abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57646827
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 13:41 schreef Monidique het volgende:

[..]

http://cda.nl/nieuws.aspx?itemID=4530

Citaat van de dag: "‘Die reclames schetsen een beeld alsof het doodnormaal is om dingen op krediet te kopen. Je zou haast een dief zijn van je eigen geluk als je niet ingaat op de verleidelijke aanbieding. Terwijl een kind weet dat je iets waar je geen geld voor hebt, niet moet kopen’, aldus de CDA’ster."

Dat impliceert maar één ding, hè, als zelfs een kind het weet, maar het CDA ons moet beschermen?
"Mensen, jullie zijn nog achterlijker dan een kleuter."
pi_57646849
quote:
A New Zealand man has been sentenced to 75 hours' community service for telling police he was being raped by a wombat.

Arthur Ross Cradock of Motueka rang police to ask for help on February 11, The Nelson Mail reported.

In a later call to police, Cradock retracted the wombat rape complaint, but said the incident had left him with an Australian accent.

"Apart from speaking Australian now, I'm pretty all right you know," Mr Cradock told an emergency operator.
http://au.news.yahoo.com/080327/23/16a0p.html?f=mv
pi_57646880
Hee daar is 'ie weer.
quote:
De vorig jaar aangekondigde anti-islamfilm van Eshan Jami wordt een tekenfilm die op 20 april verschijnt, zei Jami woensdagavond in het actualiteitenprogramma Netwerk.

De productie van Jami kan meteen rekenen op tegenstand. Het Contactorgaan Moslims en Overheid heeft juridische stappen aangekondigd tegen de film.

Ontmaagden

Netwerk liet een tekening zien die in de film The Life of Mohammed voorkomt. Hierop is de profeet Mohammed te zien in gezelschap van zijn 9-jarige vrouw Aisa. De profeet is onderweg naar een moskee om zijn vrouw te ontmaagden.

Minister van Staat Hans van den Broek zag de tekening en noemde de film "politieke pyromanie: brand stichten, maar blussen ho maar."
http://www.nu.nl/news.jsp?n=1498161&c=11&rss
pi_57646904
Ik weet niet over wie je het hebt, Jami of Van den Broek, . Allebei erg.
pi_57647043
Jami. Hij was toch een tijd uit beeld?

Wat was het ook alweer? ' Plato, Voltaire, en Ehsan Jami'
pi_57647139
Oh nee.

Het begon met Socrates, 400 jaar voor Christus. Daarna had je Galileo. Voltaire. „En dan kom je”, zegt Damon Golriz van het comité voor ex-moslims, „vanzelf uit bij ons comité.”
  donderdag 27 maart 2008 @ 14:14:57 #132
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_57647202
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 13:59 schreef Monidique het volgende:
Ik weet niet over wie je het hebt, Jami of Van den Broek, . Allebei erg.
Censuur en schenden van de grondwet tegenover de waarheid. Allebei erg.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_57647349
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 13:45 schreef Bluesdude het volgende:

Ik weet te weinig van Amerika om stellig te kunnen zijn dat de gezondheidszorg idd slechter is..maar wat ik wel weet/ mij voorkomt is dat dit land, het walhalla van free enterprise, niet een duidelijk betere zorg heeft.
Je argument dat majorplayers in de zorgmarkt de overheid manipuleren overtuigt mij niet van het nut van minder overheid...eerder wordt een zeker antinut van de marktspelers aangetoond. En het onnut van een overheid die teveel denkt/meewerkt aan de winsten van de marktspelers..
Dat jij de VS ziet als het walhalla van free enterprise zegt genoeg. Dit is namelijk kolder zoals ik al aantoonde in mijn reactie, dat marktspelers de overheid beinvloeden/misbruiken is namelijk geen voorbeeld van marktwerken maar eerder van het verneuken van de markt. En ja dat het mogelijk is om als marktpartij de overheid te misbruiken geeft eerder de onnut van de overheid aan dat die van marktpartijen.
pi_57647406
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 13:48 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Helaas moet je sommige mensen idd beschermen tegen geniepigerds die mensen pushen tot drugs, tabak, gokken, lenen..
Een grotere groep mensen moet je steunen die verleiding te weerstaan.. dat is een kwestie van samenleven.. je helpt elkaar..
Noem mij eens 1 voorbeeld waarin mensen gepushed worden tot verkeerde zaken? Mensen verleiden d.m.v reclame is wat anders dan mensen pushen. De voorbeelden die je aanhaalt zijn prima voorbeelden waarin teveel overheidsinvloed een averechtse werking heeft, met de leenmarkt wellicht als uitzondering.
  donderdag 27 maart 2008 @ 14:25:09 #135
66825 Reya
Fier Wallon
pi_57647426
Leestip over oa het ontstaan van schulden: Alle Dagen Schuld van Mirjam Pool.
pi_57647473
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 14:11 schreef Autodidact het volgende:
Oh nee.

Het begon met Socrates, 400 jaar voor Christus. Daarna had je Galileo. Voltaire. „En dan kom je”, zegt Damon Golriz van het comité voor ex-moslims, „vanzelf uit bij ons comité.”
!
  donderdag 27 maart 2008 @ 14:27:45 #137
66825 Reya
Fier Wallon
pi_57647485
Het begon bij Nero, toen had je Mohammed en Oliver Cromwell, daarna Idi Amin, dus kom je vanzelf uit bij mij.
  donderdag 27 maart 2008 @ 14:29:07 #138
66825 Reya
Fier Wallon
pi_57647510
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 14:24 schreef Chewie het volgende:

[..]

Noem mij eens 1 voorbeeld waarin mensen gepushed worden tot verkeerde zaken? Mensen verleiden d.m.v reclame is wat anders dan mensen pushen. De voorbeelden die je aanhaalt zijn prima voorbeelden waarin teveel overheidsinvloed een averechtse werking heeft, met de leenmarkt wellicht als uitzondering.
Ik heb zojuist een mercedes op afbetaling gekocht. Uiteraard kan ik het niet betalen, maar dat is de schuld van de verkoper, die heeft er tenslotte reclame voor gemaakt.
pi_57647558
Licht off-topic:
quote:
Don't forget to challenge orthodoxy and compare yourself to Galileo! He was persecuted by the orthodoxy too!
http://scienceblogs.com/denialism/2007/05/crank_howto.php
  donderdag 27 maart 2008 @ 14:34:40 #140
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_57647616
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 14:29 schreef Reya het volgende:

[..]

Ik heb zojuist een mercedes op afbetaling gekocht. Uiteraard kan ik het niet betalen, maar dat is de schuld van de verkoper, die heeft er tenslotte reclame voor gemaakt.
Dat hij maar moge branden in de hel. JPB is Groot.
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  donderdag 27 maart 2008 @ 14:35:37 #141
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_57647634
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 14:11 schreef Autodidact het volgende:
Oh nee.

donderdag 27 maart 2008 @ 14:35:55 #142
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_57647640
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 14:27 schreef Reya het volgende:
Het begon bij Nero, toen had je Mohammed en Oliver Cromwell, daarna Idi Amin, dus kom je vanzelf uit bij mij.
Het begon bij Ceasar, toen had je Karel de Grote en Stalin, en dan kom je dus vanzelf uit bij mij.
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_57647677
Het begon met God, en dan kom je vanzelf uit bij mij.
pi_57647695
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 14:29 schreef Reya het volgende:

[..]

Ja als die verkoper/bedrijf geen goede controle heeft uitgevoerd en geen garanties heeft geeist wel, uiteraard ben jij dan ook je mercedes kwijt.
  donderdag 27 maart 2008 @ 14:40:28 #145
66825 Reya
Fier Wallon
pi_57647732
Overigens wordt mijn subsidie met nog een jaar uitgebreid
pi_57647800
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 14:21 schreef Chewie het volgende:

Dat jij de VS ziet als het walhalla van free enterprise zegt genoeg. Dit is namelijk kolder zoals ik al aantoonde in mijn reactie,
Nou... ik noemde een heel oud zelfbeeld wat Amerika zelf altijd had en verkondigde... hele oorlogen werden
gerechtvaardigd met 'wij free dit en wij free dat'
En ja.. dat 'walhalla' is natuurlijk niet letterlijk te nemen....
De markspelers die spelen allereerst voor de eigen knikkers en niet om de knikkers van andere spelers te beschermen, en nog minder de belangen van de consument of de zorgbehoevende ...integendeel.... eerder het afpakken van knikkers en poen is de leus en de praktijk..
Dat idee -- van eigen winst eerst-- kan leiden tot monopolisme..of tot de overheid voor het karretje spannen.
Ontkennen dat dit niet een gevolg is van free enterprise is nonsens ..Stellen/impliceren dat de marktspelers het algemene belang van de marktwerking voor ogen hebben en de overheid per definitie niet is een liberaal dogma ..
Bedrijven die overheden in hun "vestzak' hebben of willen hebben is een steeds terugkerend verschijnsel..... een gevolg van free enterprise en het idee dat de overheid vooral moet meewerken.....
De oplossing is een kritische overheid die zich niet laat koeioneren door economische machtsconcentraties.
pi_57647988
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 14:40 schreef Reya het volgende:
Overigens wordt mijn subsidie met nog een jaar uitgebreid
Je bijstandsuitkering?
  donderdag 27 maart 2008 @ 14:57:07 #148
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
  donderdag 27 maart 2008 @ 15:00:24 #149
66825 Reya
Fier Wallon
pi_57648148
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 14:53 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Je bijstandsuitkering?
Nee, mijn Saoedische steekpenningen.
pi_57648338
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 14:43 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Nou... ik noemde een heel oud zelfbeeld wat Amerika zelf altijd had en verkondigde... hele oorlogen werden
gerechtvaardigd met 'wij free dit en wij free dat'
En ja.. dat 'walhalla' is natuurlijk niet letterlijk te nemen....
De markspelers die spelen allereerst voor de eigen knikkers en niet om de knikkers van andere spelers te beschermen, en nog minder de belangen van de consument of de zorgbehoevende ...integendeel.... eerder het afpakken van knikkers en poen is de leus en de praktijk..
Dat idee -- van eigen winst eerst-- kan leiden tot monopolisme..of tot de overheid voor het karretje spannen.
Ontkennen dat dit niet een gevolg is van free enterprise is nonsens ..Stellen/impliceren dat de marktspelers het algemene belang van de marktwerking voor ogen hebben en de overheid per definitie niet is een liberaal dogma ..
Bedrijven die overheden in hun "vestzak' hebben of willen hebben is een steeds terugkerend verschijnsel..... een gevolg van free enterprise en het idee dat de overheid vooral moet meewerken.....
De oplossing is een kritische overheid die zich niet laat koeioneren door economische machtsconcentraties.
Een kritische daadkrachtige en kwalitatief goede overheid is een utopie. Het is natuurlijk ook kolder om te stellen dat free enterprise de oorzaak is van monopolisme of misbruik van de overheid. free enterprise geeft bedrijven niet meer vrijheden dan een burger en het is de overheid die monopolies mogelijk maakt niet de markt. In een vrije markt zou de kans op monopolies een stuk kleiner worden.

Dat marktspelers eerst voor zichzelf willen zorgen is geen probleem, dat wordt pas een probleem als er een overheid bij komt kijken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-03-2008 15:10:19 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')