abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57689436
Hoi!

Het zou fijn zijn als er iemand is met de nodige tips op het volgende:

Eind november ben ik met de 'huisbaas' / bewoner woning overeengekomen dat ik de zolderetage zal huren. Per januari zal ik er intrekken, maar aangezien hij per direct wou verhuren heb ik december al betaald. Niet goedkoop en achteraf gezien het geld niet waard, maar dat terzijde.
Hij heeft gezegd dat hij het liefst een huurder voor minimaal een jaar zou hebben, hierop heb ik (in het bijzijn van mijn ouders) geantwoord dat ik misschien wel eerder zou vertrekken. Volgens mij en mijn ouders heeft hij hierop gezegd dat er dan minimaal een maand opzegtermijn zou gelden.
Het was toen nog niet de bedoeling eerder te vertrekken.

In de loop van de maandjes besefte ik steeds meer dat het zonde van mijn geld was hier te blijven. Hij beloofde me een eigen douchecabine en een eigen toilet, keer op keer zag ik de bewoners gebruik maken van 'mijn' douche en toilet. Tevens ben ik geschrokken van de 'lifestyle' die ze er op nahouden dus ik besloot op zoek te gaan naar iets anders. Binnen 2 weken heb ik iets gevonden waar ik per 1 april ga intrekken.
Meteen na het tekenen van het huurcontract ben ik naar de eigenaar gegaan van de zolderetage.
Hij smeet gelijk verwijten naar mijn hoofd dat ik beloofd had (er is geen contract getekend) een jaar te blijven etc. Met natuurlijk het gevolg dat ik vertelde uit te gaan van een maand opzegtermijn, de maand april is betaald dus ik wil graag de borg terug. Nu beweerd hij dus dat hij me de overige maanden, zolang het jaar duurt, de huurkosten mag en gaat belasten.
Ik ben nogal een softie maar heb er nog wel uitgekregen dat ik daarmee nooit akkoord zou gaan en hij is nu aan het bedenken hoe we misschien iets overeen kunnen komen. Het enige waarmee ik akkoord zou gaan is gewoon: steek de huur van april maar in je reet en de borg wil ik terug zien.

Ik ben bang dat de man me gaat overbluffen met argumenten waar ik eigenlijk moeilijk een weerwoord op kan vinden.
Hij verhuurt illegaal, dat is 1, maar daar wil ik het nog niet eens op gooien. Ik wil mijn borg terug en aangezien ik niet de sterkste ben in discussies zoek ik naar goede argumenten.

Alle hulp is welkom!
pi_57689567
Een honkbalknuppel is zeer doorslaggevend, maar niet legaal.

Maar neem iemand mee waar jij alle vertrouwen in hebt en het liefst ook van redelijk formaat is, zo'n beetje type kleerkast of zo. Die hoeft helemaal niets te zeggen, alleen maar achter je te staan en mee te luisteren.
Verder kan je hem alsnog wijzen op zijn illegale activiteit en eventuele naheffingen van de fiscus bij controle.
Neem eventueel ook eens contact op met de huurcommissie, alhoewel ik zo niet weet hoe daar de regels voor zijn.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_57689643
Waarom zou je het netjes spelen? Gooi het inderdaad eens rustig over zijn illegale verhuurpraktijken terwijl je een grote vriend naast je hebt staan. d
We'll keep on whispering our mantras.
pi_57689695
jullie hebben gelijk, dat is het moeilijkste stuk.... ik kan niet niet netjes zijn. Ben veel te lief daarin.
Peper in de kont dan maar, even sterk wezen en dan oprotten.

Ik heb toch ook gewoon recht op de borg? Ik bedoel, niks is stuk en ik heb nooit gezegd dat ik een jaar zou blijven, ondanks dat hij dat beweerd (en dat vind ik het moeilijkste: welles/nietes)
pi_57689724
do onto them as they do onto you .
pi_57689762
Niks op papier, dan kan hij je vrij weinig maken. Desnoods begin je over je advocaat, dan dimmen ze meestal wel aangezien illegale verhuur het niet zo goed doet in de rechtzaal.
Powered by Janetje®
pi_57689827
grappigste is nog dat hij begon over juridische stappen om mij te overbluffen.
ook begon hij over een telefooncontract oid. dat je daar ook niet halvewege het jaar mee kunt stoppen en dat soort dingen. Gewoon typisch het overrulen van mijn argumenten..
He bah, slapeloos word ik er van.
pi_57689854
Nee hoor, allemaal slap geouwehoer van hem. Jij bent er nooit akkoord mee gegaan dat je een jaar wilt blijven, en je ouders hebben dat ook gehoord.

Post je huurcontract trouwens eens als je die hebt. Dan kunnen we die nalezen.
pi_57689884
die hebben we niet, alles is el illegalo: geen contract, wou hij niet. geld ontvangt hij contant van me, anders gaat het opvallen. Mag me niet inschrijven bij de gemeente... dat soort grapjes.
pi_57689915
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 02:10 schreef Troublemaker het volgende:
die hebben we niet, alles is el illegalo: geen contract, wou hij niet. geld ontvangt hij contant van me, anders gaat het opvallen. Mag me niet inschrijven bij de gemeente... dat soort grapjes.
Dan sta je belachelijk sterk. Die man kan je echt absoluut niets maken. Hij heeft maar één optie om zoveel mogelijk geld te blijven verdienen aan je:

Dominant gedrag vertonen. Liegen. Oplichten. Dwingen. Dreigen.

Jij kan net zo goed terug dreigen.
pi_57689932
Geen contract: dan mogen jullie beide niet zeuren. Als jij weg gaat terwijl jullie volgens hem één jaar hebben afgesproken dan heeft hij pech, en als hij je huur niet terug wil geven heb jij pech.
And that is how I met your mother.
pi_57690019
ja, dat is dan byebye tegen mijn 750 euro borg
pi_57690021
ow ja: ik moest maar even een andere huurder zoeken want daar hebben zij geen tijd voor...
pi_57690047
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 02:21 schreef Troublemaker het volgende:
ja, dat is dan byebye tegen mijn 750 euro borg
Dan zou ik hem er sowieso bij naaien. Vind de gemeente of de FIOD vast wel interessant, dit soort huisjesmelkers.
pi_57690101
krijg er meer vertrouwen in op deze manier!
Bedankt daarvoor!
pi_57690124
750 euro borg? Dat is wel bizar veel, had je je niet kunnen voorbereiden voordat je een kamer ging huren?

Nu gewoon je borg terugeisen en anders aangifte doen/huurcommissie inlichten.
pi_57690220
ok.
Als ik hem zie morgen en hij stelt voor dat ik 3 maanden moet gaan betalen en dat hij me daarmee 'tegemoet komt' dan ben ik het daar niet mee eens. Ik zeg dat ik per 1 april wegga en dat de huur van april binnen is voor hem en dat ik de borg graag terug krijg. Hij gaat tegenstribbelen en ik zeg dat ik nooit heb afgesproken een jaar te blijven, ik heb het altijd in de twijfel gelaten en dat kunnen mijn ouders beamen.
Hij stribbelt nog meer tegen en ik vertel hem dat als het echt zo moeilijk moet zijn, dat ik dan met gemak de huurcommissie wil vragen wie er gelijk heeft in dit geval.
Hij schrikt want huurcommissie mag nergens van weten en dan krijg ik hopelijk mijn gelijk.
pi_57690287
Zoiets was ook wel een beetje te verwachten als je naar van die crappy huisjesmelkers gaat, die gasten naaien standaard iedereen.
pi_57690327
Naar je borg kun je vast fluiten, want dat staat ook niet op papier. Dat je ouders je er niet voor hebben gewaarschuwd dat je beter niets ongetekend kan huren?

