abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 april 2008 @ 17:10:21 #126
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_57763149
Je ouders waren er toch bij toen je die mondelinge overeenkomst afsloot? Dan kun je dus wel iets bewijzen.

Ten tweede: kun je niet gewoon naar je bank gaan en je borg + betaalde huur laten terugboeken? (uiteraard nadat je verhuisd bent). Je laat je toch niet voor 375 euro naaien?

En ik zou gewoon lekker overdag verhuizen en nadat je je geld hebt gewoon alsnog alle instanties inlichten.
Huisjesmelkers

En het erge is dat die lui er door dit soort dingen alleen maar meer worden aangemoedigd om er mee door te gaan

[ Bericht 47% gewijzigd door Ewelina op 01-04-2008 17:19:05 ]
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_57764011
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 17:10 schreef Ewelina het volgende:
Ten tweede: kun je niet gewoon naar je bank gaan en je borg + betaalde huur laten terugboeken? (uiteraard nadat je verhuisd bent). Je laat je toch niet voor 375 euro naaien?
Dan kan alleen bij automatische incasso en dan nog binnen 30 dagen na afschrijving. De borgsom is al een paar maand geleden betaald, geen bank zal dat bedrag terugstorten.
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 01:44 schreef Troublemaker het volgende:
Eind november ben ik met de 'huisbaas' / bewoner woning overeengekomen dat ik de zolderetage zal huren. Per januari zal ik er intrekken, maar aangezien hij per direct wou verhuren heb ik december al betaald.
En als de huur van april niet via automatische incasso is geïnd, kun je die dus ook wel vergeten.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  dinsdag 1 april 2008 @ 18:39:08 #128
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_57764490
TS, waarom zijn je ouders de eerste keer wel meegegaan en nu niet? Vraag ze gewoon nogmaals mee te gaan, of zijn zij ook te zwak om overeind te blijven in de maatschappij?
pi_57766336
ben je nu al verhuisd?
Ik hoor graag hoe het deze verhuurder vergaat nadat je hem bij de instanties hebt gemeld.

Ik weet dat het moeilijk is om soms voor jezelf op te komen. Wat ik dan doe is het verloop van het gesprek wat ik wil zeggen van te voren opschrijven zodat ik daar een leidraad aan heb.
Terugnaaien die gast en snel!
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
pi_57767434
quote:
Je ouders waren er toch bij toen je die mondelinge overeenkomst afsloot? Dan kun je dus wel iets bewijzen.
Waarom zou je iets willen bewijzen? TS en de verhuurder weten heel goed wat er is afgesproken, en met de drukmiddelen van TS is er geen enkele reden om het via het officiele circuit te spelen, dit is prima (zelfs beter uiteraard) onderling op te lossen.

Andere punten had r_one al afgehandeld.
pi_57774134
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 21:47 schreef mrSPLIFFY het volgende:

[..]

tja das dus alleen als hij een huurhuis heeft toch?
Inderdaad als het huur is dan heeft het nut bij woningcorperaties aan te kloppen.
Maar de inkomsten moet hij toch echt opgeven bij de belastingdienst.
Doe gewoon dan doe je al gek genoeg.
  woensdag 2 april 2008 @ 17:03:13 #132
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_57783188
quote:
Mondelinge overeenkomst met ouders erbij is geen ruk waard, want ouders zijn geen onafhankelijke getuigen. Nogal wiedes dat die in jouw voordeel getuigen. .

@ TS: Ben je nou nog op je strepen gaan staan of heb je je echt met 375 euro laten afpoeieren? Zo ja: !
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_57799447
De belastingdienst interesseert het helemaal niets, dat deze man zijn zolderkamer verhuurt. Hoef je nl. geen heffing over te betalen. Tenminste, als hij onder een bepaald bedrag blijft.

Is het een koophuis, dan is het niet eens illegale onderhuur.

De rest van zijn shit zou ik wel zonder pardon aangeven.

[ Bericht 22% gewijzigd door Artbij op 03-04-2008 10:30:55 ]
I spent a lot of my money on booze, birds and fast cars, the rest I just squandered.
  donderdag 3 april 2008 @ 11:07:34 #134
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_57800219
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 02:22 schreef Troublemaker het volgende:
ow ja: ik moest maar even een andere huurder zoeken want daar hebben zij geen tijd voor...
Tuurlijk.

Nee natuurlijk hoef jij dat niet te doen...hij verhuurt verdomme illegaal.

Het is stom dat je niks op papier hebt staan, want je kan idd fluiten naar je borg, maar als hij moeilijk gaat doen, dan hoef je enkel maar even subtiel te wijzen op het feit dat ook illegaal huren niet mag en dat je daar desnoods wel werk van wilt maken en klaar...dan zal hij een stuk stiller worden denk ik.

Dat soort gasten niet te serieus nemen en verder de volgende keer _alles_ op papier laten zetten, zodat je in dit soort situaties nog gewoon je borg terug kan krijgen.

En verder...wees toch niet zo'n emo-watje...en als je dat wel bent, neem iemand mee die dat niet is.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_57800311
DSO inschakelen dienst stedelijk ontwikkelingen is dol op illegale bewoning leuk probleempje voor huurbaas je kan anoniem je verhaal kwijt
  donderdag 3 april 2008 @ 11:17:51 #136
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_57800435
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 11:27 schreef Troublemaker het volgende:
ja ik heb de borg wel per bank overgemaakt op de manier zoals je hier boven noemt...

tuurlijk is het harstikke stom dat ik niks op papier heb gezet, dan had er nooit opgestaan dat ik gebonden was voor een jaar. Heel dom natuurlijk maar ik ben helemaal voor het goede vertrouwen gegaan en nu is maar weer bewezen dat ik dat niet moet doen. Een wijze les inderdaad.
Goed vertrouwen en zakelijke afspraken [sub]en ja daar valt dit ook onder[/sub gaan gewoon niet samen, altijd alles op papier laten zetten, ook al gaat het om vrienden of familie....Geld brengt _altijd_ het slechtste van de mens naar boven en als je zaken op papier zet voorkom je gewoon een hele zooi onzin.

Een zweverige instelling wat dit betreft werkt gewoon niet. "Oh...als je vertrouwen geeft, krijg je het ook terug...alles staat met elkaar in verbinding, dus goed vertrouwen wordt niet beschaamt." Of meer van dat soort onzin = (Als het om zaken gaat)
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  donderdag 3 april 2008 @ 11:22:24 #137
181362 Paramnesia
f.k.a. Razzberry
pi_57800514
Volgensmij is TS een beetje te goed voor mensen. Jongen, je moet gewoon schijt hebben. Zeg gewoon wat je wilt, je 750 en je huur van april terug. Klaar.

Niks dreigen, maar als hij weigert heel rustig zeggen dat je de instanties wel zal inschakelen. Je bent niks verschuldigd aan hem en als hij de kans had had jij 10x erger uitgeknepen.

Je geld is je geld, daar moet niemand meer rotzooien. Kom voor jezelf op en laat hem lekker zand bijten.
Op al deze posts is de no-homo clausule van toepassing.
The beaver is still fucked up, but fucked up with a yellow-black kind of feeling to it.
Omcircel koosnaam naar keuze: Razzy, Razz, Para, Kaizer Soze, Pablo.
  donderdag 3 april 2008 @ 11:23:02 #138
181362 Paramnesia
f.k.a. Razzberry
pi_57800529
quote:
Op donderdag 3 april 2008 11:07 schreef Semisane het volgende:

[..]

Tuurlijk.

Nee natuurlijk hoef jij dat niet te doen...hij verhuurt verdomme illegaal.

Het is stom dat je niks op papier hebt staan, want je kan idd fluiten naar je borg, maar als hij moeilijk gaat doen, dan hoef je enkel maar even subtiel te wijzen op het feit dat ook illegaal huren niet mag en dat je daar desnoods wel werk van wilt maken en klaar...dan zal hij een stuk stiller worden denk ik.

Dat soort gasten niet te serieus nemen en verder de volgende keer _alles_ op papier laten zetten, zodat je in dit soort situaties nog gewoon je borg terug kan krijgen.

En verder...wees toch niet zo'n emo-watje...en als je dat wel bent, neem iemand mee die dat niet is.
Hear, hear.

Ik was vroeger netzo als TS, en pas toen ik met wat mensen omgingen die me erop wezen dat je altijd je recht moet pakken en je niet moet laten naaien door onbekenden werd ik wat sterker.

Het kost even tijd, maar neem iemand mee die sterk in zn schoenen staat en schijt heeft. Observeer hoe hij het doet, en welke woorden en forumeleringen hij/zij gebruikt. En leer.
Op al deze posts is de no-homo clausule van toepassing.
The beaver is still fucked up, but fucked up with a yellow-black kind of feeling to it.
Omcircel koosnaam naar keuze: Razzy, Razz, Para, Kaizer Soze, Pablo.
pi_57807303
quote:
Op zondag 30 maart 2008 05:11 schreef Elwood1802 het volgende:
[..]
Conclusie: huisbaasje sleept er nog mooi 375e uit én jij hebt 3 nieuwe potentiele bewons voorgedragen waardoor hij die maand dubbele inkomsten genereert. [..]
Vooral dit ja! Ik weet hoe lastig het is om voet bij stuk te houden, vooral met een (stevige?) kerel voor je. Maar dit zou me behoorlijk steken
Eigenlijk ben je er alsnog bijgenaaid en wrijft hij zich in de handjes ipv jij.

Sowieso even de instanties inlichten dus
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')