abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57643075
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 10:49 schreef problematiQue het volgende:
[ afbeelding ]
In BNW zou dit het bewijs voor het bestaan van reptillians zijn

Goedemorgen
pi_57643150
Tegenwoordig zijn er veel groene producten terwijl er vaak geen verplichting daartoe bestaat. Zie scharrelproducten. Maar het valt ook terug te zien in de autoindustrie. Als er vraag is naar milieubewuste producten, dan gaan bedrijven milieubewust produceren. Dat is toch het ultieme succes van de marktwerking.
pi_57643209
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 10:47 schreef Picchia het volgende:
Maar aan het bedrijfsleven betaal je vrijwillig.
Pff, ik niet hoor. Ik zou het liefst niet betalen in een winkel of aan een energiebedrijf, maar als ik weiger te betalen en toch producten / diensten gebruik, krijg ik uiteindelijk een vorm van straf.
quote:
En kun je kiezen bij wie je de producten wil afnemen. Er is sprake van concurrentie.
Als jij gebruik wil maken van infrastructuur, veiligheid, eerlijke rechtspraak, onderwijs en andere door overheden aangeboden goederen / diensten, kun je kiezen uit zo'n 180 overheden (al hebben sommigen niet zo'n heel goede kwaliteit).
quote:
Terwijl de overheid zelf bepaald hoeveel ze van je roven en verder ook bepalen aan wie of wat jij je geld moet gaan besteden.
Er zijn nu ook overheden waar je kunt stemmen voor verschillende partijen met eigen partijprogramma's (concurrentie). Je kunt zelfs je eigen partij oprichten!
quote:
Zelf ben ik van mening dat op financieel gebied de overheid zich tot het minimum moet beperken, om te voorkomen dat mensen ongewenst veel belasting moeten betalen.
Nouja, ik winkel ook liever bij de AH dan bij de Aldi. De kwaliteit moet wel goed zijn.
"Independence is my happiness, and I view things as they are, without regard to place or person; my country is the world, and my religion is to do good." -- Thomas Paine, The Rights of Man
pi_57643420
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 11:02 schreef lightbearer het volgende:

[..]

Pff, ik niet hoor. Ik zou het liefst niet betalen in een winkel of aan een energiebedrijf, maar als ik weiger te betalen en toch producten / diensten gebruik, krijg ik uiteindelijk een vorm van straf.
Natuurlijk, want dat is gewoon diefstal.
quote:
[..]

Als jij gebruik wil maken van infrastructuur, veiligheid, eerlijke rechtspraak, onderwijs en andere door overheden aangeboden goederen / diensten, kun je kiezen uit zo'n 180 overheden (al hebben sommigen niet zo'n heel goede kwaliteit).
Je wordt geboren in een land, waarbij je het maar met die overheid te doen hebt. Die overstap kun je echt niet zomaar maken. Zie alleen al het Nederlandse migratiebeleid. Alsof iedereen naar Nederland kan overstappen. Daarnaast kun je niet gemakkelijk overstappen omdat je veelal je vrienden moet achterlaten en al je bezittingen moet verplaatsen. Daarnaast is er geen overheid die je niet kan dwingen je eigendommen af te staan.
quote:
[..]

Er zijn nu ook overheden waar je kunt stemmen voor verschillende partijen met eigen partijprogramma's (concurrentie). Je kunt zelfs je eigen partij oprichten!
De regerende coalitie heeft nog steeds vrij spel over mijn geld, ongeacht of ik op hun gestemd heb.
En dan moet mijn partij met anderen gaan overleggen of proberen te overtuigen hoe zij mijn geld uitgeven, zonder enige garantie dat het daadwerkelijk ook op die manier gaat gebeuren. Maar dat kan ik ook zelf bepalen, zonder overleg met derden.
quote:
[..]

Nouja, ik winkel ook liever bij de AH dan bij de Aldi. De kwaliteit moet wel goed zijn.
Vind ik ook. Je punt is?
pi_57643440
quote:

[..]

Ja gek he, je neemt producten of diensten af maar het verschil met een overheid is dat je niet gedwongen wordt om te betalen voor diensten of je ze nu gebruikt of niet.
[..]
quote:
Dat gaat niet zo makkelijk en vergt meer inspanning dan bijvoorbeeld een andere internetprovider kiezen.

En waarom zouden die diensten door een overheid aangeboden moeten worden?
[..]
quote:
Dat doet niks af aan het verpichtende en dwingende karakter van een overheid.
[..]
pi_57643587
quote:

[..]

Dus omdat anderen jou geen gratis spullen geven stelen zij....
pi_57643673
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 09:49 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Waar is de vliegende kafir?
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 27 maart 2008 @ 11:29:34 #58
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_57643768
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 11:21 schreef Autodidact het volgende:

[..]

"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_57643858
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 11:13 schreef Picchia het volgende:

Natuurlijk, want dat is gewoon diefstal.
Belastingontduiking is dat toch ook? Je maakt gebruik van goederen / diensten, maar wil niet betalen.
quote:
Je wordt geboren in een land, waarbij je het maar met die overheid te doen hebt. Die overstap kun je echt niet zomaar maken. Zie alleen al het Nederlandse migratiebeleid. Alsof iedereen naar Nederland kan overstappen. Daarnaast kun je niet gemakkelijk overstappen omdat je veelal je vrienden moet achterlaten en al je bezittingen moet verplaatsen.
Náár Nederland overstappen kunnen bijna nog alleen welvarenden, als Nederlander kun jij echter naar bijna elk land op aarde emigreren. Waarom zou emigreren zo moelijk zijn? En bezittingen verplaatsen kan prima met een container in een schip. Weet je hoeveel mensen in de wereld emigreren, zodat ze geld naar hun gezin thuis kunnen sturen. Mensen die vanuit de Filipijnen naar Riyad of Dubai vertrekken, omdat ze daar wat geld kunnen verdienen.

Anywayz, het komt evengoed zat voor dat mensen die van baan veranderen, van huis veranderen en doordat ze ver van de oude contacten afwonen, deels een nieuwe vriendenkring krijgen. Ik zie het probleem van emigreren niet zo: het biedt juist mogelijkheden.
quote:
De regerende coalitie heeft nog steeds vrij spel over mijn geld, ongeacht of ik op hun gestemd heb.
En dan moet mijn partij met anderen gaan overleggen of proberen te overtuigen hoe zij mijn geld uitgeven, zonder enige garantie dat het daadwerkelijk ook op die manier gaat gebeuren. Maar dat kan ik ook zelf bepalen, zonder overleg met derden.
Als je een telefoonabonnement afsluit, heeft het bedrijf vrij spel over jouw geld, zolang het abonnement duurt. Als je je geld laat beheren bij een bank, heeft de bank vrij spel over jouw geld. Als je boodschappen doet bij AH, heeft AH vrij spel over jouw geld. Wees blij dat je bij de overheid tenminste nog een beetje mag meebeslissen.
quote:
Vind ik ook. Je punt is?
Dat ik liever een overheid heb die goede producten levert, dan eentje die aldi-producten levert omdat de belastingen zo nodig minimaal moeten zijn.
"Independence is my happiness, and I view things as they are, without regard to place or person; my country is the world, and my religion is to do good." -- Thomas Paine, The Rights of Man
  † In Memoriam † donderdag 27 maart 2008 @ 11:38:24 #60
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_57643985
quote:
De essentie van de sociaal-democratie in één zin samengevat.
Carpe Libertatem
pi_57644054
Hallo. Mag ik alweer over Afshin Ellian beginnen, of moet ik daar even mee wachten?
pi_57644073
(Afshin Ellian vindt namelijk dat Hans van den Broek verantwoording moet afleggen voor alle gegijzelden in Libanon.) Ja. Echt waar.
  † In Memoriam † donderdag 27 maart 2008 @ 11:44:36 #63
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_57644126
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 11:33 schreef lightbearer het volgende:
Als je een telefoonabonnement afsluit, heeft het bedrijf vrij spel over jouw geld, zolang het abonnement duurt. Als je je geld laat beheren bij een bank, heeft de bank vrij spel over jouw geld. Als je boodschappen doet bij AH, heeft AH vrij spel over jouw geld. Wees blij dat je bij de overheid tenminste nog een beetje mag meebeslissen.
Vrij spel over jouw geld, HOE? Je sluit een contract af en daarmee weet je vantevoren wat de verplichtingen van beide partijen zijn. Zij leveren een dienst onder bepaalde voorwaarden en jij geeft ze een bepaalt bedrag. Niets vrij spel aan.

Contracten bij een bank of telefoonmaatschappij kan je tenminste nog doorlezen en zelf kiezen of je je krabbel zet. Het "sociale contract"(-onzin argument) waar overheidsvoorstanders altijd mee aan komen zetten verandert elke dag zonder dat je ook je krabbel hoeft te zetten.
Carpe Libertatem
pi_57644152
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 11:33 schreef lightbearer het volgende:

Dat ik liever een overheid heb die goede producten levert, dan eentje die aldi-producten levert omdat de belastingen zo nodig minimaal moeten zijn.
Het probleem is dat als je de overheid producten laat leveren je automatisch mindere kwaliteit krijgt dan de Aldi. Overheid betekend geen keus en te weinig aanbod.
pi_57644202
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 11:45 schreef Chewie het volgende:

[..]

Het probleem is dat als je de overheid producten laat leveren je automatisch mindere kwaliteit krijgt dan de Aldi.
Hoeft niet. Is Lingo van mindere kwaliteit dan Deal or no Deal? Misschien wel in het geval van de Aldi, dat kan, maar het idee dat de overheid per definitie producten aflevert van mindere kwaliteit lijkt mij een vooroordeel. (Maar misschien wel een goed gefundeerd vooroordeel.)
pi_57644273
Prijs-kwaliteitverhouding wellicht, maar dan nog is het een generalisatie, want de theorie heeft plaats voor uitzonderingen.
pi_57644303
Maar goed, whatever, .
pi_57644343
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 11:14 schreef Chewie het volgende:

Ja gek he, je neemt producten of diensten af maar het verschil met een overheid is dat je niet gedwongen wordt om te betalen voor diensten of je ze nu gebruikt of niet.
Dat is omdat het collectieve goederen zijn. Onderwijs, (spoor)wegen en veiligheid / rechtspraak zijn beter af in handen van één collectief bedrijf, waarover de klanten mee mogen beslissen. Punt is dat deze
goederen samenvallen met een territorium (noodzakelijk voor rechtspraak en ook beetje voor onderwijs vanwege taal), dus om het abonnement op een overheid op te zeggen moet men zich verplaatsen.

Ook wel logisch, want de overheid creëert de voorwaarden voor het verdienen van geld in dat territorium, dus je zou een dief zijn als je dat neemt, maar niet wil betalen.
quote:
Dat gaat niet zo makkelijk en vergt meer inspanning dan bijvoorbeeld een andere internetprovider kiezen.
Van werk of van huwelijk veranderen vergt ook meer inspanning dan van provider veranderen. Je moet van territorium veranderen, een andere taal leren en daarnaast nog wat kennis over lokale gewoonten en wetten. Valt wel mee, toch?
quote:
En waarom zouden die diensten door een overheid aangeboden moeten worden?
Zie hierboven
quote:
Dat doet niks af aan het verplichtende en dwingende karakter van een overheid.
De overheid spreekt recht, zodat mensen elkaar niet de koppen gaan inslaan en elkaars goederen gaan jatten. Dus heeft zij een dwingend karakter nodig.
pi_57644352
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 11:45 schreef Chewie het volgende:

[..]

Het probleem is dat als je de overheid producten laat leveren je automatisch mindere kwaliteit krijgt dan de Aldi. Overheid betekend geen keus en te weinig aanbod.
Niet te vergeten dat de centrale overheid over meer ideeën dan geld beschikt, deels vanwege de prestatiedrang, waardoor ze steeds weer de belasting verhogen. Terwijl de locale overheden van gekheid niet weten waaraan ze hun geld moeten besteden, en over potjes beschikken voorals iemand met een geweldig initiatief komt. Helaas moeten die potjes wel leeg, anders wordt het gekort op hun toekomstige budget.
pi_57644425
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 11:47 schreef Monidique het volgende:

[..]

Hoeft niet. Is Lingo van mindere kwaliteit dan Deal or no Deal? Misschien wel in het geval van de Aldi, dat kan, maar het idee dat de overheid per definitie producten aflevert van mindere kwaliteit lijkt mij een vooroordeel. (Maar misschien wel een goed gefundeerd vooroordeel.)
De overheid zou mischien goede producten af kunnen leveren maar daar zie je in de praktijk weinig van en hoemeer taken de overheid zich toeeigend hoe minder de kwaliteit en beschikbaarheid wordt, dat zie je nu en zag je in landen met een planeconomie.

In Nederland zie je dat ook in de zorg, doordat de prijzen en capaciteit van bovenaf bepaald worden (zorgautoriteit) is er sprake van lange wachtlijsten en mindere kwaliteit.
  donderdag 27 maart 2008 @ 11:59:42 #72
210529 Mr._Lazarus
Bidibodi Bidibu
pi_57644453
Het aanbod wordt niet getoetst, er is geen alternatief. Ik zou graag zien dat ik mijn paspoort beter beveiligd, en tegen een goedkopere prijs elders kon verlengen. Dat zou pas marktwerking betekenen. Ipso facto monopolie creeert luiheid
The ones who care don't know, and the ones who know don't care
pi_57644472
Chewie, ga je nogsteeds VVD stemmen?
Allah Al Watan Al Malik
pi_57644494
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 11:54 schreef lightbearer het volgende:

[..]

Dat is omdat het collectieve goederen zijn. Onderwijs, (spoor)wegen en veiligheid / rechtspraak zijn beter af in handen van één collectief bedrijf, waarover de klanten mee mogen beslissen. Punt is dat deze
goederen samenvallen met een territorium (noodzakelijk voor rechtspraak en ook beetje voor onderwijs vanwege taal), dus om het abonnement op een overheid op te zeggen moet men zich verplaatsen.
Waarom zijn die diensten beter af bij 1 collectief bedrijf?
quote:
Ook wel logisch, want de overheid creëert de voorwaarden voor het verdienen van geld in dat territorium, dus je zou een dief zijn als je dat neemt, maar niet wil betalen.
Ik zie daar maar weinig logica in.
[..]
quote:
Van werk of van huwelijk veranderen vergt ook meer inspanning dan van provider veranderen. Je moet van territorium veranderen, een andere taal leren en daarnaast nog wat kennis over lokale gewoonten en wetten. Valt wel mee, toch?
Toch niet lijkt me, nogal een knap staaltje appels en peren vergelijken.
[..]
quote:
De overheid spreekt recht, zodat mensen elkaar niet de koppen gaan inslaan en elkaars goederen gaan jatten. Dus heeft zij een dwingend karakter nodig.
Zonder overheid zijn wij barbaren
pi_57644518
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 12:00 schreef Mutant01 het volgende:
Chewie, ga je nogsteeds VVD stemmen?
Laatste keer nog wel, bij gebrek aan beter om eerlijk te zijn.

Of ik het bij de volgende verkiezingen weer doe valt op dit moment te betwijffelen, ik sta nog steeds achter het liberaal manifest maar de VVD in de praktijk valt me nog steeds tegen.
pi_57644519
quote:

[..]

Nouja ik begon dit betoog luchtig als in: laat ik dat door liberalen enorm opgeblazen onderscheid tussen overheid en bedrijven eens relativeren. Het is niet onrechtvaardig dat de overheid voor haar diensten geld eist, niet onrechtvaardiger dan wanneer bedrijven dit doen.

Ik heb energie nodig om mijn huisje te verwarmen, dus kies ik een bedrijf dat energie levert, maar ik moet hier wel iets voor betalen. Op dezelfde manier heb ik een goede sociaal-economische infrastructuur nodig en een stabiel, eerlijk rechtssysteem, plus alle bedrijven die deze door twee factoren aangetrokken worden, dus kies ik een land waar dit goed geregeld is. Ook hier geldt dat ik er wel voor moet betalen.
  donderdag 27 maart 2008 @ 12:05:18 #77
66825 Reya
Fier Wallon
pi_57644548
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 11:42 schreef Monidique het volgende:
(Afshin Ellian vindt namelijk dat Hans van den Broek verantwoording moet afleggen voor alle gegijzelden in Libanon.) Ja. Echt waar.
Temporaalkwabepilepsie.
pi_57644567
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 12:02 schreef lightbearer het volgende:

[..]

Nouja ik begon dit betoog luchtig als in: laat ik dat door liberalen enorm opgeblazen onderscheid tussen overheid en bedrijven eens relativeren. Het is niet onrechtvaardig dat de overheid voor haar diensten geld eist, niet onrechtvaardiger dan wanneer bedrijven dit doen.
Het is niet onrechtvaardig als je om die diensten gevraagd hebt en dat is nu net het probleem met de overheid, teveel diensten waar niet om gevraagd is en dan ook nog eens van bedroevende kwaliteit.
pi_57644623
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 12:05 schreef Reya het volgende:

[..]

Temporaalkwabepilepsie.
Ik zal het stukje zo wel even plaatsen. Het is bizar. Het centrale thema, dat de verabsolutering van veiligheid, zoals Hans van den Broek voorstelt, gevaarlijk is, dat klopt helemaal. Maar dan komt Ellian opeens weer met zijn belachelijke, onlogische argumenten. Absurd!

"De Winter en EAJG vinden dat de twee genoemde weblogs van Ellian onder meer ‘blijk geven van een gekunstelde redeneertrant, gezochte, ongefundeerde en leugenachtige beschuldigingen’ en ‘tot in het absurde verdraaide weergave van opvattingen van anderen’."
pi_57644627
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 12:02 schreef Chewie het volgende:

[..]

Laatste keer nog wel, bij gebrek aan beter om eerlijk te zijn.

Of ik het bij de volgende verkiezingen weer doe valt op dit moment te betwijffelen, ik sta nog steeds achter het liberaal manifest maar de VVD in de praktijk valt me nog steeds tegen.
D66 all the way!
Allah Al Watan Al Malik
pi_57644631
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 11:25 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Lijkt sprekend toch?

Tuudiieduutieeduu. Daar vliegt de kafir.
pi_57644671
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 12:08 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Lijkt sprekend toch?

[ afbeelding ]

Tuudiieduutieeduu.
Zulke vrolijke kleuren en mooie gebouwen passen niet in een koud en kil land als Nederland.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 27 maart 2008 @ 12:10:50 #83
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_57644676
Iemand al iets gehoord over de viering van het 25-jarige lustrum van overheidsloosheid in Somalië? Zou een groot feest worden is mij verteld.
pi_57644694
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 12:10 schreef problematiQue het volgende:
Iemand al iets gehoord over de viering van het 25-jarige lustrum van overheidsloosheid in Somalië? Zou een groot feest worden is mij verteld.
27 jaar eerder.
pi_57644705
Mijn oog heeft last van stuiptrekkingen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_57644714
Maar groot succes ook, ja, . Ethiopië ging die islamieten wel even de oortjes wassen en o, wat zou dit toch goed zijn, Amerika kon er wat van leren. Onlangs weer drie militairen onthoofd.
  donderdag 27 maart 2008 @ 12:12:55 #87
158292 problematiQue
pi_57644727
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 12:08 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Lijkt sprekend toch?

[ afbeelding ]

Tuudiieduutieeduu. Daar vliegt de kafir.
Is Wilders wel van deze verloedering van de judochristelijke identiteit op de hoogte?
  donderdag 27 maart 2008 @ 12:20:34 #88
66825 Reya
Fier Wallon
pi_57644883
quote:
Echt overheidsloos is Somalie natuurlijk ook weer niet. Het noorden van het land wordt al sinds enige jaren bestuurd door twee min of meer stabiele de facto regeringen. Recent heeft zich nog een deel onafhankelijk verklaard. Het resterende zuidelijke deel verkeert min of meer in een burgeroorlog, met verschillende kleine facties die vaak van grondgebied en allianties wisselen; niet echt een situatie waarin er een overheid zoals wij die kennen bestaat, maar er is altijd wel enige vorm van overheersing, vergelijkbaar met bijvoorbeeld het feodale stelsel in middeleeuws West-Europa.
pi_57644938
quote:
Henri vragen.
pi_57644948
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 12:01 schreef Chewie het volgende:

Waarom zijn die diensten beter af bij 1 collectief bedrijf?
Omdat er onafhankelijkheid moet bestaan om corruptie te voorkomen in de rechtspraak en in het onderwijs (de overheid is een orgaan dat op talloze manieren intern gecontroleerd wordt, itt bedrijven).
Omdat rechtsspraak gebonden is aan een bepaalt territorium (er kunnen niet twee met elkaar concurrerende wetssystemen bestaan).
quote:
Toch niet lijkt me, nogal een knap staaltje appels en peren vergelijken.
Appels en peren zijn allebei vruchten, smaken allebei zoet, zijn beiden vergankelijk, bevatten vitamine c.
Dat staat en bedrijf andere dingen zijn, wil nog niet zeggen dat men ze niet kan vergelijken en dat er geen overeenkomsten kunnen zijn.
quote:
Zonder overheid zijn wij barbaren
Haha! Juist.
  donderdag 27 maart 2008 @ 12:23:09 #92
158292 problematiQue
pi_57644949
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 12:20 schreef Reya het volgende:

[..]

Echt overheidsloos is Somalie natuurlijk ook weer niet. Het noorden van het land wordt al sinds enige jaren bestuurd door twee min of meer stabiele de facto regeringen. Recent heeft zich nog een deel onafhankelijk verklaard. Het resterende zuidelijke deel verkeert min of meer in een burgeroorlog, met verschillende kleine facties die vaak van grondgebied en allianties wisselen; niet echt een situatie waarin er een overheid zoals wij die kennen bestaat, maar er is altijd wel enige vorm van overheersing, vergelijkbaar met bijvoorbeeld het feodale stelsel in middeleeuws West-Europa.
Eén groot libertair experiment
pi_57644973
Trouwens ik mak me drukker over de OSloosheid van mijn pc
  donderdag 27 maart 2008 @ 12:25:48 #94
158292 problematiQue
  donderdag 27 maart 2008 @ 12:26:18 #95
158292 problematiQue
pi_57645031
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 12:23 schreef EchtGaaf het volgende:
Typische egocentrische westerling die je d'r bent!
pi_57645114
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 12:06 schreef Chewie het volgende:

Het is niet onrechtvaardig als je om die diensten gevraagd hebt en dat is nu net het probleem met de overheid, teveel diensten waar niet om gevraagd is en dan ook nog eens van bedroevende kwaliteit.
Iedereen kan zijn eigen partij oprichten en als er maar genoeg mensen ontevreden zijn omdat zij voor diensten zouden betalen waar ze niet om gevraagd hebben, kun je het staatsbudget zelf aanpassen. Dat mensen zo weinig van die mogelijkheid gebruik maken, ligt toch echt aan die mensen en niet aan de overheid.

Het is belangrijk rekening te houden met de concurrentiepositie en de prijs-kwaliteitverhouding van een bepaalde overheid. Het zou goed zijn als er in Nederland een partij aan de macht zou komen die de prijzen van de overheid omlaag zou gooien, mits dat niet gepaard gaat met lagere kwaliteit.
pi_57645134
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 12:26 schreef problematiQue het volgende:

[..]

Typische egocentrische westerling die je d'r bent!
Ik denk dat ik tot de bedrijfsgoddelijkheid ga bekeren
pi_57645159
quote:
Ambtenaren: We zijn met te veel
donderdag 27 maart 2008 11:17

Ambtenaren vinden dat de overheid veel beter zou kunnen functioneren na een ingrijpende reorganisatie. Het aantal ambtenaren kan dan fors omlaag.

Uit een onderzoek van InOverheid.nl en InAxis over de toekomst van de overheid, blijkt dat 62 procent van de ambtenaren vindt dat het aantal ambtenaren in 2025 veel lager moet zijn.

Ministeries
Vooral bij de ministeries kunnen veel ambtenaren weg. Tweederde van de ondervraagden vindt dat het aantal ministeries omlaag kan.

De provincie mag als bestuurslaag van 68 procent van de ondervraagden zelfs helemaal verdwijnen. Tweederde geeft aan dat ook de waterschappen weg kunnen bij de overheid.

Gekozen minister-president
Meer dan de helft van de ambtenaren vindt dat er ook in 2025 nog geen gekozen minister-president moet zijn. Ook de gekozen burgemeester zal er volgens tweederde van de ondervraagden niet in de nabije toekomst komen.

Vol vertrouwen in de monarchie zijn de ambtenaren wel. 90 procent van hen verwacht dat het koningshuis nog heel wat jaren meegaat.
http://www.elsevier.nl/ni(...)nr/198980/index.html

Nu nog de daad bij het woord voegen .
  donderdag 27 maart 2008 @ 12:33:22 #99
158292 problematiQue
pi_57645171
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 12:23 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik ben absoluut een leek, maar als de pc een USB-stick herkent, dan zou hij ook een externe USB-harde schijf moeten herkennen, lijkt mij? Kun je op zo'n externe harde schijf dan niet een OS installeren, en via die manier het voor elkaar krijgen. Moet je alleen nog een externe harde schijf lenen/kopen (zijn niet meer zo heel duur volgens mij). En nu ik dit zo schrijf, zijn er niet al USB sticks met zo'n grote capaciteit dat dit min of meer mogelijk zou moeten zijn?

Maar ik benadruk nogmaals dat ik hier weinig van af weet
pi_57645250
Ben je nou nog steeds geen stap verder gekomen EchtGaaf?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')