Wanneer heb je je huur van april over gemaakt? Ik zou proberen of je dat nog kan terugstorten in ruil voor de borg
pi_57690350
Inderdaad, die borg is wel naadje. Dat je dat niet op papier hebt laten zetten is je eigen fout. Verder kun je beter zelf in de aanval gaan en de huisbaas vertellen dat je niet meer van dit soort praktijken bent gedient. Of hij zet als nog die borg op papier of je vertelt die huisbaas dat je het hogerop gaat zoeken.
Zaak is dat je dit dan ook werkelijk doet. Een eerste stap is meestal wel voldoende. Je huisbaas weet dan dat het menens is. Hij zal je dan die borg ook wel teruggeven.
Mocht hij toch blijven intimideren dan zou ik het helemaal uit laten zoeken. Ook al heb je er zelf niks aan, je maakt dan iig, die huisbaas wel kapot.
pi_57690481
jemug 750 euro borg voor soort van een kamer, het is meestal maar 1 keer maand huur of is die kamer zo duur?
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
pi_57690500
nee 450 per maand, maar inderdaad, die borg dat is erg veel.
  zaterdag 29 maart 2008 @ 03:39:35 #23
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_57690509
750 Maar ik wil wel weten hoe t afloopt.
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
pi_57690518
sorry hoor maar mensen die zonder iets op papier te zetten zulke bedragen betalen verdienen het bijna om genaaid te worden....
  zaterdag 29 maart 2008 @ 04:03:05 #25
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_57690612
Stom dat je e.e.a. niet op papier hebt gezet, ook al is het illegale onderhuur. Hoeft niks via de diensten te gaan, als je maar iets heb om op terug te vallen.

Anyway, je poot stijf houden. Vooral doordat het illegaal is sta je sterk, want je hebt een dreigement terug. Ik zou voor het volle pond gaan, er is immers toch niets getekend. Er is nergens een termijn overeengekomen voor opzegging. Kortom: je vertrekt per 1 april en je wilt per direct je borg en de huur van april contant terug. Zo niet, dan maak je melding bij de huurcommissie, de gemeente, de belastingdienst en weet ik veel wat niet meer. Als ik de huisbaas was wist ik het wel... 1.200 euro houden waar ik geen recht op heb (of hooguit de huur van april) en dikke kans dat ik hard aan het gas ga bij de fiscale diensten, of 1.200 euro terugstorten en zelf een nieuwe idioot zoeken die de prijs wel wil betalen... Als 'ie inderdaad niet wil betalen, gewoon de molen in gang zetten. Dikke kans dat je je geld niet krijgt (maar die situatie ligt er nu ook: 'nee' heb je, 'ja' kun je krijgen), maar dan kun je hem in elk geval geven waar 'ie recht op heeft.

Mocht je op je plaat gaan, dan is het natuurlijk heel zuur van je geld, maar zie het als een dure les. Feitelijk ben je zelf verantwoordelijk doordat je alles onderhands hebt geregeld ipv contractueel. Dit zal je niet nog een keer gebeuren, neem ik aan .
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_57690626
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 04:03 schreef Mikkie het volgende:
Stom dat je e.e.a. niet op papier hebt gezet, ook al is het illegale onderhuur. Hoeft niks via de diensten te gaan, als je maar iets heb om op terug te vallen.
ja ik zit ook in illigale onderhuur maar heb toch mooi wel even samen een contractje ondertekend, je zal zien dat als je het niet doet dat het fout gaat...
pi_57692526
Niet over je laten lopen!
Eis de borg terug. Zoniet dan geef je aan dat je de huurcommissie zal inschakelen, bij de politie aangifte zal doen wegens oplichting en ook de belastingdienst zal inlichten. Als hij verstandig is kiest hij dan echt wel eieren voor zijn geld, dat soort gasten zit helemaal niet te wachten op officiële instanties op hun dak.
Nergens aan toegeven, alleen erop staan dat je onmiddellijk je borg terugkrijgt.
pi_57692629
Heb je die borg en huur contant betaald, of heb je netjes een giro/bankafschrift met een omschrijving als "Borg zolderkamer Dorpsstraat 1" etc?
pi_57692763
als ie blijft weigeren , de belastingdienst bellen met dat hij illegaal verhuurt omdat ie niks op papier wil zetten en je daaraan niet wil meewerken
dit aan je huisbaas vertellen, of iets op papier of je geld terug.

en dan kijken wie het meeste peentjes zweet, jij hebt zo te horen toch niks meer te verliezen.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_57692780
ja ik heb de borg wel per bank overgemaakt op de manier zoals je hier boven noemt...

tuurlijk is het harstikke stom dat ik niks op papier heb gezet, dan had er nooit opgestaan dat ik gebonden was voor een jaar. Heel dom natuurlijk maar ik ben helemaal voor het goede vertrouwen gegaan en nu is maar weer bewezen dat ik dat niet moet doen. Een wijze les inderdaad.
pi_57692951
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 11:27 schreef Troublemaker het volgende:

ja ik heb de borg wel per bank overgemaakt op de manier zoals je hier boven noemt...
Dan heb je in ieder geval iets op papier.

Inderdaad meteen dreigen dat je je rechtsbijstand erop zult zetten en huurcommissie inschakelen. Zeggen dat je naar zijn verhuurder/hypotheekverstrekker zult stappen. Zeggen dat je alles met bankafschriften kunt aantonen etc etc.

Gelijk stevig inzetten, niks compromis.
  zaterdag 29 maart 2008 @ 11:43:24 #32
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_57693029
ongeloofelijk... en dan ook nog ff een andere huurder zoeken...
is die vent gek geworden ofzo

is t in Delft?? ik ga graag even met je mee om je bij te staan met een paar maten....
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
pi_57693237
Nee, niet in Delft helaas haha, maar als je mee wilt gaan prima
  Moderator / Miss SHO zaterdag 29 maart 2008 @ 11:58:19 #34
22592 crew  Ole
pi_57693307
Heb je geen rechtswinkel of huursteunpunt in de buurt? Die kunnen je vast helpen! (en kost dacht ik niks, zeker voor eerste advies)
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_57693357
Waar is het wel?
pi_57693377
Nieuw Vennep
pi_57693482
succes, lastig zo een situatie maar ook omdat je "te lief" ervoor bent eigenlijk.

Poot stijf houden zoals al gezegd en laat je alvast inlichten bij instanties die hier ervaring mee hebben, puur dat waar je mee kan "dreigen" wel waar is en niet dat jij zegt "ja dan schakel ik de politie in" dat hij weet dat dat geen nut zal hebben. Dus ga alvast je volgende stappen verifieren, lijkt me inieder geval handig:)

(tvptje eigenlijk maar ach)
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_57693774
Meestal moet u de huur van een woning een maand van tevoren opzeggen. De wettelijke opzegtermijn is namelijk gelijk aan de termijn voor huurbetalingen, maar nooit korter dan een maand en nooit langer dan drie maanden. De meeste huurders moeten de huur maandelijks betalen en hebben dus een opzegtermijn van een maand. Uw verhuurder moet een andere huurder vinden die ook weer met een opzegtermijn zit en moet verhuizen. En dat kost allemaal tijd. Wilt u toch eerder vertrekken, dan betaalt u de huur door totdat de opzegtermijn voorbij is. U moet opzeggen met een aangetekende brief aan de verhuurder. U hoeft geen reden voor de opzegging te vermelden.

Als in uw huurcontract staat dat uw opzegtermijn langer is, dan hoeft u zich daar niet aan te houden: voor u geldt alleen de wettelijke opzegtermijn.
U kunt het beste opzeggen voor de dag waarop u elke maand de huur moet overmaken. Dat is meestal de eerste dag van de maand. Zegt u daarna op, dan telt de opzegging voor de erop volgende maand.

Voorbeeld

U zegt de huur op 9 mei op. De huur voor mei moest u betalen voor de eerste van de maand. U zegt de huur dus op voor de betaling van de maand juni. Er geldt een opzegtermijn van een maand. De huur eindigt dus per 1 juli.

Als u met uw verhuurder een vaste periode van bijvoorbeeld een jaar hebt afgesproken, zonder eerdere opzegmogelijkheid, dan kunt u niet eerder opzeggen. U moet de huur doorbetalen tot het jaar om is, of u moet iemand vinden die uw huurcontract overneemt met instemming van uw verhuurder.

Dat laatste, dat gaat gewoon lukken binnen een maand dus klaar is klara
pi_57693794
Je hebt niks te maken met dat laatste, want je hebt geen jaarcontract afgesproken.

Dus daar zou ik maar niet over beginnen...
pi_57693898
er is niks getekent en gedaan dus inderdaad heb je daar niks mee te maken. Maar jij staat sterker omdat de verhuurder fout zit door het via de "foute" manier te verhuren. Dus daarmee sta je sterk en kan je hem ook op pakken lijkt me. Maar dat hangt ook samen met hoe je het zelf brengt naar je huisbaas. Dus niet van, "nou weet u, volgens mij is het zo dat u dus niet netjes verhuurt en ik naar zo een huurcommissie kan gaan dus ik wil alsjeblieft me geld terug en de borg". Gewoon strak blijven en zeggen waar het op staat, stel een ultimatum dat je binnen een x aantal weken een x bedrag terug wilt (dus die 750 euro borg en eventueel je aprilhuur, of je kan alleen je borg terugwillen en dat als argument gebruiken om hem tegemoet te komen) en wanneer dat niet gebeurd je naar de huurcommissie/belastingdienst/politie zal stappen en daarmee verder zal gaan.
Top 5 China producten
pi_57693921
En vraag of mrSPLIFFY meegaat in ruil voor een kratje pils.
pi_57694484
ik voel me wel sterker door jullie reacties, ik weet nu dat ik in mijn recht sta en dan durf ik meer.
pi_57694678
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 12:01 schreef Troublemaker het volgende:
Nieuw Vennep
dat is om de hoek bij mij, is er iets over je verhuurder bekend op internet.
pi_57695336
nee niks... helaas, hij is best anoniem, ook met zijn telefoonnummers en zo, nergens bekend.
pi_57695379
Ben ik toch benieuwd naar de kamernood in Nieuw-Vennep.
pi_57695531
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 01:44 schreef Troublemaker het volgende:
[...]
Hij heeft gezegd dat hij het liefst een huurder voor minimaal een jaar zou hebben, hierop heb ik (in het bijzijn van mijn ouders) geantwoord dat ik misschien wel eerder zou vertrekken. Volgens mij en mijn ouders heeft hij hierop gezegd dat er dan minimaal een maand opzegtermijn zou gelden.
Het was toen nog niet de bedoeling eerder te vertrekken.[...]
Als hij daadwerkelijk akkoord is gegaan met een mogelijkheid tot tussentijdse opzeggging heb je een huurcontract voor onbepaalde tijd en dit kun je inderdaad opzeggen. Je bent hem dus niet huur tot het einde van het jaar verschuldigd. Echter gezien het mondeling is heb je een bewijsprobleem.

De mogelijkheid van tussentijds opzeggen en een contract voor bepaalde tijd (1 jaar) strookt in ieder geval niet met elkaar. Het is het één of het ander.
pi_57695655
Laat ie maar bewijzen dat er een overeenkomst is voor een jaar .
pi_57695778
dat klopt... ik ben nu een beetje van de ´tsjakka´ dankzij jullie tips, dus als hij niet snel hier komt, dan ga ik naar hem toe en dan komt ie maar met wat moois.
pi_57695838
heb je inmiddels al uitgezocht wat je hem echt kan maken, dus alvast bekeken wat je opties zijn wanneer je huisbaas schijt aan je hebt?
Top 5 China producten
pi_57695923
Wat hij ook zegt: ik heb recht op mijn borg. Borg is namelijk voor gebreken en dergelijke en ik heb de zolderetage mooier gemaakt dan hij was, dus zou eigenlijk nog extra geld toe moeten krijgen. Komt bij dat ik de gebreken zelf heb opgelost (kapotte doucheslang ed.). Als hij mij de borg inhoudt, dan mag ik er zeker stappen in ondernemen, omdat dit niet de bedoeling is van de borg.
Wat hij zou kunnen doen is: jij betaald een maand huur extra en jij krijgt je borg terug, dat zou dus uitkomen dat ik 300 euro terug zou krijgen. Daar ga ik niet mee akkoord omdat ik me aan de afspraken houd zoals ze in november zijn voorgelegd. Dat hij er nu een ander verhaal van maakt (en dat zegt hij natuurlijk ook viceversa) is heel lastig, want zonder papieren is het een welles/nietes verhaal.

Anyway: zoals de rechtsbijstand (via de verzekering contact gezocht daarmee) vertelde moet ik gewoon mijn geld terug krijgen. Borg is voor gebreken en niets anders dan dat. Krijg ik dit niet, dan gaat er meteen een brief van de advocaat naar dit adres en dan mag hij maken dat hij me dat geld geeft anders is hij het haasje mbt illegaal verhuren.
Wettelijk bepaald is dat ALS er al te bewijzen is dat we een jaar hebben afgesproken, dat dit vervalt als ik een nieuwe huurder vind die mijn tijd vol maakt.
pi_57695977
klinkt als een strak plan, wanneer is nou "het moment" van de confrontatie?
Top 5 China producten
pi_57696278
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 14:48 schreef Troublemaker het volgende:
Wat hij ook zegt: ik heb recht op mijn borg. Borg is namelijk voor gebreken en dergelijke en ik heb de zolderetage mooier gemaakt dan hij was, dus zou eigenlijk nog extra geld toe moeten krijgen. Komt bij dat ik de gebreken zelf heb opgelost (kapotte doucheslang ed.). Als hij mij de borg inhoudt, dan mag ik er zeker stappen in ondernemen, omdat dit niet de bedoeling is van de borg.
Wat hij zou kunnen doen is: jij betaald een maand huur extra en jij krijgt je borg terug, dat zou dus uitkomen dat ik 300 euro terug zou krijgen. Daar ga ik niet mee akkoord omdat ik me aan de afspraken houd zoals ze in november zijn voorgelegd. Dat hij er nu een ander verhaal van maakt (en dat zegt hij natuurlijk ook viceversa) is heel lastig, want zonder papieren is het een welles/nietes verhaal.

Anyway: zoals de rechtsbijstand (via de verzekering contact gezocht daarmee) vertelde moet ik gewoon mijn geld terug krijgen. Borg is voor gebreken en niets anders dan dat. Krijg ik dit niet, dan gaat er meteen een brief van de advocaat naar dit adres en dan mag hij maken dat hij me dat geld geeft anders is hij het haasje mbt illegaal verhuren.
Wettelijk bepaald is dat ALS er al te bewijzen is dat we een jaar hebben afgesproken, dat dit vervalt als ik een nieuwe huurder vind die mijn tijd vol maakt.
Je moet jezelf ook niet laten naaien voor een extra maand, je hebt namelijk al opgezegd voor 1 april en de maand april heb je al betaald. Dus gewoon 750 euro terug eisen. Je moet echt niet denken dat je die gast iets schuldig bent. Je betaalt hem veel te veel huur, je bent onverzekerd omdat je je niet mag inschrijven op het adres en hij loopt binnen omdat hij zijn inkomsten ook nog eens niet opgeeft bij de belasting.

Eis je geld terug en als je het terug hebt, geef hem dan alsnog aan. Je doet alle studenten in Nederland er een plezier mee
  zaterdag 29 maart 2008 @ 16:11:10 #53
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_57697369
Treinkaartje en een kratje heineken!
pi_57702404
treinkaartje en een fles baileys, kom ik er ook bij
pi_57702586
Overigens offtopic, maar wat voor lifestyle hielden je huisgenoten er dan op na? Ik kan me moeilijk voorstellen dat je daarvan schrikt.
pi_57702755
zojuist de confrontatie aangegaan. Echt zo moeilijk, ik moet dat echt nog leren... maar ik vond dat ik het redelijk gedaan heb.Hij vond dat ik een soort van afkoopbedrag moest gaan betalen, daar ben ik het natuurlijk never nooit niet mee eens. Ik heb hem 3 namen onder de hand gedrukt van leuke meiden die de etage wel willen bekijken. Ze willen er ook zsm in, dus ideaal. Zelfs als hij dubbel vangt (dus als er een meisje ook voor april al gaat betalen) wil hij een afkoopbedrag zien van me, voor de 'overlast'.
Donder toch op, hij heeft nergens wat mee te maken, ik regel alles hier...
Komt er nog bij dat ik savonds moet gaan verhuizen als het donker is :eek: zodat de buren het niet zien (toont aan hoe illegaal hij bezig is). Ik heb gezegd dat ik natuurlijk nooit akkoord ga met een afkoopbedrag als ik weet (gezegd dat ik VROM heb gebeld) dat als er een nieuwe huurder is die mij overneemt, dat ik geen financiele toestanden meer zou hebben.
Dit bovenstaande geldt zelfs ALS er is aan te tonen dat ik een jaar heb afgesproken met hem, wat niet waar is. Dit blijft een welles nietes, daar komen we niet uit.
Voor 11u komt hij op mijn kamer om zijn idee te vertellen, ik weet zeker dat ik 'nee' ga zeggen wat hij ook maar te vertellen heeft. Het enige waar ik hem nog in tegemoet zou willen komen is 100 euro van de borg af voor de 'overlast' waar hij ooooh zoveel last van heeft als hij werkt.
Als daarmee de kous af is, dan laat die 100 euro maar zitten.
pi_57702756
dubbel gepost
pi_57702833
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 20:26 schreef Sympathiek het volgende:
Overigens offtopic, maar wat voor lifestyle hielden je huisgenoten er dan op na? Ik kan me moeilijk voorstellen dat je daarvan schrikt.
de eigenaar van het huis stond vaak naakt voor de webcam... hoe ik dat weet? hij kickt erop om het licht aan te doen en de deur op een kier te zetten als ik door de donkere hal loop, zodat ik er meteen zicht op heb als ik de trap op kom. Dat allereerst.
Verder heb ik steeds meer het vermoeden, bijna de bevestiging, dat hij doet aan handel in illegale goederen.
Dat soort dingen stapelen zich op en dan is het niet prettig om bij die mensen in huis te wonen.
pi_57702842
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 20:34 schreef Troublemaker het volgende:
zojuist de confrontatie aangegaan. Echt zo moeilijk, ik moet dat echt nog leren... maar ik vond dat ik het redelijk gedaan heb.Hij vond dat ik een soort van afkoopbedrag moest gaan betalen, daar ben ik het natuurlijk never nooit niet mee eens. Ik heb hem 3 namen onder de hand gedrukt van leuke meiden die de etage wel willen bekijken. Ze willen er ook zsm in, dus ideaal. Zelfs als hij dubbel vangt (dus als er een meisje ook voor april al gaat betalen) wil hij een afkoopbedrag zien van me, voor de 'overlast'.
Donder toch op, hij heeft nergens wat mee te maken, ik regel alles hier...
Komt er nog bij dat ik savonds moet gaan verhuizen als het donker is :eek: zodat de buren het niet zien (toont aan hoe illegaal hij bezig is). Ik heb gezegd dat ik natuurlijk nooit akkoord ga met een afkoopbedrag als ik weet (gezegd dat ik VROM heb gebeld) dat als er een nieuwe huurder is die mij overneemt, dat ik geen financiele toestanden meer zou hebben.
Dit bovenstaande geldt zelfs ALS er is aan te tonen dat ik een jaar heb afgesproken met hem, wat niet waar is. Dit blijft een welles nietes, daar komen we niet uit.
Voor 11u komt hij op mijn kamer om zijn idee te vertellen, ik weet zeker dat ik 'nee' ga zeggen wat hij ook maar te vertellen heeft. Het enige waar ik hem nog in tegemoet zou willen komen is 100 euro van de borg af voor de 'overlast' waar hij ooooh zoveel last van heeft als hij werkt.
Als daarmee de kous af is, dan laat die 100 euro maar zitten.
dude, je laat toch geen 100 euro van je stelen? je hebt hem geen overlast bezorgd, hell er is niet eens een overeenkomst! Ik pakte vandaag m'n spullen nog en stuurde een deurwaarder op hem af!
pi_57702905
zou ik kunnen doen inderdaad... maar we zijn nu nog vrij rustig tegenover elkaar, dus ik wacht zijn uiteindelijke conclusie af die vanavond komt. Dan weet ik wat hij van me verwacht en dan weet hij dat ik dat zeker niet ga doen... afhankelijk van zijn reactie daarop ga ik weer wat verder met stappen ondernemen
pi_57702943
En 's nachts in het donker een hele woning leeghalen is geen toonbeeld van illegale praktijken?
pi_57702968
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 20:37 schreef Troublemaker het volgende:
de eigenaar van het huis stond vaak naakt voor de webcam... hoe ik dat weet? hij kickt erop om het licht aan te doen en de deur op een kier te zetten als ik door de donkere hal loop, zodat ik er meteen zicht op heb als ik de trap op kom. Dat allereerst.
...
pi_57703035
wat wil je daar mee zeggen
pi_57703196
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 20:34 schreef Troublemaker het volgende:
Komt er nog bij dat ik savonds moet gaan verhuizen als het donker is :eek: zodat de buren het niet zien (toont aan hoe illegaal hij bezig is).
Hoezo "moet"
Van wie "moet" dat
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_57703210
Nah, maar eigenaar van het huis = huisbaas toch
pi_57703346
yup
pi_57703546
Je hebt je huisbaas in z'n nakie gezien? .

Volgende keer moet je in de gang slupen, deur opendoen, en foto's van 'm maken. Vervolgens ga je 'm daarmee chanteren: m'n borg terug, of ik laat deze foto's aan je buren zien. Dan heb je je borg vast en zeker terug .
pi_57703657
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 20:37 schreef Troublemaker het volgende:

[..]

Verder heb ik steeds meer het vermoeden, bijna de bevestiging, dat hij doet aan handel in illegale goederen.
Dat soort dingen stapelen zich op en dan is het niet prettig om bij die mensen in huis te wonen.
En euh, jij hebt wel alvast drie meisjes op een briefje gegeven die wel interesse hadden??
pi_57703794
Dreig gewoon met stappen. Je weet wat zijn zwakte is, hij kan je vrij weinig maken. Hij is diegene die illegaal bezig is, een tip en hij wordt gewoon aangepakt door zowel de belastingdienst als de douane/politie (handel in illegale goederen). Het is goed dat je het bedrag per bank hebt overgemaakt, zo kan je later alsnog onverschuldigde betaling claimen.

Jouw positie is echt een stuk sterker dan de zijne, dreig maar met gerechtelijke stappen dat betekent dat al zijn praktijken a/h licht komen. Kijken of hij dan nog wat zegt.
pi_57703809
hij heeft geen namen oid. Ik heb hem laten zien dat ik zo een nieuwe huurder voor hem heb.
En ik ben niet oneerlijk tegen die meiden wat betreft de bewoners van het huis, 2 meiden zien er van af... 3 andere meiden willen toch gaan kijken.
pi_57703897
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 21:07 schreef erasmusman het volgende:
Dreig gewoon met stappen. Je weet wat zijn zwakte is, hij kan je vrij weinig maken. Hij is diegene die illegaal bezig is, een tip en hij wordt gewoon aangepakt door zowel de belastingdienst als de douane/politie (handel in illegale goederen). Het is goed dat je het bedrag per bank hebt overgemaakt, zo kan je later alsnog onverschuldigde betaling claimen.

Jouw positie is echt een stuk sterker dan de zijne, dreig maar met gerechtelijke stappen dat betekent dat al zijn praktijken a/h licht komen. Kijken of hij dan nog wat zegt.
Heb ik ook gedaan, althans...ik heb hem laten weten dat ik het er niet bij laat zitten als hij onredelijke dingen voorstelt. Hij probeerde me te overbluffen door te zeggen dat hij rechten gestudeerd had en dat hij artikelnummers en zo voor me kon opzoeken. Niet echt ingetrapt voor de verandering, ben benieuwd of hij dat in zijn achterhoofd houdt als hij straks met zn voorstel komt
  zaterdag 29 maart 2008 @ 21:13:08 #72
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_57703965
Ik zou niks betalen, met de stille trom vertrekken en die kerel aangeven bij de belastingdienst en politie. Succes.
The End Times are wild
pi_57704093
eigenlijk heb je ook gewoon gigantisch gelijk...
Ik zit ontzettend moeilijk te doen hier terwijl het niet nodig is.
Moeilijk hoor, om ergens zo´n streep te trekken. Eerst zijn verhaal afwachten. Misschien krijg ik mijn borg terug. Maar dat ik de belastingdienst moet inlichten hoor ik van veel en besef me ook steeds meer dat ik dit doen moet.
pi_57704124
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 21:11 schreef Troublemaker het volgende:

[..]

Heb ik ook gedaan, althans...ik heb hem laten weten dat ik het er niet bij laat zitten als hij onredelijke dingen voorstelt. Hij probeerde me te overbluffen door te zeggen dat hij rechten gestudeerd had en dat hij artikelnummers en zo voor me kon opzoeken. Niet echt ingetrapt voor de verandering, ben benieuwd of hij dat in zijn achterhoofd houdt als hij straks met zn voorstel komt
Als hij daar nog een keer mee komt dat hij rechten heeft gestudeerd, moet je maar vragen of hij het dan voor de rechter wil uitvechten. Dat je dan wel dat traject ingaat. Accepteer geen euro minder dan 750. 750, terug, het is niet onderhandelbaar. of 750 of naar de rechter. Dit is geen onderhandeling, dit is een eis. Altijd hetzelfde met die sjacheraars.
pi_57704195
en weer een tsjakka!
Ow jongens, ik heb echt zo'n trap onder mijn kont nodig om daar zo strikt mee te zijn.
  zaterdag 29 maart 2008 @ 21:22:52 #76
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_57704273
In plaats van dat hij jou bangmaakt, zou jij hém bang moeten maken!
The End Times are wild
pi_57704551
geen genoegen nemen met minder dan 750, en hij heeft toaal niks te zeggen als hij met ze rechten praatje komt want er staat niks op papier, er is niks getekent en hij is illegaal bezig.

heb een paar artikelen gelezen waarbij de huisbaas dus degene die onderverhuurt ze huis kan verlaten, dit zijn dan wel rechterlijke procedures maar toch. De woningcoorpiratie zal er niet blij mee zijn en kan de "winst" die hij maakt terug eisen, dus tja misschien heb je daar nog iets aan
Top 5 China producten
pi_57704876
als hij rechten heeft gestudeerd weet ie ook wel dat dit niet mag !
pi_57704930
Ik heb me er nog eens in verdiept.. Ik zie veel staan dat een mondelinge huurovereenkomst net zo geldig is als een schriftelijke. Nu heb ik hem wel gezegd dat als ik zag staan in een schriftelijke overeenkomst dat ik voor tenminste een jaar moest huren, dat ik dat dan nooit zou tekenen, maar hij beweert wel dat ik dat mondeling heb toegezegd. Weer welles nietes natuurlijk... Heel vervelend en zenuwslopend. Ik heb 2 getuigen, hij niemand, dus hoe dan ook sta ik sterker (om zijn illegale praktijken er nog maar buiten te houden).
  zaterdag 29 maart 2008 @ 21:47:54 #80
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_57704943
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 21:32 schreef rene90 het volgende:
geen genoegen nemen met minder dan 750, en hij heeft toaal niks te zeggen als hij met ze rechten praatje komt want er staat niks op papier, er is niks getekent en hij is illegaal bezig.

heb een paar artikelen gelezen waarbij de huisbaas dus degene die onderverhuurt ze huis kan verlaten, dit zijn dan wel rechterlijke procedures maar toch. De woningcoorpiratie zal er niet blij mee zijn en kan de "winst" die hij maakt terug eisen, dus tja misschien heb je daar nog iets aan
tja das dus alleen als hij een huurhuis heeft toch?
pi_57705180
Hij kan niet aantonen dat jullie een overeenkomst voor een jaar hebben. Jij hebt getuigen voor minder. Hij kan geen gebreken aantonen. Kortom, jij zit juist en hoort je borg volledig terug te krijgen. Zeg hem anders dat jij al overleg hebt gepleegd met je rechtsbijstandverzekering en dat die jou adviseren om bij problemen ook de gemeente en evt. woningbouwvereniging in te schakelen. Hij weet dat hij fout zit,

Maar hey, als hij voor de cam zit, kijk ook je kamer eens goed rond of daar geen verboren cam zit. er zijn verhalen bekend...
bye
pi_57706513
Laat je niet intimideren. Praatjes over zijn rechtenstudie zijn bedoeld om je onzeker te maken zodat je wel een compromis wil sluiten. Er valt geen compromis te sluiten. Hij is helemaal fout bezig en jij staat heel erg sterk. Laat weten dat jij dat ook weet. Neem geen genoegen met wat voor compromis dan ook, hij moet gewoon de borg terugbetalen.
pi_57706955
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 21:47 schreef Troublemaker het volgende:
Ik heb me er nog eens in verdiept.. Ik zie veel staan dat een mondelinge huurovereenkomst net zo geldig is als een schriftelijke. Nu heb ik hem wel gezegd dat als ik zag staan in een schriftelijke overeenkomst dat ik voor tenminste een jaar moest huren, dat ik dat dan nooit zou tekenen, maar hij beweert wel dat ik dat mondeling heb toegezegd. Weer welles nietes natuurlijk... Heel vervelend en zenuwslopend. Ik heb 2 getuigen, hij niemand, dus hoe dan ook sta ik sterker (om zijn illegale praktijken er nog maar buiten te houden).
IEDERE rechter in Nederland zal jou gelijk geven. Er is geen contract, mondelinge overeenkomst staat leuk op papier, maar in de praktijk kan je daar nooit iets op gooien. Dat wordt dus altijd genegeerd.
pi_57707124
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 23:27 schreef NiteSpeed het volgende:
Er is geen contract, mondelinge overeenkomst staat leuk op papier
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_57707171
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 23:37 schreef r_one het volgende:

[..]

De beschrijving van een mondeling contract staat leuk genoteerd in de wet op papier, maar het komt zelden voor dat zo'n mondeling contract stand houd.
pi_57708076
Zo, we hebben de final conversation achter de rug.
Ik krijg 375 euro van hem terug. Dat is wat ik eruit kon slaan. Ik heb gezegd dat dit voor mij niet datgene was waar ik recht op heb en dat vanzelfsprekend op een andere manier wel 375 zal krijgen van m, hoe dan ook.
Hij heeft daarbij mijn hand geschud (nog steeds overtuigd dat hij daarmee er goed is afgekomen) en dan is daarmee het gezeik tussen ons afgelopen. Volgende stap is een instantie zoals de belastingdienst, maar dat doe ik als ik de spulletjes hier allemaal heb weggeruimd.
pi_57708106
quote:
Op zondag 30 maart 2008 00:46 schreef Troublemaker het volgende:
Zo, we hebben de final conversation achter de rug.
Ik krijg 375 euro van hem terug. Dat is wat ik eruit kon slaan. Ik heb gezegd dat dit voor mij niet datgene was waar ik recht op heb en dat vanzelfsprekend op een andere manier wel 375 zal krijgen van m, hoe dan ook.
Hij heeft daarbij mijn hand geschud (nog steeds overtuigd dat hij daarmee er goed is afgekomen) en dan is daarmee het gezeik tussen ons afgelopen. Volgende stap is een instantie zoals de belastingdienst, maar dat doe ik als ik de spulletjes hier allemaal heb weggeruimd.
Juist, op dit moment de beste oplossing denk ik. Maak het hem maar lastig voor die 400 euro die hij nog achterhoudt. Zorg dat je er zo snel mogelijk weg bent, en naai hem dan het liefst zo hard mogelijk terug.
pi_57708150
thanks guys!!! zonder de oppeppers en tips had ik dit niet aangedurft.
pi_57708229
Maak je trouwens geen zorgen over de "mondelinge afspraak", ook al is die er, het gaat duidelijk om een contract dat in strijd is met de wet en het is dus nietig. (= bestaat niet)
pi_57709051
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 23:40 schreef NiteSpeed het volgende:
De beschrijving van een mondeling contract staat leuk genoteerd in de wet op papier, maar het komt zelden voor dat zo'n mondeling contract stand houd.
Ik snap je wel maar vond je zin zo lekker dubbel.

[mierenneukmodus]
Trouwens: waar in de wet staat de beschrijving van een mondeling contract genoteerd? Bij mijn weten is er alleen bepaald dat een overeenkomst geen vormvereiste kent (en daarmee is een mondelinge overeenkomst dus ook bindend) maar niet een beschrijving hoe een mondeling contract er uit moet zien om rechtsgeldig te zijn.
[/mierenneukmodus]
.
pi_57709104
quote:
Op zondag 30 maart 2008 00:53 schreef Troublemaker het volgende:
thanks guys!!! zonder de oppeppers en tips had ik dit niet aangedurft.
Ik vind het anders geen resultaat om jezelf op de borst te kloppen
Maar liefst 375 euro er bij ingeschoten
.
  zondag 30 maart 2008 @ 03:51:51 #92
44760 Nachtdier
Heeft usericon gejat!
pi_57709511
Exact hetgene wat ik dacht.... 375 borg inhouden waarJIJ dus recht op had.!

Ik zou misschien toch maar een kratje bier en een treinkaartje beschikbaar stellen en even een van d ejongens hierboven langs laten gaan

En informeer de gemeente, woningbouwvereniging (of was het een koophuis?) en andere instanties even.

Ook leuk: maak even een melding van de illegale goederen die ie zou verkopen.

Boontje komt om zn loontje!
Amaranta is een dropmuts!
"Your body only has enough blood to run either your brain or your cock".>>>ik denk dus met mn lul!

Webicon maximum 100kB, geen 1.4MB. Removed by Jump
pi_57709556
Hehe 375 genaaid
pi_57710046
Wat een lutser ben je toch ook he. Beetje opgelicht voor 375e. Beter had je direct de aanval gekozen en was je niet bang voor hem geweest

Conclusie: huisbaasje sleept er nog mooi 375e uit én jij hebt 3 nieuwe potentiele bewons voorgedragen waardoor hij die maand dubbele inkomsten genereert.

Sommige mensen verdienen het gewoon om opgelicht te worden.
pi_57710052
Btw, vooral dat je het zelf knap vind dat je 375 hebt 'teruggekregen' is te erg. Je hebt recht op 750e en niet op de helft. Je moet nog veel leren zo te zien.
pi_57711178
ik vind het niet knap mensen, maar meer dan dit kon ik er in mijn eentje niet uitkrijgen.
Hij weet dat ik voor het overige geld andere instanties ga inschakelen, dus MIJN geld ga ik echt nog wel krijgen
  zondag 30 maart 2008 @ 11:52:44 #97
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_57711865
Hou ons op de hoogte...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_57712074
spijtig om dit te lezen, maar ik hoop dat wat je zegt te gaan doen ook echt doet, dus woningbouw coorpiratie, naar politie voor oplichting. Belastingdienst, en even melding maken voor illegale goederen (bij dvd's gewoon BREIN bellen, vinden ze vast leuk). En hem op de zwarte lijst zetten is ook handig klik.
Top 5 China producten
  zondag 30 maart 2008 @ 12:46:00 #99
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_57712627
en kan je je vooruit betaalde maand huur niet terug laten storten??

en ga je nu echt 's nachts verhuizen???
pi_57712996
je doet je nickname niet echt eer aan..
  zondag 30 maart 2008 @ 13:13:54 #101
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_57713100
quote:
Op zondag 30 maart 2008 13:08 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
je doet je nickname niet echt eer aan..
pi_57713301
quote:
Op zondag 30 maart 2008 12:46 schreef mrSPLIFFY het volgende:
en kan je je vooruit betaalde maand huur niet terug laten storten??

en ga je nu echt 's nachts verhuizen???
Is contant gegaan. Ik denk dat dit wel de juiste manier is: zodra die spullen weg zijn sta je een stuk sterker, volgens mij is die huisbaas echt een type dat anders moeilijk gaat doen over die spullen.
pi_57713309
ik zou gewoon overdag verhuizen
  zondag 30 maart 2008 @ 13:32:11 #104
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_57713439
quote:
Op zondag 30 maart 2008 13:25 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
ZEKER!!
pi_57713608
quote:
Op zondag 30 maart 2008 13:25 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Maar dat lijkt me eigenlijk ook niet meer dan heel logisch en normaal. Kom op zeg, iemand dwingen 's nachts te verhuizen .
  zondag 30 maart 2008 @ 13:42:12 #106
90400 longinus
Hollander
pi_57713643
Of je betaald het geld terug, of ik dien een klacht in bij de huurcommissie, <= dit moeten jou woorden zijn.

en, doe alles schriftelijk nu, en bel toch even de belastingdienst voor deze aardige man
  zondag 30 maart 2008 @ 13:58:56 #107
88064 Undergod
Houd u van toffees?
pi_57713949
Vaak is de borg een maand huur, wat je dus altijd terug krijgt door de laatste maand niet te betalen

Heb je een ontvangstbewijs van de borg?
Of gaf je die net als de huur cash?

Verder ben ik het eens met wat hierboven is gezegd word.
Noise is all relative to the silence preceding it
pi_57713952
Belastingdienst bellen is niet verkeerd, maar je moet het veel meer van de gemeente hebben, in dit geval.

Maak foto's en bel de gemeente op zodra jij (en je spullen) weg zijn. Gemeenten hebben een véél grotere hekel aan illegale verhuur dan de belastingdienst.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_57714008
woningcoorpiraties zijn ook niet zo blij met zulke verhuurders
Top 5 China producten
  zondag 30 maart 2008 @ 14:01:45 #110
90400 longinus
Hollander
pi_57714020
De belastingdienst is geen liefhebber van verzwegen inkomsten, en geeft ook niet snel op, natuurlijk is alles te combineren zodat klootzakken als die verhuurder snel ontmoedigd worden.
pi_57715914
Jammer dat je er toch voor 375 euro het schip in bent gegaan zie dat maar als leergeld.

Ik zou zo snel mogenlijk al je spullen weghalen en daarna de verschillende instantie's gaan inlichten (verhuurder of hypotheekverstrekker) de belastingen voor de verzwegen inkomsten en via meld misdaad anoniem voor alle anderen dingen die het licht niet kunnen verdragen.

Verder zou ik wel even de voorgenomen nieuwe huurders inseinen over de mores van de verhuurder ze weten dan waar ze voor op moeten letten en kunnen eventueel op hun beslissing terugkomen.

Laat ons even horen hoe het is afgelopen en veel succes in je nieuwe woning.
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
  zondag 30 maart 2008 @ 17:33:42 #112
99156 _Boo_
Boo_ming
pi_57718246
quote:
Op zondag 30 maart 2008 05:11 schreef Elwood1802 het volgende:

Sommige mensen verdienen het gewoon om opgelicht te worden.
Klinkt heel fout, maar dat was ook het eerste wat ik dacht toen ik dit topic door las.

