abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57634006
Welkom in het politieke café van het politieke subforum van Fok!. Hier kan gepraat worden over politieke complotjes die niet worden besproken in POL, of over niet-politieke zaken die óók niet worden besproken in dit subforum, oftewel: het passioneel spuien van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder feitelijke justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws en andere onzin.
pi_57634067
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_57634088
tvp
  woensdag 26 maart 2008 @ 22:11:07 #4
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_57634197
Fuck gelovigen!
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_57634367
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 18:53 schreef problematiQue het volgende:

[..]

Een meisje uit mijn middelbare schoolklas zei desgevraagd dat de kersttsunami, rwandese genocide e.d. passen in God's plan en dat er wel een rede voor zou zijn geweest. Hopelijk een argument uit armoede.
Nee. Eerder onvermogen. Zoals je het niet redt met je fietsje op de autobaan 220 te rijden.
pi_57634378
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 22:11 schreef PJORourke het volgende:
Fuck ongelovigen!
  woensdag 26 maart 2008 @ 22:16:13 #7
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_57634386
VVD
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 26 maart 2008 @ 22:17:04 #8
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_57634413
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 22:11 schreef PJORourke het volgende:
Fuck extremistische atheisten!!
pi_57634447
Voor PJO
quote:
Moskee bedreigt PvdA'er

ANP AMSTERDAM - Een PvdA-raadslid van het Amsterdamse stadsdeel De Baarsjes zou zijn bedreigd door het bestuur van de Aya Sofia-moskee. Ook zou hem de toegang tot het gebedshuis zijn ontzegd. De Turkse moskeevereniging, onderdeel van Milli Görüs, zou het niet pikken dat Yuksel Kaplan kritiek heeft geuit op het bestuur van de nog te bouwen omstreden Westermoskee.

De PvdA in het stadsdeel kreeg begin deze maand te horen dat het Turks-Nederlandse raadslid geen kritische opmerkingen meer mocht maken over de moskeeleiding en dat als hij dat wel zou doen hem iets te wachten zou staan. Dat bevestigde fractievoorzitter Martijn de Keizer woensdag. De partij heeft inmiddels aangifte gedaan bij de politie. Over de inhoud hiervan wilde De Keizer niks zeggen. Milli G÷rüs beraadt zich nog op een reactie.

Kaplan had het een dag voordat de vermeende dreigementen binnenkwamen al aan de stok gehad met een man toen hij de moskee bezocht om te bidden. De politicus zou door hem zijn aangevallen, waarop bezoekers het tweetal uit elkaar moesten halen. De PvdA’er heeft ook van dit incident aangifte gedaan. Andere moskeebezoekers zouden hem daarin hebben gevolgd, omdat ook zij zich geïntimideerd zouden voelen.

De incidenten zijn hard aangekomen bij de sociaal-democraten in De Baarsjes. Het stadsdeelbestuur heeft de leiding van de Aya Sofia-moskee inmiddels op het matje geroepen. Stadsdeelvoorzitter Arco Verburg heeft gezegd dat hij verwacht dat het bestuur een de-escalerende rol speelt en dat hij vindt dat dreigende opmerkingen niet passen binnen de democratie, aldus zijn woordvoerder. ,,Hij heeft geprobeerd een oplossing dichterbij te brengen, maar speelt verder geen rol in deze zaak.’’

Vorige week heeft de partij zowel van Milli G÷rüs Nederland als van Aya Sofia een brief ontvangen waarin zij spijt betuigden. Hierin beloofden zij bovendien dat Kaplan in vrijheid zijn politieke werk in het stadsdeel kan doen. Het moskeeverbod zou echter geldig blijven.

De Keizer noemt het ,,volkomen onacceptabel’’ dat een raadslid er op deze manier van wordt weerhouden zijn standpunten te uiten. ,,Het is van cruciaal belang dat politici hun werk in vrijheid kunnen doen. Dit tast de vrijheid van meningsuiting aan.’’

Zijn partij zegde anderhalf jaar geleden het vertrouwen in het moskeebestuur al op, omdat het dreigementen zou hebben geuit tegen de Amsterdammers als de bouw niet zou doorgaan. ,,Nu blijkt terecht dat het bestuur het vertrouwen niet verdient’’, aldus de fractievoorzitter. Volgens hem brengt de moskeeleiding door deze gang van zaken de eigen gemeenschap veel schade toe. ,,Door dit gedoe komt de bouw van de Westermoskee verder weg te staan dan ooit.’’

De plannen voor de moskee gaan al jarenlang gepaard met gesteggel tussen stadsdeel De Baarsjes, de betrokken woningcorporatie Het Oosten en het bestuur van moskeevereniging Aya Sofia over onder meer de religieuze koers die het gebedshuis gaat varen. Nog altijd is niet duidelijk of en wanneer de moskee er komt.
http://www.nd.nl/Document.aspx?document=nd_artikel&id=111110
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_57634482
Maak liefde, geen oorlog
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_57634491
Kut computer.
pi_57634510
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 22:18 schreef sigme het volgende:
Maak liefde, geen oorlog
pi_57634857
Vraag: I cant see my hdd installig XP with my HP DV6755 ea, booting with my USB with BartPE and adding some SATA driver can be a solution?
How i should proced?

I'd like to add that currently i am using vista on it, i buy'it 2 weeks ago .

antwoord: Does your XP CD have SP2 on it? If not then slipstreaming a new disk may be enough for you. Can't say from experience however with your particular laptop

Alsof het zo uit de catechismus komt.

zou het ook waar zijn.
  woensdag 26 maart 2008 @ 22:26:48 #14
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_57634865
  woensdag 26 maart 2008 @ 22:27:14 #15
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_57634884
Gaat rap zo.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
  woensdag 26 maart 2008 @ 22:27:47 #16
pi_57634915
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 22:18 schreef EchtGaaf het volgende:
Kut computer.
Is dat een politiek statement?
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  woensdag 26 maart 2008 @ 22:29:44 #17
pi_57635003
quote:
Zijn al 2 topics over
pi_57635061
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 22:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Zijn al 2 topics over
Ja dat is het ook echt waard.
pi_57635088
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 22:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Zijn al 2 topics over
O, ik keek even snel en zag er geen.
  woensdag 26 maart 2008 @ 22:34:04 #20
pi_57635175
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 22:31 schreef sigme het volgende:

[..]

O, ik keek even snel en zag er geen.
Ik keek ook even snel, daarom zijn het er 2.
pi_57635273
Ik zei ook al:

Tijd om Kaplan uit de partij te zetten.
pi_57635284
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 22:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Is dat een politiek statement?
Nee: zeer onparlementair
  woensdag 26 maart 2008 @ 22:42:18 #23
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_57635447
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 22:18 schreef EchtGaaf het volgende:
Kut computer.
Godslastering!
pi_57635492
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 22:42 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Godslastering!
Sorry.
pi_57635507
Ik ga maar eens onder de wol. De schapen blaten morgenochtend om zeven uur.

.
pi_57635875
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 22:43 schreef sigme het volgende:
Ik ga maar eens onder de wol. De schapen blaten morgenochtend om zeven uur.

.
Schapen zijn baas over jou? Voed je ze niet op?

Btw http://www.911cd.net/forums//index.php?s=b9cb12991aed2f7220b964b717230d92&showtopic=21131

woensdag 26 maart 2008 @ 23:10:47 #27
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_57636449
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 21:15 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Waar lees jij dat die plaat uit is? Heb je een tip om dat een beetje bij te houden?
In het geval van portishead wist ik dat er een nieuw album aanstaande was, maar ik kan deze website en dan vooral de nieuwsbrief aanraden. Elke donderdag een overzicht van uitgebrachte albums, in voorverkoop gegane concerten, film- en theaterrecensies en welke films er de komende week op tv komen in de mailbox.
  woensdag 26 maart 2008 @ 23:16:12 #28
158292 problematiQue
pi_57636643
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 22:15 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Nee. Eerder onvermogen. Zoals je het niet redt met je fietsje op de autobaan 220 te rijden.
In ieder geval, het is te hopen dat het niet een weloverwogen standpunt was.
  woensdag 26 maart 2008 @ 23:16:14 #29
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_57636647
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  woensdag 26 maart 2008 @ 23:21:47 #30
158292 problematiQue
pi_57636827
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 21:49 schreef du_ke het volgende:

Of gewoon alle hondenbezitters verplichten een schep en een zakje bij zich te dragen als ze buiten lopen met hun hond en anders direct een boete .
Je kunt een hond makkelijk leren om op 'groen' te poepen. Onze hond poept alleen in de bosjes in het park, waar weinig mensen er volgens mij last van hebben. Hondenbezitters die schaamteloos hun hond op de stoep zijn behoefte laten doen zouden ze inderdaad flink op de neus mogen tikken.
  woensdag 26 maart 2008 @ 23:36:20 #31
158292 problematiQue
pi_57637269
Oh trouwens, 7 april staan Portishead in de HMH te Amsterdam.

Edit: is al uitverkocht zie ik nu.
  woensdag 26 maart 2008 @ 23:43:51 #32
158292 problematiQue
pi_57638226
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 23:43 schreef problematiQue het volgende:
[ afbeelding ]

&

[ afbeelding ]

Deze maar eens besteld:

Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_57638922
Ik vind die ideeën van HenriO wel aansprekend.

Als ik op een ranch in Alabama zou wonen, dan zou ik ook Libertariër worden. Met een shotgun onder mijn bed incase someone trespasses my private property.
pi_57638990
Ow wacht, alle property is dan private.
pi_57640172
quote:
De liefde voor ons volk brengt met zich, dat wij strijders willen zijn voor de vrijheid van dit volk tegen een ieder, die deze vrijheid belaagt.
Van het twaalf miljoen zielen tellende Joodsche volk wonen een paar honderdduizend te midden van ons volk, grootendeels onvermengd, ten deele vermengd. Deze paar honderdduizend nemen geleidelijk maar zeker den Nederlandschen bodem in hun bezit; gaan den handel beheerschen; brengen de industrie onder hun macht en wat nog erger is, willen de opvoeding van de Nederlandsche jeugd beheerschen, recht spreken over het Nederlandsche volk, uitmaken hoe het Nederlandsche volk moet denken, zich gedragen, handelen. Dit is ondragelijk, dit dulden wij niet, nu niet en nooit; het is onze plicht daaraan een eind te maken.
Raad het citaat
"Independence is my happiness, and I view things as they are, without regard to place or person; my country is the world, and my religion is to do good." -- Thomas Paine, The Rights of Man
pi_57640684
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 03:33 schreef lightbearer het volgende:

[..]

Raad het citaat
Iemand van stormfront.
Allah Al Watan Al Malik
  † In Memoriam † donderdag 27 maart 2008 @ 08:27:23 #38
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_57640855
Aoristus, je bent gequote in DePers over Harry de Filiaalmanager. (pagina 26-27)
quote:
Aoristus ziet het anders: ‘Die man
moet gewoon met zijn hoofdje net
zolang worden ondergedompeld in
een kinderbadje dat hij het wel uit
zijn kop laat om musicals voor de AH
na te spelen!’ (Harry deed op een gegeven
moment een scène uit The Wiz
na)
Carpe Libertatem
  donderdag 27 maart 2008 @ 08:34:27 #39
Stranger than fiction
pi_57640947
Strontfront.

hihi
pi_57641025
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 08:27 schreef Boze_Appel het volgende:
Aoristus, je bent gequote in DePers over Harry de Filiaalmanager. (pagina 26-27)
[..]
Allah Al Watan Al Malik
pi_57641049
Ow, nieuwe reeks, nieuwe foto!

Dit is nu een medina jongens:

Allah Al Watan Al Malik
  † In Memoriam † donderdag 27 maart 2008 @ 08:58:41 #42
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_57641191
Nog meer Efteling foto's
Carpe Libertatem
pi_57641339
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 08:08 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Iemand van stormfront.
Het aartsvader van stormfront: Anton Mussert
"Independence is my happiness, and I view things as they are, without regard to place or person; my country is the world, and my religion is to do good." -- Thomas Paine, The Rights of Man
pi_57641918
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 08:58 schreef Boze_Appel het volgende:
Nog meer Efteling foto's
Waar is de vliegende kafir?
pi_57642217
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 00:41 schreef Picchia het volgende:
Ik vind die ideeën van HenriO wel aansprekend.

Als ik op een ranch in Alabama zou wonen, dan zou ik ook Libertariër worden. Met een shotgun onder mijn bed incase someone trespasses my private property.
Gelukkig dat alleen de overheid rooft. Het bedrijfsleven doet dat gelukkig niet.

* EchtGaaft ergert zich groen en gele aan banken die steeds hogere kosten in rekening gaan brengen voor hun bankdiensten. Was vroeger gewoon gratis en maakten toen ook genoeg winst
pi_57642752
Het roven door het bedrijfsleven staat natuurlijk niet in verhouding tot het roven door de overheid.
pi_57642893
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 10:38 schreef Picchia het volgende:
Het roven door het bedrijfsleven staat natuurlijk niet in verhouding tot het roven door de overheid.
De gemiddelde Nederlander betaalt grosso modo evenveel aan het bedrijfsleven als aan de overheid hoor.
pi_57642948
Maar aan het bedrijfsleven betaal je vrijwillig. En kun je kiezen bij wie je de producten wil afnemen. Er is sprake van concurrentie. Terwijl de overheid zelf bepaald hoeveel ze van je roven en verder ook bepalen aan wie of wat jij je geld moet gaan besteden.

Zelf ben ik van mening dat op financieel gebied de overheid zich tot het minimum moet beperken, om te voorkomen dat mensen ongewenst veel belasting moeten betalen.
  donderdag 27 maart 2008 @ 10:49:33 #49
158292 problematiQue
pi_57643003
Tijd om te studeren.
pi_57643075
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 10:49 schreef problematiQue het volgende:
[ afbeelding ]
In BNW zou dit het bewijs voor het bestaan van reptillians zijn

Goedemorgen
pi_57643150
Tegenwoordig zijn er veel groene producten terwijl er vaak geen verplichting daartoe bestaat. Zie scharrelproducten. Maar het valt ook terug te zien in de autoindustrie. Als er vraag is naar milieubewuste producten, dan gaan bedrijven milieubewust produceren. Dat is toch het ultieme succes van de marktwerking.
pi_57643209
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 10:47 schreef Picchia het volgende:
Maar aan het bedrijfsleven betaal je vrijwillig.
Pff, ik niet hoor. Ik zou het liefst niet betalen in een winkel of aan een energiebedrijf, maar als ik weiger te betalen en toch producten / diensten gebruik, krijg ik uiteindelijk een vorm van straf.
quote:
En kun je kiezen bij wie je de producten wil afnemen. Er is sprake van concurrentie.
Als jij gebruik wil maken van infrastructuur, veiligheid, eerlijke rechtspraak, onderwijs en andere door overheden aangeboden goederen / diensten, kun je kiezen uit zo'n 180 overheden (al hebben sommigen niet zo'n heel goede kwaliteit).
quote:
Terwijl de overheid zelf bepaald hoeveel ze van je roven en verder ook bepalen aan wie of wat jij je geld moet gaan besteden.
Er zijn nu ook overheden waar je kunt stemmen voor verschillende partijen met eigen partijprogramma's (concurrentie). Je kunt zelfs je eigen partij oprichten!
quote:
Zelf ben ik van mening dat op financieel gebied de overheid zich tot het minimum moet beperken, om te voorkomen dat mensen ongewenst veel belasting moeten betalen.
Nouja, ik winkel ook liever bij de AH dan bij de Aldi. De kwaliteit moet wel goed zijn.
pi_57643420
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 11:02 schreef lightbearer het volgende:

[..]

Pff, ik niet hoor. Ik zou het liefst niet betalen in een winkel of aan een energiebedrijf, maar als ik weiger te betalen en toch producten / diensten gebruik, krijg ik uiteindelijk een vorm van straf.
Natuurlijk, want dat is gewoon diefstal.
quote:
[..]

Als jij gebruik wil maken van infrastructuur, veiligheid, eerlijke rechtspraak, onderwijs en andere door overheden aangeboden goederen / diensten, kun je kiezen uit zo'n 180 overheden (al hebben sommigen niet zo'n heel goede kwaliteit).
Je wordt geboren in een land, waarbij je het maar met die overheid te doen hebt. Die overstap kun je echt niet zomaar maken. Zie alleen al het Nederlandse migratiebeleid. Alsof iedereen naar Nederland kan overstappen. Daarnaast kun je niet gemakkelijk overstappen omdat je veelal je vrienden moet achterlaten en al je bezittingen moet verplaatsen. Daarnaast is er geen overheid die je niet kan dwingen je eigendommen af te staan.
quote:
[..]

Er zijn nu ook overheden waar je kunt stemmen voor verschillende partijen met eigen partijprogramma's (concurrentie). Je kunt zelfs je eigen partij oprichten!
De regerende coalitie heeft nog steeds vrij spel over mijn geld, ongeacht of ik op hun gestemd heb.
En dan moet mijn partij met anderen gaan overleggen of proberen te overtuigen hoe zij mijn geld uitgeven, zonder enige garantie dat het daadwerkelijk ook op die manier gaat gebeuren. Maar dat kan ik ook zelf bepalen, zonder overleg met derden.
quote:
[..]

Nouja, ik winkel ook liever bij de AH dan bij de Aldi. De kwaliteit moet wel goed zijn.
Vind ik ook. Je punt is?
pi_57643440
quote:

[..]

Ja gek he, je neemt producten of diensten af maar het verschil met een overheid is dat je niet gedwongen wordt om te betalen voor diensten of je ze nu gebruikt of niet.
[..]
quote:
Dat gaat niet zo makkelijk en vergt meer inspanning dan bijvoorbeeld een andere internetprovider kiezen.

En waarom zouden die diensten door een overheid aangeboden moeten worden?
[..]
quote:
Dat doet niks af aan het verpichtende en dwingende karakter van een overheid.
[..]
pi_57643587
quote:

[..]

Dus omdat anderen jou geen gratis spullen geven stelen zij....
pi_57643673
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 09:49 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Waar is de vliegende kafir?
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 27 maart 2008 @ 11:29:34 #58
Stranger than fiction
pi_57643768
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 11:21 schreef Autodidact het volgende:

[..]

pi_57643858
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 11:13 schreef Picchia het volgende:

Natuurlijk, want dat is gewoon diefstal.
Belastingontduiking is dat toch ook? Je maakt gebruik van goederen / diensten, maar wil niet betalen.
quote:
Je wordt geboren in een land, waarbij je het maar met die overheid te doen hebt. Die overstap kun je echt niet zomaar maken. Zie alleen al het Nederlandse migratiebeleid. Alsof iedereen naar Nederland kan overstappen. Daarnaast kun je niet gemakkelijk overstappen omdat je veelal je vrienden moet achterlaten en al je bezittingen moet verplaatsen.
Náár Nederland overstappen kunnen bijna nog alleen welvarenden, als Nederlander kun jij echter naar bijna elk land op aarde emigreren. Waarom zou emigreren zo moelijk zijn? En bezittingen verplaatsen kan prima met een container in een schip. Weet je hoeveel mensen in de wereld emigreren, zodat ze geld naar hun gezin thuis kunnen sturen. Mensen die vanuit de Filipijnen naar Riyad of Dubai vertrekken, omdat ze daar wat geld kunnen verdienen.

Anywayz, het komt evengoed zat voor dat mensen die van baan veranderen, van huis veranderen en doordat ze ver van de oude contacten afwonen, deels een nieuwe vriendenkring krijgen. Ik zie het probleem van emigreren niet zo: het biedt juist mogelijkheden.
quote:
De regerende coalitie heeft nog steeds vrij spel over mijn geld, ongeacht of ik op hun gestemd heb.
En dan moet mijn partij met anderen gaan overleggen of proberen te overtuigen hoe zij mijn geld uitgeven, zonder enige garantie dat het daadwerkelijk ook op die manier gaat gebeuren. Maar dat kan ik ook zelf bepalen, zonder overleg met derden.
Als je een telefoonabonnement afsluit, heeft het bedrijf vrij spel over jouw geld, zolang het abonnement duurt. Als je je geld laat beheren bij een bank, heeft de bank vrij spel over jouw geld. Als je boodschappen doet bij AH, heeft AH vrij spel over jouw geld. Wees blij dat je bij de overheid tenminste nog een beetje mag meebeslissen.
quote:
Vind ik ook. Je punt is?
Dat ik liever een overheid heb die goede producten levert, dan eentje die aldi-producten levert omdat de belastingen zo nodig minimaal moeten zijn.
  † In Memoriam † donderdag 27 maart 2008 @ 11:38:24 #60
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_57643985
quote:
De essentie van de sociaal-democratie in één zin samengevat.
Carpe Libertatem
pi_57644054
Hallo. Mag ik alweer over Afshin Ellian beginnen, of moet ik daar even mee wachten?
pi_57644073
(Afshin Ellian vindt namelijk dat Hans van den Broek verantwoording moet afleggen voor alle gegijzelden in Libanon.) Ja. Echt waar.
  † In Memoriam † donderdag 27 maart 2008 @ 11:44:36 #63
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_57644126
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 11:33 schreef lightbearer het volgende:
Als je een telefoonabonnement afsluit, heeft het bedrijf vrij spel over jouw geld, zolang het abonnement duurt. Als je je geld laat beheren bij een bank, heeft de bank vrij spel over jouw geld. Als je boodschappen doet bij AH, heeft AH vrij spel over jouw geld. Wees blij dat je bij de overheid tenminste nog een beetje mag meebeslissen.
Vrij spel over jouw geld, HOE? Je sluit een contract af en daarmee weet je vantevoren wat de verplichtingen van beide partijen zijn. Zij leveren een dienst onder bepaalde voorwaarden en jij geeft ze een bepaalt bedrag. Niets vrij spel aan.

Contracten bij een bank of telefoonmaatschappij kan je tenminste nog doorlezen en zelf kiezen of je je krabbel zet. Het "sociale contract"(-onzin argument) waar overheidsvoorstanders altijd mee aan komen zetten verandert elke dag zonder dat je ook je krabbel hoeft te zetten.
Carpe Libertatem
pi_57644152
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 11:33 schreef lightbearer het volgende:

Dat ik liever een overheid heb die goede producten levert, dan eentje die aldi-producten levert omdat de belastingen zo nodig minimaal moeten zijn.
Het probleem is dat als je de overheid producten laat leveren je automatisch mindere kwaliteit krijgt dan de Aldi. Overheid betekend geen keus en te weinig aanbod.
pi_57644202
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 11:45 schreef Chewie het volgende:

[..]

Het probleem is dat als je de overheid producten laat leveren je automatisch mindere kwaliteit krijgt dan de Aldi.
Hoeft niet. Is Lingo van mindere kwaliteit dan Deal or no Deal? Misschien wel in het geval van de Aldi, dat kan, maar het idee dat de overheid per definitie producten aflevert van mindere kwaliteit lijkt mij een vooroordeel. (Maar misschien wel een goed gefundeerd vooroordeel.)
pi_57644273
Prijs-kwaliteitverhouding wellicht, maar dan nog is het een generalisatie, want de theorie heeft plaats voor uitzonderingen.
pi_57644303
Maar goed, whatever, .
pi_57644343
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 11:14 schreef Chewie het volgende:

Ja gek he, je neemt producten of diensten af maar het verschil met een overheid is dat je niet gedwongen wordt om te betalen voor diensten of je ze nu gebruikt of niet.
Dat is omdat het collectieve goederen zijn. Onderwijs, (spoor)wegen en veiligheid / rechtspraak zijn beter af in handen van één collectief bedrijf, waarover de klanten mee mogen beslissen. Punt is dat deze
goederen samenvallen met een territorium (noodzakelijk voor rechtspraak en ook beetje voor onderwijs vanwege taal), dus om het abonnement op een overheid op te zeggen moet men zich verplaatsen.

Ook wel logisch, want de overheid creëert de voorwaarden voor het verdienen van geld in dat territorium, dus je zou een dief zijn als je dat neemt, maar niet wil betalen.
quote:
Dat gaat niet zo makkelijk en vergt meer inspanning dan bijvoorbeeld een andere internetprovider kiezen.
Van werk of van huwelijk veranderen vergt ook meer inspanning dan van provider veranderen. Je moet van territorium veranderen, een andere taal leren en daarnaast nog wat kennis over lokale gewoonten en wetten. Valt wel mee, toch?
quote:
En waarom zouden die diensten door een overheid aangeboden moeten worden?
Zie hierboven
quote:
Dat doet niks af aan het verplichtende en dwingende karakter van een overheid.
De overheid spreekt recht, zodat mensen elkaar niet de koppen gaan inslaan en elkaars goederen gaan jatten. Dus heeft zij een dwingend karakter nodig.
pi_57644352
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 11:45 schreef Chewie het volgende:

[..]

Het probleem is dat als je de overheid producten laat leveren je automatisch mindere kwaliteit krijgt dan de Aldi. Overheid betekend geen keus en te weinig aanbod.
Niet te vergeten dat de centrale overheid over meer ideeën dan geld beschikt, deels vanwege de prestatiedrang, waardoor ze steeds weer de belasting verhogen. Terwijl de locale overheden van gekheid niet weten waaraan ze hun geld moeten besteden, en over potjes beschikken voorals iemand met een geweldig initiatief komt. Helaas moeten die potjes wel leeg, anders wordt het gekort op hun toekomstige budget.
pi_57644425
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 11:47 schreef Monidique het volgende:

[..]

Hoeft niet. Is Lingo van mindere kwaliteit dan Deal or no Deal? Misschien wel in het geval van de Aldi, dat kan, maar het idee dat de overheid per definitie producten aflevert van mindere kwaliteit lijkt mij een vooroordeel. (Maar misschien wel een goed gefundeerd vooroordeel.)
De overheid zou mischien goede producten af kunnen leveren maar daar zie je in de praktijk weinig van en hoemeer taken de overheid zich toeeigend hoe minder de kwaliteit en beschikbaarheid wordt, dat zie je nu en zag je in landen met een planeconomie.

In Nederland zie je dat ook in de zorg, doordat de prijzen en capaciteit van bovenaf bepaald worden (zorgautoriteit) is er sprake van lange wachtlijsten en mindere kwaliteit.
  donderdag 27 maart 2008 @ 11:59:42 #72
210529 Mr._Lazarus
Bidibodi Bidibu
pi_57644453
Het aanbod wordt niet getoetst, er is geen alternatief. Ik zou graag zien dat ik mijn paspoort beter beveiligd, en tegen een goedkopere prijs elders kon verlengen. Dat zou pas marktwerking betekenen. Ipso facto monopolie creeert luiheid
The ones who care don't know, and the ones who know don't care
pi_57644472
Chewie, ga je nogsteeds VVD stemmen?
Allah Al Watan Al Malik
pi_57644494
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 11:54 schreef lightbearer het volgende:

[..]

Dat is omdat het collectieve goederen zijn. Onderwijs, (spoor)wegen en veiligheid / rechtspraak zijn beter af in handen van één collectief bedrijf, waarover de klanten mee mogen beslissen. Punt is dat deze
goederen samenvallen met een territorium (noodzakelijk voor rechtspraak en ook beetje voor onderwijs vanwege taal), dus om het abonnement op een overheid op te zeggen moet men zich verplaatsen.
Waarom zijn die diensten beter af bij 1 collectief bedrijf?
quote:
Ook wel logisch, want de overheid creëert de voorwaarden voor het verdienen van geld in dat territorium, dus je zou een dief zijn als je dat neemt, maar niet wil betalen.
Ik zie daar maar weinig logica in.
[..]
quote:
Van werk of van huwelijk veranderen vergt ook meer inspanning dan van provider veranderen. Je moet van territorium veranderen, een andere taal leren en daarnaast nog wat kennis over lokale gewoonten en wetten. Valt wel mee, toch?
Toch niet lijkt me, nogal een knap staaltje appels en peren vergelijken.
[..]
quote:
De overheid spreekt recht, zodat mensen elkaar niet de koppen gaan inslaan en elkaars goederen gaan jatten. Dus heeft zij een dwingend karakter nodig.
Zonder overheid zijn wij barbaren
pi_57644518
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 12:00 schreef Mutant01 het volgende:
Chewie, ga je nogsteeds VVD stemmen?
Laatste keer nog wel, bij gebrek aan beter om eerlijk te zijn.

Of ik het bij de volgende verkiezingen weer doe valt op dit moment te betwijffelen, ik sta nog steeds achter het liberaal manifest maar de VVD in de praktijk valt me nog steeds tegen.
pi_57644519
quote:

[..]

Nouja ik begon dit betoog luchtig als in: laat ik dat door liberalen enorm opgeblazen onderscheid tussen overheid en bedrijven eens relativeren. Het is niet onrechtvaardig dat de overheid voor haar diensten geld eist, niet onrechtvaardiger dan wanneer bedrijven dit doen.

Ik heb energie nodig om mijn huisje te verwarmen, dus kies ik een bedrijf dat energie levert, maar ik moet hier wel iets voor betalen. Op dezelfde manier heb ik een goede sociaal-economische infrastructuur nodig en een stabiel, eerlijk rechtssysteem, plus alle bedrijven die deze door twee factoren aangetrokken worden, dus kies ik een land waar dit goed geregeld is. Ook hier geldt dat ik er wel voor moet betalen.
  donderdag 27 maart 2008 @ 12:05:18 #77
66825 Reya
Fier Wallon
pi_57644548
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 11:42 schreef Monidique het volgende:
(Afshin Ellian vindt namelijk dat Hans van den Broek verantwoording moet afleggen voor alle gegijzelden in Libanon.) Ja. Echt waar.
Temporaalkwabepilepsie.
pi_57644567
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 12:02 schreef lightbearer het volgende:

[..]

Nouja ik begon dit betoog luchtig als in: laat ik dat door liberalen enorm opgeblazen onderscheid tussen overheid en bedrijven eens relativeren. Het is niet onrechtvaardig dat de overheid voor haar diensten geld eist, niet onrechtvaardiger dan wanneer bedrijven dit doen.
Het is niet onrechtvaardig als je om die diensten gevraagd hebt en dat is nu net het probleem met de overheid, teveel diensten waar niet om gevraagd is en dan ook nog eens van bedroevende kwaliteit.
pi_57644623
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 12:05 schreef Reya het volgende:

[..]

Temporaalkwabepilepsie.
Ik zal het stukje zo wel even plaatsen. Het is bizar. Het centrale thema, dat de verabsolutering van veiligheid, zoals Hans van den Broek voorstelt, gevaarlijk is, dat klopt helemaal. Maar dan komt Ellian opeens weer met zijn belachelijke, onlogische argumenten. Absurd!

"De Winter en EAJG vinden dat de twee genoemde weblogs van Ellian onder meer ‘blijk geven van een gekunstelde redeneertrant, gezochte, ongefundeerde en leugenachtige beschuldigingen’ en ‘tot in het absurde verdraaide weergave van opvattingen van anderen’."
pi_57644627
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 12:02 schreef Chewie het volgende:

[..]

Laatste keer nog wel, bij gebrek aan beter om eerlijk te zijn.

Of ik het bij de volgende verkiezingen weer doe valt op dit moment te betwijffelen, ik sta nog steeds achter het liberaal manifest maar de VVD in de praktijk valt me nog steeds tegen.
D66 all the way!
Allah Al Watan Al Malik
pi_57644631
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 11:25 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Lijkt sprekend toch?

Tuudiieduutieeduu. Daar vliegt de kafir.
pi_57644671
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 12:08 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Lijkt sprekend toch?

[ afbeelding ]

Tuudiieduutieeduu.
Zulke vrolijke kleuren en mooie gebouwen passen niet in een koud en kil land als Nederland.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 27 maart 2008 @ 12:10:50 #83
158292 problematiQue
pi_57644676
Iemand al iets gehoord over de viering van het 25-jarige lustrum van overheidsloosheid in Somalië? Zou een groot feest worden is mij verteld.
pi_57644694
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 12:10 schreef problematiQue het volgende:
Iemand al iets gehoord over de viering van het 25-jarige lustrum van overheidsloosheid in Somalië? Zou een groot feest worden is mij verteld.
27 jaar eerder.
pi_57644705
Mijn oog heeft last van stuiptrekkingen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_57644714
Maar groot succes ook, ja, . Ethiopië ging die islamieten wel even de oortjes wassen en o, wat zou dit toch goed zijn, Amerika kon er wat van leren. Onlangs weer drie militairen onthoofd.
  donderdag 27 maart 2008 @ 12:12:55 #87
158292 problematiQue
pi_57644727
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 12:08 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Lijkt sprekend toch?

[ afbeelding ]

Tuudiieduutieeduu. Daar vliegt de kafir.
Is Wilders wel van deze verloedering van de judochristelijke identiteit op de hoogte?
  donderdag 27 maart 2008 @ 12:20:34 #88
66825 Reya
Fier Wallon
pi_57644883
quote:
Echt overheidsloos is Somalie natuurlijk ook weer niet. Het noorden van het land wordt al sinds enige jaren bestuurd door twee min of meer stabiele de facto regeringen. Recent heeft zich nog een deel onafhankelijk verklaard. Het resterende zuidelijke deel verkeert min of meer in een burgeroorlog, met verschillende kleine facties die vaak van grondgebied en allianties wisselen; niet echt een situatie waarin er een overheid zoals wij die kennen bestaat, maar er is altijd wel enige vorm van overheersing, vergelijkbaar met bijvoorbeeld het feodale stelsel in middeleeuws West-Europa.
pi_57644938
quote:
Henri vragen.
pi_57644948
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 12:01 schreef Chewie het volgende:

Waarom zijn die diensten beter af bij 1 collectief bedrijf?
Omdat er onafhankelijkheid moet bestaan om corruptie te voorkomen in de rechtspraak en in het onderwijs (de overheid is een orgaan dat op talloze manieren intern gecontroleerd wordt, itt bedrijven).
Omdat rechtsspraak gebonden is aan een bepaalt territorium (er kunnen niet twee met elkaar concurrerende wetssystemen bestaan).
quote:
Toch niet lijkt me, nogal een knap staaltje appels en peren vergelijken.
Appels en peren zijn allebei vruchten, smaken allebei zoet, zijn beiden vergankelijk, bevatten vitamine c.
Dat staat en bedrijf andere dingen zijn, wil nog niet zeggen dat men ze niet kan vergelijken en dat er geen overeenkomsten kunnen zijn.
quote:
Zonder overheid zijn wij barbaren
Haha! Juist.
  donderdag 27 maart 2008 @ 12:23:09 #92
158292 problematiQue
pi_57644949
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 12:20 schreef Reya het volgende:

[..]

Echt overheidsloos is Somalie natuurlijk ook weer niet. Het noorden van het land wordt al sinds enige jaren bestuurd door twee min of meer stabiele de facto regeringen. Recent heeft zich nog een deel onafhankelijk verklaard. Het resterende zuidelijke deel verkeert min of meer in een burgeroorlog, met verschillende kleine facties die vaak van grondgebied en allianties wisselen; niet echt een situatie waarin er een overheid zoals wij die kennen bestaat, maar er is altijd wel enige vorm van overheersing, vergelijkbaar met bijvoorbeeld het feodale stelsel in middeleeuws West-Europa.
Eén groot libertair experiment
pi_57644973
Trouwens ik mak me drukker over de OSloosheid van mijn pc
  donderdag 27 maart 2008 @ 12:25:48 #94
158292 problematiQue
  donderdag 27 maart 2008 @ 12:26:18 #95
158292 problematiQue
pi_57645031
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 12:23 schreef EchtGaaf het volgende:
Typische egocentrische westerling die je d'r bent!
pi_57645114
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 12:06 schreef Chewie het volgende:

Het is niet onrechtvaardig als je om die diensten gevraagd hebt en dat is nu net het probleem met de overheid, teveel diensten waar niet om gevraagd is en dan ook nog eens van bedroevende kwaliteit.
Iedereen kan zijn eigen partij oprichten en als er maar genoeg mensen ontevreden zijn omdat zij voor diensten zouden betalen waar ze niet om gevraagd hebben, kun je het staatsbudget zelf aanpassen. Dat mensen zo weinig van die mogelijkheid gebruik maken, ligt toch echt aan die mensen en niet aan de overheid.

Het is belangrijk rekening te houden met de concurrentiepositie en de prijs-kwaliteitverhouding van een bepaalde overheid. Het zou goed zijn als er in Nederland een partij aan de macht zou komen die de prijzen van de overheid omlaag zou gooien, mits dat niet gepaard gaat met lagere kwaliteit.
pi_57645134
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 12:26 schreef problematiQue het volgende:

[..]

Typische egocentrische westerling die je d'r bent!
Ik denk dat ik tot de bedrijfsgoddelijkheid ga bekeren
pi_57645159
quote:
Ambtenaren: We zijn met te veel
donderdag 27 maart 2008 11:17

Ambtenaren vinden dat de overheid veel beter zou kunnen functioneren na een ingrijpende reorganisatie. Het aantal ambtenaren kan dan fors omlaag.

Uit een onderzoek van InOverheid.nl en InAxis over de toekomst van de overheid, blijkt dat 62 procent van de ambtenaren vindt dat het aantal ambtenaren in 2025 veel lager moet zijn.

Ministeries
Vooral bij de ministeries kunnen veel ambtenaren weg. Tweederde van de ondervraagden vindt dat het aantal ministeries omlaag kan.

De provincie mag als bestuurslaag van 68 procent van de ondervraagden zelfs helemaal verdwijnen. Tweederde geeft aan dat ook de waterschappen weg kunnen bij de overheid.

Gekozen minister-president
Meer dan de helft van de ambtenaren vindt dat er ook in 2025 nog geen gekozen minister-president moet zijn. Ook de gekozen burgemeester zal er volgens tweederde van de ondervraagden niet in de nabije toekomst komen.

Vol vertrouwen in de monarchie zijn de ambtenaren wel. 90 procent van hen verwacht dat het koningshuis nog heel wat jaren meegaat.
http://www.elsevier.nl/ni(...)nr/198980/index.html

Nu nog de daad bij het woord voegen .
  donderdag 27 maart 2008 @ 12:33:22 #99
158292 problematiQue
pi_57645171
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 12:23 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik ben absoluut een leek, maar als de pc een USB-stick herkent, dan zou hij ook een externe USB-harde schijf moeten herkennen, lijkt mij? Kun je op zo'n externe harde schijf dan niet een OS installeren, en via die manier het voor elkaar krijgen. Moet je alleen nog een externe harde schijf lenen/kopen (zijn niet meer zo heel duur volgens mij). En nu ik dit zo schrijf, zijn er niet al USB sticks met zo'n grote capaciteit dat dit min of meer mogelijk zou moeten zijn?

Maar ik benadruk nogmaals dat ik hier weinig van af weet
pi_57645250
Ben je nou nog steeds geen stap verder gekomen EchtGaaf?
pi_57645260
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 12:32 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

http://www.elsevier.nl/ni(...)nr/198980/index.html

Nu nog de daad bij het woord voegen .
Mja. Een beetje een geval als 90% van de automobilisten die vindt dat er te vaak te hard wordt gereden, of 90% van de mensen die vindt dat er te vaak te veel troep op straat wordt gegooid... Ik vermoed dat nu net die ene baan van die ene persoon net te belangrijk is.
pi_57645301
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 12:33 schreef problematiQue het volgende:

[..]

Ik ben absoluut een leek, maar als de pc een USB-stick herkent, dan zou hij ook een externe USB-harde schijf moeten herkennen, lijkt mij?
Sterker, nog, volgens mij moet de pc op zo´n externe hard schijf kunne booten. Eerlikj gezegd lijkt mij eea met stick eenvoudiger.
quote:
Kun je op zo'n externe harde schijf dan niet een OS installeren, en via die manier het voor elkaar krijgen.
Klopt. Je kan zelfs een OS installeren op stick. Ik ben nu eea aan het downloaden die dat mogelijk maakt.

Linksom of rechtsom moet het een keer lukken.
quote:
Moet je alleen nog een externe harde schijf lenen/kopen (zijn niet meer zo heel duur volgens mij). En nu ik dit zo schrijf, zijn er niet al USB sticks met zo'n grote capaciteit dat dit min of meer mogelijk zou moeten zijn?
Die heb ik al. Eentje van 500 gb. Daar komen m´m films en audio op te staan. De pc is bedoeld als mediacenter en home cinima systeem.
quote:
Maar ik benadruk nogmaals dat ik hier weinig van af weet
Niettemin snijdt je bijdrage hout
pi_57645345
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 12:37 schreef MrX1982 het volgende:
Ben je nou nog steeds geen stap verder gekomen EchtGaaf?
Jawel hoor. In ben me zwaar aan het inlezen. Ik zie een tal van mogelijkheden. Ik zal je wel vertellen als het gelukt is.

Maaruh, eigenlijk heb ik geen tijd. En daarom duurt het zolang allemaal.

Het komt ooit goed
pi_57645354
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 12:38 schreef Monidique het volgende:

[..]

Mja. Een beetje een geval als 90% van de automobilisten die vindt dat er te vaak te hard wordt gereden, of 90% van de mensen die vindt dat er te vaak te veel troep op straat wordt gegooid... Ik vermoed dat nu net die ene baan van die ene persoon net te belangrijk is.
Kan zijn. Het is ook de vraag wat voor nut zo'n onderzoek heeft.

Ze hadden moeten vragen in hoeverre ambtenaren hun eigen werk overbodig vinden .
pi_57645377
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 12:23 schreef lightbearer het volgende:

[..]

Omdat er onafhankelijkheid moet bestaan om corruptie te voorkomen in de rechtspraak en in het onderwijs (de overheid is een orgaan dat op talloze manieren intern gecontroleerd wordt, itt bedrijven).
Omdat rechtsspraak gebonden is aan een bepaalt territorium (er kunnen niet twee met elkaar concurrerende wetssystemen bestaan).
Deze is grappig en zijn juist argumenten om tegen een grote rol van de overheid te zijn. En bedrijven worden niet gecontroleerd? Ga eens snel terug naar school
[..]
quote:
Appels en peren zijn allebei vruchten, smaken allebei zoet, zijn beiden vergankelijk, bevatten vitamine c.
Dat staat en bedrijf andere dingen zijn, wil nog niet zeggen dat men ze niet kan vergelijken en dat er geen overeenkomsten kunnen zijn.
Ja en in die vergelijkingen komen particuliere initiatieven toch echt beter uit de verf. En mocht dat in specifieke gevallen niet zo zijn kan er nooit sprake zijn van dwang om er alsnog een succes van proberen te maken.

[..]
quote:
Haha! Juist.
Door het als juist te omschrijven geef je zelf eigenlijk al aan nog niet genoeg ontwikkeld te zijn
pi_57645378
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 12:42 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Jawel hoor. In ben me zwaar aan het inlezen. Ik zie een tal van mogelijkheden. Ik zal je wel verteleeln als het gelukt is.

Maaruh, eigenlijk heb ik geen tijd. En daarom duurt het zolang allemaal.

Het komt ooit goed
Met trial and error kom je een heel eind. Je bent vast niet de enige die XP op die manier wil installeren dus het moet ooit gewoon werken. Het kost hooguit wat extra tijd maar wel een interessante uitdaging .
pi_57645386
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 12:38 schreef Monidique het volgende:

[..]

Iedereen is nutteloos behalve ik.
pi_57645488
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 12:44 schreef Picchia het volgende:

[..]

Iedereen is nutteloos behalve ik.
Precies.
pi_57645513
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 12:43 schreef Chewie het volgende:
Door het als juist te omschrijven geef je zelf eigenlijk al aan nog niet genoeg ontwikkeld te zijn
Het CDA wil leenreclames (ging het daar eigenlijk al over? ) verbieden, want ja, want ja, uhm, mensen kunnen er wel eens nadelen van ondervinden.

De debilisering van het volk.
pi_57645568
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 12:44 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Met trial and error kom je een heel eind.
Jazeker. Dat is ook mijn manier.
quote:
Je bent vast niet de enige die XP op die manier wil installeren dus het moet ooit gewoon werken.
Inderdaad. ER komen steeds vaker pc´s zonder optische schijven, thin clients etc. Installeren via USB zal vaker gemeengoed gaan worden.
quote:
Het kost hooguit wat extra tijd maar wel een interessante uitdaging .
Stiekum vind ik het wel een leuke uitdaging. En passant het systeem in de basis doorgronden.

Het is alleen jammer dat het bakken tijd kost.

Ik moet hier gewoon doorheen. Als dit lukt, dan ga ik weer verder. Ik wil namelijk hierna een eigen soundbar home cinema gaan ontwerpen. Met ultra virtual surround geluid. Alles erop en eraan
pi_57645767
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 11:58 schreef Chewie het volgende:

In Nederland zie je dat ook in de zorg, doordat de prijzen en capaciteit van bovenaf bepaald worden (zorgautoriteit) is er sprake van lange wachtlijsten en mindere kwaliteit.
Mindere kwaliteit in de zorg iit tot overheden die niks doen?
Dat lijkt me sterk...
Er zijn vele overheden in de wereld die minder doen dan de Nederlandse overheid en eerder is de zorg slechter dan beter..... Je kunt terecht zeggen dat goede gezondheidszorg vooral te zoeken is in welvarende landen..
Dus er is eerder een causaal verband tussen welvaart en gezondheidszorg..
De USA staat er bekend om minder dan Nederland als overheid 'iets' te doen in de zorg.. wat ik hoor is de kwaliteit eerder slechter en de lange wachtrijen zien we ook terug in de Amerikaanse ziekenhuisseries ... so much voor het liberale dogma van de marktwerking
  donderdag 27 maart 2008 @ 13:14:38 #112
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_57645932
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 12:50 schreef Monidique het volgende:

[..]

Het CDA wil leenreclames (ging het daar eigenlijk al over? ) verbieden, want ja, want ja, uhm, mensen kunnen er wel eens nadelen van ondervinden.

Ik geef de voorkeur aan de term 'infantilisering', maar: Ja, achterlijk plan.
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_57646002
Beter woord, ja.
pi_57646046
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 13:05 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Mindere kwaliteit in de zorg iit tot overheden die niks doen?
Dat lijkt me sterk...
Mij niet.
quote:
Er zijn vele overheden in de wereld die minder doen dan de Nederlandse overheid en eerder is de zorg slechter dan beter..... Je kunt terecht zeggen dat goede gezondheidszorg vooral te zoeken is in welvarende landen..
Dus er is eerder een causaal verband tussen welvaart en gezondheidszorg..
De USA staat er bekend om minder dan Nederland als overheid 'iets' te doen in de zorg.. wat ik hoor is de kwaliteit eerder slechter en de lange wachtrijen zien we ook terug in de Amerikaanse ziekenhuisseries ... so much voor het liberale dogma van de marktwerking
Uiteraard speelt welvaart ook mee maar om nu met Amerikaanse ziekenhuisseries aan te komen dat zorg in goede handen is bij de overheid vind ik wel een zeer matig en ongelukkig gekozen voorbeeld. Zorg is niet per definitie slecht en duurder in de VS, wel is het zo dat de overheid daar zich wel heel makkelijk laat beinvloeden door verzekeraars en er daar dus ook geen sprake van goede marktwerking is.

Hier in Nederland hoor je ook veel klachten over de liberalisering van de zorg maar dat komt ook eerder door het misbruik van de term liberaal dan door echte marktwerking, die is er namelijk niet omdat de zorg in Nederland ingericht is als een planeconomie.
pi_57646143
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 12:43 schreef Chewie het volgende:

Deze is grappig en zijn juist argumenten om tegen een grote rol van de overheid te zijn.
Onafhankelijkheid en wettelijke soevereiniteit op een territorium? Hoezo pleit dat tegen een grote overheid?
quote:
En bedrijven worden niet gecontroleerd? Ga eens snel terug naar school
Door de consument en de aandeelhouder, waarbij de laatste enkel geeft om de winstmarges. En dan heb je nog zoiets als een ondernemingsraad, maar die heeft enkel een adviserende rol. Dat bedoel je, neem ik aan?
quote:
Ja en in die vergelijkingen komen particuliere initiatieven toch echt beter uit de verf. En mocht dat in specifieke gevallen niet zo zijn kan er nooit sprake zijn van dwang om er alsnog een succes van proberen te maken.
Beter? Regerende elites in West-Europese landen moeten continu op hun hoede zijn of ze niet te veel onvrede onder de burgers opwekken, of hun vestigingsklimaat nog goed is, of ze zich aan de wet houden of hun veiligheidssysteem nog goed werkt, enz. Partijen binnen die elites moeten bovendien aan hun electoraal belang denken en daarbij inspelen op de wensen van de burgers. Er staat dus redelijk wat druk op de fles, net als in het bedrijfsleven.
quote:
Er is maar één staatloze voorstelling mogelijk en dat is die van jou. Monopolist
pi_57646146
Geschiedenismonitor 2008

Vraag zes en negen had ik fout...
pi_57646222
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 12:50 schreef Monidique het volgende:

[..]

En dan vinden ze het gek dat mensen de extremen opzoeken in de politiek

Verbaas me er overigens ook over dat er nog best veel mensen te vinden zijn die dit soort betutteling een goed idee vinden, dit zie je met de vroeg op stap actie, rookverbod, sexreclames en ook leenreclames. Het vreemde is dat veel er allang had kunnen zijn (of er al is) zonder de overheid.
pi_57646233
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 12:12 schreef problematiQue het volgende:

[..]

Is Wilders wel van deze verloedering van de judochristelijke identiteit op de hoogte?
pi_57646543
quote:
Met een verbod zou moeten worden voorkomen dat mensen zich tot torenhoge schulden laten verleiden.
http://cda.nl/nieuws.aspx?itemID=4530

Citaat van de dag: "‘Die reclames schetsen een beeld alsof het doodnormaal is om dingen op krediet te kopen. Je zou haast een dief zijn van je eigen geluk als je niet ingaat op de verleidelijke aanbieding. Terwijl een kind weet dat je iets waar je geen geld voor hebt, niet moet kopen’, aldus de CDA’ster."

Dat impliceert maar één ding, hè, als zelfs een kind het weet, maar het CDA ons moet beschermen?
  donderdag 27 maart 2008 @ 13:45:06 #120
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_57646625
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 13:41 schreef Monidique het volgende:

[..]

Citaat van de dag: "‘Die reclames schetsen een beeld alsof het doodnormaal is om dingen op krediet te kopen. Je zou haast een dief zijn van je eigen geluk als je niet ingaat op de verleidelijke aanbieding. Terwijl een kind weet dat je iets waar je geen geld voor hebt, niet moet kopen’, aldus de CDA’ster."

Dat impliceert maar één ding, hè, als zelfs een kind het weet, maar het CDA ons moet beschermen?
Thucydides
pi_57646642
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 13:19 schreef Chewie het volgende:

Uiteraard speelt welvaart ook mee maar om nu met Amerikaanse ziekenhuisseries aan te komen dat zorg in goede handen is bij de overheid vind ik wel een zeer matig en ongelukkig gekozen voorbeeld.
Nee.. het voorbeeld van ook lange wachtrijen in Amerika is een voorbeeld die aantoont dat minder overheidsbepaling niet perse beter is in het algemeen en in het bijzonder voor oplossing van de lange wachtrijen .
quote:
Zorg is niet per definitie slecht en duurder in de VS, wel is het zo dat de overheid daar zich wel heel makkelijk laat beinvloeden door verzekeraars en er daar dus ook geen sprake van goede marktwerking is.
Ik weet te weinig van Amerika om stellig te kunnen zijn dat de gezondheidszorg idd slechter is..maar wat ik wel weet/ mij voorkomt is dat dit land, het walhalla van free enterprise, niet een duidelijk betere zorg heeft.
Je argument dat majorplayers in de zorgmarkt de overheid manipuleren overtuigt mij niet van het nut van minder overheid...eerder wordt een zeker antinut van de marktspelers aangetoond. En het onnut van een overheid die teveel denkt/meewerkt aan de winsten van de marktspelers..
pi_57646691
quote:

[..]

Helaas moet je sommige mensen idd beschermen tegen geniepigerds die mensen pushen tot drugs, tabak, gokken, lenen..
Een grotere groep mensen moet je steunen die verleiding te weerstaan.. dat is een kwestie van samenleven.. je helpt elkaar..
pi_57646712
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 13:45 schreef Bluesdude het volgende:

Ik weet te weinig van Amerika om stellig te kunnen zijn dat de gezondheidszorg idd slechter is..maar wat ik wel weet/ mij voorkomt is dat dit land, het walhalla van free enterprise
Laat HenriO het maar niet horen.
pi_57646731
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 13:48 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Helaas moet je sommige mensen idd beschermen tegen geniepigerds die mensen pushen tot drugs, tabak, gokken, lenen..
Een grotere groep mensen moet je steunen die verleiding te weerstaan.. dat is een kwestie van samenleven.. je helpt elkaar..
Dan doen ze dat toch! Maar nee, nu worden niet de "zwakkeren" beschermd, maar wordt het voor iedereen onmogelijk gemaakt de nieuwste aanbiedingen te zien. Het is walgelijke en belachelijke christensocialistische bevoogding.
pi_57646821
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 13:48 schreef Monolith het volgende:

[..]

Laat HenriO het maar niet horen.
Yip
maar ik kan toch wegvluchten als ie langskomt ?
pi_57646827
quote:

[..]

"Mensen, jullie zijn nog achterlijker dan een kleuter."
pi_57646849
quote:
A New Zealand man has been sentenced to 75 hours' community service for telling police he was being raped by a wombat.

Arthur Ross Cradock of Motueka rang police to ask for help on February 11, The Nelson Mail reported.

In a later call to police, Cradock retracted the wombat rape complaint, but said the incident had left him with an Australian accent.

"Apart from speaking Australian now, I'm pretty all right you know," Mr Cradock told an emergency operator.
http://au.news.yahoo.com/080327/23/16a0p.html?f=mv
pi_57646880
Hee daar is 'ie weer.
quote:
De vorig jaar aangekondigde anti-islamfilm van Eshan Jami wordt een tekenfilm die op 20 april verschijnt, zei Jami woensdagavond in het actualiteitenprogramma Netwerk.

De productie van Jami kan meteen rekenen op tegenstand. Het Contactorgaan Moslims en Overheid heeft juridische stappen aangekondigd tegen de film.

Ontmaagden

Netwerk liet een tekening zien die in de film The Life of Mohammed voorkomt. Hierop is de profeet Mohammed te zien in gezelschap van zijn 9-jarige vrouw Aisa. De profeet is onderweg naar een moskee om zijn vrouw te ontmaagden.

Minister van Staat Hans van den Broek zag de tekening en noemde de film "politieke pyromanie: brand stichten, maar blussen ho maar."
http://www.nu.nl/news.jsp?n=1498161&c=11&rss
pi_57646904
Ik weet niet over wie je het hebt, Jami of Van den Broek, . Allebei erg.
pi_57647043
Jami. Hij was toch een tijd uit beeld?

Wat was het ook alweer? ' Plato, Voltaire, en Ehsan Jami'
pi_57647139
Oh nee.

Het begon met Socrates, 400 jaar voor Christus. Daarna had je Galileo. Voltaire. „En dan kom je”, zegt Damon Golriz van het comité voor ex-moslims, „vanzelf uit bij ons comité.”
  donderdag 27 maart 2008 @ 14:14:57 #132
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_57647202
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 13:59 schreef Monidique het volgende:
Ik weet niet over wie je het hebt, Jami of Van den Broek, . Allebei erg.
Censuur en schenden van de grondwet tegenover de waarheid. Allebei erg.
pi_57647349
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 13:45 schreef Bluesdude het volgende:

Ik weet te weinig van Amerika om stellig te kunnen zijn dat de gezondheidszorg idd slechter is..maar wat ik wel weet/ mij voorkomt is dat dit land, het walhalla van free enterprise, niet een duidelijk betere zorg heeft.
Je argument dat majorplayers in de zorgmarkt de overheid manipuleren overtuigt mij niet van het nut van minder overheid...eerder wordt een zeker antinut van de marktspelers aangetoond. En het onnut van een overheid die teveel denkt/meewerkt aan de winsten van de marktspelers..
Dat jij de VS ziet als het walhalla van free enterprise zegt genoeg. Dit is namelijk kolder zoals ik al aantoonde in mijn reactie, dat marktspelers de overheid beinvloeden/misbruiken is namelijk geen voorbeeld van marktwerken maar eerder van het verneuken van de markt. En ja dat het mogelijk is om als marktpartij de overheid te misbruiken geeft eerder de onnut van de overheid aan dat die van marktpartijen.
pi_57647406
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 13:48 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Noem mij eens 1 voorbeeld waarin mensen gepushed worden tot verkeerde zaken? Mensen verleiden d.m.v reclame is wat anders dan mensen pushen. De voorbeelden die je aanhaalt zijn prima voorbeelden waarin teveel overheidsinvloed een averechtse werking heeft, met de leenmarkt wellicht als uitzondering.
  donderdag 27 maart 2008 @ 14:25:09 #135
66825 Reya
Fier Wallon
pi_57647426
Leestip over oa het ontstaan van schulden: Alle Dagen Schuld van Mirjam Pool.
pi_57647473
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 14:11 schreef Autodidact het volgende:
Oh nee.

Het begon met Socrates, 400 jaar voor Christus. Daarna had je Galileo. Voltaire. „En dan kom je”, zegt Damon Golriz van het comité voor ex-moslims, „vanzelf uit bij ons comité.”
!
  donderdag 27 maart 2008 @ 14:27:45 #137
66825 Reya
Fier Wallon
pi_57647485
Het begon bij Nero, toen had je Mohammed en Oliver Cromwell, daarna Idi Amin, dus kom je vanzelf uit bij mij.
  donderdag 27 maart 2008 @ 14:29:07 #138
66825 Reya
Fier Wallon
pi_57647510
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 14:24 schreef Chewie het volgende:

[..]

Noem mij eens 1 voorbeeld waarin mensen gepushed worden tot verkeerde zaken? Mensen verleiden d.m.v reclame is wat anders dan mensen pushen. De voorbeelden die je aanhaalt zijn prima voorbeelden waarin teveel overheidsinvloed een averechtse werking heeft, met de leenmarkt wellicht als uitzondering.
Ik heb zojuist een mercedes op afbetaling gekocht. Uiteraard kan ik het niet betalen, maar dat is de schuld van de verkoper, die heeft er tenslotte reclame voor gemaakt.
pi_57647558
Licht off-topic:
quote:
Don't forget to challenge orthodoxy and compare yourself to Galileo! He was persecuted by the orthodoxy too!
http://scienceblogs.com/denialism/2007/05/crank_howto.php
  donderdag 27 maart 2008 @ 14:34:40 #140
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_57647616
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 14:29 schreef Reya het volgende:

[..]

Ik heb zojuist een mercedes op afbetaling gekocht. Uiteraard kan ik het niet betalen, maar dat is de schuld van de verkoper, die heeft er tenslotte reclame voor gemaakt.
Dat hij maar moge branden in de hel. JPB is Groot.
Thucydides
  donderdag 27 maart 2008 @ 14:35:37 #141
158292 problematiQue
pi_57647634
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 14:11 schreef Autodidact het volgende:
Oh nee.

donderdag 27 maart 2008 @ 14:35:55 #142
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_57647640
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 14:27 schreef Reya het volgende:
Het begon bij Nero, toen had je Mohammed en Oliver Cromwell, daarna Idi Amin, dus kom je vanzelf uit bij mij.
Het begon bij Ceasar, toen had je Karel de Grote en Stalin, en dan kom je dus vanzelf uit bij mij.
Thucydides
pi_57647677
Het begon met God, en dan kom je vanzelf uit bij mij.
pi_57647695
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 14:29 schreef Reya het volgende:

[..]

Ja als die verkoper/bedrijf geen goede controle heeft uitgevoerd en geen garanties heeft geeist wel, uiteraard ben jij dan ook je mercedes kwijt.
  donderdag 27 maart 2008 @ 14:40:28 #145
66825 Reya
Fier Wallon
pi_57647732
Overigens wordt mijn subsidie met nog een jaar uitgebreid
pi_57647800
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 14:21 schreef Chewie het volgende:

Dat jij de VS ziet als het walhalla van free enterprise zegt genoeg. Dit is namelijk kolder zoals ik al aantoonde in mijn reactie,
Nou... ik noemde een heel oud zelfbeeld wat Amerika zelf altijd had en verkondigde... hele oorlogen werden
gerechtvaardigd met 'wij free dit en wij free dat'
En ja.. dat 'walhalla' is natuurlijk niet letterlijk te nemen....
De markspelers die spelen allereerst voor de eigen knikkers en niet om de knikkers van andere spelers te beschermen, en nog minder de belangen van de consument of de zorgbehoevende ...integendeel.... eerder het afpakken van knikkers en poen is de leus en de praktijk..
Dat idee -- van eigen winst eerst-- kan leiden tot monopolisme..of tot de overheid voor het karretje spannen.
Ontkennen dat dit niet een gevolg is van free enterprise is nonsens ..Stellen/impliceren dat de marktspelers het algemene belang van de marktwerking voor ogen hebben en de overheid per definitie niet is een liberaal dogma ..
Bedrijven die overheden in hun "vestzak' hebben of willen hebben is een steeds terugkerend verschijnsel..... een gevolg van free enterprise en het idee dat de overheid vooral moet meewerken.....
De oplossing is een kritische overheid die zich niet laat koeioneren door economische machtsconcentraties.
pi_57647988
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 14:40 schreef Reya het volgende:
Overigens wordt mijn subsidie met nog een jaar uitgebreid
Je bijstandsuitkering?
  donderdag 27 maart 2008 @ 14:57:07 #148
158292 problematiQue
  donderdag 27 maart 2008 @ 15:00:24 #149
66825 Reya
Fier Wallon
pi_57648148
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 14:53 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Je bijstandsuitkering?
Nee, mijn Saoedische steekpenningen.
pi_57648338
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 14:43 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Nou... ik noemde een heel oud zelfbeeld wat Amerika zelf altijd had en verkondigde... hele oorlogen werden
gerechtvaardigd met 'wij free dit en wij free dat'
En ja.. dat 'walhalla' is natuurlijk niet letterlijk te nemen....
De markspelers die spelen allereerst voor de eigen knikkers en niet om de knikkers van andere spelers te beschermen, en nog minder de belangen van de consument of de zorgbehoevende ...integendeel.... eerder het afpakken van knikkers en poen is de leus en de praktijk..
Dat idee -- van eigen winst eerst-- kan leiden tot monopolisme..of tot de overheid voor het karretje spannen.
Ontkennen dat dit niet een gevolg is van free enterprise is nonsens ..Stellen/impliceren dat de marktspelers het algemene belang van de marktwerking voor ogen hebben en de overheid per definitie niet is een liberaal dogma ..
Bedrijven die overheden in hun "vestzak' hebben of willen hebben is een steeds terugkerend verschijnsel..... een gevolg van free enterprise en het idee dat de overheid vooral moet meewerken.....
De oplossing is een kritische overheid die zich niet laat koeioneren door economische machtsconcentraties.
Een kritische daadkrachtige en kwalitatief goede overheid is een utopie. Het is natuurlijk ook kolder om te stellen dat free enterprise de oorzaak is van monopolisme of misbruik van de overheid. free enterprise geeft bedrijven niet meer vrijheden dan een burger en het is de overheid die monopolies mogelijk maakt niet de markt. In een vrije markt zou de kans op monopolies een stuk kleiner worden.

Dat marktspelers eerst voor zichzelf willen zorgen is geen probleem, dat wordt pas een probleem als er een overheid bij komt kijken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-03-2008 15:10:19 ]
pi_57648535
Mijn broer wil emigreren naar de VS. Ik had het net nog met hem erover.
80.000 dollar startsalaris. De helft minder belasting. Auto's de helft goedkoper. Maar is dat het emigreren waard?
  donderdag 27 maart 2008 @ 15:19:02 #152
Stranger than fiction
pi_57648547
Wat een kutdag.
pi_57648651
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 15:18 schreef Picchia het volgende:
80.000 dollar startsalaris. De helft minder belasting. Auto's de helft goedkoper. Maar is dat het emigreren waard?
Ik zou zelf niet alleen uit financiele overwegingen gaan emigreren, maar ik heb het hier dan ook niet slecht.

Het is natuurlijk wel een geweldige ervaring om een tijd in een ander land te werken.

het mooiste is natuurlijk een wereldreis op kosten van de baas/opdrachgever
pi_57648703
Maar als je een aantal jaar later terug naar Nederland zou komen, wanneer de dollar ook wat hoger staat, dan ben je wel meteen een stuk meer waard. Wat je met je oude salarisstrookje kan aantonen.
  donderdag 27 maart 2008 @ 15:39:29 #155
Stranger than fiction
pi_57648970
quote:
Makkelijke vrouwtjes.
pi_57649035
Met mijn studie is het iets moeilijker, omdat het hoofdzakelijk over het Nederlandse systeem gaat. Maar eigenlijk zie ik niet in waarom ik uberhaubt in Nederland zou moeten blijven wonen. Er is in ieder geval geen reden om niet over de grens te gaan wonen.
  donderdag 27 maart 2008 @ 15:43:12 #157
Stranger than fiction
pi_57649062
Met de VS is het hetzelfde als met London. Je verdient wel meer per jaar, maar het totale gebrek een vrije tijd maakt dat het per uur niet zo indrukwekkend is.
pi_57649216
Als Nederland niet zo'n socialistische heilstaat was dan zouden zulke overwegingen helemaal niet nodig zijn.
pi_57649251
Je kunt beter meer geld verdienen en door minder vrije tijd het niet (direct) uitgeven dan het überhaupt niet krijgen omdat je werkt voor een ander.

Waar gaat je broer heen Picchia?
  donderdag 27 maart 2008 @ 15:55:38 #160
Stranger than fiction
pi_57649333
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 15:50 schreef Picchia het volgende:
Als Nederland niet zo'n socialistische heilstaat was dan zouden zulke overwegingen helemaal niet nodig zijn.
Als je in Nederland zoveel zou werken als daar in de Vs normaal is dan zou je ook al een hele smak geld meer verdienen.
pi_57649519
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 15:52 schreef MrX1982 het volgende:
Je kunt beter meer geld verdienen en door minder vrije tijd het niet (direct) uitgeven dan het überhaupt niet krijgen omdat je werkt voor een ander.

Waar gaat je broer heen Picchia?
Waarschijnlijk de komende tijd nergens.

Maar hij hoopt dat een bedrijf hem nog een extra master in de VS kan aanbieden. Binnekort heeft 'ie een gesprek bij een Amerikaans bedrijf.
pi_57649570
quote:
Tsja, dan zit je dus wel tussen die schreeuwende yanks hè. Geen cultuur!
pi_57649592
Overigens wordt Nederland in de VS vaak als een belastingparadijs gezien.
pi_57649624
Voor bedrijven, ja. Voor burgers niet.
pi_57649721
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 16:05 schreef Picchia het volgende:

[..]

Waarschijnlijk de komende tijd nergens.

Maar hij hoopt dat een bedrijf hem nog een extra master in de VS kan aanbieden. Binnekort heeft 'ie een gesprek bij een Amerikaans bedrijf.
Ah ok. Als je broer zo'n kans krijgt zou ik hem altijd aangrijpen. Toch een mooie ervaring al is het maar voor een paar jaar.
pi_57649807
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 16:07 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Ik hoorde laatst nog dat wij ook geen cultuur hebben.
  donderdag 27 maart 2008 @ 16:24:49 #167
66825 Reya
Fier Wallon
pi_57649946
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 16:07 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Juist. In elk land waar je een zee moet kruisen om er te komen zit je tussen de barbaren.
pi_57650095
Door gebrek aan eigen cultuur zijn ze in Amerika meesters in het kopiëren van de Europese cultuur.
  donderdag 27 maart 2008 @ 16:36:27 #169
Stranger than fiction
pi_57650161
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 16:33 schreef MrX1982 het volgende:
Door gebrek aan eigen cultuur zijn ze in Amerika meesters in het kopiëren van de Europese cultuur.
In de VS hebben ze een volkomen verwrongen beeld van de Europese cultuur.
pi_57650168
Ohnoes!
quote:
Morocco losing position as top cannabis grower-UN
Thu 27 Mar 2008, 13:58 GMT
[-] Text [+]

By Tom Pfeiffer

RABAT, March 27 (Reuters) - Morocco appears to be losing its position as the world's top cannabis grower to Afghanistan after a drive to eradicate the crop in the African country's impoverished north, the head of the U.N. anti-drugs agency said.

Morocco's multi-billion dollar cannabis harvest almost halved from 2003 to 2006 after officials ordered the destruction of crops, farmers were encouraged to seek other sources of income and drought depleted yields.

Some 70,000 hectares of the dark green, fern-like plant were grown in Morocco in 2006, said Antonia Maria Costa, executive director of the U.N. Office on Drugs and Crime (UNODC).

"I think we are around 60,000 hectares at the moment, although the survey is still ongoing," he told Reuters by telephone.

In lawless Afghanistan, however, the opposite is happening.

"What we've seen for sure is a gigantic increase in cultivation of cannabis in Afghanistan," said Costa. "It may very well have overtaken Morocco."

A scientific study of drug cultivation in Afghanistan last year showed a cannabis crop of about 70,000 hectares, he said.

Cannabis cultivation also seemed to be on the rise in the Middle East in Sinai, eastern Lebanon and even parts of Iraq, he said.

Rabat was accused for years of failing to develop Morocco's rugged and isolated Rif mountains where families grow cannabis to stave off grinding poverty.

To draw investment and help lift the region out of poverty, it opened the kingdom's largest container terminal near Tangier last year and is setting up a chain of free trade zones nearby.

Four years ago Morocco's hashish trade netted an estimated $12 billion for dealers and for drug barons who benefited from the complicity of local officials.

Around a quarter of that sum filtered back into the Moroccan economy.

Spurred on by suspicions that sales from hashish helped pay for terrorist activities, Moroccan authorities have tightened drug controls at ports and installed scanners able to detect cannabis within large trucks and containers.

While Morocco remains the world's biggest exporter of processed cannabis, a record 35 tonnes of hashish were seized in Tangier port last year, up 25 percent from 2006.

Costa said that had prompted a shift in tactics by trafficking networks.

"We now see more cannabis being shifted east across north Africa and reaching the shores of Europe in Italy and Greece," he said. "There are reports that some of the money is funding terrorist cells, including groups in Algeria."

Cannabis is the most widely consumed illicit drug globally. Cannabis herb production slipped 6 percent to 42,000 tonnes in 2005, according to U.N. estimates
Allah Al Watan Al Malik
pi_57650200
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 16:36 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Een tijdje terug leidde ik een Amerikaanse toerist door de grachten van Utrecht. Bij de eerste de beste kerk: 'Is that the Notre Dame?!'
pi_57650226
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 16:36 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Valt wel mee hoor. De high culture is daar volkomen Europees.
  donderdag 27 maart 2008 @ 16:43:40 #173
66825 Reya
Fier Wallon
pi_57650325
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 16:38 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Een tijdje terug leidde ik een Amerikaanse toerist door de grachten van Utrecht. Bij de eerste de beste kerk: 'Is that the Notre Dame?!'
Dat was DrWolffenstein.
  donderdag 27 maart 2008 @ 16:46:20 #174
Stranger than fiction
pi_57650383
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 16:39 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Valt wel mee hoor. De high culture is daar volkomen Europees.
Euh nee.
pi_57650431
Ik zou dit niet nemen, DrW. Volgens mij ben je sterker dan die witte druif.

[ Bericht 47% gewijzigd door Autodidact op 27-03-2008 16:53:46 ]
pi_57650441
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 16:46 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Euh nee.
En waarom niet?
pi_57650728
quote:
WESTON, Wis. — An 11-year-old girl died after her parents prayed for healing rather than seek medical help for a treatable form of diabetes, police said Tuesday.

Everest Metro Police Chief Dan Vergin said Madeline Neumann died Sunday.

"She got sicker and sicker until she was dead," he said.

Vergin said an autopsy determined the girl died from diabetic ketoacidosis, an ailment that left her with too little insulin in her body, and she had probably been ill for about 30 days, suffering symptoms like nausea, vomiting, excessive thirst, loss of appetite and weakness.

The girl's parents, Dale and Leilani Neumann, attributed the death to "apparently they didn't have enough faith," the police chief said.

They believed the key to healing "was it was better to keep praying. Call more people to help pray," he said.

The mother believes the girl could still be resurrected, the police chief said.

Telephone messages left at the Neumann home by The Associated Press were not immediately returned.

The family does not attend an organized church or participate in an organized religion, Vergin said. "They have a little Bible study of a few people."

The parents told investigators their daughter last saw a doctor when she was 3 to get some shots, Vergin said. The girl had attended public school during the first semester but didn't return for the second semester.

Officers went to the home after one of the girl's relatives in California called police to check on her, Vergin said. She was taken to a hospital where she was pronounced dead.

The relative was fearful the girl was "extremely ill, dire," Vergin said.

The girl has three siblings, ranging in age from 13 to 16, the police chief said. "They are still in the home," he said. "There is no reason to remove them. There is no abuse or signs of abuse that we can see."

The girl's death remains under investigation and the findings will be forwarded to the district attorney to review for possible charges, the chief said.

The family operates a coffee shop in Weston, which is a suburb of Wausau, Vergin said.
bron
pi_57650780
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 17:02 schreef Monolith het volgende:

[..]

bron
En? Werden de gebeden verhoord?
pi_57650803
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 17:05 schreef Picchia het volgende:

[..]

Ik heb nog niet gelezen dat ze alweer tot leven is gewekt.
pi_57651029
**
  donderdag 27 maart 2008 @ 17:21:39 #181
pi_57651098
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 17:05 schreef Picchia het volgende:

[..]

quote:
Op donderdag 27 maart 2008 17:06 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik heb nog niet gelezen dat ze alweer tot leven is gewekt.
Ze is niet ziek meer, wat wil je nog meer?
pi_57651267
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 17:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

[..]

Ze is niet ziek meer, wat wil je nog meer?
Die andere 3 kinderen in een pleeggezin en de ouders in een psychiatrische inrichting bijvoorbeeld.
pi_57651289
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 13:05 schreef Bluesdude het volgende:

Deskundigen uit de USA komen hier kijken hoe met minder regulatie de zorg beter schijnt te werken .

Dat de zorg in de VS een slechte naam heeft wordt in Europa ten onrechte gekoppeld aan weinig staatsbemoeienis.
  donderdag 27 maart 2008 @ 17:33:35 #184
Stranger than fiction
pi_57651359
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 16:48 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

En waarom niet?
  donderdag 27 maart 2008 @ 17:35:02 #185
Stranger than fiction
pi_57651396
quote:
Elektronische 'matrixborden' hebben voortaan dezelfde betekenis als gewone borden. Als op een matrixbord een andere maximimumsnelheid staat dan op een gewoon bord, dan geldt de laagste snelheid.
  donderdag 27 maart 2008 @ 17:38:10 #186
Stranger than fiction
pi_57651462
quote:
"Ik was vaak bang voor Jos, want o, wat kon die man je verbaal alle hoeken van de kamer laten zien, echt vilein."
  donderdag 27 maart 2008 @ 17:50:10 #187
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_57651699
Nog steeds niet met de VUT, Rock?
  donderdag 27 maart 2008 @ 18:06:02 #188
66825 Reya
Fier Wallon
pi_57652005

Alcoholisme steeds groter probleem in Nederland
  donderdag 27 maart 2008 @ 18:12:49 #189
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_57652153
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 18:06 schreef Reya het volgende:
[ afbeelding ]

Alcoholisme steeds groter probleem in Nederland
Volgens mij is Femke veel beter te tolereren met een slok op...
pi_57652166
quote:
”Een voorbeeld:“De crematoria in kamp Auschwitz-Birkenau hadden een maximale capaciteit van 5.000 personen per dag. Ze waren ongeveer anderhalf jaar in gebruik. Bereken het percentage van het efficiënte gebruik van crematoria als je weet dat er 1,3 miljoen slachtoffers waren.””Wiskunde is voor de meeste leerlingen maar saaie kost”, stelt leraar Wil van Bussel uit het Nederlandse Venlo vast. ”Maar de Tweede Wereldoorlog vinden ze wel boeiend. Het belangrijkste in het onderwijs is de manier waarop je iets brengt. Wanneer ik de oorlog betrek in de klas, heb ik meteen de aandacht. Het gaat dan plotseling niet meer over zomaar wat cijfers.
subtiel.
pi_57652350
quote:
“De crematoria in kamp Auschwitz-Birkenau hadden een maximale capaciteit van 5.000 personen per dag. Ze waren ongeveer anderhalf jaar in gebruik. Bereken het percentage van het efficiënte gebruik van crematoria als je weet dat er 1,3 miljoen slachtoffers waren.”
Christus, .
pi_57652546
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 18:20 schreef Monidique het volgende:

[..]

Christus, .
Dat ies koeltoer. Vrijheid van meningsuiting.. moet je respecteren.
Allah Al Watan Al Malik
pi_57652553
Gelukkig heeft die docent het niet over het levendiger maken van de wiskundeles .
pi_57652602
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 18:20 schreef Monidique het volgende:

[..]

Christus, .
Misschien helpt het tegen de opkomende holocaustontkenning.
  † In Memoriam † donderdag 27 maart 2008 @ 18:43:39 #195
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_57652846
De makers van Leer rekenen met Auschwitz brengen u nu ook: Artistiek tekenen met atoombommen en Leer de maat houden met nazi's
Carpe Libertatem
pi_57652885
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 15:50 schreef Picchia het volgende:
Begin jij nu ook al met dat gehuil ?
pi_57652891
Bij RTL-Z vanmiddag, onderin: "VEEL DODEN BIJ STRIJD IN STAD KUT". Wat een menselijkheid, hè?
pi_57653182
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 18:43 schreef Boze_Appel het volgende:
De makers van Leer rekenen met Auschwitz brengen u nu ook: Artistiek tekenen met atoombommen en Leer de maat houden met nazi's
Taal op de basisschool ook maar 'aansprekender' maken?
De A is van Auschwitz, de B is van Bergen-Belsen, de C is van concentratiekamp, de D is van Dachua...
  donderdag 27 maart 2008 @ 18:58:03 #199
pi_57653200
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 18:43 schreef Boze_Appel het volgende:
Rekenen is leuk!
pi_57653206
de E = van Eichmann.
pi_57653223
Gadverdamme, . Zag je dat? Geen hoofdletter en '=' in plaats van 'is'.
  donderdag 27 maart 2008 @ 19:02:24 #202
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_57653326
F = Fuhrer
G= Goring
H = Hitler

Leuk alfabet zo
Thucydides
pi_57653349
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 18:57 schreef Monolith het volgende:

[..]

Taal op de basisschool ook maar 'aansprekender' maken?
De A is van Auschwitz, de B is van Bergen-Belsen, de C is van concentratiekamp, de D is van Dachua...
Ik heb wat te doen vanavond.
pi_57653363
Alles te wijten aan de teloorgang van het onderwijs.

De jeugd van tegenwoordig kan er niks aan doen.
  donderdag 27 maart 2008 @ 19:04:11 #205
Stranger than fiction
pi_57653382
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 17:50 schreef PJORourke het volgende:
Nog steeds niet met de VUT, Rock?
Met een BAPO dag kom je een heel eind.
  † In Memoriam † donderdag 27 maart 2008 @ 19:08:50 #206
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_57653512
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 19:03 schreef sigme het volgende:
Alles te wijten aan de teloorgang van het onderwijs.

De jeugdjugend van tegenwoordig kan er niks aan doen.
Carpe Libertatem
  donderdag 27 maart 2008 @ 19:14:45 #208
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_57653669
80%, 76%, 57%. Sommige onderdelen tellen zwaarder mee, en dus is het uiteindelijk 52%.
Géén kloon van tvlxd!
pi_57653836
quote:
Misschien .

Die site is apetraag.
  donderdag 27 maart 2008 @ 19:22:18 #210
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_57653871
We got him???
pi_57653927
quote:
Geert Wilders zet Fitna op site PVV
donderdag 27 maart 2008 19:22

PVV-fractieleider Geert Wilders heeft zijn koranfilm donderdagavond op internet gepubliceerd: de film is te zien via de site van de PVV.

Omstreden koranfilm is eindelijk te zien
De langverwachte film werd donderdagavond op internet in première gegaan.

Op de PVV-site is een link gemaakt naar de website LiveLeak.com, waar de film in zijn geheel is te zien.
http://www.elsevier.nl/ni(...)nr/199063/index.html
  † In Memoriam † donderdag 27 maart 2008 @ 19:24:26 #212
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_57653936
site is een beutje stuk
Carpe Libertatem
pi_57653954
Het is.
pi_57653969
Apetraag? IE wil 'm niet laden, FF had 5 minuten nodig om te komen met een knopje dat ik 18 ben en het heus zeker weet .
  donderdag 27 maart 2008 @ 19:27:38 #215
Stranger than fiction
pi_57654027
Ssssssspannend.
pi_57654036
Gelukkig was ik er met mijn Fok!-verslaving vroeg bij en is-ie al geladen. Sorry, vergeten op te zoeken hoe je zoiets downloadt...
pi_57654052
Het is de film. Op de site van de PVV staat de link naar liveleak.

Ook de site van de PVV is vrij traag .
  donderdag 27 maart 2008 @ 19:29:32 #218
Stranger than fiction
pi_57654071
http://www.liveleak.com/view?i=ee4_1206625795&p=1

Site doet het hier niet onaardig.
pi_57654091
De film loopt bij mij de hele tijd te bufferen.
  † In Memoriam † donderdag 27 maart 2008 @ 19:32:13 #220
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
  donderdag 27 maart 2008 @ 19:32:15 #221
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_57654158
Ben nu op drie minuten, retetraag inderdaad. Ben nou niet kapot van de film om eerlijk te zijn. Je kunt wel merken dat Hans Jansen de adviseur is geweest.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_57654181
Nou komt de beschavingsoorlog. Dat was het.
  donderdag 27 maart 2008 @ 19:33:25 #223
Stranger than fiction
pi_57654204
Ach laat ook maar. Het is nu al saai.
pi_57654242
Nou ja, laat maar. Zo te lezen is het niet meer dan het meest voorspelbare. Niet origineel, niet schokkend, niet scherp, niks nieuws.
pi_57654258
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 19:32 schreef Autodidact het volgende:
De dag dat de wereld aan zijn einde kwam.
pi_57654325
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 19:32 schreef Autodidact het volgende:
Yep.
pi_57654361
Slotje.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
  donderdag 27 maart 2008 @ 19:38:34 #228
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_57654388
Ik zie Balkenende er wel voor aan dat hij een Hitlertje doet: wat moslimfiguranten laten opdraven en dat als casus belli gebruiken om weer zijn onheilsboodschap kracht bij te zetten.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 27 maart 2008 @ 19:38:43 #229
Stranger than fiction
pi_57654396
Dit topic kan wel dicht. Alles is toch voorbij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')