abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 april 2008 @ 13:16:24 #26
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_57932962
Je hebt ten allen tijde recht om het dossier in te zien als je dat wilt En ook zelfs om opmerkingen uit het dossier te laten halen als je het daar niet mee eens bent!

Bij Tijn stond er niets spannends in, bij Saskia destijds ook niet (inzage + uitleg bij het laatste CB-bezoek gehad).. Komt waarschijnlijk omdat ik nooit wat te vragen heb en ze ook nooit iets echt te adviseren hebben.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 9 april 2008 @ 14:27:40 #27
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_57934491
Wat betreft die matrasjes vind ik het een pure melkkoe van de Prenatal. (Zoals met veel van hun producten.) Kwaliteit is echt niet beter dan bijvoorbeeld een Leen Bakker van 40 euro. Maar wel 4 keer zo duur.

En adviezen/meningen van het CB, tja, dat kan je best met een korreltje zout nemen. Die medewerkers krijgen alleen een momentopname van je kind mee. De meeste adviezen zullen ook prima zijn, maar zelf nadenken blijft een must. Als je kind dus krijst en je denkt dat het wel eens honger zou kunnen zijn, gewoon meer eten geven. Elke baby is uniek en heeft weer iets andere behoeften.

Wij hebben voor een aantal zaken ook andere bronnen meegewogen. Bibliotheek, internetsites en Fok!Ouders ook natuurlijk

En als je dan zo'n nare opmerking krijgt of leest, gewoon naast je neerleggen. Wat boeit dat nou eigenlijk? Het is niet alsof het CB in de krant gaat zetten dat jullie slechte ouders zijn ofzo.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  woensdag 9 april 2008 @ 14:29:27 #28
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_57934524
Oei Stiemie, dat is ook niet leuk om te lezen
Doet me denken aan een aantekening van de verloskundige in mijn dossier destijds: kan niet genieten van de zwangerschap. Zo confronterend dan he?

Fijn dat Ruben zich zo te zien beter voelt!

Ik mis Devin zo
Wel lekker dat ik nu niet voor hem hoef te zorgen (heb mijn handen vol aan mezelf momenteel) maar ik zou zo graag even met willen knuffelen, juist omdat ik me zo beroerd voel .
Oh ja, hij heeft bij oma een boterham gegeten en daarna nog fruit
.... met gevoel voor drama....
pi_57934548
Zo herkenbaar k_i_m!!
Maar wacht maar totdat je met je kinderwagen in de supermarkt loopt en er zo'n kwajong met vuile handjes (combinatie van snot en zand) jouw kind een handje wil geven.. Of wat dacht je van al die oude vrouwtjes die je kind zo lief vinden dat het een aai over z'n wangetje krijgt..
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  woensdag 9 april 2008 @ 15:34:16 #30
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_57935887
quote:
Op woensdag 9 april 2008 14:27 schreef _Flash_ het volgende:
Wat betreft die matrasjes vind ik het een pure melkkoe van de Prenatal. (Zoals met veel van hun producten.) Kwaliteit is echt niet beter dan bijvoorbeeld een Leen Bakker van 40 euro. Maar wel 4 keer zo duur.

En adviezen/meningen van het CB, tja, dat kan je best met een korreltje zout nemen. Die medewerkers krijgen alleen een momentopname van je kind mee. De meeste adviezen zullen ook prima zijn, maar zelf nadenken blijft een must. Als je kind dus krijst en je denkt dat het wel eens honger zou kunnen zijn, gewoon meer eten geven. Elke baby is uniek en heeft weer iets andere behoeften.

Wij hebben voor een aantal zaken ook andere bronnen meegewogen. Bibliotheek, internetsites en Fok!Ouders ook natuurlijk

En als je dan zo'n nare opmerking krijgt of leest, gewoon naast je neerleggen. Wat boeit dat nou eigenlijk? Het is niet alsof het CB in de krant gaat zetten dat jullie slechte ouders zijn ofzo.
Nou het was neit echt een kwestie van meer eten geven hoor Ik gaf borstvoeding met een tepelhoedje en dat liep volgens iedereen prima. Alleen hadden wij er zelf nog zo onze bedenkingen bij. Onze kraamverzorgster dacht zelfs dat we misschien wel een huilbaby hadden... Nou daar wordt je als kersverse moeder bomvol hormonen niet echt opgewekt van hoor. Als dan later blijkt dat het dus helemaal niet goed ging en je dus niet had moeten vertrouwen op iedereen waarvan je toch wel mag aannemen dat je dat wel kunt doen is dat op zijn minst niet echt grappig Om over het schuldgevoel naar je kindje nog maar te zwijgen

En het commentaar van het cb gaat hier ook vaak ene oor in andere oor uit hoor. Ik haal veel meer info uit boeken en van internet (bv FOK! ). Het meest irritant vind ik echter de opmerkingen over bv het huilen bij het uitkleden. Dan denk ik: als je m'n kind niet eens kan uitkleden, wat doe ik hier dan nog?
En het is gewoon niet leuk om je voor werktijd uit je **** te haasten en dan pas te horen krijgen dat de dokter er niet is. Als ik 's morgens ziek was geweest had ik ook gewoon af moeten bellen of niet? Nu was ik voor niks later op mijn werk en kan ik over 2 weken nog eens langskomen. Zijn ze op mijn werk nou ook niet heel blij mee.
quote:
Op woensdag 9 april 2008 14:29 schreef Kersjes het volgende:
Oei Stiemie, dat is ook niet leuk om te lezen
Doet me denken aan een aantekening van de verloskundige in mijn dossier destijds: kan niet genieten van de zwangerschap. Zo confronterend dan he?

Ik mis Devin zo
Heel confronterend. Al moet ik ook zeggen dat ik het gewoon heel oneerlijk vond/vind. Want hun eigen rol in dit verhaal staat natuurlijk nergens beschreven

Komt Devin vanavond nog thuis? Of blijft ie bij oma logeren?
  woensdag 9 april 2008 @ 16:51:10 #31
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_57937429
Stiemie, Devin wordt over 'n half uurtje thuisgebracht
En dat is maar goed ook, dit is maar niks zo zonder hem.
Ik kan haast niet wachten, nog eventjes en ik kan hem weer knuffelen
.... met gevoel voor drama....
  woensdag 9 april 2008 @ 17:11:23 #32
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_57937851
quote:
Op woensdag 9 april 2008 14:30 schreef lcicle het volgende:
Zo herkenbaar k_i_m!!
Maar wacht maar totdat je met je kinderwagen in de supermarkt loopt en er zo'n kwajong met vuile handjes (combinatie van snot en zand) jouw kind een handje wil geven.. Of wat dacht je van al die oude vrouwtjes die je kind zo lief vinden dat het een aai over z'n wangetje krijgt..
. Snot en zand vind ik niet erg, en als ik geen haast heb oude vrouwtjes ook niet .

Ik heb denk ik teveel naar de opvoedpolitie gekeken ofzo, waarin oudere kinderen hun jongere broertjes/zusjes aftuigen als de moeder niet kijkt . Zo werd er tegen mijn neefje van 4 gezegd dat ie zachtjes en voorzichtig moest doen omdat de baby sliep, waarop hij vervolgens met zijn gore klauwen d'r oogleden omhoog gaat zitten schuiven om te kijken of ze wel echt slaapt . Nou, dat trek ik dus niet. Heb dan ook heel onaardig gesnauwd dat het zo wel genoeg was en dat ie nu van haar af moest blijven. Hij schrok ervan, het arme kind .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_57938580
Mijn Saartje zit helemaal onder de babypuistjes, ik wil dat iedereen met z`n gore tengels van haar afblijft.
Mijn eigen kinderen mogen aan haar zitten maar verder niet. Vanmorgen een uit oudste`s klas, stond eerst met z`n vinger in z`n neus om meteen daarna met z`n hand richting maxi-cosi te gaan om te aaien. Ik dacht het niet!
Saartje
pi_57938782
ow help

Ik was vorige week op kraamvisite bij een goede vriendin.
Ze was op haar zij op de bank gaan liggen (hechtingen deden een beetje vervelend) en haar zoontje lag lekker naast haar te slapen.

Terwijl we gezellig aan het kletsen waren kwam David (3) wel eens langs om de baby een aaitje over zijn koppie te geven (zo in het langslopen).

Ik heb daar totaal niet bij stilgestaan dat ze dat vervelend zou kunnen vinden

Volgens mij niet maar ik ga het haar snel vragen
  woensdag 9 april 2008 @ 18:11:44 #35
35189 Troel
scherp en bot
pi_57938921
tja, bij een goede vriendin zou ik het gewoon zeggen als ik het niet fijn zou vinden.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_57939087
quote:
Op woensdag 9 april 2008 18:11 schreef Troel het volgende:
tja, bij een goede vriendin zou ik het gewoon zeggen als ik het niet fijn zou vinden.
ja, daar ga ik dan maar van uit

maar ik had er dus niet bij stilgestaan
  woensdag 9 april 2008 @ 18:28:06 #37
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57939237
Oh Lily, daar zou ik me ook helemaal niet druk om maken hoor. Als ze het echt niet had gewild had ze het vast wel gezegd.

Ik had het trouwens alleen met snottebelen en nu op dit moment met hard gillen enzo.
Hij schrikt er nog steeds van, maar ouders zeggen alleen 'een beetje stil' als de baby net geboren is.
pi_57939619
Oh, wat gaan jullie snel!!

Ik heb de wandelwagen maar weer eraf gehaald. Vandaag heeft ze in de wagen van mn moeder gelegen. Die kan wel helemaal plat, en ze sliep meteen weer goed.

De maxiverkleiner hebben we er al een tijdje uit, anders zat ze zo verfrommeld. Nu zit ze echt een stuk beter.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 10 april 2008 @ 09:43:51 #39
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_57951163
Lilah heeft afgelopen nacht van 23.00 uur tot 05.00 uur geslapen . En daarna gelijk door tot 09.00 uur . . . Ik voel me uitgeslapen .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_57951695
Kim, dat klinkt lekker! Altijd fijn zo'n nachtje lekker slapen!

Ik ga maar eens een 8 maanden oud ( of ) babbelkousje uit bed plukken
Er komt zoiets uit de babykamer: oeh aaah mwamwa aiaiai pffft
  donderdag 10 april 2008 @ 10:50:50 #41
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_57952544
Wat lief Deepfreeze
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_57952823
wat klinkt dat gezellig Deepfreeze!

ik ga morgen heerlijk voor 3dagen even weg zonder man/kind
leuke is eigenlijk dat ik het liefst nog nieteens weg zou gaan.
Paar maanden terug had ik het nog heerlijk gevonden om even zónder baby te zijn .. maar nu is ze zó vreselijk lief en leuk (incl. snottebellen en spuitpoep) dat ik haar eigenlijk niet zomaar 3dagen wil missen
Maar toch ook weer zo'n vreselijke zin in paar daagjes weg!
Lekker dagje stad, dag sauna/massage en veel bijkletsen met mijn zus
  donderdag 10 april 2008 @ 11:24:04 #43
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_57953298
Leuk Marit! Veel plezier

Ethan heeft nog steeds geen tanden en kruipen doet ie ook niet echt Hij wil eigenlijk alleen maar op schoot staan en springen (en faceplants maken op het bed, hij heeft inmiddels al een bloedneus gehad toen hij het op de parketvloer probeerde )
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_57954160
au Ethan !!!!
pi_57954865
oeh ethan, dat zal pijnlijk geweest zijn..
Jelly, Chris kruipt ook nog niet.. Hij schuift nog steeds achteruit, en zet zich soms wel af met zijn benen naar voren, maar dan met zijn schouders op de grond. Dus dan gaat alleen zijn bips de lucht in. Staan gaat steeds beter, hij kan zijn eigen gewicht dragen, maar hij is nog niet helemaal stabiel in zijn heupjes.
Hij heeft zich een half uurtje geleden achteruit onder de salontafel gewurmt. Dat was wel even crisis voor ons kleine meneer

Marit, fijn weekend toegewenst alvast. .

De mevrouw bij de slager schatte Chris vandaag ietsje ouder in.. Ze vroeg of hij al een plakje worst mocht. Heb maar vriendelijk bedankt Dat kan nog wel even wachten.
pi_57954981
quote:
Op woensdag 9 april 2008 11:41 schreef Stiemie het volgende:
Hmm even advies vragen bij een probleempje:

Toen ik zwanger was hebben we voor Linde een matrasje gekocht bij Prenatal. het was een vrij duur matrasje van 159 euro, maar goed liggen en slapen is belangrijk, dus ok. Het valt ons nu alleen al enige tijd op dat er na 1 nacht op het matrasje slapen al een flinke kuil in het matras zit waar ze heeft gelegen. Hierdoor
moet ik dagelijks haar matrasje opkloppen om de deuk er weer uit te krijgen.

Ik twijfel nu of ik ermee mee moet teruggaan, of ik niet wordt afgescheept met een "dat hoort zo hoor mevrouw" Ik had Prenatal al een mailtje gestuurd en daar kwam een reactie op van: jammer dat je niet tevreden bent, kom er maar mee terug. Maar dus niet of het een normale redelijke klacht is.
Stiemie, wij hebben datzelfde probleem gehad bij het wiegmatrasje wat we bij prenatal op maat hebben laten maken... Ik vond inderdaad dat er érg gauw een 'floortje-afdruk' (en wat weegt zo'n mini baby nou helemaal ?!) in kwam te staan en heb hem vaak opgeklopt of omgedraaid...
Ben er eigenlijk nooit over gaan klagen ...

[ Bericht 1% gewijzigd door DeLiedje op 10-04-2008 12:46:10 ]
pi_57955179
Marit veel plezier!

Deepfreeze, heerlijk is dat he? Floortje brabbelt wel wat anders als een 8 kindje van 8 maand natuurlijk, maar het is elke ochtend weer genieten al ze me wakker kraait... Ze kan zo kletsen!

Vanmiddag krijgt ze haar 3e en voorlopig laatste prikjes... En ik ben zoooo benieuwd naar hoeveel ze weegt, ze heeft ineens van die lekker spek-bovenbeentjes en een onderkinnetje .
Een maand geleden woog ze 5815 gr zal nu wel ongeveer 7 kilo zijn schat ik (4 maanden oud).
Terwijl ze toch zo'n dunne lijkt... Ze verdwijnt echt in de breedte in haar rompers...

Vraagje:
Hoevaak gaan jullie kindjes in bad? Floortje nu zo'n 2 keer per week...
pi_57955730
Toevallig is Maarten net in bad geweest en ligt nu heerlijk te slapen
Soms gaat hij 4x per week en soms ook minder. Ik doe in ieder geval niet elke dag.
Soms vervang ik een badje door lekker samen onder de douche te gaan met papa en/of mama.
  donderdag 10 april 2008 @ 13:14:51 #49
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_57955849
quote:
Op donderdag 10 april 2008 12:29 schreef Deepfreeze het volgende:Hij heeft zich een half uurtje geleden achteruit onder de salontafel gewurmt. Dat was wel even crisis voor ons kleine meneer
Ah, hoe herkenbaar!

Deliedje; Ethan gaat eigenlijk nooit in bad (ik schat dat we z'n badje een stuk of 5 keer in totaal hebben gebruikt ) , maar hij gaat zo ongeveer om de dag mee onder de douche
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
  donderdag 10 april 2008 @ 13:25:29 #50
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_57956062
quote:
Op donderdag 10 april 2008 12:29 schreef Deepfreeze het volgende:
oeh ethan, dat zal pijnlijk geweest zijn..
Jelly, Chris kruipt ook nog niet.. Hij schuift nog steeds achteruit, en zet zich soms wel af met zijn benen naar voren, maar dan met zijn schouders op de grond. Dus dan gaat alleen zijn bips de lucht in. Staan gaat steeds beter, hij kan zijn eigen gewicht dragen, maar hij is nog niet helemaal stabiel in zijn heupjes.
Hij heeft zich een half uurtje geleden achteruit onder de salontafel gewurmt. Dat was wel even crisis voor ons kleine meneer

Marit, fijn weekend toegewenst alvast. .

De mevrouw bij de slager schatte Chris vandaag ietsje ouder in.. Ze vroeg of hij al een plakje worst mocht. Heb maar vriendelijk bedankt Dat kan nog wel even wachten.
Hee, dat doet Eli toch anders. Die probeert wel zijn kont omhoog te krijgen, maar dan door zich naar achter te duwen en zijn benen stijf houden. Na een paar seconden hijgen en kreunen schuiven zijn knieen toch weer weg en ligt hij weer op zijn buik.
Wat hij wel sinds een paar dagen doet, is zich naar voren werpen vanuit zitstand, zodat hij op zijn buik terecht komt. Dit doet hij door zich met zijn benen af te zetten (ik durf het geen lanceren te noemen ), dus de kans dat hij binnekort doorkrijgt dat die benen ook wel nuttig zijn bij kruipen zit er dik in

* DaviniaHR bereidt zich al psychisch voor op de komende tijd waarin Eli van de meest onmogelijke plekken gered moet worden (nog erger dan nu...:P

Marit, veel plezier in je weekend!! Klets ze

DeLiedje, Eli gaat 2 tot 3 keer per eek in bad. Doche vindt hij vreselijk. Hebben meer kindjes dat, trouwens? Toen Eli die douche voelde, verging de wereld zowat. Alsof hem zwaar onrecht werd aangedaan! Dat doen we voorlopig dus niet meer...
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')