met vorige week. Inplaatst van stil en af toe brabbelen is hij nu aan het WAAHHAAAAhhh......AAHHHHgggrrrrr......RRRRrrrrrr...Rggggrrrggr enz zeggen de hele tijd in de box en ook op schoot is het de mond open en WAHHHAHAHHHHHhhhh...RrrrrWAHAHAhh.
Zo heerlijk dit te horen
Gisteren op visite geweest en blijkbaar moest hij thuis even z'n verhaal kwijt in bed. Hij was zo moe maar toch mond wagenwijd open en WHAAAAhhhhh....WWWHAAAHAHAAAAhhh.
Blijkbaar even de dag verwerken. Na nog 10 minuten weer even naar boven omdat het hem teveel was en na nog meer gebrabbel is meneer toch maar gaan slapen
Zo lief

Ik zei al vanochtend en gisteravond tegen hem...."mama is een beetje boele gek op jouw!!!"

EDIT: ow en hij is DRUK geworden Onder het verschonen schieten de benen in de lucht en alles wat hij in zijn handen krijgt vasthouden.
Af en toe z'n stinkvoetjes onder je neus
Ook in bed als ik hem ophaal 'smorgens ligt hij daar zo heerlijk relax wakker te worden. Rekken en weer benen in de lucht (hij slaapt al heel wat dagen zonder die voorkeurshouding kussen) terwijl hij eerder begon te huilen als hij wakker werd.
Met mijzelf gaat het best moeilijk (maakt verder niet uit) maar met hem gaat het zo goed en hij is zo vrolijk!
Zelfs al maak je hem eerder wakker dan die glimlach is zo mooi

ok nu stop ik heur (kan wel door blijven gaan )

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 14-04-2008 09:21:03 ]
pi_58037370
Troel, dat is lekker!!!

Saint, als het inderdaad helpt om Zoe ook over die allergieen heen te laten groeien, dan moet je je niks aantrekken wat de rest zegt. (anders ook niet natuurlijk). Mensen hebben altijd wel iets te zeuren.. Jij weet dat dit het beste is! En goed dat je zo'n dieet vol kunt houden. (ik ben verzot op zuivel, zou een hele opgave worden).
Chris slaapt al vanaf 4 maanden vrij regelmatig: 's ochtends 1 a 1,5 uur. Na het brood/middagflesje 1,5 uur. En aan het eind van de middag nog eens een uurtje.. In het begin duurden de slaapjes 45min of een veelvoud daarvan. Tegenwoordig is het wat willekeuriger..

Tico, daar schrik je wel van he.. Ik heb Chris ook al eens pijn gedaan.. Wilde hem van de vloer oppakken, terwijl ik in mijn burostoel zat. Alleen haalde hem net te dicht langs het buro.. Gelukkig lijkt onze kiddo een hard hoofd te hebben. Maar heb hem wel even heel hard geknuffeld!

Gisteren de schoonouders van mijn zusje op visite gehad. Was gezellig, en Chris heeft zich voorbeeldig gedragen. Bij iedereen op schoot gezeten, en zelfs even bij die schoonmoeder op schoot, terwijl wij weg waren. Duidelijk nog niet eenkennig..
  maandag 14 april 2008 @ 09:52:30 #149
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_58037874
Anna barstte vanmorgen in een keiharde huilbui uit toen ze mij weg zag gaan bij de creche. Ze kroop me nog achterna en ik zag nog net hoe ze zich omhoogtrok aan de deur....
Maar ik ben dapper doorgelopen.
pi_58037921
Oehhhhh Memmel.. .dat is níet leuk !
Straks weer lekker ophalen !!!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')