Niet dusquote:Op dinsdag 1 april 2008 17:46 schreef Tinkepink het volgende:
Je zou bijna denken dat het een 1-aprilgrap is hè?
Jaquote:Op dinsdag 1 april 2008 17:54 schreef waslap het volgende:
Whehe zeiden Geert wilders en Alexander Pechtold nou: "ROFLen?
Ja ik ookquote:Op dinsdag 1 april 2008 18:01 schreef paultjuhhh het volgende:
Ik word gek dat ze elk zinnetje met voorzitter beginnen
politiek24.nl kan je ook kijkenquote:Op dinsdag 1 april 2008 18:04 schreef Tism het volgende:
GVD!!..![]()
Onderbreekt de NOS net de verbinding nu juist Geert W. aan 't woord is, klootzakken!!..![]()
Nu heb ik de helft gemist..Voor zover 't interessant was!..
Er is ook een 24 politiek nieuws kanaal op digitv hehe dus daar kan je verder zonder onderbreking kijkenquote:Op dinsdag 1 april 2008 18:04 schreef Tism het volgende:
GVD!!..![]()
Onderbreekt de NOS net de verbinding nu juist Geert W. aan 't woord is, klootzakken!!..![]()
Nu heb ik de helft gemist..Voor zover 't interessant was!..
Zo is 't ooit afgesproken zodat iemand "de leiding" heeft, 't loopt wat minder snel uit de hand zoals in andere landen wel een gebeurd isquote:Op dinsdag 1 april 2008 18:07 schreef paultjuhhh het volgende:
Maar waarom praten ze nooit met elkaar maar via de voorzitter ?
Ja, daar kijk ik nu naar, inmiddels!..quote:Op dinsdag 1 april 2008 18:06 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Er is ook een 24 politiek nieuws kanaal op digitv hehe dus daar kan je verder zonder onderbreking kijken
Die liep de hele tijd vast bij mij, nu kijk ik via de link uit de OP:quote:
Nee, het gaat eigenlijk over het hele oeuvre van Wilders.quote:Op dinsdag 1 april 2008 18:11 schreef Boze_Appel het volgende:
Hebben ze nou serieus een debat over een filmpje van amper een kwartier?
Veel zenderpakketten hebben ook 'Tweede Kamer TV' waar het live signaal 24/7 op te zien is.quote:Op dinsdag 1 april 2008 18:06 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Er is ook een 24 politiek nieuws kanaal op digitv hehe dus daar kan je verder zonder onderbreking kijken
Ja, ik hoor het ja. Beetje vreemde reden om een debat te beginnen.quote:Op dinsdag 1 april 2008 18:13 schreef Dodecahedron het volgende:
Nee, het gaat eigenlijk over het hele oeuvre van Wilders.
Iedereen moet natuurlijk even stoer zijn/haar zegje doen.quote:Op dinsdag 1 april 2008 18:16 schreef remlof het volgende:
En Geert is nog steeds pas aan het einde van z'n eerste alinea
Vind ik niet. Dit is beter dan al dat gerel in de media. Hier kan Wilders niet wegsluipen wanneer hij een dom statement de ether in heeft geslingerd.quote:Op dinsdag 1 april 2008 18:15 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ja, ik hoor het ja. Beetje vreemde reden om een debat te beginnen.
-niet op de man-quote:Op dinsdag 1 april 2008 18:20 schreef Mutant01 het volgende:
Mooi zo, Geert wordt verbaal neergehakt.
Ehm, zie jij hetzelfde als ik? Los van de inhoud, wordt Wilders keihard te kakken gezet door niet concreet te zijn en antwoorden te ontwijken.quote:
Via http://www.nos.nl/politiek24/ wel, ja!..quote:Op dinsdag 1 april 2008 18:31 schreef Dodecahedron het volgende:
Gaat het bij jullie opeens ook zo traag?
Die is juist de enige die bij mij een beetje vlot is.quote:Op dinsdag 1 april 2008 18:35 schreef Tism het volgende:
Via http://www.nos.nl/politiek24/ wel, ja!..
quote:Op dinsdag 1 april 2008 18:33 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Met z'n allen bashen op Wilders. Erg moedig.
Dat krijg je gratis bij je GroenLinkslidmaatschap.quote:Op dinsdag 1 april 2008 18:36 schreef BartUlft het volgende:
wat heeft die halsema een bekakte stem zeg pfff
Tja, links lullen, rechts vullen he.quote:Op dinsdag 1 april 2008 18:36 schreef BartUlft het volgende:
wat heeft die halsema een bekakte stem zeg pfff
huh?quote:Op dinsdag 1 april 2008 18:41 schreef Mutant01 het volgende:
Prachtig debat. Ik heb nu weer vertrouwen in de VVD.
Het gaat ook een beetje over Wilders poltiiek in geheel.quote:Op dinsdag 1 april 2008 18:43 schreef Mike.Strutter het volgende:
Alle partijen hebben de film van Wilders maanden gedemoniseerd en blijven daar nu aan vasthouden. Ze kunnen simpelweg niet toegeven dat het allemaal wel meevalt.
iedereen kijkt 't vanuit een bepaalde mening, ik vind dat Wilders 't aardig doetquote:
Ach, genoeg lui die vinden dat wilders zelfs een ontzettend goed punt maakt als-ie met een emmer rammelt.quote:Op dinsdag 1 april 2008 18:55 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
iedereen kijkt 't vanuit een bepaalde mening, ik vind dat Wilders 't aardig doet.
Ja, hij geeft niet meteen zijn mening maar geeft er zijn argumenten, twijfels en deliberaties aan vooraf.quote:Op dinsdag 1 april 2008 19:12 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Inderdaad. Een goed afgewogen standpunt. Je merkt dat hij iedereen probeert te begrijpen.
Ik ga denk ik de volgende keer op SP stemmenquote:Op dinsdag 1 april 2008 19:19 schreef gronk het volgende:
Ik vind dat 't laatste gedeelte van marijnissen de spijker op z'n kop is.
Ja, met zijn blonde harses ziet hij er ook heel erg emo uit.quote:Op dinsdag 1 april 2008 19:25 schreef Dodecahedron het volgende:
Fleur de gothic en Geert de emo.
Sommige mensen denken dat zoiets een succesvolle debattechniek is: tot in het oneindige een kreet herhalen. Hier op fok! zie je dat libertariers ook denken dat ze op die manier hun gelijk kunnen afdwingen. Zeg maar, 'overtuigen door doodvervelen'.quote:Op dinsdag 1 april 2008 19:24 schreef nonzz het volgende:
Het valt me op dat Wilders een bepaalde abstractie niet aankan oid. Hij komt telkens terug op het niveau van "verwerpelijke ideologie". Als de rest van de kamer dit dat allemaal een beetje in context probeert te plaatsen gaat hij weer terug naar z'n "het past gewoon niet binnen de Nederlandse samenleving".
Ik vraag me af of Wilders geen poseur is ... dat hij alles toneelspeelt.quote:Op dinsdag 1 april 2008 19:24 schreef nonzz het volgende:
Het valt me op dat Wilders een bepaalde abstractie niet aankan oid. Hij komt telkens terug op het niveau van "verwerpelijke ideologie". Als de rest van de kamer dit dat allemaal een beetje in context probeert te plaatsen gaat hij weer terug naar z'n "het past gewoon niet binnen de Nederlandse samenleving".
Ja. Na 11 september werd ook gewoon gedebatteerd over dat probleem en was de algehele stemming "kom je aan de VS dan kom je aan ons".quote:Op dinsdag 1 april 2008 19:24 schreef admiraal_anaal het volgende:
wat ik me dus afvraag (wat ook gedeeltelijk in betoog werd verteld) is of alle europeese leiders enzulks ook zulke stellingen innemen als er in 1 van de arabische landen iemand opstaat en wereldwijd verkondigd om het westen af te maken, te slachten, ongelovige te stenigen enzulks?
zo welquote:Op dinsdag 1 april 2008 19:26 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ja, met zijn blonde harses ziet hij er ook heel erg emo uit.
Ja, niet heel erg idd. dat dacht ik ook toen ik het opschreef.quote:Op dinsdag 1 april 2008 19:26 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ja, met zijn blonde harses ziet hij er ook heel erg emo uit.
quote:Op dinsdag 1 april 2008 19:29 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
zo wel [ afbeelding ]
niet zelf geoept btw
Moeten die nog opstaan dan? Die staan al eeuwen lang, en in de meest gewelddadige vorm een paar decennia.quote:Op dinsdag 1 april 2008 19:24 schreef admiraal_anaal het volgende:
wat ik me dus afvraag (wat ook gedeeltelijk in betoog werd verteld) is of alle europeese leiders enzulks ook zulke stellingen innemen als er in 1 van de arabische landen iemand opstaat en wereldwijd verkondigd om het westen af te maken, te slachten, ongelovige te stenigen enzulks?
Inderdaad ja. Je hoort Geert ook telkens zeggen:"Dat heb ik al honderd keer gezegd". En dat is natuurlijk ook zo, en dat weet ook iedereen. Maar het antwoord wat er dan komt is gewoon geen antwoord op de vraag die dat kamerlid dan stelt. Geert komt gewoon niet verder. Ik wist dat al een beetje, maar ik wist niet dat het zo erg was. Ik had Geert hoger zitten qua debater.quote:Op dinsdag 1 april 2008 19:27 schreef gronk het volgende:
[..]
Sommige mensen denken dat zoiets een succesvolle debattechniek is: tot in het oneindige een kreet herhalen. Hier op fok! zie je dat libertariers ook denken dat ze op die manier hun gelijk kunnen afdwingen. Zeg maar, 'overtuigen door doodvervelen'.
Nee, het is het antwoord wat ze niet willen horen. Ze willen ja en amen van Geert, maar dat krijgen ze niet.quote:Op dinsdag 1 april 2008 19:34 schreef nonzz het volgende:
Inderdaad ja. Je hoort Geert ook telkens zeggen:"Dat heb ik al honderd keer gezegd". En dat is natuurlijk ook zo, en dat weet ook iedereen. Maar het antwoord wat er dan komt is gewoon geen antwoord op de vraag die dat kamerlid dan stelt. Geert komt gewoon niet verder. Ik wist dat al een beetje, maar ik wist niet dat het zo erg was. Ik had Geert hoger zitten qua debater.
Aan de andere kant is het logisch, of het nou om Wilders gaat of Rutte bij die microfoon, dat je wel een keer klaar bent met normale antwoorden geven.quote:Op dinsdag 1 april 2008 19:34 schreef nonzz het volgende:
[..]
Inderdaad ja. Je hoort Geert ook telkens zeggen:"Dat heb ik al honderd keer gezegd". En dat is natuurlijk ook zo, en dat weet ook iedereen. Maar het antwoord wat er dan komt is gewoon geen antwoord op de vraag die dat kamerlid dan stelt. Geert komt gewoon niet verder. Ik wist dat al een beetje, maar ik wist niet dat het zo erg was. Ik had Geert hoger zitten qua debater.
Wat hij wel slim doet is zeggen: "Ik heb niets tegen moslism, wel tegen de Islam". Het verbaast me dat anderen daar geen gaten in hebben geschoten.quote:Op dinsdag 1 april 2008 19:34 schreef nonzz het volgende:
[..]
't klink allemaal zo goed, dat ik me bijna begin af te vragen waar de kleine lettertjes staan.quote:Op dinsdag 1 april 2008 19:25 schreef Klopkoek het volgende:
Ik ga denk ik de volgende keer op SP stemmen. De SP wordt kapot gemaakt in de media maar als je de toespraken hoort van de SP dan zijn die gematigder dan menigeen denkt. Het beste van hen vind ik nog wel dat ze voor elk probleem oog hebben: zowel voor de ondernemers als de bijstandsmoeders hebben ze aandacht, ben het er niet altijd mee eens maar het is iig prijzenswaardig.
Punt is dat je niet alleen de krant moet lezen maar ook af en toe op de websites van de verschillende politieke partijen moet kijken. Waar ze nou voor staan, hoe ze dat beargumenteren en wat ze als problemen zien.quote:Op dinsdag 1 april 2008 19:50 schreef gronk het volgende:
[..]
't klink allemaal zo goed, dat ik me bijna begin af te vragen waar de kleine lettertjes staan.
Belastingverhoging is een groot goed bij de SP ... mensen mogen niets verdienen, want dat is niet eerlijk.quote:Op dinsdag 1 april 2008 19:50 schreef gronk het volgende:
't klink allemaal zo goed, dat ik me bijna begin af te vragen waar de kleine lettertjes staan.
Ja precies, of dat Wilders zegt dat hij niets tegen moslims heeft maar wel er een probleem mee heeft als er meer moslims naar Nederland komen. Dat is natuurlijk heel tegenstrijdig maar op de een of andere manier komt Wilders daar veels te makkelijk mee weg.quote:Op dinsdag 1 april 2008 19:47 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wat hij wel slim doet is zeggen: "Ik heb niets tegen moslism, wel tegen de Islam". Het verbaast me dat anderen daar geen gaten in hebben geschoten.
Neem bijv. die film: als je echt niets tegen moslims hebt kies je een ander statistiekje uit dan 'aantal moslims in Nederland Europa'. Dan laat je eerder een grafiekje zien van het aantal Sharia-aanhangers ofzo.
Gezien dit het eerste debat van Wilders is, is dat best bijzonder, wat de reden ook moge zijn.quote:Op dinsdag 1 april 2008 18:15 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ja, ik hoor het ja. Beetje vreemde reden om een debat te beginnen.
Alleen daarom al zou ik SP stemmenquote:Op dinsdag 1 april 2008 19:56 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Belastingverhoging is een groot goed bij de SP ... mensen mogen niets verdienen, want dat is niet eerlijk.
Wilders ziet de islam als een soort virus. De symptomen komen tot uiting bij radicale moslims. "Gematigde moslims" zijn slechts dragers van het virus. Ze helpen echter wel mee met het verspreiden er van.quote:Op dinsdag 1 april 2008 20:09 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Ja precies, of dat Wilders zegt dat hij niets tegen moslims heeft maar wel er een probleem mee heeft als er meer moslims naar Nederland komen. Dat is natuurlijk heel tegenstrijdig maar op de een of andere manier komt Wilders daar veels te makkelijk mee weg.
Met Huilebalk is dit land toch veilig?quote:Op dinsdag 1 april 2008 20:30 schreef Tism het volgende:
Ah, daar hebben we MP "de grootste kneus der Nederlanden"..
Leef jij in een parallel universum ofzo ?quote:Op dinsdag 1 april 2008 20:09 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Sterk optreden van Wilders. Excuses eisen van Huilebalkenende zou ik echter niet doen.
Rutte is met zijn achterban ook nog wel even bezig uit te leggen....
Mag de kamer zulke stukken niet in zien?quote:Op dinsdag 1 april 2008 20:48 schreef Klopkoek het volgende:
Balkenende is ook zo'n malloot he: "Ja, luister es ff ik heb meer info dan jullie, dat is lekker puh geheim en ga ik jullie niet vertellen"
Zo zou ik Balkenendes verweer willen samenvatten.
Hmm.. zou Balkenende het Fokforum volgen?quote:Op dinsdag 1 april 2008 19:47 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wat hij wel slim doet is zeggen: "Ik heb niets tegen moslism, wel tegen de Islam". Het verbaast me dat anderen daar geen gaten in hebben geschoten.
Neem bijv. die film: als je echt niets tegen moslims hebt kies je een ander statistiekje uit dan 'aantal moslims in Nederland Europa'. Dan laat je eerder een grafiekje zien van het aantal Sharia-aanhangers ofzo.
Waaruit blijkt dat? Dat Wilders zelf paniek heeft lopen schoppen? Dat hij buitenlandse media al ver van te voren (vóór maart) heeft opgebeld?quote:Op dinsdag 1 april 2008 20:51 schreef Yildiz het volgende:
Prima commentaar van Balkenende.
Als buitenlandse media zich al in deze mate druk maken om een komende film van de heer Wilders, mag je gerust zeggen dat er iets aankomt waar men zich op voor dient te bereiden.
Het is inderdaad zelden dat buitenlandse media in deze mate over de film schreven. Sterker nog, Wilders nam contact op met buitenlandse media op dat moment, om er maar over te publiceren. Als vervolgens Balkenende er wat van zegt, is het ineens allemaal de oorzaak.
Best belachelijk.
Dat stond ergens op Trouw.nl, maar probeer maar eens te zoeken met de zoektermen Wilders en buitenlandse media op 1 site... (ik ben alvast begonnen).quote:Op dinsdag 1 april 2008 20:54 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Waaruit blijkt dat? Dat Wilders zelf paniek heeft lopen schoppen? Dat hij buitenlandse media al ver van te voren (vóór maart) heeft opgebeld?
De tweede kamermissie van Inlichtingendiensten en Veiligheid mag die inzien maar die vergaderingen zijn altijd besloten en er worden ook geen openbare notulen van gemaakt. Geheim dus.quote:Op dinsdag 1 april 2008 20:52 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Mag de kamer zulke stukken niet in zien?
Ben benieuwd.quote:Op dinsdag 1 april 2008 21:00 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Dat stond ergens op Trouw.nl, maar probeer maar eens te zoeken met de zoektermen Wilders en buitenlandse media op 1 site... (ik ben alvast begonnen).
Stoere man idd.quote:Op dinsdag 1 april 2008 21:08 schreef Yildiz het volgende:
Zie Wilders met z'n handje zwaaien van 'klappen maar'..
Dan wordt het ook een welles-nietes-spelletje.quote:Op dinsdag 1 april 2008 21:10 schreef Yildiz het volgende:
Op zich zou je het argument van Wilders 'oordelen nadat je het gezien hebt' ook best tegen hem kunnen gebruiken.
Iets als:
Waarom oordeelt u dan wel over Moslims die niets doen?
Maar dat zou te makkelijk zijn.
Chamberlain!quote:Op dinsdag 1 april 2008 21:08 schreef Klopkoek het volgende:
Ik weet het nu zeker: Balkenende heeft zich laten inspireren door het optreden van hendrikus colijn in de jaren '30.
quote:De film, die ongeveer vijftien minuten zal duren, spitst zich uiteindelijk toe op de situatie in Nederland en eindigt met een conclusie over de Koran en een prent van de profeet Mohammed. "Met die prent gebeurt iets. Wat, dat wil ik niet zeggen", aldus Wilders.
Tot nu toe nog niets gevonden, heb je toevallig een overzicht van de schrijvers (met foto) in Trouw? Het was een artikel met een klein zwart-wit fotootje van de auteur. Die zal ik nog wel herkennen, en mij helpen met het zoeken.quote:
Je zei dat je het op trouw.nl gezien had. Dan moet je het hier kunnen vinden:quote:Op dinsdag 1 april 2008 21:15 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Tot nu toe nog niets gevonden, heb je toevallig een overzicht van de schrijvers in Trouw? Het was een artikel met een klein zwart-wit fotootje van de auteur. Die zal ik nog wel herkennen, en mij helpen met het zoeken.
Dat doen ze allemaal.quote:Op dinsdag 1 april 2008 21:19 schreef gelly het volgende:
Grappig, Wilders die glashard liegt. Ook niet erg verbazingwekkend.
Jij zat bij dat gesprek blijkbaar?quote:Op dinsdag 1 april 2008 21:19 schreef gelly het volgende:
http://www.nrc.nl/binnenl(...)rt_rond_film_Wildersquote:Wilders wil met zijn film zijn mening kracht bij zetten dat de Koran een gewelddadige religie is die oproept tot geweld tegen niet-moslims. Ter Horst en minister Ernst Hirsch Ballin (Justitie, CDA) hebben begin november een gesprek gehad met Wilders. Ze hebben hem daarin gewezen op de risico’s van de film voor hemzelf, maar ook op mogelijke repercussies die de film kan hebben in binnen- en buitenland.
De film „zou kunnen leiden tot onrust in de samenleving en spanning tussen bevolkingsgroepen”, zo schrijft Ter Horst in de brief van eind november. „U als bestuurder zult daar als eerste de tekenen van merken. Dat is waarom ik u wil vragen om in uw contacten met uw burgers en in het bijzonder de moslimgemeenschap extra alert te zijn.”
„Het kabinet kent de film nog niet maar de toelichting door de heer Wilders zelf heeft tot de in het gesprek verwoorde zorgen geleid. Deze zorgen zijn gedeeld met de heer Wilders”, schrijft Ter Horst aan de burgemeesters. Wilders gaat ervan uit dat zijn film, die ongeveer tien minuten zal duren, eind deze maand klaar is. Het is nog niet precies bekend wanneer hij de film presenteert en waar deze zal worden uitgezonden. Hij is in gesprek met NOVA, zo wordt in diverse media gemeld.
Waarom zou hij liegen?quote:Op dinsdag 1 april 2008 21:19 schreef gelly het volgende:
Fleurtje 'onder elk tafeltje een beurtje' Agema.quote:Op dinsdag 1 april 2008 21:24 schreef paultjuhhh het volgende:
Wie zit er naast Wilders ?
Ik zocht inderdaad o.a. via deze manier. Tot nu toe nog niets...quote:Op dinsdag 1 april 2008 21:19 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Je zei dat je het op trouw.nl gezien had. Dan moet je het hier kunnen vinden:
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=+site:www.trouw.nl+trouw+wilders+buitenlandse+media
Of op Lexis Nexis.
Was het misschien een column?
Wilders is onderdeel van het probleem en niet van de oplossing. Door te laten zien wat en hoe hij werkelijk is werk je aan een oplossing.quote:Op dinsdag 1 april 2008 21:30 schreef Wokkel het volgende:
Momenteel leuk om te zien qua sensatie, maar ik had liever dat het een keer over de extreme islam gaat. Elke politicus verwijt Wilders niet met oplossingen te komen, maar zelf zitten hun partijen ook al tientallen jaren te slapen. Wilders oplossingen zijn natuurlijk onhaalbaar, maar ga alsjeblieft in debat met elkaar en met wilders. Wat ik nu zie zijn 149 man die tegen 1 man staan te roepen hoe verschrikkelijk hij wel niet is. Wat schieten we daar mee op?
Don't shoot the messenger.
141 tegen 9quote:Op dinsdag 1 april 2008 21:30 schreef Wokkel het volgende:
Momenteel leuk om te zien qua sensatie, maar ik had liever dat het een keer over de extreme islam gaat. Elke politicus verwijt Wilders niet met oplossingen te komen, maar zelf zitten hun partijen ook al tientallen jaren te slapen. Wilders oplossingen zijn natuurlijk onhaalbaar, maar ga alsjeblieft in debat met elkaar en met wilders. Wat ik nu zie zijn 149 man die tegen 1 man staan te roepen hoe verschrikkelijk hij wel niet is. Wat schieten we daar mee op?
Laten we dan Wilders en de moslims het land uitknikkeren.quote:Op dinsdag 1 april 2008 21:34 schreef gelly het volgende:
[..]
Wilders is onderdeel van het probleem en niet van de oplossing. Door te laten zien wat en hoe hij werkelijk is werk je aan een oplossing.
Waarom flikkeren we niet iedereen d'r uit. Lekker rustig.quote:Op dinsdag 1 april 2008 21:37 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Laten we dan Wilders en de moslims het land uitknikkeren.
De vragen die ze aan Wilders stelde telkens, het was op een gegeven moment gewoon zoeken naar vragen. En hoe v.Geel Balkendende tot diep in zijn reet steunde, gewoon te zielig voor woorden. Ik zag maar 1 winnaar, en dat was Wilders.quote:Op dinsdag 1 april 2008 21:30 schreef Wokkel het volgende:
Radicale imans in Nederland die haat zaaien over hun volgelingen.quote:Op dinsdag 1 april 2008 21:34 schreef gelly het volgende:
[..]
Wilders is onderdeel van het probleem en niet van de oplossing. Door te laten zien wat en hoe hij werkelijk is werk je aan een oplossing.
Dit is de pauze act, zeg maar wat lee towers bij feyenoord in de rust doetquote:Op dinsdag 1 april 2008 21:43 schreef Banzaiaap het volgende:
Wat een lullo's die PVV'ers.
Is het al 10 voor 10??
Blijven wij twee over. Jij het noorden, ik het zuiden?quote:Op dinsdag 1 april 2008 21:41 schreef gelly het volgende:
[..]
Waarom flikkeren we niet iedereen d'r uit. Lekker rustig.
Dat krijg je als die vragen nauwelijks beantwoord worden.quote:Op dinsdag 1 april 2008 21:42 schreef wolferl het volgende:
[..]
De vragen die ze aan Wilders stelde telkens, het was op een gegeven moment gewoon zoeken naar vragen.
Nu niet meer. Wat een gezeik. Snap niet dat iemand alles nog weet wat de afgelopen 4 minuten gezegd is. Het is 10 voor tijd voor Wilders!quote:Op dinsdag 1 april 2008 21:46 schreef Dodecahedron het volgende:
Haha, wat een supersonisch debatje tussendoor.
Dank je, ik ben blij dat ik je wat wijzer heb kunnen maken.quote:Op dinsdag 1 april 2008 21:45 schreef gelly het volgende:
Een intellectueel hoogstaand stukje, waarvoor hulde.
Maar ach..volhouden dat Wilders het probleem is maakt het leven zo veel gemakkelijker.quote:Bijna helft jonge Marokkanen antiwesters
AMSTERDAM - Veertig procent van de Marokkaanse jongeren wijst de westerse waarden en democratie af. Zes à zeven procent is bereid de islam met geweld te verdedigen.
Jonge Marokkanen zijn in meerderheid tegen het recht op vrije meningsuiting als het gaat om toestaan van kwetsende uitspraken, vooral als het de islam betreft.
Politici, denken ze, zijn bang voor de islam en proberen die de kop in te drukken. Zelf zijn ze ‘actiebereid’ als het gaat om de verdediging van hun geloof. De meerderheid wil dit doen met legale middelen. Zes tot zeven procent is bereid geweld te gebruiken
Bron
Ze spelen niet op de man, ze gaan in op zijn voorstellen & uitspraken.quote:Op dinsdag 1 april 2008 21:49 schreef Steeven het volgende:
Waar blijven die oplossingen? Dat Wilders-bashen zijn mensen zo beu dat het ze stemmen gaat kosten. Of denken ze echt dat het op de man spelen kiezers gaat trekken? Jezus wat een stelletje domme sukkels zitten daar toch, plus een handvol landverraders ook nog. Mensen in Nederland zijn gek dat ze zich door zo'n zooitje ongeregeld laten regeren, inclusief mijzelf.
Gevonden.quote:Op dinsdag 1 april 2008 21:27 schreef Yildiz het volgende:
[..]
-edit: volgens mij was het auteur Youssef Azghari. Ik ga even verder zoeken-
Dan pak ik even de datum van de persconferentie van Balkenende, waarin het woord crisis in voorkwam, waarbij ik nadrukkelijk Balkenende wil herhalen dat hij niet zei dat déze situatie een crisis was, en dat is van datum:quote:26 februari
Een correspondent voor de Zwitserse televisie bracht me onlangs een bezoek. Hij wilde weten wat ik vond van het komende filmpje van Wilders. Hij had ook al met de maker gesproken. Dat hij erin was geslaagd om de leider van de PVV voor de camera te slepen verbaasde me. Ik vond het knap, want hier is het dit jaar nog niemand gelukt om hem te laten optreden in de vaderlandse media.
Wilders zoekt liever internationale aandacht op, getuige zijn medewerking aan Swiss TV.
[..]
Bron: Trouw
Nooit geweten dat ze over economie discussieerden.quote:Op dinsdag 1 april 2008 21:08 schreef Klopkoek het volgende:
Ik weet het nu zeker: Balkenende heeft zich laten inspireren door het optreden van hendrikus colijn in de jaren '30.
Ja!..quote:Op dinsdag 1 april 2008 21:53 schreef Liquidootje het volgende:
Is het live ditte?
Ongeregeld? Je snapt het systeem van eerste en tweede termijn niet?quote:Op dinsdag 1 april 2008 21:49 schreef Steeven het volgende:
Waar blijven die oplossingen? Dat Wilders-bashen zijn mensen zo beu dat het ze stemmen gaat kosten. Of denken ze echt dat het op de man spelen kiezers gaat trekken? Jezus wat een stelletje domme sukkels zitten daar toch, plus een handvol landverraders ook nog. Mensen in Nederland zijn gek dat ze zich door zo'n zooitje ongeregeld laten regeren, inclusief mijzelf.
Op Politiek 24 vast wel, daar kijk ik nu ook naar via digitale tv.quote:Op dinsdag 1 april 2008 21:56 schreef SlimShady het volgende:
zou dit debat morgen online staan?
Goed gevonden, m'n complimenten. Het scenario dat Wilders pas aan het einde is gaan matigen heb ik ook al eens hier gezegd. Het is goed dat idd de feiten eens op een rijtje gezet gaan worden.quote:Op dinsdag 1 april 2008 21:54 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Gevonden.
[..]
Dan pak ik even de datum van de persconferentie van Balkenende, waarin het woord crisis in voorkwam, waarbij ik nadrukkelijk Balkenende wil herhalen dat hij niet zei dat déze situatie een crisis was, en dat is van datum:
29 februari
Bron: Regering.nl (als het goed is, is dit díe persconferentie, toch?)
Nou, tadáá dus. Wilders spreekt met internationale media, ook vóór de persconferentie, welke volgens Wilders voor de internationale aandacht zouden zorgen.
Dat klopt dus niet. (What else is new.)
Dan nu wat Wilders tegen Swiss TV zei: -dát ga ik nog even zoeken-.
Ze zijn niet eens lid van de partij waarvoor ze in de 2e kamer zitten. Ze kunnen dus ook niet de richting van de PVV bepalen want dat mag alleen Geert. Ja-knikkers, klapvee en stemvlees dat is het.quote:
Heerlijk idd, zo'n digitaal pluspakket. Heb het pas een week, nu al profijt van.quote:Op dinsdag 1 april 2008 21:59 schreef gelly het volgende:
[..]
Op Politiek 24 vast wel, daar kijk ik nu ook naar via digitale tv.
En zonder te struikelen, respect voor de voorzitter!quote:Op dinsdag 1 april 2008 21:58 schreef Banzaiaap het volgende:
Nee meneer van bommel, Nee meneer van bommel, Nee meneer van bommel, Nee meneer van bommel..
Je kan het toch gewoon online prima zienquote:Op dinsdag 1 april 2008 22:01 schreef Toeps het volgende:
[..]
Heerlijk idd, zo'n digitaal pluspakket. Heb het pas een week, nu al profijt van.
Het hele kamp Wilders kijkt een beetje beduusd... Dat belooft vuurwerk!quote:Op dinsdag 1 april 2008 22:01 schreef gelly het volgende:
Fleur kijkt een beetje zorgelijk..
Die oplossingen hebben ze niet, nou ja, beter gezegd, willen ze ook niet aandragen.quote:Op dinsdag 1 april 2008 21:49 schreef Steeven het volgende:
Wat bedoel je nou weer?quote:Op dinsdag 1 april 2008 21:55 schreef Apropos het volgende:
[..]
Nooit geweten dat ze over economie discussieerden.
Ik heb alleen nieuws en actualiteiten (plus alles Discoveries en NGC natuurlijk) als extra.. Zou het niet willen missen nee. Nostalgienetquote:Op dinsdag 1 april 2008 22:01 schreef Toeps het volgende:
[..]
Heerlijk idd, zo'n digitaal pluspakket. Heb het pas een week, nu al profijt van.
Dankje.quote:Op dinsdag 1 april 2008 21:59 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Goed gevonden, m'n complimenten. Het scenario dat Wilders pas aan het einde is gaan matigen heb ik ook al eens hier gezegd. Het is goed dat idd de feiten eens op een rijtje gezet gaan worden.
Fleur d'r fontanel ligt blootquote:Op dinsdag 1 april 2008 22:01 schreef gelly het volgende:
Fleur kijkt een beetje zorgelijk..
Nee, hij is tekeningetjes aan het maken voor Jami.quote:Op dinsdag 1 april 2008 22:03 schreef Space-Chinees het volgende:
Wilders druk bezig met aantekenen...
DIt dus.quote:Op dinsdag 1 april 2008 21:43 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Radicale imans in Nederland die haat zaaien over hun volgelingen.
De agenda van bommenleggers in Europese steden.
Het stenigen en onthoofden van vrouwen en homo's.
Het anders behandelen van groepen door de Nederlandse regering omdat ze moslim zijn, lees: omdat je anders je leven niet zeker bent.
Dat is het probleem, mensen die de Koran misbruiken voor gruwelijke daden. Wilders wijst dit probleem aan.
Oh kom op .... Nu wordt het treurig.quote:Op dinsdag 1 april 2008 22:07 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Wie maakt nu eigenlijk aantekeningen en worden die ook ondertekend?
Ach, als ik de wildersaanhangers hier zo hoor dat had Wilders ook al een uitstekende job gedaan als-ie het telefoonboek van schubbekutteveen was gaan voorlezen.quote:Op dinsdag 1 april 2008 21:42 schreef wolferl het volgende:
De vragen die ze aan Wilders stelde telkens, het was op een gegeven moment gewoon zoeken naar vragen. En hoe v.Geel Balkendende tot diep in zijn reet steunde, gewoon te zielig voor woorden. Ik zag maar 1 winnaar, en dat was Wilders.
Oh nee hoor, dat is wat JIJ graag zou willen zien. Mensen als Wilders blijven bestaan zolang het Islam vraagstuk niet aangepakt wordt door de regerende partijen. Die durven het niet aan.quote:Op dinsdag 1 april 2008 22:06 schreef Klopkoek het volgende:
Voorspelbaar Wilders...![]()
Dit is heel ernstig wat hij doet. Zal het vertrouwen van Burgers nog meer op de proef gaan stellen.
Donner past soms kamernotulen aan....quote:
Wilders wijst dat helemaal niet aan. Hij bedenkt er allemaal crap omheen, dat Ali de shoarmaboer opeens ook betrokken is bij moslimterrorisme.quote:Op dinsdag 1 april 2008 22:08 schreef Disorder het volgende:
[..]
DIt dus.
Maar goed, laten we vooral niet op deze punten ingaan en met z'n allen over één persoon in het debat kibbelen. Dat is véél effectiever politiek bedrijven. Applaus mensen.
Tja. Woordenstrijd. Sensatie.quote:Volgens Minister Ernst Hirsch Ballin van Justitie zou Geert Wilders in november het kabinet en de terreurbestrijdingsorganisatie letterlijk hebben gezegd: "Dan heb ik jullie gewaarschuwd.'' Hirsch Ballin zou het bewijs op aantekeningen hebben staan, maar na het opzoeken van dat bewijs tijdens het debat blijkt dat er iets anders staat.
Uit de aantekeningen blijkt namelijk dat Wilders heeft laten weten dat hij misschien in zijn film een aantal pagina's uit de Koran zou scheuren en verbranden. Er staat niet dat hij heeft gezegd wat Ballin eerder suggereerde.
In de aantekeningen staat letterlijk: "De minister van Justitie maakt zich met name zorgen over de slotpassage van de film waarin de heer Wilders voornemens is een aantal soera's uit de Koran te scheuren en in de open haard te verbranden''. De minister "houdt er zeer ernstig rekening mee dat de beleving van deze beelden voor gelovige moslims zo hevig kan zijn, dat dit kan leiden tot geweldadige reacties'', aldus de tekst.
Alleen reacties
De aantekeningen bevatten alleen de reacties van de bewindslieden op wat Wilders tijdens het gesprek zei. Zijn eigen woorden staan er niet in vermeld. Volgens het verslag gaf Wilders tijdens het onderhoud "een nadere toelichting op de beoogde opbouw van de film en de beelden die daarin mogelijk getoond'' zouden worden.
Wilders ontkende dinsdag tijdens het Tweede Kamerdebat over Fitna dat hij de ministers iets inhoudelijks over zijn film zou hebben verteld. "Ik heb niets, maar dan ook niets gezegd over de inhoud van de film''. Wilders zei zelfs dat Hirsch Ballin het "100% stond te verzinnen''
Bron
Geef een concrete voorbeelden van landen waar het stukje geloof (islam) wel aangepakt is?quote:Op dinsdag 1 april 2008 22:10 schreef Disorder het volgende:
[..]
Oh nee hoor, dat is wat JIJ graag zou willen zien. Mensen als Wilders blijven bestaan zolang het Islam vraagstuk niet aangepakt wordt door de regerende partijen. Die durven het niet aan.
De Wildersaanhangers zijn per definitie zwakzinnig of nietquote:Op dinsdag 1 april 2008 22:09 schreef gronk het volgende:
[..]
Ach, als ik de wildersaanhangers hier zo hoor dat had Wilders ook al een uitstekende job gedaan als-ie het telefoonboek van schubbekutteveen was gaan voorlezen.
Zeg, één ding tegelijk, ok? Dan gaat men het er later wel weer over hebben dat men bijvoorbeeld het stenigen walgelijk vind.quote:Op dinsdag 1 april 2008 22:08 schreef Disorder het volgende:
[..]
DIt dus.
Maar goed, laten we vooral niet op deze punten ingaan en met z'n allen over één persoon in het debat kibbelen. Dat is véél effectiever politiek bedrijven. Applaus mensen.
Dat is onzin. De afgelopen jaren en ook dit jaar is de AIVD sterk uitgebreid. En terecht.quote:Op dinsdag 1 april 2008 22:10 schreef Disorder het volgende:
[..]
Oh nee hoor, dat is wat JIJ graag zou willen zien. Mensen als Wilders blijven bestaan zolang het Islam vraagstuk niet aangepakt wordt door de regerende partijen. Die durven het niet aan.
Als je niks zinnigs te zeggen hebt, zeg dan niets.quote:Op dinsdag 1 april 2008 21:58 schreef Toeps het volgende:
[..]
Ongeregeld? Je snapt het systeem van eerste en tweede termijn niet?
Kom op kerel, hij zit live te verkondigen dat hij eerst niks over z'n film heeft gezegd, dan stemt hij in met publikatie van geheime notulen en vervolgens doet hij alsof iedereen zit te liegen behalve hij. Hoe ziek in je bol ben je dan ?quote:Op dinsdag 1 april 2008 22:10 schreef Disorder het volgende:
[..]
Volgens mij is Wilders de enige die valt vandaag. Maar helaas kijkt het volk dat op hem stemt waarschijnlijk niet naar het debat.quote:Op dinsdag 1 april 2008 22:12 schreef Tism het volgende:
DIT KABINET VAN LEUGENAARS GAAT VANAVOND VALLEN!!!..JA JA!!
..BALKELLENDE!!!!!!..
![]()
..
Welk debat kijk jijquote:Op dinsdag 1 april 2008 22:06 schreef gelly het volgende:
Paniek bij Wilders, de charlatan ontmaskerd...
Wilders in februari: "Op het einde van de film zal er IETS gaan gebeuren met het hoofd van Mohammed".quote:Op dinsdag 1 april 2008 22:14 schreef eriksd het volgende:
Lastig, lastig. Aan de ene kant de glasharde ontkenning, aan de andere kant het verhaal van Hirsch-Ballin. Ook nog even aanstippen dat Wilders consequent geen hints heeft gegeven over zijn film in de media lijkt het mij sterk dat hij het toen (bij de ministers en de nctb) wel heeft gezegd
Huh wat waar wie waarom? Hak-tak?quote:Op dinsdag 1 april 2008 22:12 schreef Liquidootje het volgende:
[..]
Geef een concrete voorbeelden van landen waar het stukje geloof (islam) wel aangepakt is?
Nou, dat klopt dus.quote:Op dinsdag 1 april 2008 22:16 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wilders in februari: "Op het einde van de film zal er IETS gaan gebeuren met het hoofd van Mohammed".
Toch zie ik hem echt niet in paniek raken?quote:Op dinsdag 1 april 2008 22:18 schreef Sora het volgende:
[..]
ik kijk het via planet, maar ik zie wilders toch hard door de mand vallen.
De coalitiepartijen willen geen onder ede verklaring, dat is wel verdacht...quote:Op dinsdag 1 april 2008 22:20 schreef Wokkel het volgende:
Halsema erg sterk nu. Laat de waarheid nu maar boven tafel komen.
Nou, als ik ze hier zo hoor lijkt het wel alsof ze naar een totaal ander debat kijken. Maar goed, uit hun reacties over moslims had ik sowieso al het idee dat ze in een andere werkelijkheid levenquote:Op dinsdag 1 april 2008 22:12 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
De Wildersaanhangers zijn per definitie zwakzinnig of niet?
Dat zie je in dit topic toch al ? Ze verschillen niks met een moslim-extremist. Blind in hun ideologie.quote:Op dinsdag 1 april 2008 22:20 schreef TheVulture het volgende:
Wilders valt vanavond door de mand... maar vraag me af of zijn aanhang er niet allang stekeblind voor is...
Duh, de kamer heeft hier de mogelijkheid om wilders voor de ogen van de pers onderuit te halen. aangrijpen met beide handen.quote:Op dinsdag 1 april 2008 22:18 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Debat is wel erg ad hoc, er zit geen structuur in, laat staan dat er over problemen en oplossingen wordt gesproken.
Nee, ze is heel verstandig. Als je ambtenaren gaat betrekken bij de politiek zit er ook het risico aan vast dat het prestige van de ambtenaren op het spel staat. Bijv. het onstaan van roddels over dat de Islam al in het ambtenarenkorps is binnengedrongen. dat soort leugens.quote:
Iddquote:Op dinsdag 1 april 2008 22:21 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
De coalitiepartijen willen geen onder ede verklaring, dat is wel verdacht...
Nou, dat zegt dan genoeg over parlementariers.quote:Op dinsdag 1 april 2008 22:22 schreef Sora het volgende:
[..]
Duh, de kamer heeft hier de mogelijkheid om wilders voor de ogen van de pers onderuit te halen. aangrijpen met beide handen.
Het behoort tot zijn tactiek tot een staatsgreep. Langzaam maar zeker slaat hij alle fundamenten van de staat aan gruzelen.quote:Op dinsdag 1 april 2008 22:21 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Toch zie ik hem echt niet in paniek raken?
Inderdaad.quote:Op dinsdag 1 april 2008 18:20 schreef Mutant01 het volgende:
Mooi zo, Geert wordt verbaal neergehakt.
Ik eigenlijk al een gevoel dat er inderdaad eigenlijk niets concreets instaat.quote:Op dinsdag 1 april 2008 22:24 schreef Space-Chinees het volgende:
Het zou wat zijn als Wilders inderdaad gelijk heeft. Als er inderdaad niets concreet in die aantekeningen staan.
Dat ze dat niet doen betekend mijns inziens dat ze of:quote:Op dinsdag 1 april 2008 22:22 schreef Sora het volgende:
[..]
Duh, de kamer heeft hier de mogelijkheid om wilders voor de ogen van de pers onderuit te halen. aangrijpen met beide handen.
Nee hoor, ze is criminologe oidquote:Op dinsdag 1 april 2008 22:15 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Halsema is wel slim. Echte juriste.
Toch heb ik de geloofwaardigheid van een Hirsch-Ballin op het moment net even een stukje hoger zitten. Wilders ontkent al voordat de stukken geopenbaard zijn, hij weet namelijk dat het er wel degelijk in staat.quote:Op dinsdag 1 april 2008 22:24 schreef Space-Chinees het volgende:
Het zou wat zijn als Wilders inderdaad gelijk heeft. Als er inderdaad niets concreet in die aantekeningen staan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |