quote:
Op woensdag 9 april 2008 14:27 schreef _Flash_ het volgende:Wat betreft die matrasjes vind ik het een pure melkkoe van de Prenatal. (Zoals met veel van hun producten.) Kwaliteit is echt niet beter dan bijvoorbeeld een Leen Bakker van 40 euro. Maar wel 4 keer zo duur.
En adviezen/meningen van het CB, tja, dat kan je best met een korreltje zout nemen. Die medewerkers krijgen alleen een momentopname van je kind mee. De meeste adviezen zullen ook prima zijn, maar zelf nadenken blijft een must. Als je kind dus krijst en je denkt dat het wel eens honger zou kunnen zijn, gewoon meer eten geven. Elke baby is uniek en heeft weer iets andere behoeften.
Wij hebben voor een aantal zaken ook andere bronnen meegewogen. Bibliotheek, internetsites en Fok!Ouders ook natuurlijk

En als je dan zo'n nare opmerking krijgt of leest, gewoon naast je neerleggen. Wat boeit dat nou eigenlijk? Het is niet alsof het CB in de krant gaat zetten dat jullie slechte ouders zijn ofzo.
Nou het was neit echt een kwestie van meer eten geven hoor

Ik gaf borstvoeding met een tepelhoedje en dat liep volgens iedereen prima. Alleen hadden wij er zelf nog zo onze bedenkingen bij. Onze kraamverzorgster dacht zelfs dat we misschien wel een huilbaby hadden... Nou daar wordt je als kersverse moeder bomvol hormonen niet echt opgewekt van hoor. Als dan later blijkt dat het dus helemaal niet goed ging en je dus niet had moeten vertrouwen op iedereen waarvan je toch wel mag aannemen dat je dat wel kunt doen is dat op zijn minst niet echt grappig

Om over het schuldgevoel naar je kindje nog maar te zwijgen
En het commentaar van het cb gaat hier ook vaak ene oor in andere oor uit hoor.

Ik haal veel meer info uit boeken en van internet (bv FOK!

). Het meest irritant vind ik echter de opmerkingen over bv het huilen bij het uitkleden. Dan denk ik: als je m'n kind niet eens kan uitkleden, wat doe ik hier dan nog?
En het is gewoon niet leuk om je voor werktijd uit je **** te haasten en dan pas te horen krijgen dat de dokter er niet is. Als ik 's morgens ziek was geweest had ik ook gewoon af moeten bellen of niet? Nu was ik voor niks later op mijn werk en kan ik over 2 weken nog eens langskomen. Zijn ze op mijn werk nou ook niet heel blij mee.
quote:
Op woensdag 9 april 2008 14:29 schreef Kersjes het volgende:Oei Stiemie, dat is ook niet leuk om te lezen
Doet me denken aan een aantekening van de verloskundige in mijn dossier destijds: kan niet genieten van de zwangerschap. Zo confronterend dan he?
Ik mis Devin zo
Heel confronterend. Al moet ik ook zeggen dat ik het gewoon heel oneerlijk vond/vind. Want hun eigen rol in dit verhaal staat natuurlijk nergens beschreven
Komt Devin vanavond nog thuis? Of blijft ie bij oma logeren?