TS, wie niet sterk is moet slim zijn. Helaas ben je beide niet.
pi_57720957
Hebben jullie op papier gezet dat je de 375 euro in ontvangst hebt genomen? Dat hij er niet ineens doet alsof je 750 hebt gehad vandaag...
bye
pi_57721098
quote:
Op zondag 30 maart 2008 19:46 schreef Petre het volgende:
Hebben jullie op papier gezet dat je de 375 euro in ontvangst hebt genomen? Dat hij er niet ineens doet alsof je 750 hebt gehad vandaag...
Volgens mij is het (weer) met alleen een handdruk beklonken.
TS leert het ook nooit
.
pi_57721151
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 02:13 schreef NiteSpeed het volgende:

[..]

Dan sta je belachelijk sterk. Die man kan je echt absoluut niets maken. Hij heeft maar één optie om zoveel mogelijk geld te blijven verdienen aan je:

Dominant gedrag vertonen. Liegen. Oplichten. Dwingen. Dreigen.

Jij kan net zo goed terug dreigen.
ik zou helemaal niks meer betalen aan hem, ook de laatste maand niet

Je staat erg sterk
je bent geen huurder, je kent hem niet eens. Hij jouw officieel ook niet
  zondag 30 maart 2008 @ 20:10:51 #116
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_57721500
Tering, TS, grow some balls. Al je geld terug + de maand huur van april, en anders gaat hij aan het gas. En laat 'm lekker dood vallen met z'n 's avonds verhuizen . Morgen de spullen weghalen en al je geld terug eisen.
Zerg schreef:
  zondag 30 maart 2008 @ 21:10:40 #117
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_57722845
Hoe meer tijd je hem geeft, hoe moeilijker het wordt om dat geld terug te krijgen. Wacht niet af, ga er nu nog een keer heen om te melden dat je er nu op terug komt, speel dit niet telkens op zijn voorwaarden maar verras hem ook eens.
Life is what you make it.
  zondag 30 maart 2008 @ 21:17:42 #118
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_57723005
quote:
Op zondag 30 maart 2008 19:52 schreef r_one het volgende:

[..]

Volgens mij is het (weer) met alleen een handdruk beklonken.
TS leert het ook nooit
Dat geldt net zo goed andersom natuurlijk: TS kan beweren nooit wat gekregen te hebben...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  maandag 31 maart 2008 @ 19:27:19 #119
44760 Nachtdier
Heeft usericon gejat!
pi_57743259
quote:
Op zondag 30 maart 2008 10:42 schreef Troublemaker het volgende:
ik vind het niet knap mensen, maar meer dan dit kon ik er in mijn eentje niet uitkrijgen.
Hij weet dat ik voor het overige geld andere instanties ga inschakelen, dus MIJN geld ga ik echt nog wel krijgen
Hoe bedoel je dat?
Had ie niet meer dan 375 euro op zak op het moment dat je daar was? Of ben je niet akkoord gegaan met de 375 euro die ie aanbood?
Amaranta is een dropmuts!
"Your body only has enough blood to run either your brain or your cock".&gt;&gt;&gt;ik denk dus met mn lul!

Webicon maximum 100kB, geen 1.4MB. Removed by Jump
pi_57743440
quote:
Op zondag 30 maart 2008 21:17 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Dat geldt net zo goed andersom natuurlijk: TS kan beweren nooit wat gekregen te hebben...
Volgens mij is deze deal alleen nog maar afgesproken en moet TS het geld nog krijgen.
.
pi_57745506
TS moet gewoon met iemand alsnog naar die verhuurder toegaan en de rest van dat geld terug eisen. ( het liefst met uitereaard een sterke grote kerel ) dan zal die vent wel anders piepen
Follow your heart and your dreams won't be far behind
Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
pi_57761795
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 21:11 schreef Troublemaker het volgende:

[..]

Die idioot heeft helemaal geen rechten gestudeerd en als hij het wel gedaan heeft weet hij dat hij flauwekul verkoopt.

Je kunt dat figuur helemaal slopen, en dat weet hij. Kortom: gewoon op tafel leggen, ik wil mijn 750 terug, en mijn huur van april. Niet over onderhandelen. Doet hij dat niet, dan stap je naar alle relevante instanties. Dreigen daarmee zal ruimschoots voldoende zijn. Breng dat overigens niet aanvallend of verdedigend, maar gewoon kil berekenend ('ik wil dat helemaal niet doen, ik wil dit gewoon netjes op mijn voorwaarden afhandelen, maar als je niet meewerkt laat je me geen keus'), daar schrikken zulke figuren het meest van.
pi_57762119
Ohohoh. Assertiviteitscursusje? Ik wil niet zeggen dat ik altijd het onderste uit de kan probeer te halen maar dit is toch wel extreem. Ik zou het wel weten. Eerst netjes proberen op te lossen, dan dreigen met belastingdienst etc en tot slot overgaan op het verspreiden van brieven bij de buren.

En het erge is, je stuurt hem nu ook nog vriendinnen!! Dus niet alleen help je hem nu, maar stort je je vriendinnen in die ellende. Dan ben je wel heel fout bezig.
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
  dinsdag 1 april 2008 @ 16:11:30 #124
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_57762266
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 15:40 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Die idioot heeft helemaal geen rechten gestudeerd en als hij het wel gedaan heeft weet hij dat hij flauwekul verkoopt.

Je kunt dat figuur helemaal slopen, en dat weet hij. Kortom: gewoon op tafel leggen, ik wil mijn 750 terug, en mijn huur van april. Niet over onderhandelen. Doet hij dat niet, dan stap je naar alle relevante instanties. Dreigen daarmee zal ruimschoots voldoende zijn. Breng dat overigens niet aanvallend of verdedigend, maar gewoon kil berekenend ('ik wil dat helemaal niet doen, ik wil dit gewoon netjes op mijn voorwaarden afhandelen, maar als je niet meewerkt laat je me geen keus'), daar schrikken zulke figuren het meest van.
As usual, I'm with Diederick on this one
zzz
pi_57762367
Ging er bij het aangaan van de overeenkomst geen lichtje branden dit het niet helemaal zuiver was?
450 euro huur met 750 euro borg voor een onzelfstandige woning waarvoor je je niet kan inschrijven bij de gemeente, geen enkele schriftelijke overeenkomst, verhuizen in de nacht (moest je dat ook doen toen je erheen verhuisde?).
Dat je dan nog nieuwe bewoners aanbracht is echt niet eerlijk naar hen toe, en onbegrijpelijk dat er nog 3 gegadigden zouden zijn nadat je verteld had over de gang van zaken.
Hou jezelf beter ver weg van dit soort praktijken, zeker als je je zo snel laat overrompelen...
Het mooi kotsende meisje.
  dinsdag 1 april 2008 @ 17:10:21 #126
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_57763149
Je ouders waren er toch bij toen je die mondelinge overeenkomst afsloot? Dan kun je dus wel iets bewijzen.

Ten tweede: kun je niet gewoon naar je bank gaan en je borg + betaalde huur laten terugboeken? (uiteraard nadat je verhuisd bent). Je laat je toch niet voor 375 euro naaien?

En ik zou gewoon lekker overdag verhuizen en nadat je je geld hebt gewoon alsnog alle instanties inlichten.
Huisjesmelkers

En het erge is dat die lui er door dit soort dingen alleen maar meer worden aangemoedigd om er mee door te gaan

[ Bericht 47% gewijzigd door Ewelina op 01-04-2008 17:19:05 ]
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_57764011
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 17:10 schreef Ewelina het volgende:
Ten tweede: kun je niet gewoon naar je bank gaan en je borg + betaalde huur laten terugboeken? (uiteraard nadat je verhuisd bent). Je laat je toch niet voor 375 euro naaien?
Dan kan alleen bij automatische incasso en dan nog binnen 30 dagen na afschrijving. De borgsom is al een paar maand geleden betaald, geen bank zal dat bedrag terugstorten.
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 01:44 schreef Troublemaker het volgende:
Eind november ben ik met de 'huisbaas' / bewoner woning overeengekomen dat ik de zolderetage zal huren. Per januari zal ik er intrekken, maar aangezien hij per direct wou verhuren heb ik december al betaald.
En als de huur van april niet via automatische incasso is geïnd, kun je die dus ook wel vergeten.
.
  dinsdag 1 april 2008 @ 18:39:08 #128
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_57764490
TS, waarom zijn je ouders de eerste keer wel meegegaan en nu niet? Vraag ze gewoon nogmaals mee te gaan, of zijn zij ook te zwak om overeind te blijven in de maatschappij?
pi_57766336
ben je nu al verhuisd?
Ik hoor graag hoe het deze verhuurder vergaat nadat je hem bij de instanties hebt gemeld.

Ik weet dat het moeilijk is om soms voor jezelf op te komen. Wat ik dan doe is het verloop van het gesprek wat ik wil zeggen van te voren opschrijven zodat ik daar een leidraad aan heb.
Terugnaaien die gast en snel!
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
pi_57767434
quote:
Je ouders waren er toch bij toen je die mondelinge overeenkomst afsloot? Dan kun je dus wel iets bewijzen.
Waarom zou je iets willen bewijzen? TS en de verhuurder weten heel goed wat er is afgesproken, en met de drukmiddelen van TS is er geen enkele reden om het via het officiele circuit te spelen, dit is prima (zelfs beter uiteraard) onderling op te lossen.

Andere punten had r_one al afgehandeld.
pi_57774134
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 21:47 schreef mrSPLIFFY het volgende:

[..]

tja das dus alleen als hij een huurhuis heeft toch?
Inderdaad als het huur is dan heeft het nut bij woningcorperaties aan te kloppen.
Maar de inkomsten moet hij toch echt opgeven bij de belastingdienst.
Doe gewoon dan doe je al gek genoeg.
  woensdag 2 april 2008 @ 17:03:13 #132
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_57783188
quote:
Mondelinge overeenkomst met ouders erbij is geen ruk waard, want ouders zijn geen onafhankelijke getuigen. Nogal wiedes dat die in jouw voordeel getuigen. .

@ TS: Ben je nou nog op je strepen gaan staan of heb je je echt met 375 euro laten afpoeieren? Zo ja: !
Zerg schreef:
pi_57799447
De belastingdienst interesseert het helemaal niets, dat deze man zijn zolderkamer verhuurt. Hoef je nl. geen heffing over te betalen. Tenminste, als hij onder een bepaald bedrag blijft.

Is het een koophuis, dan is het niet eens illegale onderhuur.

De rest van zijn shit zou ik wel zonder pardon aangeven.

[ Bericht 22% gewijzigd door Artbij op 03-04-2008 10:30:55 ]
I spent a lot of my money on booze, birds and fast cars, the rest I just squandered.
  donderdag 3 april 2008 @ 11:07:34 #134
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_57800219
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 02:22 schreef Troublemaker het volgende:
ow ja: ik moest maar even een andere huurder zoeken want daar hebben zij geen tijd voor...
Tuurlijk.

Nee natuurlijk hoef jij dat niet te doen...hij verhuurt verdomme illegaal.

Het is stom dat je niks op papier hebt staan, want je kan idd fluiten naar je borg, maar als hij moeilijk gaat doen, dan hoef je enkel maar even subtiel te wijzen op het feit dat ook illegaal huren niet mag en dat je daar desnoods wel werk van wilt maken en klaar...dan zal hij een stuk stiller worden denk ik.

Dat soort gasten niet te serieus nemen en verder de volgende keer _alles_ op papier laten zetten, zodat je in dit soort situaties nog gewoon je borg terug kan krijgen.

En verder...wees toch niet zo'n emo-watje...en als je dat wel bent, neem iemand mee die dat niet is.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_57800311
DSO inschakelen dienst stedelijk ontwikkelingen is dol op illegale bewoning leuk probleempje voor huurbaas je kan anoniem je verhaal kwijt
  donderdag 3 april 2008 @ 11:17:51 #136
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_57800435
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 11:27 schreef Troublemaker het volgende:

tuurlijk is het harstikke stom dat ik niks op papier heb gezet, dan had er nooit opgestaan dat ik gebonden was voor een jaar. Heel dom natuurlijk maar ik ben helemaal voor het goede vertrouwen gegaan en nu is maar weer bewezen dat ik dat niet moet doen. Een wijze les inderdaad.
Goed vertrouwen en zakelijke afspraken [sub]en ja daar valt dit ook onder[/sub gaan gewoon niet samen, altijd alles op papier laten zetten, ook al gaat het om vrienden of familie....Geld brengt _altijd_ het slechtste van de mens naar boven en als je zaken op papier zet voorkom je gewoon een hele zooi onzin.

Een zweverige instelling wat dit betreft werkt gewoon niet. "Oh...als je vertrouwen geeft, krijg je het ook terug...alles staat met elkaar in verbinding, dus goed vertrouwen wordt niet beschaamt." Of meer van dat soort onzin = (Als het om zaken gaat)
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  donderdag 3 april 2008 @ 11:22:24 #137
181362 Paramnesia
f.k.a. Razzberry
pi_57800514
Volgensmij is TS een beetje te goed voor mensen. Jongen, je moet gewoon schijt hebben. Zeg gewoon wat je wilt, je 750 en je huur van april terug. Klaar.

Niks dreigen, maar als hij weigert heel rustig zeggen dat je de instanties wel zal inschakelen. Je bent niks verschuldigd aan hem en als hij de kans had had jij 10x erger uitgeknepen.

Je geld is je geld, daar moet niemand meer rotzooien. Kom voor jezelf op en laat hem lekker zand bijten.
Op al deze posts is de no-homo clausule van toepassing.
The beaver is still fucked up, but fucked up with a yellow-black kind of feeling to it.
Omcircel koosnaam naar keuze: Razzy, Razz, Para, Kaizer Soze, Pablo.
  donderdag 3 april 2008 @ 11:23:02 #138
181362 Paramnesia
f.k.a. Razzberry
pi_57800529
quote:
Op donderdag 3 april 2008 11:07 schreef Semisane het volgende:

[..]

Tuurlijk.

Nee natuurlijk hoef jij dat niet te doen...hij verhuurt verdomme illegaal.

Het is stom dat je niks op papier hebt staan, want je kan idd fluiten naar je borg, maar als hij moeilijk gaat doen, dan hoef je enkel maar even subtiel te wijzen op het feit dat ook illegaal huren niet mag en dat je daar desnoods wel werk van wilt maken en klaar...dan zal hij een stuk stiller worden denk ik.

Dat soort gasten niet te serieus nemen en verder de volgende keer _alles_ op papier laten zetten, zodat je in dit soort situaties nog gewoon je borg terug kan krijgen.

En verder...wees toch niet zo'n emo-watje...en als je dat wel bent, neem iemand mee die dat niet is.
Hear, hear.

Ik was vroeger netzo als TS, en pas toen ik met wat mensen omgingen die me erop wezen dat je altijd je recht moet pakken en je niet moet laten naaien door onbekenden werd ik wat sterker.

Het kost even tijd, maar neem iemand mee die sterk in zn schoenen staat en schijt heeft. Observeer hoe hij het doet, en welke woorden en forumeleringen hij/zij gebruikt. En leer.
Op al deze posts is de no-homo clausule van toepassing.
The beaver is still fucked up, but fucked up with a yellow-black kind of feeling to it.
Omcircel koosnaam naar keuze: Razzy, Razz, Para, Kaizer Soze, Pablo.
pi_57807303
quote:
Op zondag 30 maart 2008 05:11 schreef Elwood1802 het volgende:
[..]
Conclusie: huisbaasje sleept er nog mooi 375e uit én jij hebt 3 nieuwe potentiele bewons voorgedragen waardoor hij die maand dubbele inkomsten genereert. [..]
Vooral dit ja! Ik weet hoe lastig het is om voet bij stuk te houden, vooral met een (stevige?) kerel voor je. Maar dit zou me behoorlijk steken
Eigenlijk ben je er alsnog bijgenaaid en wrijft hij zich in de handjes ipv jij.

Sowieso even de instanties inlichten dus
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')