Dit is toch niet bepaald een detail?quote:Op woensdag 2 april 2008 08:28 schreef sigme het volgende:
Al denk ik dat Wilders ook niet echt liegt, het lijkt me waarschijnlijker dat het in zijn chaos niet allemaal even kloppend onthouden is.
quote:Op woensdag 2 april 2008 08:33 schreef Slarioux het volgende:
Poll: Wilders of Hirsch BallinWilders Hirsch Ballin
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
Dat hangt ervan af.quote:
quote:Op woensdag 2 april 2008 08:33 schreef Mauro het volgende:
Ik geloof alles van Wilders. Alles!
Dus de rest liegt allemaal en kunnen niet tegen de waarheid van onze nieuwe profeet.
Het grappige is nou juist dat er helemaal niet om heen geluld wordt. De verklaring is glashelder maar kon nooit eerder naar buiten komen.quote:Op woensdag 2 april 2008 08:40 schreef Strolie75 het volgende:
Ze lullen er allemaal zo omheen dat ze waarschijnlijk hebben gehoor wat ze wilde horen. Waarheid zal wel ergens in het midden liggen.
Dat waren de bewijzen voor de oorlog in Irak volgens JP ook. Wat stond er trouwens precies in dat gespreksverslag?quote:Op woensdag 2 april 2008 08:41 schreef SCH het volgende:
Het grappige is nou juist dat er helemaal niet om heen geluld wordt. De verklaring is glashelder maar kon nooit eerder naar buiten komen.
http://www.refdag.nl/arti(...)plannen+Wilders.htmlquote:Aantekeningen gesprek filmplannen Wilders
Volledig verslag van het gesprek op 7 november 2007 tussen PVV-fractievoorzitter Wilders, de minister van Justitie (MvJ), de minister van Binnenlandse Zaken (MBZK) en de plaatsvervangend coördinator terrorismebestrijding over de filmplannen van Wilders.
VERTROUWELIJK
Aantekeningen gesprek MvJ, MBZK met de heer Wilders dd. 7 november 2007
Aanwezig:
De Minister van Justitie, de heer Hirsch Ballin
De Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties, mevrouw Ter Horst
De fractievoorzitter van de Partij voor de Vrijheid, de heer Wilders
De plaatsvervangend NCTb, mevrouw Ongering
De MvJ dankt de heer Wilders voor zijn bereidheid om op de uitnodiging voor een gesprek in te gaan. Aanleiding is het voornemen van de heer Wilders om een film te maken die uitdrukking geeft aan zijn politieke boodschap dat de Koran verboden moet worden. De heer Wilders geeft aan geen behoefte te hebben aan een verslag van dit gesprek. De ministers hechten wel aan vastlegging van hetgeen zij in dit gesprek naar voren brengen. De MvJ benadrukt vooraf dat uiteraard noch hij noch de MBZK de intentie heeft de vrijheid van meningsuiting in te perken. De MBZK sluit zich hierbij aan.
Op een vraag van de MvJ geeft de heer Wilders een nadere toelichting op de beoogde opbouw van de film en de beelden die daarin mogelijk getoond zullen worden.
De MBZK wil hem waarschuwen voor hetgeen deze film voor hem - ook vanuit het perspectief van het lidmaatschap van de Tweede Kamer - zou kunnen betekenen. Met het maken van deze film, zo geeft MBZK aan, neemt de heer Wilders een groot risico. Niet alleen voor zichzelf, maar ook voor zijn familie. Zij vraagt zich af of de heer Wilders dit voldoende in zijn afweging heeft betrokken. Bij het horen van de plannen heeft de MBZK een associatie met de heer Van Gogh. Zij zou absoluut niet willen dat iets dergelijks de heer Wilders of zijn omgeving zou overkomen.
Hoewel het om een beslissing van de heer Wilders zelf gaat, wil de MvJ een aantal relevante overwegingen vanuit de context noemen. In de Grondwet staat verwoord dat sprake is van vrijheid van meningsuiting, behoudens ieder verantwoordlijkheid volgens de wet. Dit wordt achteraf getoetst door de daarvoor bevoegde instanties.
De MvJ maakt zich met name zorgen over de slotpassage van de film waarin de heer Wilders voornemens is een aantal soera´s uit de Koran te scheuren en in de open haard te verbranden. Deze handelingen kunnen van een extreme hevigheid zijn voor degenen voor wie dit boek heilig is. Daarbij zal het ook kunnen gaan om gematigde moslims. Deze beleving van extreme hevigheid kan, zo vreest de MvJ, ook leiden tot reacties van een extreme hevigheid. De kans daarop is naar het oordeel van de MvJ reëel en aanmerkelijk. Deze reacties kunnen zich richten op Nederlandse ambassades in het buitenland, op personeel van deze ambassades, meer in het algemeen op Nederlanders in het buitenland en op Nederlandse belangen in het buitenland. Daarnaast zijn reacties in Nederland denkbaar, die zich ook kunnen richten op persoonlijke en zakelijke relaties van de heer Wilders.
De MvJ houdt dus rekening met extreem hevige reacties die zich ook in de harde realiteit kunnen voordoen. De MvJ ziet het als zijn plicht om dit te zeggen. Overigens betekent de vooraankondiging van de heer Wilders niet dat de overheid in staat is deze mogelijke reacties te voorkomen. De MBZK en MvJ stellen het wel op prijs dat de heer Wilders vooraf de overheid inlicht over zijn verdere voornemens. Daarmee is het echter geen verantwoordelijkheid voor de overheid geworden dat de mogelijk hieruit voortvloeiende gevaren intreden.
De MvJ geeft tot slot nogmaals aan de voornemens van de heer Wilders zeer verontrustend te vinden. Met name de laatste passage van verscheuren van pagina’s uit de Koran en daarna verbranden, baart hem grote zorgen. Hij houdt er zeer ernstig rekening mee dat de beleving van deze beelden voor gelovige moslims zo hevig kan zijn, dat dit kan leiden tot gewelddadige reacties. De MvJ verzoekt de heer Wilders nog eens zorgvuldig het gewisselde in dit gesprek te willen overwegen.
http://www.trouw.nl/hetni(...)ertrouwelijk_verslagquote:Op woensdag 2 april 2008 08:43 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Dat waren de bewijzen voor de oorlog in Irak volgens JP ook. Wat stond er trouwens precies in dat gespreksverslag?
quote:Verslag van het gesprek tussen PVV-fractievoorzitter Wilders en de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding (NCTb) op 29 oktober 2007 over de filmplannen van Wilders.
N.B.: De gedeeltes van het verslag die gaan over de veiligheidsrisico’s en de te nemen veiligheidsmaatregelen zijn door minister Hirsch Ballin van Justitie geschrapt.
Van NCTb
Datum 31 oktober 2007
DDS5514193
Beoogde film Wilders
Aanleiding
Recent is de NCTb benaderd door de Hr. Wilders, met de mededeling dat hij voornemens is een film te produceren die als voornaamste boodschap zou moeten hebben dat de Koran een boek is dat oproept tot geweld en dat de Koran om die reden verboden zou moeten worden. Het ligt in zijn bedoeling om de betreffende film te laten uitzenden via de Nederlandse publieke omroepen in het kader van de zendtijd voor politieke partijen alsmede via de toonaangevende internetsite ”YouTube”. Het laatste zou een wereldwijde verspreiding tot gevolg kunnen hebben. In deze notitie wordt ingegaan op de inhoud van de film die in productie is, de planning van het productieproces, potentiële risico’s van een aankondiging of verspreiding van deze film en mogelijke maatregelen.
Inhoud film
Alhoewel over de exacte inhoud nog geen duidelijkheid bestaat zal volgens de Hr. Wilders de film moeten gaan bestaan uit een aantal onderdelen:
a. Citaten uit de Koran in de Arabische taal die moeten aantonen dat de inhoud ervan oproept tot geweld;
b. Beelden en teksten die aantonen dat de genoemde citaten ook in de huidige praktijk nog worden gebezigd en dus een rol spelen in de beleving van moslims in 2007;
c. Beelden van onthoofdingen, stenigingen en andere strenge straffen in Arabische of islamitische landen, alsmede beelden van terroristische aanslagen waaronder de aanslagen van 11 september;
d. Niet nader gepreciseerde beelden van (gewelddadig) optreden danwel uitlatingen van moslims en hun religieus leiders in Nederland;
e. De beoogde film sluit af met de Hr. Wilders die (delen van) de Koran verscheurt.
Planning uitzending film
Voor zover bekend is de film op dit moment in productie, zal binnenkort daarvan een vooraankondiging worden gedaan en zal de eerste vertoning plaatsvinden in de uitzending voor politieke partijen via de publieke omroep op 30 november 2007 of op 17 januari 2008. Overigens valt op dit moment niet geheel uit te sluiten dat de Hr. Wilders weliswaar melding maakt van voornemens maar dat deze voornemens geen werkelijkheid zullen worden.
NCTB0503
DDS5514193/31 oktober 2007
19 maart 2008:quote:Inhoud film
Alhoewel over de exacte inhoud nog geen duidelijkheid bestaat zal volgens de Hr Wilders de film moeten gaan bestaan uit een aantal onderdelen:
quote:PVV-leider Geert Wilders bemoeilijkt het werk van de veiligheidsdiensten door de inhoud van zijn anti-Koranfilm en het moment van publicatie geheim te houden.
Dat mocht niet, het is vertrouwelijke info. Gisteren gaf Wilders zelf toestemming er mee naar buiten te komen.quote:Op woensdag 2 april 2008 08:59 schreef Strolie75 het volgende:
Ik kan me ook niet voorstellen dat, indien waar, de regering dit niet veel eerder bekend had gemaakt.
Onzin. Iets wat niet verschenen is kan je niet laten verbieden door de rechter. Dat zou namelijk wél in strijd zijn met de befaamde vrijheid van meningsuiting.quote:Op woensdag 2 april 2008 08:57 schreef linkeloutje het volgende:
Ik geloof Wilders om de volgende reden.
Als hij in november al verteld zou hebben dat hij stukken uit koran zou scheuren het kabinet juridisch die film toen al zouden kunnen verbieden via de rechter ,hebben ze 4 maanden de tijd voor gehad om te procederen onder het bezwaar Uitlokking tot terroristische aanslagen en daardoor gevaar voor onze samenleving.Omdat men weet dat een scheur uit de koran heftige reacties veroorzaakt in de moslimwereld.
Waarom zou je het scheuren en verbrnadne van pagina's uit de koran juridisch kunnen verbieden?quote:Op woensdag 2 april 2008 08:57 schreef linkeloutje het volgende:
Ik geloof Wilders om de volgende reden.
Als hij in november al verteld zou hebben dat hij stukken uit koran zou scheuren het kabinet juridisch die film toen al zouden kunnen verbieden via de rechter ,hebben ze 4 maanden de tijd voor gehad om te procederen onder het bezwaar Uitlokking tot terroristische aanslagen en daardoor gevaar voor onze samenleving.Omdat men weet dat een scheur uit de koran heftige reacties veroorzaakt in de moslimwereld.
dan moeten Ballin en Balkenende niet vantevoren zeggen dat ze de inhoud van de film niet kennen.quote:Op woensdag 2 april 2008 09:01 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat mocht niet, het is vertrouwelijke info. Gisteren gaf Wilders zelf toestemming er mee naar buiten te komen.
Erg zwak van Wilders, hij had het debat op zijn minst wat beter kunnen voorbereiden. Zeker omdat dit debat het voorlopige hoogtepunt voor hem is voor wat betreft media aandacht.quote:Op woensdag 2 april 2008 09:08 schreef NorthernStar het volgende:
Mjah, als je het debat zag.. voor mij is het vrij duidelijk iig. Wilders lulde zichzelf vast en in plaats van een beetje gas terugnemen gaat hij beweren dat hij dingen niet gezegd heeft. Als er dan wat brieven en verslagen opgezocht worden waaruit het tegendeel blijkt heeft Wilders geen keus meer dan roepen dat ze vals zijn.
De regering wist natuurlijk allang dat Wilders fel van leer zou trekken tegen de paniekerige bangmakerij die Balkenende uitvoerde nog voordat de film uit was gekomen. Dat heeft niets met helderziendheid te maken, maar je ervan bewust zijn dat Wilders de weinige stokken die hij heeft wel moet gebruiken om te slaan.quote:Aangezien de regering niet kon weten dat Wilders deze "verdediging" zou kiezen lijkt het me uit te sluiten dat ze deze documenten vervalst hebben. Of ze moeten helderziend zijn.
Ook het idee dat er om zo'n relatief totaal onbelangrijke issue documenten vervalst worden, waarbij topambtenaren en regeringsleden betrokken zijn, is imo ongeloofwaardig.
Al met al een vrij beschamende vertoning. Maar goed, Wilders weet niet wat gene is.
Ik ben wel benieuwd naar een stemverklaring van die mensen. Beseffen ze wel wat dat zou betekenen?quote:
Die vraag zou ik ook willen stellen, heb gister het debat niet verder gekeken. Maar een document van met als datum 31 november lijkt me vrij onwaarschijnlijk.quote:Op woensdag 2 april 2008 09:20 schreef veldmuis het volgende:
Ik heb gisteren een stukje zitten kijken, hoe zat het nou met dat 31 november waar Wilders na z'n ontdekking een paar keer over begon? Is dat nog wat geworden?
Hun leider zegt het, ze volgen dus!!quote:Op woensdag 2 april 2008 09:21 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd naar een stemverklaring van die mensen. Beseffen ze wel wat dat zou betekenen?
Omdat ik persoonlijk blijf denken dat als ze wisten dat hij dat ging verscheuren ,het verschil voor mij van vrijheid van meningsuiting en ook daadwerkelijk dit willen gaan doen toch een verschil in zit of je dat tegen kan houden.quote:Op woensdag 2 april 2008 09:21 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd naar een stemverklaring van die mensen. Beseffen ze wel wat dat zou betekenen?
De cynische benadering (het zijn allemaal liegende zakkenvullers) heeft echt wel serieuze aanhangers.quote:Op woensdag 2 april 2008 09:21 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat stond er ook niet, de 3 was doorgekrast en de 1 was van 1 november, wat ook normaal lijkt omdat het gesprek zelf op 31 Oktober was. Zou dus kunnen dat de maker eerst 31 oktober wilde schrijven.quote:Op woensdag 2 april 2008 09:29 schreef Mike.Strutter het volgende:
[..]
Die vraag zou ik ook willen stellen, heb gister het debat niet verder gekeken. Maar een document van met als datum 31 november lijkt me vrij onwaarschijnlijk.
om het helemaal correct te hebben: het gesprek was op 29 okt en de NTCb stelde het verslag op op 31 okt.quote:Op woensdag 2 april 2008 09:41 schreef Xith het volgende:
[..]
Dat stond er ook niet, de 3 was doorgekrast en de 1 was van 1 november, wat ook normaal lijkt omdat het gesprek zelf op 31 Oktober was. Zou dus kunnen dat de maker eerst 31 oktober wilde schrijven.
Dan wordt het nog niet begrijpelijker en maakt de ophef die de regering er omheen gecreeerd heeft er niet logischer op.quote:Op woensdag 2 april 2008 09:04 schreef Montov het volgende:
Ik vond de reactie van het kabinet niet sterk door veel ophef te creeeren en er hyperactief mee om te gaan, maar in het licht van deze nieuwe feiten is het een stuk logischer dat het kabinet de spreekwoordelijke alarmfase rood heeft gebruikt als voorbereiding. Laten we wel zijn, Wilders heeft ook openbaar aangegeven dat de gevolgen van de film erger dan de cartoonrellen kunnen worden, hij zou iets doen met een foto van profeet Mohammed en nuance is in het algemeen niet bij Wilders aanwezig.
Het maakt het er juist wel logischer op. Als Wilderz zijn plan had doorgezet dan waren de cartoonrellen kinderspel geweest.quote:Op woensdag 2 april 2008 10:01 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dan wordt het nog niet begrijpelijker en maakt de ophef die de regering er omheen gecreeerd heeft er niet logischer op.
Punt blijft dat het kabinet veel te voorbarig en paniekerig heeft gereageerd en Wilders heeft wat dat betreft ook een punt, al denk ik wel dat hij hier op uit was. Dit kabinet heeft de marketing rond deze matige film zeer goed uitgevoerd.
Moet je nagaanquote:Op woensdag 2 april 2008 10:04 schreef SCH het volgende:
[..]
Het maakt het er juist wel logischer op. Als Wilderz zijn plan had doorgezet dan waren de cartoonrellen kinderspel geweest.
True, wat betreft weten dat het een stok om te slaan zou zijn. Maar dan nog, er verslagen van bijeenkomsten om vervalsen? Voor zoiets? Op de PVV na was er vooraf al redelijk overeenstemming dat de regering een voldoende zou krijgen.quote:Op woensdag 2 april 2008 09:19 schreef Wokkel het volgende:
[..]
De regering wist natuurlijk allang dat Wilders fel van leer zou trekken tegen de paniekerige bangmakerij die Balkenende uitvoerde nog voordat de film uit was gekomen. Dat heeft niets met helderziendheid te maken, maar je ervan bewust zijn dat Wilders de weinige stokken die hij heeft wel moet gebruiken om te slaan.
Erg onbelangrijk is de documenten issue dus niet, aangezien hiermee bewezen zou moeten zijn of de reacties van Balkenende op het verschijnen van de film overtrokken waren. Balkenende heeft de afgelopen maanden keer op keer gezegd niet te weten wat er in de film zou komen, maar nu blijken er notitites te bestaan die dat tegenspreken. Ook hier aan de kant van het kabinet dus geen sluitend verhaal.
Beschamend was het wel, het zijn net echte mensen.
Dat is nog maar de vraag, feit blijft wel dat Wilders zijn film van te voren een stuk minder ophef had veroorzaakt als het alleen Wilders was geweest die de "marketing" had verzorgt. Het kabinet heeft hierin domweg een zeer kwalijke rol gespeeld en Wilders alleen maar in de kaart gespeelt.quote:Op woensdag 2 april 2008 10:04 schreef SCH het volgende:
[..]
Het maakt het er juist wel logischer op. Als Wilderz zijn plan had doorgezet dan waren de cartoonrellen kinderspel geweest.
Klopt, en dat weet het CDA ook! Daarom hebben ze Wilders in de val gelokt en hem laten liegen (dat geloof ik nog wel, dat hij liegt) en zo alle negatieve aandacht op de liegende wilders overbrengen.quote:Op woensdag 2 april 2008 10:01 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dan wordt het nog niet begrijpelijker en maakt de ophef die de regering er omheen gecreeerd heeft er niet logischer op.
Punt blijft dat het kabinet veel te voorbarig en paniekerig heeft gereageerd en Wilders heeft wat dat betreft ook een punt, al denk ik wel dat hij hier op uit was. Dit kabinet heeft de marketing rond deze matige film zeer goed uitgevoerd.
Dat sowieso, maar helaas wel de realiteit.quote:Op woensdag 2 april 2008 10:06 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Moet je nagaanEn dat over een fucking film, te triest voor woorden eigenlijk
Dat is allemaal wijsheid achteraf. Als Wilders in oktober inderdaad gesuggereerd heeft dat hij pagina´s uit de Koran zou scheuren en zou verbranden, dan heeft het kabinet een risico-assessement te doen en ik vind het niet vreemd dat er dan een worst-case scenario uit de kast wordt getrokken. Dat Wilders vervolgens met een werkje komt dat het predikant ´film´ niet verdient en dat qua beelden terughoudend is te noemen is natuurlijk niet iets dat het kabinet in haar overwegingen mee had kunnen nemen. Je kan veel verlangen van het kabinet, maar niet dat zij in de toekomst kan kijken. Ex tunc-toetsing van haar reactie dus.quote:Op woensdag 2 april 2008 10:09 schreef Chewie het volgende:
Het kabinet heeft hierin domweg een zeer kwalijke rol gespeeld en Wilders alleen maar in de kaart gespeelt.
Het meest wanstaltige voorbeeld is die "cricricrisis" (verzin er wat snikken en een trillende stem bij voor het dramatische effect) speech van Balkenende.
Nee dat heeft weinig met wijsheid achteraf te maken.quote:Op woensdag 2 april 2008 10:25 schreef Argento het volgende:
[..]
Dat is allemaal wijsheid achteraf. Als Wilders in oktober inderdaad gesuggereerd heeft dat hij pagina´s uit de Koran zou scheuren en zou verbranden, dan heeft het kabinet een risico-assessement te doen en ik vind het niet vreemd dat er dan een worst-case scenario uit de kast wordt getrokken. Dat Wilders vervolgens met een werkje komt dat het predikant ´film´ niet verdient en dat qua beelden terughoudend is te noemen is natuurlijk niet iets dat het kabinet in haar overwegingen mee had kunnen nemen. Je kan veel verlangen van het kabinet, maar niet dat zij in de toekomst kan kijken. Ex tunc-toetsing van haar reactie dus.
Ik ben het met je eens dat het kabinet, of in ieder geval het CDA deel, heel onhandig heeft gereageerd met veel ophef en gepraat over een verbod en alles, ook met deze nieuwe informatie. Toch maakt deze nieuwe informatie dat Wilders het heeft gehad over het eventueel/misschien/waarschijnlijk verbranden/verscheuren van de Koran het begrijpelijker waarom Balkenende zo heeft gereageerd.quote:Op woensdag 2 april 2008 10:01 schreef Chewie het volgende:
[..]
Aldus Wilders.quote:En ondanks alle uitspraken die u zojuist weergaf, zou ik als ministerpresident zeker niet zoals onze ministerpresident met een megafoon als een dhimmi op de knieën met het gezicht naar Mekka gekeerd excuses maken voor iets wat ik nog niet kende.
Aldus Wildersquote:Vind je het gek, als de ministerpresident in een livepersconferentie bij de linkse NOS gaat roepen dat er een crisis zal ontstaan omdat er een film in aantocht is, dat er noodplannen nodig zijn, dat er aanslagen zullen plaatsvinden? Natuurlijk komt dat in de halve wereld op de televisie! Maar dat heb ik niet gedaan, dat heeft de ministerpresident gedaan, en dat is zeer kwalijk.
En nu ben ik Wildersmoe.quote:Ik zei al dat de minister-president zelfs censuur blijkbaar een optie vond, want als ik de media mag geloven, heeft het kabinet serieus laten onderzoeken en dus serieus overwogen of de film niet bij voorbaat kon worden verboden. Ik heb zelfs begrepen dat de landsadvocaat ervoor is ingeschakeld om dit te onderzoeken. Dit is heel erg verkeerd. Steeds maar weer, wat de minister-president heeft gedaan, de hele wereld rondgegaan, met de minister van Buitenlandse Zaken en overal zeggen dat je afstand neemt van een film die nog niet eens bestaat, waarvan je de inhoud nog niet kent, dat is steeds weer capituleren. Dat is steeds weer concessies doen. Minister-president, uw naam is Chamberlain.
Wat wil je nu zeggen met het plaatsen van idiote uitspraken van Wildersquote:Op woensdag 2 april 2008 11:15 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Aldus Wilders
En zo kan ik een hele compilatie maken van een hoop geschreeuw ("U bent Chamberlain").
Heb je gisteren gekeken? Ik kan het me niet voorstellen.quote:Op woensdag 2 april 2008 11:02 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik geloof Wilders. Het nederlandse kabinet wil nu het vreselijk laffe paniekvoetbal goedpraten, hun afschuwelijk laffe landverradende knieval verantwoorden
Hoe KUN je dit nou zeggen?!quote:Op woensdag 2 april 2008 11:30 schreef Picchia het volgende:
Ik geloof Hirsch Ballin absoluut niet. Hij moest zijn kromme standpunt verdedigen en zijn aantekeningen bleken daar opeens uiterst geschikt voor. Hij had nooit verwacht dat ze op die enkele woorden van zijn betoog diep op in zouden gaan.
Wilders heeft nooit over de inhoud van zijn film gesproken. Dit komt ook niet voor uit de aantekeningen. Misschien gedraagt hij zich schijnheilig, maar niet leugenachtig.
Ik denk dat Hirsch Ballin te snel voor een bepaalde verwoording koos en daarna daarbij is gebleven om geen gezichtsverlies te leiden.
Voor zoiets onbenulligs gaan ze toch geen kabinetscrisis riskeren, kom op zeg. Het complotdenken wordt nu wel heel erg.quote:Op woensdag 2 april 2008 11:02 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik geloof Wilders. Het nederlandse kabinet wil nu het vreselijk laffe paniekvoetbal goedpraten, hun afschuwelijk laffe landverradende knieval verantwoorden
Het kromme standpunt is het rechtvaardigen van zijn handelen.quote:Op woensdag 2 april 2008 11:33 schreef Rens_Wilders het volgende:
[..]
Hoe KUN je dit nou zeggen?!
Welk krom standpunt moest Hirsch Ballin verdedigen? In TWEE aantekeningen staat dat Wilders aan het eind van de film delen van de Koran wil verbranden. Hoe kom je er nou bij dat dit niet voort komt uit de aantekeningen?
Dat hij door dat gebler sowieso niet serieus te nemen is. Hij maakt er one man show van. Een heel slechte. Hoedurf je de premier aan te spreken met 'dhimmi op de knieen richting Mekka'. Dat doe je toch niet?quote:Op woensdag 2 april 2008 11:24 schreef Chewie het volgende:
[..]
Wat wil je nu zeggen met het plaatsen van idiote uitspraken van Wilders
Dat is wat hij is. Een dhimmi. Niet meer maar misschien wel minder. Laffe zak patat.quote:Op woensdag 2 april 2008 11:40 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
'dhimmi op de knieen richting Mekka'.
Nou ja, Halsema vroeg volgens mij alleen of hij er bezwaar tegen had om die coordinator onder ede te verhoren, niet die coordinator en Wilders.quote:Op woensdag 2 april 2008 11:37 schreef oxylus11 het volgende:
Ik vond het niet erg sterk dat hij weigerde in te gaan op het voorstel van Halsema om onder ede hem en de coordinator terrorismebestrijding te verhoren over wie gelijk had. Ik bedoel als je zo hard overtuigd bent van je eigen gelijk, maar niemand gelooft je ,dan neem je zo'n voorstel toch met beide handen aan?
Inderdaad, daarom zei Halsema toen tegen Wilders of hij wel doorhad wanneer er hem een handreiking werd gedaan, want hij bleef maar om zich heen slaan en iedereen schofferen terwijl velen probeerden zich in zijn gedachtenkronkels te verplaatsen en een eind mee te gaan in zijn gedachtengang om zo weliswaar zijn gedachtengang onderuit te halen maar wel om hem een handreiking te doen om wel samen iets tegen moslim-extremisme te doen.quote:Op woensdag 2 april 2008 11:37 schreef oxylus11 het volgende:
Ik vond het niet erg sterk dat hij weigerde in te gaan op het voorstel van Halsema om onder ede hem en de coordinator terrorismebestrijding te verhoren over wie gelijk had. Ik bedoel als je zo hard overtuigd bent van je eigen gelijk, maar niemand gelooft je ,dan neem je zo'n voorstel toch met beide handen aan?
Klopt maar dat waren we al gewend van Wilders en dit doet ook weinig terzake in dit topic.quote:Op woensdag 2 april 2008 11:40 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat hij door dat gebler sowieso niet serieus te nemen is. Hij maakt er one man show van. Een heel slechte. Hoedurf je de premier aan te spreken met 'dhimmi op de knieen richting Mekka'. Dat doe je toch niet?
Datt is gewoon precies hoe Balkenende zich gedraagt, dan mag hij ook zo genoemd worden. Wilders is er niet eentje van politiek correcte uitspraken waarin je je mening knuffelend moet verkondigen, dat was al wel duidelijk.quote:Op woensdag 2 april 2008 11:40 schreef Klopkoek het volgende:
Dat hij door dat gebler sowieso niet serieus te nemen is. Hij maakt er one man show van. Een heel slechte. Hoedurf je de premier aan te spreken met 'dhimmi op de knieen richting Mekka'. Dat doe je toch niet?
Op welk punt zou Wilders moeten winnen van 'het apparaat'?quote:Op woensdag 2 april 2008 11:46 schreef Freeflyer het volgende:in zijn eentje wint hij nooit van het apparaat.
Dit is een risicoanalyse. Als je de aanleiding leest en niet het toegevoegde kopje, dan hoeft het niet enkel gebaseerd te zijn op het gesprek. Maar ook op andere eigen inlichtingen.quote:Op woensdag 2 april 2008 08:50 schreef sigme het volgende:
En voordat gesprek met de ministers was er al een gesprek geweest met de terrorismecoördinator. (Beide gesprekken zijn destijds ook in het nieuws geweest).
Verslag van dat gesprek:
[..]
'quote:Op woensdag 2 april 2008 11:43 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Maar hij bleef opstandig en boos op alles en iedereen, terwijl hij veel meer zou bereiken met een meer gematigde opstelling.
Ja ik verbaas me er ook ernstig overquote:Op woensdag 2 april 2008 11:49 schreef gelly het volgende:
Mijn God, ik dacht na gisteravond dat de Wilders fans wel een beetje zouden inbinden, maar nee. De regering liegt en Wilders heeft gelijk. Er zijn documenten vervalst om Hem in een kwaad daglicht te zetten.
Zijn dit werkelijk mensen met een gezonde geestelijke huishouding ? Ik zou Wilders graag willen citeren : "Knettergek !". Iig nooit meer serieus te nemen op dit forum.
Ik verbaas me daar helemaal niet over.quote:Op woensdag 2 april 2008 11:50 schreef Rens_Wilders het volgende:
[..]
Ja ik verbaas me er ook ernstig over
Ik verbaas me er ook niet over.quote:Op woensdag 2 april 2008 11:53 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik verbaas me daar helemaal niet over.
Wilders' "gedachtengoed" is in de diepste kern complotdenken.
ik ook, daarom ben ik zo bang dat het debat van gisteren en de hele hysterie eromheen rondom de leugens die Wilders en het kabinet elkaar verwijten zal worden uitgelegd als een complot tegen Wilders wat hij handig zal weten uit te buiten en wat hem dan uiteindelijk alleen nog maar extra zetels zal opleveren ook.quote:Op woensdag 2 april 2008 11:50 schreef Rens_Wilders het volgende:
[..]
Ja ik verbaas me er ook ernstig over
In Nederland moet niets.quote:Op woensdag 2 april 2008 11:56 schreef NLweltmeister het volgende:
Als dat document, volgens Wilders een vod, als officieel Kamerstuk niet deugd, dan moet ie aangifte doen van valsheid in geschrifte.
Halsema stelde niet voor om Wilders onder ede te verhoren, maar de plaatsvervanger ncb.quote:Op woensdag 2 april 2008 11:37 schreef oxylus11 het volgende:
quote:Mevrouw Halsema (GroenLinks):
........ Bij uw gesprek was een ambtenaar aanwezig, de plaatsvervangend coördinator terrorismebestrijding. Ik zou het verzoek willen doen om haar onder ede te horen. Dan til je het boven het politieke conflict uit. Dat is de enige manier om definitief helderheid te krijgen.
http://www.tweedekamer.nl(...)g_1_april_2008.jsp#0quote:Mevrouw Halsema (GroenLinks):
Kan de heer Wilders zien dat hij af en toe tegemoet wordt gekomen? Ik kan mij voorstellen dat hij het gevoel heeft dat hij in een beklaagdenbank zit. Ik probeer echter een voorstel te doen waarmee deze zaak enigszins boven het politieke conflict wordt uitgetild. Ik begrijp dat dit een kwetsbaar voorstel is. Ik zit er niet helemaal aan vast en als het op een andere manier kan, vind ik dat ook goed. Het lijkt mij ook voor de heer Wilders van groot belang dat er een derde is die onder ede een verklaring aflegt. Als hij er zo van overtuigd is dat er wordt gelogen, moet hij mijn voorstel toch steunen?
Mwah, ik ben absoluut geen Wilders fan, maar toen Halsema ter sprake bracht dat ze de bij het gesprek aanwezige ambtenaren onder ede wilde horen werd dat angstvallig snel onder het vloerkleed geschoven. Ik heb toch wat twijfels mbt die verslagen.quote:Op woensdag 2 april 2008 11:49 schreef gelly het volgende:
Mijn God, ik dacht na gisteravond dat de Wilders fans wel een beetje zouden inbinden, maar nee. De regering liegt en Wilders heeft gelijk. Er zijn documenten vervalst om Hem in een kwaad daglicht te zetten.
Zijn dit werkelijk mensen met een gezonde geestelijke huishouding ? Ik zou Wilders graag willen citeren : "Knettergek !". Iig nooit meer serieus te nemen op dit forum.
De enige die dat idee angstvallig snel onder het vloerkleed schoof was toch echt Wilders zelf.quote:Op woensdag 2 april 2008 12:00 schreef AchJa het volgende:
[..]
Mwah, ik ben absoluut geen Wilders fan, maar toen Halsema ter sprake bracht dat ze de bij het gesprek aanwezige ambtenaren onder ede wilde horen werd dat angstvallig snel onder het vloerkleed geschoven. Ik heb toch wat twijfels mbt die verslagen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |