Ik ben het met je eens dat het kabinet, of in ieder geval het CDA deel, heel onhandig heeft gereageerd met veel ophef en gepraat over een verbod en alles, ook met deze nieuwe informatie. Toch maakt deze nieuwe informatie dat Wilders het heeft gehad over het eventueel/misschien/waarschijnlijk verbranden/verscheuren van de Koran het begrijpelijker waarom Balkenende zo heeft gereageerd.quote:Op woensdag 2 april 2008 10:01 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dan wordt het nog niet begrijpelijker en maakt de ophef die de regering er omheen gecreeerd heeft er niet logischer op.
Punt blijft dat het kabinet veel te voorbarig en paniekerig heeft gereageerd en Wilders heeft wat dat betreft ook een punt, al denk ik wel dat hij hier op uit was. Dit kabinet heeft de marketing rond deze matige film zeer goed uitgevoerd.
Aldus Wilders.quote:En ondanks alle uitspraken die u zojuist weergaf, zou ik als ministerpresident zeker niet zoals onze ministerpresident met een megafoon als een dhimmi op de knieën met het gezicht naar Mekka gekeerd excuses maken voor iets wat ik nog niet kende.
Aldus Wildersquote:Vind je het gek, als de ministerpresident in een livepersconferentie bij de linkse NOS gaat roepen dat er een crisis zal ontstaan omdat er een film in aantocht is, dat er noodplannen nodig zijn, dat er aanslagen zullen plaatsvinden? Natuurlijk komt dat in de halve wereld op de televisie! Maar dat heb ik niet gedaan, dat heeft de ministerpresident gedaan, en dat is zeer kwalijk.
En nu ben ik Wildersmoe.quote:Ik zei al dat de minister-president zelfs censuur blijkbaar een optie vond, want als ik de media mag geloven, heeft het kabinet serieus laten onderzoeken en dus serieus overwogen of de film niet bij voorbaat kon worden verboden. Ik heb zelfs begrepen dat de landsadvocaat ervoor is ingeschakeld om dit te onderzoeken. Dit is heel erg verkeerd. Steeds maar weer, wat de minister-president heeft gedaan, de hele wereld rondgegaan, met de minister van Buitenlandse Zaken en overal zeggen dat je afstand neemt van een film die nog niet eens bestaat, waarvan je de inhoud nog niet kent, dat is steeds weer capituleren. Dat is steeds weer concessies doen. Minister-president, uw naam is Chamberlain.
Wat wil je nu zeggen met het plaatsen van idiote uitspraken van Wildersquote:Op woensdag 2 april 2008 11:15 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Aldus Wilders
En zo kan ik een hele compilatie maken van een hoop geschreeuw ("U bent Chamberlain").
Heb je gisteren gekeken? Ik kan het me niet voorstellen.quote:Op woensdag 2 april 2008 11:02 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik geloof Wilders. Het nederlandse kabinet wil nu het vreselijk laffe paniekvoetbal goedpraten, hun afschuwelijk laffe landverradende knieval verantwoorden
Hoe KUN je dit nou zeggen?!quote:Op woensdag 2 april 2008 11:30 schreef Picchia het volgende:
Ik geloof Hirsch Ballin absoluut niet. Hij moest zijn kromme standpunt verdedigen en zijn aantekeningen bleken daar opeens uiterst geschikt voor. Hij had nooit verwacht dat ze op die enkele woorden van zijn betoog diep op in zouden gaan.
Wilders heeft nooit over de inhoud van zijn film gesproken. Dit komt ook niet voor uit de aantekeningen. Misschien gedraagt hij zich schijnheilig, maar niet leugenachtig.
Ik denk dat Hirsch Ballin te snel voor een bepaalde verwoording koos en daarna daarbij is gebleven om geen gezichtsverlies te leiden.
Voor zoiets onbenulligs gaan ze toch geen kabinetscrisis riskeren, kom op zeg. Het complotdenken wordt nu wel heel erg.quote:Op woensdag 2 april 2008 11:02 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik geloof Wilders. Het nederlandse kabinet wil nu het vreselijk laffe paniekvoetbal goedpraten, hun afschuwelijk laffe landverradende knieval verantwoorden
Het kromme standpunt is het rechtvaardigen van zijn handelen.quote:Op woensdag 2 april 2008 11:33 schreef Rens_Wilders het volgende:
[..]
Hoe KUN je dit nou zeggen?!
Welk krom standpunt moest Hirsch Ballin verdedigen? In TWEE aantekeningen staat dat Wilders aan het eind van de film delen van de Koran wil verbranden. Hoe kom je er nou bij dat dit niet voort komt uit de aantekeningen?
Dat hij door dat gebler sowieso niet serieus te nemen is. Hij maakt er one man show van. Een heel slechte. Hoedurf je de premier aan te spreken met 'dhimmi op de knieen richting Mekka'. Dat doe je toch niet?quote:Op woensdag 2 april 2008 11:24 schreef Chewie het volgende:
[..]
Wat wil je nu zeggen met het plaatsen van idiote uitspraken van Wilders
Dat is wat hij is. Een dhimmi. Niet meer maar misschien wel minder. Laffe zak patat.quote:Op woensdag 2 april 2008 11:40 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
'dhimmi op de knieen richting Mekka'.
Nou ja, Halsema vroeg volgens mij alleen of hij er bezwaar tegen had om die coordinator onder ede te verhoren, niet die coordinator en Wilders.quote:Op woensdag 2 april 2008 11:37 schreef oxylus11 het volgende:
Ik vond het niet erg sterk dat hij weigerde in te gaan op het voorstel van Halsema om onder ede hem en de coordinator terrorismebestrijding te verhoren over wie gelijk had. Ik bedoel als je zo hard overtuigd bent van je eigen gelijk, maar niemand gelooft je ,dan neem je zo'n voorstel toch met beide handen aan?
Inderdaad, daarom zei Halsema toen tegen Wilders of hij wel doorhad wanneer er hem een handreiking werd gedaan, want hij bleef maar om zich heen slaan en iedereen schofferen terwijl velen probeerden zich in zijn gedachtenkronkels te verplaatsen en een eind mee te gaan in zijn gedachtengang om zo weliswaar zijn gedachtengang onderuit te halen maar wel om hem een handreiking te doen om wel samen iets tegen moslim-extremisme te doen.quote:Op woensdag 2 april 2008 11:37 schreef oxylus11 het volgende:
Ik vond het niet erg sterk dat hij weigerde in te gaan op het voorstel van Halsema om onder ede hem en de coordinator terrorismebestrijding te verhoren over wie gelijk had. Ik bedoel als je zo hard overtuigd bent van je eigen gelijk, maar niemand gelooft je ,dan neem je zo'n voorstel toch met beide handen aan?
Klopt maar dat waren we al gewend van Wilders en dit doet ook weinig terzake in dit topic.quote:Op woensdag 2 april 2008 11:40 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat hij door dat gebler sowieso niet serieus te nemen is. Hij maakt er one man show van. Een heel slechte. Hoedurf je de premier aan te spreken met 'dhimmi op de knieen richting Mekka'. Dat doe je toch niet?
Datt is gewoon precies hoe Balkenende zich gedraagt, dan mag hij ook zo genoemd worden. Wilders is er niet eentje van politiek correcte uitspraken waarin je je mening knuffelend moet verkondigen, dat was al wel duidelijk.quote:Op woensdag 2 april 2008 11:40 schreef Klopkoek het volgende:
Dat hij door dat gebler sowieso niet serieus te nemen is. Hij maakt er one man show van. Een heel slechte. Hoedurf je de premier aan te spreken met 'dhimmi op de knieen richting Mekka'. Dat doe je toch niet?
Op welk punt zou Wilders moeten winnen van 'het apparaat'?quote:Op woensdag 2 april 2008 11:46 schreef Freeflyer het volgende:in zijn eentje wint hij nooit van het apparaat.
Dit is een risicoanalyse. Als je de aanleiding leest en niet het toegevoegde kopje, dan hoeft het niet enkel gebaseerd te zijn op het gesprek. Maar ook op andere eigen inlichtingen.quote:Op woensdag 2 april 2008 08:50 schreef sigme het volgende:
En voordat gesprek met de ministers was er al een gesprek geweest met de terrorismecoördinator. (Beide gesprekken zijn destijds ook in het nieuws geweest).
Verslag van dat gesprek:
[..]
'quote:Op woensdag 2 april 2008 11:43 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Maar hij bleef opstandig en boos op alles en iedereen, terwijl hij veel meer zou bereiken met een meer gematigde opstelling.
Ja ik verbaas me er ook ernstig overquote:Op woensdag 2 april 2008 11:49 schreef gelly het volgende:
Mijn God, ik dacht na gisteravond dat de Wilders fans wel een beetje zouden inbinden, maar nee. De regering liegt en Wilders heeft gelijk. Er zijn documenten vervalst om Hem in een kwaad daglicht te zetten.
Zijn dit werkelijk mensen met een gezonde geestelijke huishouding ? Ik zou Wilders graag willen citeren : "Knettergek !". Iig nooit meer serieus te nemen op dit forum.
Ik verbaas me daar helemaal niet over.quote:Op woensdag 2 april 2008 11:50 schreef Rens_Wilders het volgende:
[..]
Ja ik verbaas me er ook ernstig over
Ik verbaas me er ook niet over.quote:Op woensdag 2 april 2008 11:53 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik verbaas me daar helemaal niet over.
Wilders' "gedachtengoed" is in de diepste kern complotdenken.
ik ook, daarom ben ik zo bang dat het debat van gisteren en de hele hysterie eromheen rondom de leugens die Wilders en het kabinet elkaar verwijten zal worden uitgelegd als een complot tegen Wilders wat hij handig zal weten uit te buiten en wat hem dan uiteindelijk alleen nog maar extra zetels zal opleveren ook.quote:Op woensdag 2 april 2008 11:50 schreef Rens_Wilders het volgende:
[..]
Ja ik verbaas me er ook ernstig over
In Nederland moet niets.quote:Op woensdag 2 april 2008 11:56 schreef NLweltmeister het volgende:
Als dat document, volgens Wilders een vod, als officieel Kamerstuk niet deugd, dan moet ie aangifte doen van valsheid in geschrifte.
Halsema stelde niet voor om Wilders onder ede te verhoren, maar de plaatsvervanger ncb.quote:Op woensdag 2 april 2008 11:37 schreef oxylus11 het volgende:
quote:Mevrouw Halsema (GroenLinks):
........ Bij uw gesprek was een ambtenaar aanwezig, de plaatsvervangend coördinator terrorismebestrijding. Ik zou het verzoek willen doen om haar onder ede te horen. Dan til je het boven het politieke conflict uit. Dat is de enige manier om definitief helderheid te krijgen.
http://www.tweedekamer.nl(...)g_1_april_2008.jsp#0quote:Mevrouw Halsema (GroenLinks):
Kan de heer Wilders zien dat hij af en toe tegemoet wordt gekomen? Ik kan mij voorstellen dat hij het gevoel heeft dat hij in een beklaagdenbank zit. Ik probeer echter een voorstel te doen waarmee deze zaak enigszins boven het politieke conflict wordt uitgetild. Ik begrijp dat dit een kwetsbaar voorstel is. Ik zit er niet helemaal aan vast en als het op een andere manier kan, vind ik dat ook goed. Het lijkt mij ook voor de heer Wilders van groot belang dat er een derde is die onder ede een verklaring aflegt. Als hij er zo van overtuigd is dat er wordt gelogen, moet hij mijn voorstel toch steunen?
Mwah, ik ben absoluut geen Wilders fan, maar toen Halsema ter sprake bracht dat ze de bij het gesprek aanwezige ambtenaren onder ede wilde horen werd dat angstvallig snel onder het vloerkleed geschoven. Ik heb toch wat twijfels mbt die verslagen.quote:Op woensdag 2 april 2008 11:49 schreef gelly het volgende:
Mijn God, ik dacht na gisteravond dat de Wilders fans wel een beetje zouden inbinden, maar nee. De regering liegt en Wilders heeft gelijk. Er zijn documenten vervalst om Hem in een kwaad daglicht te zetten.
Zijn dit werkelijk mensen met een gezonde geestelijke huishouding ? Ik zou Wilders graag willen citeren : "Knettergek !". Iig nooit meer serieus te nemen op dit forum.
De enige die dat idee angstvallig snel onder het vloerkleed schoof was toch echt Wilders zelf.quote:Op woensdag 2 april 2008 12:00 schreef AchJa het volgende:
[..]
Mwah, ik ben absoluut geen Wilders fan, maar toen Halsema ter sprake bracht dat ze de bij het gesprek aanwezige ambtenaren onder ede wilde horen werd dat angstvallig snel onder het vloerkleed geschoven. Ik heb toch wat twijfels mbt die verslagen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |