abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57922625
Het grote kleine babietjes topic deel 139

Babietjes
12 mei 2007: Floor en Pien, dochters van kapitein_pannekoek
26 mei 2007: Anna, dochter van memmel
13 juni 2007: Jet, dochter van Beaker
14 juni 2007: Devin Logan, zoon van Kersjes
15 juni 2007: Ruud, zoon van Karin
17 juni 2007: Ilse, dochter van Marit1978
02 juli 2007: Pepijn Lucas, zoon van p_iglet en t_igger
20 juli 2007: Linde, dochter van Stiemie
22 juli 2007: Isa, dochter van marlieske
27 juli 2007: Ethan Gabriel, zoon van jellyrose
08 augustus 2007: Alannah, dochter van Freudie
10 augustus 2007: Chris, zoon van Deepfreeze en Flash
21 augustus 2007: Sophie Juliet, dochter van Gwennert
24 augustus 2007: Liande, dochter van Iksje
29 augustus 2007: Eli, zoon van DaviniaHR en PhysicsRules
10 september 2007: Lena, dochter van Lishe en Xtracer
10 oktober 2007: Mirte, dochter van Nijna
24 oktober 2007: Lucas, zoon van sanger en Hellace
26 oktober 2007: Senna, zoon van gebruikersnaam
10 november 2007: Emma, dochter van Piglet
13 november 2007: Roos, dochter van gr8w8
16 november 2007: Eva, dochter van Amaranta
22 november 2007: Yana, dochter van S_oepstengel
29 november 2007: Jasmin, dochter van Lewis.de.boxer
12 december 2007: Caspar, zoon van Droeke en Droekestijger
13 december 2007: Floortje, dochter van DeLiedje
14 december 2007: Zoe Isa, dochter van klein_spookje en S-A-I-N-T
17 december 2007: Nathan Tristan, zoon van Faja Lobi
24 december 2007: Maarten, zoon van Ardenlyn
27 december 2007: Hannah Chiara Maria, dochter van nanalune
*** 31 december 2007: Sasha Alexander, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
14 januari 2008: Ayden, zoon van vamperotica
15 januari 2008: Ruben, zoon van Troel en Bert
17 januari 2008: Vera, dochter van wenneke1
17 januari 2008: Yara, dochter van Tearsong
18 januari 2008: Gwen, dochter van Randa_V en Magneet
***30 januari 200: Noah Arthur Dent, zoon van Mirage en Oversight***
01 februari 2008: Oliver, zoon van Renda
06 februari 2008: Dennis, zoon van Hestria
07 februari 2008: Matthijs, zoon van Suerte
09 februari 2008: Colin, zoon van Icicle
09 februari 2008: Jennifer Esmee, dochter van Ticootje
25 februari 2008: 'Saartje', dochter van Maneki.neko
25 februari 2008: Thomas, zoon van Webkim
5 maart 2008: Mika, zoon van vrouwtje-theelepel
14 maart 2008: Ruby, dochter van Donnahvh
20 maart 2008: Lilah Marie, dochter van k_i_m
*** 26 maart 2008: Nienke Maria Simone, dochter van ET en Swets ***
27 maart 2008: Maja, dochter van Macka66
30 maart 2008: Annika, dochter van Popples en Prowl
***16 april 2008: Piet Stijn, zoon van Sjak en Schanulleke***
19 april 2008: Rosa Mae Allison, dochter van FoN

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 1% gewijzigd door Lois op 20-04-2008 18:30:21 ]
pi_57922700
Het ging over lastige oma's, te kleine maxicosi's en stoelverkleiners..

de laatste 2 posts
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 22:36 schreef Deepfreeze het volgende:
Wij hebben Chris in principe geen extra kleren/zak aan in de maxi, meestal een deken erover. Dus scheelt ook weer.. Met jas is het nu echt proppen. Meestal voor kleine ritjes, zoals CB wel even, maar dat is te zielig voor langere stukken. Dan steken zijn armpjes gewoon naar voren, omdat zijn schoudertjes niet meer goed in de maxi passen

Troel, veel beterschap voor Ruben, Misschien geeft de speen net wat meer troost, maar levert het ook wat meer speeksel achterin zijn keel op?

Hier geen last van oma's. Die wonen allebei op zo'n 2 uur rijden, net zoals de meeste andere familie. Al is dat nou weer niet zo ideaal als je even een uurtje oppas nodig hebt..
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 23:04 schreef p_iglet het volgende:
hihi dat is weer een voordeel van een klein ventje... Pepijn past met zijn 9 maanden en 7,5 kilo nog makkelijk in de maxi cosi.
(nu moet ik zeggen dat we dat ding ook niet dagelijks gebruiken, zelfs niet wekelijks, en hij sinds hij zelf kan gaan zitten op de bakfiets wel in een fietsstoeltje op het bankje zit ipv in de maxi cosi)

Ben aan het twijfelen voor de eerste week van juni, hij is dan 11 maanden en we gaan met tussenstop in zuidlimburg naar frankrijk.. Vrees dat hij dan de maxi-cosi echt niet meer leuk vind...
Maar aan de andere kant, de maxicosi is wel de aller veiligste manier van in de auto vervoer... En vervolg stoeltjes zijn toch vanaf 9 kilo???
Want dan zijn we met zijn huidige groeisnelheid, net voor zijn 2e verjaardag wel boven de 9 kilo grens
  dinsdag 8 april 2008 @ 23:58:10 #3
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_57924296
Verdorie, heb ik twee babietjes gemist! . Macka en Popples nog gefeliciteerd!! .

Ik heb weer iets nieuws . Ik kan helemaal niet meer tegen bezoek wat hier met kleine kinderen langskomt om naar de baby te kijken. En dan bedoel ik kinderen onder de 4 jaar. Vooral het "voorzichtig!" wat de ouders roepen op het moment dat er een vinger richting Lilah d'r oog gaat maakt mij woest. Lilah zelf zal het worst zijn, die slaapt lekker door. Maar als ik dan weer zo'n hand over haar hoofd zie gaan die zo stevig is dat het hele hoofd op het nekje heen en weer knakt kan ik mezelf niet meer inhouden en gooi ik haar in haar bed zodat er niemand meer aan kan komen. "De baby is moe" .

Dat gaat toch weer over he? Of is dit een teken dat ik haar nooit met andere kinderen ga laten spelen? .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  woensdag 9 april 2008 @ 07:19:19 #4
35189 Troel
scherp en bot
pi_57926789
Nou, we zijn de nacht doorgekomen. Hij is wel vrolijk, maar heeft ook duidelijk last van zijn keel, als hij hoest geeft hij daarna meteen een zielig huiltje. Bert en ik hebben niet echt bijster goed geslapen, al viel het me reuze mee hoe vaak ik wakker ben geworden, Ruben slaapt behoorlijk stil tegenwoordig

Speen heeft hij vannacht wel bij zich gehad, maar niet gebruikt en ook nu lijkt hij hem niet te pikken. Gisteren vond hij het wel heeel lekker, waarschijnlijk inderdaad vanwege het slijm wat het produceert. We gaan het gewoon aankijken op het kinderdagverblijf en als het niet gaat, dan gaat Bert hem halen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 9 april 2008 @ 07:19:42 #5
35189 Troel
scherp en bot
pi_57926790
Oja en ik heb zelf ook behoorlijke keelpijn, maar ik kan wel Strepsils nemen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_57926876
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 23:58 schreef k_i_m het volgende:
Verdorie, heb ik twee babietjes gemist! . Macka en Popples nog gefeliciteerd!! .

Ik heb weer iets nieuws . Ik kan helemaal niet meer tegen bezoek wat hier met kleine kinderen langskomt om naar de baby te kijken. En dan bedoel ik kinderen onder de 4 jaar. Vooral het "voorzichtig!" wat de ouders roepen op het moment dat er een vinger richting Lilah d'r oog gaat maakt mij woest. Lilah zelf zal het worst zijn, die slaapt lekker door. Maar als ik dan weer zo'n hand over haar hoofd zie gaan die zo stevig is dat het hele hoofd op het nekje heen en weer knakt kan ik mezelf niet meer inhouden en gooi ik haar in haar bed zodat er niemand meer aan kan komen. "De baby is moe" .

Dat gaat toch weer over he? Of is dit een teken dat ik haar nooit met andere kinderen ga laten spelen? .
Ik heb daarover een hele fijne tip gekregen van een kraamhulp:
Bezoekende kindjes mogen de baby een aai geven over een handje of voetje en absoluut niet over het hoofdje.
Dit is misschien wennen voor de bezoekende ouders en kindjes, maar werkt heel goed.
  woensdag 9 april 2008 @ 08:41:02 #7
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57927346
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 23:58 schreef k_i_m het volgende:

k_i_m, dit is zo herkenbaar!
En dus met 3,5 maand nog niet (helemaal) over.
Ze zijn zo druk, en ze maken zoveel herrie, en ze gillen. En daar schrikt mijn wurm van.
Ik word daar heel kloekerig van.

Maar goed... ik gok dat het wel over gaat tegen de tijd dat Sasha zelf gaat gillen.

Oh, en het heel erg verkouden buurjongetje die zo graag wilde komen kijken heb ik echt weg zitten kijken hoewel hij netjes op afstand bleef en zijn handje voor zijn mond hield. Ik was echt spastisch voor bacillen enzo!

[ Bericht 7% gewijzigd door BE op 09-04-2008 08:59:25 ]
  woensdag 9 april 2008 @ 08:55:25 #8
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_57927498
K_i_m
Hier had ik dat met Mara heel erg ja de eerste was dat he en oei wat kon ik giftig worden echt een leeuwin met al die priemende prikkende vingertjes.

Maar nu met Zoë heb ik zelf een meisje van net 4 en een hele horde vriendjes en vriendinnetjes op school die allemaal baby willen kijken en aaien. En ik moet eerlijk zeggen dat ik er met Zoë geen moeite mee heb gehad en het heb laten gaan, incl vieze handjes, snot kusjes, gillen en roepen zelfs op schoot vast laten houden (toen ze een maand of 2 a 3 was) jaja en dat ging wel eens iets te ruw. Maar toch toen een collega van mij er was met haar baby van een paar weekjes en die zat bij al die kinderen op schoot (al wat oudere) en die waren niet voorzichtig werd ik wel wat nerveus hoor.

Maar weet je wat ik deed als ik het niet wilde en vooral als we ergens op visite gingen (hadden natuurlijk kerst, nieuwjaarsdag, verjaardagen tig in die tijd van het jaar) dan pakte ik haar uit de auto voordat we naar binnen gingen deed ik haar jas uit en muts af en stopte haar helemaal in de draagdoek Dat schept wat afstand van zowel opdringerige volwassene (die de hint meestal niet zo snel door hebben) en kinderen. Want gen weldenkd groot mens stopt zijn hand in mijn decolete om de baby te aaien.
hihi.

Zoë heeft erg last van haar beentjes na de prik en slaapt net als de vorige keer heeel veel. Laat haar maar lekker liggen en gaan vanmiddag lekker wandelen in de wagen. Nadeel dat ze op haar zij slaapt is dat ze ophaar pijnlijke beentjes steunt.

nou ga snel even opruimen en soppen mijn vent heeft geklust gister in huis.
pi_57927513
Ik herken het kim!
Hier wil ik dus ook gewoon NIET hebben dat kinderen aan Maarten gaan zitten. Dus geen aai of wat dan ook gewoon kijken.
Wat oudere kinderen mogen wel een aai doen maar van die druktemakers die hun eigen kracht niet weten of zomaar draaien ofzo die mogen alleen kijken.
Later als Maarten ouder is dan prima maar nu niet.
Als ik zie hoe sommige kinderen omgaan met kleintjes brrr
pi_57927868
hihi wat leuk om te lezen allemaal...

ik herken het namelijk compleet niet.
Op dag 2 of 3 kwam Pepijns toen bijna 3 jarige neefje op bezoek, die dol enthousiast was en heel voorzichtig kusjes ging geven. En ach soms ook wel net iets even minder voorzichtig.
Na een week zijn Pepijn en ik bij papa's werk langsgeweest waar Pepijn ook bij een aantal gehandicapte bewoners op schoot gezeten heeft...

Met mijn werk (ook gehandicapten, maar dan jonge kinderen), hebben we gewacht tot Pepijn 4 weken oud was en dus net wat steviger. Maar ook daar mocht hij bij op schoot. Wel met ook mijn handen die hem vast hielden bij de meeste kinderen, maar wel echt bij hun op schoot. Geweldig vonden ze het, en Pepijn vond het geen enkel probleem. Hij heeft bij mij gedronken terwijl er ook nog een meisje van ruim 10 op schoot zat en nog 6 kinderen er heel geinteresseerd omheen, hij dronk onverstoorbaar door

Tuurlijk blijf ik of zijn papa er altijd bij en zorg ik heus wel dat er geen vingers in ogen geprikt worden. Maar van een wat hardhandige knuffel breekt ie heus niet.
pi_57928003
P_glet, Achteruit rijden is vaak een stuk minder interresant, maar wel de veiligste manier. Al kan pepijn natuurlijk zelf wel zitten (tegen die tijd zeker stevig genoeg). Dus misschien kun je tegen die tijd pepijn eens in een autostoeltje proberen. Kan me voorstellen dat de gordels niet ideaal zitten. En dan gaat veiligheid voor plezier (toch?)

Troel, fijn dat de nacht goed ging. En hopelijk knappen jullie beide snel op!

hier een heerlijke nacht gehad.. Eindelijk weer een speenloze nacht. De afgelopen tijd werd Chris toch wel weer een paar keer per nacht wakker (tandjes). Maar dat lijkt nu over. Pas tegen kwart voor 8 werd ik wakker gemaakt door gebabbel. Die eenkennigheid is ook over, dus dat zal ook wel door de tandjes gekomen zijn..
pi_57928089
Moet er wel even bijzeggen dat door het waterpokken gedoe heel voorzichtig ben geworden (heel kort even uitleggen. er zijn mensen op bezoek geweest met kind die blijkbaar waterpokken had en niet eens even de moeite deden om rond te vragen of het schadelijk is voor een pasgeboren baby.)
Ik dacht dat je familie wel kon vertrouwen met je baby maar dat viel ff heel erg vies tegen.
Alles is weer goed tussen hun en ons maar toch ben er behoorlijk van geschrokken en was heel erg in paniek die dagen

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 09-04-2008 09:36:37 ]
  woensdag 9 april 2008 @ 09:42:37 #13
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_57928223
Pfioe! Ik ben dus niet de enige die het niet zo erg vond.

Al moet ik wel zeggen dat de kleine kinderen die bij ons kwamen OF meer geinteresseerd waren in het slopen van een lamp OF uberhaupt niet veel oog hadden voor eli, maar de handjes richting het hoofd gingen onder de priemende ogen van twee sets ouders, en opvallend rustig. Dus, nee, niet echt een probleem hier.

Babies die last hebben van prikjes Wij hoeven nog even niet Pas met 11 mnd weer
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  woensdag 9 april 2008 @ 09:54:27 #14
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_57928401
p_glet
Mara groeide ook zo langzaam en heeft tot haar eerste verjaardag in de maxicosi gezeten. Daarna zijn we toch over gestapt naar een ander stoeltje.
Ik ben eigelijk wel nieuwsgierig hoeveel jou mannetje woog/weegt en hoeveel het afbuigt. Of wil het daar liever niet over hebben?

Ardenlyn,
is het niet zo dat die ouders er gewoon niet over nagedacht hebben? Ik hoor het zo vaak op mijn werk dat ze er gewoon niet over nadenken dat het gevaarlijk kan zijn voor andere kinderen, zwangere enz en dat met meerdere ziektes.
Hier blijk ik dus geen antistoffen tegen de rode hond te hebben heel vervelend als je op een kdv werkt.
Zoë is meegeweest naar het kdv met 3 wk en eerlijk gezegt heb ik niet eens gevraagt of er wat heerste. En op de basisschool waar ze gemiddeld 3x per dag komt (als ze wakker is gaat ze mee haar zus halen of brengen) heerste er ook waterpokken. Heel vervelend maar kan haar niet thuis houden.

Maar ik snap heel goed hoor dat je je rot schrikt als je minibaby nog zo mini is.

Davinia, wij zijn nu voor een maandje van de prikken af gelukkig ze kan zo zielig piepen en slaapt lekker en tot overmaat van "ramp" zag ik net dat papa de kinderwagen niet uit de auto heeft gehaald dus grrr kan niet wandelen en weet niet of ze de draagdoek nu fijn vind aan haar beentjes.
Grrrrrrr had het nog zo gevraagt vanmorgen mannen!!

Troel, ik hoop dat je mannetje snel opknapt het is zo sneu he als ze ziek zijn.
pi_57928704
Saint: ik snap hoe je het bedoelt maar de manier waarop ging het ook vooral om. Hij beschuldigde onze kraamhulp dat zij beter moest weten enz terwijl ze geen idee had wat er gebeurde wat betreft dat waterpokken.
Inplaatst dat hij gewoon zal gaan zeggen van mijn fout zit hij anderen te beschuldigen.
Zijn vrouw die gaf gewoon toe dat het fout was maar hij
En zo waren er nog meer reden dat ik er perplex van stond. Z'n moeder zij nog tegen hem ga niet heen ga een week later.
Dat hoorden wij dus van haar later maar nee hoor meneer is koppig en is toch naar ons toegegaan.
Heb ook weinig zin om het hele verhaal weer te typen en merk dat ik gewoon nog steeds pissed en verdrietig ervan word.

Ander onderwerp!!

Volgende week woensdag weer prikjes voor Maarten. Hoop dat hij er weinig last van zal hebben!!
Mijn hart zal weer breken als hij gaat huilen
  woensdag 9 april 2008 @ 10:21:23 #16
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_57928910
Ik vond het niet echt moeilijk toen er met de babyborrel kindjes kwamen die Linde ook vast wilde houden enzo. Wat ik wel nog steeds soms moeilijk vind is het kdv Daar lopen al hele grote kindjes rond van bijna 4 en die gaan voetballen en rennen en springen enzo terwijl mijn ukkie in een wipstoeltje op de grond zit. Gelukkig letten ze er altijd erg goed op *Stiemie klopt het even af op ongelakt hout*

Oei Ardenlyn binnenkort dus weer prikjes. Alvast succes en hopen dat Maarten er niet zoveel last van heeft
  woensdag 9 april 2008 @ 10:22:29 #17
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_57928930
Zo, ben weer helemaal bijgelezen na hier een paar dagen niet geweest te zijn.
Is de buikgriep die me vannacht overvallen heeft toch nog ergens goed voor
Wel bizar trouwens, Devin is namelijk gewoon naar mijn moeder en ik ben dus helemaal alleen thuis! Klinkt het heel stom als ik zeg dat ik hem (nu al) mis?

Over autostoeltjes: Devin vindt er duidelijk niks meer aan in de maxi cosi, begint gelijk te protesteren zodra hij erin moet. Je ziet dan ook zo weinig en hij kan er juist zo van genieten uit het raam te kijken. Ik snap het dus wel en ik weet dat het wel zo veilig is hem er nog een poosje in te laten, maar misschien dat we binnenkort toch gaan proefdraaien in de vooruit-kijk-autostoel.

Devin wil niet meer eten
Hij wil nu echt geen brood, crackers, pap, fruit, warm eten of wat dan ook meer. Eigenlijk is het enige dat er goed ingaat toetjes: yoghurt, vla, Danoontje worden zonder probleme opgepeuzelt, de rest wordt er vrij snel weer uitgewerkt met behulp van tong en liever nog vingers waarna het gebruikt wordt als gezichtscreme of haargel
Met veel proberen krijgen we er vaak toch wel wat in, maar tegenwoordig zijn we al blij als meneer 10 hapjes binnenhoudt. Hij krijgt nog wel bv en drinkt daarbij verspreid over de dag ca. 200 cc water of diksap.
Het is niet dat hij het eten niet lust want hij hapt het wel van de lepel af of stopt het zelf in zijn mond en daar kan het soms ook best lang blijven voordat het eruit gehaald wordt. Lijkt meer alsof hij niet wil slikken en ik heb geen flauw idee waarom niet. Volgende week voor extra wegen/meten naar het CB, ik zie de bui al hangen

Gelukkig is er ook goed nieuws: Devin is namelijk supervrolijk
Hij is heel ondernemend en nieuwsgierig, lacht en brabbelt veel en is gewoon om op te vreten zo lief
Als hij alleen met mij is hangt hij erg aan me en wil duidelijk dichtbij me zijn, maar in (bekend) gezelschap besta ik vaak niet meer, sjanst hij erop los en is er van eenkennigheid geen sprake.
Nu nog leren doorslapen en eten doorslikken, dan is het echt een modelbaby
.... met gevoel voor drama....
  woensdag 9 april 2008 @ 11:29:05 #18
14746 k_i_m
pi_57930506
quote:
Op woensdag 9 april 2008 08:56 schreef Ardenlyn het volgende:
Ik herken het kim!
Hier wil ik dus ook gewoon NIET hebben dat kinderen aan Maarten gaan zitten. Dus geen aai of wat dan ook gewoon kijken.
Wat oudere kinderen mogen wel een aai doen maar van die druktemakers die hun eigen kracht niet weten of zomaar draaien ofzo die mogen alleen kijken.
Later als Maarten ouder is dan prima maar nu niet.
Als ik zie hoe sommige kinderen omgaan met kleintjes brrr
En hoe zeg je dat dan? Ik kan eigenlijk al niet eens meer iets aardigs verzinnen om te zeggen, omdat ik eigenlijk al geirriteerd ben op het moment dat er nog niks aan de hand is. En wat het nog vervelender maakt is dat de ouders vertederd zeggen "dat hun kind zo dol op babies is", en de correctie vooral laten afhangen van slechts "zachtjes doen!" zeggen . Ik ben inmiddels in staat om armpjes uit de kom te draaien bij een verkeerde beweging .
In my life
Why do I smile
pi_57930576
quote:
Op woensdag 9 april 2008 09:23 schreef p_iglet het volgende:
ik herken het namelijk compleet niet.
Ik herken het ook niet zo eigenlijk. Niet dat ik lachend toekijk terwijl mijn kind geprikt en hardhandig betast wordt hoor Bij de kindjes die ik tot nu toe op bezoek heb gehad (tussen de 1 en 4 jaar allemaal) was het alleen helemaal niet nodig om daar mee bezig te zijn. Hier was het meer van: oooh, een lego treinbaan! En dan keken ze naar Yara nauwelijks om Ouders probeerden het af en toe nog eens met 'kijk, een baby!' maar dan waren de kids al lekker aan het spelen. Geen probleem dus
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  woensdag 9 april 2008 @ 11:41:24 #20
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_57930803
Hmm even advies vragen bij een probleempje:

Toen ik zwanger was hebben we voor Linde een matrasje gekocht bij Prenatal. het was een vrij duur matrasje van 159 euro, maar goed liggen en slapen is belangrijk, dus ok. Het valt ons nu alleen al enige tijd op dat er na 1 nacht op het matrasje slapen al een flinke kuil in het matras zit waar ze heeft gelegen. Hierdoor
moet ik dagelijks haar matrasje opkloppen om de deuk er weer uit te krijgen.

Ik twijfel nu of ik ermee mee moet teruggaan, of ik niet wordt afgescheept met een "dat hoort zo hoor mevrouw" Ik had Prenatal al een mailtje gestuurd en daar kwam een reactie op van: jammer dat je niet tevreden bent, kom er maar mee terug. Maar dus niet of het een normale redelijke klacht is.
  woensdag 9 april 2008 @ 11:56:10 #21
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_57931110
Ik zou er mee terug gaan, Stiemie

Bij Saskia was ik trouwens ook zo'n kloek, vond 't maar niks dat m'n neefje van 4 haar ook vast wilde houden enzo.. Toen kwam Tijn.. en ja, je kan moeilijk de grote zus van 3 verbieden om haar broertje vast te houden.. en als zij verkouden is (inclusief groene slierten ) kan je haar moeilijk opsluiten.. en nu bij Nienke.. Tijn wil ook wel eens aaien, en 99 van de 100 keer doet hij dat hartstikke lief, maar net die ene keer is het wel eens net te ruw.. en tja, ook hij heeft nu groene snottebellen.. en Nienke dus ook.
Moraal van dit verhaal: bij elk volgend kind word je er makkelijker in

Vanmorgen de wvk op bezoek gehad voor de intake van Nienke Meteen ook even aan de haak gehangen om te kijken of ze nog steeds zo goed groeit; bij de geboorte 3360, afgevallen tot 3140 op dag 2, dag 8 was het al weer 3400 en nu weer een week later zaten we al op de 3760!
Mama heeft slagroom Wel nog even van de gelegenheid gebruik gemaakt om mama en de bank nat te plassen natuurlijk
Ze had het dossier van Tijn ook mee om makkelijk gegevens over te kunnen nemen en wij niet weer dezelfde vragen hoeven te beantwoorden, zelf ook nog even ingekeken ("wil je 'm even inkijken? Is wel leuk en zo kan je ook eens zien wat wij noteren").

Morgen de gehoortest en de 21e gaan we voor het echie naar het CB
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 9 april 2008 @ 12:16:32 #22
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_57931591
E.T. stonden er nog spannende dingen in het dossier van Tijn?
Fijn dat Nienke nog steeds zo goed groeit!

Stiemie, Devin heeft nooit in een wieg geslapen en zijn matras is dus al bijna 10 maanden intensief in gebruik. Het is nog steeds stevig, geen kuil te zien. Ik raad je dan ook aan om terug te gaan naar de winkel, zo'n matras hoort nog echt wel wat langer mee te gaan hoor!
  woensdag 9 april 2008 @ 12:31:52 #23
35189 Troel
scherp en bot
pi_57931947
Ruben doet het prima op het kinderdagverblijf gelukkig, het is in ieder geval niet zo dat hij meer aandacht van ze wil hebben omdat hij niet lekker is, dus hij zal al wel weer aan de beterende hand zijn.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_57932270
quote:
Op woensdag 9 april 2008 11:29 schreef k_i_m het volgende:

[..]

En hoe zeg je dat dan? Ik kan eigenlijk al niet eens meer iets aardigs verzinnen om te zeggen, omdat ik eigenlijk al geirriteerd ben op het moment dat er nog niks aan de hand is. En wat het nog vervelender maakt is dat de ouders vertederd zeggen "dat hun kind zo dol op babies is", en de correctie vooral laten afhangen van slechts "zachtjes doen!" zeggen . Ik ben inmiddels in staat om armpjes uit de kom te draaien bij een verkeerde beweging .
Heel duidelijk tegen de ouders zeggen dat je het niet wilt.
Dat hun kind zo dol is op babies is mooi maar jij wil het niet en dat is toch belangerijker.
En ook als ze zeggen "zachtjes doen" dan nogmaals zeggen van "ïk heb het liever niet dus niet doen!"
Het is jouw kindje en niet die van hun en wil je dat iets niet gebeurd dan hebben mensen te luisteren.

Ikzelf ben er niet aan toe om Maarten tussen kleine kinderen te laten hoe lief en leuk en voorzichtig ze ook zullen zijn.
Ik word helemaal nerveus ervan en Maarten is nog maar 3 en halve maand en contact met andere kinderen kan later ook wel. Dat gepriegel aan z'n lijf Zodra hij steviger is (en dat word al steeds beter ) dan zie ik het dan wel weer maar nu nog niet.

Het zal moeilijk zijn om nee te zeggen maar dikke pech voor hun! Als jij het niet wil hebben ze maar te luisteren.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 09-04-2008 12:50:11 ]
  woensdag 9 april 2008 @ 12:49:36 #25
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_57932393
Ha E.T. dat dossier zou ik van Linde ook wel eens in willen zien. Laatst moest de cb-mevrouw even weg terwijl het dossier open op tafel lag en toen zag ik ergens staan: Ouders genieten NU pas. Dat was toen Linde zo'n 1,5 maanden oud was. Ik werd echt heel erg boos want hoe kan je nou al eerder van je kindje proberen te genieten als het meer dan 10 uur op een dag krijst vanwege honger? Wat volgens het cb, kraamverzorgster en verloskundige in 1e instantie natuurlijk helemaal geen honger kon zijn

Fijn dat alles zo goed gaat op het kdv Troel! Zit je toch een stuk lekkerder als je dat weet.

En verder bedankt voor de antwoorden over het matrasje. We gaan er zaterdag op goed geluk mee terug
  woensdag 9 april 2008 @ 13:16:24 #26
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_57932962
Je hebt ten allen tijde recht om het dossier in te zien als je dat wilt En ook zelfs om opmerkingen uit het dossier te laten halen als je het daar niet mee eens bent!

Bij Tijn stond er niets spannends in, bij Saskia destijds ook niet (inzage + uitleg bij het laatste CB-bezoek gehad).. Komt waarschijnlijk omdat ik nooit wat te vragen heb en ze ook nooit iets echt te adviseren hebben.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 9 april 2008 @ 14:27:40 #27
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_57934491
Wat betreft die matrasjes vind ik het een pure melkkoe van de Prenatal. (Zoals met veel van hun producten.) Kwaliteit is echt niet beter dan bijvoorbeeld een Leen Bakker van 40 euro. Maar wel 4 keer zo duur.

En adviezen/meningen van het CB, tja, dat kan je best met een korreltje zout nemen. Die medewerkers krijgen alleen een momentopname van je kind mee. De meeste adviezen zullen ook prima zijn, maar zelf nadenken blijft een must. Als je kind dus krijst en je denkt dat het wel eens honger zou kunnen zijn, gewoon meer eten geven. Elke baby is uniek en heeft weer iets andere behoeften.

Wij hebben voor een aantal zaken ook andere bronnen meegewogen. Bibliotheek, internetsites en Fok!Ouders ook natuurlijk

En als je dan zo'n nare opmerking krijgt of leest, gewoon naast je neerleggen. Wat boeit dat nou eigenlijk? Het is niet alsof het CB in de krant gaat zetten dat jullie slechte ouders zijn ofzo.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  woensdag 9 april 2008 @ 14:29:27 #28
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_57934524
Oei Stiemie, dat is ook niet leuk om te lezen
Doet me denken aan een aantekening van de verloskundige in mijn dossier destijds: kan niet genieten van de zwangerschap. Zo confronterend dan he?

Fijn dat Ruben zich zo te zien beter voelt!

Ik mis Devin zo
Wel lekker dat ik nu niet voor hem hoef te zorgen (heb mijn handen vol aan mezelf momenteel) maar ik zou zo graag even met willen knuffelen, juist omdat ik me zo beroerd voel .
Oh ja, hij heeft bij oma een boterham gegeten en daarna nog fruit
pi_57934548
Zo herkenbaar k_i_m!!
Maar wacht maar totdat je met je kinderwagen in de supermarkt loopt en er zo'n kwajong met vuile handjes (combinatie van snot en zand) jouw kind een handje wil geven.. Of wat dacht je van al die oude vrouwtjes die je kind zo lief vinden dat het een aai over z'n wangetje krijgt..
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  woensdag 9 april 2008 @ 15:34:16 #30
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_57935887
quote:
Op woensdag 9 april 2008 14:27 schreef _Flash_ het volgende:
Wat betreft die matrasjes vind ik het een pure melkkoe van de Prenatal. (Zoals met veel van hun producten.) Kwaliteit is echt niet beter dan bijvoorbeeld een Leen Bakker van 40 euro. Maar wel 4 keer zo duur.

En adviezen/meningen van het CB, tja, dat kan je best met een korreltje zout nemen. Die medewerkers krijgen alleen een momentopname van je kind mee. De meeste adviezen zullen ook prima zijn, maar zelf nadenken blijft een must. Als je kind dus krijst en je denkt dat het wel eens honger zou kunnen zijn, gewoon meer eten geven. Elke baby is uniek en heeft weer iets andere behoeften.

Wij hebben voor een aantal zaken ook andere bronnen meegewogen. Bibliotheek, internetsites en Fok!Ouders ook natuurlijk

En als je dan zo'n nare opmerking krijgt of leest, gewoon naast je neerleggen. Wat boeit dat nou eigenlijk? Het is niet alsof het CB in de krant gaat zetten dat jullie slechte ouders zijn ofzo.
Nou het was neit echt een kwestie van meer eten geven hoor Ik gaf borstvoeding met een tepelhoedje en dat liep volgens iedereen prima. Alleen hadden wij er zelf nog zo onze bedenkingen bij. Onze kraamverzorgster dacht zelfs dat we misschien wel een huilbaby hadden... Nou daar wordt je als kersverse moeder bomvol hormonen niet echt opgewekt van hoor. Als dan later blijkt dat het dus helemaal niet goed ging en je dus niet had moeten vertrouwen op iedereen waarvan je toch wel mag aannemen dat je dat wel kunt doen is dat op zijn minst niet echt grappig Om over het schuldgevoel naar je kindje nog maar te zwijgen

En het commentaar van het cb gaat hier ook vaak ene oor in andere oor uit hoor. Ik haal veel meer info uit boeken en van internet (bv FOK! ). Het meest irritant vind ik echter de opmerkingen over bv het huilen bij het uitkleden. Dan denk ik: als je m'n kind niet eens kan uitkleden, wat doe ik hier dan nog?
En het is gewoon niet leuk om je voor werktijd uit je **** te haasten en dan pas te horen krijgen dat de dokter er niet is. Als ik 's morgens ziek was geweest had ik ook gewoon af moeten bellen of niet? Nu was ik voor niks later op mijn werk en kan ik over 2 weken nog eens langskomen. Zijn ze op mijn werk nou ook niet heel blij mee.
quote:
Op woensdag 9 april 2008 14:29 schreef Kersjes het volgende:
Oei Stiemie, dat is ook niet leuk om te lezen
Doet me denken aan een aantekening van de verloskundige in mijn dossier destijds: kan niet genieten van de zwangerschap. Zo confronterend dan he?

Ik mis Devin zo
Heel confronterend. Al moet ik ook zeggen dat ik het gewoon heel oneerlijk vond/vind. Want hun eigen rol in dit verhaal staat natuurlijk nergens beschreven

Komt Devin vanavond nog thuis? Of blijft ie bij oma logeren?
  woensdag 9 april 2008 @ 16:51:10 #31
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_57937429
Stiemie, Devin wordt over 'n half uurtje thuisgebracht
En dat is maar goed ook, dit is maar niks zo zonder hem.
Ik kan haast niet wachten, nog eventjes en ik kan hem weer knuffelen
  woensdag 9 april 2008 @ 17:11:23 #32
14746 k_i_m
pi_57937851
quote:
Op woensdag 9 april 2008 14:30 schreef lcicle het volgende:
Zo herkenbaar k_i_m!!
Maar wacht maar totdat je met je kinderwagen in de supermarkt loopt en er zo'n kwajong met vuile handjes (combinatie van snot en zand) jouw kind een handje wil geven.. Of wat dacht je van al die oude vrouwtjes die je kind zo lief vinden dat het een aai over z'n wangetje krijgt..
. Snot en zand vind ik niet erg, en als ik geen haast heb oude vrouwtjes ook niet .

Ik heb denk ik teveel naar de opvoedpolitie gekeken ofzo, waarin oudere kinderen hun jongere broertjes/zusjes aftuigen als de moeder niet kijkt . Zo werd er tegen mijn neefje van 4 gezegd dat ie zachtjes en voorzichtig moest doen omdat de baby sliep, waarop hij vervolgens met zijn gore klauwen d'r oogleden omhoog gaat zitten schuiven om te kijken of ze wel echt slaapt . Nou, dat trek ik dus niet. Heb dan ook heel onaardig gesnauwd dat het zo wel genoeg was en dat ie nu van haar af moest blijven. Hij schrok ervan, het arme kind .
In my life
Why do I smile
pi_57938580
Mijn Saartje zit helemaal onder de babypuistjes, ik wil dat iedereen met z`n gore tengels van haar afblijft.
Mijn eigen kinderen mogen aan haar zitten maar verder niet. Vanmorgen een uit oudste`s klas, stond eerst met z`n vinger in z`n neus om meteen daarna met z`n hand richting maxi-cosi te gaan om te aaien. Ik dacht het niet!
Saartje
pi_57938782
ow help

Ik was vorige week op kraamvisite bij een goede vriendin.
Ze was op haar zij op de bank gaan liggen (hechtingen deden een beetje vervelend) en haar zoontje lag lekker naast haar te slapen.

Terwijl we gezellig aan het kletsen waren kwam David (3) wel eens langs om de baby een aaitje over zijn koppie te geven (zo in het langslopen).

Ik heb daar totaal niet bij stilgestaan dat ze dat vervelend zou kunnen vinden

Volgens mij niet maar ik ga het haar snel vragen
  woensdag 9 april 2008 @ 18:11:44 #35
35189 Troel
scherp en bot
pi_57938921
tja, bij een goede vriendin zou ik het gewoon zeggen als ik het niet fijn zou vinden.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_57939087
quote:
Op woensdag 9 april 2008 18:11 schreef Troel het volgende:
tja, bij een goede vriendin zou ik het gewoon zeggen als ik het niet fijn zou vinden.
ja, daar ga ik dan maar van uit

maar ik had er dus niet bij stilgestaan
  woensdag 9 april 2008 @ 18:28:06 #37
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57939237
Oh Lily, daar zou ik me ook helemaal niet druk om maken hoor. Als ze het echt niet had gewild had ze het vast wel gezegd.

Ik had het trouwens alleen met snottebelen en nu op dit moment met hard gillen enzo.
Hij schrikt er nog steeds van, maar ouders zeggen alleen 'een beetje stil' als de baby net geboren is.
pi_57939619
Oh, wat gaan jullie snel!!

Ik heb de wandelwagen maar weer eraf gehaald. Vandaag heeft ze in de wagen van mn moeder gelegen. Die kan wel helemaal plat, en ze sliep meteen weer goed.

De maxiverkleiner hebben we er al een tijdje uit, anders zat ze zo verfrommeld. Nu zit ze echt een stuk beter.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 10 april 2008 @ 09:43:51 #39
14746 k_i_m
pi_57951163
Lilah heeft afgelopen nacht van 23.00 uur tot 05.00 uur geslapen . En daarna gelijk door tot 09.00 uur . . . Ik voel me uitgeslapen .
In my life
Why do I smile
pi_57951695
Kim, dat klinkt lekker! Altijd fijn zo'n nachtje lekker slapen!

Ik ga maar eens een 8 maanden oud ( of ) babbelkousje uit bed plukken
Er komt zoiets uit de babykamer: oeh aaah mwamwa aiaiai pffft
  donderdag 10 april 2008 @ 10:50:50 #41
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_57952544
Wat lief Deepfreeze
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_57952823
wat klinkt dat gezellig Deepfreeze!

ik ga morgen heerlijk voor 3dagen even weg zonder man/kind
leuke is eigenlijk dat ik het liefst nog nieteens weg zou gaan.
Paar maanden terug had ik het nog heerlijk gevonden om even zónder baby te zijn .. maar nu is ze zó vreselijk lief en leuk (incl. snottebellen en spuitpoep) dat ik haar eigenlijk niet zomaar 3dagen wil missen
Maar toch ook weer zo'n vreselijke zin in paar daagjes weg!
Lekker dagje stad, dag sauna/massage en veel bijkletsen met mijn zus
  donderdag 10 april 2008 @ 11:24:04 #43
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_57953298
Leuk Marit! Veel plezier

Ethan heeft nog steeds geen tanden en kruipen doet ie ook niet echt Hij wil eigenlijk alleen maar op schoot staan en springen (en faceplants maken op het bed, hij heeft inmiddels al een bloedneus gehad toen hij het op de parketvloer probeerde )
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_57954160
au Ethan !!!!
pi_57954865
oeh ethan, dat zal pijnlijk geweest zijn..
Jelly, Chris kruipt ook nog niet.. Hij schuift nog steeds achteruit, en zet zich soms wel af met zijn benen naar voren, maar dan met zijn schouders op de grond. Dus dan gaat alleen zijn bips de lucht in. Staan gaat steeds beter, hij kan zijn eigen gewicht dragen, maar hij is nog niet helemaal stabiel in zijn heupjes.
Hij heeft zich een half uurtje geleden achteruit onder de salontafel gewurmt. Dat was wel even crisis voor ons kleine meneer

Marit, fijn weekend toegewenst alvast. .

De mevrouw bij de slager schatte Chris vandaag ietsje ouder in.. Ze vroeg of hij al een plakje worst mocht. Heb maar vriendelijk bedankt Dat kan nog wel even wachten.
pi_57954981
quote:
Op woensdag 9 april 2008 11:41 schreef Stiemie het volgende:
Hmm even advies vragen bij een probleempje:

Toen ik zwanger was hebben we voor Linde een matrasje gekocht bij Prenatal. het was een vrij duur matrasje van 159 euro, maar goed liggen en slapen is belangrijk, dus ok. Het valt ons nu alleen al enige tijd op dat er na 1 nacht op het matrasje slapen al een flinke kuil in het matras zit waar ze heeft gelegen. Hierdoor
moet ik dagelijks haar matrasje opkloppen om de deuk er weer uit te krijgen.

Ik twijfel nu of ik ermee mee moet teruggaan, of ik niet wordt afgescheept met een "dat hoort zo hoor mevrouw" Ik had Prenatal al een mailtje gestuurd en daar kwam een reactie op van: jammer dat je niet tevreden bent, kom er maar mee terug. Maar dus niet of het een normale redelijke klacht is.
Stiemie, wij hebben datzelfde probleem gehad bij het wiegmatrasje wat we bij prenatal op maat hebben laten maken... Ik vond inderdaad dat er érg gauw een 'floortje-afdruk' (en wat weegt zo'n mini baby nou helemaal ?!) in kwam te staan en heb hem vaak opgeklopt of omgedraaid...
Ben er eigenlijk nooit over gaan klagen ...

[ Bericht 1% gewijzigd door DeLiedje op 10-04-2008 12:46:10 ]
pi_57955179
Marit veel plezier!

Deepfreeze, heerlijk is dat he? Floortje brabbelt wel wat anders als een 8 kindje van 8 maand natuurlijk, maar het is elke ochtend weer genieten al ze me wakker kraait... Ze kan zo kletsen!

Vanmiddag krijgt ze haar 3e en voorlopig laatste prikjes... En ik ben zoooo benieuwd naar hoeveel ze weegt, ze heeft ineens van die lekker spek-bovenbeentjes en een onderkinnetje .
Een maand geleden woog ze 5815 gr zal nu wel ongeveer 7 kilo zijn schat ik (4 maanden oud).
Terwijl ze toch zo'n dunne lijkt... Ze verdwijnt echt in de breedte in haar rompers...

Vraagje:
Hoevaak gaan jullie kindjes in bad? Floortje nu zo'n 2 keer per week...
pi_57955730
Toevallig is Maarten net in bad geweest en ligt nu heerlijk te slapen
Soms gaat hij 4x per week en soms ook minder. Ik doe in ieder geval niet elke dag.
Soms vervang ik een badje door lekker samen onder de douche te gaan met papa en/of mama.
  donderdag 10 april 2008 @ 13:14:51 #49
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_57955849
quote:
Op donderdag 10 april 2008 12:29 schreef Deepfreeze het volgende:Hij heeft zich een half uurtje geleden achteruit onder de salontafel gewurmt. Dat was wel even crisis voor ons kleine meneer
Ah, hoe herkenbaar!

Deliedje; Ethan gaat eigenlijk nooit in bad (ik schat dat we z'n badje een stuk of 5 keer in totaal hebben gebruikt ) , maar hij gaat zo ongeveer om de dag mee onder de douche
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
  donderdag 10 april 2008 @ 13:25:29 #50
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_57956062
quote:
Op donderdag 10 april 2008 12:29 schreef Deepfreeze het volgende:
oeh ethan, dat zal pijnlijk geweest zijn..
Jelly, Chris kruipt ook nog niet.. Hij schuift nog steeds achteruit, en zet zich soms wel af met zijn benen naar voren, maar dan met zijn schouders op de grond. Dus dan gaat alleen zijn bips de lucht in. Staan gaat steeds beter, hij kan zijn eigen gewicht dragen, maar hij is nog niet helemaal stabiel in zijn heupjes.
Hij heeft zich een half uurtje geleden achteruit onder de salontafel gewurmt. Dat was wel even crisis voor ons kleine meneer

Marit, fijn weekend toegewenst alvast. .

De mevrouw bij de slager schatte Chris vandaag ietsje ouder in.. Ze vroeg of hij al een plakje worst mocht. Heb maar vriendelijk bedankt Dat kan nog wel even wachten.
Hee, dat doet Eli toch anders. Die probeert wel zijn kont omhoog te krijgen, maar dan door zich naar achter te duwen en zijn benen stijf houden. Na een paar seconden hijgen en kreunen schuiven zijn knieen toch weer weg en ligt hij weer op zijn buik.
Wat hij wel sinds een paar dagen doet, is zich naar voren werpen vanuit zitstand, zodat hij op zijn buik terecht komt. Dit doet hij door zich met zijn benen af te zetten (ik durf het geen lanceren te noemen ), dus de kans dat hij binnekort doorkrijgt dat die benen ook wel nuttig zijn bij kruipen zit er dik in

* DaviniaHR bereidt zich al psychisch voor op de komende tijd waarin Eli van de meest onmogelijke plekken gered moet worden (nog erger dan nu...:P

Marit, veel plezier in je weekend!! Klets ze

DeLiedje, Eli gaat 2 tot 3 keer per eek in bad. Doche vindt hij vreselijk. Hebben meer kindjes dat, trouwens? Toen Eli die douche voelde, verging de wereld zowat. Alsof hem zwaar onrecht werd aangedaan! Dat doen we voorlopig dus niet meer...
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')