Dan sta je belachelijk sterk. Die man kan je echt absoluut niets maken. Hij heeft maar één optie om zoveel mogelijk geld te blijven verdienen aan je:quote:Op zaterdag 29 maart 2008 02:10 schreef Troublemaker het volgende:
die hebben we niet, alles is el illegalo: geen contract, wou hij niet. geld ontvangt hij contant van me, anders gaat het opvallen. Mag me niet inschrijven bij de gemeente... dat soort grapjes.
Dan zou ik hem er sowieso bij naaien. Vind de gemeente of de FIOD vast wel interessant, dit soort huisjesmelkers.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 02:21 schreef Troublemaker het volgende:
ja, dat is dan byebye tegen mijn 750 euro borg
ja ik zit ook in illigale onderhuur maar heb toch mooi wel even samen een contractje ondertekend, je zal zien dat als je het niet doet dat het fout gaat...quote:Op zaterdag 29 maart 2008 04:03 schreef Mikkie het volgende:
Stom dat je e.e.a. niet op papier hebt gezet, ook al is het illegale onderhuur. Hoeft niks via de diensten te gaan, als je maar iets heb om op terug te vallen.
Dan heb je in ieder geval iets op papier.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 11:27 schreef Troublemaker het volgende:
ja ik heb de borg wel per bank overgemaakt op de manier zoals je hier boven noemt...
dat is om de hoek bij mij, is er iets over je verhuurder bekend op internet.quote:
Als hij daadwerkelijk akkoord is gegaan met een mogelijkheid tot tussentijdse opzeggging heb je een huurcontract voor onbepaalde tijd en dit kun je inderdaad opzeggen. Je bent hem dus niet huur tot het einde van het jaar verschuldigd. Echter gezien het mondeling is heb je een bewijsprobleem.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 01:44 schreef Troublemaker het volgende:
[...]
Hij heeft gezegd dat hij het liefst een huurder voor minimaal een jaar zou hebben, hierop heb ik (in het bijzijn van mijn ouders) geantwoord dat ik misschien wel eerder zou vertrekken. Volgens mij en mijn ouders heeft hij hierop gezegd dat er dan minimaal een maand opzegtermijn zou gelden.
Het was toen nog niet de bedoeling eerder te vertrekken.[...]
Je moet jezelf ook niet laten naaien voor een extra maand, je hebt namelijk al opgezegd voor 1 april en de maand april heb je al betaald. Dus gewoon 750 euro terug eisen. Je moet echt niet denken dat je die gast iets schuldig bent. Je betaalt hem veel te veel huur, je bent onverzekerd omdat je je niet mag inschrijven op het adres en hij loopt binnen omdat hij zijn inkomsten ook nog eens niet opgeeft bij de belasting.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 14:48 schreef Troublemaker het volgende:
Wat hij ook zegt: ik heb recht op mijn borg. Borg is namelijk voor gebreken en dergelijke en ik heb de zolderetage mooier gemaakt dan hij was, dus zou eigenlijk nog extra geld toe moeten krijgen. Komt bij dat ik de gebreken zelf heb opgelost (kapotte doucheslang ed.). Als hij mij de borg inhoudt, dan mag ik er zeker stappen in ondernemen, omdat dit niet de bedoeling is van de borg.
Wat hij zou kunnen doen is: jij betaald een maand huur extra en jij krijgt je borg terug, dat zou dus uitkomen dat ik 300 euro terug zou krijgen. Daar ga ik niet mee akkoord omdat ik me aan de afspraken houd zoals ze in november zijn voorgelegd. Dat hij er nu een ander verhaal van maakt (en dat zegt hij natuurlijk ook viceversa) is heel lastig, want zonder papieren is het een welles/nietes verhaal.
Anyway: zoals de rechtsbijstand (via de verzekering contact gezocht daarmee) vertelde moet ik gewoon mijn geld terug krijgen. Borg is voor gebreken en niets anders dan dat. Krijg ik dit niet, dan gaat er meteen een brief van de advocaat naar dit adres en dan mag hij maken dat hij me dat geld geeft anders is hij het haasje mbt illegaal verhuren.
Wettelijk bepaald is dat ALS er al te bewijzen is dat we een jaar hebben afgesproken, dat dit vervalt als ik een nieuwe huurder vind die mijn tijd vol maakt.
de eigenaar van het huis stond vaak naakt voor de webcam... hoe ik dat weet? hij kickt erop om het licht aan te doen en de deur op een kier te zetten als ik door de donkere hal loop, zodat ik er meteen zicht op heb als ik de trap op kom. Dat allereerst.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 20:26 schreef Sympathiek het volgende:
Overigens offtopic, maar wat voor lifestyle hielden je huisgenoten er dan op na? Ik kan me moeilijk voorstellen dat je daarvan schrikt.
dude, je laat toch geen 100 euro van je stelen? je hebt hem geen overlast bezorgd, hell er is niet eens een overeenkomst! Ik pakte vandaag m'n spullen nog en stuurde een deurwaarder op hem af!quote:Op zaterdag 29 maart 2008 20:34 schreef Troublemaker het volgende:
zojuist de confrontatie aangegaan. Echt zo moeilijk, ik moet dat echt nog leren... maar ik vond dat ik het redelijk gedaan heb.Hij vond dat ik een soort van afkoopbedrag moest gaan betalen, daar ben ik het natuurlijk never nooit niet mee eens. Ik heb hem 3 namen onder de hand gedrukt van leuke meiden die de etage wel willen bekijken. Ze willen er ook zsm in, dus ideaal. Zelfs als hij dubbel vangt (dus als er een meisje ook voor april al gaat betalen) wil hij een afkoopbedrag zien van me, voor de 'overlast'.
Donder toch op, hij heeft nergens wat mee te maken, ik regel alles hier...
Komt er nog bij dat ik savonds moet gaan verhuizen als het donker is :eek: zodat de buren het niet zien (toont aan hoe illegaal hij bezig is). Ik heb gezegd dat ik natuurlijk nooit akkoord ga met een afkoopbedrag als ik weet (gezegd dat ik VROM heb gebeld) dat als er een nieuwe huurder is die mij overneemt, dat ik geen financiele toestanden meer zou hebben.
Dit bovenstaande geldt zelfs ALS er is aan te tonen dat ik een jaar heb afgesproken met hem, wat niet waar is. Dit blijft een welles nietes, daar komen we niet uit.
Voor 11u komt hij op mijn kamer om zijn idee te vertellen, ik weet zeker dat ik 'nee' ga zeggen wat hij ook maar te vertellen heeft. Het enige waar ik hem nog in tegemoet zou willen komen is 100 euro van de borg af voor de 'overlast' waar hij ooooh zoveel last van heeft als hij werkt.
Als daarmee de kous af is, dan laat die 100 euro maar zitten.
quote:Op zaterdag 29 maart 2008 20:37 schreef Troublemaker het volgende:
de eigenaar van het huis stond vaak naakt voor de webcam... hoe ik dat weet? hij kickt erop om het licht aan te doen en de deur op een kier te zetten als ik door de donkere hal loop, zodat ik er meteen zicht op heb als ik de trap op kom. Dat allereerst.
Hoezo "moet"quote:Op zaterdag 29 maart 2008 20:34 schreef Troublemaker het volgende:
Komt er nog bij dat ik savonds moet gaan verhuizen als het donker is :eek: zodat de buren het niet zien (toont aan hoe illegaal hij bezig is).
En euh, jij hebt wel alvast drie meisjes op een briefje gegeven die wel interesse hadden??quote:Op zaterdag 29 maart 2008 20:37 schreef Troublemaker het volgende:
[..]
de eigenaar van het huis stond vaak naakt voor de webcam... hoe ik dat weet? hij kickt erop om het licht aan te doen en de deur op een kier te zetten als ik door de donkere hal loop, zodat ik er meteen zicht op heb als ik de trap op kom. Dat allereerst.
Verder heb ik steeds meer het vermoeden, bijna de bevestiging, dat hij doet aan handel in illegale goederen.
Dat soort dingen stapelen zich op en dan is het niet prettig om bij die mensen in huis te wonen.
Heb ik ook gedaan, althans...ik heb hem laten weten dat ik het er niet bij laat zitten als hij onredelijke dingen voorstelt. Hij probeerde me te overbluffen door te zeggen dat hij rechten gestudeerd had en dat hij artikelnummers en zo voor me kon opzoeken. Niet echt ingetrapt voor de verandering, ben benieuwd of hij dat in zijn achterhoofd houdt als hij straks met zn voorstel komtquote:Op zaterdag 29 maart 2008 21:07 schreef erasmusman het volgende:
Dreig gewoon met stappen. Je weet wat zijn zwakte is, hij kan je vrij weinig maken. Hij is diegene die illegaal bezig is, een tip en hij wordt gewoon aangepakt door zowel de belastingdienst als de douane/politie (handel in illegale goederen). Het is goed dat je het bedrag per bank hebt overgemaakt, zo kan je later alsnog onverschuldigde betaling claimen.
Jouw positie is echt een stuk sterker dan de zijne, dreig maar met gerechtelijke stappen dat betekent dat al zijn praktijken a/h licht komen. Kijken of hij dan nog wat zegt.
Als hij daar nog een keer mee komt dat hij rechten heeft gestudeerd, moet je maar vragen of hij het dan voor de rechter wil uitvechten. Dat je dan wel dat traject ingaat. Accepteer geen euro minder dan 750. 750, terug, het is niet onderhandelbaar. of 750 of naar de rechter. Dit is geen onderhandeling, dit is een eis. Altijd hetzelfde met die sjacheraars.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 21:11 schreef Troublemaker het volgende:
[..]
Heb ik ook gedaan, althans...ik heb hem laten weten dat ik het er niet bij laat zitten als hij onredelijke dingen voorstelt. Hij probeerde me te overbluffen door te zeggen dat hij rechten gestudeerd had en dat hij artikelnummers en zo voor me kon opzoeken. Niet echt ingetrapt voor de verandering, ben benieuwd of hij dat in zijn achterhoofd houdt als hij straks met zn voorstel komt
tja das dus alleen als hij een huurhuis heeft toch?quote:Op zaterdag 29 maart 2008 21:32 schreef rene90 het volgende:
geen genoegen nemen met minder dan 750, en hij heeft toaal niks te zeggen als hij met ze rechten praatje komt want er staat niks op papier, er is niks getekent en hij is illegaal bezig.
heb een paar artikelen gelezen waarbij de huisbaas dus degene die onderverhuurt ze huis kan verlaten, dit zijn dan wel rechterlijke procedures maar toch. De woningcoorpiratie zal er niet blij mee zijn en kan de "winst" die hij maakt terug eisen, dus tja misschien heb je daar nog iets aan
IEDERE rechter in Nederland zal jou gelijk geven. Er is geen contract, mondelinge overeenkomst staat leuk op papier, maar in de praktijk kan je daar nooit iets op gooien. Dat wordt dus altijd genegeerd.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 21:47 schreef Troublemaker het volgende:
Ik heb me er nog eens in verdiept.. Ik zie veel staan dat een mondelinge huurovereenkomst net zo geldig is als een schriftelijke. Nu heb ik hem wel gezegd dat als ik zag staan in een schriftelijke overeenkomst dat ik voor tenminste een jaar moest huren, dat ik dat dan nooit zou tekenen, maar hij beweert wel dat ik dat mondeling heb toegezegd. Weer welles nietes natuurlijk... Heel vervelend en zenuwslopend. Ik heb 2 getuigen, hij niemand, dus hoe dan ook sta ik sterker (om zijn illegale praktijken er nog maar buiten te houden).
quote:Op zaterdag 29 maart 2008 23:27 schreef NiteSpeed het volgende:
Er is geen contract, mondelinge overeenkomst staat leuk op papier
De beschrijving van een mondeling contract staat leuk genoteerd in de wet op papier, maar het komt zelden voor dat zo'n mondeling contract stand houd.quote:
Juist, op dit moment de beste oplossing denk ik. Maak het hem maar lastig voor die 400 euro die hij nog achterhoudt. Zorg dat je er zo snel mogelijk weg bent, en naai hem dan het liefst zo hard mogelijk terug.quote:Op zondag 30 maart 2008 00:46 schreef Troublemaker het volgende:
Zo, we hebben de final conversation achter de rug.
Ik krijg 375 euro van hem terug. Dat is wat ik eruit kon slaan. Ik heb gezegd dat dit voor mij niet datgene was waar ik recht op heb en dat vanzelfsprekend op een andere manier wel 375 zal krijgen van m, hoe dan ook.
Hij heeft daarbij mijn hand geschud (nog steeds overtuigd dat hij daarmee er goed is afgekomen) en dan is daarmee het gezeik tussen ons afgelopen. Volgende stap is een instantie zoals de belastingdienst, maar dat doe ik als ik de spulletjes hier allemaal heb weggeruimd.
Ik snap je wel maar vond je zin zo lekker dubbel.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 23:40 schreef NiteSpeed het volgende:
De beschrijving van een mondeling contract staat leuk genoteerd in de wet op papier, maar het komt zelden voor dat zo'n mondeling contract stand houd.
Ik vind het anders geen resultaat om jezelf op de borst te kloppenquote:Op zondag 30 maart 2008 00:53 schreef Troublemaker het volgende:
thanks guys!!! zonder de oppeppers en tips had ik dit niet aangedurft.
quote:Op zondag 30 maart 2008 13:08 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
je doet je nickname niet echt eer aan..
Is contant gegaan. Ik denk dat dit wel de juiste manier is: zodra die spullen weg zijn sta je een stuk sterker, volgens mij is die huisbaas echt een type dat anders moeilijk gaat doen over die spullen.quote:Op zondag 30 maart 2008 12:46 schreef mrSPLIFFY het volgende:
en kan je je vooruit betaalde maand huur niet terug laten storten??
en ga je nu echt 's nachts verhuizen???
ZEKER!!quote:Op zondag 30 maart 2008 13:25 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
ik zou gewoon overdag verhuizen
Maar dat lijkt me eigenlijk ook niet meer dan heel logisch en normaal. Kom op zeg, iemand dwingen 's nachts te verhuizenquote:Op zondag 30 maart 2008 13:25 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
ik zou gewoon overdag verhuizen
Klinkt heel fout, maar dat was ook het eerste wat ik dacht toen ik dit topic door las.quote:Op zondag 30 maart 2008 05:11 schreef Elwood1802 het volgende:
Sommige mensen verdienen het gewoon om opgelicht te worden.
Volgens mij is het (weer) met alleen een handdruk beklonken.quote:Op zondag 30 maart 2008 19:46 schreef Petre het volgende:
Hebben jullie op papier gezet dat je de 375 euro in ontvangst hebt genomen? Dat hij er niet ineens doet alsof je 750 hebt gehad vandaag...
ik zou helemaal niks meer betalen aan hem, ook de laatste maand nietquote:Op zaterdag 29 maart 2008 02:13 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Dan sta je belachelijk sterk. Die man kan je echt absoluut niets maken. Hij heeft maar één optie om zoveel mogelijk geld te blijven verdienen aan je:
Dominant gedrag vertonen. Liegen. Oplichten. Dwingen. Dreigen.
Jij kan net zo goed terug dreigen.
Dat geldt net zo goed andersom natuurlijk: TS kan beweren nooit wat gekregen te hebben...quote:Op zondag 30 maart 2008 19:52 schreef r_one het volgende:
[..]
Volgens mij is het (weer) met alleen een handdruk beklonken.
TS leert het ook nooit![]()
Hoe bedoel je dat?quote:Op zondag 30 maart 2008 10:42 schreef Troublemaker het volgende:
ik vind het niet knap mensen, maar meer dan dit kon ik er in mijn eentje niet uitkrijgen.
Hij weet dat ik voor het overige geld andere instanties ga inschakelen, dus MIJN geld ga ik echt nog wel krijgen
Volgens mij is deze deal alleen nog maar afgesproken en moet TS het geld nog krijgen.quote:Op zondag 30 maart 2008 21:17 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Dat geldt net zo goed andersom natuurlijk: TS kan beweren nooit wat gekregen te hebben...
Die idioot heeft helemaal geen rechten gestudeerd en als hij het wel gedaan heeft weet hij dat hij flauwekul verkoopt.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 21:11 schreef Troublemaker het volgende:
[..]
Heb ik ook gedaan, althans...ik heb hem laten weten dat ik het er niet bij laat zitten als hij onredelijke dingen voorstelt. Hij probeerde me te overbluffen door te zeggen dat hij rechten gestudeerd had en dat hij artikelnummers en zo voor me kon opzoeken. Niet echt ingetrapt voor de verandering, ben benieuwd of hij dat in zijn achterhoofd houdt als hij straks met zn voorstel komt
As usual, I'm with Diederick on this onequote:Op dinsdag 1 april 2008 15:40 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Die idioot heeft helemaal geen rechten gestudeerd en als hij het wel gedaan heeft weet hij dat hij flauwekul verkoopt.
Je kunt dat figuur helemaal slopen, en dat weet hij. Kortom: gewoon op tafel leggen, ik wil mijn 750 terug, en mijn huur van april. Niet over onderhandelen. Doet hij dat niet, dan stap je naar alle relevante instanties. Dreigen daarmee zal ruimschoots voldoende zijn. Breng dat overigens niet aanvallend of verdedigend, maar gewoon kil berekenend ('ik wil dat helemaal niet doen, ik wil dit gewoon netjes op mijn voorwaarden afhandelen, maar als je niet meewerkt laat je me geen keus'), daar schrikken zulke figuren het meest van.
Dan kan alleen bij automatische incasso en dan nog binnen 30 dagen na afschrijving. De borgsom is al een paar maand geleden betaald, geen bank zal dat bedrag terugstorten.quote:Op dinsdag 1 april 2008 17:10 schreef Ewelina het volgende:
Ten tweede: kun je niet gewoon naar je bank gaan en je borg + betaalde huur laten terugboeken? (uiteraard nadat je verhuisd bent). Je laat je toch niet voor 375 euro naaien?![]()
En als de huur van april niet via automatische incasso is geïnd, kun je die dus ook wel vergeten.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 01:44 schreef Troublemaker het volgende:
Eind november ben ik met de 'huisbaas' / bewoner woning overeengekomen dat ik de zolderetage zal huren. Per januari zal ik er intrekken, maar aangezien hij per direct wou verhuren heb ik december al betaald.
Waarom zou je iets willen bewijzen? TS en de verhuurder weten heel goed wat er is afgesproken, en met de drukmiddelen van TS is er geen enkele reden om het via het officiele circuit te spelen, dit is prima (zelfs beter uiteraard) onderling op te lossen.quote:Op dinsdag 1 april 2008 17:10 schreef Ewelina het volgende:
Je ouders waren er toch bij toen je die mondelinge overeenkomst afsloot? Dan kun je dus wel iets bewijzen.
Inderdaad als het huur is dan heeft het nut bij woningcorperaties aan te kloppen.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 21:47 schreef mrSPLIFFY het volgende:
[..]
tja das dus alleen als hij een huurhuis heeft toch?
Mondelinge overeenkomst met ouders erbij is geen ruk waard, want ouders zijn geen onafhankelijke getuigen. Nogal wiedes dat die in jouw voordeel getuigen.quote:Op dinsdag 1 april 2008 17:10 schreef Ewelina het volgende:
Je ouders waren er toch bij toen je die mondelinge overeenkomst afsloot? Dan kun je dus wel iets bewijzen.
quote:Op zaterdag 29 maart 2008 02:22 schreef Troublemaker het volgende:
ow ja: ik moest maar even een andere huurder zoeken want daar hebben zij geen tijd voor...
Goed vertrouwen en zakelijke afspraken [sub]en ja daar valt dit ook onder[/sub gaan gewoon niet samen, altijd alles op papier laten zetten, ook al gaat het om vrienden of familie....Geld brengt _altijd_ het slechtste van de mens naar boven en als je zaken op papier zet voorkom je gewoon een hele zooi onzin.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 11:27 schreef Troublemaker het volgende:
ja ik heb de borg wel per bank overgemaakt op de manier zoals je hier boven noemt...
tuurlijk is het harstikke stom dat ik niks op papier heb gezet, dan had er nooit opgestaan dat ik gebonden was voor een jaar. Heel dom natuurlijk maar ik ben helemaal voor het goede vertrouwen gegaan en nu is maar weer bewezen dat ik dat niet moet doen. Een wijze les inderdaad.
Hear, hear.quote:Op donderdag 3 april 2008 11:07 schreef Semisane het volgende:
[..]Tuurlijk.
Nee natuurlijk hoef jij dat niet te doen...hij verhuurt verdomme illegaal.
Het is stom dat je niks op papier hebt staan, want je kan idd fluiten naar je borg, maar als hij moeilijk gaat doen, dan hoef je enkel maar even subtiel te wijzen op het feit dat ook illegaal huren niet mag en dat je daar desnoods wel werk van wilt maken en klaar...dan zal hij een stuk stiller worden denk ik.
Dat soort gasten niet te serieus nemen en verder de volgende keer _alles_ op papier laten zetten, zodat je in dit soort situaties nog gewoon je borg terug kan krijgen.
En verder...wees toch niet zo'n emo-watje...en als je dat wel bent, neem iemand mee die dat niet is.
Vooral dit ja! Ik weet hoe lastig het is om voet bij stuk te houden, vooral met een (stevige?) kerel voor je. Maar dit zou me behoorlijk stekenquote:Op zondag 30 maart 2008 05:11 schreef Elwood1802 het volgende:
[..]
Conclusie: huisbaasje sleept er nog mooi 375e uit én jij hebt 3 nieuwe potentiele bewons voorgedragen waardoor hij die maand dubbele inkomsten genereert. [..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |