quote:Op dinsdag 8 april 2008 22:36 schreef Deepfreeze het volgende:
Wij hebben Chris in principe geen extra kleren/zak aan in de maxi, meestal een deken erover. Dus scheelt ook weer.. Met jas is het nu echt proppen. Meestal voor kleine ritjes, zoals CB wel even, maar dat is te zielig voor langere stukken. Dan steken zijn armpjes gewoon naar voren, omdat zijn schoudertjes niet meer goed in de maxi passen![]()
Troel, veel beterschap voor Ruben, Misschien geeft de speen net wat meer troost, maar levert het ook wat meer speeksel achterin zijn keel op?
Hier geen last van oma's. Die wonen allebei op zo'n 2 uur rijden, net zoals de meeste andere familie. Al is dat nou weer niet zo ideaal als je even een uurtje oppas nodig hebt..
quote:Op dinsdag 8 april 2008 23:04 schreef p_iglet het volgende:
hihi dat is weer een voordeel van een klein ventje... Pepijn past met zijn 9 maanden en 7,5 kilo nog makkelijk in de maxi cosi.
(nu moet ik zeggen dat we dat ding ook niet dagelijks gebruiken, zelfs niet wekelijks, en hij sinds hij zelf kan gaan zitten op de bakfiets wel in een fietsstoeltje op het bankje zit ipv in de maxi cosi)
Ben aan het twijfelen voor de eerste week van juni, hij is dan 11 maanden en we gaan met tussenstop in zuidlimburg naar frankrijk.. Vrees dat hij dan de maxi-cosi echt niet meer leuk vind...
Maar aan de andere kant, de maxicosi is wel de aller veiligste manier van in de auto vervoer... En vervolg stoeltjes zijn toch vanaf 9 kilo???
Want dan zijn we met zijn huidige groeisnelheid, net voor zijn 2e verjaardag wel boven de 9 kilo grens
Ik heb daarover een hele fijne tip gekregen van een kraamhulp:quote:Op dinsdag 8 april 2008 23:58 schreef k_i_m het volgende:
Verdorie, heb ik twee babietjes gemist!. Macka en Popples nog gefeliciteerd!!
.
Ik heb weer iets nieuws. Ik kan helemaal niet meer tegen bezoek wat hier met kleine kinderen langskomt om naar de baby te kijken. En dan bedoel ik kinderen onder de 4 jaar. Vooral het "voorzichtig!" wat de ouders roepen op het moment dat er een vinger richting Lilah d'r oog gaat maakt mij woest. Lilah zelf zal het worst zijn, die slaapt lekker door. Maar als ik dan weer zo'n hand over haar hoofd zie gaan die zo stevig is dat het hele hoofd op het nekje heen en weer knakt kan ik mezelf niet meer inhouden en gooi ik haar in haar bed zodat er niemand meer aan kan komen. "De baby is moe"
.
Dat gaat toch weer over he? Of is dit een teken dat ik haar nooit met andere kinderen ga laten spelen?.
k_i_m, dit is zo herkenbaar!quote:Op dinsdag 8 april 2008 23:58 schreef k_i_m het volgende:
Verdorie, heb ik twee babietjes gemist!. Macka en Popples nog gefeliciteerd!!
.
Ik heb weer iets nieuws. Ik kan helemaal niet meer tegen bezoek wat hier met kleine kinderen langskomt om naar de baby te kijken. En dan bedoel ik kinderen onder de 4 jaar. Vooral het "voorzichtig!" wat de ouders roepen op het moment dat er een vinger richting Lilah d'r oog gaat maakt mij woest. Lilah zelf zal het worst zijn, die slaapt lekker door. Maar als ik dan weer zo'n hand over haar hoofd zie gaan die zo stevig is dat het hele hoofd op het nekje heen en weer knakt kan ik mezelf niet meer inhouden en gooi ik haar in haar bed zodat er niemand meer aan kan komen. "De baby is moe"
.
Dat gaat toch weer over he? Of is dit een teken dat ik haar nooit met andere kinderen ga laten spelen?.
En hoe zeg je dat dan? Ik kan eigenlijk al niet eens meer iets aardigs verzinnen om te zeggen, omdat ik eigenlijk al geirriteerd ben op het moment dat er nog niks aan de hand is. En wat het nog vervelender maakt is dat de ouders vertederd zeggen "dat hun kind zo dol op babies is", en de correctie vooral laten afhangen van slechts "zachtjes doen!" zeggenquote:Op woensdag 9 april 2008 08:56 schreef Ardenlyn het volgende:
Ik herken het kim!
Hier wil ik dus ook gewoon NIET hebben dat kinderen aan Maarten gaan zitten. Dus geen aai of wat dan ook gewoon kijken.
Wat oudere kinderen mogen wel een aai doen maar van die druktemakers die hun eigen kracht niet weten of zomaar draaien ofzo die mogen alleen kijken.
Later als Maarten ouder is dan prima maar nu niet.
Als ik zie hoe sommige kinderen omgaan met kleintjes brrr
Ik herken het ook niet zo eigenlijk. Niet dat ik lachend toekijk terwijl mijn kind geprikt en hardhandig betast wordt hoorquote:
Heel duidelijk tegen de ouders zeggen dat je het niet wilt.quote:Op woensdag 9 april 2008 11:29 schreef k_i_m het volgende:
[..]
En hoe zeg je dat dan? Ik kan eigenlijk al niet eens meer iets aardigs verzinnen om te zeggen, omdat ik eigenlijk al geirriteerd ben op het moment dat er nog niks aan de hand is. En wat het nog vervelender maakt is dat de ouders vertederd zeggen "dat hun kind zo dol op babies is", en de correctie vooral laten afhangen van slechts "zachtjes doen!" zeggen. Ik ben inmiddels in staat om armpjes uit de kom te draaien bij een verkeerde beweging
.
Nou het was neit echt een kwestie van meer eten geven hoorquote:Op woensdag 9 april 2008 14:27 schreef _Flash_ het volgende:
Wat betreft die matrasjes vind ik het een pure melkkoe van de Prenatal. (Zoals met veel van hun producten.) Kwaliteit is echt niet beter dan bijvoorbeeld een Leen Bakker van 40 euro. Maar wel 4 keer zo duur.
En adviezen/meningen van het CB, tja, dat kan je best met een korreltje zout nemen. Die medewerkers krijgen alleen een momentopname van je kind mee. De meeste adviezen zullen ook prima zijn, maar zelf nadenken blijft een must. Als je kind dus krijst en je denkt dat het wel eens honger zou kunnen zijn, gewoon meer eten geven. Elke baby is uniek en heeft weer iets andere behoeften.
Wij hebben voor een aantal zaken ook andere bronnen meegewogen. Bibliotheek, internetsites en Fok!Ouders ook natuurlijk
En als je dan zo'n nare opmerking krijgt of leest, gewoon naast je neerleggen. Wat boeit dat nou eigenlijk? Het is niet alsof het CB in de krant gaat zetten dat jullie slechte ouders zijn ofzo.
Heel confronterend. Al moet ik ook zeggen dat ik het gewoon heel oneerlijk vond/vind. Want hun eigen rol in dit verhaal staat natuurlijk nergens beschrevenquote:Op woensdag 9 april 2008 14:29 schreef Kersjes het volgende:
Oei Stiemie, dat is ook niet leuk om te lezen![]()
Doet me denken aan een aantekening van de verloskundige in mijn dossier destijds: kan niet genieten van de zwangerschap. Zo confronterend dan he?
Ik mis Devin zo![]()
quote:Op woensdag 9 april 2008 14:30 schreef lcicle het volgende:
Zo herkenbaar k_i_m!!
Maar wacht maar totdat je met je kinderwagen in de supermarkt loopt en er zo'n kwajong met vuile handjes (combinatie van snot en zand) jouw kind een handje wil geven.. Of wat dacht je van al die oude vrouwtjes die je kind zo lief vinden dat het een aai over z'n wangetje krijgt..
ja, daar ga ik dan maar van uitquote:Op woensdag 9 april 2008 18:11 schreef Troel het volgende:
tja, bij een goede vriendin zou ik het gewoon zeggen als ik het niet fijn zou vinden.
Stiemie, wij hebben datzelfde probleem gehad bij het wiegmatrasje wat we bij prenatal op maat hebben laten maken... Ik vond inderdaad dat er érg gauw een 'floortje-afdruk' (en wat weegt zo'n mini baby nou helemaal ?!) in kwam te staan en heb hem vaak opgeklopt of omgedraaid...quote:Op woensdag 9 april 2008 11:41 schreef Stiemie het volgende:
Hmm even advies vragen bij een probleempje:
Toen ik zwanger was hebben we voor Linde een matrasje gekocht bij Prenatal. het was een vrij duur matrasje van 159 euro, maar goed liggen en slapen is belangrijk, dus ok. Het valt ons nu alleen al enige tijd op dat er na 1 nacht op het matrasje slapen al een flinke kuil in het matras zit waar ze heeft gelegen. Hierdoor
moet ik dagelijks haar matrasje opkloppen om de deuk er weer uit te krijgen.
Ik twijfel nu of ik ermee mee moet teruggaan, of ik niet wordt afgescheept met een "dat hoort zo hoor mevrouw" Ik had Prenatal al een mailtje gestuurd en daar kwam een reactie op van: jammer dat je niet tevreden bent, kom er maar mee terug. Maar dus niet of het een normale redelijke klacht is.
Ah, hoe herkenbaar!quote:Op donderdag 10 april 2008 12:29 schreef Deepfreeze het volgende:Hij heeft zich een half uurtje geleden achteruit onder de salontafel gewurmt. Dat was wel even crisis voor ons kleine meneer![]()
Hee, dat doet Eli toch anders. Die probeert wel zijn kont omhoog te krijgen, maar dan door zich naar achter te duwen en zijn benen stijf houden. Na een paar seconden hijgen en kreunen schuiven zijn knieen toch weer weg en ligt hij weer op zijn buik.quote:Op donderdag 10 april 2008 12:29 schreef Deepfreeze het volgende:
oeh ethan, dat zal pijnlijk geweest zijn..
Jelly, Chris kruipt ook nog niet.. Hij schuift nog steeds achteruit, en zet zich soms wel af met zijn benen naar voren, maar dan met zijn schouders op de grond. Dus dan gaat alleen zijn bips de lucht in. Staan gaat steeds beter, hij kan zijn eigen gewicht dragen, maar hij is nog niet helemaal stabiel in zijn heupjes.
Hij heeft zich een half uurtje geleden achteruit onder de salontafel gewurmt. Dat was wel even crisis voor ons kleine meneer![]()
Marit, fijn weekend toegewenst alvast. .
De mevrouw bij de slager schatte Chris vandaag ietsje ouder in.. Ze vroeg of hij al een plakje worst mocht.Heb maar vriendelijk bedankt
Dat kan nog wel even wachten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |