Dan kan alleen bij automatische incasso en dan nog binnen 30 dagen na afschrijving. De borgsom is al een paar maand geleden betaald, geen bank zal dat bedrag terugstorten.quote:Op dinsdag 1 april 2008 17:10 schreef Ewelina het volgende:
Ten tweede: kun je niet gewoon naar je bank gaan en je borg + betaalde huur laten terugboeken? (uiteraard nadat je verhuisd bent). Je laat je toch niet voor 375 euro naaien?![]()
En als de huur van april niet via automatische incasso is geïnd, kun je die dus ook wel vergeten.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 01:44 schreef Troublemaker het volgende:
Eind november ben ik met de 'huisbaas' / bewoner woning overeengekomen dat ik de zolderetage zal huren. Per januari zal ik er intrekken, maar aangezien hij per direct wou verhuren heb ik december al betaald.
Waarom zou je iets willen bewijzen? TS en de verhuurder weten heel goed wat er is afgesproken, en met de drukmiddelen van TS is er geen enkele reden om het via het officiele circuit te spelen, dit is prima (zelfs beter uiteraard) onderling op te lossen.quote:Op dinsdag 1 april 2008 17:10 schreef Ewelina het volgende:
Je ouders waren er toch bij toen je die mondelinge overeenkomst afsloot? Dan kun je dus wel iets bewijzen.
Inderdaad als het huur is dan heeft het nut bij woningcorperaties aan te kloppen.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 21:47 schreef mrSPLIFFY het volgende:
[..]
tja das dus alleen als hij een huurhuis heeft toch?
Mondelinge overeenkomst met ouders erbij is geen ruk waard, want ouders zijn geen onafhankelijke getuigen. Nogal wiedes dat die in jouw voordeel getuigen.quote:Op dinsdag 1 april 2008 17:10 schreef Ewelina het volgende:
Je ouders waren er toch bij toen je die mondelinge overeenkomst afsloot? Dan kun je dus wel iets bewijzen.
quote:Op zaterdag 29 maart 2008 02:22 schreef Troublemaker het volgende:
ow ja: ik moest maar even een andere huurder zoeken want daar hebben zij geen tijd voor...
Goed vertrouwen en zakelijke afspraken [sub]en ja daar valt dit ook onder[/sub gaan gewoon niet samen, altijd alles op papier laten zetten, ook al gaat het om vrienden of familie....Geld brengt _altijd_ het slechtste van de mens naar boven en als je zaken op papier zet voorkom je gewoon een hele zooi onzin.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 11:27 schreef Troublemaker het volgende:
ja ik heb de borg wel per bank overgemaakt op de manier zoals je hier boven noemt...
tuurlijk is het harstikke stom dat ik niks op papier heb gezet, dan had er nooit opgestaan dat ik gebonden was voor een jaar. Heel dom natuurlijk maar ik ben helemaal voor het goede vertrouwen gegaan en nu is maar weer bewezen dat ik dat niet moet doen. Een wijze les inderdaad.
Hear, hear.quote:Op donderdag 3 april 2008 11:07 schreef Semisane het volgende:
[..]Tuurlijk.
Nee natuurlijk hoef jij dat niet te doen...hij verhuurt verdomme illegaal.
Het is stom dat je niks op papier hebt staan, want je kan idd fluiten naar je borg, maar als hij moeilijk gaat doen, dan hoef je enkel maar even subtiel te wijzen op het feit dat ook illegaal huren niet mag en dat je daar desnoods wel werk van wilt maken en klaar...dan zal hij een stuk stiller worden denk ik.
Dat soort gasten niet te serieus nemen en verder de volgende keer _alles_ op papier laten zetten, zodat je in dit soort situaties nog gewoon je borg terug kan krijgen.
En verder...wees toch niet zo'n emo-watje...en als je dat wel bent, neem iemand mee die dat niet is.
Vooral dit ja! Ik weet hoe lastig het is om voet bij stuk te houden, vooral met een (stevige?) kerel voor je. Maar dit zou me behoorlijk stekenquote:Op zondag 30 maart 2008 05:11 schreef Elwood1802 het volgende:
[..]
Conclusie: huisbaasje sleept er nog mooi 375e uit én jij hebt 3 nieuwe potentiele bewons voorgedragen waardoor hij die maand dubbele inkomsten genereert. [..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |